Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:57:
  • Ik heb per ongeluk bij de twee huiskamerradiatoren ook een nieuwe zone aangemaakt, terwijl deze in dezelfde ruimte hangen als de thermostaat. Ik kan niet vinden hoe ik ruimtes kan verwijderen of apparaten naar andere ruimtes kan verhuizen in de (web)app. Iemand tips?
In de webapp heb je een menu item 'Apparaten'. Als je daar het apparaat kiest en bij Zone op de naam van de zone waar ie nu in hangt klikt, kan je hem naar een andere zone verhuizen.

Edit: in de app zelf ook trouwens, alleen heet het daar Ruimte ipv Zone.

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 09-08-2018 21:06 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

spone schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

In de webapp heb je een menu item 'Apparaten'. Als je daar het apparaat kiest en bij Zone op de naam van de zone waar ie nu in hangt klikt, kan je hem naar een andere zone verhuizen.

Edit: in de app zelf ook trouwens, alleen heet het daar Ruimte ipv Zone.
Ah, ik probeerde de thermostaat te verplaatsen, maar dat lukte niet. De knoppen verplaatsen wel. Dank!

Het laatste apparaat uit een ruimte verplaatsen, verwijdert trouwens ook de ruimte. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:07:
misschien dat hier iemand me kan helpen: ik ben aan het kijken naar een Tado slimme radiatorknop. Ik heb op dit moment een thermostaatknop, we hebben stadsverwarming, deze is echter defect en de verwarming staat nu aan. Ik wil nu een radiatorknop van Tado aanschaffen, deze kost voor zover ik kan vinden €77,-. Ik wil niet meteen veel geld kwijt zijn, dus ik wil nog even wachten met het aanschaffen van een bridge / starterpack. Kan ik ook een thermostaatknop los kopen en deze zonder te pairen aansluiten en handmatig de verwarming aan / uit zetten?

Bedankt alvast!
Dit is in theorie mogelijk. Alleen is dit niet heel nuttig omdat zonder de bridge, er geen koppeling mogelijk is met de app, en er daarom ook geen schema in te stellen is.

Misschien is het handig om te kijken naar de huuroptie ?
https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen
(1e jaar voor 47.88 voor de Slimme Radiatorknoppen Starterskit)

U kunt de gehuurde apparaten dan later overkopen:
https://support.tado.com/...pen-van-huren-naar-kopen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@tado bedankt voor de info. Ik wist helemaal niet dat huren een optie was. Moet er per se voor een jaar gehuurd worden? Want het voordeligst is anders een half jaar huren en dan het spul aanschaffen, dan krijg je namelijk de betaalde huur als korting. Mocht dit niet kunnen betaal je een half jaar aan huur extra.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:01:
@tado bedankt voor de info. Ik wist helemaal niet dat huren een optie was. Moet er per se voor een jaar gehuurd worden? Want het voordeligst is anders een half jaar huren en dan het spul aanschaffen, dan krijg je namelijk de betaalde huur als korting. Mocht dit niet kunnen betaal je een half jaar aan huur extra.
Minimale huurtermijn is 1 jaar.

Het is dus inderdaad iets duurder (de helft van 47.88) om eerst te huren en dan te kopen. Daar krijgt u een hoop flexibiliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Minimale huurtermijn is 1 jaar.

Het is dus inderdaad iets duurder (de helft van 47.88) om eerst te huren en dan te kopen. Daar krijgt u een hoop flexibiliteit voor terug.
Oké bedankt voor de info. Net even gebeld met de helpdesk en daar vertelde een medewerker me dat het niet mogelijk is om één lossen radiatorknop aan te schaffen en te installeren zodat ik nu de verwarming uit kan zetten, hij zei dat ik namelijk de bridge nodig heb voor de installatie, maar volgen jou zou dit wel kunnen? Dus ik weet nu niet helemaal wat ik kan doen.

Daarnaast de vraag:
De radiator waar het om gaat bevind zich in een convectorput, is dat nog een probleem met Tado? Ik neem aan dat er een temperatuurmeter in de thermostaatknop zit, dus ik weet niet of dit dan soepel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Oké bedankt voor de info. Net even gebeld met de helpdesk en daar vertelde een medewerker me dat het niet mogelijk is om één lossen radiatorknop aan te schaffen en te installeren zodat ik nu de verwarming uit kan zetten, hij zei dat ik namelijk de bridge nodig heb voor de installatie, maar volgen jou zou dit wel kunnen? Dus ik weet nu niet helemaal wat ik kan doen.

Daarnaast de vraag:
De radiator waar het om gaat bevind zich in een convectorput, is dat nog een probleem met Tado? Ik neem aan dat er een temperatuurmeter in de thermostaatknop zit, dus ik weet niet of dit dan soepel verloopt.
Je hebt altijd een bridge nodig voor koppeling met de app. Zonder bridge is de Slimme Radiatorknop zo goed als nutteloos.

Dus u heeft een starterspakket nodig, want daar zit de bridge in.

Temperatuur meten in de convectorput is niet heel nuttig omdat het daar veel warmer zal zijn dan in de kamer zelf. Daarom zou ik aanraden om een Slimme Thermostaat toe te voegen: https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat

Zolang de convector in de convectorput een M30x1,5 aansluiting heeft (of in ieder geval een Thermostatische radiatorknop) zou het geen probleem moeten zijn om daar tado aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@tado er zit inderdaad een thermostaatknop in de convectorput (danfoss). Maar zou het ook werken zonder die thermostaat? Want dat vind ik wel gelijk een hoop extra geld, en de huurprijs van thermostaat is nu ook niet bepaald gunstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:25:
@tado er zit inderdaad een thermostaatknop in de convectorput (danfoss). Maar zou het ook werken zonder die thermostaat? Want dat vind ik wel gelijk een hoop extra geld, en de huurprijs van thermostaat is nu ook niet bepaald gunstig.
Je kan het altijd proberen maar je kan je vast voorstellen dat meten in de convectorput niet ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@tado bedankt voor de hulp!
Ik ga het starterspakket kopen, ik heb toch nog wat bol.com cadeaubonnen liggen.

Gaat zo'n radiatorknop van Tado ook passen op deze aansluiting (dit is ook een thermostaatknop):
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cAgOWU/Knop_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iXPMJ9/Knop_4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b6L0BU/Knop_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gYoRkp/Knop_3.jpg

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:10:
@tado bedankt voor de hulp!
Ik ga het starterspakket kopen, ik heb toch nog wat bol.com cadeaubonnen liggen.

