JT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:59:
Is deze thermostaat ook bruikbaar zonder verbinding te maken met externe servers? Ik wil hem aansturen met lokale domotica apparatuur, bediening vanaf een ander netwerk dan de mijne interesseert me niet zo en geofencing ook niet.
Alleen via Apple HomeKit is echt lokale sturing mogelijk.

Anders gaat de communicatie altijd via onze servers. (eventueel kunt u koppelen aan locale domotica via de API, zoek in dit topic op API en u kunt er veel informatie over vinden).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

tado schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:02:
[...]

Alleen via Apple HomeKit is echt lokale sturing mogelijk.

Anders gaat de communicatie altijd via onze servers. (eventueel kunt u koppelen aan locale domotica via de API, zoek in dit topic op API en u kunt er veel informatie over vinden).
Middels de API is communicatie via externe servers niet mogelijk?

[ Voor 73% gewijzigd door JT op 14-12-2017 12:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

JT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:03:
[...]

Middels de API is communicatie via externe servers niet mogelijk?
Misschien snap ik de vraag niet maar dit is hoe het zou werken:

U heeft tado producten thuis die via de Bridge aan onze servers verbonden zijn.
Middels de API maakt u contact met uw apparaten via onze servers.

• JT

JT

VETAK y0

tado schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:06:
[...]

Misschien snap ik de vraag niet maar dit is hoe het zou werken:

U heeft tado producten thuis die via de Bridge aan onze servers verbonden zijn.
Middels de API maakt u contact met uw apparaten via onze servers.
Ah, zo. Jij zegt:
Domotica -> API @ servers -> thermostaat lokaal

Ik dacht:
Domotica -> API @ thermostaat

Bedankt voor je input :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
JT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:07:
[...]

Ah, zo. Jij zegt:
Domotica -> API @ servers -> thermostaat lokaal

Ik dacht:
Domotica -> API @ thermostaat

Bedankt voor je input :)
Helaas wel, anders was tado een instant buy geweest. Je bent echter volledig afhankelijk van de servers van tado wat betreft app & API.

Ik krijg niet het idee dat er plannen zijn om de thermostaten los van internet aan te kunnen laten sturen, maar als dat wel zo is dan hoor ik dat graag! O-)

• JT

JT

VETAK y0

juptache schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:15:
[...]

Helaas wel, anders was tado een instant buy geweest. Je bent echter volledig afhankelijk van de servers van tado wat betreft app & API.

Ik krijg niet het idee dat er plannen zijn om de thermostaten los van internet aan te kunnen laten sturen, maar als dat wel zo is dan hoor ik dat graag! O-)
Dan zoeken we gewoon verder :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@tado. kudos voor de app update op IOS, met batterij notificaties :)
Het heeft even geduurd, maar dat zijn we helaas ondertussen al gewend van jullie :+ ;)

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 17:47
Hallo allemaal, ik ben mijn Tado slimme thermostaat aan het installeren met 4 slimme radiatorknoppen.

Ik kreeg 2 weken terug bij de installatie te horen dat mijn nefit ketel niet ondersteund werd. Ik heb nu de Nefit Moduline Easy Connect adapter tussen de kabel gezet.

De slimme thermostaat van Tado blijft echter een sleutel aangeven (hij is dus nog niet geconfigureerd). Ik denk dat hij nog vast hangt in het menu dat de nefit ketel niet geschikt is.

Ik wil de installatie graag opnieuw beginnen zodat ik opentherm kan kiezen maar krijg de slimme thermostaat niet verwijderd uit mijn account om hem daarna opnieuw toe te voegen. Wat te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door maykoga op 14-12-2017 18:47 ]

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 09:36
maykoga schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:46:
Hallo allemaal, ik ben mijn Tado slimme thermostaat aan het installeren met 4 slimme radiatorknoppen.

Ik kreeg 2 weken terug bij de installatie te horen dat mijn nefit ketel niet ondersteund werd. Ik heb nu de Nefit Moduline Easy Connect adapter tussen de kabel gezet.

De slimme thermostaat van Tado blijft echter een sleutel aangeven (hij is dus nog niet geconfigureerd). Ik denk dat hij nog vast hangt in het menu dat de nefit ketel niet geschikt is.

Ik wil de installatie graag opnieuw beginnen zodat ik opentherm kan kiezen maar krijg de slimme thermostaat niet verwijderd uit mijn account om hem daarna opnieuw toe te voegen. Wat te doen?
even bellen en dan resetten ze het voor je

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• maykoga
Kodess schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:50:
[...]

even bellen en dan resetten ze het voor je
ja inderdaad, maar ben helaas een uur te laat want ze zijn nu dicht, overdag werk ik.

Jammer dat je dat niet zelf kunt. Zou de helpdesk veel werk besparen

[ Voor 6% gewijzigd door maykoga op 14-12-2017 19:07 ]

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44
maykoga schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:56:
[...]

ja inderdaad, maar ben helaas een uur te laat want ze zijn nu dicht, overdag werk ik.

Emailen is net zo snel, als je nu mailt is het waarschijnlijk morgen voor de lunch gebeurd. Telefonisch sta je anderhalf uur in de wacht..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• Montoya200x
  • Niet online
@maykoga Telefonische ENGELSE helpdesk is volgens mij nog bereikbaar tot 21:00

BTW, welke Nefit heb je, want ik heb ook nog een oude Nefit hangen, ook met een Nefit Easy Connect adapter, voor modulerende aansturing via EMS.

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Kan prima zelf, zoek even in dit forum op installateurshandleiding. Staat volgens mij op de website coolblue.

Edit, hier dus:
https://manuals.coolblue.nl/6d/tado-thermostaat.pdf
maykoga schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:56:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door DeAllerlangste op 14-12-2017 19:58 ]

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 08:49
DeAllerlangste schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:51:
Kan prima zelf, zoek even in dit forum op installateurshandleiding. Staat volgens mij op de website coolblue.

Edit, hier dus:
https://manuals.coolblue.nl/6d/tado-thermostaat.pdf

[...]
Ok ik heb vandaag mijn startkit radiatorknoppen en slimme thermostaat ontvangen! Morgen komen nog extra knoppen binnen. (Triple pack van Coolblue).

Ik wil morgen avond de installatie starten, als echte Tweaker hebben jullie de installateurs handleidg gevolgd of gewoon de reguliere methode? Ik heb namelijk geen zin te moeten wachten op vervolgstappen vanuit Tado in het proces.

De stappen in het de installateurs manual lijken wel erg simpel. Gezien ik een Remeha CV heb bij Stap 5 van Open Therm de Warmwater aansturing gewoon niet activeren dus.(hoef ik de klantenservice niet te vragen deze weer te deactiveren?)

Hoe gaat het na deze manual verder? Alle apparaten alsnog met QR code toevoegen aan de app?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

• maykoga
Montoya200x schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:13:
@maykoga Telefonische ENGELSE helpdesk is volgens mij nog bereikbaar tot 21:00

BTW, welke Nefit heb je, want ik heb ook nog een oude Nefit hangen, ook met een Nefit Easy Connect adapter, voor modulerende aansturing via EMS.
Ik heb de installateurs handleiding gevolgd en met OpenTherm geprobeerd maar dat lukt niet.

Ik moet dus het EMS protocol gebruiken icm de Nefit adapter?

• Montoya200x
  • Niet online
Welke Nefit ketel heb je, zoals ik al eerder gevraagd had ?

[ Voor 38% gewijzigd door Montoya200x op 14-12-2017 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 07:54
Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de Homekit ondersteuning. Ik heb mijn v2 bridge vervangen voor een v3 bridge. De apparaten van Tado reageerde niet in mijn Home app, oplossing van Tado is de de hele home te verwijderen. Gedeeltelijk gelukt inmiddels, maar levert wel veel werk op.

Ik heb daarnaast nog een vreemd probleem en ik hoop da iemand kan helpen. Ik heb 10 slimme radiatorkranen en 9 zie ik er terug in homekit, de laatste alleen niet. Hoe krijg ik deze ook in homekit (zonder de hele home te verwijderen :/, ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maykoga schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:31:
[...]

Ik heb de installateurs handleiding gevolgd en met OpenTherm geprobeerd maar dat lukt niet.

Ik moet dus het EMS protocol gebruiken icm de Nefit adapter?
De Nefit Easy connect kan gebruikt worden om het oude Nefit UBA protocol om te zetten in het Nefit EMS protocol (kijk wel eerst op de site van Nefit of uw ketel geschikt is voor de Easy Connect adapter). tado kan dan aangesloten worden op de easy connect omdat tado het EMS protocol kan sturen.

