Je hebt gelijk. Maar dat maakt het lange wachten er niet minder op. Hoop dat het nu snel gaat komen...tado schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:27:
[...]
Volgens mij moet Q2 nog beginnen ?
Q1 = 1.1 tot en met 31.3
Q2 = 1.4 tot en met 30.6
https://support.tado.com/hc/nl
De groene balk geeft op dit moment nog steeds de meest accurate prognose aan.
[...]
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Helaas heb ik dan geen idee wat het kan zijn. Als u zich er teveel aan stoort graag een uitleg met exacte details over browserversie etc... naar onze support sturen: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Wachten is nooit leuk, zeker op een product wat hoofdzakelijk in de winter gebruikt zal worden. Het enige wat ik kan vragen is dat u nog heel even geduldig afwacht.LastBoyScout schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:19:
[...]
Je hebt gelijk. Maar dat maakt het lange wachten er niet minder op. Hoop dat het nu snel gaat komen...
Dan nog een persoonlijke mededeling: Tot 8 mei zal ik afwezig zijn op dit form (vanwege huwelijksreis). Natuurlijk kunt u tado nog bereiken via de reguliere support kanalen.
Nog een kleine tip voor ik ga: hou ons nieuwe aanbevelingsprogramma in de gaten vanaf 12.04: https://www.tado.com/nl/lp/aanbevelingsprogramma
Gefeliciteerd en geniet ervan!tado schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:16:
Dan nog een persoonlijke mededeling: Tot 8 mei zal ik afwezig zijn op dit form (vanwege huwelijksreis). Natuurlijk kunt u tado nog bereiken via de reguliere support kanalen.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Verwijderd
Beste tweakers,
Gisterenavond oude honeywell gedemonteerd en tado geïnstalleerd. Hebben jullie enig idee waar de rode en blauwe draad op aangesloten dienen te worden? NO en COM? Tado zelf was voor technische vragen niet meer bereikbaar. Ketel is Intergas met opentherm.
Alvast bedankt!
Gisterenavond oude honeywell gedemonteerd en tado geïnstalleerd. Hebben jullie enig idee waar de rode en blauwe draad op aangesloten dienen te worden? NO en COM? Tado zelf was voor technische vragen niet meer bereikbaar. Ketel is Intergas met opentherm.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 11:58 ]
Volg je de installatie instructie van de Tado site?Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:39:
Alvast bedankt!
Want die instructie geeft precies aan waar je welke draadjes op moet aansluiten.
Kijk, dat is nog eens mooi nieuws. Van harte, veel plezier, geniet en kom opgeladen en enthousiast (ook hier weer) terugtado schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:16:
Op dashboard.conradconnect.de kun je o.a. moeiteloos grafieken laten maken van al je Tado zones, ook zones met alleen een radiatorknop, en over langere perioden (vanaf het moment van aanmelden).
En de gemeten temperatuur van alle zones met 2 decimalen te zien krijgen.
En verschillende systemen systemen met regels aan elkaar knopen.
Bijvoorbeeld de verwarming uitzetten als en zolang de tuindeur openstaat.
[ Voor 4% gewijzigd door PeterdeBruin op 13-04-2017 15:10 ]
Krijgt iemand het voor elkaar de API van tado te benaderen? Verschillende tutorials op het net geven bij mij een error. Is de path naar de API recent veranderd?
Is het met Tado-radiatorknoppen mogelijk om een soort max-temperatuur in te stellen voor een zone, maar geen warmtevraag te genereren? Eigenlijk dus gewoon een afstand-bestuurbare thermostatische radiatorknop, maar dan zonder ketelsturing. Reden: ik wil 's avonds best mijn slaapkamer tot een bepaalde temperatuur verwarmen mits er andere zones om warmte vragen, maar ik wil niet dat de slaapkamer zelf de ketel gaat inschakelen, prio is daarvoor te laag. Nu kan ik gewoon een radiatorknop met tijdschema nemen van willekeurig ander merk, maar ik wil het wel graag via Tado kunnen bedienen. Uit eerdere reacties haal ik dat dit mogelijk is, maar ik heb graag een bevestiging.
Verder: is het mogelijk om eigenlijk het tegenovergestelde te doen? Een warmtevraag-only zone te creëren? Gewoon een extra thermostaat ophangen in een ruimte, die de ketel kan aansturen? Zonder radiatorknoppen te gebruiken in die zone? (radiator in betreffende ruimte heeft geen thermostaatknop, staat gewoon altijd volledig open) en ik zorg dan dat (eventueel via slimme radiatorknoppen van tado) andere zones die niet verwarmd moeten worden dicht staan. En kan deze thermostaat in de warmtevraag-only zone dan draadloos zijn? En kan dat dan maximaal met 1 zone? Of meerdere? Tot nu toe is de enige thermostaat in het tado-systeem die in de woonkamer, bedraad.
Verder: is het mogelijk om eigenlijk het tegenovergestelde te doen? Een warmtevraag-only zone te creëren? Gewoon een extra thermostaat ophangen in een ruimte, die de ketel kan aansturen? Zonder radiatorknoppen te gebruiken in die zone? (radiator in betreffende ruimte heeft geen thermostaatknop, staat gewoon altijd volledig open) en ik zorg dan dat (eventueel via slimme radiatorknoppen van tado) andere zones die niet verwarmd moeten worden dicht staan. En kan deze thermostaat in de warmtevraag-only zone dan draadloos zijn? En kan dat dan maximaal met 1 zone? Of meerdere? Tot nu toe is de enige thermostaat in het tado-systeem die in de woonkamer, bedraad.
1e vraag kan tado volgens mij voor je regelen.woekele schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:20:
Is het met Tado-radiatorknoppen mogelijk om een soort max-temperatuur in te stellen voor een zone, maar geen warmtevraag te genereren? Eigenlijk dus gewoon een afstand-bestuurbare thermostatische radiatorknop, maar dan zonder ketelsturing. Reden: ik wil 's avonds best mijn slaapkamer tot een bepaalde temperatuur verwarmen mits er andere zones om warmte vragen, maar ik wil niet dat de slaapkamer zelf de ketel gaat inschakelen, prio is daarvoor te laag. Nu kan ik gewoon een radiatorknop met tijdschema nemen van willekeurig ander merk, maar ik wil het wel graag via Tado kunnen bedienen. Uit eerdere reacties haal ik dat dit mogelijk is, maar ik heb graag een bevestiging.
2e vraag kan, wordt dan 2e zone.
Geen issues mee. Wat doe je exact?symen89 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:06:
Krijgt iemand het voor elkaar de API van tado te benaderen? Verschillende tutorials op het net geven bij mij een error. Is de path naar de API recent veranderd?
- knip -
Ik wil de tado in domoticz krijgen en stap 1 is je HomeID zien te achterhalen. Verschillende tutorials zeggen dat dat kan door een url te benaderen maar daar krijg is steeds een error. Op het web zeggen sommige mensen dat de locatie van de API veranderd is. Kan iemand mij verder helpen?
De locatie van de API is niet veranderd. Althans, ik gebruik nog steeds mobile/1.6/ voor mijn scriptjes.
Je homeid kan je sniffen na een login op de website. Je zoekt de response van https://my.tado.com/api/v1/me.
Je homeid kan je sniffen na een login op de website. Je zoekt de response van https://my.tado.com/api/v1/me.
- knip -
Als ik op je link druk dan krijg ik:Raymond P schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:55:
De locatie van de API is niet veranderd. Althans, ik gebruik nog steeds mobile/1.6/ voor mijn scriptjes.
{"errors":[{"code":"unauthorized","title":"Full authentication is required to access this resource"}]}
Erop klikken gaat niet werken, de API vereist authenticatie. Zie deze blogpost.symen89 schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:17:
[...]
Als ik op je link druk dan krijg ik:
{"errors":[{"code":"unauthorized","title":"Full authentication is required to access this resource"}]}
ahha, met v1.6 is het mij gelukt de gegevens binnen te halen. Zijn er mensen die toevallig een lua script hebben om de tado te bedienen in domoticz?maleadt schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:25:
[...]
Erop klikken gaat niet werken, de API vereist authenticatie. Zie deze blogpost.
Werkt goed, de standaardmogelijkheden gaan inderdaad moeiteloos. Maar kostte het mij nogal wat tijd voordat ik waarden naar een Google Sheet kon laten schrijven via de Recipes. Dat is toch even puzzelen. Een handleiding zou handig zijn. Heeft iemand die kunnen vinden?PeterdeBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:08:
Op dashboard.conradconnect.de kun je o.a. moeiteloos grafieken laten maken van al je Tado zones, ook zones met alleen een radiatorknop, en over langere perioden (vanaf het moment van aanmelden).
even een crosspost van het domoticz topic:
Ik heb geprobeerd het script van https://github.com/WebSpider/tado_domoticz uit te voeren maar ik krijg de volgende error:
We failed to open "https://my.tado.com/j_spring_security_check?j_password=xxxx&j_username=xxxx ".
We failed with error code - 404.
Weet iemand hoe ik dit script fix of heeft een eigen script die ik kan gebruiken?
thnx
Ik heb geprobeerd het script van https://github.com/WebSpider/tado_domoticz uit te voeren maar ik krijg de volgende error:
We failed to open "https://my.tado.com/j_spring_security_check?j_password=xxxx&j_username=xxxx ".
We failed with error code - 404.
Weet iemand hoe ik dit script fix of heeft een eigen script die ik kan gebruiken?
thnx
Is het enige wat je wilt de waarden van Tado in Domoticz weergeven?
- knip -
Nee ook nieuwe setpoint het liefst maar met het monitoren van temp en hum ben ik ook al blij:)Raymond P schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:35:
Is het enige wat je wilt de waarden van Tado in Domoticz weergeven?
