Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 15:27
Nog mensen bij wie Homekit maar brak werkt ? Nav IOS12 dacht ik toch eens wat meer Homekit te gebruiken. Kwam er toen achter dat die Tado niet meer vond, dus heb ik dan de bridge gereset. We zijn nu een week verder en vandaag zie ik dat Homekit alweer mijn Tado niet kan vinden ('Geen Reactie' bij alle Tado componenten).
Met de Tado zelf heb ik helemaal geen probleem, dus het is echt Homekit specifiek. Bovendien werken mijn Ikea Tradfri lampen wel nog mooi met Homekit dus het moet toch iets met Tado te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Herken je klacht eigenlijk niet.

Heb HomeKit in den beginne een keer geconfigureerd maar er nooit meer naar gekeken. iOS vorige week ge-update, net even gekeken en al m’n Tado apparaten worden herkend en geven de juiste status weer (temperatuur, verwarming staat uit en wordt ook op de manier weergegeven)
Twixie schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:04:
Nog mensen bij wie Homekit maar brak werkt ? Nav IOS12 dacht ik toch eens wat meer Homekit te gebruiken. Kwam er toen achter dat die Tado niet meer vond, dus heb ik dan de bridge gereset. We zijn nu een week verder en vandaag zie ik dat Homekit alweer mijn Tado niet kan vinden ('Geen Reactie' bij alle Tado componenten).
Met de Tado zelf heb ik helemaal geen probleem, dus het is echt Homekit specifiek. Bovendien werken mijn Ikea Tradfri lampen wel nog mooi met Homekit dus het moet toch iets met Tado te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Twixie
Als Homekit hub een iPad of Apple TV en allemaal op dezelfde iOS/tvOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik lees nu pas wat over de V3+. Eerste reactie is: wtf is dit voor een naaierij. Ik snap de achterliggende reden, maar naar mijn mening ga je zo niet met je klanten om.

Ik vind het fijn om te lezen dat Tado van plan is om ondersteuning te bieden voor de 'lifetime'. Maar ik zie tegelijkertijd de bui hangen: niet alleen apps, maar hele OS'en worden geupdate. Ik vraag me af of, als de V3 app crasht op bijv. iOS 14 of 15, Tado die nog gaat updaten.

Ik heb dat soort praktijken in het verleden gezien. En ik heb nu op dit moment niet echt meer vertrouwen in hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Heb een V3 starterkit radiatorknoppen gekocht vandaag en ze komen morgen aan. Ik heb thuis een Homekit omgeving via Homebridge met Zwave module. Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om via een temperatuursensor in het midden van de kamer (Zwave sensor oid) de twee Tado radiatorknoppen in mijn woonkamer indirect aan te sturen? Dan zou Homebridge dus eigenlijk de bridge moeten aansturen denk ik?

Wat ik eigenlijk wil doen is scenes/regels instellen voor mijn woonkamer en een sensor in het midden van de kamer is denk ik betrouwbaarder dan de thermostaatknop sensoren. In mijn woonkamer heb ik dus twee radiatoren staan. Zijn er mensen die ervaring hebben met een soortgelijke setup?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Montoya200x schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:50:
@Twixie
Als Homekit hub een iPad of Apple TV en allemaal op dezelfde iOS/tvOS ?
Geen hub, gewoon alles op lokaal netwerk. Hub is enkel nodig om van buitenshuis HomeKit te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 14:08
tado schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:59:
[...]

Probeer nieuwe batterijen.
Als dat het probleem niet oplost, graag een mail met exacte serienummer en probleemomschrijving naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Had net een support ticket ingeschoten, heb ik net zelf de oplossing gevonden. Ik dacht laat ik de knop eens uit het systeem verwijderen zodat in ieder geval de andere radiators blijven werken in die kamer. Ik dacht laat ik eens proberen opnieuw te pairen op een radiator dichterbij.

Warempel dat deed de trick, dus knop verwijderen en pairen op een radiator paar meter van de bridge heeft het uiteindelijk opgelost en hij komt nu wel door de configuratie download fase.

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
En plots werkt Tado terug in mijn Homekit, zomaar zonder dat ik iets moest doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:37
Ik ga als ik thuis kom ook weer kijken dan. De Apple TV staat uit dus vanaf extern werkt het even niet. Zag gisteren dat de Tado bij mij ook geen verbinding had met Homekit. Al mijn lampen en schakelaars werken wel gewoon dus moet aan Tado liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 18:06
Heb 2 slimme radiator knoppen in combinatie met een thermostaat van Tado in mijn woon/eet gedeelte.
Ik gebruik de thermostaat puur als tempratuur meetpunt (woon in een appartement met een centrale cv).

Dit draait onder tussen ruim 1,5 jaar.
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het Tado systeem.
het werkt goed in combinatie met je gps locatie.
app is ook handig.

Waar ik echter zeer ontevreden over ben is het batterij gebruik van de 2 knoppen.
Ik krijg na 3 a 4 maanden meestal een nieuwe mail van Tado dat de batterijen weer aan vervanging toe zijn en dat dit eerder is dan verwacht.
Volgens mij werd er in het begin met een batterij duur van +/-3 jaar geadverteerd (weet het niet helemaal zeker).

Zoals in meerdere posts word genoemd, probeer ik het zo lang mogenlijk uit te stellen voordat ik de batterijen vervang...
Maar ik wil het ook weer niet te lang uitstellen omdat dan de radiator knoppen gewoon open worden gezet de de kachel(s) maximaal aan staan.

maar na ondertussen al een stuk of 3 of 4 keer de batterijen in 1,5 jaar te hebben moeten vervangen... vraag ik me toch wel af of dit ooit door Tado verbeterd gaat worden.
Heb er al aan zitten te denken om de knoppen via een externe voeding van 1,5v te voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:56
tado schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:43:
[...]

Ik ben blij dat er nog een update is gekomen voor onze Windows Phone gebruikers. Natuurlijk willen we het platform zo lang mogelijk ondersteunen, we zien wel dat het aantal gebruikers van dit platform hard terugloopt en dan moet je als bedrijf flexibel zijn en de beste ervaring proberen te bieden voor het grootste deel van je klanten (met de beschikbare resources die je hebt). Ik kan geen concrete uitspraken doen over de toekomst, maar hou er wel rekening mee dat de ondersteuning voor Windows Phone waarschijnlijk op een gegeven moment zal ophouden.

Zie ook ons artikel:
https://support.tado.com/...-de-tado-app-beschikbaar-
Ik begrijp dat support voor W10M op zijn einde loopt. Maar ik zou het jammer vinden dat de app voor W10 (PC dus) daarmee ook tot zijn einde komt. Ik kan natuurlijk de web versie gebruiken, al mis ik daar bv de statistieken.

Maar sinds de laatste update vorige week werkt de locatie niet meer goed. Ik ben volgens de app telkens niet thuis, terwijl ik wel thuis ben. Ik zie wel, wanneer ik niet thuis ben, het poppetje van mijn mobile tov het huisje verplaatst waar ik dan ben. Dus locatie werkt wel, maar ziet dus niet dat ik thuis ben. Met de vorige versie van de app werkte dat met mijn Lumia wel prima. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, instellingen gechecked, maar dit helpt niet.

Hierbij ging het nooit fout, tot tegenstelling van 2 andere telefoons hier in huis, waarbij het soms ook niet werkte (Samsung A3 en J5).

Zijn er nog meer gebruikers van W10M die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 15:42
ardvark99 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:36:
[...]

Hierbij ging het nooit fout, tot tegenstelling van 2 andere telefoons hier in huis, waarbij het soms ook niet werkte (Samsung A3 en J5).

Zijn er nog meer gebruikers van W10M die dit ervaren?
Bij mij werkt de locatie-detectie op dit moment ook weer niet. Ik heb zelf een Android toestel, geen Windows. Dus we maken de vraag wat breder: meer mensen met een Windows phone, of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
lolgast schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:51:
Ik ga als ik thuis kom ook weer kijken dan. De Apple TV staat uit dus vanaf extern werkt het even niet. Zag gisteren dat de Tado bij mij ook geen verbinding had met Homekit. Al mijn lampen en schakelaars werken wel gewoon dus moet aan Tado liggen
Even mezelf quoten.

