Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Wellicht een stomme vraag, maar ik ga hem toch stellen :)
In mijn huis heb ik momenteel een sterk verouderde setup, jaren ‘70 ketel, radiatoren die niet meer helemaal groot genoeg zijn voor de ruimte (na verbouwing). Uiteraard staat dat allemaal op de roadmap, maar soms wil ik ook gewoon wat leuks :+
Als ik met deze setup een thermostaat en knoppen aanschaf, gaat het dan veel moeite kosten om dat te blijven gebruiken als ik de ketel en radiatoren vervang, of is het een kwestie van eraf, erop en gaan? Dat gaat dan uiteraard vooral om de knoppen, de thermostaat geloof ik wel (al ondersteunt mijn huidige ketel natuurlijk geen modulatie).

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-07 16:53
quote:
Wormaap schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:37:
Wellicht een stomme vraag, maar ik ga hem toch stellen :)
In mijn huis heb ik momenteel een sterk verouderde setup, jaren ‘70 ketel, radiatoren die niet meer helemaal groot genoeg zijn voor de ruimte (na verbouwing). Uiteraard staat dat allemaal op de roadmap, maar soms wil ik ook gewoon wat leuks :+
Als ik met deze setup een thermostaat en knoppen aanschaf, gaat het dan veel moeite kosten om dat te blijven gebruiken als ik de ketel en radiatoren vervang, of is het een kwestie van eraf, erop en gaan? Dat gaat dan uiteraard vooral om de knoppen, de thermostaat geloof ik wel (al ondersteunt mijn huidige ketel natuurlijk geen modulatie).
Heb je nu wel al radiatoren met ventielen? Anders wordt het wel twee keer prijzig. Kies voor de nieuwe radiatoren dan gelijk voor ventielen waar Tado direct zonder die waardelze plastic adapters op past. Het overzetten is geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-07 07:37

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
t.oswald schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:57:
[...]

De vraag is wat je in die woonkamer verder hebt. Radiatoren met slimme thermostaatknoppen of wellicht vloerverwarming?
Een convectorput met 2 convectors en een grote radiator. Slimme knoppen kan maar gaat in de convectorput natuurlijk niet werken, tenzij ze worden bedient door een externe temperatuursensor.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
Makkelijk schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:31:
[...]

Een convectorput met 2 convectors en een grote radiator. Slimme knoppen kan maar gaat in de convectorput natuurlijk niet werken, tenzij ze worden bedient door een externe temperatuursensor.
De vraag is wie het relais voor de zoneklep gaat aansturen. Standaard is dat de kamerthermostaat, maar dat is dan wel bedraad. En ik denk te begrijpen dat die draad er niet zo makkelijk kan komen. De extensiekit stuurt nu je cv aan en kan waarschijnlijk ook maar een relais sturen. Even voorleggen aan Tado?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:29
Binnenkort is de verhuizing zover en ik heb al flink wat tado ingeslagen om aan de slag te gaan...leuk!

Nog wel een vraag aan jullie:

Ik heb nu 9 radiatorknoppen gekocht dus al met al een flinke investering, echter zijn er nog wel wat meer radiatoren.

Bv alleen in de woonkamer al vier kleintjes in de erker (jaren 30). Is het dan echt nodig om elke radiator van een knop te voorzien of kan dat ook per “zone”?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
t.oswald schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:21:
[...]

De vraag is wie het relais voor de zoneklep gaat aansturen. Standaard is dat de kamerthermostaat, maar dat is dan wel bedraad. En ik denk te begrijpen dat die draad er niet zo makkelijk kan komen. De extensiekit stuurt nu je cv aan en kan waarschijnlijk ook maar een relais sturen. Even voorleggen aan Tado?
Onze extensiekit kan maar 1 ding tegelijk aansturen, er is maar 1 extensiekit toe te passen in een tado account.

Dat betekent dus dat er vanaf de kamerthermostaat in de woonkamer draden getrokken moeten worden naar de zoneklep van de vloerverwarming.

De extensiekit kan dan naast de ketel gemonteerd worden.

Vaak is het mogelijk om gebruik te maken van de bestaande kabels in de muur die kamerthermostaat met de ketel in verbinding bracht. Door die kabel te hergebruiken en te verlengen is het alleen nodig om draden te trekken vanaf de ketel naar de zoneklep.
quote:
boefje79 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:42:
Binnenkort is de verhuizing zover en ik heb al flink wat tado ingeslagen om aan de slag te gaan...leuk!

Nog wel een vraag aan jullie:

Ik heb nu 9 radiatorknoppen gekocht dus al met al een flinke investering, echter zijn er nog wel wat meer radiatoren.

Bv alleen in de woonkamer al vier kleintjes in de erker (jaren 30). Is het dan echt nodig om elke radiator van een knop te voorzien of kan dat ook per “zone”?

Wat zijn jullie ervaringen?
Wij adviseren om de meest gebruikte ruimtes te voorzien van Slimme Radiatorknoppen (en de kamer waar de thermostaat zelf hangt, https://support.tado.com/...at-ge%C3%AFnstalleerd-heb- )

Voor zeer kleine kamers met zeer kleine radiatoren (bijvoorbeeld kleine WC) of voor kamers waar de verwarming over het algemeen gewoon uit staat omdat de kamer nauwelijks in gebruik is raden wij aan om eerst te testen om daar de traditionele knop te laten zitten.

tado wijzigde deze reactie 29-05-2018 09:33 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
Dank, maar dan nog even wat explicieter:

Mijn woonkamer, waar de radiator hangt heeft 6 kleinere radiatoren in totaal. Moet ik deze dan alle 6 voorzien van een knop?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
boefje79 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:12:
Dank, maar dan nog even wat explicieter:

Mijn woonkamer, waar de radiator hangt heeft 6 kleinere radiatoren in totaal. Moet ik deze dan alle 6 voorzien van een knop?
In principe wel. U kunt het eerst zonder proberen maar dan kan het zijn dat de woonkamer te warm zal worden als de andere kamers warmte vragen en tado geen manier heeft om de warmte in de woonkamer te stoppen zonder ook de ketel uit te zetten.

Andere optie is om te kijken of u die 6 radiatoren kunt voorzien van 1 zoneklep, die zoneklep dan bedraad aan een tado thermostaat en dan een Extensiekit om de ketel aan te sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
tado schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:25:
[...]

In principe wel. U kunt het eerst zonder proberen maar dan kan het zijn dat de woonkamer te warm zal worden als de andere kamers warmte vragen en tado geen manier heeft om de warmte in de woonkamer te stoppen zonder ook de ketel uit te zetten.