Een klein voorzetje voor mijzelf gemaakt tbv die V2 API.
Wellicht dat iemand er iets aan heeft. klik.
@symen89 Je aangehaalde python code 'lijkt' een (oude) webrequest na te bootsen.
Het lijkt erop dat het inlog deel van de V1 API foetsie is, en daarom werkt het niet.
Bovenstaande code werkt zolang je 1 zone hebt. Naar Domoticz sturen en/of herschrijven naar Python mag je zelf doen.
Wellicht dat iemand er iets aan heeft. klik.
@symen89 Je aangehaalde python code 'lijkt' een (oude) webrequest na te bootsen.
Het lijkt erop dat het inlog deel van de V1 API foetsie is, en daarom werkt het niet.
Bovenstaande code werkt zolang je 1 zone hebt. Naar Domoticz sturen en/of herschrijven naar Python mag je zelf doen.
- knip -
Dit is eerder in het forum voorbij gekomen, en ja, dat kan, met een belletje naar de helpdesk. Die kunnen op afstand bij de radiatorknop de functie om de ketel aan/uit te zetten uitzetten. Daarmee wordt het in feite een gewone thermostatische radiatorknop, met als enige verschil dat je die op afstand kunt bedienen. Geen aparte zone dus.woekele schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:20:
Dan zou ik in die ruimte een extra kamerthermostaat van Tado ophangen, en daarmee er een aparte zone van maken die altijd meeverwarmd wordt als de ketel draait, en daar zelf ook om kan vragen. Grappig, ik had deze niet zelf bedacht, maar zou moeten werken lijkt me.Verder: is het mogelijk om eigenlijk het tegenovergestelde te doen? Een warmtevraag-only zone te creëren? Gewoon een extra thermostaat ophangen in een ruimte, die de ketel kan aansturen? Zonder radiatorknoppen te gebruiken in die zone? (radiator in betreffende ruimte heeft geen thermostaatknop, staat gewoon altijd volledig open) en ik zorg dan dat (eventueel via slimme radiatorknoppen van tado) andere zones die niet verwarmd moeten worden dicht staan. En kan deze thermostaat in de warmtevraag-only zone dan draadloos zijn? En kan dat dan maximaal met 1 zone? Of meerdere? Tot nu toe is de enige thermostaat in het tado-systeem die in de woonkamer, bedraad.
Ziet er goed uit. Wel opletten, want dit zal betalend worden. Zie: http://www.gadgetgear.nl/...etaald-ifttt-alternatief/PeterdeBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:08:
Inderdaad een tweede thermostaat toevoegen, onbedraad.Appelsap schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:36:
[...]
Dan zou ik in die ruimte een extra kamerthermostaat van Tado ophangen, en daarmee er een aparte zone van maken die altijd meeverwarmd wordt als de ketel draait, en daar zelf ook om kan vragen. Grappig, ik had deze niet zelf bedacht, maar zou moeten werken lijkt me.
Maar je kan ook een radiatorknop los neerleggen. Om een nieuwe knop te registreren moet ie op een radiator-afsluiter geplaatst worden, zodat ie kan calibreren, maar daarna kun je hem weer loskoppelen en als warmtevraag-only zone gebruiken.
Nadeel is dat de temperatuur alleen per hele graad instelbaar is helaas. Via de API kun je wel de temperatuur opvragen en instellen met twee decimalen.
Ik zou wensen dat er in de programmering temperatuurzones ingesteld konden worden: een min-temperatuur waar beneden de ketel ingeschakeld moet worden, en een max-temperatuur waar boven de kraan zichzelf dicht moet draaien. Of een instelbare marge rondom de ingestelde temperatuur.
Na 3 maand Tado heb ik toch een heel dubbel gevoel. Het positieve is ongetwijfeld dat mijn voornaamste doelstelling, namelijk elke kamer afzonderlijk kunnen regelen, zeker bewaarheid geworden is. Mijn bureau, waar ik heel vaak thuiswerk, moet ik nooit meer electrisch bijwarmen en ook andere kamers hebben warm wanneer ik het wil, los van hoe warm het in de woonkamer is.
Ik heb echter enorme vraagtekens bij de kwaliteit en duurzaamheid van de radiatorknoppen. Ik heb er 10 geïnstalleerd en de uitval is dramatisch. Sowieso waren er van de 10 al 3 die ik moest terugsturen wegens stroeve draaiknop (als je aan de knop draaide, draaide de hele voet mee) en/of slechte montage-detectie. Een maand later sneuvelde er nog een knop die er niet meer in slaagde het ventiel te sluiten. We zijn nu 3 maand verder en er zijn nog 2 knoppen die raar doen. De ene slaagt er ook niet altijd in van altijd netjes het ventiel te sluiten (vanmorgen kreeg de slaapkamer ineens warm toen de badkamer opwarmde) en de andere verliest soms connectiviteit.
Ik vraag me wel af of het niet te maken heeft met lage batterijspanning. Want ook op dat vlak heb ik weinig vertrouwen in het systeem. Ik heb tot nu toe 1 mail gekregen van een knop waarvan de batterijen moesten vervangen worden (en dat na slechts 3 maanden). Maar ik heb ook de batterijen vervangen van de kamerthermostaat die ook kuren kreeg, en met verse batterijen weer prima werkte, zonder enige indicatie dat batterijen vervangen moesten worden. Als de melding van lage batterij zo slecht werkt, en de batterijen na enkele maanden al best vervangen worden, ga ik toch serieus overwegen van oplaadbare batterijen te gebruiken en die dan sowieso na een paar maand vervangen/herladen.
En mijn laatste klaagpunt gaat dan ook over het compleet gebrek aan monitoring/alerting. Waarom kan ik nergens het batterijniveau aflezen ? Waarom kan ik zelfs niet aflezen als batterijen vervangen moeten worden (je krijgt blijkbaar enkel een mailtje) ? En waarom kan ik nergens zien, of krijg ik totaal geen melding, als er een probleem is ? Als een knop geen verbinding meer heeft, zie ik dat wel in de app, maar ik zou dan toch echt wel een melding willen krijgen. Of als een knop (denkt dat hij) niet meer gemonteerd is, wil ik dat ook kunnen zien of een melding van krijgen. Draai eens een knop van je radiator en er gebeurt gewoon helemaal niets. Combineer dat met hoe foutgevoelig het systeem blijkbaar (nog) is, en je krijgt een behoorlijk frustrerende combinatie.
EDIT: mijn gok ivm lage batterij hierboven lijkt toevallig genoeg bevestigd te worden. Ik kreeg zonet immers een mail dat de batterij laag is van de knop die recent dus af en toe disconnected geraakte.
Ik heb echter enorme vraagtekens bij de kwaliteit en duurzaamheid van de radiatorknoppen. Ik heb er 10 geïnstalleerd en de uitval is dramatisch. Sowieso waren er van de 10 al 3 die ik moest terugsturen wegens stroeve draaiknop (als je aan de knop draaide, draaide de hele voet mee) en/of slechte montage-detectie. Een maand later sneuvelde er nog een knop die er niet meer in slaagde het ventiel te sluiten. We zijn nu 3 maand verder en er zijn nog 2 knoppen die raar doen. De ene slaagt er ook niet altijd in van altijd netjes het ventiel te sluiten (vanmorgen kreeg de slaapkamer ineens warm toen de badkamer opwarmde) en de andere verliest soms connectiviteit.
Ik vraag me wel af of het niet te maken heeft met lage batterijspanning. Want ook op dat vlak heb ik weinig vertrouwen in het systeem. Ik heb tot nu toe 1 mail gekregen van een knop waarvan de batterijen moesten vervangen worden (en dat na slechts 3 maanden). Maar ik heb ook de batterijen vervangen van de kamerthermostaat die ook kuren kreeg, en met verse batterijen weer prima werkte, zonder enige indicatie dat batterijen vervangen moesten worden. Als de melding van lage batterij zo slecht werkt, en de batterijen na enkele maanden al best vervangen worden, ga ik toch serieus overwegen van oplaadbare batterijen te gebruiken en die dan sowieso na een paar maand vervangen/herladen.
En mijn laatste klaagpunt gaat dan ook over het compleet gebrek aan monitoring/alerting. Waarom kan ik nergens het batterijniveau aflezen ? Waarom kan ik zelfs niet aflezen als batterijen vervangen moeten worden (je krijgt blijkbaar enkel een mailtje) ? En waarom kan ik nergens zien, of krijg ik totaal geen melding, als er een probleem is ? Als een knop geen verbinding meer heeft, zie ik dat wel in de app, maar ik zou dan toch echt wel een melding willen krijgen. Of als een knop (denkt dat hij) niet meer gemonteerd is, wil ik dat ook kunnen zien of een melding van krijgen. Draai eens een knop van je radiator en er gebeurt gewoon helemaal niets. Combineer dat met hoe foutgevoelig het systeem blijkbaar (nog) is, en je krijgt een behoorlijk frustrerende combinatie.
EDIT: mijn gok ivm lage batterij hierboven lijkt toevallig genoeg bevestigd te worden. Ik kreeg zonet immers een mail dat de batterij laag is van de knop die recent dus af en toe disconnected geraakte.
