Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 19:14
tado schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:03:
Ik ben het niet helemaal eens over de "gesloten systeem" uitspraak. Natuurlijk zijn we meer gesloten dan een Open Source oplossing maar we bieden wel een API en we zijn als een van weinigen geschikt met de drie grote platformen: Google Home, Amazon Alexa en Apple Homekit. (en Homey)

Ik kan niet garanderen dat er in de toekomst geen andere prijs komt. Ik kan wel eerlijk zeggen dat ik actief betrokken was bij de concept en introductiefase van V3+ en dat er veel tijd is gestoken in het vinden van de juiste prijs en dat er op dit moment geen plannen zijn om de prijzen langzaam te verhogen. Het doel is om een attractief product te blijven voor nieuwe klanten.

Ik zou zeker aanraden om contact op te nemen met https://support.tado.com/hc/nl/requests/new over het de automatic away modus. Misschien kunnen we nog wat aanpassingen doen.
Gesloten als in: zonder jullie server platform is het product onbruikbaar en ik kan geen additionele knoppen met Zwave toevoegen omdat jullie gekozen hebben (waarom eigenlijk) voor 6LoWPAN op de 868. Op het moment dat Tado failliet gaat (en het overduidelijke signaal dat jullie niet voldoende verdienen aan de hardware kan wijzen op geldgebrek) dan is mijn investering waardeloos. Selected features klinkt leuk, maar de gepresenteerde roadmap die ik destijds bij aanschaf zag zei niet "voor toekomstige features moet u gaan betalen". Ergo: het speelveld is eenzijdig veranderd. Gelukkig kan ik nog onder de deal uit, maar er zullen een hoop mensen zijn die dat niet kunnen.

Ik vrees dat jullie je belangrijkste USP zojuist vakkundig te nek hebben omgedraaid: geen afhankelijkheid van een betaald abonnement. Dat de cloudservice betaald moet worden snap ik, maar voor mij zat dat verdisconteerd in het veel hogere aanschafbedrag. Een beetje programmeerbare thermostaat koop je voor een fractie van Tado. Ik zie de hogere meerprijs van Tado vooral gerechtvaardigd in de clouddienst. Als je daar maandelijks (voor nieuwe klanten) voor moet gaan betalen dan ben je ineens het duurste product geworden.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 15:27
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:21:
Het idee was in badkamer na douchen even verwarmen tot vochtigheid weg is en dan weer uit.
Volgens mij ga je vochtigheid helemaal niet wegkrijgen door even de badkamer te verwarmen. Daarvoor moet je de ruimte verluchten.

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Uitlezen luchtvochtigheid en vervolgens de centrale afzuiging aansturen, mooi projectje!
Twixie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:16:
[...]

Volgens mij ga je vochtigheid helemaal niet wegkrijgen door even de badkamer te verwarmen. Daarvoor moet je de ruimte verluchten.

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DeAllerlangste schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:35:
Uitlezen luchtvochtigheid en vervolgens de centrale afzuiging aansturen, mooi projectje!
Dan mag Tado eerst hun hardware gaan aanpassen voor een nauwkeurigere registratie van de luchtvochtigheid of een compensatie mogelijkheid in de app voor luchtvochtigheid inbouwen...

Ik zie namelijk bij mij thuis een afwijking in de registratie van de luchtvochtigheid van Tado devices ten opzichte van de sensoren van Dyson (Dyson Pure Cool), Eve Room en 2 dedicated Temp/Hum/CO2 sensoren van ZyAura.

Dyson, Eve, ZyAura zitten namelijk allemaal BINNEN 1 tot 4% VAN ELKAAR, als ik ze op 1 tafel bij elkaar test, maar Tado presteert het om 10 tot 25% boven de waardes van Dyson, Eve en ZyAura VANDAAN te zitten, als ik één van deze sensoren naast een Tado device plaats...

Hierbij presteert de wand thermostaat van Tado het slechtste bij mij, met een 25% afwijking tov de ZyAura die er naast hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 19:00
Ik zie dat er een update beschikbaar is voor mijn ios Tado app. Voorlopig installeer ik hem nog niet tot ik zeker weet dat alles blijft werken.

Kan @tado bevestigen dat alles blijft werken of heeft iemand anders de update al getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:37
@glennvho Die van mij is al bijgewerkt en alles lijkt gewoon te werken verder. Ik heb bridge V3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 20:41
glennvho schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:37:
Ik zie dat er een update beschikbaar is voor mijn ios Tado app. Voorlopig installeer ik hem nog niet tot ik zeker weet dat alles blijft werken.

Kan @tado bevestigen dat alles blijft werken of heeft iemand anders de update al getest?
@tado heeft al eerder bevestigd dat de hardware versie van de bridge leidend is. Dus zolang je een V2/V3 bridge hebt kan je de app gewoon updaten.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
Grave_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:10:
Wegens een technisch probleem heeft de technische dienst me de optie gegeven om te wachten op een "improved product" waarin het probleem opgelost zou moeten zijn.
Ik heb ondertussen de nieuwe thermostaat. De nieuwe is Made in China. De oude was Made in EU.
De helderheid van de display lijkt iets hoger te liggen.
Ik heb ze even op elkaar gehouden en de nieuwe lijkt een heel klein beetje kleiner te zijn in breedte en hoogte. Maar dat kan maar een gevoel zijn door de afgeronde randen.

De nieuwe lijkt op het eerste zicht geen problemen meer te geven op mijn installatie. Maar het is nog even afwachten.
Misschien stuur ik mijn tado apparaten gewoon terug in april, na mijn 1ste jaar. Dan kan ik volgend jaar in september weer beslissen of ik opnieuw voor tado ga of voor een concurrent. Waarom zou ik eigenlijk niet ieder jaar na het stookseizoen de tado terug sturen voor een paar maanden? Zo zit ik er nooit helemaal aan vast. Met hun gekke kuren weet je nooit...

Enige reden is om de huidige gratis features niet te verliezen. Maar blijkbaar kan dat ook door enkel een V3 bridge te behouden. Die gaan toch nooit stuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eddie_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
@tado
_Eddie_ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:28:
@tado

Op dit moment hebben wij 2 thermostaten voor 2 zones en een extension kit.

Voor de toekomst staan nog 2 zones op het programma, maar dat zal pas volgend jaar of later zijn. Is het dan mogelijk om 2 extra thermostaten te kopen, zonder dat we aan een abonnement hoeven te beginnen?
Ja dat is gewoon mogelijk. Alleen de V3+ bridge (die in de V3+ starterskit zit) zal ervoor zorgen dat het account naar de V3+ app zal gaan.
Sorry, vergeten er bij te vermelden. De bridge hebben we al. Dus als ik 2 thermostaten erbij hang, kan dat zonder abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
_Eddie_ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:01:
Sorry, vergeten er bij te vermelden. De bridge hebben we al. Dus als ik 2 thermostaten erbij hang, kan dat zonder abonnement?
Ja, mits je de huidige V3 app NIET update naar de nieuwe V3+ app, zoals hier al eerder verrmeld:
Montoya200x schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:12:
Voor zover ik het begrepen heb, is het abbo systeem als volgt opgezet:
  1. V3+ bridge bij gebruiker > abbo benodigd indien gebruiker Auto-Assist features wilt gaan gebruiken (gebruiker kan alleen V3+ app gebruiken)
  2. V2/V3 bridge bij gebruiker > abbo ALLEEN benodigd indien gebruiker overstapt naar nieuwe V3+ app EN Auto-Assist wilt gebruiken
Dus ben je een huidige klant met een V2/V3 bridge en gebruik je de V3 app, dan zou je bij het toevoegen van een nieuwe V3+ wand thermostaat (voor een nieuwe zone) aan de V2/V3 bridge, nog steeds onder de oude voorwaarden vallen, dus zonder abbo, met features die je nu met de V3 app ook hebt..

Correct @tado ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 19:00
Hmm,

Dan kun je in theorie als nieuwe gebruiker met een v3+ thermostaat dus gewoon een V3 bridge halen en die dan aansluiten tijdens de installatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Correct.

Tado heeft bevestigd dat er NU geen hardware lock-in is voor V3+ devices (wand thermostaat, slimme radiatorknop, extensie kit) naast de V3+ bridge, die dat WEL heeft.
tado schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:03:
Het is daarnaast belangrijk om te onthouden dat alleen het aansluiten van een V3+ bridge ervoor zorgt dat je automatisch naar een V3+ app gaat.
Dus u kunt altijd Slimme Thermostaten en Slimme Radiatorknoppen blijven toevoegen of vervangen zonder dat dat een effect heeft op uw account.
....

Het is belangrijk om te weten dat we op dit moment alleen een versie zetten bij een starterskit. Je kan ook zien in onze webshop dat alle additionele producten geen versienummer hebben. Dit is omdat afhankelijk van welke bridge (starterskit) er gebruikt is, de additionele producten een V2, V3 of V3+ product zal zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Montoya200x op 07-09-2018 14:51 . Reden: Tado quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Hmm stond op het punt om bij de familie te installeren, maar ga nu toch weer even om me heen kijken. Dit is exact waar ik altijd al een beetje bang voor was bij Tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb nog een V2-bridge liggen, die blijkt nu opeens geld waard. :P

Verder ondersteun ik eerdere verhalen. Ik heb (ondanks de hoge aanschafprijs) voor Tado gekozen vanwege de service. Daar ben ik tot nu toe blij mee. De huidige featureset is goed, een eerlijk gezegd hoef ik niets extra’s. Echter: betalen ga ik niet doen. Dat hoeft gelukkig ook niet. :) Ik verwacht ook niet dat er nieuwe features komen: dat is niet in het belang van Tado. Enige uitzondering zal de boilerservice zijn, aangezien dat een verdienmodel op zich is.

Ik snap overigens niet dat oude gebruikers niet de nieuwe UX krijgen. Twee versies onderhouden is onnodig complex naar mijn mening.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Krisp schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:20:
Ik heb nog een V2-bridge liggen...
Net als alle V3 kopers van het eerste uur, die 8 maanden lang op de V3 bridge hebben moeten wachten :+

Zodra de markt door heeft dat ze de V3+ pakketten links moeten laten liggen, worden de V2/V3 pakketten inderdaad goud waard. Zie nu al een aantal negatieve recensies op Amazon.de over de V3+ pakketten, dus in Duitsland zijn ze ook niet happy over de nieuwe koers van Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Montoya200x schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:32:
[...]