Andere optie is om te kijken of u die 6 radiatoren kunt voorzien van 1 zoneklep, die zoneklep dan bedraad aan een tado thermostaat en dan een Extensiekit om de ketel aan te sturen.
Met vloerverwarming werkt dat natuurlijk prima, maar al die radiatoren zullen waarschijnlijk gewoon zijn opgenomen in een systeem met een retour leiding en dan kan een zoneklep niet als oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
t.oswald schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Met vloerverwarming werkt dat natuurlijk prima, maar al die radiatoren zullen waarschijnlijk gewoon zijn opgenomen in een systeem met een retour leiding en dan kan een zoneklep niet als oplossing.
Vaak zien we dat de woonkamer 1 aanvoerleiding heeft (met alle radiatoren voor de woonkamer paralel). Als dat het geval is dan is een zoneklep vaak de meest kosteneffectieve manier om het aan te sturen.

Mochten de radiatren op verschillende aanvoerleidingen zitten, of de aanvoerleiding ook nog andere radiatoren in andere kamers voorzien van warm water dan is een zoneklep inderdaad niet toe te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
Met die zoneklep ga ik er niet komen, ik zit al aan twee tado’s en een extensiekit vanwege 2 ketels én een stuk vloerverwarming die aan een zoneklep moet...

Of dan wellicht een nieuwe zoneklep en nog een extensiekit, al las ik ergens dat er maar 1 extensiekit op een account kan...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-07 07:00
Een maand of 2 had je een aanbieding van 2 slimme radiatorknoppen voor 140 EUR. Op dat moment kwam de uitgave niet zo uit, daar heb ik nu spijt van dat ik niet op de aanbieding ben ingegaan. ik wil graag aan de noordkant van mijn appartement TADO knoppen. afgelopen winter is mij goed bevallen, zowel qua kosten als comfort.

nu zijn die dingen 79 EUR pp dus dat is toch weer 18 EUR duurder.

Komt die aanbieding weer voor volgend stookseizoen denken jullie? Beetje raar dat ik met deze temperaturen hieraan denk maar heb nu vakantie dus vandaar.

Yippie kayak, other buckets!

• boefje79
Ik heb er flink wat nieuw in doos op MP gevonden voor circa ¤50 per stuk...

Verkoper “Ed” heeft er voor zover ik weet nog een paar, prima gehandeld met hem.

• deejaylethal
  • Laatst online: 21-06 14:23
Simpele vraag maar voor mij blijkbaar lastig om snel ergens te vinden: als ik mijn ouderwetse Honeywell thermostaat, die alleen maar kan plussen en minnen (geen programma's, etc.) van de muur haal, wat tref ik dan daaronder aan? Een kabel die van daar naar onze ketel loopt? En is deze kabel geschikt om een Tado aan te koppelen? Of is dit hopeloos verouderd?

En: is V2 alleen niet compatibel met Apple homekit, of kun je ook niet met Google Assistant of Alexa werken? Het scheelt namelijk flink wat euro's t.o.v. V3...

deejaylethal wijzigde deze reactie 30-05-2018 21:21 (18%)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

die kabel is waarschijnlijk gewoon een kabel met 2 aders. Precies wat je nodig hebt. Belangrijke vraag is nog of je thermostaat puur aan/uit doet, of ook modulerend.

woekele wijzigde deze reactie 31-05-2018 06:33 (4%)

• deejaylethal
quote:
woekele schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 06:33:
die kabel is waarschijnlijk gewoon een kabel met 2 aders. Precies wat je nodig hebt. Belangrijke vraag is nog of je thermostaat puur aan/uit doet, of ook modulerend.
Nu is het puur aan/uit. Maar ik koop deze week nog een Remeha Tzerra Plus, dus dan kan dit moduleren. De vraag is wel: kan die aansturing over de bestaande bekabeling lopen?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01:33
quote:
deejaylethal schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:15:
[...]

Nu is het puur aan/uit. Maar ik koop deze week nog een Remeha Tzerra Plus, dus dan kan dit moduleren. De vraag is wel: kan die aansturing over de bestaande bekabeling lopen?
Grote kans dat dit ook over 2 draadjes gaat.

Lumia 950XL, build 10.0.15254.490

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-07 07:00
quote:
boefje79 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:11:
Ik heb er flink wat nieuw in doos op MP gevonden voor circa ¤50 per stuk...

Verkoper “Ed” heeft er voor zover ik weet nog een paar, prima gehandeld met hem.
Dank je voor je reactie, ik zag hem vrij laat maar wordt evengoed zeer gewaardeerd

Helaas stuurt Ed niet op en mepppel is te ver weg, dus als iemand anders nog een tip heeft om een beetje goedkoop aan 2 radiotorknoppen te kopen heel graag.

wat ik nog niet heb verteld, ik heb support van Tado weer nodig voor de adapter comap(wordt geleverd met 4 plastic pinnen van verschillende lengte) zonder die speciale adapters kan ik mijn nieuwe tados niet gebruiken.

jmk wijzigde deze reactie 31-05-2018 18:45 (4%)

Yippie kayak, other buckets!

• boefje79
Na wat aandringen en via paypal betalen ging dat opsturen prima ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deejaylethal
Van Coolblue krijg ik geen fatsoenlijk antwoord: kan iemand van jullie mij vertellen of het klopt dat er echt nul verschil zit tussen V2 en V3, behalve die bridge? En wat dus betekent dat wanneer ik geen Apple heb, ik net zo goed V2 kan kopen (scheelt ¤70)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:01
quote:
deejaylethal schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:20:
Van Coolblue krijg ik geen fatsoenlijk antwoord: kan iemand van jullie mij vertellen of het klopt dat er echt nul verschil zit tussen V2 en V3, behalve die bridge? En wat dus betekent dat wanneer ik geen Apple heb, ik net zo goed V2 kan kopen (scheelt ¤70)?
Ja is echt het enige verschil.
Als je nog voordeliger uit wilt zijn kun je ook nog het volgende overwegen: losse thermostaat bestellen en op marktplaats kijken naar een V2 bridge. Die worden best veel aangeboden.

Edit: prijs bij Coolblue voor een V2 is erg laag zie ik. Dat zul je met los van elkaar kopen van de bridge en de thermostaat niet halen. Verschil met een V3 is zelfs ¤80.

Simple mind wijzigde deze reactie 01-06-2018 08:47 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01:33
quote:
deejaylethal schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:20:
Dat is volgens mij ook het enigste verschil, en voor mij ook de reden geweest om V2 te kopen. Heb ook niets met Apple.

