En die cashback betaald de ondernemer dus. Leuk.Sando schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:39:
[...]
[...]
Promotie kost altijd geld. Het hoeft niet perse uit hun eigen marge te komen. Je betaalt tenslotte vaak ook voor een betaalpakket. Er is dus genoeg speelruimte én het is geen "volslagen onzin" om een MasterCard/Visa te gebruiken. Althans, als dit soort acties niet te min voor je zijn:
N26: 0.1% cashback
Curve: 1% cashback bij geselecteerde winkels
Crypto dot com (CDC): 1 - 5% cashback
CDC bij Aldi en Lidl: Tijdelijk 10% cashback van april tot september als coronahulp (natuurlijk gewoon promotie)
Dat is niet waar. Aldi en Lidl hebben niks met die actie te maken.slijkie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:49:
[...]
En die cashback betaald de ondernemer dus. Leuk.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
En het heeft ook niet zoveel met cashback te maken, want je krijgt het uitgekeerd in Mickey Mouse Money, en pas nadat je een bedrag geparkeerd hebt bij de uitgever van datzelfde MMM.Sando schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:51:
[...]
Dat is niet waar. Aldi en Lidl hebben niks met die actie te maken.
Overigens... heb ik nu even nagekeken hoeveel bunq nu ontvangt op jaarbasis uit interchange. Dat was in 2018 € 208.696, en dat is in 2019 € 1.021.687, een groei van 489% qua inkomsten dus. Uiteraard als je veronderstelt dat die budgetregel 100% interchange is, en ik vermoed dat dat ongeveer zo is.
En dan vind ik het van bunq zo gek nog niet dat ze dat Mickey mouse geld niet proberen om te zetten in kado's maar in iets maatschappelijke - zo als een boompje of 1000000Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:44:
[...]
En het heeft ook niet zoveel met cashback te maken, want je krijgt het uitgekeerd in Mickey Mouse Money, en pas nadat je een bedrag geparkeerd hebt bij de uitgever van datzelfde MMM.
Bedoel je CRO? Ik gebruik ze alle 3, en bij alle 3 kan je dat Mickey Mouse geld gewoon weer uitgeven met je creditcard.Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:44:
[...]
En het heeft ook niet zoveel met cashback te maken, want je krijgt het uitgekeerd in Mickey Mouse Money, en pas nadat je een bedrag geparkeerd hebt bij de uitgever van datzelfde MMM.
Lomp gezegd interesseert het mij niet zoveel wie de aap aankleedt en hoe ze de aap aankleden, als hij maar voor me danst.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Vandaag heeft Bunq vanuit het niets m’n account geblokkeerd en verwijderd en me een mail gestuurd naar welke bank m’n openstaande saldo gestort moet worden. Ze geven geen enkele uitleg, reageren niet op de chat of mail... Mocht er al een onderzoek gedaan zijn of lopen (ik zou echt niet weten waarom) waarom geven ze dan wel direct mijn hele openstaande saldo vrij om naar een andere bank te kunnen?
Het enige wat ik kan bedenken: ik heb 2 refunds aangevraagd van afschrijvingen vanuit Bunq zelf.
1. Ik had een pas aangevraagd , en deze direct geannuleerd omdat ik de verkeerde had aangevraagd, zodat ik de aanvraag opnieuw kon doen. Wel had ik die 9 euro voor dat eerste pasje dus terug gevraagd, met bovenstaand uitleg er netjes bij.
2. Ik had 3 dagen geleden betaald voor m’n premium account maar was daarna bij anderen in een pack aangesloten. Ik dacht : nu betaal ik eigenlijk dubbel voor deze maand, dus ik probeer gewoon het geld terug te vragen en misschien heb ik geluk.
Maar dit zijn toch geen redenen om zonder waarschuwing zomaar iemands account direct te verwijderen? Gelukkig krijg ik dus m’n geld binnen enkele dagen op m’n andere rekening bij ING (gelukkig had ik die nog net niet opgezegd, want ik was bezig alles naar Bunq over te zetten) dus het geld is niet echt bevroren.
Maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik had zo’n goed gevoel bij Bunq maar nu heb ik een hele nare smaak aan deze bank. Ik ben me alvast aan het oriënteren op een andere online bank, welke bank lijkt het meeste op Bunq (qua app en features dan, niet qua klantenbeleid
)
Het enige wat ik kan bedenken: ik heb 2 refunds aangevraagd van afschrijvingen vanuit Bunq zelf.
1. Ik had een pas aangevraagd , en deze direct geannuleerd omdat ik de verkeerde had aangevraagd, zodat ik de aanvraag opnieuw kon doen. Wel had ik die 9 euro voor dat eerste pasje dus terug gevraagd, met bovenstaand uitleg er netjes bij.
2. Ik had 3 dagen geleden betaald voor m’n premium account maar was daarna bij anderen in een pack aangesloten. Ik dacht : nu betaal ik eigenlijk dubbel voor deze maand, dus ik probeer gewoon het geld terug te vragen en misschien heb ik geluk.
Maar dit zijn toch geen redenen om zonder waarschuwing zomaar iemands account direct te verwijderen? Gelukkig krijg ik dus m’n geld binnen enkele dagen op m’n andere rekening bij ING (gelukkig had ik die nog net niet opgezegd, want ik was bezig alles naar Bunq over te zetten) dus het geld is niet echt bevroren.
Maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik had zo’n goed gevoel bij Bunq maar nu heb ik een hele nare smaak aan deze bank. Ik ben me alvast aan het oriënteren op een andere online bank, welke bank lijkt het meeste op Bunq (qua app en features dan, niet qua klantenbeleid

Het gaat zelfs zover dat het lokale buurtsuper winkeltje van de Spar hier bij ons inmiddels debit Visa en MasterCard accepteert, maar de grote AH XL winkel vlakbij, niet. Bizar anno 2020.Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:00:
[...]
Ah ok. Dacht dat die PIN-terminals zo universeel waren dat dat overal wel hetzelfde was. Ik ga meestal toch naar de Jumbo 😅 maar wel bizar dat AH dat niet invoert, alleen al om al hun filialen op (extreem) toeristische plekken. Daar loop je denk ik gewoon echt inkomsten op mis, of moet je elke dag klanten die af willen rekenen cash geld bij de bank laten halen.
[ Voor 48% gewijzigd door Datisraar op 06-09-2020 17:59 ]
Dat is de welkom die je bij bunq kan verwachten. De klant is niet koning. bunq is koning in hun ogen en de klanten zijn loyale volgers. Ook hoeft de koning niks uit te leggen waarom die wat doet. In dit geval jou account zomaar opzeggen.Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:01:
Vandaag heeft Bunq vanuit het niets m’n account geblokkeerd en verwijderd en me een mail gestuurd naar welke bank m’n openstaande saldo gestort moet worden. Ze geven geen enkele uitleg, reageren niet op de chat of mail... Mocht er al een onderzoek gedaan zijn of lopen (ik zou echt niet weten waarom) waarom geven ze dan wel direct mijn hele openstaande saldo vrij om naar een andere bank te kunnen?
Maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik had zo’n goed gevoel bij Bunq maar nu heb ik een hele nare smaak aan deze bank. Ik ben me alvast aan het oriënteren op een andere online bank, welke bank lijkt het meeste op Bunq (qua app en features dan, niet qua klantenbeleid)
Je zou verwachten dat ik het gevoel zou krijgen bij het lezen van jou post zou zijn ‘wat raar’ of ‘vreemd’. Maar het verbaast mij niks, hoor die verhalen regelmatig. bunq’s way or the highway. (En eigenlijk is bunq dus Ali hé, rest daar heeft geen drol te zeggen/willen)
Wat zijn dan de alternatieven voor Bunq? Met dit soort verhalen vind ik het zelf ook wel mooi geweest en die app is eigenlijk nog steeds erg matig sinds de update. Liever een betrouwbare bank waar niet zo'n leipo aan het roer staat...
