Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:59:
[...]

Thanks voor je snelle reactie! d:)b Werkt Tado v2 met iedere regelklep? Of moet de regelklep wel aan bepaalde voorwaarden voldoen?
We werken met alle regelkleppen. Zowel 230V als laagvoltage, zowel normaal open als normaal gesloten.
We hebben namelijk een potentiaalvrij relais (NO, NC, COM) tot 230V, 6A.

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 26-11-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
PeterdeBruin schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:52:
[...]

1. De vloerverwarming moet een eigen klep krijgen.
2. Kranen (afsluiters) met een 1/2 inch aansluiting, M30 schroefdraad. Van Heimeier bijvoorbeeld.
3. ?
@M_V Trouwens, als je Tado de eigen pomp van de vloerverwarming laat aansturen, dan heb je geen klep meer nodig!
Dan hoef je alleen nog te zorgen dat ie zomers zo nu en dan draait. Dat zou met IFTTT kunnen, al wordt er dan wel onnodig even verwarmd.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterdeBruin op 26-11-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik heb een vraag aan de experts in dit topic, om te checken of mijn denkwijze juist is..

Situatie:
Tado v2 thermostaat in de woonkamer
Internetbridge
Slimme radiatorknoppen op alle radiatoren (behalve de badkamer)

En die badkamer is het probleem. Er is daar fysiek geen ruimte om de huidige thermostaatknop van de radiator te vervangen door een slimme radiatorknop. De diameter is helaas te groot. De badkamer warmt nu alleen op als 1 van de andere radiatoren aanstaat.

Zou ik in de badkamer een draadloze extensiekit kunnen ophangen die daar de temperatuur meet en indien nodig de cv-ketel inschakelt? Omdat alle andere radiatoren een slimme knop hebben kunnen die uitgeschakeld worden als alleen de badkamer warmte nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
nielsgaastra schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:52:
Ik heb een vraag aan de experts in dit topic, om te checken of mijn denkwijze juist is..

Situatie:
Tado v2 thermostaat in de woonkamer
Internetbridge
Slimme radiatorknoppen op alle radiatoren (behalve de badkamer)

En die badkamer is het probleem. Er is daar fysiek geen ruimte om de huidige thermostaatknop van de radiator te vervangen door een slimme radiatorknop. De diameter is helaas te groot. De badkamer warmt nu alleen op als 1 van de andere radiatoren aanstaat.

Zou ik in de badkamer een draadloze extensiekit kunnen ophangen die daar de temperatuur meet en indien nodig de cv-ketel inschakelt? Omdat alle andere radiatoren een slimme knop hebben kunnen die uitgeschakeld worden als alleen de badkamer warmte nodig heeft.
Je kan er een losse thermostaat ophangen of neerleggen die doet wat je wil. Geen extensiekit, die meet niet.

Of zelfs een losse radiatorknop, mocht je die misschien over hebben, die je dan tijdelijk op een andere radiator moet draaien om 'm te initiëren, en die je daarna weer kan loshalen. ('k Weet niet of dat na batterij vervangen opnieuw moet gebeuren.)

En natuurlijk heel goed oppassen dat je de Tado thermostaat nooit hoger zet dan de oude thermostaatknop, want dan blijft de ketel permanent warmte leveren zonder dat de gevraagde temperatuur ooit bereikt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door PeterdeBruin op 26-11-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Hoe herken ik een V2, V3 of V3+ ???

Dat een V2 geen Homekit heeft is makkelijk, dus als er op de doos Homekit staat, moet het minimaal een V3 zijn.

Ik heb mijn interesse laten vallen op een 2SRT01HIB01-TC-BX-03 (Waarbij BX voor Benelux staat). Is dit dan een V3 of V3+ ?

Edit:
Het is dus een V3. Op de website van Tado wordt het duidelijk aan de hand van plaatjes"
https://support.tado.com/...de-uiteenlopende-versies-
Heb je plaatjes met de V3+ app, dan is het een V3+ starterskit
Andersom met plaatjes van de V3 app, dan is het een V3 starterskit

[ Voor 40% gewijzigd door Banzi op 26-11-2018 13:15 . Reden: antwoord op mijn vraag was nogal voor de hand liggend. ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:22
Achtergrond;
- Ik woon in een jaren 20 woning en boven op zolder is een slaapkamer.
- Overdag mag het daar in beginsel zo koud zijn als maar kan
- om 22:00 's avonds moet het daar 17 of 18 graden zijn.
Ik wil graag het volgende doen;
Gedurende dag word de woning verwarmt om de min temp van 18 graden daar te behouden
De slaapkamer is dan dichtgedraaid omdat temp>14 graden is
De bedoeling is dat de slaapkamer mee gaat liften op het verwarmen van andere kamers.

De gedachten is, als de verwarming toch al warm water rondpompt, laat de slaapkamer daar dan van mee profiteren mits de termperatuur daar <17 graden is.
De capaciteit is wat aan de lage kant in de zolder, dus zou een beetje meeliften zijn als er toch al andere kamers verwarmd worden.

Situatie;
Is het kouder dan 17 in de slaapkamer maar wordt er geen enkele andere kamer verwarmd? Doe dan niks
Is het kouder in de slaapkamer dan 17 maar wordt er actief verwarmd in andere kamers? Open dan de valve.

Kan dit met iftt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
menn0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:15:
Achtergrond;
Gedurende dag word de woning verwarmt om de min temp van 18 graden daar te behouden
De bedoeling is dat de slaapkamer mee gaat liften op het verwarmen van andere kamers.

De gedachten is, als de verwarming toch al warm water rondpompt, laat de slaapkamer daar dan van mee profiteren mits de termperatuur daar <17 graden is.
De capaciteit is wat aan de lage kant in de zolder, dus zou een beetje meeliften zijn als er toch al andere kamers verwarmd worden.

Situatie;
Is het kouder dan 17 in de slaapkamer maar wordt er geen enkele andere kamer verwarmd? Doe dan niks
Is het kouder in de slaapkamer dan 17 maar wordt er actief verwarmd in andere kamers? Open dan de valve.

Kan dit met iftt?
Zoals je het onder 'situatie' beschrijft zou je op zolder ook een gewone "domme" thermostaatknop kunnen gebruiken.

Of als je het toch via Tado wil doen, zodat je via Tado een tijdschema kan instellen, dan kun je de klantenservice vragen de zolderkamer als "passieve zone" in te stellen (ik meen dat het zo heet).
Dan gedraagt ie zich ook precies zoals je beschrijft. Niks geen IFTTT nodig.
Je kunt dat zelf niet instellen maar de klantenservice wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zo, eens even lekker lopen bladeren door dit topic...en eigenlijk geen steek verder gekomen dan het volgende :

Ik wil mijn huidige thermostaat, Honeywell Chronotherm IV, die mijn CV ketel aanstuurt, Vaillant VHR 18-22 uit het jaar kruik, gaan vervangen door 1 van Tado.

Nu kom ik de Tado V2, V3 en V3+ tegen...geen ideeeee......

Waar het mij vooral om gaat is dat ik op een simpele wijze (lees : digitaal) mijn temperatuur kan stellen, schema's kan maken etc...
Ik bestel hier sowieso 3 themostaatkranen van Tado bij, welke ik los van elkaar wil besturen (2 voor in slaapkamers eerste verdieping en 1 op slaapkamer op zolder).

Doe ik er voldoende aan om slechts de V2 te nemen, of is het in dit geval beter de V3/V3+ aan te schaffen (ik heb geen Homey, Google Assistent, Alexa of Apple Homekit)....

TLDR; Geen idee welke versie ik moet hebben, help mij :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
PeterdeBruin schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:28:
[...]

Zoals je het onder 'situatie' beschrijft zou je op zolder ook een gewone "domme" thermostaatknop kunnen gebruiken.

Of als je het toch via Tado wil doen, zodat je via Tado een tijdschema kan instellen, dan kun je de klantenservice vragen de zolderkamer als "passieve zone" in te stellen (ik meen dat het zo heet).
Dan gedraagt ie zich ook precies zoals je beschrijft. Niks geen IFTTT nodig.
Je kunt dat zelf niet instellen maar de klantenservice wel.
Een domme knop kan inderdaad niet, omdat het hele huis 's avonds mag bevriezen maar deze knop dan wel degelijk een signaal moet geven aan de verwarming om de boel in die kamer op te stoken :)

Ik ga even bellen met de helpdesk voor de passieve zone! (en gelijk suggestie doen dit gewoon beschikbaar te maken, dit kost ze een hoop geld zo, en de consument dus uiteindelijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
KatirZan schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:30:
Zo, eens even lekker lopen bladeren door dit topic...en eigenlijk geen steek verder gekomen dan het volgende :

Ik wil mijn huidige thermostaat, Honeywell Chronotherm IV, die mijn CV ketel aanstuurt, Vaillant VHR 18-22 uit het jaar kruik, gaan vervangen door 1 van Tado.

Waar het mij vooral om gaat is dat ik op een simpele wijze (lees : digitaal) mijn temperatuur kan stellen, schema's kan maken etc...
Ik bestel hier sowieso 3 themostaatkranen van Tado bij, welke ik los van elkaar wil besturen (2 voor in slaapkamers eerste verdieping en 1 op slaapkamer op zolder).

Doe ik er voldoende aan om slechts de V2 te nemen, of is het in dit geval beter de V3/V3+ aan te schaffen (ik heb geen Homey, Google Assistent, Alexa of Apple Homekit)....

menn0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:34:
[...]

Een domme knop kan inderdaad niet, omdat het hele huis 's avonds mag bevriezen maar deze knop dan wel degelijk een signaal moet geven aan de verwarming om de boel in die kamer op te stoken :)

Ik ga even bellen met de helpdesk voor de passieve zone! (en gelijk suggestie doen dit gewoon beschikbaar te maken, dit kost ze een hoop geld zo, en de consument dus uiteindelijk ook)
Wacht even, jouw wens "Is het kouder dan 17 in de slaapkamer maar wordt er geen enkele andere kamer verwarmd? Doe dan niks" geldt dus alleen voor overdag?
Dan gaat het niet werken vrees ik; ik denk niet dat "passieve zone" per tijdvak ingesteld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
KatirZan schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:30:

Als je het niet nodig vindt dat bij afwezigheid de thermostaat automatisch omlaag gaat, dan maakt het nauwelijks uit welke versie je hebt.
V3+ heeft een wat andere UI in de app (maar niet noodzakelijk beter), een luchtkwaliteit-rapportage van weinig nut (lijkt mij; ik heb 'm zelf niet), en geeft meer kans op nieuwe features in de toekomst.

