Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:06:
[...]
Met oneindig bedoel ik:

[Afbeelding]

In de V3+ app is geen kruisje om dit te beëindigen, enige optie is de temperatuur weer aan te passen met een nieuwe duur of 'oneindig'. Tik je hier op 'Slimme schema', dan wordt het schema geopend, maar ontbreekt de optie om dit weer te activeren.

[...]

Die optie mist dus in de V3+ app: JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"
Voor de V3+ app is dit nog niet geïmplementeerd maar ik verwacht dat ook de optie "tot volgende automatische verandering" binnenkort weer beschikbaar zal zijn in de V3+ app voor handmatige verandering die u in de app doorvoert.

Voor handmatige verandering op het tado apparaat zelf kunt u nog altijd de instelling veranderen in de instellingen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tado schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:00:
[...]
"Zet warm water aan op 55 graden" ?
Wat gebeurt er als u niet spraakcommando's gebruikt maar de Assistant app ?
Hey Google: Zet warm water uit -> Ik weet niet hoe ik je kan helpen
Hey Google: Warm Water uit -> Oke, ik zet warm water uit

Hey Google: Warm water aan op 55 graden -> Ik weet niet hoe ik je kan helpen
Het Google: Zet warm water aan op 55 graden. -> Oke, ik stel warm water in op 55 graden

Grappig dat het bij aan en uit omgekeerd is met ZET er wel of niet bij. Ik krijg het WW dus nu wel aan. Wel lastig omdat je dan steeds na moet denken of je wel of niet ZET gebruikt. En dat je ook aan moet geven op welke temperatuur. Simpelweg aan op een vooraf ingestelde temp en uit zou handiger zijn. Het maakt me weinig uit of die temperatuur 50, 55, 60 of 65 is. Maar 35 is in ieder geval te laag

Hoe kan ik de Assistant app gebruiken voor Tado zonder spraak commando's?

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 22-11-2018 10:17 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 15:00
Ah, wist niet dat het zo verschillend was in de v3+ app.

Maar dus zelfs de volgende heel basic dingen ontbreken momenteel dus in de v3+ app :
* Manuele override tot de volgende automatische verandering.
* Een manuele override zelf ook manueel gaan annuleren (het kruisje in de v3 app).

Dit is toch wel te gek voor woorden... |:( |:( |:(

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Twixie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:36:
[...]

Ah, wist niet dat het zo verschillend was in de v3+ app.

Maar dus zelfs de volgende heel basic dingen ontbreken momenteel dus in de v3+ app :
* Manuele override tot de volgende automatische verandering.
* Een manuele override zelf ook manueel gaan annuleren (het kruisje in de v3 app).

Dit is toch wel te gek voor woorden... |:( |:( |:(
tado schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:11:
[...]

Voor de V3+ app is dit nog niet geïmplementeerd maar ik verwacht dat ook de optie "tot volgende automatische verandering" binnenkort weer beschikbaar zal zijn in de V3+ app voor handmatige verandering die u in de app doorvoert.

Voor handmatige verandering op het tado apparaat zelf kunt u nog altijd de instelling veranderen in de instellingen.
Ik mis ze ook behoorlijk. Wat mij betreft toevoegen, hoe sneller hoe beter @tado. Vrij essentiële zaken.

[ Voor 28% gewijzigd door JBS op 22-11-2018 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:42:
[...]

[...]

Ik mis ze ook behoorlijk. Wat mij betreft toevoegen, hoe sneller hoe beter @tado. Vrij essentiële zaken.
Het Kruisje van de oude app is nu een knop die "Cancel" heet. Daarmee stopt de manuele modus en gaat u weer naar de automatische modus.

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 08:21
Dreadramon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:24:

Nu heb ik beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Om de zones te kunnen schakelen zou ik beneden een thermostaat op een zoneklep moeten aansluiten, zoals ik hier gelezen heb. Moet dit de kamerthermostaat zijn of kan dit ook een extra thermostaat zijn? Aangezien de kamerthermostaat midden in de woonkamer hangt, is dit eigenlijk geen optie. Een extra thermostaat zou weer een flinke investering zijn.

Andere optie is de woonkamer gewoon op te stoken als er boven een warmtevraag is.
Iemand een antwoord op mijn vraag? @tado ?
Dreadramon schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:52:
[...]

Iemand een antwoord op mijn vraag? @tado ?
Andere optie is de woonkamer gewoon op te stoken als er boven een warmtevraag is.

Ik zou daarmee beginnen, kijken of dat een probleem is voor uw woonkamer en als dat niet zo is dan is dit de goedkoopste en gemakkelijkste manier om tado te installeren.

• Dreadramon
Thanks @tado , maar mocht dat later toch niet ideaal blijken, moet dan de kamerthermostaat bedraad naar een zoneklep? Of kan dat dan een extra thermostaat zijn die enkel en alleen dient voor de aansturing van die zoneklep?

[ Voor 4% gewijzigd door Dreadramon op 22-11-2018 11:32 ]

Dreadramon schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:57:
Maar mocht dat later toch niet ideaal blijken, moet dan de kamerthermostaat bedraad naar een zoneklep? Of kan dat dan een extra thermostaat zijn die enkel en alleen dient voor de aansturing van die zoneklep?
U kunt eventueel een 2e Thermostaat toevoegen om alleen de zoneklep aan te sturen. Dit werkt op dit moment prima. Hou er wel rekening mee dat dit een "grijs gebied" is en dat er op elk moment een mail kan komen in uw inbox met de mededeling dat deze setup niet meer geschikt is voor tado. Daarom kan ik deze setup ook niet officieel aanraden.

Wat wel officieel kan: Slimme Thermostaat bedraad aan zoneklep, Extensiekit aan ketel.

• Dreadramon
Opnieuw bedankt @tado, maar in dat laatste geval hangt de thermostaat in een koude bijkeuken of ik moet een draad het halve huis door trekken (waar momenteel geen leidingen voor liggen).

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Ah, ik heb de V3 app dat verklaard het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 23:28
Vanochtend wakker geworden, ingestelde temperatuur is 19,5
Voelt warm dus ik kijk op de tado app en die staat op 20,1 graad maar nog 2 golfjes aan en de temperatuur schiet door naar 20,3 graad
@tado
Waarom werk de Tado app dit jaar (met die golfjes) niet goed meer 'sochtends met vaak belachelijke overshoots?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EgeEuEm0iWf8dzLnNjrDSOl7/full.jpg

Referentielijntjes in het plaatje staan op 17, 19 en 21 graden.

p.s. waarom kan ik niet meer zien in dit overzicht wanneer mijn ketel aanstaat.

[ Voor 28% gewijzigd door TWyk op 22-11-2018 13:07 ]

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:46
@tado is er toevallig al iets bekend over 'luchtvochtigheid' als trigger in homekit? In het kader van jullie nieuwe 'klimaatassistent' zou het mooi zijn als de luchtvochtigheid van Tado gebruikt kan worden als trigger om bijvoorbeeld mijn luchtbevochtiger aan te zetten m.b.v. een slimme homekit-stekker...op die manier kunnen zaken mooi aan elkaar gekoppeld worden voor een gezond en goed huisklimaat...

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 13:11
tummeke393 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:59:
Ik heb zelf toch voorlopig geen behoefte aan koppeling met Homekit oid, dus prima aanbieding voor mij. Zeker aangezien ik hierboven lees dat je naar de V3+ app kunt upgraden voor €19, zonder abonnementskosten, en de thermostaat zelf gelijk zou moeten zijn.
Als je je V3 upgrade naar de nieuwe V3+ app krijg je de auto-assist skill niet gratis voor zover ik weet. Geofencing doet het wel, MAAR via een melding op je telefoon waar je op moet klikken en dus NIET AUTOMATISCH. De auto assist is toch wel gratis volgens Tado
De hardware van de V3+ verschilt ook van de V3 volgens Tado.

[ Voor 7% gewijzigd door -ION- op 22-11-2018 13:41 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:41
-ION- schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:13:
[...]

Als je je V3 upgrade naar de nieuwe V3+ app krijg je de auto-assist skill niet gratis voor zover ik weet. Geofencing doet het wel, MAAR via een melding op je telefoon waar je op moet klikken en dus NIET AUTOMATISCH.
De hardware van de V3+ verschilt ook van de V3 volgens Tado.
Als bestaande klant is de upgrade alleen maar een eenmalig bedrag zonder abonnement.

• -ION-
menzo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:35:
[...]

Als bestaande klant is de upgrade alleen maar een eenmalig bedrag zonder abonnement.
Bron?

EDIT: Gevonden https://support.tado.com/...anten-van-het-eerste-uur-

[ Voor 24% gewijzigd door -ION- op 22-11-2018 13:40 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:41
@-ION-
tado schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:36:
Een update voor huidige V1/V2 en V3 gebruikers met betrekking tot de V3+ app in de Engelstalige versie van de Management statement:
https://www.tado.com/t/en...lus-products/#app-upgrade

De Nederlandse vertaling zal later volgen.

