Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw thermostaat systeem.
Ik heb eigenlijk al een Nest besteld. Gisteren sprak ik met iemand die de Honeywell Evohome thuis heeft en vertelde dat je daarmee met de slimme radiatorknoppen iedere kamer warm kon maken (zonder dat je thermostaat in de woonkamer warmte vraagt)
Dit is iets wat ik eigenlijk al wilde hebben! Ik heb vandaag wat onderzoek gedaan en de Evohome is een mooi systeem maar ik heb niet echt het idee dat ze snel innoveren.
In mijn zoektocht kwam ik dus de tado tegen, ik ben hiervan wel gecharmeerd moet ik zeggen! Systeem ziet er mooi uit en ik krijg de indrukt dat het een wat innovatiever bedrijf is dan Honeywell, hopelijk zie je dat ook terug in de ontwikkeling van de apps bijvoorbeeld (De Android app van Evohome wordt niet al te best gereviewd).
Het enige wat ik nog moet uitzoeken of tado ook werkt mijn mijn vloerverwarming. Evohome lijkt daar wat beter op voorbereid te zijn. Iemand hier ervaring mee?
*Edit
Na wat verder lezen lijkt het wel te kunnen met vloerverwarming maar dan moet ik een zoneklep installeren om de watertoevoer naar de vloerverwarming uit te kunnen schakelen. Die moet ik dan bedraad

aan de thermostaat aansluiten. Dit laatste is nogal vervelend want het is echt lastig om een draad te trekken van de vloerverwarming naar de plek waar de thermostaat komt te hangen...
Ik heb ook een radiatorknop bij mijn vloerverwarming zitten, dus die zou ik wellicht kunnen vervangen door een tado radiatorknop, maar die zou dan niet de temperatuur moeten meten maar alleen fungeren als aan/uit voor de vloerverwarming (geen idee of de tado dit ondersteunt). Ik heb nog een extra temperatuurbeveiliging op de vloerverwarming zitten die de pomp uitschakelt als het water te warm is, dus het zou dan toch niet erg zijn als de radiator knop helemaal open staat.
Hier een foto van mijn vloerverwarming:
Ik heb het idee dat Evohome betere support heeft voor dit soort situaties (ze hebben bijvoorbeeld een draadloze zoneklep) Maar ik zou toch liever voor de tado gaan als ik het aan de praat zou krijgen zoals ik wil.
[
Voor 40% gewijzigd door
OrbitZ op 19-02-2017 10:57
]