Klopt, hier hetzelfde gehad. De informatie van Tado hierover is ronduit slecht.jdh009 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:40:
@tado Het is jammer dat de meerprijs niet gewoon duidelijker op de website staat. Door het lezen van dit topic kwam ik er hier pas achter dat er bij de v3+ een soort van abonnementsstructuur achter zit.
Op heel jullie informatiepagina en bestelpagina wordt nergens gerept over het "bijkopen" van auto-assist skill.
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat
Bestelling geannuleerd dus.
Ik heb de V3+ radiatorthermostaat starterset dan ook direct omgeruild voor een V3 starterset omdat ik een slimme thermostaat dacht te kopen. Met dank aan de tips op dit forum. Zolang het nog kan.
Dat een V3+ goedkoper zou zijn omdat niet iedereen alle functies hoeft en daarom abonnementskosten worden gerekend zoals Tado beweert klopt van geen kant. Een V3+ starterkit met 1 radiatorthermostaat + extra radiatorthermostaat bleek alleen in aanschaf al duurder dan een V3 starterkit die standaard met 2 radiatorthermostaten wordt geleverd.
Koop wel gelijk genoeg radiatorthermostaten want 1 nieuw type radiatorthermostaat in je setup en je account gaat direct om naar het jaarlijkse abonnementsmodel. Je kunt dat zien aan de firmware, versie > 50 is een nieuw type. Hoezo klantvriendelijk.
De interface van de V3 werkt voor mij ook een stuk prettiger, veel duidelijker in layout.
Tado is niet goed bezig.