Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
@dixet Dat belooft dan weinig goeds voor Pack. Ik zie bunq daar in de toekomst ook nog wel mee stoppen.

• Webarcher
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11:47
NY_Giant schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
@dixet Dat belooft dan weinig goeds voor Pack. Ik zie bunq daar in de toekomst ook nog wel mee stoppen.
Of de functionaliteit wordt bevroren als het oude Premium en in de toekomst dus geen nieuwe functies meer.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Webarcher Net zoals de Promo pakketten die geen nieuwe features kregen en na een jaar ineens "te ingewikkeld" waren om vol te houden, denk je?

• Webarcher
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11:47
JeroenE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:44:
@Webarcher Net zoals de Promo pakketten die geen nieuwe features kregen en na een jaar ineens "te ingewikkeld" waren om vol te houden, denk je?
Ze voorkomen in ieder geval daardoor een hoop 'gezeik' omdat ineens functies worden afgenomen. Maar zou het persoonlijk heel zuur vinden als het een verschil ontstaat tussen de nieuwe abo 'easyMoney' en premium binnen een pack. Ze hebben zelf actief mensen gewezen om juist met 'vrienden' of familie een gazemelijk pack te openen, Tijd zal het leren...

• robv73
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:19
Zapier is toch een soort IFTTT ?

• JeroenE
  • Niet online
@robv73 Ja, alleen moet je er fors voor betalen als je er nuttig gebruik van wil maken.

Voor zover ik weet is het probleem dat Zapier niets meer doet wanneer de auto logout time van je bunq sessie is verstreken ook nog niet opgelost. Zie https://together.bunq.com/d/25571-zapier-connection-expires

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15-01 22:34
dixet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:53:
[...]

introduceren

Wat introduceren ze dan precies? Het is alleen een naamswijziging
Travel -> easyTravel
Premium -> easyMoney
SuperGreen -> easyGreen
Premium Business -> easyMoney Business
SuperGreen Business -> easyGreen Business

Het enige wat wel nieuw is is volgens mij easyTravel Business. De rest is een naamswijziging
Correct. En een enkele voormalige SuperGreen feature is nu ook beschikbaar voor “lagere” plans, bv Zapier feature

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:39
dixet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:53:
[...]

introduceren

Wat introduceren ze dan precies? Het is alleen een naamswijziging
Travel -> easyTravel
Premium -> easyMoney
SuperGreen -> easyGreen
Premium Business -> easyMoney Business
SuperGreen Business -> easyGreen Business

Het enige wat wel nieuw is is volgens mij easyTravel Business. De rest is een naamswijziging
Tuurlijk, noem een financieel product easyMoney!
Willen ze bij Bunq last krijgen van het legal dept. van https://easymoney.com/ of zo?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:52
U123456 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:26:
[...]
Tuurlijk, noem een financieel product easyMoney!
Willen ze bij Bunq last krijgen van het legal dept. van https://easymoney.com/ of zo?
Het is ook precies hetzelfde geschreven (kleine e, aan elkaar, hoofdletter voor zelfstandig naamwoord) als de rest van de merknamen van easyGroup (easyJet, easyHotel, etc). 8)7

[Voor 14% gewijzigd door oohh op 24-11-2020 19:36]

• Luca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-01 19:20
Die namen slaan echt helemaal nergens op. Ik vind het er totaal niet duidelijk op geworden, eerder onduidelijker. Wat was er precies mis met de vorige naamgeving?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:53
oohh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
[...]

Het is ook precies hetzelfde geschreven (kleine e, aan elkaar, hoofdletter voor zelfstandig naamwoord) als de rest van de merknamen van easyGroup (easyJet, easyHotel, etc). 8)7
Het zou een stunt zijn als de easyGroup ze overneemt en ze daarop voorsorteren, maar anders is het net als wat U123456 zegt zoeken naar problemen

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Als je enkel een gratis bunq travel Card hebt, wat gebeurt er dan precies? Ga je dan automatisch over in een bunq easyTravel account voor €3 per maand?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-01 08:59
Redsandro schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:39:
Als je enkel een gratis bunq travel Card hebt, wat gebeurt er dan precies? Ga je dan automatisch over in een bunq easyTravel account voor €3 per maand?
Waar zie je dat easyTravel €3,- per maand kost? Volgens mij is die gratis wat ik zie.

• mfpieters
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19-01 21:22
dixet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:56:
[...]
Zal in de pack nog steeds niet beschikbaar komen gok ik, maar de melding in de app maakte het er niet duidelijker op. Wordt gefixt!
Volgens de prijslijst bestaat een Pack uit easyMoney-abonnementen en niet meer uit Premium-abonnementen:
It’s possible to have a bunq Pack with a up to 4 bunq easy Money Personal / easyGreen Personal accounts or 3 bunq easyMoney Personal / easyGreen Personal accounts and 1 bunq easyMoney Business / easyGreen Business account. This includes the account of the Pack owner.
Leest wel lekker weg zo'n zin.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
mbenjamins schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:49:
[...]

Waar zie je dat easyTravel €3,- per maand kost? Volgens mij is die gratis wat ik zie.
Waarschijnlijk heb je gelijk en heb ik over het woordje 'business' heen gelezen.
For the new easyTravel business plan, the price will be €2,99 per month.
https://together.bunq.com/d/39546-easyplans-faqs

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• stevenh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 18:39
mfpieters schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:49:
[...]

Volgens de prijslijst bestaat een Pack uit easyMoney-abonnementen en niet meer uit Premium-abonnementen:
Hier staat weer wat anders, namelijk dat een pack bestaat uit Premium abonnementen.

• mfpieters
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19-01 21:22
stevenh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:13:
[...]

Hier staat weer wat anders, namelijk dat een pack bestaat uit Premium abonnementen.
Ik denk dat die bovenste tekst nog niet is aangepast. De tabel daaronder toont de nieuwe namen namelijk.

[Voor 29% gewijzigd door mfpieters op 25-11-2020 09:14]

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:02
Na mijn melding van gisteren is de app (op Android) al aangepast en werkt Zapier ook wanneer je in een Pack zit! of heet dat nu een easyPack?
Zojuist getest en het werkt!

Niet alleen fijn te weten dat een Pack member nog steeds een volwaardig PremiumeasyMoney lid is, maar ook supersnel gefixt! (y)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Okee, hier heb ik stiekem net iets te hard om moeten lachen. :P https://reddit.com/r/bunq...eday_rbunq_today_youre_5/

Ik dacht net als jullie trouwens ook meteen dat die nieuwe plans alles behalve “vereenvoudigd” zijn. Wat een ruk naming convention. Maarja, niets verbaast me meer uit de koker van het bunq marketingteam en het zal ook nooit veranderen vrees ik.

[Voor 47% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2020 23:47]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-01 15:12
Atomsk schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:18:
[...]

Ja, hetzelfde. Nu ik het nieuwsbericht nog eens nakijk, was dat blijkbaar de opzet. Google Pay wordt vooralsnog alleen ondersteund via de eigen apps van banken, niet via de Google Pay app. Geen idee waarom.
En de Google Pay app is weer terug...

_██_
(ಠ_ృ)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:23

Nicap

Tsssk....

Atomsk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 03:44:
[...]

