Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

In zones met een kamerthermostaat wordt het na een paar dagen wellicht beter.
In zones met alleen radiatorthermostaten is dit normaal en gewenst.
De temperatuurmeting dicht bij een hete radiator is immers toch wat hoger dan de gemiddelde kamertemperatuur.

Maar als bv zone A 100% warmte vraagt en zone B veel minder, dan krijgt zone B wellicht ook meer warmte dan gevraagd en meer overshoot dan normaal.
Hallo Peter,
Mijn tekst was niet helemaal volledig, het is de 2de dag dat ik de Tado gebruik.
Alleen een kamer thermostaat die aan/uit een warmtepomp aanstuurt.

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Chip2710 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:25:
[...]
Hallo Peter,
Mijn tekst was niet helemaal volledig, het is de 2de dag dat ik de Tado gebruik.
Alleen een kamer thermostaat die aan/uit een warmtepomp aanstuurt.
Het systeem leert bij over de warmtecapaciteit van je huis, maar dat is niet altijd afdoende.
Als het na een week nog niet goed is, vraag dan de servicedesk de PID-parameters bij te stellen om minder overshoot te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door PeterdeBruin op 30-10-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Het systeem leert bij over de warmtecapaciteit van je huis, maar dat is niet altijd afdoende.
Als het na een week nog niet goed is, vraag dan de servicedesk de PID-parameters bij te stellen om minder overshoot te krijgen.
Ik heb verder de volgende vraag neergelegd bij de servicedesk.
Op dit moment stuurt de thermostaat 0,1 graad onder de doel
temperatuur opnieuw weer uit.
Dus bij een doel temp. van 21 graden stuurt de Tado thermostaat
op 20,9 graad weer opnieuw uit. (0,1 graad)
Gevraagd dit te wijzigen naar bijvoorbeeld 0,3 graad zodat de thermostaat
pas op 20,7 opnieuw uitstuurt.
Is het mogelijk dit aan te passen?

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
The End schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:30:
Ik maak sinds twee maanden ook gebruik van Tado. Ik heb echter best wel veel problemen met het systeem. Mijn laatste probleem is dat de verwarming veel te vroeg begint met verwarmen en ook heel ver door schiet. Ik heb hier al eerder melding van gemaakt bij Tado. Nu zie ik dat de verwarming al voor 4 uur 's ochtends begint met verwarmen en al ver voor 7 uur 's ochtends (wanneer het op temperatuur moet zijn) warm is. Vaak ook nog eens een graad warmer dan is ingesteld. Zo was het vanochtend als rond 5 uur warm in huis.

Hebben anderen ook dit probleem?
+1
Ik gebruik voorverwarming wel niet, maar ik heb toevallig net een paar uur geleden een request aangemaakt om mijn PID-parameters (nog maar een keer) aan te passen om een steeds weerkerende overshoot van een volle graad te vermijden.
Ik heb ook al te horen gekregen dat dat normaal is bij een PID-regeling, maar dat is zever in pakskes.
Ik heb al andere thermostaten aan mijn muur gehad (zowel aan-uit als modulerende) en die hadden geen van allen dat probleem.
Je kan dat normaal gezien zo afstellen dat er maar een kleine of zelfs helemaal geen overshoot is, met als neveneffect dat het dan in de buurt van het setpunt wat langer duurt om dit te bereiken. Maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appie Heijn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:05:
@PeterdeBruin @tado
Ik zou toch voorzichtig zijn met 230V in de badkamer. Het is een naar mijn weten niet IP gecertificeerde thermostaat en ook niet geaard?
[Afbeelding]

@carpebios even kalibreren kan ook helpen. Was volgens mij iets met de batterij uit de thermostaatknop halen
Je moet inderdaad in de niet gemarkeerde zone blijven want onze IP rating is IP20. De panelen zullen wel aarding hebben, tado niet maar tado is van plastic dus geen aarding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

Eleison667

from other space

Ik heb de V3+ nu een maand en ben zeer ontevreden - kennelijk had ik dit topic toch niet goed genoeg doorgelezen want ik was door het enthousiasme in het begin van dit topic juist overgehaald om Tado boven Nest te kiezen maar heb daar nu spijt van.

Belangrijkste reden is dat alles dat ook maar een beetje slim is in die betaalfeature zit. Ik verbaasde me al dat geofencing zo slecht werkte maar dat blijkt dus te horen. Maar ook de verwarming zelf werkt niet goed. De ene keer is het 's ochtends nog onwijs koud en zie ik dat hij pas 30 minuten voor de gewenste tijd aan is gegaan terwijl een andere keer hij al 2 uur voor de gewenste tijd aan is en het te warm in huis is (en energie verspilling want het enige doel was voor het uurtje tussen wakker worden en in de auto stappen niet bevriezen...)

Door het ontbreken van een degelijke API kan ik deze problemen ook niet 1 2 3 overkomen met behulp van Domoticz.

Het absurde is dat het met een "domme thermostaat" makkelijker was om aan te geven dat we niet thuis waren. Nu moet je eerst van huis, dan moet je je telefoon pakken, ontgrendelen, app starten, inloggen en dan kan je aanpassen dat je niet meer thuis bent. Dat kon met de oude thermostaat gewoon met 1 keer klikken. So much voor de belofte "never heat an empty home"...

Is er een manier om te downgraden van V3+ naar V3? Of kan ik beter proberen dit waardeloze ding te vervangen voor een "echte v3? Ben alleen bang dat ze ons als gebruikers snel in de kou zullen laten staan met updates. Zou fraai zijn als ze dan iig de API van de "oude" versie opensource maken zodat wij verder kunnen zonder hun software afdeling.

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Appie Heijn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:05:
@PeterdeBruin @tado
Ik zou toch voorzichtig zijn met 230V in de badkamer. Het is een naar mijn weten niet IP gecertificeerde thermostaat en ook niet geaard?
[Afbeelding]
tado schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:06:
[...]
Je moet inderdaad in de niet gemarkeerde zone blijven want onze IP rating is IP21. De panelen zullen wel aarding hebben, tado niet maar tado is van plastic dus geen aarding nodig.
Thanks.
De Thermostaat komt ver buiten gemarkeerde gebied, dus dat zou moeten lukken.
(afstand naar inloop douche en bad is 2-2,5 meter)
Mijn 2e optie is om de IR panelen 'gewoon' aan een slimme stekker te hangen. Thermostaat is dan alleen voor de CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Eleison667 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:42:
Ik heb de V3+ nu een maand en ben zeer ontevreden - kennelijk had ik dit topic toch niet goed genoeg doorgelezen want ik was door het enthousiasme in het begin van dit topic juist overgehaald om Tado boven Nest te kiezen maar heb daar nu spijt van.

Belangrijkste reden is dat alles dat ook maar een beetje slim is in die betaalfeature zit. Ik verbaasde me al dat geofencing zo slecht werkte maar dat blijkt dus te horen. Maar ook de verwarming zelf werkt niet goed. De ene keer is het 's ochtends nog onwijs koud en zie ik dat hij pas 30 minuten voor de gewenste tijd aan is gegaan terwijl een andere keer hij al 2 uur voor de gewenste tijd aan is en het te warm in huis is (en energie verspilling want het enige doel was voor het uurtje tussen wakker worden en in de auto stappen niet bevriezen...)

Door het ontbreken van een degelijke API kan ik deze problemen ook niet 1 2 3 overkomen met behulp van Domoticz.

Het absurde is dat het met een "domme thermostaat" makkelijker was om aan te geven dat we niet thuis waren. Nu moet je eerst van huis, dan moet je je telefoon pakken, ontgrendelen, app starten, inloggen en dan kan je aanpassen dat je niet meer thuis bent. Dat kon met de oude thermostaat gewoon met 1 keer klikken. So much voor de belofte "never heat an empty home"...

Is er een manier om te downgraden van V3+ naar V3? Of kan ik beter proberen dit waardeloze ding te vervangen voor een "echte v3? Ben alleen bang dat ze ons als gebruikers snel in de kou zullen laten staan met updates. Zou fraai zijn als ze dan iig de API van de "oude" versie opensource maken zodat wij verder kunnen zonder hun software afdeling.
Als je wil downgraden dan kun je volgens mij alleen een v3 bridge aanschaffen. Een v3+ bridge kan niet gedowngrad worden naar v3. Ik weet niet of het werkt maar misschien is de v3+ slimmer te maken met ifttt, zie https://support.tado.com/...-diensten-biedt-tado-aan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Waar kan ik mogelijke bug melden?