Voor nieuwere Nefit ketels is de Easy Connect niet nodig want nieuwe Nefit ketels hebben over het algemeen Nefit EMS of OpenTherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 13:51
Een vraag, en met name aan @tado :

Ik heb het gevoel dat mijn radiatorknoppen (die ik in bijna alle kamers heb) totaal waardeloos aan het worden zijn. Nu het kouder wordt gebeurt er het volgende (voorbeeld): temperatuur badkamer komt onder de 21 graden, thermostaat slaan aan, de knop in de badkamer opent. Vervolgens: temperatuur bij de knop wordt binnen 1 minuut 28 graden (letterlijk), omdat deze naast de verwarming in een hoekje hangt, thermostaat slaat weer af, en de badkamer is nauwelijks opgewarmd. Het is er zelfs nog echt koud!

Wat kan ik hier aan doen? Ik weet dat je temperatuurcompensatie kan geven, alleen dit werkt niet aangezien de compensatie niet plaats moet vinden als de verwarming uit staat (als er geen warmte van de radiator straalt dan zal de temperatuur correct zijn).

Op deze manier kan ik onmogelijk mijn vriendin overtuigen om bij dit systeem te blijven. Het feit dat alle knoppen automatisch sluiten is IDEAAL, maar op dit moment werkt het alleen maar tegen, omdat het de knop na openen gelijk weer sluit. De thermostaatknop hoger zetten heeft in dit geval ook geen zin, omdat de max 25 graden is en zelfs dit wordt binnen luttele minuten al bereikt.

Hoe lossen jullie dit op? Hoop op een oplossing!

[ Voor 6% gewijzigd door ericjansen88 op 15-12-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericjansen88 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:55:
Een vraag, en met name aan @tado :

Ik heb het gevoel dat mijn radiatorknoppen (die ik in bijna alle kamers heb) totaal waardeloos aan het worden zijn. Nu het kouder wordt gebeurt er het volgende (voorbeeld): temperatuur badkamer komt onder de 21 graden, thermostaat slaan aan, de knop in de badkamer opent. Vervolgens: temperatuur bij de knop wordt binnen 1 minuut 28 graden (letterlijk), omdat deze naast de verwarming in een hoekje hangt, thermostaat slaat weer af, en de badkamer is nauwelijks opgewarmd. Het is er zelfs nog echt koud!

Wat kan ik hier aan doen? Ik weet dat je temperatuurcompensatie kan geven, alleen dit werkt niet aangezien de compensatie niet plaats moet vinden als de verwarming uit staat (als er geen warmte van de radiator straalt dan zal de temperatuur correct zijn).

Op deze manier kan ik onmogelijk mijn vriendin overtuigen om bij dit systeem te blijven. Het feit dat alle knoppen automatisch sluiten is IDEAAL, maar op dit moment werkt het alleen maar tegen, omdat het de knop na openen gelijk weer sluit. De thermostaatknop hoger zetten heeft in dit geval ook geen zin, omdat de max 25 graden is en zelfs dit wordt binnen luttele minuten al bereikt.

Hoe lossen jullie dit op? Hoop op een oplossing!
U geeft zelf aan dat de Slimme Radiatorknop in een hoekje zit direct naast radiator. Dat is natuurlijk verre van ideaal om de temperatuur voor de kamer te meten.

De enige juiste oplossing (helaas niet goedkoop) staat hier beschreven:
https://support.tado.com/...ing-met-tado-te-bereiken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
Chahid1985 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:20:
Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de Homekit ondersteuning. Ik heb mijn v2 bridge vervangen voor een v3 bridge. De apparaten van Tado reageerde niet in mijn Home app, oplossing van Tado is de de hele home te verwijderen. Gedeeltelijk gelukt inmiddels, maar levert wel veel werk op.

Ik heb daarnaast nog een vreemd probleem en ik hoop da iemand kan helpen. Ik heb 10 slimme radiatorkranen en 9 zie ik er terug in homekit, de laatste alleen niet. Hoe krijg ik deze ook in homekit (zonder de hele home te verwijderen :/, ;))?
Inmiddels gelukt. Oplossing is, een halve dag wachten. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chahid1985
@tado , wordt het in de toekomst mogelijk om de thermostaatknoppen op een halve graad in te stellen. Het fijne aan de slimme thermostaat is het instellen op .1. Ik snap dat dit wellicht niet kan op een radiatorknop. wellicht wel op een halve graad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chahid1985 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:39:
@tado , wordt het in de toekomst mogelijk om de thermostaatknoppen op een halve graad in te stellen. Het fijne aan de slimme thermostaat is het instellen op .1. Ik snap dat dit wellicht niet kan op een radiatorknop. wellicht wel op een halve graad?
Er zijn geen plannen om dit te veranderen.

Als u per 0.1 wil sturen kunt u een Slimme Thermostaat toevoegen als extern meetpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
@tado

Hoe zit het met de mate van water-dichtheid van de knoppen? Mijn radiator op de badkamer hangt naast het bad en de badkamer is toch een vrij vochtige lokatie. Kunnen de knoppen hier tegen?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razor109 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:02:
@tado

Hoe zit het met de mate van water-dichtheid van de knoppen? Mijn radiator op de badkamer hangt naast het bad en de badkamer is toch een vrij vochtige lokatie. Kunnen de knoppen hier tegen?
Officieel niet. De knoppen hebben een rating van IP20. (https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code)
Zolang er goede afzuiging is en er geen direct spatwater op de radiatorknop komt is het over het algemeen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik heb een herz knop , op website Tado staat overigens HerTz dat lijkt me een foutje, het gaat om deze valve;

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fkcsaR/Capture4.png

volgens de website heb ik de adapter erbij gekregen maar ik heb er 5 in het plastic zakje maar niet deze. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.roosemont
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb enkele dagen geleden een tado gekocht. Heb hem momenteel op relais geconfigureerd. Ik heb een modulerende ketel van Junkers maar er hing ondertussen een aan/uit meter op waardoor ik niet zeker was van de aansluiting. Nu zie ik dat zelfs als de temperatuur ruimschoots bereikt is toch weer snel minstens 1 warmtegolfje actief wordt. Wat is het gevolg voor mijn configuratie, betekent dit dat mijn ketel nu continu staat te draaien aangezien gij via de relais niet moduleert? Is dit dan nog wel voordeliger dan de goed afgestelde aan/uit meter?

[ Voor 24% gewijzigd door tim.roosemont op 15-12-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeMade
  • Laatst online: 10-10 09:31
menn0 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:05:
Ik heb een herz knop , op website Tado staat overigens HerTz dat lijkt me een foutje, het gaat om deze valve;

[afbeelding]

volgens de website heb ik de adapter erbij gekregen maar ik heb er 5 in het plastic zakje maar niet deze. Wat nu?
Even contact opnemen met de helpdesk. Je krijgt de juiste dan toegestuurd.
Ik heb ze vorige week ook aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menn0 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:05:

[afbeelding]

tim.roosemont schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:03:
Ik heb enkele dagen geleden een tado gekocht. Heb hem momenteel op relais geconfigureerd. Ik heb een modulerende ketel van Junkers maar er hing ondertussen een aan/uit meter op waardoor ik niet zeker was van de aansluiting. Nu zie ik dat zelfs als de temperatuur ruimschoots bereikt is toch weer snel minstens 1 warmtegolfje actief wordt. Wat is het gevolg voor mijn configuratie, betekent dit dat mijn ketel nu continu staat te draaien aangezien gij via de relais niet moduleert? Is dit dan nog wel voordeliger dan de goed afgestelde aan/uit meter?
Contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

[ Voor 41% gewijzigd door tado op 16-12-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie171
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo,

Ik ga waarschijnlijk een Tado slimme thermostaat in de woonkamer plaatsen met 3 slimme radiator knoppen.
Om de vloerverwarming apart te kunnen bedienen zou ik de honeywell cc 8615 kunnen plaatsen en die door het relais van de slimme thermostaat laten open of dicht gaan.
Nu heb ik gehoord dat de honeywell zoneklep bij openen of sluiten redelijk wat lawaai maakt.
Alternatief zou een thermische motor met een afsluiter kunnen zijn, maar ik weet niet welke spullen ik dan het beste kan nemen. En het systeem moet leeg en een afsluiter er tussen. Ik ben er niet zeker van dat mezelf dat gaat lukken. Dus zal ik een installatiebedrijf moeten laten komen.
Ook weet ik niet zeker of deze combinatie met tado goed zal gaan.