Net als alle V3 kopers van het eerste uur, die 8 maanden lang op de V3 bridge hebben moeten wachten :+

Zodra de markt door heeft dat ze de V3+ pakketten links moeten laten liggen, worden de V2/V3 pakketten inderdaad goud waard. Zie nu al een aantal negatieve recensies op Amazon.de over de V3+ pakketten, dus in Duitsland zijn ze ook niet happy over de nieuwe koers van Tado.
Nee, maar zoals eerder al opgemerkt is het wel een logische koers. Servers kosten geld, en ‘onbeperkte’ ondersteuning en nieuwe features zijn in de praktijk gewoon niet haalbaar als bedrijfsmodel. Voor apps kun je dan ook abonnementen afsluiten, of elke keer een nieuwe versie aanschaffen. Een thermostaat is in feite een relais met een temperatuursensor. Zolang die niet stuk gaat, koopt niemand een nieuwe. :p

Tado hoopt dat probleem nu op te lossen met een abonnementsmodel. Dat koppelen ze aan een business case (energiebesparing), maar de concurrentie op deze markt is groot. Ik weet niet of dit model daarom succesvol zal zijn. Als het niet lukt, hebben bestaande klanten ook een probleem: het bedrijf opdoeken wordt dan een serieuze optie. Alternatief is dat bestaande klanten ook gaan betalen, ondanks eerdere beloften.

Voor de mensen met HomeKit: deze wordt lokaal geschakeld, en kun je -zo lijkt het- zonder abonnement gewoon gebruiken. Je mist dan het open raam functionaliteit (tenzij je daar ook een sensor ophangt), maar je kunt de verwarming gewoon uitschakelen via een trigger in HomeKit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Krisp schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:15:
Nee, maar zoals eerder al opgemerkt is het wel een logische koers. Servers kosten geld, en ‘onbeperkte’ ondersteuning en nieuwe features zijn in de praktijk gewoon niet haalbaar als bedrijfsmodel. Voor apps kun je dan ook abonnementen afsluiten, of elke keer een nieuwe versie aanschaffen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle begrip voor de introductie van het abonnementsmodel voor nieuwe klanten en alle redenen daarvoor, maar ik heb geen begrip voor het niet nakomen van beloftes voor bestaande klanten.

Deze bestaande klanten hebben, zoals al eerder hier door mij en diverse anderen vermeldt, al een hogere aanschafprijs betaald en juist gekozen voor Tado omdat Tado deze klanten in het vooruitzicht stelde dat ze Lifetime van nieuwe features en updates voorzien zouden worden. Een unique selling point, die ze een heeeeel hoop extra klanten heeft opgeleverd, maar nu de userbase groot genoeg is, wel allemaal in de kou gezet zijn.

Een leuke vergelijking, ik heb in het verleden diverse software pakketten met Lifetime licenties aangeschaft, tegen een veeeeel hogere prijs dan de normale pakketten en onder voorwaarden dat deze Lifetime klanten altijd voorzien zouden worden van updates/upgrades. Al deze bedrijven waar ik mijn Lifetime licenties bij heb lopen, komen al jaaaaren hun beloftes na en wordt ik voorzien van de laatste versies en features die erbij horen.

Sommige bedrijven zijn inmiddels gestopt met het het aanbieden van Lifetime licenties, maar sommige ook niet en die bedrijven die inmiddels zijn overgestapt op het abonnementsmodel, hanteren dit abonnementsmodel ALLEEN voor NIEUWE klanten en komen hun gemaakte afspraken met de oude Lifetime klanten gewoon na !!

Zo kan het dus ook en zo hoort het ook, wil je als bedrijf VERTROUWEN bij klanten behouden.

Nu wringt Tado zich in allerlei bochten, waarbij ze door klanten geconfronteerd worden met eerder gedane uitspraken in het verleden, die nu letterlijk weg gegumd worden om net te doen alsof ze nooit bestaan hebben. Zelfs over hun laatste verklaring op hun website, waarover uitleg gegeven wordt over de laatste veranderingen, wordt door Tado kortzichtig opgesteld, omdat een dag later deze verklaring weer aangepast wordt, omdat de oorspronkelijke tekst weer zou betekenen dat Tado alsnog ALLE nieuwe features voor oude klanten zou moeten introduceren. Dus ook hier is de gum weer vakkundig ten nadele van bestaande klanten toegepast....

Kort samengevat, laat oude klanten met rust en kom je eerder gedane beloftes aan je klanten van het eerste uur NA en bouw je businessmodel verder op, met VERNIEUWDE afspraken die ALLEEN voor NIEUWE klanten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ik heb een Tado v3 thernostaat met radiatorknoppen, aangesloten op boiler. (geen opentherm)
Iemand al eens voorgehad dat 's nachts voor geen reden de verwarming loeihard gaat?
Bijvoorbeeld om 3 u 's nachts stonden de radiatoren warm, maar niets te vinden in de Tado app.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Montoya200x schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:42:
[...]

Een leuke vergelijking, ik heb in het verleden diverse software pakketten met Lifetime licenties aangeschaft, tegen een veeeeel hogere prijs dan de normale pakketten en onder voorwaarden dat deze Lifetime klanten altijd voorzien zouden worden van updates/upgrades. Al deze bedrijven waar ik mijn Lifetime licenties bij heb lopen, komen al jaaaaren hun beloftes na en wordt ik voorzien van de laatste versies en features die erbij horen.

Sommige bedrijven zijn inmiddels gestopt met het het aanbieden van Lifetime licenties, maar sommige ook niet en die bedrijven die inmiddels zijn overgestapt op het abonnementsmodel, hanteren dit abonnementsmodel ALLEEN voor NIEUWE klanten en komen hun gemaakte afspraken met de oude Lifetime klanten gewoon na !!
Dan ben ik benieuwd naar de voorbeelden, want er zijn genoeg voorbeelden waarbij dat niet zo is. Day One, bunq en Drafts om maar eens drie recente voorbeelden te noemen. Op enig moment krijg je nog wel ondersteuning, en wordt er nog wel ontwikkeld, maar (sommige) nieuwe features gaan in het premium programma. Het zou Tado sieren als ze het premium programma tegen gereduceerd tarief aan bestaande klanten aan zouden bieden, wat evenmin uniek zou zijn.

Dit is wel de laatste Tado die ik heb, zolang de bridge werkt. Als ik kijk wat ik nu al aan abonnementen uitgeef, terwijl ik daar heel kritisch op ben... Het verschil met een (goed geconfigureerde) klokthermostaat is ook weer niet zo groot. :P Met domotica (Homekit, Domoticz) moet je ook behoorlijke triggers in kunnen bouwen. Er zijn dus genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd om (voor dat ze er niet meer zijn) Tado V3 aan te schaffen. Wij zitten met een aparte woning. Beneden is onze keuken een eetkamer, met een open trap naar boven waar de woonkamer is. Beneden hebben wij vloerverwarming, boven twee radiatoren.

Volgens mij voldoet het om een set aan te schaffen met daarin een Tado V3 en twee radiatorknoppen. Deze laatste kunnen de temperatuur toch meten? Anders zou ik een extra uitbreiding aan de muur moeten kopen, maar dit is duurder.

Ik heb dit aanbod gezien bij 50Five, is dat wat?

https://www.50five.nl/tad...JrEoXo3s5rDwaAnZOEALw_wcB

Waar we het voor willen gebruiken: bij thuiskomst de temperatuur al rustig op de juiste stand, in plaats van vol naar 24 graden te draaien van de winter. Daarnaast zonder dat we naar de thermostaat beneden moeten lopen alvast een uur voor bedtijd de thermostaat naar beneden kunnen bijstellen.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik hoor ook mensen die sinds de laatste update wat negatiever zijn geworden over Tado, wellicht is het dus helemaal geen slimme zet om juist nu dit aan te schaffen.

Tevens heb ik iets gehoord over Elgato Eve Thermo, dan hoef ik alleen de twee radiatorknoppen te vervangen, we zitten in de winter 's avonds grotendeels boven in de woonkamer.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 09-09-2018 12:53 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Ik heb het idee dat mijn Tado er erg naast zit met de weergegeven temperatuur. Welke, niet al te dure, thermometer gebruiken jullie om de Tado te ijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
THE_BASE schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:49:
Ik ben geïnteresseerd om (voor dat ze er niet meer zijn) Tado V3 aan te schaffen. Wij zitten met een aparte woning. Beneden is onze keuken een eetkamer, met een open trap naar boven waar de woonkamer is. Beneden hebben wij vloerverwarming, boven twee radiatoren.

Volgens mij voldoet het om een set aan te schaffen met daarin een Tado V3 en twee radiatorknoppen. Deze laatste kunnen de temperatuur toch meten? Anders zou ik een extra uitbreiding aan de muur moeten kopen, maar dit is duurder.

Ik heb dit aanbod gezien bij 50Five, is dat wat?

Waar we het voor willen gebruiken: bij thuiskomst de temperatuur al rustig op de juiste stand, in plaats van vol naar 24 graden te draaien van de winter. Daarnaast zonder dat we naar de thermostaat beneden moeten lopen alvast een uur voor bedtijd de thermostaat naar beneden kunnen bijstellen.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik hoor ook mensen die sinds de laatste update wat negatiever zijn geworden over Tado, wellicht is het dus helemaal geen slimme zet om juist nu dit aan te schaffen.

Tevens heb ik iets gehoord over Elgato Eve Thermo, dan hoef ik alleen de twee radiatorknoppen te vervangen, we zitten in de winter 's avonds grotendeels boven in de woonkamer.
Dat moet zeker kunnen met Tado. Elgato Eve heeft enkel radiatorknoppen (via bluetooth). Voordeel is dat dit goedkoper is (dacht ca. 70 per knop), maar het nadeel is dat deze knoppen enkel de radiator open- of dichtdraaien maar niet de CV aanstuurt. In jouw geval zal dat betekenen dat de vloerverwarming altijd aan blijft staan (uiteraard afhankelijk van je thermostaat).

De aangeboden deal is zeker niet slecht, tado komt zo af en toe met 20% korting wat volgens mij redelijk vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
theunevers schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:23:
Ik heb het idee dat mijn Tado er erg naast zit met de weergegeven temperatuur. Welke, niet al te dure, thermometer gebruiken jullie om de Tado te ijken?
Bedoel je de muurthermostaat of radiatorknoppen? Deze laatste werken sowieso niet optimaal omdat de metingen zo dicht bij de radiator gebeurt. Als de radiator warm heeft, heb je dus al snel een overschatting, waardoor het in de winter kouder is in je ruimte dan wat Tado denkt. Kan je wel oplossen met die offsets al is het niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
granturismo5 schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:08:
[...]

Dat moet zeker kunnen met Tado. Elgato Eve heeft enkel radiatorknoppen (via bluetooth). Voordeel is dat dit goedkoper is (dacht ca. 70 per knop), maar het nadeel is dat deze knoppen enkel de radiator open- of dichtdraaien maar niet de CV aanstuurt. In jouw geval zal dat betekenen dat de vloerverwarming altijd aan blijft staan (uiteraard afhankelijk van je thermostaat).

De aangeboden deal is zeker niet slecht, tado komt zo af en toe met 20% korting wat volgens mij redelijk vergelijkbaar is.
Is het gezien de huidige omstandigheden handig om in te stappen met zo'n basispakket? Ik wil geen abonnement voor extra diensten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Twixie schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:31:
[...]

