Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:05
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:22:
Kan deze persoon ook zelf doen. Gewoon de betreffende zone anders ijken. Dan kan je instellen dat we pas gaan verwarmen bij -5

Omdat je maximaal een 10 graden offset kan ingeven.

Dan staat er in de app bijvoorbeeld 5 graden boven nul maar dan is de temperatuur in werkelijkheid 5 graden onder nul.
Goede tip @tado! Ik moet zeggen dat ik net als @Verwijderd ook regelmatig last heb van de vorstbeveiliging. Bij ons zijn de radiatoren standaard onder de ramen geplaatst. Als ik 's nachts mijn raam open heb staan wil deze regelmatig aanslaan. De rest van de kamer zal waarschijnlijk een temperatuur hebben die hoger ligt. Ik vind het wel lekker zo frisjes slapen.

Wel jammer dat je een soort kronkel in de kop moet hebben. een 10 graden offset houdt in dat ik mijn temperatuur dan mogelijk op 30 graden moet zetten om de temperatuur (met een gesloten raam) op 20 graden te krijgen... Ai, dat gaat niet. Je bent gelimiteerd tot 25 graden.

@tado nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:55
bikkeltje1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:22:
[...]

Goede tip @tado! Ik moet zeggen dat ik net als @Verwijderd ook regelmatig last heb van de vorstbeveiliging. Bij ons zijn de radiatoren standaard onder de ramen geplaatst. Als ik 's nachts mijn raam open heb staan wil deze regelmatig aanslaan. De rest van de kamer zal waarschijnlijk een temperatuur hebben die hoger ligt. Ik vind het wel lekker zo frisjes slapen.

Wel jammer dat je een soort kronkel in de kop moet hebben. een 10 graden offset houdt in dat ik mijn temperatuur dan mogelijk op 30 graden moet zetten om de temperatuur (met een gesloten raam) op 20 graden te krijgen... Ai, dat gaat niet. Je bent gelimiteerd tot 25 graden.

Ik snap dat een koele slaapkamer fijn is en begrijp de technische beperking waar je op doelt nu.

Maar waarom stook je (ik neem aan overdag) de slaapkamer weer helemaal naar 20... om vervolgens 's nachts weer een raam open te zetten? Als je dan toch wilt verwarmen, zou 15 graden dan niet aangenaam genoeg zijn? Mijn slaapkamers worden overdag ook niet verder gestookt dan 16 graden.

Als we toch op zoek zijn naar een oplossing:
Losse Tado thermostaat in de slaapkamer die niet in de buurt van dat open raam hangt en de temperatuur van de zone meet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Ik ben voornemens om een Tado Radiatorknoppen starterskit aan te schaffen. De hoofdreden is omdat ik graag wil dat de temperatuur in het midden van de huiskamer gemeten wordt ipv vlak naast de radiator. Maar de temperatuur op een afstand kunnen besturen spreekt me ook wel aan. Alleen ik zie in de starterskit geen thermostaat. Moet ik dan nog een Tado Slimme Thermostaat van €129 erbij kopen? Of kan het ook goedkoper opgelost worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@tado Ik zie dat firmware 47.9 inmiddels live is op mijn slimme thermostaat, wat is daar de changelog van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bikkeltje1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:22:
[...]

5 graden offset. Dan heb je een bereik van 0 graden tot 20 graden.
aufbakanleitung schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:47:
Ik ben voornemens om een Tado Radiatorknoppen starterskit aan te schaffen. De hoofdreden is omdat ik graag wil dat de temperatuur in het midden van de huiskamer gemeten wordt ipv vlak naast de radiator. Maar de temperatuur op een afstand kunnen besturen spreekt me ook wel aan. Alleen ik zie in de starterskit geen thermostaat. Moet ik dan nog een Tado Slimme Thermostaat van €129 erbij kopen? Of kan het ook goedkoper opgelost worden?
Dat is de juiste en goedkoopste manier om aan de juiste tado producten te komen.
Montoya200x schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:09:
@tado Ik zie dat firmware 47.9 inmiddels live is op mijn slimme thermostaat, wat is daar de changelog van ?
Bugfixes, vooral een obscuur probleem met setpoint temperatuur die niet juist werd opgehaald vanuit de server zou nu opgelost moeten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door tado op 11-12-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
@tado Weten jullie misschien ook of Bol.com meegaat met de 20% kortingsactie? ik heb namelijk nog een aantal bol.com waardebonnen.
Ik heb stadsverwarming, met een Ferroli Bluecity 300, zijn er bekende uitdagingen en dan kan ik het af met de Tado themostaat v2/v3 (huidige thermostaat grasslin) is bedraad aangesloten.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juncto schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:44:
@tado Weten jullie misschien ook of Bol.com meegaat met de 20% kortingsactie? ik heb namelijk nog een aantal bol.com waardebonnen.
Ik heb stadsverwarming, met een Ferroli Bluecity 300, zijn er bekende uitdagingen en dan kan ik het af met de Tado themostaat v2/v3 (huidige thermostaat grasslin) is bedraad aangesloten.

Alvast bedankt voor uw reactie.
Ik heb geen idee of zij meegaan.

In principe heeft u inderdaad alleen een Slimme Thermostaat Starterskit nodig voor uw systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:54:
[...]

Ik heb geen idee of zij meegaan.

In principe heeft u inderdaad alleen een Slimme Thermostaat Starterskit nodig voor uw systeem.
Hartelijk dank voor uw vlotte en duidelijke antwoord, dan zal ik in december bij jullie een thermostaat en starterset radiatorkrop bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:40
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:48:
Vanaf vandaag loopt onze actie op de staterskits (en op de Slimme Aircobesturing):
https://www.tado.com/nl/producten

De actie loopt tot het einde van dit jaar.
Mooie aanbieding!

Ik heb een combiketel met lage temperatuur, beneden vloerverwarming (en een thermostaat) en boven radiatoren.

Beneden is het altijd behaaglijk, boven zijn er 2 kamers die ik dagelijks voor een paar uur wil verwarmen, maar moeilijk warm te krijgen zijn omdat het beneden dan warm genoeg is.

Waar ik aan denk is het volgende:
- slimme thermostaat in de woonkamer;
- slimme thermostaatknop in slaapkamer 1;
- slimme thermostaatknop in slaapkamer 2;
- slimme thermostaatknop op de verdeler van de vloerverwarming (daar zit nu ook al een knop op).

Wat ik wil is dat de slaapkamer(s) verwarmd worden als dat gewenst is, ook al is het beneden al warm genoeg. Indien dat het geval is, kan de thermostaatknop op de vloerverwarming dan dicht worden gezet afhankelijk van wat de thermostaat in de woonkamer aangeeft, dus niet op basis van wat de thermostaatknop op de verdeler van de vloerverwarming registreert?

Alvast hartelijk bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:10:
[...]

Mooie aanbieding!

Ik heb een combiketel met lage temperatuur, beneden vloerverwarming (en een thermostaat) en boven radiatoren.

Beneden is het altijd behaaglijk, boven zijn er 2 kamers die ik dagelijks voor een paar uur wil verwarmen, maar moeilijk warm te krijgen zijn omdat het beneden dan warm genoeg is.

Waar ik aan denk is het volgende:
- slimme thermostaat in de woonkamer;
- slimme thermostaatknop in slaapkamer 1;
- slimme thermostaatknop in slaapkamer 2;
- slimme thermostaatknop op de verdeler van de vloerverwarming (daar zit nu ook al een knop op).

Wat ik wil is dat de slaapkamer(s) verwarmd worden als dat gewenst is, ook al is het beneden al warm genoeg. Indien dat het geval is, kan de thermostaatknop op de vloerverwarming dan dicht worden gezet afhankelijk van wat de thermostaat in de woonkamer aangeeft, dus niet op basis van wat de thermostaatknop op de verdeler van de vloerverwarming registreert?

Alvast hartelijk bedankt voor de info!
Die knop op de verdeler meet de WATERtemperatuur. Die kunnen wij dus niet vervangen, dan gaat er 80 graden water door de vloer.

Lees dit eens:

Hoe kan tado verschillende zones aansturen in een woning waar er een combinatie van vloerverwarming en radiatoren geïnstalleerd is ?

Ten eerste is het belangrijk om de rolverdeling van een verwarmingssysteem te begrijpen. Traditioneel gezien is er een thermostaat in de woonkamer die de ketel aanstuurt. Als het in de woonkamer te koud is zet deze thermostaat de ketel aan en gaat er warm water stromen naar alle radiatoren en/of vloerverwarmingen in uw huis.

