Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Raindeer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:49:
...........
- Er wordt heel weinig feedback gegeven over het functioneren van het systeem. Zo zie je geen berichten over hoe lang of het duurt om iets te verwarmen.
- Er is geen feedback om gebruikers goed gedrag te laten hebben. Zo heeft mijn echtgenote de neiging om het systeem op 25 te zetten, want dan is het sneller warm (ja, helaas) Een respons met hoe lang het duurt om te verwarmen is gewenst.
- Er is ook geen feedback over hoe het systeem je routine aan het leren is. Wanneer slaat ie nou aan als ik terug kom van mijn werk. Hoe zit dat nou... geen idee. Ook geen feedback over voortgang van het leren.

Ben ik tevreden, ja best wel. Vergeleken met de primitiviteit waar ik zat (alleen maar standje 1-5, geen thermostaat, geen timers) is dit fantastisch. De warme badkamer iedere ochtend is nu alleen genoegen. Verder ben ik heel blij met het inzicht in de stookkarakteristieken van mijn woning.
Herkenbaar verhaal. Ik ben ook tevreden, maar heb ook kritiekpunten, de belangrijkste zijn:
- ik vind het een gemis dat ik alleen van de zone waar de slimme thermostaat hangt de stookkarakteristieken zie. Dus niet van zones die alleen via slimme knoppen worden geregeld.
- ook is het in mijn situatie met met meerdere zones nog steeds niet mogelijk om de "vroege start" te gebruiken (een van de goede punten van mijn oude thermostaat!). Als ik "vroege start" aanzet start de ketel zo'n drie uren te vroeg en is de kamer dus veel te vroeg warm.
- je kunt op de app niet zien of de ketel brandt of niet. Het vlammetje geeft enkel aan dat er een warmtevraag is maar niet of de ketel daarop reageert.

Bestaat er al een centrale lijst met gebruikerswensen? Tado zou daarop kunnen reageren en aangeven of en wanneer wensen tot aanpassingen leiden. Ik ken alleen het lijstje met toekomstplannen op de Tado site, maar daarop ontbreken aanpassingen n.a.v. klachten en wensen die ik op dit forum regelmatig lees. Het is natuurlijk leuk om te lezen wat Tado voor prachtige plannen heeft, maar ik zou liever zien wat Tado doet om de basiskwaliteit op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
ik kreeg zojuist de melding dat de batterijen in mijn thermostaat aan vervanging toe zijn. Deze zitten er nog geen 3 maanden in. Is dit de gebruikelijk? Iemand daar al praktische ervaring mee, aangezien er op de website en in dit forum door Tado wordt aangegeven dat 2-3 jaar gebruikelijk is... is wel een wezenlijk verschil 2-3 maanden of 2-3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
BB-One schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:33:
ik kreeg zojuist de melding dat de batterijen in mijn thermostaat aan vervanging toe zijn. Deze zitten er nog geen 3 maanden in. Is dit de gebruikelijk? Iemand daar al praktische ervaring mee, aangezien er op de website en in dit forum door Tado wordt aangegeven dat 2-3 jaar gebruikelijk is... is wel een wezenlijk verschil 2-3 maanden of 2-3 jaar...
Ja hier ook al 2 maal achter elkaar na ongeveer 3 maanden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Clavat schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Ja hier ook al 2 maal achter elkaar na ongeveer 3 maanden.
hmmm, nou ben ik niet heel technisch dus ik zie vast wat over het hoofd, maar mijn oude ICY thermostaat had een oplaadbare batterij die gevoed werd vanuit de reeds aanwezige stroomvoorziening...
maar vind dit wel een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19

robertwebbe

Robert Webbe

Ook in mag iedere 2-3 maanden de batterijen van mijn slimme radiatorknoppen vervangen. Nu het buiten warmer wordt zullen ze denk ik langer mee gaan maar ik houd rekening met 2-3 keer per jaar de batterijen vervangen van iedere knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HGBMason schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:07:
[...]
Herkenbaar verhaal. Ik ben ook tevreden, maar heb ook kritiekpunten, de belangrijkste zijn:
- je kunt op de app niet zien of de ketel brandt of niet. Het vlammetje geeft enkel aan dat er een warmtevraag is maar niet of de ketel daarop reageert.
Heel herkenbaar idd, wat ik met name echt kwalijk vind is je laatste punt. Gisteren was de thermostaat er om de 1 of andere reden weer eens mee opgehouden maar de app blijft vrolijk vlammetje laten zien en een steeds lager wordende temperatuur registreren. Display van de thermostaat gaf hele andere temperatuur aan en moest voor de 4e keer sinds installatie (2 maanden geleden) hard reset krijgen. Dit begint wel erg vaak te worden (om de paar weken).

Daarnaast zou die indicator ook de daadwerkelijke status van de ketel moeten zijn. Idem voor bijvoorbeeld foutcodes oid die de ketel terugstuurt, Tado zit in een unieke positie om dit gelijk in begrijpelijke taal terug te melden aan gebruikers via een notificatie. Helaas gebeurd dit niet.

Ten aanzien van het zelflerende heb ik andere conclusies getrokken, voor mijn gevoel is het enige dat er gebeurt een combinatie van afstand en temperatuur verlaging, maar herkennen van patronen gebeurt totaal niet. Ik ga altijd rond zelfde tijd van mijn werk weg in de middag en rij dan in een uurtje naar huis, toch presteert Tado het om pas 15 mins van huis te gaan verwarmen, waardoor het huis totaal nog niet warm is als ik er aan kom. Eerste 2 weken verwachtte ik dat het het inleren was, inmiddels denk ik dat het marketingpraat is voor een zeer simpele curve voor verhogen van de temperatuur is die altijd zelfde werkt en geen rekening houdt met patronen als dag, tijd, gebruiker.

Einde van de rit denk ik dat Tado bij ons met name waarde toevoegt dmv de slimme knoppen icm open haard. We kunnen nu bepaalde ruimtes boven op temperatuur houden als beneden de haard aan staat en thermostaat normaliter geen warmte zou vragen. Wifi en automatische verlaging zijn leuke gadgets, maar voegen aan het einde van de rit in onze situatie weinig toe tov temperatuur sensoren die ik al had in OpenHAB en gewoon bij het weggaan even de verwarming omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:00
Sander schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:19:
[...]
Ik ga altijd rond zelfde tijd van mijn werk weg in de middag en rij dan in een uurtje naar huis, toch presteert Tado het om pas 15 mins van huis te gaan verwarmen, waardoor het huis totaal nog niet warm is als ik er aan kom
Dit kan je verbeteren door in je app bij away settings te kiezen voor Comfort in plaats van Balance of Eco.
Je away temperatuur wordt dan hoger (maar die bereik je in een redelijk geisoleerd huis toch niet) en het opwarmen begint vanaf een grotere afstand.

De away setting voor 'Balance' lijken me te extreem voor de Nederlandse situatie en daarom niet zo logisch. Alleen als je met de fiets een flink stuk naar huis rijdt heeft je huis kan genoeg om redelijk op te warmen. Als je met de auto of trein naar huis gaat dan begint de verwaming veel te laat.

