Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
timbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:35:
[...]
Als dat werkt zou het super zijn!
Maar als ik het goed begrijp, gaat de verwarming dan wel uit als iedereen weg is?
En start deze weer als iemand thuis komt?
ondanks dat de anderen geen databundel op hun telefoon hebben.
Vreemde conversatie die je daar met @Greetoz hebt. Allez, vooral dan Greetoz zijn uitleg, want hij gaat compleet voorbij aan het feit dat jij juist wél wil hebben dat de verwarming uit is als iedereen weg is.

Zoals je terecht opmerkt, is het de vraag hoe geofencing werkt als een telefoon offline gaat. Ik vermoed dat Tado dan de laatste gekende locatie neemt, maar dat zal dus thuis zijn, en geofencing zal dan ook niet goed werken: de verwarming zal aan blijven omdat Tado denkt dat iemand nog thuis gebleven is. Ik zie ook geen manier waarop je de geofencing goed kunt laten werken in jouw situatie, dus dan moet je werken met de manuele methode die ik hierboven beschreef.
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:30:
[...]
Het verwarmen voordat je thuiskomt werkt toch niet omdat hij pas begint als je 5 a 10 min van huis bent, zo snel warmt je huis niet op.
Een beetje kort door de bocht. Tado werkt simpelweg met een temperatuurinstelling die zakt naarmate je verder van huis bent. Hoe snel die temperatuur zakt, stel je zelf in (Eco, Balans of Comfort). Als je maar 5 minuten van huis bent, zal die temperatuur dus ook nauwelijks lager zijn dan de schema-temperatuur, zeker als je voor Comfort kiest. Als je dan lang van huis weg blijft, zal hij tussenin mogelijk toch nog blijven stoken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JBS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:46:
Mijn Nest V3 ga ik vervangen door een Tado V3+ met een aantal radiatorkranen. Ondanks dat het aansluiten een fluitje van een cent zou zijn, ben ik toch iets of wat huiverig om om de CV te gaan rommelen (ondanks dat 't de komende week natuurlijk niet erg koud wordt ;)). Ik check het daarom graag even hier.

Huidige situatie met Nest Heat Link:

- Linker twee gaan naar stopcontact.
- OT en OT2 naar de ketel
- T1 en T2 naar de Nest thermostaat beneden.

[Afbeelding]

Gevaarlijk om aannames te doen met draadjes, maar: Is het nu de bedoeling om OT1 en OT2 te verbinden met T1 en T2 zodat deze rechtstreeks vanuit de ketel naar de Tado thermostaat gaan? Twee draadjes op de rechtse - en + van de Tado thermostaat?

[Afbeelding]
In de Tado installatie instructies geef je je merk en type ketel op. Vervolgens krijg je de handleiding met stapsgewijze instructies voor die ketel te zien. Inclusief aansluitschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Edmin schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

In de Tado installatie instructies geef je je merk en type ketel op. Vervolgens krijg je de handleiding met stapsgewijze instructies voor die ketel te zien. Inclusief aansluitschema.
De Tado installatie wizard geeft aan dat ik de Tado Extension Kit nodig heb. Klopt dit wel?
Mijn Nest V3 thermostaat in de woonkamer is met twee draadjes aangesloten die afkomstig zijn van de Nest Heat Link die op zolder bij de ketel hangt.
Voorheen zat op de plek waar de Nest thermostaat hangt een simpele Honeywell ronde thermostaat, ook bedraad.

Ik lees in dit topic dat mensen in dezelfde situatie in de wizard aangegeven hebben een Honeywell Round te vervangen in plaats van een Nest. Als ik dat doe, kan ik inderdaad wel verder zonder de Tado Extension Kit te moeten registreren. Maar, is dit de juiste weg?

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 07-10-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Kan prima idd. Tado “kopieert” de instellingen van je oude thermostaat. Als je een round had die via OT aanstuurde, en je hebt dat niet veranderd tijdens je NEST gebruik, zal Tado ook via OT aan gaan sturen.

Wat je zult moeten doen is je heatlink verwijderen en je draden weer rechtstreeks in de ketel prikken. Daarna je Tado bedraad aansluiten en je hebt geen extension kit nodig. Tado configureer je meestal via een wizard, maar dat kan ook handmatig. Zoek maar op dit forum naar de handleiding daarvan (werd nl niet meegeleverd met de Tado).

Succes!
JBS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
De Tado installatie wizard geeft aan dat ik de Tado Extension Kit nodig heb. Klopt dit wel?
Mijn Nest V3 thermostaat in de woonkamer is met twee draadjes aangesloten die afkomstig zijn van de Nest Heat Link die op zolder bij de ketel hangt.
Voorheen zat op de plek waar de Nest thermostaat hangt een simpele Honeywell ronde thermostaat, ook bedraad.

Ik lees in dit topic dat mensen in dezelfde situatie in de wizard aangegeven hebben een Honeywell Round te vervangen in plaats van een Nest. Als ik dat doe, kan ik inderdaad wel verder zonder de Tado Extension Kit te moeten registreren. Maar, is dit de juiste weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

DeAllerlangste schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:53:
Kan prima idd. Tado “kopieert” de instellingen van je oude thermostaat. Als je een round had die via OT aanstuurde, en je hebt dat niet veranderd tijdens je NEST gebruik, zal Tado ook via OT aan gaan sturen.

Wat je zult moeten doen is je heatlink verwijderen en je draden weer rechtstreeks in de ketel prikken. Daarna je Tado bedraad aansluiten en je hebt geen extension kit nodig. Tado configureer je meestal via een wizard, maar dat kan ook handmatig. Zoek maar op dit forum naar de handleiding daarvan (werd nl niet meegeleverd met de Tado).

Succes!

[...]
De Honeywell hing er toen de vorige ketel nog in gebruik was en was destijds niet via OT aangesloten; de vorige ketel ondersteunde enkel AAN/UIT. Mijn huidige Nest V3 is wel via OpenTherm aangesloten (Op een Intergas HRE 36/30): JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"

Wanneer ik een andere thermostaat als huidig kies, krijg ik natuurlijk niet het juiste aansluitschema te zien..?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 07-10-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 21:16
Twixie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Vreemde conversatie die je daar met @Greetoz hebt. Allez, vooral dan Greetoz zijn uitleg, want hij gaat compleet voorbij aan het feit dat jij juist wél wil hebben dat de verwarming uit is als iedereen weg is.

Zoals je terecht opmerkt, is het de vraag hoe geofencing werkt als een telefoon offline gaat. Ik vermoed dat Tado dan de laatste gekende locatie neemt, maar dat zal dus thuis zijn, en geofencing zal dan ook niet goed werken: de verwarming zal aan blijven omdat Tado denkt dat iemand nog thuis gebleven is. Ik zie ook geen manier waarop je de geofencing goed kunt laten werken in jouw situatie, dus dan moet je werken met de manuele methode die ik hierboven beschreef.

[...]

Een beetje kort door de bocht. Tado werkt simpelweg met een temperatuurinstelling die zakt naarmate je verder van huis bent. Hoe snel die temperatuur zakt, stel je zelf in (Eco, Balans of Comfort). Als je maar 5 minuten van huis bent, zal die temperatuur dus ook nauwelijks lager zijn dan de schema-temperatuur, zeker als je voor Comfort kiest. Als je dan lang van huis weg blijft, zal hij tussenin mogelijk toch nog blijven stoken.
Hier was ik helaas al bang voor Twixie.
is er wel een optie om hem bv in de vakantie uit te zetten handmatig.
Zo dat hij niet meer het programma volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
In dat geval een round versie selecteren die wel OT is. Dan zit je goed. Of toch voor de optie gaan om de Tado handmatig te configureren.
JBS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:59:
[...]
De Honeywell hing er toen de vorige ketel nog in gebruik was en was destijds niet via OT aangesloten; de vorige ketel ondersteunde enkel AAN/UIT. Mijn huidige Nest V3 is wel via OpenTherm aangesloten (Op een Intergas HRE 36/30): JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"

Wanneer ik een andere thermostaat als huidig kies, krijg ik natuurlijk niet het juiste aansluitschema te zien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
timbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:06:
[...]
is er wel een optie om hem bv in de vakantie uit te zetten handmatig.
Zo dat hij niet meer het programma volgt.
Ja, heb ik gisteren al gepost. Denk dat je er over gelezen hebt :
Twixie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Je kan altijd manueel een temperatuur instellen en daarbij de optie 'tot beëindiging gebruiker' kiezen. Zoals de naam al zegt, zorgt dit er voor dat de ingestelde temperatuur dan blijft staan, ongeacht je schedule, en dat totdat het door jou terug in iets anders veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 21:16
Twixie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:40:
[...]