Gaat zo'n radiatorknop van Tado ook passen op deze aansluiting (dit is ook een thermostaatknop):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt alvast!
Helaas is dat een TEMSET thermostatische radiatorknop en die is niet geschikt. Tenzij u een adapter kunt vinden naar M30x1,5

Ik zou aanraden om die te laten vervangen door een M30x1,5 thermostatische kraan als u daar een tado op wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Helaas is dat een TEMSET thermostatische radiatorknop en die is niet geschikt. Tenzij u een adapter kunt vinden naar M30x1,5

Ik zou aanraden om die te laten vervangen door een M30x1,5 thermostatische kraan als u daar een tado op wil zetten.
Wat voor adapter moet ik dan aanschaffen? Want ik heb gezocht op zo'n adapter, maar er zijn er enorm veel, geen idee welk ik nodig heb voor deze verwarming namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
Mijn huidige Tado Thermostaat + bridge + draadloze extensiekit werkt perfect. Echter heb ik grote temperatuursverschillen in de ruimtes. Nu heb ik heb dus 6 radiatorknoppen aangekocht en zou ik eigenlijk de thermostaat niet meer nodig hebben. Maar als ik het goed begrijp kan ik alleen het geheel werkend krijgen i.c.m. Tado Thermostaat. Waarom kunnen de knoppen + bridge en een draadloze extensie kit niet met de ketel communiceren?

De voorbeelden die ik vind zijn alleen knoppen + bridge i.c.m. stadsverwarming dat je zonder thermostaat af kunt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er een storing? De leds op mijn bridge staan alle drie aan. Internetverbinding is prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ezenzJByVEawN5lkDUfYFnhX/full.png

edit:
Hmm, lijkt erop dat alleen mijn extension kit geen verbinding heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BvqLc78OFejRQafpZIMtzyRX/full.png

edit2:
Opgelost door de extension kit opnieuw te pairen met de bridge. Vraag blijft waarom dit is gebeurd.

[ Voor 45% gewijzigd door Edmin op 11-08-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:31
Ik heb een tado systeem, een oud raspberry-tje, en een Ring deurbel.....
Wat zet ik op de raspberry om mn tado data te gaan loggen en zo meerdere winters met elkaar te kunnen vergelijken, en tegerlijkertijd Ring video op kan slaan?

Het mag best ietwat ingewikkeld zijn, maar als er een sdcard image is wat mere plug and play is, waarom moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Tado thermostaat in de woonkamer. De woning is ingedeeld in 3 zones met telkens een zoneklep (Gelijkvloers, badkamer en 1ste verdieping). Helaas is er geen bekabelde thermostaat op de 1ste verdieping. Hierdoor kan ik dus geen 3 zones via Tado aansluiten.

Kan ik dit eventueel als volgt oplossen?

Gelijkvloers -> Tado thermostaat bekabeld op zoneklep
Badkamer -> Tado thermostaat bekabeld op zoneklep
1ste verdieping -> Zoneklep altijd open zetten en Tado radiatorknoppen op elke radiator (+ eventueel een thermostaat die enkel de radiatoren in de ruimte als voeler bediend)
Extension Kit die de ketel aanstuurt

Zo kan ik mijn ketel voortaan dan toch modulerend aansturen in plaats van enkel aan/uit?

Klopt deze redenering?

PS. kunnen er ook radiatorknoppen voorzien worden in een zone die achter een zoneklep zit?
Geeft de radiatorknop dan aan de thermostaat door dat de klep moet openstaan wegens warmtevraag?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb nu het Tado starterspakket, volgens mij is dit een Dan RA aansluiting, maar weet het niet zeker, hoe sluit ik Tado hierop aan?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i0NOGU/2018_08_11_18_22_59_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dtGTi9/2018_08_11_18_23_11_kopie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:51
miicker schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:34:
Ik heb nu het Tado starterspakket, volgens mij is dit een Dan RA aansluiting, maar weet het niet zeker, hoe sluit ik Tado hierop aan?
Ik wil toch ook nog eens herhalen wat Tado zelf hierboven al schreef. Tenzij je een afzonderlijke externe thermostaat ook aanschaft ga je hier onmogelijk de temperatuur deftig kunnen regelen. Je ziet toch zelf hopelijk ook in dat de temperatuur in de convectorput totaal niet gaat overeenkomen met de temperatuur in je leefruimte ?!
Meting aan een gewone radiator, zoals dus 'normaal' gebeurt met de radiatorknoppen, is al verre van ideaal, maar volgens mij gaat het bij jou helemaal onbruikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:59:
[...]

Ik wil toch ook nog eens herhalen wat Tado zelf hierboven al schreef. Tenzij je een afzonderlijke externe thermostaat ook aanschaft ga je hier onmogelijk de temperatuur deftig kunnen regelen. Je ziet toch zelf hopelijk ook in dat de temperatuur in de convectorput totaal niet gaat overeenkomen met de temperatuur in je leefruimte ?!
Meting aan een gewone radiator, zoals dus 'normaal' gebeurt met de radiatorknoppen, is al verre van ideaal, maar volgens mij gaat het bij jou helemaal onbruikbaar zijn.
Klopt, die ga ik ook nog wel aanschaffen, maar voorlopig hoeft de verwarming toch nog niet aan.

Nu hopen dat een van die aansluitingen die er bij zit past op de verwarming, anders gaat het denk ik weer retour.

Edit:
het is me gelukt de knop te installeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 11-08-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:15:
Is er een storing? De leds op mijn bridge staan alle drie aan. Internetverbinding is prima.
[afbeelding]

edit:
[afbeelding]

edit2:
Opgelost door de extension kit opnieuw te pairen met de bridge. Vraag blijft waarom dit is gebeurd.
Probeer de tado bridge op een andere plek te leggen. Alle tado apparaten maken verbinding met de bridge en het is vaak makkelijker om de bridge te verplaatsen omdat die niet vast zit aan de muur zoals de Extensiekit dat vaak wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:12
Edmin schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:15:

edit:

edit2:
Ik heb dit ook 1 keer gehad.. daarna nooit meer.. niks veranderd daarna en het werkt nog steeds als een zonnetje.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

tado schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Probeer de tado bridge op een andere plek te leggen. Alle tado apparaten maken verbinding met de bridge en het is vaak makkelijker om de bridge te verplaatsen omdat die niet vast zit aan de muur zoals de Extensiekit dat vaak wel zit.
Dit lijkt een goede oplossing, maar de bridge ligt nu op een centrale plek in mijn huis op de begane grond. De reden hiervoor is dat ik verwacht dat de twee radiatoren achterin mijn huis niet bereikt kunnen worden vanuit de alternatieve locatie (meterkast). Mijn 868MHz alarmsysteem kan ook de sensoren achterin het huis niet bereiken zonder range extender. De extension kit hangt nu op de 1e verdieping. Dit zou qua afstand en obstakels geen probleem voor de radioverbinding mogen zijn. Ik kijk het de komende dagen nog even aan :)
Greetoz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Ik heb dit ook 1 keer gehad.. daarna nooit meer.. niks veranderd daarna en het werkt nog steeds als een zonnetje.
Ik zat nog te bedenken dat het wellicht door een firmware upgrade gebeurd is, omdat het zo kort na installatie was. Wie weet.