[ Voor 19% gewijzigd door TWyk op 14-03-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TWyk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Dit kan je verbeteren door in je app bij away settings te kiezen voor Comfort in plaats van Balance of Eco.
Je away temperatuur wordt dan hoger (maar die bereik je in een redelijk geisoleerd huis toch niet) en het opwarmen begint vanaf een grotere afstand.
Dat werkt ook weer niet, want dan verlaagt hij niet als we bijv een kwartier verderop bij vrienden/familie zijn en blijft hij dan hele avond doorstoken. Dit is dus precies waar Tado gewoon absoluut niet intelligent is in patronen herkennen en bepaalde locaties (of combinatie van richting van huis + afstand als GPS data niet opgeslagen is) gebruiken in het algoritme dat de temperatuur bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Sander schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Dat werkt ook weer niet, want dan verlaagt hij niet als we bijv een kwartier verderop bij vrienden/familie zijn en blijft hij dan hele avond doorstoken.
Als je dicht in de buurt in aantal kilometers ben zal de away temperatuur dan inderdaad maar een klein stukje verlaagd worden maar dat scheelt toch al gauw in het stoken. In de paar uur dat je normaal op visitie gaat daalt de temperatuur van een huis normaal ook maar heel weinig (Bij mijn redelijk maar niet goed geisoleerde huis daalt de temp ongeveer 0,25 graden per uur als het buiten 5 graden is).

Als Tado dus vanwege de korte afstand de ingestelde away temperatuur maar een halve graad laat dalen dan wordt er sowieso al twee uur niet gestookt om het huis op temperatuur te houden. En omdat je snel terugbent van zo'n korte afstand kan de verwarming ook niet je huis meerdere graden opwarmen dus ook daarvoor is een kleine verlaging dan terecht.

Wel bespaar je met de comfort setting dus iets minder maar als je echt vind dat het huis warmer moet zijn als je thuiskomt dan is meer comfort dus juist wat je echt wilt.

Ik merk overigens bij de comfort setting ook nog steeds dat de temperatuur als ik thuis komt niet volledig is bereikt maar het is wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TWyk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Als je dicht in de buurt in aantal kilometers ben zal de away temperatuur dan inderdaad maar een klein stukje verlaagd worden maar dat scheelt toch al gauw in het stoken. In de paar uur dat je normaal op visitie gaat daalt de temperatuur van een huis normaal ook maar heel weinig (Bij mijn redelijk maar niet goed geisoleerde huis daalt de temp ongeveer 0,25 graden per uur als het buiten 5 graden is).

Als Tado dus vanwege de korte afstand de ingestelde away temperatuur maar een halve graad laat dalen dan wordt er sowieso al twee uur niet gestookt om het huis op temperatuur te houden. En omdat je snel terugbent van zo'n korte afstand kan de verwarming ook niet je huis meerdere graden opwarmen dus ook daarvoor is een kleine verlaging dan terecht.

Wel bespaar je met de comfort setting dus iets minder maar als je echt vind dat het huis warmer moet zijn als je thuiskomt dan is meer comfort dus juist wat je echt wilt.

Ik merk overigens bij de comfort setting ook nog steeds dat de temperatuur als ik thuis komt niet volledig is bereikt maar het is wel in de buurt.
Even gecheckt maar in dit verhaal staat hij dus al op comfort, blijkbaar heb ik dat eerder al een keer aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Nu de buitentemperatuur weer aan het stijgen is merk ik dat ik behoefte heb aan een mogelijkheid om een 'zomerschema' in te stellen. Wat mij betreft hoeft Tado in de zomer mijn huis 's morgens nl. niet van bijv.19,5 naar 20,5 te stoken. En ik vind het ook een beetje jammer om mijn hele smart schedule ieder seizoen aan te passen. Ik kan het systeem uiteraard wel foppen door 'm handmatig op bijv. 15 graden te zetten, maar het zou mooier zijn als er een extra niveau in het smart schedule komt waarin je een begin- en einddatum kunt instellen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:27:
@tado

https://tado.statuspage.io/

Kan deze pagina misschien in de app verwerkt worden met een eigen knop "Status Pagina", gezien de storing die op 10 maart 2017 plaats vond ?

Zodat de app gelijk weergeeft wat wel of niet operationeel is, zodat de gebruiker ziet of het probleem aan zijn kant of aan de kant van Tado zit.

En zoals eerder vermeld hier, zou het handig zijn om onder diezelfde knop "Status Pagina", naast de Tado server status, de statussen te kunnen inzien van de in gebruik zijnde Tado apparatuur, naast dat er mails verstuurd worden als bv batterij levels te laag worden van deze apparatuur !
We werken wel aan het inzichtelijk maken van batterijstatus in de app.
Een directe link naar statuspagina zit nog niet in de planning omdat het gewoon zo goed als niet voorkomt dat er serverproblemen zijn. Toch zal ik uw feedback doorgeven zodat er misschien in de toekomst naar gekeken kan gaan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB-One
BB-One schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:33:
Even mijzelf quoten. Gisteren gelijk de batterijen vervangen, maar wat een :X :X om dat schroefje er weer in te krijgen. Zal wel aan mijn dikke vingers liggen, maar het schroefje is dus 4x op de grond gevallen en laat mijn thermostaat nu net op een donkere plek in de woonkamer hangen, dus met de zaklamp over de vloer gekropen om het schroefje terug te vinden...

@tado In het kader van productontwikkeling misschien handiger om een kruiskopschroef te gebruiken? Die blijft beter op de schroevendraaier zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Een ezel stoot zich...?
De eerste wissel bij mij viel het schroefje op het hoogpolig tapijtje.
Daarna gelijk hulplijnen ingeschakeld en de vriendin een bakje onder de Tado laten houden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
Marc O. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:11:
Nu de buitentemperatuur weer aan het stijgen is merk ik dat ik behoefte heb aan een mogelijkheid om een 'zomerschema' in te stellen. Wat mij betreft hoeft Tado in de zomer mijn huis 's morgens nl. niet van bijv.19,5 naar 20,5 te stoken. En ik vind het ook een beetje jammer om mijn hele smart schedule ieder seizoen aan te passen. Ik kan het systeem uiteraard wel foppen door 'm handmatig op bijv. 15 graden te zetten, maar het zou mooier zijn als er een extra niveau in het smart schedule komt waarin je een begin- en einddatum kunt instellen.
Mijn zomerschema is dat ik in mei de temperatuur handmatig fixeer op 15 graden en dan is het klaar tot september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
TWyk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:55:
[...]

Mijn zomerschema is dat ik in mei de temperatuur handmatig fixeer op 15 graden en dan is het klaar tot september.
Ja, zoiets zal het hier ook wel worden. Wat eerder dan mei, hoop ik overigens. :)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:21
Vanochtend vond ik een warme logeerkamer... terwijl dat ding op 18 graden ingesteld staat. Weer een slimme radiatorknop die vervangen moet worden. Jurriaan van Tado was weer snel, efficient en fantastisch. Hij zag het ook direct in zijn systeeem dat deze stuk was.

Quality control voor uitlevering moet misschien beter, maar ook quality control na levering... Daarmee bedoel ik volautomatische detectie en informeren van de klant.

[ Voor 17% gewijzigd door Raindeer op 15-03-2017 11:26 . Reden: soms druk je te snel op Verstuur ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
Tijd voor nog een installatie-verslag :) Na enkele maanden dit topic te volgen en uiteindelijk finaal vermoeid geraakt te zijn met m'n Vaillant thermostaat (Calormatic 370f: verschrikkelijke UI, sloom, verschillende keren een hele nacht zitten stoken voor niets) toch de overstap gemaakt naar tado, in combinatie met een Vaillant ecoTEC Plus VCW 296 (België). 4 slimme knoppen, bridge, extension kit en 1 slimme thermostaat.

Installatie ging relatief vlot, even moeten wachten op gedetailleerde instructies voor m'n specifieke set-up, maar na enkele uren er toch kunnen aan beginnen. Maar op het moment dat de installatie van de extension kit & thermostaat geblokkeerd zat (wachten op gedetailleerde instructies) had ik wel al de slimme knoppen geinstalleerd. Dat bleek een fout te zijn, aangezien de knoppen hierdoor in zone's terechtkwamen zonder daar de extension kit bij. Waardoor achteraf het aanvragen van warmte enkel de knoppen open zette, zonder daarbij de brander te activeren... Helpdesk heeft dit gefixt.