Om een aparte zone aan te sturen heeft tado° Slimme Radiatorknoppen geïntroduceerd. De Slimme Radiatorknoppen kunnen warmte vragen aan de ketel door een signaal te sturen naar de Slimme Thermostaat.

Dit betekent dat de Slimme Radiatorknoppen de Slimme Thermostaat kunnen overrulen en dat heeft tot gevolg dat het in de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt de temperatuur hoger kan worden dan de ingestelde temperatuur voor die kamer.

- Als de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt is voorzien van Radiatoren is dit simpelweg op te lossen door daar ook Slimme Radiatorknoppen toe te passen. Die zullen automatisch dicht gaan om te zorgen dat de juiste temperatuur daar ook aangehouden zal worden.
- Als de kamer waarde Slimme Thermostaat Hangt is voorzien van vloerverwarming is het nodig om een aanpassing te doen aan uw verwarmingssysteem.

Als u vloerverwarming heeft in de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt dan is de volgende optie mogelijk:

- U laat een “zoneklep” plaatsen (tado is geschikt voor zowel normaal open of normaal gesloten kleppen, zowel laagvoltage als 230v) die door het relais in de Slimme Thermostaat aangestuurd zal worden. (Er is dus een bedrade aansluiting tussen Slimme Thermostaat en zoneklep nodig)

Voor de installatie van de zoneklep of het ventiel raden wij aan om contact op te nemen met uw eigen installateur.

De ketel zal aangestuurd worden door onze Extensiekit, die met draden aan de ketel zit aangesloten en de warmteaanvraag van de Slimme Thermostaat en/of Slimme Radiatorknoppen draadloos kan ontvangen.
De overige kamers kunt u aansturen met onze Slimme Radiatorknoppen.

Op deze manier heeft tado de mogelijkheid om de temperatuur in de verschillende kamers van uw woning volledig onafhankelijk van elkaar te regelen.

U kunt [hier](https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000550043) en [hier](https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000533286) meer over dit onderwerp lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

tado schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Nee, helaas werkt de tado heel slecht met NiMH.

Alleen Alkaline of Lithium AAA batterijen werken goed.
Na de lancering van de Slimme Radiatorkranen willen we ook echt de batterijduur aanpakken zodat ze langer meegaan.

Tot die tijd gewoon de goedkoopste alkaline batterijen gebruiken die u kunt vinden. (merk maakt niet uit zolang het maar alkaline is)
Even een oude quote pakken, hoewel er ook recentere zijn over het batterijgebruik. Er wordt al een jaar aangekondigd dit aan te pakken, maar tussen neus en lippen door wordt er ook gezegd dat er (mogelijk) ondersteuning gaat komen voor NiMH-batterijen. Staat dat nog op de planning? Mijn hele huis is inmiddels ingericht op oplaadbare batterijen, en wil de Tado daar inmiddels ook wel van voorzien.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@tado
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Is er geen alternatief voor een zoneklep? Kan er functioneel niet hetzelfde worden bereikt met een slimme knop (en zonder extensiekit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Ik kan tweedehands een Tado slimme thermostaat v.2 en bridge v.2 kopen. Wat zijn de nadelen ten opzichte van de v.3?
Ik begrijp dat de v.3 Apple compatible is? Ik heb zelf een Android telefoon, maar wel een MacBook. Al kan ik me bijna niet voorstellen dat dit uitmaakt.

Wat me ook opvalt is dat de Slimme radiator starterskit (2 knoppen en een bridge v.3) door de korting hetzelfde kost (€159) als gewoon twee losse knoppen (2 x €79). En ik zie bij de Thermostaat nooit echt een versienummer staan, alleen bij de Bridge, dus ik vraag me ook een beetje af of er wel een v.2/v.3 van die thermostaat is of dat dat alleen voor de Bridge geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krisp schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:37:
[...]

Even een oude quote pakken, hoewel er ook recentere zijn over het batterijgebruik. Er wordt al een jaar aangekondigd dit aan te pakken, maar tussen neus en lippen door wordt er ook gezegd dat er (mogelijk) ondersteuning gaat komen voor NiMH-batterijen. Staat dat nog op de planning? Mijn hele huis is inmiddels ingericht op oplaadbare batterijen, en wil de Tado daar inmiddels ook wel van voorzien.
Op de lange termijn zijn we nog naar de opties aan het kijken. In principe werkt NiMH al, maar u krijgt dan continu te zien dat de batterijen leeg zijn (omdat NiMH voltage lager is dan Alkaline).

Dit werkt waarschijnlijk beter:
http://www.akkushop.de/de...tzt-mit-usb-ladefunktion/

Hier zit een voltageregelaar aan die het voltage van die oplaadbare batterijen op 1.5V zal houden.
Nadeel is dat u zo goed als geen waarschuwing krijgt als de batterijen leeg zijn omdat het voltage van 1.5V direct helemaal naar een zeer laag voltage zal gaan (let dus op met vakanties etc..)

Officieel raden wij op dit moment alleen Alkaline batterijen aan.

AAA zijn vrij goedkoop te halen
https://www.beslist.nl/products/r/GP_AAA_40/

AA zijn hier vrij goedkoop te halen:
http://www.ebay.nl/itm/400952624986
of
https://www.beslist.nl/products/r/GP_AA_40/

Misschien dat er nog wat tweakers zijn die nog andere type oplaadbare batterijen werkend hebben ?
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:39:
@tado
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Is er geen alternatief voor een zoneklep? Kan er functioneel niet hetzelfde worden bereikt met een slimme knop (en zonder extensiekit)?
We raden officieel alleen de zoneklep optie aan omdat de verdeler vaak op een plek zit waar ook het bereik minder is. En omdat u de Slimme Thermostaat bedraad aan de zoneklep zet is het dan niet nodig om een tado draadloos apparaat in die vervelende plek te zetten.
aufbakanleitung schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:43:
Ik kan tweedehands een Tado slimme thermostaat v.2 en bridge v.2 kopen. Wat zijn de nadelen ten opzichte van de v.3?
Ik begrijp dat de v.3 Apple compatible is? Ik heb zelf een Android telefoon, maar wel een MacBook. Al kan ik me bijna niet voorstellen dat dit uitmaakt.

Wat me ook opvalt is dat de Slimme radiator starterskit (2 knoppen en een bridge v.3) door de korting hetzelfde kost (€159) als gewoon twee losse knoppen (2 x €79). En ik zie bij de Thermostaat nooit echt een versienummer staan, alleen bij de Bridge, dus ik vraag me ook een beetje af of er wel een v.2/v.3 van die thermostaat is of dat dat alleen voor de Bridge geldt.
Enige verschil tussen V2 en V3 bridge is de Apple HomeKit ondersteuning.

De thermostaat in V3 en V2 starterskit is gelijk. Alleen de bridge is anders.

[ Voor 74% gewijzigd door tado op 11-12-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:10:
[...]

[...]
Als die verdeler van de vloerverwarming niet in de woonkamer zit dan gaat een slimme thermostaat knop hier niet werken. De slimme thermostaat knop moet natuurlijk wel de temperatuur in de woonkamer meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@tado
De verdeler / warmtewisselaar zit in een inbouwkast, hemelsbreed een meter bij de thermostaat vandaan. Qua bereik zal het geen verschil maken. Een thermostaatknop daar zal qua bereik minder problemen hebben dan een knop op zolder.

@Medjai
Daarom wilde ik weten of de thermostaatknop kan schakelen op een andere temperatuur dan gemeten op de knop zelf. Met andere woorden, ik wilde weten of hij kan dienen als iets wat tado "zoneklep" noemt.

[ Voor 31% gewijzigd door ikweethetbeter op 11-12-2017 15:01 . Reden: Antwoord op Medjai ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:58:
@tado
De verdeler / warmtewisselaar zit in een inbouwkast, hemelsbreed een meter bij de thermostaat vandaan. Qua bereik zal het geen verschil maken. Een thermostaatknop daar zal qua bereik minder problemen hebben dan een knop op zolder.
Let OP:
tado kan niet zomaar de knop die nu op de verdeler zit vervangen. Er moet dus toch al een aanpassing gedaan worden om de vloer te regelen.

Zet er gewoon een zoneklep op en sluit die bekabeld aan op de Slimme Thermostaat.

Eventueel kunnen we ook de pomp aan/uit sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@tado
Bedankt!