Bedoel je de muurthermostaat of radiatorknoppen? Deze laatste werken sowieso niet optimaal omdat de metingen zo dicht bij de radiator gebeurt. Als de radiator warm heeft, heb je dus al snel een overschatting, waardoor het in de winter kouder is in je ruimte dan wat Tado denkt. Kan je wel oplossen met die offsets al is het niet optimaal.
Gaat om de muurthermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
THE_BASE schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:02:
[...]

Is het gezien de huidige omstandigheden handig om in te stappen met zo'n basispakket? Ik wil geen abonnement voor extra diensten.
Volledig afhankelijk van je wensen, eisen en verwachtingen. De "basis" functionaliteiten zullen naar mijn verwachting prima blijven werken. Als ik je verhaal zo hoor zit je niet per se te wachten op hele specifieke extra functionaliteiten en kan je prima erin investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Op dit moment lijkt het me niet handig om in te stappen. Hoewel tado heeft aangegeven dat de oude functionaliteit van V3 nog een tijd ondersteund zal worden, is dit niet concreet gemaakt. Voor zover ik begreep krijgen we hier later nog een reactie op.

Zeker tot dan zou ik wachten met de aanschaf. Als dan blijkt dat ze minimaal 2 jaar de oude functionaliteit garanderen kun je een afweging maken of dat voor je lang genoeg is. Maar met alle onduidelijkheden, veroorzaakt doordat er zaken gezegd worden maar niet concreet gemaakt worden, zou ik echt niet instappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
granturismo5 schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:36:
[...]

Volledig afhankelijk van je wensen, eisen en verwachtingen. De "basis" functionaliteiten zullen naar mijn verwachting prima blijven werken. Als ik je verhaal zo hoor zit je niet per se te wachten op hele specifieke extra functionaliteiten en kan je prima erin investeren.
Dank. Nog wel even gebeld met webshop: de normale V3 kost 219. En voor 248 krijg je er 2 thermostaatkranen GRATIS bij. Als ik snel reken is dat 29 euro meer, beetje raar. Ze bellen me morgen. Want voor 219 een V3 en 2 thermostaatkranen lijkt me een erg goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
cs-tweak schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:49:
Op dit moment lijkt het me niet handig om in te stappen. Hoewel tado heeft aangegeven dat de oude functionaliteit van V3 nog een tijd ondersteund zal worden, is dit niet concreet gemaakt. Voor zover ik begreep krijgen we hier later nog een reactie op.

Zeker tot dan zou ik wachten met de aanschaf. Als dan blijkt dat ze minimaal 2 jaar de oude functionaliteit garanderen kun je een afweging maken of dat voor je lang genoeg is. Maar met alle onduidelijkheden, veroorzaakt doordat er zaken gezegd worden maar niet concreet gemaakt worden, zou ik echt niet instappen...
Nee, helemaal eens. Dank voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:50:
[...]

Dank. Nog wel even gebeld met webshop: de normale V3 kost 219. En voor 248 krijg je er 2 thermostaatkranen GRATIS bij. Als ik snel reken is dat 29 euro meer, beetje raar. Ze bellen me morgen. Want voor 219 een V3 en 2 thermostaatkranen lijkt me een erg goede deal.
Niet afwachten. Gewoon doen. Ik had namelijk dezelfde deal, hij is legit :).
Edit: tevens mag de boel geloof ik tot 55 dagen retour zonder gezeik, dus dan kun je ook nog even afwachten indien je wil wat tado nog allemaal naar buiten gaat brengen qua abonnementsonzin e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-09-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:56:
[...]

Niet afwachten. Gewoon doen. Ik had namelijk dezelfde deal, hij is legit :).
Edit: tevens mag de boel geloof ik tot 55 dagen retour zonder gezeik, dus dan kun je ook nog even afwachten indien je wil wat tado nog allemaal naar buiten gaat brengen qua abonnementsonzin e.d.
Het zal wel kloppen, maar voor 219,- een V3 en voor 248,- een V3 + gratis 2 thermostaatkranen. Wat is er dan gratis aan die kranen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik vond het ook raar, maar het is een ontzettend goeie deal en ze leveren wel dus ik vind t best :)

Je krijgt iig een bridge (v3 ik, zal nog wel zo zijn), de tado thermostaat en de twee kranen.

En twee kranen voor nog geen 30euro is natuurlijk niks mis mee

[ Voor 15% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-09-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Krisp schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:34:
Dan ben ik benieuwd naar de voorbeelden, want er zijn genoeg voorbeelden waarbij dat niet zo is.
Natuurlijk, al jaaarenlang is de trend naar een abonnementsmodel al in gang gezet, dus logisch dat Lifetime licenties steeds dunner gezaaid worden.

Enkele voorbeelden van Lifetime licenties die hier in dit huishouden nog draaien op diverse client PC's/Laptops:

Vendors hier in huis die overgestapt zijn naar abonnements model, maar WEL de Lifetime voorwaarden nakomen en gebruikers daarvan NIET in de kou zetten, doordat Lifetime klanten van het eerste uur nog steeds van updates/upgrades voorzien worden:
  • Malwarebytes Premium
  • SuperAntiSpyware Professional
  • Bitdefender
  • Sandboxie
Vendor hier in huis die zowel maandelijkse/jaarlijkse abonnementen aanbiedt, maar daarnaast OOK Lifetime licenties aanbiedt:
  • Emby (aanrader ;))
Nogmaals, ik heb geen problemen met het abonnementsmodel, want dat is gewoon een realistische situatie om je toekomstige bedrijfsvoering veilig te stellen die NIEUWE klanten gewoon zullen moeten accepteren, maar de huidige V2/V3 klanten zouden daar niet bij betrokken moeten worden, door eerder gedane uitspraken/beloftes van Tado.

Maar we dwalen af in deze discussie, want er zijn ongetwijfeld nog genoeg andere voorbeelden te vinden, van situaties waar condities van Lifetime licenties nog gewoon worden nageleefd en situaties waar deze vakkundig de nek zijn omgedraaid met dat regenwoud aan software...
THE_BASE schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:02:
Als je GEEN abbo wilt met zoveel mogelijke functionalieit, dan heb je de volgende mogelijkheden:
  • Heb je thuis voornamelijk Android devices: V2/V3 starterskit
  • Heb je thuis voornamelijk Apple devices maar gebruik je geen Homekit: V2/V3 starterskit
  • Heb je thuis voornamelijk Apple devices en gebruik je WEL Homekit: V3 starterskit
Met V2/V3 verlies je geen Automatiseringen, die je met een V3+ set zonder abonnement WEL verliest, zoals Geofencing, Open Raam detectie en weers afhankelijke regelingen. In V3+ krijg je dan notificaties in de app voor deze situaties, waarbij je de verwarming dan ZELF uit moet zetten via de app, ipv dat het Tado systeem dat automatisch voor je doet.

Dus de AUTOMATISCHE besparingen die het meeste opleveren, zijn met een V3+ achter de betaalmuur gezet in de vorm van een maandelijks/jaarlijks abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Montoya200x schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:55:
[...]

• Heb je thuis voornamelijk Apple devices en gebruik je WEL Homekit: V3 starterskit
[/list]
Met V2/V3 verlies je geen Automatiseringen, die je met een V3+ set zonder abonnement WEL verliest, zoals Geofencing, Open Raam detectie en weers afhankelijke regelingen. In V3+ krijg je dan notificaties in de app voor deze situaties, waarbij je de verwarming dan ZELF uit moet zetten via de app, ipv dat het Tado systeem dat automatisch voor je doet.

Dus de AUTOMATISCHE besparingen die het meeste opleveren, zijn met een V3+ achter de betaalmuur gezet in de vorm van een maandelijks/jaarlijks abonnement.
In beginsel wil ik gewoon vanuit onze woonkamer boven tegen Siri kunnen zeggen dat de verwarming lager of uit mag. Of in kunnen stellen dat het om 22 uur vanzelf lager mag. Of zorgen dat ik bij vertrek van werk alvast de verwarming hoger kan stellen.

Elke andere functie is mooi meegenomen, maar daarvoor wil ik het niet direct aanschaffen. Ik denk dat ik V3 + 2 radiatorknoppen maar gewoon bestel, het mag toch binnen een bepaalde periode retour. Ik zit al een tijd aan een slimme thermostaat te denken en als er een goed is/was, is dat schijnbaar Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:35:
Ik heb een Tado v3 thernostaat met radiatorknoppen, aangesloten op boiler. (geen opentherm)
Iemand al eens voorgehad dat 's nachts voor geen reden de verwarming loeihard gaat?
Bijvoorbeeld om 3 u 's nachts stonden de radiatoren warm, maar niets te vinden in de Tado app.
Neem even contact op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Vermeld in ieder geval de datum en het serienummer van de knop waar het over gaat.
Greetoz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:21:
[...]

@tado heeft al eerder bevestigd dat de hardware versie van de bridge leidend is. Dus zolang je een V2/V3 bridge hebt kan je de app gewoon updaten.
Om onduidelijkheid te voorkomen:

Hardwareversie van de bridge is leidend. Koop je (of heb je al) een V2 of V3 bridge dan zal je niet geforceerd worden naar de V3+ app. Je kan ook gerust de app updaten, het zal niets veranderen voor bestaande klanten.

De V3 en V3+ app hebben verschillende user interfaces (gebaseerd op de status van het account), maar in de achtergrond is veel hetzelfde waardoor het mogelijk is om zowel V3 als V3+ app relatief gemakkelijk te blijven ondersteunen.

[ Voor 41% gewijzigd door tado op 10-09-2018 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 20:41
tado schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:10:
[...]

Vermeld in ieder geval de datum en het serienummer van de knop waar het over gaat.

[...]

Om onduidelijkheid te voorkomen:

Hardwareversie van de bridge is leidend. Koop je (of heb je al) een V2 of V3 bridge dan zal je niet geforceerd worden naar de V3+ app. Je kan ook gerust de app updaten, het zal niets veranderen voor bestaande klanten.

De V3 en V3+ app hebben verschillende user interfaces (gebaseerd op de status van het account), maar in de achtergrond is veel hetzelfde waardoor het mogelijk is om zowel V3 als V3+ app relatief gemakkelijk te blijven ondersteunen.
Toch is het wel flauw dat de trouwe klanten niet in ieder geval de nieuwe (verbeterde?) GUI krijgen op de app. Dat zou toch wel het minste moeten zijn en niks extras kosten. Het zou ook wel wat goodwill naar trouwe bestaande klanten uitstralen. Misschien iets om mee te nemen @tado .

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 17-09 15:03
tado schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:10:
[...]

[...]
Bedankt, heb een support case openstaan. Dit is voor alle radiatoren (ook zonder tado knop).

