Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:35
SampleUser schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:36:
want ik durf te wedden dat Bunq over 5 jaar of failliet is of een ander management heeft
De oude versie van de app was voor Tweakers en andere nerds misschien beter. Maar daar zijn er weinig van en ze zijn ook nog eens zuinig. Daar valt geen droog brood aan te verdienen. Een tiener meisje geeft in een dag meer uit aan kleren dan een nerd in een decennium aan bankrekeningen.

Dus ik begrijp wel dat ze na het succes van de Metal card die kant op zijn gaan lopen. Zelf dacht ik dat de Metal card een succes was vanwege de mooie kaart en omdat men het bunq het wel gunde, bunq dacht vanwege de bomen.

Vrijdag weer een pivot, ben benieuwd welke kant ze opgaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ah, het tienermeisje-kledingargument komt weer eens langs! De overgrote meerderheid van de tieners zit echter nog gewoon vrolijk bij de grootbank die ze van huis uit hebben meegekregen van hun ouders, vaak nog gratis ook.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 26-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50
TexMex schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:37:
Tsja, Marktplaats-fraude wordt vaak in één adem genoemd met bunq. En dat komt wat mij betreft vooral door het gebrek aan naam-nummer-controle. Voor internetoplichters is er eigenlijk maar één Nederlandse bank die écht aantrekkelijk is en dat is bunq. Het lijkt me toch niet dat dat het imago was dat Ali ooit voor ogen had.
Dat niet alleen maar ook omdat je 25 Ibans kan aanmaken. Komt er 1 voor op een Google search als scam wordt er wel weer een nieuwe gemaakt.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Pukson Dat ook inderdaad! Maar juist daarom kan die naam-nummer-controle zo waardevol zijn. Want een IBAN meer of minder maakt op zich niet zoveel uit zolang de naam van de eigenaar te controleren valt. Een internetoplichter zal immers niet graag zijn echte naam aan zijn slachtoffer doorgeven.

Zo'n check zal uiteraard niet alle problemen wegnemen, maar ik zie geen goede reden waarom bunq dit niet zou invoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 26-01-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
TexMex schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:57:
@Pukson Dat ook inderdaad! Maar juist daarom kan die naam-nummer-controle zo waardevol zijn. Want een IBAN meer of minder maakt op zich niet zoveel uit zolang de naam van de eigenaar te controleren valt. Een internetoplichter zal immers niet graag zijn echte naam aan zijn slachtoffer doorgeven.

Zo'n check zal uiteraard niet alle problemen wegnemen, maar ik zie geen goede reden waarom bunq dit niet zou invoeren.
Er is geen reden, maar Ali wil het niet. En hij wordt ondersteund doordat uit onderzoek blijkt dat er geen behoefte aan is, zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Datisraar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Er is geen reden, maar Ali wil het niet. En hij wordt ondersteund doordat uit onderzoek blijkt dat er geen behoefte aan is, zegt ie.
Heeft het niet gewoon met investeringen te maken? Het zal wel duur zijn. Net zoals het transactie systeem waardoor je niet "real-time" kunt overboeken naar bijvoorbeeld ING/Rabo. Daar zal geld ook gewoon een rol spelen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeYa4lWHbdal2QlTn-c793WILBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxeZLmm0WsmuYrQPsiBlvgWE.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben eindelijk dat vervelende (1) opgelost. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:06:
Mij is door Ali of Bunq niets gevraagd, over de naam - nummer controle IBAN’s maar ik vind dat wel degelijk belangrijk.
Het is gebleken dat wanneer Ali "onderzoek" zegt, dat dit neerkomt op 1 of 2 extreem suggestieve en vage vragen en daar onderneemt men dan zogenaamd actie op... Dat hebben we ook gezien met het hele debacle rond Joint en Free. ;) Kortom: Ali schrijft/stuurt z'n eigen statistieken om zo zijn eigen conclusie/wensen te staven, in plaats van te onderzoeken wat de wensen werkelijk zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik vermoed dat het ontbreken van die naam/nummer controle iets te maken heeft met het internationale karakter. Dat is een puur Nederlands systeem, terwijl bunq natuurlijk in heel Europa opereert en het dus voor veel klanten alsnog niets toevoegt (of zelfs verwarrend kan zijn?)

Maar wel jammer idd, het zou iig in Nederland het aantal fraudegevallen al flink kunnen verminderen en daarmee ook het vertrouwen in bunq kunnen versterken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:59
Ik denk dat alleen een naam-nummercheck niet heel veel zoden aan de dijk zal zetten. Qua trucjes als Belastingdienst en CJIB zal het wel helpen. Maar de Marktplaats-oplichting niet.

Stel dhr A. Jansen maakt in opdracht van een crimineel een bankrekening bij bunq. Hij geeft zijn inloggegevens aan de crimineel (hier wordt regelmatig tot opgeroepen in allerlei groepen) tegen een vergoeding of commissiebasis. Dan zeg je toch gewoon ‘maak maar geld over naar A. Jansen’? De gegevens kloppen dan. Je adverteert alleen met iemand anders zijn identiteit, maar dat vindt diegene blijkbaar toch geen probleem als hij al bereid is zijn bunq account te verkopen. Daarom denk ik niet dat het veel verschil maakt.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het onboardingproces. Bij bunq ben je vrij snel binnen als je je aanmeldt. Het is natuurlijk heel mooi dat je binnen een uurtje geregistreerd bent. Daar schermt bunq (net als andere fintechs trouwens) ook mee. Maar dat werkt ook in de hand dat onbekende klanten zonder historie vrij snel een account krijgen.

Daarna heb je meteen de beschikking over 25 rekeningen. Is eentje voldoende misbruikt, ga je weer verder met de volgende. Zelf denk ik dat er iets met de compliance mis is. Misschien moet bunq terug naar videobellen met een medewerker als je een nieuwe klant bent. Dat duurt langer en werpt inderdaad een drempel op, maar het zorgt er wel voor dat minder criminelen er gemakkelijk een rekening kunnen open.

Ook zijn de patronen blijkbaar nog niet correct. Als je voor een betaalverzoekje van ING aan jezelf betalen al compleet geblokkeerd wordt of er uit wordt getrapt op basis van een onderbuikgevoel van bunq, dan verwacht je dat oplichters er zo uitgepikt worden. Maar dat is niet de praktijk. Ik zou zeggen dat bunq bij dergelijke meldingen meteen moet acteren.

Volgens mij zijn ze te veel bezig met false positives en te weinig met de echte problemenveroorzakers. Voor mij is het redelijk onverteerbaar dat ze afscheid nemen van veilige maar twijfelende klanten, terwijl ze een veilige haven zijn voor criminelen.

Op Twitter zie je ook regelmatig oproepen van mensen voorbij komen om bunqgegevens te delen. Daar zou bunq meteen iets aan moeten doen, lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Laatst online: 09:06
PuceTundra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:09:
[Afbeelding]

Ze hebben eindelijk dat vervelende (1) opgelost. 😁
Hee waarom praten ze tegen jou wel Nederlands? Ik krijg consequent Engelse antwoorden op mijn even consquent in het Nederlands gestelde vragen. Met als eerste vraag om mijn vraag toe te lichten omdat ze geen Nederlands snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuceTundra
  • Laatst online: 13-09 14:26
dixet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Hee waarom praten ze tegen jou wel Nederlands? Ik krijg consequent Engelse antwoorden op mijn even consquent in het Nederlands gestelde vragen. Met als eerste vraag om mijn vraag toe te lichten omdat ze geen Nederlands snappen
De klantenservice is bij mij ook 99% van de tijd in het Engels. Zou je ook niet kunnen vertellen waarom ik de communicatie in het Nederlands krijg. Staat je telefoon in het Engels misschien? 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 21:19
Delay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:34:
[...]

De oude versie van de app was voor Tweakers en andere nerds misschien beter. Maar daar zijn er weinig van en ze zijn ook nog eens zuinig. Daar valt geen droog brood aan te verdienen. Een tiener meisje geeft in een dag meer uit aan kleren dan een nerd in een decennium aan bankrekeningen.
Waarom zou de oude app alleen beter zijn voor Tweakers en andere "nerds"? Denk dat dat voor iedereen beter was hoor, behalve voor Bunq want die kon from scratch beginnen met hun app, maar dan niet met de user in het achterhoofd maar alleen hun eigen belang, getuige het upsellen van die bomen-BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dixet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:08:
[...]

denk dat het er maar net aan ligt wie je "aan de lijn" krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Delay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Wat een gelul. Mijn vrouw en schoonzus zijn het uiterste van een Tweaker/nerd en ik hoor hun nog met regelmaat over de "oude app van bunq". n=2, maar ik vermoed dat dit wel voor meer mensen geldt die niet onder bovenstaande categorie vallen. V2 was gewoon overzichtelijker in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Maar als je iemand aanmeld bij Bunq als nieuwe klant, zal Bunq 10 bomen voor je planten. Kijk dat is nu eens de core business!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:10:
Maar als je iemand aanmeld bij Bunq als nieuwe klant, zal Bunq 10 bomen voor je planten. Kijk dat is nu eens de core business!
Ik blijf erbij, een bank moet zich niet met boompjes bezig houden. Willen ze dat wel voor SuperGreen, ook prima maar val mij als Premium gebruiker niet lastig met die onzin. Als ik het wil, dan neem ik SuperGreen wel (of EasyGreen nu?). Doe ik dat niet, ga dan ook niet upsellen, opties tonen in menu's die een upgrade vereisen enzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
bluewalk schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik blijf erbij, een bank moet zich niet met boompjes bezig houden. Willen ze dat wel voor SuperGreen, ook prima maar val mij als Premium gebruiker niet lastig met die onzin. Als ik het wil, dan neem ik SuperGreen wel (of EasyGreen nu?). Doe ik dat niet, ga dan ook niet upsellen, opties tonen in menu's die een upgrade vereisen enzo.
Met alle respect, wie gaat er nu 17€ per maand voor een bomen rekening betalen? Dat heet easy green tegenwoordig. Dan kun je beter een kale bankrekening zonder franje bij Triodos bank voor 5€ per maand nemen 😉. Zou er echt iemand zijn die bij Bunq kiest voor Easygreen ? 🤔. Op de man hoeft echt niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 27-01-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Datisraar de mensen met een geldboom in de tuin :+

Oh wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Quote en reactie verwijderd. Steken onder water mag je ergens anders doen, niet op Tweakers.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 27-01-2021 23:43 ]

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Zou er echt iemand zijn die bij Bunq kiest voor Easygreen ? 🤔
Vast wel. Maar waarom zou ik niet weten. Als je naar een willekeurige bank overstapt en het geld dat je daarmee bespaart investeert in wat van die bomenplantfondsen, dan wordt er veel meer geplant dan wat bunq doet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 10:23
Over een uurtje start bunq update #16. Hoop echt weer op toffe features voor premium gebruikers zoals vroeger..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
UnitedJunk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:05:
Over een uurtje start bunq update #16. Hoop echt weer op toffe features voor premium gebruikers zoals vroeger..
Zo te zien werkt https://www.bunq.com/bu16 al.