[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 19-04-2017 15:09 ]
Ik zit met hetzelfde, zoals ook uit mijn review blijkt. bij mij in de praktijk heeft de duurzaamheid zich behalve twee DOAs nog niet echt doen laten blijken. Het is meer de zenuwen die je er van krijgt als je niet weet waarom of het systeem iets doet. Heel stom, een radiator was laatst warm, terwijl het koud was in de kamer. Blijkt dat achter het gordijn een een raam redelijk wijd open stond. Mijn eerste reactie was oh nee.. weer iets, maar dat is dan niet zo. Of gisteravond toen opeens om bijna 12 uur een knop ging hercalibreren, een geluid en gedoe, maar behalve op de knop haal ik niets uit de app. Ik merk wel dat de stress een stuk afneeemt nu het werkt. Ik kijk veel minder op de site/app. Ik merk dat mijn vrouw minder aan de knoppen zit... zo langzamerhand wordt het een natuurlijker onderdeel van ons leven.Twixie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:24:
Na 3 maand Tado heb ik toch een heel dubbel gevoel. Het positieve is ongetwijfeld dat mijn voornaamste doelstelling, namelijk elke kamer afzonderlijk kunnen regelen, zeker bewaarheid geworden is. Mijn bureau, waar ik heel vaak thuiswerk, moet ik nooit meer electrisch bijwarmen en ook andere kamers hebben warm wanneer ik het wil, los van hoe warm het in de woonkamer is.
Ik heb echter enorme vraagtekens bij de kwaliteit en duurzaamheid van de radiatorknoppen.
En mijn laatste klaagpunt gaat dan ook over het compleet gebrek aan monitoring/alerting.
En dat van die batterijen moet beter. (maar dat geldt ook voor de alarm installatie in huize Raindeer)
Prima idee! Soms wil je bepaalde ruimtes een beetje comfortabel houden, maar niet met veel prio, de ketel moet er niet apart voor aangaan. En het hoeft niet precies, dus dan mag hij rustig een tijdje afkoelen en wachten tot een andere zone om warmte vraagt en mag ook rustig wat over-shooten zodat het langer duurt voor het weer te koud wordt. Apart kunnen instellen van temperatuur voor doorstroming in de radiator en warmtevraag is daarvoor een goede oplossing. Of zoals jij zegt: die marge rond een bepaalde temp. Komt op hetzelfde neer.PeterdeBruin schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:56:
Ik zou wensen dat er in de programmering temperatuurzones ingesteld konden worden: een min-temperatuur waar beneden de ketel ingeschakeld moet worden, en een max-temperatuur waar boven de kraan zichzelf dicht moet draaien. Of een instelbare marge rondom de ingestelde temperatuur.
Ik heb zojuist de topic start even bijgewerkt, deze was nogal verouderd.. Hierbij heb ik gemerkt dat dit topic eigenlijk alleen over de slimme thermostat van Tado gaat en niet over andere producten van Tado. Echter gaan de discussies daar wel over. Is het misschien een idee om het onderwerp te wijzigen? Of wellicht een nieuw topic starten vanuit deze met een titel die alle producten van Tado dekt?
De topicstart mag sowieso nog wel wat uitgebreid worden met info over de thermostaat en radiatorkranen (bv geofencing functie) en ook de airco controller en het gebruik van zones om een huis slim te verwarmeneXisTa schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:28:
Ik heb zojuist de topic start even bijgewerkt, deze was nogal verouderd.. Hierbij heb ik gemerkt dat dit topic eigenlijk alleen over de slimme thermostat van Tado gaat en niet over andere producten van Tado. Echter gaan de discussies daar wel over. Is het misschien een idee om het onderwerp te wijzigen? Of wellicht een nieuw topic starten vanuit deze met een titel die alle producten van Tado dekt?
De titel veranderen zou kunnen maar ik denk wel dat de huidige titel al wel alle mensen met interesse voor Tado naar dit topic trekt.
Die Conrad Connect is toch wel zalig om mooi in al je ruimtes een temperatuurgrafiek te zien. Dit is dus echt iets wat Tado zelf zou moeten aanbieden. Wat ik ook niet begrijp, is waarom Tado vals speelt met hun grafieken en die platstrijkt als de temperatuur rond de ingestelde temperatuur schommelt. De 'echte' grafieken zien er immers ook zeer goed uit, met vrij kleine schommelingen wat wel betekent dat Tado qua opwarming goed zijn werk doet. De schommelingen zijn groter bij radiatorknoppen, maar dat is ook logisch aangezien de meting daar vlak aan de warmtebron gebeurt.
Dankzij die Conrad grafieken kan ik nu ook zien dat het probleem op mijn slaapkamer toch niet zomaar een defecte knop lijkt te zijn. Het lijkt immers telkens slechts 's morgens vroeg om 6u (wanneer ook badkamer begint te warmen) te zijn dat die kamer ongewenst begint op te warmen. Overdag is er helemaal geen opwarming terwijl er dan toch ook andere ruimtes opgewarmd worden. Dus slechte sluiting van het ventiel kan uitgesloten worden. Lijkt eigenlijk bijna of de knop verkeerdelijk de warmtevraag van de badkamer copieert. Toen ik echter op de knop de warmtevraag checkte stond die mooi op 18°C (terwijl ik via Conrad kan zien dat het om 6u nog altijd 20°C was). Zal maar eens support contacteren...
Dankzij die Conrad grafieken kan ik nu ook zien dat het probleem op mijn slaapkamer toch niet zomaar een defecte knop lijkt te zijn. Het lijkt immers telkens slechts 's morgens vroeg om 6u (wanneer ook badkamer begint te warmen) te zijn dat die kamer ongewenst begint op te warmen. Overdag is er helemaal geen opwarming terwijl er dan toch ook andere ruimtes opgewarmd worden. Dus slechte sluiting van het ventiel kan uitgesloten worden. Lijkt eigenlijk bijna of de knop verkeerdelijk de warmtevraag van de badkamer copieert. Toen ik echter op de knop de warmtevraag checkte stond die mooi op 18°C (terwijl ik via Conrad kan zien dat het om 6u nog altijd 20°C was). Zal maar eens support contacteren...
ooooh, begrijp ik goed dat Tado naast het gladstrijken überhaupt meerdere zones nog niet inzichtelijk heeft qua temperatuurverloop? Dat is zeker wel een nadeel dan. Jammer.
Klopt, je krijgt enkel een grafiek van je Smart Thermostat (hoofdthermostaat) maar niet van de individuele radiatorknoppen (en dus zones). Staat wel op hun roadmap.woekele schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:22:
ooooh, begrijp ik goed dat Tado naast het gladstrijken überhaupt meerdere zones nog niet inzichtelijk heeft qua temperatuurverloop? Dat is zeker wel een nadeel dan. Jammer.
Ik heb inmiddels een extension kit aan mijn Tado gekoppeld. Aansluiten ging moeizaam, maar dankzij de hulp van Tado is dat gelukt.
Ik merk wel dat ik op het moment flinke overshoots heb. Standaard staat mijn huiskamertemp op 19 graden als er iemand thuis is. Maar Tado blijft regelmatig doorverwarmen tot bijna 20 graden. Dit lijkt vooral voor te komen als het setpoint (automatisch) wijzigt.
Ik merk wel dat ik op het moment flinke overshoots heb. Standaard staat mijn huiskamertemp op 19 graden als er iemand thuis is. Maar Tado blijft regelmatig doorverwarmen tot bijna 20 graden. Dit lijkt vooral voor te komen als het setpoint (automatisch) wijzigt.
Zojuist mijn Tado binnen en aan de muur bevestigd. De tado lijkt niet te werken met mijn cv-ketel terwijl de support voor aanschaf aangaf dat dit wel mogelijk was.
Ketel: Nefit HRC 23VT
Oude thermostaat: Nefit Moduline 15
Hoe moet ik dit aansluiten op Tado?

Helaas kan ik niet met Tado bellen omdat het een officiële feestdag is..
Ketel: Nefit HRC 23VT
Oude thermostaat: Nefit Moduline 15
Hoe moet ik dit aansluiten op Tado?

Helaas kan ik niet met Tado bellen omdat het een officiële feestdag is..
[ Voor 7% gewijzigd door aGraPusher op 22-04-2017 14:26 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
@S. Oortwijn
Als de online installatie via tado website niet doorloopt bij invoeren gegevens van uw CV ketel, dan zit er niets anders op dan te wachten met de installatie, totdat telefonisch contact met de helpdesk mogelijk is.
Zij stellen dan de parameters in voor uw Tado account mbt tot type ketel, aansturings protocol etc, zodat uw Tado thermostaat op de juiste manier communiceert met de Nefit ketel en daardoor ook de juiste firmware ontvangt. Zonder deze parameters heeft aansluiten van de Tado thermostaat geen zin.
Als de online installatie wel doorloopt, dan zal deze stap voor stap alles uitleggen, wat waarop aangesloten moet worden.
Mbt tot aansluitingen op de ketel, ik heb een vergelijkbare Nefit ketel (HRC22H) en heb gekozen voor een modulerende regeling via aansluitdraden 3+4 vanwege o.a. dit en de extra besparing tov Aan/Uit.
Aansluitschema modulerend (in combinatie met Nefit Easy Connect Adapter !!):
Tado thermostaat : + & -
Ketel Nefit HRC: 3 & 4
Aansluitschema Aan/Uit:
Tado thermostaat: NO & COM
Ketel Nefit HRC: 1 & 2
Als de online installatie via tado website niet doorloopt bij invoeren gegevens van uw CV ketel, dan zit er niets anders op dan te wachten met de installatie, totdat telefonisch contact met de helpdesk mogelijk is.
Zij stellen dan de parameters in voor uw Tado account mbt tot type ketel, aansturings protocol etc, zodat uw Tado thermostaat op de juiste manier communiceert met de Nefit ketel en daardoor ook de juiste firmware ontvangt. Zonder deze parameters heeft aansluiten van de Tado thermostaat geen zin.
Als de online installatie wel doorloopt, dan zal deze stap voor stap alles uitleggen, wat waarop aangesloten moet worden.