PS: Ben nu ook wel misgenoegd, heb juist gloednieuw Tado gekocht en nu worden we 'gedegradeerd' :'(

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Het is me gelukt om in de nieuwe UI te geraken (Android). Het ziet er goed uit maar bijlange geen 20 euro waard.

In de instellingen van de nieuwe UI kan ik bij de skills enkel nog maar op Auto-assist drukken om het abonnement aan te schaffen. Kwestie van prioriteiten leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:48
Montoya200x schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:55:
[...]

Natuurlijk, al jaaarenlang is de trend naar een abonnementsmodel al in gang gezet, dus logisch dat Lifetime licenties steeds dunner gezaaid worden.

Enkele voorbeelden van Lifetime licenties die hier in dit huishouden nog draaien op diverse client PC's/Laptops:

Vendors hier in huis die overgestapt zijn naar abonnements model, maar WEL de Lifetime voorwaarden nakomen en gebruikers daarvan NIET in de kou zetten, doordat Lifetime klanten van het eerste uur nog steeds van updates/upgrades voorzien worden:
  • Malwarebytes Premium
  • SuperAntiSpyware Professional
  • Bitdefender
  • Sandboxie
Vendor hier in huis die zowel maandelijkse/jaarlijkse abonnementen aanbiedt, maar daarnaast OOK Lifetime licenties aanbiedt:
  • Emby (aanrader ;))
Nogmaals, ik heb geen problemen met het abonnementsmodel, want dat is gewoon een realistische situatie om je toekomstige bedrijfsvoering veilig te stellen die NIEUWE klanten gewoon zullen moeten accepteren, maar de huidige V2/V3 klanten zouden daar niet bij betrokken moeten worden, door eerder gedane uitspraken/beloftes van Tado.

Maar we dwalen af in deze discussie, want er zijn ongetwijfeld nog genoeg andere voorbeelden te vinden, van situaties waar condities van Lifetime licenties nog gewoon worden nageleefd en situaties waar deze vakkundig de nek zijn omgedraaid met dat regenwoud aan software...

[...]

Als je GEEN abbo wilt met zoveel mogelijke functionalieit, dan heb je de volgende mogelijkheden:
  • Heb je thuis voornamelijk Android devices: V2/V3 starterskit
  • Heb je thuis voornamelijk Apple devices maar gebruik je geen Homekit: V2/V3 starterskit

Lifetime licence software only of icm met specifieke hardware is volgens mij wel een verschil.

Maar ik reageer eigenlijk voornamelijk omdat je emby aanraadt. Ik Emby is eigenlijk vrij ruk voor mensen zoals ik die blurays geript hebben met BDMV structuur nog steeds intact. Zoveelste keer dat de functionaliteit in Emby om films bij elkaar te houden breekt bij tussentijdes updates van de Emby software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:13
ardvark99 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:44:
Ik volg vandaag de berichtgeving over de toekomst plannen van tado met verbazing. Sinds vorig jaar in het bezit van de thermostaat en een knop, met de bedoeling om nog meerdere knoppen aan te gaan schaffen. Voor mij was het ook van belang dat het zonder abonnement vorm was, voor dit moment nog ondersteuning van W10M, en te bedienen vanuit PC/laptop met app of website. Ik heb het idee dat de W10M ondersteuning al gestopt is, maar dat ter zijde.

Maar deze berichtgeving is zeer verwarrend, voorlopig ga ik even niet meer investeren in verdere tado apparatuur. Een vriend van mij, paar huizen verderop was ook van plan om over te stappen naar tado, maar door zal hem waarschijnlijk ook gaan weerhouden.

Leuk dat de bestaande apps nog worden ondersteund, maar hoe lang nog, en wat voor rare bokkensprongen worden er in de toekomst nog meer gemaakt?

Dit is geen slimme zet van tado. Ik kan mij voorstellen wanneer men met een totaal nieuw product zou komen, dit met een ander verdien model op de markt wil zetten, maar niet met een bestaande productlijn. Dit wekt niet veel vertrouwen voor de toekomst. Ik schaf niet een slimme thermostaat aan voor een bepaalde prijs, om er vervolgens na ruim een jaar er een abonnement aan te hangen om verder te kunnen.
@tado Ook ik ben was in de markt voor een tado oplossing, daar stap ik nu voorlopig maar van af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik wilde via 50Five deze bestellen:

Maar ik zie ook deze, zonder knoppen:

https://www.50five.nl/tado-slimme-thermostaat-v3.html

Volgens de dame is dit een andere, maar voor zover ik begrepen heb is er maar één soort V3?

In de specificaties is er inderdaad een verschil. Eerstgenoemde is op batterij, de andere met 12/24 Volt. Zijn er inderdaad verschillende versies in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
THE_BASE schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:06:

Volgens de dame is dit een andere, maar voor zover ik begrepen heb is er maar één soort V3?

In de specificaties is er inderdaad een verschil. Eerstgenoemde is op batterij, de andere met 12/24 Volt. Zijn er inderdaad verschillende versies in omloop?
Binnenkort zijn er betere deals, als iedereen van z'n tado af wil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie

De dame kent er duidelijk niet veel van af. Dat is gewoon 2x krek dezelfde muur-thermostaat. Zelfs v2 en v3 zijn dezelfde muurthermostaat, aangezien het de bridge is die anders is, niet de thermostaat zelf. En die werkt dus op 3 AAA batterijen, en zeker niet op 12/24V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er zijn geen verschillende versies van de Slimme Thermostaat zelf op de markt, allemaal hebben ze een batterij voeding (3* AAA). Alleen de starterskits kunnen verschillende versies hebben vanwege de verschillende versies van de bridge.

Ik heb de fout bij 50five doorgegeven en verwacht dat het binnenkort bijgewerkt zal worden.

Sorry voor de verwarring.

[ Voor 5% gewijzigd door tado op 10-09-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tado schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:22:
[...]

Er zijn geen verschillende versies van de Slimme Thermostaat zelf op de markt, allemaal hebben ze een batterij voeding (3* AAA). Alleen de starterskits kunnen verschillende versies hebben vanwege de verschillende versies van de bridge.

Ik heb de fout bij 50five doorgegeven en verwacht dat het binnenkort bijgewerkt zal worden.

Sorry voor de verwarring.
Mijn vermoeden is dat ze het een net iets andere specificatie geven, al dan niet fout, zodat ze meer kunnen vragen voor de versie met verwarmingsdingen. Want feitelijk zou de prijs 219,- euro moeten zijn. Alleen dan is er iets gratis, voor 248,- euro niet, dan zijn ze gezien de marktprijs buitensporig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave317
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2023
Balance schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:19:
@tado Is het mogelijk om V3+ knoppen aan een bestaand V3-systeem toe te voegen, of V3 en V3+ hardware op een andere manier te mixen? Zo nee hoe lang blijft V3-hardware beschikbaar?
Ik heb een V3+ thermostaat verbonden met de cv-ketel, 2 x V3 als losse temperatuurbewaking muur thermostaten and 10 x V3 radiator knoppen en alles werkt prima met een V3 bridge en de oude app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
THE_BASE schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:32:
[...]
Mijn vermoeden is dat ze het een net iets andere specificatie geven, al dan niet fout, zodat ze meer kunnen vragen voor de versie met verwarmingsdingen. Want feitelijk zou de prijs 219,- euro moeten zijn. Alleen dan is er iets gratis, voor 248,- euro niet, dan zijn ze gezien de marktprijs buitensporig duur.
Ik denk dat je het veel te ver zoekt, ofwel begrijp ik je niet goed (want eerlijk gezegd is dit een nogal warrige uitleg).
Volgens mij zijn ze er zich zelf gewoon niet van bewust dat ze nog de muurthermostaat staan hebben voor de list price van €250, terwijl ze voor dezelfde prijs ook diezelfde thermostaat aanbieden met 2 knoppen erbij. En ja, vergeleken met de list price komt dit neer op 2 gratis knoppen.
Het zou me zelfs niet verbazen dat ze zelfs nog totaal niet op de hoogte zijn van het nieuwe abonnementsmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:25:
[...]

Ik denk dat je het veel te ver zoekt, ofwel begrijp ik je niet goed (want eerlijk gezegd is dit een nogal warrige uitleg).
Volgens mij zijn ze er zich zelf gewoon niet van bewust dat ze nog de muurthermostaat staan hebben voor de list price van €250, terwijl ze voor dezelfde prijs ook diezelfde thermostaat aanbieden met 2 knoppen erbij. En ja, vergeleken met de list price komt dit neer op 2 gratis knoppen.
Het zou me zelfs niet verbazen dat ze zelfs nog totaal niet op de hoogte zijn van het nieuwe abonnementsmodel.
Dat zou kunnen, maar dit is een V3 en geen V3+.

Zojuist kunnen bestellen met 15% kortingscode en 8% cashback. Komt op 204 euro uit voor een Tado V3 en 2 van die kranen. En dat 55 dagen proberen. Lijkt mij een goede deal.

Nogmaals: ik verwacht alleen dat ik via Siri de verwarming hoger of lager kan doen en dat het al warmer is wanneer ik thuis kom. Ik ga er toch vanuit dat dit basisprincipe blijft bestaan, ongeacht wat Tado van plan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:30:
[...]
Juist daarmee dat ik je opmerking over abonnement niet begrijp. Heeft niets met v3+ te maken. Is gewoon een winkel die niet weet dat ze meerdere producten in verschillende vorm verkopen en waarbij de ene dan totaal onzin is (en in dit geval ook nog verkeerde info bevatte, al hebben ze het wel heel snel rechtgezet blijkbaar). Zie je wel vaker... bvb PlayStation VR bestaat nu ook in bundel met VR Worlds. Nochtans veel winkels waar je de normale én de bundel terugvindt, terwijl de bundel dezelfde prijs is.
Zojuist kunnen bestellen met 15% kortingscode en 8% cashback. Komt op 204 euro uit voor een Tado V3 en 2 van die kranen. En dat 55 dagen proberen. Lijkt mij een goede deal.
Dat is een zeer goede deal. Een jaar geleden vond je de Tado's bijna nergens met significante kortingen.
Nogmaals: ik verwacht alleen dat ik via Siri de verwarming hoger of lager kan doen en dat het al warmer is wanneer ik thuis kom. Ik ga er toch vanuit dat dit basisprincipe blijft bestaan, ongeacht wat Tado van plan is?
Dat heeft natuurlijk niets met 50five te maken ?! Maar ja, ik ga er ook wel van uit dat zelf de temperatuur instelling (hetzij via de Tado app, hetzij via Siri) wel altijd gratis zal blijven, net het enkel de meer 'intelligente' features zullen zijn die betalend gaan zijn in v3+. Maar ik heb geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:32
[...]

Heb je bij 50Five besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
basmq schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:53:
[...]

Heb je bij 50Five besteld?
Dat is correct!

[ Voor 41% gewijzigd door THE_BASE op 11-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
Dank! Ook besteld!