Ik was er ook mijn bestaande thermostaat-ontvanger vergeten af te halen, waardoor de brander continu aan en af ging. Tenslotte deed de extension kit (aangesloten via eBUS) ook wat vreemd: kwam niet altijd online, brander vermeldde "eBUS thermostaat; niet herkend", etc. Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk werd er voorgesteld om de extension kit zijn eigen voeding te geven, waarna alles eindelijk in orde lijkt.

Ik snap wel niet goed hoe de warm water functionaliteit werkt: controleer ik hiermee de buffer aan warm water in de boiler? Want als ik warm water af zet, krijg ik er nog altijd als ik gewoon een kraan open zet. En hoe combineert dat dan met de bestaande Vaillant "comfort" functionaliteit, waarbij de brander zelf al een extra buffer warm water voorziet?
EDIT: met het warm water af krijg ik er toch geen uit zonder de kraan open te zetten -- dat zal dus gewoon een buffer geweest zijn
EDIT 2: maar de Vaillant comfort-setting lijkt _wel_ nog warmte te produceren, ondanks dat tado de productie ervan af zet... Kan ik die dan niet combineren?

Ook zit er nogal een grote delay tussen het aanvragen van warmte, en wanneer de brander tot leven komt. Vb.: ruimte op pakweg 25 graden zetten, vlammetje verschijnt in de app na een 10-tal seconden, nog even later toont de brander ook dat er een warmtevraag is op het radiatorcircuit, maar dan duurt het gemakkelijk 1 tot 2 minuten vooraleer de pomp ook effectief in actie schiet... Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 23% gewijzigd door maleadt op 18-03-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16
Ik gebruik de Tado pas 7 maanden en mag de batterijen nu vervangen. Opzich geen probleem, als het zo simpel was als de 3 AAA batterijen eruit halen en nieuwe erin doen. Eerst geprobeerd met een nieuw setje, display gaat niet aan. Vervolgens een ander setje geprobeerd en nu heb ik de temperatuur op de Tado, maar is deze 4 graden hoger dan het hoort te zijn.

Ook blijft mijn display niet aan, als ik op de knop druk zie ik snel de temperatuur maar binnen 1 seconden verdwijnt deze van het display en kan ik niet de temperatuur handmatig aanpassen met de pijltjes. Wat is hier aan de hand Tado? Het zou toch heel simpel moeten zijn om even batterijen te vervangen? (en dan spreek ik niet over die irritant geplaatste schroef aan de onderkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Ik weet wel dat de tado oplaadbare batterijen niet leuk vindt. Gebruik je wel doodnormale AAA batterijen? Over de hoge temperatuur dat komt gok ik omdat je aan de tado hebt gezeten met je warme handen, dat zakt snel weer naar de juiste temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik heb vandaag hetzelfde gehad terwijl de batterijen nog niet zo lang geleden zijn vervangen. Dus ook dat de temperatuur maar 1 seconde zichtbaar is en het scherm daarna uit gaat. Zijn het wel de lege batterijen en geen storing of mislukte firmware update oid?
Freshnub schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:23:
Ik gebruik de Tado pas 7 maanden en mag de batterijen nu vervangen. Opzich geen probleem, als het zo simpel was als de 3 AAA batterijen eruit halen en nieuwe erin doen. Eerst geprobeerd met een nieuw setje, display gaat niet aan. Vervolgens een ander setje geprobeerd en nu heb ik de temperatuur op de Tado, maar is deze 4 graden hoger dan het hoort te zijn.

Ook blijft mijn display niet aan, als ik op de knop druk zie ik snel de temperatuur maar binnen 1 seconden verdwijnt deze van het display en kan ik niet de temperatuur handmatig aanpassen met de pijltjes. Wat is hier aan de hand Tado? Het zou toch heel simpel moeten zijn om even batterijen te vervangen? (en dan spreek ik niet over die irritant geplaatste schroef aan de onderkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tado heeft hier ook een nieuwe 'feature', vanavond weg geweest vanaf 6:00 en tussen 6:00 en 21:30 op ca 1km van huis. In die tijd heeft tado 4 x onnodig van Home naar Away en vice versa gewisseld (notificatie via IFTTT) . Telefoon van mijzelf en vriendin beide gechecked en pas na openen van de app (op beide) ging hij weer terug naar away mode, beide toestellen zaten op wifi met locatieservices aan en hadden gewoon exacte GPS fix ter plekke.

Eerder geen last van gehad op dezelfde locatie en lijkt dus gerelateerd aan recente updates in de app. Iemand anders ervaringen hiermee? Op deze manier is deze feature ipv besparing alleen maar kostbaar omdat de CV meerdere keren voor niks gaat stoken en dan weer afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Sander schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:30:
Tado heeft hier ook een nieuwe 'feature', vanavond weg geweest vanaf 6:00 en tussen 6:00 en 21:30 op ca 1km van huis. In die tijd heeft tado 4 x onnodig van Home naar Away en vice versa gewisseld (notificatie via IFTTT) . Telefoon van mijzelf en vriendin beide gechecked en pas na openen van de app (op beide) ging hij weer terug naar away mode, beide toestellen zaten op wifi met locatieservices aan en hadden gewoon exacte GPS fix ter plekke.

Eerder geen last van gehad op dezelfde locatie en lijkt dus gerelateerd aan recente updates in de app. Iemand anders ervaringen hiermee? Op deze manier is deze feature ipv besparing alleen maar kostbaar omdat de CV meerdere keren voor niks gaat stoken en dan weer afkoelt.
Ik had het laatst ook dat hij de telefoon van mijn vrouw ook niet als away detecteerde. Pas toen ze de app opende schakelde hij naar away...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
OrbitZ schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Ik had het laatst ook dat hij de telefoon van mijn vrouw ook niet als away detecteerde. Pas toen ze de app opende schakelde hij naar away...
Ja het gekke hier is dus dat hij wel gedetecteerd heeft dat we weggegaan zijn, maar vervolgens terwijl we op 1km afstand zijn ineens besluit dat we toch thuis zijn. En in 1 geval stonden zelfs beide telefoons gewoon als home, terwijl we toch echt wel een flink stuk verderop zaten. Dat doet me ook vermoeden dat er meer aan de hand is dan een simpele glitch in GPS signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Sander schreef op maandag 20 maart 2017 @ 06:59:
[...]

Ja het gekke hier is dus dat hij wel gedetecteerd heeft dat we weggegaan zijn, maar vervolgens terwijl we op 1km afstand zijn ineens besluit dat we toch thuis zijn. En in 1 geval stonden zelfs beide telefoons gewoon als home, terwijl we toch echt wel een flink stuk verderop zaten. Dat doet me ook vermoeden dat er meer aan de hand is dan een simpele glitch in GPS signaal.
Check ook of je vrouw wel A-GPS heeft aan staan. Ik heb mijn vrouw ooit (5-7 jaar) geleden gezegd dat GPS batterij gebruikt. Nu Tado dit nodig heeft wordt het weer complex.

BTW juist als je binnen zit kan A-GPS rare waardes geven. Dus dan lijkt het alsof je beweegt. Misschien dat Tado dat uitlegt alsof je naar huis komt.

Of je WiFi is te sterk en je telefoon vangt nog steeds het signaal op 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Raindeer schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:10:
[...]