Mbt tot aansluitingen op de ketel, ik heb een vergelijkbare Nefit ketel (HRC22H) en heb gekozen voor een modulerende regeling via aansluitdraden 3+4 vanwege o.a. dit en de extra besparing tov Aan/Uit.
Aansluitschema Aan/Uit:
Bedankt voor je reactie Montoya200x!Montoya200x schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:12:
@S. Oortwijn
Aansluitschema Aan/Uit:
Volgens de support van Tado was het wel mogelijk met de huidige ketel / thermostaat. Tot mijn verbazing zie ik nu dit tijdens de installatie:

Ja wij kunnen uw huidige aan/uit thermostaat zonder problemen vervangen.
Ook zijn wij 100% geschikt met de Remeha Tzerra.
U kunt met ons product 3 verschillende schema's instellen zodat u makkelijk tussen de shifts kan wisselen.
Bedankt voor je interesse in tado°. Je hebt de volgende tado° apparaten nodig om je verwarmingssysteem te besturen:
1x Slimme Thermostaat - Starterskit (bevat een Internetbridge en een Slimme Thermostaat om te installeren in je referentieruimte)
Ik heb een persoonlijk aanbod voor je voorbereid met een korting van 5%. Je kunt het overzicht in één klik bekijken:
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
ik probeer via tado/login aan te melden. Nu geeft het systeem aan dat een Extension Kit verplicht is. Maar mijn Tado zit gewoon met een draad verbonden? Is de extensions kit niet alleen als je draadloos wil?
Bij mij is de Slimme thermostaat inderdaad via een draad aangesloten op ketel. De bridge vormt de connectie tussen de thermostaat en het wifi netwerk en daarmee internet. Er is geen extension kit. Op de site staat aangegeven wanneer een extension kit noodzakelijk is. Morgen de helpdesk bellen!lothar schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:55:
ik probeer via tado/login aan te melden. Nu geeft het systeem aan dat een Extension Kit verplicht is. Maar mijn Tado zit gewoon met een draad verbonden? Is de extensions kit niet alleen als je draadloos wil?
Is jullie indruk ook dat de 'Vroege Start' voorziening nog praktisch altijd veel te vroeg start?
Ik kan het niet echt goed beoordelen omdat ik nog een oude knop heb die ik handmatig open en dicht draai, waardoor het systeem zich niet helemaal kan 'settelen'.
Maar mijn indruk is toch dat ie minstens ongeveer een factor 5/3 of 3/2 te vroeg inschakelt.
Als er bijvoorbeeld om 7:00 een bepaalde temperatuur bereikt moet worden, dan kan het zijn dat ie al om 6:00 inschakelt en dat om 06:40 de doeltemperatuur bereikt is (of eerder).
Het lijkt wel alsof er een rekenfout gemaakt wordt waarbij minuten verward worden met honderdsten van een uur.
Het zou kunnen zijn dat ie uitrekent dat er 0,60 uur voorverwarmd moet worden, maar dan 60 minuten gaat voorverwarmen in plaats van 0,60 uur (36 minuten)...
Kunnen jullie dit bevestigen?
Ik heb op dit forum zien staan dat bekend is dat er problemen zijn met de 'vroege start', en dat daar aan gewerkt wordt.
Als dit opgelost wordt, dan vindt ik Tado een erg goed systeem. Anders niet.
Als men er niet in slaagt het op te lossen, dan zou ik wensen dat er toch tenminste een correctie-factor op de voorverwarmtijd toegepast zou kunnen worden. Dus dat ik kan instellen dat er maar 60% van de uitgerekende voorverwarmtijd nodig is.
Gelukkig kan de 'Vroege start' ook uitgeschakeld worden, per zone.
Ik kan het niet echt goed beoordelen omdat ik nog een oude knop heb die ik handmatig open en dicht draai, waardoor het systeem zich niet helemaal kan 'settelen'.
Maar mijn indruk is toch dat ie minstens ongeveer een factor 5/3 of 3/2 te vroeg inschakelt.
Als er bijvoorbeeld om 7:00 een bepaalde temperatuur bereikt moet worden, dan kan het zijn dat ie al om 6:00 inschakelt en dat om 06:40 de doeltemperatuur bereikt is (of eerder).
Het lijkt wel alsof er een rekenfout gemaakt wordt waarbij minuten verward worden met honderdsten van een uur.
Het zou kunnen zijn dat ie uitrekent dat er 0,60 uur voorverwarmd moet worden, maar dan 60 minuten gaat voorverwarmen in plaats van 0,60 uur (36 minuten)...
Kunnen jullie dit bevestigen?
Ik heb op dit forum zien staan dat bekend is dat er problemen zijn met de 'vroege start', en dat daar aan gewerkt wordt.
Als dit opgelost wordt, dan vindt ik Tado een erg goed systeem. Anders niet.
Als men er niet in slaagt het op te lossen, dan zou ik wensen dat er toch tenminste een correctie-factor op de voorverwarmtijd toegepast zou kunnen worden. Dus dat ik kan instellen dat er maar 60% van de uitgerekende voorverwarmtijd nodig is.
Gelukkig kan de 'Vroege start' ook uitgeschakeld worden, per zone.
Mee eens. Bij mij werkt 'Vroege start' slecht voor zowel de zone met slimme thermostaat als voor de zones met slimme radiatorkranen. Tado heeft enkele maanden geleden gezegd dat de 'vroege start' niet gebruikt moest worden tot de software verbeterd was. Dat zou maanden gaan duren. Ik heb nog geen bericht gelezen waarin de verbeteringen gemeld worden. Wachten dus ...
Zulke dingen wil je helemaal niet weten. 
spoiler:

- knip -
Ik heb zojuist een beta 4.2 uitgerold gekregen voor mijn thermostatische radiatorkranen en daar zit ook de open raam detectie in. Geen idee hoe het werk t en of het werkt. Ik zal er naar kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Raindeer op 26-04-2017 18:19 ]
Verwijderd
Ik heb een Tado thermostaat en een" oude"nefit ketel met een easy connect ertussen, werkt prima, nu heb ik een vraag over als de Nefit ketel in storing staat, wordt dit ook door de TADO gezien en wordt dit dan ergens zichtbaar gemaakt.
Aanvulling: bovenstaande geldt als er een vrij grote opwarming nodig is.PeterdeBruin schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:10:
Is jullie indruk ook dat de 'Vroege Start' voorziening nog praktisch altijd veel te vroeg start?
Bij kleine opwarmingen, zeg 0,3-1 graden, terwijl de CV nog koud is, start ie juist te laat.
Hij lijkt er onvoldoende of geen rekening mee te houden dat het CV-systeem eerst zelf opgewarmd moet worden.
Hij begint, blijkens de API v2 zone state, met een klein 'heatingPower' percentage, bv 17%; komt er na verloop van tijd achter dat dat niet opschiet, gaat meer verwarmen en de temperatuur schiet dan bijna 1 graad door.
Deze zaken oplossen zou prio 1 moeten zijn op de 'Roadmap'.
Hierbij een introductie tot de onofficiële Tado API v2.
Je kan met de URL
gewoon in de browser informatie over je account opvragen, in JSON formaat. Vul je eigen <username> en <password> in.
Noteer de waarde van .homes[0].id, vanaf hier <homeId> genoemd.
Vervolgens kun je met
informatie over de Tado zones en apparaten in je huis krijgen.
En met
de huidige status van elke zone opvragen. <zoneId> moet 1 zijn voor je eerste zone, 2 voor de volgende, etc.
Met name:
Zie http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ voor meer acties.
Om instellingen aan te passen moet je http PUT en DELETE acties uitvoeren; dat gaat niet zo maar in de browser.
Een tool die ik gebruik om te experimenteren met de API is de Chrome-app Postman.
Je kan met de URL
gewoon in de browser informatie over je account opvragen, in JSON formaat. Vul je eigen <username> en <password> in.
Noteer de waarde van .homes[0].id, vanaf hier <homeId> genoemd.
Vervolgens kun je met
informatie over de Tado zones en apparaten in je huis krijgen.
En met
de huidige status van elke zone opvragen. <zoneId> moet 1 zijn voor je eerste zone, 2 voor de volgende, etc.
Met name:
- .setting.temperature.celsius geeft de huidige doel-temperatuur, als .setting.power = 'ON'
- .sensorDataPoints.insideTemperature.celsius geeft de gemeten temperatuur in 2 decimalen (jawel!)
- .activityDataPoints.heatingPower.percentage geeft de mate van verwarming die Tado nodig acht in procenten, iets wat in de UI helaas totaal onzichtbaar is
Zie http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ voor meer acties.
Om instellingen aan te passen moet je http PUT en DELETE acties uitvoeren; dat gaat niet zo maar in de browser.
Een tool die ik gebruik om te experimenteren met de API is de Chrome-app Postman.
[ Voor 3% gewijzigd door PeterdeBruin op 29-04-2017 10:34 ]
+1, eigenlijk toch wel zielig dat van zulke belangrijke features (if not USP), ze al maanden afkomen met dat je het beter niet gebruikt.PeterdeBruin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:51:
[...]
Deze zaken oplossen zou prio 1 moeten zijn op de 'Roadmap'.
Hoe zelflerend is je systeem als het wekenlang er niet in slaagt de verwarming later te laten beginnen als blijkt dat de target temperatuur al 2u op voorhand bereikt wordt ?!

Hier ook aan het twijfelen of Tado de oplossing kan zijn voor mijn huis. Daarnaast willen we binnenkort de ketel vervangen (waarschijnlijk Remeha)
Onze (drive-in) situatie is als volgt:
Begane grond vloerverwarming, 1 zone
1e Verdieping vloerverwarming 1 zone en betreft ook gelijk onze woongedeelte
2e verdieping 4 losse radiatoren voor de 3 kamers en badkamer.
