Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• darklydreaming
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-05 09:39
@tado of @PeterdeBruin Weet 1 van jullie misschien of er iets is gewijzigd aan de Tado API?
Ik kan vanuit software de temperatuur niet meer instellen, dit werkte tot een aantal dagen geleden prima. Zone instellen ('terugzetten') op AUTOMATIC werkt nog wel.

• isomis
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-07 11:15
@tado Aangezien jullie een helpdesk een regelrechte hel is met allemaal werknemers die langs elkaar communiceren in twee talen en soms pas na 4 dagen reageren, plaats ik even mijn problemen hier:

Hoi Tado,

Ik wil niet al te negatief overkomen, maar ik word wel een beetje moe dat jullie systemen niet vlekkeloos werken.Op kantoor al eens het probleem gehad dat een unit verwarmt als het uit staat.

Jullie geven dan support via 3 manieren:

- Het motortje af te stellen op afstand
- Advies te geven de unit te resetten
- Advies te geven om de batterij te vervangen. Ook al geeft de applicatie "goed" weer

Nu dit zelfde gezeur gehad thuis, in de ruimte badkamer. Hij was gewoon aan het verwarmen als hij uit stond. Kom hier jammer genoeg pas achter nadat ik in maart de verwarming heb uitgezet. Ondertussen krijg je ik doodleuk elke maand een rapport dat je 40% hebt bespaart......... Op basis van wat?

Natuurlijk kan ik weer doodleuk alles resetten en al die instructies van jullie opvolgen. Alleen het deugt gewoon niet als je er niet op kan vertrouwen dat hij zo in de zomer ineens gaat verwarmen. Er is elke keer wel iets. Als ik morgen op vakantie ga, dan kan hij er de volgende dag ervoor kiezen om uit te vallen en vol te gaan stoken. Als dat op vrijdagavond zal plaatsvinden, dan zijn jullie op zijn vroegst ergens maandag beschikbaar....... In de applicatie hebben jullie ook niet een optie om met veel kracht van het motortje alles dicht te draaien tot ik weer thuis ben.

Het ligt niet aan de adapters. Ik heb voor alle units officiŽle adapters gekocht. Aangezien de plastic varianten van jullie van goedkoop plastic zijn en dat zorgt voor een slappe schroefdraad. Daarnaast heb ik hetzelfde gelazer gehad op kantoor waar ik andere plastic adapters moest gebruiken. Deze zijn ook vervangen door metalen varianten en daar hadden wij hetzelfde probleem dat de units aan het verwarmen zijn als het "uit" moest zijn.

Ik heb dit ook op de mail gezet naar jullie. Na een aantal dagen kreeg ik een reactie dat jullie het gingen onderzoeken en als ik nog wat extra feedback heb, dat ik het maar moet laten weten. Ik heb toen een mail teruggestuurd, dat ik ondertussen de unit heb gereset. Aangezien ik niet een week ga wachten met het onnodig stoken van een ruimte. Daarop reageren jullie:

Hello matthijs,

thank your for your feedback. Keep enjoying your tadoį system!

Dit is weer door een andere werknemer. Je vraagt je dan af of je nog wel serieus wordt genomen?

Tenslotte, het is best een dure investering al die apparatuur van jullie. Het is dan vervelend dat je het niet kan vertrouwen en onnodig loopt te stoken. Jullie kunnen allemaal stappen ondernemen op afstand, zoals het motortje sterker af te stellen, maar is het dan niet redelijk om op jullie website te zetten: wij verkopen een oplossing waarbij u volledig afhankelijk bent van ons! Ik kan namelijk niet het motortje afstellen en als je op vakantie bent, ben je gewoon mooi de klos.

Kortom, jullie verkopen een systeem met een bijhorende applicatie dat erg beta aanvoelt. Wanneer gaan jullie eens die geplande features doorvoeren en ervoor zorgen dat wij als eindgebruiker niet zo afhankelijk zijn van jullie helpdesk?

isomis wijzigde deze reactie 05-04-2018 10:53 (4%)

Webontwikkelaar - http://www.hideyo.io | Kitesurfer | Gamer

quote:
darklydreaming schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:13:
@tado of @PeterdeBruin Weet 1 van jullie misschien of er iets is gewijzigd aan de Tado API?
Ik kan vanuit software de temperatuur niet meer instellen, dit werkte tot een aantal dagen geleden prima. Zone instellen ('terugzetten') op AUTOMATIC werkt nog wel.
Helaas heb ik geen informatie over de API en kan ik daar ook geen ondersteuning voor bieden. Hopelijk heeft PeterdeBruin meer informatie voor u.
quote:
isomis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:46:
@tado Aangezien jullie een helpdesk een regelrechte hel is met allemaal werknemers die langs elkaar communiceren in twee talen en soms pas na 4 dagen reageren, plaats ik even mijn problemen hier:

Hoi Tado,

Ik wil niet al te negatief overkomen, maar ik word wel een beetje moe dat jullie systemen niet vlekkeloos werken.Op kantoor al eens het probleem gehad dat een unit verwarmt als het uit staat.

- Advies te geven om de batterij te vervangen. Ook al geeft de applicatie "goed" weer

Nu dit zelfde gezeur gehad thuis, in de ruimte badkamer. Hij was gewoon aan het verwarmen als hij uit stond. Kom hier jammer genoeg pas achter nadat ik in maart de verwarming heb uitgezet. Ondertussen krijg je ik doodleuk elke maand een rapport dat je 40% hebt bespaart......... Op basis van wat?

Natuurlijk kan ik weer doodleuk alles resetten en al die instructies van jullie opvolgen. Alleen het deugt gewoon niet als je er niet op kan vertrouwen dat hij zo in de zomer ineens gaat verwarmen. Er is elke keer wel iets. Als ik morgen op vakantie ga, dan kan hij er de volgende dag ervoor kiezen om uit te vallen en vol te gaan stoken. Als dat op vrijdagavond zal plaatsvinden, dan zijn jullie op zijn vroegst ergens maandag beschikbaar.......

Het ligt niet aan de adapters. Ik heb voor alle units officiŽle adapters gekocht. Aangezien de plastic varianten van jullie goedkoop plastic zijn en dat zorgt voor een slappe schroefdraad. Daarnaast heb ik hetzelfde gelazer gehad op kantoor waar ik andere plastic adapters moest gebruiken. Deze zijn ook vervangen door metalen varianten en daar hetzelfde probleem gehad dat units aan het verwarmen zijn als het "uit" moest zijn.

Ik heb dit ook op de mail gezet naar jullie. Na een aantal dagen kreeg ik een reactie dat jullie het gingen onderzoeken en als ik nog wat extra feedback heb, dat ik het maar moet laten weten. Ik heb toen een mail teruggestuurd, dat ik ondertussen de unit heb gereset. Aangezien ik niet een week ga wachten met het onnodig stoken van een ruimte. Daarop reageren jullie:

Hello matthijs,

Dit is weer door een andere werknemer. Je vraagt je dan af of je nog wel serieus wordt genomen?

Tenslotte, het is best een dure investering al die apparatuur van jullie. Het is dan vervelend dat je het niet kan vertrouwen en onnodig loopt te stoken. Jullie kunnen allemaal stappen ondernemen op afstand, zoals het motortje sterker af te stellen, maar is het dan niet redelijk om op jullie website te zetten: wij verkopen een oplossing waarbij u volledig afhankelijk bent van ons! Ik kan namelijk niet het motortje af te stellen.

Kortom, jullie verkopen een systeem met een bijhorende applicatie dat erg beta aanvoelt. Wanneer gaan jullie eindelijk is al die geplande features doorvoeren?
Ik denk dat het gebaseerd is op een miscommunicatie. Uw schrijfstijl is uitgebreid maar voorziet ons niet van de juiste informatie om u daadwerkelijk te kunnen helpen.
Over het algemeen krijgen we juist zeer goede reviews over onze technische klantenservice en daar ben ik trots op.

Daarom zou ik het volgende van u willen vragen:

- Hou aanvragen kort en bondig (probeer subjectieve meningen/ervaringen/feature requests in een aparte aanvraag te melden zodat die niet in de weg staan)
- Als u een probleem opgelost wil hebben: Geef serienummer, probleemomschrijving, exacte datum en tijd dat het gebeurde.

Stuur dit op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Ik hoop dat u op die manier van de juiste service voorzien zal worden.

• isomis
quote:
Putifar schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:54:
Gisteravond een poging gedaan om een Tado radiatorknop te monteren op een Danfoss ventiel met RAVL met behulp van de bijgeleverde plastic ring. Poging mislukt. Ring naar de haaien. Onbegrijpelijk dat dergelijke rommel wordt meegeleverd. Het slappe plastic is niet bestand tegen de drukkracht die wordt uitgeoefend bij montage, waarna de knop er gewoon af schiet binnen enkele minuten. Doet flink af aan een verder prachtig product cq. concept. Ik begrijp dat dit al lang een bron van ergernis is bij veel gebruikers. Ik begrijp niet dat Tado dit nog niet heeft opgelost.

Heeft iemand ervaring met een goed metalen alternatief voor deze ring en waar ik die het beste kan halen?
Zelfde ervaring gehad. De metalen variant wordt in veel webshops aangeboden. Die moet je gewoon kopen, ben je van het gezeur af. Alleen je bent wel nog even 5 a 8 euro per radiator kwijt. Dat staat niet op de tado website beschreven als je het gaat kopen :9

• isomis
quote:
tado schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:53:
[...]

Helaas heb ik geen informatie over de API en kan ik daar ook geen ondersteuning voor bieden. Hopelijk heeft PeterdeBruin meer informatie voor u.

[...]

Ik denk dat het gebaseerd is op een miscommunicatie. Uw schrijfstijl is uitgebreid maar voorziet ons niet van de juiste informatie om u daadwerkelijk te kunnen helpen.
Over het algemeen krijgen we juist zeer goede reviews over onze technische klantenservice en daar ben ik trots op.

Daarom zou ik het volgende van u willen vragen:

- Hou aanvragen kort en bondig (probeer subjectieve meningen/ervaringen/feature requests in een aparte aanvraag te melden zodat die niet in de weg staan)
- Als u een probleem opgelost wil hebben: Geef serienummer, probleemomschrijving, exacte datum en tijd dat het gebeurde.