En de Google Pay app is weer terug...
Ja, viel me ook op gisteravond. Hopelijk nu wel een blijvertje. Werkt echt een stuk fijner met de app.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• bllb
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online
Ik heb Google Pay nu als app zichtbaar staan zonder iets geïnstalleerd te hebben? Verdwijnt ook niet :) Ik ga maar eens testen wat mij beter bevalt, pinnen via Google Pay of rechtstreeks via bunq.

• bllb
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online
Als ik Google Pay probeer te activeren vanuit de bunq app, kom ik op een gegeven moment bij een scherm dat bunq met mij wil bellen. Als ik dan op continue klik om daadwerkelijk met ze te bellen, krijg ik te horen dat bunq mij als klant niet telefonisch te woord wil staan. Typisch bunq helaas... :X

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:02
Vreemd, volgens Google kan je bij bunq alleen een mastercard gebruiken voor Google pay.

Bij mij pakte hij juist de Mastercard niet (bleek ik in de Google pay app nog de cvc toe te moeten voegen) maar m'n fysieke maestro werkt prima

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-01 04:08

Malarky

Wils voor wat ieder

Weet dat Bunq niet de enigste is met ZeroFX, maar wilde net nog een betaling doen met PayPal die voorstelde om 16.00USD naar 14.00EUR om te rekenen. Door Bunq de conversie te laten doen kwam ik op 13.44EUR uit. Scheelt toch 4,17%.

Ik woon voor enige maanden in Indonesie dan ben je toch blij met dat ZeroFX en haal je die 7 euro per maand er makkelijk uit. Pinnen is daadwerkelijk gratis op de meeste plekken en de conversie scheelt behoorlijk geld over de maanden heen.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
Malarky schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:31:
Weet dat Bunq niet de enigste is met ZeroFX, maar wilde net nog een betaling doen met PayPal die voorstelde om 16.00USD naar 14.00EUR om te rekenen. Door Bunq de conversie te laten doen kwam ik op 13.44EUR uit. Scheelt toch 4,17%.

Ik woon voor enige maanden in Indonesie dan ben je toch blij met dat ZeroFX en haal je die 7 euro per maand er makkelijk uit. Pinnen is daadwerkelijk gratis op de meeste plekken en de conversie scheelt behoorlijk geld over de maanden heen.
Dat scheelt inderdaad! Hoe doe je dat met PayPal? Ik koop ook regelmatig in dollars en vertrouw eigenlijk iets te makkelijk op de koers van PayPal... :X

• John Do NL
Malarky schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:31:

Tof spul he? :) Alle beetjes helpen.

Ik bestel soms weleens in buitenland en al ondersteund de shop euro’s 💶... dan reken ik vaak af in andere valuta zoals dollars 💵... scheelt weer paar euro en met ZeroFX komen er dan geen extra kosten bij.

• Malarky
  • Laatst online: 17-01 04:08

Malarky

Wils voor wat ieder

freakstar schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:57:
[...]

Dat scheelt inderdaad! Hoe doe je dat met PayPal? Ik koop ook regelmatig in dollars en vertrouw eigenlijk iets te makkelijk op de koers van PayPal... :X
Vroeger kon het in de legacy settings gewijzigd worden, sinds begin 2020 niet meer. Nu moet je het per transactie aangeven als je afrekent. Let op: werkt alleen op Mastercard, VISA en Amex kaarten niet op Maestro (gewone bank account).

Paypal heeft het grootste deel van haar rijkdom vergaard aan mensen die vertrouwen op de PayPal wisselkoers ;)

[Voor 9% gewijzigd door Malarky op 29-11-2020 10:45]

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
John Do NL schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:22:
[...]
Ik bestel soms weleens in buitenland en al ondersteund de shop euro’s 💶... dan reken ik vaak af in andere valuta zoals dollars 💵... scheelt weer paar euro en met ZeroFX komen er dan geen extra kosten bij.
Kijk dat is een tip die ik nog niet kende 👍😃

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Nu de Zapier koppeling ook voor Premium gebruikers actief is, zijn er al mensen die toffe oplossingen hebben gemaakt?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• freakstar
Malarky schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:44:
[...]

Vroeger kon het in de legacy settings gewijzigd worden, sinds begin 2020 niet meer. Nu moet je het per transactie aangeven als je afrekent. Let op: werkt alleen op Mastercard, VISA en Amex kaarten niet op Maestro (gewone bank account).

Paypal heeft het grootste deel van haar rijkdom vergaard aan mensen die vertrouwen op de PayPal wisselkoers ;)
Nice, de eerste 12 cent zijn bespaard. :9

Ik had mijn PayPal altijd via incasso aan m'n rekening gekoppeld, nu online betaalpas aangemaakt in bunq en daarin PP gekoppeld. Bij afrekenen inderdaad even opletten dat je de omrekenmethode aanpast en dan gaat het gewoon goed.

• tim427
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:27

tim427

Turbulence!

UnitedJunk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:46:
Nu de Zapier koppeling ook voor Premium gebruikers actief is, zijn er al mensen die toffe oplossingen hebben gemaakt?
Ik ben ook wel benieuwd!

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-01 22:12
freakstar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:08:
[...]

Nice, de eerste 12 cent zijn bespaard. :9

Ik had mijn PayPal altijd via incasso aan m'n rekening gekoppeld, nu online betaalpas aangemaakt in bunq en daarin PP gekoppeld. Bij afrekenen inderdaad even opletten dat je de omrekenmethode aanpast en dan gaat het gewoon goed.
Haha thanks ik heb een abonnement bij Deezer lopen in Fillippijnse peso's waarbij de betaling maandelijks via paypal automatische incasso ging. Vanaf nu 17 cent goedkoper per maand via een directe betaling vanaf mijn Travel Card :9

• JeroenE
  • Niet online
@UnitedJunk Blijkbaar loopt het niet echt storm bij Zapier. Of in ieder geval wordt het niet gedeeld met anderen. Ik vond een topic van iemand met een Apple die er achter kwam dat hij niet eens bedragen in "Numbers" kan zetten. Dat kan alleen als hij gebruik maakt van Google Sheets of Microsoft Office: https://together.bunq.com/d/39863-using-zapier-with-macos

Voor de rest zag ik niet echt nieuwe topics over Zapier.

• UnitedJunk
  • Nu online
JeroenE schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:11:
@UnitedJunk Blijkbaar loopt het niet echt storm bij Zapier. Of in ieder geval wordt het niet gedeeld met anderen. Ik vond een topic van iemand met een Apple die er achter kwam dat hij niet eens bedragen in "Numbers" kan zetten. Dat kan alleen als hij gebruik maakt van Google Sheets of Microsoft Office: https://together.bunq.com/d/39863-using-zapier-with-macos

Voor de rest zag ik niet echt nieuwe topics over Zapier.
Maar dit is toch meer de schuld van Apple? Numbers is enorm gesloten betreft API en koppelingen. Ik gebruik Zapier al sinds 2013 en ben echt fan van deze tool, maar ik zie het nu van een koppeling met bunq nog niet echt sinds we dat Payment Sorter hebben.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• JeroenE
  • Niet online
@UnitedJunk Geen idee, ik gebruik geen Apple dingen. Het is alleen het enige nieuwe topic over Zapier dat ik kon vinden.

