Twixie schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:25:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt functioneel gezien, maar er is wel “clutter”. Lost zich inderdaad op door dummy room of door steeds 1 device per kamer als favorite aan te merken.
Volgens mij is dat niet mogelijk. Anderzijds zie ik ook de nood niet, zolang ze ook in Tado in 1 zone zitten. Als je via Homekit de temperatuur van 1 device in een Tado zone aanpast, zullen alle andere ook volgen. Ja, de radiator-knoppen zijn dan overbodig in Homekit, dus als je ze echt niet wil zien, kun je altijd een dummy kamer aanmaken waar je ze dan onder brengt.
Voor Homekit is een kamer niets meer dan een visuele groupering van alle devices in dezelfde kamer, maar verder is er onderling geen koppeling. Bij Tado daarentegen worden alle devices in 1 zone/kamer automatisch gekoppeld zodat je 1 temperatuur instelt voor de hele zone.
EDIT: dankzij je vraag heb ik overigens gemerkt dat bij mij ook 2 knoppen omgewisseld waren, en er daardoor 2 knoppen van de living in Homekit onder een verschillende kamer zaten. Merkte het omdat de temperatuur van die andere kamer (die nu koud mag hebben) gewoon dezelfde was als die in de living. Maar nooit gemerkt omdat ik slechts voor een paar kamers Homekit gebruik via Scenes.
kan zijn dat samsung standaard uitzonderingen maakt voor bekende apps?PeterdeBruin schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:53:
[...]
Als het aan Samsung ligt, waarom slagen Whatsapp, Wordfeud, en tal van andere apps er dan wel in om op de achtergrond actief te blijven, zelfs zonder dat ze handmatig vrijgesteld moeten worden van batterij-optimalisaties, en Tado niet?
Edit: tot de laatste update naar versie 5.2.5 deed Tado het wel prima op de Samsung.
Op: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360015406351
lees ik dat ik voor een eenmalig bedrag van 19,99 mijn V3 starterskit kan upgraden naar een V3+ app, betekend dit dat ik dan een soort van lifetime abonnement heb zonder de maandelijkse kosten?
of moet ik na de upgrade ook iedere maand 2,99 betalen voor de V3+ diensten auto assist en klimaat comfort? (waarom dan die 19,99?)
lees ik dat ik voor een eenmalig bedrag van 19,99 mijn V3 starterskit kan upgraden naar een V3+ app, betekend dit dat ik dan een soort van lifetime abonnement heb zonder de maandelijkse kosten?
of moet ik na de upgrade ook iedere maand 2,99 betalen voor de V3+ diensten auto assist en klimaat comfort? (waarom dan die 19,99?)
[ Voor 21% gewijzigd door nasdude op 11-11-2018 21:42 ]
In het FD vanochtend: De Nederlander Toon Bouten heeft als topman van het Duitse Tado, maker van slimme thermostaten, een forse kapitaalinjectie binnengehaald bij zes geldschieters, waaronder Amazon. Volgende stap: beursgang: https://t.co/irPeIAmMWD; Gerben van der Marel (@GvanderMarel) https://twitter.com/GvanderMarel/status/1061856882271444997?ref_src=twsrc%5Etfw
Oorzaak en oplossing gevonden voor de Samsung geolocatie-problemen!
Hier op support.tado.com staat netjes uitgelegd dat de Tado app op 2 plaatsen moet worden vrijgesteld van batterij-optimalisaties.
Maar Samsung heeft bedacht om niet alleen gebruiker-apps, maar ook de zogeheten 'Google Play Services' te 'optimaliseren'.
Dat is een pakket software van Google dat allerlei ondersteunende functies biedt aan andere apps.
Tado is daar sinds de laatste update blijkbaar van afhankelijk, wat op zich een goed idee lijkt, want daardoor hoeft de app niet zélf continu de locatie in de gaten te houden, wat stroom zou kunnen besparen.
Maar dan moeten die Google Play Services wél blijven doordraaien.
Oplossing: bij de 2e op support.tado.com beschreven lijst geoptimaliseerde apps, moet je niet alleen 'tado°', maar ook 'Google Play Services' uitschakelen.
Samenvatting van die beschrijving:
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte firmware-versie. Het zal niet voor alle modellen gelden, en mensen die Samsung updates niet geaccepteerd hebben hebben wellicht geen last van dit probleem.
Hier op support.tado.com staat netjes uitgelegd dat de Tado app op 2 plaatsen moet worden vrijgesteld van batterij-optimalisaties.
Maar Samsung heeft bedacht om niet alleen gebruiker-apps, maar ook de zogeheten 'Google Play Services' te 'optimaliseren'.
Dat is een pakket software van Google dat allerlei ondersteunende functies biedt aan andere apps.
Tado is daar sinds de laatste update blijkbaar van afhankelijk, wat op zich een goed idee lijkt, want daardoor hoeft de app niet zélf continu de locatie in de gaten te houden, wat stroom zou kunnen besparen.
Oplossing: bij de 2e op support.tado.com beschreven lijst geoptimaliseerde apps, moet je niet alleen 'tado°', maar ook 'Google Play Services' uitschakelen.
Samenvatting van die beschrijving:
- Ga naar Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps, Apps toevoegen, en voeg zo nodig 'tado°' toe aan de niet-gecontroleerde apps
- Ga naar Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Speciale toegang, Batterijverbruik optimaliseren, en schakel zo nodig 'tado°' uit (van optimalisatie), dus het schuifje moet naar links
- Nieuw: Schakel hier ook 'Google Play services' uit van optimalisatie (schuifje naar links)
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte firmware-versie. Het zal niet voor alle modellen gelden, en mensen die Samsung updates niet geaccepteerd hebben hebben wellicht geen last van dit probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door PeterdeBruin op 18-11-2018 07:26 ]
Een vraag over de Tado API. Deze is er nog altijd niet officieel, toch?
Hoe kan ik dan het beste achterhalen of mijn CV aan het stoken is? Ik wil dit gebruiken om mijn vloerverwarmingspomp in of uit te schakelen.
Ik zou via de onofficiele API continu kunnen pollen of dit zo is, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Iemand nog andere ideeen?
Hoe kan ik dan het beste achterhalen of mijn CV aan het stoken is? Ik wil dit gebruiken om mijn vloerverwarmingspomp in of uit te schakelen.
Ik zou via de onofficiele API continu kunnen pollen of dit zo is, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Iemand nog andere ideeen?
What Do You Call An Alligator In A Vest?
@bonyuri temperatuur sensoren op je aanvoer en retour leiding?
Dat wilde ik eerst gaan doen, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een sensor.
Zou liever een contact hebben wat geschakeld wordt en wat ik kan uitlezen.
Ik zie net dat het via de Tado API wel te achterhalen is, nu is enkel de vraag, is het handig om 24/7 iedere 15 seconden die status ook uit te lezen via de API... Hopelijk heeft @tado nog een beter antwoord
Ik zie net dat het via de Tado API wel te achterhalen is, nu is enkel de vraag, is het handig om 24/7 iedere 15 seconden die status ook uit te lezen via de API... Hopelijk heeft @tado nog een beter antwoord
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Helaas kan ik geen support bieden voor onze API.bonyuri schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:35:
Dat wilde ik eerst gaan doen, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een sensor.
Voor het weekend heb ik nog een post gedaan over onze API. Als je die even terugzoekt krijg je hopelijk meer informatie.
Thanks Peter, ik heb vanmorgen aan de hand van jouw post de instellingen nog eens nagelopen, en de Google Play services uitgeschakeld bij optimalisatie, nu werkt het wel op die Samsung.PeterdeBruin schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:13:
Samenvatting van die beschrijving:Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte firmware-versie. Het zal niet voor alle modellen gelden, en mensen die Samsung updates niet geaccepteerd hebben hebben wellicht geen last van dit probleem.
- Ga naar Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps, Apps toevoegen, en voeg 'tado°' toe aan de niet-gecontroleerde apps
- Ga naar Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Batterijverbruik optimaliseren, en schakel 'tado°' uit (van optimalisatie), dus het schuifje moet naar links
- Nieuw: Schakel hier ook 'Google Play Services' uit van optimalisatie
En zat ik dus qua gevoel wel in de goede richting. Ik heb vorig jaar lopen zoeken naar instellingen op die telefoon om het werkend te krijgen, soms werkte het wel, meerendeel niet. Zal dus waarschijnlijk een update geweest zijn die het helemaal de nek omgedraaid heft. Nadeel is, ik heb die telefoon niet zelf in de hand, weet dus niet wat er allemaal gebeurd is. Ik had hier maanden geleden ook al iets over gepost.
Maar ben blij dat het nu weer werkt (en blij dat ik zelf geen Samsung heb gekozen, heb liever een telefoon die zo ver mogelijk stock Android is...).
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zou iemand een screenshot kunnen posten van deze "Google Play Services" die in de lijst voorkomt van de apps die men kan optimaliseren of niet.PeterdeBruin schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:13:
Samenvatting van die beschrijving:Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte firmware-versie. Het zal niet voor alle modellen gelden, en mensen die Samsung updates niet geaccepteerd hebben hebben wellicht geen last van dit probleem.
- Ga naar Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps, Apps toevoegen, en voeg 'tado°' toe aan de niet-gecontroleerde apps
- Ga naar Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Batterijverbruik optimaliseren, en schakel 'tado°' uit (van optimalisatie), dus het schuifje moet naar links
- Nieuw: Schakel hier ook 'Google Play Services' uit van optimalisatie
Ik heb het hier intern besproken en het lijkt ons eerder een bug van Samsung. Op mijn persoonlijke Android One telefoon is het zelfs niet mogelijk om de "Google Play Services" te optimaliseren.
