Gezien de vele posts is het niet zo eenvoudig iedereen apart te beantwoorden.
Maar ik zie dat vele posts terug te leiden zijn naar de volgende vragen
Moet een bestaande v3 klant nu ook betalen voor de functionaliteiten die vroeger gratis waren? Ben ik verplicht up te daten?
Neen, de bestaande v2 en v3 klanten blijven de oude app behouden met al zijn functionaliteiten.
Geofencing, Inzichtelijke Rapporten, Open Raam Detectie (volledig geautomatiseerd)
Hoe lang blijven jullie de oude app nog ondersteunen voor de v2 en v3 klanten
Er zijn geen plannen voor een fase-out van de oude app. Het is in onze interesse om de bestaande klanten gelukkig te houden en we zien er geen punt in om de support te beëindigen van de oude app.
Kan ik mijn app gerust updaten?
Ja, de nieuwe app voor v3+ is enerzijds afhankelijk van de nieuwe Internetbridge (geleverd bij de nieuwe V3+ Starterskits) of de update naar v3+ die je kan aankopen in de herfst.
Indien je geen van beide hebt, heb je ook geen toegang tot de nieuwe v3+ app.
Wat is het grote verschil tussen de v3 en v3+?
Hardware:
De nieuwe hardware ziet er exact hetzelfde uit, het verschil zit hem vanbinnen.
- Verbeterde elektronica
- Grotere compatibiliteit met verwarmingssystemen
- Snellere Firmware updates
- Hogere reactiesnelheid van de User Interface op de apparaten
Software (app):
Alle bestaande "Skills" zijn aanwezig uit de vorige versie.
Geofencing, Aanpassing aan Weersvoorspellingen, Open Raam Detectie, Slimme Schema en Inzichtelijke Rapporten.
Het verschil hierin is, dat deze nu niet volledig geautomatiseerd zijn, maar geactiveerd worden door push-notificaties.
Om dit volledig te automatiseren, heb je de nieuwe Auto-Assist Skill nodig.
Deze wordt aangeboden via een abonnementsservice. Deze kost € 2,99 per maand of € 24,99 per jaar.
2 nieuwe Skills werden ook geïntroduceerd:
Klimaatcomfort
We helpen je een gezonder binnenklimaat te bereiken en geven specifiek advies, bijv. wanneer en hoe lang een raam te openen of als een kamer het risico loopt schimmel te ontwikkelen.
We werken samen met verschillende providers dat ons de meest exacte weer-, buitenluchtkwaliteit- en pollendata bezorgen.
Onze Slimme Thermostaten meten de binnenluchtkwaliteit gebruik makend van de temperatuurs- en vochtigheidssensoren alsook gebruik makend van geïntegreerde algoritmen, zoals hoeveel maal reeds een raam geopend was.
Verwarmingsketelmonitoring - Beschikbaar winter 2018
De nieuwe Verwarmingsketelmonitoring bezorgt een gedetailleerd rapport van jouw verwarmingssysteem. Je zal de mogelijkheid hebben om na te kijken welke radiatoren/kamers op het gegeven moment verwarmen. Additioneel kan je de gezondheidsstatus van jouw verwarmingsketel nakijken en je zal de mogelijkheid hebben om een service te boeken wanneer er een probleem is.
Waarom zijn features, die altijd al gratis geweest zijn, nu betalend?
Als de marktleider in Europa op het gebied van intelligente klimaatcontrole, willen we onze klanten een premium kwaliteit garanderen. Om dit hoge level van kwaliteit verder te kunnen leveren, zijn bepaalde Skills betalend.
Ik denk niet dat het nog Jurian is dat antwoord
Soms wel, soms niet