In zijn algemeenheid... als het gaat om een case ihkv de Wwft mag een bank ook daar ook in de regel helemaal geen mededelingen over doen van de wet.slijkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:24:
[...]
Ook hoeft de koning niks uit te leggen waarom die wat doet. In dit geval jou account zomaar opzeggen.
Dus zo zie je maar... ook een Koning heeft het niet altijd voor het zeggen
Tuurlijk, want iemand die in overtreding is zal dan ook direct hun verhaal hier posten. We kunnen ook accounts van terroristen erbij halen of allemaal andere onzinnige irrelevante zaken, heel erg nuttig.John Do NL schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:32:
[...]
In zijn algemeenheid... als het gaat om een case ihkv de Wwtt mag een bank ook daar ook in de regel helemaal geen mededelingen over doen van de wet.
Dus zo zie je maar... ook een Koning heeft het niet altijd voor het zeggen
We kunnen het ook hebben over een eventuele aardbeving die in de regio Groningen zou kunnen gebeuren, waardoor er een kabelbreuk komt bij een thuiswerker van bunq, die net perongeluk geen reden kan geven aan de gebruiker. Oftewel, totaal offtopic en irrelevante dingen doen er hier niet toe en zorgen dat het topic steeds meer verder ‘off’ gaat.
Plus, het is WWFT trouwens.
[ Voor 25% gewijzigd door slijkie op 06-09-2020 19:57 ]
Het was volledig on topic. Jij wekte namelijk de suggestie alsof een bunq maar altijd expres zwijgt, dus ik nuanceerde dat door aan te geven dat een bank in de regel geen mededelingen over mag doen. En naast weggeving is het ook verstandig om geen details te geven, dat geeft alleen maar kwaadwillende meer inzicht in criteria of monitoring doe men hanteerd.slijkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:52:
[...]
Tuurlijk, want iemand die in overtreding is zal dan ook direct hun verhaal hier posten. We kunnen ook accounts van terroristen erbij halen of allemaal andere onzinnige irrelevante zaken, heel erg nuttig.
We kunnen het ook hebben over een eventuele aardbeving die in de regio Groningen zou kunnen gebeuren, waardoor er een kabelbreuk komt bij een thuiswerker van bunq, die net perongeluk geen reden kan geven aan de gebruiker. Oftewel, totaal offtopic en irrelevante dingen doen er hier niet toe en zorgen dat het topic steeds meer verder ‘off’ gaat.
Plus, het is WWFT trouwens.
En ja... ook criminelen plaatsen reviews of zijn actief op forums. Dus ook dat was on topic.
Als bunq helemaal niet reageert dan kunnen we er op rekenen dat John Do NL wel een reden kan bedenken waarom dat redelijk zou zijn. Maar omdat bunq helemaal niet reageert kan de klant noch wij weten wat de werkelijke reden is.John Do NL schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:09:
Het was volledig on topic. Jij wekte namelijk de suggestie alsof een bunq maar altijd expres zwijgt, dus ik nuanceerde dat door aan te geven dat een bank in de regel geen mededelingen over mag doen. En naast weggeving is het ook verstandig om geen details te geven, dat geeft alleen maar kwaadwillende meer inzicht in criteria of monitoring doe men hanteerd.
En ja... ook criminelen plaatsen reviews of zijn actief op forums. Dus ook dat was on topic.
Als bunq netjes reageert en schrijft dat ze geen mededelingen mogen doen vanwege de Wwft dan is dat in ieder geval duidelijk voor de klant. De politie mag ook heel vaak geen mededelingen doen vanwege privacywetgeving. Dat zeggen ze dan ook gewoon. Maar helemaal niet reageren is volgens mij niet de bedoeling in een dienstverlener klant relatie.
Tuurlijk, geen mededelingen kunnen / mogen doen, betekent inderdaad niet dat je dan iemand moet negerenditto4076 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:26:
[...]
Als bunq netjes reageert en schrijft dat ze geen mededelingen mogen doen vanwege de Wwft dan is dat in ieder geval duidelijk voor de klant. De politie mag ook heel vaak geen mededelingen doen vanwege privacywetgeving. Dat zeggen ze dan ook gewoon. Maar helemaal niet reageren is volgens mij niet de bedoeling in een dienstverlener klant relatie.
Verwijderd
Ik mag nog ‘blij’ zijn denk ik dat ze direct actief aanbieden om het geld naar een andere rekening te storten. Ik had namelijk net het geld van m’n spaarrekening en budget voor deze maand overgezet omdat ik vertrouwd met Bunq begon te raken.slijkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:24:
[...]
Dat is de welkom die je bij bunq kan verwachten. De klant is niet koning. bunq is koning in hun ogen en de klanten zijn loyale volgers. Ook hoeft de koning niks uit te leggen waarom die wat doet. In dit geval jou account zomaar opzeggen.
Je zou verwachten dat ik het gevoel zou krijgen bij het lezen van jou post zou zijn ‘wat raar’ of ‘vreemd’. Maar het verbaast mij niks, hoor die verhalen regelmatig. bunq’s way or the highway. (En eigenlijk is bunq dus Ali hé, rest daar heeft geen drol te zeggen/willen)
Als ik een crimineel was die bewust iets illegaals had gedaan, dan wist ik dat en dan had ik ook er niets aan om hier te vragen/klagen. Die ene slechte post meer of minder zal Bunq niet raken. Wellicht dat er misschien wel meer mensen dit gehad hebben en later gedeblokkeerd werden of tips hadden.
Wat ik me zat te bedenken: ik speel af en toe wel eens mee bij de Toto , en Bunq geeft in de voorwaarden aan streng tegen o.a. gokken en wedden te zijn. Nu was m’n allerlaatste transactie ca. 100 euro winst die ik liet uitkeren vanuit Toto. Beetje vergezocht dit? of zullen ze echt (random) checks doen wat dit betreft. Toto is gewoon van de Nederlandse overheid en 100 % legaal. Dit zou wel heel ver gaan.
Verwijderd
Ronduit asociaal. Ten eerste kun je je dan niet verdedigen (alsof Bunq perfect is en nooit een fout maakt) en ten tweede: ik heb volgens hen blijkbaar iets fout gedaan maar heb nog steeds geen idee wat.John Do NL schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:31:
[...]
Tuurlijk, geen mededelingen kunnen / mogen doen, betekent inderdaad niet dat je dan iemand moet negeren
Ze jagen nu keihard een klant weg die helemaal fan was van de app en volledig naar Bunq aan het overstappen was, om daar jaren te blijven.
Ik vraag me af of Bunq wel eens meeleest op dit soort pagina’s, maar helemaal niet communiceren is het slechtste wat je kan doen als bedrijf. Als ik nou een mail/bericht stuurde waarin ik ze helemaal verrot schold met ziektes en bedreigingen dan hebben ze gelijk dat ze er niet op reageren (hoewel de meeste bedrijven zelfs dan volgens mij nog wel een zakelijke reactie terugsturen dat ze niet meer wensen te communiceren) maar iemand die gewoon netjes vraagt wat er aan de hand is en er in gesprek over wil niet eens een reactie sturen?
Zelden zo’n onklantvriendelijke, arrogante en autistische (niets tegen echte mensen met autisme) ‘klantenservice’ als die van Bunq meegemaakt.
Ik zou het iedereen afraden Bunq als ‘eerste’ bankrekening te gebruiken als je niet zomaar voor een paar dagen of langer niet bij al je geld wilt kunnen.