(Code is overigens zeer makkelijk te vinden)

[ Voor 57% gewijzigd door basmq op 11-09-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Zolang alles blijft werken zoals het nu werkt, ben ik tevreden. Voor de kinderkamers en badkamer ook een paar radiatorknoppen besteld. :) Neem trouwens aan dat die radiatorknoppen wel in een vochtige ruimte kunnen hangen, zoals de badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
[...]
Verwacht niet te veel van het automatisch verwarmen voor thuiskomst!
In de meeste gevallen zal de verwarming pas een paar minuten voor thuiskomst serieus aangaan.

Voor jouw situatie (vloerverwarming beneden en 2 radiatoren boven) vraag ik me ook af: heb je een eigen ketel, of blokverwarming?
Als je boven wilt kunnen verwarmen zonder dat er ook beneden verwarmd wordt, en je hebt een eigen ketel, dan ben je er niet met alleen een thermostaat en 2 radiatorknoppen; de ketel en de vloerverwarming moeten onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden.
  • Als de vloerverwarming voorzien is van een eigen regelklep (onafhankelijk van de radiatoren boven), dan heb je nog een Tado extensiekit nodig om deze aan te sturen
  • Of als ie voorzien is van een thermostatische afsluiter, dan kun je daar een 3e radiatorknop op plaatsen
  • Als er geen ketel aangestuurd hoeft te worden, en de vloerverwarming is reeds voorzien van een eigen regelklep, dan kan de thermostaat die klep aansturen (meen ik), en heb je niets extra's nodig.
  • Als de vloerverwarming niet voorzien is van een eigen klep of thermostatische afsluiter, dan moet een loodgieter er een plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Rgerr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:02:
Zolang alles blijft werken zoals het nu werkt, ben ik tevreden. Voor de kinderkamers en badkamer ook een paar radiatorknoppen besteld. :) Neem trouwens aan dat die radiatorknoppen wel in een vochtige ruimte kunnen hangen, zoals de badkamer?
Wordt niet gegarandeerd, maar nog niemand heeft er problemen mee gehad op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:05:
[...]

Verwacht niet te veel van het automatisch verwarmen voor thuiskomst!
In de meeste gevallen zal de verwarming pas een paar minuten voor thuiskomst serieus aangaan.

Voor jouw situatie (vloerverwarming beneden en 2 radiatoren boven) vraag ik me ook af: heb je een eigen ketel, of blokverwarming?
Als je boven wilt kunnen verwarmen zonder dat er ook beneden verwarmd wordt, en je hebt een eigen ketel, dan ben je er niet met alleen een thermostaat en 2 radiatorknoppen; de ketel en de vloerverwarming moeten onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden.
  • Als de vloerverwarming voorzien is van een eigen regelklep (onafhankelijk van de radiatoren boven), dan heb je nog een Tado extensiekit nodig om deze aan te sturen
  • Of als ie voorzien is van een thermostatische afsluiter, dan kun je daar een 3e radiatorknop op plaatsen
  • Als er geen ketel aangestuurd hoeft te worden, en de vloerverwarming is reeds voorzien van een eigen regelklep, dan kan de thermostaat die klep aansturen (meen ik), en heb je niets extra's nodig.
  • Als de vloerverwarming niet voorzien is van een eigen klep of thermostatische afsluiter, dan moet een loodgieter er een plaatsen.
Tja, dat is wel waar ik nu (pas) over nadenk. Ik weet dat ik vloerverwarming, een stel radiatoren, een Honeywel en een groot apparaat voor vloerverwarming heb staan. Maar geen idee hoe dat ding werkt of waar het van voorzien is.

Wellicht had ik er beter over na moeten denken, maar de kans is groot dat het dan niet zo makkelijk geïnstalleerd kan worden als ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:08:
[...]

Wordt niet gegarandeerd, maar nog niemand heeft er problemen mee gehad op dit forum.
Maar zo ver mogelijk van de vocht producerende bronnen houden dan, dank!

• PeterdeBruin
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:23:
[...]

Tja, dat is wel waar ik nu (pas) over nadenk. Ik weet dat ik vloerverwarming, een stel radiatoren, een Honeywel en een groot apparaat voor vloerverwarming heb staan. Maar geen idee hoe dat ding werkt of waar het van voorzien is.

Wellicht had ik er beter over na moeten denken, maar de kans is groot dat het dan niet zo makkelijk geïnstalleerd kan worden als ik had gehoopt.
Als je de klantenservice meldt wat voor apparaten je hebt, helpen ze je verder. Je zult nog een extensiekit nodig hebben verwacht ik.

• THE_BASE
  • Niet online
PeterdeBruin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:45:
[...]

Als je de klantenservice meldt wat voor apparaten je hebt, helpen ze je verder. Je zult nog een extensiekit nodig hebben verwacht ik.
Daar ben ik inmiddels achter, dankjewel. Het pakket is binnen, maar denk nog even een paar dagen na of ik alles wel overhoop wil halen. :)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Pff ik heb nu 10 pagina's ellende doorgenomen maar ik snap het nog steeds niet. Ik heb vermoedelijk een V2 bridge (januari 2016) en ik wens:
• Geofencing
• Google Home integratie
• Huidige schema's
• Rapportjes wanneer mijn verwarming aangeslagen is en niet in de app
• eigenlijk alle meuk die ik er nu mee doe

te behouden. Moet ik nu mijn Tado app in de Playstore bevriezen zodat deze niet meer upgrade? Behoud ik deze features?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• PeterdeBruin
woutur schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:59:
Pff ik heb nu 10 pagina's ellende doorgenomen maar ik snap het nog steeds niet. Ik heb vermoedelijk een V2 bridge (januari 2016) en ik wens:
• Geofencing
• Google Home integratie
• Huidige schema's
• Rapportjes wanneer mijn verwarming aangeslagen is en niet in de app
• eigenlijk alle meuk die ik er nu mee doe

te behouden. Moet ik nu mijn Tado app in de Playstore bevriezen zodat deze niet meer upgrade? Behoud ik deze features?
Je hoeft de app niet te bevriezen en je behoudt volgens de belofte van Tado alles wat je hebt voor de 'levensduur' van de producten.
Maar je krijgt er mogelijk niet alle nieuwe features bij.

• woutur
  • Laatst online: 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

PeterdeBruin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:28:
[...]

Je hoeft de app niet te bevriezen en je behoudt volgens de belofte van Tado alles wat je hebt voor de 'levensduur' van de producten.
Maar je krijgt er mogelijk niet alle nieuwe features bij.
Dat zal me aan mijn *bliep* roesten. Ik ben tevreden over hoe het nu werkt (alhoewel de integratie met Google Home nog wel wat beter kan) en dat wil ik behouden. Nu hebben we dus alleen nog de variabele 'levensduur'. Die is volgens mij zo'n jaar of 20. Hoe denkt Tado daarover?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Titanium schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:49:
Ik heb de lege batterijen doorgemeten en ze gaven allen rond de 1,2volt aan. Maw niks defect dus gewoon leeg. Het enige wat de levensduur zou kunnen beïnvloeden is misschien de modulerende interface. Ik vermoedt dat TADO marketing met die 2 jaar is komen aanzetten. ten slotte als je moet vertellen dat de batterijen minder dan een half jaar mee gaan is dat geen leuk verhaal.
Nu kan ik me ook een vaag verhaal van diesels in Duitsland herinneren.
Over 5 maanden post ik het vervolg.

We kunnen de vraag ook omdraaien. Zijn er mensen op dit forum die al meer dan 1 jaar met de batterijen gedaan hebben? En dan bedoel ik die van de thermostaat zelf en niet van de verwarmingknoppen.
Daar zijn we weer medio september. Batterijen van de thermostaat zijn weer leeg en in augustus waren de batterijen van de radiatorknop ook weer leeg.
Het leukste bij het vervangen van de batterijen van de thermostaat is dat ku..😣 schroefje. Dat is heel klein en heeft geen kruiskop waardoor het niet op je schroevendraaier blijft zitten. Ik weet vrijwel zeker dat heel wat mensen dat schroefje al kwijt zijn.

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Titanium schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:11:
[...]
Het leukste bij het vervangen van de batterijen van de thermostaat is dat ku..😣 schroefje. Dat is heel klein en heeft geen kruiskop waardoor het niet op je schroevendraaier blijft zitten. Ik weet vrijwel zeker dat heel wat mensen dat schroefje al kwijt zijn.
Gewoon weggooien dat schroefje, is nergens voor nodig.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Titanium schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:11:
Het leukste bij het vervangen van de batterijen van de thermostaat is dat ku..😣 schroefje. Dat is heel klein en heeft geen kruiskop waardoor het niet op je schroevendraaier blijft zitten. Ik weet vrijwel zeker dat heel wat mensen dat schroefje al
kwijt zijn.
Waarom zo ingewikkeld?
Dat schroefje borgt het klepje zodat het er bij heftige beweging niet uitvalt. En zo de batterijen op hun plaats kan houden. Oh wacht, het is een muur thermostaat. Die beweegt niet.
Als hij op de muur zit kan je zelfs zonder klepje. Die batterijen vallen er heus niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 12-09-2018 21:30 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:07:
[...]

Waarom zo ingewikkeld?
Dat schroefje borgt het klepje zodat het er bij heftige beweging niet uitvalt. En zo de batterijen op hun plaats kan houden. Oh wacht, het is een muur thermostaat. Die beweegt niet.
Als hij op de muur zit kan je zelfs zonder klepje. Die batterijen vallen er heus niet uit.
Op de laatste hardware revision van onze Slimme Thermostaat is het schroefje helemaal weggelaten en vervangen door een klepje die de kabels zelf afschermt als je de Slimme Thermostaat opent (dus je kan bij het batterijklepje zonder dat je de kabels te zien krijgt). In NL zijn de kabels niet zo gevaarlijk want zo goed als altijd laagvoltage maar in het Verenigd Koninkrijk werken ze zo goed als altijd met 230V (240V) in hun Thermostaten. Dan wil je dat graag schermen, zeker als er ook kinderen aan de thermostaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik heb een Tado V3 in de woonkamer staan en een smart radiator thermostat in de babykamer. In de woonkamer maken we gebruik van vloerverwarming. Ik heb in de woonkamer de temperatuur handmatig ingesteld op 22 graden om te kijken of de vloerverwarming werkt. In de babykamer heb ik geen temperatuur ingesteld en het was op dat moment 20 graden.

Nu, een uurtje later, kwam ik in de babykamer en merkte ik dat het ontzettend warm was. Ik keek op de temperatuur: 25 graden?! Voelde aan de radiator: pestpokkeheet. Hoe kan de radiator daar zijn aangesprongen als ik heb gezegd dat het enkel in de woonkamer warmer moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misha schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:10:
Ik heb een Tado V3 in de woonkamer staan en een smart radiator thermostat in de babykamer. In de woonkamer maken we gebruik van vloerverwarming. Ik heb in de woonkamer de temperatuur handmatig ingesteld op 22 graden om te kijken of de vloerverwarming werkt. In de babykamer heb ik geen temperatuur ingesteld en het was op dat moment 20 graden.