Graag zou ik jullie reacties vernemen over de volgende optie:

Met een extern kastje (relais) voor 220 volt de pomp aan of uit laten schakelen.
Dat kastje moet dan door de Tado worden aangestuurd, zodat als de ingestelde temperatuur bereikt wordt, het relais ervoor zorgt dat de pomp vd vloerverwarming stopt.

Mijn vragen zijn:

- zal dit goed genoeg werken door de vloer minder warm te laten worden.
- welk kastje zou ik dan kunnen ophangen wat de pomp aan en uit kan schakelen (220 volt), maar kan dit doen door de 24 volt relais schakeling van de tado thermostaat?
- op de vloerverwarming zit nu een beveiliging die er voor zorgt dat de pomp al uit gaat als er geen warmtevraag is. Ook in geval de leidingen te warm worden schakelt deze de pomp uit.
Moet ik deze beveiliging er tussen uit halen of laten zitten?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:17
Ik denk dat dat optie 2 (retourneren) wordt. Wat je zelf al aangeeft, bij Tado is deze ook voor dat bedrag te koop. Daarnaast heb je, als je ‘m zelf koopt, nooit gezeur over garantievoorwaarden. Google maar eens op overdraagbaarheid+garantie.... Als je een eenvoudige kassabon hebt zonder naw dan is het geen probleem, maar indien wel factuur met naw, dan kan (hoeft natuurlijk niet) het een probleem zijn. Ook zal in het geval het produkt zodanig niet meer werkt en je je geld terug wil hebben, het geld altijd overgemaakt worden naar de rekening waarvan het betaald is. Nogmaals, een winkel hoeft er niet moeilijk over te doen, maar je kunt er wel last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hallo! Hier een nieuwbakken Tado-gebruiker. Vanwege het dure Toon-abonnement, een binnenkort te plaatsen open haard, en de sterke wens voor zoneverwarming wil ik overstappen op het Tado-systeem. Enthousiast als ik ben heb ik meteen groots ingekocht met een Thermostaat, een bridge, en vele radiatorknoppen. Ik heb een account aangemaakt en enkele onderdelen ook vast bekend gemaakt binnen het account.

So far so good...

Dan de montage van de radiatorknoppen. Ik blijk daar best grote moeite mee te hebben :-( Ik heb van wat ik tot nu toe gezien heb vooral Danfoss-aansluitingen en moet ik de kleine converterring hebben welke ook prima past. Maar zodra de Tado-radiatorknop geplaatst moet worden begint het gedoe; bij een radiator krijg ik de knop prima geplaatst maar wil het ding die nieuwe situatie niet accepteren. Bij een ander wordt de Tado-knop er al meerdere keren eraf gerost door de pin van de verwarming zelf (ook al kan de pin vrij bewegen). Met een score van één succesvol geplaatst knop op drie verschillende radiatoren ben ik nog niet overtuigd van de werking van dit alles.

Heeft iemand een gouden tip voor me?

Reeds geprobeerd:
• De verwarmingpin met een tang vastpakken en een paar keer ruw heen en weer bewegen om mogelijke verkalking te verhelpen.
• Tado-spullen uitwisselen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
@tado

Hallo,

Mijn huis wordt verwarmd door stadsverwarming (zonder klep). In de woonkamer heb ik enkel vloerverwarming en boven heb ik in elke ruimte, met uitzondering van de badkamer, losse convectoren. De badkamer heeft vloerverwarming die momenteel gekoppeld is aan de vloerverwarming beneden. De vloerverwarming beneden heeft een zoneklep en is bedraad aangesloten op een Honeywell on/of kamerthermostaat.

Om ervoor te zorgen dat de vloerverwarming in de badkamer apart geregeld kan worden ten opzichte van de vloerverwarming beneden, wil ik nog een zoneklep laten plaatsen. Nu vraag ik mij af of de situatie zoals ik die bedacht heb klopt.

1. Ik schaf een slimme thermostaat starterskit en enkele radiatorknoppen aan. De huidige bedrade thermostaat vervang ik wederom bedraad voor een tado thermostaat die loopt naar de zoneklep voor de vloerverwarming beneden. Met de radiatorknoppen kan ik alle convectoren boven bedienen.
2. Voor de nog te plaatsen (2e) zoneklep voor de vloerverwarming in de badkamer, wil ik de temperatuur enkel via app etc kunnen regelen, maar omdat dat niet via dezelfde thermostaat in de woonkamer kan, moet ik een losse extra thermostaat aanschaffen.

Nu kan ik deze enkel bedraad aansluiten op de 2e zoneklep als ik deze 2e thermostaat bij de verdeler in de ruimte plaats, aangezien er geen extra draden getrokken kunnen worden. Om de 2e thermostaat draadloos in de badkamer te plaatsen, koop ik een extensiekit en verbind ik deze met de 2e zoneklep.

Klopt mijn redenering op deze manier?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:54
Ik heb zitten kijken naar een Tado. Alleen mijn vriendin draait nachtdiensten. Is daar inmiddels iets voor? (als onderstaand mogelijk is dan hebben we niet echt een probleem).

Tevens vraag ik me af of ik met behulp van geo-fencing de temperatuur kan controleren. Ben ik alleen thuis of samen met mijn vriendin dan 19 graden, is mijn vriendin alleen thuis dan 17 graden (ze is een eskimo volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razor109
Ik heb het Tado systeem met losse radiator knoppen nu 3 dagen in gebruik. Ik moet zeggen het functioneerd prima, installatie via OT ging makkelijk.

@Tado nog 2 vragen.

1. Is er een mogelijkheid om eventueel een goedkope losse thermometer te maken (https://www.robbshop.nl/t...-ZE6wjFGCYqIaAvJsEALw_wcB) zoals Fibaro heeft. De temperatuur offset werkt niet goed, bij verwarmen is er een verschil maar wanner deze even uit.staat.is de.temperatuur gelijk maar denkt Tado dat het 2 graden kouder is. Ik snap dat een losse Smart Thermostaat dit oplost maar ook wel erg prijzig. Een simpel thermometer die gekoppeld wordt aan de bridge lijkt mij veel goedkoper te moeten kunnen en kan het multi zone systeem stuk aantrekkelijker maken. Staat zoiets op de roadmap? Overal een slimme thermostaat ophangen lijkt me.overkill qua functionaliteit en kosten.

2. Kunnen de knoppen op Kinderslot? De kleine vind het tot nu toe nog erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chahid1985
DUX schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:27:
Hallo! Hier een nieuwbakken Tado-gebruiker. Vanwege het dure Toon-abonnement, een binnenkort te plaatsen open haard, en de sterke wens voor zoneverwarming wil ik overstappen op het Tado-systeem. Enthousiast als ik ben heb ik meteen groots ingekocht met een Thermostaat, een bridge, en vele radiatorknoppen. Ik heb een account aangemaakt en enkele onderdelen ook vast bekend gemaakt binnen het account.

So far so good...

Dan de montage van de radiatorknoppen. Ik blijk daar best grote moeite mee te hebben :-( Ik heb van wat ik tot nu toe gezien heb vooral Danfoss-aansluitingen en moet ik de kleine converterring hebben welke ook prima past. Maar zodra de Tado-radiatorknop geplaatst moet worden begint het gedoe; bij een radiator krijg ik de knop prima geplaatst maar wil het ding die nieuwe situatie niet accepteren. Bij een ander wordt de Tado-knop er al meerdere keren eraf gerost door de pin van de verwarming zelf (ook al kan de pin vrij bewegen). Met een score van één succesvol geplaatst knop op drie verschillende radiatoren ben ik nog niet overtuigd van de werking van dit alles.

Heeft iemand een gouden tip voor me?

Reeds geprobeerd:
• De verwarmingpin met een tang vastpakken en een paar keer ruw heen en weer bewegen om mogelijke verkalking te verhelpen.
• Tado-spullen uitwisselen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt.
Koop metalen adapterringen. Dat was de oplossing voor mij. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.roosemont
  • Laatst online: 18-02-2024
Reeds gedaan en enkel doorverwijzing gekregen naar een FAQ artikel rond de betekenis van de streepjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:58
Chahid1985 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:52:
[...]