Het komt er op neer dat alle huidige gebruikers naar de nieuwe V3+ app kunnen upgraden voor een eenmalige prijs van 19.99.

De upgrade is nu nog niet verkrijgbaar maar zal over de komende weken beschikbaar komen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
Tado V3 Starterskit in de aanbieding bij 50five voor €179,-
https://www.50five.nl/tado-slimme-thermostaat-v3.html

Met cashback https://www.cashbackxl.nl/webshops/50five voor ongeveer €169,-
rabe83 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:58:
@tado is er toevallig al iets bekend over 'luchtvochtigheid' als trigger in homekit? In het kader van jullie nieuwe 'klimaatassistent' zou het mooi zijn als de luchtvochtigheid van Tado gebruikt kan worden als trigger om bijvoorbeeld mijn luchtbevochtiger aan te zetten m.b.v. een slimme homekit-stekker...op die manier kunnen zaken mooi aan elkaar gekoppeld worden voor een gezond en goed huisklimaat...
Wij geven de luchtvochtigheid al door via het "HomeKit" protocol maar de Apple Home app doet daar op dit moment nog niets mee. Er zijn andere "Apple Home" apps die dus al wel gebruik kunnen maken van luchtvochtigheid-triggers.

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 19:49
Net een belletje gekregen dat het spul afgeleverd is in de Gamma. Mooi ik even bellen of het de V3 of V3+ versie betreft aangezien het 4 weken (!) heeft geduurd voordat het binnen was. En ja hoor een V3+ terwijl ik nog gezegd had ik wil een V3. Nouja gelijk maar geannuleerd de bestelling en ik ga wel op zoek naar ene andere smart climate control oplossing.
wishmaster1986 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:02:
Net een belletje gekregen dat het spul afgeleverd is in de Gamma. Mooi ik even bellen of het de V3 of V3+ versie betreft aangezien het 4 weken (!) heeft geduurd voordat het binnen was. En ja hoor een V3+ terwijl ik nog gezegd had ik wil een V3. Nouja gelijk maar geannuleerd de bestelling en ik ga wel op zoek naar ene andere smart climate control oplossing.
Eventueel hier: https://www.50five.nl/tado-slimme-thermostaat-v3.html

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik snap nog steeds het verschil tussen de v3 en v3+ niet; of wellicht het voordeel van het abbo niet. De Home en Away schedule zit ook in de v3+ versie, toch? Wat is dan de geofancing waar je voor betaald voor de v3+? Hoe is dat anders dan de smart schedule.

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Net mijn V3+ starterpakket binnen die ik tijdens de laatste aanbieding van amazon.de gekocht heb. Ik dacht dat mijn Nefit (aquapower hrc 25 cw5 geplaatst in 2012) wel ondersteund werd maar krijg tijdens het installatieproces het bericht dat "ingenieurs" mijn systeem eerst controleren voordat ik verder mag met het proces. Hopelijk snel reactie aangezien ik echt klaar ben met mijn gebugde Nefit Moduline 300.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Zie dat me v2 thermostaat van 49.4 naar 54.8 is gegaan. Is er iets van een changelog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
Cyleo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:14:
Ik snap nog steeds het verschil tussen de v3 en v3+ niet; of wellicht het voordeel van het abbo niet. De Home en Away schedule zit ook in de v3+ versie, toch? Wat is dan de geofancing waar je voor betaald voor de v3+? Hoe is dat anders dan de smart schedule.
Bij de V3+ moet je betalen om de verwarming automatisch te regelen d.m.v. van geofencing. Doe je dit niet dan gebruikt de app wel geofencing, maar moet je de verwarming handmatig aan en uit zetten door op een melding op je telefoon te klikken.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Martijn02 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:34:
Ik heb iets leuks gemaakt:

Ik zat met de uitdaging dat mijn schoonouders regelmatig op onze zoon passen. Ik wil ze niet vragen om een app op hun telefoon te installeren die hun locatie trackt, en omdat de dagen waarop ze oppassen niet helemaal regelmatig zijn wilde ik ook geen tijdblokken zonder location based control in het slimme schema opnemen. Maar om mijn zoon en de oppas nou iedere keer in de kou achter te laten als mijn vrouw en ik het huis verlaten is ook niet erg aardig.

Nou heb ik pas een nieuw Ubiquity UniFi systeem geïnstalleerd thuis, en in de controller kan je heel mooi zien of er bepaalde mensen (gasten) op je wifi zitten. Dit lijkt heel betrouwbaar te werken.

Ik heb dus een scriptje in php gemaakt wat elke 5 minuten kijkt of er devices met mijn gasten wifi zijn verbonden. Als dat het geval is activeert het script een virtueel tado device, en plaatst dat device op de locatie van mijn huis. Hierdoor blijft de thermostaat van mening dat er iemand thuis is.

Als er geen gast-devices meer met het netwerk verbonden zijn, dan deactiveert het script de geolocation setting van het tado device, en springt de thermostaat weer naar away-mode.

Ik weet niet of er mensen geinterreseerd zijn, maar ik het het script even op github gezet: https://github.com/Martijn02/tado-connect

[Afbeelding]
Zijn er mensen die dit geïntegreerd hebben met Home Assistant? Ik heb een extra account toegang gegeven tot mijn tado, en zou graag deze account op home of away willen zetten. Zo kan ik met een automation via Home Assistant als er nog een device thuis is, deze extra account op home zetten, zodat mijn profielen voor iemand die thuis is geldig blijven. Op deze manier moet ik geen tado access geven aan andere personen, ik moet ze gewoon kunnen tracken via home assistant.

Via IFTTT een temperatuur zetten is niet correct natuurlijk, want dan zou je nacht-temperatuur niet geactiveerd worden.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-ION- schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:34:
[...]

Bij de V3+ moet je betalen om de verwarming automatisch te regelen d.m.v. van geofencing. Doe je dit niet dan gebruikt de app wel geofencing, maar moet je de verwarming handmatig aan en uit zetten door op een melding op je telefoon te klikken.
Dat klinkt eerder als een V3- dan een V3+... het hele idee van geofencing is toch dat je er zelf geen omkijken naar hebt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
Doen Tado-knoppen niet mee met Black Friday?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 105% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
spone schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:33:
[...]

Dat klinkt eerder als een V3- dan een V3+... het hele idee van geofencing is toch dat je er zelf geen omkijken naar hebt?
Snap dit ook niet. Dus als nieuwe gebruiker krijg je minder functionaliteit en je krijg een extra abo aangesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matty___ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:48:
[...]

Snap dit ook niet. Dus als nieuwe gebruiker krijg je minder functionaliteit en je krijg een extra abo aangesmeerd.
Het verschil tussen V2 en V3 ten opzichte van V3+ is al meerdere malen besproken.
Ik zou vooral aanraden om deze reacties te lezen:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
En:
Vaenir schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:46:
Net mijn V3+ starterpakket binnen die ik tijdens de laatste aanbieding van amazon.de gekocht heb. Ik dacht dat mijn Nefit (aquapower hrc 25 cw5 geplaatst in 2012) wel ondersteund werd maar krijg tijdens het installatieproces het bericht dat "ingenieurs" mijn systeem eerst controleren voordat ik verder mag met het proces. Hopelijk snel reactie aangezien ik echt klaar ben met mijn gebugde Nefit Moduline 300.
Je mag de aanhalingstekens naast de ingenieurs deels weg halen, ons Installatie-team bestaat daadwerkelijk voor een groot deel uit personen met een ingenieurs (MSc) opleiding. Over het algemeen krijgt u binnen 2 werkdagen een antwoord. En ze zullen vervolgens ook zorgen dat er een stap voor stap op maat gemaakte handleiding beschikbaar zal komen voor uw systeem.

Ander topic:

Het zal niemand ontgaan zijn dat het vandaag Black Friday is. Vandaag 25% korting op geselecteerde producten in onze webshop

Ook in de pricewatch wat aanbiedingen voor de V3+ Slimme Thermostaat Starterskit:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3+

Daarnaast ook goede deals te vinden voor V3 Slimme Thermostaat Starterskit:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3

En zeker ook de V2 Slimme Thermostaat Starterskit:
pricewatch: Tado Smart Thermostat

[ Voor 50% gewijzigd door tado op 23-11-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-ION- schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:34:
[...]