Stuur dit op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Ik hoop dat u op die manier van de juiste service voorzien zal worden.
Lekker makkelijk. De helpdesk heeft gewoon gereageerd dat ze ermee aan de slag gaan. Als iets onduidelijk is of niet kort en bondig is, kunnen ze om verduidelijking vragen. Dit is exact het probleem met jullie helpdesk, continu in de verdediging schieten met je klanten. De problemen zijn altijd extern. Ik zal deze week even kort en bondig een review schrijven op tweakers met foto's ter verduidelijking.

Ze zullen vast technisch zijn. Ik begrijp die opmerking niet helemaal.........

isomis wijzigde deze reactie 05-04-2018 11:04 (5%)

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-08 20:27
quote:
isomis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:56:
[...]

Zelfde ervaring gehad. De metalen variant wordt in veel webshops aangeboden. Die moet je gewoon kopen, ben je van het gezeur af. Alleen je bent wel nog even 5 a 8 euro per radiator kwijt. Dat staat niet op de tado website beschreven als je het gaat kopen :9
Ik wacht eigenlijk nog steeds op een reactie van Tado op mijn verzoek om een oplossing. Dat heb ik afgelopen vrijdagochtend online gedaan op hun Helpdesk.
quote:
isomis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:58:
[...]

Lekker makkelijk. De helpdesk heeft gewoon gereageerd dat ze ermee aan de slag gaan. Als iets onduidelijk is of niet kort en bondig is, kunnen ze om verduidelijking vragen. Dit is exact het probleem met jullie helpdesk, continu in de verdediging schieten met je klanten. De problemen zijn altijd extern. Ik zal deze week even kort en bondig een review schrijven op tweakers met foto's ter verduidelijking.

Ze zullen vast technisch zijn. Ik begrijp die opmerking niet helemaal.........
Helaas snap ik niet helemaal wat u bedoelt met: "Ze zullen vast technisch zijn. Ik begrijp die opmerking niet helemaal........."

Ik wil u graag verder helpen, kunt u anders uw aanvraagnummer doorsturen via DM ?
quote:
Putifar schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:09:
[...]

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een reactie van Tado op mijn verzoek om een oplossing. Dat heb ik afgelopen vrijdagochtend online gedaan op hun Helpdesk.
Stuur anders uw aanvraagsnummer per DM door, dan kijk ik wat de status is van uw aanvraag. Misschien is hij per ongeluk bij de verkeerde afdeling terechtgekomen.

tado wijzigde deze reactie 05-04-2018 12:13 (48%)

• Putifar
quote:
tado schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:10:
[...]

Stuur anders uw aanvraagsnummer per DM door, dan kijk ik wat de status is van uw aanvraag. Misschien is hij per ongeluk bij de verkeerde afdeling terechtgekomen.
Ah! Ik heb helemaal geen aanvraagnummer ontvangen. Ik denk dat mijn aanvraag van vrijdag niet is aangekomen. Ik heb zojuist via dezelfde weg opnieuw een aanvraag ingediend. Ik moest daarbij twee keer op 'verzenden' drukken alvorens ik weer bij het beginscherm kwam (en meteen een mail gekregen met ontvangstbevestiging). Ik denk dat het daar de eerste keer fout is gegaan. Dank voor je reactie.

Putifar wijzigde deze reactie 05-04-2018 12:27 (14%)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:03
quote:
Putifar schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:26:
[...]

Ah! Ik heb helemaal geen aanvraagnummer ontvangen. Ik denk dat mijn aanvraag van vrijdag niet is aangekomen. Ik heb zojuist via dezelfde weg opnieuw een aanvraag ingediend. Ik moest daarbij twee keer op 'verzenden' drukken alvorens ik weer bij het beginscherm kwam (en meteen een mail gekregen met ontvangstbevestiging). Ik denk dat het daar de eerste keer fout is gegaan. Dank voor je reactie.
Datzelfde heb ik al 2x gehad bij het indienen van een aanvraag. Je klikt op indienen, er gebeurt wat, maar geen melding dat hij is verzonden, pas bij de 2e keer klikken is de aanvraag ingediend en ontvang je een bevestigingsmail.
Als u geen mail heeft gehad met aanvraagnummer dan is er helaas geen email bij ons aangekomen.

Dank voor het opnieuw indienen van de aanvraag.

Ik ga de feedback over het niet altijd correct werken van het formulier doorgeven.

tado wijzigde deze reactie 05-04-2018 14:02 (19%)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

quote:
GVR schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:06:
[...]

Datzelfde heb ik al 2x gehad bij het indienen van een aanvraag. Je klikt op indienen, er gebeurt wat, maar geen melding dat hij is verzonden, pas bij de 2e keer klikken is de aanvraag ingediend en ontvang je een bevestigingsmail.
ik heb dit ook ervaren. Goed dus dat Tado de feedback gaat doorzetten :)

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:12

Sabbi

je denkt aan mij.

quote:
my.tado.com werkt ook via de API en werkt gewoon.

445033

quote:
isomis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:46:

Hoi Tado,

Natuurlijk kan ik weer doodleuk alles resetten en al die instructies van jullie opvolgen. Alleen het deugt gewoon niet als je er niet op kan vertrouwen dat hij zo in de zomer ineens gaat verwarmen. Er is elke keer wel iets. Als ik morgen op vakantie ga, dan kan hij er de volgende dag ervoor kiezen om uit te vallen en vol te gaan stoken. Als dat op vrijdagavond zal plaatsvinden, dan zijn jullie op zijn vroegst ergens maandag beschikbaar....... In de applicatie hebben jullie ook niet een optie om met veel kracht van het motortje alles dicht te draaien tot ik weer thuis ben.

Het ligt niet aan de adapters. Ik heb voor alle units officiŽle adapters gekocht. Aangezien de plastic varianten van jullie van goedkoop plastic zijn en dat zorgt voor een slappe schroefdraad. Daarnaast heb ik hetzelfde gelazer gehad op kantoor waar ik andere plastic adapters moest gebruiken. Deze zijn ook vervangen door metalen varianten en daar hadden wij hetzelfde probleem dat de units aan het verwarmen zijn als het "uit" moest zijn.

Hello matthijs,

Tenslotte, het is best een dure investering al die apparatuur van jullie. Het is dan vervelend dat je het niet kan vertrouwen en onnodig loopt te stoken. Jullie kunnen allemaal stappen ondernemen op afstand, zoals het motortje sterker af te stellen, maar is het dan niet redelijk om op jullie website te zetten: wij verkopen een oplossing waarbij u volledig afhankelijk bent van ons! Ik kan namelijk niet het motortje afstellen en als je op vakantie bent, ben je gewoon mooi de klos.

Kortom, jullie verkopen een systeem met een bijhorende applicatie dat erg beta aanvoelt. Wanneer gaan jullie eens die geplande features doorvoeren en ervoor zorgen dat wij als eindgebruiker niet zo afhankelijk zijn van jullie helpdesk?
Dank voor je bericht en van anderen die hier nog steeds allerlei problemen melden. Ik ben nog steeds blij dat ik gewoon nog steeds stook met een Honeywell Modulation en handmatige thermostaatknoppen boven na deze berichten. Huidige stand tot nu toe aan gas afgelopen winter (vanaf 01 november) 788 m3 inclusief koken en badderen, exclusief 3m3 hout voor de houtkachel. *O* Bijna altijd iemand thuis, 60m2 huiskamer en de thermostaatknoppen boven altijd op 19 graden. Ik zou een systeem als Tado echt top vinden als het niet zo duur zou zijn, probleemloos en echt iets zou besparen, maar zo'n systeem is er nog steeds niet helaas. Jammer, dan maar handmatig de kranen wat verder open als de kinderen zitten te studeren en daarna weer met het handje dicht. Kwestie van discipline.

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-08 13:12
quote:
Martijn02 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:49:
[...]

Ik heb dezelfde ketel, en ben wel benieuwd naar je experiment.

Ik heb zelf de tapwater functie op de ketel altijd op off staan. Als ik de kraan open draai is er redelijk snel warm water. Ik zal voor de grap eens timen hoe lang het duurt, maar stel dat ik de kraan 20s laat lopen voor hij warm is. Volgens mij wordt dan de meeste tijd daarvan dan gebruikt om het warme water door de leiding van zolder naar de begane grond te laten lopen.

Toen ik de tado aansloot (zonder parameters in de ketel aan te passen) merkte ik geen verschil tussen de warm-water on of off stand in tado. Ik was een beetje bang dat ik misschien geen warm water meer zou kunnen krijgen als de functie in de tado uit stond, maar dat bleek voor de intergas niet zo te werken.
Dat van je eerste stukje denk ik inderdaad ook. Gisteren heb ik grofweg getimed hoe lang het duurde voordat de douche warm werd en dat was ongeveer 20 seconden met de warmwater tapfunctie op ECO. Of dat nu met of zonder voorverwarmen is weet ik niet precies omdat de ketel dat dus zelf regelt in de ECO functie, maar om daar achter te komen heb ik de warmwater tapfunctie nu op OFF gezet.

Mocht het voorverwarmen maar een paar seconden tijdwinst opleveren heeft het naar mijn idee weinig zijn om daar de ketel de hele tijd voor aan te laten slaan. Ik zal hier een update posten als ik meer weet over de opwarmtijd van de douche zonder voorverwarmen van de ketel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Je leest veel negatieve berichten hier. Dat is ook niet raar voor een forum. Ik wil voor mezelf even zeggen dat het mij de laatste maanden opviel dat ik steeds minder in de app kijk. Hij staat ook niet meer bovenaan in Android. Blijkbaar werkt alles gewoon. En dan is een product echt goed

• isomis
quote:
Raindeer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:05:
Je leest veel negatieve berichten hier. Dat is ook niet raar voor een forum. Ik wil voor mezelf even zeggen dat het mij de laatste maanden opviel dat ik steeds minder in de app kijk. Hij staat ook niet meer bovenaan in Android. Blijkbaar werkt alles gewoon. En dan is een product echt goed
Volgens mij valt de negatieve tijd wel mee. Ik geef duidelijk bijvoorbeeld in mijn berichten aan dat ik niet al te negatief wil overkomen. Echter ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen van Tado en zit ik gewoon met een serieus probleem dat opgelost moet worden. Ik vind het namelijk niet echt een fijn gevoel dat als ik op vakantie ben dat een radiatorknop niet echt uit is en zijn eigen leven heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Putifar
@PeterdeBruin Ik maak sinds enkele dagen gebruik van je Tado State webapplicatie. Dank daarvoor! Erg handig om de boel te monitoren.