Het gaat om optionele eenmalige kosten voor bestaande klanten.nasdude schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:38:
Op: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360015406351
Zodra deze optie beschikbaar zal worden in de app krijgt u hier een mail over.
[ Voor 13% gewijzigd door tado op 12-11-2018 12:19 ]
Ja, dit is een bug van Samsung vind ik ook. Al is het pas sinds de laatste Tado-update dat we er last van hebben. Samsung ondersteunt de Galaxy A3 (2016) niet meer, dus er kan geen nieuwe firmware-update geweest zijn lijkt mij.tado schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:18:
[...]
Zou iemand een screenshot kunnen posten van deze "Google Play Services" die in de lijst voorkomt van de apps die men kan optimaliseren of niet.
Ik heb het hier intern besproken en het lijkt ons eerder een bug van Samsung. Op mijn persoonlijke Android One telefoon is het zelfs niet mogelijk om de "Google Play Services" te optimaliseren.
Een screenshot moet nog wachten; het betreft niet mijn eigen telefoon.
De Android os-version is 7.0, volgens de Tado API.
De vraag gaat niet om support, maar of het voor jullie wel handig is als de API continu elke 15 s aangeroepen wordt.tado schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:43:
[...]
Helaas kan ik geen support bieden voor onze API.
Voor het weekend heb ik nog een post gedaan over onze API. Als je die even terugzoekt krijg je hopelijk meer informatie.
De Tado servers draaien in de Amazon cloud, dus hoe hoe meer API-calls, hoe hoger de rekening van Amazon aan Tado, dus dat lijkt mij voor Tado niet zo wenselijk.
Is het mogelijk om die pomp met het relais in een Tado thermostaat te schakelen?
Of anders zou @bonyuri een installateur om een oplossing kunnen vragen.
Ook om andere redenen is het niet handig de API hiervoor te gebruiken:
- Als internet uitvalt, dan blijft handmatige Tado-bediening nog mogelijk, maar kan die pomp niet meer geschakeld worden
- De API geeft helaas helemaal niet aan of de CV aan het stoken is, maar geeft alleen de warmtevraag per zone.
@tado Misschien ligt het aan mij, maar waar op jullie website kan ik een garantieverzoek indienen? De display van mijn thermostaat aan de muur doet niks meer dus ik heb hulp nodig 
Apparaat is bij jullie gekocht namelijk
Misschien overbodige vraag, maar wandthermostaat al een keer losgekoppeld van je CV en voorzien van nieuwe batterijen ?lolgast schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:18:
@tado Misschien ligt het aan mij, maar waar op jullie website kan ik een garantieverzoek indienen? De display van mijn thermostaat aan de muur doet niks meer dus ik heb hulp nodig
Misschien heeft je wandthermostaat alleen een reset nodig, waarbij Tado zal moeten vertellen in welke stappen je deze kunt uitvoeren. Welke firmware draait op je wandthermostaat ?
@Montoya200x Ik heb hem al een keer losgekoppeld ja, half uurtje laten liggen ook. Batterijen zijn een paar maanden geleden vervangen (en oke volgens de app). De aansturing via de telefoon werkt verder prima overigens, het is puur het scherm wat niet goed functioneert.
Firmware versie is 49.4.
Als ik op de knop druk of vanuit de app een 'hallo' berichtje laat versturen verschijnt er heel even een verticaal streepje, maar dat is zelfs te kort gebleken om het te kunnen filmen met mijn telefoon...
Firmware versie is 49.4.
Als ik op de knop druk of vanuit de app een 'hallo' berichtje laat versturen verschijnt er heel even een verticaal streepje, maar dat is zelfs te kort gebleken om het te kunnen filmen met mijn telefoon...
[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 12-11-2018 15:05 ]
Even de respons van @tado afwachten of anders helpdesk even bellen.
Het is zeker mogelijk om de pomp met het relais van Tado in te schakelen. Probleem is dat ik er dan geen controle meer over hebt, en bijvoorbeeld niet 1 keer per dag de pomp aan kan zetten. Daarbij zou "mijn" oplossing mij 0 euro zou kosten, ten opzichte van een Tado Brigde die ik moet kopen om dit met Tado op te kunnen lossen.PeterdeBruin schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:09:
[...]
De vraag gaat niet om support, maar of het voor jullie wel handig is als de API continu elke 15 s aangeroepen wordt.
De Tado servers draaien in de Amazon cloud, dus hoe hoe meer API-calls, hoe hoger de rekening van Amazon aan Tado, dus dat lijkt mij voor Tado niet zo wenselijk.
Is het mogelijk om die pomp met het relais in een Tado thermostaat te schakelen?
Of anders zou @bonyuri een installateur om een oplossing kunnen vragen.
Ook om andere redenen is het niet handig de API hiervoor te gebruiken:
- Als internet uitvalt, dan blijft handmatige Tado-bediening nog mogelijk, maar kan die pomp niet meer geschakeld worden
- De API geeft helaas helemaal niet aan of de CV aan het stoken is, maar geeft alleen de warmtevraag per zone.
Ik zou een simpele pomp schakelaar er tussen kunnen zetten, maar daar hoor ik ook wat negatieve geluiden over.
Zeker het probleem met het wegvallen van internet verbinding is mijn grootste struikelblok, ik heb maar 1 zone, dus in mijn geval kom ik met de limitaties in de API wel weg. Weet jij zo of er (goede) feedback van de Tado API komt over het "online" zijn van de bridge en/of Tado zelf?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Doe er eens verse LR03 batterijen in. 99% opgelost. (Misschien heeft u nu R03, die werken niet correct)lolgast schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:18:
Als het daarna nog niet werkt kunt u altijd contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
[ Voor 4% gewijzigd door tado op 12-11-2018 16:29 ]
Een Tado bridge kopen? Dat moet een misverstand zijn. Een Tado installatie heeft altijd één bridge; meer is niet mogelijk. Het thermostaat-relais kan 230V schakelen; er hoeft verder niets tussen behalve een kabel.bonyuri schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:25:
[...]
Het is zeker mogelijk om de pomp met het relais van Tado in te schakelen. Probleem is dat ik er dan geen controle meer over hebt, en bijvoorbeeld niet 1 keer per dag de pomp aan kan zetten. Daarbij zou "mijn" oplossing mij 0 euro zou kosten, ten opzichte van een Tado Brigde die ik moet kopen om dit met Tado op te kunnen lossen.
Ik zou een simpele pomp schakelaar er tussen kunnen zetten, maar daar hoor ik ook wat negatieve geluiden over.
Zeker het probleem met het wegvallen van internet verbinding is mijn grootste struikelblok, ik heb maar 1 zone, dus in mijn geval kom ik met de limitaties in de API wel weg. Weet jij zo of er (goede) feedback van de Tado API komt over het "online" zijn van de bridge en/of Tado zelf?
De API geeft goed aan of Tado devices online zijn. Maar als je geen internet hebt, kun je de API niet aanroepen. De API is naar de cloud-servers, niet naar je eigen installatie. Je zou je systeem dan zo moeten maken, dat in dat geval de pomp aan blijft.
Ik zou toch voor die pomp-schakelaar gaan.
Sorry, bedoelde een extention kit.
Die zou dan mijn CV aan kunnen sturen, en de relais op de thermostaat kan dan de pomp aansturen.
Twijfel tussen die oplossing en een pompschakelaar, allebei ongeveer even duur, dus ga er nog eens een nachtje over slapen
Die zou dan mijn CV aan kunnen sturen, en de relais op de thermostaat kan dan de pomp aansturen.
Twijfel tussen die oplossing en een pompschakelaar, allebei ongeveer even duur, dus ga er nog eens een nachtje over slapen
Dit kan je toch niet menen?
Overal vind je terug:
Deze gaat dus terug in de doos! Kan iemand mij wel een werkende slimme thermostaat aanraden?
Ticket bij Tado

Overal vind je terug:
- Geschikt voor type cv-ketel - Alle cv-ketels, Modulerende cv-ketels
- For alle fabrikanten, voor oude en nieuwe verwarmingsketels, in combinatie met radiatorthermostaten of zonder.
- ...
Deze gaat dus terug in de doos! Kan iemand mij wel een werkende slimme thermostaat aanraden?
Ticket bij Tado
Beste,
Ik heb mijn Buderu Logamax GB112-29 aangesloten met twee draden aan de thermostaat van Tado. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd D01 ... D27 ,...
Dit allemaal zonder succes.
Enig idee welke instelling ik juist moet doorvoeren?
Voorheen hing er een irt30 thermostaat aan gekoppeld.
Alvast bedankt.
Groeten
3svb
Beste 3svb,
Helaas zijn wij niet compatibel met het de bus van de thermostaat irt30, waarmee het verwarmingssysteem wordt aangestuurd.
Met vriendelijke groeten,
[ Voor 4% gewijzigd door 3svb op 12-11-2018 20:36 ]
@3svbIk heb mijn Buderu Logamax GB112-29 aangesloten met twee draden aan de thermostaat van Tado. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd D01 ... D27 ,...
Plaats eens een foto uit je handleiding, van de elektrische aansluitingen op je CV ketel.
Want als ik Google op Buderus Logamax GB112-29, dan krijg ik als resultaat een CV ketel, die als 2 druppels water lijkt op de oude Nefit CV ketels, waar een UBA in zit, die je ketel aanstuurt.