Denk er wel om dat als je de slaapkamers wilt kunnen verwarmen zonder dat ook de woonkamer meeverwarmt, je ook in de woonkamer thermostaatkranen nodig zult hebben. Zeker als je méérdere slaapkamers wilt verwarmen die om beurten om warmte zouden kunnen vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
PeterdeBruin schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:38:
[...]

[...]

Wacht even, jouw wens "Is het kouder dan 17 in de slaapkamer maar wordt er geen enkele andere kamer verwarmd? Doe dan niks" geldt dus alleen voor overdag?
Dan gaat het niet werken vrees ik; ik denk niet dat "passieve zone" per tijdvak ingesteld kan worden.
Als dat voor 24 uur per dag zou gelden dan is een "passieve zone" inderdaad hetzelfde als een "domme knop" dat is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

PeterdeBruin schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:43:
[...]

Als je het niet nodig vindt dat bij afwezigheid de thermostaat automatisch omlaag gaat, dan maakt het nauwelijks uit welke versie je hebt.
V3+ heeft een wat andere UI in de app (maar niet noodzakelijk beter), een luchtkwaliteit-rapportage van weinig nut, en geeft meer kans op nieuwe features in de toekomst.

Denk er wel om dat als je de slaapkamers wilt kunnen verwarmen zonder dat ook de woonkamer meeverwarmt, je ook in de woonkamer thermostaatkranen nodig zult hebben. Zeker als je méérdere slaapkamers wilt verwarmen die om beurten om warmte zouden kunnen vragen!
Dan zal het in mijn geval niet veel uitmaken, de hardware van de V3(+) is verbeterd las ik, zo ook dat de interface een stukje sneller geworden is.

Ik zal thuis nog eens verder polsen bij de CV-ketel, want ik weet nou niet of ik de 18-22C of 18-22S in mijn bezit heb. De eerste heeft een Opentherm module nodig, van waar ik denk dat het misschien beter zou zijn om vol-elektrisch te gaan ipv gas (binnenkort toch nog maar het enige apparaat wat gas verbruikt).

Ik ga even verder denken naar aanleiding van je antwoord!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Wat ik alleen niet helemaal snap in de v2/v3 discussie is het stukje geofencing. Bij V2 maak ik daar nu dagelijks gebruik van en schakelt hij uit als ik weg ga en aan als ik thuis kom. Bij V3(+) moet ik daarvoor betalen of handmatig op uitschakelen drukken? Hoe is dit verder een verbetering ten opzichte van v2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:05
Tweaqer schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:11:
Wat ik alleen niet helemaal snap in de v2/v3 discussie is het stukje geofencing. Bij V2 maak ik daar nu dagelijks gebruik van en schakelt hij uit als ik weg ga en aan als ik thuis kom. Bij V3(+) moet ik daarvoor betalen of handmatig op uitschakelen drukken? Hoe is dit verder een verbetering ten opzichte van v2?
v2 en v3 zijn identiek in dat opzicht. Enige dat v3 toevoegt aan v2 is Homekit support en dat heeft dus ook niets met geofencing van doen. Maar inderdaad, geofencing is anders bij v3+. Daar krijg je nog alleen een notificatie/herinnering dat je je weg van thuis bevindt en aangeraden wordt de verwarming uit te zetten. Dit gebeurt niet automatisch, tenzij je je subscribet op die 'skills' die dan de verwarming uit zet voor jou.

Voor klanten die niet beter weten zal dat wel meevallen, maar wie, zoals door hier op het forum actief te zijn, weet dat het in v2/v3 gewoon inbegrepen was, is dit toch iets dat heel moeilijk te verkopen is (letterlijk en figuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Vandaag bericht gekregen dat mijn systeem compatible is en dat ik verder kon gaan met de installatie echter kom ik weer in het "We zijn uw installatie-instructies aan het voorbereiden" scherm terecht wanneer ik verder met de installatie wil gaan.. Is dit een vorm van cache of mag ik weer een dag gaan wachten om te wachten op een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik krijg binnenkort een nieuwe cv ketel, hoe moet ik dit nu aanpakken in mijn bestaande tado installatie? Een nieuw huis aanmaken en de oude verwijderen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutervdHeijden
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09-2022
menn0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:15:
Achtergrond;

Situatie;

Kan dit met iftt?
Dit is precies waar ik ook naar opzoek ben. De passieve zone zoals besproken is mij niet bekend maar klinkt als een mogelijke oplossing. Dan zou deze zone wel per tijdsblok gestuurd moeten kunnen worden.

Ik verwacht dat dit echt een USP voor Tado zou zijn.

Mijn situatie en wens:
Woonhuis met beneden vloerverwarming, op de 1e verdieping een kantoorruimte welke zeer onregelmatig gebruikt wordt. Nu is daar een radiator met "domme" thermostaatkraan die zorgt dat het niet verder afkoelt dan 18 graden. Als ik de kantoorruimte zou voorzien van een Tado slimme radiatorkraan en de ruimte is bijv. 1 week niet in gebruik koelt het daar teveel af. Ik weet wel dat ik een minimale temperatuur kan instellen maar dan gaat alleen daarvoor de ketel branden en dat wil ik eigen niet. Hiervoor gebruikt ik liever de momenten dat de cv bijv. de woonkamer opwarmt zoals nu het geval is. Wat ik dus eigen wil is een domme thermostaat met een warmtevraag functie indien nodig. Lastig uit te leggen maar ik wil bijv. dat de Tado radiatorkraan functioneert als een normale thermostaat kraan en zet die dan op 18 graden en indien ik de ruimte nodig heb ik deze kan verwarmen en hij dus ook de cv-ketel aanstuurt. Nu kan ik natuurlijk de zones enigszins op elkaar afstemmen waardoor dit effect ook wel bereikt wordt maar een passieve zone, zoals hierboven beschreven, zou de ideale oplossing zijn.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik zoek dus naar een oplossing per zone met tijdsblokken en een optie wel of geen warmtevraag naar de cv. Zodat de Tado slimme radiatorkraan tijdelijk kan functioneren als normale "domme" thermostaatkraan zonder warmtevraag.

Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou mij kunnen voorstellen dat op deze manier de cv-ketel veel beter rendeert. Omdat het retour water minder snel warm is bij meerdere radiatoren dan bij bijv. 1 en daarom lijkt mij deze mogelijk ook zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het leek gelukt te zijn mijn thermostaat te koppelen, nu heb ik echter een heel vreemd probleem, ik denk dat ik hier de helpdesk voor nodig heb, maar mochten jullie ideeën hebben hoor ik het graag.

Ik heb nu ineens twee kamers, een kamer heet "Woonkamer" de ander heet "Verwarming". In de kamer "Verwarming" zit alleen de thermostaat, in de kamer "Woonkamer" zit zowel de thermostaat als de thermostaatknop :S

De Thermostaat staat er dus twee keer in, het maakt niet uit in welke groep ik de thermostaat knop in deel, de andere ruimte verdwijnt niet (wat volgens mij wel zou moeten gebeuren). Daarnaast als de thermostaat staat ingesteld als meetinstrument gaat de verwarming niet aan, ook al stel ik de verwarming in op 25 graden en geeft de thermostaat aan dat het 15 is gaat hij niet aan, als ik dan de thermostaatknop als meetpunt instel dan gaat de verwarming wel aan :S

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:25
Sinds gister ook in het bezit van een Tado Thermostaat.
Ik heb op de begane grond vloerverwarming als hoofdverwarming en op de eerste en tweede verdieping radiotoren.

De thermostaat leest natuurlijk alleen de temperatuur van de begane grond af en blijft het boven fris. Hoe kan ik er voor zorgen dat boven ook verwarmd wordt? Doe ik dat met alleen slimme radiatorknoppen van Tado of moet ik mijn installatie ook aanpassen? Graag hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Tremio op 27-11-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:19:
Ik heb op de begane grond vloerverwarming als hoofdverwarming en op de eerste en tweede verdieping radiotoren.

De thermostaat leest natuurlijk alleen de temperatuur van de begane grond af en blijft het boven fris. Hoe kan ik er voor zorgen dat boven ook verwarmd wordt? Doe ik dat met alleen slimme radiatorknoppen van Tado of moet ik mijn installatie ook aanpassen? Graag hulp.
Ik zal een eerdere post herhalen omdat dit een vraag is die vaak voorkomt:

Hoe kan tado° verschillende zones/kamers aansturen in een woning met een combinatie van vloerverwarming en radiatoren:

Ten eerste is het belangrijk om de rolverdeling van een verwarmingssysteem te begrijpen. Traditioneel gezien is er een thermostaat die de ketel aanstuurt. Als het te koud is, zet de thermostaat de ketel aan en gaat er warm water stromen naar alle radiatoren en/of vloerverwarmingen in uw huis.

Om zones/kamers individueel aan te kunnen sturen, heeft tado° Slimme Radiatorknoppen geïntroduceerd. De Slimme Radiatorknoppen communiceren met de Slimme Thermostaat, die vervolgens de CV ketel aanzet. Zodoende kunnen de Slimme Radiatorknoppen warmte aanvragen, hoewel het in de kamer met de Slimme Thermostaat al warm genoeg is. Voor een optimale verwarmingsaansturing raden wij aan, om ook Slimme Radiatorknoppen te installeren in de kamer met de Slimme Thermostaat. De Slimme Radiatorknoppen zorgen dat in die zone de radiatoren dichtgeknepen worden als de gewenste temperatuur daar bereikt is, terwijl andere zones mogelijk nog warmte vragen.

De Slimme Radiatorknoppen kunnen echter niet voorkomen dat er warm water door de vloerverwarming wordt gepompt. Als de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt is voorzien van vloerverwarming, is het nodig om een aanpassing te doen aan uw verwarmingssysteem. U laat een zoneklep plaatsen (tado° is geschikt voor zowel 'normaal open' of 'normaal gesloten' kleppen, zowel laagvoltage als 230v), die door het relais in de Slimme Thermostaat open of dicht gezet kan worden. Er is dus een bedrade aansluiting tussen Slimme Thermostaat en zoneklep nodig. Omdat de Slimme Thermostaat effectief met één apparaat tegelijkertijd bedraad kan worden, moet deze draadloos communiceren met de Extensiekit (draadloze ontvanger) van tado°. Laatstgenoemde moet direct worden bedraad op de CV-ketel. Voor de radiatoren zijn Slimme Radiatorknoppen nodig.

