Ik denk dat de afwezigheidstemperatuur niet bedacht is voor meerdere dagen afwezig zijn. Het idee is dat de temperatuur niet zo laag mag worden, dat na enkele uren bij thuiskomst de doeltemperatuur niet gehaald wordt . Voor meerdere dagen weg denk ik ook dat handmatig instellen beter werkt en dan kan je tot vorstbeveiliging.robbie171 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:31:
Dus ik kan die temperatuur van 18,2 niet lager instellen? Raar want als ik een paar dagen niet thuis ben vind ik dat zonde.
Mijn ervaring met de vloerverwarming is overigens dat het vele uren duurt om van 18,5 graden weer terug te komen op 20,5. Als alle warmte uit de vloer is kost het een halve dag om die er weer in te krijgen met tevens een flinke overshoot, weer gevolgd door vele uren geen warmte vraag enz. De afwezigheidstemperatuur is volgens mij echt bedacht en nuttig voor radiatoren en niet voor lage temperatuur systemen. Ik heb De helpdesk overigens een keer of drie mijn algoritme laten aanpassen en nu werkt het bevredigend met de vloerverwarming. Ik moet wel na de nacht tijdens het weer aanwarmen bij ongeveer 19,8 graden de zaak een half uur handmatig op 17 graden zetten, zodat Tado van 100% direct naar 0% gaat. Doe dat meestal als ik de hond ga uitlaten. Na dat half uur zit ik dan bij thuiskomst meestal op 20,1 en gaat Tado rustig modulerend naar de doeltemperatuur van 20,5 en weet die dan redelijk te houden. Doe ik dat niet, dan gaat Tado nog steeds veel te lang door op een te hoog vermogen. Voor mij werkt het zo wel, maar het blijft moeizaam met vloerverwarming.
WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N