Check ook of je vrouw wel A-GPS heeft aan staan. Ik heb mijn vrouw ooit (5-7 jaar) geleden gezegd dat GPS batterij gebruikt. Nu Tado dit nodig heeft wordt het weer complex.

BTW juist als je binnen zit kan A-GPS rare waardes geven. Dus dan lijkt het alsof je beweegt. Misschien dat Tado dat uitlegt alsof je naar huis komt.

Of je WiFi is te sterk en je telefoon vangt nog steeds het signaal op 😂
iPhone's dus geen gedoe met A-GPS aan of uit. De app heeft gewoon toegang tot locatie-services en bij het controleren van de notificatie zag ik op google maps keurig de goede locatie op beide toestellen. En zodra ik de Tado App opende was het ook weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maleadt
En nog maar eens de bevestiging dat early-start + radiatorknoppen momenteel nog onbruikbaar is :'( Gevraagde temperatuur was 23 graden om 7:15, early-start vanaf 4:00 (3:00 UTC) lijkt me een beetje vroeg...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qiB30Dv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Sander schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:30:

Zaten jullie op de wifi of een GSM mast (die je vanaf huis ook kan bereiken)
Locatieservices gebruikt meestal eerst info van je verbinding om je locatie te benaderen om te voorkomen dat de GPS gebruik moeten worden. Die bepaling is niet zo zuiver als GPS fix.
Misschine pendelt je toestel tussen locatieservices via de verbinding en de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TWyk schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Zaten jullie op de wifi of een GSM mast (die je vanaf huis ook kan bereiken)
Locatieservices gebruikt meestal eerst info van je verbinding om je locatie te benaderen om te voorkomen dat de GPS gebruik moeten worden. Die bepaling is niet zo zuiver als GPS fix.
Misschine pendelt je toestel tussen locatieservices via de verbinding en de GPS.
Heb al een vermoeden en het probleem was toch wijzelf :-) Ik heb tijdje geleden hier thuis wat Ubiquiti spul opgehangen en mijn oude Ziggo Extra Wifipunt spul bij m'n ouders neergezet. Ik heb zo'n vermoeden dat de wifi assist rommel van Apple daar dus even in de war is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
maleadt schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:08:
En nog maar eens de bevestiging dat early-start + radiatorknoppen momenteel nog onbruikbaar is :'( Gevraagde temperatuur was 23 graden om 7:15, early-start vanaf 4:00 (3:00 UTC) lijkt me een beetje vroeg...
[afbeelding]
Medewerker Tado vertelde begin januari dat vroege start niet werkte voor zones met slimme radiatorknoppen. Overigens werkt dit bij mij ook niet goed voor de zone waar de slimme thermostaat hangt. Het zou alsnog geregeld worden, maar ik heb er niets meer over gehoord.
Wel gek dat Tado maanden niets doet aan een niet werkend feature dat wel in de promotie genoemd wordt. Op zijn minst zou je er informatie op de site over mogen verwachten.

Zijn er mensen die wel tevreden zijn over vroege start? Werkt het dan ook voor zones met enkel radiatorknoppen? Heeft Tado in die gevallen iets aan de instellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HGBMason schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:22:
[...]

Medewerker Tado vertelde begin januari dat vroege start niet werkte voor zones met slimme radiatorknoppen. Overigens werkt dit bij mij ook niet goed voor de zone waar de slimme thermostaat hangt. Het zou alsnog geregeld worden, maar ik heb er niets meer over gehoord.
Wel gek dat Tado maanden niets doet aan een niet werkend feature dat wel in de promotie genoemd wordt. Op zijn minst zou je er informatie op de site over mogen verwachten.

Zijn er mensen die wel tevreden zijn over vroege start? Werkt het dan ook voor zones met enkel radiatorknoppen? Heeft Tado in die gevallen iets aan de instellingen gedaan?
Voor alle nieuwe installaties hebben we "early start" by default uitgezet.
Het staat op de lijst met dingen die we gaan verbeteren maar er zijn dingen die op dit moment een hogere prioriteit hebben. Wel verwacht ik voor aankomend verwarmingsseizoen beterschap. Tot die tijd de feature uit zetten als het niet goed werkt voor uw zone. Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@tado Volgens mij is mijn bridge overleden. We hadden een stroomstoring, nadat de stroom weer terug was had de tado geen verbinding meer... Als ik nu de stekker uit de bridge haal en erin steek gaan alle drie de lampjes direct branden en gebeurt er verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een update rondom het kunnen aansturen van een UBA ketel van Nefit? Ik blijk ook een dergelijke ketel te bezitten. Zit er nog een nadeel om een Easy connect adapter ertussen te zetten?
tado schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:26:
[...]

[...]

Sterker nog, wij kunnen wel Nefit's eigen EMS modulerende protocol van de nieuwere ketels ondersteunen.
En ook deze oudere modulerende UBA sturing zullen wij naar verwachting vanaf begin volgend jaar ondersteunen.

Wij raden meestal af om naar aan/uit over te stappen omdat dat wel een stap terug is met betrekking tot comfort en efficiëntie.

Liever terugsturen en rond maart volgend jaar contact met ons opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OrbitZ schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:03:
@tado Volgens mij is mijn bridge overleden. We hadden een stroomstoring, nadat de stroom weer terug was had de tado geen verbinding meer... Als ik nu de stekker uit de bridge haal en erin steek gaan alle drie de lampjes direct branden en gebeurt er verder niets.
Graag een filmpje van dit opstartgedrag naar support@tado.com

Probeer ook een andere 5V adapter (bijvoorbeeld van een telefoonlader)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:13:
Is er al een update rondom het kunnen aansturen van een UBA ketel van Nefit? Ik blijk ook een dergelijke ketel te bezitten. Zit er nog een nadeel om een Easy connect adapter ertussen te zetten?

[...]
Nadeel is dat wij het niet officieel ondersteunen. Er zijn ondertussen wel genoeg klanten aangesloten via de adapter dat ik redelijk zeker ben dat het gewoon goed modulerend werkt.
Wij verwachten de UBA sturing aankomende winter toe te voegen (zodat u geen adapter meer nodig heeft).

[ Voor 37% gewijzigd door tado op 21-03-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
tado schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Voor alle nieuwe installaties hebben we "early start" by default uitgezet.
Het staat op de lijst met dingen die we gaan verbeteren maar er zijn dingen die op dit moment een hogere prioriteit hebben. Wel verwacht ik voor aankomend verwarmingsseizoen beterschap. Tot die tijd de feature uit zetten als het niet goed werkt voor uw zone. Sorry voor het ongemak.
Heel goed dat Tado hier reageert! Ik begrijp dat er prioriteiten zijn, maar het is goed om te weten of/wanneer er wat aan hinderlijke euvels gedaan wordt. Bij mij functioneert het systeem goed, maar er blijven wensen.

Misschien kan ik ook een antwoord op andere vragen krijgen?
1 Nu is alleen van de zone waar de de slimme thermostaat hangt het grafiekje met het stookgedrag zichtbaar. Wanneer kan ik ook van de zones met enkel slimme radiatorknoppen zien wat het stookgedrag is?
2 De app geeft met een vlammetje aan dat er een warmtevraag is. Dus niet, wat een vlammetje suggereert, dat de brander actief is. Komt er nog een mogelijkheid om ook te zien of/hoe de ketel reageert op de warmtevraag?
3 In het verlengde van de vorige vraag: de informatie in de grafiekjes over het stookgedrag is niet erg gedetailleerd. Op dit forum heb ik voorbeelden van deskundigen gezien van het uitlezen en grafisch weergeven van gegevens die meer inzicht in energieverbruik en ketelactiviteiten verschaffen. Gaat Tado voor gebruikers die dat willen de informatie uitbreiden?