Samenvattend: Wij raden aan om de Slimme Thermostaat te bedraden aan een (te installeren) zoneklep (of direct op de vloerverwarmingspomp), die zodoende de zoneklep (of pomp) open of dicht zet. Zodoende kan voorkomen worden dat de ruimte met vloerverwarming meelift op een warmte-aanvraag van bijvoorbeeld een Slimme Radiatorknop in de slaapkamer. Omdat de Slimme Thermostaat effectief met één apparaat tegelijkertijd bedraad kan worden, moet deze draadloos communiceren met de Extensiekit (draadloze ontvanger) van tado°. Laatstgenoemde moet direct worden bedraad op de CV-ketel. Voor de radiatoren zijn Slimme Radiatorknoppen nodig.

U kunt hier en hier meer over dit onderwerp lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tremio schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:19:

Je huidige setup werkt natuurlijk niet wezenlijk anders dan een traditioneel verwarmingssysteem. Er is een thermostaat in de woonkamer die warmte vraagt als de temperatuur in de woonkamer onder het ingestelde punt daalt. De overige ruimtes worden dan ook alleen verwarmd als de thermostaat warmte voor de woonkamer vraagt, ongeacht of de radiatoren voorzien zijn van open/dicht-kranen of thermostatische kranen. Dit was vroeger al zo met de ouderwetse klokthermostaat en is nu met je Tado setup niet anders. Wil je de verschillende andere ruimtes ook individueel kunnen verwarmen (en dus de ketel warmte laten produceren wanneer de woonkamer dit niet nodig heeft, maar een andere ruimte wel), dan zul je de overige radiatoren van slimme thermostaatknoppen moeten voorzien.

edit: Tado typt sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Edmin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:24:
[...]

Je huidige setup werkt natuurlijk niet wezenlijk anders dan een traditioneel verwarmingssysteem. Er is een thermostaat in de woonkamer die warmte vraagt als de temperatuur in de woonkamer onder het ingestelde punt daalt. De overige ruimtes worden dan ook alleen verwarmd als de thermostaat warmte voor de woonkamer vraagt, ongeacht of de radiatoren voorzien zijn van open/dicht-kranen of thermostatische kranen. Dit was vroeger al zo met de ouderwetse klokthermostaat en is nu met je Tado setup niet anders. Wil je de verschillende andere ruimtes ook individueel kunnen verwarmen (en dus de ketel warmte laten produceren wanneer de woonkamer dit niet nodig heeft, maar een andere ruimte wel), dan zul je de overige radiatoren van slimme thermostaatknoppen moeten voorzien.

edit: Tado typt sneller :)
Inderdaad. :) Bedankt voor de snelle antwoorden! Stel dat ik geen zoneklep installeer, betekent dit dan dat mijn vloer ook verwarmd wordt indien een andere ruimte warmte vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:27:
[...]

Inderdaad. :) Bedankt voor de snelle antwoorden! Stel dat ik geen zoneklep installeer, betekent dit dan dat mijn vloer ook verwarmd wordt indien een andere ruimte warmte vraagt?
Ja, omdat Slimme Radiatorknoppen normaal gezien warmte kunnen vragen aan de ketel via de slimme thermostaat.

Als u dat niet wil kunnen we uw Slimme Radiatorknoppen ook in "slave mode" zetten. Dan kunnen ze geen warmte meer vragen van de Slimme Thermostaat (en dus ketel) maar alleen hun eigen radiator open en dicht zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tremio schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:27:
[...]

Een CV installatie werkt met een ringleiding. Heel lang geleden nog vaak met een enkele pijp, maar normaalgesproken met een aan- en afvoerleiding. Alle warmteafgevers (radiatoren, convectors, vloerverwarming) die op die ringleiding aangesloten zitten, worden voorzien van warmte wanneer de ketel dat in het systeem duwt. Dit voorkom je door de warmteafgever af te sluiten van circulatie. Op een radiator is dat een kraan. Voor een vloerverwarming is dat een zoneklep. Als je tado thermostaat niet op de zoneklep aangelsoten is, staat deze standaard open. Je thermostaat vraagt warmte, dit stroomt het systeem in en je vloer wordt warm. Stel, je hebt in 1 slaapkamer ook een tado radiatorkraan. De woonkamer is lekker op temperatuur, dus de thermostaat vraagt geen warmte. Je slaapkamer is echter te koud. De radiatorkraan zal warmte vragen aan de CV. De CV duwt de warmte je systeem in en alle openstaande warmteafgevers nemen die warmte op. Dat is dus je slaapkamerradiator, elke andere radiator waarvan de kraan open staat en ook je vloerverwarming met de open zoneklep. Resultaat is dan dus een overshoot in je woonkamer.

tl;dr: ja

:)
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:29:
[...]

Als u dat niet wil kunnen we uw Slimme Radiatorknoppen ook in "slave mode" zetten. Dan kunnen ze geen warmte meer vragen van de Slimme Thermostaat (en dus ketel) maar alleen hun eigen radiator open en dicht zetten.
Als je geen zoneklep hebt is dit inderdaad een oplossing. Het is wmb wel echt een tussenoplossing, want je bent het hele comfort van een zoneregeling kwijt. Een zoneklep is zeer betaalbaar (al zal zelf installeren nog wel ee nding zijn), en in de totale investering van een tado ecosyteem valt het helemaal mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 27-11-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Heb 4 slimme radiator knoppen waarvan die op zolder al 2x aangegeven heeft batterijen laag dus ik maar braaf vervangen.
Heb nu al iets van 6 maanden een thermostaat knop die aangeeft dat de batterij laag is, en ik heb ze voor de test eens laten zitten, en de knop doet het nog steeds, iemand een idee.

1 knop die heb ik nog nooit vervangen en ik heb de set volgende maand een jaar.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

Edmin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:38:
[...]

Een CV installatie werkt met een ringleiding. Heel lang geleden nog vaak met een enkele pijp, maar normaalgesproken met een aan- en afvoerleiding. Alle warmteafgevers (radiatoren, convectors, vloerverwarming) die op die ringleiding aangesloten zitten, worden voorzien van warmte wanneer de ketel dat in het systeem duwt. Dit voorkom je door de warmteafgever af te sluiten van circulatie.

[...]
Enigszins off-topic: Is het nu ook zo dat als ik een radiator volledig dichtzet (handmatig of met een Tado thermostaatknop) dit invloed heeft op die doorstroming van het totale systeem?
Ik meen me iets te herinneren dat je nooit een radiator volledig dicht mocht zetten?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:29:
[...]

Ja, omdat Slimme Radiatorknoppen normaal gezien warmte kunnen vragen aan de ketel via de slimme thermostaat.

Wat is hiervan het voordeel/nadeel? Kan je overigens zo'n zoneklep ook draadloos aansluiten op de Tado Thermostaat of moet je het echt gaan bedraden?

[ Voor 10% gewijzigd door Tremio op 27-11-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Tremio schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:21:
[...]

Wat is hiervan het voordeel/nadeel?
Situatie: geen zoneklep op je vloerverwarming, in je huiskamer hangt de thermostaat en die geeft aan dat het daar 21 graden is (staat ook ingesteld op 21 graden)

Slimme thermostaatkraan op de badkamer waar het op dat moment 18 graden is, de radiatorknop staat op 21 graden ingesteld:

active mode: badkamer thermostaatkraan geeft aan dat het daar te koud is, ketel springt aan totdat het op de badkamer ook 21 graden is, gevolg: vloerverwarming warmt ook door want er zit geen zoneklep op de vloerverwarming.

slave mode: badkamer thermostaatkraan geeft aan dat het daar te koud is, maar omdat deze thermostaat in slave mode staat kan hij geen opdracht geven aan de ketel, gevolg: in de badkamer blijft het 18 graden, totdat er weer een vraag komt vanuit de huiskamer, dan zal de badkamer ook opwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat is dit nou weer, bel ik voor mijn probleem met Tado, krijg ik te horen dat ik niet te woord kan worden gestaan en maar een bericht moet achterlaten. Als ik dat had gewild had ik wel gewoon een melding aangemaakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
miicker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:39:
Wat is dit nou weer, bel ik voor mijn probleem met Tado, krijg ik te horen dat ik niet te woord kan worden gestaan en maar een bericht moet achterlaten. Als ik dat had gewild had ik wel gewoon een melding aangemaakt..
misschien extreem druk?
https://support.tado.com/...ik-mijn-slimme-schema-in-
onderin, dinsdag ochtend schijnt nogal een piek te zijn, na 11:00 schijnt het een heel stuk rustiger te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:39:
U bent niet de enige die op dit moment installeert en eventuele vragen/problemen heeft. We hebben extreem veel verkocht gedurende afgelopen weekend. Graag gewoon een email sturen, dan heeft u binnen 1-2 werkdagen een antwoorden en is alles opgelost. Geen stres of wachttijden voor u en voor ons veel effectiever.

Contact-formulier is hier: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:57:
[...]

U bent niet de enige die op dit moment installeert en eventuele vragen/problemen heeft. We hebben extreem veel verkocht gedurende afgelopen weekend. Graag gewoon een email sturen, dan heeft u binnen 1-2 werkdagen een antwoorden en is alles opgelost. Geen stres of wachttijden voor u en voor ons veel effectiever.

Hoeveel procent stuurt het terug van zodra ze ontdekken dat ze een abonnement nodig hebben voor de auto-assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Edit: foutje

[ Voor 78% gewijzigd door -ION- op 27-11-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:57:
[...]

Ik vind 1-2 dagen een behoorlijke wachttijd zeker als tot die tijd de verwarming het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:06:
[...]

Ik vind 1-2 dagen een behoorlijke wachttijd zeker als tot die tijd de verwarming het niet doet.
Voor urgente cases zou ik aanraden om een voicemail achter te laten. U kunt dan naar een ticketnummer verwijzen waar u het probleem omschreven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

bonyuri schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:19:
[...]

