Is de Tado V3 ook te gebruiken met een Remeha Avanta ketel?
Lukt het jullie wel om het slimme schema voor een specifieke zone aan te passen?
Op dit moment heb ik twee zones: Woonkamer en Speelkamer. Wanneer ik de zone Speelkamer open en kies voor 'Slimme schema', dan wordt het slimme schema van de Woonkamer geopend.. Nergens kan ik het slimme schema van de Speelkamer openen.
Op dit moment heb ik twee zones: Woonkamer en Speelkamer. Wanneer ik de zone Speelkamer open en kies voor 'Slimme schema', dan wordt het slimme schema van de Woonkamer geopend.. Nergens kan ik het slimme schema van de Speelkamer openen.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Ja, onze thermostaat is geschikt om de Remeha Avanta aan te sturen.Rshn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:35:
Is de Tado V3 ook te gebruiken met een Remeha Avanta ketel?
Op dit moment is er bij ons geen bug bekend die dit probleem veroorzaakt. Misschien contact met onze klantenservice opnemen ?JBS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:23:
Lukt het jullie wel om het slimme schema voor een specifieke zone aan te passen?
[ Voor 53% gewijzigd door tado op 25-10-2018 10:27 ]
Gisteren en vanmorgen ging het mis, ik probeer het zojuist na jouw bericht nogmaals en nu gaat 't wel goed...tado schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:25:
Op dit moment is er bij ons geen bug bekend die dit probleem veroorzaakt. Misschien contact met onze klantenservice opnemen ?
Zelfde probleem hier. Tado is keurig gekoppeld maar de Assistent snapt geen enkel commando. Handmatig bedienen (zonder stem) lukt wel.Raindeer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:42:
Heeft iemand hier Google Home werkend met Tado? Ik krijg wel de status van de verschillende knoppen te zien, maar ik kan bijvoorbeeld niet met spraak aan Google Home vragen wat de temperatuur in de woonkamer is. Dan krijg ik niets terug. Het lijkt allemaal een beetje half half.
Let wel, ik heb nog geen Google Home speaker in huis, alleen maar Google Home op de mobiel.
PSN: Marselaar
Al geprobeerd om het in het Engels te vragen? Ik weet niet of Nederlands überhaupt een optie is met Tado, heb het (nog) niet thuis, maar de Google Assistant wil soms net wat lekkerder werken in het Engels.Marselaar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Zelfde probleem hier. Tado is keurig gekoppeld maar de Assistent snapt geen enkel commando. Handmatig bedienen (zonder stem) lukt wel.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Als het wel werkt via de instellingen in de Google Assistent dan is het probleem dus in de spraakherkenning van Google. De NL spraakherkenning is nog heel nieuw dus het kan zijn dat ze nog wat dingen verder moeten uitwerken over de komende weken.Louw Post schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:06:
[...]
Al geprobeerd om het in het Engels te vragen? Ik weet niet of Nederlands überhaupt een optie is met Tado, heb het (nog) niet thuis, maar de Google Assistant wil soms net wat lekkerder werken in het Engels.
Ik heb letterlijk de zin geprobeerd uit jullie advertentie. Helaas.tado schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:13:
[...]
Als het wel werkt via de instellingen in de Google Assistent dan is het probleem dus in de spraakherkenning van Google. De NL spraakherkenning is nog heel nieuw dus het kan zijn dat ze nog wat dingen verder moeten uitwerken over de komende weken.
PSN: Marselaar
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
tado doet niets met de spraakherkenning van Google. Er zit voor ons geen verschil tussen een spraak commando en een commando die u handmatig doorvoert via de Google assistent. Het lijkt op dit moment dat Google nog wat moeite heeft met NL spraakherkenning. (Ik las wat comments dat ook lichten aan/uit schakelen niet altijd goed gaat in het Nederlands). Ik denk een kwestie van tijd voordat Google dat oplost.Marselaar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:15:
[...]
Ik heb letterlijk de zin geprobeerd uit jullie advertentie. Helaas.
Sinds gisteren de Tado V2 in huis, installeren was piece of cake en werkt prima. Ben wel benieuwd wanneer de V3+ app upgrade beschikbaar wordt in de app @tado.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
"Fall 2018"jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:25:
Sinds gisteren de Tado V2 in huis, installeren was piece of cake en werkt prima. Ben wel benieuwd wanneer de V3+ app upgrade beschikbaar wordt in de app @tado.
Ok, ik wacht aftado schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:28:
[...]
"Fall 2018"We hebben nog tot de kerst. (Ik verwacht wel dat het veel sneller zal komen dan de kerst.)
Ik heb vorig weekend een V2 gekocht. In de app ingesteld, vond het een mooi design. Sluit ik de app, heropen hem; ik herken niks meer 
Blijkbaar was het instellen al met de 'nieuwe app' en daarna is ie toch maar naar de oude gesprongen
Blijkbaar was het instellen al met de 'nieuwe app' en daarna is ie toch maar naar de oude gesprongen
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Amazon ėėn van de nieuwe investeerders in Tado:
https://techcrunch.com/20...__twitter_impression=true
https://techcrunch.com/20...__twitter_impression=true
Na een paar weken Tado in gebruik nog een suggestie ter verbetering wat mij betreft. In de instellingen van een zone is deze instelling beschikbaar:

Hiermee kun je aangeven hoe lang een wijziging van de temperatuur die je doet op de thermostaat zelf actief blijft. Ik zou het erg handig vinden als je dit ook kunt instellen voor een wijziging van een temperatuur die je doet in de app. Standaard gaat een wijziging van de temperatuur die je in de app doet in voor 'n uur, die tijd kun je wel aanpassen maar een optie als 'Tot de volgende automatische verandering' ontbreekt hier volledig. Zou dus mooi zijn als je ook voor een wijziging in de app een standaard kunt kiezen zoals in bovenstaand screenshot.

Hiermee kun je aangeven hoe lang een wijziging van de temperatuur die je doet op de thermostaat zelf actief blijft. Ik zou het erg handig vinden als je dit ook kunt instellen voor een wijziging van een temperatuur die je doet in de app. Standaard gaat een wijziging van de temperatuur die je in de app doet in voor 'n uur, die tijd kun je wel aanpassen maar een optie als 'Tot de volgende automatische verandering' ontbreekt hier volledig. Zou dus mooi zijn als je ook voor een wijziging in de app een standaard kunt kiezen zoals in bovenstaand screenshot.
Testopstellingkje gemaakt en alles werkt, bedankt 👍tado schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:00:
[...]
1. Ja, die lijkt gewoon te kunnen werken met ons relais.
2. Ja dat is prima, zorg wel dat er dan ook een "bypass" in het systeem zit. (vertraging tussen schakelen pomp en schakelen thermostaat)
3. Er moet een optie zijn voor "mijn setup staat er niet tussen", daarna krijgt u een mail, antwoord op die mail exact wat u wilt gaan doen. Dan helpt het installatie team u verder.
8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW
Mede forumleden,
Sinds eergister heb ik een tado thermostaat in huis. Tijdens de installatie kwam ik bij het instellen van mijn cv. Ik kon in eerste instantie mijn cv niet vinden in de lijst... (intergas combi kompakt hre 36/30). Dus heb ik een helpdesk verzoek ingediend. Ik had een reactie terug dat er wat meer informatie benodigd was.
Ik ben alleen benieuwd, kan ik mijn thermostaat verwijderen om deze vervolgens opnieuw aan mijn account te koppelen? Ik kom namelijk in dit topic meerdere gebruikers tegen die dezelfde cv in huis hebben hangen.
Alvast hartelijk dank voor de info.
(Zelf kan ik zo nergens terugvinden of deze mogelijkheid bestaat.)
Sinds eergister heb ik een tado thermostaat in huis. Tijdens de installatie kwam ik bij het instellen van mijn cv. Ik kon in eerste instantie mijn cv niet vinden in de lijst... (intergas combi kompakt hre 36/30). Dus heb ik een helpdesk verzoek ingediend. Ik had een reactie terug dat er wat meer informatie benodigd was.
