Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
rjblake schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:42:
[The Web app (read browser interface) does not give you any graphs/data/insight into the behaviour (unlike the phone or tablet app)
The store app you can use on your phone or tablet is also available on Windows in the store.
The custom online instructions as promised were never there - it asked me for my configuration (despite saying they were ready) and then said there were none and I needed to contact Tado.
I was guided nicely trough the installation of the smart thermostat with clear instructions although I had to wait a day for my configurations to be added by Tado as it was not recognized at first.

[ Voor 38% gewijzigd door TWyk op 24-02-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjblake
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
TWyk schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:05:
[...]

The store app you can use on your phone or tablet is also available on Windows in the store.

[...]

I was guided nicely trough the installation of the smart thermostat with clear instructions although I had to wait a day for my configurations to be added by Tado as it was not recognized at first.
Thanks for the info - unfortunately I'm using a Mac but will check it under Parallels. Do you have a copy of your instructions? I never received them at all; but did get a phone call eventually.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Weet iemand of de home kit bridge eindelijk geleverd gaat worden? van Tado krijg ik geen reactie en wacht al ruim 3 maanden!
Krijg een beetje het idee misleid te zijn en zit er serieus aan te denken stappen te ondernemen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
DaveD1109 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:30:
Weet iemand of de home kit bridge eindelijk geleverd gaat worden? van Tado krijg ik geen reactie en wacht al ruim 3 maanden!
Heb je tijdje terug dan deze mail van Tado niet ontvangen ?

Beste tado° klant,

We zijn net zo enthousiast als u om tado° met Apple HomeKit te verbinden en we willen ons verontschuldigen voor de vertraging van de lancering van dit platform.

In de afgelopen weken hebben we veel oplossingen gevonden voor de uitdagingen die aan het licht zijn gekomen bij het opschalen van de productie van de nieuwe Internet Bridge. Nu wachten we op toezegging van onze partners, die verantwoordelijk zijn voor de certificatie. We verwachten dat dit afgerond zal worden in de komende weken.

De verzending van de HomeKit Internet Bridges zal naar verwachting starten in het tweede kwartaal van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Twixie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Heb je tijdje terug dan deze mail van Tado niet ontvangen ?

Beste tado° klant,

We zijn net zo enthousiast als u om tado° met Apple HomeKit te verbinden en we willen ons verontschuldigen voor de vertraging van de lancering van dit platform.

In de afgelopen weken hebben we veel oplossingen gevonden voor de uitdagingen die aan het licht zijn gekomen bij het opschalen van de productie van de nieuwe Internet Bridge. Nu wachten we op toezegging van onze partners, die verantwoordelijk zijn voor de certificatie. We verwachten dat dit afgerond zal worden in de komende weken.

De verzending van de HomeKit Internet Bridges zal naar verwachting starten in het tweede kwartaal van 2017.
Nee niet gehad! Zal is in mijn spam bo kijken!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Mmm, helaas geen vliegende start...

Voor mijn combinatie ketel + thermostaat zijn geen installatie instructies beschikbaar, nu moet ik wachten op aangepaste instructies van tado -O-

Ik dacht, dan ga ik iig alvast een thermostaatknop installeren, maar die krijg ik met geen mogelijkheid op mijn radiator met de bijgeleverde adapters. :S Waarschijnlijk door de hoek van de radiator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kYXMIjDGH9f2x0pgvJ6VeOpc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjblake
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
OrbitZ schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:44:
...
Ik dacht, dan ga ik iig alvast een thermostaatknop installeren, maar die krijg ik met geen mogelijkheid op mijn radiator met de bijgeleverde adapters. :S Waarschijnlijk door de hoek van de radiator.
Looks like a SAR/Comap M28x1.5 fitting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
rjblake schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Looks like a SAR/Comap M28x1.5 fitting
Yes, that's right. This does not fit with any of the adapters I got with my tado ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@tado : Hoe werkt jullie systeem van thermostaat en de kranen (dus de volledige oplossing) in samenwerking met een systeem van vloerverwarming, radiatoren en zogenaamde CMIX systeem van Remeha?

Ik word namelijk nogal "bang" gemaakt dat ik goed moet opletten met Remeha het maximaal vermogen en daardoor ook het minimum wat hij ALTIJD(?) zal willen afgeven in combinatie met ventiel-kranen die de radiatoren of de circuits van de VVW willen dichtdraaien.

Blijkbaar heb ik een stevige Remeha Calenta 40C ketel en 40 verwijst naar de maximale warmteafgifte van 40kW maar dit heeft als gevolg dat de minimale afgifte die hij wil doen ronde 8 à 9kW ligt. Als een ketel dit niet kan "afgeven" aan de warmte-verspreiders (VVW of radiator(en)) dan valt hij in blokkering (hij zet zichzelf op de strafbank voor 10 tot 20min) of hij valt in storing (manuele interventie gebruiker nodig om de ketel terug in dienst te stellen). Met een systeem zoals Tado waarbij je maximaal comfort met maximale besparingen krijgt wil je dit soort onzin natuurlijk niet... Wat zijn jullie interne ervaringen en die van mede-Tweakers hieromtrent?

Na wat Google-werk vond ik ook volgende posters:
http://forum.fok.nl/topic/2177802/1/999#p147495783
http://forum.fok.nl/topic/2177802/1/999#p147494959

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 25-02-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
OrbitZ schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:44:
Mmm, helaas geen vliegende start...

Voor mijn combinatie ketel + thermostaat zijn geen installatie instructies beschikbaar, nu moet ik wachten op aangepaste instructies van tado -O-

[afbeelding]
Idd een Comap kraan. Heb ik thuis ook en heb er aparte adapters voor moeten bestellen. Kosten een paar Euro, dus valt mee. Tado wilde ze gratis versturen maar dat zou pas na een aantal dagen kunnen, dus zelf bestellen was sneller.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Marc O. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:29:
[...]

Idd een Comap kraan. Heb ik thuis ook en heb er aparte adapters voor moeten bestellen. Kosten een paar Euro, dus valt mee. Tado wilde ze gratis versturen maar dat zou pas na een aantal dagen kunnen, dus zelf bestellen was sneller.
Welke adapters heb jij besteld (en waar)? Misschien wacht ik wel op die van tado, want ik moet toch ook nog wachten op de installatie instructies voor mijn CV ketel.

Over 1,5 maand wordt er een nieuwe CV ketel geïnstalleerd. Is het eenvoudig om opnieuw de wizard te doorlopen en de boel te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 13:23
Ik kom in het hele topic niets tegen over de integratie van weersvoorspellingen. Ik heb in de huiskamer vloerverwarming en zodra de zon via mijn ramen op het oosten en de dakkoepels begint te schijnen loopt de temperatuur enorm op. Als ik zelf een thermostaat zou zijn, had ik een dag van te voren aan de hand van de weersvoorspelling bedacht dat het aanwarmen de volgende ochtend toch even anders zou moeten.
Tado pretendeert dat slim op te pakken.Maar werkt dit ook? Het zou voor mij een reden zijn het systeem aan te schaffen. Aan het verlagen van de temperatuur als ik uit huis vertrek, heb ik in mijn situatie niet zoveel behoefte.

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met mijn TADO te installeren (thermostaat aansluiten op vloerverwarming) en radiatorkranen. Ik heb het geluk dat alles net niet past, ik heb MMAradiatoren, waardoor ik een extra adapter moet plaatsen. Dat kan ik oplossen, maar niet het aansluiten van de thermostaat.

Ik heb een Eberle RTRt-E 525 84 thermostaat en die wil ik graag aansluiten, maar nu kom ik er niet helemaal uit.
De huidige aansluiting is met 3 kleine draadjes. En nergens is NO, NC of COM te vinden. Het gaat om de aansturing van een vloerverwarming van LK systems.
Graag hoor ik waar ik welke 1, 2 en 4 moet aansluiten? Mijn dank is groot!
http://imgur.com/eSeki3w

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:28:
@tado : Hoe werkt jullie systeem van thermostaat en de kranen (dus de volledige oplossing) in samenwerking met een systeem van vloerverwarming, radiatoren en zogenaamde CMIX systeem van Remeha?

Ik word namelijk nogal "bang" gemaakt dat ik goed moet opletten met Remeha het maximaal vermogen en daardoor ook het minimum wat hij ALTIJD(?) zal willen afgeven in combinatie met ventiel-kranen die de radiatoren of de circuits van de VVW willen dichtdraaien.

Blijkbaar heb ik een stevige Remeha Calenta 40C ketel en 40 verwijst naar de maximale warmteafgifte van 40kW maar dit heeft als gevolg dat de minimale afgifte die hij wil doen ronde 8 à 9kW ligt. Als een ketel dit niet kan "afgeven" aan de warmte-verspreiders (VVW of radiator(en)) dan valt hij in blokkering (hij zet zichzelf op de strafbank voor 10 tot 20min) of hij valt in storing (manuele interventie gebruiker nodig om de ketel terug in dienst te stellen). Met een systeem zoals Tado waarbij je maximaal comfort met maximale besparingen krijgt wil je dit soort onzin natuurlijk niet... Wat zijn jullie interne ervaringen en die van mede-Tweakers hieromtrent?