Enigszins off-topic: Is het nu ook zo dat als ik een radiator volledig dichtzet (handmatig of met een Tado thermostaatknop) dit invloed heeft op die doorstroming van het totale systeem?
Ik meen me iets te herinneren dat je nooit een radiator volledig dicht mocht zetten?
thermostaatkranen sluiten de aanvoer van warm water af bij een bepaalde temperatuur. Aan-/Uitkranen sluiten de aanvoer van warmte af wanneer je ze dicht draait. De aanvoerleiding takt af naar de (afgesloten) radiator, maar loopt gewoon door naar de volgende radiator. Het afsluiten van één radiator zal geen gevolgen hebben voor de doorstroom naar de volgende. Het volledig afsluiten van een radiator kan geen kwaad, tenzij het stevig vriest. Gelukkig hebben slimme knoppen een vorstbeveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Edmin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:15:
[...]

thermostaatkranen sluiten de aanvoer van warm water af bij een bepaalde temperatuur. Aan-/Uitkranen sluiten de aanvoer van warmte af wanneer je ze dicht draait. De aanvoerleiding takt af naar de (afgesloten) radiator, maar loopt gewoon door naar de volgende radiator. Het afsluiten van één radiator zal geen gevolgen hebben voor de doorstroom naar de volgende. Het volledig afsluiten van een radiator kan geen kwaad, tenzij het stevig vriest. Gelukkig hebben slimme knoppen een vorstbeveiliging.
Het afsluiten van 1 radiator heeft idd geen gevolgen (tenzij het vriest).

Het afsluiten van alle radiatoren kan wel gevolgen hebben. Als de CV water gaat pompen terwijl alle radiatoren afgesloten zijn, kan de pomp zijn druk niet kwijt. Dan ben je snel toe aan een nieuwe CV (of in ieder geval nieuwe pomp).

Dat is het probleem bij vloerverwarming. Daar zit meestal een thermostaat in, die ervoor zorgt dat het water door de vloerverwarming niet warmer wordt dan 40 graden (of zoals je zelf hebt ingesteld). Als de warmtevraag nog steeds actief is, maar deze thermostaat sluit zich af, dan zouden er problemen ontstaan. Daarom heeft een vloerverwarmings-installateur als het goed is ook een overdruk-ventiel tussen aanvoer en afvoer van de verwarmingsbuizen geplaatst.

Als je zo'n overdruk ventiel hebt, dan kun je verder alle radiatoren afsluiten zonder problemen (zorg ervoor dat de boel niet bevriest, maar dat is een ander probleem dan de overdruk)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Toch positief verrast :) ik had de voicemail rond half 11 ingesproken ongeveer 1,5 uur later is het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
WoutervdHeijden schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:29:
[...]

Dit is precies waar ik ook naar opzoek ben. De passieve zone zoals besproken is mij niet bekend maar klinkt als een mogelijke oplossing. Dan zou deze zone wel per tijdsblok gestuurd moeten kunnen worden.

Ik verwacht dat dit echt een USP voor Tado zou zijn.

Mijn situatie en wens:
Woonhuis met beneden vloerverwarming, op de 1e verdieping een kantoorruimte welke zeer onregelmatig gebruikt wordt. Nu is daar een radiator met "domme" thermostaatkraan die zorgt dat het niet verder afkoelt dan 18 graden. Als ik de kantoorruimte zou voorzien van een Tado slimme radiatorkraan en de ruimte is bijv. 1 week niet in gebruik koelt het daar teveel af. Ik weet wel dat ik een minimale temperatuur kan instellen maar dan gaat alleen daarvoor de ketel branden en dat wil ik eigen niet. Hiervoor gebruikt ik liever de momenten dat de cv bijv. de woonkamer opwarmt zoals nu het geval is. Wat ik dus eigen wil is een domme thermostaat met een warmtevraag functie indien nodig. Lastig uit te leggen maar ik wil bijv. dat de Tado radiatorkraan functioneert als een normale thermostaat kraan en zet die dan op 18 graden en indien ik de ruimte nodig heb ik deze kan verwarmen en hij dus ook de cv-ketel aanstuurt. Nu kan ik natuurlijk de zones enigszins op elkaar afstemmen waardoor dit effect ook wel bereikt wordt maar een passieve zone, zoals hierboven beschreven, zou de ideale oplossing zijn.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik zoek dus naar een oplossing per zone met tijdsblokken en een optie wel of geen warmtevraag naar de cv. Zodat de Tado slimme radiatorkraan tijdelijk kan functioneren als normale "domme" thermostaatkraan zonder warmtevraag.

Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou mij kunnen voorstellen dat op deze manier de cv-ketel veel beter rendeert. Omdat het retour water minder snel warm is bij meerdere radiatoren dan bij bijv. 1 en daarom lijkt mij deze mogelijk ook zo interessant.
IK ben even gaan kijken hoe en wat met IFTT, maar helaas kan dit nog niet. Dat komt omdat de volgende actie nog niet bestaat;
"Open valve/knop zonder actief verwarm signaal naar ketel te sturen"

Wellicht kan ook jij een vergelijkbaar request doen bij IFTT. Dit zou onze wens vrij simpel mogelijk maken.
@ Tado lezen jullie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menn0 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:31:
[...]

IK ben even gaan kijken hoe en wat met IFTT, maar helaas kan dit nog niet. Dat komt omdat de volgende actie nog niet bestaat;
"Open valve/knop zonder actief verwarm signaal naar ketel te sturen"

Wellicht kan ook jij een vergelijkbaar request doen bij IFTT. Dit zou onze wens vrij simpel mogelijk maken.
@ Tado lezen jullie mee?
U moet dan eerst een verzoek indienen per email: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Dan vraagt u aan ons: "Ik zou graag deze tado zones in "slave mode" zetten: "

Zodra ze in slave mode staan kunnen ze geen signaal meer sturen naar de ketel (via Slimme Thermostaat of Extensiekit).

Daarna kunt u gewoon IFTTT gebruiken om bepaalde zones aan/uit te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
[...]

U moet dan eerst een verzoek indienen per email: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Zodra ze in slave mode staan kunnen ze geen signaal meer sturen naar de ketel (via Slimme Thermostaat of Extensiekit).

Dat is niet wat ik wil.
Zou u mijn post 1 pagina terug kunnen lezen? Anders ga ik hier alles herhalen. Ik zou dus een slave mode plus plus willen. Indien niet duidelijk leg ik het nogmaals uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Spijtig. Verzoek ingediend met mijn ketel en thermostaat, nu 2 dagen wachten op verdere instructies. En dat terwijl mijn oude termostaat kapot is en ik nu in een koud huis zit. Duurde dit bij iedereen ook echt twee dagen? Spoedfunctie zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Donatelloo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:43:
Spijtig. Verzoek ingediend met mijn ketel en thermostaat, nu 2 dagen wachten op verdere instructies. En dat terwijl mijn oude termostaat kapot is en ik nu in een koud huis zit. Duurde dit bij iedereen ook echt twee dagen? Spoedfunctie zou fijn zijn.
Mijn verwarming gaat aan als ik de thermostaat van de grondplaat neem. Om je huis even te verwarmen totdat je verdere instructies krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Ik zal de black friday hype maar de schuld geven, maar tot nu toe ben ik ook niet blij. Eerst de informatie m.b.t. de extra kosten van de v3+ app die ik niet op de site tegenkwam (in ieder geval niet opvallend). Gezien de enorme amazon korting neem ik dit dan maar voor lief.. Dan 2 werkdagen wachten op een schema met helaas een weekend ertussen. Nu krijg ik gisteren bericht dat mijn handleiding klaarstaat en dan kom ik alsnog in hetzelfde wacht venster terecht. Nu mag ik waarschijnlijk weer 2 dagen gaan wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Laatst online: 27-09 20:48
@tado Ik heb in de keuken nog een manueel radiatorventiel en moet daar dus het ijzerwerk nog vervangen voor een thermostatisch ventiel voordat ik er überhaupt een slimme thermostaatkop op kan zetten.

Nu leveren jullie diverse adapters mee, maar is er een merk of serie wat jullie voorkeur geniet? (bv zodat het native past zonder adapter ring?)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nasdude schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:01:
@tado Ik heb in de keuken nog een manueel radiatorventiel en moet daar dus het ijzerwerk nog vervangen voor een thermostatisch ventiel voordat ik er überhaupt een slimme thermostaatkop op kan zetten.

Nu leveren jullie diverse adapters mee, maar is er een merk of serie wat jullie voorkeur geniet? (bv zodat het native past zonder adapter ring?)

Bedankt
M30x1,5 (bijvoorbeeld Honeywell of Heimeier) passen direct.

Er zijn heel veel merken die M30x1,5 thermostatische radiatorknoppen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
Vaenir schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:56:
Ik zal de black friday hype maar de schuld geven, maar tot nu toe ben ik ook niet blij. Eerst de informatie m.b.t. de extra kosten van de v3+ app die ik niet op de site tegenkwam (in ieder geval niet opvallend). Gezien de enorme amazon korting neem ik dit dan maar voor lief.. Dan 2 werkdagen wachten op een schema met helaas een weekend ertussen. Nu krijg ik gisteren bericht dat mijn handleiding klaarstaat en dan kom ik alsnog in hetzelfde wacht venster terecht. Nu mag ik waarschijnlijk weer 2 dagen gaan wachten op antwoord.
Nou ere wie ere toekomt, het is binnen 10 minuten opgelost. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:02:
[...]

M30x1,5 (bijvoorbeeld Honeywell of Heimeier) passen direct.

Er zijn heel veel merken die M30x1,5 thermostatische radiatorknoppen hebben.
Er is nooit aan gedacht om het plastic gedeelte met de M30x1,5 schroefdraad ook te leveren met andere type aansluitingen?

Op deze foto goed te zien.: https://cdn.smarthomemagazine.nl/wp-content/uploads/2018/01/Review-tado%C2%B0-slimme-radiatorknop-7-770x433.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Grave_ op 27-11-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:13:
[...]

Er is nooit aan gedacht om het plastic gedeelte met de M30x1,5 schroefdraad ook te leveren met andere type aansluitingen?

Op deze foto goed te zien.: https://cdn.smarthomemagazine.nl/wp-content/uploads/2018/01/Review-tado%C2%B0-slimme-radiatorknop-7-770x433.jpg
Nee, dit is economisch niet te verantwoorden en zou alleen maar meer verwarring zaaien voor potentiële klanten die vaak niet weten wat voor type kraan ze hebben. Nu leveren we gewoon 6 adapters mee voor alle meestvoorkomende radiatorkranen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
[...]