Nu maar op zoek naar een alternatief. KNAB en N26 staan voorop, maar die hebben elk hun nadelen.
Revolut is bezig met iDeal ondersteuning voor betalingen, dus nog ff en je kan dan overal met waar je met iDeal kan betalen, ook betalen met Revolut. Prima alternatief, die ook nog eens gratis is.TheJVH schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:41:
Wat zijn dan de alternatieven voor Bunq? Met dit soort verhalen vind ik het zelf ook wel mooi geweest en die app is eigenlijk nog steeds erg matig sinds de update. Liever een betrouwbare bank waar niet zo'n leipo aan het roer staat...
Nah, ik dacht meer aan ASN, ik heb eerlijk gezegd niet meer zo'n vertrouwen in bank-startups. Enige nadeel van ASN zie ik dat je niet meerdere rekeningen kan maken.Devaqto schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:00:
[...]
Revolut is bezig met iDeal ondersteuning voor betalingen, dus nog ff en je kan dan overal met waar je met iDeal kan betalen, ook betalen met Revolut. Prima alternatief, die ook nog eens gratis is.
Heb je een bron? Maakt Revolut namelijk nog interessanter.Devaqto schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:00:
[...]
Revolut is bezig met iDeal ondersteuning voor betalingen, dus nog ff en je kan dan overal met waar je met iDeal kan betalen, ook betalen met Revolut. Prima alternatief, die ook nog eens gratis is.
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
https://community.revolut...op-up-method-ideal/722/33UnitedJunk schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:11:
[...]
Heb je een bron? Maakt Revolut namelijk nog interessanter.
Blijkbaar heeft Customer Service bevestigd dat het in de pijplijn zit.
Je kan tot 10 spaarrekeningen met IBAN maken, zeker niet perfect maar beter dan niets.TheJVH schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:49:
[...]
Nah, ik dacht meer aan ASN, ik heb eerlijk gezegd niet meer zo'n vertrouwen in bank-startups. Enige nadeel van ASN zie ik dat je niet meerdere rekeningen kan maken.
Er zijn verschillende "bronnen" te vinden, hier op Tweakers door DaveFlash:UnitedJunk schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:11:
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63442080
Zo was ik ook, totdat Joint opeens opgezegd werd. Had al mijn geld bij bunq en vond ING maar statisch. Halfjaar verder en ik spaar weer flink wat rentepunten, heb het debacle v3 niet meegemaakt en krijg ook geen e-mailtjes meer met de vraag of ik wel genoeg bomen plantVerwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:49:
[...]
Ze jagen nu keihard een klant weg die helemaal fan was van de app en volledig naar Bunq aan het overstappen was, om daar jaren te blijven.
Currence iDEAL BV heeft dit onlangs zelf aangegeven. Zie TexMex in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)"UnitedJunk schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:11:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door TexMex op 07-09-2020 14:10 ]
Weet iemand wat de verwerkingstijd is tussen bunq>ing ?
Gisteren heeft iemand geld naar mij overgemaakt. Geen betaalverzoek
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Gewoon, de normale? Volgende werkdag. Meestal krijg ik rond 9 a 10 de stortingen binnen bij bunq vanaf andere banken de dag ervoor.sten123 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:11:
Volgens mij is dat 1 werkdag, omdat ING niet de Europese instant transacties ondersteunt en bunq niet de Nederlandse.sten123 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:11:
Zie: https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Verwijderd
Uitgaand bunq app afgedekt met AdGuard pro gelukkigUnitedJunk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:12:
De "Us" tab heeft een update gekregen, met nog meer insides.. [Afbeelding]
Focus leggen op 'social' rotsooi ipv de huidige bugs fixen... Geniaal.UnitedJunk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:12:
Hmm, ziet er wel gelikt uit... en ook nuttiger. Maar nu was het al een tijdje al meer dan alleen Insta 👌UnitedJunk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:12:
De app opent op het “Me” scherm (overzicht van oa je rekeningen)JDFS schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:36:
Is de Us tab ook waar de pagina waar bunq op opent?
Zou fijn zijn als ze weer zoals vroeger met échte features komenJohn Do NL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:55:
[...]
Hmm, ziet er wel gelikt uit... en ook nuttiger. Maar nu was het al een tijdje al meer dan alleen Insta 👌
Geduld is schone zaakUnitedJunk schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:05:
[...]
Zou fijn zijn als ze weer zoals vroeger met échte features komen
Je leest een post op ‘Tweakers’ hé? Dus TECH features. Geen insta-rommel, geen greenwashing troep, geen influencers die een regenboog gaan tekenen. Of andere poes-pas. Gewoon keiharde tech. API mogelijkheiden, andere speciale features wat met core-banking te maken hebben.John Do NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:16:
[...]
Geduld is schone zaakKomen gegarandeerd nog wel meer gave features aan. Gewoon het US scherm in de gaten houden 😅
Dat is wat de echte Tweakers willen. Tot en met V2 was dit zo. Dus we zullen zien of ze met V4 nog meer bullsh*t gaan doorvoeren of terug naar de oorspronkelijke roots gaat. Plus dat Ali met z’n tengels van de UX afblijft.
Ze hadden recent nog meer info toegevoegd aan hun API m.b.t je kaarten.slijkie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:24:
[...]
Je leest een post op ‘Tweakers’ hé? Dus TECH features. Geen insta-rommel, geen greenwashing troep, geen influencers die een regenboog gaan tekenen. Of andere poes-pas. Gewoon keiharde tech. API mogelijkheiden, andere speciale features wat met core-banking te maken hebben.
Dat is wat de echte Tweakers willen. Tot en met V2 was dit zo. Dus we zullen zien of ze met V4 nog meer bullsh*t gaan doorvoeren of terug naar de oorspronkelijke roots gaat. Plus dat Ali met z’n tengels van de UX afblijft.
“bunq API update: Improved card order tracking, how to share apps on bunq Apps, new SDK version” by bunq https://link.medium.com/E6xVaNTFH9
Ook als Tweaker kijk ik naar meer dan een api. Dus ui, greenwashing en insta tellen ook gewoon mee
Moet zeggen dat je kan vinden van greenwashing wat je wilt, maar als ze werkelijk een miljoen bomen hebben gepland ze toch redelijk aanpoten
[ Voor 15% gewijzigd door Batavia op 11-09-2020 23:37 ]
Waarom ben je actief op dit forum? Je weet dat de gemiddelde Tweaker Bunq niet echt meer hoog heeft zitten. Je krijgt eigenlijk alleen maar negatieviteit op je dak. Stop feeding the trolls.John Do NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:16:
[...]
Geduld is schone zaakKomen gegarandeerd nog wel meer gave features aan. Gewoon het US scherm in de gaten houden 😅
Tevens kunnen ze je misschien beter op Together gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door JWHtje op 14-09-2020 13:18 ]
Ben wel blij dat @John Do NL erg actief is. Net zoals users die net aan de andere kant zitten.JWHtje schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:17:
[...]
Waarom ben je actief op dit forum? Je weet dat de gemiddelde Tweaker Bunq niet echt meer hoog heeft zitten. Je krijgt eigenlijk alleen maar negatieviteit op je dak. Stop feeding the trolls.
Tevens kunnen ze je misschien beter op Together gebruiken
Zou wel erg jammer zijn als je enkel rond de middellijn mag zitten(wat die dan ook moge zijn).
En je aanname dat de gemiddelde tweaker bunq niet meer hoog heeft zitten baseer je hoop ik niet enkel op dit topic?
Als bunq mij niet meer bevalt dan neem ik wel weer een andere bank.