Er gebeurd hier helemaal niks. Niet bij thuiskomen en niet bij inschakelen Apple TV als hub. Toen dacht ik, laat ik het accessoire eens verwijderen uit Homekit en opnieuw toevoegen. Twee keer raden. Zou de accessoire zichzelf zichtbaar maken voor Homekit of zou er helemaal niks gebeuren...?

Hue bridge en de bridge vanuit Home Assistant werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 21:16
Balen zeg dat ze nu met een abonnement moet gaan werken.

Ik stond op het punt er een te gaan kopen, maar vraag me nu af wat ik ga doen.
Toch maar een V3 of een andere thermostaat.
Maar ja wat is een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
jeanpaulh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:46:
[...]

Bij mij werkt de locatie-detectie op dit moment ook weer niet. Ik heb zelf een Android toestel, geen Windows. Dus we maken de vraag wat breder: meer mensen met een Windows phone, of Android?
Ik heb net de app op de nieuwe Huawei P20 van mijn dochter geïnstalleerd, en ook geen locatie thuis. Wanneer ik het bereik van huis locatie selecteer, en google maps geopend wordt, staat volgens de app mijn huis ruim 500 meter verder op. Ik kan de locatie niet aanpassen, alleen de ring er om heen.

Ik heb nu dus 3 telefoons die het op locatie niet doen in de app, één keer een W10M en twee Android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een V3 gekocht vandaag bij de mediamarkt. Begonnen met installeren, en dan kom je op het punt dat je 48 uur moet wachten omdat je CV ketel nagekeken moet worden door support..... Toch wel bijzonder, wil je iets installeren en in plaats van de aansluit instructies moet ik nu 2 dagen wachten om verder te kunnen.
Mijn NEST kon ik in 1x ophangen en dat werkte gewoon out of the box. Het begin wel een beetje teleurstellend, hopelijk (en pakt hij ook gelijk openterm) is het vervolg beter, want heb eigenlijk al een beetje spijt van mijn aankoop.

[ Voor 14% gewijzigd door carpebios op 25-09-2018 20:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier mensen die enkel een of meer Tado radiatorkranen gebruiken als aanvulling op de hun niet-tado thermostaat? In een tweetal kamers wil ik een schema kunnen maken voor de het verwarmen van kamers los van het schema van, in mijn geval, de Nest V3. Ik realiseer me dat verwarmen in de met Tado radiatorkranen uitgeruste kamers alleen werkt als de Nest ook verwarmt, maar dat is ook prima.

Verwijderd

Heb een tado systeem met tado knoppen op alle radiatoren. In de slaapkamers staat telkens 1 enkele radiator. Wanneer hij een enkele kamer tracht te verwarmen, word de knop bij open of toe draaien zo gezet dat er maar zeer beperkte flow is (dit voor paar minuten waarna hij meer opent of sluit) waardoor er luide stromingsgeluiden te horen zijn. Is hier iets aan te doen, instellingen knop dat hij minimaal ?% opent? mvg

• DeAllerlangste
Wat je evt zelf kunt doen is je CV pomp lager zetten (als je een CV met instelbare pomp hebt).

Tweede optie is één radiator als bypass te laten dienen; deze radiator staat altijd open en zorgt dat je hoge druk over twee radiatoren verdeelt wordt en dus minder geluid geeft. Het is owieso aan te raden om een bypass te hebben zodat je CV zn warmte kwijt kan als Tado al je radiatoren ineens dichtdraait.
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:37:
Heb een tado systeem met tado knoppen op alle radiatoren. In de slaapkamers staat telkens 1 enkele radiator. Wanneer hij een enkele kamer tracht te verwarmen, word de knop bij open of toe draaien zo gezet dat er maar zeer beperkte flow is (dit voor paar minuten waarna hij meer opent of sluit) waardoor er luide stromingsgeluiden te horen zijn. Is hier iets aan te doen, instellingen knop dat hij minimaal ?% opent? mvg

Verwijderd

Had reeds CV pomp ingesteld op trap 1 en al een radiator gedeeltelijk open gezet, heb deze nu is helemaal open gezet. En heb stadsverwarming dus 1 doorlopend circuit met aftakkingen voor de radiatoren dus eigenlijk 1 grote bypass. Weet je toevallig ofdat CV pomp instellen volgens deellast lager kan zijn dan waarde verbonden aan 'trap 1'?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2018 17:02 ]

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Ik maak gebruik van:
Tado
Apple Homekit
Eve raam/deursensor

Vorig jaar heb ik een eve raam-deursensor gekocht om in de slaapkamer de verwarming uit te zetten, omdat de open-raam detectie niet voldoende is in mijn opzicht.

Ik heb gemaakt:
Scene: slaapkamer verwarming uit (zet de verwarming op UIT)
Scene: slaapkamer verwarming aan (zet de verwarming op 15 graden)
Automatisering: indien de sensor slaapkamerraam open gaat, dan start scene slaapkamer verwarming uit.
Automatisering: indien de sensor slaapkamerraam dicht gaat, dan start scene slaapkamer verwarming aan.

Omdat in tado ingesteld staat bij ‘handmatige bediening op het tado apparaat’: ‘tot volgende automatische verandering’ werkt bovenstaande naar behoren, bij de volgende moment dat in tado staat dat er een andere temperatuur moet komen wordt die ingesteld.

Vorig seizoen werkte dit prima. Van de zomer heb ik de automatiseringen uit gehad, omdat de verwarming permanent op uit stond.
Nu heb ik ze weer aangezet, en merk ik dat het niet meer werkt.

Ik heb reeds geprobeerd:
- Kraan via homekit handmatig bedient: werkt
- Scenes handmatig gestart: werkt
- Automatisering aangepast die een Hue lamp aanzet indien raam open: werkt
- Automatisering gemaakt: Op tijdstip x, start scene slaapkamer verwarming uit: werkt
- Automatisering aangepast die geen scene start maar enkel de kraan uitzet: werkt niet
- Automatisering verwijderd/opnieuw gemaakt: werkt niet
- Ticket aangemaakt bij Tado, maar wellicht dat iemand het antwoord via deze weg weet en/of er ook last van heeft

Het lijkt er dus op dat Tado niet meer samenwerkt met inputs van andere merken homekit-devices. Klopt dit en/of hoe zit dit? Of doe ik iets anders fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
carpebios schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:47:
Ik heb een V3 gekocht vandaag bij de mediamarkt. Begonnen met installeren, en dan kom je op het punt dat je 48 uur moet wachten omdat je CV ketel nagekeken moet worden door support..... Toch wel bijzonder, wil je iets installeren en in plaats van de aansluit instructies moet ik nu 2 dagen wachten om verder te kunnen.
Mijn NEST kon ik in 1x ophangen en dat werkte gewoon out of the box. Het begin wel een beetje teleurstellend, hopelijk (en pakt hij ook gelijk openterm) is het vervolg beter, want heb eigenlijk al een beetje spijt van mijn aankoop.
Ik heb gisteren mijn Tado binnen gekregen en geplaatst. Daarbij kwam exact dezelfde melding. Maar na activatie via de website en het instellen van de Tado via het servicemenu werkt het nu prima. Geen flauw idee wat er nu met mijn melding gedaan wordt. Mijn CV stond overigens wel in de lijst met opgegeven modellen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Bij mij werkt hij ook nu gelukkig. Aan de ketel moest ik eigenlijk niets doen en bij de tado zelf maar twee draadjes. Hoe kan ik zien of hij ook mudolerend werkt?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Tado kopieert je vorige thermostaat. Als die modulerend was zit je goed, anders even bellen.
carpebios schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:42:
Bij mij werkt hij ook nu gelukkig. Aan de ketel moest ik eigenlijk niets doen en bij de tado zelf maar twee draadjes. Hoe kan ik zien of hij ook mudolerend werkt?