De 'slave mode' (wat ik eerder 'passieve zone' noemde) zou per tijdsblok instelbaar moeten zijn. Dat gaat zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
PeterdeBruin schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:17:
[...]

De 'slave mode' (wat ik eerder 'passieve zone' noemde) zou per tijdsblok instelbaar moeten zijn. Dat gaat zeker niet?
Dit kan een omslachtige workaround zijn dan zou ik de slavemode tijden moeten aansluiten op de actieve tijdsvlakken van mijn zones.
Echter wordt dit bijna onbruikbaar als ik aan mijn actieve tijdzone wil sleutelen, stel die staat van 20:00 tot 08:00.
Het passive tijdvlak is 1-(actieve tijdvlak), dus van 08:00 tot 20:00.
Ik bedenk me, en pas zelf het actieve tijdvlak aan van 19:30 tot 08:30, dan zal het passieve tijdvlak wat door tado is ingesleld mijn tijdvlak denk ik overrulen....

Ik zou best graag willen weten of slavemode tijdvlakken kent, maar uit bovenstaand voorbeeld is ook af te leiden dat zelfs als dat zo is, ik zonder controle en of inzicht over die tijdsvlakken het bijna onbruikbaar is.

Ik zou dus ook veel liever de IFFT (of gewoon in tado zelf) de optie willen zien om een Valve open te zetten zonder dat deze een verwarm signaal stuurt naar ketel. En deze periode vrijelijk aan te passen via de tado GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Nu wil ik dat abonnement activeren maar de knoppen zijn disabled? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gMP2QBr/IMG-0772.png

edit: wth bij mijn vriendin kan ik hem wel activeren. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Vaenir op 27-11-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:17:
[...]

Dit is op dit moment niet mogelijk en staat ook niet op onze roadmap op dit moment.
MIsschien zou je even met je commerciele collega's moeten overleggen, dit zou bij mij ( en andere gebruikers hebben dit ook interessant aangemerkt) tot de verkoop van meerdere knoppen leiden.

Kun je dit ander tenmiste via IFTT toevoegen als actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 21:11

miekol

erm

Ik heb zelf gewoon direct een e-mail naar support@tado.com gestuurd. Komt er dan ook vanzelf reactie of kan ik het beter nog eens via het formulier proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hoe lang duurt het verwerken van een nieuwe account? Ik ben vrijdag begonnen, toen ging er iets mis met de wizard, support ticket ingediend, maandag reactie dat de boel gereset was door Tado, die avond heb ik alles kunnen invullen met als resultaat een mail
we have received your request to check if the tado° Smart Thermostat works with your heating system and are working on it
Nu woensdag, dus ik begin wat ongeduldig te worden, zo ingewikkeld zou het niet moeten zijn. Er zat ooit een Chronoterm IV met twee draadjes aan een stadsverwarming, dus volgens mij een standaard aan/uit relais situatie... De Nest die de Tado vervangt had ik destijds in 15 minuten zelf up and running. Ik zou best een twee tientjes extra willen betalen als ik daarmee live iemand te spreken krijg (of via chat) die het realtime voor me oplost, in plaats van zo'n ondoorzichtig proces als nu.

Edit/update 11:08: mail van Tado dat alles klaar staat nu, antwoord op mijn vraag in mijn geval is dus 'ruim een werkdag'.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen11 op 28-11-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
tado schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:17:
[...]

Dit is op dit moment niet mogelijk en staat ook niet op onze roadmap op dit moment.
Wanneer gaan jullie eigenlijk eens verder met die roadmap van jullie? We zijn nu een jaar verder en van die "upcoming features" heb ik nog niets gezien. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de "multi home" optie.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
@tado Ik heb de Tado Thermostaat v2 en ik zie in de app dat het icoontje voor de 'warmtevraag' altijd grijs is en er staat bij "warmtevraag: geen", terwijl ik wel degelijk de verwarming aan heb. Hoe komt dit? Hoort dit? Voorheen kon ik bij mijn Honeywell Round Connected zien dat de ketel 'aan' stond. Hoe zie ik dat in de Tado app? Ik heb een Intergas HReco 36 cw5 ketel.

[ Voor 20% gewijzigd door Tremio op 28-11-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Het grote wachten is hier begonnen :) Internet bridge en Thermostaat zijn 'online' nu is het wachten op de instructies omdat mijn ketel (Nefit met UBA brander) door support speciaal ingesteld moet worden. :)

Eerste stapjes gingen smooth, het enige rare was dat in de handleiding staat dat ik de app op mijn iPhone moet installeren (had ik natuurlijk al gedaan direct na het bestellen). Vervolgens wil ik mijn thermostaat koppellen in de app. en daar krijg je de melding dat je de vervolg stappen via de computer moet doen 8)7 (niet dat het heel spannend is, maar het is wel een beetje raar)

[ Voor 48% gewijzigd door ETH0.1 op 28-11-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Tremio schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:17:
@tado Ik heb de Tado Thermostaat v2 en ik zie in de app dat het icoontje voor de 'warmtevraag' altijd grijs is en er staat bij "warmtevraag: geen", terwijl ik wel degelijk de verwarming aan heb. Hoe komt dit? Hoort dit? Voorheen kon ik bij mijn Honeywell Round Connected zien dat de ketel 'aan' stond. Hoe zie ik dat in de Tado app? Ik heb een Intergas HReco 36 cw5 ketel.
Je ziet dat de ketel aangaat door het 1, 2 of 3 warmtegolfjes in de app.
In de grafiek zie je door grijze gebieden (en je kan ook even je vinger op de grafiek houden voor meer info) wanneer er een actieve warmte vraag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vaenir schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:08:
[...]

Nou ere wie ere toekomt, het is binnen 10 minuten opgelost. Dank je wel!
Knap, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik begrijp sowieso niet waarop ik nu moet wachten, want mijn configuratie heb ik hier al voorbij zien komen (Nefit Topline, direct aangesloten op een Moduline 300) en toch moet ik wachten. Eigenlijk al zeker wetende dat de uitkomst zal zijn dat ik gewoon 1-op-1 kan aansluiten, tenminste zo was dat bij iemand anders hier in dit draadje.

Je zou toch mogen verwachten dat dit aansluitsysteem een soort van zelflerende eigenschappen heeft, waardoor reeds "Door ingenieurs bekeken aansluitingen" gewoon in een volgende stap meegenomen worden?

[ Voor 53% gewijzigd door Peatsmoke op 28-11-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:04:
[...]

Knap, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik begrijp sowieso niet waarop ik nu moet wachten, want mijn configuratie heb ik hier al voorbij zien komen (Nefit Topline, direct aangesloten op een Moduline 300) en toch moet ik wachten. Eigenlijk al zeker wetende dat de uitkomst zal zijn dat ik gewoon 1-op-1 kan aansluiten, tenminste zo was dat bij iemand anders hier in dit draadje.

Je zou toch mogen verwachten dat dit aansluitsysteem een soort van zelflerende eigenschappen heeft, waardoor reeds "Door ingenieurs bekeken aansluitingen" gewoon in een volgende stap meegenomen worden?
@tado had mij persoonlijk benaderd via een dm. Ik heb ook een Nefit Topline en het was inderdaad precies wat je zei.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
menn0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:57:
[...]

Je ziet dat de ketel aangaat door het 1, 2 of 3 warmtegolfjes in de app.
In de grafiek zie je door grijze gebieden (en je kan ook even je vinger op de grafiek houden voor meer info) wanneer er een actieve warmte vraag was.
Dat gebeurt dus niet. Ik zie wel dat de ketel aan is (en de vloer wordt warm), maar er het icoontje blijft volledig grijs en er staat ‘warmtevraag: geen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Vaenir schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:14:
[...]

@tado had mij persoonlijk benaderd via een dm. Ik heb ook een Nefit Topline en het was inderdaad precies wat je zei.. :+
Het jeukt ook om hem meteen aan + en - aan te sluiten en niet af te wachten... 8)
Wellicht dat ik @tado hiervoor ook kan benaderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Tremio schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:14:
[...]

Dat gebeurt dus niet. Ik zie wel dat de ketel aan is (en de vloer wordt warm), maar er het icoontje blijft volledig grijs en er staat ‘warmtevraag: geen’
En er zit een slimme knop op je vloerverwarming? Dat kan ook wel maar meestal worden de knoppen gebruikt op radiatoren (wand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
menn0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:18:
[...]

En er zit een slimme knop op je vloerverwarming? Dat kan ook wel maar meestal worden de knoppen gebruikt op radiatoren (wand).
Nee, er zit nu een normale thermostaatknop op (afgesteld op 40 graden). Die zou ik dus moeten vervangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Tremio schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:20:
[...]

Nee, er zit nu een normale thermostaatknop op (afgesteld op 40 graden). Die zou ik dus moeten vervangen dan?
Het werkt als volgt; een slimme knop neemt een bepaalde termperatuur waar. Laten we zeggen 15 graden.
Jij hebt bijvoorbeeld via de app ingesteld dat de temp 19 graden moet zijn. Dan ziet ie een verschil van 4 graden en stuurt de ketel aan om te gaan verwarmen.

Je ziet al dat zonder slimme knop er totaal geen communicatie plaats vindt. En ja een slimme knop is dus nodig om bepaalde 'zones' open te zetten maar dus ook om bepaalde zones te sluiten/dicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
menn0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:23:
[...]

Het werkt als volgt; een slimme knop neemt een bepaalde termperatuur waar. Laten we zeggen 15 graden.
Jij hebt bijvoorbeeld via de app ingesteld dat de temp 19 graden moet zijn. Dan ziet ie een verschil van 4 graden en stuurt de ketel aan om te gaan verwarmen.

Je ziet al dat zonder slimme knop er totaal geen communicatie plaats vindt. En ja een slimme knop is dus nodig om bepaalde 'zones' open te zetten maar dus ook om bepaalde zones te sluiten/dicht te houden.
Dankjewel voor je tijd. Nog een laatste vraag: hoe kan het dat mijn oude Honeywell Round wel kon aangeven dat de ketel aan staat dmv. een vlammetje en kan de Tado dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:18:
[...]

