John Do NL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Beloon oude gebruikers? Natuurlijk moet je early adopters koesteren... daarom heeft bunq ook altijd behoorlijk ruime overgangsregelingen, vaak met tijdelijk korting (of tijdelijk gratis) op nieuw abonnement.
20 jaar is een ruime overgangsregeling. 3 maanden van Bunq is
het wettelijke minimum.
Ik snap dat je om verschillende redenen blij bent met en fan bent van Bunq, maar ik kan je meedelen dat je echt in de propaganda bent getrapt als je dit oprecht denkt. Ik snap dat je het niet ziet, want liefde maakt blind, maar veel van ons zijn echt niet gevoelig voor dat soort goedpraterij, want neem het van mij aan: Dit is echt niet waar.
Je kan met geen tot minimale moeite keuzes maken om deze gebruikers van het eerste uur blij te houden en mee te nemen. Bijvoorbeeld door ze dan maar een vol abonnement te geven en schadeloos te stellen. Daar kan je voor kiezen. Ik bedoel we hebben het over 0.02% van de gebruikers? Hoe je omgaat met beloftes heeft invloed op wat mensen van je vinden. Ben je eergetrouw of hebberig? Wat is je meer waard, tevreden gebruikers van het eerste uur met lovende woorden, of 0.02% meer winst?
Als bedrijf moet je alert zijn en snappen dat wanneer je je eigen uitspraken en reclame-uitlatingen van het internet moet verwijderen, dan je dan verkeerd bezig bent.
Bunq
kiest op een gegeven moment voor kwaadschiks, en
dientegevolge zullen deze gebruikers
altijd wrokkig blijven. Ali heeft dat misschien onderschat, of heeft berekenend gedacht dat de wrokkoesterende gebruikers van het eerste uur zo'n klein groepje vormen dat ze geen rol van betekenis meer zouden spelen in het imago van Bunq, en dat dat meer waard is dan het behouden van de fandom.
Je kan deze smet echt niet na verloop van tijd wegbagatelliseren, en het zou je sieren om op dat gebied ook een realistischer positie in te nemen. Je kan nog steeds fan zijn van Bunq, maar door ook misstappen realistisch in te zien wordt je serieuzer genomen. Keuzes hebben consequenties.
Once bitten twice shy.
edit:
Zo kan het ook
Neem bijvoorbeeld Dropbox. Die had in het begin ook een klein goedkoop abonnement en die kwam op een gegeven moment te vervallen, waardoor je alleen nog duurdere abonnementen had. Deze mail stuurde Dropbox toen naar alle gebruikers van het eerste uur die dat goedkope abonnement afnamen:
Hi,
Let’s be real -- you’ve got a ton of cred for being one of the earliest Dropbox users on the block. For sticking with us for all this time, we’d like to give you your 25 GB subscription for free!
No fine print, no catches. You’ll no longer receive a bill for your current Dropbox account. It’s yours for good!
Keep it real,
- The Dropbox Team
[
Voor 33% gewijzigd door
Sando op 08-02-2021 14:39
]