Crap, Dan heb ik dus eigenlijk een als slim vermomde domme timer thermostaat. Dit staat erg onduidelijk op de website/app en al helemaal niet op de verpakking.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/aEVVdC1FtCHaINdtBI-unKKVAsVzYNEGy50np57Ygxp4rG53szShzNm2Ma_2WTxbssUKWsrC-zKrIvog0v2-orKyC01ry9dQaKX0kVicRuLXnGSvCi1c8WnHE-Z2zQuLpRByT6PBlmye7aXz3HR9JEKzkSS71WtFYM1uho_bsCl_4pKtPCMOBn5cUwXBQXqMLInOGJUlhD9QUUmBqpjf6QahTe5KTovfN5q0axIK5idwT6SACkmckPWVkJhKA-a-SVXxzollnRdJsNT30yPQ2BYCMl_noLUetWJn4TclT2OJ86u_9sAIPE7WUNpn_L6N9bWoVJ2AiFzB1EY6thdDyltACiG2Nb3edtG4pxoNu7YpKh8Ek155BlKm7xma-HEomigtsjP0R_XQZaRHhlpUyJEj5_mjY8FT5fHqFf1FWwQ59Mn15-wUMvHxFy1nS-ChleANjSkdKWygQXfcAn_6pNguHbVdeRL-uSEEQUYKA3adhqm2c28PGIfJhFsgpyuc_oXU4ok6FhcyU344bdzve1VpQxlC3l3G_B2nFU1Xsua1SpXhPT1kFXEmsf0iwxgaxjW-XuSwpU3TJ6ucaAkQmu0MSzsBMcidj1FoXiN1rcNnVVPTHF5DlmnDhmyk-ZHILXLS1H52I7npvM3VFCHFqMDH16M_5Stmkq4zzZkuYjAyyEUkWvK_FnP1Q-KitIDUtLEiXZx88GEKXQ_QjBg=w893-h1586-no Dit geeft toch een ander gevoel.

[ Voor 43% gewijzigd door Cyleo op 23-11-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:59:
[...]

Crap, Dan heb ik dus eigenlijk een als slim vermomde domme timer thermostaat. Dit staat erg onduidelijk op de website/app en al helemaal niet op de verpakking.
[Afbeelding] Dit geeft toch een ander gevoel.
U heeft natuurlijk altijd toegang op afstand, en ook grafieken zijn altijd in te zien in de app.

U kunt hier meer lezen onder het kopje "Auto-Assist":
https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming

In de komende weken verwacht ik dat de website meer vermelding zal maken van deze feature om onduidelijkheid weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:23
@tado Is er een manier om de verwarming niet uit te laten gaan als ik 's avonds een uurtje winkelen ben? Als ik langer weg ben natuurlijk wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Grave_ op 23-11-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:16:
@tado Is er een manier om de verwarming niet uit te laten gaan als ik 's avonds een uurtje winkelen ben?
U kunt:

1. Per tijdsblok aangeven of er gekeken moet worden naar de afwezigheid.
2. Voor u weg gaat de tado op handmatig zetten.
3. De radius van uw "huis" vergroten in uw account (ik weet niet hoe ver de winkels zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:17:
[...]

U kunt:

1. Per tijdsblok aangeven of er gekeken moet worden naar de afwezigheid.
2. Voor u weg gaat de tado op handmatig zetten.
3. De radius van uw "huis" vergroten in uw account (ik weet niet hoe ver de winkels zijn).
Aaah, in punt 1 heb ik me nog niet verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
tado schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:09:
[...]

U heeft natuurlijk altijd toegang op afstand, en ook grafieken zijn altijd in te zien in de app.

U kunt hier meer lezen onder het kopje "Auto-Assist":
https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming

In de komende weken verwacht ik dat de website meer vermelding zal maken van deze feature om onduidelijkheid weg te nemen.
Leuk dat het daar staat, het staat niet op de pagina van de thermostaat zelf (waar iedereen kijkt)
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat

Volgens mij is dit gewoon valse marketing, of in ieder geval bizar slechte communicatie. Die van mij gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:22:
[...]

Leuk dat het daar staat, het staat niet op de pagina van de thermostaat zelf (waar iedereen kijkt)

Volgens mij is dit gewoon valse marketing, of in ieder geval bizar slechte communicatie. Die van mij gaat retour.
Jammer dat u er zo over denkt. Ik zou graag aanraden dat u mijn voorgaande reacties terugleest om de redenering achter de Auto-Assist te lezen:
En:

U zou eventueel naar onze V2 of V3 producten kunnen kijken (waar geen abonnement voor is):

Daarnaast ook goede deals te vinden voor V3 Slimme Thermostaat Starterskit:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3

En zeker ook de V2 Slimme Thermostaat Starterskit:
pricewatch: Tado Smart Thermostat

[ Voor 12% gewijzigd door tado op 23-11-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Cyleo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:22:
[...]

Ook ik denk ik er nog steeds over na om hem terug te sturen. Niet omdat ik ontevreden ben over het produkt maar omdat ik de manier waarop dit alles verloopt niet ok vind. En omdat ik natuurlijk aan de voorwaarden van de energiebesparingsgarantie voldoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
Heb voor 99 euro toch de gok maar genomen met de V2. Homekit gebruik ik toch niet en begrijp dat dat het enige verschil is met de V3. Een nieuwe thermostaat moest er toch komen, dus ik laat me graag verrassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:08
Ook hier zojuist een V2 aangeschaft bij de MediaMarkt. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ben van plan om een Tado thermostaat aan te schaffen, echter kom ik er niet uit of het de V3 of de V3+ moet worden. En ja ik weet dat er al veel over geschreven is, maar nog kom ik er niet aan uit wat nou de slimste keuze is.
Kort samen gevat; ze zijn beide hetzelfde, alleen bij de V3+ krijg je dus de vernieuwde app, maar bij een V3 kan je deze functionaliteiten later nog erbij kopen á €19,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
  • Laatst online: 01-06 20:31
Zojuist Tado V2 thuis ontvangen, helaas gaat de installatie bij de eerste stap al mis: de bridge schiet meteen in pairing mode (Link lampje blijft knipperen, Router en Internet zijn aan) en de installatie pagina blijft zeggen dat de bridge niet connected is. De bridge met een andere router/USB poort verbinden maakt geen verschil, modem opnieuw opstarten ook niet. Iemand hier toevallig of @tado een idee wat hier de oplossing is? Thanks

Edit: na een half uur branden alle 3 de lampjes gewoon, maar zegt de installatie nog steeds dat de bridge niet connected is. 5 min later is het Link lampje weer gaan knipperen.

[ Voor 17% gewijzigd door barbabientje op 23-11-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florida
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 13:51
Denk ook over de aanschaf van een slimme thermostaat. Ik twijfel tussen de Tado en de Nest thermostaten. Over beide lees ik voor en nadelen.

Voordeel van Tado is, dat ik eventueel ook (na vervanging huidige standaard knoppen) mijn radiotorknoppen kan sturen, bij Nest kan dit niet en er zijn ook geen geluiden dat Google/Nest hier aan werkt. Bij Tado vind ik het bezwaarlijk dat je voor bepaalde functies een abonnement á 25 euro per jaar moet betalen. Eenmaal gekocht zit je hier wellicht aan vast en zijn jaarlijkse abonnementsverhogingen niet ondenkbaar. In reviews over de Nest lees ik dat je de temperatuur niet zomaar aan kunt passen als je bijvoorbeeld het komende uur de woonkamer een graadje warmer wilt hebben.

Ook zou bij Nest de actuele temperatuur niet altijd nauwkeurig zijn. Bij de Tado moet je weer een (dure) Extensiekit aanschaffen, wil je de thermostaat draadloos ergens in je woonkamer kunnen plaatsen. Bij Nest heb je die extra kosten (abonnement en Extensiekit) niet, maar is de prijs weer hoger.

Ik ben in het bezit van een Homey en Google Home. Beiden werken met zowel de Nest als Tado.

Kortom veel voor en nadelen bij beide thermostaten.

Ik heb een Remeha Open Therm ketel welke voor beide thermostaten geschikt is. Ik zoek een thermostaat die ik op afstand kan bedienen, dmv geofencing de CV ketel aanzet of uitschakeld, en waarmee ik ook makkelijk de temperatuur van het tapwater kan regelen. Bediening van radiatoren (op termijn) is meegenomen, maar geen must. Handmatig direct de temperatuur kunnen bijstellen is wel een must.

Iemand ervaring met beide thermostaten?
Eventueel advies?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:De vele vragen over de verschillen tussen V2, V3 en V3+ zorgen voor een herhaling van eerdere discussies die hier al vele malen gevoerd zijn. Uitleg over dit onderwerp (door Tado zelf) is daarom gelinkt in de Topic Waarschuwing in het rode blok onderin het scherm. Lees dit eerst voordat je hier je vraag stelt, dat houdt het topic prettig leesbaar voor iedereen. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:08
CurtPoindexter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:34:
Ik heb eens uitgebreid terug zitten lezen en ik vind dat er toch wel erg veel 'dubbeltje op de eerste rang'-mentaliteit heerst. Die drie hele euro's per maand haal ik er makkelijk uit als dat kreng vijf middagen achter elkaar de kachel uitzet als ik er niet ben. Zo'n smart product kan ook niet van de lucht leven.

Rest mij alleen de vraag @tado of het abo ook multi-user is, of dat iedereen het moet aanschaffen.. Dat staat in de handleiding. Ik kan mensen uitnodigen.
Ben ik met je eens, behalve dan dat Tado helemaal niet goedkoop is. Ik snap dat meneer Bouten graag sneller veel geld wil binnenkrijgen om naar de beurs te gaan, maar ik zie dit niet als de oplossing. Het is te veel geld voor een functie die onderdeel (is op dit moment!) zou moeten zijn van een ‘smart device’. Als ik moet betalen voor een dienst ga ik ervanuit dat de aanschafprijs lager is dan de concurrentie en voor zover ik weet (mijn eigen zoektocht is even geleden) is Tado zéker niet goedkoper dan een ander.

