@
tado
Hallo,
Mijn huis wordt verwarmd door stadsverwarming (zonder klep). In de woonkamer heb ik enkel vloerverwarming en boven heb ik in elke ruimte, met uitzondering van de badkamer, losse convectoren. De badkamer heeft vloerverwarming die momenteel gekoppeld is aan de vloerverwarming beneden. De vloerverwarming beneden heeft een zoneklep en is bedraad aangesloten op een Honeywell on/of kamerthermostaat.
Om ervoor te zorgen dat de vloerverwarming in de badkamer apart geregeld kan worden ten opzichte van de vloerverwarming beneden, wil ik nog een zoneklep laten plaatsen. Nu vraag ik mij af of de situatie zoals ik die bedacht heb klopt.
1. Ik schaf een slimme thermostaat starterskit en enkele radiatorknoppen aan. De huidige bedrade thermostaat vervang ik wederom bedraad voor een tado thermostaat die loopt naar de zoneklep voor de vloerverwarming beneden. Met de radiatorknoppen kan ik alle convectoren boven bedienen.
2. Voor de nog te plaatsen (2e) zoneklep voor de vloerverwarming in de badkamer, wil ik de temperatuur enkel via app etc kunnen regelen, maar omdat dat niet via dezelfde thermostaat in de woonkamer kan, moet ik een losse extra thermostaat aanschaffen.
Nu kan ik deze enkel bedraad aansluiten op de 2e zoneklep als ik deze 2e thermostaat bij de verdeler in de ruimte plaats, aangezien er geen extra draden getrokken kunnen worden. Om de 2e thermostaat draadloos in de badkamer te plaatsen, koop ik een extensiekit en verbind ik deze met de 2e zoneklep.
Klopt mijn redenering op deze manier?
Alvast bedankt voor uw reactie.