-edit-

https://www.bunq.com/blog...s-new-from-bunq-update-16

[ Voor 11% gewijzigd door ericafterdark op 29-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Dat loyalty cards gebeuren, daar bestaan al tig losse apps voor toch? Ik doe sowieso niet echt aan loyalty cards maar misschien wel een handig onderdeel voor sommigen.

Verder vind ik activities een leuke nieuwe bunq-waardige feature. Alleen helaas een beetje nutteloos in deze tijd. En sowieso zijn al die deelfeatures in de praktijk een beetje waardeloos sinds ze geen gratis accounts meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
mcDavid schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:03:
Dat loyalty cards gebeuren, daar bestaan al tig losse apps voor toch? Ik doe sowieso niet echt aan loyalty cards maar misschien wel een handig onderdeel voor sommigen.

Verder vind ik activities een leuke nieuwe bunq-waardige feature. Alleen helaas een beetje nutteloos in deze tijd. En sowieso zijn al die deelfeatures in de praktijk een beetje waardeloos sinds ze geen gratis accounts meer hebben.
De AH of Jumbo pas toevoegen zou handig zijn als ik 'm vervolgens via mijn Apple Watch kan scannen. Daar gebruik ik in het geval van de AH nu Stocard voor. Ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-09 09:17
Wat een gave update weer! Dat hele Friends is ook vrij stoer gemaakt.

Wat ik met name interessant vind is dat je Bestie nu ook Trees plant 🌱... zonder dat die Easy Green nodig heeft.

Dat komt mooi uit, want in maart vervalt het oude Green Card abonnement en zouden zowel mijn vrouw als ik beide volle mep voor Easy Green moeten betalen. Maar nu kunnen we beide genieten van de voordelen tegen minder kosten. Dus ja, het klopt dat bunq je geld bespaard 👌😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
De fijnste toevoeging - dacht ik - is het verdelen in procenten. Ik gebruik de verdeelfunctie om binnenkomend geld te verdelen over meerdere rekeningen, maar miste echt het kunnen instellen van een % in plaats van een vast bedrag.
Net geprobeerd en helaas... je kan alles in procenten verdelen of alles in vaste bedragen. De combinatie kan niet. Het had zo mooi kunnen zijn :'(
in mijn use case: vaste lasten altijd een vast bedrag, vakantiegeld als percentage van mijn variabele inkomen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:04:
Wat een gave update weer! Dat hele Friends is ook vrij stoer gemaakt.

Wat ik met name interessant vind is dat je Bestie nu ook Trees plant 🌱... zonder dat die Easy Green nodig heeft.

Dat komt mooi uit, want in maart vervalt het oude Green Card abonnement en zouden zowel mijn vrouw als ik beide volle mep voor Easy Green moeten betalen. Maar nu kunnen we beide genieten van de voordelen tegen minder kosten. Dus ja, het klopt dat bunq je geld bespaard 👌😎
Eerlijk gezegd zie ik nul nieuws. Slice krijgt een nieuwe naam.. startdatum van je potjes aanpassen. Weer wat bomengelul. Een wallet voor cards brengen als groot nieuws.. Zelfs de fossiele Rabobank heeft die wallet al een jaar of 5. Ik zie bij de volgende update met een brilliante vinding komen dat je vanuit de app je parkeerkosten kan betalen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 21:19
mcDavid schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:03:

Schoenmaker blijf bij je leest, zo zei een wijs man eens... Feature creep is al lang en breed ingezet zie ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik ben zeer enthousiast over bunq maar na het zien van het nieuws van vandaag krijg ik wel het gevoel dat ze toe zijn aan een nieuwe product manager.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Eiríkr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:13:
[...]

De AH of Jumbo pas toevoegen zou handig zijn als ik 'm vervolgens via mijn Apple Watch kan scannen. Daar gebruik ik in het geval van de AH nu Stocard voor. Ideaal.
Kijk eens naar Pass4Wallet. ;) Daarmee heb ik m’n AH bonuskaarten aan Wallet toegevoegd, die verschijnt dan zowel op je Watch als Mobiel. Dus op Watch bij kassa 2x zijknop, AH pas scannen en vervolgens terugscrollen naar je pinpas en naast de terminal houden. Je telefoon hoeft er totaal niet aan te pas (ha...) te komen; alles staat op één plek. :) Maar vanaf je telefoon kan ‘t ook uiteraard, eerst AH pas in Wallet scannen, daarna op je pinpas in diezelfde wallet tikken en hopseflops. Klaar is kees.

M’n klantkaarten ga ik iig niet in de bunq app zetten, nóg meer privédata naar bunq terwijl ze het helaas al niet al te nauw nemen met privacy lijkt me een slecht plan; vertrouw het niet zo. Plus enkel lokaal op je toestel in Wallet is veiliger en sneller dan welke app dan ook. :P

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UnitedJunk
Als ik dus al mijn klantenkaarten in bunq zou zetten, zou dat betekenen dat ik in een winkel met een mondkapje op veel langer bezig ben om de kaart te openen. (eerst telefoon unlocken, en vervolgens de bunq app).

Voor mij wint Stocard ook door de snelheid. Deze bunq feature is leuk, maar ik denk iets te vroeg gelanceerd in deze tijd.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 09:00
SampleUser schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Schoenmaker blijf bij je leest, zo zei een wijs man eens... Feature creep is al lang en breed ingezet zie ik.
tsja het is nooit goed.

Of ze gaan te ver met bomen en bouwen geen gave features. Of het is feature creep.

Ik vind budget en loyalty cards eigenlijk wel goed passen bij een 1-stop complete bank app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Deze is top inderdaad. Je kan zelfs de AH/LIDL/etc winkel waar je veel komt toevoegen als relevante locatie.

Weet niet wat ik van deze update moet denken. Wederom een hoop greenwashing wat mij betreft.

Voor loyalty cards en budgetteren zijn er nou eenmaal betere opties (vind ik dan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Eiríkr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:43:
Ik ben zeer enthousiast over bunq maar na het zien van het nieuws van vandaag krijg ik wel het gevoel dat ze toe zijn aan een nieuwe product manager.
Jij bent relatief nieuw bij bunq toch? Moet je nagaan voor degene die al een paar jaar bij bunq zitten, dan heb je dit bij vrijwel elke bunq update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Die vrienden tab is niet uit te schakelen? :/ Jammer. Volstrekt nutteloze tab. Ik geef bunq uiteraard absoluut geen toegang tot mijn locatie, laat staan dat ik dat met anderen ga delen. :+ Wat een belachelijke functie voor een bank, ongelooflijk. :P Wat ook raar is, is dat de app zomaar mensen heeft toegevoegd aan m’n “inner circle” blijkbaar, zo te zien omdat toen bunq ooit eens een paar minuten toegang heeft gehad tot m’n contacten (nog steeds veel spijt van dat ik dat gedaan heb) de favorieten er uit gevist heeft. Maar die staan er om DnD te kunnen omzeilen, het is nogal wat om zomaar zonder het te vragen aan te nemen dat ik met die mensen m’n locatie en financiële activiteiten wil delen. :+ En anders is het omdat ik met die rekeningen vaak interacties heb gehad en daarom opgeslagen had om er makkelijk en snel bij te kunnen, maar wederom: ook dat betekent niet dat ze daarom maar mijn “inner circle” zijn met wie ik van alles wil delen. :/ Wat een rare keuzes weer dit en ook weer lekker privacy vriendelijk *kuch*. Ik vraag me af of mensen dit door hebben, misschien heb je je werkgever (bij klein bedrijf) wel als favoriet gezet als er wel eens wat uitgewisseld wordt, krijgt je werkgever opeens allerlei shit van je te zien als die ook bij bunq zit. Of je ex, noem maar wat. Heel raar dit. :/

Ik hoop dat je die tab er in een volgende update uit kan slopen, het neemt nutteloze ruimte in. Sowieso zou ‘t fijn zijn als je de indeling zelf kan bepalen.

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
WhatsappHack schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:02:
Die vrienden tab is niet uit te schakelen? :/ Jammer. Volstrekt nutteloze tab. Ik geef bunq uiteraard absoluut geen toegang tot mijn locatie, laat staan dat ik dat met anderen ga delen. :+ Wat een belachelijke functie voor een bank, ongelooflijk. :P Wat ook raar is, is dat de app zomaar mensen heeft toegevoegd aan m’n “inner circle” blijkbaar, zo te zien omdat toen bunq ooit eens een paar minuten toegang heeft gehad tot m’n contacten (nog steeds veel spijt van dat ik dat gedaan heb) de favorieten er uit gevist heeft. Maar die staan er om DnD te kunnen omzeilen, het is nogal wat om zomaar zonder het te vragen aan te nemen dat ik met die mensen m’n locatie en financiële activiteiten wil delen. :+ En anders is het omdat ik met die rekeningen vaak interacties heb gehad en daarom opgeslagen had om er makkelijk en snel bij te kunnen, maar wederom: ook dat betekent niet dat ze daarom maar mijn “inner circle” zijn met wie ik van alles wil delen. :/ Wat een rare keuzes weer dit en ook weer lekker privacy vriendelijk *kuch*. Ik vraag me af of mensen dit door hebben, misschien heb je je werkgever (bij klein bedrijf) wel als favoriet gezet als er wel eens wat uitgewisseld wordt, krijgt je werkgever opeens allerlei shit van je te zien als die ook bij bunq zit. Of je ex, noem maar wat. Heel raar dit. :/

Ik hoop dat je die tab er in een volgende update uit kan slopen, het neemt nutteloze ruimte in. Sowieso zou ‘t fijn zijn als je de indeling zelf kan bepalen.
Bij mij staan ook random contacten (inclusief de Belastingdienst?) in mijn Inner Circle. Vooral personen die ik juist niet in mijn Circle wil hebben, en waar ik het liefst geen zaken mee doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Eerlijk gezegd zie ik nul nieuws. Slice krijgt een nieuwe naam.. startdatum van je potjes aanpassen. Weer wat bomengelul. Een wallet voor cards brengen als groot nieuws.. Zelfs de fossiele Rabobank heeft die wallet al een jaar of 5. Ik zie bij de volgende update met een brilliante vinding komen dat je vanuit de app je parkeerkosten kan betalen. :P
Daarom is bunq ook niet voor iedereen geschikt :) Gelukkis is er heel veel te kiezen in bankenland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
UnitedJunk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Bij mij staan ook random contacten (inclusief de Belastingdienst?) in mijn Inner Circle. Vooral personen die ik juist niet in mijn Circle wil hebben, en waar ik het liefst geen zaken mee doe :+
Grappig... naast de belastingdienst behoorde ook CJIB tot mijn Inner Circle :)..