Ik ben alleen benieuwd, kan ik mijn thermostaat verwijderen om deze vervolgens opnieuw aan mijn account te koppelen? Ik kom namelijk in dit topic meerdere gebruikers tegen die dezelfde cv in huis hebben hangen.
Eerst wordt er naar je huidige thermostaat gevraagd, daarna pas naar je huidige ketel. Vergis je je daarin wellicht? Ik destijds wel, kon m'n Intergas ook niet vinden, bleek dat ik in de stap van de thermostaat zat.M009 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:57:
Mede forumleden,
JBS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38:
[...]
Eerst wordt er naar je huidige thermostaat gevraagd, daarna pas naar je huidige ketel. Vergis je je daarin wellicht? Ik destijds wel, kon m'n Intergas ook niet vinden, bleek dat ik in de stap van de thermostaat zat.

Vraagje.. ik heb een Nefit Topline HR30 CV ketel, werkt dat direct met een V3 of is daarvoor een opentherm adapter nodig?
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
Waar staat die optie?JBS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:26:
Na een paar weken Tado in gebruik nog een suggestie ter verbetering wat mij betreft. In de instellingen van een zone is deze instelling beschikbaar:
[Afbeelding]
Vroeger (in ieder geval vorig stookseizoen, half jaar en verder terug dus) was dit naar mijn weten gewoon mogelijk in de app. Het viel mij op dat ik het nu niet meer kan kiezen, het is nu echt permanent AAN of UIT. Een rare keuze vind ik, ik vond het ideaal zoals het was.JBS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:26:
[Afbeelding]
@tado Kun je dit bevestigen?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Niet per se permanent, je kunt ook een tijd kiezen voor hoelang de gewijzigde temperatuur actief blijft (tenminste in de 3+ app), maar kiezen voor 'tot een volgende automatische wijziging' ontbreekt.KhaZ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:41:
[...]
Vroeger (in ieder geval vorig stookseizoen, half jaar en verder terug dus) was dit naar mijn weten gewoon mogelijk in de app. Het viel mij op dat ik het nu niet meer kan kiezen, het is nu echt permanent AAN of UIT. Een rare keuze vind ik, ik vond het ideaal zoals het was.
@tado Kun je dit bevestigen?
Oeps, deze quote had nog wel bij m'n vorig bericht gekund...
[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 26-10-2018 08:56 ]
Hmm dan hebben ze dat uit de V3 app gesloopt (die heb ik), dat is niet netjes.
[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 26-10-2018 11:06 ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Hmm krijg nou wat, ik zie het nu ook weer.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dit is iets wat in de V3 app beschiktbaar is maar nog niet in de V3+ app op dit moment. Vanzelfsprekend zal dit weer worden toegevoegd aan de V3+ app zodat u ook bij het gebruiken van de manuele modus in de app kan kiezen voor "until next automatic schedule change".JBS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:26:
[Afbeelding]
Geen OpenTherm adapter nodig, we gaan direct of de modulerende Nefit EMS bus.DeMaartenR schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 01:28:
[...]
Vraagje.. ik heb een Nefit Topline HR30 CV ketel, werkt dat direct met een V3 of is daarvoor een opentherm adapter nodig?
[ Voor 12% gewijzigd door tado op 26-10-2018 12:12 ]
Geen adapter nodig. Nefit protocol wordt door Tado ondersteund.
DeMaartenR schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 01:28:
[...]
Het stookseizoen is weer begonnen en de ellende met de vroege start en overshoots is nog niets beter geworden zo te zien.
De badkamer was vannacht om 4 uur al 20 graden (ipv 6:45 uur) en de woonkamer moet om 17:30 op 20 graden zijn, maar is om 15:00 uur al op 20 graden. Tado blijft vrolijk doorstoken en om 16:15 is het al 20.5 graden met nog steeds 2 vlammetjes warmtevraag.
Als ik vanuit werk naar huis rij (rit van ruim 1 uur) gaat de CV pas ongeveer 15 minuten voordat ik thuiskom iets doen waardoor het huis dus nog steeds steenkoud is als ik thuiskom.
Hoe kan het toch zijn dat ze zulke standaard-functionaliteit niet onder controle krijgen...
De badkamer was vannacht om 4 uur al 20 graden (ipv 6:45 uur) en de woonkamer moet om 17:30 op 20 graden zijn, maar is om 15:00 uur al op 20 graden. Tado blijft vrolijk doorstoken en om 16:15 is het al 20.5 graden met nog steeds 2 vlammetjes warmtevraag.
Als ik vanuit werk naar huis rij (rit van ruim 1 uur) gaat de CV pas ongeveer 15 minuten voordat ik thuiskom iets doen waardoor het huis dus nog steeds steenkoud is als ik thuiskom.
Hoe kan het toch zijn dat ze zulke standaard-functionaliteit niet onder controle krijgen...
Blij om te zien dat Tado direct werkt op de Google Home Hub, alleen het warm water doet het niet goed. Ook niet in de Android versie van Google Home app overigens...
Wanneer je alleen het programma bekijkt, staat de temperatuur goed:

Alleen zodra je iets wijzigt, kun je niet verder schakelen dan 35 graden, wat aan de lage kant is...
Wanneer je alleen het programma bekijkt, staat de temperatuur goed:

Alleen zodra je iets wijzigt, kun je niet verder schakelen dan 35 graden, wat aan de lage kant is...

Voeg daar nog even het ontbreken van een langzame opwarming (voorkomt geknal in leidingen) en natuurlijk de batterijproblemen aan toe.jeanpaulh schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:38:
Het stookseizoen is weer begonnen en de ellende met de vroege start en overshoots is nog niets beter geworden zo te zien. ................ Hoe kan het toch zijn dat ze zulke standaard-functionaliteit niet onder controle krijgen...
Geknal in de leidingen is eerder een probleem bij de aanleg van je leidingwerk dan een probleem van snelle opwarming (laat staan je thermostaat!) Goed aangelegde leiding knalt niet. Ga eens na waar je leiding klemt (bij mij was bijvoorbeeld de doorvoer bij het plafond niet ruim genoeg, de buis zat als het ware tegen het plafond. Gat ruimen verhielp het geknal)
Als je perse wil dat er langzaam verwarmd wordt, is het wellicht slimmer je uiterste temperatuur te verlagen?
Als je perse wil dat er langzaam verwarmd wordt, is het wellicht slimmer je uiterste temperatuur te verlagen?
HGBMason schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:50:
[...]
Voeg daar nog even het ontbreken van een langzame opwarming (voorkomt geknal in leidingen) en natuurlijk de batterijproblemen aan toe.
Hoi iedereen, een kennis van mij wil graag een thermostaat die zij uitsluitend handmatig wil bedienen, maar wel op afstand. Is de Tado dan wat? Zo ja, welke versie heb ik nodig? Of is er misschien nog een goedkopere oplossing?
Praktische vraag: Heb een Slim Schema ingesteld, voor elke dag specifiek. Hoe kan ik daar nou op een handige manier 's avonds voor de dag erna een wijziging in aanbrengen zonder het schema aan te passen met risico dat ik dat vergeet terug te zetten?
Concreet: Normaal op zondag 7:30 20.5 graden. Morgen wil ik dat pas om 9:00.
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 27-10-2018 22:46 ]
Ittt?JBS schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:46:
Praktische vraag: Heb een Slim Schema ingesteld, voor elke dag specifiek. Hoe kan ik daar nou op een handige manier 's avonds voor de dag erna een wijziging in aanbrengen zonder het schema aan te passen met risico dat ik dat vergeet terug te zetten?
If Monday 9am then turn on heating
Of Wat eerder zodat het op tijd warm is. Moet je wel de actie weer uitschakelen daarna.