@John Do NL is hier hartstikke welkom. Alle meningen moeten hier geuit kunnen worden, hoe ongeloofwaardig ze soms ook lijken. Als betaald dan wel onbetaald medewerker van bunq (moderator op Together), die hier soms zelfs de klantenservice op zich lijkt te nemen, zou het wat mij betreft wel handiger zijn als hij vanuit een herkenbaar bedrijfsaccount reageert. Dan zijn zijn berichten wat makkelijker te duiden zijn. Maar zelfs dat is uiteindelijk aan hem zelf.
[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 14-09-2020 13:54 ]
Ze mogen er wel eens duidelijker over zijn dat je account sluiten via de app eigenlijk alleen deactiveren is en niet opzeggen.
Kwam daar ook achter omdat ik nog mailtjes kreeg over een bijna verlopen pas. De ks, weliswaar in het Engels maar wel vrij vlot, wist prima te bevestigen dat ik dat al via de app gedaan had, maar echt opzeggen moest ik nog expliciet bevestigen want dat moesten ze handmatig doorvoeren.
Kwam daar ook achter omdat ik nog mailtjes kreeg over een bijna verlopen pas. De ks, weliswaar in het Engels maar wel vrij vlot, wist prima te bevestigen dat ik dat al via de app gedaan had, maar echt opzeggen moest ik nog expliciet bevestigen want dat moesten ze handmatig doorvoeren.
Het is nu ook duidelijk, Iedereen die geen officieel BUNQ bedrijfs account heeft spreekt dus NIET namens bunq.TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:31:
@John Do NL is hier hartstikke welkom. Alle meningen moeten hier geuit kunnen worden, hoe ongeloofwaardig ze soms ook lijken. Als betaald dan wel onbetaald medewerker van bunq (moderator op Together), die hier soms zelfs de klantenservice op zich lijkt te nemen, zou het wat mij betreft wel handiger zijn als hij vanuit een herkenbaar bedrijfsaccount reageert. Dan zijn zijn berichten wat makkelijker te duiden zijn. Maar zelfs dat is uiteindelijk aan hem zelf.
En bunq staat dus ook niet achter de standpunten van welke gebruiker dan ook.
Lijkt me niet heel moeilijk.

Dan is het mijns inziens ook verstandiger om klantenservice-achtige opmerkingen als "Gil als je nog andere vragen of opmerkingen hebt! Fijne avond!" achterwege te laten. Dit wekt toch duidelijk de indruk dat je met een actieve bunq-medewerker te maken hebt. Dat mag uiteraard, maar ik mag daar vervolgens weer het mijne van vinden...
“Wat vervelend dat je vertrekt!”TexMex schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:53:
Dan is het mijns inziens ook verstandiger om klantenservice-achtige opmerkingen als "Gil als je nog andere vragen of opmerkingen hebt! Fijne avond!" achterwege te laten. Dit wekt toch duidelijk de indruk dat je met een actieve bunq-medewerker te maken hebt. Dat mag uiteraard, maar ik mag daar vervolgens weer het mijne van vinden...
Maar zoals anderen hier al aangaven, iedereen is welkom zolang het hier netjes blijft. Of je nou voor of tegen bent. Maakt allemaal niet zoveel uit.
Enkele zien heel graag nieuwe gebruikers voor bunq en zullen ook graag daar pro-actief aan meehelpen, en de negatieve mensen vragen ‘waarom ben je hier nog?’.
De andere waarschuwen graag nieuwe mensen voor bunq door hun slechte ervaringen, zoals in meerdere delen van GoT voorkomt. Dit is iemand dan overkomen en hoopt dat zijn mede-mens dit niet ook overkomt. Dit is natuurlijk een doorn-in-het oog voor de superfans, aangezien ze dat als verleden tijd zien en het liefst onder het tapijt weggemoffelt zien.
Svp de discussie over individuele users achterwege laten. Mocht je het idee hebben dat iemand een bedrijfsaccount nodig heeft, dan kun je een TR inschieten. Voor uitleg of andere vragen kun je ook altijd even een mod een DM sturen. Verder is iedereen hier gelijk: users die hier graag praten, discussiëren of anderen helpen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Even ontopic dan maar. Ik heb last van het feit dat de app veel energie van mij Note 10+ lijkt te vragen op de achtergrond. Soms op dagen wel 6%. Ik probeer de app in deep sleep te zetten maar de app wil daar heel graag uit en meestal lukt het de app na een dag of 2 a 3 om uit het lijstje deep sleeping apps te komen. Heeft iemand anders hier last van of gehad en een tip hoe dit op te lossen is. Is zie op together alleen maar oude topics.
Daarnaast wil de tap & pay functionaliteit steeds na een paar weken 'uitvallen'. Dan moet de tap and pay recharge doen maar dat lukt niet en tot ik het app van bunq verwijder en opnieuw installeer kan ik met geen mogelijkheid tap and pay gebruiken. Heb al geprobeerd op tap and pay te deactiveren en nfc uit te schakelen de telefoon te herstarten, nfc aan te zetten en dan proberen tap and pay weer te activeren maar blijf een foutmelding krijgen totdat ik de app opnieuw installeer. Iemand daar een oplossing voor?
Daarnaast wil de tap & pay functionaliteit steeds na een paar weken 'uitvallen'. Dan moet de tap and pay recharge doen maar dat lukt niet en tot ik het app van bunq verwijder en opnieuw installeer kan ik met geen mogelijkheid tap and pay gebruiken. Heb al geprobeerd op tap and pay te deactiveren en nfc uit te schakelen de telefoon te herstarten, nfc aan te zetten en dan proberen tap and pay weer te activeren maar blijf een foutmelding krijgen totdat ik de app opnieuw installeer. Iemand daar een oplossing voor?
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee hebt. In juni 2020 heb ik mijn Bunq account gesloten.
In september 2020 heeft een webshop een refund gedaan naar dat Bunq account.
Stom natuurlijk dat ik dat niet heb tegengehouden maar het is nu eenmaal gebeurt. (refund was enigzins onverwachts)
Webshop houdt zich van de domme en zegt het geld niet teruggekregen te hebben van Bunq.
Het lijkt me sterk dat het geld wel naar Bunq is gegaan. Immers mijn account was gesloten.
Is het mogelijk een verklaring te krijgen dat ik mijn account gesloten was op het moment van overschrijving?
Iemand anders uberhaupt hier ervaring mee?
Stom natuurlijk dat ik dat niet heb tegengehouden maar het is nu eenmaal gebeurt. (refund was enigzins onverwachts)
Webshop houdt zich van de domme en zegt het geld niet teruggekregen te hebben van Bunq.
Het lijkt me sterk dat het geld wel naar Bunq is gegaan. Immers mijn account was gesloten.
Is het mogelijk een verklaring te krijgen dat ik mijn account gesloten was op het moment van overschrijving?
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Ik heb zelf onlangs nog meegemaakt dat als iemand iets overboekt naar een gesloten rekening, het bedrag dan automatisch wordt teruggestort naar de afzender. Zo heb ik dat ook al eens van anderen begrepen.Beta schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:52:
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee hebt. In juni 2020 heb ik mijn Bunq account gesloten.
Als je een mail stuurt naar support@bunq.com vanaf het account waarmee je bij bunq bekend was, en je voeg details over de betaling bij.. dan kan bunq een onderzoek er naar starten. Dan heb je in elk geval at the end een bevestiging vanuit bunq.
iPhone kopenLimbeckx schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:59:
Even ontopic dan maar. Ik heb last van het feit dat de app veel energie van mij Note 10+ lijkt te vragen op de achtergrond. Soms op dagen wel 6%. Ik probeer de app in deep sleep te zetten maar de app wil daar heel graag uit en meestal lukt het de app na een dag of 2 a 3 om uit het lijstje deep sleeping apps te komen. Heeft iemand anders hier last van of gehad en een tip hoe dit op te lossen is. Is zie op together alleen maar oude topics.