Het is jammer dat mijn convectorput voorzien is van een open/dicht-kraan. De boel aftappen om er een andere kraan op te zetten wordt dan toch vrij lastig. Wat is jullie idee bij vloerverwarming als bijverwarming (dus zonder zoneklep)?

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 13-08-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 16:27
tado schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Zou het een comfort-stand kunnen zijn van het warme water ?
Werden de radiatoren ook echt warm (zou eventueel een kapotte 3-weg klep kunnen zijn).

Als u het zeker wil weten zou u even contact kunnen opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Graag de exacte datum en tijd doorgeven dat het is voorgevallen.
Late reactie..

Maar de radiatoren waren echt heel heet.
Het rare was dat ze niet continu branden blijkbaar, want de temperatuur fluctueerde.
Heb de Extension box en de CV ketel van het stroom afgehaald en daarna was het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 00:22

dof

Ben me aan het oriënteren over een slimme thermostaat.

Tado lijkt qua functionaliteit interessant (m.n. goede presence detection) hoewel het verder wel een wat gesloten systeem lijkt te zijn. Ik gebruik nu allerlei huisautomatisering rond centrale Home Assistant hub en dat bevalt erg goed, en i.i.g. is in HA e.e.a. vanuit Tado weer te geven.

Maar waar ik me over verbaas is dat Tado gebruik maakt van 868MHz verbinding tussen thermostaat en bridge? Is er ook een visie/timeline van Tado over migreren naar ofwel gewoon Wifi, ofwel Zigbee of Zwave?
Dat Tado per se een rechtstreekse eigen verbindinding wil naar z'n bridge i.p.v. gebruik maken van een volwaardige netwerk topologie lijkt me -voor de toekomst- een onhoudbaar standpunt.

Als ik Tado wil gebruiken komt er weer een (868MHz) netwerk bij en dat wil ik juist voorkomen omdat het risico op allerlei (draadloze) interferenties toeneemt. Ik zou haast nog liever (hoewel onhandig en helaas kan dat niet) een bedrade ethernet verbinding naar de thermostaat aanleggen dan weer zo'n 868MHz verbinding erbij aanleggen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 10:32
menn0 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:04:
Ik heb een tado systeem, een oud raspberry-tje, en een Ring deurbel.....
Wat zet ik op de raspberry om mn tado data te gaan loggen en zo meerdere winters met elkaar te kunnen vergelijken, en tegerlijkertijd Ring video op kan slaan?

Het mag best ietwat ingewikkeld zijn, maar als er een sdcard image is wat mere plug and play is, waarom moeilijk doen?
Voor zover ik weet zal je zelf wat in elkaar moeten flansen hiervoor.

Ik heb op een Raspberry Pi Mariadb, Lighttpd en php7 (GD + PDO) geïnstalleerd. Via de Tado API kan je dan je sensoren uitlezen en de waardes opslaan in een database. Met JpGraph kan je daar dan mooie grafiekjes van maken.
Heb je trouwens ook gelijk de werkelijk gemeten temperaturen ipv de afgevlakte statistieken in de app op een vreemde schaalverdeling :D

Wat ik me afvroeg is wanneer we de kinderbeveiliging kunnen verwachten, deze staat al een tijdje op de roadmap en de kleine bij mij thuis heeft uitgevonden dat de knoppen kunnen draaien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dof schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:44:

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik deel je mening dat het wel welletjes is met de hoeveelheid radionetten in huis, maar aan de andere kant lijkt het er niet op dat dit tot dusver problemem oplevert. Ik heb naast het 868MHz Tado netwerk ook een alarmsysteem op 868MHz met draadloze contacten en sensoren, 2 Zigbee netwerken (Ikea en Philips) en een Z-wave netwerkje. Daarnaast natuurlijk nog 2,4GHz en 5GHz Wifi (eigen en gastnetwerk). Voorlopig lijkt dit geen problemen te geven, maar ik woon wel vrijstaand met aan 3 zijdes van mijn huis behoorlijk wat ruimte. Last van netwerken van de buren heb ik niet.

edit: ik gebruik trouwens ook Home Assistant. Ervaring daarmee i.c.m. Tado heb ik nog niet, maar ik hoop dat het openstellen van de API voor goede community ondersteuning zorgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 14-08-2018 09:47 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zo, de laatste twee radiatorknoppen zijn ook geplaatst. Voor deze winter is mijn setup hiermee compleet. Er zitten nog twee badkamers, vier slaapkamers en een toiletruimte op 'domme' knoppen, maar ik moet nog eens goed bedenken of ik daar de investering wel voor wil doen. Bovendien zijn 2 radiatoren uitgerust met gewone kranen en zit er in één van de badkamers elektrische vloerverwarming. Niet de meest nuttige en/of eenvoudige klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@tado

Welke nieuwe Tado producten gaan er eind deze maand op de IFA gepresenteerd worden :+ ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vraagje:
Ik heb nu dus een slimme radiatorknop (de tweede ga ik binnenkort installeren in dezelfde ruimte). Nu wil ik graag dat ik deze kan bedienen met een thermostaat en dat de thermostaat ook het punt is waar de temperatuur geregeld kan worden. Klopt het dat ik dan genoeg heb aan deze thermostaat?:
https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat

Kan ik hiermee dus twee Tado radiatorknoppen in één ruimte bedienen? Een bridge en twee knoppen heb ik dus al, dit lijkt me dan voldoende, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Klopt
miicker schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:49:
Vraagje:
Ik heb nu dus een slimme radiatorknop (de tweede ga ik binnenkort installeren in dezelfde ruimte). Nu wil ik graag dat ik deze kan bedienen met een thermostaat en dat de thermostaat ook het punt is waar de temperatuur geregeld kan worden. Klopt het dat ik dan genoeg heb aan deze thermostaat?:
https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat

Kan ik hiermee dus twee Tado radiatorknoppen in één ruimte bedienen? Een bridge en twee knoppen heb ik dus al, dit lijkt me dan voldoende, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Maar ik zie dat daar bepaalde kabels in moete om hem te installeren, moet er nu al een thermostaat aanwezig zijn om het te later werken, of werkt deze ook op batterijen of zo?