Na wat Google-werk vond ik ook volgende posters:
http://forum.fok.nl/topic/2177802/1/999#p147495783
http://forum.fok.nl/topic/2177802/1/999#p147494959
Het beste is om even een mail te sturen naar support@tado.com met daarin alle exacte merk en typenummers van uw huidige setup.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:31:
Ik ben bezig met mijn TADO te installeren (thermostaat aansluiten op vloerverwarming) en radiatorkranen. Ik heb het geluk dat alles net niet past, ik heb MMAradiatoren, waardoor ik een extra adapter moet plaatsen. Dat kan ik oplossen, maar niet het aansluiten van de thermostaat.

Ik heb een Eberle RTRt-E 525 84 thermostaat en die wil ik graag aansluiten, maar nu kom ik er niet helemaal uit.
De huidige aansluiting is met 3 kleine draadjes. En nergens is NO, NC of COM te vinden. Het gaat om de aansturing van een vloerverwarming van LK systems.
Graag hoor ik waar ik welke 1, 2 en 4 moet aansluiten? Mijn dank is groot!
http://imgur.com/eSeki3w
Over de installatie: Als u de stap voor stap instructies volgt via my.tado.com dan krijgt u te zien waar de draadjes moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
En waarom Tado zelf niet gecontacteerd ? Ik zie op de foto dat dat Giacomini ventielen zijn. Heb hier ook Giacomini en Tado heeft me gewoon gratis de juiste (plastic) adaptors opgestuurd.
EDIT: nevermind, ik zie nu dat je ervoor ook al vermeldde dat Tado ze gratis verstuurt, maar dat je ze zo snel mogelijk wou.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 27-02-2017 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrbitZ
Twixie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:50:
[...]

En waarom Tado zelf niet gecontacteerd ? Ik zie op de foto dat dat Giacomini ventielen zijn. Heb hier ook Giacomini en Tado heeft me gewoon gratis de juiste (plastic) adaptors opgestuurd.
EDIT: nevermind, ik zie nu dat je ervoor ook al vermeldde dat Tado ze gratis verstuurt, maar dat je ze zo snel mogelijk wou.
Tado wilde ze gratis versturen maar dat zou pas na een aantal dagen kunnen, dus zelf bestellen was sneller.

Edit, zag nu je edit pas B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
rjblake schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:21:
[...]

Thanks for the info - unfortunately I'm using a Mac but will check it under Parallels. Do you have a copy of your instructions? I never received them at all; but did get a phone call eventually.
I seem to remember getting the instructions on line at my.tado.com when installing the smart thermostat + bridge from the starterkit.
The guidance included a wait period of about a day for Tado support to get my configuration (boiler and thermostat prior to Tado) added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
W00t! Installatie van mijn tado thermostaat is gelukt!

Ik kreeg via een support ticket netjes de installatie instructies voor mijn thermostaat + CV combinatie. Nu nog wachten op de M28 -> M30 adapters zodat ik ook de radiatorknoppen kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-sim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 18:39
Ben al een tijdje op dit forum om mogelijk Tado te gebruiken voor mijn woonboot.
Vloerverwarming voor slaapkamer/badkomer en 2 radiatoren voor woonkamer.
ik heb nabij de CV een elektrische klep in de leiding naar de radiatoren zitten. Daarmee kan ik dus de leiding naar de radiatoren in 1x afsluiten/openen.
De vloerverwarming zal meelopen als de woonkamer om warmwater vraagt, maar omdat die toch begrenst wordt op 40C (door de thermostaat kop op de vloerverwaming-verdeel-unit) is het maar een klein beetje verlies naar de vloerverwarming (in het geval het daar al warm genoeg is, maar goed hoe vaak is er wel woonkamer vraag maar niet een beetje onderhoud aan de vloerverwarming temperatuur).

Mijn vraag is, ik twijfel tussen 2x radiator-tado-kop, of, de extensie-kit (bij de reeds aanwezige klep in de radiator-leiding)
Voordeel van de extensie is dat deze uit het zicht, op vaste spanning, kan komen.
Is er een mogelijk voordeel van de 2x radiotor-kop dat dit een groter voordeel oplevert?

enige andere suggesties?

dank,
elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 13:46
Sander schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Maar mocht je het niet voor elkaar krijgen 's nachts je slaapkamers op 16 te houden, dan zou ik eerst eens kijken naar isolatie/dubbel glas etc voordat je aan de gang gaat met een slimme thermostaat.

Wij hebben 1 kamer in het huis waar de ketel 's nachts soms voor aan slaat, maar dat is een kamer met aan 3 kanten buitenmuur, eronder een (onverwarmde) berging en vol op het noorden. Toen het buiten onder 0 was moest de ketel idd af en toe even draaien om die op 16 graden te houden, maar daarbuiten slaat hij eigenlijk amper aan.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb wat met de api lopen rommelen en daar rolt het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: https://imageking.eu/images/temp.png

Het gaat dus duidelijk mis in de kinderkamer (3e van boven), temperatuur schommelt daar heel erg. De locatie van de knop ook niet ideaal is, die zit onder een groot raam (dubbelglas) bij een gordijn. De kou van het raam valt er denk ik overheen. Misschien dat een additionele thermostaat een betere meting zal geven.

Ook lijkt het er op dat een continu temperatuur in de woonkamer zuiniger zal zijn dan deze telkens met een klein stapje te verhogen. Bij elke stapje zie je dat de warmtevraag even piekt. De slaapkamer is wel geisoleerd, dat is goed te zien.

Morgen komt iig een isolatiebedrijf naar de spouw kijken. Met deze grafieken kan ik straks wel mooi het effect van de isolatie zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArisB schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb wat met de api lopen rommelen en daar rolt het volgende uit:
[afbeelding]

Het gaat dus duidelijk mis in de kinderkamer (3e van boven), temperatuur schommelt daar heel erg. De locatie van de knop ook niet ideaal is, die zit onder een groot raam (dubbelglas) bij een gordijn. De kou van het raam valt er denk ik overheen. Misschien dat een additionele thermostaat een betere meting zal geven.

Ook lijkt het er op dat een continu temperatuur in de woonkamer zuiniger zal zijn dan deze telkens met een klein stapje te verhogen. Bij elke stapje zie je dat de warmtevraag even piekt. De slaapkamer is wel geisoleerd, dat is goed te zien.

Morgen komt iig een isolatiebedrijf naar de spouw kijken. Met deze grafieken kan ik straks wel mooi het effect van de isolatie zien :)
Mooie grafieken! Ik denk dat toevoegen van een additionele slimme thermostaat de beste oplossing gaat bieden voor de kinderkamer. Ik zou nog even kunnen kijken of we nog iets kunnen doen met PID tuning maar ik verwacht daar geen perfecte uitkomst van. Bijkomend voordeel van het toevoegen van een slimme thermostaat is de mogelijkheid om per 0.1 graad in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
[...]

[afbeelding]

Nice die grafieken! Ik heb ook even met de api zitten spelen, waar haal jij de buiten temperatuur en de % warmtevraag vandaan? Die zie ik er niet tussen staan.

[ Voor 32% gewijzigd door OrbitZ op 01-03-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dagen geleden een thermostaat en een aantal knoppen geïnstalleerd. Op eentje na werkt alles perfect. Mooi om te zien dat de Tado mijn Nefit ketel native aanspreekt. Ook de app werkt fijn.

Enfin, die laatste knop: hij lijkt niet door te hebben wanneer hij gemount wordt. De website blijft "Waiting for mounting" aangeven en de knop zelf begint ook niet aan de calibratie.

Ik had al een mailtje openstaan naar support@tado.com, maar die lijken het erg druk te hebben. Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad en is er een eenvoudige oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:55:
Een aantal dagen geleden een thermostaat en een aantal knoppen geïnstalleerd. Op eentje na werkt alles perfect. Mooi om te zien dat de Tado mijn Nefit ketel native aanspreekt. Ook de app werkt fijn.

Enfin, die laatste knop: hij lijkt niet door te hebben wanneer hij gemount wordt. De website blijft "Waiting for mounting" aangeven en de knop zelf begint ook niet aan de calibratie.

Ik had al een mailtje openstaan naar support@tado.com, maar die lijken het erg druk te hebben. Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad en is er een eenvoudige oplossing?
Is een hardwareprobleem. U gaat van ons waarschijnlijk een nieuwe knop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Is een hardwareprobleem. U gaat van ons waarschijnlijk een nieuwe knop krijgen.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal de knop loshalen en verder bericht van support afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArisB
OrbitZ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:14:
[...]

Nice die grafieken! Ik heb ook even met de api zitten spelen, waar haal jij de buiten temperatuur en de % warmtevraag vandaan? Die zie ik er niet tussen staan.
Ik heb de info op http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ gevolgd.

De buitentemperatuur haal ik op met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/weather" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.outsideTemperature.celsius'

en de overige gegevens met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/zones/$zone_id/state" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.setting.temperature.celsius, .sensorDataPoints.humidity.percentage, .sensorDataPoints.insideTemperature.celsius, .activityDataPoints.heatingPower.percentage'

Waarin je 99999, $zone_ID en $token dus wel moet vervangen door je eigen gegevens.