Tado, alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HGBMason schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Heel goed dat Tado hier reageert! Ik begrijp dat er prioriteiten zijn, maar het is goed om te weten of/wanneer er wat aan hinderlijke euvels gedaan wordt. Bij mij functioneert het systeem goed, maar er blijven wensen.

Misschien kan ik ook een antwoord op andere vragen krijgen?
1 Nu is alleen van de zone waar de de slimme thermostaat hangt het grafiekje met het stookgedrag zichtbaar. Wanneer kan ik ook van de zones met enkel slimme radiatorknoppen zien wat het stookgedrag is?
2 De app geeft met een vlammetje aan dat er een warmtevraag is. Dus niet, wat een vlammetje suggereert, dat de brander actief is. Komt er nog een mogelijkheid om ook te zien of/hoe de ketel reageert op de warmtevraag?
3 In het verlengde van de vorige vraag: de informatie in de grafiekjes over het stookgedrag is niet erg gedetailleerd. Op dit forum heb ik voorbeelden van deskundigen gezien van het uitlezen en grafisch weergeven van gegevens die meer inzicht in energieverbruik en ketelactiviteiten verschaffen. Gaat Tado voor gebruikers die dat willen de informatie uitbreiden?

Tado, alvast bedankt voor de reactie!
1,2,3 Komt allemaal, ik kan alleen geen tijdsinterval geven. Kijk vooral hier:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-

Zodra er nieuwe features zijn, sturen wij altijd een nieuwsbrief. Graag aanmelden voor de nieuwsbrief onderaan deze website: https://www.tado.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
ArisB schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Ik heb de info op http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ gevolgd.

De buitentemperatuur haal ik op met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/weather" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.outsideTemperature.celsius'

en de overige gegevens met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/zones/$zone_id/state" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.setting.temperature.celsius, .sensorDataPoints.humidity.percentage, .sensorDataPoints.insideTemperature.celsius, .activityDataPoints.heatingPower.percentage'

Waarin je 99999, $zone_ID en $token dus wel moet vervangen door je eigen gegevens.
Jouw grafiekjes zijn veel mooier dan wat ik voor elkaar krijg met het stappenplan van meneer Philips middels Loggly. De data pakken snap ik wel, maar hoe sla je deze op en creëer je deze mooie grafieken?
Waar ik nog benieuwd naar ben is de waarde "relativeDistanceFromHomeFence", deze staat bij mij bijvoorbeeld op "relativeDistanceFromHomeFence":0.5888559022243687.

Ik heb geen idee wat voor waarde dat is, zijn daar kilometers van te maken?
Er staat relative distance, dus ik neem aan dat >1 betekend dat je buiten de eerste of tweede cirkel bent en dat <1 betekend dat je binnen de eerste of tweede cirkel bent. Als er een officiële waarde is die met de cirkels wordt aangegeven zou je de km moeten kunnen berekenen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maleadt
Heb m'n scripts voor de grafieken die ik hier gepost heb even online gezet: zie deze repo. Python 3 + matplotlib (voor 't gemak best even een virtualenv opzetten), met ook een stuk van de API gewrapt om het allemaal wat gebruiksvriendelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Sander schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Heb al een vermoeden en het probleem was toch wijzelf :-) Ik heb tijdje geleden hier thuis wat Ubiquiti spul opgehangen en mijn oude Ziggo Extra Wifipunt spul bij m'n ouders neergezet. Ik heb zo'n vermoeden dat de wifi assist rommel van Apple daar dus even in de war is geraakt.
Absoluut, zo heb ik ooit een tijd in Zuid Frankrijk gewoond volgens Google. Buren ware. Terug gekomen van hun tweede huis en hadden blijkbaar WiFi gear meegenomen. Corrigeert zich na een paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Bij amazon.de is de V3 versie voor 198,27 te koop.
https://www.amazon.de/tad...sr=8-6&keywords=tado&th=1

@tado Indien de V3 bij amazon.de is besteld, hebben we dan in NL ook recht op de homekit compatible bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 13:46
bikkeltje1 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Jouw grafiekjes zijn veel mooier dan wat ik voor elkaar krijg met het stappenplan van meneer Philips middels Loggly. De data pakken snap ik wel, maar hoe sla je deze op en creëer je deze mooie grafieken?

[...]

Er staat relative distance, dus ik neem aan dat >1 betekend dat je buiten de eerste of tweede cirkel bent en dat <1 betekend dat je binnen de eerste of tweede cirkel bent. Als er een officiële waarde is die met de cirkels wordt aangegeven zou je de km moeten kunnen berekenen denk ik.
Deze grafieken heb ik gemaakt met http://jpgraph.net/. Ik haal de data op met een cron-scriptje die het in een database opslaat. Op het thuisnetwerk heb ik een webservertje die met PHP een pagina genereert met deze grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Ter uwer informatie. Afgelopen maandag bracht de firma Fedex 2 nieuwe thermostaatknoppen bij mij langs. Een daarvan werkte direct naar behoren. De tweede bleef echter een klein beetje aanstaan. Na een prettig gesprek met de Tado helpdesk is er een nieuwe firmware (37.1) uitgerold, waardoor ook deze knop nu naar behoren werkt. Het verschil lijkt erin te zitten dat deze firmware de knop met iets meer kracht laat werken. De andere knoppen zitten nog op 36.15. Ik kan geen overzicht vinden van wat het verschil is tussen de firmwares.

Nu het allemaal een beetje werkt en ik ook in het Beta programma van Tado zit (ik zie nog geen grote verschillen tussen beta en productie), ga ik eens nadenken over een nette review hier op Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:11:
Bij amazon.de is de V3 versie voor 198,27 te koop.
https://www.amazon.de/tad...sr=8-6&keywords=tado&th=1

@tado Indien de V3 bij amazon.de is besteld, hebben we dan in NL ook recht op de homekit compatible bridge?
Het zou geen probleem moeten opleveren om die versie te bestellen.
Raindeer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:56:
Ter uwer informatie. Afgelopen maandag bracht de firma Fedex 2 nieuwe thermostaatknoppen bij mij langs. Een daarvan werkte direct naar behoren. De tweede bleef echter een klein beetje aanstaan. Na een prettig gesprek met de Tado helpdesk is er een nieuwe firmware (37.1) uitgerold, waardoor ook deze knop nu naar behoren werkt. Het verschil lijkt erin te zitten dat deze firmware de knop met iets meer kracht laat werken. De andere knoppen zitten nog op 36.15. Ik kan geen overzicht vinden van wat het verschil is tussen de firmwares.

Nu het allemaal een beetje werkt en ik ook in het Beta programma van Tado zit (ik zie nog geen grote verschillen tussen beta en productie), ga ik eens nadenken over een nette review hier op Tweakers.net
Dank voor het delen van uw bevindingen! We hebben nog geen publieke changelog voor de firmware-versies (of beta apps) maar ik verwacht wel dat we die gaan publiceren.
Grootste verschil tussen 36 en 37 firmware is het feit dat de calibratie om te vinden waar het beginpunt en eindpunt van de pin liggen iets robuuster is uitgevoerd zodat het op meerdere soorten radiatorkranen zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
@tado Wat is jullie policy tav aankondigen van server maintenance? Ik zag vanochtend om half 10 een mail dat er om 10 uur downtime verwacht kon worden. Nu snap ik dat dit een consumenten applicatie is, maar als ik dat zakelijk zou presteren dan zou ik toch wel een hele zwaarwegende reden moeten hebben om klanten niet 24u (of in noodgevallen zelfs 4u) notice te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:13:
@tado Wat is jullie policy tav aankondigen van server maintenance? Ik zag vanochtend om half 10 een mail dat er om 10 uur downtime verwacht kon worden. Nu snap ik dat dit een consumenten applicatie is, maar als ik dat zakelijk zou presteren dan zou ik toch wel een hele zwaarwegende reden moeten hebben om klanten niet 24u (of in noodgevallen zelfs 4u) notice te geven.
Volgens mij is dit ongeveer de eerste geplande downtime van de servers deze winter ? Verder verliest u alleen korte tijd de mogelijkheid om vanaf afstand toegang te hebben tot uw tado, op de tado zelf zult u niets merken en de tado blijft ook gewoon doorgaan op de temperatuur waar hij op ingesteld stond tot de verbinding met de server weer tot stand is gekomen.