Zit in jouw ketel ook een UBA, volgens de handleiding ?
Tado ondersteunt namelijk die oude Nefit CV ketels met een UBA, zowel met als zonder een Nefit Easy Connect adapter (voor modulerende aansturing via EMS)
Dat zou goed nieuws zijn!Montoya200x schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:55:
[...]
@3svb
Plaats eens een foto uit je handleiding, van de elektrische aansluitingen op je CV ketel.
Want als ik Google op Buderus Logamax GB112-29, dan krijg ik als resultaat een CV ketel, die als 2 druppels water lijkt op de oude Nefit CV ketels, waar een UBA in zit, die je ketel aanstuurt.
Zit in jouw ketel ook een UBA, volgens de handleiding ?
Tado ondersteunt namelijk die oude Nefit CV ketels met een UBA, zowel met als zonder een Nefit Easy Connect adapter (voor modulerende aansturing via EMS)
Hier het schema en de aansluitingen.

Die UBA stekkerbezetting lijkt ook op 2 druppels water, met wat er in mijn handleiding staat van mijn oude Nefit ketel.3svb schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:13:
Ik adviseer je om de helpdesk te BELLEN, zodat zij jou EXACT kunnen informeren, of jouw Buderus met UBA, inderdaad compatible is met Tado en hoe deze aan te sluiten.
Dit om uit te sluiten, dat er toch nog VERSCHILLEN zijn tussen de oude Nefits met UBA en jouw Buderus ketel.
Dus ik ga uit veiligheids overwegingen niet mijn aansluitingen aan jou doorgeven, dit gaat Tado voor jou doen, omdat zij de details van jouw ketel wel weten en ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 12-11-2018 20:31 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
https://tado.statuspage.io/menzo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:45:
Er is een grote storing met my.tado
Naar verwachting binnenkort weer opgelost.
Sorry voor het ongemak.
Volgens de storingspagina een probleem met de conenctie tussen devices en backend, maar ook inloggen op de website geeft een 502 - bad gateway.
Voor de NIEUWE Tado gebruikers die nog onbekend zijn met een storing zoals deze:
- Manuele lokale bediening blijft altijd doorgaan
- HomeKit bediening blijft ook doorgaan (V3/V3+ ONLY)
- Diegenen die warmwater besturing in de app hebben, wijzigingen daarin zijn nu alleen mogelijk via de wandthermostaat
Verder zal je Tado systeem tijdens de storing in de toestand blijven die actief was van VOOR de storing. Je temperatuur dagschema zal NIET gevolgd worden, totdat een storing zoals deze, waar de Tado servers onbereikbaar zijn, weer voorbij is.
- Manuele lokale bediening blijft altijd doorgaan
- HomeKit bediening blijft ook doorgaan (V3/V3+ ONLY)
- Diegenen die warmwater besturing in de app hebben, wijzigingen daarin zijn nu alleen mogelijk via de wandthermostaat
Verder zal je Tado systeem tijdens de storing in de toestand blijven die actief was van VOOR de storing. Je temperatuur dagschema zal NIET gevolgd worden, totdat een storing zoals deze, waar de Tado servers onbereikbaar zijn, weer voorbij is.
[b]Montoya200x in "Tado Smart Thermostat Topic"Montoya200x schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:55Tado ondersteunt namelijk die oude Nefit CV ketels met een UBA, zowel met als zonder een Nefit Easy Connect adapter (voor modulerende aansturing via EMS)
Tado ondersteunt oude Nefit CV ketels met een UBA 4000/4001 controller alleen met de aan/uit (dus niet modulerende) aansluiting op kroonsteenaansluiting 1-2. Uw oud iRT was een modulerende thermostaat met een aansluiting op 3-4.3svb schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:13:
Dat zou goed nieuws zijn!
Volgens mij heb je dus drie opties:
1) Gebruik het Tado met het ann/uit sturing op aansluiting 1-2. Plaats een geleidende lus tussen 3 en 4. Gebruik niet het standaard "nep" niet-geleidende lus (zwart in het schema) verwijdered van aansluiting 1-2.
2) Gebruik het Tado in EMS modus met een Nefit Easy Connect adapter (omzetting tussen EMS en UBA) https://www.gamma.nl/asso...connect-adapter/p/B550303
3) Koop een V3+ (RU2) thermostaat in januari met direct ondersteuning voor UBA.
Optie twee heeft anderhalf jaar zonder probleem voor mij gewerkt.
In de afgelopen paar maanden ben ik bezig met het testen van een bèta firmware met direct UBA modulerende sturing maar dit vereist een V3+ (RU2) thermostaat.
Ik wilde voor de 2de keer de Tado regeling laten aanpassen door het Tado help center.
Kreeg ik de waarschuwing ( vanaf het helpcenter ) dat dit mijn laatste mogelijkheid was
om een aanpassing door te voeren!
Klopt dit wel, mij was niet bekend dat je maar 2 aanpassingen zou kunnen laten doorvoeren.
Ik ben bezig mijn WP in te regelen en ben dus op zoek naar de juiste setup.
Als dit werkelijk klopt wat ik nooit aan de Tado begonnen.......
Kreeg ik de waarschuwing ( vanaf het helpcenter ) dat dit mijn laatste mogelijkheid was
Klopt dit wel, mij was niet bekend dat je maar 2 aanpassingen zou kunnen laten doorvoeren.
SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1
Dat hebben ze bij mij ook een keer gedaan inderdaad. Ongevraagd hadden ze de 'zelflerende' regelaar aangepast (ik vroeg destijds alleen of het normaal was dat de early start zo vroeg aan ging), waardoor het systeem volledig onbruikbaar werd. Nadat ik had gevraagd dit terug te draaien kreeg ik een soortgelijke mededeling.Chip2710 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:28:
Ik wilde voor de 2de keer de Tado regeling laten aanpassen door het Tado help center.
Ik heb toen maar even gebeld om aan te geven dat dit niet helemaal is hoe je met klanten om moet gaan...
En had het resultaat, mag je/kun het je nu het vaker laten aanpassen?jeanpaulh schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:47:
[...]
Dat hebben ze bij mij ook een keer gedaan inderdaad. Ongevraagd hadden ze de 'zelflerende' regelaar aangepast (ik vroeg destijds alleen of het normaal was dat de early start zo vroeg aan ging), waardoor het systeem volledig onbruikbaar werd. Nadat ik had gevraagd dit terug te draaien kreeg ik een soortgelijke mededeling.
Ik heb toen maar even gebeld om aan te geven dat dit niet helemaal is hoe je met klanten om moet gaan...
Hier screenshots van de foute en goede instelling voor Google Play Services op sommige Samsung apparaten met Android 7 (of misschien ook 8), onder Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Speciale toegang, Batterijverbruik optimaliseren:tado schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:18:
[...]
Zou iemand een screenshot kunnen posten van deze "Google Play Services" die in de lijst voorkomt van de apps die men kan optimaliseren of niet.

Dit is op een Samsung A3 (2016) met de laatst verschenen firmware van 9 juli 2018.
Bedankt voor de zeer nuttige info!dave317 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:31:
[...]
[...]
Tado ondersteunt oude Nefit CV ketels met een UBA 4000/4001 controller alleen met de aan/uit (dus niet modulerende) aansluiting op kroonsteenaansluiting 1-2. Uw oud iRT was een modulerende thermostaat met een aansluiting op 3-4.
Volgens mij heb je dus drie opties:
1) Gebruik het Tado met het ann/uit sturing op aansluiting 1-2. Plaats een geleidende lus tussen 3 en 4. Gebruik niet het standaard "nep" niet-geleidende lus (zwart in het schema) verwijdered van aansluiting 1-2.
2) Gebruik het Tado in EMS modus met een Nefit Easy Connect adapter (omzetting tussen EMS en UBA) https://www.gamma.nl/asso...connect-adapter/p/B550303
3) Koop een V3+ (RU2) thermostaat in januari met direct ondersteuning voor UBA.
Optie twee heeft anderhalf jaar zonder probleem voor mij gewerkt.
In de afgelopen paar maanden ben ik bezig met het testen van een bèta firmware met direct UBA modulerende sturing maar dit vereist een V3+ (RU2) thermostaat.
Ik heb me alvast een Nefit adapter aangeschaft, zou morgen aankomen.
https://www.sanispecials....ellen-Moduline-7736701346
Ik geef het dan nog een kans voor ik het terugstuur
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
@PeterdeBruin Dank voor uw screenshots. Die zijn nu doorgestuurd naar onze ontwikkelaars. Wat raar is dat er nu 2 Google Play Services lijken te zijn ?
Wat we willen voorkomen is dat u elke week om nieuwe aanpassingen gaat vragen. We willen u graag helpen met het optimaliseren van uw verwarmingssysteem maar tijdens onze piek aan drukte hebben we niet genoeg capaciteit om elke week een nieuwe verandering door te voeren in uw systeem.Chip2710 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:28:
[ Voor 8% gewijzigd door tado op 14-11-2018 09:20 ]
Ik moet zeggen dat ik wel vrolijk word van dit topic...
Toevallig sinds gisteren een Lyric T6 in huis...
Maar het is een drama om iets simpels als een registratie in de app voor elkaar te krijgen.
dfrenner in "Lyric T6 : krijg hem niet meer gekoppeld"
Misschien het verkeerde product gekozen, hier zit gewoon iemand van Tado in het topic
Maar het is een drama om iets simpels als een registratie in de app voor elkaar te krijgen.