Ik zie het een beetje als de Ubiquity producten. Ik koop van hen mijn router/firewall, access points, switches, camera’s. Zijn dat de goedkoopste? Nee. Maar voor die prijs krijg je wel de mogelijkheid om de software te gebruiken. Zij het bij hun in de cloud, zij het zelf op een eigen omgeving. Gebruik van de software zit in de kostprijs van het product.

Gezien het verloop van dit topic ben ik echt niet de enige. Ik snap dat Tado denkt dat dit wel overwaait, maar voor mij is de reden van aanbeveling compleet van de baan. Dat betekent dat sinds ik hier weet van heb in ieder geval 4 huishoudens niet voor Tado hebben gekozen. Voor €100 per jaar hebben ze nu dus +/- €1500 inkomsten gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hee @tado, wij hebben net een nieuw huis gekocht met vloerverwarming, om die te bedienen moet ik een extra thermostaat kopen en de huidige bediening vervangen met die extra thermostaat toch?

Als dat klopt...komt de extra thermostaat ook nog in de aanbieding voor BF?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
tado schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:54:

Je mag de aanhalingstekens naast de ingenieurs deels weg halen, ons Installatie-team bestaat daadwerkelijk voor een groot deel uit personen met een ingenieurs (MSc) opleiding. Over het algemeen krijgt u binnen 2 werkdagen een antwoord. En ze zullen vervolgens ook zorgen dat er een stap voor stap op maat gemaakte handleiding beschikbaar zal komen voor uw systeem.
Oh fijn om te horen dat er ook echt specialisten naar kijken. Ik zie het mailtje wel tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barbabientje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:11:
Zojuist Tado V2 thuis ontvangen, helaas gaat de installatie bij de eerste stap al mis: de bridge schiet meteen in pairing mode (Link lampje blijft knipperen, Router en Internet zijn aan) en de installatie pagina blijft zeggen dat de bridge niet connected is. De bridge met een andere router/USB poort verbinden maakt geen verschil, modem opnieuw opstarten ook niet. Iemand hier toevallig of @tado een idee wat hier de oplossing is? Thanks

Edit: na een half uur branden alle 3 de lampjes gewoon, maar zegt de installatie nog steeds dat de bridge niet connected is. 5 min later is het Link lampje weer gaan knipperen.
Probeer tijdelijk een andere router, de V2 is waarschijnlijk in 2014 of 2015 geproduceerd en zit op oude firmware. (over het algemeen geen probleem, maar misschien heet u een hele toffe router of speciale instellingen)
Ik zou ook aanraden om de thermostaat te pairen maar nog niet direct te installeren. Wacht tot de firmware 40+ is.
Firmware versies ziet u in uw account instellingen.
Sanderrr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:19:
Hee @tado, wij hebben net een nieuw huis gekocht met vloerverwarming, om die te bedienen moet ik een extra thermostaat kopen en de huidige bediening vervangen met die extra thermostaat toch?

Als dat klopt...komt de extra thermostaat ook nog in de aanbieding voor BF?
Ja, als u nu 2 thermostaten heeft kunt u daar de additionele thermostaat voor kopen. Daar hebben we nu geen kortingsacties voor.
Florida schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:12:
Denk ook over de aanschaf van een slimme thermostaat. Ik twijfel tussen de Tado en de Nest thermostaten. Over beide lees ik voor en nadelen.

Voordeel van Tado is, dat ik eventueel ook (na vervanging huidige standaard knoppen) mijn radiotorknoppen kan sturen, bij Nest kan dit niet en er zijn ook geen geluiden dat Google/Nest hier aan werkt. Bij Tado vind ik het bezwaarlijk dat je voor bepaalde functies een abonnement á 25 euro per jaar moet betalen. Eenmaal gekocht zit je hier wellicht aan vast en zijn jaarlijkse abonnementsverhogingen niet ondenkbaar. In reviews over de Nest lees ik dat je de temperatuur niet zomaar aan kunt passen als je bijvoorbeeld het komende uur de woonkamer een graadje warmer wilt hebben.

Ook zou bij Nest de actuele temperatuur niet altijd nauwkeurig zijn. Bij de Tado moet je weer een (dure) Extensiekit aanschaffen, wil je de thermostaat draadloos ergens in je woonkamer kunnen plaatsen. Bij Nest heb je die extra kosten (abonnement en Extensiekit) niet, maar is de prijs weer hoger.

Ik ben in het bezit van een Homey en Google Home. Beiden werken met zowel de Nest als Tado.

Kortom veel voor en nadelen bij beide thermostaten.

Ik heb een Remeha Open Therm ketel welke voor beide thermostaten geschikt is. Ik zoek een thermostaat die ik op afstand kan bedienen, dmv geofencing de CV ketel aanzet of uitschakeld, en waarmee ik ook makkelijk de temperatuur van het tapwater kan regelen. Bediening van radiatoren (op termijn) is meegenomen, maar geen must. Handmatig direct de temperatuur kunnen bijstellen is wel een must.

Iemand ervaring met beide thermostaten?
Eventueel advies?
Of u leest mijn eerdere comment, zodat u geen abonnement nodig heeft voor tado: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

[ Voor 59% gewijzigd door tado op 23-11-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
@tado Gaat ie de firmware dan vanzelf ophalen? Hoe weet ik of de bridge daarmee bezig is en hoe lang duurt dat?
tado schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:05:
[...]

Probeer tijdelijk een andere router, de V2 is waarschijnlijk in 2014 of 2015 geproduceerd en zit op oude firmware. (over het algemeen geen probleem, maar misschien heet u een hele toffe router of speciale instellingen)
Ik zou ook aanraden om de thermostaat te pairen maar nog niet direct te installeren. Wacht tot de firmware 40+ is.
Firmware versies ziet u in uw account instellingen.

[...]

Ja, als u nu 2 thermostaten heeft kunt u daar de additionele thermostaat voor kopen. Daar hebben we nu geen kortingsacties voor.

[...]

Of u leest mijn eerdere comment, zodat u geen abonnement nodig heeft voor tado: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Zojuist heeft mij het nieuws bereikt dat mijn oudere Nefit ketel (uba branderautomaat) native ondersteund word door een V3+ (Dus niet een V2 of V3!!!), dus geen opentherm convertor meer nodig _O_

Ik weet niet of alle uba branders nu ondersteund worden, de mijne in ieder geval wel

[ Voor 32% gewijzigd door ETH0.1 op 23-11-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barbabientje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:34:
@tado Gaat ie de firmware dan vanzelf ophalen? Hoe weet ik of de bridge daarmee bezig is en hoe lang duurt dat?

[...]
Alle tado producten halen firmware vanzelf op.
Daar starten ze mee zodra ze verbonden zijn en ze blijven proberen.
Voor de bridge ongeveer 15 minuten.

Voor andere producten ligt het er heel erg aan van welke firmware ze komen, en de verbinding naar de bridge.
Ik adviseer altijd 3 meter van de bridge, niet meer niet minder. (line of sight)
ETH0.1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:35:
Zojuist heeft mij het nieuws bereikt dat mijn oudere Nefit ketel (uba branderautomaat) native ondersteund word door een V3+ (Dus niet een V2 of V3!!!), dus geen opentherm convertor meer nodig _O_

Ik weet niet of alle uba branders nu ondersteund worden, de mijne in ieder geval wel
Ja, dit is vandaag beschikbaar gekomen. Het gaat nog wel om een Beta firmware maar in principe ondersteunen we nu UBA protocollen met de V3+ starterskit (RU02). (Let op, we ondersteunen het dus niet met de Extensiekit)

[ Voor 34% gewijzigd door tado op 23-11-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florida
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 13:51
@tado

Als ik het goed begrijp heb ik dus voor geofencing of het bedienen van de radiatorknoppen op afstand, geen abonnement nodig?

Ik lees alleen nog verschillende informatie over bediening en controle van het warme tapwater (Remeha combi-ketel)? Hier zou een aanvullende optie/onderdeel voor nodig zijn? Zoja, wat heb ik dan naast de starterkit V3+ met extensiekit nog nodig voor warm water bediening?

[ Voor 15% gewijzigd door Florida op 23-11-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 21:47
Ondanks de mooie BF aanbieding voor € 99,- bij de MM voor de V2 zie ik denk ik toch maar af van de aanschaf. De belangrijkste reden hiervoor is dat ik onregelmatige diensten werk. Het enige voordeel zou dan geofencing zijn, maar als ik bijv. overdag slaap na een nachtdienst dan kan de verwarming niet op laag gezet worden en zou ik dat nog steeds handmatig moeten doen. Dan kan ik dat net zo goed doen met mijn huidige Vaillant programmeerbare thermostaat.