EDIT: Ik zie dat de maintenance alweer afgerond is, heeft u er iets van gemerkt ?

[ Voor 4% gewijzigd door tado op 24-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Jimster schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:18:
Sinds begin september heb ik de tado in huis. Vorige week kreeg ik de melding dat de batterijen bijna leeg zijn. Dat gaat wel erg hard na 3,5 maand.
En deze week weer het bericht dat de batterijen leeg zijn. Dus ook weer na 3,5 maand. Ik gebruik alkaline batterijen van de Lidl en die zijn volgens mij prima. Mijn Tado is dus een batterijenvreter.

Volgende geplande batterijwissel: begin juli.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 24-03-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoe is je Tado aangesloten, aan/uit via relais sturing of modulerend ?

Want ik zelf heb een vergelijkbaar batterij verbruik ondervonden via aan/uit relais sturing icm met een Nefit HRC22H. Het schakelen van dat relais is waarschijnlijk de grootste stroomvreter...

Nu is m'n Tado aangesloten met een Nefit Easy Connect Adapter op deze ketel, waarmee hij modulerend aangestuurd kan worden via het EMS protocol. Nu dus geen "relais klik" meer van de Tado thermostaat, bij aansturen van de ketel :)
tado schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:03:
[...]

Batterijverbruik verschilt per interface. Op vaillant EBUS of Nefit EMS kan het meer dan 2 jaar zijn terwijl andere interfaces (OpenTherm of Relais) het een stuk korter uithouden op dit moment (we werken aan een nieuwe firmware die batterijverbruik zal verlagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Montoya200x schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:16:
Hoe is je Tado aangesloten, aan/uit via relais sturing of modulerend ?

Want ik zelf heb een vergelijkbaar batterij verbruik ondervonden via aan/uit relais sturing icm met een Nefit HRC22H. Het schakelen van dat relais is waarschijnlijk de grootste stroomvreter...

Nu is m'n Tado aangesloten met een Nefit Easy Connect Adapter op deze ketel, waarmee hij modulerend aangestuurd kan worden via het EMS protocol. Nu dus geen "relais klik" meer van de Tado thermostaat, bij aansturen van de ketel :)

[...]
Volgens mij modulerend. Ik heb een Remeha Avanta 35C en deze is conform instructie aangesloten. Ik denk dat Tado wel voor mij kan nakijken hoe het aangesloten is?

Update: Tado is volgens mij gewoon modulerend aangesloten (zit op pin 3 en 4 van de ketel). Ik hoor ook nooit een tik van een relais uit de Tado.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 24-03-2017 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Makkelijkste is om op je ketel te kijken, op welke ingangen je aansluitdraden van je thermostaat aangesloten zitten, want je Remeha kan via aan/uit of OpenTherm aangestuurd worden.

Maar zoals Tado hier al vermeldde, relais en OpenTherm aansluitingen vreten meer batterijen !

[ Voor 13% gewijzigd door Montoya200x op 24-03-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Ter info: Sinds laatste app update op Android krijg ik nu vaak bij heropenen van de Tado app een "nieuwe installatie" scherm. Heb dit gemeld bij Tado en dit wordt opgelost bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Flash3d schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:42:
Ter info: Sinds laatste app update op Android krijg ik nu vaak bij heropenen van de Tado app een "nieuwe installatie" scherm. Heb dit gemeld bij Tado en dit wordt opgelost bij de volgende update.
Ik dacht dat het aan de beta lag... maar goed dat je het meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Flash3d schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:42:
Had dit ook al gezien maar de applicatie eens afsluiten, uit het geheugen halen en daarna opnieuw starten en het is weg. Trouwens nog maar 1 keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
jphermans schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Had dit ook al gezien maar de applicatie eens afsluiten, uit het geheugen halen en daarna opnieuw starten en het is weg. Trouwens nog maar 1 keer gezien.
Klopt, zodra je de Tado app killt start ie weer normaal op maar na een tijdje komt het "nieuwe installatie" scherm weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik krijg ook regelmatig de "nieuwe installatie pagina" bij het openen van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
Hier hetzelfde fenomeen van nieuwe installatie geconstateerd bij de Tado-app op een Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
@bikkeltje1 Heb jij Windows 10 op je mobiel? Ik zelf heb namelijk een Lumia 950 en heb geen last van bovengenoemde meldingen. Moet er ook bij vermelden dat ik beta software draai van Windows(fastring) en van de Tado app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Misschien grappig ter informatie, mijn eerste stookseizoen met de Tado (verwarming vrijstaand huis en warm water (combiketel/boiler combinatie)) heeft mij nu een besparing van 6% opgeleverd. Heb niet gekeken naar stookdagen etc, maar uit mijn hoofd was deze winter kouder dan de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:44:
Misschien grappig ter informatie, mijn eerste stookseizoen met de Tado (verwarming vrijstaand huis en warm water (combiketel/boiler combinatie)) heeft mij nu een besparing van 6% opgeleverd. Heb niet gekeken naar stookdagen etc, maar uit mijn hoofd was deze winter kouder dan de vorige?
Hier kan je zien dat deze winter vooral Nov,Dec en Jan veel kouder waren dan de vorige winter:
http://www.wintergek.nl/w...-nederland-per-maand-jaar

Dus zeker een mooie besparing!

Het probleem met de "unfinished installation" zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
tado schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Hier kan je zien dat deze winter vooral Nov,Dec en Jan veel kouder waren dan de vorige winter:
http://www.wintergek.nl/w...-nederland-per-maand-jaar

Dus zeker een mooie besparing!

Het probleem met de "unfinished installation" zou nu opgelost moeten zijn.
Vanochtend update van de app (Android) en probleem is inderdaad weg ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Ook voor mij komt er een Tado aan. Alleen inloggen op de Tado website met Chrome op Linux werkt niet?

Na het invullen van mijn gebruikersnaam/ww gebeurt er niets meer..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:35:
Ook voor mij komt er een Tado aan. Alleen inloggen op de Tado website met Chrome op Linux werkt niet?

Na het invullen van mijn gebruikersnaam/ww gebeurt er niets meer..
Wij werken hier voornamelijk met Chrome op Linux, dus het zou gewoon moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Inderdaad vreemd. Maar nu via Chrome op Windows werkt het wel.

Ik heb een boiler die (nog) niet in de database staat, een Atag E325EC. De boiler is volledig OpenTherm compatible (heb OTGW erop aangesloten op het moment), dit heb ik ook eerder al bevestigd gehad door ATAG zelf.

Ik heb het formuluer ingevuld onder "I cannot find my device". Maar wat nu :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:44:
Inderdaad vreemd. Maar nu via Chrome op Windows werkt het wel.

Ik heb een boiler die (nog) niet in de database staat, een Atag E325EC. De boiler is volledig OpenTherm compatible (heb OTGW erop aangesloten op het moment), dit heb ik ook eerder al bevestigd gehad door ATAG zelf.