Hallo, misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar ik kon
niet de juiste zoekstring vinden vandaar de vraag.
Nog een aanvullende vraag:
Kijkend naar het setpoint (gevraagde temperatuur op de thermostaat),
wanneer schakeld de Tado thermostaat aan en uit.
Dus als voorbeeld, setpoint 21C., bij welke temp. schakelt de Tado uit
en bij welke temp weer aan?
En is dit aan te passen?
niet de juiste zoekstring vinden vandaar de vraag.
Nog een aanvullende vraag:
Kijkend naar het setpoint (gevraagde temperatuur op de thermostaat),
wanneer schakeld de Tado thermostaat aan en uit.
Dus als voorbeeld, setpoint 21C., bij welke temp. schakelt de Tado uit
en bij welke temp weer aan?
En is dit aan te passen?
SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1
Dank voor de aanwijzingen. Ik kan daar inderdaad wat verbeteren. Mijn vorige thermostaat compenseerde/maskeerde dit manco van de oude installatie echter wel goed, vandaar dat ik deze functie hier noemde. Goed werkende vroege start gecombineerd met geleidelijke opwarming was een plus. Alleen was er met deze thermostaat nog geen zoneregeling mogelijk.DeAllerlangste schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:06:
Geknal in de leidingen is eerder een probleem bij de aanleg van je leidingwerk dan een probleem van snelle opwarming (laat staan je thermostaat!) Goed aangelegde leiding knalt niet. Ga eens na waar je leiding klemt (bij mij was bijvoorbeeld de doorvoer bij het plafond niet ruim genoeg, de buis zat als het ware tegen het plafond. Gat ruimen verhielp het geknal)
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door HGBMason op 28-10-2018 09:35 ]
Iemand een idee of de slimme knop op deze kraan past?
[ Voor 40% gewijzigd door GoEV6 op 28-10-2018 09:05 ]
Dit lijkt geen thermostatische kraan te zijn maar een gewone draaiknop. Heb je ook een foto van wat er op zat?GoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:02:
Iemand een idee of de slimme knop op deze kraan past?
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Sinds we vloerverwarming hebben, doet de Tado overshoots van maar liefst 2 graden! Toen ik deze zomer Tado belde om te vragen of er iets van algoritme oid veranderd moest worden om juist de vloerverwarming aan te sturen, zeiden ze dat dat niet nodig was.
Maar dat blijkt mij nu toch wel nodig te zijn, @tado ?
Ja deze. Het is deze knop denk ik. Moet er dan een hele andere kraan op?The-Priest-NL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:08:
[...]
Dit lijkt geen thermostatische kraan te zijn maar een gewone draaiknop. Heb je ook een foto van wat er op zat?
[ Voor 15% gewijzigd door GoEV6 op 28-10-2018 09:15 ]
Yep dat is dus een gewone kraan en geen thermostaat kraan.
Je zal dus de complete kraan moeten vervangen voor bijvoorbeeld deze
Hiervoor moet je echter wel je CV laten leeglopen.
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Daar was ik al bang voor. Heb twee van deze kranen. 1 in de badkamer, dat is niet zo'n punt omdat die nooit aan staat maar ook 1 in de woonkamer in de convectorput. Ik weet niet of ik hieraan wil beginnen......The-Priest-NL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:15:
[...]
Yep dat is dus een gewone kraan en geen thermostaat kraan.
Je zal dus de complete kraan moeten vervangen voor bijvoorbeeld deze
Hiervoor moet je echter wel je CV laten leeglopen.
Bij een convectorput zou ik zelf ook niet een thermostaatkraan in de put monteren i.v.m. de temperatuur meting. Kan je bij de leidingen in de woonkamer die naar de put toe gaan? dan kan je daar eventueel de thermostaatkraan plaatsen met de slimme knop erop dan heb je tenminste een meting in de ruimte zelf.GoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:18:
[...]
Daar was ik al bang voor. Heb twee van deze kranen. 1 in de badkamer, dat is niet zo'n punt omdat die nooit aan staat maar ook 1 in de woonkamer in de convectorput. Ik weet niet of ik hieraan wil beginnen......
De convectorput zit in de woonkamer, de kamerthermostaat kan dan toch de temperatuurmeting overnemen van de knop? In een kamer waar geen thermostaat hangt snap ik dat alleen de knop de temperatuur meet. Of zie ik dit verkeerd?The-Priest-NL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Bij een convectorput zou ik zelf ook niet een thermostaatkraan in de put monteren i.v.m. de temperatuur meting. Kan je bij de leidingen in de woonkamer die naar de put toe gaan? dan kan je daar eventueel de thermostaatkraan plaatsen met de slimme knop erop dan heb je tenminste een meting in de ruimte zelf.
Ahh check, je had echter niet gezegd dat je ook een Tado aan de muur had hangen vandaar die suggestieGoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:26:
[...]
De convectorput zit in de woonkamer, de kamerthermostaat kan dan toch de temperatuurmeting overnemen van de knop? In een kamer waar geen thermostaat hangt snap ik dat alleen de knop de temperatuur meet. Of zie ik dit verkeerd?
Maar hoe dan ook zal je een kraan moeten vervangen voor een thermostaatkraan of er een thermostaatkraan tussen moeten zetten en dus je CV laten leeglopen.
Is op zich goed zelf te doen hoor, ketel uit en op het laagste punt een slang aan een radiator en leeg laten lopen. Pas hier nog gedaan omdat alleen in de keuken nog een gewone aan/uit kraan zat en de radiator verplaatst moest worden.
Ik heb nog geen Tado en dus ook nog niks aan de muur hangen maar ben aan het inventariserenThe-Priest-NL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:36:
[...]
Ahh check, je had echter niet gezegd dat je ook een Tado aan de muur had hangen vandaar die suggestie
Maar hoe dan ook zal je een kraan moeten vervangen voor een thermostaatkraan of er een thermostaatkraan tussen moeten zetten en dus je CV laten leeglopen.
Is op zich goed zelf te doen hoor, ketel uit en op het laagste punt een slang aan een radiator en leeg laten lopen. Pas hier nog gedaan omdat alleen in de keuken nog een gewone aan/uit kraan zat en de radiator verplaatst moest worden.
Wel wat extra kosten en werk dus....
Dank iig voor de hulp.
Verwijderd
Beste
Ik heb een viessmann vitodens f staan die 2 kringen heeft 1 kring voor beneden en 1kring voor boven alles word nu geregeld met een Honeywell regelaar ax1301 Hs kan ik daarop neen slimme thermostaat installeren met slimme radiator knoppen ?
Ik heb een viessmann vitodens f staan die 2 kringen heeft 1 kring voor beneden en 1kring voor boven alles word nu geregeld met een Honeywell regelaar ax1301 Hs kan ik daarop neen slimme thermostaat installeren met slimme radiator knoppen ?
Ik zit nu te kijken naar een pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3, ik kan echter niet vinden of ik hiermee naast mn ketel ook gelijk mn infraroodpanelen in de badkamer kan aansturen.
Zal dan waarschijnlijk met aparte ontvangers moeten, eventueel met een extra temperatuursensor?
Iemand die hierover iets kan zeggen?
Ketel: Intergas kombi kompakt hre 36/30 rf2 (aan/uit en opentherm)
IR-panelen: 2x Ecosun U 600W (simpelweg met een stekker)
Zal dan waarschijnlijk met aparte ontvangers moeten, eventueel met een extra temperatuursensor?
[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 28-10-2018 23:15 ]
Ik gebruik Tado al maanden en ben er heel tevreden van. Ik heb een thermostaat in de living (met 2 draden naar de CV-ketel) met 4 slimme radiatorknoppen eveneens in de living en dan nog 7 slimme knoppen in 7 andere ruimtes. Echter, de slimme radiatorknop in de kamer onder het schuine dak geeft eigenlijk niet de juiste "kamer" temperatuur weer aangezien de knop uiteraard aan de radiator is gemonteerd en bovendien relatief dicht bij het schuine dak staat. De temperatuur met een off-set aanpassen heeft niet veel zin.