De payment sorter vond ik persoonlijk niet handig. Ik wil niet altijd alleen vaste bedragen overmaken, maar ook zaken als "vul rekening X aan tot bedrag Y". Dus bijvoorbeeld een "boodschappen" rekening aanvullen tot bedrag 300 euro, ongeacht of er nu nog 20, 40 of 60 euro op die rekening staat.

Je kan in de payment sorter ook geen percentages opgeven. Stel je hebt niet iedere maand precies hetzelfde bedrag als loon (andere werktijden, overwerk, ziek, whatever). Je wil bijvoorbeeld iets maken als vast bedrag x naar rekening 1, vast bedrag y naar rekening 2, vast bedrag x naar rekening 3 en van alles wat er overblijft 50% naar spaarrekening vakantie, 25% naar spaarrekening gadgets en 25% naar spaarrekening nieuwe bank.

Edit: het kan natuurlijk ook zo zijn dat Zapier heel fantastisch werkt, maar niemand de moeite neemt om dat te melden.

vergat ik nog te vragen: betaal jij dan zo veel geld om allerlei dingen te automatiseren of begrijp ik niet goed dat je met de gratis versie eigenlijk heel weinig kan?

[Voor 14% gewijzigd door JeroenE op 07-12-2020 09:05]

• UnitedJunk
  • Nu online
JeroenE schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:03:
@UnitedJunk Geen idee, ik gebruik geen Apple dingen. Het is alleen het enige nieuwe topic over Zapier dat ik kon vinden.

De payment sorter vond ik persoonlijk niet handig. Ik wil niet altijd alleen vaste bedragen overmaken, maar ook zaken als "vul rekening X aan tot bedrag Y". Dus bijvoorbeeld een "boodschappen" rekening aanvullen tot bedrag 300 euro, ongeacht of er nu nog 20, 40 of 60 euro op die rekening staat.

Je kan in de payment sorter ook geen percentages opgeven. Stel je hebt niet iedere maand precies hetzelfde bedrag als loon (andere werktijden, overwerk, ziek, whatever). Je wil bijvoorbeeld iets maken als vast bedrag x naar rekening 1, vast bedrag y naar rekening 2, vast bedrag x naar rekening 3 en van alles wat er overblijft 50% naar spaarrekening vakantie, 25% naar spaarrekening gadgets en 25% naar spaarrekening nieuwe bank.

Edit: het kan natuurlijk ook zo zijn dat Zapier heel fantastisch werkt, maar niemand de moeite neemt om dat te melden.

vergat ik nog te vragen: betaal jij dan zo veel geld om allerlei dingen te automatiseren of begrijp ik niet goed dat je met de gratis versie eigenlijk heel weinig kan?
Ik heb nog niet gespeeld met de bunq Zapiers, maar ik verwacht dat deze if this then that scenario's prima te maken zijn met Zapier. Je kunt eerste je saldo uitlezen en vervolgens een soort if/else scenario maken.

Zapier gebruik ik vooral om dingen te automatiseren binnen mijn bedrijf, vandaar dat ik Zapier al heb.

• JeroenE
  • Niet online
@UnitedJunk Ik geloof best dat het kan met Zapier, mits je een betaalde versie hebt. De gratis versie kan dat (voor zover ik begrijp) niet.

Het is natuurlijk afhankelijk van welke abonnementen je vergelijkt, maar het goedkoopste betaalde abonnement van bunq is goedkoper dan het goedkoopste abonnement van Zapier; zelfs als je niet eens in een Pack gaat zitten.

Als je om een andere reden al een abonnement daar hebt is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ik geloof er weinig van dat er veel consumenten zijn die dat hebben.

Loop jij niet tegen het probleem aan dat de verbinding met Zapier wordt verborken zodra de auto-logout tijd van de bunq app is verstreken?

• ChromeFR
  • Laatst online: 17-01 17:07

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Pukson schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:18:
Was echt heel simpel om Google Pay te krijgen. Heb het in 2 minuten geregeld.
VPN naar belgie opzetten
Via desktop adres wijzigen naar BE en postcode 1000
In de app weer een nieuwe maestro kaart bestellen
Voila er staat direct, toevoegen aan Google Pay :)
In desktop app weer adres wijzigen naar NL uiteraard met VPN uit.

[Afbeelding]
Ik heb de Bunq app en ben volledig geregistreerd klant. Ik wil graag Google Pay hieraan koppelen i.c.m. Maestro (dus niet MasterCard), zodat ik ook bij bijv. de Albert Heijn betalingen kan doen met mijn Wear OS watch (Google Pay).

Kan dit met Bunq? Moet ik het trucje hierboven doen omdat het in België wél kan (ik woon in Nederland)? Het is mij niet helemaal duidelijk en de Bunq helpdesk reageert niet...

• freakstar
ChromeFR schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:54:
[...]

Ik heb de Bunq app en ben volledig geregistreerd klant. Ik wil graag Google Pay hieraan koppelen i.c.m. Maestro (dus niet MasterCard), zodat ik ook bij bijv. de Albert Heijn betalingen kan doen met mijn Wear OS watch (Google Pay).

Kan dit met Bunq? Moet ik het trucje hierboven doen omdat het in België wél kan (ik woon in Nederland)? Het is mij niet helemaal duidelijk en de Bunq helpdesk reageert niet...
Je kunt toch gewoon de kaart koppelen aan Google Pay? Waar loop je vast?

De Google Pay app zelf werkt nog niet, maar heb je ook niet nodig (het deel wat je nodig hebt zit al in Android zelf).

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:42
freakstar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:56:
[...]

Je kunt toch gewoon de kaart koppelen aan Google Pay? Waar loop je vast?

De Google Pay app zelf werkt nog niet, maar heb je ook niet nodig (het deel wat je nodig hebt zit al in Android zelf).
Google Pay op Wear OS is weer anders, dat werkt namelijk nog niet volgens mij

Huawei P30 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS4 Slim

• soufyanbreda
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06:50
Is het bij bunq zo dat het aanvragen van een pas optioneel is of kan je gewoon gratis alles met een digitale pas regelen?

• John Do NL
soufyanbreda schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:42:
Is het bij bunq zo dat het aanvragen van een pas optioneel is of kan je gewoon gratis alles met een digitale pas regelen?
Het is op zich niet een must om ook een fysieke versie van een pas aan te vragen. Keus is aan jou :)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:39
soufyanbreda schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:42:
Helemaal gratis bestaat niet bij Bunq: https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf

• JDFS
  • Niet online
UnitedJunk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:46:
Wellicht een automatische uitdraai maken, die omvormen in het format van YNAB en dat automatisch laten exporteren? Wel mooie optie dat ze dit hebben aangezet.

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:28
JDFS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:38:
Wellicht een automatische uitdraai maken, die omvormen in het format van YNAB en dat automatisch laten exporteren? Wel mooie optie dat ze dit hebben aangezet.
Bunq en YNAB kan je synchroniseren met een "serverless app" in de Amazon cloud.
https://serverlessrepo.aw...1323/bunq-ynab-aws-lambda

Dit blijft ruim binnen de gratis tier van AWS. Mijn bunq en YNAB accounts zijn al maanden probleemloos in sync. Een bunq betaling staat binnen een paar seconden in YNAB.