Misschien dat @tado het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
In principe wel ja. Maar leg even uit hoe je situatie eruit ziet. (CV/ stadsverwarming/ huidige thermostaat, andere radiatoren etc.) Daarna is het makkelijker je advies te geven.
miicker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Maar ik zie dat daar bepaalde kabels in moete om hem te installeren, moet er nu al een thermostaat aanwezig zijn om het te later werken, of werkt deze ook op batterijen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DeAllerlangste schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:44:
In principe wel ja. Maar leg even uit hoe je situatie eruit ziet. (CV/ stadsverwarming/ huidige thermostaat, andere radiatoren etc.) Daarna is het makkelijker je advies te geven.

[...]
Ik heb stadsverwarming, waarbij op iedere verwarming een thermostaatknop aanwezig is (zonder losse thermostaat die ergens aan de muur hangt). Wat ik wil is vrij simpel:
Een thermostaat aan de muur hangen waarmee ik de Tado radiatorknoppen die ik in de woonkamer heb geïnstalleerd bedienen. Ook wil ik dat de temperatuur wordt gemeten in de thermostaat, omdat één van de radiatorknoppen in een convectorput zit en de temperatuur daar dus een stuk hoger wordt.

Het probleem is dus dat ik nu nergens een thermostaat heb hangen die ik kan vervangen. Ik dacht dan ook dat de thermostaat van Tado gewoon op batterijen zou werken en ik deze op iedere willekeurige plek kon ophangen, geen idee of dit zo is, daar wil ik dus graag achter komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
In jouw geval heb je inderdaad de ketelverbinding niet nodig en kan de thermostaat eender waar hangen, gezien hij op batterijen werkt. Wel een plaats kiezen die representatief is voor de ruimte, dus bvb niet op een tochtplaats (naast deur of raam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:36:
@tado

Welke nieuwe Tado producten gaan er eind deze maand op de IFA gepresenteerd worden :+ ;) ?
Dit gaat zo snel mogelijk bekend gemaakt worden :P
miicker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Als de Slimme Thermostaat enkel gebruikt wordt als temperatuursmeter, dienen er geen kabel geïnstalleerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
tado schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

[...]

Als de Slimme Thermostaat enkel gebruikt wordt als temperatuursmeter, dienen er geen kabel geïnstalleerd te worden.
Oké top, en dan kan ik er ook de temperatuur van de slimme radiatorknoppen in dezelfde ruimte mee bedienen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:
[...]
Oké top, en dan kan ik er ook de temperatuur van de slimme radiatorknoppen in dezelfde ruimte mee bedienen?
Ja, je zet thermostaat en knoppen in dezelfde Tado zone en dan kan je op allemaal de temperatuur voor die zone manueel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annenouk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 15:15
Ik overweeg een Tado systeem maar er is 1 ding wat ik nergens kan vinden. 1x per week is mijn moeder (zonder smartphone) hier in huis als ik er niet ben. Ook mijn hond is af en toe alleen thuis. Is het echt eenvoudig mogelijk om de verwarming voor hen aan te zetten vanaf afstand? Van wat ik begrepen heb moet het wel mogelijk zijn maar wat ik graag wil weten is of dit echt eenvoudig te doen is of dat ik iets heel ingewikkelds moet doen om deze voor mij veel voorkomende situatie te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:49
Annenouk schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:10:
Ik overweeg een Tado systeem maar er is 1 ding wat ik nergens kan vinden. 1x per week is mijn moeder (zonder smartphone) hier in huis als ik er niet ben. Ook mijn hond is af en toe alleen thuis. Is het echt eenvoudig mogelijk om de verwarming voor hen aan te zetten vanaf afstand? Van wat ik begrepen heb moet het wel mogelijk zijn maar wat ik graag wil weten is of dit echt eenvoudig te doen is of dat ik iets heel ingewikkelds moet doen om deze voor mij veel voorkomende situatie te regelen.
Jouw moeder kan de temperatuur gewoon regelen op de tado thermostaat, de hond waarschijnlijk niet, maar dat kan je op afstand doen met jouw smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Annenouk schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:10:
Als je moeder op een vaste dag komt, dan kun je in de programmering opnemen dat de verwarming op die dag aan moet zelfs als er geen gebruikers thuis zijn.

Of anders is het inderdaad heel makkelijk om de verwarming op afstand of op de apparaten zelf op een vaste temperatuur te zetten. Op de radiatorknop makkelijker (knop naar rechts!! draaien) dan op de wandthermostaat (twee verschillende knoppen indrukken, waarvan de tweede pas zichtbaar wordt nadat je de eerste hebt ingedrukt!).
Als je meerdere zones hebt die verwarmd moeten worden, dan moet dat wel voor elke zone apart gebeuren.

Nog een andere optie is, als je misschien een tablet in huis hebt liggen, op de betreffende dag op die tablet locatiegebaseerde controle in te schakelen, waardoor alle zones hun normale dagprogramma zullen volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterdeBruin op 28-08-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annenouk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 15:15
PeterdeBruin schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Als je moeder op een vaste dag komt, dan kun je in de programmering opnemen dat de verwarming op die dag aan moet zelfs als er geen gebruikers thuis zijn.

Of anders is het inderdaad heel makkelijk om de verwarming op afstand of op de apparaten zelf op een vaste temperatuur te zetten. Op de radiatorknop makkelijker dan op de wandthermostaat.
Als je meerdere zones hebt die verwarmd moeten worden, dan moet dat wel voor elke zone apart gebeuren.

Nog een andere optie is, als je misschien een tablet in huis hebt liggen, op de betreffende dag op die tablet locatiegebaseerde controle in te schakelen, waardoor alle zones hun normale dagprogramma zullen volgen.
Wow dit is nuttige informatie. Ja ze komt op een vaste dag maar ik had niet durven hopen dat het mogelijk was standaard in de programmering op te nemen dat er verwarmd moet worden zonder dat er iemand thuis is. Ik ben verkocht, die Tado moet er komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Annenouk schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Wow dit is nuttige informatie. Ja ze komt op een vaste dag maar ik had niet durven hopen dat het mogelijk was standaard in de programmering op te nemen dat er verwarmd moet worden zonder dat er iemand thuis is. Ik ben verkocht, die Tado moet er komen :).
Als je via www.disney.nl besteld, krijg je €10 korting en krijg ik ook €10 tegoed.

Modbreak:referrals zijn niet toegestaan

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 28-08-2018 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:39

Sabbi

je denkt aan mij.