- Kan ik nog een themostaat kopen (zonder aan te sluiten op draden naar de CV-ketel) enkel om op die zolderkamer de temperatuur beter te lezen en te bedienen ? Dus 2 thermostaten in totaal: 1 bedraad naar CV en 1 gewoon voor temperatuur-meting en bediening.
- Aangezien ik al Tado-gebruiker ben en enkel een thermostaat bij wil, moet ik dan in de toekomst ook abonnementskosten betalen ?
- Kan ik nog een themostaat kopen (zonder aan te sluiten op draden naar de CV-ketel) enkel om op die zolderkamer de temperatuur beter te lezen en te bedienen ? Dus 2 thermostaten in totaal: 1 bedraad naar CV en 1 gewoon voor temperatuur-meting en bediening.
- Aangezien ik al Tado-gebruiker ben en enkel een thermostaat bij wil, moet ik dan in de toekomst ook abonnementskosten betalen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Bavala op 28-10-2018 23:35 ]
Welke schema’s hebben jullie ingesteld? Bij mij thuis hebben we beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Momenteel heb ik de vloerverwarming op 20 graden als we thuis zijn en 18 graden als we weg zijn. De water temperatuur staat op 55 graden. Omdat het weer erg verschillend is en de Tado net hangt heb ik nog geen referenties. Dus zou graag weten welke temperaturen aanbevolen worden om het lekker in huis te hebben, maar ook om zoveel mogelijk energie te besparen.
Kan iemand hier me helpen? Gister voor het eerst de verwarming aangezet. Ik heb alles nog op handmatig staan, ik heb de verwarming met de app op 21 graden ingesteld, dat werkte allemaal prima. Toen de verwarming uitgezet en naar bed gegaan. Ik keek vanochtend voor ik naar beneden ging even in de Tado app, zie ik dat het 27 graden is
Ik dacht dat ik hem niet uit had gezet, maar de app stond goed, ik snel naar beneden, is de thermostaatknop van de verwarming afgevallen... Hoe kan dat nou weer?
Ik had niet veel tijd, maar heb 5 minuten lang geprobeerd de knop opnieuw te monteren, maar dat lijkt niet te lukken.
Ik heb twee foto's gemaakt van de aansluiting. Iemand enig idee hoe dit kan?! De verwarming zit in een convectorput, daarom is het lastig foto's maken.

Ik had niet veel tijd, maar heb 5 minuten lang geprobeerd de knop opnieuw te monteren, maar dat lijkt niet te lukken.
Ik heb twee foto's gemaakt van de aansluiting. Iemand enig idee hoe dit kan?! De verwarming zit in een convectorput, daarom is het lastig foto's maken.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Sinds kort ben ik in het bezit van een google home. Om mijn huis verder smart te maken zoek ik een slimme thermostaat die bij mijn Remeha cv past.
Tado v3+ zie ik dan samen met de nest en honeywell voorbij komen. Zou deze in mijn situatie passend zijn? Heb ik hiervoor een starterskit nodig?
Ik lees dat tado zelflerend is en zelf keuzes maakt. Wij werken zelf onregelmatig. Het idee was dat ik tado in combinatie met google home en evt ifttt bedien. Bijv uit wanneer ik weg ga/ga slapen en weer aan wanneer ik op sta of thuis kom. Maar gaat tado in de tussentijd ook nog zelf dingen reguleren? Dit lijkt mij niet altijd handig (zeker als hij het mis heeft..) wat is jullie ervaring hierin?
Ook lijkt mij de slimme thermostaat knoppen handig. Werken deze ook samen met ifttt en google home?
Tado v3+ zie ik dan samen met de nest en honeywell voorbij komen. Zou deze in mijn situatie passend zijn? Heb ik hiervoor een starterskit nodig?
Ik lees dat tado zelflerend is en zelf keuzes maakt. Wij werken zelf onregelmatig. Het idee was dat ik tado in combinatie met google home en evt ifttt bedien. Bijv uit wanneer ik weg ga/ga slapen en weer aan wanneer ik op sta of thuis kom. Maar gaat tado in de tussentijd ook nog zelf dingen reguleren? Dit lijkt mij niet altijd handig (zeker als hij het mis heeft..) wat is jullie ervaring hierin?
Ook lijkt mij de slimme thermostaat knoppen handig. Werken deze ook samen met ifttt en google home?
Dat is het probleem van de meegeleverde plastic hulpstukken/adapters die meerderen van ons gehad hebben. Na het kopen van metalen adapters heb ik er geen last meer van gehad. Er staan meerdere links in dit topic, inclusief uit naam van gebruiker Tado zelf.miicker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:18:
Kan iemand hier me helpen? Gister voor het eerst de verwarming aangezet. Ik heb alles nog op handmatig staan, ik heb de verwarming met de app op 21 graden ingesteld, dat werkte allemaal prima. Toen de verwarming uitgezet en naar bed gegaan. Ik keek vanochtend voor ik naar beneden ging even in de Tado app, zie ik dat het 27 graden isIk dacht dat ik hem niet uit had gezet, maar de app stond goed, ik snel naar beneden, is de thermostaatknop van de verwarming afgevallen... Hoe kan dat nou weer?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
@DUX meen je dit?... Dus met de standaard adapter valt de knop gewoon van de verwarming af zonder dat iemand de knop aanraakt en de oplossing die TADO biedt is het zelf aanschaffen van een betere adapter? Ik begin toch wel flink spijt te krijgen van mijn aankoop.
Kun je eens aangeven wat er juist afgevallen is ? Als dit foto's van achteraf zijn, zit de adaptor er dus blijkbaar nog op. Dus als het knop+basisplaat is die er af viel, dan is dat wel heel bizar, want de basisplaat zit op de adaptor geschroefd, dus die kan nooit vanzelf los komen, laat staan eraf vallen. Je bent toch zeker dat je de basisplaat goed bevestigd hebt (i.e. de metalen ring vastgeschroefd op de adaptor) ?miicker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:18:
Dat meen ik, máár ik zou daar niet teveel een probleem van maken als ik jou was. Niet iedereen heeft er ook last van heb ik het idee. Je hebt Tado gekocht om de functionaliteit van de knop; dan laat je je toch niet van de wijs brengen om zo'n stom adaptertjemiicker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:58:
@DUX meen je dit?... Dus met de standaard adapter valt de knop gewoon van de verwarming af zonder dat iemand de knop aanraakt en de oplossing die TADO biedt is het zelf aanschaffen van een betere adapter? Ik begin toch wel flink spijt te krijgen van mijn aankoop.
Als je even in het topic zoekt op "adapter" of "metalen adapter" komt het helemaal goed. Zoveel kost het niet.
Het beschreven probleem had ik ook alvorens de metalen adapters te nemen. Die plastic dingen waren niet vormvast genoeg (hard/zacht aandraaien zorgde voor een andere vorm of hittegevoeligleid had effect) waardoor de ring inclusief knop gelanceerd werd door de pin van de radiator die naar buiten kwam. Het geheel kon niet genoeg tegenwicht bieden door de gebrekkige montage. Nogmaals, metalen adaptertje lost alles op.Twixie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
Dus als het knop+basisplaat is die er af viel, dan is dat wel heel bizar, want de basisplaat zit op de adaptor geschroefd, dus die kan nooit vanzelf los komen, laat staan eraf vallen.
[ Voor 29% gewijzigd door DUX op 29-10-2018 12:42 ]
Heb ik vorig jaar precies compleet gemist. Ik zie wel dat deze adaptors, en ook die van @miicker andere zijn dan die ik heb, en op foto lijken ze van zachter/flexiblere plastic, waardoor mogelijk de schroefdraad veel gemakkelijker kapot trekt.DUX schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
[...]
Als je even in het topic zoekt op "adapter" of "metalen adapter" komt het helemaal goed. Zoveel kost het niet.