Koop metalen adapterringen. Dat was de oplossing voor mij. 👍🏻
Ja de metalen adapter van de firma Heimeier is fantastisch, afgelopen week ook geïnstalleerd
Je kunt het ding veelal vinden als Adapter Danfoss RA
Leveranciersnr: 9702-24.700

Let wel, er is ook nog Danfoss RV als je die hebt, dan moet je daar een adapter voor halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Jron667 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:59:
Ik heb zitten kijken naar een Tado. Alleen mijn vriendin draait nachtdiensten. Is daar inmiddels iets voor? (als onderstaand mogelijk is dan hebben we niet echt een probleem).

Tevens vraag ik me af of ik met behulp van geo-fencing de temperatuur kan controleren. Ben ik alleen thuis of samen met mijn vriendin dan 19 graden, is mijn vriendin alleen thuis dan 17 graden (ze is een eskimo volgens mij).
Na wat meer onderzoek gevonden dat er een tijdsframe ingesteld kan worden zodat als mijn vriendin slaapt na een nachtdienst de cv niet onnodig aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-10 21:40
Jron667 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:59:

Je kunt geen instellingen per gebruiker instellen. Het slimme schema kijkt of er wel of niet iemand thuis is. Bij niemand thuis kijkt de afstandsafhankelijke afwezigheidstemperatuur alleen naar de dichtstbijzijnde gebruiker.

Mogelijk dat deze optie er ooit voor tado aan komt, echter ik zou er nog niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00

DUX

blijft ook nu voor Oranje

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 10-10 21:40
Jron667 schreef op maandag 18 december 2017 @ 06:53:
[...]

Na wat meer onderzoek gevonden dat er een tijdsframe ingesteld kan worden zodat als mijn vriendin slaapt na een nachtdienst de cv niet onnodig aan gaat.
Met de tijdsframe bedoel je de timer? Dit is slechts een handmatige directe instelling voor een doeltemperatuur voor de komende X aantal uren/minuten. Ik gebruik het ook om verwarming kort te onderdrukken of te activeren. Je kan de timer niet 'plannen'. Vergelijk het met de timer op je mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
Ik heb wel interesse in de Tado radiator knoppen, ik heb op dit moment echter nog handmatige afsluiters op de radiators. Deze zal ik moeten vervangen voor thermostatische afsluiters als ik het goed heb?

Iemand advies voor afsluiters die goed passen bij de Tado knoppen. Het liefst een type waarbij ik geen adapter ringen nodig heb.
Ik heb deze gevonden:
https://wifithermostaten....PEtuoGqWGEyxoC4wkQAvD_BwE
lijkt mij dat de knoppen hier direct op passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:12:
@tado

Hallo,

Mijn huis wordt verwarmd door stadsverwarming (zonder klep). In de woonkamer heb ik enkel vloerverwarming en boven heb ik in elke ruimte, met uitzondering van de badkamer, losse convectoren. De badkamer heeft vloerverwarming die momenteel gekoppeld is aan de vloerverwarming beneden. De vloerverwarming beneden heeft een zoneklep en is bedraad aangesloten op een Honeywell on/of kamerthermostaat.

Om ervoor te zorgen dat de vloerverwarming in de badkamer apart geregeld kan worden ten opzichte van de vloerverwarming beneden, wil ik nog een zoneklep laten plaatsen. Nu vraag ik mij af of de situatie zoals ik die bedacht heb klopt.

1. Ik schaf een slimme thermostaat starterskit en enkele radiatorknoppen aan. De huidige bedrade thermostaat vervang ik wederom bedraad voor een tado thermostaat die loopt naar de zoneklep voor de vloerverwarming beneden. Met de radiatorknoppen kan ik alle convectoren boven bedienen.
2. Voor de nog te plaatsen (2e) zoneklep voor de vloerverwarming in de badkamer, wil ik de temperatuur enkel via app etc kunnen regelen, maar omdat dat niet via dezelfde thermostaat in de woonkamer kan, moet ik een losse extra thermostaat aanschaffen.

Nu kan ik deze enkel bedraad aansluiten op de 2e zoneklep als ik deze 2e thermostaat bij de verdeler in de ruimte plaats, aangezien er geen extra draden getrokken kunnen worden. Om de 2e thermostaat draadloos in de badkamer te plaatsen, koop ik een extensiekit en verbind ik deze met de 2e zoneklep.

Klopt mijn redenering op deze manier?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Ja uw redenering klopt helemaal mits de 1e zoneklep alleen de woonkamer zal bedienen.

(anders zou de slimme thermostaat in badkamer zowel een signaal moeten sturen naar extensiekit en de slimme thermostaat in woonkamer en dat kan niet.)
Razor109 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:14:
Ik heb het Tado systeem met losse radiator knoppen nu 3 dagen in gebruik. Ik moet zeggen het functioneerd prima, installatie via OT ging makkelijk.

@Tado nog 2 vragen.

1. Is er een mogelijkheid om eventueel een goedkope losse thermometer te maken (https://www.robbshop.nl/t...-ZE6wjFGCYqIaAvJsEALw_wcB) zoals Fibaro heeft. De temperatuur offset werkt niet goed, bij verwarmen is er een verschil maar wanner deze even uit.staat.is de.temperatuur gelijk maar denkt Tado dat het 2 graden kouder is. Ik snap dat een losse Smart Thermostaat dit oplost maar ook wel erg prijzig. Een simpel thermometer die gekoppeld wordt aan de bridge lijkt mij veel goedkoper te moeten kunnen en kan het multi zone systeem stuk aantrekkelijker maken. Staat zoiets op de roadmap? Overal een slimme thermostaat ophangen lijkt me.overkill qua functionaliteit en kosten.

2. Kunnen de knoppen op Kinderslot? De kleine vind het tot nu toe nog erg interessant.
Dank voor feedback over installatie.

1. Op dit moment geen plannen voor omdat we al een temperatuursensor hebben (slimme thermostaat). Natuurlijk iets duurdere oplossing maar geeft ook direct een user interface.

2. zie: https://support.tado.com/...-de-ontwikkelingsroadmap-
Medjai schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:32:
Ik heb wel interesse in de Tado radiator knoppen, ik heb op dit moment echter nog handmatige afsluiters op de radiators. Deze zal ik moeten vervangen voor thermostatische afsluiters als ik het goed heb?

Iemand advies voor afsluiters die goed passen bij de Tado knoppen. Het liefst een type waarbij ik geen adapter ringen nodig heb.
Ik heb deze gevonden:
https://wifithermostaten....PEtuoGqWGEyxoC4wkQAvD_BwE
lijkt mij dat de knoppen hier direct op passen.
Die lijken geschikt te zijn voor M30x1,5 thermostatische knoppen dus zouden zonder adapter geschikt moeten zijn voor tado.

[ Voor 37% gewijzigd door tado op 18-12-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
tado schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:54:
[...]

Ja uw redenering klopt helemaal mits de 1e zoneklep alleen de woonkamer zal bedienen.

(anders zou de slimme thermostaat in badkamer zowel een signaal moeten sturen naar extensiekit en de slimme thermostaat in woonkamer en dat kan niet.)
De 1e zonneklep bedient inderdaad alleen de woonkamer. Bedankt voor de snelle reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 23:23
Ik ben inmiddels al meer dan een jaar gebruiker van een tado thermostaat en een tado slimme radiatorknop. De thermostaat hangt in de kamer, de radiatorknop op zolder in de werkkamer. Ik miste dus nog slimme knoppen in de woonkamer, die dichtgaan als er alleen warmtevraag in de werkkamer is. Anders warmt de woonkamer gewoon mee telkens als de werkkamer warmte vraagt. Ik heb inmiddels slimme knoppen besteld voor de woonkamer om dit op te lossen.

Maar hoe stuurt de thermostaat die knoppen nu precies aan? Er komen er 3 in de woonkamer, maar hebben deze ook nog steeds een thermostaatkraan werking? Of hebben ze alleen nog een open/dicht werking waarbij de thermostaat ze het commando geeft om open/dicht te gaan?

Ik vraag me dit af omdat ik weet dat de voorkant van mijn woonkamer wat sneller warm wordt dan achterin. Stuurt de thermostaat de voorkant dan eerder dicht?

Ik hoop dat ik mijn vraag goed formuleer zo, maar als het onduidelijk is dan probeer ik het anders te vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

je vraagt volgens mij of de knoppen individueel of als groep gestuurd worden, dat is een goede vraag.

daarnaast vraag je eigenlijk nog of de knoppen alleen open/dicht gaan, of ook 25/50/75%.... ook goede vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
henk99 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:38:
Maar hoe stuurt de thermostaat die knoppen nu precies aan? Er komen er 3 in de woonkamer, maar hebben deze ook nog steeds een thermostaatkraan werking? Of hebben ze alleen nog een open/dicht werking waarbij de thermostaat ze het commando geeft om open/dicht te gaan?

