DennisUniOn schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:21:
Vandaag mijn Tado thermostaatknoppen ontvangen. Helaas wilt het installeren niet echt lukken. Ik gebruik de Danfoss RA adapter om de thermostartknop te bevestigen, maar deze adapters zijn letterlijk onbruikbaar. Zodra de knop zichzelf gaat kalibreren vliegt de hele knop van de adapter af. Het is me een enkele keer gelukt om hem wel gekalibreerd erop te krijgen, maar zodra ik de knop ook maar aankijk schiet hij er weer af. De knop iets strakker op de adapter draaien heeft ook geen zin want dan schiet hij ook los.
Morgen maar even bellen met de klantenservice. Het zal ongetwijfeld een goed product zijn, maar mijn eerste ervaring is helaas al niet erg goed. Het is geen goedkoop product, dus ze hadden wel wat kwalitatievere adapters morgen meeleveren. Heb iets gelezen over metal adapters, enig idee waar ik deze (snel) kan kopen?
Edit: Ben blijkbaar niet de enige, op Tweakers ook verschillende reacties hierover gevonden en op Reddit ook een aantal.
Ik heb hetzelfde gehad, bij het monteren afgelopen maandag wilde het helemaal niet lukken met de RA adapter. Precies hetzelfde als jij aangeeft. Gelukkig een tweede adapter van de andere radiatorknop geprobeerd. Dit leek wel te werken, maar echt stevig vast zit het niet. Meteen een metalen adapter besteld bij Conrad, maar dat gaat nog even duren voordat die er is.
Vanochtend werd ik zwetend wakker, wat bleek het was 25 graden in mijn kamer. Gisteren eerder naar bed gegaan, rond 20.00 uur en via Google Home de verwarming uitgezet, dat werkte prima, zag ook het symbooltje veranderen op de radiatorknop.
Wat bleek de radiator was gloeiend heet vanmorgen! Gelijk het hele systeem eraf gegooid en de oude knop terug gezet, en de temperatuur zakt nu weer. Volgens de reports van de tado app is de verwarming niet aangegaan, maar hoe kan het dan ineens zo warm zijn @
tado ?
Hieronder de temperatuur logs van tado:
Je kan ook aan de kleuren zien in welke modus tada was.
- Oranje: automatisch als ik thuis ben, 19 graden
- Blauw: automatisch als ik snachts thuis ben, 10 graden
- Grijs: uit
- Groen/zwart: geen idee
Dus de verwarming om 20.00 uur uitgezet en het is eigenlijk alleen maar warmer geworden. Alleen een klein dipje midden in de nacht omdat dan het water niet zo warm is (blokverwarming in een appartement in een flat)
In plaats van energie besparen met tado, heb ik afgelopen nacht dus veel meer verbruikt en ook nog eens slecht geslapen omdat het zo warm was. Over de apps en de bridge enzo ben ik best tevreden. Ik overweeg bijna om het hele pakket terug te sturen, maar ik ga na de kerst het nog eens proberen met de metalen adapters. Vind het zonde dat ik al zoveel geld heb uitgegeven en het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. Als meerdere mensen problemen hebben met de plastic RA adapter, waarom dan niet gewoon een metalen mee leveren?
[
Voor 6% gewijzigd door
guid0o op 20-12-2017 08:46
]