• JDFS
  • Niet online
@Delay I know! Zelf ook mee geklooid, maar in mijn geval pas ik vrijwel alle namen aan van de winkels/instanties/personen etc. waar ik aan betaal. Dus ik wil bijvoorbeeld maar één Albert Heijn in plaats van Albert Heijn * 1250 en Albert Heijn * 9604. Ik zou dan zelf met beide API's aan de slag kunnen gaan en echt iets tailored made kunnen bouwen. Of in ieder geval iets kunnen bouwen zodat ik een Excel uitdraai zelf kan uitdraaien in YNAB.

Maar goed - je hebt gelijk, die weg heeft minder weerstand en is toch wel weer een fijn en knap staaltje next level bankieren :)

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Ik wil naast ING (betaalrekening + credit card) en Rabobank (en/of rekening) eens proeven aan een nieuwe bank met iDEAL. Knab heeft me nog niet overtuigd, bunq ziet er echter wel interessant uit.

Zijn er nog tevreden Tweakers klant bij bunq?

Last.fm/user/StrictlyEricLast.fm aka Audioscrobbler.com We rule deel 2!

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:51
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:20:
Ik wil naast ING (betaalrekening + credit card) en Rabobank (en/of rekening) eens proeven aan een nieuwe bank met iDEAL. Knab heeft me nog niet overtuigd, bunq ziet er echter wel interessant uit.

Dan moet je even uitleggen wat je niet overtuigend vindt van Knab? De app is niet zo functioneel als die van bunq, maar de bank zelf en de app is wel gewoon stabiel en steady. Bunq kan als een rollercoaster ervaren worden.

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:38

Ik zit sinds een maand of 3 bij Bunq en ik ben vooralsnog erg tevreden. Je merkt dat je met een 'modernere' bank te maken hebt die alles met een andere insteek doet dan een 'klassieke' bank. Alles gaat via de app en die vind ik zelf dan ook erg prettig werken.
Devaqto schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:28:
[...]

Dan moet je even uitleggen wat je niet overtuigend vindt van Knab? De app is niet zo functioneel als die van bunq, maar de bank zelf en de app is wel gewoon stabiel en steady. Bunq kan als een rollercoaster ervaren worden.
Het grootste nadeel van Knab (waar ik zelf ook bij zit) is dat ze nog altijd geen Apple Pay ondersteunen. Dit vind ik in 2020 (2021) toch wel een must-have voor mezelf bij een bank.

[Voor 30% gewijzigd door Herax10NL op 28-12-2020 14:30]

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:46

Geen problemen bij mij. Maar ik doe dan ook weinig bijzonders volgens mij (x-aantal rekeningen, spaardoel, etc) en heb ook geen contact met de Helpdesk nodig. App doet het goed voor mijn gebruik, virtuele creditcards werken goed. En natuurlijk realtime je pinpas aan een andere bankrekening kunnen koppelen (en aan twee verschillende rekeningen via een andere pincode)

En zoals al gezegd: alles gaat via de App.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13:45
Het grootste verschil tussen bunq en Knab is volgens mij het investeringsbeleid. Waar je bij bunq zelf kunt kiezen wat er met je geld gebeurt, weet je bij Knab van te voren dat jouw geld geïnvesteerd wordt in wapenfabrieken, dwangarbeid, en alles wat het daglicht niet verdragen kan zolang Aegon er maar rijk van wordt.

• tAnk
  • Nu online
Devaqto schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:28:
[...]

Herax10NL schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:28:
[...]

Ik zit sinds een maand of 3 bij Bunq en ik ben vooralsnog erg tevreden. Je merkt dat je met een 'modernere' bank te maken hebt die alles met een andere insteek doet dan een 'klassieke' bank. Alles gaat via de app en die vind ik zelf dan ook erg prettig werken.
[...]

Het grootste nadeel van Knab (waar ik zelf ook bij zit) is dat ze nog altijd geen Apple Pay ondersteunen. Dit vind ik in 2020 (2021) toch wel een must-have voor mezelf bij een bank.
Klopt. Apple Pay (dit had ik wel even kunnen benoemen) vind ik ook belangrijk.

Wat betreft een rollercoaster, dat maakt me wel nieuwsgierig. Ik zal het topic eens met aandacht doornemen.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 10:42
Ik zit er over te denken om over te stappen naar Bunq vanaf ABN en gebruik te maken van de verhuisservice, maar is er een mogelijkheid om dit uit te zetten (die verhuisservice) als je na 5 maanden denkt van dit is het toch niet helemaal? Of zit je er eigenlijk gewoon 13 maanden 'aanvast'

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Batavia
  • Laatst online: 13:29
Korumera schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:39:
Ik zit er over te denken om over te stappen naar Bunq vanaf ABN en gebruik te maken van de verhuisservice, maar is er een mogelijkheid om dit uit te zetten (die verhuisservice) als je na 5 maanden denkt van dit is het toch niet helemaal? Of zit je er eigenlijk gewoon 13 maanden 'aanvast'
Als je binnen de 13 maanden stopt dan zitten daar kosten aan.
Wat je el kan doen is switchen naar een free versie en het daarbij laten.

ik ben al jaren een blije bunqer.

[Voor 3% gewijzigd door Batavia op 28-12-2020 14:45]

• mwa
  • Registratie: april 2009
Korumera schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:39:
Geen idee, maar waarom niet in een paar uur al je automatische incasso's aanpassen? Gelijk een goed moment om alles weer op een rijtje te zetten en eventueel wat zaken te schrappen.

• tAnk
  • Nu online
Goede start. Het lukt me al niet een account aan te maken :')

Hij accepteert mijn adres (NL) niet. Vermoedelijk omdat mijn iPhone op Engels staat ingesteld? Ik zit op een Nederlandse internetverbinding, geen VPN.

-edit-

En gelukt. Oplossing: laat automatisch je adres bepalen en wijzig het vervolgens handmatig (indien benodigd).

[Voor 22% gewijzigd door tAnk op 28-12-2020 15:26]

• mcDavid
mwa schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:44:
[...]

Geen idee, maar waarom niet in een paar uur al je automatische incasso's aanpassen? Gelijk een goed moment om alles weer op een rijtje te zetten en eventueel wat zaken te schrappen.
Dit idd. Verhuisservice levert bijna net zoveel gedoe op als het probeert te besparen.

• Korumera
mwa schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:44:
[...]

Zal dat wel doen inderdaad, zag bij ABN dat ik er niet zo heel veel heb. Dus zet gewoon deze maand rekeningnummer van mijn salaris op nieuwe bank en pas dan de rest aan (zet voor zekerheid nog wel ff wat geld bij ABN neer). Het lijk me leuk idee maar wel een gedoe uit eindelijk.

• mwa
Korumera schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:57:
[...]

Zal dat wel doen inderdaad, zag bij ABN dat ik er niet zo heel veel heb. Dus zet gewoon deze maand rekeningnummer van mijn salaris op nieuwe bank en pas dan de rest aan (zet voor zekerheid nog wel ff wat geld bij ABN neer). Het lijk me leuk idee maar wel een gedoe uit eindelijk.
Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar geleden alles overgezet binnen een paar uur. Daarna de oude rekeningen nog laten doorlopen (rabo en ing) om nog wat zaken af te vangen en gelijk om te zetten. Na een half jaar ING en Rabo opgezegd (hebben ABN als backup ivm hypotheek) en verder geen probleem.