Inmiddels is dit gelukt. Heb nu het kosteloze Travel abonnement. Omzetten kon ik niet zelf (kreeg melding over lopende overstapservice) maar is gelukt met hulp van een Bunq medewerker via de chat.JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Volgens de voorwaarden hoef je alleen te betalen als je zelf de overstapservice stop zet of bunq/de oude bank denkt dat je aan het frauderen bent geweest.
[...]
Volgens mij niet, ten eerste worden alle automatische incasso's niet toegestaan bij een Travel abonnement en is het dus geen "gewone bankrekening" (maar tokyotech in "Discussie over & Ervaringen met bunq" zegt dat het wel zou mogen). In jouw geval zal als tweede eerder problemen geven met de voorwaarden van de Overstapservice dat je geen overstap kan aanvragen als er minder dan 3 maanden een overstapservice actief was. zie artikel 4.1.
Heb je heel veel incasso's en kan je die niet met een avondje websites aflopen allemaal omzetten naar een andere bankrekening? Dan heb je de overstapservice helemaal niet nodig.
"<gebruiker> heeft u verwijderd uit een bunq pack". Geen bericht vooraf of zo
.
Gelukkig zijn er meer packs. Betaaldata in bunq zien er wel meteen goed uit: direct na het verwijderen uit het pack een premium subscription, nu weer een bunq pack met €0,- lopende kosten.
Was even bang dat ze direct een maand premium in rekening zouden brengen, maar gelukkig niet

Gelukkig zijn er meer packs. Betaaldata in bunq zien er wel meteen goed uit: direct na het verwijderen uit het pack een premium subscription, nu weer een bunq pack met €0,- lopende kosten.
Was even bang dat ze direct een maand premium in rekening zouden brengen, maar gelukkig niet
De bunq invoice diff count staat voor deze maand op
208571
Vorige maand stond die op
188,159
Na een dip staat die dus hoger dan de piek van toen gregory nog updates had
https://gregoryg.dev/bunq/invoices (piek 198975)
208571
Vorige maand stond die op
188,159
Na een dip staat die dus hoger dan de piek van toen gregory nog updates had
https://gregoryg.dev/bunq/invoices (piek 198975)
[ Voor 39% gewijzigd door Batavia op 16-09-2020 16:30 ]
Daarom gaat het bericht ook over dingen die succesvolle mensen doet, gezien bunq nou niet de goede kant op gaat is het bericht van best accuraat kaliber.Patrock schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:46:
Moest net even lachen, Bunq post op facebook een artikel over 5 dingen die succesvolle mensen doen.
Vooral punt 2 is grappig!
https://www.bunq.com/blog...ssful-people-do-every-day
oh en punt 5 ook wel.
Ik kom even mijn frustratie hier uiten hoor. Ik heb nu meer dan een jaar een business account bij Bunq voor mijn eenmanszaak, weinig problemen mee gehad. Soms werkt die hand-verificatie echt ruk maar uiteindelijk werkt het.
Maar nu heb ik het probleem dat ik de Bunq-rekening opnieuw moet koppelen met mijn boekhoudpakket. Kwestie van oauth, geen probleem. Maar ik krijg aan 1 stuk door errors in de bunq app hierbij, blijkbaar moet ik ook een persoonlijk account hebben en dat moet er aan gekoppeld zijn ofzo. Nu ben ik bij de stap dat ik een geslacht moet kiezen, maar zodra ik dit doe krijg ik een "gebruiker niet gevonden" error.
Op een ander scherm moet ik mijn 6-cijferige pincode invullen en meteen daarna kom ik op een errorpage.
De support via chat werkt echt voor geen meter, ik moet steeds screenshots sturen en alles via mn telefoontje uittypen en alles moet in het engels, krijg steeds van iemand anders antwoord en als ik na 5 minuten niet reageer al een bericht "i see that you are busy right now". vervolgens zeggen ze "please let me check" en hoor je weer een halfuur niks van ze.
Heb het gevoel dat ze meer bezig zijn om zo 'woke' mogelijk te zijn ipv een stabiele app neer te zetten. Erg frustrerend want kan al weken mijn administratie niet doen...
Kijk dit bedoel ik, ik krijg nu net dit als antwoord op mijn vraag:
https://i.imgur.com/HzfG4d3.png
Maar nu heb ik het probleem dat ik de Bunq-rekening opnieuw moet koppelen met mijn boekhoudpakket. Kwestie van oauth, geen probleem. Maar ik krijg aan 1 stuk door errors in de bunq app hierbij, blijkbaar moet ik ook een persoonlijk account hebben en dat moet er aan gekoppeld zijn ofzo. Nu ben ik bij de stap dat ik een geslacht moet kiezen, maar zodra ik dit doe krijg ik een "gebruiker niet gevonden" error.
Op een ander scherm moet ik mijn 6-cijferige pincode invullen en meteen daarna kom ik op een errorpage.
De support via chat werkt echt voor geen meter, ik moet steeds screenshots sturen en alles via mn telefoontje uittypen en alles moet in het engels, krijg steeds van iemand anders antwoord en als ik na 5 minuten niet reageer al een bericht "i see that you are busy right now". vervolgens zeggen ze "please let me check" en hoor je weer een halfuur niks van ze.
Heb het gevoel dat ze meer bezig zijn om zo 'woke' mogelijk te zijn ipv een stabiele app neer te zetten. Erg frustrerend want kan al weken mijn administratie niet doen...
Kijk dit bedoel ik, ik krijg nu net dit als antwoord op mijn vraag:
https://i.imgur.com/HzfG4d3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Cornholio op 21-09-2020 15:47 ]
Ik heb sinds de laatste update het probleem dat ideal betalingen de app openen, maar deze blijft dan gewoon op het overzicht scherm. Als ik de app dan sluit en opnieuw de ideal betaling initieer dan gaat het wel goed en kan ik de betaling goedkeuren. Ik moet het nu dus elke keer 2x doen. Meer mensen hier last van?
Is de app niet te gebruiken wegens onderhoud? Ik krijg deze melding als ik probeer in te loggen en er wordt doorverwezen naar Twitter, maar daar zie ik ook geen vermelding van het onderhoud.
volgens status.bunq.com is er momenteel een outage. Kan ook best zijn dat dit ongepland onderhoud is, bv vanwege een incident. Lets me see what I can find outoohh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:29:
Is de app niet te gebruiken wegens onderhoud? Ik krijg deze melding als ik probeer in te loggen en er wordt doorverwezen naar Twitter, maar daar zie ik ook geen vermelding van het onderhoud.
https://twitter.com/bunq/status/1308490283861106690oohh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:29:
Ze waren met mooie dingen voor ons bezig
Maar goed, alles is weer up and running!
Momenteel is Bunq mijn enige bank. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd voel ik mij niet meer zo prettig om Bunq als enige bank te hebben. Waar ik naartoe wil (voor nu) is een rekening hebben bij een grootbank waar 't salaris op gestort word, alle vaste lasten vanaf gaan en spaargeld gestald wordt. Bunq wil ik vooralsnog houden voor de potjes, online passen etc.
Mijn vragen zijn:
- Zijn er meerdere mensen die zo een constructie hebben n.a.v de ontwikkelingen rondom Bunq
- Welke bank hebben jullie gekozen en waarom
Momenteel ben ik aan het kijken naar ASN.