Misschien het verkeerde product gekozen, hier zit gewoon iemand van Tado in het topic
[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 14-11-2018 09:38 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Lees anders dit topic een beetje door, ons product is op dit moment ook zeker niet perfect (zoals elk product schoonheidsfoutjes heeft). Maar ik denk wel dat we een completer product op de markt hebben in vergelijking met de Honeywell Lyric. In ieder geval probeert onze support mee te denken en problemen op een snelle en correcte manier op te lossen.dfrenner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:37:
Ik moet zeggen dat ik wel vrolijk word van dit topic...
Bedankt voor je reactie!tado schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
[...]
Wat we willen voorkomen is dat u elke week om nieuwe aanpassingen gaat vragen. We willen u graag helpen met het optimaliseren van uw verwarmingssysteem maar tijdens onze piek aan drukte hebben we niet genoeg capaciteit om elke week een nieuwe verandering door te voeren in uw systeem.
M.a.w. er is geen limiet op het aantal aanpassingen?
Mijn eerst aanpassing was 2/3 weken geleden en ik ben aan het inregelen , dan is de
frequentie toch niet hoog?
Ik begrijp dat jullie het aantallen aanpassingen proberen te minimaliseren maar het
kan toch niet zo zijn dat ik na 2 aanpassing niet verder kan als blijkt dat de laatste aanpassing
toch niet functioneert en ik opnieuw een nieuwe instelling wil proberen?
Dat dit mogelijk is (aanpassingen doorvoeren) is een TOP service, een biedt vele voordelen ten
opzichte van jullie concurrenten.
[ Voor 7% gewijzigd door Chip2710 op 14-11-2018 10:17 ]
Piek drukte bij support, yet another thing dat we al 2 jaar horentado schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
@PeterdeBruin Dank voor uw screenshots. Die zijn nu doorgestuurd naar onze ontwikkelaars. Wat raar is dat er nu 2 Google Play Services lijken te zijn ?
[...]
Wat we willen voorkomen is dat u elke week om nieuwe aanpassingen gaat vragen. We willen u graag helpen met het optimaliseren van uw verwarmingssysteem maar tijdens onze piek aan drukte hebben we niet genoeg capaciteit om elke week een nieuwe verandering door te voeren in uw systeem.

- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Er is geen vaste max. Maar als we zien dat er teveel requests komen van 1 account dan proberen we dat actief te remmen.Chip2710 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:15:
[...]
Bedankt voor je reactie!
M.a.w. er is geen limiet op het aantal aanpassingen?![]()
Mijn eerst aanpassing was 2/3 weken geleden en ik ben aan het inregelen , dan is de
frequentie toch niet hoog?
Ik begrijp dat jullie het aantallen aanpassingen proberen te minimaliseren maar het
kan toch niet zo zijn dat ik na 2 aanpassing niet verder kan als blijkt dat de laatste aanpassing
toch niet functioneert en ik opnieuw een nieuwe instelling wil proberen?
Dat dit mogelijk is (aanpassingen doorvoeren) is een TOP service, een biedt vele voordelen ten
En wat we vooral willen voorkomen is dat mensen dingen willen aanpassen en optimaliseren voor de herfst door de max flow temperatuur naar beneden bij te laten stellen, daarna terugkomen met de kerst met "Ik krijg mijn huis niet meer warm genoeg ook al staat de ketel al dagen maximaal te stoken" waarna we de temperatuur natuurlijk weer naar boven bijstellen en dat we dan in het voorjaar weer een mail krijgen met de vraag of het weer naar beneden kan. (dit komt helaas vaker voor dan je zou verwachten)
@tado Niet om het een of ander, maar is het dan misschien niet een idee om mensen zelf de mogelijkheid te geven dit in te stellen? Dat scheelt dan al weer 4 verzoekjes in een jaar.
edit: Het is een beetje scheef natuurlijk om aan de ene kant opties niet beschikbaar te maken voor gebruikers, deze vervolgens verplicht via de supportingang te laten lopen om daarna te klagen dat er teveel verzoekjes komen op de supportingang.
edit: Het is een beetje scheef natuurlijk om aan de ene kant opties niet beschikbaar te maken voor gebruikers, deze vervolgens verplicht via de supportingang te laten lopen om daarna te klagen dat er teveel verzoekjes komen op de supportingang.
[ Voor 40% gewijzigd door spone op 14-11-2018 10:37 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
no offencetado schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
@PeterdeBruin
Maar het is toch een bewuste keuze van Tado om bepaalde instellingen niet beschikbaar te maken voor de eindgebruiker. Dan mag je toch verwachten dat er wellicht met een iets verhoogde responsetijd tijdens drukte er WEL voldaan wordt aan de verzoeken?
Ik zie Tado als een platform met grote mogelijkheden, echter bovenstaande meldingen/waarschuwingen mbt "u heeft reeds 2 aanpassingsverzoeken ingediend" kunnen echt killing zijn. Henk en Ingrid met een CV ketel op 70-80gr aanvoer zul je er niet over horen maar "expert" gebruikers met bijvoorbeeld een warmtepomp zullen naar mijn verwachting hier zeker mee tegen het verkeerde been aanschoppen.
Ik zou zeggen implementeer een "expert" menu zoals vele producten hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 14-11-2018 10:36 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Natuurlijk is dat de lange termijn oplossing. Maar we hebben een beperkt aantal ontwikkelaars in het bedrijf en er zijn altijd afwegingen die we moeten maken over welke functies als eerste toegevoegd zullen gaan worden aan het product.spone schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:34:
@tado Niet om het een of ander, maar is het dan misschien niet een idee om mensen zelf de mogelijkheid te geven dit in te stellen? Dat scheelt dan al weer 4 verzoekjes in een jaar.
Zie mijn meer genuanceerde response in mijn vorige post hierboven, het is niet alsof onze klantenservice niet wil meedenken maar tijdens de 5 drukste maanden van het jaar waar we een veelvuldige hoeveelheid aanvragen krijgen ten opzichte van de rest van het jaar moeten we de juiste balans vinden tussen onze "power users" helpen met het vinden van hun optimale instellingen en het overbelast raken van de complete service voor alle gebruikers.Appie Heijn schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:34:
[...]
no offence
Maar het is toch een bewuste keuze van Tado om bepaalde instellingen niet beschikbaar te maken voor de eindgebruiker. Dan mag je toch verwachten dat er wellicht met een iets verhoogde responsetijd tijdens drukte er WEL voldaan wordt aan de verzoeken?
Ik zie Tado als een platform met grote mogelijkheden, echter bovenstaande meldingen/waarschuwingen mbt "u heeft reeds 2 aanpassingsverzoeken ingediend" kunnen echt killing zijn. Henk en Ingrid met een CV ketel op 70-80gr aanvoer zul je er niet over horen maar "expert" gebruikers met bijvoorbeeld een warmtepomp zullen naar mijn verwachting hier zeker mee tegen het verkeerde been aanschoppen.
Ik zou zeggen implementeer een "expert" menu zoals vele producten hebben.
Daarnaast moet je je altijd voorstellen dat ook "Henk en Ingrid" nieuwsgierige mensen zijn, en we hebben nu een zeer klein expertenmenu waar je je thermostaat kan ijken, het zal jullie verbazen hoe vaak die optie op een verkeerde manier toegepast is door klanten waardoor er ook een support aanvraag ontstaat.
[ Voor 60% gewijzigd door tado op 14-11-2018 10:43 ]
Al sinds gister avond aan het wachten op de instructie om mijn thermostaat te plaatsen.
Vaillant Thermocompact NL VCW 254/4-7-L, met Honeywell Round aan/uit thermostaat met twee draadjes.
Volgens mij is dit het schema van mijn ketel. Moet het dan aan 3 en 4, of eBUS? Maakt bij 3/4 nog uit hoe de draadjes zitten?
Vaillant Thermocompact NL VCW 254/4-7-L, met Honeywell Round aan/uit thermostaat met twee draadjes.
Volgens mij is dit het schema van mijn ketel. Moet het dan aan 3 en 4, of eBUS? Maakt bij 3/4 nog uit hoe de draadjes zitten?

Het was anders wel plezierig geweest als we zelf meer konden aanpassen.Chip2710 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:15:
[...]
Dat zou de klantenservice ook moeite besparen.
Zaken als:
- Een zone resetten zodat ie opnieuw gaat inleren
- Beetje experimenteren met de PID-parameters
- Instellen of zones wel of niet de ketel kunnen laten branden, of alleen passief meelopen
- De relatie tussen geolocatie en doeltemperatuur beter kunnen bijstellen dan alleen uit/eco/balans/comfort
Een vereenvoudigde versie van de site die de klantenservice nu waarschijnlijk zelf al heeft.
Let op, ik heb een Easy Connect Adapter gebruikt3svb schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:13:
[...]
Bedankt voor de zeer nuttige info!