Ik vraag me dit af omdat ik weet dat de voorkant van mijn woonkamer wat sneller warm wordt dan achterin. Stuurt de thermostaat de voorkant dan eerder dicht?
In een zone is alles gekoppeld. Alle ventielen gaan dan samen open of samen dicht. Bovendien kan je ze wel als thermostaat bedienen, maar dan ook weer voor de hele zone. Dus als je aan een knop draait en temperatuur bvb op 18 zet, dan wordt dat de nieuwe temperatuur voor de hele zone.

Ook voor de temperatuurmeting zelf kun je kiezen welke component de meting doet. Echter zal de kamerthermostaat bijna altijd een betere bron zijn. De knoppen zitten vlak aan de warmtebron en daarom is temperatuurmeting op zo een knop niet zo denderend (denkt veel te rap dat het warm genoeg is).

De knoppen zijn dus helaas niet bruikbaar om je woonkamer probleem op te lossen. Volgens mij ligt dat vooral aan je installatie. Als het achterin trager warm wordt, kan dat gewoon zijn omdat de radiators daar ondergedimensioneerd zijn. Mogelijk dat waterzijdig inregelen het probleem ook oplost. Dat gebeurt adhv voetventielen waarmee je het debiet kunt regelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 18-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 16:14
(Her)kent iemand deze aansluiting? Ik heb alle opzetstukken geprobeerd, maar geen een lijkt te passen. Het feit dat ik twee linkerhanden heb, helpt ook niet echt, maar zelfs met versterking van een handige buurman kwamen we er niet uit...

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFrLjQHYyjvFEQmOm6bJCg6H/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/shVhLiTumoEYZFaU4ZbOkgXW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DOaL5460u1NKZJDrZzPKWOfN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4icwZn1HFhseXQjIoFBClHSG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/10HbO0GNoVScMIiXfGZ5pseO/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Gecko123 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:15:
[...]

Met de tijdsframe bedoel je de timer? Dit is slechts een handmatige directe instelling voor een doeltemperatuur voor de komende X aantal uren/minuten. Ik gebruik het ook om verwarming kort te onderdrukken of te activeren. Je kan de timer niet 'plannen'. Vergelijk het met de timer op je mobiele telefoon.
Jammer, want ik zou graag zien dat ik het na een nachtdienst met een schema uit zou kunnen schakelen .
Dan houden we het voorlopig nog op de huidige aan-uit met bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:43
pelt schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:06:
(Her)kent iemand deze aansluiting? Ik heb alle opzetstukken geprobeerd, maar geen een lijkt te passen. Het feit dat ik twee linkerhanden heb, helpt ook niet echt, maar zelfs met versterking van een handige buurman kwamen we er niet uit...

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Volgens mij zijn dit draaiknoppen en geen thermostaatknoppen met ventielen. Dit is voor aan/uit draaien van de radiatoren. Je moet thermostaatknoppen hebben met een pin die kan worden ingedrukt.

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
t.oswald schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:02:
[...]

Volgens mij zijn dit draaiknoppen en geen thermostaatknoppen met ventielen. Dit is voor aan/uit draaien van de radiatoren. Je moet thermostaatknoppen hebben met een pin die kan worden ingedrukt.
Hmm. Dat zou mooi zonde zijn. De knop die er nu opzit heeft wel een 1-5 stand en kan je maar een halve tot hele slag draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
pelt schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:07:
[...]

Hmm. Dat zou mooi zonde zijn. De knop die er nu opzit heeft wel een 1-5 stand en kan je maar een halve tot hele slag draaien.
Zeker een probleem!
Het staat er wel, maar ik heb dit misverstand al eerder gezien in het forum. Blijkbaar is Tado daar niet helder genoeg in de voorlichting!

“Slimme Radiatorknoppen vervangen de bestaande thermostatische radiatorknoppen”.

https://support.tado.com/...iatorknoppen-te-monteren-

[ Voor 20% gewijzigd door t.oswald op 18-12-2017 13:16 ]

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 14:46

red bull

Keeps me awake !

t.oswald schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:12:
[...]

Zeker een probleem!
Het staat er wel, maar ik heb dit misverstand al eerder gezien in het forum. Blijkbaar is Tado daar niet helder genoeg in de voorlichting!

“Slimme Radiatorknoppen vervangen de bestaande thermostatische radiatorknoppen”.

https://support.tado.com/...iatorknoppen-te-monteren-
Ik heb een draaiknop met een pin... zal binnenkort eens een foto posten.. ben benieuwd of hier gewoon een Tado knop op kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Er zijn nu meerdere winkels die dezelfde prijs hanteren als bij Tado (199 euro).
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3 Starterkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pelt schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:06:

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Dit ziet er uit als een "niet thermostatische kraan". Die is niet geschikt met onze Slimme Radiatorknoppen en zal eerst vervangen moeten worden door een M30x1,5 geschikte thermostatische kraan. Neem daarvoor contact op met lokale installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 10-10 08:40
Ik wil hier de Nest V3 thermostat met Heatlink vervangen door Tado (met extensie unit?). Hoe eenvoudig is dat te doen? De huidige opzet was al aanwezig. Voor wat ik kan zien is dat er een tweetal kabels van OpenTerm vanuit de CV naar de heatlink gaan. Van de heatlink gaan er weer twee naar beneden naar de Nest Thermostat (ik gok alleen voor 'stroom'?)

Iemand een kabel diagrammetje van? Online materiaal over installatie vinden blijkt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsvr schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:20:
Ik wil hier de Nest V3 thermostat met Heatlink vervangen door Tado (met extensie unit?). Hoe eenvoudig is dat te doen? De huidige opzet was al aanwezig. Voor wat ik kan zien is dat er een tweetal kabels van OpenTerm vanuit de CV naar de heatlink gaan. Van de heatlink gaan er weer twee naar beneden naar de Nest Thermostat (ik gok alleen voor 'stroom'?)

Iemand een kabel diagrammetje van? Online materiaal over installatie vinden blijkt lastig.
Is simpel, zolang u gewoon de originele kabel van de ketel weer direct kan doorverbinden met de kabel naar kamerthermostaat.

U kunt online niets vinden omdat wij persoonlijke stap voor stap instructies maken voor uw systeem via my.tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
tado schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:23:
[...]

Is simpel, zolang u gewoon de originele kabel van de ketel weer direct kan doorverbinden met de kabel naar kamerthermostaat.

U kunt online niets vinden omdat wij persoonlijke stap voor stap instructies maken voor uw systeem via my.tado.com
Dus de twee Open Term kabels die nu uit de CV komen moeten rechtstreeks op de Tado Thermostaat (zonder extensie, want dat gaf jullie setup unit wel aan toen ik mijn setup op gaf) op de NO en COM aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsvr schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:27:
[...]

Dus de twee Open Term kabels die nu uit de CV komen moeten rechtstreeks op de Tado Thermostaat (zonder extensie, want dat gaf jullie setup unit wel aan toen ik mijn setup op gaf) op de NO en COM aansluitingen?
Ze komen rechtstreeks op tado inderdaad, rechtstreeks op OpenTherm.

Graag contact via onze helpdesk om te zorgen dat ook tado weet dat u zonder Extensiekit gaat installeren: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
tado schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:03:
[...]

Dit ziet er uit als een "niet thermostatische kraan". Die is niet geschikt met onze Slimme Radiatorknoppen en zal eerst vervangen moeten worden door een M30x1,5 geschikte thermostatische kraan. Neem daarvoor contact op met lokale installateur.
Dank! Helaas.

Kan ik mijn huurset eventueel nog terugsturen? Of is dit niet mogelijk?

Daarnaast een domme vraag, maar kan elke verwarming omgebouwd worden met een thermostatische kraan? Ik woon in een huurhuis (met stadsverwarming, zonder CV), om het nog iets gecompliceerder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pelt schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:38:
[...]

Dank! Helaas.

Kan ik mijn huurset eventueel nog terugsturen? Of is dit niet mogelijk?

Daarnaast een domme vraag, maar kan elke verwarming omgebouwd worden met een thermostatische kraan? Ik woon in een huurhuis (met stadsverwarming, zonder CV), om het nog iets gecompliceerder te maken.
1. Wij hebben een 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Neem contact op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

2. Meestal kwestie van hoofklep dicht doen en dan water uit systeem. Daarna kan het makkelijk vervangen worden. Maar is meer een klus voor voorjaar omdat het nu niet handig is om de verwarming af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand of de thermostaatkranen van Tado (die ik erg fraai vind), te combineren zijn met woonkamerthermostaten van andere merken voor een zone-setup? En zo ja, welke?