• DeAllerlangste
Geen idee. Wellicht een vraag die je kunt stellen in de “waterzijdig inregelen van je CV” thread hier op tweakers. Sowieso goed om je eens in dat topic te verdiepen!
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:01:
Had reeds CV pomp ingesteld op trap 1 en al een radiator gedeeltelijk open gezet, heb deze nu is helemaal open gezet. En heb stadsverwarming dus 1 doorlopend circuit met aftakkingen voor de radiatoren dus eigenlijk 1 grote bypass. Weet je toevallig ofdat CV pomp instellen volgens deellast lager kan zijn dan waarde verbonden aan 'trap 1'?

• timbe
Als ik bij Amazon.de de V3 bestel werkt deze 100% in nederland?
En hoe zit het met de garantie en ondersteuning?

• ardvark99
jeanpaulh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:46:
[...]

Ik heb het opgelost bij mij, tenminste als workaround. Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht, de nieuwe Huawei P20 Lite gaf in de locatie settings aan dat we ruim 500 meter verderop wonen.

Op mijn Lumia stond die locatie ook niet goed (woonadres is ingevuld bij thuis adres), maar de straal (woongebied) stond ingesteld op 250m, maar in verhouding klopt de afstand die de cirkel aangeeft op de map niet, dat is enkele kilometers. Ik heb een beetje zitten spelen met de straal van de cirkel, en op 3000 meter gezet (in verhouding 35 km naar de volgende grote stad).
Daarna in stappen de cirkel weer kleiner gemaakt. De afstand is nu wel groter ingesteld, ruim 800 meter, nu ziet de app wel dat ik thuis ben, ook de andere Android devices.

Tevens werkt de locatie van thuisadres en het opslaan daarvan niet. Hij vindt wel de locatie wel, maar geeft een andere straat aan, en opslaan van dat adres lukt niet.

Morgen eens testen wanneer ik weg ben of dat ook goed gaat. En de andere devices ook checken.

Er zit dus duidelijk een bug in de W10M app, die op een of andere manier de andere devices mee trekt in een verkeerde locatie. Ik zal er binnenkort eens een melding van maken.

@jeanpaulh, misschien is dit ook bij jou het probleem.

Edit: Vanmorgen gezien dat de Android devices die van huis zijn idd niet thuis geregistreerd staan. Het lijkt nu te werken, alleen klopt de locatie en woongebied nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ardvark99 op 28-09-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
tado schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:49:

... ik kan iedereen verzekeren dat het batterij verbruik topic echt de top-prioriteit heeft. (is ook een compleet ander development team dan het team dat verantwoordelijk is voor de app of server development)
Tip aan Tado: Het batterijverbruik zou, lijkt mij, bij installaties die een eigen ketel hebben, enorm verbeteren als Tado de radiatorknoppen open zou laten staan wanneer de warmtevraag eindigt of lager wordt en de ketel uitgeschakeld of lager gezet wordt.
Dan is het nergens voor nodig de knop dicht te draaien, en een tijdje later weer open te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
DeAllerlangste schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:51:
Wat je evt zelf kunt doen is je CV pomp lager zetten (als je een CV met instelbare pomp hebt).
[...]
Bij systemen zonder modulerende pomp, en met meerdere zones, is het inderdaad zeer aan te raden de pompstand lager te zetten, omdat Tado meestal niet alle zones tegelijk hoeft te verwarmen.
Dat gaat ws met een draaiknop op de pomp zelf.
Nieuwe ketels hebben altijd een modulerende pomp, waarbij dit niet hoeft.

En nog een tip: je kan m.i. de nadraaitijd van de pomp beter op 0 zetten.
Die is bedoelt om, na uitschakelen van de ketel, de nog in het systeem aanwezige warmte over het huis te verdelen.
Maar Tado draait alle radiatoren dicht als er geen warmtevraag meer is, waardoor dat nadraaien zinloos wordt, en bovendien slecht voor de pomp.
Bovendien bouwt Tado de warmtevraag dikwijls geleidelijk af, waardoor hetzelfde bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancD
  • Laatst online: 29-09 17:33
Ik heb de Tado (V2) sinds januari 2016. Werkte altijd prima, maar sinds begin dit jaar wel wat issues.

CV ketel ATAG E264EC (in combinatie met een zonneboiler) = ALEC systeem
Ketel is niet anders dan de 'standaard' E264, maar de boiler is in het leidingwerk opgenomen.

Sinds begin dit jaar kan ik de instelling op de ketel zélf niet meer doen, omdat die instellingen worden overruled door Tado.

Zowel de CV temperatuur als de watertemperatuur kan ik niet langer handmatig instellen. Ik heb op de begane grond vloerverwarming aan laten leggen. Ik wil dus naar laagtemperatuurverwarming en de CV temperatuur verlagen naar zo'n 45gr. Als ik dat op de ketel in wil stellen met de ' - ' knop dan springt deze na enkele seconden terug naar 60gr. Hetzelfde geldt voor het warm tapwater.

Herkent iemand dit? Warm tapwater is Tado in het voorjaar mee bezig geweest, maar niet gelukt dit aan te passen. Nu dus ook met de CV. Als dat niet opgelost kan worden gaat Tado eruit.

Jammer, want het werkte altijd super. Hoewel met vloerverwarming de GeoFencing minder relevant wordt denk ik....

SUZ-SWM80VA + ERSD-VM2D / PV 6kWp zuidwest / gasloos per 1 maart 2022

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Ook hier een vraagje. Mijn Tado lijkt mijn CV niet meer aan te sturen. Voor de zomer heb ik alles geinstalleerd maar eigenlijk nauwelijks gebruikt omdat het snel warm werd. Ik weet zeker dat ik toen wel getest heb.

Nu zie ik 3 streepjes warmtevraag, het is 17,8 graden en hij moet het 19 maken, maar de CV slaat niet aan. Extensiekit was zijn verbinding wel verloren, ik heb dit hersteld door opnieuw te pairen maar nu alles weer gepaired is (thermostaat, extensiekit, bridge) werkt het nog steeds niet.

Hoe verder te debuggen?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

FrancD schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:04:
Als ik dat op de ketel in wil stellen met de ' - ' knop dan springt deze na enkele seconden terug naar 60gr. Hetzelfde geldt voor het warm tapwater.
en je weet zeker dat dit niet gebeurt als Tado niet is aangesloten?

• Twixie
PeterdeBruin schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:11:
[...]
Tip aan Tado: Het batterijverbruik zou, lijkt mij, bij installaties die een eigen ketel hebben, enorm verbeteren als Tado de radiatorknoppen open zou laten staan wanneer de warmtevraag eindigt of lager wordt en de ketel uitgeschakeld of lager gezet wordt.
Ik betwijfel of dit gaat helpen. Grootste verbruik is m.i. het wireless signaal en de metingen. Mijn badkamerknop gaat 1x per dag open en dan weer dicht en die zijn batterijen gaan toch niet langer mee dan die in woonkamer of werkkamer die 10x open en dicht gaat. Probleem is m.i. de minimum spanning/vermogen die nodig is om de ventielsturing te laten werken. En dit is wellicht ook afhankelijk van hoe stroef het ventiel is. De batterijmelding is wellicht puur op spanning, en die is meestal te conservatief.
Een andere manier zou zijn om te detecteren dat het motortje zijn werk niet meer naar behoren doet. Maar ik neem aan dat dat zaken zijn die de Tado ingenieurs ook wel al onderzocht hebben, gezien het batterijverbruik zonder twijfel de no.1 klacht is.

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Ik heb 6 radiatoren en op dit moment 3 slimme thermostaatkoppen. Nu hangt in de woonkamer de TaDo aan de muur en heb ik nog 3 radiatoren in andere ruimtes (+ één in de badkamer maar die staat continu open voor afgifte warmte). Omdat ik op dit moment geen zin heb om nog 3 thermostaatkoppen te kopen vroeg ik mij af of het zin heeft om ze uberhaupt te installeren en als dat zin zou hebben om ze te installeren in de slaapkamers en de keuken of te installeren op de 3 in de woonkamer?