Ik heb wel tikje moeite met Inner Circle omdat ik mensen en bedrijven veelal aan mijn favorieten toevoeg in het kader van gemak, en nou niet omdat ze tot mijn Inner Circle behoren... zeker de belastingdienst niet :)..

Ik zou het hebben verdeel in Inner Circle, Favorites and Other ofzo :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
UnitedJunk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Die kunnen als ze bij bunq zitten nu dus blijkbaar wat activiteiten en locaties van je inzien. :+ Lekker verhaal weer. Een rekening die je in vorige versies had opgeslagen als “favoriet” betekent nu dus automatisch dat die persoon/bedrijf een enorm goede vriend is waarmee je ff je locaties ed wilt delen. :+
John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Daarom is bunq ook niet voor iedereen geschikt :) Gelukkis is er heel veel te kiezen in bankenland.
Als je aan iedereen die niet 100% blij is met bunq blijft adviseren dat ze dan maar meteen moeten gaan opzeggen, en ze zouden daar in mee gaan, dan blijven er heel erg weinig bunq klanten over binnen het reeds kleine klantenbestand. ;) Bunq kan beter naar de wensen van klanten luisteren ipv te adviseren op te zouten als je niet enkel en alleen maar onvoorwaardelijk juicht. :P

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Als je aan iedereen die niet (helemaal) blij is met bunq blijft adviseren dat ze dan maar moeten opzeggen, en ze zouden daar in mee gaan, dan blijven er heel erg weinig bunq klanten over binnen het reeds kleine klantenbestand. ;) Bunq kan beter naar de wensen van klanten luisteren ipv te adviseren op te zouten als je niet enkel en alleen maar onvoorwaardelijk juicht. :P
Dat ligt genuanceerder. Er zijn mensen die maar blijven benoemen dat bunq teveel dingen doet die in hun ogen niets met bankieren te maken heeft. En dat bunq dus weer terug moet naar de kern. Tja, en dan zeg ik.. dat past niet in de strategie en visie van bunq, dus dan kan je het wel blijven benoemen maar gaat niet gebeuren. Dus dan kan je je beter afvragen of bunq wel bij je past. Ik denk in dat geval dus niet.

En ook vandaag toonde bunq maar weer eens aan, features te bouwen op verzoek van gebruiker (en die in hun visie passen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Dat ligt genuanceerder. Er zijn mensen die maar blijven benoemen dat bunq teveel dingen doet die in hun ogen niets met bankieren te maken heeft. En dat bunq dus weer terug moet naar de kern. Tja, en dan zeg ik.. dat past niet in de strategie en visie van bunq, dus dan kan je het wel blijven benoemen maar gaat niet gebeuren. Dus dan kan je je beter afvragen of bunq wel bij je past. Ik denk in dat geval dus niet.

En ook vandaag toonde bunq maar weer eens aan, features te bouwen op verzoek van gebruiker (en die in hun visie passen).
John Do: je geeft aan dat Bunq op verzoek van gebruikers, features te bouwen, maar waar blijkt dat uit? Vraagt Bunq om enquêtes, polls, raadplegingen?. Ik weet dat jij wat minder kritisch bent naar Bunq toe en wellicht wat enthousiaster bent en dat geeft niets. Maar net als de naam-nummer controle wat Bunq niet heeft ingevoerd, is gestoeld op het feit dat "wij" als klanten dat niet zouden willen? Mij is niets gevraagd en ook in de community van Bunq heb ik niets voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar. En dan deze update die nu doorgevoerd is, denk ik dat Bunq wel een niche Bank in Nederland blijft en niet hard gaat groeien in Nederland. Maar misschien is dat ook niet de strategie van Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Datisraar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:44:
[...]

John Do: je geeft aan dat Bunq op verzoek van gebruikers, features te bouwen, maar waar blijkt dat uit? Vraagt Bunq om enquêtes, polls, raadplegingen?. Ik weet dat jij wat minder kritisch bent naar Bunq toe en wellicht wat enthousiaster bent en dat geeft niets. Maar net als de naam-nummer controle wat Bunq niet heeft ingevoerd, is gestoeld op het feit dat "wij" als klanten dat niet zouden willen? Mij is niets gevraagd en ook in de community van Bunq heb ik niets voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar. En dan deze update die nu doorgevoerd is, denk ik dat Bunq wel een niche Bank in Nederland blijft en niet hard gaat groeien in Nederland. Maar misschien is dat ook niet de strategie van Bunq.
Waar blijkt dat uit?
https://together.bunq.com...upvoted-ideas-on-together

Daarnaast heb ik tenminste 2 surveys voorbij zien komen (zit ook eentje in de app nu)

Daarnaast heb je natuurlijk ook wensen en issues die worden gemeld via sm of privé.

En ook zijn features en wijzigen ook afkomstig uit metingen over hoe mensen de app gebruiken. bunq doet ook geregeld A/B testen, bv de look van de menu knop was er eentje.

De maanden na de introductie van V3 hebben ik echt tal maar dan ook tal van wijzigen voorbij zien komen die direct op verzoek van gebruikers waren.

Dus denk dat je heel veel van bunq kan zeggen, maar negeren van gebruikers is er niet eentje van.

Tot slot, je hebt het niet van mij... maar probeer eens bedrag vanaf een andere nl bank over te boeken naar bunq met een foute naam 😎🤫...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:03:
[...]

Waar blijkt dat uit?
https://together.bunq.com...upvoted-ideas-on-together

Daarnaast heb ik tenminste 2 surveys voorbij zien komen (zit ook eentje in de app nu)

Daarnaast heb je natuurlijk ook wensen en issues die worden gemeld via sm of privé.

En ook zijn features en wijzigen ook afkomstig uit metingen over hoe mensen de app gebruiken. bunq doet ook geregeld A/B testen, bv de look van de menu knop was er eentje.

De maanden na de introductie van V3 hebben ik echt tal maar dan ook tal van wijzigen voorbij zien komen die direct op verzoek van gebruikers waren.

Dus denk dat je heel veel van bunq kan zeggen, maar negeren van gebruikers is er niet eentje van.

Tot slot, je hebt het niet van mij... maar probeer eens bedrag vanaf een andere nl bank over te boeken naar bunq met een foute naam 😎🤫...
Bedankt voor je reactie John Do.
Om met dat laatste te beginnen, vanaf mijn Rabo heb ik dat uiteraard zitten testen en dat gaat perfect. Wat minder perfect nog steeds is dat Bunq niet mee wil doen aan de Nederlandse systeem van Instant Payment . Eigen wijs? Okay, prima, dat is nu eenmaal een keuze. Een overboeking van Bunq naar mijn Rabo is pas maandag middag op mijn rekening, daar zou Bunq wederom weer eens naar moeten kijken en niet met de update van vandaag aankomen waardoor je de bomen door het bos niet meer gaat zien, als het gaat om volgens de update vandaag,
innercircle en klanten pasjes/kaarten die geïntegreerd kunnen worden. Wees een bank!

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 29-01-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 19:20

Nicap

Tsssk....

Die inner circle staat bij mij gelukkig nog uuit, en dat blijft ie ook. Ook geen contacten gedeeld. Wat betreft die klantenkaarten. Op zich een leuk iodee, maar op android in elk geval slecht uitgevoerd. De widget is met 2 rijen te groot. Neemt veel te veel ruimte in zo. Een mooie widget voor barcode/klantkaart is die van de AH app. Die is 1 rij en ziet er top uit.
Maar Stocard heeft helemaal geen widget met barcode er direct in volgens mij. Dus wat dat betreft is het wel weer beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Dus dan kan je je beter afvragen of bunq wel bij je past. Ik denk in dat geval dus niet.
Dat ligt genuanceerder.... ;-)

Ook ik vind dat Bunq meer 'core' banking features moet toevoegen. Maar dat betekend niet dat Bunq niet bij me past. Bunq heeft nou eenmaal ook functies die ik heel graag heb en niet bij andere banken kan krijgen.

Het hele 'green' gebeuren hoeft van mij niet, ik heb dus ook geen green abonnement maar ik wordt er wel steeds mee geconfronteerd. Er zijn een hoop features die ik graag zou zien zoals bijvoorbeeld een virtuele maestro kaart (puur voor apple pay), of de mogelijkheid om een meerdere transacties te selecteren en daar een actie op te doen (zoals een betaalverzoek of een export).