De Timer werkt niet bij Handmatige bediening op het tado apparaat. Temperatuur was even hoger ingesteld, maar hij ging niet na een uur terug naar normale modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

houd er rekening mee dat anders instellen via de radiatorknop een andere uitwerking kan hebben dan instellen via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Werner85 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Als je wil downgraden dan kun je volgens mij alleen een v3 bridge aanschaffen. Een v3+ bridge kan niet gedowngrad worden naar v3. Ik weet niet of het werkt maar misschien is de v3+ slimmer te maken met ifttt, zie https://support.tado.com/...-diensten-biedt-tado-aan-
Er moet een V3 starterspakket gekocht worden. Zowel de bridge als de producten in het V3+ starterspakket zullen een account upgraden naar een V3+ account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Registratie: December 2001

Eleison667

from other space

tado schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

Er moet een V3 starterspakket gekocht worden. Zowel de bridge als de producten in het V3+ starterspakket zullen een account upgraden naar een V3+ account.
Account klinkt alsof het alleen aan de software kant is geregeld. Als ik nu een V3 koop en mijn V3+ terugstuur, heb ik dan wel gewoon geofencing zonder extra kosten?

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
The End schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:30:
Ik heb echter best wel veel problemen met het systeem. Mijn laatste probleem is dat de verwarming veel te vroeg begint met verwarmen en ook heel ver door schiet.

Hebben anderen ook dit probleem?

Andere problemen die ik had:
-Overshoot (gaven aan dat het normaal was)
-Geofencing werkt niet. Drie Android telefoons; op geen van alle krijgen we het goed werkend.
-Nu: Verwarming die 2 uur te vroeg begint met verwarmen.
-Nu: Overshoot van 1 graad of meer
Helaas ben je niet de enige; bovenstaande problemen heb ik ook sinds het begin al, en velen met ons. De hoop op een oplossing heb ik opgegeven. Bij een support-ticket wordt er wat aangepast (er wordt niet gezegd wat) en dan reageert het systeem wat anders, maar goed wordt het niet.

Helaas is het systeem totaal niet zelflerend zoals het wel verkocht wordt. Overshoots blijven gelijk en de vroege start blijft veel te vroeg. Als er enige mate van zelflerendheid in zou zitten zou je verwachten dat dit na verloop van tijd zou verminderen. Mijn idee is dan ook dat het AI-deel alleen in de verkoopfolder bestaat.

Het batterij-probleem ga je ook nog ontdekken vrees ik. Aangezien je het systeem 2 maanden gebruikt gaat binnen nu en 1 maand de lege-batterij-indicator waarschijnlijk branden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eleison667 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:04:
[...]

Account klinkt alsof het alleen aan de software kant is geregeld. Als ik nu een V3 koop en mijn V3+ terugstuur, heb ik dan wel gewoon geofencing zonder extra kosten?
Ja, maar wel account tussentijd verwijderen want het is niet mogelijk om van een V3+ account naar V3 account te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
jeanpaulh schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:38:
Als ik vanuit werk naar huis rij (rit van ruim 1 uur) gaat de CV pas ongeveer 15 minuten voordat ik thuiskom iets doen waardoor het huis dus nog steeds steenkoud is als ik thuiskom.
Heb je de Tado away modus wel ingesteld op "Comfort" ?
De Eco en Balance modus zijn in Nederland gewoon onzinnig omdat dan je huis ofwel veel te koud wordt om nog op te warmen als je naar huis gaat ofwel veel te laat gaat opwarmen als je naar huis rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
@tado ik heb mijn installatie instructies binnen om mijn thermostaat op te hangen. Momenteel woon ik nog tijdelijk boven en hangt de kamerthermostaat beneden, hier ga ik wonen eind van het jaar. Ook ga ik beneden nog de convectorput vervangen (is nu een stralingsradiator in een put) is het mogelijk om over een paar maanden de thermostaat opnieuw in te leren?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb stadsverwarming en een nest thermostaat. Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat ik deze niet op stadverwarming kan aansluiten. Althans niet met de nodige ingrepen en omdat ik een huurwoning heb wil ik niet al te grote ingrepen doen.
Nu kwam ik als oplossing bij slimme thermostaatknoppen. Maar ik heb geen reguliere thermostaat, maar zo een 'dial' met een maan en zon. Zie https://www.bengshop.nl/1...taatknop-danfoss-ra-5060/ Deze heeft een 1 en 5, maar ik heb dan op die plekken een maan en zon. Ik weet niet zo goed wat deze betekenen en doen.

Anyway kan ik een tado startset kopen en vervolgens zonder problemen deze knoppen aansturen met de app ondanks dat ik zo een vreemde zon/maan thermostaat heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 09:15
jeanpaulh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Helaas is het systeem totaal niet zelflerend zoals het wel verkocht wordt. Overshoots blijven gelijk en de vroege start blijft veel te vroeg. Als er enige mate van zelflerendheid in zou zitten zou je verwachten dat dit na verloop van tijd zou verminderen. Mijn idee is dan ook dat het AI-deel alleen in de verkoopfolder bestaat.
Dat de zelflerende eigenschap totaal niet werkt dan uberhaupt niet is geimplementeerd mag wel op pagina 1 komen te staan.

Op dit moment werkt het allemaal wel naar behoren (hoeveel overshoot er is) maar op het moment dat het kouder wordt is er of te veel overshoot of het is ijskoud in de ochtend. Heb nog nooit mee gemaakt dat tijd en temperatuur kloppen met vroege start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:17

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb het ook uitgezet: ik laat de verwarming vroeg in de ochtend enkel een blok van 15 minuten aan gaan en daarna weer een tijd niets, anders heb je overshoot.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Ik heb dit jaar ook elke ochtend overshoots.
Veel meer en hoger dan vorig stookseizoen. De software is echt slechter geworden met die 3 golfjes ipv dat vlammetje.
Ik heb een aan/uit ketel.
Bij 1 golfje is het totaal onduidelijk op welke momenten de ketel stookt. Meestal staat deze gewoon uit lijkt het. Ik wil gewoon kunnen zien in het overzicht of de ketel aan of uit stond.
Dat is precies wat Tado voorheen nog wel deed maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
TWyk schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Heb je de Tado away modus wel ingesteld op "Comfort" ?
De Eco en Balance modus zijn in Nederland gewoon onzinnig omdat dan je huis ofwel veel te koud wordt om nog op te warmen als je naar huis gaat ofwel veel te laat gaat opwarmen als je naar huis rijdt.
Yep; daar staat hij standaard op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
matty___ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Dat de zelflerende eigenschap totaal niet werkt dan uberhaupt niet is geimplementeerd mag wel op pagina 1 komen te staan.

Op dit moment werkt het allemaal wel naar behoren (hoeveel overshoot er is) maar op het moment dat het kouder wordt is er of te veel overshoot of het is ijskoud in de ochtend. Heb nog nooit mee gemaakt dat tijd en temperatuur kloppen met vroege start.
Misschien kan @tado daar wat meer over vertellen? Welke parameters worden allemaal beinvloed door het AI-algoritme?

Wat ik zelf zou laten beinvloeden als ik zo'n ding zou maken:

Relevante parameters van de ruimte; dus:
- Ik moet XX minuten stoken om van YY naar ZZ graden te gaan
- De ruimte koelt XX graden af als het buiten YY graden is en ZZ waait
- Als ik stop met stoken dan ijlt alles nog XX minuten na

Parameters van de ketel:
- Als ik XX procent 'warmtevraag' heb dan warmt de ruimte YY graden per 10 minuten op

Parameters van zijn baasje:
- Als baasje een afstand van XX tot huis heeft op YY graden (op de kaart) dan is hij meestal na ZZ minuten thuis
- Als baasje al lange tijd stabiel op 1 plaats is (bijv. werk) is het vrij aannemelijk dat hij daar nog wel even blijft. Komt er dan beweging dan is de kans groot dat hij naar huis komt

Nu komen we niet verder dan 'het is een PID-regelaar' waar we de parameters wat van aanpassen, maar is dat niet wat het zelflerende eigenlijk moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik ben ook bij Evohome van Honeywell tegen een muur aan gelopen van 'engineers' die vooral heel goed zijn in uitleggen hoe ingewikkeld het allemaal is, maar voor een simpel aantoonbaar reproduceerbaar probleem geen oplossing kunnen bieden. Dit terwijl simpele thermostaten van 25 jaar oud, of nieuwere versies van maar 25 euro hetzelfde wél zonder problemen kunnen. Het beste wat je, na lang aandringen en wachten op verbetering die niet komt, kunt doen, is naar mijn ervaring het gebrek gewoon accepteren, óf je verlies nemen en overstappen naar een apparaat wat het het probleem niet heeft (maar misschien weer andere problemen heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
Beste tweakers, mag ik wat vragen, heb sinds maandag de v3+ in huis, en tot nu toe werkt het allemaal redelijk naar verwachting. Het enige waar ik letterlijk gek van wordt, is dat de v3+ app telkens vraagt om "bevestiging" dat je away/home bent.