Klantenservice bij bunq is een heel ander verhaal.. :+

Edit: met het handmatig overzetten is het gelijk een goed moment om te gaan budgetteren. Maak bv een rekeningnummer aan voor Vaste Lasten Huis, Vaste Lasten Auto, Abbonementen etc etc.. dat is juist het mooie van bunq.

[Voor 12% gewijzigd door mwa op 28-12-2020 15:18]

• Korumera
mwa schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:17:
[...]

Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar geleden alles overgezet binnen een paar uur. Daarna de oude rekeningen nog laten doorlopen (rabo en ing) om nog wat zaken af te vangen en gelijk om te zetten. Na een half jaar ING en Rabo opgezegd (hebben ABN als backup ivm hypotheek) en verder geen probleem.

Edit: met het handmatig overzetten is het gelijk een goed moment om te gaan budgetteren. Maak bv een rekeningnummer aan voor Vaste Lasten Huis, Vaste Lasten Auto, Abbonementen etc etc.. dat is juist het mooie van bunq.
Ja ik hou ABN ook gewoon nog tijdje aan hoor, die kosten over een jaar zijn het verder niet, dus dat zal wel maar vind juist al die fancy dingen van BUNQ wel handig. De helpdesk zal ik verder niet echt nodig hebben want zoveel rare dingen zal ik niet willen/doen :)

• tAnk
  • Nu online
mwa schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:17:
[...]

Ik ben nu gestart en dat was eigenlijk al meteen mijn vraag. Zijn er 'best practices'?

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:46
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:45:
[...]

Ik ben nu gestart en dat was eigenlijk al meteen mijn vraag. Zijn er 'best practices'?
Dat ligt er aan hoeveel je wilt budgetteren. Ik heb bijvoorbeeld alle vaste lasten van 1 rekening - de individuele vaste lasten maken mij niet zoveel uit. Daarnaast 1 rekening voor boodschappen/incidentele uitgaven, 1 rekening voor salaris/inkomsten en 1 voor sparen, met automatisch verdelen naar de andere rekeningen. Goed genoeg voor mij.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• mwa
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:45:
[...]

Wat wij qua rekeningen hebben:
-Hoofdrekening (mijn eigen potje)
-Gezamenlijk huis (uitjes etc)
-Vaste lasten prive (telefoon, sportschool etc)
-Vaste lasten huis (gemeentelijke belastingen, internet etc)
-Huis verzekeringen (..)
-Boodschappen
-Aparte rekeningen voor de kids
-Kinderopvang
-Jaarlijkse afschrijvingen (ANWB bv)
-Tanken
-Auto vaste lasten (verzekeringen, wegenbelasting)
-en nog een paar specifieken

Elke rekening heeft een budget en wordt maandelijks exact aangevuld.

• Korumera
mwa schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:32:
[...]

Wat wij qua rekeningen hebben:
-Hoofdrekening (mijn eigen potje)
-Gezamenlijk huis (uitjes etc)
-Vaste lasten prive (telefoon, sportschool etc)
-Vaste lasten huis (gemeentelijke belastingen, internet etc)
-Huis verzekeringen (..)
-Boodschappen
-Aparte rekeningen voor de kids
-Kinderopvang
-Jaarlijkse afschrijvingen (ANWB bv)
-Tanken
-Auto vaste lasten (verzekeringen, wegenbelasting)
-en nog een paar specifieken

Elke rekening heeft een budget en wordt maandelijks exact aangevuld.
Okay hier moet ik me toch maar eens in gaan verdiepen haha denk dat ik dat ook wel kan gebruiken zo iets. Thanks voor de info so far :)

• tAnk
  • Nu online
Als ik het goed begrijp heeft bunq geen credit card zoals ik ‘m nu ken. Reserveren bestaat in feite niet?

• Korumera
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:05:
Als ik het goed begrijp heeft bunq geen credit card zoals ik ‘m nu ken. Reserveren bestaat in feite niet?
Nee volgens mij ook niet, dat is ook de reden waarom ik ABN voorlopig nog wel aanhoud als backup :) die online kaarten zijn vooral handig voor aankopen online, maar voor autohuur weet ik niet of het dan nog zo handig is.

• tAnk
  • Nu online
Moet zeggen, eerste indruk van bunq is goed.

Het is eigenlijk jammer dat we onze gezamenlijke rekening bij de Rabobank hebben en ik mijn vriendin niet 1-2-3 mee krijg naar bunq.

Hoe lossen jullie dat op? Potjes voor boodschappen, online eten bestellen etc. heb ik op deze manier niet bij bunq omdat we elke maand een vast bedrag naar de Rabobank en/of rekening overboeken.

• AlexFL
  • Laatst online: 02:28
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:19:
Het is eigenlijk jammer dat we onze gezamenlijke rekening bij de Rabobank hebben en ik mijn vriendin niet 1-2-3 mee krijg naar bunq.

Hoe lossen jullie dat op?
Plan maken om vriendin mee te nemen naar Bunq... Best in een pack.

• WhatsappHack
  • Niet online

Hoe lossen jullie dat op? Potjes voor boodschappen, online eten bestellen etc. heb ik op deze manier niet bij bunq omdat we elke maand een vast bedrag naar de Rabobank en/of rekening overboeken.
Tja, ik vind dat wel logisch van je vriendin gezien van +/- €1,30 o.i.d. naar €8 per maand gaan nogal een prijsverschil is. In een Pack is het "maar" €5/maand, dat scheelt alweer. Maar blijft een behoorlijk aan de prijs pakket als je prima tevreden bent met de Rabobank. En als je ook niet echt zit te wachten op tig gezamenlijke rekeningen (de meeste mensen doen het met 1 overigens. Niet dat wat de meeste doen het slimste of beste is, maar het blijkt wel dat het prima kan :P) zal je 't al helemaal niet waard vinden. ;)

Misschien kan je nog voorstellen met Pack dat jij die kosten op je neemt. Je betaalt nu €7,99, met een Pack zou dat naar €5 gaan - bespaar jij dus €2,99 per maand. Als je dat aan je vriendin doneert betaalt zij nog maar €5 - €2,99 = €2,01 per maand, dat is een veel kleinere stap vanaf de Rabo en dan kan ze misschien de voordelen zien; ook met 3 passen, online mastercard, etc. Met een gezamenlijke rekening/gemeenschap van goederen misschien nogal een broekzak/vestzak verhaal natuurlijk, maar toch - misschien krijg je het zo verkocht als je echt graag wil dat ze overgaat. :+ Jij betaalt onder de streep hetzelfde als nu bij bunq, zij betaalt hetzelfde/net iets meer dan bij Rabo.
tAnk schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:05:
Zeker wel. Alleen omdat het een debit kaart is zonder krediet gaat het wel direct van je rekening af, reservering of niet. Uiteindelijk zal de betaling gesetteld worden, mocht je teveel gereserveerd hebben dan komt dat terug op je saldo. Mocht de incassant de betaling niet permanent maken, dan retourneert bunq het automagisch.*

Je kan dit ook zien als je op een kaartbetaling tikt en dan "Hulp nodig bij deze betaling?" en dan "Toon betaalgeschiedenis". Dan zie je staan wat er zoal veranderd is en daarnaast zie je ook of het een "Voorschot" (reservering) is of "Voltooid" (geind). Er staat dan of de verkoper al geind heeft, ja of nee en zo nee: hoelang het nog duurt voordat bunq dan automagisch de betaling weer terugstort.