Tado is een mooi product maar is het jammer dat je nog steeds geen programmering kan maken voor mensen die onregelmatige diensten draaien en op onregelmatige tijden thuis zijn en slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
Hm, nu 3 uur verder en de bridge heeft nog steeds geen nieuwe firmware opgehaald. (staat nog steeds op 20.7) Vrij nutteloos product zo, dus die gaat retour.
tado schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:14:
[...]

Alle tado producten halen firmware vanzelf op.
Daar starten ze mee zodra ze verbonden zijn en ze blijven proberen.
Voor de bridge ongeveer 15 minuten.

Voor andere producten ligt het er heel erg aan van welke firmware ze komen, en de verbinding naar de bridge.
Ik adviseer altijd 3 meter van de bridge, niet meer niet minder. (line of sight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
barbabientje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:14:
Hm, nu 3 uur verder en de bridge heeft nog steeds geen nieuwe firmware opgehaald. (staat nog steeds op 20.7) Vrij nutteloos product zo, dus die gaat retour.

[...]
Waarom bel je niet even met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
Heb ik een aantal keer gedaan, maar die nemen niet op.
ETH0.1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:25:
[...]

Waarom bel je niet even met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barbabientje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:25:
Heb ik een aantal keer gedaan, maar die nemen niet op.

[...]
De klantenservice kan ook niets doen in uw geval.

Graag tijdelijk op een andere router proberen.

Het gaat om een product dat in 2014 of 2015 geproduceerd is, originele adviesprijs van 249,00 euro. Nu voor een zeer goede deal voor 99,00 euro.
Geef het een beetje meer tijd. Iets geduld. U kunt tado altijd nog terug brengen. Plug het anders tijdelijk in bij de buren? vrienden? werk? familie?

Belangrijk om te weten dat alleen de eerste firmware-update moeizaam zal gaan. Alle updates daarna zullen gewoon vlot verlopen zonder problemen.

Stuur anders even een DM met uw postcode zodat ik kan kijken of ik iets kan doen (denk het niet, zoals aangegeven is de beste optie om tijdelijk in te pluggen in andere router. Ook een reboot (stekker er uit) na 1 uur kan helpen, herhaal dit)
Florida schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:19:
@tado

Als ik het goed begrijp heb ik dus voor geofencing of het bedienen van de radiatorknoppen op afstand, geen abonnement nodig?

Ik lees alleen nog verschillende informatie over bediening en controle van het warme tapwater (Remeha combi-ketel)? Hier zou een aanvullende optie/onderdeel voor nodig zijn? Zoja, wat heb ik dan naast de starterkit V3+ met extensiekit nog nodig voor warm water bediening?
Graag de vergelijkingstabel bekijken onder "auto-assist": https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming

Op afstand besturen kan altijd (ook zonder auto-assist) maar automatische temperatuursturing op basis van geolocatie daar is auto-assist voor nodig bij de V3+ producten.

Voor warm water is niets extra nodig. We sturen gewoon via OpenTherm aan. U heeft geen extensiekit nodig (alleen nodig als uw huidige thermostaat draadloos is)

[ Voor 56% gewijzigd door tado op 23-11-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ETH0.1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:35:

Mij is dan nog steeds niet duidelijk wat dan het voordeel zou zijn van rechtstreekse UBA aansturing met die V3+, gezien mijn oude Nefit met UBA, prima modulerend aangestuurd wordt via m’n V3 met een Easy Connect adapter en dat blijkbaar de Easy Control adapter nu ook voor hetzelfde resultaat zorgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:04:
[...]

Mij is dan nog steeds niet duidelijk wat dan het voordeel zou zijn van rechtstreekse UBA aansturing met die V3+, gezien mijn oude Nefit met UBA, prima modulerend aangestuurd wordt via m’n V3 met een Easy Connect adapter en dat blijkbaar de Easy Control adapter nu ook voor hetzelfde resultaat zorgt.
Enige voordeel is dat er niet nog een kastje met bijbehorende 230V adapter nodig is.

Maar dat voordeel is zeker niet groot genoeg om een upgrade uit te voeren.

Het werkt immers ook prima via de Easy Control (modulerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
barbabientje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:14:

[...]
Tado firmware updates kunnen wel meer dan een dag op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@tado Waar komt het advies om een andere router te proberen vandaan :? Zijn er routers die geen internet doorlaten? Kan het verzoek niet helemaal rijmen met de klacht, behalve dan dat de bridge een powercycle krijgt op deze manier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:18:
@tado Waar komt het advies om een andere router te proberen vandaan :? Zijn er routers die geen internet doorlaten? Kan het verzoek niet helemaal rijmen met de klacht, behalve dan dat de bridge een powercycle krijgt op deze manier :?
Sommige routers, (zeker bepaalde mediaboxen van KPN/Ziggo/Vodafone etc...) werken niet perfect op de zeer oude firmware. Vaak hebben we dit kunnen oplossen met een fix in de nieuwere firmware maar om die nieuwere firmware te downloaden is een stabiele verbindingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb een vraag aan bestaande Tado-gebruikers:

Ik overweeg een Tado-systeem aan te schaffen in combinatie met mijn openhab-domoticasysteem.
De manieren waarop ik mijn tado-systeem dan wil aansturen doormiddel van het instellen van de wenstemperatuur zijn:
- Via openhab (zowel manueel in openhab-hab als via 'rules'
- Manueel via de muurthermostaat

De connectie tussen openhab en tado gaat trouwens via https://my.tado.com/
Programma's van Tado zal ik verder niet gebruiken.
Op sites zie ik veel reacties dat het manueel bedienen van de muurthermostaat meerdere handelingen vereist als je ook programma's hebt ingesteld, maar dat zal dus bij mij niet het geval zijn.

Ik zou graag ten alle tijden direct de muurthermostaat kunnen willen instellen door direct op de pijltjes te drukken. Werkt dat op die manier, of moet je voor het instellen van een manuele wenstemperatuur meer handelingen verrichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
KWOAD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:43: Ik zou graag ten alle tijden direct de muurthermostaat kunnen willen instellen door direct op de pijltjes te drukken. Werkt dat op die manier, of moet je voor het instellen van een manuele wenstemperatuur meer handelingen verrichten?
Eén x indrukken > actuele temperatuur wordt aangegeven. Na 1 à 2 sec verschijnen ingestelde wenstemperatuur plus twee pijltjes om wenstemperatuur mee te verlagen of te verhogen.

[ Voor 10% gewijzigd door HGBMason op 23-11-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:10
Nieuwe Tado V3+ bezitter hier. Ik dacht vanavond even snel de boel te installeren maar... ik heb kennelijk iets te snel doorgeklikt. Hij is verbonden met de bridge, en de app en my.tado.com geven vrolijk aan dat ik hem kan gebruiken. Echter op een of andere manier is het me gelukt om de installatie van de bedrading over te slaan... Handigste lijkt me de installatie opnieuw te doen, maar ik kan nergens vinden hoe ik de installatie wizard opnieuw doorloop of desnoods een factory reset doe. En ik zie nu dat support alleen maandag-vrijdag tijdens kantooruren te bereiken is... Hopelijk heeft hier iemand een tip?

Aansluiting is overigens een rood/blauwe draad, zat ooit op een simpele Honeywell. Stadsverwarming die aan of uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:12
jeroen11 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:45:
Nieuwe Tado V3+ bezitter hier. Ik dacht vanavond even snel de boel te installeren maar... ik heb kennelijk iets te snel doorgeklikt. Hij is verbonden met de bridge, en de app en my.tado.com geven vrolijk aan dat ik hem kan gebruiken. Echter op een of andere manier is het me gelukt om de installatie van de bedrading over te slaan... Handigste lijkt me de installatie opnieuw te doen, maar ik kan nergens vinden hoe ik de installatie wizard opnieuw doorloop of desnoods een factory reset doe. En ik zie nu dat support alleen maandag-vrijdag tijdens kantooruren te bereiken is... Hopelijk heeft hier iemand een tip?

Aansluiting is overigens een rood/blauwe draad, zat ooit op een simpele Honeywell. Stadsverwarming die aan of uit kan.
Ik heb zojuist 15 minuten geleden precies hetzelfde aangesloten. Honeywell CM907 stadsverwarming vervangen door een Tado v3. Blauwe draad op de NO en rode draad op de COM. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:10
Piet Krediet schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:09:
[...]
Ik heb zojuist 15 minuten geleden precies hetzelfde aangesloten. Honeywell CM907 stadsverwarming vervangen door een Tado v3. Blauwe draad op de NO en rode draad op de COM. Succes!
Dat klinkt goed! Maar ik moet ook nog ergens instellen dat ik over dat type aansluiting beschik neem ik aan, dus ik zou liever toch even de wizard opnieuw doorlopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, kan ik deze V2 thermostaat ook installeren op mijn V3 bridge + knoppen, zonder dat de functionaliteiten gedowngraded worden?
Is er verder nog verschil tussen de V2 thermostaat en de V3 thermostaat (buiten misschien de oudere firmware)?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:46
miicker schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:46:
Vraagje, kan ik deze V2 thermostaat ook installeren op mijn V3 bridge + knoppen, zonder dat de functionaliteiten gedowngraded worden?
Is er verder nog verschil tussen de V2 thermostaat en de V3 thermostaat (buiten misschien de oudere firmware)?
Ja, je kan de thermostaat op de V3 Bridge gebruiken. Enigste verschil tussen V2 en V3 is de Bridge, bij de laatste kan je Apple homekit gebruiken. De thermostaten en knoppen zijn in principe het zelfde, ook de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ardvark99 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:25:
[...]