Nu wordt de begane grond en eerste verdieping tegelijk gestookt door de thermostaat op de 1e verdieping. Daarnaast zijn beide vloerverwarming pompen (1x BG en 1x 1e verdieping) voorzien van pompschakelaars welke de pomp 1x per etmaal laat draaien om vastzitten te voorkomen als er niet gestookt wordt
Nu was ik benieuwd of ik bijvoorbeeld op de begane grond en op de 1e verdieping een smart thermostaat kan hangen welke alleen de vloerverwarming inschakelt als wij ons daar bevinden (uiteraard alleen voor langere tijd, waarschijnlijk zal de BG niet vaak ingeschakeld worden, alleen als het te koud wordt). Dit kan een besparing worden voor mij omdat de vloerverwarming beneden lager ingesteld zal staan en dus niet ingeschakeld wordt als we ons alleen op de 1e verdieping begeven.
De eerste verdieping is altijd comfortabel ondanks dat het op de BG in verhouding best fris kan zijn (kan soms 4-6 graden schelen) en het betreft een open trapgat.
Daarnaast zou ik ook de radiator knoppen (wellicht maar van 2 kamers welke vaker gebruikt worden) vervangen zodat ik dit warm kan stoken zonder dat de BG en 1e verdieping gestookt worden.
Kan iemand hier mij bij helpen met de mogelijkheden?
Onze (drive-in) situatie is als volgt:
Begane grond vloerverwarming, 1 zone
1e Verdieping vloerverwarming 1 zone en betreft ook gelijk onze woongedeelte
2e verdieping 4 losse radiatoren voor de 3 kamers en badkamer.
Nu wordt de begane grond en eerste verdieping tegelijk gestookt door de thermostaat op de 1e verdieping. Daarnaast zijn beide vloerverwarming pompen (1x BG en 1x 1e verdieping) voorzien van pompschakelaars welke de pomp 1x per etmaal laat draaien om vastzitten te voorkomen als er niet gestookt wordt
Nu was ik benieuwd of ik bijvoorbeeld op de begane grond en op de 1e verdieping een smart thermostaat kan hangen welke alleen de vloerverwarming inschakelt als wij ons daar bevinden (uiteraard alleen voor langere tijd, waarschijnlijk zal de BG niet vaak ingeschakeld worden, alleen als het te koud wordt). Dit kan een besparing worden voor mij omdat de vloerverwarming beneden lager ingesteld zal staan en dus niet ingeschakeld wordt als we ons alleen op de 1e verdieping begeven.
De eerste verdieping is altijd comfortabel ondanks dat het op de BG in verhouding best fris kan zijn (kan soms 4-6 graden schelen) en het betreft een open trapgat.
Daarnaast zou ik ook de radiator knoppen (wellicht maar van 2 kamers welke vaker gebruikt worden) vervangen zodat ik dit warm kan stoken zonder dat de BG en 1e verdieping gestookt worden.
Kan iemand hier mij bij helpen met de mogelijkheden?
Hou er rekening mee dat setting.temperature.* niet altijd aanwezig is, bijvoorbeeld als setting.power = OFF.PeterdeBruin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:42:
[...][...]
- .setting.temperature.celsius geeft de huidige doel-temperatuur in 2 decimalen
- .sensorDataPoints.insideTemperature.celsius geeft de gemeten temperatuur in 2 decimalen (jawel!)
- .activityDataPoints.heatingPower.percentage geeft de mate van verwarming die Tado nodig acht in procenten, iets wat in de UI helaas totaal onzichtbaar is
sensorDataPoints.insideTemperature.celsius geeft bij mij een lagere verversingsinterval (minder datapunten) dan wenselijk.
activityDataPoints.heatingPower.percentage is te zien in de app door op het vlammetje te klikken, maar wordt weergegeven als aan/uit.
M'n grafiekje nog iets verder uitgewerkt, vooral sensorDataPoints.humidity vind ik fijn om bewust van te zijn.

@18:30 heb ik weer de afwijking van temperatuur aangepast. Het verschil is al sinds 2015 0.7 graden met verschillende andere meters in de kamer, maar de setting gaat zo nu en dan weer terug naar 0.
- knip -
Je bedoelt, een update van de Android/iPhone beta app? Ik zit op 3.11.0-beta-1; die heeft geen merkbaar verschil met de standaardversie.Raindeer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:18:
Ik heb zojuist een beta 4.2 uitgerold gekregen voor mijn thermostatische radiatorkranen en daar zit ook de open raam detectie in. Geen idee hoe het werk t en of het werkt. Ik zal er naar kijken.
Hoe ziet dat er uit dan; heb je extra opties bij de zone-configuratie gekregen? En is de Tado firmware ook geupdate? En werkt het?
Nee firmware van mijn thermostatische radiatorknop die op de radiator zit.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:29:
[...]
Je bedoelt, een update van de Android/iPhone beta app? Ik zit op 3.11.0-beta-1; die heeft geen merkbaar verschil met de standaardversie.
Hoe ziet dat er uit dan; heb je extra opties bij de zone-configuratie gekregen? En is de Tado firmware ook geupdate? En werkt het?
Tado is denk ik wel geschikt voor jullie situatie: voor elke etage een thermostaat die de betreffende vloerverwarmingspomp aanstuurt, radiatorknoppen voor de andere kamers, plus een extensiekit om de ketel in en uit te schakelen. Wel even Tado vragen of dat klopt.Ferrox1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:55:
...
Nu was ik benieuwd of ik bijvoorbeeld op de begane grond en op de 1e verdieping een smart thermostaat kan hangen welke alleen de vloerverwarming inschakelt als wij ons daar bevinden...
Tado detecteert niet zelf op welke etage jullie je bevinden; hij heeft geen bewegingsdetectoren. Je moet zelf in het dagprogramma of ad hoc aangeven welke zones je verwarmd wil hebben.
Één systeem dat zowel meerdere zones kan regelen, als de ketel kan schakelen, en met bewegingsdetectie werkt, bestaat denk ik nog niet.
Misschien dat het met HomeMatic mogelijk is; daar zitten wel alle onderdelen in. De handleiding van de HomeMatic thermostaat heeft het alleen over het aansturen van de radiatorknoppen, maar misschien dat het toch ook mogelijk is via de Central Control Unit de ketel te schakelen en bewegingsdetectie in acht te nemen.
Of je kan meerdere systemen aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld Tado voor de verwarming en HomeMatic voor de bewegingsdetectie, en HomeMatic dan via de API de Tado temperatuur laten verlagen voor zones waar zich niemand bevind, of juist wat verhogen in de zones waar zich iemand bevindt.
Of omgekeerd, meerdere (Nest) thermostaten met ingebouwde bewegingsdetectie voor de zones, en een apart systeempje dat de ketel inschakelt als een van de thermostaten om warmte vraagt.
Het wordt hier momenteel niet kouder dan pakweg 19 graden 's nachts.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:21:
Kan iemand die de CV met OpenTherm aanstuurt aangeven of de Vroege Start functionaliteit dan beter werkt?
Mijn eerste setpoint na de nacht ligt op 19.5 graden, de rest is nog lastiger te monitoren.
For the sake of science heb ik mijn eerste block een setpoint van 22 graden gegeven en vroege start aan gezet.
Morgenochtend kan ik je dan, als het goed is, een grafiek laten zien met data van een OpenTherm systeem.
- knip -
Bij mij werkt Vroege Start niet in combinatie met Open Therm. De ingestelde temperatuur wordt uren te vroeg bereikt. Het maakt niet uit of het de zone is waar de Slimme Thermostaat hangt of zones waar Slimme Radiatorkranen de temperatuur regelen. Combinatie aan/uit met Vroege Start heb ik niet geprobeerd.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:21:
Kan iemand die de CV met OpenTherm aanstuurt aangeven of de Vroege Start functionaliteit dan beter werkt?
PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:21:
Dag, ik heb een webpagina gemaakt die met client-side JavaScript de Tado status-informatie van al je zones, mobiele apparaten en de weersinformatie opvraagt en toont.
Zie http://www.peterdebruin.net/tado.html.
Je inlog-gegevens worden lokaal in de browser opgeslagen, middels het HTML5 'localStorage' object; niet op mijn webserver.
Hij ververst elke twee minuten.
Je kan de pagina opslaan en naar believen aanpassen en lokaal openen; hij heeft geen webserver nodig.
Opslaan moet je doen vanaf deze post met rechtermuistoets, 'Koppeling opslaan als...'.
Niet vanaf de geopende pagina want dan wordt de JavaScript output mee opgeslagen.
Je inlog-gegevens worden lokaal in de browser opgeslagen, middels het HTML5 'localStorage' object; niet op mijn webserver.
Je kan de pagina opslaan en naar believen aanpassen en lokaal openen; hij heeft geen webserver nodig.
Opslaan moet je doen vanaf deze post met rechtermuistoets, 'Koppeling opslaan als...'.
Niet vanaf de geopende pagina want dan wordt de JavaScript output mee opgeslagen.
[ Voor 46% gewijzigd door PeterdeBruin op 01-05-2017 09:49 . Reden: Lokaal opslaan via de link ]
Vroege start + opentherm en een smart schedule met een setpoint van 22 graden om 07:00.
(En flink wat historische data om een PID-like formule redelijk te laten werken).

Het eerste wat opvalt is dat om 05:40 de verwarming aan slaat zonder dat de setpoint stijgt.
Dat lijkt mij wenselijk en zo had ik verwacht dat het zou werken.
Om 06:00 wordt de setpoint op 22 graden gezet en gaat de kachel voor de volle 100% stoken.
Hiermee wordt inderdaad rond 07:00 setpoint bereikt, helaas gepaard met een flinke overshoot.