Ik weet niet hoe de klanten verdeeld zijn bij Bunq, misschien zit het overgrote deel wel op de groene gamification te wachten. Maar ik niet, dus vind dat wel jammer dat daar zoveel op gefocussed wordt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
John Do NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:03:
[...]
Ja pff. Is dit serieus of bedoeld als een of andere lollige troll? Want zo ken ik er ook wel een paar. :P Bunq die tientallen door zichzelf veroorzaakte bugs fixt in v3, veelal inderdaad gerapporteerd door (wanhopige/pissige) klanten, is een schoolvoorbeeld van “luisteren naar klanten”...? Ik vind het een geslaagde grap, maar ook niet meer dan dat. :P

V3 bij lancering was bleeding edge beta software die nooit door een zichzelf respecterend bedrijf als stable released had mogen worden en al helemaal niet door een bank, waar mensen des te meer een stabiele en functionele app verwachten; ala v2. Het heeft inderdaad maanden geduurd voordat het enigszins bruikbaar werd en zelfs nu is er nog werk aan de winkel. Het zat bij launch zo bizar brak in elkaar en had zo verschrikkelijk veel bugs en ontbrekende features: natuurlijk hebben ze tal van "verzoeken" (zeg maar gerust "smeekbedes") van gebruikers geïmplementeerd :+ Ze konden ook niet anders, want zowat het halve klantenbestand dreigde op te stappen of bleef op v2 hangen zolang het certificaat niet verliep. ;) Er waren gewoon zeer zware bugs waardoor je bankzaken risico liepen...

Dat gebruiken als voorbeeld van “bunq heeft geluisterd” terwijl het eigenlijk puur neerkwam op herstellen van wat features en vooral het oplossen van de absurde hoeveelheid bugs is, naar mij mening, een wel heel erg fantasierijke interpretatie van de situatie. En dan vooral ook niet vergeten dat die catastrofe voorkomen had kunnen worden als, jawel, bunq had geluisterd naar de beta testers. Maar die hadden ze ook al genegeerd, that’s how that mess started.

Er zullen vast een of twee features/knopjes bijgekomen zijn op klantverzoek in ‘t afgelopen jaar hoor, daar niet van - geloof ik meteen; misschien die klantkaart-functie bijvoorbeeld. Maar “de maanden na lancering v3” was echt niets meer dan bugfixes. ;) Laten we het beestje wel bij z'n naam noemen in plaats van ze daar compleet misplaatst nu opeens credits voor te gaan geven, dat is haast geschiedvervalsing. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 30-01-2021 03:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
WhatsappHack schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 02:06:
[...]

Ja pff. Is dit serieus of bedoeld als een of andere lollige troll? Want zo ken ik er ook wel een paar. :P Bunq die tientallen door zichzelf veroorzaakte bugs fixt in v3, veelal inderdaad gerapporteerd door (wanhopige/pissige) klanten, is een schoolvoorbeeld van “luisteren naar klanten”...? Ik vind het een geslaagde grap, maar ook niet meer dan dat. :P

V3 bij lancering was bleeding edge beta software die nooit door een zichzelf respecterend bedrijf als stable released had mogen worden en al helemaal niet door een bank, waar mensen des te meer een stabiele en functionele app verwachten; ala v2. Het heeft inderdaad maanden geduurd voordat het enigszins bruikbaar werd en zelfs nu is er nog werk aan de winkel. Het zat bij launch zo bizar brak in elkaar en had zo verschrikkelijk veel bugs en ontbrekende features: natuurlijk hebben ze tal van "verzoeken" (zeg maar gerust "smeekbedes") van gebruikers geïmplementeerd :+ Ze konden ook niet anders, want zowat het halve klantenbestand dreigde op te stappen of bleef op v2 hangen zolang het certificaat niet verliep. ;) Er waren gewoon zeer zware bugs waardoor je bankzaken risico liepen...

Dat gebruiken als voorbeeld van “bunq heeft geluisterd” terwijl het eigenlijk puur neerkwam op herstellen van wat features en vooral het oplossen van de absurde hoeveelheid bugs is, naar mij mening, een wel heel erg fantasierijke interpretatie van de situatie. En dan vooral ook niet vergeten dat die catastrofe voorkomen had kunnen worden als, jawel, bunq had geluisterd naar de beta testers. Maar die hadden ze ook al genegeerd, that’s how that mess started.

Er zullen vast een of twee features/knopjes bijgekomen zijn op klantverzoek in ‘t afgelopen jaar hoor, daar niet van - geloof ik meteen; misschien die klantkaart-functie bijvoorbeeld. Maar “de maanden na lancering v3” was echt niets meer dan bugfixes. ;) Laten we het beestje wel bij z'n naam noemen in plaats van ze daar compleet misplaatst nu opeens credits voor te gaan geven, dat is haast geschiedvervalsing. 8)7
Tja, ik denk dan toch echt dat je de weken na V3 niet helemaal goed hebt gevolgd en/of niet goed weet hoe ontwikkelprocessen vandaag de dag werken.

Maar vooruit, I will admit... de eerste versies van V3 bevatte ook onnodige fouten. Ik denk persoonlijk dat het net ietsje te vroeg was gelanceerd... week of 2-3.

Maar goed, kijk hoe mooi het per vandaag is geworden en dat in zo’n relatief korte tijd 👌. Voor mijn persoonlijke situatie toch echt wel een behoorlijk rijke app vol met nuttige bank features, maar wie ben ik ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
John Do NL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 06:27:
[...]
Tja, ik denk dan toch echt dat je de weken na V3 niet helemaal goed hebt gevolgd en/of niet goed weet hoe ontwikkelprocessen vandaag de dag werken.
Als 99% van je betatesters zegt “de app zit ruk in elkaar, er zitten tal van bugs in en dit is niet klaar voor release” en je doet het heel eigenwijs toch; dan heeft dat weinig met moderne ontwikkelprocessen te maken, tenzij je aan een overheidsproject werkt misschien, maar meer met overhaaste keuzes/upper management dat eist dat de devs iets koste wat het kost er doorheen rammen.

Maarja, bunq’s enorme (arrogante) blunders mbt v3’s release en verdere updates zijn wel uitgebreid genoeg aan bod gekomen denk ik. Vond het gewoon grappig dat je bunq kudos wilde geven voor het fixen van een compleet verrote app die nooit op dat moment released had mogen worden, daar moest op gereageerd worden. :+
John Do NL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 06:27:
[...]
Maar goed, kijk hoe mooi het per vandaag is geworden en dat in zo’n relatief korte tijd 👌. Voor mijn persoonlijke situatie toch echt wel een behoorlijk rijke app vol met nuttige bank features, maar wie ben ik ;)
Relatief korte tijd in de zin van...? Je bedoelt niet sinds release v3 hoop ik, want dat is intussen... Ja hoe lang geleden eigenlijk? Zowat een jaar? Langer? :P

De release van vandaag was imho weer een achteruitgang. Meer bloat, nutteloze tab erbij die niet uitgeschakeld kan worden, weer bijzonder discutabele defaults op privacy gebied met die circles... Great. Serieus, als bunq vandaag opeens een ge-update v2 terug in de App Store zou zetten, dan zou ik het meteen installeren en een flinke fooi sturen naar de devs. Heck ik denk dat Bunq dan zelfs een hele rits klanten terug haalt als ze dat zouden doen, hehe. Een beetje zoals de Coca Cola vs Pepsi oorlog. Onbesliste match, Pepsi dreigt te kunnen winnen. Coca Cola verandert recept, is super kak (v3) en iedereen zwaar over de zeik. Coca Cola verandert recept terug (v2) en wint de oorlog op grote afstand omdat iedereen massaal “de echte” Coca Cola koopt. Laat bunq zich daar dan eens door inspireren. :P

Maar goed, ik heb de hoop op een bunq app met fatsoenlijke UX al een tijdje geleden laten varen, want het huidige volstrekt onlogische concept zitten we nog wel even aan vast vrees ik. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 30-01-2021 07:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Datisraar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Bedankt voor je reactie John Do.
Om met dat laatste te beginnen, vanaf mijn Rabo heb ik dat uiteraard zitten testen en dat gaat perfect. Wat minder perfect nog steeds is dat Bunq niet mee wil doen aan de Nederlandse systeem van Instant Payment . Eigen wijs? Okay, prima, dat is nu eenmaal een keuze. Een overboeking van Bunq naar mijn Rabo is pas maandag middag op mijn rekening, daar zou Bunq wederom weer eens naar moeten kijken en niet met de update van vandaag aankomen waardoor je de bomen door het bos niet meer gaat zien, als het gaat om volgens de update vandaag,
innercircle en klanten pasjes/kaarten die geïntegreerd kunnen worden. Wees een bank!
Het is juist Rabobank die eigenwijs is in dit geval, samen met de andere grote Nederlandse banken.
Er is een mooi Europees systeem opgesteld hiervoor en wat doen deze banken? Hun eigen versie implementeren om zo te zorgen dat andere banken niet mee kunnen doen.

De klantenkaart optie klinkt nog wel leuk, verder is het weer een faal update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Kasparov schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Het is juist Rabobank die eigenwijs is in dit geval, samen met de andere grote Nederlandse banken.
Er is een mooi Europees systeem opgesteld hiervoor en wat doen deze banken? Hun eigen versie implementeren om zo te zorgen dat andere banken niet mee kunnen doen.

De klantenkaart optie klinkt nog wel leuk, verder is het weer een faal update.
Je kan het ook omdraaien, Bunq richt zich meer naar Europa en wil niet meedoen met de Nederlandse IP. Want dat kost uiteraard ook geld.
De meeste reacties van anderen zijn wat minder enthousiast over de update als ik dat zo hier lees, dat is wel duidelijk.
Er wordt hier boven overigens wel goed uitgelegd wat de problemen zijn bij de coole bomen bank, maar niet alleen bovenstaande uiteenzetting door @WhatsappHack op technisch vlak maar ook dat Bunq maar vol blijft houden dat er geluisterd wordt naar klanten stuit mij tegen de borst. Maar ze lopen daar iets teveel te koop mee, terwijl dit maar op beperkte schaal gebeurd dat ze dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jay-v schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Er zijn een hoop features die ik graag zou zien zoals bijvoorbeeld een virtuele maestro kaart (puur voor apple pay)
Die is er, wel goed verborgen en via de API aan te maken. Weet niet of dat nog steeds kan overigens, in 2017 zo de Italiaanse aangemaakt en in 2018 de BE variant voordat het in NL beschikbaar was :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1h3nlcXs1HSoHEFOiJieUDi4LQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GQa2wb19HpxoUQ0PyIcmOBZX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

bluewalk schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Die is er, wel goed verborgen en via de API aan te maken. Weet niet of dat nog steeds kan overigens, in 2017 zo de Italiaanse aangemaakt en in 2018 de BE variant voordat het in NL beschikbaar was :D

[Afbeelding]
I know, en via Android gaat het volgens mij ook nog. Maar de feature zit niet in de app...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben pas net klant, dus hoe het was daar kan ik verder niets over zeggen. Maar tot nu toe ben ik nog steeds tevreden, het doet wat het moet doen voor me centen en al dat boompjes geneuzel dat zal verder wel. Ik vind het idee wel goed en stoor me er verder ook niet aan. Ik heb zelf niet het gevoelt dat het me opgelegd wordt.