Lumia 950XL, build 10.0.15254.490

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 12-07 17:51
quote:
Uw huurovereenkomst is op 2.5.2018 al automatisch met een jaar verlengd. Uw lopende huurcontract eindigt daarom pas op 1.5.2019
Ik dacht dat je binnen de EU niet meer met een jaar overeenkomsten stilzwijgend mocht verlengen?

chronoz wijzigde deze reactie 01-06-2018 17:16 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
chronoz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:15:
[...]
Ik dacht dat je binnen de EU niet meer met een jaar overeenkomsten stilzwijgend mocht verlengen?
Je mag wel stilzwijgend verlengen, maar na het jaarcontract kun je wel maandelijks opzeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 12-07 17:51
quote:
meesje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:27:
[...]

Je mag wel stilzwijgend verlengen, maar na het jaarcontract kun je wel maandelijks opzeggen.
Ik heb al Tado sinds Mei 2017, maar zij hebben het verlengd met 12 maanden.
quote:
De automatische verlenging staat beschreven in onze Algemene voorwaarden (punt 9), waar u mee akkoord bent gegaan op het moment dat u het huurcontract afsloot.

Bovendien zijn op het contract uitsluitend de wetten van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing. U kunt deze bepaling ook in Algemene voorwaarden vinden onder punt 14 (Slotbepalingen).
Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06:27
Het energiebesparingsrapport van mei is binnen. 71% bespaard. Best knap als de verwarming alleen op 1 mei en 2 mei heeel even aan heeft gestaan en daarna de temperatuur nooit lager is geweest dan de ingestelde temperatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-07 14:00
Iemand een idee om een tado radiatorknop in het antraciet te krijgen?

Hebben een mooie retro chauffage in het antraciet gespoten wat supermooi is, maar is beetje spijtig om hier een flashy witte knop aan te hangen.
Kan hem niet spuiten want dan werkt het display niet natuurlijk

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
quote:
Nindustries schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:27:
Iemand een idee om een tado radiatorknop in het antraciet te krijgen?
(...) Kan hem niet spuiten want dan werkt het display niet natuurlijk
Je zou er verduisterend folie overheen kunnen plakken. Daar komt het licht van de display wel doorheen, maar geeft bij lichtval van buitenaf waarschijnlijk wel een redelijk donkere uitstraling. Als je het folie met fotolijm oid vastmaakt, kun je het bovendien ook ooit weer moeiteloos verwijderen.

• rubbish1973
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:27
Hoi,

Kan het antwoord niet vinden op de Tado-site. Hopelijk helpt iemand hier me verder.

ik heb stadsverwarming en de huidige thermostaat schakelt alles in en uit met een Honeywellklep (aan-uit)
Alle radiatoren zijn voorzien dan Danfoss thermostaatkranen.

* woonkamer 3 radiatoren
* hal, 4 slaapkamers en de badkamer ieder één radiator.

Ik heb naast de 9 radiatorknoppen dus iets nodig om de honeywellklep open te zetten.

Kan dit met de thermostaat, of hoe zorg ik dat de klep bij de hoofdinvoer "open" gaat als een knop een warmtevraag heeft ?

RUB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-07 14:21

DeFeCt

je wéét toch

Sinds kort in het bezit van een Smart Thermostat.
De situatie; beneden vloerverwarming, op de eerste en tweede verdieping radiatoren, op zolder een HR ketel.

De afgelopen week maar eens gekeken in het overzicht van de app en wat me opvalt is dat het lijkt alsof het systeem de hele dag heet water heeft staan vragen. Ik vraag me nu af of dit echt is gebeurd of dat ik de grafiek verkeerd interpreteer.

Temperatuur op de thermostaat staat op 20 graden ingesteld dus lijkt me niet dat hij iets hoeft te doen?

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:01:
Sinds kort in het bezit van een Smart Thermostat.
De situatie; beneden vloerverwarming, op de eerste en tweede verdieping radiatoren, op zolder een HR ketel.

De afgelopen week maar eens gekeken in het overzicht van de app en wat me opvalt is dat het lijkt alsof het systeem de hele dag heet water heeft staan vragen. Ik vraag me nu af of dit echt is gebeurd of dat ik de grafiek verkeerd interpreteer.

Temperatuur op de thermostaat staat op 20 graden ingesteld dus lijkt me niet dat hij iets hoeft te doen?

[afbeelding]
Ik zie geen grafiek. Invoegen via fotoalbum. Verder geef je te weing info over het systeem. Zoneklep of niet? Extensiekit en kamerthermostaat? Wat voor cv? Aan/uit of modulerend? Hoe hoog staan de slimmeradiatorknoppen ingesteld? Je kunt met de Tado°State van peterdebruin.net meer inzicht krijgen in de actuele warmtevraag, als die er al zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-07 14:21

DeFeCt

je wéét toch

quote:
t.oswald schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:02:
[...]

Ik zie geen grafiek. Invoegen via fotoalbum. Verder geef je te weing info over het systeem. Zoneklep of niet? Extensiekit en kamerthermostaat? Wat voor cv? Aan/uit of modulerend? Hoe hoog staan de slimmeradiatorknoppen ingesteld? Je kunt met de Tado°State van peterdebruin.net meer inzicht krijgen in de actuele warmtevraag, als die er al zou zijn.
Wat ik bedoel is het rode vlak, ik interpreteer dat als warm water vraag, omdat op andere dagen deze rode vlakken corresponderen met de tijden dat we douchen.

Verder:

Zoneklep aanwezig, maar geen info over hoe deze is aangesloten/werkt
Kamerthermostaat
CV Modulerend: Intergas Kompakt HRE
(Nog) geen slimme radioatorknoppen

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t.oswald
quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:51:
[...]

Wat ik bedoel is het rode vlak, ik interpreteer dat als warm water vraag, omdat op andere dagen deze rode vlakken corresponderen met de tijden dat we douchen.

Verder:

Kamerthermostaat
Ik kan je grafiek niet zien omdat ik Google niet gebruik. Maar de rode grafiek hoort bij het warme tapwater. Ik heb via een schema dat enkele uren per dag aan. De ketel gaat dan uit de eco stand en levert eerder tapwater van een hogere temperatuur, bij mij ingesteld met Tado op 65 graden. De overige uren staat het schema op uit. Mijn ketel (Atag) gaat dan buiten Tado om in de eco modus. Ik krijg dan met enige vertraging wel warm water maar dit met maximaal 50 graden. De reactie op uit is per cv merk anders! Het opentherm protocol staat daar merkafhankelijk verschillen toe. In dit forum klagen bezitters van een Remeha bijvoorbeeld dat ze in de uit stand alleen koud water krijgen. Zij kunnen de eco stand van hun ketel niet gebruiken en kiezen meestal als oplossing het uitzetten van de warmwater functie in Tado in het installateursmenu. Hoe het bij jouw Intergas gaat weet ik niet, maar als je in het schema warmwater uit zet, weet je het snel genoeg!