Ik heb me alvast een Nefit adapter aangeschaft, zou morgen aankomen.
https://www.sanispecials....ellen-Moduline-7736701346
Ik geef het dan nog een kans voor ik het terugstuur
https://data.kommago.nl/f...t-adapter-handleiding.pdf
En niet een Easy Control AdapterVan de adapter voor communicatie tussen Nefit Easy thermostaat en Nefit cv-toestellen vanaf 1995 met een:
UBA 4000 (UBA1)
UBA 4001 (UBA1.5)
Nefit cv-toestellen met OpenTherm® protocol"
https://www.bosch-easycon...rol_adapter_manual_fr.pdf
Ik weet niet het verschil, maar heb ik dit gevondenDit product converteert de volgende protocollen naar EMS en vice versa:
iRT (Intelligent Room Thermostat) voor UBA versie 3.7,
OpenTherm®, versie 4.0
https://www.befr.ebay.be/...ch-fur-4000-/272856594889
Hopelijk slechts een nieuwe versie met dezelflde functionalitietBuderus - Zethos UBA 1.5 4001 - Brennerautomat - UBA4001 SV 3.7 - Auch für 4000
Deze handleidingen zouden ook nuttig moeten zijn:
Een Easy Connect installatiehandleiding:
https://s3.eu-central-1.a...Ecomline+Classic-+ENG.pdf
En een Thermostaat handleiding voor installateurs:
https://s3.eu-central-1.a...ng+voor+installateurs.pdf
Volgens deze handleiding is het EMS protocol D31, maar ik krijg altijd iemand bij de helpdesk om het in te stellen op EMS.
Good Luck
Kijk iemand van Tado op dit forum.
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een slimme thermostaat, ik heb in mijn vorige woning een nefit easy gehad. Leuk apparaat en ik vond het fijn dat ik op afstand mijn verwarming aan en uit kon zetten.
Maar wat ik nu echt mis is de mogelijkheid om de lengte van een werkweek aan te kunnen passen.
Ik werk namelijk in ploegendienst verband, en dat houdt in dat simpel gezegd mijn week 10 dagen duurt ipv 7.
Alle slimme thermostaten komen met het standaard Maandag - Zaterdag principe, hierdoor is het voor mij niet mogelijk om de thermostaat hands free te kunnen gebruiken. Ik moet per week de instellingen veranderen en dat is gewoon niet te doen.
Dit komt voornamelijk omdat er ook 2 dagen nachtdienst tussen zitten, ik ben dan overdags wel thuis maar ik lig te slapen. Zonde dat dan de verwarming staat te loeien.
Als er een functie zou zijn dat je de week naar bijvoorbeeld 10 dagen kan aanpassen (dat je dan geen weekdagen ziet (ma/di/woe) is volgens mij niet erg, ik zou het niet erg vinden) of dat je de slimme thermostaat kan instellen over een periode van een maand/jaar (maar dan blijft het tobben).
Dus dat is eigenlijk mijn vraag aan Tado, is het mogelijk om zo een soort functie te kunnen toevoegen, de lengte van het terugkerende schema te kunnen aanpassen naar eigen wensen.
Ik weet dat er meer mensen naar een soortgelijke functie snakken, ik ben niet de enige die ploegendienst werkt, maar er is geen slimme thermostaat op de markt die buiten een ma/zo schema werkt.
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een slimme thermostaat, ik heb in mijn vorige woning een nefit easy gehad. Leuk apparaat en ik vond het fijn dat ik op afstand mijn verwarming aan en uit kon zetten.
Maar wat ik nu echt mis is de mogelijkheid om de lengte van een werkweek aan te kunnen passen.
Ik werk namelijk in ploegendienst verband, en dat houdt in dat simpel gezegd mijn week 10 dagen duurt ipv 7.
Alle slimme thermostaten komen met het standaard Maandag - Zaterdag principe, hierdoor is het voor mij niet mogelijk om de thermostaat hands free te kunnen gebruiken. Ik moet per week de instellingen veranderen en dat is gewoon niet te doen.
Dit komt voornamelijk omdat er ook 2 dagen nachtdienst tussen zitten, ik ben dan overdags wel thuis maar ik lig te slapen. Zonde dat dan de verwarming staat te loeien.
Als er een functie zou zijn dat je de week naar bijvoorbeeld 10 dagen kan aanpassen (dat je dan geen weekdagen ziet (ma/di/woe) is volgens mij niet erg, ik zou het niet erg vinden) of dat je de slimme thermostaat kan instellen over een periode van een maand/jaar (maar dan blijft het tobben).
Dus dat is eigenlijk mijn vraag aan Tado, is het mogelijk om zo een soort functie te kunnen toevoegen, de lengte van het terugkerende schema te kunnen aanpassen naar eigen wensen.
Ik weet dat er meer mensen naar een soortgelijke functie snakken, ik ben niet de enige die ploegendienst werkt, maar er is geen slimme thermostaat op de markt die buiten een ma/zo schema werkt.
Zal met Tado helaas ook niet mogelijk zijn.Gyrolion schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:25:
@tado Eigenlijk een feature waar volgens mij iedereen baat bij zou hebben is een soort template voor een dag, zodat je dan een bepaalde dag die template kan gebruiken ipv een manuele override te moeten doen. Als je nu bvb een feestdag hebt, dan is dat bij de meesten wellicht zeer gelijkaardig aan een weekenddag. Echter moet je nu beginnen prullen met manuele overrides, en dat dan nog voor elke zone apart. Eigenlijk zou ik gewoon willen kunnen zeggen: vandaag volg je maar even mijn zondag-schema. Liefst zelfs nog een override die je de dag op voorhand kunt schedulen, zodat de badkamer bvb ook niet al om 6u warm is, als iedereen lekker uitslaapt.
Damn ... ik hoop dat deze werkt.dave317 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:26:
[...]
Let op, ik heb een Easy Connect Adapter gebruikt
[...]
En niet een Easy Control Adapter
[...]
Ik weet niet het verschil, maar heb ik dit gevonden
https://www.befr.ebay.be/...ch-fur-4000-/272856594889
[...]
Hopelijk slechts een nieuwe versie met dezelflde functionalitiet
Deze handleidingen zouden ook nuttig moeten zijn:
Een Easy Connect installatiehandleiding:
https://s3.eu-central-1.a...Ecomline+Classic-+ENG.pdf
En een Thermostaat handleiding voor installateurs:
https://s3.eu-central-1.a...ng+voor+installateurs.pdf
Volgens deze handleiding is het EMS protocol D31, maar ik krijg altijd iemand bij de helpdesk om het in te stellen op EMS.
Good Luck
Het device dat jij in gebruik heb, vind ik online nergens meer in voorraad, vandaar ...
Bedankt voor de handleidingen!
Hmmm, dit is interessant, Ik heb namelijk zelf een Nefit Economy HRC24, volgens de onderdelen lijst ( bron: http://nl.documents2.nefi...d/pdf/file/6720618614.pdf ) heb ik item 38324 als brander, wat een UBA 4001 branderautomaat is (bron: https://www.jurrenco.nl/w...to/branderautomaat-38324/ ).dave317 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:26:
[...]
Let op, ik heb een Easy Connect Adapter gebruikt
[...]
En niet een Easy Control Adapter
[...]
Nu keek ik op de nefit website ( https://www.nefit.nl/cons...is_easy_geschikt_voor_mij ), daar kun je de test doen of mijn cv ketel geschikt is voor de easy.
Resultaat van die test is:
Blijkbaar moet ik voor de Nefit Easy thermostaat juist een Easy Control convertor hebben.Gefeliciteerd! Nefit Easy is de slimste keuze voor u.
Voor de aansluiting van de Easy op uw cv-toestel heeft u de EasyControl adapter (incl. Aan-Uit protocol, artikelnummer 7736701346) nodig.
Ik heb ook contact gehad met Nefit, gevraagd als ik mijn huidige thermostaat (moduline 25) vervang voor een easy met control adapter of mijn ketel dan wel blijft moduleren en niet aan/uit is.
Al onze thermostaten zijn modulerend. De Nefit Easy wordt aangesloten met een EasyControl adapter op blokjes 3 en 4 (modulerend) op uw CV-ketel. Zou u de blokjes 1 en 2 gebruiken dan zult u regelen op de aan / uit regeling.
[ Voor 14% gewijzigd door ETH0.1 op 14-11-2018 13:46 ]
@tado: Is het mogelijk om een installatie instructie te ontvangen van de Extension kit?
Wilde deze gisteren toevoegen aan mijn installatie en kreeg een melding dat ik wat meer vragen moest beantwoorden, direct gedaan, maar nog altijd geen antwoord.
Wil graag verder en kan met niet voorstellen dat het installatietraject zo spannend is
Wilde deze gisteren toevoegen aan mijn installatie en kreeg een melding dat ik wat meer vragen moest beantwoorden, direct gedaan, maar nog altijd geen antwoord.
Wil graag verder en kan met niet voorstellen dat het installatietraject zo spannend is
Ik ervaar de laatste tijd problemen met geofencing. Eerder werkte het perfect, maar sinds ik m'n vriendin heb toegevoegd merk ik steeds vaker dat de kachel niet aan staat als ik thuis kom. Als ik dan de app open staat er dat ik nog buiten de geofencing zone ben. Sluit ik de app en open ik hem opnieuw, dan springt het icoontje naar de geofencing zone en dan begint het verwarmen pas.
Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem hebben of iemand die weet waar het aan ligt?
Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem hebben of iemand die weet waar het aan ligt?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Het is best lastig voor ons om eerst een Slimme Thermostaat te hebben en pas daarna de extensiekit.bonyuri schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:15:
@tado: Is het mogelijk om een installatie instructie te ontvangen van de Extension kit?
Als we de driver omzetten gaat uw ketel naar de max dus daar moeten we eerst over communiceren.
Ik zou aanraden om gewoon het email-traject te volgen, dan komt het vanzelf goed.
Misschien is dit ook de oplossing voor u:Insert12 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:31:
Ik ervaar de laatste tijd problemen met geofencing. Eerder werkte het perfect, maar sinds ik m'n vriendin heb toegevoegd merk ik steeds vaker dat de kachel niet aan staat als ik thuis kom. Als ik dan de app open staat er dat ik nog buiten de geofencing zone ben. Sluit ik de app en open ik hem opnieuw, dan springt het icoontje naar de geofencing zone en dan begint het verwarmen pas.