Waar ik nog benieuwd naar ben is de waarde "relativeDistanceFromHomeFence", deze staat bij mij bijvoorbeeld op "relativeDistanceFromHomeFence":0.5888559022243687.

Ik heb geen idee wat voor waarde dat is, zijn daar kilometers van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
ArisB schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:23:
[...]

Ik heb de info op http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ gevolgd.

De buitentemperatuur haal ik op met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/weather" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.outsideTemperature.celsius'

en de overige gegevens met:
curl -s "https://my.tado.com/api/v2/homes/99999/zones/$zone_id/state" -H "Authorization: Bearer $token" | jq '.setting.temperature.celsius, .sensorDataPoints.humidity.percentage, .sensorDataPoints.insideTemperature.celsius, .activityDataPoints.heatingPower.percentage'

Waarin je 99999, $zone_ID en $token dus wel moet vervangen door je eigen gegevens.

Waar ik nog benieuwd naar ben is de waarde "relativeDistanceFromHomeFence", deze staat bij mij bijvoorbeeld op "relativeDistanceFromHomeFence":0.5888559022243687.

Ik heb geen idee wat voor waarde dat is, zijn daar kilometers van te maken?
Ah oke, je haalt het dus niet uit de getTemperaturePlotData.

Jij pollt nu gewoon die endpoints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
OrbitZ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Ah oke, je haalt het dus niet uit de getTemperaturePlotData.

Jij pollt nu gewoon die endpoints?
ja, precies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:55:

Had ik ook met 1 van de 4, als je iets op het kleine "bolletje" doet heb je kans dat hij het doet. In dit topic staat er ergens een foto van met een pijltje erbij, dan is het wat duidelijker.

Hoppa: https://gathering.tweaker...message/49721561#49721561

[ Voor 4% gewijzigd door Flash3d op 01-03-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 16:04
Tado bridge met HomeKit staat vermeld op HomeKit website van Apple. Was dit al zo, of is er vordering?

http://www.apple.com/ios/home/accessories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 13:54
Afgelopen vrijdag een mail gehad dat mijn bestelling van 25-11-2016 (black friday) eindelijk (na 3 maanden!) verwerkt is. Echter tot op heden nog geen verzendvestiging oid. Iemand die in deze periode ook iets besteld heeft en ondertussen in ontvangst heeft mogen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:21
Ik heb net de bestelling gedaan en bericht gekregen dat het in April uitgeleverd wordt. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash3d schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Had ik ook met 1 van de 4, als je iets op het kleine "bolletje" doet heb je kans dat hij het doet. In dit topic staat er ergens een foto van met een pijltje erbij, dan is het wat duidelijker.

Hoppa: https://gathering.tweaker...message/49721561#49721561
Interessante tip. Ik wacht eerst even de response van Tado af voordat ik ga knutselen - heb liever gewoon een goed product, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Interessante tip. Ik wacht eerst even de response van Tado af voordat ik ga knutselen - heb liever gewoon een goed product, maar wie weet.
Hij wordt toch omgewisseld door Tado, je krijgt een compleet nieuwe kraan opgestuurd en stuurt de oude terug.
Gaat erom dat je door een eenvoudige ingreep hem aan de praat krijgt en alvast de boel kan instellen/regelen (en we zitten hier op tweakers heh ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door Flash3d op 02-03-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn originele bestelling op 10 November, ben ik ben ingegaan op jullie aanbieding op 25/11 om mijn levering naar februari te verschuiven. Heb midden februari nog nagevraagd en de bestellling zou tijdig worden geleverd. Heb echter nog steeds niks gekregen en via de mail komt geen antwoord. Is het niet gewoon mogelijk om naar maar eerst een v2 te leveren en daarna om te ruilen?
Beste Roland

Een aantal dagen geleden informeerden we je dat je bestelling voor Kerstmis verzonden zal worden.

We zullen deze belofte houden.

Als je evenwel akkoord gaat met een levering in februari, dan zullen we je 25% van je factuur terugbetalen. Huurovereenkomsten zullen natuurlijk slechts starten zodra je producten verzonden zijn.

Om deze aanbieding te aanvaarden, klik je simpelweg op de groene knop (aanbieding geldig tot en met 28.11.2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Heel erg nuttig om de gegevens per zone te kunnen uitlezen. Ik zou die mooie grafieken dan ook graag van mijn systeem zien, maar met mijn beperkte kennis van curl, etc. lukt het me niet dit voor elkaar te krijgen. Met de blog http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/ kom ik er niet uit.

Bestaat er een duidelijke handleiding of is het kort aan te geven welke commando's ik moet gebruiken om deze grafieken te produceren? Hulp is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik moet zeggen dat ik me af en toe nog wel afvraag wat de tado allemaal aan het doen is hoor. Net als vandaag, ik had hem ingesteld op 21 graden, toen het 21,5 bleef hij maar doorstoken, terwijl de app geen vlammetje meer liet zien stond mijn CV flink door te stoken.

Zoals te zien is, geeft de tado niet meer aan te stoken, nadat de temperatuur bereikt was. Toch stond de CV flink te stoken en de temperatuur liep door tot 23+ graden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t6FqsM06l4fHaGNLUKbtgTZ9/thumb.png

Over 2 weken laat ik een nieuwe CV installeren, dan ga ik ook alle radiatorknoppen installeren, dus ik wacht dat nog wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Bij mij ook nog steeds overshoots. Wat echter opvalt is het volgende:
- Ik heb de temperatuur in het smart schedule ingesteld op 20,7 graden
- Bij het opstoken van de temperatuur via het schedule blijft Tado doorgaan met verwarmen, ook al is het inmiddels 21,7 graden
- Als ik de temperatuur op dat moment handmatig instel op 20,7 graden dan stopt Tado met verwarmen
- Als ik de handmatige instelling dan weer cancel (temperatuur is nog steeds 21,7 graden) en dus weer terug ga naar het smart schedule (20,7 graden), dan blijft de verwarming 'uit' tot de temperatuur ver genoeg is gezakt

Kortom, het lijkt wel alsof Tado in slaap gesust is wanneer smart schedule aktief is en pas ingrijpt als de temperatuur ruim boven de ingestelde temperatuur is. Overigens doet dit zich voornamelijk 's morgens voor bij het opwarmen van het huis na de nacht. Daarna lukt het redelijk goed om een constante temperatuur te handhaven, met een afwijking van ca. 0,5 graad tussen min en max gemeten temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
OrbitZ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:54:
Ik moet zeggen dat ik me af en toe nog wel afvraag wat de tado allemaal aan het doen is hoor. Net als vandaag, ik had hem ingesteld op 21 graden, toen het 21,5 bleef hij maar doorstoken, terwijl de app geen vlammetje meer liet zien stond mijn CV flink door te stoken.

Zoals te zien is, geeft de tado niet meer aan te stoken, nadat de temperatuur bereikt was. Toch stond de CV flink te stoken en de temperatuur liep door tot 23+ graden...

[afbeelding]

Over 2 weken laat ik een nieuwe CV installeren, dan ga ik ook alle radiatorknoppen installeren, dus ik wacht dat nog wel even af.
Als je een OpenTherm ketel hebt kan je altijd op Tweakers eens zoeken naar de OTGW. Die gaat je perfect inzichtelijk maken wat je ketel doet en wie wat vraaagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
OrbitZ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:54:
ik had hem ingesteld op 21 graden, toen het 21,5 bleef hij maar doorstoken, terwijl de app geen vlammetje meer liet zien stond mijn CV flink door te stoken.
Bedoel je dat de ketel brandde, of dat er effectief heet water gepompt werd ? Het is m.i. immers mogelijk dat de ketel brandt zonder dat er warmtevraag is, en omgekeerd hoeft de ketel niet te branden zelfs als er warmtevraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Twixie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Bedoel je dat de ketel brandde, of dat er effectief heet water gepompt werd ? Het is m.i. immers mogelijk dat de ketel brandt zonder dat er warmtevraag is, en omgekeerd hoeft de ketel niet te branden zelfs als er warmtevraag is.
De ketel brandde en de tado gaf geen vlammetje aan. Toen ik via de app even de temperatuur op handmatig instelde en daarna weer op automatisch hoorde je ook de relais omslaan en stopte de ketel met branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Raindeer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:06:
Ik heb net de bestelling gedaan en bericht gekregen dat het in April uitgeleverd wordt. Fingers crossed.
Ik kreeg net bericht dat het pakketje al bij DHL in Nederland is... dus die uitleveringsdatum gaan ze wel halen... Lijkt erop dat het morgen bij me is.

Oftewel, na veel verschrikkelijke verhalen, lijkt het erop dat Tado nu wel snel thermostatische radiator knoppen, bridge en thermostaat kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Afgelopen vrijdag weer eens steenkoud in huis en vrouwlief klaagde over "dat stomme tado ding"
Wederom een gefaalde firmware update waardoor de ketel niet meer aanspringt.
Dus weer met de helpdesk gebeld en nogmaals de firmware update gedaan.

Meer mensen last van firmware updates die niet slagen met dit als resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Amafi schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:56:
Afgelopen vrijdag weer eens steenkoud in huis en vrouwlief klaagde over "dat stomme tado ding"

Yup hier ook al een paar keer een vast gelopen firmware update.
Echt zwaar irritant zo'n geforceerde update.