De adaptors die ik heb zijn van wit hard plastic, en klikken gewoon op de ventielkop. Ze zijn overigens een bitch om er terug af te halen, aangezien er helemaal geen schroeven o.i.d. aan te pas komen. Je moet ze zelf wat open forceren met een schroevendraaier en zo van de kop af wrikken. Misschien daarmee dat ze ondertussen vervangen zijn, maar blijkbaar door een inferieur model.
De foto is alles wat er nog op zat, de hele knop etc is er dus afgevallen. Ik mag van geluk spreken dat de knop niet kapot is gegaan.Twixie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
[...]
Kun je eens aangeven wat er juist afgevallen is ? Als dit foto's van achteraf zijn, zit de adaptor er dus blijkbaar nog op. Dus als het knop+basisplaat is die er af viel, dan is dat wel heel bizar, want de basisplaat zit op de adaptor geschroefd, dus die kan nooit vanzelf los komen, laat staan eraf vallen. Je bent toch zeker dat je de basisplaat goed bevestigd hebt (i.e. de metalen ring vastgeschroefd op de adaptor) ?
@DUX ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb voor de aanschaf foto's opgestuurd van de aansluiting, mij werd beloofd dat het allemaal zou passen en werken. Ik koop een werken product, door zo'n slechte kwaliteit adapter is het voor mij dus een niet werkbaar product, ik vind dat Tado dan mag zorgen voor een werkend alternatief: lees een kwalitatief goede adapter.
Heb eens opgezocht, en ik heb blijkbaar zelf nooit de standaard geleverde adaptors gebruikt omdat die niet pasten op mijn Giacomini ventielen. Tado heeft er dan direct andere opgestuurd, en die zijn dus blijkbaar van betere kwaliteit (alhoewel nog altijd uit kunststof).
Ik heb ook een support aanvraag gedaan, dus ben benieuwd wat ik te horen krijgTwixie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:11:
Heb eens opgezocht, en ik heb blijkbaar zelf nooit de standaard geleverde adaptors gebruikt omdat die niet pasten op mijn Giacomini ventielen. Tado heeft er dan direct andere opgestuurd, en die zijn dus blijkbaar van betere kwaliteit (alhoewel nog altijd uit kunststof).
Ik ben het niet met je oneens, hoormiicker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:05:
@DUX ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb voor de aanschaf foto's opgestuurd van de aansluiting, mij werd beloofd dat het allemaal zou passen en werken. Ik koop een werken product, door zo'n slechte kwaliteit adapter is het voor mij dus een niet werkbaar product, ik vind dat Tado dan mag zorgen voor een werkend alternatief: lees een kwalitatief goede adapter.
Lastig punt. Aan de ene kant wil Tado natuurlijk een zo compatibel mogelijk product op de markt zetten. Zouden het echter allemaal metalen adapters zijn, dan waren de radiatorknoppen direct 1 of 2 tientjes duurder. Nu is het plastic en dat werkt bij mij voorlopig prima, maar is natuurlijk geen ultieme oplossing qua kwaliteit.
Bij mij vielen er ook 2 vd 4 af.. heb het opgelost met isolatietape (zwart tape van 1cm breed wat volgens mij gebruikt wordt om stroomdraden te isoleren).
Goed idee, ik heb nog wel een rolletje teflon tape liggen, dat ga ik eens proberen.dog4life schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:55:
Bij mij vielen er ook 2 vd 4 af.. heb het opgelost met isolatietape (zwart tape van 1cm breed wat volgens mij gebruikt wordt om stroomdraden te isoleren).
Ik heb al even het Tado systeem,maar omdat de radiatoren lang niet hebben aangestaan heb ik nu een vraag.
Even een situatie schets: open keuken, woonkamer en uitbouw. In de keuken en in de uitbouw zit een radiator en de thermostaat zit in het midden van de woning.
Eerst had ik alleen de slimme thermostaat in de woonkamer en zodra ik die instelde op een bepaalde temperatuur ging de verwarming in de keuken en uitbouw aan. Zodra de thermostaat de juiste temperatuur had schakelde de cv uit. De andere kamers in het huis hadden al Tado radiator knoppen en daar werkt het goed.
Nu heb ik ook op de keuken en op de uitbouw radiator een slimme radiator knop geplaatst. Stel ik nu een temperatuur in op de slimme thermostaat dan gaat de cv wel aan maar de radiatoren blijven uit/dicht.
Om de woonkamer dus te verwarmen moet ik in de app(of fysiek de knoppen verdraaien) de keuken en uitbouw radiatoren op een hogere temperatuur instellen. Is er een manier om dat gewoon te laten regelen via de slimme thermostaat?
Even een situatie schets: open keuken, woonkamer en uitbouw. In de keuken en in de uitbouw zit een radiator en de thermostaat zit in het midden van de woning.
Eerst had ik alleen de slimme thermostaat in de woonkamer en zodra ik die instelde op een bepaalde temperatuur ging de verwarming in de keuken en uitbouw aan. Zodra de thermostaat de juiste temperatuur had schakelde de cv uit. De andere kamers in het huis hadden al Tado radiator knoppen en daar werkt het goed.
Nu heb ik ook op de keuken en op de uitbouw radiator een slimme radiator knop geplaatst. Stel ik nu een temperatuur in op de slimme thermostaat dan gaat de cv wel aan maar de radiatoren blijven uit/dicht.
Om de woonkamer dus te verwarmen moet ik in de app(of fysiek de knoppen verdraaien) de keuken en uitbouw radiatoren op een hogere temperatuur instellen. Is er een manier om dat gewoon te laten regelen via de slimme thermostaat?
Mij lijkt dat het mogelijk moet zijn om een extra Tado thermostaat in de badkamer op te hangen, en de panelen aan te sluiten op het relais in de thermostaat. De stekker aan de panelen moet er dan wel van af, of gebruik een verlengsnoer zonder stekker.mitsumark schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:22:
Ik zit nu te kijken naar een pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3, ik kan echter niet vinden of ik hiermee naast mn ketel ook gelijk mn infraroodpanelen in de badkamer kan aansturen.
Zijn er geen normale radiatoren in de badkamer? Dan moet de helpdesk instellen dat de thermostaat in de badkamer alléén het relais moet bedienen en niet de ketel moet inschakelen als er warmtevraag is.
Je kan de helpdesk vragen of dit inderdaad mogelijk is, of misschien kan @tado uitsluitsel geven.
@tado klopt deze insteek? Ik heb in mijn woonkamer ook aangegeven dat de thermostaat leidend is voor de temperatuur, maar betekent dit dat er met de metingen van de radiatorknoppen verder niets gedaan wordt?GoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:26:
[...]
De convectorput zit in de woonkamer, de kamerthermostaat kan dan toch de temperatuurmeting overnemen van de knop? In een kamer waar geen thermostaat hangt snap ik dat alleen de knop de temperatuur meet. Of zie ik dit verkeerd?
Je hebt de keuken en uitbouw blijkbaar als aparte zones gedefinieerd.ozziestroker1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:13:
Ik heb al even het Tado systeem,maar omdat de radiatoren lang niet hebben aangestaan heb ik nu een vraag.
Als je de knoppen in die ruimtes toevoegt aan de woonkamer-zone, dan gaan ze allemaal tegelijk open en dicht als de thermostaat in de woonkamer om warmte vraagt, en hoef (en kan!) je ze dus niet meer apart instellen.
Ja dat klopt. Één apparaat geldt als meetapparaat; met de metingen van de rest wordt niets gedaan.Edmin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
@tado klopt deze insteek? Ik heb in mijn woonkamer ook aangegeven dat de thermostaat leidend is voor de temperatuur, maar betekent dit dat er met de metingen van de radiatorknoppen verder niets gedaan wordt?