PeterdeBruin in "Tado Smart Thermostat Topic"
[ Voor 34% gewijzigd door tado op 14-11-2018 17:34 ]
Niet zo ervaren, maar het is wel duidelijk dat die publieke API nu is tijd wordt... @tado is er een eta? of iets van nieuws?Insert12 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:31:
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Er is een API ? En er zijn al genoeg resources online te vinden met informatie over die API. Op dit moment is het niet onze prioriteit om de API ook echt te gaan ondersteunen want zoals ik al eerder heb aangegeven op dit forum zijn er al genoeg mensen die al mooie dingen hebben kunnen bouwen met onze API.Ruvetuve schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:38:
[...]
Niet zo ervaren, maar het is wel duidelijk dat die publieke API nu is tijd wordt... @tado is er een eta? of iets van nieuws?
Ik zou aanraden om eventuele vragen over onze API eventueel op dit forum te stellen.
Is dat niet het scrapen van de my.tado website? Of mis ik nu iets inderdaad?tado schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:02:
[...]
Er is een API ? En er zijn al genoeg resources online te vinden met informatie over die API. Op dit moment is het niet onze prioriteit om de API ook echt te gaan ondersteunen want zoals ik al eerder heb aangegeven op dit forum zijn er al genoeg mensen die al mooie dingen hebben kunnen bouwen met onze API.
Ik zou aanraden om eventuele vragen over onze API eventueel op dit forum te stellen.
In Domoticz is een half gebakken ondersteuning waarvan bijv. Away mode niet werkt. En ik zie een Domoticz plugin (maar is hetzelfde als die in Domoticz gebakken zit?)
http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/Ruvetuve schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:04:
[...]
Is dat niet het scrapen van de my.tado website? Of mis ik nu iets inderdaad?
In Domoticz is een half gebakken ondersteuning waarvan bijv. Away mode niet werkt. En ik zie een Domoticz plugin (maar is hetzelfde als die in Domoticz gebakken zit?)
Er is een API.
Op die manier werken de app en webapp.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
iOS of Android? Ik heb zelf gemerkt dat iOS steeds vaker apps in deep-sleep gooit, en dat ze dan (als je ze weinig gebruikt) ook niet meer hun achtergrond taken doen. Dit heb ik wel eens met Tado gezien (en was dan weer gelijk een aantal dagen goed daarna), maar bijv ook met de Wahoo app voor mijn fietscomputer die een mailtje hoort te sturen zodra ik een activiteit start en automatisch hoort te syncen zodra het klaar is. Dit gebeurd soms ook niet als je de app langere tijd niet aan hebt gehad. Dus ik geef klein beetje de schuld aan iOS....Insert12 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:31:
Het zou leuk zijn als Neelie Kroes zich ook een keer over IOT devices gaat buigen net als over de USB standaarden destijds, iets met verplichting om ook lokale aansturing zonder internet te ondersteunen oid?Kodess schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:05:
[...]
http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/
Er is een API.
Op die manier werken de app en webapp.
Heeft iemand al eens een data verzoek bij Tado ingediend in kader van GDPR? Ben vooral benieuwd wat er nou precies daar bekend is over de installatie en of zaken die in het verleden gezegd werden ("Onze servers weten niet waar je bent alleen de afstand tot je huis") ook echt kloppen met de data.
[ Voor 24% gewijzigd door Sander op 15-11-2018 09:14 ]
Weet niet precies waar je op doelt, maar ik ben een tijdje terug bezig geweest om native ondersteuning voor Tado in Domoticz te bouwen op basis van de API waar de my.tado.com interface op werkt. Dat is iig degene die je bij 'Hardware' tegen komt. Andere projecten ben ik niet van op de hoogte v.w.b. het hoe en wat. Ik gebruik in elk geval de genoemde plugin en die werkt voor mij prima, inclusief registratie van Away.Ruvetuve schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:04:
Ok dan is er wat werk aan de winkel hier. Ik kom daar nog op terug.spone schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:11:
[...]
Weet niet precies waar je op doelt, maar ik ben een tijdje terug bezig geweest om native ondersteuning voor Tado in Domoticz te bouwen op basis van de API waar de my.tado.com interface op werkt. Dat is iig degene die je bij 'Hardware' tegen komt. Andere projecten ben ik niet van op de hoogte v.w.b. het hoe en wat. Ik gebruik in elk geval de genoemde plugin en die werkt voor mij prima, inclusief registratie van Away.
Sorry voor de gepeperde reactie, maar de documentatie omtrent de API is minimaal en devices lijken maar half te werken, heb er al heel wat tijd in zitten en dat werkt frustrerend. Daarnaast zijn de sales belofte bij aanschaf van de Tado niet helemaal ingelost bij mij, deze API ondersteuning en Domoticz integratie is het enige dat mij weerhoudt om de handel retour te zenden.
Erg fijn dat de koppeling met Domoticz er wel is! Dank.
Klopt, dat frustreert mij ook. De hele plugin is gebaseerd op stukjes informatie van anderen gecombineerd met een stuk reverse engineering van de output van de Tado API en een berg trial and error. Publieke documentatie hierover vanuit Tado hierover bestaat gewoon niet en dat helpt absoluut niet.
Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld Nest is het contrast erg groot. Daar wordt een nette REST API aangeboden inclusief device emulator, testomgeving en uitgebreide documentatie. Alleen jammer dat het core product (de Nest thermostaat) mij niet echt kan bekoren.
Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld Nest is het contrast erg groot. Daar wordt een nette REST API aangeboden inclusief device emulator, testomgeving en uitgebreide documentatie. Alleen jammer dat het core product (de Nest thermostaat) mij niet echt kan bekoren.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dit is op dit moment de beste documentatie van onze API:
https://www.openhab.org/addons/bindings/tado/
En:
https://github.com/openha...rc/main/api/tado-api.yaml
https://www.openhab.org/addons/bindings/tado/
En:
https://github.com/openha...rc/main/api/tado-api.yaml
Jammer, ja @tado heeft mijn vraag ook strategisch ontweken..Twixie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:33:
[...]
Zal met Tado helaas ook niet mogelijk zijn.
Dus dat wordt dan nog maar even geen slimme thermostaat.
Weet er iemand welke technische verbeteringen er zijn in de ru02 ten opzichte van de ru01? Ik had boven tado ( v3+) radiatorkranen en heb nu net een thermostaat bij MediaMarkt gekocht, maar dat is zo te zien een oud ru01 model.
Hij gaat geen CV aansturen maar een Honeywell vc8015 zonneklep met daar achter de stadsverwarming.
Hij gaat geen CV aansturen maar een Honeywell vc8015 zonneklep met daar achter de stadsverwarming.
Bijna alles al uitverkocht:jeroen11 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:26:
Diverse Tado producten nu met korting op iBood
Edit: ik weet dat er een verschil is in de thermostaat v3 en v3+; is er ook een verschil in de hardware van de V3 en v3+ radiatorknoppen?
http://www.ibood.com/elec...sh-sales/42984/4829/tado/
beste forum, ik heb onlangs een tado v2 starterskit gekocht en probeer deze binnen mijn homebridge omgeving met hue lights te integreren in homekit, maar na de installatie krijg ik een foutmelding dat de tado plugin niet goed geladen wordt, kan iemand mij de juiste stappenplan kwa installatie vertellen?
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
V2 ondersteunt helaas geen homekit.Bruzski schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:47:
beste forum, ik heb onlangs een tado v2 starterskit gekocht en probeer deze binnen mijn homebridge omgeving met hue lights te integreren in homekit, maar na de installatie krijg ik een foutmelding dat de tado plugin niet goed geladen wordt, kan iemand mij de juiste stappenplan kwa installatie vertellen?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Verschil RU01 en RU02 is is dat er een nieuw PCB in zit, nieuwe chipset met meer ram. Verder gaat de RU02 waarschijnlijk ondersteuning bieden voor de Nefit UBA bus (in de toekomst) en kan hij direct op de Viessmann KM bus terwijl de RU01 dat niet kan.tser schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:44:
Weet er iemand welke technische verbeteringen er zijn in de ru02 ten opzichte van de ru01? Ik had boven tado ( v3+) radiatorkranen en heb nu net een thermostaat bij MediaMarkt gekocht, maar dat is zo te zien een oud ru01 model.
Verder is de vormgeving van de thermostaat zelf zo goed als gelijk gebleven en zijn RU01 en RU02 gewoon met elkaar compatibel in 1 account op dezelfde bridge.
Voor uw opstelling met een zoneklep zal er weinig verschil zijn tussen de RU01 en RU02, ze zullen beiden het relais aansturen.
Het grootste verschil tussen de V2 en V3(en V3+) starterkits is dat alleen V3(en V3+) Apple HomeKit ondersteuning bieden en V2 niet.Bruzski schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:47:
[ Voor 47% gewijzigd door tado op 16-11-2018 09:16 ]
Ik had daar ook bijna wat gekocht, maar dooe het 'gedoe' de laatste tijd kijk ik toch nog even de kat uit de boom en neig ik inmiddels meer naar de Evohome.Exocet schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:11:
[...]
Bijna alles al uitverkocht:
Op amazon.de zijn de prijzen vergelijkbaar, alleen wel een duits adres nodig..Exocet schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:11:
[...]