En naast vastlopers ook al vanaf het begin temperatuur overshoots van ruim 1.5 °C.
Er zijn al meerdere keren door support aanpassingen gedaan om dit te verhelpen maar geeft totaal geen resultaat. Support komt met PID_controller wiki pagina's over boiler efficiency aanzetten... maar ik wil gewoon comfort!

Ik verlang weer naar mijn vorige "domme" thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Hebben jullie vloerverwarming? En moduleert de thermostaat wel goed?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amafi schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:56:

Waarschijnlijk is het helemaal geen firmwareupdate. We hebben de afgelopen dagen niets uitgerold.
Het kan meerdere oorzaken hebben maar het is in ieder geval handig om uw tado Internetbridge te verplaatsen door een langere internetkabel te gebruiken. Graag de tado bridge verder weg van andere electronica, kabels of metalen objecten. Dan is zal de communicatie tussen tado thermostaat en bridge beter zijn.

Als het probleem blijft, graag contact met support@tado.com met uw geregistreerde e-mail zodat we ook in uw data kunnen kijken.

Een reset uitvoeren door de knop voor ongeveer 7 seconden in te drukken tot het display uit gaat kan natuurlijk ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:30
tado schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Waarschijnlijk is het helemaal geen firmwareupdate. We hebben de afgelopen dagen niets uitgerold.
Het kan meerdere oorzaken hebben maar het is in ieder geval handig om uw tado Internetbridge te verplaatsen door een langere internetkabel te gebruiken. Graag de tado bridge verder weg van andere electronica, kabels of metalen objecten. Dan is zal de communicatie tussen tado thermostaat en bridge beter zijn.

Als het probleem blijft, graag contact met support@tado.com met uw geregistreerde e-mail zodat we ook in uw data kunnen kijken.

Een reset uitvoeren door de knop voor ongeveer 7 seconden in te drukken tot het display uit gaat kan natuurlijk ook helpen.
Zelfde probleem hier. Tado leek vandaag vast gelopen te zijn (misschien gisteren ook al, maar toen waren we er niet). De app gaf aan dat Tado aan het stoken is, maar ketel deed niks. Was op dat moment 15 graden in huis, en de Tado app gaf dat ook aan. Toen ik op de knop van de Tado drukte, gaf die echter 19.1 graden aan :/ . Knop 7 seconden ingedrukt, thermostaat herstart en nu lijkt het weer goed te werken, display op thermostaat zegt 15 graden en ketel staat de loeien.

Lijkt misschien een klein en simpel op te lossen dingetje, maar hier in huis ben ik de enige die dit kan. De rest zit met dikke truien de boel te vervloeken.

Mij is niet duidelijk waarom een langere kabel naar de bridge hier zou helpen. De app gaf de juiste temperatuur aan, en communicatie met alle knoppen lijkt gewoon te werken. Ook wist de app prima hoe warm het in de kamer was (dat gaf de thermostaat dus wel goed door denk ik). De thermostaat deed er echter niks mee.

[ Voor 9% gewijzigd door BradJohnson op 06-03-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BradJohnson schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Zelfde probleem hier. Tado leek vandaag vast gelopen te zijn (misschien gisteren ook al, maar toen waren we er niet). De app gaf aan dat Tado aan het stoken is, maar ketel deed niks. Was op dat moment 15 graden in huis, en de Tado app gaf dat ook aan. Toen ik op de knop van de Tado drukte, gaf die echter 19.1 graden aan :/ . Knop 7 seconden ingedrukt, thermostaat herstart en nu lijkt het weer goed te werken, display op thermostaat zegt 15 graden en ketel staat de loeien.

Lijkt misschien een klein en simpel op te lossen dingetje, maar hier in huis ben ik de enige die dit kan. De rest zit met dikke truien de boel te vervloeken.

Mij is niet duidelijk waarom een langere kabel naar de bridge hier zou helpen. De app gaf de juiste temperatuur aan, en communicatie met alle knoppen lijkt gewoon te werken. Ook wist de app prima hoe warm het in de kamer was (dat gaf de thermostaat dus wel goed door denk ik). De thermostaat deed er echter niks mee.
Ik zou iedereen die dit probleem heeft aanraden om contact met ons op te nemen met een foto van wat er op de thermostaat gebeurt, en de exacte tijd wanneer het gebeurde. Via dit forum heb ik geen toegang to de data maar zodra u een e-mail stuurt vanaf het geregistreerde tado e-mail adres kan ik meer inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:14
tado schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:20:
Ik zou iedereen die dit probleem heeft aanraden om contact met ons op te nemen met een foto van wat er op de thermostaat gebeurt, en de exacte tijd wanneer het gebeurde. Via dit forum heb ik geen toegang to de data maar zodra u een e-mail stuurt vanaf het geregistreerde tado e-mail adres kan ik meer inzien.
Dat lijkt op wat ik ook zie. Maar bij mij staat de thermostaat dan op 71 graden (hopelijk Fahrenheit ;) ). Mail met filmpje heb ik gisteren verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 13:54
Raindeer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Ik kreeg net bericht dat het pakketje al bij DHL in Nederland is... dus die uitleveringsdatum gaan ze wel halen... Lijkt erop dat het morgen bij me is.

Oftewel, na veel verschrikkelijke verhalen, lijkt het erop dat Tado nu wel snel thermostatische radiator knoppen, bridge en thermostaat kan leveren
Heb jij geluk. Hier geen berichten tot op heden van Tado... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
  • Laatst online: 07:30
tado schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:20:
[...]

Mail gestuurd inclusief fotos van zowel de app als het display van de thermostaat op het moment van het issue.

Update:
Reactie van Tado gekregen. Mijn thermostaat had een aangepaste, oude firmware versie (omdat ik voorheen problemen had met mijn radiatorknoppen). Tado support heeft me nu weer op de standaard, up-to-date firmware gezet en dat zou het probleem moeten verhelpen.

[ Voor 20% gewijzigd door BradJohnson op 09-03-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 18:05
Vandaag de Tado aangesloten, werkt (tot nu toe goed). Ik heb alleen een vraag mbt de tapwater functie in de thermostaat. In combinatie met de Intergas HR Kombi Kompakt HR 28 (installatie 2007). De thermostaat is via Opentherm verbonden. Alleen de tapwater besturing functie kan ik niet activeren in de thermostaat. Volgende de handleiding van de HR 28 is er functionaliteit aanwezig voor tapwater comfort:
- Uit: (Beide LED’s uit.) De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor de levering van warm tapwater even op zich laat wachten. Als er geen behoefte is aan warm tapwater of aan de directe levering hiervan dan kan de tapcomfortfunctie uitgeschakeld worden.
- Aan: De tapcomfortfunctie van het toestel is continue ingeschakeld. Het toestel levert altijd direct warm water.
- Eco: De tapcomfortfunctie van het toestel is zelflerend. Het toestel past zich aan het gebruikspatroon van het warm tapwater aan en zal de warmtewisselaar gedurende de nacht, of bij lange afwezigheid, niet op temperatuur houden. Het is tevens mogelijk de tapcomfortfunctie door een open therm kamerthermostaat te laten in- en uitschakelen (zie § 7.4)

In 7.4:
Het is mogelijk om de tapcomfort functie vanuit een Open Therm kamerthermostaat in en uit te
schakelen (mits de thermostaat deze functie ondersteunt). Hiervoor moet het toestel via het display op de stand eco: (LED aan) zijn ingesteld en moet de parameter o. op 0 worden ingesteld. Het zelflerend karakter van de regeling wordt hiermee uitgeschakeld

Probleem is nu dat ik de stand op ECO heb staan. Maar in het 'instellingen menu via de service code' is parameter 'o.' niet aanwezig (parameter o. : Instelbereik 0 – 10, 0 = Spaarschakeling via open therm,1 – 10 = aantal ecodagen.

Ik kan de optie via Opentherm niet via de ketel activeren (vandaar dat de Tado de functie niet aanbied).

mijn vraag is: is deze functionaliteit niet op alle intergas HR Komki Kompakt ketels aanwezig (of alleen latere modellen?). Of moet er iets extra gebeuren op de ketel? (wellicht firmware update?). Heeft iemand tapwatercomfort functie aan de praat gekregen via Tado, voor een HR28?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Volgens mij moet de tapwater functie worden geactiveerd door Tado support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Bij mij ook geregeld storing door firmware updates oid, ongeveer 1x per 2-3 maanden. Ook al een keer de warm water voorziening kwijt geraakt. Dit kun je zelf herstellen door de knop op de thermostaat ingedrukt te houden, dan kom je in het instellingen menu, daar kun je de 'HW' waarde aanzetten. En daarna opslaan. Heb ook al een keer gehad dat niets veranderen, alleen opslaan al voldoende was om de Radio en zet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
tado schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:20:
[...]

U heeft het al goed uitgezocht. Dit is de goedkoopste manier.
Toch niet helemaal... :?

