Herkenbaar verhaal. Ik ben ook tevreden, maar heb ook kritiekpunten, de belangrijkste zijn:Raindeer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:49:
...........
- Er wordt heel weinig feedback gegeven over het functioneren van het systeem. Zo zie je geen berichten over hoe lang of het duurt om iets te verwarmen.
- Er is geen feedback om gebruikers goed gedrag te laten hebben. Zo heeft mijn echtgenote de neiging om het systeem op 25 te zetten, want dan is het sneller warm (ja, helaas) Een respons met hoe lang het duurt om te verwarmen is gewenst.
- Er is ook geen feedback over hoe het systeem je routine aan het leren is. Wanneer slaat ie nou aan als ik terug kom van mijn werk. Hoe zit dat nou... geen idee. Ook geen feedback over voortgang van het leren.
Ben ik tevreden, ja best wel. Vergeleken met de primitiviteit waar ik zat (alleen maar standje 1-5, geen thermostaat, geen timers) is dit fantastisch. De warme badkamer iedere ochtend is nu alleen genoegen. Verder ben ik heel blij met het inzicht in de stookkarakteristieken van mijn woning.
- ik vind het een gemis dat ik alleen van de zone waar de slimme thermostaat hangt de stookkarakteristieken zie. Dus niet van zones die alleen via slimme knoppen worden geregeld.
- ook is het in mijn situatie met met meerdere zones nog steeds niet mogelijk om de "vroege start" te gebruiken (een van de goede punten van mijn oude thermostaat!). Als ik "vroege start" aanzet start de ketel zo'n drie uren te vroeg en is de kamer dus veel te vroeg warm.
- je kunt op de app niet zien of de ketel brandt of niet. Het vlammetje geeft enkel aan dat er een warmtevraag is maar niet of de ketel daarop reageert.
Bestaat er al een centrale lijst met gebruikerswensen? Tado zou daarop kunnen reageren en aangeven of en wanneer wensen tot aanpassingen leiden. Ik ken alleen het lijstje met toekomstplannen op de Tado site, maar daarop ontbreken aanpassingen n.a.v. klachten en wensen die ik op dit forum regelmatig lees. Het is natuurlijk leuk om te lezen wat Tado voor prachtige plannen heeft, maar ik zou liever zien wat Tado doet om de basiskwaliteit op orde te krijgen.