@Annenouk @PeterdeBruin

Tado V3 starterset is nu 153 euro op amazon.de voor Prime leden. (Prime kan je gratis een maand proberen en dan stoppen). Heel wat goedkoper dan direct bij Tado halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Alle tado devices maken verbinding met de tado bridge. Omdat we gebruik maken van een 868Mhz netwerk levert dat over het algemeen geen problemen op omdat 868Mhz normaal gezien een veel groter bereik heeft in vergelijking met 2.4Ghz en zeker met 5Ghz wifi netwerken.
U bedoelt dus, ze maken altijd een rechtstreekse verbinding (star topology) zonder mesh?
Maar op support.tado.com staat:
The tado° hardware components communicate by 868 MHz radio and using the “6LoWPAN” protocols designed for mesh network topologies.
Dat is dan zeer misleidend en mag wel eens gecorrigeerd worden. Zonder mesh is Tado niet geschikt voor grote gebouwen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Montoya200x schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:36:
@tado

tado schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:55:
Op de IFA zeker of krijgen we hier alvast een sneak peak :+ ?

Een subtiele hint in welke richting we wat kunnen verwachten zal je NDA niet in de weg staan, want de IFA is praktisch bijna zo goed als begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nieuwe app:
https://www.smarthomemaga...van-nieuwe-mogelijkheden/

o.a. met een betaalde service voor het automatisch bedienen van $geenidee. Hopelijk volgt er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Ik lees nu V3+ producten, die alleen de mogelijkheden van de nieuwe app kunnen benutten.....

Eerst maar afwachten op meer info, wat dat betekent voor de huidige V3 gebruikers, of deze dan ook de nieuwe mogelijkheden van de app kunnen gebruiken.

@tado Je NDA is voorbij, dus hoe zit het met bovenstaande ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

Begin deze maand een Tado gekocht. Enig idee of het mogelijk is om te wisselen voor een V3+? :(

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je _hebt_ al een V3. Ik vermoed dat de eis 'V3+' betekent dat het met de huidige en toekomstige thermostaten werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Dat gaan ze niet menen...... 20 euries voor de nieuwste app als bestaande V3 gebruikers deze willen 8)7
Tado-Kunden, die die bisherige V3-Generation der smarten Thermostate einsetzen, sollen die neue App und die neuen Funktionen für einen Kaufpreis von 20 Euro erwerben können. Details, ab wann und wie dies genau möglich sein wird, sind noch nicht bekannt.
https://www.computerbase....artes-thermostat-v3-tado/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Edmin schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:52:
Je _hebt_ al een V3. Ik vermoed dat de eis 'V3+' betekent dat het met de huidige en toekomstige thermostaten werkt.
Van de Tado website:
Onze nieuwe Slimme Thermostaat - Starterskit (v3+) is er: meer comfort, eenvoudiger te bedienen en platformconnectiviteit.
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:54:
Dat gaan ze niet menen...... 20 euries voor de nieuwste app als bestaande V3 gebruikers deze willen 8)7
[...]

Zo, dat betekent dus geen hardware-matige veranderingen, maar enkel software...
Op zich netjes dat ze het iig aanbieden...

[ Voor 36% gewijzigd door bonyuri op 31-08-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

bonyuri schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Van de Tado website:
Onze nieuwe Slimme Thermostaat - Starterskit (v3+) is er: meer comfort, eenvoudiger te bedienen en platformconnectiviteit.

[...]

Op zich netjes dat ze het iig aanbieden...
Dat ga je niet menen... ik heb de mijne ook nog geen maand in huis. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Laten we de reactie van @tado even afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
bonyuri schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:54:
Lezen heren.....
Die neue V3+-Produktgeneration ist dank schnellerer Chips im Inneren leistungsfähiger als die bisherige Version (V3), grundsätzlich bieten jedoch beide Generationen dieselben Funktionen.
Eerste alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:18
Ik ben wel benieuwd, ik heb nog de v2 bridge, kijken of het nu interessant wordt om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:54:
Mja, verbaast me niet. Bestaande klanten blijven wel gebruik maken van hun services, dus ze moeten toch ergens vers geld vinden bij die bestaande klanten. Nog altijd beter dan dat het ineens een betalende service zou worden.
Vind ik wel raar. Alsof er lokaal zoveel processing moet gebeuren ?! Die nieuwe features lijken me toch zaken die allemaal perfect in de cloud kunnen berekend worden ?! Sowieso stel ik me vragen bij de nauwkeurigheid. Luchtkwaliteit gaan inschatten puur op basis van metingen van temperatuur en luchtvochtigheid... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Ik ben vandaag begonnen met het spelen met de api.
Hiervoor gebruik ik deze blogpost die in dit topic al meermaals is aangehaald:
http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/

Ik heb curl geinstalleerd op mijn windows 10 laptop, echter als ik het volgende commando uitvoer....
code:
1
curl "https://my.tado.com/api/v2/me" -d username=you@yourEmail.whatever -d password=yourPassword

(uiteraard met mijn email en pw zoals ik bekend ben bij Tado)
krijg ik alleen het volgende terug:
code:
1
{"errors":[{"code":"accessDenied","title":"current user is not allowed to access this resource"}]}

Ik heb mijn username en pw 1001 keer gechecked dus deze zijn goed.
Wat doe ik fout? (buiten een windows 10 machine gebruiken, dat heb ik al vaker gehoord :'( )

[ Voor 11% gewijzigd door Peekster op 31-08-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Heb je misschien een speciaal karakter in je password zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Nee alleen (hoofd)letters en cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:04:
Mja, verbaast me niet. Bestaande klanten blijven wel gebruik maken van hun services, dus ze moeten toch ergens vers geld vinden bij die bestaande klanten.
Voor de Tado gebruikers, die heel hun huis al voorzien hebben van Tado apparatuur, zie ik het gebruik van hun services als iets wat al in de riante aanschafprijs verwerkt zou moeten zitten.

Dus ja, marketingtechnisch een "slimme" zet om dan geld te vragen voor de vernieuwde app, hoewel ik de prijsstelling vreemd vind. Een lager bedrag zou ik nog acceptabel vinden, net als velen met mij, maar nu heb ik zoiets van laat maar zitten...

@tado
  1. Gaat deze vernieuwde app via de App Store beschikbaar worden of gaat dit in de huidige app gepushed worden naar de gebruiker via de login van het Tado account ?
  2. Komt er een probeer versie van deze vernieuwde app, of moeten we dit zelf regelen met refund via appstore, als men ervaart dat vernieuwde app weinig toevoegd
Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:04:
Sowieso stel ik me vragen bij de nauwkeurigheid. Luchtkwaliteit gaan inschatten puur op basis van metingen van temperatuur en luchtvochtigheid... ?
Mee eens, daar gebruik ik ook liever dedicated lucht kwaliteits sensoren voor, zoals die van Netatmo, Eve Systems en Dyson (Dyson Link). Deze meten zaken die Tado never te nooit in huis kan meten zonder dedicated hardware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:39

Sabbi

je denkt aan mij.