De pomp gaat automatisch draaien als er een temperatuurverschil tussen beide delen in de warmtewisselaar is. Dat verschil is overigens niet groot, de ketel is een lage temperatuur ketel. Ook zonder regeling komt er nooit 80 graden water door de vloer te stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:58:

@Medjai
Daarom wilde ik weten of de thermostaatknop kan schakelen op een andere temperatuur dan gemeten op de knop zelf. Met andere woorden, ik wilde weten of hij kan dienen als iets wat tado "zoneklep" noemt.
Ah, ik begrijp je vraag nu. Dat zou inderdaad wel een leuke oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medjai schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:05:
[...]

Ah, ik begrijp je vraag nu. Dat zou inderdaad wel een leuke oplossing zijn
Officieel raden we het af. Maar in theorie zou het moeten kunnen.

Let wel op dat de maximale flow van die radiatorkraan wel hoger moet zijn dan de gemiddelde radiatorkraan. Vandaar dat we altijd een zoneklep aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:08:
[...]

Officieel raden we het af. Maar in theorie zou het moeten kunnen.

Let wel op dat de maximale flow van die radiatorkraan wel hoger moet zijn dan de gemiddelde radiatorkraan. Vandaar dat we altijd een zoneklep aanraden.
Het is de radiatorkraan die er vanaf het begin op zat, door de installateur erop gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:10:
[...]

Het is de radiatorkraan die er vanaf het begin op zat, door de installateur erop gezet!
Ja maar die meten vaak de watertemperatuur. En die kunt u NIET vervangen door tado. Dus zoek eerst uit of die knop de water of luchttemperatuur meet. Als hij de luchttemperatuur meet dan zou u hem eventueel door tado kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:49:
[...]

Op de lange termijn zijn we nog naar de opties aan het kijken. In principe werkt NiMH al, maar u krijgt dan continu te zien dat de batterijen leeg zijn (omdat NiMH voltage lager is dan Alkaline).
Nah, ik heb het wel geprobeerd. :P Naast dat ik na 2-3 maanden een mail krijg, wil de thermostaat wel eens op hol slaan als de batterijen wat slechter worden. Dat vermoed ik tenminste. Dan 'detecteert' hij allerlei non-existente aanrakingen op het scherm. :P De oplossing daarvoor is simpel: het scherm niet gebruiken, of (als het gebeurt) meteen de batterijen vervangen.

Op zich zou ik daarmee kunnen leven, dus als het verder geen kwaad kan, schakel ik gewoon om. :) De AA-batterij werkt in mijn geval niet voor de thermostaat helaas. Voor AAA is de spoeling domweg erg dun.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krisp schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:11:
[...]

Nah, ik heb het wel geprobeerd. :P Naast dat ik na 2-3 maanden een mail krijg, wil de thermostaat wel eens op hol slaan als de batterijen wat slechter worden. Dat vermoed ik tenminste. Dan 'detecteert' hij allerlei non-existente aanrakingen op het scherm. :P De oplossing daarvoor is simpel: het scherm niet gebruiken, of (als het gebeurt) meteen de batterijen vervangen.

Op zich zou ik daarmee kunnen leven, dus als het verder geen kwaad kan, schakel ik gewoon om. :) De AA-batterij werkt in mijn geval niet voor de thermostaat helaas. Voor AAA is de spoeling domweg erg dun.
Ik had duidelijker moeten zijn. We kijken vooral naar AA oplaadbare batterijen voor in de Slimme Radiatorknop. Voor in de Slimme Thermostaat, graag alkaline blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:49:
[...]

Enige verschil tussen V2 en V3 bridge is de Apple HomeKit ondersteuning.

De thermostaat in V3 en V2 starterskit is gelijk. Alleen de bridge is anders.
Ik ben van plan een thermostaat (los) aan te schaffen met een Slimme Radiatorknop - Starterskit.

Zit bij de Slimme Radiatorknop - Starterskit ook een V3 bridge?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:15:
[...]

Ja maar die meten vaak de watertemperatuur. En die kunt u NIET vervangen door tado. Dus zoek eerst uit of die knop de water of luchttemperatuur meet. Als hij de luchttemperatuur meet dan zou u hem eventueel door tado kunnen vervangen.
Dat klopt, de thermostaatknop op de warmteverdeler meet de watertemperatuur van de warmtewisselaar. Maar die knop is buiten gebruik, hij is eraf gehaald. Met andere woorden: hij staat altijd open. Dat is gedaan door de installateur bij het tunen van de vloerverwarming. In het begin werkte de vloerverwarming voor geen meter, na het tunen was het beneden geriefelijk.

Volgens de installateur is de thermostaatknop op de warmteverdeler niet nodig, omdat we een lage temperatuur ketel hebben. De installatie werkt nu al 8 jaar "goed" (beneden dan, want boven wordt het niet warm genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 22:56
SanderTje! schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:08:
[...]

Ik ben van plan een thermostaat (los) aan te schaffen met een Slimme Radiatorknop - Starterskit.

Ja,

Er is op de tado site nu een aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:17
SanderTje! schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:08:
[...]

Ja!
Zie: https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen
De smalle bridge is v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:20:
[...]

Dat klopt, de thermostaatknop op de warmteverdeler meet de watertemperatuur van de warmtewisselaar. Maar die knop is buiten gebruik, hij is eraf gehaald. Met andere woorden: hij staat altijd open. Dat is gedaan door de installateur bij het tunen van de vloerverwarming. In het begin werkte de vloerverwarming voor geen meter, na het tunen was het beneden geriefelijk.

Volgens de installateur is de thermostaatknop op de warmteverdeler niet nodig, omdat we een lage temperatuur ketel hebben. De installatie werkt nu al 8 jaar "goed" (beneden dan, want boven wordt het niet warm genoeg).
Toch raad ik het je af. Want als je vloer water te warm wordt. Gaan je voegen er aan de tegel man zij.tegen.mij dat.het water niet warmer dsn 45/50 graden mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:05:
[...]

Toch raad ik het je af. Want als je vloer water te warm wordt. Gaan je voegen er aan de tegel man zij.tegen.mij dat.het water niet warmer dsn 45/50 graden mag worden.
Wij hebben een lage temperatuur ketel. Het CV water wordt nooit warmer dan 45/50 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:23:
[...]

Wij hebben een lage temperatuur ketel. Het CV water wordt nooit warmer dan 45/50 graden!
En hoe doe je dat.met de legionella bacterie omdat tegen te gaan in het water moet je ketel water eigenlijk minimaal 55 graden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:33:
[...]

En hoe doe je dat.met de legionella bacterie omdat tegen te gaan in het water moet je ketel water eigenlijk minimaal 55 graden zijn..
Nee hoor, dit 45 graden circuit is niet gekoppeld aan het drinkwater / douchewater circuit.

En de buizen in de vloer zijn altijd maximaal 45 graden, ook al produceert je ketel water van 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:07:
[...]

Nee hoor, dit 45 graden circuit is niet gekoppeld aan het drinkwater / douchewater circuit.

En de buizen in de vloer zijn altijd maximaal 45 graden, ook al produceert je ketel water van 80 graden.
Dat laatste klopt niet daar is juist die radiator knop voor omdat te voorkomen waarom zit dat ding er anders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:09:
[...]

Dat laatste klopt niet daar is juist die radiator knop voor omdat te voorkomen waarom zit dat ding er anders ...
Lees even mijn bericht van 18:20 terug:
Hier een stukje over de lagetemperatuurketel:
https://www.verwarminginfo.nl/lagetemperatuurketel

9 jaar geleden hadden we een nieuwbouwhuis. Dat moet aan allerlei eisen voldoen. Isolatiewaarde, verwarmingsrendement, ... Daarop wordt een ketel en een type verwarming op uitgezocht. Voor degene die de installatie heeft getekend was een lagetemperatuurketel waarschijnlijk nieuw, want die heeft een thermostaatknop op de verdeler / warmtewisselaar gezet. Niet alleen bij mij, maar ook bij alle buren. Formeel gezien zou een warmtewisselaar niet eens nodig zijn.

De installatie- / onderhoudsmonteur, die de tuning deed, zei dat er wel meer van dat soort fouten waren gemaakt. En die heeft een half jaar na de oplevering ook de knop eraf gehaald, omdat die zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:43
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:09:
[...]

Ik heb een nieuwe Atag combiketel. De maximumtemperatuur voor de verwarming is ingesteld op 50 graden in de ketel zelf. Dit is voor de vloerverwarming prima en verhoogt het rendement van de ketel. De temperatuur voor het warmewater staat via Tado ingesteld op 65 graden. Die twee systemen, verwarming en warmwater hebben niets met elkaar te maken. Als er warmwater gevraagd wordt, gaat de verwarming uit. Pas twee minuten na beëindiging van de warmwatervraag, start de verwarming weer op. Ik heb de knop er overigens nog wel op zitten en ingesteld op 40 graden.