* = Al zit daar wel een kanttekening bij: als de incassant vervolgens alsnog dat bedrag wil claimen, dan kan dat vaak als het binnen x dagen is. Heb je het teruggestorte geld dan al verplaatst om wat voor reden dan ook, dan zet bunq die rekening doodleuk in de min en krijg je meteen dreigmail; zelfs als er voldoende saldo op je andere rekeningen staat. :+

[Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 29-12-2020 05:50]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• tAnk
  • Nu online
WhatsappHack schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:44:
[...]

Tja, ik vind dat wel logisch van je vriendin gezien van +/- €1,30 o.i.d. naar €8 per maand gaan nogal een prijsverschil is. In een Pack is het "maar" €5/maand, dat scheelt alweer. Maar blijft een behoorlijk aan de prijs pakket als je prima tevreden bent met de Rabobank. En als je ook niet echt zit te wachten op tig gezamenlijke rekeningen (de meeste mensen doen het met 1 overigens. Niet dat wat de meeste doen het slimste of beste is, maar het blijkt wel dat het prima kan :P) zal je 't al helemaal niet waard vinden. ;)

Misschien kan je nog voorstellen met Pack dat jij die kosten op je neemt. Je betaalt nu €7,99, met een Pack zou dat naar €5 gaan - bespaar jij dus €2,99 per maand. Als je dat aan je vriendin doneert betaalt zij nog maar €5 - €2,99 = €2,01 per maand, dat is een veel kleinere stap vanaf de Rabo en dan kan ze misschien de voordelen zien; ook met 3 passen, online mastercard, etc. Met een gezamenlijke rekening/gemeenschap van goederen misschien nogal een broekzak/vestzak verhaal natuurlijk, maar toch - misschien krijg je het zo verkocht als je echt graag wil dat ze overgaat. :+ Jij betaalt onder de streep hetzelfde als nu bij bunq, zij betaalt hetzelfde/net iets meer dan bij Rabo.

[...]

Zeker wel. Alleen omdat het een debit kaart is zonder krediet gaat het wel direct van je rekening af, reservering of niet. Uiteindelijk zal de betaling gesetteld worden, mocht je teveel gereserveerd hebben dan komt dat terug op je saldo. Mocht de incassant de betaling niet permanent maken, dan retourneert bunq het automagisch.*

Je kan dit ook zien als je op een kaartbetaling tikt en dan "Hulp nodig bij deze betaling?" en dan "Toon betaalgeschiedenis". Dan zie je staan wat er zoal veranderd is en daarnaast zie je ook of het een "Voorschot" (reservering) is of "Voltooid" (geind). Er staat dan of de verkoper al geind heeft, ja of nee en zo nee: hoelang het nog duurt voordat bunq dan automagisch de betaling weer terugstort.

* = Al zit daar wel een kanttekening bij: als de incassant vervolgens alsnog dat bedrag wil claimen, dan kan dat vaak als het binnen x dagen is. Heb je het teruggestorte geld dan al verplaatst om wat voor reden dan ook, dan zet bunq die rekening doodleuk in de min en krijg je meteen dreigmail; zelfs als er voldoende saldo op je andere rekeningen staat. :+
Goed advies! Ik ga de komende dagen eens voor mezelf uitzoeken welke potjes/rekeningen ik in de praktijk nodig heb. Moet mijn flow nog gaan vinden.

Het wordt nog een uitdaging haar te motiveren maar wellicht dat ik het voor elkaar krijg.

In de tussentijd kan ik me zo maar voorstellen dat ik wel alvast (voorbeeld) een potje voor boodschappen en een potje voor horeca/thuisbezorgd maak en vanuit daar het geld naar de gezamenlijke rekening bij de Rabobank overboek.

• mcDavid

Bunq komt het beste tot zijn recht als je met meerdere mensen gedeelde accounts hebt. Dus ja vriendin toch ook meekrijgen.
Wij hebben meerdere gedeelde rekeningen, 1 voor vaste lasten, 1 voor boodschappen, en geregeld gelegenheidsrekeningen bijvoorbeeld voor een vakantie. Die heb ik ook wel eens met andere (meerdere) vrienden.

• tAnk
  • Nu online
Nou dat wordt dan de missie voor januari haha.

De eerste pas is onderweg, ik denk dat ik alvast wat incasso's ga aanpassen en mijn salaris bij bunq laat storten.

• mcDavid
Het is echt doodzonde dat ze gestopt zijn met free (of iig goedkope) accounts, dat zou dat hele delen een stuk toegankelijker maken en daarmee ontzettend veel meerwaarde bieden voor de "premium" gebruikers

• Korumera
Okay we zijn weer stap verder, heb mijn pas binnen en ben nu bezig met me spaargeld over zetten, beetje jammer dat het niet instant is vanuit ABN. Had dat niet door en heb nu 2 betalingen over gemaakt die zijn nu in behandeling maar goed dat fixen we daarna wel weer als het bij BUNQ staat.

[Voor 4% gewijzigd door Korumera op 29-12-2020 16:16]

• mwa
Korumera schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:13:
Okay we zijn weer stap verder, heb mijn pas binnen en ben nu bezig met me spaargeld over zetten, beetje jammer dat het niet instant is vanuit ABN. Had dat niet door en heb nu 2 betalingen over gemaakt die zijn nu in behandeling maar goed dat fixen we daarna wel weer als het bij BUNQ staat.
Volgens mij is ABN -> BUNQ en BUNQ -> ABN wel instant.. tenminste, dat was het.

• Korumera
mwa schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:28:
[...]

Volgens mij is ABN -> BUNQ en BUNQ -> ABN wel instant.. tenminste, dat was het.
Ja volgens mij met kleine bedragen wel. Heb als test gewoon 5 euro over gemaakt maar nu is het niet instant. Ik heb de IBANS nagekeken die kloppen gewoon.

Als ik in de BUNQ app kijk en kijk bij topup other bank dan geeft ie ook wel aan dat het 1 dag kan duren. Dus we wachten rustig af :)

edit:

Okay het is niet instant maar duurde ook niet heel lang :) het is over geschreven. En wat verkeerd ging weer terug gestort dat ging wel instant, maar goed van de week maar eens gaan zitten voor de incasso's en dan zijn we over.

[Voor 18% gewijzigd door Korumera op 29-12-2020 16:35]

• tAnk
  • Nu online
Een kleine overboeking van bunq naar ING duurde een paar uur. Andere betaalsystemen dus niet instant.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Wat je ook kan doen, is vanuit bunq een top-up via iDeal. Dat kost dan wel 0,10 euro, maar is daar mee wel instant.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Korumera
Freeaqingme schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:35:
[...]