Bijna alles al uitverkocht:
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Het zal ondertussen duidelijk zijn dat we in de toekomst alleen nog V3+ starterkits gaan verkopen, misschien is "de kat uit de boom kijken" niet de beste strategie als u niet op een "abonnement" zit te wachten. Lees ook de managementverklaring omtrent de upgrade-mogelijkheid voor V2 en V3 Starterskit bezitters: https://www.tado.com/t/nl...ated-new-v3plus-products/Dreadramon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:30:
[...]
Ik had daar ook bijna wat gekocht, maar dooe het 'gedoe' de laatste tijd kijk ik toch nog even de kat uit de boom en neig ik inmiddels meer naar de Evohome.
Over het V3+ product:
De V3+ producten worden geleverd met functies voor een gezond klimaat thuis in een volledig vernieuwde app. De nieuwe app voegt functies toe zoals Klimaatcomfort en Verwarmingsketel-monitoring, samen met tado°'s kenmerkende functies zoals Geofencing, het Slimme Schema, Inzichtelijke rapporten en voortdurende ondersteuning van alle Smart Home-platformen (Amazon Alexa, Google Home, Apple HomeKit, IFTTT).
Het V3+ product biedt essentiële verbeteringen, waaronder:
- Verbeterde elektronica en chipset
- Snellere gebruikersinterface
- Compatibel met meer verwarmingssystemen
- Snellere firmware-updates
- Vezelversterkte Slimme Radiatorknop adapters
We hebben klanten extra mogelijkheden gegeven om zo aan de verschillende behoeften te kunnen voldoen. De app is zo ontworpen dat klanten deze kunnen aanpassen door de Skills te activeren die ze willen gebruiken. Hierdoor kunnen potentiële klanten tado° tegen een aantrekkelijke instapprijs gaan gebruiken.
Over het algemeen is de app gratis. tado° gebruikers die meer hulp willen bij het beheren van hun klimaat thuis, kunnen de app gebruiken om reparatiediensten voor de ketel te boeken, om een jaarlijks onderhoud te plannen, om een offerte voor een nieuwe ketel op te vragen, of om zich te abonneren op de Auto-Assist Skill die uw slimme huis verder automatiseert voor €2,99 per maand of voor €24,99 per jaar.
Het enige verschil tussen een Duitse V3 en een NL V3 is dat de verpakking een andere taal heeft. Zodra u de apparaten registreert op een NL tado account zult u daarna geen verschil merken dat u een "Duits" product heeft gekocht.hammy87 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:40:
[...]
Op amazon.de zijn de prijzen vergelijkbaar, alleen wel een duits adres nodig..
Ik heb zelf geen ervaring met services als dit maar het is natuurlijk altijd mogelijk om iets in DE te bestellen en door te laten sturen naar NL:
http://www.huifkarverzendservice.nl/werkwijze
Hier een tweakers topic met wat alternatieven en ervaringen:
Is er ook een Duitse pakket doorstuur service naar Nederland
[ Voor 15% gewijzigd door tado op 16-11-2018 09:49 ]
Ik ben idd achter hetzelfde 'probleem' gekomen. Is deze instelling dan nog aan te passen? Hoe kom je in dat installatie menu?bonyuri schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:52:
Regelt Tado ook de CV warm water temperatuur?
Zie nu dat deze bij mij op 85 graden staat (!) en kan dit niet wijzigen, want dan gaat hij direct weer terug naar 85 graden
Lijkt me gigantische overkill en ik voelde al dat onze radiatoren bloedheet zijn, of juist ijskoud...
edit:
Denk dat ik het al gevonden heb.
Volgens de handleiding moet je dit kunnen instellen, maar het zit in een installatie menu verborgen.
Wel fijn dat het installatie bedrijf gewoon de CV op maximale setting heeft staan, in plaats van op "vloerverwarmingsmodus"...
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Deze post is precies waarom ik de kat nog even uit de boom kijk. Je lijkt eerst te suggereren nog snel een V3 te moeten komen. Waarom? Is V3+ het geld niet waard?
Vervolgens komt er toch een marketingstukje over V3+, waarom het volgende me nog het meeste zorgen baart:
Al met al krijg ik het idee dat er hard naar inkomsten gezocht moet worden, omdat de thermostaat als product niet winstgevend (genoeg) is. Een snelle google naar de jaarcijfers ondersteund dit enigszins, alhoewel dit niet vreemd is voor een bedrijf wat als late stage venture wordt aangemerkt. Maar met het zwalkend beleid, wil ik nog maar zien of Tado is rustig vaarwater kan komen en als toekomstbestendige investering gezien kan worden.
Vervolgens komt er toch een marketingstukje over V3+, waarom het volgende me nog het meeste zorgen baart:
Dit is niet waar ik een thermostaat voor aanschaf. Voor Tado is dit uiteraard interessant, want op al deze diensten zullen zij een provisie claimen. Maar volgens mij zijn er nog genoeg verbeteringen aan het core product aan te brengen (afgaande op wat ik lees in dit topic). En laat ik nou net geinteresseerd zijn in het core product en niet in een middle man voor CV-boeren.kunnen de app gebruiken om reparatiediensten voor de ketel te boeken, om een jaarlijks onderhoud te plannen, om een offerte voor een nieuwe ketel op te vragen,
Al met al krijg ik het idee dat er hard naar inkomsten gezocht moet worden, omdat de thermostaat als product niet winstgevend (genoeg) is. Een snelle google naar de jaarcijfers ondersteund dit enigszins, alhoewel dit niet vreemd is voor een bedrijf wat als late stage venture wordt aangemerkt. Maar met het zwalkend beleid, wil ik nog maar zien of Tado is rustig vaarwater kan komen en als toekomstbestendige investering gezien kan worden.
edit: foute quote
[ Voor 94% gewijzigd door bonyuri op 16-11-2018 10:08 ]
Heb je ook een ATAG ketel?Stefanovic45 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:04:
[...]
Ik ben idd achter hetzelfde 'probleem' gekomen. Is deze instelling dan nog aan te passen? Hoe kom je in dat installatie menu?
Als je googled op "Installatie-Handleiding-ATAG-A-serie-A244EC" dan vind je de installatie handleiding.
Op pagina 44 staat uitgelegd wat je moet doen om in het installatiemenu te komen.
Ik heb daarna optie 652 aangepast van setting "1" naar setting "3".
Let op: hierna herstart je ketel en gaat hij automatisch het ontluchtingsprogramma draaien (melding C1 05 op display). Dit is normaal, NIET je ketel uitschakelen op dat moment.
Ik heb ook een atag inderdaad. Aha hij maakt dus gebruik van die standaard instellingen
Optie 3 zou max 60 graden, gradient 4 en stooklijn 15 zijn volgens de handleiding
Kun je ook ergens de pompsnelheid aanpassen? Die optie heb ik nog niet echt in dat menu gevonden.
Optie 3 zou max 60 graden, gradient 4 en stooklijn 15 zijn volgens de handleiding
Kun je ook ergens de pompsnelheid aanpassen? Die optie heb ik nog niet echt in dat menu gevonden.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zowel de V2,V3 als de V3+ zijn allemaal producten met eigen sterke punten. De adviesprijs van de V3+ starterskit is lager dan die van de V3, daar staat dan een optioneel abonnement (auto-assist skill) tegenover. Uit ervaring weet ik dat niet elke klant zit te wachten op een optioneel abonnement en voor dat type klant is het misschien de overweging waard om nu nog een V2 of V3 te kopen.Dreadramon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:04:
Deze post is precies waarom ik de kat nog even uit de boom kijk. Je lijkt eerst te suggereren nog snel een V3 te moeten komen. Waarom? Is V3+ het geld niet waard?
[...]
Dit is niet waar ik een thermostaat voor aanschaf. Voor Tado is dit uiteraard interessant, want op al deze diensten zullen zij een provisie claimen. Maar volgens mij zijn er nog genoeg verbeteringen aan het core product aan te brengen (afgaande op wat ik lees in dit topic). En laat ik nou net geinteresseerd zijn in het core product en niet in een middle man voor CV-boeren.
In principe is het voor de lange termijn natuurlijk belangrijk om een doorlopende inkomstenbron te hebben als bedrijf zodat je de services (serverkosten, weerdata, technische support, verdere ontwikkelingen van de app en features van de thermostaat, maar ook het blijven updaten van de app zodat hij blijft werken op de nieuwste telefoons) kan blijven garanderen voor bestaande klanten.
Voor zo ver ik weet kan dit niet. Ik moet nog op zoek "in" de ketel naar een handmatige schakelaar om de pomp snelheid wellicht te verlagen.Stefanovic45 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:13:
Ik heb ook een atag inderdaad. Aha hij maakt dus gebruik van die standaard instellingen![]()
Mijn ketel heeft een Grundfos UMP2, waarvan ik vrij zeker ben dat deze door PWM aangestuurd kan worden, maar dan zou ik weer extern een Arduino ofzo moeten gebruiken. Voor mijn CV is een vaste pompsnelheid niet direct een probleem, maar als je iets vindt hoor ik het graag!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de sales pitch van Tado, waarom ik voor een Tado moet gaan ipv een Evo?Dreadramon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:30:
[...]
Ik had daar ook bijna wat gekocht, maar dooe het 'gedoe' de laatste tijd kijk ik toch nog even de kat uit de boom en neig ik inmiddels meer naar de Evohome.
[ Voor 5% gewijzigd door ETH0.1 op 16-11-2018 13:43 ]
Wil je dan ook van Evohome een sales pitch hebben waarom je voor Evohome ipv Tado moet kiezen?