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:17
tado schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:20:
[...]
Als u vloerverwarming heeft in de kamer waar de Slimme Thermostaat hangt dan is de volgende optie mogelijk:

- U laat een “zoneklep” plaatsen (tado is geschikt voor zowel normaal open of normaal gesloten kleppen, zowel laagvoltage als 230v) die door het relais in de Slimme Thermostaat aangestuurd zal worden. (Er is dus een bedrade aansluiting tussen Slimme Thermostaat en zoneklep nodig)

Voor de installatie van de zoneklep of het ventiel raden wij aan om contact op te nemen met uw eigen installateur.

De ketel zal aangestuurd worden door onze Extensiekit, die met draden aan de ketel zit aangesloten en de warmteaanvraag van de Slimme Thermostaat en/of Slimme Radiatorknoppen draadloos kan ontvangen.
De overige kamers kunt u aansturen met onze Slimme Radiatorknoppen.

Op deze manier heeft tado de mogelijkheid om de temperatuur in de verschillende kamers van uw woning volledig onafhankelijk van elkaar te regelen.
Ik lees al enige tijd mee, maar voor mij is het nog niet helemaal duidelijk. Gezien de hoeveelheid vragen hierover zou ik (gratis advies) er zelf iets voor ontwikkelen Tado! Scheelt je ook een hoop vragen denk ik ;-)

Mijn situatie is aardig gelijk;

4 slaapkamers = 4 knoppen
2 badkamers = 2 knoppen
1 Werkplaats = 1 knop
Garage en woonkamer zijn voorzien van vloerverwarming.

Uiteraard hangt de Thermostaat (v3, bedraad) aangesloten in de woonkamer.

Vragen:
Ik schaf iets aan als dit en sluit de draden aan op mijn thermostaat?
De extensiekit zorgt vervolgens voor de knoppen?

Ik voel me enorm dom om dit te vragen.. Maar heb nog niet eerder een degelijk systeem aangesloten..
Daarbij is het allemaal niet gratis, dus bestel wel graag het goede :)

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 16:04
Ik baal ervan dat ik te snel voor de V2 versie ben gegaan. Té vroeg gekocht... nu geen HomeKit voor mij?
Of is er een Workaround?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MillZ schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:42:
Ik baal ervan dat ik te snel voor de V2 versie ben gegaan. Té vroeg gekocht... nu geen HomeKit voor mij?
Of is er een Workaround?
Via tado kun je voor 50 euro excl. verzendkosten een v3 kopen. Neem daarvoor contact op met Tado. De v2 is trouwens een lange tijd verkocht met daarin een voucher waarmee je kosteloos een v3 kunt bestellen. Wellicht heb je een dergelijke voucher.
Marktplaats in de gaten houden, kan misschien ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 23:23
Ik heb een vreemd issue met mijn Tado thermostaat en 1 slimme knop. Ik heb twee zones; de benedenverdieping met de Tado thermostaat en een werkkamer op zolder met slimme thermostaat.
Beide ruimtes warmen volgens mij netjes op en bereiken snel genoeg de gewenste temperatuur volgens mij (ik stook met 65 graden). De warmtevraag op de beneden verdieping wordt steeds minder en blijft netjes laag de rest van de avond. De zolderkamer heeft echter al lang de ingestelde 20 graden bereikt, maar blijft de hele tijd maximaal warmte vragen. In de Tado app zie ik dat de zolder de 20 graden heeft bereikt, maar toch blijft hij vragen....3 streepjes zelfs.Het is ook in de grafiek terug te zien dat hij op het hoogste warmtevraag niveau blijft. Waarom is dit? Zoveel warmte verlies is er echt niet op de (geisoleerde) zolderkamer.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/63/ba/cVMIyzKZ_t.png
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/b5/33/WR2aIGuf_t.png
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/01/3e/VZHHpcQ1_t.png
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/cc/cc/tO7L3XQA_t.png

[ Voor 51% gewijzigd door henk99 op 11-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Besteld!

Heb een Slimme Radiatorknop - Starterskit + losse Thermostaat gekocht. Totaal voor nu 288 euro.
De thermostaat starterskit is 229 euro normaal, maar heb bewust een losse thermostaat gekocht omdat bij de Radiatorknop Starterskit ook al een Bridge zat. Dus eigenlijk met deze combinatie een gratis radiatorknop.

Ben erg benieuwd!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:58
De tado.com heeft een probleem met een verlopen certificaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:07:
[...]

dit klopt toch niet ? als je water warmer is worden je buizen ook warmer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:32:
[...]

Komt bij jou het warme kraanwater uit cv???

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.oswald schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:42:
[...]

Komt bij jou het warme kraanwater uit cv???
ja want

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St4ck3r
aufbakanleitung schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:43:
Wat me ook opvalt is dat de Slimme radiator starterskit (2 knoppen en een bridge v.3) door de korting hetzelfde kost (€159) als gewoon twee losse knoppen (2 x €79).
Je kan altijd beter de starterskit kopen (met de korting in elk geval)...
De v3 bridge die erbij zit raak je via marktplaats binnen 24h kwijt voor € 45,- (eigen ervaring, was een hoop interesse in!)

€ 159,- minus € 45,- = € 114,- / 2 radiatorknoppen = € 57,- per knop.
Als je er een hoop moet hebben, is dat best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:29
gri- schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:21:
Sinds kort heb ik Android Oreo op mijn Oneplus 3T geinstalleerd.
Sindsdien komt het voor dat Tado niet goed de locatie bijwerkt van mijn telefoon, kan niet zeggen hoe vaak want je kijkt nou eenmaal niet constant naar je locatie :)
Ik heb battery optimization uit staan voor Tado, verder ook geen apps om batterij te besparen die het zouden kunnen sluiten.
Heb ook het gevoel dat Tado niet standaard (meer) opstart na een herstart van de telefoon.

Iemand anders hier ook ervaring mee of een tip om dit op te lossen?
Ik heb exact hetzelfde probleem. @tado is er een probleem met Android Oreo support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat jullie niet helemaal op 1 lijn zitten. Als ik het goed begrijp bedoelt hij dat het watertemperatuur in de vloer max 50 graden is (omdat hij een lage temperatuur CV heeft). Ook al is het kraanwater 80 graden, de vloer blijft max 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:08:
[...]

Ik denk dat jullie niet helemaal op 1 lijn zitten. Als ik het goed begrijp bedoelt hij dat het watertemperatuur in de vloer max 50 graden is (omdat hij een lage temperatuur CV heeft). Ook al is het kraanwater 80 graden, de vloer blijft max 50.
dat bedoel ik dus als je water temp van CV 80 is worden de buizen ook warmer al beweerd @ikweethetbeter van niet . ik heb het dus niet over kraan water

meer warmte betekend gewoon weg warmere buizen daar is die knop eigenlijk voor bedoelt om te zorgen dat je vloer water niet warmer dan 55 graden wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
koenie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. @tado is er een probleem met Android Oreo support?
tado in "Tado Smart Thermostat Topic" Hierin wordt dit probleem al besproken. Je moet eigenlijk twee lagen diep. En je moet Tado regelmatig via de app gebruiken :-) Er is ook een uitleg voor Android 7 die al veel duidelijk maakt https://support.tado.com/...ougat-on-Samsung-Devices-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:13:
[...]

dat bedoel ik dus als je water temp van CV 80 is worden de buizen ook warmer al beweerd @ikweethetbeter van niet . ik heb het dus niet over kraan water
Dat is het 'm nou juist, hij heeft het volgens mij wel over het warme kraanwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
[...]

meer warmte betekend gewoon weg warmere buizen daar is die knop eigenlijk voor bedoelt om te zorgen dat je vloer water niet warmer dan 55 graden wordt
Bij het stoppen van verwarmen van warm water wordt de restwarmte in de ketel inderdaad meestal afgevoerd via het verwarmingscircuit. Vandaar dat de pomp van de CV ketel op dat moment aanslaat.

Maar aangezien de ketel dan stopt met stoken, is dit een zeer kleine hoeveelheid heel warm water. Dit warmt de buizen al een deel op en koelt dus af, daarna gaat het de vloerverarmingsverdeler in, die het mengt met koeler water en dan gaat het de vloer in.