Wat je ook kan doen, is vanuit bunq een top-up via iDeal. Dat kost dan wel 0,10 euro, maar is daar mee wel instant.
Oh dat is wel handig om te weten, heb nog niet alles over gezet, dus zal dat de volgende keer wel gebruiken, die 10 cent zijn de kosten ook verder niet.

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik doe altijd een betaalverzoek naar mezelf. Kost geen geld en het geld is wel instant over.

• mwa
tAnk schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:34:
Een kleine overboeking van bunq naar ING duurde een paar uur. Andere betaalsystemen dus niet instant.
Dat klopt, enkel tussen bunq en abn is instant. Bunq doet niet mee met het Nederlandse systeem, enkel het Europese (evenals ABN).

• tAnk
  • Nu online
Ondertussen lekker op dreef.

Ik heb rekeningen. Geld over en weer overgeboekt. Betaalverzoeken de deur uit gedaan. Een bunq.me link. De Maestro pas is onderweg. Rekeningen overal aangepast. En eigenlijk is de onofficiële desktop app best goed!

Al met al een heel goede start.

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:28
jammer dat het niet instant is vanuit ABN
Bunq en ABN ondersteunen allebei SEPA Instant Pay (de Europese standaard.)

Waarom is jouw overboeking tussen ABN en bunq niet onmiddellijk?

[Voor 13% gewijzigd door Delay op 29-12-2020 18:10]

• Korumera
Delay schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:10:
[...]

Bunq en ABN ondersteunen allebei SEPA Instant Pay (de Europese standaard.)

Werkelijk geen idee, het duurde ongeveer 20 a 30 minuten. Wat ik te veel had over gemaakt ging terug vanaf bunq wel instant.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:21
Delay schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:10:
[...]
Uitgaande SEPA Instant transacties worden bij ABN soms automatisch nog eens handmatig gescreend en zijn dan wat vertraagd. Nog geen peil op kunnen trekken wanneer dat gebeurt, zal ook wel iets te maken hebben met hoeveel (pogingen) tot fraude op die dag zelf al aan de gang zijn.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
Een manier om je Bunq rekening gelijk instant te voeden, is een top up doen als je een andere Visa of Mastercard creditcard hebt bij een andere instelling.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
tAnk schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:04:
Ondertussen lekker op dreef.

Ik heb rekeningen. Geld over en weer overgeboekt. Betaalverzoeken de deur uit gedaan. Een bunq.me link. De Maestro pas is onderweg. Rekeningen overal aangepast. En eigenlijk is de onofficiële desktop app best goed!

Al met al een heel goede start.
Met dat eerste in het begin uitkijken. Zeker als je nieuwe klant bent en je steeds geld en weer overboekt, kan het zijn dat je het fraudemechanisme triggert. Dat merk je vanzelf, want dan komen de blokkades. Dat is meestal binnen een paar uur opgelost. Of het handig is, is een tweede. Daarom zou ik er zelf niet snel salaris op storten. Op geen enkele fintech trouwens.

Wat ik verder van bunq vind kun je in dit topic lezen. Het heeft geen zin om dat te herhalen. Mijn nieuwe visie op bunq is dat ik het balen vind dat ze zo snel zo veranderd zijn. Toen ik een account maakte bij bunq twee jaar geleden vond ik het een toffe bank met een supermooie app en een goede klantenservice. In twee jaar tijd is dat nogal veranderd.

- V2 app was een stuk mooier en overzichtelijker dan de UI/UX draak die ze nu hebben;
- Klantenservice wordt veel over geklaagd op Twitter. Toen ik nog klant van bunq mocht zijn (ja, dat is een voorrecht want als je lastig bent knikkeren ze je er gewoon uit, geen probleem) had ik binnen 10 minuten antwoord. Nu kan dat dagen duren. Dat is bij veel fintechs zo. Ook al voor de coronacrisis;
- Abonnementen worden regelmatig aangepast;
- Steeds meer de nadruk op groen en hip zijn. Minder nadruk op bankzaken.

Al met al vond ik bunq twee jaar geleden veelbelovend. Maar dat was toen er afscheid van me werd genomen eigenlijk eerder al voorbij. Er veranderde gewoon veel. En ik ben redelijk ‘autistisch’ als het om bankzaken gaat. Snelle veranderingen vind ik niet tof als het om geld gaat.

* Dit is een persoonlijke mening en niet bedoeld om bunq onderuit te halen. Je vraagt om ervaringen en dan krijg je ook soms de mindere ervaringen te horen.

* Ja, daar is Dennisweb weer. Die heeft ook het recht om dit topic te bezoeken en te reageren. Ook als Dennisweb geen klant meer is. Ervaringen in het verleden zijn ook ervaringen. :)

• JeroenE
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:35:
Dat kost toch alleen geld als je een zakelijke rekening hebt bij bunq?
Datisraar schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:47:
Een manier om je Bunq rekening gelijk instant te voeden, is een top up doen als je een andere Visa of Mastercard creditcard hebt bij een andere instelling.
Dat kost wel 0,5%, maar bij diverse abonnementen is de eerste 500 euro per maand zonder kosten.

• Korumera
Dennisweb schreef op woensdag 30 december 2020 @ 02:20:
[...]

Met dat eerste in het begin uitkijken. Zeker als je nieuwe klant bent en je steeds geld en weer overboekt, kan het zijn dat je het fraudemechanisme triggert. Dat merk je vanzelf, want dan komen de blokkades. Dat is meestal binnen een paar uur opgelost. Of het handig is, is een tweede. Daarom zou ik er zelf niet snel salaris op storten. Op geen enkele fintech trouwens.
Dit geldt voor elke bank in Nederland trouwens en ook creditcard maatschappijen werken op deze manier. Die systemen zijn over het algemeen wel echt slim genoeg om te bepalen of iets fraude is of niet en persoonlijk gezien heb ik liever dat ze wat strenger zijn dan niet. Maar goed dat is natuurlijk een persoonlijke mening verder.

Mijn salaris laat ik er verder gewoon opstarten zie daar verder geen probleem in, maar ik zou nooit en te nimmer boven die 100.000 garantie uit komen.

Ik ben een nieuwe klant dus het app design is voor mij gewoon nieuw en fris en ik heb geen mening over de oude dus vind het allemaal prima werken en er uit zien. Maar kan me wel voorstellen als het drastisch veranderd is dat dat inderdaad niet echt userfriendly overkomt.

Dat groen en hip vind ik persoonlijk een pluspunt maar dan alleen zolang de bank zaken gewoon werken en zover ik het nu zie en wat ik er mee doe werkt dat prima verder.

[Voor 6% gewijzigd door Korumera op 30-12-2020 08:59]

• tAnk
  • Nu online
Dennisweb schreef op woensdag 30 december 2020 @ 02:20:
[...]

Wat ik verder van bunq vind kun je in dit topic lezen. Het heeft geen zin om dat te herhalen. Mijn nieuwe visie op bunq is dat ik het balen vind dat ze zo snel zo veranderd zijn. Toen ik een account maakte bij bunq twee jaar geleden vond ik het een toffe bank met een supermooie app en een goede klantenservice. In twee jaar tijd is dat nogal veranderd.