Dus ik ben thuis, alles werkt volgens het "slimme schema".
Vervolgens ga ik weg, en keurig netjes krijg ik de melding: u bent de laatste die thuis is vertrokken, wilt u AWAY modus inschakelen? En vice versa.

Heeft iemand een manier gevonden dat deze vraag automatisch wordt beantwoord, of uberhaupt niet wordt gesteld?? Ik wil niet telkens bevestigen. Dan had ik namelijk net zo goed een domme thermostaat telkens aan/uit kunnen zetten als ik wegging/thuiskom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Is er misschien een google home / assistant spraak commando om over te schakelen op afwezigheidsmodus als ik het huis verlaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Tummie555 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:19:
Beste tweakers, mag ik wat vragen, heb sinds maandag de v3+ in huis, en tot nu toe werkt het allemaal redelijk naar verwachting. Het enige waar ik letterlijk gek van wordt, is dat de v3+ app telkens vraagt om "bevestiging" dat je away/home bent.

Dus ik ben thuis, alles werkt volgens het "slimme schema".
Vervolgens ga ik weg, en keurig netjes krijg ik de melding: u bent de laatste die thuis is vertrokken, wilt u AWAY modus inschakelen? En vice versa.

Heeft iemand een manier gevonden dat deze vraag automatisch wordt beantwoord, of uberhaupt niet wordt gesteld?? Ik wil niet telkens bevestigen. Dan had ik namelijk net zo goed een domme thermostaat telkens aan/uit kunnen zetten als ik wegging/thuiskom.
als je 25 euro per jaar betaald is dat probleem opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tummie555
hardtarget schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Hahaha :D , okee, daar was ik al bang voor. Ik ga nu de schroevendraaier pakken en dat prul weer inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
hardtarget schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Toch nog 1 vraagje, ging dat bij de "oude versies" v2/v3 wel goed?
Met goed bedoel ik, zonder dat je moet bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
Tummie555 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Ja, vroeger was dat gewoon gratis. Nu mag je voor standaard/gratis functionaliteit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Sijhtam schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:15:
@tado ik heb mijn installatie instructies binnen om mijn thermostaat op te hangen. Momenteel woon ik nog tijdelijk boven en hangt de kamerthermostaat beneden, hier ga ik wonen eind van het jaar. Ook ga ik beneden nog de convectorput vervangen (is nu een stralingsradiator in een put) is het mogelijk om over een paar maanden de thermostaat opnieuw in te leren?
Ja, als je de thermostaat aan een nieuwe zone toekent, zal ie opnieuw inleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
jeanpaulh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

Ja, vroeger was dat gewoon gratis. Nu mag je voor standaard/gratis functionaliteit betalen.
Ben ik blij dat ik dan nog de v2 heb...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
MarfDoli schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:30:
Ik heb stadsverwarming en een nest thermostaat. Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat ik deze niet op stadverwarming kan aansluiten. Althans niet met de nodige ingrepen en omdat ik een huurwoning heb wil ik niet al te grote ingrepen doen.
Nu kwam ik als oplossing bij slimme thermostaatknoppen. Maar ik heb geen reguliere thermostaat, maar zo een 'dial' met een maan en zon. Zie https://www.bengshop.nl/1...taatknop-danfoss-ra-5060/ Deze heeft een 1 en 5, maar ik heb dan op die plekken een maan en zon. Ik weet niet zo goed wat deze betekenen en doen.

Anyway kan ik een tado startset kopen en vervolgens zonder problemen deze knoppen aansturen met de app ondanks dat ik zo een vreemde zon/maan thermostaat heb?
Als er nu gewone thermostaatknoppen op je radiatoren zitten, dan kun je die simpel vervangen door Tado knoppen.

Mij lijkt dat die regelaar de watertemperatuur in het systeem regelt, met een lage temperatuur voor 's nachts en een hogere voor overdag.
Als al je radiatoren van thermostaatknoppen zijn voorzien, dan kan (en moet) de watertemperatuurregelaar de hele winter op hoog blijven staan, lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Voor wie de afwezigheidsdetectie niet goed werkt: dat heeft te maken met de batterij-optimalisatie die tegenwoordig in alle telefoons zit.
Het lijkt zelfs alsof veel telefoons méérdere batterij-optimalisaties hebben.
Ik heb op twee telefoons (Samsung en Mi) meegemaakt dat de optimalisatie die je via de telefoon-instellingen kunt configureren, een ándere is dan de optimalisatie-instellingen waar de Tado app je naar toe leidt als je de app voor het eerst gebruikt.
Daarnaast kan het zijn dat je zelf nog extra apps hebt geïnstalleerd die trachten het batterijverbruik te optimaliseren,
Het is essentieel dat de Tado app van alle optimalisaties vrijgesteld wordt.
Dus:
  • Check je telefoon-instellingen of Tado is vrijgesteld
  • Wis de Tado app-gegevens, zodat je opnieuw moet inloggen, waarna het kan zijn dat de app je naar nog een optimalisatie-menu leidt
  • Ga na of er nog andere apps zijn geïnstalleerd die het batterijverbruik trachten te verbeteren door andere apps te sluiten
Als alles goed is ingesteld, werkt de detectie of je wel of niet thuis bent meestal prima.

Daarnaast slaagt Tado er erg slecht in om je huis op temperatuur te brengen tegen de tijd dat je thuis bent. Hij zou veel slimmer moeten zien dat je vermoedelijk onderweg naar huis bent, in plaats van de temperatuur simpel van de afstand tot thuis te laten afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
PeterdeBruin schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:57:

Daarnaast slaagt Tado er erg slecht in om je huis op temperatuur te brengen tegen de tijd dat je thuis bent. Hij zou veel slimmer moeten zien dat je vermoedelijk onderweg naar huis bent, in plaats van de temperatuur simpel van de afstand tot thuis te laten afhangen.
Zijn er dan volgens jou thermostaatknoppen die better zijn dan de Tado? Ik heb tot nu toe alleen die van Honeywell en netatmo gezien welke vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
MarfDoli schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:43:
[...]

Zijn er dan volgens jou thermostaatknoppen die better zijn dan de Tado? Ik heb tot nu toe alleen die van Honeywell en netatmo gezien welke vergelijkbaar zijn.
Bij mijn weten is er nog geen enkel systeem dat detecteert dat je onderweg naar huis bent.
Tado zou zich hiermee kunnen onderscheiden van alle andere systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Tummie555 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Een oude V3 bridge aanschaffen en je probleem is opgelost.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
PeterdeBruin schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:55:
[...]
Bij mijn weten is er nog geen enkel systeem dat detecteert dat je onderweg naar huis bent.
Tado zou zich hiermee kunnen onderscheiden van alle andere systemen.
Volgens mij gaat dat ook nooit goed werken. Veel hangt ook af van hoe ver je woning afgekoeld is terwijl je weg van huis bent. Tado kiest ervoor om die afkoeling te beperken hoe minder ver van huis je bent, en dat is eigenlijk prima, want als je een hele dag niet ver van huis bent, en dan naar huis vertrekt, zal in jouw voorstel je huis nog altijd behoorlijk koud hebben eens je thuis komt.
Bovendien betekent een gedetecteerde beweging niet altijd dat je terug op weg naar huis bent, dus dat is op zich ook al behoorlijk moeilijk te detecteren.
Het ideaal, namelijk dat je huis mooi op temperatuur is telkens wanneer je thuis komt, is volgens mij onmogelijk, omdat er dan vaak al moet begonnen worden met stoken nog vóór dat je naar huis vertrekt. Als je woning fel afgekoeld is, omdat je lang van thuis weg was, dan ben je gewoon al sneller thuis dan dat je woning tot de target temperatuur kan opwarmen.