Ik zal straks wel een nette review schrijven. Maar mijn Tado spullen zijn vanavond aangekomen en ik heb ze direct geinstalleerd. Nog even een korte recap van mijn huis:
groot huis met stadsverwarming
4 slaapkamers, woonkamer, gang en badkamer hebben verwarming
geen CV-ketel
geen klep van de stadsverwarming
geen thermostaat
10 radiatoren met een thermostatische radiatorkraan. (9 Oventrop, 1 Danfoss)

Ik heb dus 10 thermostatische radiatorkranen gekocht en 1 slimme thermostaat

Installatie liep perfect vwb de Oventrop aansluitingen. Eenvoudig met een waterpomptang Oventrop losmaken en andere knop op een M10 aansluiting. Danfoss was een probleem werkt met een raar palletje en een niet standaard aansluiting, waar gelukkig een adapter voor was meegeleverd.

Kleine glitch bij het aansluiten. De radiator in de logeerkamer (verst van de bridge verwijderd) weigerde te syncen met de bridge die beneden stond... waarschijnlijk een afstand dingetje. Misschien dat mesh me gaat helpen, want ik moet boven nog 2 kinderkamers aansluiten. Heb het vooralsnog opgelost door de bridge naar boven te brengen. Nu werken boven en beneden.

Kleine glitches bij ingebruikname. Er waren kranen die aan stonden terwijl ze uit moesten zijn. Dit valt te verhelpen door ze los te maken (eenvoudig kwartslag draaien) en daarna weer vast te maken.

Groter probleem is dat ik blijkbaar geen slimme thermostaat nodig had.

Maar, ik wilde ook de slimme thermostaat aansluiten. Deze zou de vier radiatoren in de woon kamer als 1 geheel moeten aansturen. Ik wilde op die manier een meer uniforme, meer accurate aansturing van mijn individuele radiatoren hebben ipv te vertrouwen op de sensor in een warme radiator. Nou dat kan niet. Want d de thermostaat moet op een plek aangesloten worden waar al een thermostaat zit. Hij werkt niet op USB of batterij, alleen op de draadjes van een thermostaat. Ik heb dus geen thermostaat. Zoals je in het topic kunt zien leek de Tado-meneer te stellen dat dit ding wel standalone kon werken, maar dat is dus niet correct.

Dat is jammer, want ik heb nu een waardeloze slimme thermostaat.

Al met al, lijkt het te werken. De schema's zijn ingesteld. We zullen zien wat het in de praktijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrinc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07-2024
Hey,

ik vroeg mij af of er bij mij een techische probleem is?

ik ging er van uit dat Tado een warmtevraag naar mijn ketel stuurt, en warmtevraag bepaald word door, binnent° en buitent° (gemeten door de thermostaat en via internet bepaalde buitent°).
ik werk met een vaillaint en met Ebus

Nu heeft de technische dienst mij verteld dat het helemaal zo niet is?
mijn ketel slaat momenteel niet aan, toch is het binnen 18° en word er 20.5° gevraagd.
op mijn ketel staat in de instellingen dat de E-bus gevraagde t° 0° is... dus volgens mij is er iets mis met tado?

Volgens de technische dienst ligt het toch aan mij, omdat mijn buitenvoeler de t° van de ketel verlaagd...
ik zou deze niet moeten instellen zodat veel minder rekening gehouden word met de t° van de voeler...
(kleine noot, voeler is draadloos, en ik denk eigenlijk dat deze ergens in een kast op zolder ligt).

heeft iemand gelijkaardige problemen gehad?

bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:34:
Bij mij ook geregeld storing door firmware updates oid, ongeveer 1x per 2-3 maanden. Ook al een keer de warm water voorziening kwijt geraakt. Dit kun je zelf herstellen door de knop op de thermostaat ingedrukt te houden, dan kom je in het instellingen menu, daar kun je de 'HW' waarde aanzetten. En daarna opslaan. Heb ook al een keer gehad dat niets veranderen, alleen opslaan al voldoende was om de Radio en zet te geven.
Ik zou toch sterk willen afraden om in dit menu te gaan. Het is zeer makkelijk om iets fout te doen en het kan zelfs schadelijk zijn voor de tado of ketel (in extreme gevallen). Zeker als er al meer zones zijn dan is het gemakkelijk om in dit menu voor installateurs iets fout te doen.
Lupine_Wonse schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:07:
Vandaag de Tado aangesloten, werkt (tot nu toe goed). Ik heb alleen een vraag mbt de tapwater functie in de thermostaat. In combinatie met de Intergas HR Kombi Kompakt HR 28 (installatie 2007). De thermostaat is via Opentherm verbonden. Alleen de tapwater besturing functie kan ik niet activeren in de thermostaat. Volgende de handleiding van de HR 28 is er functionaliteit aanwezig voor tapwater comfort:
- Uit: (Beide LED’s uit.) De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor de levering van warm tapwater even op zich laat wachten. Als er geen behoefte is aan warm tapwater of aan de directe levering hiervan dan kan de tapcomfortfunctie uitgeschakeld worden.
- Aan: De tapcomfortfunctie van het toestel is continue ingeschakeld. Het toestel levert altijd direct warm water.
- Eco: De tapcomfortfunctie van het toestel is zelflerend. Het toestel past zich aan het gebruikspatroon van het warm tapwater aan en zal de warmtewisselaar gedurende de nacht, of bij lange afwezigheid, niet op temperatuur houden. Het is tevens mogelijk de tapcomfortfunctie door een open therm kamerthermostaat te laten in- en uitschakelen (zie § 7.4)

In 7.4:
Het is mogelijk om de tapcomfort functie vanuit een Open Therm kamerthermostaat in en uit te
schakelen (mits de thermostaat deze functie ondersteunt). Hiervoor moet het toestel via het display op de stand eco: (LED aan) zijn ingesteld en moet de parameter o. op 0 worden ingesteld. Het zelflerend karakter van de regeling wordt hiermee uitgeschakeld

Probleem is nu dat ik de stand op ECO heb staan. Maar in het 'instellingen menu via de service code' is parameter 'o.' niet aanwezig (parameter o. : Instelbereik 0 – 10, 0 = Spaarschakeling via open therm,1 – 10 = aantal ecodagen.

Ik kan de optie via Opentherm niet via de ketel activeren (vandaar dat de Tado de functie niet aanbied).

mijn vraag is: is deze functionaliteit niet op alle intergas HR Komki Kompakt ketels aanwezig (of alleen latere modellen?). Of moet er iets extra gebeuren op de ketel? (wellicht firmware update?). Heeft iemand tapwatercomfort functie aan de praat gekregen via Tado, voor een HR28?
Zoals Marc O. al aangaf, sturen wij uw warme water ? Kunt u anders even contact opnemen: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Raindeer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:49:
[...]

Toch niet helemaal... :?

Ik zal straks wel een nette review schrijven. Maar mijn Tado spullen zijn vanavond aangekomen en ik heb ze direct geinstalleerd. Nog even een korte recap van mijn huis:
groot huis met stadsverwarming
4 slaapkamers, woonkamer, gang en badkamer hebben verwarming
geen CV-ketel
geen klep van de stadsverwarming
geen thermostaat
10 radiatoren met een thermostatische radiatorkraan. (9 Oventrop, 1 Danfoss)

Ik heb dus 10 thermostatische radiatorkranen gekocht en 1 slimme thermostaat

Installatie liep perfect vwb de Oventrop aansluitingen. Eenvoudig met een waterpomptang Oventrop losmaken en andere knop op een M10 aansluiting. Danfoss was een probleem werkt met een raar palletje en een niet standaard aansluiting, waar gelukkig een adapter voor was meegeleverd.

Kleine glitch bij het aansluiten. De radiator in de logeerkamer (verst van de bridge verwijderd) weigerde te syncen met de bridge die beneden stond... waarschijnlijk een afstand dingetje. Misschien dat mesh me gaat helpen, want ik moet boven nog 2 kinderkamers aansluiten. Heb het vooralsnog opgelost door de bridge naar boven te brengen. Nu werken boven en beneden.

Kleine glitches bij ingebruikname. Er waren kranen die aan stonden terwijl ze uit moesten zijn. Dit valt te verhelpen door ze los te maken (eenvoudig kwartslag draaien) en daarna weer vast te maken.

Groter probleem is dat ik blijkbaar geen slimme thermostaat nodig had.

Maar, ik wilde ook de slimme thermostaat aansluiten. Deze zou de vier radiatoren in de woon kamer als 1 geheel moeten aansturen. Ik wilde op die manier een meer uniforme, meer accurate aansturing van mijn individuele radiatoren hebben ipv te vertrouwen op de sensor in een warme radiator. Nou dat kan niet. Want d de thermostaat moet op een plek aangesloten worden waar al een thermostaat zit. Hij werkt niet op USB of batterij, alleen op de draadjes van een thermostaat. Ik heb dus geen thermostaat. Zoals je in het topic kunt zien leek de Tado-meneer te stellen dat dit ding wel standalone kon werken, maar dat is dus niet correct.

Dat is jammer, want ik heb nu een waardeloze slimme thermostaat.

Al met al, lijkt het te werken. De schema's zijn ingesteld. We zullen zien wat het in de praktijk doet.
De thermostaat werkt 100% draadloos met de 3 AAA batterijen in de slimme thermostaat. Dus bestaande draden niet nodig.