Enige wat ik uit zou willen zetten is gewoon dat hele friends geneuzel. Heb daar verder niet zoveel mee maar goed het staat verder uit qua location sharing enzo en het zal verder wel.

Wat ik me wel afvraag als mensen hier zo tegen bunq zijn en hoe ze doen en niet luisteren en noem maar op, waarom blijf je dan bij bunq? vroeger had je niet zoveel keuze in banken, maar tegenwoordig zijn ze er in overvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
WeAreLegion schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:35:
Ik ben pas net klant, dus hoe het was daar kan ik verder niets over zeggen. Maar tot nu toe ben ik nog steeds tevreden, het doet wat het moet doen voor me centen en al dat boompjes geneuzel dat zal verder wel. Ik vind het idee wel goed en stoor me er verder ook niet aan. Ik heb zelf niet het gevoelt dat het me opgelegd wordt.

Enige wat ik uit zou willen zetten is gewoon dat hele friends geneuzel. Heb daar verder niet zoveel mee maar goed het staat verder uit qua location sharing enzo en het zal verder wel.

Wat ik me wel afvraag als mensen hier zo tegen bunq zijn en hoe ze doen en niet luisteren en noem maar op, waarom blijf je dan bij bunq? vroeger had je niet zoveel keuze in banken, maar tegenwoordig zijn ze er in overvloed.
Hier ook een heel, heel tevreden "nieuwe" klant. Ik maak met veel plezier gebruik van bunq.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
Om het welles-nietes spelletje of bunq wel of niet klantwensen implementeert te doorbreken hier even een linkje naar een oude post van mij waarin ik tot mijn eigen verrassing moest concluderen dat bunq toch echt wel veel klantwensen inbouwt. Of dat nu nog zo is weet ik natuurlijk niet, maar misschien kunnen de mensen die het hardste roepen die excersitie een keer herhalen.
Dat een bank niet jouw wensen implementeert wil niet zeggen dat ze niet naar anderen luisteren. Misschien wijken jouw wensen wel teveel af van wat de massa wil...
blijkbaar geldt dat ook voor mij, ik zou ook graag meer functies zien die geldzaken makkelijker maken en minder social/greenwashing meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Moet eerlijk zeggen dat ik naast een betere UI eigenlijk ook geen functies weet die ik écht mis of zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Omdat Bunq een beetje de bank voor de geeks is/was. App/Mobile first approach, API, Bunq.me, virtuele credit cards, Apple pay etc. Allemaal ver voordat andere banken dat hebben/hadden. Je kan deze functies op andere plekken wel krijgen, maar niet allemaal bij 1 bank.

Sinds v3 worden er veel ander soort functionaliteiten toegevoegd. Bijvoorbeeld het Friends gebeuren zoals je zelf al aangeeft, daarvoor het bomen planten, Social media tab etc. Je hoeft ze niet te gebruiken maar je kan ze niet uitzetten. Sterker nog, in het begin van v3 kon je die bomen teller zelfs niet verbergen.

Lang verhaal kort, sinds v3 worden er functionaliteiten toegevoegd die vaak minder te maken hebben met bankieren en voelt de app een beetje bloated.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 30-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
Ik ben zelf al 3 jaar klant en was in het begin super enthousiast over de mogelijkheid om tot 5 dagen je incasso’s bij Bunq goed te keuren (dat ben ik overigens nog steeds). Echter veel Bunq klanten zijn savvy techs die de echte bankzaken mogelijkheden waarderen. Dat je kritisch bent wil nog niet zeggen dat je maar een andere bank moet opzoeken, verre van dat. Bunq was op zich een goed initiatief tov de grootbanken. Kijk voor de aardigheid hier op Tweakers maar bij Revolut, OpenBank, N26, Vivid. Dat zijn net als Bunq , Fin techs die de laatste jaren erbij zijn gekomen. De Nick names die je hier op Tweakers tegenkomt en leest, kom je ook weer tegen op andere draadjes op Tweakers. Men is geïnteresseerd in andere banken, en inderdaad de keuze is reuze in Europa. Maar Bunq glijd steeds meer af als een coole vooruitstrevende bank naar een innercircelende, social media, zweverige bomen achtige cultuur bank af. Prima, als je daar van houd. De andere fintechs ontwikkelen zich echter meer als bank door, terwijl Bunq op deze manier als niche bank in Nederland voor 8 of 17 euro per maand bank een beetje door alles heen hobbelt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq begint steeds meer op een sekte te lijken valt mij op.

Je hebt normale klanten die gewoon het product goed vinden en de extra opties/mogelijkheden, en een klein clubje dat leeft voor Bunq en heel loyaal is en bij tegengeluiden meteen een stem laat horen. Als ik zo kijk word die eerste groep kleiner en de tweede (in verhouding) groter.

N26 en Revolut zijn niet zo, maar goed misschien ligt het aan het bestuur idk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:04:
Ik ben zelf al 3 jaar klant en was in het begin super enthousiast over de mogelijkheid om tot 5 dagen je incasso’s bij Bunq goed te keuren (dat ben ik overigens nog steeds). Echter veel Bunq klanten zijn savvy techs die de echte bankzaken mogelijkheden waarderen. Dat je kritisch bent wil nog niet zeggen dat je maar een andere bank moet opzoeken, verre van dat. Bunq was op zich een goed initiatief tov de grootbanken. Kijk voor de aardigheid hier op Tweakers maar bij Revolut, OpenBank, N26, Vivid. Dat zijn net als Bunq , Fin techs die de laatste jaren erbij zijn gekomen. De Nick names die je hier op Tweakers tegenkomt en leest, kom je ook weer tegen op andere draadjes op Tweakers. Men is geïnteresseerd in andere banken, en inderdaad de keuze is reuze in Europa. Maar Bunq glijd steeds meer af als een coole vooruitstrevende bank naar een innercircelende, social media, zweverige bomen achtige cultuur bank af. Prima, als je daar van houd. De andere fintechs ontwikkelen zich echter meer als bank door, terwijl Bunq op deze manier als niche bank in Nederland voor 8 of 17 euro per maand bank een beetje door alles heen hobbelt.
Ik vind kritisch zijn ook geen probleem hoor, zo bedoelde ik het niet. Maar hoe het bij sommige weg leest is dat ze er eerder een hekel aan hebben dan dat ze kritisch zijn (maar goed dat is natuurlijk een aanname). Vandaar mijn vraag waarom blijf je dan bij een bank als er dus ook andere keuzes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
UnitedJunk schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:04:
Moet eerlijk zeggen dat ik naast een betere UI eigenlijk ook geen functies weet die ik écht mis of zou willen.
Ik zou het echt heel prettig vinden als geld direct op een ING of Rabo rekening staat. Dat mis ik toch wel... ondanks dat er workarounds zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:48:
Bunq begint steeds meer op een sekte te lijken valt mij op.

Je hebt normale klanten die gewoon het product goed vinden en de extra opties/mogelijkheden, en een klein clubje dat leeft voor Bunq en heel loyaal is en bij tegengeluiden meteen een stem laat horen. Als ik zo kijk word die eerste groep kleiner en de tweede (in verhouding) groter.

N26 en Revolut zijn niet zo, maar goed misschien ligt het aan het bestuur idk.
Ik heb juist het idee dat de bunq fanboy club een stuk minder is geworden, en daartegenover een hele grote aanwas "normale/nieuwe" gebruikers is gekomen. De grootste groep originele fanboys zijn weggelopen nadat Bunq/Ali op een redelijk arrogante manier vele futures gewijzigd heeft (/abonnementen opgezegd, beloftes gebroken ed, privacyzaken als instragram). Zelfs die hond ;) praat niet meer alles goed ;)

Bunq is ook mijn bank niet meer.. Maar ik begrijp dat bunq zich gewoon richt op een andere doelgroep, prima. Op de instragram generatie die graag haar consumptiegedrag afkoopt door bomen te planten en niet zo geeft om privacy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Bunq is ook mijn bank niet meer.. Maar ik begrijp dat bunq zich gewoon richt op een andere doelgroep, prima. Op de instragram generatie die graag haar consumptiegedrag afkoopt door bomen te planten en niet zo geeft om privacy.
Het valt me op dat ze vergeten wat hun core business is, namelijk faciliteren van betalingen en het bewaren van je saldo. Die extreme draai naar CO2 vind ik overbodig, maar goed er zijn genoeg mensen die daar voor leven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50
Jeej weer een mega lekker update vanuit Bunq! Geweldig die vrienden tab! Beste is nog dat ik hem niet kan verwijderen, heerlijk. Daar hou ik nou van, gedwongen worden met features.

Beste is nog dat ik nu bomen kan planten met mijn bestie (L)

i like stonks, oh nee tree's sorry Ali. Ging ik bijna de mist in. Niet gebrainwashed maar gebunqwashed.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:35
Wat ik me wel afvraag als mensen hier zo tegen bunq zijn
Bunq is begonnen als een startup. In die tijd bouwden zij nieuwe features en een goede app terwijl ze nog niet naar inkomsten keken. De lage prijs trok veel Tweakers aan en bunq was blij met technische gebruikers die het platform testen.

Op een bepaald moment ging bunq naar inkomsten kijken. De app werd simpeler en de prijzen gingen omhoog. De doelgroep wijzigde van technici naar hippe jonge mensen die open zijn met vrienden en groen belangrijk vinden. Voor de oorspronkelijke gebruikers was dit een verslechtering.