Eerlijk gezegd kan ik niet zo direct een verbetering verzinnen voor de Away functie van Tado. Om de verwarming optimaler te laten functioneren zal echt altijd een manuele actie nodig zijn, bvb dat je zelf aangeeft op welk uur je denkt thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Morex schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:43:
Is er misschien een google home / assistant spraak commando om over te schakelen op afwezigheidsmodus als ik het huis verlaat?
Als het met een commando moet, dan kun je het even goed zelf activeren via de Tado app.
Wat je wel zou kunnen doen is met IFTTT werken, waar een van de mogelijk IFs je locatie is. Dus je kan dan een trigger geven als je buiten een bepaalde straal van je huis komt, om dan de verwarming uit te zetten.

Nu, wat wel een gemis is, is dat je nog altijd niet zelf de Away mode kunt activeren. Wat je hooguit kan doen is een manuele override zonder eindtijd (dus totdat gebruiker het beëindigt), maar dan moet dat wel voor elke zone afzonderlijk nog eens geregeld worden. En je mist natuurlijk nog altijd de functie van Tado waarbij de ingestelde temperatuur lager is naarmate je verder van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remyx11
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 18:00
Hello,

Excuses alvast voor het lange bericht.

Ik zit al zo'n twee jaar (ja, dat is lang) te kijken voor een smart systeem voor de verwarming. Huidige situatie; appartement met blokverwarming, dus geen thermostaat en alleen maar knoppen per verwarming.

Twee jaar terug was Tado interessant, voor €199 had je twee knoppen en de bridge. Nu wilde ik weer kijken en er is een hoop veranderd, zo ook het verdienmodel. €129,99 en nog maar 1 knop, extra knop voor €79,99 EN een abbo (wat absoluut niet duidelijk is op de website) voor extra functies. Dus is er een abbo model geïntroduceerd en is het ook nog eens duurder geworden. Beetje vreemd, maar goed.

Nu zit ik persoonlijk niet op een abbo te wachten dus kijk ik verder. En de Eve Thermo komt dan snel naar boven, niet veel over te vinden verder maar goedkoper en geen bridge nodig of een abbo. Behalve dat het op bluetooth werkt, wat zijn hier nog meer de nadelen van?

Voor de rest gebruik ik HomeKit voor al mijn smart producten, Tado en Eve werken hier allebei mee geloof ik. Zou het ook mogelijk zijn Tado te nemen, zonder abbo en dan alleen maar HomeKit gebruiken? HomeKit bezit ook over de geo functies namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 22:05
Volgens mij kun je met de EVE geen ketel aansturen, dus alleen geschikt voor stadsverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:13
Remyx11 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:29:
Hello,

Excuses alvast voor het lange bericht.

Ik zit al zo'n twee jaar (ja, dat is lang) te kijken voor een smart systeem voor de verwarming. Huidige situatie; appartement met blokverwarming, dus geen thermostaat en alleen maar knoppen per verwarming.

Twee jaar terug was Tado interessant, voor €199 had je twee knoppen en de bridge. Nu wilde ik weer kijken en er is een hoop veranderd, zo ook het verdienmodel. €129,99 en nog maar 1 knop, extra knop voor €79,99 EN een abbo (wat absoluut niet duidelijk is op de website) voor extra functies. Dus is er een abbo model geïntroduceerd en is het ook nog eens duurder geworden. Beetje vreemd, maar goed.

Nu zit ik persoonlijk niet op een abbo te wachten dus kijk ik verder. En de Eve Thermo komt dan snel naar boven, niet veel over te vinden verder maar goedkoper en geen bridge nodig of een abbo. Behalve dat het op bluetooth werkt, wat zijn hier nog meer de nadelen van?

Voor de rest gebruik ik HomeKit voor al mijn smart producten, Tado en Eve werken hier allebei mee geloof ik. Zou het ook mogelijk zijn Tado te nemen, zonder abbo en dan alleen maar HomeKit gebruiken? HomeKit bezit ook over de geo functies namelijk.
Als je ergens de V2 op de kop kan tikken dan is het niet abbo ;)
(ik heb vorige week bij coolblue de V2 thermostaat gekocht, met dat als reden)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Kodess schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:43:
[...]

Als je ergens de V2 op de kop kan tikken dan is het niet abbo ;)
(ik heb vorige week bij coolblue de V2 thermostaat gekocht, met dat als reden)
V3 denk ik, want V2 doet toch geen homekit?. Ik ben zelf voor de V3 plus twee radiatorknoppen gegaan via https://www.50five.nl/catalogsearch/result/?q=Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Werner85 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:41:
[...]

V3 denk ik, want V2 doet toch geen homekit?. Ik ben zelf voor de V3 plus twee radiatorknoppen gegaan via https://www.50five.nl/catalogsearch/result/?q=Tado
helemaal gelijk in. Toevallig heb ik de 2 omdat ik geen ios gebruiker ben :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:10
Ik gebruik Tado inmiddels +- 1.5 jaar naar volle tevredenheid. Ik hoef nooit meer om te kijken naar de verwarming. Ik las alleen in de bovenstaande posts dat je tegenwoordig moet betalen voor basisfuncties middels een abonnement? Dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Mocht ik daar in de toekomst mee worden geconfronteerd, dan gooi ik alle functionaliteit met hetzelfde gemak weer overboord en ga ik weer terug naar mijn oude thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

kbuntu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:43:
Ik las alleen in de bovenstaande posts dat je tegenwoordig moet betalen voor basisfuncties middels een abonnement?
Dan heb je niet goed gelezen. Bestaande gebruikers hoeven niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:10
Ik bedoel met de nieuwe v3+, maar ik kan me voorstellen dat er plannen bestaan om gebruikers van oudere systemen ook een abonnement aan te smeren, middels stoppen van updates en dat je dan weer updates krijgt met een abonnement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die discussie is al uitgebreid gevoerd, inclusief het officiele bericht van Tado voor de bestaande gebruikers. Ofwel je doet niets en houdt wat je had, ofwel je betaalt eenmalig voor een upgrade naar de nieuwe app. De abo constructie is alleen voor nieuwe gebruikers.

Alles wat er daarbuiten eventueel zou kunnen gebeuren als de wereld er anders uitziet is irrelevant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:48
Edmin schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:30:
Die discussie is al uitgebreid gevoerd, inclusief het officiele bericht van Tado voor de bestaande gebruikers. Ofwel je doet niets en houdt wat je had, ofwel je betaalt eenmalig voor een upgrade naar de nieuwe app. De abo constructie is alleen voor nieuwe gebruikers.
….
Ik dacht idd dat de V2 en V3 gebruikers een mail zouden krijgen met de aanbieding voor een eenmalige upgrade, maar daar heb ik nog niets van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ardvark99 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:42:
[...]

Ik dacht idd dat de V2 en V3 gebruikers een mail zouden krijgen met de aanbieding voor een eenmalige upgrade, maar daar heb ik nog niets van gezien.
In de aankondiging staat dat V2/3 app-gebruikers 'dit najaar' de mogelijkheid krijgen om te upgraden via een in-app purchase. Even wachten tot die beschikbaar komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 10:32
Is het eigenlijk mogelijk om alleen slimme knoppen te gebruiken en dan de ketel aan te sturen dmv een extensie-kit? Dus zonder de smart-thermostat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicule80
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 08:26
Ik heb (bewust) de V2 aangeschaft en sinds eergisteren hangen. Gekocht ter vervanging van een Nefit Easy. Direct aangesloten aan de Proline HRC24 CW3, want de connector is niet meer nodig volgens de helpdesk, had ik gecheckt voor de aankoop. Inderdaad nu (nog?) flinke overshoot (0,8 tot 1 graad) bij opwarmen in de ochtend.