Volgens mij was het idee om de slimme thermostaat in 1 van de kamers te gebruiken als draadloze temperatuursensor voor de slimme radiatorknoppen in die kamer. Dit is geen standaardopstelling voor de slimme thermostaat en daarom kunt u het niet zelf toevoegen aan uw account. Als u 1 van de komende dagen belt kunnen we samen via de telefoon deze slimme thermostaat toevoegen als temperatuursensor voor 1 kamer.

Ik wacht uw belletje: 020 8084430
Merrinc schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:36:
Hey,

ik vroeg mij af of er bij mij een techische probleem is?

ik ging er van uit dat Tado een warmtevraag naar mijn ketel stuurt, en warmtevraag bepaald word door, binnent° en buitent° (gemeten door de thermostaat en via internet bepaalde buitent°).
ik werk met een vaillaint en met Ebus

Nu heeft de technische dienst mij verteld dat het helemaal zo niet is?
mijn ketel slaat momenteel niet aan, toch is het binnen 18° en word er 20.5° gevraagd.
op mijn ketel staat in de instellingen dat de E-bus gevraagde t° 0° is... dus volgens mij is er iets mis met tado?

Volgens de technische dienst ligt het toch aan mij, omdat mijn buitenvoeler de t° van de ketel verlaagd...
ik zou deze niet moeten instellen zodat veel minder rekening gehouden word met de t° van de voeler...
(kleine noot, voeler is draadloos, en ik denk eigenlijk dat deze ergens in een kast op zolder ligt).

heeft iemand gelijkaardige problemen gehad?

bedankt!
U heeft volgens mij geen contact met mij persoonlijk gehad. Kunt u anders uw ticket nummer doorsturen via een DM?

[ Voor 42% gewijzigd door tado op 08-03-2017 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
tado schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:08:
[...]

De thermostaat werkt 100% draadloos met de 3 AAA batterijen in de slimme thermostaat. Dus bestaande draden niet nodig.

Volgens mij was het idee om de slimme thermostaat in 1 van de kamers te gebruiken als draadloze temperatuursensor voor de slimme radiatorknoppen in die kamer. Dit is geen standaardopstelling voor de slimme thermostaat en daarom kunt u het niet zelf toevoegen aan uw account. Als u 1 van de komende dagen belt kunnen we samen via de telefoon deze slimme thermostaat toevoegen als temperatuursensor voor 1 kamer.

Ik wacht uw belletje: 020 8084430
Voor de anderen, ik heb zojuist met Tado gebeld en het is perfect uitgelegd. Omdat het een niet standaard oplossing is, moet er door Tado zelf het nummer van de Thermostaat toegevoegd worden,maar dan werkt het wel op 3 AAA batterijen, die er al in zitten. Dus dat gaan we hopelijk vanavond voor 1800 nog regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 19:51
Laatste paar dagen blijft die weer hangen, waardoor die blijft doorstoken of juist niet aanslaat. Iemand anders ook dit probleem? Heb de helpdesk al gecontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hierzelf krijg ik het toch ook wel op mijn heupen van hoe weinig info je zelf kunt zien van je devices, en dan voornamelijk om te troubleshooten.

Vandaag heb ik mijn 4de (!) van 10 knoppen vervangen. Ok, support is zeer behulpzaam en snel om telkens een vervangmodel op te sturen. Maar de manier waarop ik moest uitvissen dat er iets mis was, vind ik toch niet kunnen. Ik had dus een kamer die verdacht warm bleef... tot ik er achter kwam dat de radiatorknop daar er niet meer in slaagde van het ventielknopje in te drukken. Achteraf dan gezien dat de montage-detectie niet meer werkte (zo ineens). Op zich nog aanvaardbaar, aangezien het een gekend probleem is. Maar kwalijker vind ik dat in de app daar totaal niets van te merken was. Als de knop zelf weet/detecteert dat hij niet gemonteerd is, dan moet zoiets toch ook in de app getoond worden (of beter nog: dat je een alert krijgt).

Idem voor batterijstatus. Nergens kun je die bekijken. Ik weet niet meer juist hoe je op de hoogte gebracht wordt van platte batterij (ik dacht per e-mail) maar ook dat lijkt alleszins niet denderend te werken. Mijn slimme thermostaat deed immers raar: wanneer ik op de knop drukte zag ik nog wel huidige temperatuur maar op het moment dat hij naar de huidige stand scrollde viel de display uit. Ook resetten door de knop ingedrukt te houden werkte niet. Uiteindelijk dan maar eens batterijen vervangen en alles is terug ok. Maar nergens dus enige melding kunnen zien van lage batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 04:37
Lupine_Wonse schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:07:

In 7.4:

Is Tado wel aangesloten op connectors 11 en 12?

Ik kreeg bij de installatie wel de optie om warm water de laten sturen door Tado. Echter loopt het instelbereik van het aantal Eco-dagen (parameter o.) van 1-10. De, in de Intergas handleiding aangegeven, 0 voor sturing door de thermostaat kun je dus helemaal niet instellen. :? Heb hem nu maar op 1 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
Masterkev schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Is Tado wel aangesloten op connectors 11 en 12?

Ik kreeg bij de installatie wel de optie om warm water de laten sturen door Tado. Echter loopt het instelbereik van het aantal Eco-dagen (parameter o.) van 1-10. De, in de Intergas handleiding aangegeven, 0 voor sturing door de thermostaat kun je dus helemaal niet instellen. :? Heb hem nu maar op 1 staan
Ja, De Tado is aangesloten op 11 en 12 (de vorige thermostaat was een aan/uit en die zat op 6-7, dus de aansluitingen heb ik verplaatst naar 11-12). De ketel werkt nu modulerend. De issue die ik heb was dat in het servicecode menu de parameter o. helemaal niet zichtbaar is (dus hij wordt helemaal niet weer gegeven als ik dmv de service knop door de parameters heenloop).

Ik had bij de installatie (dacht ik) aangegeven dat het warmwater wel door de Tado moest worden gedaan. Alleen is dat blijkbaar niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik laat volgende week een nieuwe CV ketel installeren, hoe zorg ik ervoor dat ik de tado opnieuw kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lupine_Wonse schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Ja, De Tado is aangesloten op 11 en 12 (de vorige thermostaat was een aan/uit en die zat op 6-7, dus de aansluitingen heb ik verplaatst naar 11-12). De ketel werkt nu modulerend. De issue die ik heb was dat in het servicecode menu de parameter o. helemaal niet zichtbaar is (dus hij wordt helemaal niet weer gegeven als ik dmv de service knop door de parameters heenloop).

Ik had bij de installatie (dacht ik) aangegeven dat het warmwater wel door de Tado moest worden gedaan. Alleen is dat blijkbaar niet geactiveerd.
Heeft u al contact opgenomen met ons ?
Ik denk dat tado misschien gewoon nog de aan/uit regeling doet omdat uw oude thermostaat dat ook deed. Ons installatieproces gaat er niet vanuit dat iemand draden op de ketel gaat omzetten.
OrbitZ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:07:
Ik laat volgende week een nieuwe CV ketel installeren, hoe zorg ik ervoor dat ik de tado opnieuw kan instellen?
Tijdens de installatie van de nieuwe ketel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint nu wel wat erg vervelend te worden dat noch het pakketje aankomt, noch er reactie komt op mijn mails en op een forumpost hier. :(
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:04:
Na mijn originele bestelling op 10 November, ben ik ben ingegaan op jullie aanbieding op 25/11 om mijn levering naar februari te verschuiven. Heb midden februari nog nagevraagd en de bestellling zou tijdig worden geleverd. Heb echter nog steeds niks gekregen en via de mail komt geen antwoord. Is het niet gewoon mogelijk om naar maar eerst een v2 te leveren en daarna om te ruilen?

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
tado schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:42:
[...]

Heeft u al contact opgenomen met ons ?
Ik denk dat tado misschien gewoon nog de aan/uit regeling doet omdat uw oude thermostaat dat ook deed. Ons installatieproces gaat er niet vanuit dat iemand draden op de ketel gaat omzetten.

[...]

Tijdens de installatie van de nieuwe ketel even bellen.
Ik heb een support verzoek ingelegd.

Ik had inderdaad een oude AAN/UIT Thermostaat. Die zat, volgende de handleiding van de ketel op poorten 6-7 van de X4 connector. Ik heb de draden verplaatst naar poorten 11-12 van de X4 connector voordat ik de TADO aansloot. Ik zie dat de ketel nu moduleert en de TADO de ketel juist aanstuurt. (De vraag temperatuur staat in het display van de ketel).

Alleen de tapwater aansturing is niet geactiveerd. Ik zie trouwens vanochtend dat ik twee verschillende versies van de handleiding heb: 1 voor de 28 HR , en 1 voor de 28 HR A. De parameter o. schijnt alleen te gelden voor de HR A ketels (en ik heb de HR). Vandaar dat ik de parameter niet zag in het service menu. Maar ook de 28 HR ondersteund tapwater aansturing via de thermostaat: "De belangrijkste functie van de modulerende thermostaat is het berekenen van de aanvoertemperatuur bij een gewenste kamertemperatuur, om een optimaal gebruik te maken van het moduleren. Bij elke warmtevraag wordt op het display van het
toestel de gewenste aanvoer temperatuur aangegeven. Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden"

Dat vond ik wel een nadeel bij de installatie: Tado vraagt om de huidige thermostaat, maar ja als ik die instructies volgens zou Tado dan ook als AAN/UIT gaan werken. Vandaar dat ik bij de installatie had aangegeven dat ik een modulerende thermostaat had.