Ik heb wel een vraag. Ik het lijstje met mijn Tado devices staan 4 registraties, terwijl ik er maar drie heb geactiveerd. Wat is die vierde? Het gaat om een IB01 type device.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

quote:
Putifar schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:39:
Ik heb wel een vraag. Ik het lijstje met mijn Tado devices staan 4 registraties, terwijl ik er maar drie heb geactiveerd. Wat is die vierde? Het gaat om een IB01 type device.
De Tado Bridge :)

Hier trouwens ook eigenlijk geen problemen. Merk dat het plaatsen van Tado-knoppen op meerdere radiatoren in dezelfde ruimte een veel constantere beleving van de temperatuur in die ruimte geven (en dat is logisch). Ik ervaar het allemaal als prettig.

Ik mis wel wat functionaliteit maar dat zijn geen dealbreakers:
  1. Ik keek met mijn Toon vaak wat de temperatuur buiten is, dan kan nu alleen via de app. Ik zou het wel prettig vinden als ik dat via de muurthermostaat ook zou kunnen. De Nefit-ketel heeft ook een buitenthermometer hangen dus misschien kan daar zelfs iets mee gedaan worden?
  2. Ook zou ik graag meer inzicht willen hebben in het totaalverbruik en status quo met gasverbruik, maar die staat geloof ik al op de roadmap. Ook zou ik wel wat willen neerleggen voor inzage in elektriciteitsverbruik door bijvoorbeeld een extra apparaat op de P1-van de stoppenkast aan te sluiten.
  3. Rollen en rechten kunnen toekennen aan gebruikers in de app. Nu kan iedereen alles (programma's wijzigen, mensen toevoegen/verwijderen). Maar ook dat staat al op jullie roadmap :)

DUX wijzigde deze reactie 07-04-2018 13:44 (64%)

.††† < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Putifar
quote:
Oh ja natuurlijk! 8)7 Thanx d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:14
Toevallig meer mensen last van 'no remote access'? Bridge geeft aan dat er verbinding is en reboot van router/bridge lossen het probleem niet op.

GermanPivo wijzigde deze reactie 08-04-2018 11:02 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:51
Gisteren ging mijn TADO tot 2 x toe naar 25 graden zonder dat ik hier iets mee van doen had.... meer mensen hier last van gehad?

ELGA Toshiba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:58
quote:
GermanPivo schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:59:
Toevallig meer mensen last van 'no remote access'? Bridge geeft aan dat er verbinding is en reboot van router/bridge lossen het probleem niet op.
Yep, bij mij het zelfde. Volgens de statistieken vanaf 11:09.
quote:
Daannn1987 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:07:
Gisteren ging mijn TADO tot 2 x toe naar 25 graden zonder dat ik hier iets mee van doen had.... meer mensen hier last van gehad?
Nee, gister ochtend is de verwarming effe aan geweest, daarna niet meer.

ardvark99 wijzigde deze reactie 08-04-2018 11:13 (38%)

Lumia 950XL, build 10.0.15254.527

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-08 15:38
quote:
ardvark99 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:07:
[...]

[...]

Nee, gister ochtend is de verwarming effe aan geweest, daarna niet meer.
Idem bij ťťn knop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
quote:
ardvark99 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:07:
[...]

Bij mij om 10:07 voor 1 minuut en daarna vanaf 10:38 weer. Positief bekeken: het lijkt in ieder geval niet aan onze installatie te liggen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ardvark99
quote:
GermanPivo schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:17:
[...]

Bij mij om 10:07 voor 1 minuut en daarna vanaf 10:38 weer. Positief bekeken: het lijkt in ieder geval niet aan onze installatie te liggen. ;)
Het vreemde is dat ik idd om 10:15 op mijn thermostaat ook nog een hik heb gehad, daarna weer effe terug, en op de knop vanaf 10:50. Het positieve is dat ik nu geen verwarming nodig heb ;) maar dit is geen internet probleem, dit is een probleem in de backend bij tado.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18-04 16:02
quote:
GermanPivo schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:59:
Ja; hier ook. Er is nog 1 knop verbonden en 4 devices met verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
Inmiddels is ook de statuspagina bij tado bijgewerkt naar 'Major Outage': https://tado.statuspage.io/

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10-08 15:07
Blijkens de grafiek in de app zijn er zondag tussen 10:00 en 12:00 3 korte serverstoringen of onderbrekingen geweest, van ongeveer 2, 6 en 16 minuten.
Een onderbreking van 5 minuten was er ook op 26 maart.
(De tado thermostaten blijven in zo'n geval doorwerken op de op dat moment geldende doeltemperatuur.)

• darklydreaming
quote:
Sabbi schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:38:
[...]

my.tado.com werkt ook via de API en werkt gewoon.
@Sabbi Tado kan toch aan de website ook aanpassingen hebben gedaan om de API weer werkend te krijgen?

• PeterdeBruin
quote:
Heb (m.b.v. Postman) even getest; het instellen van een temperatuur (een PUT op https://my.tado.com/api/v...d>/zones/<zoneId>/overlay) werkt gewoon.

• darklydreaming
quote:
PeterdeBruin schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:33:
[...]

Heb (m.b.v. Postman) even getest; het instellen van een temperatuur (een PUT op https://my.tado.com/api/v...d>/zones/<zoneId>/overlay) werkt gewoon.
Hi @PeterdeBruin , dank voor je reactie!

Het heeft bij mij altijd gewerkt, tot een paar dagen geleden.

Het is niet mijn eigen software, maar zie jij hier zo snel misschien iets bijzonders?

REQUEST : https://my.tado.com/api/v2/homes/63xxx/zones/1/overlay (18 graden TIMER 5 minuten)

CLI: php -f /var/www/admin/xxx/interfaces/external/tado/set_heater.php Woonkamer TIMER 18 5

if ($overlay_type != "TIMER")
{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":$overlay_type}}");
}
else
{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":$overlay_type,\"durationInSeconds\":$overlay_timer}}");
}

Wat heb jij gepost? Heb je de body in JSON formaat?

Foutmelding die ik terugkrijg (ook in Postman):

Array
(
[errors] => Array
(
[0] => Array
(
[code] => badRequest
[title] => Could not parse your request body.
)

)

)

• PeterdeBruin
quote:
darklydreaming schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:20:
[...]
{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":$overlay_type}}");
}
else
{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":$overlay_type,\"durationInSeconds\":$overlay_timer}}");
}
Hier ontbreken aanhalingstekens rond $overlay_type. Het moet zijn:

{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":\"$overlay_type\"}}");
}
else
{
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "{\"setting\":{\"type\":\"HEATING\",\"power\":\"ON\",\"temperature\":{\"celsius\":$manual_setpoint}},\"termination\":{\"type\":\"$overlay_type\",\"durationInSeconds\":$overlay_timer}}");
}

$overlay_type is een php string-variabele, die hier ingevuld wordt in een langere string, die een JSON-object representeert.
Strings in een JSON-object moeten voorzien zijn van aanhalingstekens, maar PHP-variabelensubstitutie voegt niet vanzelf extra aanhalingstekens toe binnenin de (JSON-)string.

Blijkbaar dat de API voorheen ook JSON-strings zonder aanhalingstekens accepteerde, en nu niet meer.

• darklydreaming
quote:
PeterdeBruin schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:03:
[...]

Hier ontbreken aanhalingstekens rond $overlay_type. Het moet zijn:

Blijkbaar dat de API voorheen ook JSON-strings zonder aanhalingstekens accepteerde, en nu niet meer.
Top! Dank! Na aanpassing werkt het weer.

• isomis
Uiteindelijk een reactie gekregen van Tado. Ze zijn eigenlijk niet echt ingegaan op mijn mail en gewoon gezegd: je hebt een probleem met een apparaat, we sturen wel een nieuwe op!

Alleen dat geeft niet echt antwoorden op mijn vragen. Tado is een leuk systeem, maar ik zou elke gebruiker adviseren om zelfs in de zomer elke week te controleren of ook echt de radiatorknoppen werken. Aangezien er zoveel factoren zijn waardoor de units hun eigen leven gaan leiden. Voorbeelden:

- motortje te slap. Helpdesk moet op afstand het motortje krachtiger zetten
- batterij status "goed", maar volgens helpdesk moet je het vervangen
- server / software problemen. Zie: https://tado.statuspage.io/
- defecte apparatuur
- onbekende oorzaken die wij nog niet weten. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom mijn radiatorknop ineens ging verwarmen. Ik hoop dat ik hier nog een duidelijk antwoord op ga krijgen.

edit:

net een reactie gekregen van Tado en uit "intern onderzoek" is gebleken dat ze er geen vertrouwen in hebben dat de radiatorknop goed werkt. Ik heb nu gevraagd wat er exact "intern" is uitgezocht.

isomis wijzigde deze reactie 10-04-2018 13:36 (9%)

• DeAllerlangste
  • Laatst online: 19-08 19:06
Dit klinkt als een geval waar de radiatorknop de afsluiter niet volledig dicht krijgt. Wanneer er ergens in huis warmtevraag is, zal jouw radiator hierdoor warm worden. Heeft in mijn optiek weinig te maken met “een eigen leven leiden”.

Hoe oud zijn jouw thermostatische afsluiters? Kan je het pinnetje makkelijk met de hand ingedrukt krijgen? Zo nee, dan heb je wellicht last van iets van aanslag in je afsluiter?
quote:
isomis schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:14:
Uiteindelijk een reactie gekregen van Tado. Ze zijn eigenlijk niet echt ingegaan op mijn mail en gewoon gezegd: je hebt een probleem met een apparaat, we sturen wel een nieuwe op!