Nu heb ik nog de volgende vragen:
1. Bij het installeren wordt aangegeven dat er nog geen beschrijving is en er contact zal worden gemaakt, vreemd, want er werd toch duidelijk aangegeven dat mijn aansturing wordt ondersteund?
2. Met de handleiding voor installateurs de inregeling gedaan en op Nefit EMS gezet, hopelijk is het okay, lukte na 2 keer proberen pas. Is dit nu de juiste inregeling? Ook gezien de overshoot?
3. Op mijn S9 werkt geofence prima, op de Nokia 7 plus van mijn vriendin niet. Ik weet van alle instellingen (paar posts geleden nog genoemd), maar het lijkt niet uit te maken. Zijn er meer mensen met Android Pie of een Nokia 7 plus die issues hebben?
4. Ik zie in de App en bij my Tado staan dat er een 'onvoltooide installatie' is, maar bij apparaten staan bridge en thermostaat zonder verdere info. Is daar iets aan te doen?

Ik heb gisteren en vandaag een aantal keer met de helpdesk op het 020 nummer geprobeerd te bellen, maar er is steeds niemand beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Ridicule80 op 02-11-2018 14:41 . Reden: Aanvulling ]

Hm... Yes... Clearly some sort of ware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Werkt prima met mijn 7 plus op Pie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:08

The End

!Beginning

Op mijn S9 werkt het niet goed. Heel vaak ben ik volgens de app gewoon thuis, terwijl ik vrij zeker weet dat ik dat niet ben :)

Je installatie is eigenlijk wel al voltooid, maar omdat ze een handleiding voor je aan het maken zijn kan je hem pas echt afronden als die is geleverd. Alles zou volgens mij wel moeten werken in de tussentijd.

[ Voor 16% gewijzigd door The End op 02-11-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamieltje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Hallo,
ik vind nergens terug of de radiator kranen ook effectief de ketel kunnen aansturen.
Dus als er in de leeftruimte, waar de Tado thermostaat hang, geen warmtevraag is. Maar wel op bvb een slaap/studeer kamer.
Als het dus kouder is op die kamer dan de ingestelde temperatuur op de radiator kraan, gaat deze dan de verwarmingsketel kunnen opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ja

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Laatst online: 03-01-2024
ardvark99 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:42:
[...]

Hier staat een stukje over op de Engelstalige website van Tado :

https://www.tado.com/t/en/updated-why-we-created-new-v3plus-products/

Persoonlijk zie ik de meerwaarde nog niet helemaal voor een V3 gebruiker om de update aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• archito
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb sinds gisteren problemen met de app, hij blijft in het openingsscherm hangen. Na telefoon herstarten doet de app het 1 keer, daarna hetzelfde probleem. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
kamieltje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:50:
Hallo,
ik vind nergens terug of de radiator kranen ook effectief de ketel kunnen aansturen.
Dus als er in de leeftruimte, waar de Tado thermostaat hang, geen warmtevraag is. Maar wel op bvb een slaap/studeer kamer.
Als het dus kouder is op die kamer dan de ingestelde temperatuur op de radiator kraan, gaat deze dan de verwarmingsketel kunnen opstarten?
Ja dat kunnen ze. De kraan meet ook temperatuur. Dit is natuurlijk minder accuraat omdat deze naast de radiator hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

archito schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:35:
Ik heb sinds gisteren problemen met de app, hij blijft in het openingsscherm hangen. Na telefoon herstarten doet de app het 1 keer, daarna hetzelfde probleem. Hebben meer mensen daar last van?
ik had gister 1x hetzelfde. Maar nu lijkt hij weer normaal te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ridicule80 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:38:

Nu heb ik nog de volgende vragen:
1. Bij het installeren wordt aangegeven dat er nog geen beschrijving is en er contact zal worden gemaakt, vreemd, want er werd toch duidelijk aangegeven dat mijn aansturing wordt ondersteund?
je aansturing is het protocol dat je ketel gebruikt. Dit wordt ondersteund. De wijze van aansluiten (hoe open je de kast, waar zit de connector, enz.) is echter per ketel specifiek. In jouw geval (en de mijne ook) is dat nog niet online beschikbaar. Gebruik de handleiding die je in de mail krijgt. No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik ben al een poosje aan het meelezen in het topic en wil ook de overstap gaan maken naar Tado. In ons nieuwbouw huis begint het kouder te worden en mis ik de aansturing van een fatsoenlijke thermostaat. Investeren moet ik sowieso.

Nu is mijn situatie als volgt:

De ketel is een Itho Daalderop Basecube Duo CW5.
Vloerverwarming beneden, HT circuit boven met in iedere kamer een radiator met een thermostaat knop, als extra hebben we in de badkamer vloerverwarming als bij-verwarming.
Deze zit afgetakt bij de CV ketel op het HT circuit en hier hebben ze op de retour een thermostaat kraan gezet.

Er hangt een 2e thermostaat in de badkamer die het HT circuit van de verdieping aanstuurt.
Wat ik wil is dat de badkamer warm is als we sochtends gaan douchen. De rest van de slaapkamers zijn de knoppen dichtgedraaid en hoeven we nu nog niet te verwarmen.

Nu wil ik de thermostaat in de woonkamer die het LT circuit aanstuurt vervangen door een Tado. En in de badkamer de domme thermostaat vervangen door een extra Tado. Is het ook een must om de radiator knoppen van de verwarming (in de badkamer zelf) en de vloerverwarming (degene die dus op zolder op de retour zit) in de badkamer te vervangen door een Tado knop? Of gaat het ook goed werken met de domme thermostaat knoppen?
Wat ook nog een gedachtengang is: moet er niet een extra klep in die aftakking gezet worden in de aanvoer?

In de toekomst wil ik sowieso iedere thermostaat knop vervangen door een slimme, want het is anders nooit mogelijk om een slaapkamer op temperatuur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ho.... wacht eens even.... lees ik dit goed..... of is er nu al sprake van de zoveelste beleidswijziging van Tado in 2 maanden tijd of wordt er nu met DESINFORMATIE gestrooid om de Tado gebruiker op het verkeerde been te zetten :? |:(
tado schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:03:
Het is daarnaast belangrijk om te onthouden dat alleen het aansluiten van een V3+ bridge ervoor zorgt dat je automatisch naar een V3+ app gaat.
Dus u kunt altijd Slimme Thermostaten en Slimme Radiatorknoppen blijven toevoegen of vervangen zonder dat dat een effect heeft op uw account.
Alleen de V3+ bridge (die in de V3+ starterskit zit) zal ervoor zorgen dat het account naar de V3+ app zal gaan.
Het is belangrijk om te weten dat we op dit moment alleen een versie zetten bij een starterskit. Je kan ook zien in onze webshop dat alle additionele producten geen versienummer hebben. Dit is omdat afhankelijk van welke bridge (starterskit) er gebruikt is, de additionele producten een V2, V3 of V3+ product zal zijn.
Het enige wat nog kan gebeuren is dat de bridge buiten garantie kapot gaat waardoor je genoodzaakt bent om een nieuwere versie bridge toe te voegen waardoor een upgrade naar de nieuwe app automatisch zal verlopen.
tado schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:20:
Na een optionele upgrade naar de V3+ app is downgraden niet meer mogelijk.
@tado
Gaarne duidelijkheid omtrent deze kwestie, zodat V2/V3 gebruikers niet ONAANGENAAM verrast zullen gaan worden met een ONGEWENSTE Account Upgrade als ze bijvoorbeeld Slimme radiatorknoppen gaan toevoegen, die bv afkomstig zijn uit een V3+ starterskit.....

Edit: downgrade quote toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door Montoya200x op 04-11-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Wat is je probleem? Alles is toch duidelijk gecommuniceerd? De bridge bepaalt welke versie je hebt, thermostaten en knoppen hebben hier geen invloed op.

[ Voor 44% gewijzigd door Sanderrr op 04-11-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Sanderrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:19:
Wat is je probleem? Alles is toch duidelijk gecommuniceerd?
Lezen is ook een vak blijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Misschien begrijp ik je niet goed door je fanatiek gebruik van rode markeringen en hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Sanderrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:19:
De bridge bepaalt welke versie je hebt, thermostaten en knoppen hebben hier geen invloed op.
Dan ben je blijkbaar leesblind geweest voor onderstaande quote, wat kan gebeuren :+ :
Is het nu wel duidelijk @Sanderrr ;) ?