UPDATE: heb melding gekregen van TADO dat de tapwater aansturing aanstaat. Inderdaad zie ik het terug in de app. Nu kijken hoe het in de praktijk werkt. Bedankt voor de snelle service

[ Voor 4% gewijzigd door Lupine_Wonse op 09-03-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48
Bij mijn Nefit-ketel lijkt de warmwater sturing niet te werken. Ook als ik warmwater uitzet via de app kan ik tappen. Is dit juist geimplementeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
Ebbie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:03:
Bij mijn Nefit-ketel lijkt de warmwater sturing niet te werken. Ook als ik warmwater uitzet via de app kan ik tappen. Is dit juist geimplementeerd?
Volgens mij is dit wel de bedoeling. Tapwater aan betekent geloof ik dat de keten een kleine voorraad water warm houd, zodat je snel warm water krijgt. De ketel moet dan af en toen wel bij verwarmen. Bij tapwater uit, is dat niet het geval: je kunt dan wel warm water tappen, alleen het duurt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:38:
Het begint nu wel wat erg vervelend te worden dat noch het pakketje aankomt, noch er reactie komt op mijn mails en op een forumpost hier. :(

[...]
Via dit forum heb ik geen toegang tot uw tado account of uw tado bestelling dus ik kan niet veel doen.
Ik heb u een DM gestuurd met vraag om uw aanvraagnummer, en dan kan ik misschien wat voor u betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 17:19

robertwebbe

Robert Webbe

Sinds kort maken 2 van mijn 6 slimme thermostaatkranen soms een iets knarsend geluid bij het openen van de kraan. Een daarvan is degene die op de radiator in mijn slaapkamer zit en toen deze 's morgens vroeg open ging schrok ik me kapot want het het geluid is behoorlijk luid. In eerste instantie had ik met mijn slaperige hoofd geen idee wat er aan de hand was maar nu eentje in de woonkamer het ook doet kreeg ik het in de gaten. Ik heb de aansluitringen wat strakker aangedraaid maar dat helpt niet echt. Het lijkt alsof het motortje wat moeite begint te krijgen. De radiatoren zijn nog maar enkele maanden oud, ik woon in een nieuwbouw huis dat in september is opgeleverd.

Heeft iemand anders wellicht ook zo'n ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 09-03-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
robertwebbe schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:38:
Sinds kort maken 2 van mijn 6 slimme thermostaatkranen soms een iets knarsend geluid bij het openen van de kraan.

[...]

Ja, die van mij knarsen ook. Al vanaf het begin zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:38:
Sinds kort maken 2 van mijn 6 slimme thermostaatkranen soms een iets knarsend geluid bij het openen van de kraan. Een daarvan is degene die op de radiator in mijn slaapkamer zit en toen deze 's morgens vroeg open ging schrok ik me kapot want het het geluid is behoorlijk luid. In eerste instantie had ik met mijn slaperige hoofd geen idee wat er aan de hand was maar nu eentje in de woonkamer het ook doet kreeg ik het in de gaten. Ik heb de aansluitringen wat strakker aangedraaid maar dat helpt niet echt. Het lijkt alsof het motortje wat moeite begint te krijgen. De radiatoren zijn nog maar enkele maanden oud, ik woon in een nieuwbouw huis dat in september is opgeleverd.

Marc O. schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Ja, die van mij knarsen ook. Al vanaf het begin zelfs.
Hier geen soortgelijke problemen bekend ? Maken ze ook het geluid als ze niet gemonteerd zitten maar het motortje wel werkt ? U kunt dit testen door de knop van de achterplaat te nemen en dan trekt als het goed is de zwarte pin terug.

Als het dan ook voorkomt. Graag daar een filmpje van en ook duidelijk vermelden wat het VA nummer is van de knop die er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Nee, dan niet. Heb het idee dat het kunststof van de kop wat kraakt tussen de ring waarmee je ze vast schroeft en de (in mijn geval metalen comap) adapter die op de kraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik krijg een 503 op tado.com/login. De api werkt ook niet.
En de app geeft een error.

Edit: en het is koud hier, moet ik nu naar de thermostaat lopen? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond P op 10-03-2017 18:19 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Raymond P schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:18:
Ik krijg een 503 op tado.com/login. De api werkt ook niet.
En de app geeft een error.

Edit: en het is koud hier, moet ik nu naar de thermostaat lopen? :P
Hier ook foutmeldingen. Half uurtje geleden deed ie het nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc O. op 10-03-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
16:12 had m'n cron de eerste time-out op de api.
17:26 leek het even opgelost te zijn maar 23 minuten later weer storing.

Ik ben benieuwd of de handmatige verhoging van de temperatuur die ik nu heb ingesteld zich nu ook beperkt tot een bepaalde tijd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
19.16 - Hier alles weer terug online...

Disconnect 1 16.32-16.33
Disconnect 2 18.28-19.16

[ Voor 63% gewijzigd door Montoya200x op 10-03-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Hier ook. Weet ik ook meteen waar de dip rond 16.30 in mijn grafiek in de Tado app vandaan komt. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Marc O. op 10-03-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@tado

https://tado.statuspage.io/

Kan deze pagina misschien in de app verwerkt worden met een eigen knop "Status Pagina", gezien de storing die op 10 maart 2017 plaats vond ?

Zodat de app gelijk weergeeft wat wel of niet operationeel is, zodat de gebruiker ziet of het probleem aan zijn kant of aan de kant van Tado zit.

En zoals eerder vermeld hier, zou het handig zijn om onder diezelfde knop "Status Pagina", naast de Tado server status, de statussen te kunnen inzien van de in gebruik zijnde Tado apparatuur, naast dat er mails verstuurd worden als bv batterij levels te laag worden van deze apparatuur !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik wilde even meedelen dat ik Tado nu een maandje gebruik,

het instellen is wel een hele karwei, en hetgeen dat ik onthoud is dat je niet zonder de helpdesk kan, die trouwens uitstekend is. van het moment dat je ergens mee vast zit, dan kan je het best gewoon direcct de telefoon nemen en Tado contacteren, sommige zaken kan je niet zelf oplossen.

verder moet je wat geduld hebben, alles binnen 1 dag installeren en operationeel krijgen is imo zga niet mogelijk. maar als het na enkele dagen dan allemaal ingesteld is. dan werkt het gewoon prachtig.

ik heb eenmalig schemas ingesteld. en sindsdien heb ik niet meer moeten omkijken naar tado. temperatuur instellen via de smart thermostaat of via de webapplicatie het werkt gewoon.

TOP TADO, doe zo verder.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

tado schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Heb juist al een paar keer met support hiervoor moeten bellen op de vrijdagavond. Zij gaven aan dat de firmware update faalde. Denk dat ik nog een oude firmware versie had omdat tado1 al binnen 3 maanden overleden was.
Verder staat de bridge >3M bij de thermostaat vandaan. Hoewel de technische reden daarvoor mij nog compleet onduidelijk is.

Frustratie zit hem in het feit dat we al flink wat koude dagen hebben gehad met als oorzaak fouten met de tado of fouten bij de update van tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Marc O. schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:12:
Nee, dan niet. Heb het idee dat het kunststof van de kop wat kraakt tussen de ring waarmee je ze vast schroeft en de (in mijn geval metalen comap) adapter die op de kraan zit.
Misschien wat teflon spray of WD40 erop spuiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Lupine_Wonse schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Volgens mij is dit wel de bedoeling. Tapwater aan betekent geloof ik dat de keten een kleine voorraad water warm houd, zodat je snel warm water krijgt. De ketel moet dan af en toen wel bij verwarmen. Bij tapwater uit, is dat niet het geval: je kunt dan wel warm water tappen, alleen het duurt langer.
Lig te aan welke Nefit-Ketel je heb...
Heb als eerste een Nefit Smartline HR gehad, als je deze op 'eco' zette, verwarmde hij toch nog een boiler voor tot 60graden..
Heb nu een Nefit Proline NxT en hier de instelling ook op 'eco' gezet, en nu word er helemaal niks voorverwarmd..
Duurt inderdaad wel 10secde langer voordat je warm water heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 03:11
Twixie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:37:
tot ik er achter kwam dat de radiatorknop daar er niet meer in slaagde van het ventielknopje in te drukken. Achteraf dan gezien dat de montage-detectie niet meer werkte (zo ineens). Op zich nog aanvaardbaar, aangezien het een gekend probleem is.
Goed om te weten! Heb ook 1 knop die ineens gek deed; verwarming bleef warm bij een bereikte temperatuur. Batterijen vervangen (tot 2x toe omdat t eerste setje niet "vers" was), eraf en erop draaien werkte dan tijdelijk. Eens even in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
Ik wil een nieuwe CV ketel gaan kopen inclusief een Tado thermostaat. Ik heb vloerverwarming als bijverwarming in de woonkamer. Hier zit een verdeler met een knop die rond de 40-45 kan worden ingesteld.