Alleen dat geeft niet echt antwoorden op mijn vragen. Tado is een leuk systeem, maar ik zou elke gebruiker adviseren om zelfs in de zomer elke week te controleren of ook echt de radiatorknoppen werken. Aangezien er zoveel factoren zijn waardoor de units hun eigen leven gaan leiden. Voorbeelden:

- motortje te slap. Helpdesk moet op afstand het motortje krachtiger zetten
- batterij status "goed", maar volgens helpdesk moet je het vervangen
- server / software problemen. Zie: https://tado.statuspage.io/
- defecte apparatuur
- onbekende oorzaken die wij nog niet weten. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom mijn radiatorknop ineens ging verwarmen. Ik hoop dat ik hier nog een duidelijk antwoord op ga krijgen.

edit:

net een reactie gekregen van Tado en uit "intern onderzoek" is gebleken dat ze er geen vertrouwen in hebben dat de radiatorknop goed werkt. Ik heb nu gevraagd wat er exact "intern" is uitgezocht.

• capela
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-04 20:34
quote:
tado schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Wij kunnen de Nefit Topline direct modulerend aansturen via het Nefit EMS protocol (dus geen OpenTherm converter nodig).
Ik heb laatst (februari 2018) een Nefit 9000i Aquapower Plus HRC30 in mijn huis gekregen en toen kwam er via de TADO helpdesk de melding dat deze niet het Nefit EMS protocol aankon, maar gewoon op de aan/uit aangesloten moest worden. Werkt het EMS protocol van dat Tado ondersteund dan alleen met de Topline serie?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In elk geval ook met Trendline.
quote:
capela schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:55:
[...]

Ik heb laatst (februari 2018) een Nefit 9000i Aquapower Plus HRC30 in mijn huis gekregen en toen kwam er via de TADO helpdesk de melding dat deze niet het Nefit EMS protocol aankon, maar gewoon op de aan/uit aangesloten moest worden. Werkt het EMS protocol van dat Tado ondersteund dan alleen met de Topline serie?
De Nefit 9000i Aquapower zijn uitgerust met het nieuwere EMS protocol, namelijk EMS 2.0
Hiermeer zijn we nog niet compatibel.

• isomis
quote:
DeAllerlangste schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:27:
Dit klinkt als een geval waar de radiatorknop de afsluiter niet volledig dicht krijgt. Wanneer er ergens in huis warmtevraag is, zal jouw radiator hierdoor warm worden. Heeft in mijn optiek weinig te maken met “een eigen leven leiden”.

Hoe oud zijn jouw thermostatische afsluiters? Kan je het pinnetje makkelijk met de hand ingedrukt krijgen? Zo nee, dan heb je wellicht last van iets van aanslag in je afsluiter?

[...]
Ja, ze werken goed. Ik heb uiteindelijk een uitleg gekregen van Tado: de knop was defect en kalibreerde niet meer naar behoren. Daarom moet hij vervangen worden.

• ardvark99
quote:
isomis schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:50:
[...]

Ja, ze werken goed. Ik heb uiteindelijk een uitleg gekregen van Tado: de knop was defect en kalibreerde niet meer naar behoren. Daarom moet hij vervangen worden.
Dit heb ik een paar weken geleden ook gehad met een nieuwe knop, die is ook kosteloos vervangen door tado. Op zich een goede service, maar als techneut zou ik graag willen weten en zien wat er echt aan de hand is.

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19-08 19:54
Nu de buitentemperatuur wat hoger is geworden wilde ik Tado instellen op een vaste temperatuur van 17 graden, 'te beŽindigen door de gebruiker'. Meerdere dagen achter elkaar heeft Tado dit echter om exact 24:00 uur 's nachts uitgeschakeld waardoor het normale schema weer actief werd.

Daarna maar eens geprobeerd om Tado op 'vorstbeveiliging' te zetten (wederom 'actief tot beŽindiging door een gebruiker'), maar dit wordt wederom om 24:00 weer uitgeschakeld waarna het normale schema weer actief wordt.

Hebben meerdere mensen hier last van? Doe ik iets verkeerd?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb hem ook wel eens langere termijn op handmatig laten staan en dat ging gewoon goed. Niet per ongeluk nog wat IFTTT actief o.i.d.?

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19-08 19:54
Nee, heb IFTT niet gekoppeld (althans niet zodanig dat dit het schema kan beÔnvloeden).

Edit: Sh*t, toch wel! 8)7 8)7 Dank voor de supertip!! _/-\o_

Marc O. wijzigde deze reactie 11-04-2018 12:16 (28%)

• dog4life
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
@tado , is het mogelijk om de radiatorknoppen (in andere zones) afhankelijk te maken van de Thermostaat? Dwz, radiatorknoppen gaan alleen warmte vragen zodra de Thermostaat aan staat?
Ik heb dit nergens kunnen vinden namelijk, lijkt me wel een basis feature?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

volgens mij kan dat via de helpdesk. Slave-modus o.i.d.? Dan draaien ze wel de radiator open/dicht op basis van de temp, maar kunnen niet de ketel starten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Hoewel ik best veel batterijen op voorraad heb liggen, en die ook af en toe wel wil vervangen, viel me een tijdje geleden iets op dat Jurian schreef.
quote:
tado schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:59:
[...] Als tweaker kunt u natuurlijk ook kijken naar een 4-4.5V voeding naar batterijvak ook al raad ik dat natuurlijk ten zeerste af }) (Garantie kan komen te vervallen als u dat doet)
Die u was ik niet, maar ik voelde me als tweaker toch wel aangesproken. Oftewel: challenge accepted :)
Alleen leek het me wel verstandig niet met de thermostaat te gaan klooien terwijl het buiten nog vriest, en ik in een slecht geÔsoleerd oud huis woon. Die isolatie fixen is iets meer werk (staat wel in de planning overigens). Deze week had ik tijd, was het al weer beter weer, en ben ik dus aan de slag gegaan. Lang verhaal kort: met een Voltcraft adapter van 600mA op 4,5V werkt ie prima. Meeste werk was een extra stopcontact aanleggen op een strategische plek zodat ik de stroomdraden naast de lijn naar de ketel kon laten lopen (laatste stukje tenminste), en het verplaatsen van de thermostaat op de muur - die zat te laag, en ach, ik was toch bezig :)

Eigenlijk was het best snel geregeld, en met dat tientje bespaar ik een hoop batterijen en stress. Een aanrader wat mij betreft. Nu alle radiatorknoppen nog, misschien van de zomer als ik me verveel, want dat zijn er een beetje veel :P

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:45
Hulpvraagje:

Binnenkort betrekken wij ons nieuwe (oude) huis. Plan is om wat slimmer te gaan stoken.
Wel al dubbel glas, vloer geisoleerd, buitenmuur gaan we isoleren, dak nog niet.

Nu denk ik aan de tado (ketel is compatible), maar ik zie dat de zipatile ook (minder uitgebreid) de thermostaat kan bedienen.

Ik word er niet echt wijs uit, wat ik ga missen als ik alleen voor de zipatile ga, iemand daar wat meer zicht op?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

even een vraagje over vloerverwarming en Tado:

kan je met 1 slimme thermostaat zowel de ketel bedraad aansturen als een zoneklep bedraad aansturen?

en nog een andere vraag voor de zekerheid: als je een slimme thermostaat puur gaat gebruiken als temp-sensor voor een zone met een slimme radiatorknop, heb je dan ineens perse een extensiekit nodig? Of kan dat gewoon samenwerken met je bestaande slimme thermostaat die bedraad verbonden is met je ketel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t.oswald
quote:
woekele schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:53:
even een vraagje over vloerverwarming en Tado:

kan je met 1 slimme thermostaat zowel de ketel bedraad aansturen als een zoneklep bedraad aansturen?

en nog een andere vraag voor de zekerheid: als je een slimme thermostaat puur gaat gebruiken als temp-sensor voor een zone met een slimme radiatorknop, heb je dan ineens perse een extensiekit nodig? Of kan dat gewoon samenwerken met je bestaande slimme thermostaat die bedraad verbonden is met je ketel?
De thermostaat kan maar ťťn relais schakelen, dat wordt dan de zoneklep. Je hebt een extensiekit nodig voor het aansturen van de cv. Dat is de officiŽle versie, maar zie ook deze creatieve oplossing:
OrbitZ in "Tado Smart Thermostat Topic"

t.oswald wijzigde deze reactie 15-04-2018 22:58 (7%)

• resistme
  • Laatst online: 09-08 12:44
Op het moment is de Tado Starter Kit wel goed geprijsd op Amazone voor maar §140,-: Link

Ik zat er aan te denken deze te kopen, maar realiseer me nu dat bij de twee Slimme Radiatorknoppen kit ook een Internetbridge zit. Zelfs met de bovenstaande korting is het dan nog steeds goedkoper om een losse Thermostaat + Slimme Radiatorknop - Starterskit te kopen.

Ligt het aan mij of is dat raar? Je koopt als eerste product toch eigenlijk altijd de thermostaat met bridge voor de slimme functies. Daarna wil je uitbreiden met slimme radiatorknoppen en dan heb je die niet meer nodig? Misschien toen de radiatorknoppen er nog niet waren dat dit anders was maar voor de huidige kopers niet. Mocht je nog een extra set willen voor je vakantiehuis oid dan is het een leuke actie.

Wil meteen ook gebruik maken van de mogelijkheid om nog een vraag te stellen waar ik het antwoord niet op kon vinden:
  • Is het ook mogelijk om van een ander merk slimme radiatorknoppen te koppelen aan de app / tado thermostaat.
  • En nadat ik altijd naar Nest heb gekeken leek me dit Europese alternatief toch beter, ook ivm met privacy. Maar is dit wel zo, aangezien ze servers van Amazon gebruiken?