Nu, een uurtje later, kwam ik in de babykamer en merkte ik dat het ontzettend warm was. Ik keek op de temperatuur: 25 graden?! Voelde aan de radiator: pestpokkeheet. Hoe kan de radiator daar zijn aangesprongen als ik heb gezegd dat het enkel in de woonkamer warmer moest worden?
Stuur deze vraag naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Dan kunnen we precies zien wat er aan de hand is in uw systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
tado schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:29:
[...]

Stuur deze vraag naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Dan kunnen we precies zien wat er aan de hand is in uw systeem.
Verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
@tado Ik heb een slimme thermostaat in de woonkamer en een smart radiator thermostaatknop in de badkamer. Stel in zowel de badkamer als de woonkamer is de ingestelde temperatuur hoger dan de werkelijke temperatuur. Beide thermostaten sturen dan de ketel aan en deze zal gaan verwarmen. Wat gebeurt er dan als Open Raam detectie in de woonkamer merkt dat er een raam open staat? Stopt de ketel met verwarmen of blijft deze stoken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
basmq schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:45:
@tado Ik heb een slimme thermostaat in de woonkamer en een smart radiator thermostaatknop in de badkamer. Stel in zowel de badkamer als de woonkamer is de ingestelde temperatuur hoger dan de werkelijke temperatuur. Beide thermostaten sturen dan de ketel aan en deze zal gaan verwarmen. Wat gebeurt er dan als Open Raam detectie in de woonkamer merkt dat er een raam open staat? Stopt de ketel met verwarmen of blijft deze stoken?
Lijkt me redelijk voor de hand liggend. Open Raam detectie zal de warmtevraag van de woonkamer stop zetten. Echter de badkamer vraagt nog altijd warmte, en de ketel zal dus blijven stoken. Dit is de essentie van het multi-zone systeem, en het illustreert ook waarom je ook in de kamer waar je al de muurthermostaat hebt toch ook nog de slimme radiatorknoppen moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:47:
[...]

Lijkt me redelijk voor de hand liggend. Open Raam detectie zal de warmtevraag van de woonkamer stop zetten. Echter de badkamer vraagt nog altijd warmte, en de ketel zal dus blijven stoken. Dit is de essentie van het multi-zone systeem, en het illustreert ook waarom je ook in de kamer waar je al de muurthermostaat hebt toch ook nog de slimme radiatorknoppen moet hebben.
Klopt helemaal.

Of wij kunnen deze koppeling weghalen zodat de badkamer alleen kan verwarmen als er toevallig ook een vraag is in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Misha schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:10:
Hoe kan de radiator daar zijn aangesprongen als ik heb gezegd dat het enkel in de woonkamer warmer moest worden?
Buiten de hulp die je via je support ticket zult krijgen, kun je ook al eens checken of de knop goed gecalibreerd is en/of de batterijen nog goed zijn. In beide gevallen kan je hebben dat de radiatorknop het ventiel niet sluit. Tegenwoordig kun je beide (nl. montage-status en batterij-status) ook in de app terugvinden. Als er in de app linksboven in het hamburgermenu een rode bol staat, klik je die open en ga je wellicht bij 'Apparaten' een rode bol zien, en daar kan je dan zien welk apparaat een lege batterij heeft of welk apparaat niet goed gemonteerd is.
Ik heb overigens zelf veel problemen gehad met die montage-detectie. Ik denk dat ik van mijn 10 originele knoppen er ondertussen al 8 moeten laten vervangen heb. Telkens hetzelfde symptoom: nadat je de knop eraf genomen hebt (typisch om batterij te vervangen) en er dan terug op plaatst, wil de knop niet meer calibreren en blijft het moersleutel icoontje zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb nog wat metingen verricht aan mijn Tado - Remeha Calenta ACE 28C CW4 combinatie. Dit in verband met het basis gasgebruik als de comfortstand aan staat. De Tado kan immers de comfort stand schakelen maar alleen tussen aan en uit. Er waren mensen die het over een flinke verspilling hadden en de hele WW regeling van de Tado er uit lieten halen.

Afgelopen week heb ik twee keer 24 uur geen gas gebruikt in huis omdat ik er niet was. Ik had de Tado ingesteld op handmatig WW aan en 60C en de andere dag op 50C

Bij de 60C stand bleek ik die 24 uur 96 liter gas te hebben gebruikt. Dat is op jaarbasis 35 M^3.
Daarbij ga je er dan van uit dat er niets anders in de ketel gebeurt.

Maar in de maanden oktober->maart wordt er waarschijnlijk gestookt in huis. Soms in september ook al wat en in april ook. Dat tel ik niet mee omdat er in oktober en maart ook wel eens niet wordt gestookt. In die stook periode is de warmtewisselaar warm omdat het huis wordt verwarmt. Dan hoeft hij niets extra's te doen voor de WW voorziening. Dus de helft van het jaar hoeft de comfort stand niets bij te verwarmen. Dan blijft er ongeveer 17.5 M^3 gas over voor de comfortstand.

Ik leid een vrij regelmatig leven, maar toch sta ik soms om 6 uur op en soms om 8 uur. Soms lig ik er om 23 in en soms om 24. Douchen doe ik eigenlijk nooit tussen 24.00 en 6.00. Dan mag van mij het WW uit. Mocht het nodig zijn kan ik hem zo weer even aanzetten. Dus dan valt er 6 uur per dag weg. Blijft over aan gas gebruik 17.5*18/24 = 13 M^3. Ik ben in de 6 maanden niet stook periode ook nog wel op vakantie of een weekendje weg. Reken daar een maand voor. Dan blijft er over aan gas gebruik 13*5/6 = 11 M^3.
Dit is dus het maximale gebruik als er verder altijd iemand thuis zou zijn. Maar zodra je het huis verlaat slaat het WW af. Ga je dus ook nog eens rekenen met dingen als je werk, boodschappen doen, naar een verjaardag toe en nog meer dingen dan gaat daar zeker nog 25-30% van af.

Totaal kom ik dus op rond de 8 M^3 per jaar uit voor de comfort stand. Dat is geen mega verspilling. Waarschijnlijk bespaar je meer door per keer 30 seconden korter te douchen.

Het gebruik bij een ingestelde temperatuur van 50C was 84 liter per dag. Daar is nog een 15% te winnen dus. Maar dan praat je inmiddels over iets van 1-2 M^3 per jaar.

Ik ga me dus niet inspannen om de laatste liter gas nog te verminderen. Die energie kan beter anders worden aangewend.
Je kan er nog wat afschaven door bv in het weekend het WW wat later aan te laten gaan en eerder uit.

Conclusie: Als je echt staat op permanente comfort stand en je bent 24 uur per dag thuis dan ligt je meergebruik op 17.5 M^3

Rekening houdend met vakantie, werken, niemand thuis enz. Daalt dat waarschijnlijk naar iets van 11-12 M^3 per jaar. Zijn er tijden waarop je zeker weet dat je geen WW wilt kan je er nog een paar kuub af halen en als je naar een lagere temp gaat kan er nog iets af. Maar het maximum is rond de 12 en het minimum zal iets van 6 kuub zijn. Per jaar dus.

edit:

leesbaarheid verbeterd

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 14-09-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:16

Sabbi

je denkt aan mij.

Ortep schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:03:
Ik heb nog wat metingen verricht aan mijn Tado - Remeha Calenta ACE 28C CW4 combinatie. Dit in verband met het basis gasgebruik als de comfortstand aan staat. De Tado kan immers de comfort stand schakelen maar alleen tussen aan en uit. Er waren mensen die het over een flinke verspilling hadden en de hele WW regeling van de Tado er uit lieten halen.

[...]
Maar in de maanden oktober->maart wordt er waarschijnlijk gestookt in huis. Soms in september ook al wat en in april ook. Dat tel ik niet mee omdat er in oktober en maart ook wel eens niet wordt gestookt. In die stook periode is de warmtewisselaar warm omdat het huis wordt verwarmt. Dan hoeft hij niets extra's te doen voor de WW voorziening. Dus de helft van het jaar hoeft de comfort stand niets bij te verwarmen. Dan blijft er ongeveer 17.5 M^3 gas over voor de comfortstand.

[...]
De tapwater-warmtewisselaar is een los onderdeel van je verwarmingssysteem, die doormiddel van de driewegklep aan je brander+warmtewisselaar van de ketel gekoppeld wordt bij warmwatervraag. Wanneer je stookt voor de CV wordt deze niet warm gehouden. Dat zou ook wat zijn want doorgaans wil je je tapwater op een andere templeratuur dan het CV water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:35:
[...]

De tapwater-warmtewisselaar is een los onderdeel van je verwarmingssysteem, die doormiddel van de driewegklep aan je brander+warmtewisselaar van de ketel gekoppeld wordt bij warmwatervraag. Wanneer je stookt voor de CV wordt deze niet warm gehouden. Dat zou ook wat zijn want doorgaans wil je je tapwater op een andere templeratuur dan het CV water.
Klopt helemaal. Maar het is warm in de hele ketel installatie. De tapwater WW zal veel minder warmte verliezen aan de omgeving. Bovendien is de brander al warm en die hoeft zelf niet meer op te warmen als de driewegklep omschakelt. Daar komt bij dat de driewegklep zelf al warm is en dus ook niet verwarmd hoeft te worden.
Probeer voor de grap maar eens in het stookseizoen het WW af te zetten. Als je na 3 uur de warmwaterkraan open draait komt er een korte tijd (lauw) warm water uit. Daarna koud. Wacht een paar uur en er komt weer warm water uit.
Al die kleppen en warmtewisselaars zitten samen in één grote geïsoleerde kast en warmen elkaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ortep schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:07:
[...]

Klopt helemaal. Maar het is warm in de hele ketel installatie. De tapwater WW zal veel minder warmte verliezen aan de omgeving. Bovendien is de brander al warm en die hoeft zelf niet meer op te warmen als de driewegklep omschakelt. Daar komt bij dat de driewegklep zelf al warm is en dus ook niet verwarmd hoeft te worden.
Probeer voor de grap maar eens in het stookseizoen het WW af te zetten. Als je na 3 uur de warmwaterkraan open draait komt er een korte tijd (lauw) warm water uit. Daarna koud. Wacht een paar uur en er komt weer warm water uit.
Al die kleppen en warmtewisselaars zitten samen in één grote geïsoleerde kast en warmen elkaar op.
Je doet voorkomen alsof je je ketel tijdens het stookseizoen tijdens 'aanwezige' uren continue >60 graden is (want de comfortstand zou geen gas kosten in het stookseizoen). Dat is echt pertinente onzin.