Want Tado heeft ALTIJD gecommuniceerd dat ALLEEN de bridge bepalend zou zijn voor het account type en dat additionele Tado producten daar GEEN invloed op zouden hebben... Dat laatste wordt nu dus WEL beweerd in de quote van 31 oktober....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Er staat toch duidelijk een 'v3+ starterspakket' ? Lezen is inderdaad een kunst :). Nu, ik geef toe dat het verwarrend is.
Ik denk niet dat er bestaande klanten zijn die een v3+ starterspakket (dus incl. bridge en thermostaat) gaan kopen voor een bestaande v2 of v3 installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 04-11-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Laat ik de quote nog verder inkorten :+
de producten in het V3+ starterspakket zullen een account upgraden naar een V3+ account.
Twixie schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:18:
Ik denk niet dat er bestaande klanten zijn die een v3+ starterspakket (dus incl. bridge en thermostaat) gaan kopen voor een bestaande v2 of v3 installatie.
Wat als iemand voor een mooie prijs, alleen een stel Slimme radiatorknoppen koopt 2e hands, die oorspronkelijk uit een V3+ starterkit komen, om zijn V3 systeem mee uit te breiden of als vervanging koopt voor een buiten garantie overleden Slimme radiatorknop ;) ?

En dat laatste, gaat voor mij en velen hier van belang zijn, omdat mijn gehele Tado systeem inmiddels de 2 jaar al gepasseerd is, waardoor ik duidelijkheid van Tado wil hebben wat er gebeurd met mijn huidige account, als ik alleen een Slimme radiatorknop afkomstig van een V3+ starterskit, aan mijn V3 systeem toevoeg, mocht één van mijn huidige (buiten de garantie vallende) knoppen komen te overlijden...

Dus is de Tado quote van 31 oktober een typo of nieuw Tado beleid, om alsnog een Vendor lockin toe te gaan passen via een omweg, op de huidige V3 gebruikers die willen uitbreiden of kapotte apparatuur vervangen...??!!

Edit:toegevoegd uitleg Tado systeem ouder dan 2 jaar

[ Voor 30% gewijzigd door Montoya200x op 04-11-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Napsju schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:37:
Bovendien zijn er ook een aantal ontwikkelingen beloofd. O.a. de child lock functie, die er nog altijd niet is. Hoe zit het daar mee, @tado ?
[Afbeelding]
@tado ?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Vraagje over multi-zone setup. Hopelijk heeft iemand deze puzzel eerder gelegd.

* Zone 1: woonkamer. Daar is de thermostaat en drie radiatoren
* Zone 2: slaapkamer. Een radiator.

Step nou dat ik overdag zone 1 wil verwarmen naar 22 graden en zone 2 naar 18. 's Nachts precies andersom.

Gaat dat werken met 1x Tado thermostaat (woonkamer) + 1x Tado thermostaatknop (slaapkamer)?

Of moet de woonkamer ook van 3 thermostaatknoppen worden voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:18

GVR

t_captain schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:51:

Step nou dat ik overdag zone 1 wil verwarmen naar 22 graden en zone 2 naar 18. 's Nachts precies andersom.

Gaat dat werken met 1x Tado thermostaat (woonkamer) + 1x Tado thermostaatknop (slaapkamer)?

De andere radiatoren ook van knoppen voorzien, dan kan Tado die dichtzetten als alleen voor de slaapkamer warmte gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

t_captain schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:51:

Wanneer de radiator in de slaapkamer (zone 2) warmte vraagt, zal die warmte ook naar de drie radiatoren in de woonkamer (zone 1) gaan en dus daar ook verwarmen, onafhankelijk van de ingestelde temperatuur op de thermostaat. Om dat op te lossen zul je in de woonkamer ook slimme radiatorknoppen moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Montoya200x Even voor de duidelijkheid:

Alleen producten in een starterskit kunnen ervoor zorgen dat je naar een nieuwe versie van de app gaat. (Bridge + Slimme Thermostaat of Bridge + Slimme Radiatorknop)

Losse producten (losse Slimme Radiatorknoppen of losse Slimme Thrmostaten) hebben geen invloed op uw account versie.

Ik hoop dat het met deze post duidelijk is.

Voor eventuele klanten die per ongeluk de account upgraden omdat ze per ongeluk een V3+ starterskit apparaat toevoegen zullen we altijd naar een individuele oplossing zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door tado op 05-11-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Wat is er zo nadelig aan een V3+ account tov oudere accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
MarfDoli schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:10:
Wat is er zo nadelig aan een V3+ account tov oudere accounts?
maandelijkse/jaarlijkse kosten ipv eenmalig

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
tado schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:05:
@Montoya200x Even voor de duidelijkheid:

Alleen producten in een starterskit kunnen ervoor zorgen dat je naar een nieuwe versie van de app gaat. (Bridge + Slimme Thermostaat of Bridge + Slimme Radiatorknop)

Losse producten (losse Slimme Radiatorknoppen of losse Slimme Thrmostaten) hebben geen invloed op uw account versie.

Ik hoop dat het met deze post duidelijk is.

Voor eventuele klanten die per ongeluk de account upgraden omdat ze per ongeluk een V3+ starterskit apparaat toevoegen zullen we altijd naar een individuele oplossing zoeken.
Dus als ik ALLEEN een 2e hands radiator knop uit een V3+ starterkit toevoeg aan mijn huidige V3 setup ga ik automatisch over op V3+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:03
ArisB schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:57:
Is het eigenlijk mogelijk om alleen slimme knoppen te gebruiken en dan de ketel aan te sturen dmv een extensie-kit? Dus zonder de smart-thermostat.
Hier zit ik eigenlijk ook op te wachten!

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Morpheusk schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:40:
[...]

Hier zit ik eigenlijk ook op te wachten!
Zover ik weet kan dat wel? Je kan ook een starterkit kopen zonder de thermostaat namelijk... Alles verbind namelijk met de bridge en niet via de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:32:
[...]

Dus als ik ALLEEN een 2e hands radiator knop uit een V3+ starterkit toevoeg aan mijn huidige V3 setup ga ik automatisch over op V3+ ?
Ja, maar hou er rekening mee dat de V3+ starterskit bestaat uit 1 knop en 1 bridge. Dus we verwachten niet dat er veel knoppen uit starterskits op marktplaats zullen verschijnen.
Greetoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:47:
[...]

Zover ik weet kan dat wel? Je kan ook een starterkit kopen zonder de thermostaat namelijk... Alles verbind namelijk met de bridge en niet via de thermostaat.
Als u een extensiekit wilt gebruiken is er altijd een Slimme Thermostaat nodig.

Dus de combinatie Slimme Radiatorknop + Bridge + Extensiekit is niet mogelijk mits er ook een Slimme Thermostaat is.

[ Voor 35% gewijzigd door tado op 05-11-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 10:32
Greetoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:47:
[...]

Ik dacht ook dat dit zou moeten werken. In de app zie ik wel dat de knoppen en extensiekit verbonden zijn, maar bij de extensiekit wordt aangegeven dat de installatie niet voltooid is. Ook krijg je de wizard niet waar in je aan kan geven welke ketel je hebt en welke thermostaat je vervangt.

Het lijkt er dus sterk op dat je iig 1 smart thermostat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArisB schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:22:
[...]

Ik dacht ook dat dit zou moeten werken. In de app zie ik wel dat de knoppen en extensiekit verbonden zijn, maar bij de extensiekit wordt aangegeven dat de installatie niet voltooid is. Ook krijg je de wizard niet waar in je aan kan geven welke ketel je hebt en welke thermostaat je vervangt.

Het lijkt er dus sterk op dat je iig 1 smart thermostat nodig hebt.

Dus de combinatie Slimme Radiatorknop + Bridge + Extensiekit is niet mogelijk mits er ook een Slimme Thermostaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
@tado ?
smartie89 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:01:
Ik ben al een poosje aan het meelezen in het topic en wil ook de overstap gaan maken naar Tado. In ons nieuwbouw huis begint het kouder te worden en mis ik de aansturing van een fatsoenlijke thermostaat. Investeren moet ik sowieso.

Vloerverwarming beneden, HT circuit boven met in iedere kamer een radiator met een thermostaat knop, als extra hebben we in de badkamer vloerverwarming als bij-verwarming.
Deze zit afgetakt bij de CV ketel op het HT circuit en hier hebben ze op de retour een thermostaat kraan gezet.

Er hangt een 2e thermostaat in de badkamer die het HT circuit van de verdieping aanstuurt.
Wat ik wil is dat de badkamer warm is als we sochtends gaan douchen. De rest van de slaapkamers zijn de knoppen dichtgedraaid en hoeven we nu nog niet te verwarmen.