---

Moet alleen wel zeggen dat het installeren niet lukt. Als ik de adapter te los schroef zit hij niet goed vast op de radiator en als ik hem goed aanschroef en niet meer kan bewegen dan is de TaDo niet te installeren omdat de draairing dan doordraait. Nu las ik op de website dat de meegeleverde adapters niet op het gewenste niveau van kwaliteit zit, maar is het zo slecht dat ze niet te installeren zijn?

Of ik doe gelijk al iets doms..
Installatie: https://photos.app.goo.gl/xr7JmA67GFGh3CLf9

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

hier waren blijkbaar de batterijen van een radiatorthermostaat leeg. Display deed het niet en radiator werd niet opengedraaid bij warmtevraag. Maar de app wist van niks. Zei dat de verbinding prima was etc. Detecteerde geen probleem/lege batterijen. Nou ja. De boel werkt weer normaal met nieuwe batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Makkelijk schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:39:
Ook hier een vraagje. Mijn Tado lijkt mijn CV niet meer aan te sturen. Voor de zomer heb ik alles geinstalleerd maar eigenlijk nauwelijks gebruikt omdat het snel warm werd. Ik weet zeker dat ik toen wel getest heb.

Nu zie ik 3 streepjes warmtevraag, het is 17,8 graden en hij moet het 19 maken, maar de CV slaat niet aan. Extensiekit was zijn verbinding wel verloren, ik heb dit hersteld door opnieuw te pairen maar nu alles weer gepaired is (thermostaat, extensiekit, bridge) werkt het nog steeds niet.

Hoe verder te debuggen?
Vanaf tado thermostaat opnieuw settings ingesteld op opentherm met extensiekit en sindsdien gaat de verwarming permanent op 100%.

Inmiddels de oude iSense er maar aangehangen ipv tado en de ketel werkt daarop iig prima, geen idee hoe ik verder moet met Tado. Leuk als het werkt maar zelf debuggen lijkt niet echt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik snap echt helemaal niks meer van de Tado. Gezien mijn kleine bijna geboren wordt, zit ik er aan te denken om het allemaal maar de deur uit te gooien en weer een simpel systeem te maken.

Ditmaal is het om de een of andere reden beneden niet 21 graden. Ik heb ingesteld dat ik het 24 uur per dag 21 graden wil hebben, maar om de een of andere reden was het vanochtend 18.9 graden. Hoe kan dat nou? Dat is een afwijking van 2.1 graden, dat is toch veel te veel? Je ziet in de statistieken dat hij ook gewoon doodleuk naar beneden blijft gaan

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/d4x2alsm91vmu1k/01.png?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/96gsvyxjhl9p3lh/02.png?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ist0x03y3b7ht2e/03.png?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Misha hoe ziet je volledige opstelling eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
@Edmin De Tado zit bedraad verbonden met de CV ketel boven op zolder. De vloerverwarming zit ook bedraad aan de CV ketel. In de babykamer heb ik een radiator smart thermostat (die ook nog niet optimaal werkt, maar volgens de klantenservice kan het zijn dat er verkalking in zit waardoor hij hem niet meer helemaal kan dichtdraaien. Wat ik zelf apart vind, want bij de vorige normale knop kon hij wel helemaal uit... lijkt me vreemd als van dag op dag plots dat zo toe is genomen)

De vloerverwarming in de badkamer, die nog normaal werkt, is vanochtend wel verwarmd. Dus er gaan volgens mij wel wat signalen heen en weer. Maar waarom hij nou de vloerverwarming beneden niet heeft aangeslingerd?

Pas nu ik hem handmatig heb aangezet, is hij weer aan het klimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:41
Enige tijd gelden begon ik plots internetproblemen te hebben op al mijn toestellen. De router reageerde niet langer op DNS requests. Na heel wat debuggen heb ik vandaag ontdekt dat Tado de oorzaak was.

Mijn V2 bridge was verbonden met de usb poort van de router. Het ziet ernaar uit dat de power draw opeens te groot is geworden voor de router (na 1,5 jaar). Als ik gebruik maak van een usb adapter werkt alles terug.

Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Wat zijn nou de voordelen van de Tado tov de Honeywell Evhome? Zo op het eerste gezicht lijken ze hetzelfde te doen...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

YoshiBignose schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:17:
Wat zijn nou de voordelen van de Tado tov de Honeywell Evhome? Zo op het eerste gezicht lijken ze hetzelfde te doen...
Ligt helemaal aan je situatie. Op mijn CV had die Evohome niet modulerend gewerkt. Bovendien heb ik een draadloze thermostaat nodig en wilde ik geen 230V hoeven gebruiken.

Verder werken de verschillende slimme thermostaten natuurlijk wel vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

theunevers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:46:
Ik heb 6 radiatoren en op dit moment 3 slimme thermostaatkoppen. Nu hangt in de woonkamer de TaDo aan de muur en heb ik nog 3 radiatoren in andere ruimtes (+ één in de badkamer maar die staat continu open voor afgifte warmte). Omdat ik op dit moment geen zin heb om nog 3 thermostaatkoppen te kopen vroeg ik mij af of het zin heeft om ze uberhaupt te installeren en als dat zin zou hebben om ze te installeren in de slaapkamers en de keuken of te installeren op de 3 in de woonkamer?

---

Moet alleen wel zeggen dat het installeren niet lukt. Als ik de adapter te los schroef zit hij niet goed vast op de radiator en als ik hem goed aanschroef en niet meer kan bewegen dan is de TaDo niet te installeren omdat de draairing dan doordraait. Nu las ik op de website dat de meegeleverde adapters niet op het gewenste niveau van kwaliteit zit, maar is het zo slecht dat ze niet te installeren zijn?

Hier werkte die adapters ook niet, kop schoot los. Na contact gehad te hebben met tado kwam het er op neer dat ze alleen de plastic versie verschaffen, welk dus niet werkt.

Hier nieuwe messing versies voor RA bestelt en nooit meer problemen gehad.

https://www.meinhausshop....g-fuer-Danfoss-Ventile-RA

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancD
  • Laatst online: 29-09 17:33
woekele schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:27:
[...]

en je weet zeker dat dit niet gebeurt als Tado niet is aangesloten?
Jazeker!

Ik heb de helpdesk gevraagd de instelling te wijzigen. Dat hebben ze binnen 10 minuten gedaan, dus reactiesnelheid is top. Wel jammer dat deze instelling niet zelf gewijzigd kan worden.

SUZ-SWM80VA + ERSD-VM2D / PV 6kWp zuidwest / gasloos per 1 maart 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 20:41
Misha schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:34:
Ik snap echt helemaal niks meer van de Tado. Gezien mijn kleine bijna geboren wordt, zit ik er aan te denken om het allemaal maar de deur uit te gooien en weer een simpel systeem te maken.

Ditmaal is het om de een of andere reden beneden niet 21 graden. Ik heb ingesteld dat ik het 24 uur per dag 21 graden wil hebben, maar om de een of andere reden was het vanochtend 18.9 graden. Hoe kan dat nou? Dat is een afwijking van 2.1 graden, dat is toch veel te veel? Je ziet in de statistieken dat hij ook gewoon doodleuk naar beneden blijft gaan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebeurd dit dagelijks of is dit eenmalig gebeurd? Je ziet trouwens net voordat hij gaat dalen dat de verbinding even weg was.. Wellicht zat daar het probleem. Mijn Tado heeft behalve de enkele storing bij tado zelf nooit issues. Ik heb op alle radiatoren kranen behalve op 1 (als bypass). Misschien een andere plaatsing van de bridge?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Ik heb een V3 besteld :)

Maar vraag me nu af hoe veel knoppen ik er straks bij moet hebben per ruimte welke ik apart wil regelen.

Om te beginnen wil ik graag het volgende apart regelen.