Zelfs de open-raam-detectie maakt alleen gebruik van het centrale meetpunt meen ik, en werkt dus niet erg goed. Meting op de radiator die het dichtst bij het raam zit zou veel beter zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door PeterdeBruin op 29-10-2018 16:38 ]
@tado
Sinds kort ben ik in het bezit van een google home. Om mijn huis verder smart te maken zoek ik een slimme thermostaat die bij mijn Remeha cv past.
Hierbij een 2tal vragen van een Tado Newbie gebruiker.
- Hoe kun je zien of de Tado thermostaat met aan/uitvregeling uitstuurt (warmtevraag is) op
de thermostaat zelf en in de app?
- In het grafisch overzicht van de temperatuur in de app worden een aantal grijstinten toegepast,
wat is de exacte betekenis van de diverse tinten?
https://www.mupload.nl/img/ljvvneuad54qi.jpeg
- Hoe kun je zien of de Tado thermostaat met aan/uitvregeling uitstuurt (warmtevraag is) op
- In het grafisch overzicht van de temperatuur in de app worden een aantal grijstinten toegepast,
[ Voor 3% gewijzigd door Chip2710 op 29-10-2018 16:58 ]
Op de thermostaat kun je het niet zien.Chip2710 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:55:
Hierbij een 2tal vragen van een Tado Newbie gebruiker.
In de app kun je het aan de 0-3 vlammetjes middenop het scherm ongeveer zien (geen/laag/middel/hoog).
De 3 grijstinten in de grafiek stemmen overeen met 1/2/3 vlammetjes.
Op mijn tado status-website http://www.peterdebruin.net/tado.html kun je nauwkeuriger zien hoe groot de warmtevraag van elke zone is (0-100%).
Een warmtevraag van 1-33% wordt door de app weergegeven als 1 vlammetje, van 34-66% als 2 vlammetjes, en 67-100% als 3 vlammetjes.
Bij een lage warmtevraag, beneden de 10%. kan het zijn dat de ketel helemaal niet gaat branden; dat hangt van instellingen op de ketel af.
Hoe groot de warmtevraag aan de CV-ketel is, is helaas nergens te zien.
Peter, bedankt voor je reactie!PeterdeBruin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:23:
[...]
Op de thermostaat kun je het niet zien.
In de app kun je het aan de 0-3 vlammetjes middenop het scherm ongeveer zien (geen/laag/middel/hoog).
De 3 grijstinten in de grafiek stemmen overeen met 1/2/3 vlammetjes.
Op mijn tado status-website http://www.peterdebruin.net/tado.html kun je nauwkeuriger zien hoe groot de warmtevraag van elke zone is (0-100%).
Een warmtevraag van 1-33% wordt door de app weergegeven als 1 vlammetje, van 34-66% als 2 vlammetjes, en 67-100% als 3 vlammetjes.
Bij een lage warmtevraag, beneden de 10%. kan het zijn dat de ketel helemaal niet gaat branden; dat hangt van instellingen op de ketel af.
Hoe groot de warmtevraag aan de CV-ketel is, is helaas nergens te zien.
Leuke link die je daaraangeeft, zal ik gebruiken.
Het vreemde is dat ik geen “vlammetjes” zie....... (zie screenshot)
Hoe kan dat, in de statistiek zijn wel de grijs kleuren te herkennen.
https://www.mupload.nl/img/ory66v.jpeg
Je hebt nu juist geen extra dingen nodig. De Tado merkt wanneer er iemand thuis is en staat dan 'aan'. Dat kan dan wel een programma zijn als nachtverlaging en overdag wel aan. En als de laatste het huis verlaat dan schakelt hij het systeem lager of uit. Afhankelijk van waar je bent. Dus je hoeft niets te programmeren. Hij heeft het bij mij nog nooit mis gehad.Morex schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:49:
@tado
Het wordt natuurlijk lastiger als je gedurende de nacht wakker bent en overdag slaapt. Eens in de 3 en een halve week. Er is geen enkel systeem wat dat kan raden. Wan in beide gevallen ben je gewoon thuis. Maar met de app kan je heel snel iets aan of uit zetten. Gedurende een bepaalde tijd of bv tot de volgende automatische stap. Je kan natuurlijk wel als ej slimme verlichting hebt en die zet je om 3 uur 's nachts aan de zaak zo instellen dat de tado dan een seintje krijgt om aan te gaan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Weet niet zeker of ik het goed begrijp. Maar het klinkt alsof je die knoppen van keuken en uitbouw niet in dezelfde woonkamer-zone gezet hebt. Gezien het 1 open ruimte is moet je dit ook als 1 zone zien en verwarmen alle radiatoren de volledige zone. In dat geval gaan de knoppen synchroon open of dicht op basis van de warmte-vraag van je centrale thermostaat.ozziestroker1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:13:
Je kan dit zelf in de app configureren door thermostaat en knoppen in dezelfde zone te stoppen. Je kan ook aangeven welk apparaat dient voor de temperatuurmetingen maar dat is dus normaal best je muurthermostaat.
EDIT: zie nu dat @PeterdeBruin me al voor was. Note to self: eerst thread doorlezen, dan pas Reply klikken
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 29-10-2018 20:42 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Stuur even in via onze support, dan hebben we toegang tot uw verwarmingsdata.Matomatisch schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:10:
Sinds we vloerverwarming hebben, doet de Tado overshoots van maar liefst 2 graden! Toen ik deze zomer Tado belde om te vragen of er iets van algoritme oid veranderd moest worden om juist de vloerverwarming aan te sturen, zeiden ze dat dat niet nodig was.
https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Ja, u heeft een starterskit slimme thermostaat nodig + losse thermostaat voor dat IR paneel. We kunnen tot 6Ampere schakelen dus 600W moet goed gaan. Let wel op, u moet zelf een beetje klussen aan de 230V zodat hij via ons potentiaalvrije relais gaat (NO en COM)PeterdeBruin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:19:
[...]
Mij lijkt dat het mogelijk moet zijn om een extra Tado thermostaat in de badkamer op te hangen, en de panelen aan te sluiten op het relais in de thermostaat. De stekker aan de panelen moet er dan wel van af, of gebruik een verlengsnoer zonder stekker.
Zijn er geen normale radiatoren in de badkamer? Dan moet de helpdesk instellen dat de thermostaat in de badkamer alléén het relais moet bedienen en niet de ketel moet inschakelen als er warmtevraag is.
Je kan de helpdesk vragen of dit inderdaad mogelijk is, of misschien kan @tado uitsluitsel geven.
Voor het aansluiten op de ketel krijgt u van ons op maat gemaakte instructies.
Ja die insteek klopt. De Slimme Thermostaat aan de muur zal de temperatuur meten voor de kamer en de Slimme Knoppen in de convectorput aansturen. De meting in de put zelf zal er niet meer toe doen.Edmin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
@tado klopt deze insteek? Ik heb in mijn woonkamer ook aangegeven dat de thermostaat leidend is voor de temperatuur, maar betekent dit dat er met de metingen van de radiatorknoppen verder niets gedaan wordt?
[ Voor 62% gewijzigd door tado op 29-10-2018 20:48 ]
Zojuist de extra radiatorknop die ik nog had liggen extra aangesloten voor de slaapkamer. Ging lekker snelThoit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:46:
Welke schema’s hebben jullie ingesteld? Bij mij thuis hebben we beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Momenteel heb ik de vloerverwarming op 20 graden als we thuis zijn en 18 graden als we weg zijn. De water temperatuur staat op 55 graden. Omdat het weer erg verschillend is en de Tado net hangt heb ik nog geen referenties. Dus zou graag weten welke temperaturen aanbevolen worden om het lekker in huis te hebben, maar ook om zoveel mogelijk energie te besparen.
Thanks, dan kom ik op onderstaande uit.tado schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Ja, u heeft een starterskit slimme thermostaat nodig + losse thermostaat voor dat IR paneel. We kunnen tot 6Ampere schakelen dus 600W moet goed gaan. Let wel op, u moet zelf een beetje klussen aan de 230V zodat hij via ons potentiaalvrije relais gaat (NO en COM)
Voor het aansluiten op de ketel krijgt u van ons op maat gemaakte instructies.