Het jeukt ook om hem meteen aan + en - aan te sluiten en niet af te wachten... 8)
Ik was ook geneigd om dit te doen maar ik had het idee dat de interface gelocked is totdat zij een akkoord geven en de handleiding klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:17:
Firmware is waarschijnlijk nog zeer oud. De firmware moet updaten naar 47 of hoger. Daarna zal de warmtevraag wel werken. Firmware komt automatisch, zeker bij de V2 kan het initieel wat langer duren omdat ze nu nog vaak op zeer oude firmware zitten. Als het over een week nog niet geupdate is, graag contact met ons opnemen.
EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:18:
[...]

Zolang uw oude thermostaat het nog doet, en uw huis niet richting de 5 graden aan het afkoelen is denk ik wel dat u het kunt volhouden om nog heel even geduld te hebben. Ons Installatie-team neemt vanzelf contact met u op zodra u verder kunt.

Aansluiten op de + en - heeft geen zin, de tado moet eerst zelf ook weten dat hij de Nefit EMS sturing moet doen.

[ Voor 27% gewijzigd door tado op 28-11-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Vaenir schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:27:
[...]

Ik was ook geneigd om dit te doen maar ik had het idee dat de interface gelocked is totdat zij een akkoord geven en de handleiding klaar staat.
Dat idee heb ik ook.... Iemand die uitsluitsel kan geven hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
tado schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:30:
[...]

Firmware is waarschijnlijk nog zeer oud. De firmware moet updaten naar 47 of hoger. Daarna zal de warmtevraag wel werken. Firmware komt automatisch, zeker bij de V2 kan het initieel wat langer duren omdat ze nu nog vaak op zeer oude firmware zitten. Als het over een week nog niet geupdate is, graag contact met ons opnemen.

[...]

Zolang uw oude thermostaat het nog doet, en uw huis niet richting de 5 graden aan het afkoelen is denk ik wel dat u het kunt volhouden om nog heel even geduld te hebben. Ons Installatie-team neemt vanzelf contact met u op zodra u verder kunt.

Aansluiten op de + en - heeft geen zin, de tado moet eerst zelf ook weten dat hij de Nefit EMS sturing moet doen.
Firmware is inderdaad 20.7 en verouderd. Gister zag ik nog een 'download' teken op mijn thermostaat, dat is nu weg. Klopt dat dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Tremio op 28-11-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online

Als ik hem weer aansluit zal hij beslist weer werken, dat ga ik dan maar doen, want mijn vingers beginnen idd al langzaam blauw te worden. Ik had al alles afgekoppeld |:( in de hoop dat dit sneller zou gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Tremio schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:25:
[...]

Dankjewel voor je tijd. Nog een laatste vraag: hoe kan het dat mijn oude Honeywell Round wel kon aangeven dat de ketel aan staat dmv. een vlammetje en kan de Tado dat niet?
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik zie het zo dat jouw vloerverwarming 100% buitenom je Tado thermostaat werkt. Je thermostaat snapt niet dat ergens anders je vloerverwarming op 40 graden is gezet, niet zonder dat het via een slimme knop gebeurd.
Daarom heeft de tado thermostaat er niet direct weet van, en de vlammetjes die tado kan weergeven werken 1 kant op, via de thermostaat naar de ketel, niet andersom.
Met andere woorden als je ketel aanslaat buiten tado om wordt dat niet weergegeven. (meer technisch gezien denk ik dat het wel mogelijk zou zijn omdat het via Opentherm wel degelijk ove de bus gestuurd wordt naar de therhmostaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaenir schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:36:
Nu wil ik dat abonnement activeren maar de knoppen zijn disabled? :+
[Afbeelding]

edit: wth bij mijn vriendin kan ik hem wel activeren. :?
Ik heb het nagevraagd bij de developers maar die kennen dit gedrag niet. Zou u het kunnen melden via ons contact-formulier (onder foutrapport) ? https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:36
EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:39:
[...]

Als ik hem weer aansluit zal hij beslist weer werken, dat ga ik dan maar doen, want mijn vingers beginnen idd al langzaam blauw te worden. Ik had al alles afgekoppeld |:( in de hoop dat dit sneller zou gaan... :)
Wajoo 5 graden is echt heel koud. Ik begin al koude handen te krijgen bij 16 als ik gewoon achter de computer zit. Dan heb ik hem al op 19.5.

Ik mag mij ook aansluiten bij de Tado club, ik heb afgelopen zondag de Tado V3+ gekocht inclusief slimme thermostaat knop.

Nu heb ik een Nefit en de thermostaat die beneden staat is met 2 kabeltjes verbonden. + En - en als het goed is kan ik de Tado modulerend via het Nefit protocol aansluiten. Ben benieuwd en laat het jullie weten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:24
Deze middag de tado v3 thermostaat geïnstalleerd in nu wat aan het testen. Setpunt van tado op 21° gezet, app geeft gemiddelde warmtevraag aan maar het is al bijna 40 minuten ~20,4° en de CV stookt niet(meer). Is het normaal dat deze regeling zo traag gaat? Past een algoritme de PID parameters nog aan zodat dit in de toekomst sneller gaat?

Kan ik ergens in de app ook zien of dat de CV ketel modulerend aan het werken is? Bij de installatie moest ik kiezen of er een extra gateway in de ketel zat maar aangezien dit niet duidelijk was heb ik wat gegoogled en de optie "geen extra bedieningsunit" aangeduid...

CV ketel is een remeha tzerra plus m24c en zou modulerend kunnen werken. Ik had wel slechts 2 draden om aan te sluiten.. De draden zijn aangesloten op de NO COM klemmen van de Tado.

[ Voor 3% gewijzigd door Sparco op 29-11-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Zo, de V3+ is aangesloten en werkt als thermostaat in de woonkamer. Voor ik voor alle radiatoren knoppen ga aanschaffen wil ik er eerst met 1 testen of hij goed past en werkt. Maar gaat dat wel goed, of heeft het alleen zin als ik meteen alle radiatoren tegelijk doe? En als ik een enkele neem, kan ik hem dan het beste in een ruimte aansluiten die het vaakst verwarmd moet worden (keuken of woonkamer) of juist het minst vaak (slaapkamer)?

Overigens lees ik net dat er geen HomeKit ondersteuning is voor de Airco control. Erg jammer, HomeKit was een belangrijke reden voor mij om over te stappen van Nest naar Tado en volgens jaar willen wij 3 kamers van airco/lucht-lucht warmtepomp ipv CV voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:16:
[...]

Wajoo 5 graden is echt heel koud. Ik begin al koude handen te krijgen bij 16 als ik gewoon achter de computer zit. Dan heb ik hem al op 19.5.

Ik mag mij ook aansluiten bij de Tado club, ik heb afgelopen zondag de Tado V3+ gekocht inclusief slimme thermostaat knop.

Nu heb ik een Nefit en de thermostaat die beneden staat is met 2 kabeltjes verbonden. + En - en als het goed is kan ik de Tado modulerend via het Nefit protocol aansluiten. Ben benieuwd en laat het jullie weten.
Mijn stelling is: "Als de ijsberen met hout slepen, dan is het koud en kou is een emotie, die kun je uitschakelen..." ;)

Een paar weken geleden ben ik begonnen met domotica mbv Domoticz. In eerste instantie wilde ik eigenlijk gaan voor een Nefit Easy, maar alle negatieve ervaringen (oa op Tweakers) deden mij anders besluiten.Via Tweakers ben ik ook op Tado uit gekomen, en de klantenservice berichhte mij vanmorgen nog dat mijn ketel en de Tado V3 perfect zouden samenwerken. Tijdens de installatie moest is wachten op het groene licht van "De ingenieurs uit München", terwijl me door de klantenservice verzekerd was dat het OpenTherm prima zou werken met een Nefit TopLine.
Nu moet ik dus braaf 2 dagen wachten totdat men ergens (ik neem aan in Bayern) van mening is dat ik de + en - mag aansluiten. Vervolgens krijg is dan een reactie van @tado dat ik (kort gezegd) niet moet zeuren dat ik anno 2018, 2 dgn moet wachten totdat ik Tado verder mag aansluiten, terwijl jij en ik al weten wat daar uit gaat komen...
Al die ervaringen, bij het feit dat ik ook nog eens €30/ jaar mag gaan aftikken om een werkende Geofence te krijgen, geven mij weinig hoop voor de toekomst. Of alle andere claims (zoals het verminderde energieverbruik ed ) kloppen moet ik nog maar afwachten, maar de eerste ervaringen, hebben mijn verwachtingen voor de toekomst al danig doen temperen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:43

GVR

EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:15:
[...]

Mijn stelling is: "Als de ijsberen met hout slepen, dan is het koud en kou is een emotie, die kun je uitschakelen..." ;)

Een paar weken geleden ben ik begonnen met domotica mbv Domoticz. In eerste instantie wilde ik eigenlijk gaan voor een Nefit Easy, maar alle negatieve ervaringen (oa op Tweakers) deden mij anders besluiten.Via Tweakers ben ik ook op Tado uit gekomen, en de klantenservice berichhte mij vanmorgen nog dat mijn ketel en de Tado V3 perfect zouden samenwerken. Tijdens de installatie moest is wachten op het groene licht van "De ingenieurs uit München", terwijl me door de klantenservice verzekerd was dat het OpenTherm prima zou werken met een Nefit TopLine.
Nu moet ik dus braaf 2 dagen wachten totdat men ergens (ik neem aan in Bayern) van mening is dat ik de + en - mag aansluiten. Vervolgens krijg is dan een reactie van @tado dat ik (kort gezegd) niet moet zeuren dat ik anno 2018, 2 dgn moet wachten totdat ik Tado verder mag aansluiten, terwijl jij en ik al weten wat daar uit gaat komen...
Al die ervaringen, bij het feit dat ik ook nog eens €30/ jaar mag gaan aftikken om een werkende Geofence te krijgen, geven mij weinig hoop voor de toekomst. Of alle andere claims (zoals het verminderde energieverbruik ed ) kloppen moet ik nog maar afwachten, maar de eerste ervaringen, hebben mijn verwachtingen voor de toekomst al danig doen temperen.... :|
Ik kon toen ook niet wachten en heb de boel aangesloten, zelfde ketel en oude thermostaat.

Aansluiting bij ketel op oranje blokje, bij tado op EMS-Bus min en plus.
Bij instelling tado gekozen voor Nefit EMS D31, verwarmingscircuit HC00, HW aansturing geactiveerd en extensikit op Nee ingesteld.