Nu wil ik de thermostaat in de woonkamer die het LT circuit aanstuurt vervangen door een Tado. En in de badkamer de domme thermostaat vervangen door een extra Tado. Is het ook een must om de radiator knoppen van de verwarming (in de badkamer zelf) en de vloerverwarming (degene die dus op zolder op de retour zit) in de badkamer te vervangen door een Tado knop? Of gaat het ook goed werken met de domme thermostaat knoppen?
Wat ook nog een gedachtengang is: moet er niet een extra klep in die aftakking gezet worden in de aanvoer?

In de toekomst wil ik sowieso iedere thermostaat knop vervangen door een slimme, want het is anders nooit mogelijk om een slaapkamer op temperatuur te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:23:
[...]

Een bezwaar van alleen knoppen zonder thermostaat is verder ook dat de knoppen helaas alleen in hele graden in te stellen zijn.
De wandthermostaat daarentegen in tiende graden, in de app. (Op het apparaat zelf ook alleen in hele graden helaas.)
Jammer, want de temperatuurmeting door de knoppen is echt een stuk nauwkeuriger dan hele graden.
En zelfs als ze onnauwkeuriger zouden zijn, was het toch fijn geweest om iets tussen bv 20 en 21 in te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterdeBruin op 05-11-2018 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Dat was mijn oorspronkelijke vraag niet, omdat deze info al sinds 5 september duidelijk was.

Maar goed dat @Greetoz mijn zelfde vraag nog maar even herhaalt, om duidelijkheid te verschaffen:
Greetoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:32:
En het antwoord van Tado:
Dus kort samengevat:
ALLE overige producten naast de bridge in een V3+ starterskit (Thermostaat, Slimme radiatorknop) krijgen nu dus een VENDOR LOCK-IN, waardoor Tado dus ALSNOG via een omweg bestaande V3 gebruikers automatisch over kan zetten naar V3+, waarbij deze dus de huidige V3 functionaliteit gaan verliezen EN dus ook gaan vastzitten aan een abonnement ?? 8)7

Want zo lees ik het nu, dat ondanks eerdere gedane beloftes door Tado, dat V2/V3 gebruikers NOOIT deze VENDOR LOCK-IN toegepast zouden krijgen, bij het uitbreiden van hun systeem of vervangingen in hun systeem, omdat ALLEEN de bridge versie bepalend zou zijn voor het account type en NIET de toegevoegde componenten....

Dus dan is onderstaande geheel TEGENSTRIJDIG met wat Tado vanaf 31 oktober verkondigd heeft:
Losse producten (losse Slimme Radiatorknoppen of losse Slimme Thermostaten) hebben geen invloed op uw account versie.
Want ik zie de bui al hangen, over een paar jaar, dat ELKE uitbreiding/vervanging aan je huidige Tado V2/V3 systeem er voor zorgt, dat je alsnog de VENDOR LOCK-IN krijgt toegepast, als de huidige situatie nu al is, dat de losse componenten uit een V3+ starterskit er nu al voor zorgen, dat je AUTOMATISCH overgezet wordt naar een V3+ account :(
Dus overduidelijk een VENDOR LOCK-IN die nu blijkbaar al toegepast wordt, geheel tegenstrijdig met eerder gedane beloftes van Tado aan V2/V3 gebruikers.... :X

Waarom komt er hier geen duidelijkheid over, of deze V2/V3 gebruikers dan kosteloos teruggezet kunnen worden naar V3, want er wordt verwezen naar een individuele oplossing !!??

Zou deze oplossing niet voor iedereen gelijk moeten zijn in deze situatie, waarbij de belofte nagekomen wordt dat ze hun V2/V3 functionaliteit behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
smartie89 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:01:

"HT" staat voor 'hoge temperatuur'?
"Er hangt een 2e thermostaat in de badkamer die het HT circuit van de verdieping aanstuurt."
Die verdieping heeft dus blijkbaar een eigen klep, en zolang de badkamer de enige kamer op de verdieping is waar de radiatoren open staan, heb je daar dan geen slimme knoppen nodig. De oude knoppen moeten wel gegarandeerd open staan: als iemand ze dicht draait en de wandthermostaat vraagt om warmte, dan zal de ketel continu warmte blijven leveren zonder dat er verwarmd kan worden. Afgezien van de vloerverwarming dan. Dus misschien kun je de knoppen er dan beter af halen.
Zit de vloerverwarming boven afgetakt voor of na de klep die het HT-circuit boven regelt? Als ie er vóór zit moet ie een eigen klep krijgen, en als je later de kamers afzonderlijk wilt kunnen regelen ook.
Als ie een eigen klep krijgt, en ook de klep van het HT-circuit boven door dezelfde thermostaat aangestuurd moet worden, moet Tado aangeven of dat wel kan.

Als je de slaapkamers los van de badkamer wilt kunnen verwarmen, moeten ook de badkamer-radiatoren een slimme knop krijgen, en moet de klep voor het HT-circuit boven buiten gebruik (altijd open) gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas8891
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-05 19:53
Meer mensen die last hebben dat de app niet verder gaat dan het openingsscherm sinds de laatste update op Android?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Montoya200x schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:52:
[...]

Dat was mijn oorspronkelijke vraag niet, omdat deze info al sinds 5 september duidelijk was.

Maar goed dat @Greetoz mijn zelfde vraag nog maar even herhaalt, om duidelijkheid te verschaffen:

[...]

En het antwoord van Tado:

[...]

Dus kort samengevat:
ALLE overige producten naast de bridge in een V3+ starterskit (Thermostaat, Slimme radiatorknop) krijgen nu dus een VENDOR LOCK-IN, waardoor Tado dus ALSNOG via een omweg bestaande V3 gebruikers automatisch over kan zetten naar V3+, waarbij deze dus de huidige V3 functionaliteit gaan verliezen EN dus ook gaan vastzitten aan een abonnement ?? 8)7

Want zo lees ik het nu, dat ondanks eerdere gedane beloftes door Tado, dat V2/V3 gebruikers NOOIT deze VENDOR LOCK-IN toegepast zouden krijgen, bij het uitbreiden van hun systeem of vervangingen in hun systeem, omdat ALLEEN de bridge versie bepalend zou zijn voor het account type en NIET de toegevoegde componenten....

Dus dan is onderstaande geheel TEGENSTRIJDIG met wat Tado vanaf 31 oktober verkondigd heeft:

[...]

Want ik zie de bui al hangen, over een paar jaar, dat ELKE uitbreiding/vervanging aan je huidige Tado V2/V3 systeem er voor zorgt, dat je alsnog de VENDOR LOCK-IN krijgt toegepast, als de huidige situatie nu al is, dat de losse componenten uit een V3+ starterskit er nu al voor zorgen, dat je AUTOMATISCH overgezet wordt naar een V3+ account :(

[...]

Dus overduidelijk een VENDOR LOCK-IN die nu blijkbaar al toegepast wordt, geheel tegenstrijdig met eerder gedane beloftes van Tado aan V2/V3 gebruikers.... :X

Waarom komt er hier geen duidelijkheid over, of deze V2/V3 gebruikers dan kosteloos teruggezet kunnen worden naar V3, want er wordt verwezen naar een individuele oplossing !!??

Zou deze oplossing niet voor iedereen gelijk moeten zijn in deze situatie, waarbij de belofte nagekomen wordt dat ze hun V2/V3 functionaliteit behouden ?
Er zijn op dit moment geen plannen om de "additionele" producten (Losse Slimme Thermostaat of Losse Slimme Radiatorknop) een versienummer te geven. Dat betekent dus dat die producten geen invloed zullen hebben op welke versie van de app u zal hebben. Dit is ook niet het geval geweest voor V2 klanten die later nog een Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop hebben toegevoegd.

De reden dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn eerdere communicatie is gewoonweg het feit dat ik niet goed op de hoogte was over het feit dat alle producten in de starterskit invloed hebben op het account (ik dacht eerst dat het alleen de bridge was) en daarvoor bied ik mijn excuses aan.