Ja, je kan de thermostaat op de V3 Bridge gebruiken. Enigste verschil tussen V2 en V3 is de Bridge, bij de laatste kan je Apple homekit gebruiken. De thermostaten en knoppen zijn in principe het zelfde, ook de firmware.
Ik heb dus een V3 bridge, kan ik dan nog steeds home kit gebruiken als ik een V2 thermostaat aanschaf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:46
miicker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:30:
[...]

Ik heb dus een V3 bridge, kan ik dan nog steeds home kit gebruiken als ik een V2 thermostaat aanschaf?
Ja, die functionaliteit zit op de Bridge, de thermostaat is voor beide versies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
CurtPoindexter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:32:
[...]

Ik vind je punt niet heel helder, ik zie een aantal verschillende dingen voorbij komen. Het enige concrete waar ik wat mee kan (de rest is emotie):

• Of het duur is of niet is een persoonlijke overweging. Vergelijk zelf de kosten tegen de features en vergelijk dat met de concurrent. Als het zo'n kutdeal is, koop dan vooral wat anders.
• Bij Ubiquity is de cloud optioneel en geen standaard. Vind het bovendien niet te vergelijken met een smart thermostaat. Groter bedrijf, grote zakelijke markt. Daar valt meer te halen dan bij de consument.

Vergis je niet. Je koopt geen product koopt bij Tado. Je koopt een dienst. Dankzij de Roomba, de Nest en vele andere smart-producten is men gewend dat dit gratis moet zijn: je betaalt met je privé. Voor een Duits bedrijf lijkt me dit een wat moeilijker verdienmodel.
Niet omdat ik je wil overhalen of met je in discussie wil, maar ik kijk er echt anders naar. Je hoeft ook niet te reageren, ik zal het niet als overwinning ervaren ;)

Persoonlijk ben ik van mening dat je namelijk wel gewoon producten koopt bij Tado. Ik heb namelijk €350 uitgegeven en daar hardware voor teruggekregen. Om die te kunnen gebruiken koppel ik ze inderdaad aan hun dienst, dat zit/zat bij de prijs inbegrepen. In mijn ogen is Netflix iets waar je een dienst koopt. Je betaalt elke maand en zolang je dat doet mag je hun servers inloggen. Bij Tado heb ik de hardware gekocht in de wetenschap dat die op aangemeld worden op hun servers om te functioneren. En ja, die is uitgebreider dan bij Honeywell of Nest, maar ik heb er ook meer voor betaald door losse thermostaatkranen van ze te kopen.

Misschien is mijn verhaal 99% vanuit emotie en heb jij daar geen moer aan, maar als producent is het volgens mij belangrijk om je producten te verkopen en daarbij speelt de emotie van de consument wel mee. Dus zij zullen er wel wat mee moeten lijkt mij.
Verder zit ik hier thuis met een v3 bridge en zal het me voorlopig mijn reet roesten, maar ik snap het gewoon niet. Ik wil dat Tado nog lang meedraaid, anders kan ik mijn hardware ook in de kliko gooien. Die €3 per maand wordt gebruikt om de in mijn ogen meest basale functie van een slimme thermostaat te unlocken. Niet voor bijvoorbeeld extra service op een kapotte thermostaat of de mogelijkheid om ‘niet-admin’-users aan te maken (wanneer komt dit nou?!). En dat is waar bij mij de schoen wringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 03-05 16:11

WR.

Voor de duidelijkheid aangezien het nogal een gedoe is met bridges, multi-zone etc.

Bij tado.nl staat deze aanbieding: Slimme Thermostaat - Starterskit V3+ en Slimme Radiatorknop.
Nu wil ik beneden de vloerverwarming aansturen en boven 2 radiators (slaapkamer & douche) en heb klaarblijkelijk een extra thermostaat nodig i.v.m multi-zone boven. Kan ik dan de v2 versie thermostaat als extra multi-zone inzetten omdat de functionaliteit toch in de v3+ bridge zit?

Dit omdat de v2 bij de mediamarkt maar 99 euro is nu en multizone thermostaat 129 euro in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
WR. schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:08:
Voor de duidelijkheid aangezien het nogal een gedoe is met bridges, multi-zone etc.

Bij tado.nl staat deze aanbieding: Slimme Thermostaat - Starterskit V3+ en Slimme Radiatorknop.
Nu wil ik beneden de vloerverwarming aansturen en boven 2 radiators (slaapkamer & douche) en heb klaarblijkelijk een extra thermostaat nodig i.v.m multi-zone boven. Kan ik dan de v2 versie thermostaat als extra multi-zone inzetten omdat de functionaliteit toch in de v3+ bridge zit?

Dit omdat de v2 bij de mediamarkt maar 99 euro is nu en multizone thermostaat 129 euro in de pricewatch.
Als je beneden de slimme wandthermostaat plaatst kun je voor de zones boven volstaan met slimme radiatorkranen. Een extra wandthermostaat is daar niet nodig. Deze zou alleen als temperatuurvoeler functioneren en is daar zelfs voor 99 euro wel erg duur voor. Een losse voeler in een zone zou wel beter zijn, omdat je daarmee de temperatuur op een betere plek in de ruimte kunt meten in plaats van dicht bij de radiator(en) zoals de slimme kranen doen. Tado levert nog steeds geen losse temperatuurvoelers die je in combinatie met de radiatorkranen zou kunnen gebruiken. Ik zou het eerst met alleen de slimme radiatorkranen proberen. Je kunt via de instellingen eventueel nog iets compenseren. De Tado site geeft deze informatie ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44129

Ai ai, gisteren m'n bridge vervangen door een V3+ versie. Zonder tweakers te raadplegen :( De app en handleidingen waren absoluut niet duidelijk.

Het doet natuurlijk nog wel wat, maar ik was juist zo gek op dit product omdat ik verder nergens aan vast hoefde te zitten.

Update: Begin volgende week word ik teruggezet naar de 'oude' app.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 44129 op 24-11-2018 15:21 . Reden: Geholpen door tado ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 44129 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:57:
Ai ai, gisteren m'n bridge vervangen door een V3+ versie. Zonder tweakers te raadplegen :( De app en handleidingen waren absoluut niet duidelijk.

Nu heb ik dus honderden euro's betaald (Thermostaat + 6 radiatorknoppen) en verlies ik na ruim 2 jaar de 'slimme' functies op m'n mobiel.

Heb de helpdesk hierover geïnformeerd, maar tot op heden geen reactie. Afhankelijk van hoe het loopt gaat tado er wel of niet uit. Je krijgt echt het idee dat je bedonderd bent. Hoe kan zo'n goed product toch zo (snel) bergafwaarts bewegen.

Het doet natuurlijk nog wel wat, maar ik was juist zo gek op dit product omdat ik verder nergens aan vast hoefde te zitten.
Ik denk dat het wel goed gaat komen via onze support.

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 24-11-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
tado schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat het wel goed gaat komen via onze support.
Dat verwacht/hoop ik ook wel. Tot nu toe altijd tevreden geweest met Tado. Dan kan ik de andere 3 radiatoren onderhanden nemen. Was gisteravond maar gestopt met het vervangen van de radiatorknoppen toen dit gebeurde. Ik zal m'n initiële reactie bijwerken wanneer ik ben geholpen. :)

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:09
Hoi allen, ook ik heb interesse in een Tado thermostaat. Ik heb alleen een vraag:
Op dit moment gebruiken wij een Honeywell Chronoterm modulation wand-thermostaat. Onze ketel is een Remeha Tzerra M39 c. Wij hebben beneden vloerverwarming, en boven een aantal radiatoren.

Op dit moment is het zo, dat als ik de verwarming hoger zet, de vloerverwarming en alle radiatoren (die open staan) warm worden. Totdat de vloerverwarming op de juiste temperatuur is, dan gaat de verwarming weer "uit".

Wat ik maar niet begrijp... stel dat ik de Tado starterskit aanschaf, met bijv. 2 of 3 slimme radiatorknoppen. Kan ik dan de vloerverwarming apart van de radiatoren besturen? Maar hoe dan.. want dan moet de tado toch communiceren met de "radiator" van de vloerverwarming?

Ik wil bijv. de radiator in de hobbykamer boven aanhebben staan, maar de vloerverwarming beneden uit. Of.. als de vloerverwarming beneden op temperatuur is, omdat de gewenste temperatuur is bereikt, dat hij dan boven nog wel blijft verwarmen...