Antwoord tado:
Ja, de parameters zijn correct en de configuratie in uw account ziet er goed uit.
De installatie die u beschrijft, klinkt ook correct (tado + en - aansluitingen en EMS-blok op de ketel).

Alleen de regeling van de warmwatertemperatuur is helaas niet mogelijk op de EMS-bus, dus heb ik die gedeactiveerd in uw configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
Iemand die weet of de V3 variant van de thermostaat nog ergens te koop is? Ik weiger abonnementskosten te betalen voor een basale functie als geofencing. (Bovenop de kosten van 2 thermostaten en 4 radiatorknoppen). Voor mij is het of de V3 of helaas een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
EOSfoto schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:15:
[...]

Of alle andere claims (zoals het verminderde energieverbruik ed ) kloppen moet ik nog maar afwachten, maar de eerste ervaringen, hebben mijn verwachtingen voor de toekomst al danig doen temperen.... :|
Ik heb in het verleden al eens wat gepost over mijn behaalde 'besparing'. Maar ik wil je avond niet verder bederven dus ik zal het niet herhalen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 04-10 20:32
mrVB schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:16:
Iemand die weet of de V3 variant van de thermostaat nog ergens te koop is? Ik weiger abonnementskosten te betalen voor een basale functie als geofencing. (Bovenop de kosten van 2 thermostaten en 4 radiatorknoppen). Voor mij is het of de V3 of helaas een concurrent.
https://www.hashop.nl/tad...hermostaat-Starterskit-V3

Wel een interessante keuze. Ik geef toe, ik betaal ook liever helemaal niets. Zeker als je kijkt naar de initiele kosten.
Maar geofencing is geen basale functie. Daar zijn dagelijkse kosten aan verbonden voor het bedrijf. En hoe meer klanten, hoe meer kosten (niet gelijk evenredig, maar wel stijgend)
Ik ben dus bereid om hier in de toekomst voor te betalen, alhoewel ik de prijs die ze nu aangeven daarvoor wel aan de hoge kant vind.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:23
Ik heb een Tado V3 met enkele radiatorknoppen nieuw in een doosje, maar sinds dat Tado de abonnementsvorm route kiest neig ik er naar om deze niet te installeren en over te stappen naar een concurrent. De enige -in mijn optiek- interessante concurrent is de Anna thermostaat van Plugwise i.c.m. de Tom radiatorknoppen.
Ik lees op Tweakers echter maar bar weinig over deze thermostaat en de zone mogelijkheden.

Het enige echte nadeel wat ik heb gevonden in vergelijking met de Tado is het ontbreken van de koppelingsmogelijkheden middels een open API en Google home integratie.

Heeft iemand ervaring met de Anna van Plugwise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Ik gebruik tado en opentherm, wat ik begrijp is dat daarom eigenlijk automatisch de temperatuur van het water wat de radiatoren instroomt bepaald wordt.
Dit gebeurd hier met max 70 graden. Eigenlijk wil ik dat het met 75 graden gebeurd. Kan ik dit overriden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
HomeMade schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:30:
Ik heb een Tado V3 met enkele radiatorknoppen nieuw in een doosje, maar sinds dat Tado de abonnementsvorm route kiest neig ik er naar om deze niet te installeren en over te stappen naar een concurrent. De enige -in mijn optiek- interessante concurrent is de Anna thermostaat van Plugwise i.c.m. de Tom radiatorknoppen.
Ik lees op Tweakers echter maar bar weinig over deze thermostaat en de zone mogelijkheden.

Het enige echte nadeel wat ik heb gevonden in vergelijking met de Tado is het ontbreken van de koppelingsmogelijkheden middels een open API en Google home integratie.

Heeft iemand ervaring met de Anna van Plugwise?
Als je een V3 (niet plus) hebt heb je geen last van de abonnementsvorm.
menn0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:37:
Ik gebruik tado en opentherm, wat ik begrijp is dat daarom eigenlijk automatisch de temperatuur van het water wat de radiatoren instroomt bepaald wordt.
Dit gebeurd hier met max 70 graden. Eigenlijk wil ik dat het met 75 graden gebeurd. Kan ik dit overriden?
Dan moet je de maximale cv-watertemperatuur op de ketel verhogen naar 75. In de handleiding van je ketel staat hoe dat moet.

[ Voor 23% gewijzigd door menzo op 28-11-2018 23:52 ]

• Peatsmoke
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of er een alternatief is voor de originele afdekplaat van Tado of dat die ergens tegen normalere kosten verzonden kan worden? Ik vind €20 voor een stukje plastic al een exorbitante prijs maar daar komen dan ook nog eens €10 verzendkosten bij voor iets dat als brievenbuspakket verstuurd kan worden.
Anders rest mij niets anders dan gewoon via de Duitse webshop te bestellen en hem bij een kennis in Duitsland te laten bezorgen, scheelt €7 en 5 werkdagen extra wachttijd....

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:24
EOSfoto schreef op donderdag 29 november 2018 @ 04:38:
Heeft iemand enig idee of er een alternatief is voor de originele afdekplaat van Tado of dat die ergens tegen normalere kosten verzonden kan worden? Ik vind €20 voor een stukje plastic al een exorbitante prijs maar daar komen dan ook nog eens €10 verzendkosten bij voor iets dat als brievenbuspakket verstuurd kan worden.
Anders rest mij niets anders dan gewoon via de Duitse webshop te bestellen en hem bij een kennis in Duitsland te laten bezorgen, scheelt €7 en 5 werkdagen extra wachttijd....
Hier ben ik ook benieuwd naar! Wist helemaal niet dat Tado zoiets had. Maar €30 voor een kunstof plaatje... :'(

• Peatsmoke
  • Niet online
Het afdekplaatje is de enige optie om het een beetje fatsoenlijk te laten uitzien. Ik kan wel dat stukje bij stuken maar dat wordt ook niet mooier. Het is ook een prima oplossing, maar die prijs voor een stukje kunststof hebben ze afgekeken van auto-industrie. :F

Mocht iemand interesse hebben in het afdekplaatje: HIER is de link....

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 22:41
Sinds dit weekend ook in het bezit van een Tado (v2). Gisteren even offline de zaken laten koppelen en dat ging erg soepel. Zeker de stappen volgens de site waarin je de huidige thermostaat (Honeywell T8851M - Chronotherm Modulation) en CV (Remeha Avanta 28C) op moest geven. Wij hebben trouwens beneden vloerverwarming dus het modulerende wil ik erin houden. De firmware was erg oud (20.7) dus ik heb het offline een dag laten liggen en nog maar even niet geinstalleerd. In de avond zag ik dat hij nog geen upgrade had ontvangen.

Daaropvolgend heb ik geprobeerd de 2 opnieuw te koppelen maar volgens mij kwam ik per ongeluk in het installatie menu terecht :-(. Hier ben ik doorheen gelopen en toen kopppelde hij wel weer maar ik weet nu niet of ik de configuratie van de thermostaat heb beinvloed. Deze staat op de OpenThem config als ik het goed kan zien: D01 - HC01 - HW actieg - EkX. Klopt dit voor mijn config? Is dit door mij te beinvloeden of grijpt hij altijd terug naar de thermostaat / ketel die ik op de site heb aangegeven?

Ik stel de vraag hier maar even aangezien ik hier vaak een Tado account zie reageren.

De firmware is trouwens gisteravond van 20.7 naar 54.11 geupgrade (is dit de laatste?) en de bridge is nu 47.2. Al met al lijkt het offline allemaal goed te gaan (app / temp metingen / pairing) maar wil hem graag pas installeren als ik zeker weet of de config nu goed is voor mijn layout (ik denk het wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EOSfoto schreef op donderdag 29 november 2018 @ 04:38:
Voor zover ik weet zijn wij de enige die de plaat verkopen. U kunt misschien voorstellen dat de hoeveelheid achterplaten die we verkopen een fractie is van de rest van onze producten terwijl er toch een ontwerp voor is gemaakt, verpakking transport etc.. Vandaar de relatief hoge prijs.

Binnen Nederland kan de achterplaat gewoon door de brievenbus (met bijbehorende lage verzendkosten), dus misschien een inkoopactie opzetten voor forum leden ?
Physx schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:44:
Sinds dit weekend ook in het bezit van een Tado (v2). Gisteren even offline de zaken laten koppelen en dat ging erg soepel. Zeker de stappen volgens de site waarin je de huidige thermostaat (Honeywell T8851M - Chronotherm Modulation) en CV (Remeha Avanta 28C) op moest geven. Wij hebben trouwens beneden vloerverwarming dus het modulerende wil ik erin houden. De firmware was erg oud (20.7) dus ik heb het offline een dag laten liggen en nog maar even niet geinstalleerd. In de avond zag ik dat hij nog geen upgrade had ontvangen.

Daaropvolgend heb ik geprobeerd de 2 opnieuw te koppelen maar volgens mij kwam ik per ongeluk in het installatie menu terecht :-(. Hier ben ik doorheen gelopen en toen kopppelde hij wel weer maar ik weet nu niet of ik de configuratie van de thermostaat heb beinvloed. Deze staat op de OpenThem config als ik het goed kan zien: D01 - HC01 - HW actieg - EkX. Klopt dit voor mijn config? Is dit door mij te beinvloeden of grijpt hij altijd terug naar de thermostaat / ketel die ik op de site heb aangegeven?

Ik stel de vraag hier maar even aangezien ik hier vaak een Tado account zie reageren.

De firmware is trouwens gisteravond van 20.7 naar 54.11 geupgrade (is dit de laatste?) en de bridge is nu 47.2. Al met al lijkt het offline allemaal goed te gaan (app / temp metingen / pairing) maar wil hem graag pas installeren als ik zeker weet of de config nu goed is voor mijn layout (ik denk het wel).
Instellingen staan goed. U kunt aansluiten op OpenTherm. U heeft ook de laatste firmware. Helemaal top dat u het op deze manier gedaan heeft! (wachten op de FW update voor de installatie).

Wat nog handig is om te weten: Na de eerste keer koppelen is het niet nodig om nogmaals te koppelen, zelfs na vervangen batterijen, de koppeling blijft.

[ Voor 53% gewijzigd door tado op 29-11-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 22:41
tado schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:47:

Instellingen staan goed. U kunt aansluiten op OpenTherm. U heeft ook de laatste firmware. Helemaal top dat u het op deze manier gedaan heeft! (wachten op de FW update voor de installatie).