Ja, heb ik gisteren al gepost. Denk dat je er over gelezen hebt :

[...]
Sorry Twixie, toch nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Mocht het ondertussen nog niet gelukt zijn, graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
tado schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:36:
Een update voor huidige V1/V2 en V3 gebruikers met betrekking tot de V3+ app in de Engelstalige versie van de Management statement:
https://www.tado.com/t/en...lus-products/#app-upgrade

De Nederlandse vertaling zal later volgen.

Het komt er op neer dat alle huidige gebruikers naar de nieuwe V3+ app kunnen upgraden voor een eenmalige prijs van 19.99.

De upgrade is nu nog niet verkrijgbaar maar zal over de komende weken beschikbaar komen in de app.
@tado Kunnen jullie, zoals vaker in dit topic is gevraagd, ook iets concreter zijn over het volgende:
  • Hoe lang zullen jullie de V3 app ondersteunen? Natuurlijk zullen jullie dit niet tot in oneindigheid doen, wat ik begrijp en niet meer dan redelijk is, maar ik zou graag gewoon een concrete termijn horen. In een persbericht hebben jullie het over de lifetime van een thermostaat - maar wat is jullie definitie daarvan? Die lijkt mij leidend, en het lijkt me dan ook dat we daar uitsluitsel over mogen krijgen
  • Waar hebben we het concreet over bij 'the introduction of selected additional features'?. Er staat nu als voorbeeld dus detailed boiler reporting, maar welke features nog meer? Zoals ik eerder heb aangegeven vind ik persoonlijk dat de gehele roadmap, voordat jullie dit abonnementsmodel (wilden) introduceren, gratis als V3 (app) functionaliteit beschikbaar zou moeten komen.

Dit zou overigens geheel passen bij de volgende zin uit jullie statement:
    Of course we will uphold what we promised when you purchased our products.

Dus, kan ik er op rekenen dat het volgende gratis beschikbaar komt in de V3, zonder update en zonder kosten? Deze lijst is gemaakt op basis van de roadmap die actueel was in november 2017.
    • Child lock
    • Calcification protection
    • Location-based control per zone/room
    • Detailed boiler reporting Deze hebben jullie al expliciet genoemd
    • Simplified UI
    • Multi home
Ik zou hier nu graag eens echte duidelijkheid over krijgen, zoals eerder ook beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
De app en de website lijken er momenteel uit te liggen. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 18:06
pingpongblokje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:06:
De app en de website lijken er momenteel uit te liggen. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?
https://tado.statuspage.io/

Ja heb er op dit moment ook last van.

Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 08-10-2018 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
ilmithir schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

https://tado.statuspage.io/

Ja heb er op dit moment ook last van.

Mvg,

Ilmithir
En het werkt weer. Ze hadden een probleem met een database. Snel opgelost door Tado :)

[ Voor 7% gewijzigd door Apipa op 08-10-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Zuttasoxx schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:09:
Kan men trouwens een geregistreerde bridge verkopen? (maw deregistreren en nieuwe koper kan hem vervolgens opnieuw registreren?)

Ik zou een v2 upgraden naar v3
Op Tweakers gebruiken we de V&A. En ook daarvoor is je advertentie spammen op jet forum niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 08-10-2018 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Kun je in V3+ app op een of andere manier de volgorde van de tegels beïnvloeden? Daarbij zou ik bijvoorbeeld de tegel 'Verwarmingsketel reparatiediensten' helemaal willen verwijderen...

Nog een vraag/suggestie: Hoe kun je handmatig de Afwezig stand aanpassen naar Aanwezig zonder daadwerkelijk thuis te komen? Voor nu ben ik de enige met de app en activeerde per ongeluk 'Afwezig' toen dat gesuggereerd werd door de app.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZW6xcj.png

[ Voor 44% gewijzigd door JBS op 09-10-2018 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JBS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:55:
Kun je in V3+ app op een of andere manier de volgorde van de tegels beïnvloeden? Daarbij zou ik bijvoorbeeld de tegel 'Verwarmingsketel reparatiediensten' helemaal willen verwijderen...
+1 Ik weet niet of dit in het buitenland een populaire functie is, maar voor de Nederlandse markt waar onderhoudscontracten de norm zijn lijkt het me niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:55:

Nog een vraag/suggestie: Hoe kun je handmatig de Afwezig stand aanpassen naar Aanwezig zonder daadwerkelijk thuis te komen? Voor nu ben ik de enige met de app en activeerde per ongeluk 'Afwezig' toen dat gesuggereerd werd door de app.

[Afbeelding]
Heel erg bedankt voor de feedback. Ik heb het doorgestuurd naar de juiste personen binnen tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Mensen met stadsverwarming hebben ook geen onderhoudscontract voor de cv ketel nodig :-)
tado schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Heel erg bedankt voor de feedback. Ik heb het doorgestuurd naar de juiste personen binnen tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
hardtarget schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:48:
Ik heb sinds afgelopen woensdag de Tado v3+ met extensiekit

Nadat de ketel aangaat, gaat hij niet meer uit.
Ik had contact opgenomen met Tado, dit zou zeer waarschijnlijk komen door verouderde firmware in de extensiekit. De versie de er nu opstaat is 16.
Zoals ik al aangaf, aangesloten sedert woensdag.
Heeft iemand hier enig idee hoelang het duurt dat die nieuwe firmware erop staat?
Niemand ervaring met een verouderde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardtarget schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

Niemand ervaring met een verouderde firmware?
Normaal duurt een firwareupdate ongeveer 30 minuten.

Alleen is firmware 16 een hele oude, en dan kan het langer duren.

Graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Het beste is om tijdelijk de oude thermostaat terug te plaatsen, en de tado exact 3 meter van de bridge te leggen. Geef dat door aan onze klantenservice en dan gaat de update sneller.

Zodra u op de meest recente firmware zit verwacht ik geen verdere problemen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
tado schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Normaal duurt een firwareupdate ongeveer 30 minuten.

Alleen is firmware 16 een hele oude, en dan kan het langer duren.

Graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Het beste is om tijdelijk de oude thermostaat terug te plaatsen, en de tado exact 3 meter van de bridge te leggen. Geef dat door aan onze klantenservice en dan gaat de update sneller.

Zodra u op de meest recente firmware zit verwacht ik geen verdere problemen in de toekomst.
Bedankt voor uw reactie.
Morgen is de extensiekit al een week aangesloten. Lang genoeg lijkt mij.
Onze oude thermostaat is niet goed.
We zitten nu al 2 weken in een oncomfortabele temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardtarget schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor uw reactie.
Graag dit direct doorgeven via het contactformulier. Vanaf hier heb ik geen toegang tot uw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
tado schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Graag dit direct doorgeven via het contactformulier. Vanaf hier heb ik geen toegang tot uw account.
Heb hierover al een paar keer gebeld en gemaild.
Wat ze zeggen is dat het ivm oude firmware wat langer gaat duren.
Ze zijn er mee bezig.

Daarom stelde ik hier ook de vraag, was benieuwd of iemand anders dit ook meegemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvr
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-05-2020
Wat misschien goed is om even te vermelden: de slimme radiatorknoppen van Tado werken NIET met OPLAADBARE batterijen. En dat is natuurlijk wel een beetje jammer van het (chemisch) afval...

Tado is daar zelf - om begrijpelijke redenen - niet al te expliciet over. In de specs van het product staat daar in elk geval niets over vermeld. Ik was dus zelf nogal negatief verrast toen ik hier na veel problemen pas via de helpdesk achter kwam.

Inderdaad, op de instructiepagina voor het vervangen van de batterijen staat dat er "2 AA-batterijen (LR6)" nodig zijn. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die al blij is dat hij AA en AAA batterijen uit elkaar kan houden en niet weet dat LR6 batterijen per definitie niet-oplaadbaar zijn. Ik wist eerlijkgezegd niet beter dan dat AA batterijen altijd door oplaadbare AA batterijen kunnen worden vervangen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn; weer wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Silvr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:36:
Wat misschien goed is om even te vermelden: de slimme radiatorknoppen van Tado werken NIET met OPLAADBARE batterijen. En dat is natuurlijk wel een beetje jammer van het (chemisch) afval...
. Ik wist eerlijkgezegd niet beter dan dat AA batterijen altijd door oplaadbare AA batterijen kunnen worden vervangen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn; weer wat geleerd.
Dat verbaast me helemaal niets. Een gewone batterij heeft een spanning van 1.5 V en een oplaadbare iets van 1.2 volt. Dat scheelt bijna 20%.
Je ziet nog wel eens elektronica waarbij ze een volt of 5 nodig hebben. Dan kunnen ze kiezen voor 3 maal gewoon, is 4.5 volt of 4 maal oplaadbaar, is 4.8 volt. Alle twee binnen 10% van de gewenste spanning. Bij één cel zit je er dus veel verder naast

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 09-10-2018 14:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Zoek in dit forum even op “oplaadbaar” of “eneloop”, een medetweaker gebruikt nl al een tijdje met succes oplaadbare batterijen!
Silvr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:36:

Tado is daar zelf - om begrijpelijke redenen - niet al te expliciet over. In de specs van het product staat daar in elk geval niets over vermeld. Ik was dus zelf nogal negatief verrast toen ik hier na veel problemen pas via de helpdesk achter kwam.