Zelfs al gaat dit met 60 graden de vloer in, die warmte verdwijnt heel snel en het water dat erachteraan komt (vloerverwarmingspomp loopt) is weer koeler. Voor temperatuurwijziging of schade aan de vloer moet je de vloer een stuk langer (te) warm stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:39:
[...]

Bij het stoppen van verwarmen van warm water wordt de restwarmte in de ketel inderdaad meestal afgevoerd via het verwarmingscircuit. Vandaar dat de pomp van de CV ketel op dat moment aanslaat.

Maar aangezien de ketel dan stopt met stoken, is dit een zeer kleine hoeveelheid heel warm water. Dit warmt de buizen al een deel op en koelt dus af, daarna gaat het de vloerverarmingsverdeler in, die het mengt met koeler water en dan gaat het de vloer in.

Zelfs al gaat dit met 60 graden de vloer in, die warmte verdwijnt heel snel en het water dat erachteraan komt (vloerverwarmingspomp loopt) is weer koeler. Voor temperatuurwijziging of schade aan de vloer moet je de vloer een stuk langer (te) warm stoken.
dus eigenlijk zit die tempratuur kraan op de verdeler voor de show ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
henk99 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:08:
De zolderkamer heeft echter al lang de ingestelde 20 graden bereikt, maar blijft de hele tijd maximaal warmte vragen. In de Tado app zie ik dat de zolder de 20 graden heeft bereikt, maar toch blijft hij vragen....3 streepjes zelfs.
Maar wordt het ook warmer dan 20° op de zolder ? Want het is even goed mogelijk dat Tado moet blijven stoken gewoon al om de temperatuur op 20 te kunnen houden. Zolang het niet significant warmer wordt dan 20° doet Tado gewoon netjes wat het moet doen.
Nu als hij blijft stoken, zou het ook willen zeggen dat hij de temperatuur niet hoger krijgt. Check eens wat er gebeurt als je de thermostaat op 22 zet ? Als hij dan wel tot 22 geraakt, lijkt er wel iets bizar aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:02:
[...]

dus eigenlijk zit die tempratuur kraan op de verdeler voor de show ?
Nee, bij normale HR ketels met fabrieksafstelling en/of de meeste huizen met normale radiatoren naast vloerverwarming is een stooktemperatuur van 65 graden of warmer heel normaal. Dit betekent dat de ketel bij 100% vraag continue 65 graden water levert.

De knop op de verdeler zorgt er bij deze huizen voor dat de watertemperatuur in de verdeler niet boven de bv 40 graden uitkomt, door te mengen met koud retourwater.

Waarom stook je dan op 65 graden?
De capaciteit van een normale radiator wordt op de ruimte afgestemd met een vermogensberekening op 60 graden water. Bij een lagere watertemperatuur instelling op de ketel zijn er dus (theoretisch) veel huizen die niet meer op temperatuur kunnen komen als het buiten goed vriest.

Nieuwbouw of goed geïsoleerde woningen kunnen tegenwoordig Lage Temperatuur Verwarming toepassen (LTV). Door weinig warmteverlies in de woning, speciale LTV radiatoren of door overal vloerverwarming toe te passen, kan het hele huis toch warm worden met een lagetemperatuurketel van 45 graden.

Met zo'n lagetemperatuurketel zal de knop op de verdeler dus inderdaad weinig tot geen toegevoegde waarde hebben. Maar haal hem niet uit een normaal verwarmingscircuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koenie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat elke app ontwikkelaar altijd tijd nodig heeft om een nieuwe OS versie volledig te ondersteunen. Op dit moment ben ik niet op de hoogte van problemen op Android Oreo. Maar er zijn natuurlijk ook nog niet veel klanten die die update al hebben ontvangen.

Ik weet dat er over 2-4 weken een grote update voor onze Android app aan zit te komen die waarschijnlijk de problemen oplost.

[ Voor 14% gewijzigd door tado op 12-12-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Laatst online: 10-10 16:29
tado schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat elke app ontwikkelaar altijd tijd nodig heeft om een nieuwe OS versie volledig te ondersteunen. Op dit moment ben ik niet op de hoogte van problemen op Android Oreo. Maar er zijn natuurlijk ook nog niet veel klanten die die update al hebben ontvangen.

Ik weet dat er over 2-4 weken een grote update voor onze Android app aan zit te komen die waarschijnlijk de problemen oplost.
Thanks voor deze verduidelijking.
Dat een ontwikkelaar tijd nodig heeft om de ins en outs van een nieuwe versie te snappen en eventuele hieruit voortvloeiende problemen op te lossen lijkt me logisch. Echter is Oreo nu al bijna 4 maanden uit en de eerste preview stamt alweer uit maart dit jaar. Genoeg tijd gehad lijkt me om deze locatie problematiek te onderkennen en te verhelpen.
Raindeer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:17:
[...]

tado in "Tado Smart Thermostat Topic" Hierin wordt dit probleem al besproken. Je moet eigenlijk twee lagen diep. En je moet Tado regelmatig via de app gebruiken :-) Er is ook een uitleg voor Android 7 die al veel duidelijk maakt https://support.tado.com/...ougat-on-Samsung-Devices-
Deze uitleg is specifiek voor Samsung devices. Wij hebben beide een OnePlus device die deze additionele instellingen niet heeft. Allen battery optimization kan worden uitgezet en dat hebben wij beide gedaan. Toch zijn er vaak problemen met de locatie sinds de update naar Android 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
[...]

Helaas, ik geef het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Verwijderd
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een lage temperatuur ketel. Die verwarmt het water voor de cv tot fantastische legionella kweekvijver van 45-50 graden.

Bij een vloerverwarming hebben de leidingen in de vloer ook een temperatuur van ongeveer 45 graden (ook als je geen lage temperatuur ketel hebt, maar dan is een warmtewisselaar noodzakelijk).

Ongeacht de temperatuur van het cv water, wordt het warme kraanwater tot ongeveer 70 graden verwarmd.

Het warme kraanwater en het warme verwarmingswater zijn twee volledig gescheiden watercircuits. Het legionella warme water kan niet bij het warme kraanwater komen (en omgekeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:14:
@Verwijderd
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een lage temperatuur ketel. Die verwarmt het water voor de cv tot fantastische legionella kweekvijver van 45-50 graden.

Bij een vloerverwarming hebben de leidingen in de vloer ook een temperatuur van ongeveer 45 graden (ook als je geen lage temperatuur ketel hebt, maar dan is een warmtewisselaar noodzakelijk).

Ongeacht de temperatuur van het cv water, wordt het warme kraanwater tot ongeveer 70 graden verwarmd.

Het warme kraanwater en het warme verwarmingswater zijn twee volledig gescheiden watercircuits. Het legionella warme water kan niet bij het warme kraanwater komen (en omgekeerd).
Wamrte wisselaar ? Er zit hier alleen een groep verdeler niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:17:
[...]

Wamrte wisselaar ? Er zit hier alleen een groep verdeler niet meer
Even goed lezen: bij een hoge temperatuur ketel is een warmtewisselaar vereist, bij een lage temperatuur ketel niet.

Waarom ga je zover off topic? Wil je alles van verwarmingen weten, of wil je je punt maken? Als het eerste het geval is, moet je dat even duidelijk maken, ik heb namelijk het idee dat je de discussie zit te vervuilen met onzin, waardoor de echte vragen minder opvallen en daardoor niet beantwoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:25:
[...]

Even goed lezen: bij een hoge temperatuur ketel is een warmtewisselaar vereist, bij een lage temperatuur ketel niet.

Waarom ga je zover off topic? Wil je alles van verwarmingen weten, of wil je je punt maken? Als het eerste het geval is, moet je dat even duidelijk maken, ik heb namelijk het idee dat je de discussie zit te vervuilen met onzin, waardoor de echte vragen minder opvallen en daardoor niet beantwoord worden.
En zit die warmte wisslaar in de verdeler.?
Ik wil gewoon begrijpen waar dit en dat. Als je aan 4 man advies vraagt krijg je vaak 3 verschillende opties ..

Ik wil ook liever geen zoneklep omdat de verdeler op een ruk lokatie zit e dat weer behoorlijk in de kosten loopt omdat te plaatsen. Dus als k weg kom zonder em dan met de radiator.kraan op de verder graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Twixie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:20:
[...]