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
resistme schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:44:
Ligt het aan mij of is dat raar? Je koopt als eerste product toch eigenlijk altijd de thermostaat met bridge voor de slimme functies. Daarna wil je uitbreiden met slimme radiatorknoppen en dan heb je die niet meer nodig?
In principe zou je met enkel de thermostaatknoppen en bridge af kunnen (bijvoorbeeld als je stadsverwarming hebt), al werkt de temperatuurmeting met enkel de radiatorknoppen wel een beetje wonky. Het idee is om een starterspakket te kopen (thermostaat+bridge of radiatorknoppen+bridge) en breidt daarna uit met radiatorknoppen en eventueel een extra thermostaat.

spone wijzigde deze reactie 16-04-2018 22:00 (6%)

Intel Core i7-6700K | Asus Z170I Pro Gaming | GeForce GTX 1070 | 16GB 3200 Mhz | Corsair SF450 | Raijintek Metis Plus | Mac OS X 10.13

• t.oswald
quote:
resistme schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:44:
Op het moment is de Tado Starter Kit wel goed geprijsd op Amazone voor maar §140,-: Link

Ik zat er aan te denken deze te kopen, maar realiseer me nu dat bij de twee Slimme Radiatorknoppen kit ook een Internetbridge zit. Zelfs met de bovenstaande korting is het dan nog steeds goedkoper om een losse Thermostaat + Slimme Radiatorknop - Starterskit te kopen.

Ligt het aan mij of is dat raar? Je koopt als eerste product toch eigenlijk altijd de thermostaat met bridge voor de slimme functies. Daarna wil je uitbreiden met slimme radiatorknoppen en dan heb je die niet meer nodig? Misschien toen de radiatorknoppen er nog niet waren dat dit anders was maar voor de huidige kopers niet. Mocht je nog een extra set willen voor je vakantiehuis oid dan is het een leuke actie.

Wil meteen ook gebruik maken van de mogelijkheid om nog een vraag te stellen waar ik het antwoord niet op kon vinden:
  • Is het ook mogelijk om van een ander merk slimme radiatorknoppen te koppelen aan de app / tado thermostaat.
  • En nadat ik altijd naar Nest heb gekeken leek me dit Europese alternatief toch beter, ook ivm met privacy. Maar is dit wel zo, aangezien ze servers van Amazon gebruiken?
Het is Tado wel eens gevraagd waarom de starterskit plus losse thermostaat goedkoper is en dit was het antwoord:
Het klopt dat het goedkoper is om een starterskit slimme radiatorkranen te kopen in combinatie met een losse slimme thermostaat. Dit heeft te maken met de prijzen van onze concurrenten en het feit dat we ervan uitgaan dat mensen die een starterskit slimme radiatorknoppen kopen een hogere kans hebben om nog meer tado producten aan te schaffen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet iemand nog het antwoord op deze?
quote:
als je een slimme thermostaat puur gaat gebruiken als temp-sensor (i.v.m. betere temp-sensing) voor een bestaande zone met een slimme radiatorknop, heb je dan ineens perse een extensiekit nodig? Of kan dat gewoon samenwerken met je bestaande slimme thermostaat die bedraad verbonden is met je ketel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:31
quote:
woekele schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:08:
Weet iemand nog het antwoord op deze?
[...]
In de veronderstelling dat je het hebt over een slimme Tado thermostaat, dan werkt dat uiteraard gewoon samen. Aan je ketel koppel je ůf een muurthermostaat ůf een extensie-kit maar niet beide.
Je kan dus perfect 5 zones hebben, elk met hun muurthermostaat, en waarvan er 1 bedraad met de ketel verbonden is die dus de aansturing doet. Voor die 4 andere heb je niets extra meer nodig (gelukkig maar - radiatorknop+muurthermostaat in elke zone is al duur genoeg).

Twixie wijzigde deze reactie 17-04-2018 13:14 (27%)

• resistme
  • Laatst online: 09-08 12:44
quote:
t.oswald schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:14:
[...]

Het is Tado wel eens gevraagd waarom de starterskit plus losse thermostaat goedkoper is en dit was het antwoord:
Het klopt dat het goedkoper is om een starterskit slimme radiatorkranen te kopen in combinatie met een losse slimme thermostaat. Dit heeft te maken met de prijzen van onze concurrenten en het feit dat we ervan uitgaan dat mensen die een starterskit slimme radiatorknoppen kopen een hogere kans hebben om nog meer tado producten aan te schaffen.
Makes sense, bedankt!

• wouter12345
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Ik wil Tado gaan aansluiten, met name om een aparte zone te maken in de badkamer die in de winter altijd koud is omdat de woonkamer waar de thermostaat hangt al lang is opgewarmd. Nu begrijp ik dat ik thermostatische kranen moet plaatsen. Mijn badkamerradiator heeft echter nog helemaal geen draaiknop, alleen onderstaande aansluiting (zie foto). Mijn vraag is nu, kan ik de koppeling (links, rechts?) gewoon vervangen door een haakse radiatorafsluiter? Zoals bijvoorbeeld deze.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als ik het goed begrijp, staat hij dus altijd open? Kun je dat checken? Wordt hij altijd warm als de woonkamer gaat stoken? Op zich hoef je dan helemaal geen kraan te plaatsen als je het niet erg vindt dat hij altijd open staat. Kan je i.p.v. een radiatorkraan een slimme thermostaat als sensor plaatsen in de badkamer-zone, kan je gelijk op een gunstige plek hangen voor betere metingen. In je woonkamer moet je wel zorgen dat je radiators dicht gaan, dus slimme radiatorkranen toepassen.

• t.oswald
quote:
wouter12345 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:28:
Ik wil Tado gaan aansluiten, met name om een aparte zone te maken in de badkamer die in de winter altijd koud is omdat de woonkamer waar de thermostaat hangt al lang is opgewarmd. Nu begrijp ik dat ik thermostatische kranen moet plaatsen. Mijn badkamerradiator heeft echter nog helemaal geen draaiknop, alleen onderstaande aansluiting (zie foto). Mijn vraag is nu, kan ik de koppeling (links, rechts?) gewoon vervangen door een haakse radiatorafsluiter? Zoals bijvoorbeeld deze.

[afbeelding]
Heb je in de woonkamer wel kranen met ventielen? Die kraan van de foto is een gewone draaiknop. Wat zou Tado daarmee moeten kunnen?

t.oswald wijzigde deze reactie 20-04-2018 23:55 (4%)

• wouter12345
  • Nu online
quote:
woekele schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:56:
als ik het goed begrijp, staat hij dus altijd open? Kun je dat checken? Wordt hij altijd warm als de woonkamer gaat stoken? Op zich hoef je dan helemaal geen kraan te plaatsen als je het niet erg vindt dat hij altijd open staat. Kan je i.p.v. een radiatorkraan een slimme thermostaat als sensor plaatsen in de badkamer-zone, kan je gelijk op een gunstige plek hangen voor betere metingen. In je woonkamer moet je wel zorgen dat je radiators dicht gaan, dus slimme radiatorkranen toepassen.
De radiator in de badkamer staat inderdaad altijd open, maar in de woonkamer wordt het altijd snel warm terwijl het in de badkamer dan nog koud is. Dus mijn wens was: Tado thermostaat in de woonkamer, slimme Tado-thermostaatkranen op de verwarming in de woonkamer, en een slimme Tado-thermostaatkraan in de badkamer. Dan zou ik aparte zones moeten kunnen maken waarbij de verwarming in de woonkamer wordt dichtgedraaid terwijl in de badkamer wordt doorgestookt.

Alleen zie ik nu dus geen mogelijkheid om een slimme Tado-thermostaatkraan te plaatsen op mijn verwarming in de badkamer, want zoals de foto laat zien zit er nu helemaal geen knop.

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-08 21:17
Mijn situatie lijkt een beetje op die van Wouter maar wij hebben stadsverwarming. Dat betekent, geen ketel maar wel een thermosstaat. De enige radiatoren in huis die we gebruiken zijn drie verwarmingselementen in de woonkamer en 1 in de douche.
In totaal dus 4.
Nu vraag ik me af of ik wel een thermostaat nodig heb als ik alleen deze 4 voorzie van een slimme knop. Kan dat? Heb ik dan in de douche nog een thermostaat nodig om de temperatuur te meten? Of doet de knop dat zelf? Of kan ik dat ook via mijn Homey en Aqara thermometers aansturen?

Ik ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

arene wijzigde deze reactie 21-04-2018 20:47 (7%)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02:42
quote:
arene schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:45:
Mijn situatie lijkt een beetje op die van Wouter maar wij hebben stadsverwarming. Dat betekent, geen ketel maar wel een thermosstaat. De enige radiatoren in huis die we gebruiken zijn drie verwarmingselementen in de woonkamer en 1 in de douche.
In totaal dus 4.
Nu vraag ik me af of ik wel een thermostaat nodig heb als ik alleen deze 4 voorzie van een slimme knop. Kan dat? Heb ik dan in de douche nog een thermostaat nodig om de temperatuur te meten? Of doet de knop dat zelf? Of kan ik dat ook via mijn Homey en Aqara thermometers aansturen?

Hier ook stadsverwarming.

Ik heb beneden 2 tado knoppen en een thermostaat. De thermostaat meet de temperatuur en de beiden knoppen reageren daarop samen (1 zone dus).
In de badkamer meet de knop zelf de temperatuur en regelt de knop dus de zone. Op onze werkkamer idem dito, ook een aparte knop die tevens als thermostaat fungeert.

In de woonkamer wilden wij gewoon een nauwkeurige meting, op logische plek gemeten. Ook moesten de 2 radiatoren samenwerken naar 1 temperatuur toe, aangezien het in de keuken bijvoorbeeld anders kan zijn qua temperatuur dan in de woonkamer. Gek genoeg moest je voor deze setup wel contact opnemen met de helpdesk, want zelf in de app 2 knoppen aan een thermostaat koppelen als ťťn zone was niet mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pvog
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14-07 20:50
quote:
arene schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:45:

Wij hebben ook stadsverwarming met een simpele thermostaat in de woonkamer.
Wij hebben op alle verwarmingen in onze woning een slimme radiatorknop geplaatst. De oude thermostaat in de woonkamer staat altijd open zodat de klep van de stadsverwarming in de meterkast altijd open staat. Wij hebben een open woonkamer keuken en de radiatorknop in het keuken gedeelte doet de meting. Dat heeft deze winter zo goed gewerkt dat wij eigenlijk geen behoefte hebben aan een slimme thermostaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 18-08 09:41
quote:
wouter12345 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:28:
[...]