Ik hoop dat ik het met deze post en mijn vorige post duidelijker heb gemaakt.
tomas8891 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:05:
Meer mensen die last hebben dat de app niet verder gaat dan het openingsscherm sinds de laatste update op Android?
We hebben al een paar meldingen binnen gekregen. Die cases liggen nu bij de developers. In principe zoeken die nu naar een oplossing. Eventueel kunt u ook nog zelf een melding maken via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

[ Voor 13% gewijzigd door tado op 05-11-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tomas8891 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:05:
Probeer eens om (via de Android instellingen) alle data van de app te verwijderen; dan zou ie het (na opnieuw inloggen) toch moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
@tado dus de hardware/firmware van de radiatorknop die in de starterkit zit is dus wezenlijk anders dan de losse knoppen. Want hoe ga je anders automatisch naar V3+ als je alleen die knop zou toevoegen aan je systeem.

Zoals @Montoya200x al eerder zei, u zei eerder dat de bridge de leidende factor was in v3 of v3+. Kenneljk is dat dus niet het geval en moeten we dondersgoed oppassen welke extra componenten we toevoegen in ons systeem om zo niet opeens 25 euro per jaar te moeten betalen.

Sowieso heel raar dat een extra component buiten de bridge je opeens naar V3+ laat upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greetoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:19:
@tado dus de hardware/firmware van de radiatorknop die in de starterkit zit is dus wezenlijk anders dan de losse knoppen. Want hoe ga je anders automatisch naar V3+ als je alleen die knop zou toevoegen aan je systeem.

Zoals @Montoya200x al eerder zei, u zei eerder dat de bridge de leidende factor was in v3 of v3+. Kenneljk is dat dus niet het geval en moeten we dondersgoed oppassen welke extra componenten we toevoegen in ons systeem om zo niet opeens 25 euro per jaar te moeten betalen.

Sowieso heel raar dat een extra component buiten de bridge je opeens naar V3+ laat upgraden.
1. Dit gaat op serienummer, firmware heeft er niets mee te maken.
2. Ja, het is iets meer oppassen, maar dit is een non-issue voor mensen die straks gebruik maken van de eenmalige upgrade optie die we gaan aanbieden. Daarna zal zelfs het toevoegen van een V3+ Starterskit geen enkel effect hebben op uw account.

Daarnaast heb ik al gemeld dat we in individuele gevallen gewoon bekijken wat we kunnen betekenen voor een klant mocht er per ongeluk een V3+ apparaat zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
PeterdeBruin schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:01:
[...]

"HT" staat voor 'hoge temperatuur'?
"Er hangt een 2e thermostaat in de badkamer die het HT circuit van de verdieping aanstuurt."
Die verdieping heeft dus blijkbaar een eigen klep, en zolang de badkamer de enige kamer op de verdieping is waar de radiatoren open staan, heb je daar dan geen slimme knoppen nodig. De oude knoppen moeten wel gegarandeerd open staan: als iemand ze dicht draait en de wandthermostaat vraagt om warmte, dan zal de ketel continu warmte blijven leveren zonder dat er verwarmd kan worden. Afgezien van de vloerverwarming dan. Dus misschien kun je de knoppen er dan beter af halen.
Zit de vloerverwarming boven afgetakt voor of na de klep die het HT-circuit boven regelt? Als ie er vóór zit moet ie een eigen klep krijgen, en als je later de kamers afzonderlijk wilt kunnen regelen ook.
Als ie een eigen klep krijgt, en ook de klep van het HT-circuit boven door dezelfde thermostaat aangestuurd moet worden, moet Tado aangeven of dat wel kan.

Als je de slaapkamers los van de badkamer wilt kunnen verwarmen, moeten ook de badkamer-radiatoren een slimme knop krijgen, en moet de klep voor het HT-circuit boven buiten gebruik (altijd open) gesteld worden.
Thanks! Dan heb ik de juiste informatie te pakken.
Zal het ook nog even bij Tado zelf wegleggen, maar dan ga ik de spullen alvast in huis halen.

HT staat inderdaad voor hoge temperatuur. De bij-verwarming van de badkamer zit gewoon in de lus die naar alle radiatoren toe gaat. Deze zit dus NA de klep die de hoge temperatuur verwarming aanstuurt.
Er komt uit m'n CV een LT circuit,die gaat rechtstreeks naar de vloerverwarming beneden. En een HT circuit, deze gaat dus naar de radiatoren en via een T stuk ook naar de vloerverwarming van de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
@tado Werkt de thermostaat met de modulerende regeling van Nedit ketels? Of is daarvoor de OpenTherm adapter nodig op de ketel?

Gaat op een TopLine (die heeft niet van huis uit het OpenTherm protocol zoals de Proline NXT later wel kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
Nu het nieuwe stookseizoen is aangebroken valt me op dat de Tado overshoots groter zijn geworden. Ik heb inmiddels de temperatuur en pompsnelheid omlaag gezet, maar opvallend dat Tado toch tot 0,8 graden overshoots heeft (bij aan/uit regeling)...

Verder nog steeds redelijk tevreden, af en toe een radiatorknop die wat stroever gaat en natuurlijk het batterijverbruik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Probleem met de laatste Android Update die ervoor zorgde dat de app niet verder kwam dan het startscherm zou nu opgelost moeten zijn.
t_captain schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:59:
@tado Werkt de thermostaat metbde modulerendenregeling van Nedit ketels? Of is daarvoor de OpenTherm adapter nodig op de ketel?

Gaat op een TopLine (die heeft niet van huis uit het OpenTherm protocol zoals de Proline NXT later wel kreeg).
tado kan direct op Nefit EMS werken. Dus voor de Topline geen OpenTherm converter nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door tado op 05-11-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:09
@tado is de helpdesk niet meer telefonisch te bereiken?
Alleen nog maar via een contactformulier?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Net de starterskit geïnstalleerd voor men nieuwe ketel. Nu is deze wel gewoon als aan/uit schakelaar geïnstalleerd. Mijn ketel is modulerend (Vaillant VCW 286) en wou deze dan ook gebruiken waarvoor hij gekocht is, moduleren.

Heb de tutorial gevolgd, maar men oude versleten thermostaat is nog een oude Theben ram 322, vandaar dat deze als aan/uit is ingesteld.

Nu vind ik nergens hoe ik dit kan aanpassen zodat hij wel kan moduleren. Volgens de verkoper kan deze de ebus gebruiken van de vaillant maar nergens vind ik informatie hoe ik deze op de kit moet installeren.

Zijn er meer mensen met dit probleem en zoja iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Simple mind schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:55:
@tado is de helpdesk niet meer telefonisch te bereiken?
Alleen nog maar via een contactformulier?
Of zie ik iets over het hoofd?
020 262 2310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 09:52
@malinwa001 Ik had ook nog een oude Theben ram thermostaat, en dus kwam ik met mijn nieuwe Vaillant VCW ook op aan/uit.

De oplossing is simpel, stuur een e-mailtje naar de helpdesk van Tado en vraag om je thermostaat op EBUS in te stellen voor jou.

Zorg wel dat de twee draadjes in jouw Vaillant ketel EN op jouw TADO-thermostaat op de EBUS zijn aangesloten hé.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
smartie89 schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:46:
[...]

Thanks! Dan heb ik de juiste informatie te pakken.
Zal het ook nog even bij Tado zelf wegleggen, maar dan ga ik de spullen alvast in huis halen.

HT staat inderdaad voor hoge temperatuur. De bij-verwarming van de badkamer zit gewoon in de lus die naar alle radiatoren toe gaat. Deze zit dus NA de klep die de hoge temperatuur verwarming aanstuurt.
Er komt uit m'n CV een LT circuit,die gaat rechtstreeks naar de vloerverwarming beneden. En een HT circuit, deze gaat dus naar de radiatoren en via een T stuk ook naar de vloerverwarming van de badkamer.
Nog een opmerking: je systeem is blijkbaar nu al zo gemaakt dat de ketel brandt als hetzij de thermostaat boven of beneden om warmte vraagt.
Dat zou je zo kunnen laten, maar ik vermoed dat je dan wel aan een aan/uit-aansturing vast zit.
Of je kan Tado vanuit één van de thermostaten rechtstreeks de ketel laten regelen via OpenTherm, maar dan moet de aansluiting op en instelling van de ketel ook aangepast worden.

Voordeel van de eerste optie is dat, mocht Tado er mee ophouden, of internet langdurig plat liggen, je de oude thermostaten vrij makkelijk weer terug kunt hangen.
Pagina: 1 ... 59 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!