Maar wordt het ook warmer dan 20° op de zolder ? Want het is even goed mogelijk dat Tado moet blijven stoken gewoon al om de temperatuur op 20 te kunnen houden. Zolang het niet significant warmer wordt dan 20° doet Tado gewoon netjes wat het moet doen.
Nu als hij blijft stoken, zou het ook willen zeggen dat hij de temperatuur niet hoger krijgt. Check eens wat er gebeurt als je de thermostaat op 22 zet ? Als hij dan wel tot 22 geraakt, lijkt er wel iets bizar aan de hand.
Ja, het wordt makkelijk warmer als je dat instelt. Ik heb hem net even op 22 gezet om een screenshot te kunnen maken. Maar zoals je ziet gaat dat makkelijk. Volle warmtevraag blijft echter staan.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/d5/3b/wFADKYwB_t.png
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/c5/bf/LmzAZWk1_t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eddie_
  • Laatst online: 12-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:32:
[...]

En zit die warmte wisslaar in de verdeler.?
Ik wil gewoon begrijpen waar dit en dat. Als je aan 4 man advies vraagt krijg je vaak 3 verschillende opties ..

Ik wil ook liever geen zoneklep omdat de verdeler op een ruk lokatie zit e dat weer behoorlijk in de kosten loopt omdat te plaatsen. Dus als k weg kom zonder em dan met de radiator.kraan op de verder graag.
Hallo Mike, volgens mijn begrijp je niet dat je CV-verwarmingscircuit en je verwarmde kraanwater 2 aparte dingen zijn?
Dat je warme kraanwater verwarmd wordt tot 60 graden, heeft helemaal geen effect op de temperatuur van je CV-verwarmingscircuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
henk99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:41:
[...]
Ja, het wordt makkelijk warmer als je dat instelt. Ik heb hem net even op 22 gezet om een screenshot te kunnen maken. Maar zoals je ziet gaat dat makkelijk. Volle warmtevraag blijft echter staan.
Ok, maar wat gebeurt dan na die volle warmtevraag ? Want het is niet de warmtevraag die van belang is, maar hoe de temperatuur dan evolueert als gevolg van die warmtevraag. Ik zou immers denken dat als je bij 20° een volle warmtevraag blijft hebben, dan moet die temperatuur toch binnen het uur doorschieten naar 22° of meer ? Als dat niet het geval is, zou ik bijna denken dat er iets mis is met de temperatuursmeting van je Tado knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 16:04
meesje schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:49:
[...]

Via tado kun je voor 50 euro excl. verzendkosten een v3 kopen. Neem daarvoor contact op met Tado. De v2 is trouwens een lange tijd verkocht met daarin een voucher waarmee je kosteloos een v3 kunt bestellen. Wellicht heb je een dergelijke voucher.
Marktplaats in de gaten houden, kan misschien ook een optie zijn.
Tado biedt mij een oplossing aan om de bridge te kopen voor 129,- euro.
50,- euro is nog redelijk inderdaad, maar dat voorstel krijg ik niet.
Eerste kopers van Tado die het afgelopen jaar hebben geslapen hebben nu pech gehad.
Zonde...

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij heb je vorig jaar al het nodige aan gericht advies gehad voor je thuis situatie van Tado zelf, toen je aan je kortstondige, maar ontevreden verlopen voor JOU, Tado avontuur begon :
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2016 @ 10:23:
[...]
Er is alleen onder een thermostaat aanwezig. Zodra jullie de radiator koppen uitleveren wordt deze op de vloerverwarming unit geplaatst hier is een extra voorziening voor gemaakt (was voorbereid op evohome)

Zodat deze aparte ruimtes apart verwarmt kunnen worden .elk vertrek heeft boven zijn. Eigen radiator .

Ketel is een rehma clanta cv5 uit me hooft zo dat straks even nakijken

Ik heb een mailtje gestuurd
Dus waarom nu al die vragen weer, waarop je ALLANG het antwoord al gekregen hebt, want je verwarmings installatie thuis, is nog steeds zoals die was zoals in 2016...

Voor specialistische verwarmings vragen hebben de meesten dit topic al gevonden :+ :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
MillZ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:04:
[...]

Tado biedt mij een oplossing aan om de bridge te kopen voor 129,- euro.
50,- euro is nog redelijk inderdaad, maar dat voorstel krijg ik niet.
Eerste kopers van Tado die het afgelopen jaar hebben geslapen hebben nu pech gehad.
Zonde...
Die prijs staat totaal niet in verhouding met de prijs van de starterkits. Je hebt b.v. twee radiatorknoppen + v3 bridge voor 200 euro. En nu zelfs met 20% korting voor de prijs van 160 euro. Dat zou dan betekenen dat je voor twee radiatorknoppen 30 euro betaalt.......... 8)7

@tado Hopelijk kun jij hier in duidelijkheid gaan geven. Ik ben me er van bewust dat jij als medewerker van Tado achter het product en beleid hoort te staan. Maar een bridge van 130 euro is toch buiten proportioneel?

@MillZ Ik zou nu goed Marktplaats of V&A op tweakers in de gaten houden. Ongetwijfeld zullen er nu met de 20% korting actie potentiële kopers een starterset kopen i.p.v. losse producten (met het oog op dat de v3 bridge snel verkocht is). Ik had al gelezen dat ie zo weg is voor 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Twixie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:48:
[...]

Ok, maar wat gebeurt dan na die volle warmtevraag ? Want het is niet de warmtevraag die van belang is, maar hoe de temperatuur dan evolueert als gevolg van die warmtevraag. Ik zou immers denken dat als je bij 20° een volle warmtevraag blijft hebben, dan moet die temperatuur toch binnen het uur doorschieten naar 22° of meer ? Als dat niet het geval is, zou ik bijna denken dat er iets mis is met de temperatuursmeting van je Tado knop.
Ik heb toch maar even met Tado gebeld hierover. De medewerker vertelde dat het instelling is die zij op afstand kunnen wijzigen. Het gaat om de 'integrale'. Heeft te maken met de demping van de regeling. Hij heeft dit anders gezet, en kijk dit nu even een weekje aan.

Ik begrijp je vraag overigens wel. Dit dacht ik zelf namelijk ook. Als de ketel volop zou blijven branden dan zou het toch door moeten schieten, maar dat is dus niet zo. Als ik hem op 22 zet, dan is hij daar binnen 0,5-1 uur, maar vervolgens blijven die 3 warmtevraag streepjes aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat wil ik ook graag!

Bij mijn verdeler zit een radiatorknop die momenteel geen functie heeft, om de eenvoudige reden dat de cv monteur de thermostaatknop verwijderd heeft. Er was daar eigenlijk ook geen thermostaatknop nodig, omdat mijn cv installatie op lage temperatuur werkt.

@tado
Ik weet dat je een zoneklep (door een cv monteur geïnstalleerd) en een extensiekit adviseert, maar gaat in mijn situatie (lage temperatuur ketel, radiatorknop voor de wisselaar overbodig) een slimme radiatorknop van tado, bestuurd door de slimme thermostaat in de woonkamer, ook werken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
henk99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:
[...]
Ik heb toch maar even met Tado gebeld hierover. De medewerker vertelde dat het instelling is die zij op afstand kunnen wijzigen. Het gaat om de 'integrale'. Heeft te maken met de demping van de regeling. Hij heeft dit anders gezet, en kijk dit nu even een weekje aan.
Dat klinkt gewoon als wat parameter tweaking in de wiskundige modellen die Tado gebruikt voor de aansturing. Je zit immers met zaken als inertie, afkoeling, etc... dat het niet zo simpel is als: opwarmen tot 20° en dan ineens alles uit, want dan krijg je zeker en vast overshoots omdat de radiator ook nog wel effen warmte blijft afgeven nadat je de heet-water-toevoer dicht draait.
henk99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:
Ik begrijp je vraag overigens wel. Dit dacht ik zelf namelijk ook. Als de ketel volop zou blijven branden dan zou het toch door moeten schieten, maar dat is dus niet zo. Als ik hem op 22 zet, dan is hij daar binnen 0,5-1 uur, maar vervolgens blijven die 3 warmtevraag streepjes aan staan.
Maar je hebt nog altijd niet op mijn vraag geantwoord: wanneer die 3 streepjes blijven aanstaan, blijft de ruimte dan verder opwarmen voorbij de ingestelde temperatuur ? Kan bijna niet anders, zeker als je al aangeeft dat de kamer probleemloos tot 22 kan verwarmd worden. Dus als die 3 golfjes blijven nadat je al aan 20° zit, dan moet die temperatuur toch wel echt een stuk boven de 20 uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
[b]Twixie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:44:[

[...]