Daarnaast gebruik je in je berekening het gasverbruik van begin september om te extrapoleren over het hele jaar. Ook dat is een fout, zaken als omgevingstemperatuur, watertemperatuur, temperatuur van de luchttoevoer hebben allemaal invloed op je gasverbruik. Doormiddel van graaddagen kan je dat goed corrigeren voor de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:18:
[...]
Je doet voorkomen alsof je je ketel tijdens het stookseizoen tijdens 'aanwezige' uren continue >60 graden is (want de comfortstand zou geen gas kosten in het stookseizoen). Dat is echt pertinente onzin.
Waar zeg ik dat het altijd boven de 60 graden is? Ik zeg alleen dat het warmer is dan de normale temperatuur in je huis. Soms zal dat 40c zijn. Maar dan nog is dus het warmteverlies nog steeds kleiner dan bv in mei. Soms zal het wel 70c zijn. Dan zit je zelfs beter dan 60c.
Maar heb je de berekening wel gevolgd?
Ik begin met 35 kuub en ik eindig op 8 kuub door alle warmtewinst en momenten dat je niet thuis bent. De helft van de besparing komt van dat halve jaar dat ik warmtewinst reken. Zou dat effect helemaal niet optreden dan werken de andere effecten op 2 maal zoveel gas en zijn dus 2 maal zo effectief. Dat kom ik op een jaar gebruik van totaal 16 kuub. Maar natuurlijk treed er op zijn minst een deel effect op. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Praten we dus over een verschil van 4 kuub op jaarbasis. Totaal verwaarloosbaar dus. Het gaat er werkelijk niet om of het 8, 12 of 16 kuub is. Het is allemaal bijna niets.
Daarnaast gebruik je in je berekening het gasverbruik van begin september om te extrapoleren over het hele jaar. Ook dat is een fout, zaken als omgevingstemperatuur, watertemperatuur, temperatuur van de luchttoevoer hebben allemaal invloed op je gasverbruik. Doormiddel van graaddagen kan je dat goed corrigeren voor de rest van het jaar.
Waar heb je het over? Ik extrapoleer niets vanaf begin september. Ik start in oktober. En graaddagen hebben weinig of niets te maken met hoe warm het in de ketelbehuizing is. Als het koud is zal je gewoon op een hoger vermogen stoken. Als het warm is op een lager niveau. Maar het zal gedurende de stookuren in de ketel altijd warmer zijn dan daar buiten. Dus zal het warmteverlies van de tap WW lager zijn dan bij een niet werkende ketel

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ortep schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:31:
[...]

Waar zeg ik dat het altijd boven de 60 graden is?
[...]
Hieronder zeg je dat de comfortstand in stookseizoen geen gas kost, de enige manier dat dat kan is als de CV continue door de restwarmte vh stoken je ketel boven de tapwatertemperatuur, 60 graden houdt:
In die stook periode is de warmtewisselaar warm omdat het huis wordt verwarmt. Dan hoeft hij niets extra's te doen voor de WW voorziening. Dus de helft van het jaar hoeft de comfort stand niets bij te verwarmen.
.
Waar heb je het over? Ik extrapoleer niets vanaf begin september.
Hierover:
Afgelopen week heb ik twee keer 24 uur geen gas gebruikt in huis omdat ik er niet was. Ik had de Tado ingesteld op handmatig WW aan en 60C en de andere dag op 50C

Bij de 60C stand bleek ik die 24 uur 96 liter gas te hebben gebruikt. Dat is op jaarbasis 35 M^3.
Daarbij ga je er dan van uit dat er niets anders in de ketel gebeurt.
Je meet iets in september, en gebruikt dat om je jaarverbruik uit te rekenen. Dat is letterlijk wat extrapoleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
[...]

Op de laatste hardware revision van onze Slimme Thermostaat is het schroefje helemaal weggelaten en vervangen door een klepje die de kabels zelf afschermt als je de Slimme Thermostaat opent (dus je kan bij het batterijklepje zonder dat je de kabels te zien krijgt). In NL zijn de kabels niet zo gevaarlijk want zo goed als altijd laagvoltage maar in het Verenigd Koninkrijk werken ze zo goed als altijd met 230V (240V) in hun Thermostaten. Dan wil je dat graag schermen, zeker als er ook kinderen aan de thermostaat zitten.
Is de grondplaat van de V3 anders dan de V3+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:12:
[...]

Is de grondplaat van de V3 anders dan de V3+ ?
Als het goed is zijn ze exact hetzelfde.

Er zijn wel verschillende grondplaten maar die zijn al in een eerdere hardware revisie geproduceerd. Onafhankelijk van V3 of V3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:32:
[...]

Hieronder zeg je dat de comfortstand in stookseizoen geen gas kost, de enige manier dat dat kan is als de CV continue door de restwarmte vh stoken je ketel boven de tapwatertemperatuur, 60 graden houdt:
Als je mijn antwoord helemaal gelezen had zou je hebben gezien dat ik toegeef dat dat geen perfecte benadering is maar een schatting. Waarbij het in ieder geval minder gas is dan in de situatie waarbij de ketel helemaal niet aan het verwarmen is. Als er niet gestookt wordt is het verschil met de omgeving iets van 40C (60 tapwater en 20 huis). Als er wel gestookt wordt is dar al snel 20 graden minder. DUS minder warmteverlies.
En zeker als de ketel echt moet werken in de maanden december, januari, februari is het zeker flink warm in het ketelhuis zelf. Het warmte verlies van de tap WW naar de omgeving wordt voor een deel gecompenseerd door de warmte die voor de verwarming wordt geproduceerd. Ik heb je ook verteld dat er een hele serie dingen niet meer hoeven worden opgewarmd bij het opwarmen. De brander zelf is al warm, de 3-wegklep is al warm omdat er langs de andere kan CV water doorheen loopt. En die dingen moeten bij een niet verwarmende ketel steeds opnieuw weer worden opgewarmd.
Maar waar je helemaal niet op in gaat is dat het maximale gebruik dat ik laat 'wegvallen' maar 17 kuub op jaarbasis is. Het is misschien geen 17, maar zeker ook geen nul.
Je meet iets in september, en gebruikt dat om je jaarverbruik uit te rekenen. Dat is letterlijk wat extrapoleren is.
En dat heeft dus helemaal niets met graaddagen te maken. Ik heb het niet over het verwarmen van je huis. in herfst zomer of winter. Ik had het over een basis gebruik van de tapwater voorziening in een vrij stabiele omgeving. Afgelopen week was het rond de 20C In de nacht iets koeler, overdag wat warmer. Maar de temperatuur van mijn huis verandert niet zo snel. Het enige wat de ketel deed was dus het warm houden van de Tap WW bij een gemiddelde temp van 20 C
De grap is nu dat in december mijn huis ook 20C is. Daar stook ik nl voor. In de nacht lager natuurlijk. Hmmm bijna net zo als de laatste week vanzelf ging. Als er al een (kleine) afwijking zou zijn zou hij zelfs het gasgebruik moeten drukken. Wan in de zomer is het vaak meer dan 20C. Soms wel 30C

Kortom: Ik deed een hele serie aannames die helemaal niet bizar zijn, en redelijk accuraat. Puur om op een grootte orde te komen. Soms zal ik te hoog zitten, soms te laag. Maar hoe dan ook dat middelt uit. En aan het einde kom ik op rond de 10 kuub op jaarbasis uit.

Zou ik er volkomen naast zitten en 50% te weinig hebben gerekend dan kom ik op 15 kuub uit. Maar voor hetzelfde geld werkt het veel beter en zit ik 50% naar de andere kant fout. Dan kom ik op 5 kuub uit. En dat is allemaal per jaar. Bij belachelijk hoge 75% misrekenen zou het 2.5 of 17.5 kuub zijn. Nog steeds idioot weinig.

Het enige doel van de exercitie was om na te gaan of je geen 200-300 kuub aan het verspillen was.

En nu hou ik er over op. Doe er je voordeel mee of geloof er niets van. Mij maakt het niet uit.
Laten we weer on topic gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Laatst online: 03-10 10:32
@Ortep Het klinkt een beetje alsof je een falende functie van Tado een probeert goed te praten omdat het toch niet veel verbruikt.

Zelf vind ik het storend dat het niet 'goed' werkt, ook al gaat het maar om ~17m3. Het heeft namelijk in vorige firmware versies wel gewerkt en ook ik heb onder een koude douche gestaan :D

Mijn vorige thermostaat (Honeywell) kon overigens ook prima schakelen tussen de verschillende warmwater-modes, eigenlijk zie ik niet in waarom de Tado dit niet zou kunnen. Ik krijg een beetje het idee dat Tado dezelfde visie heeft als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ArisB schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:43:
@Ortep Het klinkt een beetje alsof je een falende functie van Tado een probeert goed te praten omdat het toch niet veel verbruikt.
Ik probeer niets goed te praten. In mijn eerste post schreef ik ook dat Tado niet goed kon schakelen. Ik wilde alleen weten wat er nu echt aan de hand is. Meten is weten. Anders is iedere discussie compleet zinloos.

Er was een aardige discussie over verspilling en er waren mensen die de hele WW regeling lieten uitschakelen vanwege de enorme verspilling.

Tado zei dat de betere modulerende regeling die ze nu hadden meer dan goed maakte dan dat het extra gebruik dat er door het niet meer normaal kunnen schakelen tussen comfort, uit en aan.

Het leek er in eerste instantie op dat het wel 80+ kuub per jaar meer zou kunnen zijn alleen voor de comfort stand. Iemand had min of meer dezelfde meting gedaan als ik. Maar wel met een andere ketel. Dat is nog al wat. Ik dacht in eerste instantie ook dat ik daar van alles aan moest gaan doen. Ik heb toen ook een opmerking gemaakt dat dat bijna 10% is van mijn totale gebruik. Dat is onacceptabel.

Dan zou ik zeker mijn regeling ook niet aan de Tado over laten. Wat die persoon niet had meegenomen, en ik ook niet in de gaten had, zijn alle tijden dat het systeem gewoon uit staat omdat er niemand thuis is of omdat iedereen slaapt.

Mijn ketel lijkt daarbij in de rust stand ongeveer de helft te gebruiken van die eerdere meting. Dat kan best, hij is een stuk nieuwer. Maar nu het _bij_mij_ lijkt te gaan om maximaal 10 kuub per jaar ga ik er niet eens verder over nadenken om bijzondere dingen uit te halen die mijn comfort verlagen. Ik kan met minder inspanning meer besparen.

Maar als de Tado wel goed zou kunnen regelen zou ik daar zeker blij mee zijn en het inschakelen. Dan zou ik bv kiezen voor comfort tussen 6 en 9 voor de ochtend. Comfort uit overdag. Dan wacht je maar een 15 seconden langer en comfort aan tussen 18 en 23 voor mensen die na werk of sport willen douchen. Comfort uit tussen 23 en 6. Dat zou mijn gebruik nog wat drukken vanaf die 10 kuub per jaar. Misschien wel met 5 kuub.