Een tweede meter in dezelfde ruimte geeft een piek van 23.9 graden aan rond 08:00.
(En flink wat historische data om een PID-like formule redelijk te laten werken).

Het eerste wat opvalt is dat om 05:40 de verwarming aan slaat zonder dat de setpoint stijgt.
Dat lijkt mij wenselijk en zo had ik verwacht dat het zou werken.
Om 06:00 wordt de setpoint op 22 graden gezet en gaat de kachel voor de volle 100% stoken.
Hiermee wordt inderdaad rond 07:00 setpoint bereikt, helaas gepaard met een flinke overshoot.
Een tweede meter in dezelfde ruimte geeft een piek van 23.9 graden aan rond 08:00.
- knip -
Zo wij zitten inmiddels al dik in het 2e kwartaal,en nog steeds geen HomeKit bridge!😬
DaveD
Het wachten is nog even op een dusdanige buitentemperatuur dat de verwarming überhaupt niet meer aan hoeft.DaveD1109 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:04:
Zo wij zitten inmiddels al dik in het 2e kwartaal,en nog steeds geen HomeKit bridge!😬

Vind een half jaar wachten wel erg lang. Mail wordt haast niet op gereageerd als ik vraag naar een eventuele leveringsdatum, en de statusbalk waar zij naar toe verwijzen geeft ook enkel aan 2e kwartaal.Impstoker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:18:
[...]
Het wachten is nog even op een dusdanige buitentemperatuur dat de verwarming überhaupt niet meer aan hoeft.
Vind dit echt heel slecht! Is hetzelfde als een auto kopen waar 1 wiel van mist.
DaveD
Zie ik toch echt anders.. Je koopt een product welke prima functioneert, je mist alleen een feature.DaveD1109 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:53:
[...]
Vind een half jaar wachten wel erg lang. Mail wordt haast niet op gereageerd als ik vraag naar een eventuele leveringsdatum, en de statusbalk waar zij naar toe verwijzen geeft ook enkel aan 2e kwartaal.
Vind dit echt heel slecht! Is hetzelfde als een auto kopen waar 1 wiel van mist.
Je auto heeft dus 4 wielen, maar je afstandsbediening werkt nog niet dus je moet hem met de sleutel openen.
De afstandsbediening is beloofd maar levering loopt uit.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Dan zou ik contact opnemen. Uren te vroeg moet echt wel beter kunnen; wellicht kunnen ze iets bijstellen.HGBMason schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:00:
[...]
Bij mij werkt Vroege Start niet in combinatie met Open Therm. De ingestelde temperatuur wordt uren te vroeg bereikt. Het maakt niet uit of het de zone is waar de Slimme Thermostaat hangt of zones waar Slimme Radiatorkranen de temperatuur regelen. Combinatie aan/uit met Vroege Start heb ik niet geprobeerd.
[...]
Sorry maar ik zie dat anders. Ik koop een tado v2 met HomeKit ondersteuning welke €50 duurder was dan de tado v1. Beide thermostaten zijn geheel identiek blijkt dus achteraf.Daannn1987 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:00:
[...]
Zie ik toch echt anders.. Je koopt een product welke prima functioneert, je mist alleen een feature.
Je auto heeft dus 4 wielen, maar je afstandsbediening werkt nog niet dus je moet hem met de sleutel openen.
De afstandsbediening is beloofd maar levering loopt uit.
Dat ik bij die van mij een "gratis" HomeKit upgrade krijg is dus in feite gezien het prijsverschil niet zo.
En wat vertraging kan gebeuren maar een half jaar is niet meer "wat vertraging".
Nog even en eer dat je je volledige functionaliteit kan gebruiken (want daarom kocht ik de V2) is je garantie al verlopen.
DaveD
Mooi werk!PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:01:
Dag, ik heb een webpagina gemaakt die met client-side JavaScript de Tado status-informatie van al je zones, mobiele apparaten en de weersinformatie opvraagt en toont.
Kleine verbetering: Op regel 34 nog een encodeURIComponent om username en password zetten. Ik heb toevallig een &-teken in mijn credentials waardoor de parameters fout gaan zonder deze toevoeging.
Ziet er heel goed uit, alleen zie ik geen weersinformatie staan.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:01:
A ja, aangepast!lo3k schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:27:
[...]
Mooi werk!
Kleine verbetering: Op regel 34 nog een encodeURIComponent om username en password zetten. Ik heb toevallig een &-teken in mijn credentials waardoor de parameters fout gaan zonder deze toevoeging.
En ook HTML special characters in namen worden nu gecodeerd.
[ Voor 8% gewijzigd door PeterdeBruin op 01-05-2017 13:47 ]
Dank voor de reactie en het mooie script. Ik zat als leek te prutsen in Postman. Daar leer je al proberend wat van, maar het lukte me niet om het zo mooi te regelen.PeterdeBruin schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:08:
[...]
Dan zou ik contact opnemen. Uren te vroeg moet echt wel beter kunnen; wellicht kunnen ze iets bijstellen.
Wat betreft de vroege start, ik heb daar een maand of twee geleden al naar gevraagd via de helpdesk van Tado. Toen werd gezegd dat het een paar maanden ging duren voordat dit in mijn situatie (simpel, 3 zones) goed zou werken. Wat ik overigens mooi zou vinden is de vroege start gecombineerd met een geleidelijke opwarming. Mijn vorige Thermosmart thermostaat (geen zones, daarom Tado gekocht) deed dat. Het effect is minder lawaai van de plotseling uitzettende leidingen als de ketel gelijk vol vermogen begint.
Zie ook mijn bericht plus Tado reactie van 20 maart.
Krijg je in de app en in My tado wel weersinformatie?jphermans schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:02:
[...]
Ziet er heel goed uit, alleen zie ik geen weersinformatie staan.
Kan het zijn dat er voor je Tado installatie geen 'home location' bekend is in My Tado?
Aangepast: De 'early start' instelling wordt getoond. Weersinfo wordt weggelaten indien niet beschikbaar.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:01:
Ondertussen al in orde. Weet niet hoe het komt.PeterdeBruin schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:11:
[...]
Krijg je in de app en in My tado wel weersinformatie?
Kan het zijn dat er voor je Tado installatie geen 'home location' bekend is in My Tado?
In my Tado werkt alles perfect.
Bedankt.
@PeterdeBruin Is het ook mogelijk om de huidige softwareversie ergens weer te geven? Bijvoorbeeld onder de Home id?
Toegevoegd aan http://www.peterdebruin.net/tado.html. Hij controleert op verschillende versies en somt deze op.robertwebbe schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:46:
@PeterdeBruin Is het ook mogelijk om de huidige softwareversie ergens weer te geven? Bijvoorbeeld onder de Home id?
Ik heb versie 36.15, voor thermostaat en knoppen.
De bridge heeft een eigen versie (41.3); die toont ie nog niet. Kun je opvragen op https://my.tado.com/api/v...eId>/devices?username=...
[ Voor 26% gewijzigd door PeterdeBruin op 03-05-2017 21:55 ]
+1. Is sowieso met de hele feature set, vind ik. Op de dikke 4 maand dat ik Tado nu heb is de enige nieuwe 'feature' de schittermode geweest, die ze dan ook nog eens in eerste instantie moesten recallen.
Maar er zijn nog een hoop andere essentiële of beloofde zaken die er maar niet komen, en die we m.i. niet meer gaan zien voor de volgende winter: grafieken voor alle zones, fix voor veel te vroege start, degelijke foutrapportering, open-raamdetectie (al gaat zoiets wellicht zo fuzzy zijn, dat ik nu al voorzie dat het heel slecht gaat werken), multi-zone geofencing, ...
Van een jong en dynamisch bedrijf dat dan nog eens claimt de grootste kapitaalinjecties te krijgen op de IOT markt, verwacht ik toch echt wel veel snellere updates en features. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik vind het allemaal maar een veeg teken.
Ik ook! Vind het zelfs een soort van misleiding omtrent de HomeKit bridge. Lijkt erop de thermostaat voor een duurdere prijs verkopen met nieuwe verpakking er omheen en vervolgens de klant aan het lijntje te houden.Twixie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:58:
[...]
+1. Is sowieso met de hele feature set, vind ik. Op de dikke 4 maand dat ik Tado nu heb is de enige nieuwe 'feature' de schittermode geweest, die ze dan ook nog eens in eerste instantie moesten recallen.
Maar er zijn nog een hoop andere essentiële of beloofde zaken die er maar niet komen, en die we m.i. niet meer gaan zien voor de volgende winter: grafieken voor alle zones, fix voor veel te vroege start, degelijke foutrapportering, open-raamdetectie (al gaat zoiets wellicht zo fuzzy zijn, dat ik nu al voorzie dat het heel slecht gaat werken), multi-zone geofencing, ...
Van een jong en dynamisch bedrijf dat dan nog eens claimt de grootste kapitaalinjecties te krijgen op de IOT markt, verwacht ik toch echt wel veel snellere updates en features. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik vind het allemaal maar een veeg teken.
Verder werkt hij hier overigens prima hoor.
Maar voel mij wel een beetje genaaid.
[ Voor 3% gewijzigd door DaveD1109 op 03-05-2017 12:20 ]
DaveD
Dankjewel voor je reactie.PeterdeBruin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:10:
[...]
Tado is denk ik wel geschikt voor jullie situatie: voor elke etage een thermostaat die de betreffende vloerverwarmingspomp aanstuurt, radiatorknoppen voor de andere kamers, plus een extensiekit om de ketel in en uit te schakelen. Wel even Tado vragen of dat klopt.