Maar je hebt nog altijd niet op mijn vraag geantwoord: wanneer die 3 streepjes blijven aanstaan, blijft de ruimte dan verder opwarmen voorbij de ingestelde temperatuur ? Kan bijna niet anders, zeker als je al aangeeft dat de kamer probleemloos tot 22 kan verwarmd worden. Dus als die 3 golfjes blijven nadat je al aan 20° zit, dan moet die temperatuur toch wel echt een stuk boven de 20 uitkomen...
Als je de waarde hebt ingesteld op 20 graden, dan gaat de kamer daar moeiteloos naartoe. De warmtevraag blijft echter op 3 streepjes staan. Er komt echter geen warmte bij in de ruimte. Stel je hem in op 22, dan gebeurt hetzelfde. De kamer wordt moeiteloos 22, en daarna blijft hij 3 streepjes vragen, zonder dat het warmer wordt dan 22. Ik denk zelf dat de slimme radiator knop niet echt de cv volop laat branden. Ik heb zojuist via een ESP8266 module twee sensoren op de aanvoer/retour gezet. Dus nu kan ik ook goed volgen wat er echt gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
henk99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:37:
[...]
Als je de waarde hebt ingesteld op 20 graden, dan gaat de kamer daar moeiteloos naartoe. De warmtevraag blijft echter op 3 streepjes staan. Er komt echter geen warmte bij in de ruimte.
Dat lijkt me dan eer op een software bug, en die account-aanpassing die Support deed was dan nergens voor nodig. Als de app op het huidige moment 3 golfjes toont, dan moet de radiator gewoon gloedheet worden. De golfjes komen overeen met de mate waarin de knop opengedraaid is. Dus 3 golfjes is helemaal open, dus moet de radiator gewoon warm worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
henk99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:37:
[...]

Als je de waarde hebt ingesteld op 20 graden, dan gaat de kamer daar moeiteloos naartoe. De warmtevraag blijft echter op 3 streepjes staan. Er komt echter geen warmte bij in de ruimte. Stel je hem in op 22, dan gebeurt hetzelfde. De kamer wordt moeiteloos 22, en daarna blijft hij 3 streepjes vragen, zonder dat het warmer wordt dan 22. Ik denk zelf dat de slimme radiator knop niet echt de cv volop laat branden. Ik heb zojuist via een ESP8266 module twee sensoren op de aanvoer/retour gezet. Dus nu kan ik ook goed volgen wat er echt gebeurt.
Ik zie regelmatig hetzelfde. Drie streepjes, maar geen temperatuur stijging en gemeten met Beeclear ook geen gasverbruik! Dit gebeurt ook bij het aanwarmen en dat is echt vervelend want dat duurt dan veel te lang. Ter voorkoming van overshoot kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik heb vloerverwarming en Tado daarvoor gevraagd de parameters wat bij te stellen. Maar moet ze weer mailen dat het nog niet optimaal gaat.
Bij mij is het niet met de radiatorknop, maar met de kamerthermostaat. De zoneklep wordt wel netjes al opengezet met één streepje, maar de ketel blijft lang te weinig doen.

[ Voor 7% gewijzigd door t.oswald op 12-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 09:44
Ik lees verschillende verwijzingen naar een kortingscode van 10% voor de website van Tado en dat hij ergens in dit topic verstopt staat. Ik kan hem alleen nergens vinden....

Ga een losse thermostaat bestellen met 3 radiator starterkits (is volgens mij de goedkoopste optie ipv v3 starterkit met knoppen erbij) en dan 2 bridges proberen te slijten via marktplaats.

Als iemand mij de goede kant op kan wijzen, hoor ik het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
t.oswald schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:46:
[...]
Ik zie regelmatig hetzelfde. Drie streepjes, maar geen temperatuur stijging en gemeten met Beeclear ook geen gasverbruik!
Gasverbruik kan onafhankelijk zijn van warmteaanvoer in een radiator, want gasverbruik dient louter om je water in de ketel op temperatuur te houden. Er is natuurlijk wel een verband aangezien warm water dat door een radiator loopt, ook betekent dat er aan ketel-zijde warm water wegstroomt en koud water instroomt. Maar het is zeker niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4ck3r
Pabz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:49:
Ik lees verschillende verwijzingen naar een kortingscode van 10% voor de website van Tado en dat hij ergens in dit topic verstopt staat. Ik kan hem alleen nergens vinden....

Ga een losse thermostaat bestellen met 3 radiator starterkits (is volgens mij de goedkoopste optie ipv v3 starterkit met knoppen erbij) en dan 2 bridges proberen te slijten via marktplaats.

https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen
Daar heb je geen kortingscode voor nodig toch? Is al 20% korting... goedkoper ga je ze niet krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door St4ck3r op 12-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Pabz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:49:

Bedoel je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 09:44
St4ck3r schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:54:
[...]

https://www.tado.com/nl/p...it-slimme-radiatorknoppen
Daar heb je geen kortingscode voor nodig toch? Is al 20% korting... goedkoper ga je ze niet krijgen..
Volgens sommige (oudere) berichten zou er ook nog een kortingscode op het forum zweven die een additionele korting van 10% op je bestelling geeft. Ik wilde kijken of je die in je winkelmand aan de huidige actie kan toevoegen.

Edit:
Appelsap schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:53:
Je kunt ook deze proberen:

***members only***

Even geprobeerd, werkt nog.
Deze bedoelde ik, werkt niet meer... :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Pabz op 12-12-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Twixie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:51:
[...]

Gasverbruik kan onafhankelijk zijn van warmteaanvoer in een radiator, want gasverbruik dient louter om je water in de ketel op temperatuur te houden. Er is natuurlijk wel een verband aangezien warm water dat door een radiator loopt, ook betekent dat er aan ketel-zijde warm water wegstroomt en koud water instroomt. Maar het is zeker niet synchroon.
Ter illustratie twee plaatjes. Je ziet ‘s nachts en in de middag twee lange periodes met drie golfjes en nauwelijks gasverbruik. Na enkele uren gaat dan het gasverbruik omhoog en pas dan gaat ook de temperatuur omhoog. Die aanloop duurt veel te lang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPlyDqGDRWWudDKbSHpyWVgc/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5vnSyLzJwB0cpkqPq7sDbtfi/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:31:
[...]
@tado Hopelijk kun jij hier in duidelijkheid gaan geven. Ik ben me er van bewust dat jij als medewerker van Tado achter het product en beleid hoort te staan. Maar een bridge van 130 euro is toch buiten proportioneel?
De prijs moet wel hoog zijn, anders gaan mensen de 129 euro thermostaat kopen + losse bridge. Bij de bridge koop je niet alleen hardware, maar ook de ondersteuning, serverkosten, gratis app etc...
ikweethetbeter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
[...]

Dat wil ik ook graag!

Bij mijn verdeler zit een radiatorknop die momenteel geen functie heeft, om de eenvoudige reden dat de cv monteur de thermostaatknop verwijderd heeft. Er was daar eigenlijk ook geen thermostaatknop nodig, omdat mijn cv installatie op lage temperatuur werkt.

@tado
Ik weet dat je een zoneklep (door een cv monteur geïnstalleerd) en een extensiekit adviseert, maar gaat in mijn situatie (lage temperatuur ketel, radiatorknop voor de wisselaar overbodig) een slimme radiatorknop van tado, bestuurd door de slimme thermostaat in de woonkamer, ook werken? Alvast bedankt!
Officieel zal ik het afraden. Maar ik kan geen goede reden bedenken waarom het niet zou moeten werken. Volledig op uw eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
Over golfjes en vraag en verbruik.. Je hebt natuurlijk hoe ver de radiatorkraan open staat, hoeveel vraag hij aan de thermostaat geeft, hoeveel de thermostaat weer aan de CV vraagt, hoeveel de CV zin heeft om te stoken (afhankelijk van delta-T op dat moment lijkt me)... Geeft @PeterdeBruin's website bij drie golfjes ook altijd 100% aan, of ook wel eens minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
DRvDijk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:01:
Over golfjes en vraag en verbruik.. Je hebt natuurlijk hoe ver de radiatorkraan open staat, hoeveel vraag hij aan de thermostaat geeft, hoeveel de thermostaat weer aan de CV vraagt, hoeveel de CV zin heeft om te stoken (afhankelijk van delta-T op dat moment lijkt me)... Geeft @PeterdeBruin's website bij drie golfjes ook altijd 100% aan, of ook wel eens minder?
Ik vrees op dat gebied een domme leek te zijn. Meer dan dit krijg ik niet te zien. Apple probleem?