1- woonkamer, met 3 radiatoren (hier zit ook de thermostaat)
2- slaap kamer met 2 radiatoren.
3- studeerkamer met 1 radiator.
4- badkamer met 1 radiator.

Moet ik al deze radiatoren voorzien van een slimme knop?

Alvast bedankt voor het mee denken.

Groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een update voor huidige V1/V2 en V3 gebruikers met betrekking tot de V3+ app in de Engelstalige versie van de Management statement:
https://www.tado.com/t/en...lus-products/#app-upgrade

De Nederlandse vertaling zal later volgen.

Het komt er op neer dat alle huidige gebruikers naar de nieuwe V3+ app kunnen upgraden voor een eenmalige prijs van 19.99.

De upgrade is nu nog niet verkrijgbaar maar zal over de komende weken beschikbaar komen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:32
tado schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:36:
Het komt er op neer dat alle huidige gebruikers naar de nieuwe V3+ app kunnen upgraden voor een eenmalige prijs van 19.99.
Is dit vervolgens een systeem update, of te wel, maken alle gebruikers, die ik gekoppeld heb aan mijn Tado systeem hier gebruik van? Of moet de upgrade per gebruiker aangeschaft worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
basmq schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Is dit vervolgens een systeem update, of te wel, maken alle gebruikers, die ik gekoppeld heb aan mijn Tado systeem hier gebruik van? Of moet de upgrade per gebruiker aangeschaft worden?
Upgrade is per account. Daarna zijn alle gebruikers van dat account automatisch geupdate naar de nieuwe V3+ app.
timbe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:48:
Als ik bij Amazon.de de V3 bestel werkt deze 100% in nederland?
En hoe zit het met de garantie en ondersteuning?
Misschien zit er een DE verpakking omheen maar voor de rest zal hij 100% geschikt zijn voor de NL markt.

Garantie zal officieel via Amazon.de verlopen (2 jaar garantie).
Makkelijk schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:39:

Hoe verder te debuggen?
Ketel resetten, is er een foutcode op de ketel ?
Is de oude thermostaat nog aanwezig, kort aansluiten om duidelijk te maken of het een fout van tado is of een fout van de ketel.

Of gewoon contact opnemen met: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
theunevers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:46:

---

Graag het onderste deel van ons artikel lezen voor een oplossing:
https://support.tado.com/hc/nl/articles/115005464266

[ Voor 96% gewijzigd door tado op 01-10-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind het een goede deal en smijt er nog 19,99 tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

robertwebbe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:49:
Ik vind het een goede deal en smijt er nog 19,99 tegenaan.
Niet om negatief te zijn. Maar waarom zou ik het willen? Wat ik nu heb werkt en blijft werken volgens Tado. Als ik upgrade werkt het nog steeds precies hetzelfde en ben ik 19.99 armer

Wat krijg ik dan meer als ik upgrade?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
tado schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Ketel resetten, is er een foutcode op de ketel ?
Is de oude thermostaat nog aanwezig, kort aansluiten om duidelijk te maken of het een fout van tado is of een fout van de ketel.

Of gewoon contact opnemen met: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Gister contact opgenomen.
De ketel al gereset, geen foutcode, gaat gewoon stoken op status CV aan.
Oude thermostaat werkt prima :)
Probleem is dat het erg snel warm wordt als ik probeer te debuggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een update voor huidige V1/V2 en V3 gebruikers met betrekking tot de V3+ app in de Engelstalige versie van de Management statement:

De Nederlandse vertaling zal later volgen.

De upgrade is nu nog niet verkrijgbaar maar zal over de komende weken beschikbaar komen in de app.
Wat ik nu vooral niet meer begrijp is of er voor iemand straks sprake is van terugkerende kosten.
We hebben hier thuis nog een V2 in huur, dat was destijds meer om te proberen, en an zich ben ik heel tevreden over Tado, dus ik zou het graag kopen.

Nu dacht ik mooi een V3+ set te kopen, maar klopt het dat ik dan €25 per jaar moet betalen voor de auto assist, terwijl ik dat dus straks ook eenmalig voor €20 kan kopen als ik nog een oudere V3 set koop?

Ik zie op jullie website namelijk helemaal niets meer staan over terugkerende kosten bij de aankoop van een nieuwe V3+ set.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Ik heb een Tado thermostaat met een aantal slimme knoppen erbij. Benedenverdieping heeft de thermostaat en 3 knoppen. Bovenverdieping (werkkamer) heeft 1 slimme knop. In de app en op de webpagina zijn alle devices er en ' ready'. Echter de bovenverdieping speelt niet mee.

Vandaag zo ongeveer de eerste dag met echte warmtevraag in huis en de benedenverdieping werkte perfect, maar boven gebeurde er niets. Als ik handmatig via app of webpagina de temperatuur opschroef dan doet het ding niets. Display werkt wel en er zit ook wel beweging in. Er zitten nieuwe batterijen in, heb al opnieuw gepaired.

Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
@tado Dus als ik het goed begrijp kan ik voor 19.99 upgraden naar de nieuwe app. Met behoud van de automatische geofencing functies ZONDER abonnement? Zit voor die 19.99 ook de aircomfort erbij? Die screenshot staat namelijk wel op jullie upgrade pagina.

Oftewel wat behalve een nieuwe look en feel krijgen we voor 20 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Eeuwige roem en een vinkje achter je naam, 'makkelijke klant' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet het voordeel van te upgraden. Dat je (voorlopig?) geen abonnementskosten moet betalen voor iets dat we nu ook al hebben (nl. Auto-Assist) is positief te noemen, maar waarom zouden we dan überhaupt upgraden ?
Tado heeft toch echt wel een probleem met communicatie en het duidelijk communiceren van wat de verschillende opties nu eigenlijk juist doen of inhouden. Ze hebben duidelijk wel door dat het een maand geleden toch een zootje was en voor niemand duidelijk wat er nu juist ging gebeuren. Maar ook nu is het geenszins duidelijk waarom iemand ook maar €20 zou willen uitgeven.

PS: het enige dat ik me kan inbeelden is dat eens je op v3+ zit, je ook direct in aanmerking komt voor de toekomstige Skills. Maar dan 2 bedenkingen: waarom zou ik dan nu al upgraden en niet pas als ik ook daadwerkelijk met v3+ iets extra zou hebben ? En ook: aan die extra Skills (die niet in v3 bestaan) gaan dan wellicht wél weer abonnementskosten verbonden zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 01-10-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Zucht, weer een stookseizoen en diverse firmwares verder en nog steeds exact dezelfde problemen als vorig jaar:

1. Bij lage warmtevraag (+/- 0,5C) gebeurt er zo goed als niets.
2. Bij aanraking knopje op display (om temperatuur te checken) springt de thermostaat naar handmatig programma.

Ga maar weer eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
Mijn Tado geeft sinds vanmorgen aan dat er geen rapport geladen kan worden.
Hebben meer mensen dit gehad en wat was de oplossing om het weer werkend te krijgen?
Verder reageert de Tado prima op alles wat ik in de app doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik heb dat artikel op de Tado website ook maar eens gelezen. Zoals ik het zie heb je voor € 19,99 enkel maar een andere app op dit moment. Ik zie er dus het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Hè gelukkig, ik was dus niet de enige die het nut van de upgrade niet snapte aan de hand van het nieuwsbericht. 'Air Comfort' zegt me geen reet en verder lijkt alles te werken zoals het deed en daar ben ik prima tevreden mee. Ik heb echt niet het idee dat ik dingen ga missen zonder de upgrade.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
mrtnhsp schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:23:
Mijn Tado geeft sinds vanmorgen aan dat er geen rapport geladen kan worden.
Hebben meer mensen dit gehad en wat was de oplossing om het weer werkend te krijgen?
Verder reageert de Tado prima op alles wat ik in de app doe.
Dit werkt bij mij ook niet inderdaad, nu net even getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

