Dat was mijn oorspronkelijke vraag niet, omdat deze info al sinds 5 september duidelijk was.
Maar goed dat @
Greetoz mijn zelfde vraag nog maar even herhaalt, om duidelijkheid te verschaffen:
En het antwoord van Tado:
Dus kort samengevat:
ALLE overige producten naast de bridge in een V3+ starterskit (Thermostaat, Slimme radiatorknop) krijgen nu dus een VENDOR LOCK-IN, waardoor Tado dus ALSNOG via een omweg bestaande V3 gebruikers automatisch over kan zetten naar V3+, waarbij deze dus de huidige V3 functionaliteit gaan verliezen EN dus ook gaan vastzitten aan een abonnement ??
Want zo lees ik het nu, dat ondanks eerdere gedane beloftes door Tado, dat V2/V3 gebruikers NOOIT deze VENDOR LOCK-IN toegepast zouden krijgen, bij het uitbreiden van hun systeem of vervangingen in hun systeem, omdat ALLEEN de bridge versie bepalend zou zijn voor het account type en NIET de toegevoegde componenten....
Dus dan is onderstaande geheel TEGENSTRIJDIG met wat Tado vanaf 31 oktober verkondigd heeft:
Want ik zie de bui al hangen, over een paar jaar, dat ELKE uitbreiding/vervanging aan je huidige Tado V2/V3 systeem er voor zorgt, dat je alsnog de VENDOR LOCK-IN krijgt toegepast, als de huidige situatie nu al is, dat de losse componenten uit een V3+ starterskit er nu al voor zorgen, dat je AUTOMATISCH overgezet wordt naar een V3+ account

Dus overduidelijk een VENDOR LOCK-IN die nu blijkbaar al toegepast wordt, geheel tegenstrijdig met eerder gedane beloftes van Tado aan V2/V3 gebruikers....
Waarom komt er hier geen duidelijkheid over, of deze V2/V3 gebruikers dan kosteloos teruggezet kunnen worden naar V3, want er wordt verwezen naar een individuele oplossing !!??
Zou deze oplossing niet voor iedereen gelijk moeten zijn in deze situatie, waarbij de belofte nagekomen wordt dat ze hun V2/V3 functionaliteit behouden ?