Tado detecteert niet zelf op welke etage jullie je bevinden; hij heeft geen bewegingsdetectoren. Je moet zelf in het dagprogramma of ad hoc aangeven welke zones je verwarmd wil hebben.
Één systeem dat zowel meerdere zones kan regelen, als de ketel kan schakelen, en met bewegingsdetectie werkt, bestaat denk ik nog niet.
Misschien dat het met HomeMatic mogelijk is; daar zitten wel alle onderdelen in. De handleiding van de HomeMatic thermostaat heeft het alleen over het aansturen van de radiatorknoppen, maar misschien dat het toch ook mogelijk is via de Central Control Unit de ketel te schakelen en bewegingsdetectie in acht te nemen.
Of je kan meerdere systemen aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld Tado voor de verwarming en HomeMatic voor de bewegingsdetectie, en HomeMatic dan via de API de Tado temperatuur laten verlagen voor zones waar zich niemand bevind, of juist wat verhogen in de zones waar zich iemand bevindt.
Of omgekeerd, meerdere (Nest) thermostaten met ingebouwde bewegingsdetectie voor de zones, en een apart systeempje dat de ketel inschakelt als een van de thermostaten om warmte vraagt.
Wellicht dat bewegingsdetectie beneden dan niet nodig is voor mijn situatie. Het gaat mij vooral om de middenverdieping, dit kan met geofencing. Als we langer beneden zijn kunnen we het altijd met de hand instellen, dat is geen probleem.
Ik kom dan uit op een starterskit, 2 radiotor kranen en 1 extra thermostaat, waarmee ik met de 230 V Relais de pompen schakel. Echter schakelt deze ook de pompen ook eens in de 24 uur om vast zitten te voorkomen?
Nee, dat denk ik niet. Kan de bestaande pompschakelaar dat dan niet blijven doen?Ferrox1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:51:
[...]
Dankjewel voor je reactie.
Wellicht dat bewegingsdetectie beneden dan niet nodig is voor mijn situatie. Het gaat mij vooral om de middenverdieping, dit kan met geofencing. Als we langer beneden zijn kunnen we het altijd met de hand instellen, dat is geen probleem.
Ik kom dan uit op een starterskit, 2 radiotor kranen en 1 extra thermostaat, waarmee ik met de 230 V Relais de pompen schakel. Echter schakelt deze ook de pompen ook eens in de 24 uur om vast zitten te voorkomen?
Verder lijkt me dat je ook een extension kit nodig hebt om de ketel te schakelen.
Maar vraag het allemaal aan de klantenservice, die is erg goed.
Er wordt vaak wat gedeeld als het misgaat - op zoek naar de oplossing hier, of gewoon om stoom af te blazen misschien. Neemt niet weg dat ik, ondanks wat kinderziektes en late leveringen, heel tevreden ben.
De knoppen en de thermostaat zien er gelikt uit. Veel beter dan de oude oldschool met de hand te bedienen meuk die er zat. Ook veel beter dan de LCD schermen die op andere merken zitten, die ik niet zal noemen
. En het werkt. Het werkt zelfs zo goed, dat ik er helemaal geen erg meer in heb. 's Ochtends sta ik in een warme badkamer, terwijl de rest van het huis nog fris is. Na het douchen ben ik toch meteen weg. 's Middags kom ik thuis, is de huismaker net lekker warm. 's Avonds kom ik in een niet te koude maar ook niet te warme slaapkamer, die even opgewarmd is, maar verder 's nachts en overdag uitstaat. Ja mensen, die zone mogelijkheden zijn zalig. Meeste dagen denk ik er nu niet eens meer aan. En als mijn vriendin en ik even de deur uitgaan, gaat automatisch de boel op een lagere stand, en wordt energie gespaard. Prachtig. Ik hoef nergens meer aan te denken, dat is me best wat centen waard.
Het is waar, de early start werkt ook bij mij niet goed - twee uur te vroeg werd het al veel te heet. Die heb ik uitgezet. Maar wat geeft het, want twee of drie keer zelf uitproberen hoe lang van tevoren starten het beste werkt, en ik was er wel uit. Zo heb ik mijn eigen early start erin gezet. Het kan ietsje slimmer, maar dit werkt ook prima. En ja, ik heb nog geen homekit bridge gezien. Zou leuk zijn. Maar wat boeit het, het werkt nu ook. En ja, de bediening op de tado thermostaat is niet ideaal, maar ik gebruik die dus echt nooit. Pak altijd even mobiel of tablet, geen punt. En als ik naast een radiatorknop sta, geef ik die wel eens een slinger. Dan geniet ik ook weer even van hoe cool die eruit zien. Daar houd ik van. Oh ja, de batterijen gaan af en toe op. Krijg ik een mailtje met tijdige waarschuwing, pak ik twee batterijen en in een halve minuut heb ik ze verwisseld. Zo gepiept.
Zat laatst in de trein naar huis, en dacht: ik zet hem even iets hoger, heb het al de hele dag koud. Iemand naast me kijkt met grote ogen mee: is dat je thermostaat? Kun je die zo bedienen voor elke kamer? Yup, gemak dient de mens. Hoe heet dat? Tado. Heerlijk. Kan het aanbevelen.
De knoppen en de thermostaat zien er gelikt uit. Veel beter dan de oude oldschool met de hand te bedienen meuk die er zat. Ook veel beter dan de LCD schermen die op andere merken zitten, die ik niet zal noemen
Het is waar, de early start werkt ook bij mij niet goed - twee uur te vroeg werd het al veel te heet. Die heb ik uitgezet. Maar wat geeft het, want twee of drie keer zelf uitproberen hoe lang van tevoren starten het beste werkt, en ik was er wel uit. Zo heb ik mijn eigen early start erin gezet. Het kan ietsje slimmer, maar dit werkt ook prima. En ja, ik heb nog geen homekit bridge gezien. Zou leuk zijn. Maar wat boeit het, het werkt nu ook. En ja, de bediening op de tado thermostaat is niet ideaal, maar ik gebruik die dus echt nooit. Pak altijd even mobiel of tablet, geen punt. En als ik naast een radiatorknop sta, geef ik die wel eens een slinger. Dan geniet ik ook weer even van hoe cool die eruit zien. Daar houd ik van. Oh ja, de batterijen gaan af en toe op. Krijg ik een mailtje met tijdige waarschuwing, pak ik twee batterijen en in een halve minuut heb ik ze verwisseld. Zo gepiept.
Zat laatst in de trein naar huis, en dacht: ik zet hem even iets hoger, heb het al de hele dag koud. Iemand naast me kijkt met grote ogen mee: is dat je thermostaat? Kun je die zo bedienen voor elke kamer? Yup, gemak dient de mens. Hoe heet dat? Tado. Heerlijk. Kan het aanbevelen.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Ik zal morgen even alles teruglezen sinds mijn afwezigheid.
Het is waar dat er nog wat problemen zijn met de early start functie, gelukkig kan die functie gemakkelijk uitgezet worden zodat je zelf 100% controle hebt over wanneer tado de verwarming moet starten. Ik verwacht wel voor het einde van dit jaar een verbetering in de werking van de early start maar kan helaas geen exacte datum geven.
Dan een belangrijke update over het gebruik van de Extensiekit: Het is gebleken dat de Extensiekit echt alleen toegepast kan worden als besturing van het hoofdcircuit. Dat betekent:
Als er een zoneklep toegepast is voor de vloerverwarming in de woonkamer dan moet daar een Slimme thermostaat bedraad op worden aangesloten en de ketel moet bestuurd worden met een Extensiekit.
De eerdere genoemde oplossing met een Extensiekit aan de zoneklep en de Slimme Thermostaat bedraad aan de ketel is dus niet meer mogelijk.
Mocht u deze oplossing nu al toegepast hebben en het lijkt niet stabiel te werken dan zou ik willen vragen om even contact op te nemen via onze support zodat we kunnen zoeken naar een passende oplossing.
https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Verder nog een kleine update over de HomeKit enabled Internet Bridge: https://support.tado.com/hc/en-gb
Het is waar dat er nog wat problemen zijn met de early start functie, gelukkig kan die functie gemakkelijk uitgezet worden zodat je zelf 100% controle hebt over wanneer tado de verwarming moet starten. Ik verwacht wel voor het einde van dit jaar een verbetering in de werking van de early start maar kan helaas geen exacte datum geven.
Dan een belangrijke update over het gebruik van de Extensiekit: Het is gebleken dat de Extensiekit echt alleen toegepast kan worden als besturing van het hoofdcircuit. Dat betekent:
Als er een zoneklep toegepast is voor de vloerverwarming in de woonkamer dan moet daar een Slimme thermostaat bedraad op worden aangesloten en de ketel moet bestuurd worden met een Extensiekit.
De eerdere genoemde oplossing met een Extensiekit aan de zoneklep en de Slimme Thermostaat bedraad aan de ketel is dus niet meer mogelijk.
Mocht u deze oplossing nu al toegepast hebben en het lijkt niet stabiel te werken dan zou ik willen vragen om even contact op te nemen via onze support zodat we kunnen zoeken naar een passende oplossing.
https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Verder nog een kleine update over de HomeKit enabled Internet Bridge: https://support.tado.com/hc/en-gb
[ Voor 4% gewijzigd door tado op 07-05-2017 09:33 ]
Nog bijna 8 maanden de tijd om toch een USP feature te fixen... Zou er nog maar aan mankeren... Sorry voor het cynisme, maar je moet toch begrijpen dat zo een statement alleen maar de twijfels bevestigt.tado schreef op zondag 7 mei 2017 @ 07:15:
Ik verwacht wel voor het einde van dit jaar een verbetering in de werking van de early start maar kan helaas geen exacte datum geven.