Mijn vragen zijn:
- Zijn er meerdere mensen die zo een constructie hebben n.a.v de ontwikkelingen rondom Bunq
Het hangt vooral af wat je belangrijk vind. Ik gok dat je in deze constructie geen behoefte hebt aan een bank met toeters en bellen. Als je een bank wilt dat dan toch beetje fatsoenlijk omgaat met je geld, zou ik persoonlijk ASN kiezen.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Momenteel is Bunq mijn enige bank. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd voel ik mij niet meer zo prettig om Bunq als enige bank te hebben. Waar ik naartoe wil (voor nu) is een rekening hebben bij een grootbank waar 't salaris op gestort word, alle vaste lasten vanaf gaan en spaargeld gestald wordt. Bunq wil ik vooralsnog houden voor de potjes, online passen etc.
Mijn vragen zijn:
ASN is prima als basisbank, ik gebruik het sinds 1,5 jaar als 'hoofdbank'. Ik zit er hoofdzakelijk vanwege hun corporate identity en niet zozeer om de features.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Mijn vragen zijn:
Als je de features van bunq gewend bent en actief gebruikt, dan zou ik ASN niet aanraden. Wat ik bij ASN bijvoorbeeld nog mis zijn pushmeldingen bij een transactie en een 'vooruitkijkfunctie', alhoewel dat laatste binnenkort wel geïmplementeerd wordt.
Je zou ook nog eens naar Openbank kunnen kijken. Die is volledig gratis en ook goed te gebruiken als basisbank. Je krijgt alleen wel een Spaans IBAN en geen iDEAL.
Thanks. Klopt ik wil dus ook een hoofdbank hebben en voor nu bunq ernaast.kwon schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:08:
[...]
ASN is prima als basisbank, ik gebruik het sinds 1,5 jaar als 'hoofdbank'. Ik zit er hoofdzakelijk vanwege hun corporate identity en niet zozeer om de features.
Als je de features van bunq gewend bent en actief gebruikt, dan zou ik ASN niet aanraden. Wat ik bij ASN bijvoorbeeld nog mis zijn pushmeldingen bij een transactie en een 'vooruitkijkfunctie', alhoewel dat laatste binnenkort wel geïmplementeerd wordt.
Je zou ook nog eens naar Openbank kunnen kijken. Die is volledig gratis en ook goed te gebruiken als basisbank. Je krijgt alleen wel een Spaans IBAN en geen iDEAL.
Heb je ook een spaarrekening bij ASN. Hoe bevalt dat?
Niet vanwege recente ontwikkelingen, maar ik heb het altijd verstandig gevonden om twee manieren te hebben om te betalen.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
- Welke bank hebben jullie gekozen en waarom.
Mijn salaris rekening is bij de Rabobank. Die hebben Garmin Pay, de enige feature die ik bij Bunq mis 😄
Sinds 2011 heb ik er ook mijn primaire spaarrekening. Again, niet vanwege de features (of rente) maar vanwege de corporate identity. Bevalt verder ook prima. Sinds ik ook mijn betaalrekening primair bij hen heb ondergebracht heb ik het zo ingesteld dat er automatisch maandelijks op een vaste peildatum alles boven € 500 van de betaalrekening wordt afgeroomd en op de spaarrekening wordt gestort. De betaalrekening is overigens ook rentedragend, dus op dat vlak maakt het niet uit.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:25:
[...]
Thanks. Klopt ik wil dus ook een hoofdbank hebben en voor nu bunq ernaast.
Heb je ook een spaarrekening bij ASN. Hoe bevalt dat?
Maar we gaan nu te ver offtopic ben ik bang, voor meer info en vragen kun je kijken in het topic 'Ervaringen met ASN betaalrekening'
Niet zozeer ivm de ontwikkelingen bij bunq, maar "al vanaf het begin" gegaan voor een constructie waarbij zaken worden verdeeld en ik altijd 2 banken gebruik. ING is en blijft mijn hoofdbank. Had kunnen overwegen om alles naar bunq over te zetten, maar gezien de perikelen het afgelopen jaar ga ik dat niet doen en blijf ik lekker bij mijn 'veilige' constructie waarbij salaris bij ING aanwaait en ik x bedrag naar bunq gooi en verdeel over de subrekeningen.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Waar ik naartoe wil (voor nu) is een rekening hebben bij een grootbank waar 't salaris op gestort word, alle vaste lasten vanaf gaan en spaargeld gestald wordt. Bunq wil ik vooralsnog houden voor de potjes, online passen etc.
- sparen bij ING haalt geen zak uit (heb daar alleen een kleine buffer voor nood)
- minimale buffer (paar honderdjes) bij bunq die 0,27% doet (wie 't kleine niet eert
- rest spaargeld bij leaseplan / openbank
Vind het overigens jammer dat ASN en Triodos van die enorme outdated banken zijn. Ik snap niet waarom een groene bank niet gewoon lekker vlot en hip kan zijn of worden? Nu hou je dat stoffige geneuzel wel in stand en trek je toch geen jong bloed aan?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
@cacao70 Wij hebben een paar maanden bunq "voor erbij" geprobeerd. Dat beviel goed en toen helemaal overgeschakeld. Maar nadat dit jaar voor ons de ellende begon zijn we er nu helemaal weg. We zitten nu bij ASN en Knab. ASN als de pinrekening en de potjes bij KNAB. Dat zijn er minder dan ik bij bunq had, maar vooralsnog voldoet het ook prima.
Hier geen issues. Nu een jaar ongeveer over op bunq en bevalt goed. V3 is misschien niet zo fijn als V2, maar ik gebruik voornamelijk de potjes en betaalverzoeken in de app. Verder vind ik voor het reizen de scherpe tarieven voor de creditcard echt top (en het opnemen van geld in het buitenland).
Mocht het echt misgaan (tijdelijke blokkade oid) wil mijn vriendin hopelijk wel bijspringen, die zit bij ABN. Voor het buitenland heb ik sinds kort de TransferWise debit Mastercard voor erbij (ook een leuk opvallende kaart).
Hoop wel dat er binnenkort weer leuke/handige features komen, dat lijkt de laatste tijd niet echt het geval te zijn met de updates. (Misschien ook een UI update.
)
Mocht het echt misgaan (tijdelijke blokkade oid) wil mijn vriendin hopelijk wel bijspringen, die zit bij ABN. Voor het buitenland heb ik sinds kort de TransferWise debit Mastercard voor erbij (ook een leuk opvallende kaart).
Hoop wel dat er binnenkort weer leuke/handige features komen, dat lijkt de laatste tijd niet echt het geval te zijn met de updates. (Misschien ook een UI update.
Ik zit ook bij Bunq, maar heb dit niet als hoofd bank (sorry John Do!). Bunq is prima voor met name incasso’s en de gunstige wisselkoers voor niet euro’s. In combinatie met de Rabo wat mij betreft. Mijn salaris bij de Rabo verdeel ik dan deels naar Bunq.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Mijn vragen zijn:
Als hoofdbank waar mijn salaris binnen, komt zou ik toch voor Rabo kiezen. Je kunt daar rood staan, geld storten, met Apple Pay/Maestro betalen. Dat laatste hebben ASN en SNS niet. Voor mij te belangrijke zaken om niet voor de vele Fin tech en een van de Volksbanken of de ouderwetse Triodos als hoofdbank te hebben. Call me old fashioned ........
[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 26-09-2020 17:35 ]
Sinds kleine twee jaar helemaal over naar bunq. Ben ook nog steeds blij met bunq ondanks alle berichten hier. Had persoonlijk ook liever gezien dat bunq V2 verder had uitgebouwd dan dat ze V3 hebben uitgebracht. Voor nu heb ik er geen last van.