Inderdaad, op de instructiepagina voor het vervangen van de batterijen staat dat er "2 AA-batterijen (LR6)" nodig zijn. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die al blij is dat hij AA en AAA batterijen uit elkaar kan houden en niet weet dat LR6 batterijen per definitie niet-oplaadbaar zijn. Ik wist eerlijkgezegd niet beter dan dat AA batterijen altijd door oplaadbare AA batterijen kunnen worden vervangen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn; weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
DeAllerlangste schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:14:
Zoek in dit forum even op “oplaadbaar” of “eneloop”, een medetweaker gebruikt nl al een tijdje met succes oplaadbare batterijen!
Effen gezocht maar dat leek alleen op de muurthermostaat te slaan. Die valt nog vrij goed mee qua batterijverbruik. Het zijn vooral de radiatorknoppen die heel snel 'leeg' zijn. Wanneer ik ze dan meet leveren ze nog 1.35V. Ik zou het eens moeten testen, maar volgens mij betekent het dat Eneloops al direct een battery low warning gaan geven (als ze al gaan werken). Oplaadbare leveren immers maar 1.2V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 18:06
Klopt, ik heb zelf ook eventjes Eneloop batterijen gebruikt als test in mijn radiatorknoppen.
Ze geven niet direct een low battery warning (weet het niet exact meer is ondertussen al weer een tijd geleden dat ik dit heb getest), maar zijn wel vele malen sneller "leeg" dan de aangeraden LR6 batterijen (en deze zijn bij mij ook al snel leeg).

[ Voor 3% gewijzigd door ilmithir op 10-10-2018 12:53 . Reden: even duidelijk gemaakt waar in de Eneloops zijn gebruikt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
  • Laatst online: 12-11-2024
Op dit moment heb ik een Nefit proline HRC 24 ketel met volgens mij een standaard moduline 100 thermostaat (draaiknop). Voordat ik de Tado aanschaf wil ik even zeker weten dat ik de Tado modulerend kan aansluiten zonder al te veel moeilijkheden. Door terug te zoeken in dit topic vond ik wel wat vergelijkbare discussies maar niet specifiek over deze ketel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
hardtarget schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor uw reactie.
Ik zag net dat je de update ook kunt forceren als je Homekit gebruikt. Je gaat dan in de tado app naar Instellingen > Homekit en daar zoek je het apparaat op. Vervolgens kun je bij Geavanceerd kiezen voor 'Firmware updaten'.

@tado Zojuist Tado bij ons thuis geinstalleerd. Ik heb wel de nieuwe internetbridge, maar nog niet de nieuwe App, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

archito schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:04:
Op dit moment heb ik een Nefit proline HRC 24 ketel met volgens mij een standaard moduline 100 thermostaat (draaiknop). Voordat ik de Tado aanschaf wil ik even zeker weten dat ik de Tado modulerend kan aansluiten zonder al te veel moeilijkheden. Door terug te zoeken in dit topic vond ik wel wat vergelijkbare discussies maar niet specifiek over deze ketel.

Alvast bedankt!
Je hebt dezelfde situatie als ik, maar met een ander type Nefit ketel. Werkt hetzelfde. Zie bijvoorbeeld deze tabel: https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
archito schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:04:

Alvast bedankt!
Wij kunnen uw ketel direct aansturen via het modulerende Nefit EMS protocol. U heeft dus geen converters nodig. Alleen de tado Slimme Thermostaat Starterskit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Vandaag stond de verwarming in de woonkamer op 19 graden, echter toen ik binnenkwam was het hier een 24,3 graden! Ik had verwacht dat hij wel afgeslagen zou zijn, maar ergens gaat er toch iets mis.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
Kix@$$ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:40:
[...]

Ik zag net dat je de update ook kunt forceren als je Homekit gebruikt. Je gaat dan in de tado app naar Instellingen > Homekit en daar zoek je het apparaat op. Vervolgens kun je bij Geavanceerd kiezen voor 'Firmware updaten'.
bedankt voor de info.
Inmiddels staat de nieuwe firmware er op. Nu nog ff afwachten of het goed gaat met de temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:41
Vraagje, ik heb mijn tado laten aansluiten maar mijn CV blijft oneindig stoken zonder dat ik 'm aan heb gezet (staat op 15)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oy4hY3B.png

1 en 2

ik heb ze gezet naar 3 en 4 (wat in die online handleiding bij de installatie stond)

Ik heb al een CV onderhoud bedrijf er na laten kijken (de cv zelf) die hebben de motor en drie weg klep vervangen. Heb ik iets fout gedaan?

CV = remeha quinta 28c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Wil je hem als aan/uit of als Opentherm? En zit hij aan de ketel-kant ook op die manier aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Kix@$$ schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:16:
Wil je hem als aan/uit of als Opentherm? En zit hij aan de ketel-kant ook op die manier aangesloten?
Opentherm ze hadden m op aan uit gezet maar ze zouden m weer terug hebben gezet. Maar dat durf ik niet te zeggen. ik ga er even een oude opentherm Honeywell tussen zetten en zien of die wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
rejer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:00:
Vraagje, ik heb mijn tado laten aansluiten maar mijn CV blijft oneindig stoken zonder dat ik 'm aan heb gezet (staat op 15)
[Afbeelding]

1 en 2

ik heb ze gezet naar 3 en 4 (wat in die online handleiding bij de installatie stond)

Ik heb al een CV onderhoud bedrijf er na laten kijken (de cv zelf) die hebben de motor en drie weg klep vervangen. Heb ik iets fout gedaan?

CV = remeha quinta 28c
Op de ketel moet de draden op klem 1 en 2 op via OpenTherm te werken(zie 9.4.3 in de handleiding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RzEUmFtWGybBeoGMDP3JFNCQ/thumb.png

En op service niveau moet instelling 9 op 00 staan. (zie 7.6.2 in de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
tado schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Wij kunnen uw ketel direct aansturen via het modulerende Nefit EMS protocol. U heeft dus geen converters nodig. Alleen de tado Slimme Thermostaat Starterskit
Dank voor het snelle antwoord!

Wellicht ben ik aan het verkeerde adres voor vragen over andere aanbieders, maar zijn onderstaande links bekende 'verkoopsets' bij tado? En is het enige verschil dat de ene 50 euro duurder is met 2 radiatorknoppen extra?

Wellicht dat iemand anders het antwoord hierop weet. :)

https://www.50five.nl/tad...ostat-starter-kit-v3.html

https://www.50five.nl/tad...atis-radiatorknoppen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
menzo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Op de ketel moet de draden op klem 1 en 2 op via OpenTherm te werken(zie 9.4.3 in de handleiding)

[Afbeelding]

En op service niveau moet instelling 9 op 00 staan. (zie 7.6.2 in de handleiding)
Super! volgens mij werkt hij nu! _/-\o_ Hij gaat aan wanneer ik 'm aanzet, en uit wanneer ik m uitzet. Laat ik dat nou net graag willen ;) .

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

archito schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Dank voor het snelle antwoord!

Wellicht ben ik aan het verkeerde adres voor vragen over andere aanbieders, maar zijn onderstaande links bekende 'verkoopsets' bij tado? En is het enige verschil dat de ene 50 euro duurder is met 2 radiatorknoppen extra?

Wellicht dat iemand anders het antwoord hierop weet. :)

https://www.50five.nl/tad...ostat-starter-kit-v3.html

https://www.50five.nl/tad...ostat-starter-kit-v3.html betreft een V3+ thermostaat.
https://www.50five.nl/tad...atis-radiatorknoppen.html betreft de V3 thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
Ik kom er op internet niet helemaal uit wat daar nu het grote verschil in is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

archito schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
archito schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Ik zou de V3 met de knoppen nemen, geen maandelijkse kosten (wel de nieuwe app na een keer €20) en twee knoppen die ook al best wat waard zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door menzo op 11-10-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
menzo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

Ik zou de V3 met de knoppen nemen, geen maandelijkse kosten (wel de nieuwe app na een keer €20) en twee knoppen die ook al best wat waard zijn.
Opgelet, bij de eenmalige 20 euro krijg je 1 jaar gratis skills. Daarna moet je ook maandelijks betalen als je deze skills wil behouden. O.a. geofencing is een skill.