De radiator in de badkamer staat inderdaad altijd open, maar in de woonkamer wordt het altijd snel warm terwijl het in de badkamer dan nog koud is. Dus mijn wens was: Tado thermostaat in de woonkamer, slimme Tado-thermostaatkranen op de verwarming in de woonkamer, en een slimme Tado-thermostaatkraan in de badkamer. Dan zou ik aparte zones moeten kunnen maken waarbij de verwarming in de woonkamer wordt dichtgedraaid terwijl in de badkamer wordt doorgestookt.

Alleen zie ik nu dus geen mogelijkheid om een slimme Tado-thermostaatkraan te plaatsen op mijn verwarming in de badkamer, want zoals de foto laat zien zit er nu helemaal geen knop.
Volgens mij heb je dan geen thermostaatkraan in de badkamer nodig. Alleen een thermostaat in de badkamer zou ook moeten voldoen. Deze kan dan via de thermostaat in de woonkamer warmtevraag doorgeven, en in de woonkamer worden dan wel de radiatoren dichtgezet. Het is dan wel zo dat de badkamer altijd verwarmd wordt als de woonkamer ook warmte vraagt, maar dat is nu ook al zo.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

precies wat GHB zegt. I.p.v. een Tado slimme radiatorknop gebruik je dan gewoon een Tado slimme thermostaat om een badkamer-zone te creŽren. Is wel iets duurder dan een radiatorknop, maar dat bespaar je wel weer op het plaatsen van thermostatische kraan in je badkamer. Als je wťl je woonkamer wil kunnen stoken zonder je badkamer te stoken, dan moet je wťl een kraan gaan plaatsen.

• theunevers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-08 09:17
Heeft een slimme radiatorknop zin in een confectorput? Neem aan dat in die put de temperatuur hoger is dan in de kamer waardoor de knop snel weer dicht draait.

Of is het mogelijk om in de woonkamer de slimme radiatorknoppen te koppelen aan de slimme thermostaat voor het bepalen van de temperatuur?

• Twixie
quote:
theunevers schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:44:
Heeft een slimme radiatorknop zin in een confectorput? Neem aan dat in die put de temperatuur hoger is dan in de kamer waardoor de knop snel weer dicht draait.
WTF is een confectorput ?!
quote:
theunevers schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:44:
Of is het mogelijk om in de woonkamer de slimme radiatorknoppen te koppelen aan de slimme thermostaat voor het bepalen van de temperatuur?
Dat is sowieso de meest voorkomende setup. In een woonkamer hing vroeger normaal al een gewone thermostaat met bedrading tot aan de ketel. Die wordt vervangen door de Tado muurthermostaat, en als je meerdere zones wil, vervang je ook de radiatorknoppen (die normaal in de woonkamer sowieso helemaal open stonden) door Tado radiatorknoppen. Dit is nodig om toch toe te laten van de radiators uit te zetten als een andere zone warmte vraagt. In de woonkamer wordt dan de temperatuursmeting van de knoppen niet gebruikt omdat je al meting hebt op de muurthermostaat.

• wouter12345
  • Nu online
quote:
GHB363 schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:36:
[...]

Volgens mij heb je dan geen thermostaatkraan in de badkamer nodig. Alleen een thermostaat in de badkamer zou ook moeten voldoen. Deze kan dan via de thermostaat in de woonkamer warmtevraag doorgeven, en in de woonkamer worden dan wel de radiatoren dichtgezet. Het is dan wel zo dat de badkamer altijd verwarmd wordt als de woonkamer ook warmte vraagt, maar dat is nu ook al zo.
Bedankt voor het meedenken, ik heb alleen al een Tado-thermostaat met 4 slimme knoppen gekocht (aanbieding die ik niet kon laten liggen), dus ik ga toch maar even een loodgieter vragen hoe dit precies aan te sluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ardvark99

• theunevers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-08 09:17
quote:
Twixie schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:08:
[...]

WTF is een confectorput ?!

[...]

Dat is sowieso de meest voorkomende setup. In een woonkamer hing vroeger normaal al een gewone thermostaat met bedrading tot aan de ketel. Die wordt vervangen door de Tado muurthermostaat, en als je meerdere zones wil, vervang je ook de radiatorknoppen (die normaal in de woonkamer sowieso helemaal open stonden) door Tado radiatorknoppen. Dit is nodig om toch toe te laten van de radiators uit te zetten als een andere zone warmte vraagt. In de woonkamer wordt dan de temperatuursmeting van de knoppen niet gebruikt omdat je al meting hebt op de muurthermostaat.
Duidelijk! Dank.

Een confectorput is een gat in je vloer met een rooster erop. Daaronder zit de radiator die dan uit het zicht is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
quote:
Google was ook het eerste dat ik probeerde. Bizar dat ik het daarmee niet vond, want Google doet normaal zelf ook spelling correctie. Anyway, nu weet ik het dus :).

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
dog4life schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:47:
@tado , is het mogelijk om de radiatorknoppen (in andere zones) afhankelijk te maken van de Thermostaat? Dwz, radiatorknoppen gaan alleen warmte vragen zodra de Thermostaat aan staat?
Ik heb dit nergens kunnen vinden namelijk, lijkt me wel een basis feature?
Dit gaat normaal gezien automatisch. Mocht dat niet het geval zijn, graag even contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

volgens mij wordt de vraag niet goed begrepen ;) Er wordt denk ik bedoeld dat de ruimtes alleen warmte mogen vragen als de thermostaat in de 'hoofd'-zone ook warmte vraagt. Of begrijp ik het juist verkeerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
woekele schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:27:
volgens mij wordt de vraag niet goed begrepen ;) Er wordt denk ik bedoeld dat de ruimtes alleen warmte mogen vragen als de thermostaat in de 'hoofd'-zone ook warmte vraagt. Of begrijp ik het juist verkeerd?
Standaard staan onze slimme radiatorknoppen ingesteld dat ze allemaal warmte kunnen vragen via de hoofdthermostaat.

Na contactopname via onze helpdesk kunnen wij bepaalde zones omzetten in een "slave modus" zodat ze geen warmte kunnen vragen aan de hoofdthermostaat.

In die modus zal de radiator dus alleen warm worden als de hoofdzone warmte vraagt aan de ketel.

tado wijzigde deze reactie 02-05-2018 11:44 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
Er is vandaag een app update geweest, en ik meen mij te herinneren dat er ergens op de site van tado een changelist geplaatst wordt per app platform, maar ik kan hem nergens vinden. Klopt het dat er een pagina is met app updates, en zo ja, wat is de link?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
ardvark99 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:37:
Er is vandaag een app update geweest, en ik meen mij te herinneren dat er ergens op de site van tado een changelist geplaatst wordt per app platform, maar ik kan hem nergens vinden. Klopt het dat er een pagina is met app updates, en zo ja, wat is de link?
U kunt nalezen wat er nieuw is in de appstores:

Android:
https://play.google.com/s...ails?id=com.tado&hl=en_GB

Apple:
https://itunes.apple.com/us/app/tado/id574418486?mt=8

Bij "What's new"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
quote:
Thanx, maar ik zoek eigenlijk voor de update van W10M :P

Edit: In de Microsoft Store staat (nog) geen changelist voor de 4.7.1.0 versie. Maar op de site van tado was toch ook ergens een changelist voor de apps?

ardvark99 wijzigde deze reactie 02-05-2018 14:15 (16%)

• Twixie
Er is toch echt wel een gigantisch probleem met die radiatorknoppen. Ik heb nog maar een paar dagen geleden een vervangknop geinstalleerd en slechte teruggestuurd, en ik heb alweer een knop met hetzelfde probleem. Het probleem is dat de knop na het verwijderen (om batterijen te vervangen) bij het terugplaatsen niet meer door heeft dat hij gemonteerd is. Daardoor calibreert hij niet, en blijft het ventiel gewoon openstaan. Kamer van de dochter was vanmorgen bijna 25į omdat hij mooi aan het meewarmen was met de badkamer.

Ik ben al de tel kwijt, maar ik denk dat dit al de 8ste knop is die gaat moeten geretourneerd worden met datzelfde probleem ! Ok, is altijd wel zeer goed afgehandeld door Tado, maar ondertussen heb ik al bijna anderhalf jaar Tado, maar wat na 2 jaar als de garantie-termijn verlopen is ?!

Ook kan ik me niet inbeelden dat ik de enige ben met dit probleem, want ik doe toch echt niets speciaal met mijn knoppen. Met een uitval-rate van 80% in mijn geval moet dit toch een algemeen probleem zijn dat Tado pakken geld kost.

Toch nog een pluspuntje: de app geeft nu tenminste ook aan dat een knop niet gemonteerd lijkt te zijn. Dat was bij mijn weten vroeger niet het geval.

• Moning2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-08 18:30
quote:
Twixie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:52:
Er is toch echt wel een gigantisch probleem met die radiatorknoppen. Ik heb nog maar een paar dagen geleden een vervangknop geinstalleerd en slechte teruggestuurd, en ik heb alweer een knop met hetzelfde probleem. Het probleem is dat de knop na het verwijderen (om batterijen te vervangen) bij het terugplaatsen niet meer door heeft dat hij gemonteerd is. Daardoor calibreert hij niet, en blijft het ventiel gewoon openstaan. Kamer van de dochter was vanmorgen bijna 25į omdat hij mooi aan het meewarmen was met de badkamer.

Ik ben al de tel kwijt, maar ik denk dat dit al de 8ste knop is die gaat moeten geretourneerd worden met datzelfde probleem ! Ok, is altijd wel zeer goed afgehandeld door Tado, maar ondertussen heb ik al bijna anderhalf jaar Tado, maar wat na 2 jaar als de garantie-termijn verlopen is ?!