Hier op het forum vind je nog veel mensen uit de opbouw fase. Dit komt wel meer voor bij startups. Het is moeilijk om op een goede manier afscheid van te nemen van gebruikers uit de opbouw tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Delay schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Op een bepaald moment ging bunq naar inkomsten kijken. De app werd simpeler en de prijzen gingen omhoog. De doelgroep wijzigde van technici naar hippe jonge mensen die open zijn met vrienden en groen belangrijk vinden. Voor de oorspronkelijke gebruikers was dit een verslechtering.
Ik zou zeggen hippe jonge mensen die mogelijk ook lid zijn van milieudefensie/greenpeace(en mogelijk de D66/GL stemmer), want Bunq zet enorm in op die groep met hun CO2 en bomen. De doorsnee twintiger zal eerder voor N26/OpenBank/Revolut gaan omdat dit goedkoper is en praktischer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toch zullen de mensen die écht begaan zijn met verduurzaming en groene initiatieven ook niet snel bij bunq terechtkomen. Die prikken immers direct door de greenwashing van bunq heen. Uiteraard helpen alle beetjes, maar bij bunq is het toch vooral een opdringerig marketingmechanisme dat mensen het idee geeft goed bezig te zijn. Bij serieus groene initiatieven kun je echter voor een fractie van de prijs daadwerkelijk een substantiële bijdrage leveren. Dus iedereen die de groene aspiraties van bunq een beetje onderzoekt, concludeert al snel dat er veel betere initiatieven bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnitedJunk
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Ik zou zeggen hippe jonge mensen die mogelijk ook lid zijn van milieudefensie/greenpeace(en mogelijk de D66/GL stemmer), want Bunq zet enorm in op die groep met hun CO2 en bomen. De doorsnee twintiger zal eerder voor N26/OpenBank/Revolut gaan omdat dit goedkoper is en praktischer.
Bedenk wel dat de genoemde andere banken (behalve Revolut) nog steeds geen iDEAL licentie hebben en dus niet voorkomen in de lijst met banken die je kan selecteren als je online een aankoop wilt afronden.

Daarnaast valt alleen N26 onder de bank garantiestelsel. Dus alleen bij N26 ben je verzekerd tot 100.000 mocht deze bank ineens vallen.

bunq werkt met iDEAL én valt onder de garantiestelsel. Daarom denk ik dat bunq voorlopig nog een voorsprong heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UnitedJunk schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Bedenk wel dat de genoemde andere banken (behalve Revolut) nog steeds geen iDEAL licentie hebben en dus niet voorkomen in de lijst met banken die je kan selecteren als je online een aankoop wilt afronden.

Daarnaast valt alleen N26 onder de bank garantiestelsel. Dus alleen bij N26 ben je verzekerd tot 100.000 mocht deze bank ineens vallen.

bunq werkt met iDEAL én valt onder de garantiestelsel. Daarom denk ik dat bunq voorlopig nog een voorsprong heeft.
Ehm. Revolut heeft ook gewoon een banklicentie, en valt onder het stelsel. Maargoed dat is offtopic. Bunq is het onderwerp ;)

Ik ben eerlijk gezegd nog steeds benieuwd hoe hard de groei van bunq gaat. Ze zeggen nog steeds als kool te groeien, maar heb toch mijn twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Ehm. Revolut heeft ook gewoon een banklicentie, en valt onder het stelsel. Maargoed dat is offtopic. Bunq is het onderwerp ;)

Ik ben eerlijk gezegd nog steeds benieuwd hoe hard de groei van bunq gaat. Ze zeggen nog steeds als kool te groeien, maar heb toch mijn twijfels.
Bunq groeit enigszins in 5 jaar tijd maar blijft voorlopig een niche bank in Nederland. 8€ per maand is voor mensen te veel voor een bankrekening. Deze bank maakt geen aantallen klanten bekend (is geheim) maar gelet op de omzet zou in NL zo rond de 300.000 klanten in Nederland moeten zijn, vanaf de start in 2015. Volgens Wikipedia ruim 1,1 miljoen klanten maar dat is over heel Europa verspreid.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 31-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Nieuwe update bracht mogelijkheid om loyalty cards toe te voegen aan de app en widgets op je homescreen te plaatsen. Gebruikte daar altijd een andere app voor, dus was benieuwd hoe dit werkte. Sta in de winkel, probeer de codes te scannen... doet het niet. Probeer het nog eens.. doet het niet. Afijn, misschien was de widget te klein, dus iets vergroten.. werkt niet.

Ik open de app die ik altijd gebruik, de code wordt gepakt. Nice bunq, echt een klassiek bunq probleem. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datisraar schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Bunq groeit enigszins in 5 jaar tijd maar blijft voorlopig een niche bank in Nederland. 8€ per maand is voor mensen te veel voor een bankrekening. Deze bank maakt geen aantallen klanten bekend (is geheim) maar gelet op de omzet zou in NL zo rond de 300.000 klanten in Nederland moeten zijn, vanaf de start in 2015. Volgens Wikipedia ruim 1,1 miljoen klanten maar dat is over heel Europa verspreid.
En dan te bedenken dat N26 over de 200K zit, en geen iDeal/iDin aanbied. Van Revolut en Openbank weet ik het niet. Maar doordat Bunq niet inhoudelijke cijfers geeft denk ik dat Ali niet tevreden is over de bereikte doelen. Maar kan er ook naast zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:23:
[...]

En dan te bedenken dat N26 over de 200K zit, en geen iDeal/iDin aanbied. Van Revolut en Openbank weet ik het niet. Maar doordat Bunq niet inhoudelijke cijfers geeft denk ik dat Ali niet tevreden is over de bereikte doelen. Maar kan er ook naast zitten
Als ik de bunq invoice nummer van 16 januari vergelijk met 16 december is het verschil 281,640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Het is dus nogal verwarrend want het blijkt dat Revolut in Litouwen met 2 licenties werkt: een bank en een e-money licentie.

Gelukkig heeft iemand het op Reddit het netjes samengevat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

[...]

Bunq is begonnen als een startup. In die tijd bouwden zij nieuwe features en een goede app terwijl ze nog niet naar inkomsten keken. De lage prijs trok veel Tweakers aan en bunq was blij met technische gebruikers die het platform testen.

Hier op het forum vind je nog veel mensen uit de opbouw fase. Dit komt wel meer voor bij startups. Het is moeilijk om op een goede manier afscheid van te nemen van gebruikers uit de opbouw tijd.
Bunq is nogal een paar keer van strategie veranderd tijdens hun opbouw fase, inderdaad niet vreemd in de wereld van de startups.

Er zaten een paar grote incidenten tussen zoals het verdwijnen van de Joint account en het v2->v3 debacle.
Bunq weigerde na v3 te luisteren, maar heeft stiekem praktisch alle missende functies er toch weer ingezet. Als ze dat nou direct hadden gedaan door v3 een paar maand uit te stellen had praktisch niemand erover geklaagd.

Ik mag ook graag over bunq klagen, maar ze doen ook veel goed. Maar 'once bitten, twice shy', ik heb geen goodwill meer voor ze. Als ik een andere bank tegenkomt met dezelfde features (voornamelijk 25 IBANs voor al mijn spaarpotjes/budgetten) dan wordt ik niet meer tegengehouden door de loyaliteit zie ik aan bunq voel. Die is weg. Terwijl ik vroeger trots was om bunqer te zijn is dat nu niet meer zo. Ik maak me wel meer en meer druk om hun social media features.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Kijk eens naar Pass4Wallet. ;) Daarmee heb ik m’n AH bonuskaarten aan Wallet toegevoegd, die verschijnt dan zowel op je Watch als Mobiel. Dus op Watch bij kassa 2x zijknop, AH pas scannen en vervolgens terugscrollen naar je pinpas en naast de terminal houden. Je telefoon hoeft er totaal niet aan te pas (ha...) te komen; alles staat op één plek. :) Maar vanaf je telefoon kan ‘t ook uiteraard, eerst AH pas in Wallet scannen, daarna op je pinpas in diezelfde wallet tikken en hopseflops. Klaar is kees.

M’n klantkaarten ga ik iig niet in de bunq app zetten, nóg meer privédata naar bunq terwijl ze het helaas al niet al te nauw nemen met privacy lijkt me een slecht plan; vertrouw het niet zo. Plus enkel lokaal op je toestel in Wallet is veiliger en sneller dan welke app dan ook. :P
Wat wellicht net zo snel is, zonder te unlocken: de AH Bonus widget van Appie zelf gebruiken en die bovenaan je Widgets scherm in Notificaties zetten.

Je swiped, zonder te unlocken, naar rechts en daar staat je bonuskaart klaar om te scannen. En dan daarna alsnog twee keer klikken voor Apple Pay, maar die gaat dan ineens naar mijn vaste pinpas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
een push notificatie
Hi bunqer!
We noticed that your app may have crashed in the past few days when checking your balance prediciton graph. We've made this a priority and fixed this issue. All you need to do is update your app and enjoy
Kijk dit vind ik dan wel weer leuk. Actief notificatie wanneer bugs waar ik tegen aanloop word opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Batavia op 02-02-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Laatst online: 20-09 14:14
JDFS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:26:
[...]

Wat wellicht net zo snel is, zonder te unlocken: de AH Bonus widget van Appie zelf gebruiken en die bovenaan je Widgets scherm in Notificaties zetten.

Je swiped, zonder te unlocken, naar rechts en daar staat je bonuskaart klaar om te scannen. En dan daarna alsnog twee keer klikken voor Apple Pay, maar die gaat dan ineens naar mijn vaste pinpas.
Ik gebruik de Stocard complicatie op de AppleWatch...werkt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Citaat: ‘Geld is uiteindelijk sociaal. Het is een sociale constructie, een wereldse overeenkomst tussen volkeren. En ik denk dat we bij Bunq proberen al die mensen dichter bij together; de bank of the Free. Je hebt nog niets gezien ;)....’

Einde citaat.