Ik dacht een slimme radiatorknop toe te passen voor de badkamer, zodat deze in te stellen is om 's ochtends op te warmen. Heeft dat nut of moet je dan gelijk alle radiatoren doen.

Nog iets waar ik over twijfel: We zijn nu nog aan het klussen, huis is dus leeg. Is het slim te wachten tot we er echt wonen voor we de thermostaat activeren? Of maakt dat niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door lothar op 11-03-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
lothar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:19:
Ik wil een nieuwe CV ketel gaan kopen inclusief een Tado thermostaat. Ik heb vloerverwarming als bijverwarming in de woonkamer. Hier zit een verdeler met een knop die rond de 40-45 kan worden ingesteld.

Ik dacht een slimme radiatorknop toe te passen voor de badkamer, zodat deze in te stellen is om 's ochtends op te warmen. Heeft dat nut of moet je dan gelijk alle radiatoren doen.
Als je dat doet is het misschien tactisch om je woonkamer zone ook tegelijk te verwarmen door dan in je schema om dezelfde tijd een verhoging van je woonkamer zone temperatuur in te stellen
Nog iets waar ik over twijfel: We zijn nu nog aan het klussen, huis is dus leeg. Is het slim te wachten tot we er echt wonen voor we de thermostaat activeren? Of maakt dat niet uit.
Zodra je de nieuwe ketel hebt kun je de Tado activeren.
Je kunt tijdens het verbouwen schema's instellen met minimale verwarming en pas als je er ga wonen zul je de schema's veranderen om comfortabel aan te sluiten bij jullie levensstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tado geeft aan geen externe toegang, wat kan dat zijn.

En hoe sluit ik de thermostaat met 2 draadjes komende vanaf de ketel met opentherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:58:

En hoe sluit ik de thermostaat met 2 draadjes komende vanaf de ketel met opentherm?
Laat je je bij de installatie leiden via het internet?
Daarbij wordt bijvoorbeeld netjes uitgelegd hoe je de draadjes moet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan dat nergens terug vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:11:
ik kan dat nergens terug vinden op internet
Zoals er in je doos vermeld staat moet je hier zijn:
https://www.tado.com/login

[ Voor 13% gewijzigd door TWyk op 12-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWyk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Zoals er in je doos vermeld staat moet je hier zijn:
https://www.tado.com/login
Dan kom ik dus al in mijn eigen omgeving, volgens mij heb ik ergens een stap gemist dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:21:
[...]
Dan kom ik dus al in mijn eigen omgeving, volgens mij heb ik ergens een stap gemist dan
Ik dacht dat je een nieuwe gebruiker was die zijn smart thermostaat starterpakket aan het installeren was.

Als je al een radiatorkraan en een bridge hebt dan kun nadat je gelogd bent nog apparaten toevoegen zoals een smart thermostaat via het hamburger menu (Add device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWyk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:34:
[...]
Ik dacht dat je een nieuwe gebruiker was die zijn smart thermostaat starterpakket aan het installeren was.

Als je al een radiatorkraan en een bridge hebt dan kun nadat je gelogd bent nog apparaten toevoegen zoals een smart thermostaat via het hamburger menu (Add device)
Nee heb alleen de smartthermostaat aangesloten, geeft geen foutmelding...........maar vraag me af of het goed is gegaan. heb nergens iets zien staan over aansluiting van de kabels

En de internet bridge zegt geen externe toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Volgens mij kun je ook via https://my.tado.com/webapp/#/account/installation de installatie instructies opnieuw laten zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
lothar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:19:
De slimme knop kan inderdaad ervoor zorgen dat je 's ochtends een warme badkamer hebt. Bedenk wel dat als alle andere radiatoren geen slimme knoppen hebben deze dus dan meeverwarmd worden. Als je echt alleen je badkamer warm wilt hebben, zul je de andere radiatoren ook van slimme knoppen moeten voorzien om ervoor te zorgen dat alleen de zones die warmte vragen die ook krijgen.
Of het slim is zul je zelf moeten uitmaken, hangt van de argumenten die je ervoor gebruikt af ;)
Waarom zou je niet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 04:51:
het instellen is wel een hele karwei, en hetgeen dat ik onthoud is dat je niet zonder de helpdesk kan, die trouwens uitstekend is. van het moment dat je ergens mee vast zit, dan kan je het best gewoon direcct de telefoon nemen en Tado contacteren, sommige zaken kan je niet zelf oplossen.
Gelukkig zal niet iedereen Tado support nodig hebben. Althans, in mijn geval was het een kwestie van de draadjes overprikken, vastschroeven, online activeren en draaien maar. Had zelfs geen EMS-OT converter nodig (Nefit ketel.)

De radiatorknoppen was ik iets langer mee bezig, maar dat zat hem vooral in het feit dat 1 van de 5 knoppen niet werkte. (Inmiddels door Tado vervangen. Prima service.)

Het enige waar ik ik nu mee zit is dat de radiatorknoppen die verder van de bridge afzitten af en toe hun verbinding verliezen. Na een tijdje komen ze vanzelf weer online, maar praktisch is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:13:
[...]

Gelukkig zal niet iedereen Tado support nodig hebben. Althans, in mijn geval was het een kwestie van de draadjes overprikken, vastschroeven, online activeren en draaien maar. Had zelfs geen EMS-OT converter nodig (Nefit ketel.)

De radiatorknoppen was ik iets langer mee bezig, maar dat zat hem vooral in het feit dat 1 van de 5 knoppen niet werkte. (Inmiddels door Tado vervangen. Prima service.)
Exact hetzelfde verhaal hier, thermostaat was zo geïnstalleerd zonder problemen. Maar lijkt er toch op dat er QC issues zijn met de radiator knoppen (zeker ook teruglezend van anderen hier), ook bij mij werkte dit niet in 1 keer soepel en heb ik uiteindelijk na paar keer wisselen van de base en knoppen werkende combo's gekregen. Dit terwijl ik ze bewust zeer goed gescheiden had gehouden na de comments hier op het forum dat combi's erg gevoelig waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:58:
Ofwel je thermostaat kan je bridge niet bereiken
https://support.tado.com/...ean-and-what-can-be-done-

ofwel je bridge heeft geen verbinding met het internet:
https://support.tado.com/...and-how-can-it-be-solved-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raindeer
Ik heb nu een week 9 radiatorknoppen en 1 slimme thermostaat werkend. Er is nog 1 radiatorknop onderweg ter vervanging van een radiatorknop die de verwarming open liet staan.

Mijn ervaringen tot nu toe:
- De installatie werkt uitstekend op standaard M10 aansluitingen. Iedereen met een waterpomptang kan dat. Als je Danfoss hebt, dan moet je gaan uitkijken, dat lijkt een proprietary standaard te zijn. Zonder geweld wil het niet los. Gelukkis is er wel een verloopstukje voor , maar mooi is anders.
- De app en de radiatorknoppen werken heel fijn en zien er mooi uit.
- Dekking in mijn huis vereiste dat de bridge naar de bovenverdieping ging, ipv beneden.
- De slimme thermostaat installeren als baas over vier radiatoren, zonder dat er een CV is of een klep voor de stadsverwarming, is nog niet standaard in de app en dient door de helpdesk te gebeuren. Dat was onduidelijk.

Wat mist is echter het menselijke aspect:
- Er wordt heel weinig feedback gegeven over het functioneren van het systeem. Zo zie je geen berichten over hoe lang of het duurt om iets te verwarmen.
- Er worden geen automatische meldingen gegeven dat er afwijkend gedrag is van de radiatorknoppen. Zo had ik een radiatorknop die niet volledig dicht ging. Dit had waarschijnlijk met calcificering te maken en kon eenvoudig opgelost worden door het pinnetje een paar keer in en uit te drukken. Maar daar had ik wel de helpdesk voor nodig.
- Een kapotte knop werd door de helpdesk wel herkend, maar pas nadat ik ze daarover belde.
- Ik loop nu regelmatig langs radiatoren om te voelen of ze het wel doen, of juist of ze warm zijn als dat niet zou moeten. Ik heb al een paar keer een knop moeten losmaken en weer vast voor een hercalibratie.
- Er is geen feedback om gebruikers goed gedrag te laten hebben. Zo heeft mijn echtgenote de neiging om het systeem op 25 te zetten, want dan is het sneller warm (ja, helaas) Een respons met hoe lang het duurt om te verwarmen is gewenst.
- Er is ook geen feedback over hoe het systeem je routine aan het leren is. Wanneer slaat ie nou aan als ik terug kom van mijn werk. Hoe zit dat nou... geen idee. Ook geen feedback over voortgang van het leren.

Ben ik tevreden, ja best wel. Vergeleken met de primitiviteit waar ik zat (alleen maar standje 1-5, geen thermostaat, geen timers) is dit fantastisch. De warme badkamer iedere ochtend is nu alleen genoegen. Verder ben ik heel blij met het inzicht in de stookkarakteristieken van mijn woning.
Pagina: 1 ... 19 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!