lolgast schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:28:
[...]
Ik wil hier op zich wel op reageren, want ik vind dat enige nuance wel op zijn plek is
1. Wanneer was de laatste keer dat je langdurige storing bij je provider had? Ik in de afgelopen 4 jaar zeker nooit 12 uur aaneengesloten. Zonder internet werkt Homekit wel als het goed is (ga ik vanavond testen!), dus dan kan op die manier eventueel de temperatuur met 0,1 gewijzigd worden
2. Klopt, maar ik roep tegen mijn horloge dat de ketel naar een temperatuur moet (eigenlijk doe ik dat nooit, want de thermostaat staat altijd goed, maar het zou kunnen in geval ik dat nodig acht)
3. Ook persoonlijk

4. Welk menu? Je drukt op de knop, wacht 1 seconde waarin je kunt zien hoe warm het nu al is, en drukt op een pijltje omhoog of omlaag
5. Persoonlijk

6. Persoonlijk, maar wel de grote kracht van Tado. Honeywell Evohome heeft dit ook, maar in mijn ogen heeft Honeywell geen aandacht voor dit product en is er geen productontwikkeling.
Wat maakt het trouwens uit dat er 11 jaar geleden niet voor modulerend is gekozen? Misschien was dat een niet gekozen optie omdat de bijbehorende thermostaat duurder was? Of er is simpelweg geen noodzaak geweest. Als het oncomfortabel is via de aan/uit constructie had je wel eerder aan de bel getrokken toch?
Even een korte reactie:
1. Afgelopen najaar lag bij mij het internet er voor 4 (!!!) dagen uit. Dat lag niet aan mijn kant, maar was een storing bij de provider.
2. Dit punt gaat voornamelijk om de andere gezinsleden. Als ik b.v. een 1-persoonshuishouden had gehad, dan ik de 0,5 graad een minder groot probleem gevonden.
3. Ja, zoals ik al had aangegeven, zijn veel punten persoonlijk.
4. Bij de Honeywell T6 hoef je niet te wachten en kun je gelijk de temp. instellen (hetzelfde als bij de oude Honeywell Round en ook b.v. bij Nest).
5. Inderdaad persoonlijk, zoals al aangegeven.
6. Idem, en zoals aangegeven is 'smart' en multi-zones de kracht van Tado.
Al met al vraag ik me welke nuance je nu aanbrengt? Ik geef ook aan dat veel punt persoonlijk zijn en (om zeker niet Tado af te kraken) heb ik ook de kracht benoemd van het produkt. Veel zaken 'nuanceer' je nu met jouw opmerkingen, terwijl je veel punten gewoon herhaald (persoonlijk en kracht van het produkt).
En wat betreft je laatste opmerking. In dit geval was het nieuwbouw en was ik destijds niet op de hoogte van modulerend en aan/uit. Echter 11 jaar geleden was modulerend wel al redelijk gangbaar. Stel dat ik niet een nieuwbouwwoning had betrokken maar voor mijn oude woning een nieuwe ketel had uitgezocht, zou ik ongetwijfeld gewezen zijn op het verschil (modulerend: iets minder stookkosten + aangenamer gevoel door minder temp.wisselingen).
Soms moet je ook weten dat iets anders kan (dat de mogelijkheden er zijn) voordat je aan de bel trekt. Ik kwam van een aan/uit ketel, dus wist ik niet beter.