6A*230V=1380W, dus 2 panelen van 600W geeft geen problemen?

Wat voor soort "klussen" heb je het dan over? Panelen aan de thermostaat, 230V draadje aan de thermostaat, klaar?

Die IR panelen direct op de thermostaat zou ik zeker niet doen. Het is ook nog in een badkamer toch?
Ik zou zelf voor een relais kiezen welke door de thermostaat bestuurd wordt
Ik zou zelf voor een relais kiezen welke door de thermostaat bestuurd wordt
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Sinds vandaag de tado opgehangen aan mijn remeha avanta 28c.
Alleen nu heb ik een beetje een probleem. Ik heb de thermostaat nu ingesteld op handmatig vorstbeveiliging. Dan zou je verwachten dat de ketel uit gaat, maar dit gebeurd niet. Hoe kan dit?
EDIT: lijkt erop dat ik het gevonden heb. Heb nog even op de thermostaat bij de instellingen het relais weer geactiveerd. Deze schakelde gelijk toen het opgeslagen was.
Alleen nu heb ik een beetje een probleem. Ik heb de thermostaat nu ingesteld op handmatig vorstbeveiliging. Dan zou je verwachten dat de ketel uit gaat, maar dit gebeurd niet. Hoe kan dit?
EDIT: lijkt erop dat ik het gevonden heb. Heb nog even op de thermostaat bij de instellingen het relais weer geactiveerd. Deze schakelde gelijk toen het opgeslagen was.
[ Voor 25% gewijzigd door tomas8891 op 30-10-2018 06:04 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
2*600w zou geen probleem moeten zijn.mitsumark schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Thanks, dan kom ik op onderstaande uit.
6A*230V=1380W, dus 2 panelen van 600W geeft geen problemen?
[Afbeelding]
Wat voor soort "klussen" heb je het dan over? Panelen aan de thermostaat, 230V draadje aan de thermostaat, klaar?
[Afbeelding]
Directe verbinding van de nul naar de panelen
Fase via de NO en COM van tado.
Misschien een klein beetje off-topic, maar ik ben op zoek naar een oplossing voor onze vloerverwarmingspomp.
Sinds het weer kouder wordt slaat de verwarming eindelijk weer aan, en ik het het idee dat onze vloerverwarming niet optimaal werkt.
Nu heb ik me een beetje ingelezen en het lijkt me interessant om de vloerverwarmingspomp uit te gaan schakelen als de aanvoer temperatuur van het water onder een bepaalde grens komt.
Bijvoorbeeld met: http://www.pompschakelaar.com/
Kan ik dit op de een of andere manier ook met Tado realiseren?
Sinds het weer kouder wordt slaat de verwarming eindelijk weer aan, en ik het het idee dat onze vloerverwarming niet optimaal werkt.
Nu heb ik me een beetje ingelezen en het lijkt me interessant om de vloerverwarmingspomp uit te gaan schakelen als de aanvoer temperatuur van het water onder een bepaalde grens komt.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ik ken niet uw huidige setup maar u zou eventueel de pomp kunnen schakelen met het relais van de tado in uw woonkamer.bonyuri schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:22:
Misschien een klein beetje off-topic, maar ik ben op zoek naar een oplossing voor onze vloerverwarmingspomp.
U voegt dan een extensiekit toe aan de ketel om die (modulerend) aan te sturen.
Let op: Het kan niet andersom, de thermostaat moet bedraad aan pomp, extensiekit aan ketel.
Op die manier zal de pomp alleen aan staan als er daadwerkelijk een warmtevraag is in de woonkamer.
Huidige setup is vrij simpel:
Tado thermostaat direct verbonden aan de ketel via OpenTherm.
Dit is wel een interessante, betekent dit dat het schakelen van de pomp dan losstaat van de warm water vraag uit kranen en douche?
Dit is wel een interessante, betekent dit dat het schakelen van de pomp dan losstaat van de warm water vraag uit kranen en douche?
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik heb een nieuwe kraan laten installeren op onze verwarming met tado thermostaatkraak in de slaapkamer. Ik hoor de thermostaat draaien maar de verwarming wordt niet warm. Wat zou dit kunnen zijn?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
De pomp zou nu ook al los moeten staan van warm douche/kraanwater ?bonyuri schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:30:
Huidige setup is vrij simpel:
De pomp gaat dan alleen aan als er warmtevraag is voor de woonkamer.
Haal de knop er eens helemaal af. Warmt de radiator dan wel op ? Anders zou het een blokkade kunnen zijn ?carpebios schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:35:
Ik heb een nieuwe kraan laten installeren op onze verwarming met tado thermostaatkraak in de slaapkamer. Ik hoor de thermostaat draaien maar de verwarming wordt niet warm. Wat zou dit kunnen zijn?
Ontluchten ?
[ Voor 31% gewijzigd door tado op 30-10-2018 09:41 ]
@PeterdeBruin @tado
Ik zou toch voorzichtig zijn met 230V in de badkamer. Het is een naar mijn weten niet IP gecertificeerde thermostaat en ook niet geaard?

@carpebios even kalibreren kan ook helpen. Was volgens mij iets met de batterij uit de thermostaatknop halen
Ik zou toch voorzichtig zijn met 230V in de badkamer. Het is een naar mijn weten niet IP gecertificeerde thermostaat en ook niet geaard?

@carpebios even kalibreren kan ook helpen. Was volgens mij iets met de batterij uit de thermostaatknop halen
[ Voor 16% gewijzigd door Appie Heijn op 30-10-2018 10:09 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Je hebt de nieuwe V3+ interface zie ik; hoe het er daar uit ziet weet ik niet.Chip2710 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:17:
[...]
Peter, bedankt voor je reactie!
Leuke link die je daaraangeeft, zal ik gebruiken.
Het vreemde is dat ik geen “vlammetjes” zie....... (zie screenshot)
Hoe kan dat, in de statistiek zijn wel de grijs kleuren te herkennen.
https://www.mupload.nl/img/ory66v.jpeg
In de screenshot is de gewenste temperatuur al bereikt, en zal er geen warmtevraag zijn, dus (in V3) géén vlammetjes.
Ok, geen vlammetje in de V3PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:11:
[...]
Je hebt de nieuwe V3+ interface zie ik; hoe het er daar uit ziet weet ik niet.
In de screenshot is de gewenste temperatuur al bereikt, en zal er geen warmtevraag zijn, dus (in V3) géén vlammetjes.
Dit is de 2de dag dat ik de Tado gebruik.
Gisteren was de overshoot, kijkend naar de doel temperatuur 0,1 graad, vandaag
is de overshoot 0,3/0,4 graad.
Is dat normaal, past de Tado dit zelf aan?
In zones met een kamerthermostaat wordt het na een paar dagen wellicht beter.Chip2710 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:05:
[...]
Ok, geen vlammetje in de V3
Dit is de 2de dat ik de Tado gebruik.
Gisteren was de overshoot, kijkend naar de doel temperatuur 0,1 graad, vandaag
is de overshoot 0,3/0,4 graad.
Is dat normaal, past de Tado dit zelf aan?
In zones met alleen radiatorthermostaten is dit normaal en gewenst.
De temperatuurmeting dicht bij een hete radiator is immers toch wat hoger dan de gemiddelde kamertemperatuur.
Maar als bv zone A 100% warmte vraagt en zone B veel minder, dan krijgt zone B wellicht ook meer warmte dan gevraagd en meer overshoot dan normaal.
PeterdeBruin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:30:
[...]
Je hebt de keuken en uitbouw blijkbaar als aparte zones gedefinieerd.
Als je de knoppen in die ruimtes toevoegt aan de woonkamer-zone, dan gaan ze allemaal tegelijk open en dicht als de thermostaat in de woonkamer om warmte vraagt, en hoef (en kan!) je ze dus niet meer apart instellen.