KhaZ

Alfa Romeo

woutur schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:34:
Hè gelukkig, ik was dus niet de enige die het nut van de upgrade niet snapte aan de hand van het nieuwsbericht. 'Air Comfort' zegt me geen reet en verder lijkt alles te werken zoals het deed en daar ben ik prima tevreden mee. Ik heb echt niet het idee dat ik dingen ga missen zonder de upgrade.
Air comfort zal Open raam detectie zijn, hernoemd.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
mrtnhsp schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:23:
Had het vanmorgen ook gemerkt en aangezien het dus blijkbaar bij iedereen is, denk ik niet dat er een oplossing is die we zelf in de hand hebben.
Wellicht is Tado aan het experimenteren om dit achter een betaalmuur te steken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Laatst online: 06-10 23:35
2. Upgrade to the V3+ app:
The V3+ app has been specifically developed for the V3+ hardware products. However, you can purchase the new app as an upgrade if you already own a V1, V2 or V3 tado° product. The price is a one-time fee of €/£19.99 which includes free usage of the Auto-Assist Skill (standard price: €/£24.99/year). So there will be no costs to use the Auto-Assist Skill for existing customers who upgrade from a V1, V2 or V3 product for as long as you are using tado°. The upgrade function will be available this autumn as an in-app purchase within the existing tado° app.
Het lijkt er daadwerkelijk op dat je met de eenmalige betaling toegang krijgt tot de nieuwe interface + auto assist. Maar in feite hebben de thermostaten met V3 deze functie toch al (geofencing + raam detectie)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
lolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Dit werkt bij mij ook niet inderdaad, nu net even getest
Staat een melding van op de site van Tado. Daar had ik nog niet gekeken. Ligt dus niet aan ons ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29zq8hc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
Twixie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Had het vanmorgen ook gemerkt en aangezien het dus blijkbaar bij iedereen is, denk ik niet dat er een oplossing is die we zelf in de hand hebben.
Wellicht is Tado aan het experimenteren om dit achter een betaalmuur te steken... O-)
Heb nog een V3 kunnen kopen in de hoop niet achter die muur te verdwijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
mrtnhsp schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Staat een melding van op de site van Tado. Daar had ik nog niet gekeken. Ligt dus niet aan ons ;)

[Afbeelding]
De rapportage werkt in de W10 app vreemd genoeg wel.
tado schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Upgrade is per account. Daarna zijn alle gebruikers van dat account automatisch geupdate naar de nieuwe V3+ app.
@tado : Mijn account draait op W10M. Als ik zou willen upgraden, hoe doe je dat in de W10M app? Ik begrijp dat de V3+ app niet op W10M draait, maar mijn andere thuis gebruikers draaien op Android, en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ik zelf ook overstap. Of zit er geen tijdslimiet aan deze actie?

En natuurlijk de vraag zoals vandaag al eerder gesteld, wat brengt de upgrade naar V3+ ons? Zit er nog steeds geen abonnement aan in de toekomst, maar wel de toekomstige nieuwe functionaliteiten? Ik zit nog steeds te wachten op per device een zone te kunnen aansturen op aanwezigheid. (BV, de zolder hoeft niet opgewarmd te worden wanneer mijn dochter niet thuis is, maar de rest wel wanneer ik thuis ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De rapportering is inderdaad terug gefixt. Was overigens eens benieuwd en blijkt dat Tado dus echt alle historische data bijhoudt sinds je installatie. Ik kan al vanaf mijn eerste dag met Tado (21/12/16) alle grafieken met alle gegevens opvragen. Zelfs de hoeveelheid warmtevraag (die 3 golfjes) zit er van dan al in, terwijl ik meen dat dat pas later aan de grafieken toegevoegd is.
(NB: vraag me eigenlijk af of Tado helemaal in orde is met GDPR... ik herinner me geen vervelende GDPR popup bij Tado sinds die ingevoerd is).

Met zo een massa data, zou je wel denken dat Tado toch nog wat slimmer zou moeten kunnen worden. Benieuwd of 'vroege start' ondertussen al een beetje beter werkt. Vorige winter was mijn badkamer elke ochtend al een half uur te vroeg op temperatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 02-10-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

De rapportage werkt in de W10 app vreemd genoeg wel.

[...]

@tado : Mijn account draait op W10M. Als ik zou willen upgraden, hoe doe je dat in de W10M app? Ik begrijp dat de V3+ app niet op W10M draait, maar mijn andere thuis gebruikers draaien op Android, en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ik zelf ook overstap. Of zit er geen tijdslimiet aan deze actie?

En natuurlijk de vraag zoals vandaag al eerder gesteld, wat brengt de upgrade naar V3+ ons? Zit er nog steeds geen abonnement aan in de toekomst, maar wel de toekomstige nieuwe functionaliteiten? Ik zit nog steeds te wachten op per device een zone te kunnen aansturen op aanwezigheid. (BV, de zolder hoeft niet opgewarmd te worden wanneer mijn dochter niet thuis is, maar de rest wel wanneer ik thuis ben)
Over W10M: U krijgt niet de optie om te upgraden naar V3+, als er een ander persoon in uw account wel zal upgraden dan is het hele account "geupgrade" en zodra u dan later een Android/iOS toestel koopt zit u automatisch op de nieuwe app. Of de 19.99 aanbieding een tijdelijk aanbod zal worden zal allemaal duidelijk worden zodra de upgrade knop in de app zal verschijnen.

Over wat de upgrade brengt: Een compleet nieuw design, wat een veel betere experience geeft voor onder andere multi-zone accounts (alle kamers in 1 oogopslag te zien). Verder is de manuele modus makkelijker te bedienen.

Daarnaast geeft de air comfort functie, die ook in de 19.99 zit, informatie over het binnenklimaat maar we kopen ook data over de luchtkwaliteit buiten van een externe provider. Het idee is dat de binnenklimaatdata van tado samengevoegd zal worden met de buitenklimaat-data van deze provider om zo tot een individuele aanbeveling te komen voor uw situatie (raam open want buitenlucht is nu (nog) goed, verwarm meer om schimmel te voorkomen, lucht is te droog etc...)

Verder is het belangrijk om te vermelden dat we niemand dwingen om naar de nieuwe app te gaan. Als u op de huidige app wilt blijven kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
tado schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:06:
[...]
Over wat de upgrade brengt: Een compleet nieuw design, wat een veel betere experience geeft voor onder andere multi-zone accounts (alle kamers in 1 oogopslag te zien). Verder is de manuele modus makkelijker te bedienen.

Daarnaast geeft de air comfort functie, die ook in de 19.99 zit, informatie over het binnenklimaat maar we kopen ook data over de luchtkwaliteit buiten van een externe provider. Het idee is dat de binnenklimaatdata van tado samengevoegd zal worden met de buitenklimaat-data van deze provider om zo tot een individuele aanbeveling te komen voor uw situatie (raam open want buitenlucht is nu (nog) goed, verwarm meer om schimmel te voorkomen, lucht is te droog etc...)

Verder is het belangrijk om te vermelden dat we niemand dwingen om naar de nieuwe app te gaan. Als u op de huidige app wilt blijven kan dat ook.
Ok, dit gaat dus over de huidige functionalteit, maar behoren toekomstige functies ook tot deze upgrade?
Over W10M: U krijgt niet de optie om te upgraden naar V3+, als er een ander persoon in uw account wel zal upgraden dan is het hele account "geupgrade" en zodra u dan later een Android/iOS toestel koopt zit u automatisch op de nieuwe app.
[….]
Ik begrijp, zoals de situatie nu is, dat W10M niet verder ondersteund wordt, maar ik vind het jammer dat daarmee ook de ondersteuning van W10 op een dood eind zit. Ik gebruik de app namelijk ook op de laptop. (Ook voornamelijk omdat daar rapportage in zit, niet in de web versie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Kan men trouwens een geregistreerde bridge verkopen? (maw deregistreren en nieuwe koper kan hem vervolgens opnieuw registreren?)