Ik vind de hardware namelijk wel mooi maar heb mijn bedenkingen bij de cloud-afhankelijkheid van Tado.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
JaymzHetfield schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:12:
Weet iemand of de thermostaatkranen van Tado (die ik erg fraai vind), te combineren zijn met woonkamerthermostaten van andere merken voor een zone-setup? En zo ja, welke?

Ik vind de hardware namelijk wel mooi maar heb mijn bedenkingen bij de cloud-afhankelijkheid van Tado.
Is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Heeft iemand een idee welke adapter ik voor deze kraan nodig heb? Er zit een Danfoss thermostaat op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AtrcsFA.jpg

Ik heb het met de RA adapter geprobeerd, maar die springt er meteen weer af na 1 minuut. Dus het lijkt erop dat ik toch een andere nodig heb.

De klantenservice heb ik al gebeld, maar het is te druk dus kan je niet meer bellen. Wel alvast een verzoek via de mail ingediend, maar misschien zijn jullie sneller en kan ik een metalen adapter online kopen vanavond. Bijvoorbeeld zoiets: https://wifithermostaten.nl/adapter-rav-x-m30.html want die plastic dingetjes die er bij geleverd zijn heb ik niet heel veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guid0o schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:01:
Heeft iemand een idee welke adapter ik voor deze kraan nodig heb? Er zit een Danfoss thermostaat op.

[afbeelding]

Ik heb het met de RAV adapter geprobeerd, maar die springt er meteen weer af na 1 minuut. Dus het lijkt erop dat ik toch een andere nodig heb.

De klantenservice heb ik al gebeld, maar het is te druk dus kan je niet meer bellen. Wel alvast een verzoek via de mail ingediend, maar misschien zijn jullie sneller en kan ik een metalen adapter online kopen vanavond. Bijvoorbeeld zoiets: https://wifithermostaten.nl/adapter-rav-x-m30.html want die plastic dingetjes die er bij geleverd zijn heb ik niet heel veel vertrouwen.
Dit lijkt me een kraan die de temperatuur van het water meet en niet de luchttemperatuur ? Altijd handig om ook meerdere foto's van de oude radiatorknop mee te sturen naar onze support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Ai, dat is dan jammer. Moet ik maar eens gaan nadenken of ik multi-zone nou écht zo belangrijk vind en of ik me daarvoor afhankelijk vd Tado cloud wil maken. Andere multi-zone oplossingen vind ik namelijk veel te lelijk om in het zicht te hebben.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaymzHetfield schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:30:
[...]

Ai, dat is dan jammer. Moet ik maar eens gaan nadenken of ik multi-zone nou écht zo belangrijk vind en of ik me daarvoor afhankelijk vd Tado cloud wil maken. Andere multi-zone oplossingen vind ik namelijk veel te lelijk om in het zicht te hebben.
Eventueel via HomeKit kunt u zonder cloud werken. Alles dan helemaal lokaal aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
tado schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:31:
[...]

Eventueel via HomeKit kunt u zonder cloud werken. Alles dan helemaal lokaal aan te sturen.
Bedankt voor deze toelichting, want dat had ik zelf nog niet gezien. Welke functionaliteit loop ik evt. mis als ik voor deze optie kies?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaymzHetfield schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor deze toelichting, want dat had ik zelf nog niet gezien. Welke functionaliteit loop ik evt. mis als ik voor deze optie kies?
Voor eerste installatie gebruikt u gewoon onze cloud en zone stap voor stap online instructies.

Daarna kunt u naast onze eigen app ook HomeKit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

tado schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:24:
[...]

Dit lijkt me een kraan die de temperatuur van het water meet en niet de luchttemperatuur ? Altijd handig om ook meerdere foto's van de oude radiatorknop mee te sturen naar onze support.
Bedankt voor de reactie, ik heb inderdaad meer foto's gestuurd ondertussen naar de support. Wat is het gevolg als dit een kraan is die de temperatuur van het water meet? Kan ik dan geen tado gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:47:
Er zijn nu meerdere winkels die dezelfde prijs hanteren als bij Tado (199 euro).
Tado heeft nu 20% korting op de starterkits.

Ik probeer de klantenservice zo ver te krijgen dat ik voor die prijs mijn huidige gehuurde starterskit kan aanschaffen, maar dat lukt nog niet erg. In het uiterste geval ga ik deze dan maar aanschaffen en mijn huidige huur opzeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Marselaar op 18-12-2017 17:25 . Reden: toevoeging ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marselaar schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:22:
[...]

Tado heeft nu 20% korting op de starterkits.

Ik probeer de klantenservice zo ver te krijgen dat ik voor die prijs mijn huidige gehuurde starterskit kan aanschaffen, maar dat lukt nog niet erg. In het uiterste geval ga ik deze dan maar aanschaffen en mijn huidige huur opzeggen.
De prijzen in onze webshop:
https://www.tado.com/nl/producten

Liggen nu (ongeveer) gelijk aan de retailprijzen:
pricewatch: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Ik zie het. Dat is mooi. Ik zou mijn huidige huur apparatuur graag willen houden en voor deze prijs tot aanschaf over gaan (en de huur dus opzeggen). Hier loopt een ticket over, maar schijnt niet te kunnen. Ik krijg een voorstel dat duurder is dan dit. Als het echt niet kan, dan koop ik wel in een webshop en stuur ik (aan het einde van mijn contract) de boel wel retour. Voor beide partijen omslachtiger lijkt me.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Iemand ervaring als je tado v2 thermostaat niet wilt pairen met het internet bridge kastje.

Diverse malen geprobeerd. Meerde locaties en direct bij de bridge.

Online wel contact met de bridge. Alleen de thermostaat zelf krijgt geen connectie. En uiteindelijk een kruis.

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een vraagje over de extensiekit, waar is deze nu precies voor nodig?

De CV-ketel (Intergas 36/30) wil ik modulair aansluiten via OpenTherm met de Tado thermostaat bekabeld aangesloten in de woonkamer. Nu lees ik op de website van Tado dat de extensiekit nodig is weer de integratie met weersvoorspellingen (eigenschappen op https://www.tado.com/nl/producten/extensiekit). Daarnaast krijg ik via support bericht dat dit nodig is om slimme radiatorknoppen mee te verbinden.

Oftewel als ik zowel de v3 starterskit voor de thermostaat aanschaf heb ik de extensiekit nodig voor de weersvoorspellingen, of om nog extra radiatorknoppen aan te sluiten?

Of kan de v3 thermostaat ook weersvoorspellingen en slimme radiatorknoppen ondersteunen zonder extensiekit?

Ik heb een inbouwdoos van 5cm diep en een diameter van +/- 60/65mm, past hierin de slimme thermostaat (uiteraard zonder frontplaat)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Je leest de zin verkeerd; de extentiekit heeft niets te maken met weersafhankelijk zijn of niet maar wel met draadloos aansturen van je ketel... Wanneer je je ketel draadloos wilt aansturen heb je een extentiekit nodig. In jouw geval is er een kabel en dus is de extentiekit niet nodig!
bundit schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:43:
Ik heb een vraagje over de extensiekit, waar is deze nu precies voor nodig?

De CV-ketel (Intergas 36/30) wil ik modulair aansluiten via OpenTherm met de Tado thermostaat bekabeld aangesloten in de woonkamer. Nu lees ik op de website van Tado dat de extensiekit nodig is weer de integratie met weersvoorspellingen (eigenschappen op https://www.tado.com/nl/producten/extensiekit). Daarnaast krijg ik via support bericht dat dit nodig is om slimme radiatorknoppen mee te verbinden.

Oftewel als ik zowel de v3 starterskit voor de thermostaat aanschaf heb ik de extensiekit nodig voor de weersvoorspellingen, of om nog extra radiatorknoppen aan te sluiten?

Of kan de v3 thermostaat ook weersvoorspellingen en slimme radiatorknoppen ondersteunen zonder extensiekit?