Bedankt voor de reactie's.Twixie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:34:
[...]
Weet niet zeker of ik het goed begrijp. Maar het klinkt alsof je die knoppen van keuken en uitbouw niet in dezelfde woonkamer-zone gezet hebt. Gezien het 1 open ruimte is moet je dit ook als 1 zone zien en verwarmen alle radiatoren de volledige zone. In dat geval gaan de knoppen synchroon open of dicht op basis van de warmte-vraag van je centrale thermostaat.
Je kan dit zelf in de app configureren door thermostaat en knoppen in dezelfde zone te stoppen. Je kan ook aangeven welk apparaat dient voor de temperatuurmetingen maar dat is dus normaal best je muurthermostaat.
EDIT: zie nu dat @PeterdeBruin me al voor was. Note to self: eerst thread doorlezen, dan pas Reply klikken.
In de app heb ik onder instellingen diverse ruimtes staan. Daar krijg ik het niet voor elkaar om ze samen te voegen. Moet dat dan via home kit? En zoja, moet ik dat dan bij ieder device doen?
[ Voor 19% gewijzigd door ozziestroker1 op 30-10-2018 12:25 ]
Het zit in het app-menu (V3) onder 'Apparaten', niet onder 'Instellingen'.ozziestroker1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de reactie's.
In de app heb ik onder instellingen diverse ruimtes staan. Daar krijg ik het niet voor elkaar om ze samen te voegen. Moet dat dan via home kit? En zoja, moet ik dat dan bij ieder device doen?
Ik denk dat je de apparaten eerst moet verwijderen en daarna aan de juiste zone toevoegen.
(of misschien is eerst verwijderen niet nodig).
Of concreet:PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:29:
[...]
Het zit in het app-menu (V3) onder 'Apparaten', niet onder 'Instellingen'.
Ik denk dat je de apparaten eerst moet verwijderen en daarna aan de juiste zone toevoegen.
(of misschien is eerst verwijderen niet nodig).
* in het hamburger-menu linksboven, heb je eerst een lijst van zones. Daaronder zit de optie 'apparaten'.
* Klik op apparaten, en klik dan op het apparaat dat je van zone wil veranderen.
* Vervolgens zie je daar 'Kamer' met de huidige zone, en daarop klikken laat je toe van een andere te kiezen.
Zeker niet nodig om te verwijderen.
Het is dus onder die diverse ruimtes dat je de optie 'Apparaten' hebt waar je je toewijzing kunt veranderen.ozziestroker1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:25:
Bedankt voor de reactie's.
[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 30-10-2018 12:45 ]
@PeterdeBruin @Twixie
Soms is het zo simpel maar is het toch gewoon zoeken...
Dit was inderdaad de oplossing en verwijderen was niet nodig. De 2 extra kamers werden zelf verwijderd omdat ik het "laatste"apparaat uit die zone had verplaatst.
Soms is het zo simpel maar is het toch gewoon zoeken...

Dit was inderdaad de oplossing en verwijderen was niet nodig. De 2 extra kamers werden zelf verwijderd omdat ik het "laatste"apparaat uit die zone had verplaatst.
Ik maak sinds twee maanden ook gebruik van Tado. Ik heb echter best wel veel problemen met het systeem. Mijn laatste probleem is dat de verwarming veel te vroeg begint met verwarmen en ook heel ver door schiet. Ik heb hier al eerder melding van gemaakt bij Tado. Nu zie ik dat de verwarming al voor 4 uur 's ochtends begint met verwarmen en al ver voor 7 uur 's ochtends (wanneer het op temperatuur moet zijn) warm is. Vaak ook nog eens een graad warmer dan is ingesteld. Zo was het vanochtend als rond 5 uur warm in huis.
Hebben anderen ook dit probleem?
Andere problemen die ik had:
-Kamer thermosthaat bepaalde temperatuur; dus ook al vroegen andere zones warmte, kregen ze alleen als de huiskamer ook verwarmd moest worden. (instelling alleen aan te passen door Tado)
-CV temperatuur teruggezet op 90 graden (instelling alleen aan te passen door Tado)
-Warm water comfort stand weer aangezet door tado (instelling alleen aan te passen door Tado)
-Knoppen vielen van de radiator af. Nieuwe ringen gekregen; was bekend probleem... Een knop is nu krom, omdat die op de CV leiding is gevallen.
-Overshoot (gaven aan dat het normaal was)
-Geofencing werkt niet. Drie Android telefoons; op geen van alle krijgen we het goed werkend.
-Nu: Verwarming die 2 uur te vroeg begint met verwarmen.
-Nu: Overshoot van 1 graad of meer
Andere problemen die ik had:
-Kamer thermosthaat bepaalde temperatuur; dus ook al vroegen andere zones warmte, kregen ze alleen als de huiskamer ook verwarmd moest worden. (instelling alleen aan te passen door Tado)
-CV temperatuur teruggezet op 90 graden (instelling alleen aan te passen door Tado)
-Warm water comfort stand weer aangezet door tado (instelling alleen aan te passen door Tado)
-Knoppen vielen van de radiator af. Nieuwe ringen gekregen; was bekend probleem... Een knop is nu krom, omdat die op de CV leiding is gevallen.
-Overshoot (gaven aan dat het normaal was)
-Geofencing werkt niet. Drie Android telefoons; op geen van alle krijgen we het goed werkend.
-Nu: Verwarming die 2 uur te vroeg begint met verwarmen.
-Nu: Overshoot van 1 graad of meer
[ Voor 41% gewijzigd door The End op 30-10-2018 13:39 ]
Gaat dit over een zone met alleen radiatorknoppen en 'vroege start' ingeschakeld?The End schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:30:
Ik maak sinds twee maanden ook gebruik van Tado. Ik heb echter best wel veel problemen met het systeem. Mijn laatste probleem is dat de verwarming veel te vroeg begint met verwarmen en ook heel ver door schiet. Ik heb hier al eerder melding van gemaakt bij Tado. Nu zie ik dat de verwarming al voor 4 uur 's ochtends begint met verwarmen en al ver voor 7 uur 's ochtends (wanneer het op temperatuur moet zijn) warm is. Vaak ook nog eens een graad warmer dan is ingesteld. Zo was het vanochtend als rond 5 uur warm in huis.
In zones met alleen radiatorknoppen is de 'vroege start'-optie totaal onbruikbaar; als er meerdere graden opgewarmd moet worden start hij uren te vroeg.
Dit is al twee jaar zo en er is al veel over geklaagd op dit forum.
Een jaar geleden schreef Tado:
@tado Hoe lang is 'tijdelijk'?tado schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:25:
Onze prioriteiten liggen op dit moment bij andere features/bugs. Early start op radiatoren is echt geen killer feature, gewoon nu tijdelijk uitzetten en zelf een inschatting maken.
Als het om een andere situatie gaat, vraag dan de helpdesk. En anders ook.
[ Voor 5% gewijzigd door PeterdeBruin op 30-10-2018 13:52 ]
Pfff, dat valt me wel erg tegen. Ik heb veel over Tado gelezen in dit topic, maar dit had ik nog niet gezien. Ben benieuwd wat Tado verstaat onder een thermostaat. Dit lijkt mij absolute basis functionaliteit voor een moderne thermostaat.PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:43:
[...]
Gaat dit over een zone met alleen radiatorknoppen en 'vroege start' ingeschakeld?
In zones met alleen radiatorknoppen is de 'vroege start'-optie totaal onbruikbaar; als er meerdere graden opgewarmd moet worden start hij uren te vroeg.
Dit is al twee jaar zo en er is al veel over geklaagd op dit forum.
Een jaar geleden schreef Tado:
[...]
@tado Hoe lang is 'tijdelijk'?
Als het om een andere situatie gaat, vraag dan de helpdesk. En anders ook.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!