Ook kan ik me niet inbeelden dat ik de enige ben met dit probleem, want ik doe toch echt niets speciaal met mijn knoppen. Met een uitval-rate van 80% in mijn geval moet dit toch een algemeen probleem zijn dat Tado pakken geld kost.

Toch nog een pluspuntje: de app geeft nu tenminste ook aan dat een knop niet gemonteerd lijkt te zijn. Dat was bij mijn weten vroeger niet het geval.
Heb je dit probleem altijd met dezelfde kraan, of met hetzelfde type kraan? Mogelijk kan tado je vertellen hoe de knoppen een kraan detecteren, en kun je kijken of je daarmee een oplossing kan vinden.

Aangezien mensen zonder problemen met de radiatorknoppen hier maar weinig over posten, doe ik van dat kamp een duit in het zakje:
Ik heb thuis drie verschillende typen kranen met een totaal van 5 tado-knoppen, waarvan er slechts 1 een vervelend probleem heeft. Als deze niet volledig open staat, en als enige warmte vraagt (dus het volledige vermogen van de pomp krijgt te verduren), dan begint deze luid te fluiten. Dit ligt aan de kraan, en ik vind het probleem niet groot genoeg om de kraan ervoor te vervangen in mijn huurwoning.

• Twixie
quote:
Moning2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:22:
[...]
Heb je dit probleem altijd met dezelfde kraan, of met hetzelfde type kraan? Mogelijk kan tado je vertellen hoe de knoppen een kraan detecteren, en kun je kijken of je daarmee een oplossing kan vinden.
Is met nagenoeg allemaal verschillende kranen.
We weten al hoe de montage-detectie werkt. Op de basis zit er een klein plaatje met een verdikking/knobbel. Deze wordt bij montage ergens in de knop geschoven waar dus gegarandeerd een schakelaartje zit. Er is hier lang (>1j) geleden ook al eens een fix gepasseerd waarbij je zelf nog wat lijm o.i.d. op die knobbel kon doen om hem nog wat dikker te maken, maar daar begin ik liever niet aan.

Nu, ik heb dus 10 knoppen in totaal, en het zou maar eens goed kunnen zijn dat ik uiteindelijk gewoon alle originele knoppen aan het omruilen ben, en de omgeruilde exemplaren hier robuuster voor zijn. Is eigenlijk jammer dat ik niet bijgehouden heb welke de originele knoppen zijn die ik dus bij mijn eerste bestelling gekregen heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Als tegenhanger een positief geluid: ik heb de woning van (inmiddels 6) thermostaatknoppen voorzien. Past perfect, zonder verloopstukken. Aansluiten ging ook in 1x goed, geen mislukte kalibraties o.i.d. Het openen van de knoppen in een zone verloopt zonder problemen of rare geluiden, en het afsluiten ervan werkt ook 100%. Het kŠn dus wel :)

Intel Core i7-6700K | Asus Z170I Pro Gaming | GeForce GTX 1070 | 16GB 3200 Mhz | Corsair SF450 | Raijintek Metis Plus | Mac OS X 10.13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

quote:
Keurig antwoord op de vraag. Maar dan staat er voor IOS het volgende:
quote:
4.10
- Manage all devices of your home in the new device list.
- Various bug fixes an improvements.

4.9.2
- Various UI, stability and performance improvements.

4.9.1
- Various UI, stability and performance improvements.
Dat is een trend waar meer app-makers in meegaan (kijk bijvoorbeeld naar Facebook, Twitter). Er zijn zelfs apps die recepten voor appeltaart erin zetten om maar iets te kunnen zeggen in het changelog.

Nu snap ik dat er redenen kunnen zijn om je interne informatie ook intern te houden, maar dit is natuurlijk non-informatie voor gebruikers. Welke bugfixes? Welke improvements?

.††† < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
DUX schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:28:
[...]

Keurig antwoord op de vraag. Maar dan staat er voor IOS het volgende:

[...]

Dat is een trend waar meer app-makers in meegaan (kijk bijvoorbeeld naar Facebook, Twitter). Er zijn zelfs apps die recepten voor appeltaart erin zetten om maar iets te kunnen zeggen in het changelog.

Nu snap ik dat er redenen kunnen zijn om je interne informatie ook intern te houden, maar dit is natuurlijk non-informatie voor gebruikers. Welke bugfixes? Welke improvements?
Over het algemeen:

Een 0.0.X update is voor bugfixes/UI improvements.
Een 0.X update voegt features toe aan de app

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mensovw
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-05 15:20
Hoi!

Afgelopen weekend verhuisd naar een nieuwbouw woning en daar gelijk de bestaande thermostaat vervangen door een Tado slimme thermostaat. De begane grond heeft vloerverwarming en de eerste verdieping en zolder radiatoren. Ik heb nu de volgende Tado producten geÔnstalleerd;

-Begane grond; slimme Tado thermostaat
-Drie slaapkamers 1e verdieping; slimme Tado radiatorknoppen
-Badkamer 1e verdieping; slimme Tado radiatorknop
-Zolder; slimme radiatorknop

Gisteravond alles ingesteld op een temperatuur van 18 graden. Toen ik vanmorgen de woonkamer in kwam stond de vloerverwarming aan terwijl de temperatuur al 23 graden binnen was. Enig idee hoe dit kan komen?

Ik heb totaal geen verstand van cv’s en radiatoren dus alle hulp is welkom! Moet ik op de begane grond nog iets aanpassen voor de vloerverwarming? Zie onderstaande situatie foto.

https://ibb.co/ikPMyy

• TWyk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-08 07:35
quote:
tado schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Over het algemeen:

Een 0.0.X update is voor bugfixes/UI improvements.
Een 0.X update voegt features toe aan de app
Een verzoek tot een UI improvement van mij. Kunnen jullie in het grid op het overzicht de gridlijnen alleen op hele graden tonen, Dus niet zoals vanochtend bij mij de middelste gridlijn op 20,5 graden
quote:
mensovw schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:47:
Hoi!

Afgelopen weekend verhuisd naar een nieuwbouw woning en daar gelijk de bestaande thermostaat vervangen door een Tado slimme thermostaat. De begane grond heeft vloerverwarming en de eerste verdieping en zolder radiatoren. Ik heb nu de volgende Tado producten geÔnstalleerd;

Gisteravond alles ingesteld op een temperatuur van 18 graden. Toen ik vanmorgen de woonkamer in kwam stond de vloerverwarming aan terwijl de temperatuur al 23 graden binnen was. Enig idee hoe dit kan komen?

Ik heb totaal geen verstand van cv’s en radiatoren dus alle hulp is welkom! Moet ik op de begane grond nog iets aanpassen voor de vloerverwarming? Zie onderstaande situatie foto.

[afbeelding]
Hoe stond je Slimme schema ingesteld in de Tado app?

En kun je eens in de Tado app per zone langs de daggrafiek lopen met je vinger (op de PC is het makkelijker met de rechtermuisknop) en van minuut tot minuut kijken welke temperatuur er door je thermostaat gedetecteerd werd en welke temperatuur er ingesteld stond gedurende de nacht en ochtend

TWyk wijzigde deze reactie 10-05-2018 21:15 (3%)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

kan je op de PC ook de daggrafiek benaderen? Hoe? :D (of bedoel je met die 3rd party site?)

woekele wijzigde deze reactie 10-05-2018 10:56 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-08 07:35
quote:
woekele schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:55:
kan je op de PC ook de daggrafiek benaderen? Hoe? :D (of bedoel je met die 3rd party site?)
Gewoon de Tado app uit de Windows app store downloaden en gebruiken zoals op je telefoon.
Alleen is de daggrafiek ineens lekker groot op je PC scherm.

En als je je slimme schema op je PC bekijkt kan je het scherm groter maken zodat je alles in 1 oogopslag kan zien. Op een telefoon kan dat niet.

TWyk wijzigde deze reactie 10-05-2018 11:15 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t.oswald
quote:
mensovw schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:47:
Hoi!

[afbeelding]
De vraag is welke slimme radiatorknop de cv heeft aangezet? Wellicht de badkamer? Dan gaat zonder zoneklep de vloerverwarming uiteraard ook opwarmen.
Het is overigens bij de huidige buitentemperaturen onwaarschijnlijk dat er een ruimte onder de 18 graden is gekomen in een nieuwbouwhuis. Dus is er mogelijk een ander probleem.
Maar zoals je alles nu geÔnstalleerd hebt, krijg je dat probleem met de vloerverwarming sowieso in het stookseizoen. Die draait volledig mee als er ergens warmtevraag is, terwijl de vloerverwarmde ruimte al op temperatuur is. Zo werkt de cv, als er warmtevraag is, wordt er warm water rondgepompt behalve daar waar een klep iets afsluit. En die klep is er bij de vloerverwarming niet.

t.oswald wijzigde deze reactie 10-05-2018 12:03 (19%)

• mensovw
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-05 15:20
Probleem bleek in een slimme radiatorknop in een slaapkamer te zitten, deze is defect. Heb er een ander opgezet en nu is het weer ok.

Is het mogelijk om vloerverwarming op een manier apart aan te sturen? En zoja, wat heb ik hiervoor nodig?

• t.oswald
quote:
mensovw schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:11:
Probleem bleek in een slimme radiatorknop in een slaapkamer te zitten, deze is defect. Heb er een ander opgezet en nu is het weer ok.

Is het mogelijk om vloerverwarming op een manier apart aan te sturen? En zoja, wat heb ik hiervoor nodig?
Officieel een zoneklep en een extensiekit. De kamerthermostaat moet bedraad het relais van de zoneklep aansturen en communiceert vervolgens draadloos met de extensiekit welke bedraad verbonden wordt met de cv. De draad tussen thermostaat en klep kan een probleem zijn. Vaak is de oplossing een draad van de zoneklep die bij de verdeler van de vloerverwarming geplaatst wordt naar de cv te trekken en hem daar te verbinden aan de draad die je al hebt lopen van de kamerthermostaat naar de cv (die heb je immers niet meer nodig). Je schrijft geen ervaring te hebben met cv installaties, dus moet je een installateur zoeken die het leidingwerk kan doen en ook wat ervaring heeft met Tado.
Op de foto zie je de Honeywell zoneklep in de leiding bij de verdeler
https://tweakers.net/ext/f/eVL2s38tYZNd64FPxM6fFN2F/thumb.jpg

t.oswald wijzigde deze reactie 10-05-2018 23:32 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 07:45
Binnenkort moet bij ons een vergelijkbare situatie bereikt worden.