Als Tado zijn beleid niet wijzigt gaat mijn tado binnen het jaar gewoon terug. Ik voel me nog steeds bedrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:56
Grave_ schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Opgelet, bij de eenmalige 20 euro krijg je 1 jaar gratis skills. Daarna moet je ook maandelijks betalen als je deze skills wil behouden. O.a. geofencing is een skill.

Als Tado zijn beleid niet wijzigt gaat mijn tado binnen het jaar gewoon terug. Ik voel me nog steeds bedrogen.
Heb ik wat gemist? Dus die een malige actie van V2/V3 gebruikers kunnen upgraden naar de nieuwe app zonder abonnement is maar voor een jaar, daarna wel een abonnement? Waar is dat gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
ardvark99 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Heb ik wat gemist? Dus die een malige actie van V2/V3 gebruikers kunnen upgraden naar de nieuwe app zonder abonnement is maar voor een jaar, daarna wel een abonnement? Waar is dat gecommuniceerd?
Oh, blijkbaar loopt ik een dikke week achter. Op 1 oktober heeft tado haar beleid aangepast. Mijn excuses.

Zie update op: https://www.tado.com/t/en...ated-new-v3plus-products/

(Komt ervan als je enkel de laatste pagina leest)

[ Voor 4% gewijzigd door Grave_ op 11-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heeft er overigens iemand al via officiële weg iets gehoord over de nieuwe v3+, wat het inhoudt, en wat het als huidige v3 betekent ? Ik heb nog letterlijk niets van Tado hierover gehoord, terwijl ik op Facebook wel regelmatig reclame voor v3+ zie passeren. Ook op de website is nu alles v3+ maar qua pricing of upgrades voor v3 is er nagenoeg niets te vinden. Enkel over Auto-Assist: "Maandelijks abonnement boekbaar in app, beginnend vanaf €2,99 per maand." wat ook al even vaag is, die 'vanaf'.

De enige informatie die we als klant krijgen is hier via @tado. Ok, je kan wel claimen dat voor ons als v3 er momenteel toch niets verandert, maar als ik er elders wel al overal sprake is van v3+, mogen wij als bestaande klant toch wat beter ingelicht worden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Twixie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:30:
Heeft er overigens iemand al via officiële weg iets gehoord over de nieuwe v3+, wat het inhoudt, en wat het als huidige v3 betekent ? Ik heb nog letterlijk niets van Tado hierover gehoord, terwijl ik op Facebook wel regelmatig reclame voor v3+ zie passeren. Ook op de website is nu alles v3+ maar qua pricing of upgrades voor v3 is er nagenoeg niets te vinden. Enkel over Auto-Assist: "Maandelijks abonnement boekbaar in app, beginnend vanaf €2,99 per maand." wat ook al even vaag is, die 'vanaf'.

De enige informatie die we als klant krijgen is hier via @tado. Ok, je kan wel claimen dat voor ons als v3 er momenteel toch niets verandert, maar als ik er elders wel al overal sprake is van v3+, mogen wij als bestaande klant toch wat beter ingelicht worden, vind ik.
De V3+ is enkel de nieuwe app met de skills. + wat geupdate interne componenten in de hardware (in ieder geval de kamerthermostaat).

De vanaf prijs is enkel omdat je ook jaarlijks 24,99 kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Grave_ schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
De V3+ is enkel de nieuwe app met de skills. + wat geupdate interne componenten in de hardware (in ieder geval de kamerthermostaat).
De vanaf prijs is enkel omdat je ook jaarlijks 24,99 kan betalen.
Dat weet ik ook wel. Mijn punt is gewoon dat we het allemaal hier dankzij @tado moeten vernemen. Ik heb nog een paar collega's die ook Tado hebben, maar niet op Tweakers zitten. Vrij zeker dat ze compleet van niets weten (maar het zal hen wellicht ook nog niet opgevallen zijn dat er nu v3+ ipv v3 verkocht wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grave_
Twixie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Dat weet ik ook wel. Mijn punt is gewoon dat we het allemaal hier dankzij @tado moeten vernemen. Ik heb nog een paar collega's die ook Tado hebben, maar niet op Tweakers zitten. Vrij zeker dat ze compleet van niets weten (maar het zal hen wellicht ook nog niet opgevallen zijn dat er nu v3+ ipv v3 verkocht wordt).
Als je vrij diep zoekt op de site kom je hier op uit:

https://support.tado.com/...et-de-V2-V3-Starterskits-

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

We zullen alle V1/V2/V3 klanten natuurlijk een mail sturen zodra de update optie daadwerkelijk is toegevoegd aan de app. Op dit moment is de verwachting dat dat in de komende 1-4 weken zal gaan gebeuren.

Het heeft minder zin om nu al mensen op de hoogte te stellen zonder de optie te bieden om daadwerkelijk up te graden.

Ik heb het hier bekend gemaakt omdat de meeste tweakers forum bezoekers toch wel op de hoogte zouden zijn via onze website of andere comments op het forum. En dan is het belangrijker dat de juiste informatie beschikbaar is.

Hier kunt u de laatste informatie lezen voor V1/V2/V3 klanten: https://www.tado.com/t/nl...oducten-gecreeerd-hebben/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Heb veel gelezen hier, maar zou toch graag de bevestiging van gebruikers hebben dat onderstaande setup gaat werken.

Situatie:
Stadsverwarming
Vloerverwarming volledige begane grond
Vloerverwarming badkamer
Rest van huis radiatoren met knop
Momenteel bedrade honeywell round voor aansturen vloerverwarming

Wat wil ik:
Met tado zones individueel aansturen dmv tado v3 op locatie van huidige honeywell round en in slaapkamer en vide dmv tado radiatorknop.

Volgens mij zou dit moeten werken en hoeven er geen separate zonekleppen meer geinstalleerd te worden, right?

Voor de volledigheid wat fotos van de vloerverwarming, stadswarmtebox en radiatorknop van badkamer (stuurt ook vloerverwarming aan)

Vloerverwarming:
Vloerverwarming

Stadswarmte:
Stadswarmte

Radiatorknop badkamer:
Radiatorknop

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buttonfreak85 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:07:
Heb veel gelezen hier, maar zou toch graag de bevestiging van gebruikers hebben dat onderstaande setup gaat werken.

Situatie:
Stadsverwarming
Vloerverwarming volledige begane grond
Vloerverwarming badkamer
Rest van huis radiatoren met knop
Momenteel bedrade honeywell round voor aansturen vloerverwarming

Wat wil ik:
Met tado zones individueel aansturen dmv tado v3 op locatie van huidige honeywell round en in slaapkamer en vide dmv tado radiatorknop.

Volgens mij zou dit moeten werken en hoeven er geen separate zonekleppen meer geinstalleerd te worden, right?

Voor de volledigheid wat fotos van de vloerverwarming, stadswarmtebox en radiatorknop van badkamer (stuurt ook vloerverwarming aan)

Vloerverwarming:
[Afbeelding: Vloerverwarming]

Stadswarmte:
[Afbeelding: Stadswarmte]

Radiatorknop badkamer:
[Afbeelding: Radiatorknop]

Dank alvast :)
Als de huidige thermostaat de vloerverwarming aan/uit kan zetten, en dat geen effect heeft op de werking van uw radiatorknoppen dan hoeft u geen verdere zonekleppen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

tado schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

We zullen alle V1/V2/V3 klanten natuurlijk een mail sturen zodra de update optie daadwerkelijk is toegevoegd aan de app. Op dit moment is de verwachting dat dat in de komende 1-4 weken zal gaan gebeuren.

Het heeft minder zin om nu al mensen op de hoogte te stellen zonder de optie te bieden om daadwerkelijk up te graden.

Ik heb het hier bekend gemaakt omdat de meeste tweakers forum bezoekers toch wel op de hoogte zouden zijn via onze website of andere comments op het forum. En dan is het belangrijker dat de juiste informatie beschikbaar is.

Hier kunt u de laatste informatie lezen voor V1/V2/V3 klanten: https://www.tado.com/t/nl...oducten-gecreeerd-hebben/
Ik lees daar over de app:
We hebben een app gebouwd die naar eigen voorkeur in te richten is.
In de basis is de nieuwe app mooi en fuctioneel, vind ik, maar 'naar eigen voorkeur in te richten'?
Wat is er op dit moment 'naar eigen voorkeur' in te richten? Natuurlijk kun je temperaturen aanpassen, schema's maken, etc. maar qua inrichting van de app zie ik geen mogelijkheden (vandaar ook m'n suggesties JBS in "Tado Smart Thermostat Topic")

En 'waardena' --> 'waarde na' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
tado schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

Wat gebeurt er als ik deze set koop i.p.v. de V3+ starterkit?