Als Evo hier op het forum zit zou dit natuurlijk helemaal mooi zijn, maar volgensmij hebben ze geen vertegenwoordiging hiero?bonyuri schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:37:
Wil je dan ook van Evohome een sales pitch hebben waarom je voor Evohome ipv Tado moet kiezen?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Punten waar tado zich van EvoHome onderscheid:ETH0.1 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:19:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de sales pitch van Tado, waarom ik voor een Tado moet gaan ipv een Evo?
- Design
- Compatibility (Evohome alleen aan/uit en OpenTherm, tado ook Nefit EMS en bijvoorbeeld Vaillant eBUS)
- Stap voor stap installatiehandleiding die op maat gemaakt is voor uw systeem.
- Ondersteuning voor de 3 grote smart home platformen (inclusief Apple HomeKit).
- Geofencing via de app.
- Slimme features zoals: weersvoorspelling, open raam detectie, maandelijks energiebesparingsrapport.
- Energiebesparingsgarantie
- Technische support via Tweakers
Verder is het natuurlijk interessant dat de nieuwere Honeywell Lyric thermostaat niet geschikt is om met hun eigen EvoHome systeem te werken.
Als je de stooklijn aanpast van optie 1 naar 3 verlaag je de maximale aanvoertemperatuur (Tmax) van 85 naar 60 graden.Stefanovic45 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:13:
Ik heb ook een atag inderdaad. Aha hij maakt dus gebruik van die standaard instellingen![]()
- Moet je dan bij Tado de instellingen niet laten aanpassen?
- Is het bij een goed modulerende thermostaat wel zinvol om Tmax te verlagen? Zorgt de thermostaat niet voor een optimale aanvoertemperatuur?
Bij Atag i-serie kan de pompsnelheid alleen aangepast worden door het max. percentage te verlagen via het instellingenmenu. (12.1 en 12.2 in de gebruikshandleiding)
Als je (zoals ik) vloerverwarming hebt heeft het volgens mij zeker wel zin om Tmax te verlagen.HGBMason schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:51:
[...]
Als je de stooklijn aanpast van optie 1 naar 3 verlaag je de maximale aanvoertemperatuur (Tmax) van 85 naar 60 graden.
- Moet je dan bij Tado de instellingen niet laten aanpassen?
- Is het bij een goed modulerende thermostaat wel zinvol om Tmax te verlagen? Zorgt de thermostaat niet voor een optimale aanvoertemperatuur?
Bij Atag i-serie kan de pompsnelheid alleen aangepast worden door het max. percentage te verlagen via het instellingenmenu. (12.1 en 12.2 in de gebruikshandleiding)
Het heeft dan absoluut geen zin om het water tot 85 graden te verwarmen, als mijn vloerverwarming maar max 40 graden kan doorlaten (of mis ik nu iets?)
Nou, daar heb je al de belangrijkste reden om voor Tado te gaanETH0.1 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:42:
[...]
Als Evo hier op het forum zit zou dit natuurlijk helemaal mooi zijn, maar volgensmij hebben ze geen vertegenwoordiging hiero?
Werkt prima op mijn Evohome systeem. Indien nodig zelfs met raamsensoren maar de temperatuurvaldetectie van de HR92 doet ook z'n werk.tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:42:
[...]
Punten waar tado zich van EvoHome onderscheid:
open raam detectie
Hier zou ik iets kunnen mompelen over een volwassen product dat onopvallend en probleemloos z'n werk doet en geen fabrieksondersteuning via een derdenforum nodig heeft.tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:42:
[...]
Punten waar tado zich van EvoHome onderscheid:
- Technische support via Tweakers
Dit is een nare insinuatie dat Honeywell dus het oudere Evohome systeem zou willen verlaten om een nieuw platform neer te zetten op basis van de Lyric T6. Op basis van de feiten kan je alleen concluderen dat er een ander systeem bij is geintroduceerd met een duidelijk andere doelgroep en toepassingsgebied.tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:42:
[...]
Verder is het natuurlijk interessant dat de nieuwere Honeywell Lyric thermostaat niet geschikt is om met hun eigen EvoHome systeem te werken.
OK, begrijp ik. Ik heb geen vloerverwarming, maar convectoren die ook met lagere aanvoertemperaturen kunnen werken. Blijft mijn vraag of via de Tado helpdesk iets in de configuratie aangepast moet worden als je de Tmax verandert?bonyuri schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:55:
[...]
Als je (zoals ik) vloerverwarming hebt heeft het volgens mij zeker wel zin om Tmax te verlagen.
Het heeft dan absoluut geen zin om het water tot 85 graden te verwarmen, als mijn vloerverwarming maar max 40 graden kan doorlaten (of mis ik nu iets?)
Volgens mij niet, want Tado stuurt procentueel aan (toch?)
Dus als de delta groter is moet de ketel ook op een hoger vermogen stoken. In dit geval is dat bij mij dus geblokkeerd op 60 graden.
Volgens mij regelt Tado niet temperatuur gestuurd naar de CV ketel (maar dat kan ik dus mis hebben
)
Dus als de delta groter is moet de ketel ook op een hoger vermogen stoken. In dit geval is dat bij mij dus geblokkeerd op 60 graden.
Volgens mij regelt Tado niet temperatuur gestuurd naar de CV ketel (maar dat kan ik dus mis hebben
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Als u in de ketel zelf de Tmax kan aanpassen dan is dat natuurlijk geweldig. U hoeft verder niets door te geven aan onze klantenservice, de tado regelt op percentueel dus dat komt vanzelf goed.HGBMason schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:37:
[...]
OK, begrijp ik. Ik heb geen vloerverwarming, maar convectoren die ook met lagere aanvoertemperaturen kunnen werken. Blijft mijn vraag of via de Tado helpdesk iets in de configuratie aangepast moet worden als je de Tmax verandert?
Hoewel Evohome in de basis een heel mooi systeem was/is. Lees vooral ook de threads op fok eens
http://forum.fok.nl/topic/2422432/8/25, heel veel commentaar is er in ieder geval geweest op het aantal schakelingen per uur. (dit is via tado instelbaar gelukkig)
Centraal temperaturen wijzigen op een display was destijds (6-7 jaar terug) een hele mooie feature. Nu wil/kan je prima op je telefoon/ipad alles wijzigen. Daar onderscheid evohome zich niet meer in.
http://forum.fok.nl/topic/2422432/8/25, heel veel commentaar is er in ieder geval geweest op het aantal schakelingen per uur. (dit is via tado instelbaar gelukkig)
Centraal temperaturen wijzigen op een display was destijds (6-7 jaar terug) een hele mooie feature. Nu wil/kan je prima op je telefoon/ipad alles wijzigen. Daar onderscheid evohome zich niet meer in.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dank. Aan de muur gehangen , werkte meteen als een zonnetje[b]tado in "Tado Smart Thermostat Topic"tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:13
Voor uw opstelling met een zoneklep zal er weinig verschil zijn tussen de RU01 en RU02, ze zullen beiden het relais aansturen
Vandaag 1 van de laatste v3 starterskits gehaald bij de gamma. Wou al een tijdje een tado maar heb geen zin in een abbonement. Ga het nu toch proberen nu de kans er nog is om straks de eenmalige upgrade te doen =)
Kun je toelichten hoe dat werkt met die eenmalige upgrade?
Als het goed is, komt er in de toekomst een upgrade knop in de app. Na een eenmalige betalen veranderd de oude app in de nieuwe.
hoi tado. bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels de v2 bridge netjes draaiend binnen homekit samen met mijn hue plugs/bulbs middels de juiste homebridge plugins, super product!!tado schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:13:
[...]
Het grootste verschil tussen de V2 en V3(en V3+) starterkits is dat alleen V3(en V3+) Apple HomeKit ondersteuning bieden en V2 niet.
alleen nog even opentherm uitvogelen, reageerd erg vaag op mijn avanta, misschien toch maar terug naar de R01 instelling..

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
@tado Het is jammer dat de meerprijs niet gewoon duidelijker op de website staat. Door het lezen van dit topic kwam ik er hier pas achter dat er bij de v3+ een soort van abonnementsstructuur achter zit.
Op heel jullie informatiepagina en bestelpagina wordt nergens gerept over het "bijkopen" van auto-assist skill.
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat
Bestelling geannuleerd dus.
Op heel jullie informatiepagina en bestelpagina wordt nergens gerept over het "bijkopen" van auto-assist skill.
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat
Bestelling geannuleerd dus.
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 18-11-2018 19:46 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Zodra je al in de shop zit van Tado, wordt er inderdaad NERGENS meer gerept over een abonnements structuur, als je van de VOLLEDIGE Tado functionaliteit gebruik wilt maken. Zelfs in de downloadbare informatie bruchure komt dit NIET terug. Of dat netjes is van Tado mag iedereen voor zichzelf bepalen, maar deze informatie voorziening mag beter...jdh009 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:40:
@jdh009
Hier moet je o.a. zijn op de Tado website voor informatie welke Tado functionaliteit vast zit aan een abonnement:
https://www.tado.com/nl/lp/auto-assist
En na 2 maanden niet meer op deze pagina geweest te zijn, valt me toch iets positiefs op...... weer een NIEUWE beleidswijziging van Tado, waar ik nog niet van op de hoogte was.
Auto-Assists NU:
- Geofencing
- Open Raam Detectie
Montoya200x schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:13:
- Geofencing
- Open Raam Detectie
- Aanpassing aan Weersvoorspellingen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!