Ik zou een v2 upgraden naar v3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb inhoudelijk niet echt een mening over het nieuwe model van de tado app/upgrade/V3+, maar ik vind het lovenswaardig dat er o.a. ook door @tado in dit topic netjes en open over gecommuniceerd wordt! d:)b

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Laatst online: 06-10 23:35
ardvark99 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Ok, dit gaat dus over de huidige functionalteit, maar behoren toekomstige functies ook tot deze upgrade?
Hier ben ik ook benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Yep, ff met beide partijen en de helpdesk regelen!
Zuttasoxx schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:09:
Kan men trouwens een geregistreerde bridge verkopen? (maw deregistreren en nieuwe koper kan hem vervolgens opnieuw registreren?)

Ik zou een v2 upgraden naar v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
@tado
We zijn nu een jaar verder en ik vraag mij af of ooit nog de roadmap uitgevoerd gaat worden: https://support.tado.com/...pmentRoadmap201809_EN.png

Kan niet wachten dat ik meerdere woningen kan aansturen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Hi allen!

Ik probeer een Tado Extension Kit aan te sluiten op onze Intergas HRE 24 ketel maar kom er niet geheel uit hoe dit moet.

Het is een nieuw systeem, dus de Tado apparaten vervangen geen bestaand systeem. Dit kwam op de site via https://www.tado.com/start niet naar voren en nu vraagt Tado om meer gegevens en kan ik geen stappen meer doorlopen maar moet ik wachten op email contact. Jullie zullen vast begrijpen dat ik hier niet op wil wachten, want in de tussentijd werkt ons verwarmingssysteem nu niet..

Kan iemand mij hier verder op weg helpen?

Edit: Het is inmiddels gelukt! De woning wordt weer warm!

[ Voor 5% gewijzigd door RevellNL op 04-10-2018 21:49 . Reden: Opgelost! ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Heb wat gemist blijkbaar de afgelopen dagen :+
Positieve ontwikkeling @tado :)
Maar..... kunnen gebruikers die deze update aanschaffen nog steeds downgraden naar de V3 app, als ze door wat voor redenen dan ook niet gecharmeerd zijn van de nieuwe V3+ app ?

Want deze aanschaf wordt namelijk geheel buiten de Appstore gedaan in dezelfde app ipv van dat er een aparte V3+ app is.
Ortep schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Niet om negatief te zijn. Maar waarom zou ik het willen? Wat ik nu heb werkt en blijft werken volgens Tado. Als ik upgrade werkt het nog steeds precies hetzelfde en ben ik 19.99 armer

Wat krijg ik dan meer als ik upgrade?
Air Comfort blijkbaar of niet @tado ?

De overige functionaliteit is inderdaad hetzelfde als in de oude app, dus ik zie ook NOG geen meerwaarde in de nieuwe V3+ app, omdat ik me afvraag of Air Comfort wel betrouwbaar gaat werken met de afwijkingen van de luchtvochtigheids metingen in Tado's hardware:
Montoya200x schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:13:
[...]

Dan mag Tado eerst hun hardware gaan aanpassen voor een nauwkeurigere registratie van de luchtvochtigheid of een compensatie mogelijkheid in de app voor luchtvochtigheid inbouwen...

Ik zie namelijk bij mij thuis een afwijking in de registratie van de luchtvochtigheid van Tado devices ten opzichte van de sensoren van Dyson (Dyson Pure Cool), Eve Room en 2 dedicated Temp/Hum/CO2 sensoren van ZyAura.

Dyson, Eve, ZyAura zitten namelijk allemaal BINNEN 1 tot 4% VAN ELKAAR, als ik ze op 1 tafel bij elkaar test, maar Tado presteert het om 10 tot 25% boven de waardes van Dyson, Eve en ZyAura VANDAAN te zitten, als ik één van deze sensoren naast een Tado device plaats...

Hierbij presteert de wand thermostaat van Tado het slechtste bij mij, met een 25% afwijking tov de ZyAura die er naast hangt...
@tado Enig commentaar op bovenstaande en gaat Tado nog naar deze toch wel serieuze luchtvochtigheids afwijkingen kijken, om een mogelijkheid in de app te bouwen om deze te kunnen compenseren, net zoals er temperatuur compensatie mogelijk is ?

Want zonder een betrouwbare luchtvochtigheids meting kan de functie Air Comfort natuurlijk ook niet betrouwbaar uitgevoerd worden en wordt de gebruiker daarbij onjuist geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik overweeg ook een Tado thermostaat met meerdere Tado radiatorkranen aan te schaffen. Op de radiatoren zitten nu echter geen thermostatische knoppen, die zullen dus moeten worden vervangen door thermostatische kranen zodat daarop de Tado radiatorknop aangesloten kan worden.

In de woonkamer/keuken hangen drie radiatoren. Is het mogelijk deze radiatoren intact te laten en dus niet te voorzien van thermostatische kranen én niet te voorzien van Tado slimme radiatorkranen? Zou dit betekenen dat de Tado thermostaat de warmtevraag voor de keuken/woonkamer regelt?
Indien ja: Het voordeel van het toch plaatsen van Tado slimme radiatorknoppen zou zijn dat de radiatoren onafhankelijk van elkaar verwarmt kunnen worden in plaats van altijd alle drie wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JBS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:36:
Ik overweeg ook een Tado thermostaat met meerdere Tado radiatorkranen aan te schaffen. Op de radiatoren zitten nu echter geen thermostatische knoppen, die zullen dus moeten worden vervangen door thermostatische kranen zodat daarop de Tado radiatorknop aangesloten kan worden.

In de woonkamer/keuken hangen drie radiatoren. Is het mogelijk deze radiatoren intact te laten en dus niet te voorzien van thermostatische kranen én niet te voorzien van Tado slimme radiatorkranen? Zou dit betekenen dat de Tado thermostaat de warmtevraag voor de keuken/woonkamer regelt?
Indien ja: Het voordeel van het toch plaatsen van Tado slimme radiatorknoppen zou zijn dat de radiatoren onafhankelijk van elkaar verwarmt kunnen worden in plaats van altijd alle drie wel/niet?
Indien je de knoppen op de radiatoren niet vervangt, heb je in feite een open/dicht systeem. Als je de radiatoren standaard op 'open' hebt staan (wat wel moet als je de thermostaat de temperatuur wil laten regelen) zullen de radiatoren dus altijd opwarmen wanneer er ergens in de woning warmte gevraagd wordt. Of dat een probleem is, kun je je afvragen. Hoe vaak zal er in bijvoorbeeld de slaapkamer warmte worden gevraagd terwijl je in de woonkamer absoluut geen warmte wil? Zal wel meevallen. Ik heb op mijn convectorput ook geen thermostatische kraan en dat lijkt voorlopig prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb bij 50five een Tado set van thermostaat, bridge en 2 knoppen gekocht, installatie van de thermostaat was echt een eitje door de goede makkelijke handleiding, straks de knoppen nog doen. Enige vreemde is dat ik een V3 heb gekocht, maar in de app staat dat ik kan upgraden naar Auto-Assist d.m.v. een abo, terwijl dat bij V3 toch nog niet van toepassing zou zijn?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Makkelijk schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

Gister contact opgenomen.
De ketel al gereset, geen foutcode, gaat gewoon stoken op status CV aan.
Oude thermostaat werkt prima :)
Probleem is dat het erg snel warm wordt als ik probeer te debuggen :+
Tado heeft nooit meer gegreageerd op mijn mail :(

Het goede nieuws is dat de instelling van Opentherm veranderen naar HC0 het probleem lijkt te hebben opgelost. Heel raar, hij draaide eerst op HC1 zoals in de installatiehandleiding stond. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 23:22
Kunnen die features die achter een paywal zullen komen niet ook via Home Assistant of een ander pakket geregeld worden?
Wel zelf te programmeren dan natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

painy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:08:
Kunnen die features die achter een paywal zullen komen niet ook via Home Assistant of een ander pakket geregeld worden?
Wel zelf te programmeren dan natuurlijk
Vermoedelijk wel. Ik heb mijn Tado spullen nog niet binnen, maar ik verwacht dat je met https://www.home-assistant.io/components/tado/ een heel eind zou moeten komen. Ik ga het in ieder geval proberen wanneer mijn Tado draait.
The tado component platform is used as an interface to the my.tado.com website. It adds climate devices for every tado zone and sensors for some additional information of the zones.