Ik heb beperkte kennis hiervan.. en denk: het enige wat ik kan bedenken, is dat er van de thermostaat in de woonkamer, een verbinding loopt naar de vloerverwarming die aan kan geven: "Verwarm" of "Hou op met verwarmen".. maar als ik dan mijn chronoterm vervang door een Tado, gaat dat dan nog steeds wel goed?

Ik ben benieuwd.. ik zie vast iets heel simpels over het hoofd (want ik heb op allerlei manieren al gezocht op internet), maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gisteren via een BF deal een V3+ gekocht. Komt ergens deze week binnen en ga ik gebruiken in mijn nieuwe woning.

Mijn huidige thermostaat (Nest V1) heeft een module bij de ketel. Ik zie deze echter niet in de startkit van Tado zitten.

Hoe praat de Tado met de Ketel? Is dat via de “ouderwetse” draadjes waarmee vroeger domme thermostaten werkte? En zo ja hoe krijgt hij dan voeding :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
Donstil schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:32:
Gisteren via een BF deal een V3+ gekocht. Komt ergens deze week binnen en ga ik gebruiken in mijn nieuwe woning.

Mijn huidige thermostaat (Nest V1) heeft een module bij de ketel. Ik zie deze echter niet in de startkit van Tado zitten.

Hoe praat de Tado met de Ketel? Is dat via de “ouderwetse” draadjes waarmee vroeger domme thermostaten werkte? En zo ja hoe krijgt hij dan voeding :)
ehh... waarom de V3+ ipv de V3?
V3+ is met abbonements vorm. Niet dat dat erg is, dat lijkt me zelfs de toekomst aangezien bedrijven toch jaarlijkse kosten maken ivm beheer van de app en cloud oplossingen.

Ja hij praat via de oude draadjes van vroeger. Hij wordt gevoed door wat batterijen :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
Kodess schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:44:
[...]

V3+ is met abbonements vorm.
Ik heb ook getwijfeld over wat ik zou doen of ik een V3 of V3+ zou nemen. Mijn Nefit ketel praat UBA, voor de V3+ is dit nu native aanwezig (1). In het gesprek met de helpdesk werd me duidelijk dat deze software alleen voor de V3+ beschikbaar kwam en waarschijnlijk niet voor de V2/3, wat mij dus weer zegt dat deze platformen niet meer verder ontwikkeld zullen gaan worden(2) en ze logischerwijs alleen voor de V3+ blijven ontwikkelen.

De BF deal die ik kon sluiten was v3+ starterskit (bridge+thermostaat) voor 149,99 (normaal 199,99) of V3+ starterskit+slimme thermostaatknop voor 210,99 (normaal 280,99). Voor dat verschil(3) kan ik 2 jaar een abonnement afsluiten.

Deze 3 dingen samen heeft mij over de streep getrokken voor een V3+ ipv een V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
V3+ is met abbonements vorm. Niet dat dat erg is, dat lijkt me zelfs de toekomst aangezien bedrijven toch jaarlijkse kosten maken ivm beheer van de app en cloud oplossingen.
Ja ik zag het idd. Voor de zekerheid maar gedaan, geen zin nu (maar) €2,99 per maand te besparen en dan over twee jaar updates niet te krijgen.

Gaat misschien nooit gebeuren maar wil het voor dat bedrag niet gokken.

Scheelde in aanschaf ook €35,- trouwens,(€144 betaald bij Amazon voor V3+ kit terwijl V3 kit bij 50five 179 was). Dus eerste jaar is er al uit.
[...]
Ja hij praat via de oude draadjes van vroeger. Hij wordt gevoed door wat batterijen :)
Aah keurig. Ja moest ook haast wel maar was nergens echt duidelijk.

Thnx.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-11-2018 16:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vraagje, ik heb vandaag een Smart Thermostaat gekocht, ik heb deze aangesloten op mijn bestaande setup (V3 bridge met één radiatorknop). Ik zie in de app dat de thermostaat gebruikt wordt om de temperatuur te meten, die is nu ook nauwkeuriger dan voorheen. Echter kan ik op de thermostaat de temperatuur niet instellen en de verwarming gaat nu ook niet meer aan :S

De thermostaat geeft het volgende aan als ik op de knop druk:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mRhg15W/1.png

Dan na 1 á 2 sec verschijnt dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T88S4S4/2.png

Ik kan niet zo snel vinden wat ik hier mee moet, is het een kwestie van wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 03-05 16:11

WR.

HGBMason schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:26:
[...]

Als je beneden de slimme wandthermostaat plaatst kun je voor de zones boven volstaan met slimme radiatorkranen. Een extra wandthermostaat is daar niet nodig. Deze zou alleen als temperatuurvoeler functioneren en is daar zelfs voor 99 euro wel erg duur voor. Een losse voeler in een zone zou wel beter zijn, omdat je daarmee de temperatuur op een betere plek in de ruimte kunt meten in plaats van dicht bij de radiator(en) zoals de slimme kranen doen. Tado levert nog steeds geen losse temperatuurvoelers die je in combinatie met de radiatorkranen zou kunnen gebruiken. Ik zou het eerst met alleen de slimme radiatorkranen proberen. Je kunt via de instellingen eventueel nog iets compenseren. De Tado site geeft deze informatie ook wel.
Bedankt voor de duidelijkheid, dat maakt het even makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
miicker schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:10:

Ik kan niet zo snel vinden wat ik hier mee moet, is het een kwestie van wachten?
https://dl.fcdn.nl/download/9180/handleiding

its in the manual :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Die heb ik er dus niet bijgekregen :o
Maar enig idee waarom ik de melding krijg' niet geconfigureerd' terwijl ik hem wel in mijn app zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 21:25

M_V

Ik heb in mijn schoen een Tado thermostaat gekregen :). Het gaat om de V2 startset met een kamerthermostaat, voor mij de ideale versie omdat ik toch geen homekit ga gebruiken. Ik wil hem echter op termijn wel uitbreiden, de vraag is hoe ik dat het beste kan doen. Ik zit met de volgende situatie:
* Stadsverwarming
* De thermostaat hangt op de begane grond en stuurt volgens mij een klep aan in de meterkast (bij de stadsverwarming).
* Vloerverwarming op begane grond, niet apart te sturen ivm geen zoneklep
* 10 radiatoren op de 3 overige verdiepingen, ZONDER thermostaatkranen.

De volgende vragen komen naar boven:
1. Op welke manier kan ik de handel het beste aansluiten, zodat ik alles goed kan regelen. Nu zit ik vaak met het bekende probleem van een lekker warme begane grond (want na-ijlende vloerverwarming) en koud boven. Specifiek: waar moet ik een zoneklep installeren, welke installatie ga ik aansturen met welke unit etc.
2. Welke thermostaatkranen werken het beste samen met de Tado smart radiatorknop? Ook in verband met eenvoudige vervanging van de huidige kranen (standaardnieuwbouwwoning uit 2016).
3. De pomp van de vloerverwarming staat eigenlijk het hele jaar voor piet snot aan, is er nog een methode om die handig mee te sturen zodat hij alleen draait als de vloerverwarming warmte afgeeft. Ik ken de methode met een sensor op de aanvoer, maar is dat nog te automatiseren via tado?

Ik begrijp dat deze operatie snel richting de 1000 euro gaat, maar dat is op zich geen supergroot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Dit weekend geprobeerd de Tado v3 te installeren, helaas jammerlijk mislukt.

Eerste keer maakte ik gewoon een domme fout. Ik heb een oude Valliant solide VHR Combi. Deze had ik eerst aangesloten via de +/- in het kader van open therm. Aangezien die cv ketel uit 1997 stamt ondersteunt hij dit niet dus het gevolg was nadat ik alles aangesloten had, de bridge aangesloten had in de kast en een account aangemaakt had en de thermostaat met de bridge gekoppeld had het tijd was om de stekker van de cv ketel er weer in te doen.

De cv bleef verwarmen ondanks dat hij op 19 graden stond, na 1,5 uur was het 24 graden in huis en had ik de conclusie getrokken dat er iets fout gegaan moest zijn want ik kan me niet voorstellen dat inleren dit tot gevolg zou hebben.

Langs gegaan bij de buurman want hij had kortgeleden zijn cv ketel laten vervangen dus had hem gevraagd hoe oud die van ons is. Bleek dus uit 1996/1997 te komen.

Dus opnieuw stekker er uit, Tado van de muur, aangesloten op aan/uit en vervolgens stekker er weer in. Helaas werd het opnieuw binnen 1,5 uur al weer 24 graden.

