Vreemde conversatie die je daar met @Greetoz hebt. Allez, vooral dan Greetoz zijn uitleg, want hij gaat compleet voorbij aan het feit dat jij juist wél wil hebben dat de verwarming uit is als iedereen weg is.timbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:35:
[...]
Als dat werkt zou het super zijn!
Maar als ik het goed begrijp, gaat de verwarming dan wel uit als iedereen weg is?
En start deze weer als iemand thuis komt?
ondanks dat de anderen geen databundel op hun telefoon hebben.
Zoals je terecht opmerkt, is het de vraag hoe geofencing werkt als een telefoon offline gaat. Ik vermoed dat Tado dan de laatste gekende locatie neemt, maar dat zal dus thuis zijn, en geofencing zal dan ook niet goed werken: de verwarming zal aan blijven omdat Tado denkt dat iemand nog thuis gebleven is. Ik zie ook geen manier waarop je de geofencing goed kunt laten werken in jouw situatie, dus dan moet je werken met de manuele methode die ik hierboven beschreef.
Een beetje kort door de bocht. Tado werkt simpelweg met een temperatuurinstelling die zakt naarmate je verder van huis bent. Hoe snel die temperatuur zakt, stel je zelf in (Eco, Balans of Comfort). Als je maar 5 minuten van huis bent, zal die temperatuur dus ook nauwelijks lager zijn dan de schema-temperatuur, zeker als je voor Comfort kiest. Als je dan lang van huis weg blijft, zal hij tussenin mogelijk toch nog blijven stoken.Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:30:
[...]
Het verwarmen voordat je thuiskomt werkt toch niet omdat hij pas begint als je 5 a 10 min van huis bent, zo snel warmt je huis niet op.