Ik heb een inbouwdoos van 5cm diep en een diameter van +/- 60/65mm, past hierin de slimme thermostaat (uiteraard zonder frontplaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@tado Morgen krijg ik mijn Tado met v3 bridge binnen. Ik heb reeds een Tado account aangemaakt. Online zie ik dat ik een apparaat kan toevoegen. Ongetwijfeld zal dat leiden tot een soort wizard (vooraf natuurlijk eerst de oude thermostaat conform handleiding vervangen door de tado).
Kun je aangeven welke vragen ik kan verwachten gedurende de wizard?
Keuze tussen opentherm en aan/uit? Mijn ketel ondersteunt OT, echter ingesteld op aan/uit (dat wil ik eerst zo houden, later met monteur ooit eens omzetten).
Merk cv ketel? Ook het type? Het merk weet ik, het type/model (nog) niet.
Welke gegevens moet ik allemaal paraat hebben?
Ik wil voorkomen dat ik straks telefonisch contact moet gaan opnemen met tado, of dat ik in een koud huis zit, of dat de oude thermostaat weer terug moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 12:17
Ik zit te dubben een Tado voor HomeKit te nemen. Ik heb een Atag q25c van een paar jaar oud met een atag thermostaat die met twee draden is aangesloten. Sluit ik de Tado ”gewoon” op deze twee draden aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 16:04
Chahid1985 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:20:

Mocht je willen downgraden biedt ik mijn V2 aan voor een ruiling met jouw V3

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chahid1985
MillZ schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:46:
[...]

Mocht je willen downgraden biedt ik mijn V2 aan voor een ruiling met jouw V3
Ben al minder teleurgesteld. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Ik overweeg een Tado aan te schaffen, maar zit nog met een paar vragen:

- op de plaats waar nu de (bedrade) thermostaat zit komt een ingebouwde kast, dus de thermostaat moet verplaatst worden. Als ik het juist heb moet ik een Extension Kit hebben om dit draadloos te doen?

- heeft het nut om één of twee zones te maken met een radiatorknop? Hebben nu ook een thermostaat met schema's, en dit werkt eigenlijk best ok voor het hele huis, alleen is er op het hoogste verdiep een bureau en tv-kamer die niet elke dag gebruikt worden. Hoe ik het liefst zou hebben is dat deze mee verwarmd wordt met het huis (maar bv pas vanaf 20u), en ook manueel terug op een lagere gekozen temp gezet kan worden.

- kan je met een soort user id's gelinkt aan geofencing werken? Ik werk meer thuis dan mijn vriendin, maar voor mij hoeft het niet altijd 20° te zijn, dus het zou handig zijn als het systeem bv. ziet dat als ik overdag thuis ben, enkel de bureauruimte verwarmd moet worden en het hele huis warm stookt als mijn vriendin er aan komt.

- ik werk niet met HomeKit, dus een v3 versie heeft geen toegevoegde waarde voor mij of wel?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door L.Fields op 19-12-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Laatst online: 12-10 08:21
Ik ben ook aan het kijken om een Tado thermostaat en radiatorknoppen te kopen.
Klopt het dat in onderstaande pakketten nu hetzelfde zit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/isbfyvw.png

Er zit namelijk nogal een prijsverschil in (288 v.s. 357 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 14:25
Bart0n schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:21:

[afbeelding]

Dat vraag ik mij ook af want ik wil ook graag een tado aanschaffen met radiatorkranen. Als je beide starterskit koopt het je dus 2x een internetbridge wat mij overbodig lijkt. Voor het prijsverschil kan je zelfs een extra radiatorkraan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dezeppo schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:33:
Ik zit te dubben een Tado voor HomeKit te nemen. Ik heb een Atag q25c van een paar jaar oud met een atag thermostaat die met twee draden is aangesloten. Sluit ik de Tado ”gewoon” op deze twee draden aan?
Voor deze ketel kan ik die vraag alleen beantwoorden als ik het exacte merk en typenummer van uw huidige thermostaat weet. Kunt u die vraag doorsturen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
L.Fields schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:51:
Ik overweeg een Tado aan te schaffen, maar zit nog met een paar vragen:

- op de plaats waar nu de (bedrade) thermostaat zit komt een ingebouwde kast, dus de thermostaat moet verplaatst worden. Als ik het juist heb moet ik een Extension Kit hebben om dit draadloos te doen?

- heeft het nut om één of twee zones te maken met een radiatorknop? Hebben nu ook een thermostaat met schema's, en dit werkt eigenlijk best ok voor het hele huis, alleen is er op het hoogste verdiep een bureau en tv-kamer die niet elke dag gebruikt worden. Hoe ik het liefst zou hebben is dat deze mee verwarmd wordt met het huis (maar bv pas vanaf 20u), en ook manueel terug op een lagere gekozen temp gezet kan worden.

- kan je met een soort user id's gelinkt aan geofencing werken? Ik werk meer thuis dan mijn vriendin, maar voor mij hoeft het niet altijd 20° te zijn, dus het zou handig zijn als het systeem bv. ziet dat als ik overdag thuis ben, enkel de bureauruimte verwarmd moet worden en het hele huis warm stookt als mijn vriendin er aan komt.

- ik werk niet met HomeKit, dus een v3 versie heeft geen toegevoegde waarde voor mij of wel?

Alvast bedankt!
1. Inderdaad Extensiekit naast de ketel installeren (of in de kast) en dan kunt u onze Slimme Thermostaat 100% draadloos gebruiken.
2. U kunt direct de Slimme Radiatorknoppen op zolder toevoegen, of u kunt ze ook later toevoegen. De Slimme Radiatorknoppen kunnen een weekschema hebben.
3. Op dit moment kunt u nog niet instellen dat bepaalde smartphones alleen bepaalde ruimtes moeten verwarmen. Dit komt misschien later met een software update.
4. U kunt dan ook de V2 kopen.

[afbeelding]

glennvho schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:28:
[...]

Dat vraag ik mij ook af want ik wil ook graag een tado aanschaffen met radiatorkranen. Als je beide starterskit koopt het je dus 2x een internetbridge wat mij overbodig lijkt. Voor het prijsverschil kan je zelfs een extra radiatorkraan kopen.
Er is maar 1 starterskit nodig.

De optie met de Slimme Radiatorknoppen + losse thermostaat is dus vaak goedkoper.

[ Voor 59% gewijzigd door tado op 19-12-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:55
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:10:
@tado Morgen krijg ik mijn Tado met v3 bridge binnen. Ik heb reeds een Tado account aangemaakt. Online zie ik dat ik een apparaat kan toevoegen. Ongetwijfeld zal dat leiden tot een soort wizard (vooraf natuurlijk eerst de oude thermostaat conform handleiding vervangen door de tado).
Kun je aangeven welke vragen ik kan verwachten gedurende de wizard?
Keuze tussen opentherm en aan/uit? Mijn ketel ondersteunt OT, echter ingesteld op aan/uit (dat wil ik eerst zo houden, later met monteur ooit eens omzetten).
Merk cv ketel? Ook het type? Het merk weet ik, het type/model (nog) niet.
Welke gegevens moet ik allemaal paraat hebben?
Ik wil voorkomen dat ik straks telefonisch contact moet gaan opnemen met tado, of dat ik in een koud huis zit, of dat de oude thermostaat weer terug moet.
Zodra de thermostaat binnen is, steek je de internet bridge in en begin je met de wizard. Hierin zul je de thermostaat moeten verbinden, deze zal vervolgens een firmware update krijgen. Dit duurt even.

Bekijk de instructies die je krijgt voor het aansluiten van de kabels, is dit niet wat je wilt dan kun je contact opnemen met de helpdesk, via de mail krijg je makkelijker een PDF terug met de juiste instructies en is vaak sneller dan de telefoon.

Zodra je de juiste instructies hebt haal je de oude thermostaat pas van de muur en sluit je Tado aan.

[afbeelding]

Ja, mensen met thermostaatknoppen starterskit zijn geneigd later meer producten (knoppen voor de rest van het huis) te kopen, vandaar dat deze goedkoper aangeboden kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
DRvDijk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:01:
... Geeft @PeterdeBruin's website bij drie golfjes ook altijd 100% aan, of ook wel eens minder?
t.oswald schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:28:
[...]
... Meer dan dit krijg ik niet te zien. Apple probleem?
Er zat een fout in mijn Tado° State pagina waardoor ie voor geen enkele nieuwe aanmelding werkte.
Opgelost, ook voor Safari.
Er is ook wat uitleg toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
FrenzyFreak schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:31:
[...]

Zodra de thermostaat binnen is, steek je de internet bridge in en begin je met de wizard. Hierin zul je de thermostaat moeten verbinden, deze zal vervolgens een firmware update krijgen. Dit duurt even.