Ik heb het formuluer ingevuld onder "I cannot find my device". Maar wat nu :?
Ik kan u verzekeren dat de E325EC er wel tussen staat. We hebben al genoeg klanten met deze ketel aangesloten.
Volledig OpenTherm geschikt is wel iets overdreven omdat ATAG vraagt om een speciale Vendor ID in het OpenTherm protocol. Gelukkig kunnen wij dat meesturen.

Nu gewoon afwachten. Mijn collega's nemen weer contact met u op zodra u weer verder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb sinds vandaag nieuwe CV ketel met OpenTherm. Even tado support gebeld en alles is netjes geregeld, top!

Ik zie nu in de app een nieuwe categorie met "Warmwater". Ik lijk hiermee de temperatuur in te kunnen stellen waarmee de ketel warm water levert als ik de warmwaterkraan open draai. Maar hij staat nu helemaal uit volgens het tijdschema en ik kan nog gewoon heet water pakken (loeiheet zelfs)

Wat is nou precies de toepassing van de Warmwater functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
OrbitZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:11:
Ik heb sinds vandaag nieuwe CV ketel met OpenTherm. Even tado support gebeld en alles is netjes geregeld, top!

Ik zie nu in de app een nieuwe categorie met "Warmwater". Ik lijk hiermee de temperatuur in te kunnen stellen waarmee de ketel warm water levert als ik de warmwaterkraan open draai. Maar hij staat nu helemaal uit volgens het tijdschema en ik kan nog gewoon heet water pakken (loeiheet zelfs)

Wat is nou precies de toepassing van de Warmwater functie?
Dat is de comfort stand van je ketel voor warm water, er zit een klein reservoir in de ketel waarin de ketel een klein beetje water warm kan houden zodat je sneller warm water hebt als je de kraan open draait. Deze functie verteld de ketel of dat wel of niet moet gebeuren op bepaalde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Sander schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Dat is de comfort stand van je ketel voor warm water, er zit een klein reservoir in de ketel waarin de ketel een klein beetje water warm kan houden zodat je sneller warm water hebt als je de kraan open draait. Deze functie verteld de ketel of dat wel of niet moet gebeuren op bepaalde tijden.
Oké thanks voor de info. Aangezien ik beneden een quooker met boilerfunctie heb ga ik de comfortstand op mijn CV ketel maar uitschakelen. Dat is dan een beetje zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurFin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-01-2018
OrbitZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:34:
[...]

Oké thanks voor de info. Aangezien ik beneden een quooker met boilerfunctie heb ga ik de comfortstand op mijn CV ketel maar uitschakelen. Dat is dan een beetje zonde van de energie.
Ik kan werkelijk de temperatuur van het warme water instellen. Boiler functie heb ik op de ketel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

We zijn nu zo'n beetje een maand in Q2, heeft iemand al de V3-bridge in bezit (of iets vernomen van een leverdatum). Begin nu wel een klein beetje ongeduldig te worden na bijna 5 maanden te wachten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
LastBoyScout schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:23:
We zijn nu zo'n beetje een maand in Q2, heeft iemand al de V3-bridge in bezit (of iets vernomen van een leverdatum). Begin nu wel een klein beetje ongeduldig te worden na bijna 5 maanden te wachten. :-(
Ik ook! De actuele status blijft maar op q2 staan.😬

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Q2 begint in april? Of heb jij het over een ander kwartaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Zolang zeer vage omschrijvingen als "Geschatte Start" (de start is dus een schatting, en zodra je er 1 levert ben je gestart... dat zegt niks over de rest) en in het 2e kwartaal er staan reken ik gewoon op Q3. Dit soort zeer vage bewoordingen klinken bij in de oren als, we moeten er toch iets neer zetten.

Ik vraag me heel erg af wat voor gekke dingen er allemaal zijn gebeurd in de ontwikkeling van de V3 bridge, want waarom zou je hem al 5 maanden beloven, en dan nog steeds geen concrete datum hebben. Lijkt wel een kickstarter :X

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 31-03-2017 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij moet Q2 nog beginnen ?

Q1 = 1.1 tot en met 31.3
Q2 = 1.4 tot en met 30.6

https://support.tado.com/hc/nl
De groene balk geeft op dit moment nog steeds de meest accurate prognose aan.
Sander schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:45:
Zolang zeer vage omschrijvingen als "Geschatte Start" (de start is dus een schatting, en zodra je er 1 levert ben je gestart... dat zegt niks over de rest) en in het 2e kwartaal er staan reken ik gewoon op Q3. Dit soort zeer vage bewoordingen klinken bij in de oren als, we moeten er toch iets neer zetten.

Ik vraag me heel erg af wat voor gekke dingen er allemaal zijn gebeurd in de ontwikkeling van de V3 bridge, want waarom zou je hem al 5 maanden beloven, en dan nog steeds geen concrete datum hebben. Lijkt wel een kickstarter :X
Net als u, wachten er duizenden andere klanten op de nieuwe bridge, het is voor ons onmogelijk om alle klanten op dezelfde dag te voorzien van de HomeKit bridge. Daarom is het onmogelijk om een exacte datum te geven. Stel dat we dat wel deden dan zou onze klantenservice overspoeld worden met aanvragen "Op jullie site staat datum XX, het is nu datum XX+1, waarom heb ik nog geen bridge ?".

We werken er hier met zijn alleen aan om de Bridge zo gestroomlijnd mogelijk uit te brengen. Nog heel even geduld.

[ Voor 53% gewijzigd door tado op 31-03-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
@tado: Ik heb een aantal radiatorkranen die, wanneer ze af staan, toch nog warmte doorlaten. Wanneer kunnen we bovenvermelde firmware update met verbeterde calibratie verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maleadt schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:10:
@tado: Ik heb een aantal radiatorkranen die, wanneer ze af staan, toch nog warmte doorlaten. Wanneer kunnen we bovenvermelde firmware update met verbeterde calibratie verwachten?
Ik verwacht die update in April. Als u hem eerder wil voor die kranen, even contact opnemen met onze helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19

robertwebbe

Robert Webbe

@tado Ik zit in de betagroep en bij de release van 3.10 (4132) stond dat de open ramen detectie binnenkort beschikbaar komt. Kun je zeggen wanneer ongeveer en welk versienummer die heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:09:
@tado Ik zit in de betagroep en bij de release van 3.10 (4132) stond dat de open ramen detectie binnenkort beschikbaar komt. Kun je zeggen wanneer ongeveer en welk versienummer die heeft?
Ik denk dat dat in dezelfde update komt waar ik hierboven naar refereer. Dus ik verwacht April.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
Ik heb mijn review van het systeem geschreven. productreview: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit) review door Raindeer

Tado's slimme radiatorknoppen werken uitstekend samen met de stadsverwarming in Almere. Het ziet er ook nog eens mooi uit. Installatie was eenvoudig en de support snel via telefoon en Tweakers!.App en web maken schema's eenvoudig, maar ik gebruik vooral geofencing. Tado moet nog meer kijken naar het menselijke aspect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20
tado schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat dat in dezelfde update komt waar ik hierboven naar refereer. Dus ik verwacht April.
Hoe kan je trouwens de beta's proberen?

(Ik heb een iPhone 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
tado schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:14:
[...]

In de app, menu en dan "Apps Beta Program"
Deze optie staat er niet tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m-tuning schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:56:
[...]

Deze optie staat er niet tussen..
Misschien staat uw telefoon en uw app op NL ? Het kan zijn dat we alleen Engelstalige gebruikers de optie geven zodat communicatie tussen developers en beta gebruikers soepeler kan verlopen. Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat u misschien Windows Phone gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

tado schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:21:
[...]