Kan ik dan voor 20 euro upgraden naar de nieuwe app zonder een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 14:45
archito schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Wat gebeurt er als ik deze set koop i.p.v. de V3+ starterkit?

Kan ik dan voor 20 euro upgraden naar de nieuwe app zonder een abonnement?
Klopt, zodra ze die upgrade beschikbaar maken. Geen abonnementskosten dan, maar ze zijn nog niet helemaal duidelijk over nieuwe "skills", maar de huidige krijg je dan gratis voor de levensduur van het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:21
Heeft iemand de nieuwe Google Home app V2.6.6.14 werkend met tado?

Ik zie de kamers wel, maar niet de status en temperatuur. Google zegt ook dat Tado niet bereikt kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Werkt prima hier, misschien moet je tado opnieuw koppelen met Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
menzo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:20:
Werkt prima hier, misschien moet je tado opnieuw koppelen met Google Home.
d'oh nooit geweten dat ik het gekoppeld had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Wij staan op het punt vloerverwarming aan te leggen (droogbouw, snel reagerend van warp systems). Nu heb ik begrepen dat als je de Voerverwarming apart wilt schakelen, je dit met een zoneklep moet gaan doen.

Op dit moment heb ik een simpele (modulerend) Tado thermostaat direct op de ketel aangesloten en nog geen zones.

Als ik de documentatie van TaDo goed ontcijfer, zou de standaard setup zijn om een Extensiekit op de ketel te zetten, welke modulerend blijft werken, op de vloerverwarming een zoneklep te laten zetten en vanaf hier een draad naar de kamerthermostaat te leggen, die in aan/uit modus de zoneklep gaat bedienen.

Als ik dit vergelijk met Honeywell evohome, is volgens het boekje een vergelijkbare setup, alleen bedien je de zoneklep met een aparte schakelaar ipv direct op de (draadloze, duh...) 'kamerthermostaat'.

Bij Honeywell systemen wordt geregeld een workaround toegepast, waarbij er geen zonneklep voor de vloerverwarming wordt geplaatst, naar een extra thermostaat knop (los van de thermostaat knop welke de watertemperatuur in de buizen regelt). Deze extra thermostaat knop werkt dan als zonneklep. (Slaggang volledig open/dicht).

Kan deze workaround ook met de Tado slimme thermostaat knop? Deze koppel je dan dus aan de kamerthermostaat en gaat (volledig) open bij een warmtevraag en (volledig) dicht bij geen warmtevraag. De kamerthermostaat stuurt dan verder de ketel (modulerend) aan, mochten andere ruimtes warmte nodig hebben (of via extra slimme thermostaten, en/of (in combinatie met) slime radiator knoppen.

Voor mij is het belangrijkste eigenlijk dat ik geen draad van de kelder naar de huidige locatie van de kamerthermostaat hoef te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:56:
Wij staan op het punt vloerverwarming aan te leggen (droogbouw, snel reagerend van warp systems). Nu heb ik begrepen dat als je de Voerverwarming apart wilt schakelen, je dit met een zoneklep moet gaan doen.

Op dit moment heb ik een simpele (modulerend) Tado thermostaat direct op de ketel aangesloten en nog geen zones.

Als ik de documentatie van TaDo goed ontcijfer, zou de standaard setup zijn om een Extensiekit op de ketel te zetten, welke modulerend blijft werken, op de vloerverwarming een zoneklep te laten zetten en vanaf hier een draad naar de kamerthermostaat te leggen, die in aan/uit modus de zoneklep gaat bedienen.

Als ik dit vergelijk met Honeywell evohome, is volgens het boekje een vergelijkbare setup, alleen bedien je de zoneklep met een aparte schakelaar ipv direct op de (draadloze, duh...) 'kamerthermostaat'.

Bij Honeywell systemen wordt geregeld een workaround toegepast, waarbij er geen zonneklep voor de vloerverwarming wordt geplaatst, naar een extra thermostaat knop (los van de thermostaat knop welke de watertemperatuur in de buizen regelt). Deze extra thermostaat knop werkt dan als zonneklep. (Slaggang volledig open/dicht).

Kan deze workaround ook met de Tado slimme thermostaat knop? Deze koppel je dan dus aan de kamerthermostaat en gaat (volledig) open bij een warmtevraag en (volledig) dicht bij geen warmtevraag. De kamerthermostaat stuurt dan verder de ketel (modulerend) aan, mochten andere ruimtes warmte nodig hebben (of via extra slimme thermostaten, en/of (in combinatie met) slime radiator knoppen.

Voor mij is het belangrijkste eigenlijk dat ik geen draad van de kelder naar de huidige locatie van de kamerthermostaat hoef te trekken.
Ja deze workaround werkt wel maar ondersteunen we niet officieel.
Dus het liefst een zoneklep installeren maar als dat niet kan kunt het op de manier proberen zoals u aangaf.

Hou er wel rekening mee dat er altijd nog een "domme" knop op je vloerverwarming moet blijven zitten die de temperatuur van het water meet, zodat er geen 60 graden water door de vloer gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Als je bij 50five deze set in je winkelwagentje gooit:

https://www.50five.nl/ver...atis-radiatorknoppen.html

Dan bestaat dat in je winkelwagentje uit een set van bridge (V3) en twee knoppen, en apart daarbij een extra slimme thermostaat.

Bij beide losse producten op die website staat bij "ondersteuning Amazon Alexa" -> Nee.

Betekent dit dat ik voor Amazon Alexa ondersteuning altijd de V3+ set nodig heb?
En werkt dat eventueel wel na de V3 app voor €20 te hebben geupgraded naar V3+ app?

Of is het deze combinatie van producten die Alexa mogelijk maakt?

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 15-10-2018 09:38 ]

ja, graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PJKs schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:37:
Als je bij 50five deze set in je winkelwagentje gooit:

https://www.50five.nl/ver...atis-radiatorknoppen.html

Dan bestaat dat in je winkelwagentje uit een set van bridge (V3) en twee knoppen, en apart daarbij een extra slimme thermostaat.

Bij beide losse producten op die website staat bij "ondersteuning Amazon Alexa" -> Nee.

Betekent dit dat ik voor Amazon Alexa ondersteuning altijd de V3+ set nodig heb?
En werkt dat eventueel wel na de V3 app voor €20 te hebben geupgraded naar V3+ app?

Of is het deze combinatie van producten die Alexa mogelijk maakt?
Je hebt 1 Starterskit nodig. Daarna kan je elke tado knop toevoegen en zullen ze allemaal ondersteuning hebben voor Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 16:39
sammyke007 schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:59:
Beste TADO.
Gisteren jullie slimme thermostaat geinstalleerd en het ging bijna vanzelf. BIJNA ;-)
Ik had een Bulex ThemaCondens + Bulex Exacontrol 7, verbinding over eBus. Als ik deze in de wizard koos, moest ik de slimme thermostaat aansluiten zoals een aan/uit. Dat wou ik dus niet! In deze Bulexketels kan je een OpenTherm module plaatsen van Bulex/AWS/SaunierDuval. Ik heb dus uiteindelijk de handleiding voor installateurs gevolgd en de Opentherm configuratie ingesteld. Werkt prima nu!

Misschien bij dit type ketels in je (verder zeer duidelijke) installatiewizard de vraag stellen of de gebruiker deze OpenTherm module geinstalleerd heeft?
Mij werd door de klantendienst gezegd dat het in mijn situatie niet zou werken. Ik heb ook een modulerende BULEX ketel. Wel met een draadloze Exacontrol themostaat. Volgens hen zou het niet mogelijk zijn omdat BULEX Glowworm ebus zou gebruiken om te moduleren. Ik lees wel in de documentatie dat BULEX net wel OpenThemr zou ondersteunen. Dit dus via een extra module? Waarom weet men dit niet bij Tado? Of mis ik iets?

Ik zit helaas met een "passief" vloerverwarmingsysteem die altijd meedraait in het circuit. Op zich vind ik dat geen probleem, gezien de andere kamers in mijn huis zelden een hoge temperatuur nodig hebben en de opwarmtijd van die kamers vele malen korter zijn dan de opwarmtijd van mijn vloerverwarming op het gelijkvloers. Ik zal daar dus volgens mij geen nadeel van ondervinden dat mijn vloerverwarming even meedraait met de overige kamers in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArneBE schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Mij werd door de klantendienst gezegd dat het in mijn situatie niet zou werken. Ik heb ook een modulerende BULEX ketel. Wel met een draadloze Exacontrol themostaat. Volgens hen zou het niet mogelijk zijn omdat BULEX Glowworm ebus zou gebruiken om te moduleren. Ik lees wel in de documentatie dat BULEX net wel OpenThemr zou ondersteunen. Dit dus via een extra module? Waarom weet men dit niet bij Tado? Of mis ik iets?