It currently supports presenting the current temperature, the setting temperature and the current operation mode. Switching the mode is also supported. If no user is at home anymore, the devices are showing the away-state. Switching to away-mode is not supported.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@painy @JBS Mijn ervaring met het Tado component in HA: Kansloos. Temperatuurwijzigingen komen niet/slecht door of met andere waardes dan ingesteld. Niet dat het een ramp voor mij, want in principe koop je Tado om er vervolgens niets mee te hoeven doen. En dat doe ik ook niet.

Leuk om de status uit te lezen, maar meer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 05-10-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Sanderrr schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:25:
Ik heb bij 50five een Tado set van thermostaat, bridge en 2 knoppen gekocht, installatie van de thermostaat was echt een eitje door de goede makkelijke handleiding, straks de knoppen nog doen. Enige vreemde is dat ik een V3 heb gekocht, maar in de app staat dat ik kan upgraden naar Auto-Assist d.m.v. een abo, terwijl dat bij V3 toch nog niet van toepassing zou zijn?
Heel raar dit, nu is de app ineens heel anders, compleet andere layout, en ik heb niets veranderd of geen andere app geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
En welke layout heb je nu dan in de app en welke app versie draai je (iOS/Android versie nr.) ?

De V3 of V3+ layout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Heb nu versie 5.1 van de app in Android, ineens terug naar een veel meer oud aanvoelende app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanderrr
Ben er achter dat ik dus bij installeren de V3+ app had, en 2 uur later ineens de V3 app, vreemd! De app klopt iig wel met de hardware die ik heb :) Maar nu ik de nieuwe app gezien/gehad heb, denk ik dat ik gebruik ga maken van het upgrade offer als die beschikbaar is, want de nieuwe app zag wel stukken beter uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanderrr op 06-10-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:08:
Heb wat gemist blijkbaar de afgelopen dagen :+

[...]

Positieve ontwikkeling @tado :)
Maar..... kunnen gebruikers die deze update aanschaffen nog steeds downgraden naar de V3 app, als ze door wat voor redenen dan ook niet gecharmeerd zijn van de nieuwe V3+ app ?

Want deze aanschaf wordt namelijk geheel buiten de Appstore gedaan in dezelfde app ipv van dat er een aparte V3+ app is.

[...]

Air Comfort blijkbaar of niet @tado ?

De overige functionaliteit is inderdaad hetzelfde als in de oude app, dus ik zie ook NOG geen meerwaarde in de nieuwe V3+ app, omdat ik me afvraag of Air Comfort wel betrouwbaar gaat werken met de afwijkingen van de luchtvochtigheids metingen in Tado's hardware:

[...]

@tado Enig commentaar op bovenstaande en gaat Tado nog naar deze toch wel serieuze luchtvochtigheids afwijkingen kijken, om een mogelijkheid in de app te bouwen om deze te kunnen compenseren, net zoals er temperatuur compensatie mogelijk is ?

Want zonder een betrouwbare luchtvochtigheids meting kan de functie Air Comfort natuurlijk ook niet betrouwbaar uitgevoerd worden en wordt de gebruiker daarbij onjuist geïnformeerd.
Na een optionele upgrade naar de V3+ app is downgraden niet meer mogelijk.

Air comfort is inderdaad toegevoegd in de V3+ app, maar het is vooral een compleet redesign.

Dank voor de feature request voor een offset voor de relatieve luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
is het mogelijk op de V3 om bv bij vakantie simpel een tijdelijke temperatuur in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
timbe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:38:
is het mogelijk op de V3 om bv bij vakantie simpel een tijdelijke temperatuur in te stellen?
Je kan altijd manueel een temperatuur instellen en daarbij de optie 'tot beëindiging gebruiker' kiezen. Zoals de naam al zegt, zorgt dit er voor dat de ingestelde temperatuur dan blijft staan, ongeacht je schedule, en dat totdat het door jou terug in iets anders veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Ik heb sinds afgelopen woensdag de Tado v3+ met extensiekit

Nadat de ketel aangaat, gaat hij niet meer uit.
Ik had contact opgenomen met Tado, dit zou zeer waarschijnlijk komen door verouderde firmware in de extensiekit. De versie de er nu opstaat is 16.
Zoals ik al aangaf, aangesloten sedert woensdag.
Heeft iemand hier enig idee hoelang het duurt dat die nieuwe firmware erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

timbe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:38:
Dat kan, maar waarom zou je? Ik ben nu op vakantie en de Tado begint zodra ik de straat uit rijd de doel temperatuur te verlagen. Tot een km of 30 zakt het met ongeveer 4 graden. Ik ben nu op 400 km en de doel temperatuur is nu 10 graden. Dus hij slaat niet aan.
De grap is nu juist dat je alles laat regelen door de thermostaat.
Mocht er iemand bv in je huis komen, zoals mijn hulp in de huishouding, da is zet ik hem remote aan voor bv 4 uur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Ortep schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Dat kan, maar waarom zou je? Ik ben nu op vakantie en de Tado begint zodra ik de straat uit rijd de doel temperatuur te verlagen. Tot een km of 30 zakt het met ongeveer 4 graden. Ik ben nu op 400 km en de doel temperatuur is nu 10 graden. Dus hij slaat niet aan.
De grap is nu juist dat je alles laat regelen door de thermostaat.
Mocht er iemand bv in je huis komen, zoals mijn hulp in de huishouding, da is zet ik hem remote aan voor bv 4 uur
Bedankt, en je hebt helemaal gelijk. alleen heeft hier nog niet iedereen een internetbundel op zijn telefoon.
En dan zou iedereen het koud krijgen als ik weg ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
timbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

Bedankt, en je hebt helemaal gelijk. alleen heeft hier nog niet iedereen een internetbundel op zijn telefoon.
En dan zou iedereen het koud krijgen als ik weg ga ;)
WiFi thuis is toch voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

WiFi thuis is toch voldoende.
Dan kan Tado toch niet zien hoe ver ik of anderen weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
timbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Dan kan Tado toch niet zien hoe ver ik of anderen weg zijn?
Nee maar de verwarming zal dan niet uitgaan als jij weg bent. Het verwarmen voordat je thuiskomt werkt toch niet omdat hij pas begint als je 5 a 10 min van huis bent, zo snel warmt je huis niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Nee maar de verwarming zal dan niet uitgaan als jij weg bent. Het verwarmen voordat je thuiskomt werkt toch niet omdat hij pas begint als je 5 a 10 min van huis bent, zo snel warmt je huis niet op.
Als dat werkt zou het super zijn!
Maar als ik het goed begrijp, gaat de verwarming dan wel uit als iedereen weg is?
En start deze weer als iemand thuis komt?
ondanks dat de anderen geen databundel op hun telefoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mijn Nest V3 ga ik vervangen door een Tado V3+ met een aantal radiatorkranen. Ondanks dat het aansluiten een fluitje van een cent zou zijn, ben ik toch iets of wat huiverig om om de CV te gaan rommelen (ondanks dat 't de komende week natuurlijk niet erg koud wordt ;)). Ik check het daarom graag even hier.

Huidige situatie met Nest Heat Link:

- Linker twee gaan naar stopcontact.
- OT en OT2 naar de ketel
- T1 en T2 naar de Nest thermostaat beneden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sFYLkFe.png

Gevaarlijk om aannames te doen met draadjes, maar: Is het nu de bedoeling om OT1 en OT2 te verbinden met T1 en T2 zodat deze rechtstreeks vanuit de ketel naar de Tado thermostaat gaan? Twee draadjes op de rechtse - en + van de Tado thermostaat?

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/103308_Paneel_Tado_1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 07-10-2018 10:58 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!