- V2 app was een stuk mooier en overzichtelijker dan de UI/UX draak die ze nu hebben;
- Klantenservice wordt veel over geklaagd op Twitter. Toen ik nog klant van bunq mocht zijn (ja, dat is een voorrecht want als je lastig bent knikkeren ze je er gewoon uit, geen probleem) had ik binnen 10 minuten antwoord. Nu kan dat dagen duren. Dat is bij veel fintechs zo. Ook al voor de coronacrisis;
- Abonnementen worden regelmatig aangepast;
- Steeds meer de nadruk op groen en hip zijn. Minder nadruk op bankzaken.

Al met al vond ik bunq twee jaar geleden veelbelovend. Maar dat was toen er afscheid van me werd genomen eigenlijk eerder al voorbij. Er veranderde gewoon veel. En ik ben redelijk ‘autistisch’ als het om bankzaken gaat. Snelle veranderingen vind ik niet tof als het om geld gaat.

* Dit is een persoonlijke mening en niet bedoeld om bunq onderuit te halen. Je vraagt om ervaringen en dan krijg je ook soms de mindere ervaringen te horen.

* Ja, daar is Dennisweb weer. Die heeft ook het recht om dit topic te bezoeken en te reageren. Ook als Dennisweb geen klant meer is. Ervaringen in het verleden zijn ook ervaringen. :)
Geen zorgen. Je input is waardevol en waardeer ik.

Ik stap schoon in en snap je kritiek. Ik ben me er ook van bewust dat ik wat meer risico neem dan met mijn rekeningen bij ING en Rabobank. Hopelijk maakt bunq mijn verwachtingen waar en anders ben ik zo terug.

De grootste uitdaging wordt het meekrijgen van mijn vriendin. Ik zie dat niet snel gebeuren. Vooralsnog gebruik ik dus additionele bunq rekening voor bijvoorbeeld boodschappen als tussenrekening. Ik boek geld naar die rekening en vervolgens weer door naar de gezamenlijke Rabobank rekening. Is even niet anders.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
tAnk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:59:
[...]

Geen zorgen. Je input is waardevol en waardeer ik.

Ik stap schoon in en snap je kritiek. Ik ben me er ook van bewust dat ik wat meer risico neem dan met mijn rekeningen bij ING en Rabobank. Hopelijk maakt bunq mijn verwachtingen waar en anders ben ik zo terug.

De grootste uitdaging wordt het meekrijgen van mijn vriendin. Ik zie dat niet snel gebeuren. Vooralsnog gebruik ik dus additionele bunq rekening voor bijvoorbeeld boodschappen als tussenrekening. Ik boek geld naar die rekening en vervolgens weer door naar de gezamenlijke Rabobank rekening. Is even niet anders.
Ik zit al 2 jaar met vrouw bij bunq als enige bank (salaris wordt daar gestort, alle automatische incasso’s et cetera). Werkt perfect, nooit echt gezeik. V3 is idd wel minder dan V2, maar ik leer er mee leven xD

Snel (gedeelde) rekeningen aanmaken / opheffen is gewoon top voor ons (potjes enzo).

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Watercooled) - RTX3080 (Watercooled) - 64GB - Custom loop]

• tAnk
  • Nu online
marowi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:06:
[...]

Ik zit al 2 jaar met vrouw bij bunq als enige bank (salaris wordt daar gestort, alle automatische incasso’s et cetera). Werkt perfect, nooit echt gezeik. V3 is idd wel minder dan V2, maar ik leer er mee leven xD

Snel (gedeelde) rekeningen aanmaken / opheffen is gewoon top voor ons (potjes enzo).
Ze is nogal vastberaden en gek op/trouw aan de Rabobank. Ik heb haar voor onze gezamenlijke rekening uiteindelijk ook niet meegekregen naar ING. Misschien dat het nu wel mijn beurt is haha.

Hoe dan ook, de tactiek is dat ik haar de komende tijd ga laten zien hoe fancy het is en goed het allemaal werkt.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik ben gewend dat het tussen ABN en bunq wel degelijk instant is oO

• Korumera
WhatsappHack schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:37:
[...]

Ik ben gewend dat het tussen ABN en bunq wel degelijk instant is oO
Ja terug ging wel gelijk, heen niet maar goed maakt niet uit verder. Het staat er op net betaald met me nieuwe pas die werkt ook naar behoren

• WhatsappHack
  • Niet online
tAnk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:09:
[...]
Hoe dan ook, de tactiek is dat ik haar de komende tijd ga laten zien hoe fancy het is en goed het allemaal werkt.
Pas op dat je niet te vervelend wordt voordat je ipv een nieuwe bank ook een nieuwe vriendin moet zoeken. :P Nee grapje, maar het blijft subjectief hé. Een overboeking kunnen maken oid is namelijk nou niet bepaald spectaculair en om eerlijk te zijn zit de bunq app echt sinds v3 wel kut en omslachtig in elkaar. :+ Het moet *beter* werken dan de Rabobank en als je enkel een overboeking maakt en af en toe met iDeal betaald en je daar prima tevreden mee bent, dan is er niets speciaals aan bunq behalve de behoorlijk forse prijs. ;)

• tAnk
  • Nu online
mwa schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:58:
[...]

Dat klopt, enkel tussen bunq en abn is instant. Bunq doet niet mee met het Nederlandse systeem, enkel het Europese (evenals ABN).
Zo te zien is dit probleem tegen het eind van 2021 opgelost.

https://www.ecb.europa.eu...ecb.mipnews200724.en.html

• tAnk
  • Nu online
Ok. Dat gaat lekker haha.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
Goeie combinatie als je Bunq en Rabo/ING hebt. Vullen elkaar goed aan ! Wat de een niet heeft, heeft de ander wel. Heb je van de Metal Card bij Bunq de ‘Founders edition’?

[Voor 22% gewijzigd door Datisraar op 04-01-2021 17:52]

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Ik heb toch eindelijk de stap gemaakt om mijn bunq accounts op te zeggen. Voor mij is de reden een combinatie van steeds slechtere service, (was sinds 2016 klant), een verslechterde app en daar tegenover steeds hogere kosten. Helaas maakt bunq opzeggen niet erg makkelijk kwam ik achter.

Ik zat zowel zakelijk als privé bij bunq maar zodra ik prive opzegde had ik geen toegang meer tot het zakelijk account was nog wel actief was. Blijkbaar heeft bunq je persoonlijke identiteit nodig kwam ik achter nadat de klantenservice na lange tijd pas reageerde, maar dit wordt uiteraard nergens vermeld in de app of tijdens het opzegproces. Ook lijkt bunq gegevens helemaal niet te verwijderen omdat je met een enkele klik je account weer kunt openen en alles terug kunt halen. Daarbij is het stomme dat zelfs als ik mijn persoonlijke account nu door laat lopen zonder actieve rekeningen dat de klantenservice nog steeds beweerd dat je 8 euro per maand gefactureerd krijgt (van welk rekeningnummer ze dat dan willen doen konden ze me niet uitleggen).

Al met al dus weer een hoop gezeur en precies de reden waarom ik opstap. Ik vind het ontzettend jammer want bunq heeft wel het meest complete dienstenaanbod wat ik zoek vergeleken met andere banken en hun V2 app was ongeëvenaard. Ik vind echter dat ze voor een bank waar je je geld stalt toch iets teveel ongein uithalen.
Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True