Ik zit helaas met een "passief" vloerverwarmingsysteem die altijd meedraait in het circuit. Op zich vind ik dat geen probleem, gezien de andere kamers in mijn huis zelden een hoge temperatuur nodig hebben en de opwarmtijd van die kamers vele malen korter zijn dan de opwarmtijd van mijn vloerverwarming op het gelijkvloers. Ik zal daar dus volgens mij geen nadeel van ondervinden dat mijn vloerverwarming even meedraait met de overige kamers in mijn huis.
Zodra u zelf de OpenTherm adapter aansluit zijn we natuurlijk wel geschikt.

We werken nog aan de communicatie omtrent adapters die klanten zelf zouden moeten aansluiten/kopen. (Wij bieden hier geen instructies voor aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
tado schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

We werken nog aan de communicatie omtrent adapters die klanten zelf zouden moeten aansluiten/kopen. (Wij bieden hier geen instructies voor aan).
Dat lijkt mij dan wel een ideale oplossing. Ik ga kijken of ik dit via mijn installateur kan verkrijgen. Misschien inderdaad aan de helpdesk medewerkers meedelen dat er voor (waarschijnlijk veel) merken dergelijken opentherm modules beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Heeft iemand hier Google Home werkend met Tado? Ik krijg wel de status van de verschillende knoppen te zien, maar ik kan bijvoorbeeld niet met spraak aan Google Home vragen wat de temperatuur in de woonkamer is. Dan krijg ik niets terug. Het lijkt allemaal een beetje half half.

Let wel, ik heb nog geen Google Home speaker in huis, alleen maar Google Home op de mobiel.

[ Voor 14% gewijzigd door Raindeer op 15-10-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raindeer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:42:
Heeft iemand hier Google Home werkend met Tado? Ik krijg wel de status van de verschillende knoppen te zien, maar ik kan bijvoorbeeld niet met spraak aan Google Home vragen wat de temperatuur in de woonkamer is. Dan krijg ik niets terug. Het lijkt allemaal een beetje half half.

Let wel, ik heb nog geen Google Home speaker in huis, alleen maar Google Home op de mobiel.
Heeft het ontkoppelen van tado in uw Google Assistent account niet geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
tado schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is: als ik TADO gebruik, vermoed ik dat ik mijn huidige draadloze thermostaat kan elimineren? Men blijft op de helpdesk zeggen dat ik draden moet kunnen trekken naar de TADO slimme thermostaat , maar is dat zo?

Ik kreeg volgende antwoord:
"Kan ik mijn draadloze Exacontrol gewoon niet elimineren

Ja. De Extensiekit van tado° zou nodig zijn als je de Slimme Thermostaat draadloos wil installeren. Als het mogelijk is om draden te trekken naar de Slimme Thermostaat vanuit de ketel, dan is de Extensiekit niet nodig."
Maar moet ik gewoon niet bedraden vanuit mijn ketel naar de extensiekit? Moet die extensiekit verder bedraad worden op het netwerk, of kan dit via WIFI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArneBE schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is: als ik TADO gebruik, vermoed ik dat ik mijn huidige draadloze thermostaat kan elimineren? Men blijft op de helpdesk zeggen dat ik draden moet kunnen trekken naar de TADO slimme thermostaat , maar is dat zo?

Ik kreeg volgende antwoord:

[...]

Maar moet ik gewoon niet bedraden vanuit mijn ketel naar de extensiekit? Moet die extensiekit verder bedraad worden op het netwerk, of kan dit via WIFI?
Extensiekit bedraad aan ketel.
Slimme thermostaat is dan 100% draadloos.

Alles communiceert met de tado bridge (die u krijgt in de tado starterskit), de bridge heeft dan weer verbinding via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Ik ben druk bezig met de verbouwing van mijn huis en wil graag een zoneregeling in de verwarming inbouwen.

Huidige situatie:
- nefit trendline hrc25 cw4 (uit 2013)
- standaard nefit thermostaat (bedraad aangesloten)
- alle radiatoren van normale kranen voorzien

Gewenste situatie:
- 2 zones (woonkamer en badkamer)
- kranen van de benodigde radiatoren omwisselen voor thermostatische afsluiters
- aansturing ketel m.b.v. opentherm (met deze converter ertussen: https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html)

Benodigd:
thermostaat afsluiters (m30x1,5)
Tado thermostaat
3 slimme knopen (2x Woonkamer 1x badkamer)
opentherm converter

mis ik nog iets?

Volg je bij het aansluiten dan nefit EMS of Opentherm qua instelling op de wandthermostaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Sijhtam op 15-10-2018 13:00 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sijhtam schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:55:
Ik ben druk bezig met de verbouwing van mijn huis en wil graag een zoneregeling in de verwarming inbouwen.

Huidige situatie:
- nefit trendline hrc25 cw4 (uit 2013)
- standaard nefit thermostaat (bedraad aangesloten)
- alle radiatoren van normale kranen voorzien

Gewenste situatie:
- 2 zones (woonkamer en badkamer)
- kranen van de benodigde radiatoren omwisselen voor thermostatische afsluiters
- aansturing ketel m.b.v. opentherm (met deze converter ertussen: https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html)

Benodigd:
thermostaat afsluiters (m30x1,5)
Tado thermostaat
3 slimme knopen (2x Woonkamer 1x badkamer)
opentherm converter

mis ik nog iets?

Volg je bij het aansluiten dan nefit EMS of Opentherm qua instelling op de wandthermostaat?
Voor de Nefit Trendline is er geen OpenTherm adapter nodig. Wij kunnen die ketel direct via het modulerende Nefit EMS protocol aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
tado schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Voor de Nefit Trendline is er geen OpenTherm adapter nodig. Wij kunnen die ketel direct via het modulerende Nefit EMS protocol aansturen.
Kijk dat scheelt weer een tussenstap :)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
SkyFlyer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:56:
...
...

Kan deze workaround ook met de Tado slimme thermostaat knop? ...
Je kan de vloerverwarming mét zoneklep ook middels een extra extensiekit aansluiten; dan heb je ook geen draad nodig naar de kamerthermostaat.

Update: Het gaat toch niet zo, zie de reactie van Tado; het zouden meerdere extensiekits worden. Een merkwaardige beperking dat het er maximaal 1 mag zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door PeterdeBruin op 15-10-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Je kan de vloerverwarming mét zoneklep ook middels een extra extensiekit aansluiten; dan heb je ook geen draad nodig naar de kamerthermostaat.
Voor de duidelijkheid:
- Maximaal 1 Extensiekit per account.
- De Extensiekit moet aan de ketel zitten als tado ook de ketel stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Ja deze workaround werkt wel maar ondersteunen we niet officieel.
Dus het liefst een zoneklep installeren maar als dat niet kan kunt het op de manier proberen zoals u aangaf.

Hou er wel rekening mee dat er altijd nog een "domme" knop op je vloerverwarming moet blijven zitten die de temperatuur van het water meet, zodat er geen 60 graden water door de vloer gaat lopen.
Kun je wel met 2 thermostaten werken, waarbij 1 alleen de klep bediend en de andere de echte thermostaat is? (Dan kan ik de klep ook draadloos schakelen)

Dat er altijd een losse temperatuur regelaar/domme thermostaat knop nodig is voor instellen watertemperatuur, los van inschakelen vloerverwarming of niet, is mij duidelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door SkyFlyer op 15-10-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Kun je wel met 2 thermostaten werken, waarbij 1 alleen de klep bediend en de andere de echte thermostaat is? (Dan kan ik de klep ook draadloos schakelen)

Dat er altijd een losse temperatuur regelaar/domme thermostaat knop nodig is voor instellen watertemperatuur, los van inschakelen vloerverwarming of niet, is mij duidelijk.
Ja, zoals ik aangaf kan het wel, maar we ondersteunen het niet officieel. Dus in ieder geval een belletje nodig naar onze klantenservice om het juist in te stellen. En eventueel over 1-2 jaar een mail in uw inbox dat we het niet langer kunnen ondersteunen. Vandaar dat we officieel alleen dit ondersteunen:

Slimme Thermostaat bedraad aan zoneklep
Extensiekit bedraad aan ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Ja, zoals ik aangaf kan het wel, maar we ondersteunen het niet officieel. Dus in ieder geval een belletje nodig naar onze klantenservice om het juist in te stellen. En eventueel over 1-2 jaar een mail in uw inbox dat we het niet langer kunnen ondersteunen. Vandaar dat we officieel alleen dit ondersteunen:

Slimme Thermostaat bedraad aan zoneklep
Extensiekit bedraad aan ketel
Sorry ik zal duidelijker zijn.