Voor je knoppen aanschaft moet je wel uitzoeken hoe je zoneklep wordt gestuurd. De Tado kamerthermostaat kan maar één relais schakelen. De zoneklep is dan bedraad met de kamerthermostaat verbonden. Je moet dan nog een extensiekit aanschaffen om de radiatorknoppen te laten werken. Knoppen en kamerthermostaat communiceren draadloos met die extensiekit. De extensiekit stuurt bedraad de cv aan (je hangt hem naast de cv)

t.oswald wijzigde deze reactie 08-06-2018 15:14 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
rubbish1973 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:59:
Hoi,

Kan het antwoord niet vinden op de Tado-site. Hopelijk helpt iemand hier me verder.

ik heb stadsverwarming en de huidige thermostaat schakelt alles in en uit met een Honeywellklep (aan-uit)
Alle radiatoren zijn voorzien dan Danfoss thermostaatkranen.

* woonkamer 3 radiatoren
* hal, 4 slaapkamers en de badkamer ieder één radiator.

Ik heb naast de 9 radiatorknoppen dus iets nodig om de honeywellklep open te zetten.

Kan dit met de thermostaat, of hoe zorg ik dat de klep bij de hoofdinvoer "open" gaat als een knop een warmtevraag heeft ?

RUB
Dit is exact hoet tado zal werken. Gewoon de huidige thermostaat door tado vervangen en daarna kunt u knoppen toevoegen. Zodra een knop warmte vraagt zal de Slimme Thermostaat ook de zoneklep openen.
quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:51:
[...]

Verder:

Kamerthermostaat
Hoe de grafiek er uit ziet is veranderd vanaf een specifieke firmware. Het kan zijn dat het dus dat de grafiek van de vorige dagen er anders uitziet vanwege de oudere firmware.

Op de nieuwste firmware is het volkomen normaal dat er een groot rood vlak is, dat betekent niet dat er de hele dag productie is.

tado wijzigde deze reactie 08-06-2018 17:43 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:21
Wat gebeurt er eigenlijk als tado geen internetverbinding heeft. We zijn net in de luchthaven en nu meer ik dat ik per ongeluk ook de internetbridge zonder stroom heb gezet. Die gaat nu toch niet volle bak zitten stoken? En wat met het warm water?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
wouter5 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:11:
Wat gebeurt er eigenlijk als tado geen internetverbinding heeft. We zijn net in de luchthaven en nu meer ik dat ik per ongeluk ook de internetbridge zonder stroom heb gezet. Die gaat nu toch niet volle bak zitten stoken? En wat met het warm water?
Zet nooit de bridge zonder stroom. Het is prima om de router uit te zetten maar bridge graag onder stroom laten omdat de andere tado producten harder naar een bridge gaan zoeken als de verbinding verloren is. Dit kan ervoor zorgen dat de batterijen vrij snel leeg zijn.

Als de batterijen leeg zijn: Voor de meeste sturingen blijft de ketel dan uit, helaas is OpenTherm een uitzondering, die zou volle bak kunnen gaan branden als er geen communicatie tussen tado en de OpenTherm ketel is.

Als tado uw ketel aanstuurt met OpenTherm zou ik aanraden om de buurman (of iemand anders met de sleutel) te vragen om de CV ketel uit het stopcontact te halen (dat geeft 100% zekerheid) en eventueel de bridge weer van stroom te voorzien zodat de batterijen in de slimme thermostaat niet helemaal leeg zullen zijn bij terugkomst van uw vakantie.

Over het algemeen als de bridge wel nog stroom heeft maar er geen internetverbinding is:
https://support.tado.com/...altijd-aansturen-met-tado-

Het komt er op neer dat hij gewoon in de modus blijft staan waar hij op stond tot de brigde weer met internet is verbonden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-07 14:00
Even een shout-out naar Tado support voor hun geweldige dienst na verkoop! :-)
Hebben me snel en correct geholpen.

~ beware of misinformation.

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:35
Situatie :

AGPO CV met een AGPO thermostaat. Die thermostaat heb ik vervangen door een TADO.
Gek genoeg gaat de ketel niet aan.

Nu heb ik de handleiding gelezen en alles nagekeken en dit is mijn conclusie :

Het 12 voudige kroonsteentje onderin de ketel heeft draad 9+10 aangesloten. De kabel loopt ergens heen wat ik niet kan plaatsen. Wellicht naar de warmte-ventilatie-unit die er boven hangt.
Draad 1+2 die in veel handleidingen worden genoemd zitten niet op het kroonsteentje.
Ik had verwacht dat draad 9+10 aan de oude thermostaat hing maar de bruin-witte kabel is aan de thermostaat kant blauw-rood.

https://forum.toon.nl/alg...n-24/agpo-open-therm-1318

Ik heb exact hetzelfde. Moet ik het losse kabeltje wat 1/2 (aan/uit) is loshalen en mijn afgaande draad naar de Tado op 9+10 aansluiten ?

Ik dacht dat de oude Agpo thermostaat ook opentherm was. Wellicht is dat niet zo ?

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als ik op knopje van tado thermostaat druk, krijg ik telkens eerst een soort rondje te zien, bestaand uit 2 pijlen. Volgens internet betekent het dat er een apparaat nog niet de laatste wijzigingen ontvangen heeft? Vreemd, allle 4 de radiatorkranen zijn gewoon verbonden, goede batterijstatus. Bridge ook goed verbonden. Wat is het probleem? Hoe los ik het op?
quote:
kevertje1977 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 05:21:
Situatie :

AGPO CV met een AGPO thermostaat. Die thermostaat heb ik vervangen door een TADO.
Gek genoeg gaat de ketel niet aan.

Nu heb ik de handleiding gelezen en alles nagekeken en dit is mijn conclusie :

Het 12 voudige kroonsteentje onderin de ketel heeft draad 9+10 aangesloten. De kabel loopt ergens heen wat ik niet kan plaatsen. Wellicht naar de warmte-ventilatie-unit die er boven hangt.
Draad 1+2 die in veel handleidingen worden genoemd zitten niet op het kroonsteentje.
Ik had verwacht dat draad 9+10 aan de oude thermostaat hing maar de bruin-witte kabel is aan de thermostaat kant blauw-rood.

https://forum.toon.nl/alg...n-24/agpo-open-therm-1318

Ik heb exact hetzelfde. Moet ik het losse kabeltje wat 1/2 (aan/uit) is loshalen en mijn afgaande draad naar de Tado op 9+10 aansluiten ?