Nu wel met een nieuwbouw huis bezig en voor hypotheek bij de Rabo uitgekomen. Storende daar vind ik dat wanneer je hypotheek niet van Rabo laat afschrijven je ongeveer 0,3% meer hypotheek rente moet betalen. Nu dus toch weer een rekening bij Rabo geopend.....met tegenzin maar 0,3% is toch best veel.
Nu wel met een nieuwbouw huis bezig en voor hypotheek bij de Rabo uitgekomen. Storende daar vind ik dat wanneer je hypotheek niet van Rabo laat afschrijven je ongeveer 0,3% meer hypotheek rente moet betalen. Nu dus toch weer een rekening bij Rabo geopend.....met tegenzin maar 0,3% is toch best veel.
Yes.cacao70 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Mijn vragen zijn:
- Eigen rekening bij Rabobank voor loon & hypotheek.
- Gezamelijke rekening via Knab. We hadden eerst Bunq, maar zijn overgestapt naar Knab sinds bomen belangrijker zijn dan mijn geld bij een bank (en we opeens moesten gaan betalen zonder notice). Gelukkig ben ik gewoon lid van Natuurmonumenten, daar plant ik waarschijnlijk een meer bomen mee.
En dat heeft ons al meerdere keren gered bij DDOS aanvallen of outages van een van de twee banken. De kans dat beiden eruit liggen op hetzelfde moment is erg klein. Alleen daarom al het overwegen waard.
16 oktober een nieuwe keynote!
Discover all the amazing new features we’re launching to help you save time, money, and CO2! Tune in on October 16th, 18:00 CEST, and see it for yourself ✨ #bunqUpdate15 #MakeLifeEasy #bankofTheFree pic.twitter.com/ImSeSs3Lez
— bunq (@bunq) 1 oktober 2020
Nee een positievere support ervaring
Alle tickets moeten minstens 2 regenbogen en 5 andere emoticons hebben anders kan je ze gewoon niet indienen. Ook zullen alle tickets automatisch vertaald worden door de nieuwe bunq-newspeak-alleennogmaarpositievefeedback-translate-engine. Een voorbeeld hieronder
Oorspronkelijke ticket
"Hey bunq, want maak je me nu, ik er word ineens 50 euro per maand afgeschreven onder het kopje "plant 1 boom.
Een erg ontevreden klant"
Vertaling
"Hey Bunq 🌈

How awsome are you guys

However i think 50 euro is not enough. Could you please charge me more next time
Your favorite fan 🌈
Is het niet gaaf dat bunq ineens alle klanten tevreden heeft gemaakt?
[ Voor 6% gewijzigd door Batavia op 02-10-2020 09:56 ]
Oeee spannend. Ik heb al extra frisdrank, popcorn 🍿 en andere snacks ingekocht. Daar gaan we zoals altijd eens even lekker voor zitten! 😃
Daar geloof ik niets van! Op de Bunq community geef je aan dat je van je vrouw, je hond en bier houdt (in willekeurige volgorde) en ook graag drinkt 😉! Ik heb jou nog nooit gehoord over frisdrank 😨.John Do NL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Oeee spannend. Ik heb al extra frisdrank, popcorn 🍿 en andere snacks ingekocht. Daar gaan we zoals altijd eens even lekker voor zitten! 😃
[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 02-10-2020 17:56 ]
Potjandorie! Ik dacht ik hou mezelf dit keer in 😄...Datisraar schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:55:
[...]
Daar geloof ik niets van! Op de Bunq community geef je aan dat je van bier houdt en ook graag drinkt 😉! Ik heb jou nog nooit gehoord over frisdrank 😨.
Grappig en raar. Ik probeer een account aan te maken in de Bunq app (als nieuwe klant). Ik vul mijn voornamen, achternaam en geboortedatum in en krijg vervolgens de melding of ik mijn account nog herinner. Erg raar, want ik heb nog nooit een Bunq account gehad.
Edit: Ook wanneer ik enkel mijn roepnaam + achternaam + geboortedatum invul krijg ik dezelfde melding. Ik kan op geen enkele manier iets van een nieuw account oid aanklikken. Willen ze me nou als klant of niet
Edit: Ook wanneer ik enkel mijn roepnaam + achternaam + geboortedatum invul krijg ik dezelfde melding. Ik kan op geen enkele manier iets van een nieuw account oid aanklikken. Willen ze me nou als klant of niet

[ Voor 29% gewijzigd door Herax10NL op 12-10-2020 20:17 ]
Een bank mag vanwege de regels maar één account per persoon aanmaken. Geboortedatum en namen zijn behoorlijk uniek in Nederland.Herax10NL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:14:
Ook wanneer ik enkel mijn roepnaam + achternaam + geboortedatum invul krijg ik dezelfde melding. Ik kan op geen enkele manier iets van een nieuw account oid aanklikken. Willen ze me nou als klant of niet
Neem contact op met support@bunq.com om te vragen hoe je verder kan?
Heb ik net gelijk gedaan inderdaad, net als via de app. Het nadeel is dat mijn naam nogal veel voorkomend is in Nederland. Alleen op Linkedin vind ik al meer dan 100 mensen met dezelfde naam. Geregeld bij de Judobond en KNVB de post van de verkeerde persoon ontvangen hierdoor. Ik vermoed dat er nu ook zoiets speelt.Delay schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Een bank mag vanwege de regels maar één account per persoon aanmaken. Geboortedatum en namen zijn behoorlijk uniek in Nederland.
BKR leeft van het feit dat dit juist niet uniek is en dat zij het uitzoekwerk doen om te zorgen welke J.Jansen nu een telefoon op afbetaling heeft en welke nu niet.Delay schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Een bank mag vanwege de regels maar één account per persoon aanmaken. Geboortedatum en namen zijn behoorlijk uniek in Nederland.
Nee hoor, dat is helemaal niet zo. Hoewel niet specifiek voor Nederland kan je hier een lange lijst met aannames lezen die allemaal fout zijn, in ieder geval als je het globaal bekijkt.Delay schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:05:
Bovendien: bunq is niet alleen beschikbaar in Nederland, maar in (bijna) de hele SEPA.
Ondertussen is het allemaal netjes geregeld en zit ik in mijn 30 day trial. Ik moet zeggen dat het aan het begin allemaal nog wel vrij onduidelijk was qua rekeningen en pasjes. Na een tijdje (en wat uitleg vanuit support) begin je het langzaamaan allemaal te begrijpen. Je zit met je hoofd nog altijd bij de klassieke bank, maar dat is bij Bunq niet het geval en dat maakt de overstap toch wat wennen. Vooralsnog ziet het er goed uit en we gaan het meemaken.Herax10NL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:14:
Grappig en raar. Ik probeer een account aan te maken in de Bunq app (als nieuwe klant). Ik vul mijn voornamen, achternaam en geboortedatum in en krijg vervolgens de melding of ik mijn account nog herinner. Erg raar, want ik heb nog nooit een Bunq account gehad.
Welcome to the club! Maar dat of het een goed of slecht moment is weet je nooit bij Bunq..Herax10NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Deze week gelijk een keynote, ik stap op een goed moment in dus
Welkom bij de club! 😉 Ps: er is ook een toffe community voor al je vragen!Herax10NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Ondertussen is het allemaal netjes geregeld en zit ik in mijn 30 day trial. Ik moet zeggen dat het aan het begin allemaal nog wel vrij onduidelijk was qua rekeningen en pasjes. Na een tijdje (en wat uitleg vanuit support) begin je het langzaamaan allemaal te begrijpen. Je zit met je hoofd nog altijd bij de klassieke bank, maar dat is bij Bunq niet het geval en dat maakt de overstap toch wat wennen. Vooralsnog ziet het er goed uit en we gaan het meemaken.Deze week gelijk een keynote, ik stap op een goed moment in dus
En dan wordt je vrijdag alweer gelijk dik getrakteerd met new stuff...