@Peekster

Volgens mij kan je niet meer POSTen naar de api, maar kan je het alleen nog als URL parameter meegeven:

code:
1
curl "https://my.tado.com/api/v2/me?username=you@yourEmail.whatever&password=yourPassword"

API's aanroepen in Windows gaat trouwens erg makkelijk met Postman (fijner dan curl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Dat werkt wel! Thanks!

* Peekster gaat verder prutsen

(postman hou ik even in mn achterhoofd, vond het al heel wat dat ik curl aan de praat kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 23:17
Het lijkt erop dat je met de V3+ gaat moeten betalen (maandelijks) voor features die gratis zijn voor V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:33:
Ik lees nu V3+ producten, die alleen de mogelijkheden van de nieuwe app kunnen benutten.....

Eerst maar afwachten op meer info, wat dat betekent voor de huidige V3 gebruikers, of deze dan ook de nieuwe mogelijkheden van de app kunnen gebruiken.

@tado Je NDA is voorbij, dus hoe zit het met bovenstaande ;) ?
De nieuwe app feature zullen ook beschikbaar zijn voor de huidige v3 gebruikers, indien ze upgraden naar v3+ voor € 19,99.
De upgrade zal gebeuren via een push update in de app zelf.
Dan krijg je de v3+ app voor goed en de Auto-Assist skill voor 1 jaar gratis (daarna is het betalend).

Momenteel zijn er geen test periodes voor bestaande klanten gepland.

De V3+ Slimme Thermostaat heeft inderdaad ook een paar hardwarematige aanpassingen (snellere firmware update, snellere UI, compatibel met meer verwarmingssystemen -> Viessmann), maar het is niet nodig om als bestaande V3 klant nieuwe hardware te gaan kopen.
Alle features van de V3+ (Skills) kunnen ondersteund worden door de V3 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:53:
[...]

De nieuwe app feature zullen ook beschikbaar zijn voor de huidige v3 gebruikers, indien ze upgraden naar v3+ voor € 19,99.
De upgrade zal gebeuren via een push update in de app zelf.
Dan krijg je de v3+ app voor goed en de Auto-Assist skill voor 1 jaar gratis (daarna is het betalend).

Momenteel zijn er geen test periodes voor bestaande klanten gepland.

De V3+ Slimme Thermostaat heeft inderdaad ook een paar hardwarematige aanpassingen (snellere firmware update, snellere UI, compatibel met meer verwarmingssystemen -> Viessmann), maar het is niet nodig om als bestaande V3 klant nieuwe hardware te gaan kopen.
Alle features van de V3+ (Skills) kunnen ondersteund worden door de V3 hardware.
Dit is nog niet sluitend.

Kan je een V3+ hebben zonder abonnement maar met geofencing, open raam detectie, etc... ?

[ Voor 5% gewijzigd door Grave_ op 31-08-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
zie edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:53:
Komt er nog een duidelijk overzicht van de nieuwe features met de verschillen tov van de oude app ?

Want van de nieuwe info op de Tado website worden de huidige gebruikers ook niet veel wijzer van, voor welke extra nieuwe features ze uiteindelijk gaan betalen met de nieuwe app en hoe ze functioneren, terwijl ze met de overstap er blijkbaar wel aan vast zitten na dat jaartje gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Dit is nog niet sluitend.

Kan je een V3+ hebben zonder abonnement maar met geofencing, open raam detectie, etc... ?
Neen, een V3+ is altijd met abonnement.
Maar er zijn nog steeds genoeg V3's in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Wegens een technisch probleem heeft de technische dienst me de optie gegeven om te wachten op een "improved product" waarin het probleem opgelost zou moeten zijn.

Ik veronderstel dat het deze nieuwe thermostaat is. Maar dan zit ik dus vast aan kosten.

Wie gaat er hier eigenlijk maandelijks voor willen betalen? De plus in V3+ is enkel plus voor tado.

[ Voor 8% gewijzigd door Grave_ op 31-08-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Grave_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:10:
Ik veronderstel dat het deze nieuwe thermostaat is. Maar dan zit ik dus vast aan kosten.

Welke idioot gaat er hier eigenlijk maandelijks voor willen betalen?
Henk en Ingrid, de onwetende consument gaat er voor betalen....
Cool Blue heeft al geen V3's meer, dus....

En idd de V3+ gaat een abbo only systeem worden, zoals net gepost door Tado :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:15:
[...]

Henk en Ingrid, de onwetende consument gaat er voor betalen....
Cool Blue heeft al geen V3's meer, dus....

En idd de V3+ gaat een abbo only systeem worden, zoals net gepost door Tado :X
https://www.mediamarkt.nl...ermostaat-v3-1478413.html

v3+ werkt ook zonder abonnement, maar dan zonder de Auto-Assist Skill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

https://www.mediamarkt.nl...ermostaat-v3-1478413.html

Dan heb je gewoon een dure, domme thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:19:
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:07:
Komt er nog een duidelijk overzicht van de nieuwe features met de verschillen tov van de oude app ?

Want van de nieuwe info op de Tado website worden de huidige gebruikers ook niet veel wijzer van, voor welke extra nieuwe features ze uiteindelijk gaan betalen met de nieuwe app en hoe ze functioneren, terwijl ze met de overstap er blijkbaar wel aan vast zitten na dat jaartje gratis..
Wat voor extra's brengt de Auto-Assist Skills tov van de huidige app van de huidige V3 gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

In de v3+ zonder abo krijg je nog steeds push-notificaties.
Dus als je het huis verlaat, krijg je een notificatie: "Er is niemand thuis, wil je de verwarming uitschakelen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Grave_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:24:
Dus als je het huis verlaat, krijg je een notificatie: "Er is niemand thuis, wil je de verwarming uitschakelen?"
Dat zou triest zijn, dat als je met een V3+, voor automatische Geofencing die de verwarming automatisch uitzet bij verlaten van je huis, nu verplicht een abbo nodig zou moeten hebben...

Dit was juist vanaf het begin een uniek selling point voor Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Dat zou triest zijn, dat als je met een V3+, voor automatische Geofencing die de verwarming automatisch uitzet bij verlaten van je huis, nu verplicht een abbo nodig zou moeten hebben...

Dus nu kan je net zo goed toon nemen..... gelukkig heb ik nest 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Ik vrees ervoor. Ik wacht nog even de technische dienst af. Ze hebben me uiteindelijk een aantal opties gegeven voor mijn probleem. Wachten op nieuwe hardware, de extension kit erbij kopen of geld terug.