I rest my case 😔 (dat is van mezelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sjongejonge, hebben ze mr Van Driessen daar soms in de raad van commissarissen zitten? Ik brand van nieuwsgierigheid naar een onafhankelijk marketingonderzoek over de invloed van dat gezweef op de keiharde bedrijfskundige gezondheid van Bunq. Ik ben tenslotte ook een "member" die zijn "sociale constructie" daar -deels- heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
roawser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:43:
Sjongejonge, hebben ze mr Van Driessen daar soms in de raad van commissarissen zitten? Ik brand van nieuwsgierigheid naar een onafhankelijk marketingonderzoek over de invloed van dat gezweef op de keiharde bedrijfskundige gezondheid van Bunq. Ik ben tenslotte ook een "member" die zijn "sociale constructie" daar -deels- heeft staan.
Bij Bunq begint geld steeds meer een religie te worden, als je het commentaar van de Ceo leest. Ik denk dat Beavis en Butthead ook wel opgenomen mogen worden in Raad van bestuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het is al vaak gezegd: de verbinding met de werkelijkheid is ooit ver te zoeken. "Ontdek de favoriete hotspots van jou en je vrienden!"
Ik gok zomaar dat hun favoriete hotspot al een paar maanden hun woonadres is. En mijn eigen favoriete hotspots ontdekken, hoe moet ik me dat voorstellen? Goh, ik ontdek ineens dat ik erg vaak in de Eat-a-tree bar kom, hier 120 kilometer verderop, dat wist ik echt nog niet!

Jongens, ga liever een hi-tech bankierapp maken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Het inloggen, en dan vooral het laden na het invoeren van pincode duurt de laatste tijd enorm lang. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
UnitedJunk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
Het inloggen, en dan vooral het laden na het invoeren van pincode duurt de laatste tijd enorm lang. Meer mensen last van?
Nee, bij mij gaat het goed. Ik denk even de app verwijderen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

Het is moeilijk om op een goede manier afscheid van te nemen van gebruikers uit de opbouw tijd.
Nee hoor, je zegt gewoon "we gaan dit doen maar als dank krijg je dat". Op een goede manier met je oude gebruikers omgaan is makkelijk, maar sommige bedrijven worden te hebzuchtig.

Twee simpele stappen:

1. Niet liegen. Zeg dat het tijdelijk gratis is in de beta. Bunq loog over een free lifetime subscription.
2. Beloon je oude gebruikers met een voordeel, bijvoorbeeld door over hen geen of minder winst te maken.

Zo zat ik bij een zekere VPN in de opbouwfase, en toen ze commercieel gingen was het zovan "we gaan vanaf [datum] €9 per maand rekenen, maar als trouwe gebruiker van het eerste uur geven we je twintig jaar kado."

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Sando schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Nee hoor, je zegt gewoon "we gaan dit doen maar als dank krijg je dat". Op een goede manier met je oude gebruikers omgaan is makkelijk, maar sommige bedrijven worden te hebzuchtig.

Twee simpele stappen:

1. Niet liegen. Zeg dat het tijdelijk gratis is in de beta. Bunq loog over een free lifetime subscription.
2. Beloon je oude gebruikers met een voordeel, bijvoorbeeld door over hen geen of minder winst te maken.

Zo zat ik bij een zekere VPN in de opbouwfase, en toen ze commercieel gingen was het zovan "we gaan vanaf [datum] €9 per maand rekenen, maar als trouwe gebruiker van het eerste uur geven we je twintig jaar kado."
We moeten ook niet doen alsof bunq opzettelijk loog over gratis accounts. Men kwam op een punt in de ontwikkeling waarbij om diverse redenen dat lidmaatschap onhoudbaar bleek. No big deal. Ja, natuurlijk nooooit slim om te adverteren met “voor altijd”... want niets is voor altijd. Zie ook Stack van TransIP. Aan de andere moet je ook als gebruiker snappen dat dat soort beloften too good to be true zijn.

Beloon oude gebruikers? Natuurlijk moet je early adopters koesteren... daarom heeft bunq ook altijd behoorlijk ruime overgangsregelingen, vaak met tijdelijk korting (of tijdelijk gratis) op nieuw abonnement.

Je kan ook stellen, dat mensen die perse op gratis variant willen blijven, dus niet willen meegaan met de koers van het bedrijf. Daar is niets mis mee, maar waarom zou je die groep extra willen belonen dan?

Gratis accounts zijn een marketing middel en uiteindelijk bijna altijd bedoelt om user base te vergroten of mensen te laten doorgroeien naar een betaalde versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 14:20
John Do NL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:49:
[...]

No big deal. Ja, natuurlijk nooooit slim om te adverteren met “voor altijd”... want niets is voor altijd. Zie ook Stack van TransIP. Aan de andere moet je ook als gebruiker snappen dat dat soort beloften too good to be true zijn.
No big deal is natuurlijk relatief, het maakt een bedrijf niet betrouwbaar natuurlijk. Die stacks is natuurlijk een totaal ander bedrijf... O wacht zelfde eigenaar en hetzelfde beleid :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Sandermm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:54:
[...]

No big deal is natuurlijk relatief, het maakt een bedrijf niet betrouwbaar natuurlijk. Die stacks is natuurlijk een totaal ander bedrijf... O wacht zelfde eigenaar en hetzelfde beleid :X
Ali is al tijdje niet verantwoordelijk meer voor de dagelijkse operatie :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 14:20
John Do NL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Ali is al tijdje niet verantwoordelijk meer voor de dagelijkse operatie :)...
“ Eén aandeelhouder met volledige controle zou beter zijn voor het bedrijf. ” geeft toch een ander beeld en het spontaan bij beide bedrijven “gratis” de nek omdraaien vanwege de kwaliteit geeft mij toch een ander idee.

Bron: https://mtsprout.nl/manag...oprichter-transip-en-bunq

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de andere moet je ook als gebruiker snappen dat dat soort beloften too good to be true zijn.
Zeg je nu serieus dat je als consument moet begrijpen dat je de uitspraken van een bank niet moet vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Zeg je nu serieus dat je als consument moet begrijpen dat je de uitspraken van een bank niet moet vertrouwen?
Ik zeg wat ik zeg. Als bedrijf moet je dat soort beloftes nooit maken om te beginnen... en ook als klant moet je alert zijn en snappen dat niemand ooit iets voor altijd kan garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Sandermm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:20:
[...]

“ Eén aandeelhouder met volledige controle zou beter zijn voor het bedrijf. ” geeft toch een ander beeld en het spontaan bij beide bedrijven “gratis” de nek omdraaien vanwege de kwaliteit geeft mij toch een ander idee.

Bron: https://mtsprout.nl/manag...oprichter-transip-en-bunq
Misschien moet je eerst in de organisatiestructuur van Team Blue duiken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
John Do NL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:28:
Ik zeg wat ik zeg. Als bedrijf moet je dat soort beloftes nooit maken om te beginnen... en ook als klant moet je alert zijn en snappen dat niemand ooit iets voor altijd kan garanderen.
Ik snap heus wel dat bedrijven failliet kunnen gaan (voor banken heb je daar natuurlijk het depositogarantiestelsel voor). Maar als het bij de 'buren' een euro kost en jij roept dat je het gratis kan aanbieden vind ik dat geen vreemde aanname. Het is pas vreemd als je als bedrijf dat niet kan garanderen en binnen anderhalf jaar van gratis naar 8 euro per maand gaat. Dat is echt waanzinnig slecht.

Dat heeft helemaal niets met een consument te maken die beter moet weten. Wat ze gratis aanboden was helemaal niet zo vreemd. De Postgiro/Postbank is heel lang gratis geweest.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

Beloon oude gebruikers? Natuurlijk moet je early adopters koesteren... daarom heeft bunq ook altijd behoorlijk ruime overgangsregelingen, vaak met tijdelijk korting (of tijdelijk gratis) op nieuw abonnement.
20 jaar is een ruime overgangsregeling. 3 maanden van Bunq is het wettelijke minimum.

Men kwam op een punt in de ontwikkeling waarbij om diverse redenen dat lidmaatschap onhoudbaar bleek.
Ik snap dat je om verschillende redenen blij bent met en fan bent van Bunq, maar ik kan je meedelen dat je echt in de propaganda bent getrapt als je dit oprecht denkt. Ik snap dat je het niet ziet, want liefde maakt blind, maar veel van ons zijn echt niet gevoelig voor dat soort goedpraterij, want neem het van mij aan: Dit is echt niet waar.

Je kan met geen tot minimale moeite keuzes maken om deze gebruikers van het eerste uur blij te houden en mee te nemen. Bijvoorbeeld door ze dan maar een vol abonnement te geven en schadeloos te stellen. Daar kan je voor kiezen. Ik bedoel we hebben het over 0.02% van de gebruikers? Hoe je omgaat met beloftes heeft invloed op wat mensen van je vinden. Ben je eergetrouw of hebberig? Wat is je meer waard, tevreden gebruikers van het eerste uur met lovende woorden, of 0.02% meer winst?

Als bedrijf moet je alert zijn en snappen dat wanneer je je eigen uitspraken en reclame-uitlatingen van het internet moet verwijderen, dan je dan verkeerd bezig bent.

Bunq kiest op een gegeven moment voor kwaadschiks, en dientegevolge zullen deze gebruikers altijd wrokkig blijven. Ali heeft dat misschien onderschat, of heeft berekenend gedacht dat de wrokkoesterende gebruikers van het eerste uur zo'n klein groepje vormen dat ze geen rol van betekenis meer zouden spelen in het imago van Bunq, en dat dat meer waard is dan het behouden van de fandom.

Je kan deze smet echt niet na verloop van tijd wegbagatelliseren, en het zou je sieren om op dat gebied ook een realistischer positie in te nemen. Je kan nog steeds fan zijn van Bunq, maar door ook misstappen realistisch in te zien wordt je serieuzer genomen. Keuzes hebben consequenties. Once bitten twice shy.

edit:
Zo kan het ook
Neem bijvoorbeeld Dropbox. Die had in het begin ook een klein goedkoop abonnement en die kwam op een gegeven moment te vervallen, waardoor je alleen nog duurdere abonnementen had. Deze mail stuurde Dropbox toen naar alle gebruikers van het eerste uur die dat goedkope abonnement afnamen:
Hi,

Let’s be real -- you’ve got a ton of cred for being one of the earliest Dropbox users on the block. For sticking with us for all this time, we’d like to give you your 25 GB subscription for free!

No fine print, no catches. You’ll no longer receive a bill for your current Dropbox account. It’s yours for good!