En ik heb begrepen dat vrijdagmiddag bij de bijbehorende digitale borrel wel de bedoeling is om een gevuld glas in de hand te hebben op dat moment......John Do NL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Welkom bij de club! 😉 Ps: er is ook een toffe community voor al je vragen!
Laten we nog maar even afwachten of dat een traktatie wordt.John Do NL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Welkom bij de club! 😉 Ps: er is ook een toffe community voor al je vragen!
Daarom is het morgen namiddag sowieso van belang een glas met alcohol in je hand te hebben, wat er ook gebeurd morgen 😉AlexFL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:56:
[...]
Laten we nog maar even afwachten of dat een traktatie wordt.
Om het geluk te vieren of verdriet weg te drinken 😛Datisraar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:07:
[...]
Daarom is het morgen namiddag sowieso van belang een glas met alcohol in je hand te hebben, wat er ook gebeurd morgen 😉
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Zit al een tijdje bij Bunq en vind het allemaal wel prima. Nu las ik dat je Google pay kan instellen als Nederlander zijnde. Alleen hoe? Begreep middels een omweg maar kan dit nergens terug vinden. Iemand die het weet?
Add me op Stadia: Gloogle
Je opent de betaalkaart die je wilt gebruiken in de bunq app en klikt op "Add to G Pay". Zie Together.Pukson schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:09:
Zit al een tijdje bij Bunq en vind het allemaal wel prima. Nu las ik dat je Google pay kan instellen als Nederlander zijnde. Alleen hoe? Begreep middels een omweg maar kan dit nergens terug vinden. Iemand die het weet?
Als het zo makkelijk was had ik het niet gevraagd haha. Officeel is het nog niet ondersteunt in NL, en er is sprak van een omweg om het toch voor elkaar te krijgen alleen is deze omweg mij nog niet bekend..Delay schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
Je opent de betaalkaart die je wilt gebruiken in de bunq app en klikt op "Add to G Pay". Zie Together.
@JeroenE voordeel lijkt me, net als bij Apple Pay, verificatie door middel van Face dan wel Touch ID dan wel een pincode, waardoor je in theorie hele grote bedragen kunt pinnen. Volgens mij zit je bij NFC nog steeds vast aan de limiet van EUR 25 en op z'n tijd een pincode?
De truc is een stuk lastiger geworden, aangezien er nu ook een locatiecheck is toegevoegd.
Ik heb het ooit gedaan volgens een stappenplan. Maar die is niet meer online doordat de community het niet eens was met bepaalde wijzigingen van bunq.
Ik heb het ooit gedaan volgens een stappenplan. Maar die is niet meer online doordat de community het niet eens was met bepaalde wijzigingen van bunq.
@JDFS Nee, je start de betaling via de bunq app of bunq widget, doet een fingerprint (of pincode) om te autoriseren en daarna houdt je de telefoon tegen de betaalterminal en kan je betalen tot aan de limiet. Dat is niet maximaal 25 euro. Tenzij je maar 25 euro op je rekening hebt staan natuurlijk of je betaallimiet zelf zo laag hebt ingesteld.
Vandaar dus dat ik geen voordeel zie om Google Pay te gebruiken
Op deze manier loopt alles 'gewoon' via bunq en werkt dat prima.
Ik gebruik het toch al nooit, dus voor mij was het geen nadeel maar volgens mij kan je Google Pay ook gebruiken om online te betalen en dat gaat dan natuurlijk nog steeds niet. Daar gebruik ik gewoon iDeal of een Mastercard voor.
@Nicap Aha, dat zou kunnen. Daar heb je dan weer van die fake gps-locatie dingen voor, meen ik. Maar goed, ik heb nooit Google Pay gehad ik zie het nut er niet van in
Vandaar dus dat ik geen voordeel zie om Google Pay te gebruiken
Ik gebruik het toch al nooit, dus voor mij was het geen nadeel maar volgens mij kan je Google Pay ook gebruiken om online te betalen en dat gaat dan natuurlijk nog steeds niet. Daar gebruik ik gewoon iDeal of een Mastercard voor.
@Nicap Aha, dat zou kunnen. Daar heb je dan weer van die fake gps-locatie dingen voor, meen ik. Maar goed, ik heb nooit Google Pay gehad ik zie het nut er niet van in
Jaa tap en pay maar da vind ik het net niet en voelt omslachtig. Heb er vaak ruzie mee gehad.
Maar zou eventueel VPN kunnen opzetten naar België en locatie spoofer. Maar dacht miss iemand hier een handleiding haha
Maar zou eventueel VPN kunnen opzetten naar België en locatie spoofer. Maar dacht miss iemand hier een handleiding haha
Ik had vaak ruzie met de Android Tap en Pay. Met Google Pay is dat echt stukken beter.JeroenE schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:22:
Zou mooi zijn als dat een keertje officieel wordt oin NL. Dan kan de rest van de familie het ook gebruiken.
Was echt heel simpel om Google Pay te krijgen. Heb het in 2 minuten geregeld.
VPN naar belgie opzetten
Via desktop adres wijzigen naar BE en postcode 1000
In de app weer een nieuwe maestro kaart bestellen
Voila er staat direct, toevoegen aan Google Pay
In desktop app weer adres wijzigen naar NL uiteraard met VPN uit.
VPN naar belgie opzetten
Via desktop adres wijzigen naar BE en postcode 1000
In de app weer een nieuwe maestro kaart bestellen
Voila er staat direct, toevoegen aan Google Pay
In desktop app weer adres wijzigen naar NL uiteraard met VPN uit.
:strip_exif()/f/image/I2usd9OiwfaF39SffHICicCV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Pukson op 15-10-2020 20:22 ]
@Pukson @Nicap Zo zie je maar weer dat ervaringen verschillen. Bij mij werkte het altijd en zonder problemen. 1 keertje kon ik het niet meer activeren, maar dat kwam omdat er tussen bunq en Mastercard een een foutje zat waardoor een nieuwe tap&pay kaart niet geactiveerd kon worden.
Op together waren er wel eens mensen waar het niet goed bij werkte. Volgens mij als je Google Pay wel had geactiveerd (voor andere kaarten) of ook Tap&Pay maar dan van een andere bank etc. Waarom precies weet ik niet, het was dan net alsof er "ruzie" was wie nu de NFC aan het bedienen was en werkte dus niets meer.
Maar dat ligt misschien ook aan welke Android versie/telefoon/ROM je precies gebruikte. Meestal lukte het dan wel als men alle andere NFC programma's uit had gezet.
Op together waren er wel eens mensen waar het niet goed bij werkte. Volgens mij als je Google Pay wel had geactiveerd (voor andere kaarten) of ook Tap&Pay maar dan van een andere bank etc. Waarom precies weet ik niet, het was dan net alsof er "ruzie" was wie nu de NFC aan het bedienen was en werkte dus niets meer.
Maar dat ligt misschien ook aan welke Android versie/telefoon/ROM je precies gebruikte. Meestal lukte het dan wel als men alle andere NFC programma's uit had gezet.
Iemand een idee of de update vandaag ook het probleem met de bunq AW app oplost..... Die werkt niet meer sinds iOS 7. Op "together" zijn er meerdere gebruikers die erover klagen...maar tot nu toe nog weinig reactie vanuit bunq.
Gebruik die app best vaak...effe snel een ander nummer aan een pas koppelen.
Gebruik die app best vaak...effe snel een ander nummer aan een pas koppelen.
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"