Mijn vorige vraag was het vervangen van een zoneklep met een thermostaat *knop*.

Hierboven vraag ik of ik de zoneklep met een tweede thermostaat bedraad kan aansturen, terwijl de huidige thermostaat in de woonkamer blijft hangen.

De tweede thermostaat aan de zoneklep moet dan alleen open/dicht gaan op commando van de 'hoofdthermostaat'.

Op dezelfde wijze als een thermostaat*knop* aangestuurd kan worden door een kamer thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Sorry ik zal duidelijker zijn.

Mijn vorige vraag was het vervangen van een zoneklep met een thermostaat *knop*.

Hierboven vraag ik of ik de zoneklep met een tweede thermostaat bedraad kan aansturen, terwijl de huidige thermostaat in de woonkamer blijft hangen.

De tweede thermostaat aan de zoneklep moet dan alleen open/dicht gaan op commando van de 'hoofdthermostaat'.

Op dezelfde wijze als een thermostaat*knop* aangestuurd kan worden door een kamer thermostaat.
De knop blijven wij ondersteunen (want er is geen verschil tussen een knop op de vloerverwarming voor de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt en een knop op de radiator die in de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt).

De thermostaat aan ketel + thermostaat aan zoneklep optie ondersteunen wij niet officieel zoals in mijn vorige post beschreven. (maar werkt op dit moment wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:53:
[...]

De knop blijven wij ondersteunen (want er is geen verschil tussen een knop op de vloerverwarming voor de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt en een knop op de radiator die in de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt).

De thermostaat aan ketel + thermostaat aan zoneklep optie ondersteunen wij niet officieel zoals in mijn vorige post beschreven. (maar werkt op dit moment wel).
Ok, dan kan ik gaan voor 2 opties:

1) Optie met schakeling via thermosstaat * knop*:
Voor de "domme" thermosstaat knop voor de watertemperatuur, plaats ik een slimme thermosstaat knop, welke op commando van de kamerthermostaat (volledig) open en (volledig) dicht gaat. De kamerthermostaat stuurt daarnaast (bedraad) de ketel aan via Opentherm.

--> Dit scenario wordt volledig door Tado ondersteund. De thermosstaat knop gaat volledig open of dicht op commando van de kamerthermostaat

2) Optie met schakeling via zoneklep:
Voor de "domme" thermosstaat knop voor de watertemperatuur, plaats ik een zoneklep. Aan de zonneklep wordt een tweede kamerthermostaat gehangen voor dezelfde ruimte, deze tweede kamerthermostaat "beslist" zelf niets, maar wordt aangestuurd door de eerste kamerthermostaat die "beslist" en daarnaast de ketel (bedraad) aanstuurt via Opentherm. Is de "beslissingen" wordt alleen de temperatuur van de eerste kamerthermostaat (die daadwerkelijk in de ruimte hangt) gebruikt.

--> Dit scenario werkt momenteel wel, via een workaround door support, maar wordt niet officieel ondersteund, en kan dus in de toekomst verloren gaan.

Voor de volledigheid, bij beide scenario's:
Op de bovenverdieping kan ik slimmethermostaat knoppen, losse slimme kamer thermostaten, of een combinatie hiervan (kamerthermostaat die een slimme thermostaat knop aanstuurt, i.p.v. de thermometer in de slimme thermostaat knop) gebruiken, als extra zones. Als 1 van de zones een warmte vraag heeft, wordt dat gestuurd naar de slimme kamerthermostaat die bedraad is aangesloten via Opentherm, en die zal de ketel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

--> Dit scenario wordt volledig door Tado ondersteund. De thermosstaat knop gaat volledig open of dicht op commando van de kamerthermostaat
Al onze knoppen moduleren. Het kan dus gebeuren dat de knop voor de vloer maar deels open gaat. Dit kan een voordeel zijn voor de optie met de zoneklep.

Aan de andere kant, de knop die zorgt dat de temperatuur van het water in de vloerverwarming niet hoger zal worden dan de ingestelde waarde is ook een automatisch modulerende knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Al onze knoppen moduleren. Het kan dus gebeuren dat de knop voor de vloer maar deels open gaat. Dit kan een voordeel zijn voor de optie met de zoneklep.

Aan de andere kant, de knop die zorgt dat de temperatuur van het water in de vloerverwarming niet hoger zal worden dan de ingestelde waarde is ook een automatisch modulerende knop.
Ok, dan blijft de optie met de zoneklep als enige over, aangezien 2 moduleringen achter elkaar met elkaar zullen gaan conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
Een vraagje:

Ik heb gisteren de tado geïnstalleerd. Nu heb ik aangevinkt dat de cv ketel ook het warm water reguleert. Ik heb een Nefit proline HRC 24 en geen andere warmtebron dus lijkt me evident.

Wat deed de ketel in de oude situatie met een 'domme' thermostaat, altijd een voorraad warm water houden?
En wat is een gangbare instelling met de tado? Overdag de hele dag water van 55 graden op voorraad hebben lijkt me enigszins overbodig.
Ik ben echt een leek op dit gebied dus weet niet wat gangbaar is in conventionele systemen en slimme systemen.

[ Voor 10% gewijzigd door archito op 18-10-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommetje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 12:53
@tado

Ik heb een tijd geleden 3 Tado thermostaten gekochten en een extensiekit.
Deze wil ik gaan gebruiken om 3 zonekleppen aan te sturen en een centrale pomp die het water uit het buffervat naar de zones stuurt.

Een paar vragen:
1. Ik wil deze zonekleppen gaan gebruiken, kan ik die aansturen met de Tado thermostaat?
2. Er komt geen CV, maar de warmte zit in het buffervat en deze wordt verwarmd door een zonneboiler en een warmtepomp. Kan ik met de extensiekit de centrale pomp aansturen als 1 of meerdere thermostaat(en) warmtevraag heeft? De betreffende zoneklep moet dan open gaan en de pomp aangestuurd worden. (evt. met een relais.)
3. Ik heb een begin gemaakt met aanmelden en daar wordt naar de vorige thermostaat en ketel gevraagd, maar die heb ik allebei niet. Hoe nu verder?

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Ik heb zelf een Trendline HRC30 en bij mij doet de warmteregeling van Tado helemaal niets.

Bijzonder jammer aangezien het een CW6 is met voorraadvat van 60L. Zou fijn zijn om die op afstand uit te kunnen zetten als ik bijv. een weekend weg ben, helaas...
archito schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:13:
Een vraagje:

Ik heb gisteren de tado geïnstalleerd. Nu heb ik aangevinkt dat de cv ketel ook het warm water reguleert. Ik heb een Nefit proline HRC 24 en geen andere warmtebron dus lijkt me evident.

Wat deed de ketel in de oude situatie met een 'domme' thermostaat, altijd een voorraad warm water houden?
En wat is een gangbare instelling met de tado? Overdag de hele dag water van 55 graden op voorraad hebben lijkt me enigszins overbodig.
Ik ben echt een leek op dit gebied dus weet niet wat gangbaar is in conventionele systemen en slimme systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

archito schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:13:
Een vraagje:

Op jaarbasis gebruik je daar weinig extra gas voor. Maar je kan natuurlijk kiezen om het te laten uitschakelen.

Ik heb een tijdje geleden daar een testje voor gedraaid. Ik heb redelijk wat dingen aangenomen en gegokt. Soms zal ik te hoog schatten en soms te laag. Maar de uitkomst is heel redelijk te gebruiken. Zelfs als ik er een factor 2 naast zit voor het totale gebruik is het nog te verwaarlozen op jaarbasis.

Ortep in "Tado Smart Thermostat Topic"

Er valt best over de aannames te discussiëren. En dat gebeurde ook. Maar ik blijf er bij dat ik geen extra moeite ga doen om het gebruik nog verder te verminderen.

Je haalt meer winst uit een stuk leiding isolatie of per keer 30 seconden korter douchen.

Bij jou kan je dat verbruik wat eenvoudiger drukken. Want jouw WW gaat niet helemaal 'uit' als je WW uit zet. Het duurt alleen langer om het weer op te warmen.Mijn ketel kan dat icm de Tado niet aan. Dus uitschakelen moet bij jou kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ortep op 18-10-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
Ortep schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Op jaarbasis gebruik je daar weinig extra gas voor. Maar je kan natuurlijk kiezen om het te laten uitschakelen.