Peter, gebruik je Tado State pagina een paar dagen en wellicht heb ik er overheen gekeken maar zie nu ook een tabje "show Tado devices". Is deze recent toegevoegd?PeterdeBruin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Toegevoegd aan http://www.peterdebruin.net/tado.html. Hij controleert op verschillende versies en somt deze op.
Ik heb versie 36.15, voor thermostaat en knoppen.
De bridge heeft een eigen versie (41.3); die toont ie nog niet. Kun je opvragen op https://my.tado.com/api/v...eId>/devices?username=...
Leuke status pagina, interessant om het gevraagde vermogen te zien.
@PeterdeBruin Is het mogelijk om wat meer logica aan te brengen in de Tado device list?
Mijnsinziens zou ik beginnen met de bridge (GW) en daaronder sortering per zone (waarbij eerst thermostaat (RU), vervolgens de extensie(s) en tenslotte de knop(pen) (VA) getoond worden). Dat maakt het nog een beetje mooier. 👍🏻
In IE11 worden overigens de zonenummers niet weergegeven, in Chrome zie ik die wel.
Mijnsinziens zou ik beginnen met de bridge (GW) en daaronder sortering per zone (waarbij eerst thermostaat (RU), vervolgens de extensie(s) en tenslotte de knop(pen) (VA) getoond worden). Dat maakt het nog een beetje mooier. 👍🏻
In IE11 worden overigens de zonenummers niet weergegeven, in Chrome zie ik die wel.
[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2017 14:47 ]
dubbelpost
[ Voor 92% gewijzigd door robertwebbe op 07-05-2017 23:29 ]
Ik heb een Google Home aangeschaft en bedien Tado nu via IFTTT. Tado heeft echter niet gedacht om aan variabele input te denken. Nu moet ik voor elke temperatuur (19, 20, 21 graden) een aparte IFTTT aanmaken. Geen ramp, maar er is ondersteuning binnen IFTTT voor variabelen (met #) en Google Home snapt dat ook (net als 'tah dough'
).
Anders nog nieuws over 'native' integratie met Google Home?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Werkt stem besturing ook?woutur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:13:
Ik heb een Google Home aangeschaft en bedien Tado nu via IFTTT. Tado heeft echter niet gedacht om aan variabele input te denken. Nu moet ik voor elke temperatuur (19, 20, 21 graden) een aparte IFTTT aanmaken. Geen ramp, maar er is ondersteuning binnen IFTTT voor variabelen (met #) en Google Home snapt dat ook (net als 'tah dough').
DaveD
Dat is het hele idee. Dus ja, dat werkt. Het nadeel van het niet aanwezig zijn van 'native' integratie met Google Home is dat er gereserveerde teksten zijn zoals 'Raise the temperature', 'Set temperature' etc.
Je moet wat origineler zijn dan dat. En het moet in het Engels omdat Google Home nog geen andere talen ondersteunt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hmm interessant! Ga er ook is naar kijken!woutur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Dat is het hele idee. Dus ja, dat werkt. Het nadeel van het niet aanwezig zijn van 'native' integratie met Google Home is dat er gereserveerde teksten zijn zoals 'Raise the temperature', 'Set temperature' etc.
Je moet wat origineler zijn dan dat. En het moet in het Engels omdat Google Home nog geen andere talen ondersteunt.
DaveD
Is het mogelijk om met een oude Brink B8 heteluchtverwarming middels een Tado thermostaat aan te sturen? De thermostaat aan de muur op dit moment heeft simpele graden regeling, en that's it.
En in de keuken hebben we een 2e thermostaat voor de verwarming in de keuken aan te sturen, als we een tweede thermostaat aanschaffen kunnen deze allebei middels dezelfde app worden aangestuurd als zijnde zones? Dit gaat om een Nefit Ecoline HR ketel.
En in de keuken hebben we een 2e thermostaat voor de verwarming in de keuken aan te sturen, als we een tweede thermostaat aanschaffen kunnen deze allebei middels dezelfde app worden aangestuurd als zijnde zones? Dit gaat om een Nefit Ecoline HR ketel.
@mattazing
Volgens mij gebruikt de Bink B8 het eBUS protocol tussen de thermostat en de verwarming.
Ik denk dat je het best de tado helpdesk even hiervoor kunt bellen.
Volgens mij gebruikt de Bink B8 het eBUS protocol tussen de thermostat en de verwarming.
De thermostaat die er nu op zit, zit eenvoudig aangesloten middels de rood en blauwe draad. Ik weet niet of dat het boel vereenvoudigd?robertwebbe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:43:
@mattazing
@mattazing: Nee. Zoals eerder gezegd, bel de Tado helpdesk even: 020-808 44 30
[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2017 16:14 ]
Ik heb vanmiddag gebeld met de helpdesk. Voor de Brink heteluchtverwarming is het geen probleem, die kan worden bediend met de Tado.robertwebbe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:14:
@mattazing: Nee. Zoals eerder gezegd, bel de Tado helpdesk even: 020-808 44 30
Voor de Nefit Ecomline HR moet ik de draden die naar de ketel lopen (vanaf de thermostaat) ompluggen om van een circulerende ketel een on/off ketel te switchen. DIt kan blijkbaar nog niet met Tado, echter wordt aan gewerkt.
Het lijkt wel alsof iedereen hier overheen gelezen heeft:tado schreef op zondag 7 mei 2017 @ 07:15:
HomeKit-enabled Internet Bridge now available!
Shipping of the HomeKit-enabled Internet Bridge will take place between May and July on a first come first served basis. Learn more about replacing your existing Bridge with the new Internet Bridge..
Oftewel het Homekit enabled ding komt er aan! Maar de vraag is nu, hoe komen we dat te weten? Krijgen we een mail met een tracking code of staat er op een ochtend een zielige man van de Fedex voor de dichte deur? En voor wie hem al heeft, wat zijn de ervaringen? Worden we er blij van? Werkt het echt goed met Homekit?
Gisteren stond dat er nog niet! Beter!! Werd wel tijd!!Raindeer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Het lijkt wel alsof iedereen hier overheen gelezen heeft:
HomeKit-enabled Internet Bridge now available!
Shipping of the HomeKit-enabled Internet Bridge will take place between May and July on a first come first served basis. Learn more about replacing your existing Bridge with the new Internet Bridge..
Oftewel het Homekit enabled ding komt er aan! Maar de vraag is nu, hoe komen we dat te weten? Krijgen we een mail met een tracking code of staat er op een ochtend een zielige man van de Fedex voor de dichte deur? En voor wie hem al heeft, wat zijn de ervaringen? Worden we er blij van? Werkt het echt goed met Homekit?
DaveD
Gisteren heb ik ook een Tado ontvangen voor gebruik in combinatie met mijn nieuwe verwarmingsinstallatie. Viel me op dat dit trouwens geen optie is die wordt aangeboden door Tado installatiehulp. Je kan enkel kiezen om bestaande thermostaten te vervangen, niet om Tado aan te sluiten als eerste Thermostaat. Ik neem aan omdat niet veel mensen dit in doe het zelf doen..In principe geen groot probleem en is alles wel gelukt.
Het enige dat momenteel nog niet lijkt te werken is tapwater controle (ACV/Intergas Kombi Kompakt HR 30/36). Iemand dit dit reeds werkend heeft op deze ketel?
Ik vond zonet dit wel terug in de handleiding, wat het zou kunnen oplossen:
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijdert te worden en de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden.
Het enige dat momenteel nog niet lijkt te werken is tapwater controle (ACV/Intergas Kombi Kompakt HR 30/36). Iemand dit dit reeds werkend heeft op deze ketel?
Ik vond zonet dit wel terug in de handleiding, wat het zou kunnen oplossen:
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijdert te worden en de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden.
Mag ik jullie allemaal bedanken voor het feit dat mijn review van Tado, een van de reviews van de maand geworden is! Echt super!
Voor de Tado mensen, er worden best veel vragen gesteld door gebruikers onder de review, misschien iets voor jullie om naar te kijken? bv of het werkt met Toon
productreview: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit) review door Raindeer
Voor de Tado mensen, er worden best veel vragen gesteld door gebruikers onder de review, misschien iets voor jullie om naar te kijken? bv of het werkt met Toon
productreview: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit) review door Raindeer
Iemand enig idee welk verloopstuk ik moet gebruiken voor een Comap thermostaat knop?

Ja, zoiets: https://wifithermostaten.nl/adapter-comap.htmlalders40 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:52:
Iemand enig idee welk verloopstuk ik moet gebruiken voor een Comap thermostaat knop?
[afbeelding]
[afbeelding]
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Zie dat 2 van mijn 4 radiator knoppen op fw 42.5 staan, andere 2 zijn nog 36.15. Waarschijnlijk door het mooiere weer durft Tado de nieuwe fw uit te rollen 😊.
Hier hetzelfde, een variatie van kranen met fw 36.15 en 42.5...Flash3d schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:48:
Zie dat 2 van mijn 4 radiator knoppen op fw 42.5 staan, andere 2 zijn nog 36.15. Waarschijnlijk door het mooiere weer durft Tado de nieuwe fw uit te rollen 😊.
Ik ben benieuwd of met een aankomende update dan ook weer een aantal aangekondigde functies geactiveerd worden. Bijvoorbeeld open raam detectie is welkom met dit weer
Open raam detectie lijkt nu iets te zijn wat Tado op afstand aan en uit kan zetten per user account, waarbij waarschijnlijk bepaalde firmware versies benodigd zijn voor de Tado radiatorknoppen.
In 2 zones met firmware 42.1 HAD ik open raam detectie gehad en vandaag zie ik nu pas dat die optie verdwenen is in mijn app
In 2 zones met firmware 42.1 HAD ik open raam detectie gehad en vandaag zie ik nu pas dat die optie verdwenen is in mijn app
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!