Wat nog handig is om te weten: Na de eerste keer koppelen is het niet nodig om nogmaals te koppelen, zelfs na vervangen batterijen, de koppeling blijft.
Bedankt! Ja ik kwam echt per ongeluk in de installatie menu's en wist het toen niet meer. Maar online staat een handleiding en daar kwam ook de Avanta Opentherm installatie voorbij.

Goed om te weten dat het koppelen niet meer nodig is. Ik laat hem nu lekker met rust. Binnenkort maar even aan de muur monteren!

Bedankt voor de check!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Binnen de komende 24 uur zal zowel de nieuwe versie Android als iOS app beschikbaar komen in de App/Play stores. Deze update zal het mogelijk maken om als bestaande V1,V2 of V3 klant een upgrade te doen naar de nieuwe V3+ app. Deze upgrade is volledig optioneel en als u tevreden bent met de huidige app hoeft u helemaal niets te doen en u blijft gewoon die app gebruiken.

Meer informatie voor onze huidige V1, V2 en V3 klanten kunt u hieronder lezen:

Het belangrijkste verschil tussen V3 en V3 + is de app, die volledig vernieuwd is, inclusief nieuwe Skills zoals Klimaatcomfort.

Deze Skill helpt u een gezonder binnenklimaat te handhaven. Het biedt inzicht in de luchtkwaliteit en suggereert mogelijkheden waarmee u het klimaat in uw huis kunt verbeteren en gezondheidsrisico’s zoals schimmel kunt voorkomen.

Naast de huidige binnenklimaatdata gebruikt tado° ook data van de luchtkwaliteit buitenshuis, voor de locatie van uw huis, om te helpen bij het ventileren van uw huis op de juiste tijdstippen. tado° informeert u bijvoorbeeld om de ramen gesloten te houden als de lucht buiten uw huis vervuild is door druk verkeer. Ook informeert het u over het pollen niveau in de lucht, wat behulpzaam kan zijn als iemand in uw familie last heeft van hooikoorts.

Van de feedback die we hebben ontvangen hebben we geleerd dat iedereen tado° op een andere manier gebruikt en dat niet alle functies door iedereen worden gebruikt. Daarom hebben we flexibiliteit gecreëerd voor nieuwe klanten door de prijzen van Starterskits te verlagen en bepaalde nieuwe in-app diensten toe te voegen die optioneel kunnen worden bijgeboekt; zoals Auto-Assist, verwarmingsketel onderhoud en reparatie- of installatiediensten.

Inkomsten uit aanvullende diensten met toegevoegde waarde na aankoop, stellen ons bedrijf in staat om apps & software te blijven ontwikkelen en te onderhouden, vergoedingen te betalen voor serverinfrastructuur, weerdata, luchtkwaliteit data, etc.

Dus wat betekent dit voor u?

Optie 1: behoud de V3 app.
U kunt natuurlijk doorgaan met het gebruiken van de huidige V3 app. Toekomstige updates uit de App/Play Store bieden nog steeds onderhoud en verbeteringen, maar starten geen upgrade naar de V3+ app.

Optie 2: upgrade naar de V3+ app:
U heeft de kans om te upgraden naar de V3+ app voor een eenmalige vergoeding van € 19,99 (standaard prijs: €24.99/jaar), waardoor je toegang hebt tot alle nieuwe functies. Je profiteert bovendien nog van levenslang gratis toegang tot de Auto-Assist Skill. Zodra u de upgrade heeft uitgevoerd, kunnen alle bewoners van uw huis de nieuwe app gebruiken. De update naar de nieuwe app kan niet ongedaan gemaakt worden. U kunt niet terug naar de oude app.

Om meer over de redenering achter de lancering van de V3+ app, en wat dit betekent voor bestaande klanten, te weten te komen, kunt u deze verklaring lezen.

In de volgende artikelen kunt u meer lezen over dit onderwerp:
- Wat is het verschil tussen de V3+ app (die wordt meegeleverd met de V3+ Starterskits) en de V3 app (die wordt meegeleverd met de V2 & V3 Starterskits)?
- Wat is Auto-Assist?

De app upgrade ziet er ongeveer zo uit in de apps:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1238iac.png

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 11:14
tado schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:49:
Binnen de komende 24 uur zal zowel de nieuwe versie Android als iOS app beschikbaar komen in de App/Play stores. Deze update zal het mogelijk maken om als bestaande V1,V2 of V3 klant een upgrade te doen naar de nieuwe V3+ app. Deze upgrade is volledig optioneel en als u tevreden bent met de huidige app hoeft u helemaal niets te doen en u blijft gewoon die app gebruiken.

Meer informatie voor onze huidige V1, V2 en V3 klanten kunt u hieronder lezen:

Het belangrijkste verschil tussen V3 en V3 + is de app, die volledig vernieuwd is, inclusief nieuwe Skills zoals Klimaatcomfort.

Deze Skill helpt u een gezonder binnenklimaat te handhaven. Het biedt inzicht in de luchtkwaliteit en suggereert mogelijkheden waarmee u het klimaat in uw huis kunt verbeteren en gezondheidsrisico’s zoals schimmel kunt voorkomen.

Naast de huidige binnenklimaatdata gebruikt tado° ook data van de luchtkwaliteit buitenshuis, voor de locatie van uw huis, om te helpen bij het ventileren van uw huis op de juiste tijdstippen. tado° informeert u bijvoorbeeld om de ramen gesloten te houden als de lucht buiten uw huis vervuild is door druk verkeer. Ook informeert het u over het pollen niveau in de lucht, wat behulpzaam kan zijn als iemand in uw familie last heeft van hooikoorts.

Van de feedback die we hebben ontvangen hebben we geleerd dat iedereen tado° op een andere manier gebruikt en dat niet alle functies door iedereen worden gebruikt. Daarom hebben we flexibiliteit gecreëerd voor nieuwe klanten door de prijzen van Starterskits te verlagen en bepaalde nieuwe in-app diensten toe te voegen die optioneel kunnen worden bijgeboekt; zoals Auto-Assist, verwarmingsketel onderhoud en reparatie- of installatiediensten.

Inkomsten uit aanvullende diensten met toegevoegde waarde na aankoop, stellen ons bedrijf in staat om apps & software te blijven ontwikkelen en te onderhouden, vergoedingen te betalen voor serverinfrastructuur, weerdata, luchtkwaliteit data, etc.

Dus wat betekent dit voor u?

Optie 1: behoud de V3 app.
U kunt natuurlijk doorgaan met het gebruiken van de huidige V3 app. Toekomstige updates uit de App/Play Store bieden nog steeds onderhoud en verbeteringen, maar starten geen upgrade naar de V3+ app.

Optie 2: upgrade naar de V3+ app:
U heeft de kans om te upgraden naar de V3+ app voor een eenmalige vergoeding van € 19,99 (standaard prijs: €24.99/jaar), waardoor je toegang hebt tot alle nieuwe functies. Je profiteert bovendien nog van levenslang gratis toegang tot de Auto-Assist Skill. Zodra u de upgrade heeft uitgevoerd, kunnen alle bewoners van uw huis de nieuwe app gebruiken. De update naar de nieuwe app kan niet ongedaan gemaakt worden. U kunt niet terug naar de oude app.

Om meer over de redenering achter de lancering van de V3+ app, en wat dit betekent voor bestaande klanten, te weten te komen, kunt u deze verklaring lezen.

In de volgende artikelen kunt u meer lezen over dit onderwerp:
- Wat is het verschil tussen de V3+ app (die wordt meegeleverd met de V3+ Starterskits) en de V3 app (die wordt meegeleverd met de V2 & V3 Starterskits)?
- Wat is Auto-Assist?
(Tado V2 Thermostaat)
Is een upgrade van een V2 app naar V3+ app te raden? Bevat deze de nodige hardware voor de nieuwe features?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3svb schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:56:
[...]

(Tado V2 Thermostaat)
Is een upgrade van een V2 app naar V3+ app te raden? Bevat deze de nodige hardware voor de nieuwe features?
Behalve HomeKit support kunt u van alle features van de V3+ app gebruik maken.

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 00:13
@tado Is de Auto-Assist Skill in de V3+ anders/beter dan de huidige V3 geofencing?

En zo ja welke punten zijn verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thomasvt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:17:
@tado Is de Auto-Assist Skill in de V3+ anders/beter dan de huidige V3 geofencing?

En zo ja welke punten zijn verbeterd?
Geen verschil tussen locatiegebaseerde sturing in de V3 app en Auto-Assist in de V3+ app. Zoals aangegeven is de grootste verandering dat het design compleet anders is en de Klimaatcomfort skill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 10:32
@tado
Nog 2 vragen over de upgrade:
1. Is de mogelijkheid tot upgraden beperkt geldig of blijft die optie voorlopig bestaan?
2. Zijn er functionaliteiten in de nieuwe versie van de app nog niet beschikbaar? Eerder werd gesproken over het ontbreken van een van de opties van tijdelijke aanpassing van temperatuur, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik las zojuist in de release notes van iOS app dat V1/V2/V3 users nu kunnen upgraden naar de V3+ app. Ondertussen gebruik ik Tado (V3) al zo'n 2 jaar (2x thermostaat (ivm 2 ketels) + 6 knoppen). Om eerlijk te zijn had ik tot zojuist nog niets gelezen over V3+, dus ik heb mij er even in proberen te verdiepen het afgelopen half uur, op de site van Tado en hier op het forum. Als ik het goed begrijp krijg ik als V3 user voor een "eenmalige aankoop van €19,99" een app die er anders uit ziet? Qua functionaliteit verandert er niks (geo, slim schema, etc.. blijft werken). Alleen de "Klimaatcomfort Skill" zou extra zijn? En die geeft tips over luchtkwaliteit (luchtvochtigheid, verkeer, pollen, etc..)?

Op zich heb ik er geen problemen mee om geld neer te leggen voor een "upgrade" die extra functionaliteiten/diensten toevoegt, maar €20 vind ik wat veel voor wat "tips over de luchtkwaliteit" (ik snap heus wel wanneer ik moet ventileren of juist niet) en "een ander design van de app" (die ik eigenlijk nooit gebruik omdat alles geautomatiseerd is, en ik af en toe handmatig bedien via siri/homekit). Of mis ik iets? Sorry als ik cynisch overkom, maar ik ben oprecht benieuwd wat de meerwaarde voor mij als V3 user is van die V3+ app.
Pagina: 1 ... 64 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!