Ik kan dat bereiken door bij de Tado de hele water regeling er uit te slopen en het in te stellen op mijn ketel. Maar dat is een stuk lastiger om aan te passen.

En dat ga ik voor een bijna onmeetbare hoeveelheid gas niet doen.

Je hebt gelijk dat het zou moeten kunnen. Het kon immers eerst ook. Maar nu het op deze manier werkt denk ik jammer, maar er zijn grotere problemen in de wereld waar ik me druk over kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 18-09-2018 14:23 ]

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:56
Het zal wel weinig mensen boeien, maar vandaag een update van de tado app binnen gehad op W10(M), zit nu op 4.7.2.
Heb verder nog geen verschillen gezien. De ondersteuning voor Windows is er in ieder geval nog wel bij tado. :)

• Odie
  • Laatst online: 05-10 19:14
Mijn Tado thermostaat doet sinds een dag of 5 vreemd.

Waarschijnlijk omdat er R03 in zit en geen LR03... *rent naar AH*

Ja, met LR03 erin is alles weer bij het oude. Wel gek dat de Tado met R03 erin gewoon de batterijen als 'goed' bestempeld.

[ Voor 118% gewijzigd door Odie op 19-09-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:53:
Het zal wel weinig mensen boeien, maar vandaag een update van de tado app binnen gehad op W10(M), zit nu op 4.7.2.
Heb verder nog geen verschillen gezien. De ondersteuning voor Windows is er in ieder geval nog wel bij tado. :)
Ik ben blij dat er nog een update is gekomen voor onze Windows Phone gebruikers. Natuurlijk willen we het platform zo lang mogelijk ondersteunen, we zien wel dat het aantal gebruikers van dit platform hard terugloopt en dan moet je als bedrijf flexibel zijn en de beste ervaring proberen te bieden voor het grootste deel van je klanten (met de beschikbare resources die je hebt). Ik kan geen concrete uitspraken doen over de toekomst, maar hou er wel rekening mee dat de ondersteuning voor Windows Phone waarschijnlijk op een gegeven moment zal ophouden.

Zie ook ons artikel:
https://support.tado.com/...-de-tado-app-beschikbaar-
Odiebla schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:05:
Mijn Tado thermostaat doet sinds een dag of 5 vreemd.

Waarschijnlijk omdat er R03 in zit en geen LR03... *rent naar AH*

Ja, met LR03 erin is alles weer bij het oude. Wel gek dat de Tado met R03 erin gewoon de batterijen als 'goed' bestempeld.
Op dit moment kijken we alleen naar voltage van de batterijen. R03 heeft het juiste voltage maar kan niet genoeg vermogen (W) leveren om zowel de processor als het scherm aan te zetten.

We zijn nog altijd bezig met het verbeteren van de batterijtijd van onze producten en in de toekomst zal er waarschijnlijk naar meer variabelen dan voltage worden gekeken. Dit zal vooral helpen bij het detecteren of batterijen daadwerkelijk leeg zijn of niet, nu halen we zeker niet het maximale uit de batterijen voordat we aangeven dat ze leeg zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door tado op 21-09-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 07:11
Weet iemand of de thermostaatknoppen van tado ook te gebruiken zijn voor ruimteregeling zonder dat ze warmtevraag gaan triggeren?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:43:
[...]dan moet je als bedrijf flexibel zijn en de beste ervaring proberen te bieden voor het grootste deel van je klanten (met de beschikbare resources die je hebt).
Dat gevoel heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Appie Heijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
Weet iemand of de thermostaatknoppen van tado ook te gebruiken zijn voor ruimteregeling zonder dat ze warmtevraag gaan triggeren?
De helpdesk kan meer dingen instellen dan dat je zelf kan. Ik dacht dat dit 1 van die dingen is. Best tijdig aanvragen voordat het achter de betaalmuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:43:
[...]

[...]

We zijn nog altijd bezig met het verbeteren van de batterijtijd van onze producten en in de toekomst zal er waarschijnlijk naar meer variabelen dan voltage worden gekeken. Dit zal vooral helpen bij het detecteren of batterijen daadwerkelijk leeg zijn of niet, nu halen we zeker niet het maximale uit de batterijen voordat we aangeven dat ze leeg zijn.
Dit is nogal een understatement... Is 1 van de aandeelhouders van tado misschien een batterij producent?

De radiator knop batterijen geven keer op keer (meerdere merken geprobeerd allemaal LR6) na 2/3 maanden aan dat ze leeg zijn en doen het vervolgens nog rustig 3 maanden... Ik wacht nu gewoon tot ze echt offline gaan en dan vervang ik ze pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:47:
[...]

De helpdesk kan meer dingen instellen dan dat je zelf kan. Ik dacht dat dit 1 van die dingen is. Best tijdig aanvragen voordat het achter de betaalmuur zit.
Dit staat zeker niet op de planning om onderdeel te worden van de "auto-assist" functie.
Wij zullen u graag helpen om alle, of bepaalde Slimme Radiatorknoppen los te koppelen (slave modus) van de Slimme thermostaat.
Graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Sander schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:01:
[...]

Dit is nogal een understatement... Is 1 van de aandeelhouders van tado misschien een batterij producent?

De radiator knop batterijen geven keer op keer (meerdere merken geprobeerd allemaal LR6) na 2/3 maanden aan dat ze leeg zijn en doen het vervolgens nog rustig 3 maanden... Ik wacht nu gewoon tot ze echt offline gaan en dan vervang ik ze pas.
Het probleem is dat verschillende typen kranen verschillende hoeveelheden kracht nodig hebben om de kraan te sluiten. Om zeker te stellen dat we op tijd de mail versturen is er in eerste instantie gekozen voor deze oplossing.
De hoeveelheid kracht die een Slimme Radiatorknop kan leveren is afhankelijk van het voltage. We werken nu dus aan een slimmer algoritme dat echt kijkt naar hoe de motor reageert op een open/dicht commando om zo voor de overgrote meerderheid van onze klanten een stuk langere batterijtijd te kunnen bieden.

Ik zie geen probleem met uw huidige strategie, zorg er wel voor dat u de batterijen vervangt voordat u zelf op vakantie gaat.

Voor zover ik weet hebben we geen investeerders die actief zijn in de batterijmarkt en ik kan iedereen verzekeren dat het batterij verbruik topic echt de top-prioriteit heeft. (is ook een compleet ander development team dan het team dat verantwoordelijk is voor de app of server development)

[ Voor 55% gewijzigd door tado op 21-09-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sander schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:01:
[...]
Ik laat ze ook gewoon zitten, maar ik heb nog geen enkele radiatorknop gehad die nog goed werkte en dan offline ging. Zoals @tado hierboven al aanhaalt ga je al een pak vroeger problemen zien met de regeling, meestal dat het ventiel niet meer dichtgaat en je dus een kamer zit te verwarmen zonder dat het nodig is. Helaas is dat een pak lastiger zelf vast te stellen, tenzij je dagelijks naar je grafiekjes kijkt, dus enige intelligentie in de Tado applicatie om dat in mijn plaats te doen zou welkom zijn.
Het niet sluiten van een ventiel zou in principe wel gemakkelijk te meten moeten zijn: als de knop een significante verwarming waarneemt, zonder dat er verwarming nodig is, maar waarbij een andere ruimte wél warmtevraag heeft, zal bijna altijd het gevolg zijn van een ventiel dat open blijven staan is.

EDIT: wat er me toe aanzet om zelf ook nog eens te checken, en zo zie ik nog een nieuw behavior bij platte batterij: een temperatuurmeting die niet meer verandert. Zie nu dat ik al heel de week een flatliner heb in de grafiek van mijn slaapkamer. Zogezegd al heel de week 23°...

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 21-09-2018 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:49:
[...]

...... en ik kan iedereen verzekeren dat het batterij verbruik topic echt de top-prioriteit heeft. (is ook een compleet ander development team dan het team dat verantwoordelijk is voor de app of server development)
Verbeeld ik me nu dat ik dit al bijna twee jaar lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Laatst online: 06:41
Heeft hier iemand ervaring met een flikkerend display (v2)?

Als ik op de knop druk van de thermostaat komt er in een gedeelte van het scherm een halve 3 te staan en de rest van het scherm doet het niet. Ook via de schermtest via de website maar een klein gedeelte in het scherm.. Is mijn Tado defect?

Batterijen zijn al vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door FastForwardNL op 21-09-2018 21:14 ]

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 14:08
Nu het weer wat kouder begint te worden begin ik mijn tado systeem weer wat meer te gebruiken, helaas heb ik nu een probleem met 1 van de radiator knoppen. Deze blijft constant hangen na het resetten (batterijen eruit) op de stap configuratie downloaden, ik zie constant scrollende streepjes (met spatie ertussen, wat volgens handleiding configuratie download betekent) op de knop display. Dit duurt nu al meer dan 2 dagen, al meerdere resets geprobeerd, andere knoppen die op grotere afstand van de bridge zitten werken prima, tevens meerdere batterijen geprobeerd.

Iemand nog andere tips wat ik kan doen, of kan ik beter een support ticket inschieten?

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 17:46
Appie Heijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
Mailtje naar Tado en ze koppelen de knoppen los van de CV ketel

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik volg deze topic al even omdat ik graag een tado v3 wilde aanschaffen. De abo dienst staat me met de v3+ wel behoorlijk tegen om deze thermostaat nu aan te schaffen. Stel ik vind nog ergens een v3 heb ik dan wel de volledige functionaliteit zonder het abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:56
mrtnhsp schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:26:
Ik volg deze topic al even omdat ik graag een tado v3 wilde aanschaffen. De abo dienst staat me met de v3+ wel behoorlijk tegen om deze thermostaat nu aan te schaffen. Stel ik vind nog ergens een v3 heb ik dan wel de volledige functionaliteit zonder het abonnement?
Het abonnement is gekoppeld aan het type bridge doe je hebt. V3+ in dit geval. De oudere versies, v2 en v3 blijven hun huidige functionaliteit behouden, zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vriesren schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:08:
Nu het weer wat kouder begint te worden begin ik mijn tado systeem weer wat meer te gebruiken, helaas heb ik nu een probleem met 1 van de radiator knoppen. Deze blijft constant hangen na het resetten (batterijen eruit) op de stap configuratie downloaden, ik zie constant scrollende streepjes (met spatie ertussen, wat volgens handleiding configuratie download betekent) op de knop display. Dit duurt nu al meer dan 2 dagen, al meerdere resets geprobeerd, andere knoppen die op grotere afstand van de bridge zitten werken prima, tevens meerdere batterijen geprobeerd.

Iemand nog andere tips wat ik kan doen, of kan ik beter een support ticket inschieten?
Probeer nieuwe batterijen.
Als dat het probleem niet oplost, graag een mail met exacte serienummer en probleemomschrijving naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Pagina: 1 ... 55 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!