Ik dacht dat de oude Agpo thermostaat ook opentherm was. Wellicht is dat niet zo ?
Stuur even wat foto's van de aansluitklemmen, de oude thermostaat, en ook het typeplaatje van de CV naar https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
quote:
woekele schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:37:
als ik op knopje van tado thermostaat druk, krijg ik telkens eerst een soort rondje te zien, bestaand uit 2 pijlen. Volgens internet betekent het dat er een apparaat nog niet de laatste wijzigingen ontvangen heeft? Vreemd, allle 4 de radiatorkranen zijn gewoon verbonden, goede batterijstatus. Bridge ook goed verbonden. Wat is het probleem? Hoe los ik het op?
Graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Als er meer tweakers zijn met dit (of een soortgelijk) probleem, graag altijd een melding maken via ons contactformulier.

tado wijzigde deze reactie 22-06-2018 09:23 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-07 13:21
quote:
Ik heb hetzelfde en dit zojuist online gemeld bij Tado. Alles lijkt wel gewoon te werken.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ook gemeld. Verder lijkt alles gewoon te werken. Alhoewel ik het niet zeker weet, omdat ik eigenlijk niet meer stook (maar hij slaat dus in elk geval niet voor niets aan).

Edit: support heeft een herstart geprobeerd, dat hielp niet. Toen alle configs opnieuw gepusht. Nu is het opgelost.

woekele wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:01 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 05:35
@tado Hoe is het eigenlijk met de ontwikkeling van de Child Lock feature? Deze staat nu al zo lang op de planned features pagina, maar nog altijd is de feature niet te vinden. Ook niet in de beta versie van de iOS app.

Lekker!

quote:
Napsju schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:41:
@tado Hoe is het eigenlijk met de ontwikkeling van de Child Lock feature? Deze staat nu al zo lang op de planned features pagina, maar nog altijd is de feature niet te vinden. Ook niet in de beta versie van de iOS app.
Ik heb helaas geen statusupdate voor u op dit moment en ik zou aanraden om een "feature request" in te dienen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

• Napsju
  • Laatst online: 05:35
quote:
tado schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Ik heb helaas geen statusupdate voor u op dit moment en ik zou aanraden om een "featur request" in te dienen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Done.

Lekker!

• kevertje1977
Helaas werkt te TADO hier nog steeds niet.
Situatie is een Ferroli Optifor :
https://www.ferroli.nl/st.../09/h_Optifor_versie3.pdf

Gewoon blauw/rood komt er uit de muur. Met de AGPO opentherm thermostaat gaat de CV direct aan. Als we de TADO zeggen dat de CV aan moet gebeurd er niets.
De communicatie met de APP en de webversie werkt prima maar de CV reageert niet.

Ben nog in contact met de helpdesk van Tado maar word er een beetje moedeloos van. Eind mei deze thermostaat gekocht maar door verbouwing etc nog niet aangehad. En nu wilden we hem gebruiken en reageert er niets en schroeven we dus de oude thermostaat er maar weer op.

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:32
quote:
woekele schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:59:
ook gemeld. Verder lijkt alles gewoon te werken. Alhoewel ik het niet zeker weet, omdat ik eigenlijk niet meer stook (maar hij slaat dus in elk geval niet voor niets aan).

Edit: support heeft een herstart geprobeerd, dat hielp niet. Toen alle configs opnieuw gepusht. Nu is het opgelost.
Ik kreeg vandaag 3 reacties van Tado mbt dezelfde melding. De eerste twee dat ze grondig hebben gekeken en dat ze vastgesteld hebben dat het noodzakelijk is om de melding door te sturen naar de ontwikkelaars voor verdere analyse. De derde reactie was dat ze de melding nog aan het verwerken zijn en dat het een aantal dagen kan duren....

Vraag me alleen af waarom ze de configuratie ook niet pushen om te kijken of dat werkt.
Heb jij ook meerdere radiator knoppen of alleen de thermostaat? Wan dan kan dat nog een verschil zijn.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

thermostaat + bridge + 4 knoppen (3 knoppen in woonkamerzone, 1 op slaapkamerzone)

• ozziestroker1
Hier ook thermostaat, bridge en 7 knoppen. Ik wacht nog wel af, zal hier de update posten.

• jdh009
  • Laatst online: 17-07 18:42
Sinds kort een nieuwe woning waarin een niet zo goed werkende thermostaat in zit. Ik ben nu dus aan het oriënteren naar een OpenTherm oplossing om de huidige te vervangen. Hiermee wil ik ook alle kamers individueel aansturen en tevens de mogelijkheid gebruiken om zones te koppelen met Homey. Zo doende kwam ik bij Tado uit. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat alle radiatorknoppen anders zijn in mijn woning. Voor ik een systeem koop zou ik graag wat meer inzicht in willen krijgen in de geschiktheid van de huidige radiatorknoppen of dat ik ze in het geheel moet gaan vervangen (indien dit het kan) voor geschikte.

Hebben jullie ervaring met onderstaande knoppen/aansluitingen in combinatie met de radiatorknop van Tado?

https://tweakers.net/ext/f/ylm4IqWfAF2nHZfROH96eBOK/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/hi3oKZ4sfSfaMixEVFqHH3mZ/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/YcNArUl1Y0TiVEJFfMRT6AKO/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/BEbFejrT9NnTAHjVllQPyyOR/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/bcyQImkh8iwaHghTyossVNCu/thumb.jpg

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• ozziestroker1
quote:
Vandaag reactie van tado gekregen mbt het bovenstaande probleem:

Bedankt voor uw geduld. Dit probleem zal met de volgende firmware update opgelost worden. Het zal verder geen effect hebben op de werking van uw tado° systeem.

Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen.

Maar waarneer die update erkomt, geen idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t.oswald
quote:
jdh009 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:26:
Sinds kort een nieuwe woning waarin een niet zo goed werkende thermostaat in zit. Ik ben nu dus aan het oriënteren naar een OpenTherm oplossing om de huidige te vervangen. Hiermee wil ik ook alle kamers individueel aansturen en tevens de mogelijkheid gebruiken om zones te koppelen met Homey. Zo doende kwam ik bij Tado uit. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat alle radiatorknoppen anders zijn in mijn woning. Voor ik een systeem koop zou ik graag wat meer inzicht in willen krijgen in de geschiktheid van de huidige radiatorknoppen of dat ik ze in het geheel moet gaan vervangen (indien dit het kan) voor geschikte.

Hebben jullie ervaring met onderstaande knoppen/aansluitingen in combinatie met de radiatorknop van Tado?