Bestaande thermostaat vervangen voor een tado en aanbouw (met vloerverwarming) wil ik ook kunnen sturen.

Iemand ervaring met een installateur in de regio Haarlem/Leiden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabsurd
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03-07 09:34
Sinds gister ben ik eigenaar van een Tado v3 Starters kit. Alles lijkt prima te werken maar helaas gebeurt er niks op de CV(Intergas Xtreme 36). Als ik de temperatuur handmatig naar 25 graden zet, krijg ik geen icoon te zien dat er warmte opgevraagd wordt op de CV en ook de warmwater instellingen worden niet overgenomen. Volgens de handleiding van de CV moest hiervoor het aantal ECO dagen op 0 gezet worden, wat ik vervolgens gedaan heb.

Verder heb ik de Tado herstart en de CV ook. Voorheen had ik een Cenvax VAG5000 Basic thermostaat met een weersafhankelijke regeling. De thermostaat heb ik vervangen voor de Tado, de weersafhankelijke regeling hangt er nog tussen.

UPDATE:
Vanochtend de weersafhankelijke regeling er tussenuit gehaald en de Tado direct op de CV aangesloten. Nu krijg ik wel reactie als ik de temperatuur wissel via de Tado!

kabsurd wijzigde deze reactie 19-05-2018 12:03 (14%)

• t.oswald
quote:
kabsurd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:10:
Sinds gister ben ik eigenaar van een Tado v3 Starters kit. Alles lijkt prima te werken maar helaas gebeurt er niks op de CV(Intergas Xtreme 36). Als ik de temperatuur handmatig naar 25 graden zet, krijg ik geen icoon te zien dat er warmte opgevraagd wordt op de CV en ook de warmwater instellingen worden niet overgenomen. Volgens de handleiding van de CV moest hiervoor het aantal ECO dagen op 0 gezet worden, wat ik vervolgens gedaan heb.

Verder heb ik de Tado herstart en de CV ook. Voorheen had ik een Cenvax VAG5000 Basic thermostaat met een weersafhankelijke regeling. De thermostaat heb ik vervangen voor de Tado, de weersafhankelijke regeling hangt er nog tussen.

UPDATE:
Vanochtend de weersafhankelijke regeling er tussenuit gehaald en de Tado direct op de CV aangesloten. Nu krijg ik wel reactie als ik de temperatuur wissel via de Tado!
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 13-08 00:11
Hoi Allemaal,

Sinds 2 jaar gebruiker van de Tado via huur. Eerste jaar veel problemen met stabiliteit, maar afgezien van de administratie/financiŽn bij het tweede jaar huur, (Stilzwijgend verlengen...) tevreden over het tweede jaar.

Op dit moment wil ik gaan aanschaffen, hoewel ik nog twijfel tussen Nest en Tado, lijkt Tado het te gaan winnen. Alleen in de komende 2 jaar, gaat mijn situatie wijzigen; Dit jaar vloerverwarming in de woonkamer, binnen 2 jaar CV vervanging met warmtepomp. Daarnaast wil ik gaan werken met zones (daarom lijkt Tado te gaan winnen).

Een aantal vragen:

1) Met een vloerverwarming moet er een aan/uit schakeling bij het vertrekstation aangestuurd worden? (Klopt dit?)

Zoja, kan dit ook draadloos?

2) In onze badkamer zit de radiator kraan recht boven de (verticale) radiator, daar kun je dus niet meer en TRV werken. Klopt het dat de oplossing is met een losse thermostaat (draadloos) te werken + Tado TRV en deze te koppelen?

3) Werkt Tado met warmtepompen?

4) In de slaapkamers, hebben wij nog 4 radiator kranen. Heb ik dan gezien bovenstaande 1* ontvanger (V3?), 2* thermostaat, 5* TRV + iets om de vloerverwarming te schakelen nodig?

5) ik begreep al dat het gunstiger is om een TRV combinatie te kopen en deze aan te vullen met losse thermostaten goedkoper is dan andersom, zijn er nog andere goede aanbiedingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
SkyFlyer schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:34:
Hoi Allemaal,

Sinds 2 jaar gebruiker van de Tado via huur. Eerste jaar veel problemen met stabiliteit, maar afgezien van de administratie/financiŽn bij het tweede jaar huur, (Stilzwijgend verlengen...) tevreden over het tweede jaar.

Op dit moment wil ik gaan aanschaffen, hoewel ik nog twijfel tussen Nest en Tado, lijkt Tado het te gaan winnen. Alleen in de komende 2 jaar, gaat mijn situatie wijzigen; Dit jaar vloerverwarming in de woonkamer, binnen 2 jaar CV vervanging met warmtepomp. Daarnaast wil ik gaan werken met zones (daarom lijkt Tado te gaan winnen).

Een aantal vragen:

1) Met een vloerverwarming moet er een aan/uit schakeling bij het vertrekstation aangestuurd worden? (Klopt dit?)

Zoja, kan dit ook draadloos?

2) In onze badkamer zit de radiator kraan recht boven de (verticale) radiator, daar kun je dus niet meer en TRV werken. Klopt het dat de oplossing is met een losse thermostaat (draadloos) te werken + Tado TRV en deze te koppelen?

3) Werkt Tado met warmtepompen?

4) In de slaapkamers, hebben wij nog 4 radiator kranen. Heb ik dan gezien bovenstaande 1* ontvanger (V3?), 2* thermostaat, 5* TRV + iets om de vloerverwarming te schakelen nodig?

5) ik begreep al dat het gunstiger is om een TRV combinatie te kopen en deze aan te vullen met losse thermostaten goedkoper is dan andersom, zijn er nog andere goede aanbiedingen?
Bij een warmtepomp moet je heel anders gaan denken. In principe moet je dan uitgaan van alles zoveel mogelijk open, zodat de warmtepomp met een zo laag mogelijke water temperatuur zo constant mogelijk je huis op temperatuur houdt. Of je daarbij Tado nodig hebt of kunt gebruiken zal erg afhangen van je situatie en vooral ook van de gekozen warmtepomp.
Ik verwarm naast de vloerverwarming de badkamer en een werkkamer met slimme knoppen. Met de warmtepomp die gaat komen (Panasonic) gaan die twee ruimten naast de vloerverwarming ook continu open. Ik laat de Tado knoppen wel zitten, maar die moeten dan worden ingesteld als dure thermostaatkranen om te voorkomen dat de ruimten te warm worden, mocht dat incidenteel gebeuren. Ik kan ze eventueel ook nog in een schema zetten, zonder dat de cv wordt aangestuurd. Een echt bivalente opstelling waarbij de cv wordt ingezet voor de kamers met radiatoren heb ik niet nodig. Mocht de badkamer achteraf toch niet goed op temperatuur blijven, dan komt daar een infrarood paneel voor. De cv ketel blijft voorlopig nog zitten voor het warme tapwater en als backup. De laatste stap, van het gas af, kan ik nu nog niet helemaal overzien. Maar uiteindelijk is dat toch de bedoeling en wat moet je dan nog met Tado.

Overigens, de zoneklep moet bedraad worden aangestuurd door de kamerthermostaat. De kamerthermostaat kan maar ťťn relais schakelen en dat is niet draadloos (misschien dat Evohome dat wel kan?). Een extensiekit zorgt voor de aansturing van de cv. Kamerthermostaat en slimme knoppen communiceren draadloos met de extensiekit.

Bij punt 2: er wordt ook wel gekozen voor een extra slimme thermostaatknop die los blijft staan in de zone met de knop op de radiator en dan werkt als thermostaat. Dan schaffen ze bij Amazon een verticale knop aan, die blijft staand afleesbaar.

t.oswald wijzigde deze reactie 24-05-2018 12:05 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:44
quote:
SkyFlyer schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:34:

Wat = TRV????

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 13-08 00:11
quote:
Thermostatic Radiator Valve

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 08:28
Ik ben van plan een Tado aan te schaffen. Ik vroeg me af hoe geofencing het oppakt als je relatief dicht bij huis werkt? Stookt hij dan onnodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Je kunt een bereik instellen (als in een cirkel om je huis) tot waar ie als 'thuis' beschouwt. Standaard is dat geloof ik een paarhonderd meter, maar dat kan je kleiner maken als je bij wijze van spreken een wijk verderop werkt.

spone wijzigde deze reactie 27-05-2018 15:15 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-08 05:14

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Ik ben bezig een Tado te installeren op mijn Remeha Calenta ketel, i.p.v. de iSense die er hing. Wij hebben echter in de woonkamer een houtkachel met het gevolg dat het daar wat warmer kan worden. De Tado is aangesloten met een extensiekit zodat ik hem al op een wat tactischere plek kwijt kon maar ik verwacht desalniettemin problemen boven.

Ik kan me voorstellen dat ik een zoneklep voor de woonkamer zet en boven een extra Tado in de belangrijkste slaapkamer zet, zou ik dan klaar zijn en altijd een comfortabele temperatuur in zowel woon- als slaapkamer hebben?

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t.oswald
quote:
Makkelijk schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:55:
Ik ben bezig een Tado te installeren op mijn Remeha Calenta ketel, i.p.v. de iSense die er hing. Wij hebben echter in de woonkamer een houtkachel met het gevolg dat het daar wat warmer kan worden. De Tado is aangesloten met een extensiekit zodat ik hem al op een wat tactischere plek kwijt kon maar ik verwacht desalniettemin problemen boven.

Ik kan me voorstellen dat ik een zoneklep voor de woonkamer zet en boven een extra Tado in de belangrijkste slaapkamer zet, zou ik dan klaar zijn en altijd een comfortabele temperatuur in zowel woon- als slaapkamer hebben?
De vraag is wat je in die woonkamer verder hebt. Radiatoren met slimme thermostaatknoppen of wellicht vloerverwarming?
Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True