Keep it real,

- The Dropbox Team

[ Voor 33% gewijzigd door Sando op 08-02-2021 14:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Ik snap heus wel dat bedrijven failliet kunnen gaan (voor banken heb je daar natuurlijk het depositogarantiestelsel voor). Maar als het bij de 'buren' een euro kost en jij roept dat je het gratis kan aanbieden vind ik dat geen vreemde aanname. Het is pas vreemd als je als bedrijf dat niet kan garanderen en binnen anderhalf jaar van gratis naar 8 euro per maand gaat. Dat is echt waanzinnig slecht.

Dat heeft helemaal niets met een consument te maken die beter moet weten. Wat ze gratis aanboden was helemaal niet zo vreemd. De Postgiro/Postbank is heel lang gratis geweest.
Je kan bunq simpelweg niet zo ff vergelijken met traditionele banken, totaal ander verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Sando schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:55:
[...]

20 jaar is een ruime overgangsregeling. 3 maanden van Bunq is het wettelijke minimum.

[...]

Ik snap dat je om verschillende redenen blij bent met en fan bent van Bunq, maar ik kan je meedelen dat je echt in de propaganda bent getrapt als je dit oprecht denkt. Ik snap dat je het niet ziet, want liefde maakt blind, maar veel van ons zijn echt niet gevoelig voor dat soort goedpraterij, want neem het van mij aan: Dit is echt niet waar.

Je kan met geen tot minimale moeite keuzes maken om deze gebruikers van het eerste uur blij te houden en mee te nemen. Bijvoorbeeld door ze dan maar een vol abonnement te geven en schadeloos te stellen. Daar kan je voor kiezen. Ik bedoel we hebben het over 0.02% van de gebruikers? Hoe je omgaat met beloftes heeft invloed op wat mensen van je vinden. Ben je eergetrouw of hebberig? Wat is je meer waard, tevreden gebruikers van het eerste uur met lovende woorden, of 0.02% meer winst?

Als bedrijf moet je alert zijn en snappen dat wanneer je je eigen uitspraken en reclame-uitlatingen van het internet moet verwijderen, dan je dan verkeerd bezig bent.

Bunq kiest op een gegeven moment voor kwaadschiks, en dientegevolge zullen deze gebruikers altijd wrokkig blijven. Ali heeft dat misschien onderschat, of heeft berekenend gedacht dat de wrokkoesterende gebruikers van het eerste uur zo'n klein groepje vormen dat ze geen rol van betekenis meer zouden spelen in het imago van Bunq, en dat dat meer waard is dan het behouden van de fandom.

Je kan deze smet echt niet na verloop van tijd wegbagatelliseren, en het zou je sieren om op dat gebied ook een realistischer positie in te nemen. Je kan nog steeds fan zijn van Bunq, maar door ook misstappen realistisch in te zien wordt je serieuzer genomen. Keuzes hebben consequenties. Once bitten twice shy.

edit:
Zo kan het ook
Neem bijvoorbeeld Dropbox. Die had in het begin ook een klein goedkoop abonnement en die kwam op een gegeven moment te vervallen, waardoor je alleen nog duurdere abonnementen had. Deze mail stuurde Dropbox toen naar alle gebruikers van het eerste uur die dat goedkope abonnement afnamen:

[...]
3 maanden is nog steeds redelijk... bij het oude business abonnement hebben gebruikers zelfs zo’n 2 jaar respijt gekregen. Vele malen meer dat bij menig ander bedrijf zou ik zeggen.

Tja, je hebt natuurlijk recht op je eigen mening. Maar ga mij niet vertellen wat wel of niet reeel beeld is. Ik denk dat deel van de mensen hier gewoon te simplistische kijk hebben op een bedrijf, maar wie ben ik ;)

En blijf raar vinden dat mensen vinden dat ik een eenzijdig kijk op bunq heb, dan heeft men toch echt mij niet gevolgd. Ben vaak genoeg openlijk kritisch.. maar dan wel op een constructieve toon ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

John Do NL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:27:
[...]

3 maanden is nog steeds redelijk...
Daar heb je als één van de weinigen toch wel een bijzondere kijk op. Feitelijk komt dat namelijk overeen met nul maanden coulance bovenop de wettelijke minimum aankondigingstermijn. Het absolute minimum is niet redelijk, net zo min als het absolute nulpunt redelijk warm is.
Maar ga mij niet vertellen wat wel of niet reeel beeld is. Ik denk dat deel van de mensen hier gewoon te simplistische kijk hebben op een bedrijf, maar wie ben ik ;)
Wie ben jij? Blijkbaar ben je iemand aan wie je niet gaat vertellen wat wel of niet een reëel beeld is. Je weet dat de vraag "maar wie ben ik" een retorische vraag is? Een stijlfiguur die dient als erkenning van een gebrek aan competenties om het voorgaande met enige autoriteit te kunnen zeggen? Die retorische vraag en eerste zin staan daardoor haaks op elkaar. Ik heb een bedrijf. Notabene in de IT. Ik heb daarom wel in de gaten waarom je klanten van het eerste uur een VIP status zou kunnen geven en wat de voordelen daarvan zijn.

Maar ik heb vooral geleerd om niet te liegen of te misleiden. Want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. If you break it you own it. Bunq had gewoon dat kleine groepje mensen, zoals ze het zelf noemt, een VIP status moeten geven en meenemen. Die klanten van het eerste uur zijn heel belangrijk. Dat is goud voor goede pers. Maar ze hebben de relatie gebroken.

De aller eerste gebruikers gaan als het ware een relatie aan met een startup. Dit is een synergische relatie waar alle partijen beter van worden. De klant krijgt toegang tot een unieke service, en de startup krijgt toegang tot testpersonen en gratis publiciteit. De acceptatiegraad van nieuwe diensten ligt bij deze mensen hoger dan bij de gemiddelde consument. In marketing wordt daarom heel erg uitgekeken naar deze early adopters. Als ze de testpersonenrol niet meer nodig hebben, dan blijft de relatie met deze klanten waardevol omdat ze een emotionele band hebben opgebouwd en altijd positief over het bedrijf zullen zijn.

Bunq koos ervoor om het uit te maken. Was niet meer verlieft. De klanten van het eerste uur leverden niets meer op dus zette bunq er een punt achter. En dat verliep niet zo netjes. Het begon met een vervelende actie, waarna Bunq/Ali heel uitgebreid het spijt me zei. Hij had het niet zo bedoeld. Maar twee jaar later deed Bunq het opnieuw. Alleen dit keer begon bunq ook te liegen. En begon bunq de ex-lovers te gaslighten door zelfcensuur op het internet te doen. Bunq werd zelfs zo vervelend dat ze uit het clubhuis op Reddit zijn gezet. Dat is dus een hele lelijke breakup geworden.

Een groepje mensen dat roept dat je je geloofwaardigheid hebt bewezen is onbetaalbaar. Daar dacht bunq anders over: Veel eerste gebruikers (2015) zijn weg en wijzen andere gebruikers nu op de leugens en gaslighting van bunq, uit een gevoel van empathie in de hoop dat een ander niet valt voor de versierpogingen van bunq en na 4 jaar huilend uit een op de klippen gelopen relatie komt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
En bovendien is het argument dat het niet uit zou kunnen of men het niet zou willen ook onzin. Kijk naar andere freemium concepten bij (nieuwe) banken die een perfect gebalanceerde portfolio hebben met een gratis klein account, een premium, een metal etc.
Ik hoef geen voorbeelden te geven, er zijn er veel.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Sando schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Daar heb je als één van de weinigen toch wel een bijzondere kijk op. Feitelijk komt dat namelijk overeen met nul maanden coulance bovenop de wettelijke minimum aankondigingstermijn. Het absolute minimum is niet redelijk, net zo min als het absolute nulpunt redelijk warm is.

[...]

Wie ben jij? Blijkbaar ben je iemand aan wie je niet gaat vertellen wat wel of niet een reëel beeld is. Je weet dat de vraag "maar wie ben ik" een retorische vraag is? Een stijlfiguur die dient als erkenning van een gebrek aan competenties om het voorgaande met enige autoriteit te kunnen zeggen? Die retorische vraag en eerste zin staan daardoor haaks op elkaar. Ik heb een bedrijf. Notabene in de IT. Ik heb daarom wel in de gaten waarom je klanten van het eerste uur een VIP status zou kunnen geven en wat de voordelen daarvan zijn.

Maar ik heb vooral geleerd om niet te liegen of te misleiden. Want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. If you break it you own it. Bunq had gewoon dat kleine groepje mensen, zoals ze het zelf noemt, een VIP status moeten geven en meenemen. Die klanten van het eerste uur zijn heel belangrijk. Dat is goud voor goede pers. Maar ze hebben de relatie gebroken.

De aller eerste gebruikers gaan als het ware een relatie aan met een startup. Dit is een synergische relatie waar alle partijen beter van worden. De klant krijgt toegang tot een unieke service, en de startup krijgt toegang tot testpersonen en gratis publiciteit. De acceptatiegraad van nieuwe diensten ligt bij deze mensen hoger dan bij de gemiddelde consument. In marketing wordt daarom heel erg uitgekeken naar deze early adopters. Als ze de testpersonenrol niet meer nodig hebben, dan blijft de relatie met deze klanten waardevol omdat ze een emotionele band hebben opgebouwd en altijd positief over het bedrijf zullen zijn.
Tja, ik bestrijd censuur... onhandige communicatie, dat zeker. Maar censuur is onzin. Op elk platform moet je je fatsoenlijk gedragen en regels volgens, is hier bv niet anders.

En ik vind echt onzin om mensen van het eerste uur een VIP behandeling te geven. Sowieso vind ik niet dat je bepaalde groepen moet voortrekken, maar zeker niet mensen van het eerste uur die op x moment zelfs gewoon afhaken en bedrijf niet meer endorsen. Waarom zou je die een VIP status geven? Mij een raadsel. Heb ik liever dat mensen beloond die nog steeds bunq trouw zijn. Maar zoals gezegd vind ik überhaupt groepen voortrekken niet zo nodig.

Tuurlijk zijn early adopters belangrijk, maar dat maakt ze nog niet de koning onder de gebruikers. Ook huidige gebruikers zijn net zo belangrijk voor de groei en imago. Vind triest zelf dat er early adopters waren die meer waardering opeiste.

Tot slot is volgens mij zelfs de admin in de Reddit groep die bunq verwijderde, zelf ook verwijderd door andere admin. Just saying.
Pagina: 1 ... 93 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"