Uiteindelijke alles er maar weer afgehaald en terug in de doos gestopt. Weet nog niet echt wat ik nu verkeerd heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
M_V schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:03:
Ik heb in mijn schoen een Tado thermostaat gekregen :). Het gaat om de V2 startset met een kamerthermostaat, voor mij de ideale versie omdat ik toch geen homekit ga gebruiken. Ik wil hem echter op termijn wel uitbreiden, de vraag is hoe ik dat het beste kan doen. Ik zit met de volgende situatie:
* Stadsverwarming
* De thermostaat hangt op de begane grond en stuurt volgens mij een klep aan in de meterkast (bij de stadsverwarming).
* Vloerverwarming op begane grond, niet apart te sturen ivm geen zoneklep
* 10 radiatoren op de 3 overige verdiepingen, ZONDER thermostaatkranen.

De volgende vragen komen naar boven:
1. Op welke manier kan ik de handel het beste aansluiten, zodat ik alles goed kan regelen. Nu zit ik vaak met het bekende probleem van een lekker warme begane grond (want na-ijlende vloerverwarming) en koud boven. Specifiek: waar moet ik een zoneklep installeren, welke installatie ga ik aansturen met welke unit etc.
2. Welke thermostaatkranen werken het beste samen met de Tado smart radiatorknop? Ook in verband met eenvoudige vervanging van de huidige kranen (standaardnieuwbouwwoning uit 2016).
3. De pomp van de vloerverwarming staat eigenlijk het hele jaar voor piet snot aan, is er nog een methode om die handig mee te sturen zodat hij alleen draait als de vloerverwarming warmte afgeeft. Ik ken de methode met een sensor op de aanvoer, maar is dat nog te automatiseren via tado?

Ik begrijp dat deze operatie snel richting de 1000 euro gaat, maar dat is op zich geen supergroot probleem.
1. De vloerverwarming moet een eigen klep krijgen.
2. Kranen (afsluiters) met een 1/2 inch aansluiting, M30 schroefdraad. Van Heimeier bijvoorbeeld.
3. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildcardxl schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:51:
Dit weekend geprobeerd de Tado v3 te installeren, helaas jammerlijk mislukt.

Eerste keer maakte ik gewoon een domme fout. Ik heb een oude Valliant solide VHR Combi. Deze had ik eerst aangesloten via de +/- in het kader van open therm. Aangezien die cv ketel uit 1997 stamt ondersteunt hij dit niet dus het gevolg was nadat ik alles aangesloten had, de bridge aangesloten had in de kast en een account aangemaakt had en de thermostaat met de bridge gekoppeld had het tijd was om de stekker van de cv ketel er weer in te doen.

De cv bleef verwarmen ondanks dat hij op 19 graden stond, na 1,5 uur was het 24 graden in huis en had ik de conclusie getrokken dat er iets fout gegaan moest zijn want ik kan me niet voorstellen dat inleren dit tot gevolg zou hebben.

Langs gegaan bij de buurman want hij had kortgeleden zijn cv ketel laten vervangen dus had hem gevraagd hoe oud die van ons is. Bleek dus uit 1996/1997 te komen.

Dus opnieuw stekker er uit, Tado van de muur, aangesloten op aan/uit en vervolgens stekker er weer in. Helaas werd het opnieuw binnen 1,5 uur al weer 24 graden.

Uiteindelijke alles er maar weer afgehaald en terug in de doos gestopt. Weet nog niet echt wat ik nu verkeerd heb gedaan.
Waarschijnlijk verkeerde oude thermostaat ingevuld. Of niet gewacht op de juiste instructies ?
Ik neem aan dat u al contact heeft opgenomen met ons installatie-team. Altijd het beste om direct op de emails van ons te antwoorden zodat het bij het juiste team terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
tado schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:54:
[...]

Waarschijnlijk verkeerde oude thermostaat ingevuld. Of niet gewacht op de juiste instructies ?
Ik neem aan dat u al contact heeft opgenomen met ons installatie-team. Altijd het beste om direct op de emails van ons te antwoorden zodat het bij het juiste team terecht komt.
Via Coolblue besteld, deze hadden een filmpje online staan over hoe ik hem moest installeren dus deze aangehouden.

Wat is nu het handigste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildcardxl schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:55:
[...]

Via Coolblue besteld, deze hadden een filmpje online staan over hoe ik hem moest installeren dus deze aangehouden.

Wat is nu het handigste om te doen?
Nooit een filmpje volgen. Elke ketel is anders en elke ketel heeft een andere sturing (en dus ook andere aansluitingen op de thermostaat)

Graag via my.tado.com de installatie stappen volgen.

En andere contact met ons opnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door tado op 26-11-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

M_V schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:03:

Ik ben dit nu aan het doen.
Daarvoor heb je wel een extensie kit nodig. Ik heb de extensie kit aangesloten op mijn CV via OpenTherm.
Mijn thermostaat is nu draadloos, en daardoor kan ik de relais NO/NC gebruiken om mijn vloerverwarmingspomp aan en uit te schakelen als er warmtevraag is.

Voordeel van deze oplossing tegen over een losse pompschakelaar is dat hij (naar mijn idee) beter schakelt. Daarnaast gaat de relais van de thermostaat eerst naar mijn domotica installatie zodat ik ook feedback kan krijgen wanneer de pomp inschakelt, etc :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
@tado ik krijg binnenkort vloerverwarming op de beganegrond. Hier hangt al een Tado v2 aan de muur.
Nou wil ik graag op de bovenverdieping de badkamer en de slaapkamers ook apart van temperatuur bedienen. Kan ik dan in die ruimtes gewoon een radiatorknop van tado plaatsen of moet er meer gebeuren zoals bijvoorbeeld ook nog een aparte v2 thermostaat erbij kopen om de bovenverdieping als geheel te besturen? En waar moet ik op letten bij de vloerverwarming? In het topic dat ik al een beetje heb doorgeplozen heb ik begrepen dat je moet letten dat de zones wel aan te sturen moeten zijn in de vloerverwarming (regelkleppen). Ik ben even benieuwd wat ik nog allemaal in huis moet halen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tweaqer op 26-11-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
bonyuri schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:48:
[...]

Ik ben dit nu aan het doen.
Daarvoor heb je wel een extensie kit nodig. Ik heb de extensie kit aangesloten op mijn CV via OpenTherm.
Mijn thermostaat is nu draadloos, en daardoor kan ik de relais NO/NC gebruiken om mijn vloerverwarmingspomp aan en uit te schakelen als er warmtevraag is.
Let er wel op dat je de pomp regelmatig laat draaien in de warme periodes wanneer je de vloerverwarming niet gebruikt om vastlopers te voorkomen (niet dat je pomp van april tot september uit staat)

@tado zou wel een toffe toevoeging zijn, een powerswitch (slimme stekker?) waarbij je de vloerverwarmingspomp kan bedienen vanuit tado app. Op die manier is de vloerverwarming ineens een zone geworden

[ Voor 13% gewijzigd door ETH0.1 op 26-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:57:
@tado ik krijg binnenkort vloerverwarming op de beganegrond. Hier hangt al een Tado v2 aan de muur.
Nou wil ik graag op de bovenverdieping de badkamer en de slaapkamers ook apart van temperatuur bedienen. Kan ik dan in die ruimtes gewoon een radiatorknop van tado plaatsen of moet er meer gebeuren zoals bijvoorbeeld ook nog een aparte v2 thermostaat erbij kopen om de bovenverdieping als geheel te besturen? En waar moet ik op letten bij de vloerverwarming? In het topic dat ik al een beetje heb doorgeplozen heb ik begrepen dat je moet letten dat de zones wel aan te sturen moeten zijn in de vloerverwarming (regelkleppen). Ik ben even benieuwd wat ik nog allemaal in huis moet halen :)
tado V2 thermostaat bedraad aansluiten op de regelklep voor de vloerverwarming beneden.

Extensiekit toevoegen en die aansluiten op de ketel.

Daarna Slimme Radiatorknoppen toevoegen om de radiator-zones aan te sturen.
ETH0.1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:11:
[...]

Let er wel op dat je de pomp regelmatig laat draaien in de warme periodes wanneer je de vloerverwarming niet gebruikt om vastlopers te voorkomen (niet dat je pomp van april tot september uit staat)

@tado zou wel een toffe toevoeging zijn, een powerswitch (slimme stekker?) waarbij je de vloerverwarmingspomp kan bedienen vanuit tado app. Op die manier is de vloerverwarming ineens een zone geworden
De markt hiervoor is kleiner dan je zou denken (in NL misschien nog wel redelijk maar buiten NL zeker niet).

U kunt natuurlijk altijd de pomp aansturen met de slimme thermostaat. Onze thermostaat kan gewoon 230V aansturen met het relais (6 Ampere).

Daarna Extensiekit aan ketel om die ook nog aan te sturen.

[ Voor 29% gewijzigd door tado op 26-11-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

Klopt, thanks! Vandaar ook de domotica oplossing, zodat ik in de zomerperiode de pomp kan laten draaien als er geen warmtevraag is!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
tado schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:23:
[...]
tado V2 thermostaat bedraad aansluiten op de regelklep voor de vloerverwarming beneden.
[...]
Thanks voor je snelle reactie! d:)b Werkt Tado v2 met iedere regelklep? Of moet de regelklep wel aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Pagina: 1 ... 63 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!