Misschien staat uw telefoon en uw app op NL ? Het kan zijn dat we alleen Engelstalige gebruikers de optie geven zodat communicatie tussen developers en beta gebruikers soepeler kan verlopen. Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat u misschien Windows Phone gebruikt?
Zal wel alleen voor de engelstalige gebruikers zijn op mijn Android staat er ook niks tussen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
[...]

Ik heb de optie wel op mijn Engelstalige Windows Phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-tuning
[...]

Ik heb mijn iPhone in het Engels gezet, en nu is de optie wel zichtbaar.
Heb me aangemeld.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

m-tuning schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:54:
[...]

Ik heb mijn iPhone in het Engels gezet, en nu is de optie wel zichtbaar.
Heb me aangemeld.

Bedankt! :)
Inderdaad het werkt....en heb mij ook aangemeld.....bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
@tado, Gaat de thermostaat ook met Google home werken?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Enige ETA voor de zone-based geo-fencing ?
Ik heb tijdje IFTTT hiervoor geprobeerd, maar IFTTT is compleet onbruikbaar voor geofencing. The enter-zone en exit-zone events triggeren soms uren te laat, of helemaal niet. Vanmorgen een koud kantoor omdat IFTTT gisteren blijkbaar helemaal niet getriggerd heeft dat ik opnieuw thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik heb gister de Tado succesvol geïnstalleerd en de oude (nieuwe) thermostaat vervangen. Ik had een simpele HONEYWELL Kamerthermostaat Round on/off T87G2014. Mijn CV-ketel de Intergas HRE Kombi Kompakt 28/24, is geschikt voor moduleren en opentherm. Helaas is hij nu, volgens mij, aangesloten op de aan/uit manier omdat ik een simpele aan/uit thermostaat had. Nu wil ik natuurlijk gebruik maken van opentherm en moduleren, dit bied mij meer opties.

De intergas ketel zorgt voor warm water en de vloerverwarming. Per slaapkamer is er nog een aparte temperatuur in te stellen, deze schakelt op de vloerverwarming verdeler en werkt alleen als de hoofdthermostaat "warmte vraagt". Men kan dus niet in de slaapkamer warmte vragen als de hoofdthermostaat niet aan staat/vraagt.

- Kan ik de bedrading zomaar omzetten zonder dat dit gevolgen heeft?
- Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Weet iemand welke bedrading ik waar moet aansluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 04-04-2017 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 02:22:
@tado, Gaat de thermostaat ook met Google home werken?
Ik kan hier nog niets officieels over zeggen. Om het direct te weten zodra er nieuws bekend is, graag de komende maanden de nieuwsbrief (aanmelden, onderaan www.tado.nl) in de gaten houden.
Twixie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:21:
Enige ETA voor de zone-based geo-fencing ?
Ik heb tijdje IFTTT hiervoor geprobeerd, maar IFTTT is compleet onbruikbaar voor geofencing. The enter-zone en exit-zone events triggeren soms uren te laat, of helemaal niet. Vanmorgen een koud kantoor omdat IFTTT gisteren blijkbaar helemaal niet getriggerd heeft dat ik opnieuw thuis kwam.
Helaas geen ETA behalve dat het op onze roadmap staat.
Luuk84 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:48:
Ik heb gister de Tado succesvol geïnstalleerd en de oude (nieuwe) thermostaat vervangen. Ik had een simpele HONEYWELL Kamerthermostaat Round on/off T87G2014. Mijn CV-ketel de Intergas HRE Kombi Kompakt 28/24, is geschikt voor moduleren en opentherm. Helaas is hij nu, volgens mij, aangesloten op de aan/uit manier omdat ik een simpele aan/uit thermostaat had. Nu wil ik natuurlijk gebruik maken van opentherm en moduleren, dit bied mij meer opties.

De intergas ketel zorgt voor warm water en de vloerverwarming. Per slaapkamer is er nog een aparte temperatuur in te stellen, deze schakelt op de vloerverwarming verdeler en werkt alleen als de hoofdthermostaat "warmte vraagt". Men kan dus niet in de slaapkamer warmte vragen als de hoofdthermostaat niet aan staat/vraagt.

- Kan ik de bedrading zomaar omzetten zonder dat dit gevolgen heeft?
- Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Weet iemand welke bedrading ik waar moet aansluiten?
Je kan niet zomaar de draden omzetten omdat tado niet weet dat hij dan een andere sturing moet doen.
Graag 2 weken wachten zodat we zeker weten dat uw ketel juist werkt via de aan uit. Daarna duidelijke foto's sturen van de aansluitblokken in uw ketel (zet wel eerst de stroom uit) en vragen of wij instructies kunnen sturen om de aansluiting om te zetten.
Zodra u het heeft omgezet even bellen zodat wij ook uw tado kunnen laten weten dat hij nu een andere sturing moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik merk dat ik best snel wordt uitgelogd op de tado website, terwijl ik onthou mij aan heb staan. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
menzo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:47:
Ik merk dat ik best snel wordt uitgelogd op de tado website, terwijl ik onthou mij aan heb staan. Hebben jullie hier ook last van?
Ja bekend probleem. Maar opnieuw inloggen is geen probleem.

Ander probleem is dat wanneer je ingelogd bent de pagina niet altijd lijkt te verversen. Kan wel eens irritant zijn, omdat je niet weet waar je naar zit te kijken, de actuele situatie of een situatie uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Raindeer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:50:
[...]

Ja bekend probleem. Maar opnieuw inloggen is geen probleem.

Ander probleem is dat wanneer je ingelogd bent de pagina niet altijd lijkt te verversen. Kan wel eens irritant zijn, omdat je niet weet waar je naar zit te kijken, de actuele situatie of een situatie uit het verleden.
@tado Zijn dit bekende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
tado schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:57:
[...]

Geen bekend probleem.
Windows 10 app proberen ?
Andere browser geeft zelfde probleem ?
Ik heb het probleem met Firefox, ik weet niet of @Raindeer een andere browser gebruikt. De Windows 10 app werkt niet lekker op een PC omdat de oriëntatie is gebaseerd op de portait houding van een telefoon.

Het lijkt er denk ik op dat de cookies te snel verlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door menzo op 05-04-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
tado schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:57:
[...]

Geen bekend probleem.
Windows 10 app proberen ?
Andere browser geeft zelfde probleem ?
Windows 10 op laptop met Chrome als ik naar https://my.tado.com/webapp/#/home/zone/1 wil wordt ik geredirect naar https://my.tado.com/webap...url=%23~2Fhome~2Fzone~2F1

Ben ik ingelogd, dan moet ik zo nu en dan een refresh doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Raindeer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:03:
[...]

Windows 10 op laptop met Chrome als ik naar https://my.tado.com/webapp/#/home/zone/1 wil wordt ik geredirect naar https://my.tado.com/webap...url=%23~2Fhome~2Fzone~2F1

Bij mij geen probleem: ook Win 10 plus Chrome, maar ik wordt niet doorverwezen naar https://my.tado.com/webap...url=%23~2Fhome~2Fzone~2F1.
Ik hoef me ook niet vaak opnieuw aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik moet me minimaal iedere dag opnieuw aanmelden, terwijl ik dat met andere sites nooit hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Raindeer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:03:
[...]

Ik naar: https://my.tado.com/webap...ct_url=%23~2Fhome~2Fstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
tado schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:25:
En als de bookmark naar https://my.tado.com gaat zonder verdere toevoegingen ?
Dat is de link waar ik naartoe ga.
Pagina: 1 ... 20 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!