Bekijk de instructies die je krijgt voor het aansluiten van de kabels, is dit niet wat je wilt dan kun je contact opnemen met de helpdesk, via de mail krijg je makkelijker een PDF terug met de juiste instructies en is vaak sneller dan de telefoon.

Zodra je de juiste instructies hebt haal je de oude thermostaat pas van de muur en sluit je Tado aan.

[...]

Ja, mensen met thermostaatknoppen starterskit zijn geneigd later meer producten (knoppen voor de rest van het huis) te kopen, vandaar dat deze goedkoper aangeboden kan worden.
Je hoeft geen vragen te beantwoorden van welke merk, model, aan/uit, etc.? Die gegevens worden allemaal automatisch herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberhunter
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-12-2023
Ivm de Atag Q25:

Alle Atag Q25 en Q30 kunnen zelfs met Opentherm werken.

De ketel kan klassiek worden bediend (On/OFF) of met opentherm.

Goed opletten op welke aansluitklemmen de draden verbonden zijn:
- Op positie 20 en 21 aangesloten = Opentherm
- Alle overige soorten of merken kamerthermostaten of regelingen die worden toegepast
moeten beschikken over een potentiaalvrij contact en moeten aangesloten worden op
pos. 22 en 23.

MAAR: de programmatie van de keten moet ook veranderd worden indien Opentherm:
Parameter 60 altijd op "02" voor Opentherm !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:48:
[...]

Je hoeft geen vragen te beantwoorden van welke merk, model, aan/uit, etc.? Die gegevens worden allemaal automatisch herkend?
De wizard vraagt wat voor ketel en voorgaande thermostaat het betreft. Aan/uit of OT laat ie je helaas niet kiezen; als de voorgaande thermostaat aan/uit werkte dan laat de wizard Tado ook aan/uit aansluiten (tenzij dit onlangs veranderd is?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:55
meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:48:
[...]

Je moet ingeven welke thermostaat en ketel je nu hebt en aan de hand daarvan krijg je vervangingsinstructies.

Daarom zal Tado niet ineens OpenTherm aangesloten worden als je nu een aan/uit thermostaat hebt, maar het kan wel als je even contact opneemt met de helpdesk.

Installatie spoiler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PeterdeBruin schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:11:
[...]

De wizard vraagt wat voor ketel en voorgaande thermostaat het betreft. Aan/uit of OT laat ie je helaas niet kiezen; als de voorgaande thermostaat aan/uit werkte dan laat de wizard Tado ook aan/uit aansluiten (tenzij dit onlangs veranderd is?).
FrenzyFreak schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:12:
[...]

Je moet ingeven welke thermostaat en ketel je nu hebt en aan de hand daarvan krijg je vervangingsinstructies.

Daarom zal Tado niet ineens OpenTherm aangesloten worden als je nu een aan/uit thermostaat hebt, maar het kan wel als je even contact opneemt met de helpdesk.

Installatie spoiler ;)
Deze week dan maar even bij de CV ketel kijken welke model dit betreft (merk = Intergas, +/- 11 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
De radiatorknoppen worden aangeduid met een lang nummer. Als je meerdere knoppen binnen een zone hebt zou het bij het (helaas nog steeds frequente) vervangen van batterijen handig zijn als je de knoppen zelf een aanduiding kon geven, b.v. "raam zuid". Bij een melding dat een batterij vervangen moet worden weet je dan gelijk om welke knop het gaat en hoef je niet eerst knoppen te verwijderen om het nummer te controleren.
Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
HGBMason schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:51:
De radiatorknoppen worden aangeduid met een lang nummer. Als je meerdere knoppen binnen een zone hebt zou het bij het (helaas nog steeds frequente) vervangen van batterijen handig zijn als je de knoppen zelf een aanduiding kon geven, b.v. "raam zuid". Bij een melding dat een batterij vervangen moet worden weet je dan gelijk om welke knop het gaat en hoef je niet eerst knoppen te verwijderen om het nummer te controleren.
Weet iemand of dat kan?
In Elgato Eve kan je de Siri naam van een knop een eigen naam geven. Dan herhaalt Siri ook niet meer de heel lange officiële naam na een commando. Ik weet niet of het bij de HomeKit ook kan, want ik heb geen apple tv 4, dus kan ik in de HomeKit niets aanpassen.
Anders wellicht een eenmalig rondje schittermodus en opschrijven wat waar schittert?

[ Voor 4% gewijzigd door t.oswald op 19-12-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Is er geen mogelijkheid om zelf de installatie 'setup' te resetten? Ik heb opgegeven dat ik een Nest V3 thermostaat wou vervangen, dan heb je een extension kit nodig. Maar als ik het goed heb begrepen, kan ik de T1 en T2 OpenTherm kabels ook gewoon doortrekken naar de woonkamer en rechtstreeks op de + en de - van de Tado Thermostaan aansluiten, zonder extensie kit. Right?

Maar, bij de installatie blijft hij nu vragen om een serienummer van de extensie kit... en de helpdesk is telefonisch niet beschikbaar en mailtje ligt er al sinds gisteren ochtend.. Morgen komen ze alle thermostaatkranen vervangen en dan wil ik het werkend hebben natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsvr op 19-12-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 19:54
Nielsvr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:48:
...Maar als ik het goed heb begrepen, kan ik de T1 en T2 OpenTherm kabels ook gewoon doortrekken naar de woonkamer en rechtstreeks op de + en de - van de Tado Thermostaan aansluiten, zonder extensie kit. Right?...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zit een beetje te dubben om ook mijn Nest V3 er uit te gooien die recent een HoneyWell Round modulerend heeft vervangen met T1 en T2. De site geeft hier niets over prijs. Je kan ook niet even een droge run door de installatiewizard doen om te kijken of dit het geval is vanwege die barcode die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 14:25
Ik wil heel graag een volledig systeem aanschaffen met thermostaat, extensiekit en radiatorkoppen maar heb even mijn huidige radiatorknop er afgedraaid en zie dat het een ventiel is dat niet op de tado website staat.

Onze installatie dateert van eind jaren 80 dus ik had al een voorgevoel dat het niet zo simpel zou zijn. Onze cv is volledig voorzien van convectoren die ook uit die tijd dateren. Onze cv ketel is wel vernieuwd en is van het merk Vaillant.

De radiatorkraan daarentegen is van een merk SAR wat mij niet bekend voorkomt. Ik vraag mij dus af of het mits een adapter stuk mogelijk is Tado radiatorknoppen te installeren op mijn radiatoren.

Zie foto's van de radiatorkop hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jKPxr0OpeAVl5svlDi8lBt5o/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bWecBG07Hv3oOoC9SjHHdsiX/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fVWPHF4ulXhjDlv8yrOYWSn2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/riwaB6VWZ82PygwqNCN24Rka/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDTrukpHRTg7mo6n5ytzKWM8/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken om een Tado thermostaat en extension kit te kopen. Ik merkte meteen dat de prijzen bij verschillende retailers sterk kon verschillen.

Amazon.de was lang de goedkoopste, vandaag koopt je de Tado thermostaat (v3) en extension kit voor 279 euro. Wat nog steeds voordeliger is als bij Tado zelf of andere retailers.

Toch even op Amazon.co.uk gekeken en ik had geluk. Tijd geleden stond hij daar een pak duurder als bij ons, maar vandaag kocht ik daar de set voor 210 euro. Ik hoop dat ik een koopje heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
Vandaag mijn Tado thermostaatknoppen ontvangen. Helaas wilt het installeren niet echt lukken. Ik gebruik de Danfoss RA adapter om de thermostartknop te bevestigen, maar deze adapters zijn letterlijk onbruikbaar. Zodra de knop zichzelf gaat kalibreren vliegt de hele knop van de adapter af. Het is me een enkele keer gelukt om hem wel gekalibreerd erop te krijgen, maar zodra ik de knop ook maar aankijk schiet hij er weer af. De knop iets strakker op de adapter draaien heeft ook geen zin want dan schiet hij ook los.

Morgen maar even bellen met de klantenservice. Het zal ongetwijfeld een goed product zijn, maar mijn eerste ervaring is helaas al niet erg goed. Het is geen goedkoop product, dus ze hadden wel wat kwalitatievere adapters morgen meeleveren. Heb iets gelezen over metal adapters, enig idee waar ik deze (snel) kan kopen?

Edit: Ben blijkbaar niet de enige, op Tweakers ook verschillende reacties hierover gevonden en op Reddit ook een aantal.

[ Voor 11% gewijzigd door DennisUniOn op 19-12-2017 23:26 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!