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]e
Dit zijn aan/uit knoppen. Die moeten vervangen worden door thermostaatkranen met ventiel. Neem dan direct een type waarop Tado zonder verloop ringen op past bijvoorbeeld van Heimeier
https://tweakers.net/ext/f/pwnMSeYTgcWoCliNY0chTJbC/thumb.jpg

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-07 13:06
quote:
t.oswald schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:09:
[...]
In dit forum klagen bezitters van een Remeha bijvoorbeeld dat ze in de uit stand alleen koud water krijgen. Zij kunnen de eco stand van hun ketel niet gebruiken en kiezen meestal als oplossing het uitzetten van de warmwater functie in Tado in het installateursmenu.
Het is niet jouw klacht, maar die logica snap ik niet, wij hebben ook een Remeha CW6 ketel (Aquanta), welke een 100L voorraadvat heeft. Wanneer warm water uitstaat, gaat het voorraadvat leeg, en wordt het daarna koud. (Overigens is daarna 1 minuut wachten met warm water aan, om weer voldoende te hebben om te kunnen douchen). Maar goed TaDo is juist de enige thermostaat die dit scenario aan kan. Het warm water heeft een eigen programma, en warm water gaat ook uit als we niet thuis zijn. Ideaal!

• t.oswald
quote:
SkyFlyer schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:25:
[...]

Het is niet jouw klacht, maar die logica snap ik niet, wij hebben ook een Remeha CW6 ketel (Aquanta), welke een 100L voorraadvat heeft. Wanneer warm water uitstaat, gaat het voorraadvat leeg, en wordt het daarna koud. (Overigens is daarna 1 minuut wachten met warm water aan, om weer voldoende te hebben om te kunnen douchen). Maar goed TaDo is juist de enige thermostaat die dit scenario aan kan. Het warm water heeft een eigen programma, en warm water gaat ook uit als we niet thuis zijn. Ideaal!
Zoek in dit forum dan maar eens op Remeha eco koud. Na een firmware update bij Tado eind 2017

• nylezz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-07 21:18
ik gebruik Tado nu een half jaar en ik ben er goed tevreden over. ik houd dit forum nu al een tijd in de gaten om updates over de voor mij volgende gebreken te lezen:

Location based control per zone: Scenario; Mijn vriendin werkt savonds in een andere kamer vandaar dat alleen haar kantoor verwarmd hoeft te worden als ik van huis ben. Deze functie bestaat niet (staat wel al lang op de roadmap). daarom werkt de geofencing in zijn totaliteit voor mij niet.

En de belangrijkste:
Early start (vroege start) functie van radiatorknoppen:
de functie die bij de kamerthermostaat zo goed werkt doet het niet bij de zones met alleen radiatorthermostaten.

Dit is een headsup voor mensen die tado willen aanschaffen en denken dat dit werkt en een opmerking naar Tado om dit te verbeteren.

Ik zie dit met veel software waarbij softwarebedrijven veel aandacht besteden aan nieuwe functies zoals het Energiebesparingsrapport maar niet de core-features.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

nylezz wijzigde deze reactie 28-06-2018 20:34 (0%)
Reden: opmaak

• Matomatisch
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-07 09:15
Hallo,

Wij zijn al een jaar tevreden Tado gebruikers. Vanaf maandag verhuizen wij naar het appartement onder ons. Dit appartement heeft vloerverwarming en een ketel van Vaillant(ik weet nog niet welk type).

Ik kan echter nergens een optie vinden op de website om onze ketel te wijzigen en vloerverwarming als verwarmingsmethode te selecteren. Hoe moet ik dit doen?

Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-07 16:22
Hi!

Sinds 2 dagen ook de trotse bezitter van een Tado V3! Erg mooi, en leuk om dit hele topic door te nemen en de mogelijkheden te zien.

Wel meteen een vraag, vanavond gaf de grafiek in de app ineens een groot rood vlak weer, terwijl er niet gedurende die hele periode een watervraag was:

Tado grafiek

Te zien is vanaf +/- 16:00 een rood vlak, wat te maken heeft met het (warme) water. Rond 16:00 was er ook daadwerkelijk watervraag, maar nu al zeker 1,5u niets. Waarom loopt dan toch het rode vlak door? iemand enig idee? De ketel (Intergas Xtreme 36) doet ook al een tijdje niets, dus die is het ook niet.

Dank alvast!

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

bij mij betekent het rode vlak dat warm water is ingeschakeld door Tado. Op mijn ketel heeft dat de uitwerking dat de ketel het water in de wisselaar op temperatuur houdt. Als ik warm water in Tado uitschakel, doet hij dat niet. Eigenlijk het verschil tussen Eco en Comfort-stand die je normaal op de ketel kan kiezen.
quote:
Matomatisch schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:10:
Hallo,

Wij zijn al een jaar tevreden Tado gebruikers. Vanaf maandag verhuizen wij naar het appartement onder ons. Dit appartement heeft vloerverwarming en een ketel van Vaillant(ik weet nog niet welk type).

Ik kan echter nergens een optie vinden op de website om onze ketel te wijzigen en vloerverwarming als verwarmingsmethode te selecteren. Hoe moet ik dit doen?

Bedankt.
Op het moment dat u tado op het nieuwe verwarmingssysteem wilt aansluiten contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Geef het exacte merk en typenummer van de thermostaat die u wil vervangen, en van de ketel die er hangt.
quote:
UTADDICT schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:17:
Hi!

Sinds 2 dagen ook de trotse bezitter van een Tado V3! Erg mooi, en leuk om dit hele topic door te nemen en de mogelijkheden te zien.

Wel meteen een vraag, vanavond gaf de grafiek in de app ineens een groot rood vlak weer, terwijl er niet gedurende die hele periode een watervraag was:

[afbeelding]

Te zien is vanaf +/- 16:00 een rood vlak, wat te maken heeft met het (warme) water. Rond 16:00 was er ook daadwerkelijk watervraag, maar nu al zeker 1,5u niets. Waarom loopt dan toch het rode vlak door? iemand enig idee? De ketel (Intergas Xtreme 36) doet ook al een tijdje niets, dus die is het ook niet.

Dank alvast!
Het plotselinge verschil in gedrag van de app komt door een firmwareupdate op uw Slimme Thermostaat.
De rode vlakken geven nu aan wanneer warm water actief was, dat wil niet zeggen dat uw ketel continu warm water aan het produceren is maar tijdens de rode blokken was het mogelijk voor de ketel om warm water te produceren.

tado wijzigde deze reactie 05-07-2018 15:07 (24%)

• UTADDICT
quote:
tado schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Op het moment dat u tado op het nieuwe verwarmingssysteem wilt aansluiten contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Geef het exacte merk en typenummer van de thermostaat die u wil vervangen, en van de ketel die er hangt.

[...]