Ik heb tot nu gezegd dat ik wel wacht aangezien ze erbij zeiden dat er voor de winter een nieuwe thermostaat zou zijn. Hopelijk kan ik die dan ook zonder abbo gebruiken.
Maar het lijkt erop dat ik "Geld terug" ook als optie moet gaan bekijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:12
Het is gewoon een manier om mensen aan een abbo te krijgen. Kennelijk werkte de verhuur van apparatuur niet goed genoeg en zoeken ze een andere manier om jaarlijks terug kerende revenue te genereren. Logisch maar jammer dat de trouwe klanten nu met de oude app moeten doen. En uiteindelijk zal die natuurlijk uitgefaseerd worden en moet je verplicht aan een abbo, terwijl je de TADO gekocht hebt met de veronderstelling geen abbo nodig te hebben.. Ik begin bijna spijt te krijgen van het feit dat ik alle radiatoren met tado heb uitgerust..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grave_
Greetoz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:37:
Het is gewoon een manier om mensen aan een abbo te krijgen. Kennelijk werkte de verhuur van apparatuur niet goed genoeg en zoeken ze een andere manier om jaarlijks terug kerende revenue te genereren. Logisch maar jammer dat de trouwe klanten nu met de oude app moeten doen. En uiteindelijk zal die natuurlijk uitgefaseerd worden en moet je verplicht aan een abbo, terwijl je de TADO gekocht hebt met de veronderstelling geen abbo nodig te hebben.. Ik begin bijna spijt te krijgen van het feit dat ik alle radiatoren met tado heb uitgerust..
Precies dit! Ik zal niemand nog aanraden Tado te bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Grave_ op 31-08-2018 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:18
Als ik het goed begrijp moeten nieuwe klanten gaan betalen voor geofencing, en bestaande klanten worden in een sterfhuis constructie gezet als ze niet maandelijks willen gaan betalen voor de zelfde features plus misschien wat meer info over luchtkwaliteit.

Slechte zaak, het zou tado sieren om te huidige klanten gratis te upgraden naar de nieuwe app zonder maandelijkse kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door menzo op 31-08-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Dit is exact hoe het gaat werken. Alsook voor de Klimaatcomfort Skill en de Openraamdetectie Skill.
Greetoz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:37:
Wij blijven support geven voor de oudere app.
menzo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:10:
Als ik het goed begrijp moeten nieuwe klanten gaan betalen voor geofencing, en bestaande klanten worden in een sterfhuis constructie gezet als ze niet maandelijks willen gaan betalen voor de zelfde features plus misschien wat meer info over luchtkwaliteit.

Slechte zaak, het zou tado sieren om te huidige klanten gratis te upgraden naar de nieuwe app zonder maandelijkse kosten.
Later komen er nog meer Skills bij.
De volgende geplande Skill is de Verwarmingsketel-monitoring Skill, die jouw verwarmingssysteem gaat helpen optimaliseren en je waarschuwt bij bepaalde defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ben ook benieuwd hoe het er gaat uitzien. De vorige tientallen posts lezende is het me nog helemaal niet duidelijk. Het lijkt erop alsof bestaande klanten functionaliteit gaan verliezen, tenzij ze gaan upgraden naar het V3+ abonnement, maar ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:35:
Ben ook benieuwd hoe het er gaat uitzien. De vorige tientallen posts lezende is het me nog helemaal niet duidelijk. Het lijkt erop alsof bestaande klanten functionaliteit gaan verliezen, tenzij ze gaan upgraden naar het V3+ abonnement, maar ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb.
Bestaande klanten verliezen geen functionaliteit en kunnen heel normaal de oude app blijven gebruiken.
Indien bestaande klanten de nieuwe aankomende Skills willen gebruiken (Verwarmingsketel-monitoring / Klimaatcomfort), dan dienen ze pas over te schakelen naar de nieuwe v3+ app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:35:
Zo lees ik het nu ook. 8)7

Zat nog te twijfelen om thermostaatknoppen te kopen voor de kinderkamers aankomende winter, maar mocht ik het bovenstaande goed hebben begrepen, gaat mijn v3 in de verkoop.

Edit: @tado was mij voor, dank voor de reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 31-08-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Ik zat al enkele dagen uit te kijken naar wat Tado op ifa ging presenteren. Ik kan me niet voorstellen welke bestaande klant hier blij van wordt. Is dit met applaus onthaald daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Rgerr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:40:
Zat nog te twijfelen om thermostaatknoppen te kopen voor de kinderkamers aankomende winter, maar mocht ik het bovenstaande goed hebben begrepen, gaat mijn v3 in de verkoop.
Zolang de toekomst van de huidige app en functionaliteit niet zeker is, omdat daar nog geen harde uitspraken over gedaan zijn mbt tot HOELANG er support gegeven wordt voor de oude app en z'n V3 gebruikers, zullen velen met jou gaan twijfelen om hun Tado systeem uit te breiden, indien men nog niet heel het huis voorzien heeft met Tado.

Maar don't shoot the Messenger (Tado) hier, die ongetwijfeld ook zijn persoonlijke mening heeft op de opmerkelijke beslissingen van de management Bobo's van Tado....

Duitse gebruikers zijn btw ook ontevreden over de nieuwe koers van Tado:
https://www.computerbase....elfen-zu-lueften.1820765/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:54:
[...]

Zolang de toekomst van de huidige app en functionaliteit niet zeker is, omdat daar nog geen harde uitspraken over gedaan zijn mbt tot HOELANG er support gegeven wordt voor de oude app en z'n V3 gebruikers, zullen velen met jou gaan twijfelen om hun Tado systeem uit te breiden, indien men nog niet heel het huis voorzien heeft met Tado.
Je kan jouw systeem nog uitbreiden met de nieuwe Slimme Radiatorknoppen, je blijft dan de v3 app behouden (zonder kosten) die we ook blijven ondersteunen.

Het is enkel, als je de V3+ Internet Bridge installeert, dat je enkel de nieuwe V3+ app kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Op Twitter is Tado ook niet erg duidelijk. Ik lees 2 verschillende dingen. Of ik snap het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:01:
Je kan jouw systeem nog uitbreiden met de nieuwe Slimme Radiatorknoppen, je blijft dan de v3 app behouden (zonder kosten) die we ook blijven ondersteunen.