Ik heb een tijdje geleden daar een testje voor gedraaid. Ik heb redelijk wat dingen aangenomen en gegokt. Soms zal ik te hoog schatten en soms te laag. Maar de uitkomst is heel redelijk te gebruiken. Zelfs als ik er een factor 2 naast zit voor het totale gebruik is het nog te verwaarlozen op jaarbasis.

Ortep in "Tado Smart Thermostat Topic"

Er valt best over de aannames te discussiëren. En dat gebeurde ook. Maar ik blijf er bij dat ik geen extra moeite ga doen om het gebruik nog verder te verminderen.

Je haalt meer winst uit een stuk leiding isolatie of per keer 30 seconden korter douchen.

Bij jou kan je dat verbruik wat eenvoudiger drukken. Want jouw WW gaat niet helemaal 'uit' als je WW uit zet. Het duurt alleen langer om het weer op te warmen.Mijn ketel kan dat icm de Tado niet aan. Dus uitschakelen moet bij jou kunnen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Heb ik nog een vraag:

Het valt me in de app op dat als hij op 'away' staat (groen scherm) hij af en toe een fractie van een seconde op oranje springt en weer terug. Zou dit betekenen dat hij ook even het signaal van verwarmen naar de cv ketel stuurt? Herkent iemand dit?

Daarnaast zie ik in de temperatuurmeting van afgelopen nacht een aantal gaten in de grafiek. Na een wat langer gat is de temperatuur ineens 2 graden hoger. Ik vermoed dat de tado opdracht geeft om te verwarmen als hij verbinding verliest, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

archito schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:27:
[...]
Daarnaast zie ik in de temperatuurmeting van afgelopen nacht een aantal gaten in de grafiek. Na een wat langer gat is de temperatuur ineens 2 graden hoger. Ik vermoed dat de tado opdracht geeft om te verwarmen als hij verbinding verliest, kan dat kloppen?
Ben je soms aan het slaapwandelen geweest met je telefoon en was je niet thuis ;)

Mijn CV blijft in de laatste stand staan als ik geen internet op mijn telefoon heb. En ik heb begrepen van @tado dat als je langdurig niet online bent dat hij dan in de away stand gaat. Dat was iets van 48 uur of zo

Ik weet niet hoe 'lang' die gaten waren. Maar je warmt niet in 5 minuten tijd je hele huis 2 graden op. Bovendien moet je dat merken aan de temperatuur van je radiatoren. Die zouden dan warm moeten zijn. Als het vaker voorkomt zou ik 's avonds eens de gasmeterstand opnemen, ook de cijfers achter de comma, en dan kijken of je gas gebruikt hebt in de nacht. Het kan een paar liter zijn voor een warmhoud functie. Maar met de huidige buitentemperaturen zal hij eigenlijk niet aan moeten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomtommetje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:35:
@tado

Ik heb een tijd geleden 3 Tado thermostaten gekochten en een extensiekit.
Deze wil ik gaan gebruiken om 3 zonekleppen aan te sturen en een centrale pomp die het water uit het buffervat naar de zones stuurt.

Een paar vragen:
1. Ik wil deze zonekleppen gaan gebruiken, kan ik die aansturen met de Tado thermostaat?
2. Er komt geen CV, maar de warmte zit in het buffervat en deze wordt verwarmd door een zonneboiler en een warmtepomp. Kan ik met de extensiekit de centrale pomp aansturen als 1 of meerdere thermostaat(en) warmtevraag heeft? De betreffende zoneklep moet dan open gaan en de pomp aangestuurd worden. (evt. met een relais.)
3. Ik heb een begin gemaakt met aanmelden en daar wordt naar de vorige thermostaat en ketel gevraagd, maar die heb ik allebei niet. Hoe nu verder?
1. Ja, die lijkt gewoon te kunnen werken met ons relais.
2. Ja dat is prima, zorg wel dat er dan ook een "bypass" in het systeem zit. (vertraging tussen schakelen pomp en schakelen thermostaat)
3. Er moet een optie zijn voor "mijn setup staat er niet tussen", daarna krijgt u een mail, antwoord op die mail exact wat u wilt gaan doen. Dan helpt het installatie team u verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• archito
Ortep schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

Ben je soms aan het slaapwandelen geweest met je telefoon en was je niet thuis ;)

Mijn CV blijft in de laatste stand staan als ik geen internet op mijn telefoon heb. En ik heb begrepen van @tado dat als je langdurig niet online bent dat hij dan in de away stand gaat. Dat was iets van 48 uur of zo

Ik weet niet hoe 'lang' die gaten waren. Maar je warmt niet in 5 minuten tijd je hele huis 2 graden op. Bovendien moet je dat merken aan de temperatuur van je radiatoren. Die zouden dan warm moeten zijn. Als het vaker voorkomt zou ik 's avonds eens de gasmeterstand opnemen, ook de cijfers achter de comma, en dan kijken of je gas gebruikt hebt in de nacht. Het kan een paar liter zijn voor een warmhoud functie. Maar met de huidige buitentemperaturen zal hij eigenlijk niet aan moeten springen.
Het gat was wel wat langer, kwam er alleen achter dat Tado rond middernacht de temperaturen op de Y-as wel eens verschuift ;), dus het leek hoger maar de temperaturen op de Y-as waren gewoon verschoven. 8)7

Tot nu toe erg tevreden met de thermostaat overigens! Hoe heerlijk is het om in ons tochtige jaren 30 huis de temperatuur veel beter en op afstand te kunnen regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 22:49
Hebben jullie dat ook als Tado warmte vraagt (1 vlam teken) dat de cv geen warmte geeft. Lijkt wel soort drempelwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Je cv gaat pas aan als de gevraagde watertemperatuur een bepaald aantal graden hoger is dan de huidige watertemperatuur.

Je tado vraagt dan waarschijnlijk zo een lage temperatuur dat de cv het negeert. Maar de tado laat een vlammetje zien omdat hij wel een temperatuur aan het vragen is.

[ Voor 41% gewijzigd door menzo op 22-10-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 22:49
Precies, en ondertussen koelt mn woonkamer verder af. Enige manier is de temperatuur verhogen in de app zodat ie wel aanslaat. Wel optijd weer verlagen anders word het weer te warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Net twee dagen de slimme thermostaat + knoppen geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik nu kan zien welke versie app ik heb? Als het goed is heb ik een v3+ starter kit gekocht.. maar ook dat kan ik nergens echt valideren :/

Tevens zie ik wel de melding van een open raam, maar springt de verwarming niet automatisch uit? Waar stel ik dat in? Ik heb het idee dat ik voor dit soort "slimme" toepassingen direct het abonnement nodig heb terwijl de detectie wel werkt.

@tado
Ik zal dan voor de duurdere versie van de slimme thermostaat direct een abonnement moeten afsluiten, dat klinkt als een nadeel ten opzichte van de oudere modellen?

Dank bij voorbaat voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruvetuve schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:32:
Net twee dagen de slimme thermostaat + knoppen geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik nu kan zien welke versie app ik heb? Als het goed is heb ik een v3+ starter kit gekocht.. maar ook dat kan ik nergens echt valideren :/

Tevens zie ik wel de melding van een open raam, maar springt de verwarming niet automatisch uit? Waar stel ik dat in? Ik heb het idee dat ik voor dit soort "slimme" toepassingen direct het abonnement nodig heb terwijl de detectie wel werkt.

@tado
Ik zal dan voor de duurdere versie van de slimme thermostaat direct een abonnement moeten afsluiten, dat klinkt als een nadeel ten opzichte van de oudere modellen?

Dank bij voorbaat voor de antwoorden.
Als u de V3+ starterskit heeft gekocht is het belangrijk om de Auto Assist functie te kopen als u de open raam detectie en Geolocatie wilt automatiseren. Dit kunt u in de app kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
tado schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Als u de V3+ starterskit heeft gekocht is het belangrijk om de Auto Assist functie te kopen als u de open raam detectie en Geolocatie wilt automatiseren. Dit kunt u in de app kopen.
Ho even! Ook de geolocatie is niet automatisch? |:(

Dit zal ik dus allemaal wel hebben voor onbepaalde tijd als ik de v2 had gekocht en voor twee tientjes een app upgrade had gedaan... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

De Auto Assist functie kan je toch niet kopen? Je kan enkel een abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

De Auto Assist functie kan je toch niet kopen? Je kan enkel een abonnement nemen.
Kopen is misschien niet het juiste woord. De auto assist functie is beschikbaar als u het abonnement van 2.99 per maand of 24.99 per jaar afsluit. Dit is volkomen optioneel en bediening op afstand is ook mogelijk zonder dit abonnement.
Pagina: 1 ... 57 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!