Het plotselinge verschil in gedrag van de app komt door een firmwareupdate op uw Slimme Thermostaat.
De rode vlakken geven nu aan wanneer warm water actief was, dat wil niet zeggen dat uw ketel continu warm water aan het produceren is maar tijdens de rode blokken was het mogelijk voor de ketel om warm water te produceren.
Dank voor de reactie. Zodat ik het goed begrijp, wat betekent 'was het mogelijk voor de ketel om warm water te produceren' dan als de ketel dat wellicht niet aan het doen was? Wat is dan de trigger?

quote:
UTADDICT schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Dank voor de reactie. Zodat ik het goed begrijp, wat betekent 'was het mogelijk voor de ketel om warm water te produceren' dan als de ketel dat wellicht niet aan het doen was? Wat is dan de trigger?
Voor een combi-ketel: De trigger is als u een warme kraan aanzet. Dan gaat de ketel produceren.
Mocht u geen combi-ketel hebben dan geven de rode blokken aan wanneer de ketel zal zorgen dat het voorraadvat warm zal zijn.

• UTADDICT
quote:
tado schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:37:
[...]

Voor een combi-ketel: De trigger is als u een warme kraan aanzet. Dan gaat de ketel produceren.
Mocht u geen combi-ketel hebben dan geven de rode blokken aan wanneer de ketel zal zorgen dat het voorraadvat warm zal zijn.
Helder. Het is een Intergas Xtreme 36 dus een combi, maar er stond geen kraan open (gechecked). Er is wel een vat, wellicht dat hij dan daarmee bezig ging (al hoorde en zag ik niks gebeuren bij de ketel).

• Matomatisch
  • Laatst online: 17-07 09:15
quote:
tado schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Ik heb gisteren gebeld met de helpdesk. Het was alleen een kwestie van de maximumtemperatuur te begrenzen aan de ketel omdat het nu vloerverwarming is. De ketel en thermostaat in het nieuwe appartement zijn exact dezelfde als die in ons vorige appartement.

De medewerker van de helpdesk ging mij vandaag terugbellen omdat hij het gisteren toch niet voor elkaar kreeg, maar heb nog niets terug gehoord..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
Helaas gaat de TADO niet werken met de CV-verwarmings-ketel combinatie die bij mijn vriendin in huis hangt.
Ze heeft een AGPO Optifor
https://www.ferroli.nl/st.../09/h_Optifor_versie3.pdf

Dit is wat Tado na lang heen en weer communiceren uiteindelijk toegeeft :

Hallo Hans,

Omdat de Opentherm aansluiting eerst via het verluchtingstoestel gaat en dan naar de verwarmingsketel, werkt dit niet optimaal.
We kunnen voorstellen rechtstreeks aan te sluiten op de verwarmingsketel, maar dan vervalt de vorstbeveiliging van het verluchtingsapparaat.

We kunnen tot de conclusie komen dat de tado° Slimme Thermostaat niet compatibel is met dit toestel.

Is de Slimme Thermostaat aangekocht via de tado° webshop?

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:15
quote:

Moet ik ook contact opnemen als ik het wil vervangen door Tado?
(vorig week spullen gekocht :-))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:55
Merk net dat mijn Tado de afgelopen 24 uur offline is geweest (of in ieder geval geen grafieken heeft gegenereerd) en daarna zelf weer online is gekomen zonder tussenkomst van mij. Vrij irritant met name omdat internetverbinding en wifi gewoon gewerkt hebben (Homeassistant, IP Cam's, robot stofzuiger etc gewoon online gebleven). Iemand enig idee hoe dit verder te debuggen en mogelijk voorkomen?

Jaar of wat geleden toen dit heel vaak gebeurde had ik een KAKU er tussen zitten om hem een powercycle te geven wanneer hij de bridge langer dan X periode niet reageerde, ga het in de gaten houden en anders weer terug naar die oplossing :X

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Silver7 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:15:
[...]

Moet ik ook contact opnemen als ik het wil vervangen door Tado?
(vorig week spullen gekocht :-))
Wij moeten JUIST de merk en typenummers hebben van de dingen in uw systeem VOOR dat u tado ging installeren. Alleen op die manier kunnen we weten welke sturing er over de 2 draden gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
Sander schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:33:
Merk net dat mijn Tado de afgelopen 24 uur offline is geweest (of in ieder geval geen grafieken heeft gegenereerd) en daarna zelf weer online is gekomen zonder tussenkomst van mij. Vrij irritant met name omdat internetverbinding en wifi gewoon gewerkt hebben (Homeassistant, IP Cam's, robot stofzuiger etc gewoon online gebleven). Iemand enig idee hoe dit verder te debuggen en mogelijk voorkomen?

Jaar of wat geleden toen dit heel vaak gebeurde had ik een KAKU er tussen zitten om hem een powercycle te geven wanneer hij de bridge langer dan X periode niet reageerde, ga het in de gaten houden en anders weer terug naar die oplossing :X
Heeft het hiermee te maken? https://tado.statuspage.io/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:15
quote:
tado schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Wij moeten JUIST de merk en typenummers hebben van de dingen in uw systeem VOOR dat u tado ging installeren. Alleen op die manier kunnen we weten welke sturing er over de 2 draden gaat.
Remeha Quinta 28 C (bouwjaar 2004)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Silver7 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Remeha Quinta 28 C (bouwjaar 2004)
Ik heb via dit forum geen toegang tot uw account.
Graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Ook het merk en typenummer van de huidige thermostaat vermelden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:55
quote:
Daar staat alleen iets over IFTTT, niks over downtime van hun eigen app. Ik heb gewoon een gat van bijna 24 uur in alle grafieken en ook een bridge die via de API offline heeft gerapporteerd, maar wel een soort van self-healing heeft gedaan na die 24 uur, wat ik eigenlijk nog vreemder vindt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hier geen problemen te zien. Dus Tado heeft er in elk geval niet geheel uitgelegen.

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-07 15:46
Ben aan het orienteren voor een Tado systeem, echter heb ik nog nergens een oplossing kunnen vinden.

De situatie: Momenteel zijn we een oud huis aan het verbouwen, waarbij op de bagane grond een nieuwe vloerverwarming is geplaatst. De regelaar van de vloerverwarming is op de gang geplaatst. Op de eerste verdieping hangen radiatoren, die voorbereid zijn om slimme radiatorknoppen rechtstreeks aan te sluiten. Op dit moment hangt er geen thermostaat, deze hing eerst op een muur die eruit gehaald is. Er is dus geen bekabelde verbinding in de woonkamer.

Wens: Zone regeling van vloerverwarming en radiator. Als ik bijv. thuis werk hoeft alleen de radiator op kantoor op temperatuur gebracht worden, en hoeft de vloerverwarming niet op volle toeren te draaien.

Om de Tado te gebruiken begrijp ik dus dat ik een Tado Thermostaat (voor regelen temparatuur), Tado extender (voor draadloos aansturen van ketel) en een Tado radiatorknop nodig heb (voor regelen van radiator). Echter wat ik niet begrijp is hoe ik de vloerverwarming kan aansturen. Hiervoor moet ik toch iets hebben wat de vloerverwarming regelt? En wat zou dat dan moeten zijn?