Het is enkel, als je de V3+ Internet Bridge installeert, dat je enkel de nieuwe V3+ app kunt gebruiken.
Heel mijn huis is al voorzien van Tado, maar omdat ik hier al een heeeeele lange tijd niet geweest ben als tevreden Tado gebruiker, zul je dat ongetwijfeld vergeten zijn Jurian ;)

Dus kort samengevat:
in de toekomst verandert er dus voor huidige gebruikers NIETS aan de functionaliteit die ze NU hebben met de Tado app, maar zal de oude app GEEN nieuwe functionaliteit toegevoegd zien krijgen die met abbo wel toegevoegd gaat worden in de nieuwe app ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Gezien de veranderde manier van communiceren vermoed ik dat de persoon achter het @tado account al een tijdje Jurian niet meer is.

Voor wat betreft de V3+ ontwikkeling is het mij ook totaal nog niet duidelijk wat nou precies de bedoeling is van de eerder genoemde “skills”.

Als Tado inderdaad richting een abonnementsvorm beweegt zal ik er voor kiezen om de hele handel per direct te vervangen. Ik heb nog moeite de bewering te geloven dat de oude app ondersteund blijft worden. Terechte eerder gestelde vraag; hoe lang dan? Maar ook; wat voor support? Enkel bug fixes of ook het introduceren van nieuwe functionaliteit?

Usp van Tado is/was juist de continue doorontwikkeling van het systeem (ook al gaat het niet altijd even snel).

Ik zal deze laatste ontwikkelingen in ieder geval op de voet volgen en op het moment dat ik ook maar enigszins het idee krijg dat mijn huidige setup in een sterfhuisconstructie terecht komt, gaat de hele handel de deur uit.
Montoya200x schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Heel mijn huis is al voorzien van Tado, maar omdat ik hier al een heeeeele lange tijd niet geweest ben als tevreden Tado gebruiker, zul je dat ongetwijfeld vergeten zijn Jurian ;)

Dus kort samengevat:
in de toekomst verandert er dus voor huidige gebruikers NIETS aan de functionaliteit die ze NU hebben met de Tado app, maar zal de oude app GEEN nieuwe functionaliteit toegevoegd zien krijgen die met abbo wel toegevoegd gaat worden in de nieuwe app ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:49
Ik volg vandaag de berichtgeving over de toekomst plannen van tado met verbazing. Sinds vorig jaar in het bezit van de thermostaat en een knop, met de bedoeling om nog meerdere knoppen aan te gaan schaffen. Voor mij was het ook van belang dat het zonder abonnement vorm was, voor dit moment nog ondersteuning van W10M, en te bedienen vanuit PC/laptop met app of website. Ik heb het idee dat de W10M ondersteuning al gestopt is, maar dat ter zijde.

Maar deze berichtgeving is zeer verwarrend, voorlopig ga ik even niet meer investeren in verdere tado apparatuur. Een vriend van mij, paar huizen verderop was ook van plan om over te stappen naar tado, maar door zal hem waarschijnlijk ook gaan weerhouden.

Leuk dat de bestaande apps nog worden ondersteund, maar hoe lang nog, en wat voor rare bokkensprongen worden er in de toekomst nog meer gemaakt?

Dit is geen slimme zet van tado. Ik kan mij voorstellen wanneer men met een totaal nieuw product zou komen, dit met een ander verdien model op de markt wil zetten, maar niet met een bestaande productlijn. Dit wekt niet veel vertrouwen voor de toekomst. Ik schaf niet een slimme thermostaat aan voor een bepaalde prijs, om er vervolgens na ruim een jaar er een abonnement aan te hangen om verder te kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
DeAllerlangste schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:34:
Ik zal deze laatste ontwikkelingen in ieder geval op de voet volgen en op het moment dat ik ook maar enigszins het idee krijg dat mijn huidige setup in een sterfhuisconstructie terecht komt, gaat de hele handel de deur uit.
Ditto hier, ben lang weggeweest in dit topic, maar nu blijft tie actief in mijn watchlist....

Voorlopig gaat mijn advies over een Tado systeem voor familie, vrienden, kennissen en collega's ON HOLD, totdat er duidelijkheid is, omtrent alles wat nu in gang gezet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Inderdaad een zeer verontrustende ontwikkeling. Wij zijn sinds een ruim half jaar gebruiker van het toch al prijzige systeem en hebben toch ook bijna 450 euro in de koppen en thermostaat zitten. En moeten we hier nu NÓG meer voor gaan betalen?

Bovendien zijn er ook een aantal ontwikkelingen beloofd. O.a. de child lock functie, die er nog altijd niet is. Hoe zit het daar mee, @tado ?
Afbeeldingslocatie: https://support.tado.com/hc/article_attachments/360010299392/205505299_PublicDevelopmentRoadmap201809_EN.png

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

tado schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:21:
[...]

De volgende geplande Skill is de Verwarmingsketel-monitoring Skill, die jouw verwarmingssysteem gaat helpen optimaliseren en je waarschuwt bij bepaalde defecten.
Dit ziet eruit als iets dat op de 'oude' roadmap stond. Zit nu in V3+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De ontwikkeling naar een abbonementdienst is inderdaad zorgwekkend te noemen. Sinds april hebben wij een Tado thermostaat, maar ik overweeg nu toch serieus om gebruik te maken van de geld terug actie.

Klinkt heel mooi “geen wijziging voor oude klanten”, maar dat betekent vaak geen updates, geen support en op een gegeven moment een app die niet meer compatibel is.

Een thermostaat is een product dat 10 jaar zonder gezeur moet werken, als een bedrijf opeens het verdienmodel omgooit heb ik er geen vertrouwen in dat ik over 10 jaar nog dezelfde thermostaat kan gebruiken.

Even kijken wanneer de Tado 6 maanden hangt en dan gaat hij retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
Lekker dan! Net 7 radiatorknoppen gekocht ter uitbreiding op de thermostaat. Deze gaan gelijk Marktplaats op straks als er meer bekend is over het abbo, geen zin meer in vendor lockin. Ga dan wel kijken voor knoppen op z-wave en koppel deze dan wel aan domoticz.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:37:
Bovendien zijn er ook een aantal ontwikkelingen beloofd. O.a. de child lock functie, die er nog altijd niet is. Hoe zit het daar mee, @tado ?
"Calcification Protection" staat ook al jaren op die roadmap trouwens.....

Zolang de batterijen gemiddeld de 6 maanden nog maar net halen en niet meer, ben ik bang dat deze nog eeuwig op deze roadmap blijven staan door dit batterij probleem.

24 februari 2018, dus redelijk tegen het einde van de nachtvorst periode, in al mijn zones de batterijen van de radiatorknoppen tegelijkertijd vervangen als test en nu al geven de helft van mijn knoppen al meer dan een maand een batterij melding op de app. 1 zone is helemaal disconnected op de app, omdat de batterijen helemaal leeg zijn, maar omdat de kamer nu toch niet in gebruik is, geen probleem.
Pagina: 1 ... 53 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!