Ik heb inmiddels al weer een uurtje drie golfjes. De ketel slaat af en toe even aan, warmt op tot 28 graden en slaat weer af. Doorverwarmem tot 50 graden (mijn maximum ingesteld) gaat pas over enkele uren gebeuren is de ervaring. Mijn doeltemperatuur is 20,4 Bij 20,3 kreeg ik 3 uur geleden mijn eerste golfje. Inmiddels is het 19,9. Pas bij 19,7 gaat er echt wat gebeuren, over een paar uur en dan schieten we lekker snel door naar 21 graden.

[ Voor 28% gewijzigd door t.oswald op 12-12-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tado schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:59:
Officieel zal ik het afraden. Maar ik kan geen goede reden bedenken waarom het niet zou moeten werken. Volledig op uw eigen risico natuurlijk.
Hartelijk dank! Ik zal beide opties eens naast elkaar leggen en dan een afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
t.oswald schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:28:
[...]

Ik vrees op dat gebied een domme leek te zijn. Meer dan dit krijg ik niet te zien. Apple probleem?
[afbeelding]
Hmm, op m'n iPhone met Chrome werkt het gewoon. Zou ook op een iPad moeten kunnen werken lijkt me. Hij weet wel je home id te achterhalen en wat het weer is, kortom het werkt wel bijna :) Maar inderdaad, Safari pakt-m niet! @PeterdeBruin: bug report? O-) Hier ziet-t er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mwH4jb/Screen_Shot_2017_12_12_at_18_40_46.png
multiple image hosting

En da's dus met 3 golfjes ("vol vraagvermogen") in de huiskamer

[ Voor 41% gewijzigd door DRvDijk op 12-12-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik had netatmo gekocht, maar daar kon een knop niet direct de thermostaat aansturen, alleen zichzelf sluiten als gewenste temperatuur bereikt had. Of de thermostaat dus in de koudste kamer hangen ?! of lekker terugsturen.

Dat laatste dus!
Heb nu hier besteld, https://www.50five.nl/tado-combi-pack.html
Lijkt me mooie aanbieding, ik had er nog 15% korting op dus voor 407 euro, bridge thermostaat en 4 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
DRvDijk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:39:
[...]

Hmm, op m'n iPhone met Chrome werkt het gewoon. Zou ook op een iPad moeten kunnen werken lijkt me. Hij weet wel je home id te achterhalen en wat het weer is, kortom het werkt wel bijna :) Maar inderdaad, Safari pakt-m niet! @PeterdeBruin: bug report? O-) Hier ziet-t er zo uit:

[afbeelding]
multiple image hosting

En da's dus met 3 golfjes ("vol vraagvermogen") in de huiskamer
Met Chrome kom ik ook niet verder. Ik heb een extensiekit. Maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Laatst online: 25-10-2024
vraag:
gisteren de radiatorknop incl adapters binnengekregen. Ik krijg in geen mogelijkheid de Knop juist aangesloten.
De radiator is een Herz uit 1989 en heb hiervoor een adapter gekregen met oa 4 pinnetjes.
Moet ik deze gebruiken en hoe ? en welke ?

iemand ervaring hiermee.

bedankt
Lando

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2egfmle.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Labien op 13-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Labien schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:38:
vraag:
gisteren de radiatorknop incl adapters binnengekregen. Ik krijg in geen mogelijkheid de Knop juist aangesloten.
De radiator is een Herz uit 1989 en heb hiervoor een adapter gekregen met oa 4 pinnetjes.
Moet ik deze gebruiken en hoe ? en welke ?

iemand ervaring hiermee.

bedankt
Lando
Ik neem aan dat je dit helpartikel al gevonden hebt?
Hier heb ik Comap radiatoren. @tado heeft wel adapters, maar die worden niet standaard meegeleverd en zul je via een support ticket aan moeten vragen. Ik denk dat voor Herz hetzelfde geldt. Anders is dit of dit misschien iets voor je? Daarnaast lijkt het me, gezien de foto, niet onverstandig de witte verf van de indrukpin af te halen op een of andere manier...

[ Voor 6% gewijzigd door DRvDijk op 13-12-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Laatst online: 25-10-2024
ik heb idd los via Tado de adapters gekregen.
De verf moet ik idd nog verwijderen.

Ga meteen aan de slag. bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CRRRs1uQyb2gY9.jpeg
Het is blijkbaar verloopjes morgen. Ik zie nu dat mijn badkamer 27 graden is. Gisteren kreeg ik al te horen dat de knop niet goed zat. Nu zoek ik dus een metalen versie voor deze aansluiting, maar wat naar M30 was het ook al weer.

[ Voor 25% gewijzigd door Raindeer op 13-12-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRvDijk
Raindeer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:55:
[afbeelding]
Het is blijkbaar verloopjes morgen. Ik zie nu dat mijn badkamer 27 graden is. Gisteren kreeg ik al te horen dat de knop niet goed zat. Nu zoek ik dus een metalen versie voor deze aansluiting, maar wat naar M30 was het ook al weer.
Deze? Niet zeker hoor! Dit is een ander Danfoss verloopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
DRvDijk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:57:
[...]

Ja, dit lijkt hem wel te zijn. Zag ergens anders een foto uit twee hoeken. Nu even zoeken of ik het ergens in een winkel kan langsrijden en kopen

[ Voor 18% gewijzigd door Raindeer op 13-12-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 08:49
Raindeer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:55:
[afbeelding]
Wat was het probleem zit.de plastic houder niet goed? Ik heb ook 1 radiator met zo een kraan beter om direct een Metalen adapter te regelen dan?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Razor109 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:20:
[...]

Wat was het probleem zit.de plastic houder niet goed? Ik heb ook 1 radiator met zo een kraan beter om direct een Metalen adapter te regelen dan?
Ik heb geen onverdeeld genoegen met de plastic adapter gehad. Ik ga nu voor een metalen adapter. :-)

Probleem met het plastic adaptertje is dat deze niet strak genoeg vast wil zitten. Hij draait rond en de knop is er vermoedelijk vanochtend af/los gesprongen toen deze de knop moest dichtdrukken.

Let wel, dit na meer dan een half jaar goede dienst. Maar ja, dit speelt nadat ik gisteravond me afvroeg of het ding wel goed sloot en er dus even aan voelde, het toen losschoot. Ik dacht het gefixt te hebben, vanochtend was ie koud, maar nu is het 27 graden. Moraal van dit verhaal, IoT-stress zorgt ervoor dat ik nu iets moet fixen wat tot gisteren niet stuk was. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 07:54
Razor109 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb zelf Danfoss RA-DV afsluiters laten plaatsen (met een RA aansluiting dus). Heb uiteindelijk overal metalen adapters gebruikt. Uiteindelijk werkte 8 van de 10 knoppen wel met een plastic aansluiting, maar als ik de knop in de keuken aanraakte vloog deze eraf!

Uiteindelijk blij met de metalen adapters, die zitten muurvast en hopelijk blijft dat zo. Ik vind het er zelf ook mooier uitzien dan met de plastic adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 15:31
tado schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:47:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als omschreven is door gri- en koenie. Mocht er nog geen specifieke focus zijn op Oreo ofwel de Oreo update op de 3T, dan denk ik dat dat wel handig zou zijn, zodat het verzekerd is dat over 2-4 weken opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb ook een Tado v2 gekocht maar tijdens het installatieproces krijg ik de thermostaat niet gepairt met de bridge (welke volgens tado/login werkt en drie lampjes branden). Ik krijg het zend icoontje een paar minuten en vervolgens een X en daarmee lukt het dus niet. Ik heb een ticket ingelegd dus hopelijk wordt het snel opgelost...
DRvDijk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:57:
[...]

Het is de RA adapter die nodig is voor dit ventiel.
Unneoetech schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:21:
Ik heb ook een Tado v2 gekocht maar tijdens het installatieproces krijg ik de thermostaat niet gepairt met de bridge (welke volgens tado/login werkt en drie lampjes branden). Ik krijg het zend icoontje een paar minuten en vervolgens een X en daarmee lukt het dus niet. Ik heb een ticket ingelegd dus hopelijk wordt het snel opgelost...
Neem even contact op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new (zorg dat u het bij tado geregistreerde e-mail adres gebruikt)

[ Voor 26% gewijzigd door tado op 14-12-2017 09:07 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Is deze thermostaat ook bruikbaar zonder verbinding te maken met externe servers? Ik wil hem aansturen met lokale domotica apparatuur, bediening vanaf een ander netwerk dan de mijne interesseert me niet zo en geofencing ook niet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1 ... 37 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!