Voor de duidelijkheid heb ik even een tekening gemaakt van de begane grond.

- Linkerkant voorkant huis
- Geel rondje: Thermostaat (Tado?) in woonkamer
- Rode driehoek. Locatie van ketel, op zolder achterkant huis.

• t.oswald
quote:
Thoit schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:12:
Ben aan het orienteren voor een Tado systeem, echter heb ik nog nergens een oplossing kunnen vinden.

De situatie: Momenteel zijn we een oud huis aan het verbouwen, waarbij op de bagane grond een nieuwe vloerverwarming is geplaatst. De regelaar van de vloerverwarming is op de gang geplaatst. Op de eerste verdieping hangen radiatoren, die voorbereid zijn om slimme radiatorknoppen rechtstreeks aan te sluiten. Op dit moment hangt er geen thermostaat, deze hing eerst op een muur die eruit gehaald is. Er is dus geen bekabelde verbinding in de woonkamer.

Wens: Zone regeling van vloerverwarming en radiator. Als ik bijv. thuis werk hoeft alleen de radiator op kantoor op temperatuur gebracht worden, en hoeft de vloerverwarming niet op volle toeren te draaien.

Om de Tado te gebruiken begrijp ik dus dat ik een Tado Thermostaat (voor regelen temparatuur), Tado extender (voor draadloos aansturen van ketel) en een Tado radiatorknop nodig heb (voor regelen van radiator). Echter wat ik niet begrijp is hoe ik de vloerverwarming kan aansturen. Hiervoor moet ik toch iets hebben wat de vloerverwarming regelt? En wat zou dat dan moeten zijn?

Voor de duidelijkheid heb ik even een tekening gemaakt van de begane grond.

- Linkerkant voorkant huis
- Geel rondje: Thermostaat (Tado?) in woonkamer
- Rode driehoek. Locatie van ketel, op zolder achterkant huis.

[afbeelding]
Er moet nog een zoneklep bij de verdeler van de vloerverwarming komen. Die moet overigens bedraad worden aangestuurd door de kamerthermostaat, die regelt dan het relais om de klep open of dicht te doen. Je kan nu de vloerverwarming onafhankelijk van de kamers met radiatoren sturen. De kamerthermostaat communiceert vervolgens draadloos met de extensiekit bij de cv ketel. De slimme knoppen idem. Probleem lijkt dus die draad tussen kamerthermostaat en zoneklep te zijn?

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-07 15:46
quote:
t.oswald schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Er moet nog een zoneklep bij de verdeler van de vloerverwarming komen. Die moet overigens bedraad worden aangestuurd door de kamerthermostaat, die regelt dan het relais om de klep open of dicht te doen. Je kan nu de vloerverwarming onafhankelijk van de kamers met radiatoren sturen. De kamerthermostaat communiceert vervolgens draadloos met de extensiekit bij de cv ketel. De slimme knoppen idem. Probleem lijkt dus die draad tussen kamerthermostaat en zoneklep te zijn?
Dit zou dus bijv. voldoen? Die plaats ik dan tussen de aanvoer van de vloerverwarming?

https://wifithermostaten.nl/zoneklep-y-vc8015-22mm-knel.html

De draad tussen de vloerverwarming en de thermostaat zal geen probleem zijn. Aan de andere kant van de muur waar de thermostaat waarschijnlijk komt zit het regelsysteem van de vloerverwarming

Edit: bedacht mij net dat ik vergeten was om erbij te vermelden dat ik ook graag de vloerverwarming als zones wil verdelen. Dus de ruimte waar de thermostaat komt te hangen, los kunnen regelen van de ruimte aan de achterkant van het huis.

Thoit wijzigde deze reactie 11-07-2018 12:23 (11%)

• t.oswald
quote:
Thoit schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Dit zou dus bijv. voldoen? Die plaats ik dan tussen de aanvoer van de vloerverwarming?

https://wifithermostaten.nl/zoneklep-y-vc8015-22mm-knel.html

De draad tussen de vloerverwarming en de thermostaat zal geen probleem zijn. Aan de andere kant van de muur waar de thermostaat waarschijnlijk komt zit het regelsysteem van de vloerverwarming

Edit: bedacht mij net dat ik vergeten was om erbij te vermelden dat ik ook graag de vloerverwarming als zones wil verdelen. Dus de ruimte waar de thermostaat komt te hangen, los kunnen regelen van de ruimte aan de achterkant van het huis.
https://tweakers.net/ext/f/w6Ir9qY36e7GuafNqKGsJRst/thumb.jpg
De klep zit in de retourleiding, zie foto
Voor die laatste opmerking over het verder verdelen van de vloerverwarming in zones denk ik dat je dan niet bij Tado maar bij Honeywell Evohome moet zijn. Daar kan je regelen per unit van je verdeler. Je gaat dan volgens mij wel voor de hoofdprijs! Stel je vraag eens bij het adres in je mail voor de zoneklep. Dat bedrijf heeft bij mij de installatie van de Tado geregeld en doet ook Evohome.
Misschien nog wel nuttig om je te realiseren dat vloerverwarming een heel erg traag systeem is! Je moet beter niet meer denken in aan/uit schakelen zoals een radiator. Bij mij duurt het ongeveer zes uur om de vloer na een nachtverlaging van anderhalve graad weer op temperatuur te krijgen.

t.oswald wijzigde deze reactie 11-07-2018 12:48 (27%)

• mmwolbrink
  • Laatst online: 16-07 18:55
Ik ben van plan om een tado thermostaat te kopen, mijn ketel is een oude nefit die aangestuurd werd met een moduline 30. UBA protocol dus.
Heb hier een aantal vragen over:
Heb ik hier nog steeds een easy connect adaptor nodig ?
Indien ik een easy connect adaptor nodig heb, kan ik dit allemaal zelf instellen of heb ik hier bij de helpdesk nodig ?
Kan ik met deze thermostaat net als bij de moduline tapcomfort uitschakelen ?
quote:
mmwolbrink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:39:
Ik ben van plan om een tado thermostaat te kopen, mijn ketel is een oude nefit die aangestuurd werd met een moduline 30. UBA protocol dus.
Heb hier een aantal vragen over:
Heb ik hier nog steeds een easy connect adaptor nodig ?
Indien ik een easy connect adaptor nodig heb, kan ik dit allemaal zelf instellen of heb ik hier bij de helpdesk nodig ?
Kan ik met deze thermostaat net als bij de moduline tapcomfort uitschakelen ?
In principe zou het moeten werken met de easy control adapter.
Even de helpdesk bellen zodra het allemaal binnen is.
Normaal gezien kunt u dan ook het warme water besturen via tado maar dat durf ik niet te garanderen via een easy control adapter.
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True