Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

mwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat de roeptoeters in dit topic niet representatief is voor alle bunq gebruikers die niks met tweakers/social media/telegram ed. te maken hebben. De meerderheid zal z'n schouders ophalen en doorgaan met dingen die wat belangrijker zijn dan een app :*)
Roeptoeters?

Zeker ook zo'n bunq-evangelist die niet kan hebben dat er ontevreden bunq (ex-)klanten zijn?

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• magician2000

magician2000

.....

Biggg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:41:
[...]

bunq heeft het geld inmiddels terug gestort en ik heb het direct weggeboekt en daarna mijn account gesloten.

Tot zo ver mijn bunq avontuur.. :w
Goed om te horen dat het alsnog opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:21
magician2000 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:56:
Roeptoeters?

Zeker ook zo'n bunq-evangelist die niet kan hebben dat er ontevreden bunq (ex-)klanten zijn?
Ik vind het ook nog eens zo'n nietszeggende term die mensen gebruiken als ze met hun beperkte vocabulaire niet meer uit de voeten kunnen. Het is typisch voor de dictatuur van de middelmaat waarbij fora "leuk moeten blijven voor iedereen" en meer van dat soort onzin. In- en intriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

mwa

magician2000 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:56:
[...]

Roeptoeters?

Say what? Scroll eens door dit topic.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik heb apple tv sinds mei met een jaar gratis trial omdat ik een ipad pro gekocht heb, nu kan ik alleen op me pc kijken als ik een creditcard heb, nu zag ik dat de bunq travel card ook werkt, maar zitten hier nog ogen en haken aan of is het echt maar 1x een tientje en dan nooit kosten meer?

ik wil hem alleen voor apple tv en misschien ooit amazon prime gebruiken, heb ik dan extra kosten? Ik wil er niks van opnemen ofzo.

edit: of is N26 beter voor dit doeleinde?

[ Voor 23% gewijzigd door Tiduz op 28-08-2020 12:34 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
@Tiduz De bunq Travel Card is prima geschikt om voor dat doeleinde te gebruiken. Ook geen extra kosten daarna - vooralsnog want bunq staat er wel om bekend de voorwaarden redelijk ongemerkt te veranderen in iets duur betaalts in slecht Nederlands. Dus je moet met hen wel blijven opletten!
Verder is het dat en niks anders, dus geen bank oid.

N26 of Openbank of Revolut zijn wel echte banken waarbij de laatste wel de licentie heeft maar nog niet de volledige transformatie heeft doorlopen maar zij zijn er druk mee bezig. Allen hebben debit Mastercards die zijn te gebruiken voor jouw wensen, waarbij Openbank dat nu voor iedereen langzaam aan het invoeren is dus het kan nog een paar weekjes duren. Wel hebben zij direct een pre-paid Mastercard ter beschikking welke je ook kan gebruiken.

Ga eens naar de eerste pagina van dit topic en je ziet een mooi staatje van de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49
Tiduz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:31:
ik heb apple tv sinds mei met een jaar gratis trial omdat ik een ipad pro gekocht heb, nu kan ik alleen op me pc kijken als ik een creditcard heb, nu zag ik dat de bunq travel card ook werkt, maar zitten hier nog ogen en haken aan of is het echt maar 1x een tientje en dan nooit kosten meer?

ik wil hem alleen voor apple tv en misschien ooit amazon prime gebruiken, heb ik dan extra kosten? Ik wil er niks van opnemen ofzo.

Ik zou zelf bij N26 of Revolut kijken, aangezien je dan geen 10 euro voor een pas hoeft te betalen en je dan gelijk een volwaardige Duitse/UK bankrekening hebt waarmee je gewoon geld kunt overmaken. Revolut is ook bezig met iDeal. Als je interesse hebt kun je het beste even wat recente ervaringen in de topics van deze banken lezen.

Dat gezegd hebbende voldoet bunq travel card waarschijnlijk prima aan je gestelde eisen. Je moet inderdaad dan alleen 10 euro overmaken. Ik weet niet of je dit ook moet betalen als je oude kaart vervalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tiduz Vooralsnog zijn dat de enige kosten. Maar je kan je beter aanmelden als Premium lid. Dat kan je eerst gratis uitproberen. In de voorwaarden staat niet heel expliciet hoe lang, maar voorheen was dat altijd een maand en nu nog neem ik aan. Dan kan je dus de Travel Card aanvragen (en als je wil ook nog andere kaarten). Die krijg je dan gratis. Na de maand verander je naar het Travel abonnement. Je eventuele andere kaarten werken dan niet meer, maar je Travel Card nog wel.

Scheelt toch weer een tientje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Moest net even lachen, Bunq post op facebook een artikel over 5 dingen die succesvolle mensen doen.
Vooral punt 2 is grappig!
https://www.bunq.com/blog...ssful-people-do-every-day

oh en punt 5 ook wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Patrock op 28-08-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Patrock Werkelijk? Ik vind vooral 5 grappig. Want bunq weet zelf juist altijd beter wat de klant wil dan de klant zelf. En als ik de verhalen hoor geldt dit punt ook voor Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Dit soort bullshitblogs zijn voor mij een reden om niet echt voor bunq te gaan. (heb wel een travelcard) Als ze zich nou eerst eens focussen op de belangrijke dingen: een fatsoenlijke app en bankieren, dan mogen ze daarna met randzaken als bomen en andere zweverige dingen bezig houden. Laten ze nu met het eerste al heel erg moeilijk hebben :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
dankjewel voor de snelle replies, zeer nuttig ik ga me er verder in verdiepen bedankt :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Tiduz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:31:

Als je voldoende hebt aan alleen een virtuele Travel Card, is Bunq gratis. Voor online betalingen, of in winkels betalen met Apple Pay hoef je niet de 10 euro voor een fysieke Travel Card te betalen. Je gebruikt gewoon het kaartnummer met vervaldatum en CVC in online betalingen.
Ik heb geen fysieke kaart, en kan toch gewoon betalen bij Amazon, Aliexpress, en met mijn iPhone of Apple Watch bij winkels en restaurants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
evdakker schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Als je voldoende hebt aan alleen een virtuele Travel Card, is Bunq gratis. Voor online betalingen, of in winkels betalen met Apple Pay hoef je niet de 10 euro voor een fysieke Travel Card te betalen. Je gebruikt gewoon het kaartnummer met vervaldatum en CVC in online betalingen.
Ik heb geen fysieke kaart, en kan toch gewoon betalen bij Amazon, Aliexpress, en met mijn iPhone of Apple Watch bij winkels en restaurants.
ik zie nergens een virtuele travel card optie? En werkt dat met gewoon via ideal geld erop zetten?

edit: is gelukt, gewoon geen fysieke bestellen wist niet dat je standaard digitale kreeg, dankjewel! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tiduz op 28-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:59
Hier iets vreemds. Gister een bosje bloemen gekocht en betaald aan een normale betaalterminal (zo eentje met blauw LCD scherm) via Apple Pay. Betaling was succesvol maar een paar minuten later zie ik een refund verschijnen. Via het knopje "hulp nodig" gevraagd waarom er gerefund is, heb er niet om gevraag. Nog geen antwoord. In de loop van de dag zag ik echter een push notificatie dat de refund mislukt is maar hier kan ik niks meer van terug vinden. In de app zie ik nu een betaling met daarna een refund waar wel een uitroeptekentje bij staat. Heb contact gezocht met support maar nog geen antwoord (>24u geleden). Heeft iemand dit weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 07:57
Ascension schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:18:
Hier iets vreemds. Gister een bosje bloemen gekocht en betaald aan een normale betaalterminal (zo eentje met blauw LCD scherm) via Apple Pay. Betaling was succesvol maar een paar minuten later zie ik een refund verschijnen. Via het knopje "hulp nodig" gevraagd waarom er gerefund is, heb er niet om gevraag. Nog geen antwoord. In de loop van de dag zag ik echter een push notificatie dat de refund mislukt is maar hier kan ik niks meer van terug vinden. In de app zie ik nu een betaling met daarna een refund waar wel een uitroeptekentje bij staat. Heb contact gezocht met support maar nog geen antwoord (>24u geleden). Heeft iemand dit weleens gehad?
Zo'n refund komt bij mij ook af en toe voor, laatst bij Albert Heijn bijvoorbeeld. Meestal betekent het dat de ontvangende partij de betaling heeft afgewezen. Geef de helpdesk 2-3 werkdagen tijd om te reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lsimon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11-2020
Delay schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Geef de helpdesk 2-3 werkdagen tijd om te reageren.
In de eerste maanden van bunq was het een reactie binnen minuten. Jaartje later binnen een uur. Toen een paar uur, daarna binnen 24 uur en nu zit bunq blijkbaar op 2-3 werkdagen? Wow, gaat hard achteruit, helemaal gezien je maar weinig keuzes hebt qua klantenservice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
lsimon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:40:
In de eerste maanden van bunq was het een reactie binnen minuten. Jaartje later binnen een uur. Toen een paar uur, daarna binnen 24 uur en nu zit bunq blijkbaar op 2-3 werkdagen? Wow, gaat hard achteruit, helemaal gezien je maar weinig keuzes hebt qua klantenservice.
Met online banken kan je ook al niet bij een vestiging langslopen. Dan mag je toch hopen op een vergelijkbare online dienstverlening? Stel je eens voor dat je naar een bank kantoor gaat en men tegen je zegt dat je ze 2 tot 3 dagen de tijd moet geven om je vraag/opmerking zelfs maar te behandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:29
ditto4076 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Met online banken kan je ook al niet bij een vestiging langslopen. Dan mag je toch hopen op een vergelijkbare online dienstverlening? Stel je eens voor dat je naar een bank kantoor gaat en men tegen je zegt dat je ze 2 tot 3 dagen de tijd moet geven om je vraag/opmerking zelfs maar te behandelen...
wat denk je dat er bij een rabobank gebeurt voor veel vragen die je hebt.

"oh maar daarvoor moet u een afspraak maken bij de klantadviseur, volgende week woensdag is de eerste mogelijkheid"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lsimon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11-2020
Batavia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

"oh maar daarvoor moet u een afspraak maken bij de klantadviseur, volgende week woensdag is de eerste mogelijkheid"
Voor een probleem met het wel/niet goed doorkomen van een transactie? Daarvoor kun je gewoon bellen of chatten met de Rabobank, echt geen afspraak voor nodig.

Ik denk niet dat er een andere Nederlandse bank dan bunq is, die over zo'n vraag meer dan 24 uur doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
Batavia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:33:

Dat zou best kunnen, maar dan heb je dus al contact gekregen met de klantenservice en is je vraag beantwoord. Dat het antwoord is, dat je naar kantoor moet om te doen wat je wil, is misschien niet het antwoord dat je wilde horen. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Dat op een forum iemand tegen je zegt, dat je de klantenservice 2 tot 3 dagen de tijd moet gunnen om überhaupt te reageren, is echt absurd!

Het idee achter online banken was juist om de dingen efficiënter en sneller te doen. Dat de ontwikkeling de tegenovergestelde richting op gaat, is misschien te verklaren door meer werk n.a.v. nieuwe en/of aangescherpte regelgeving. Het is desondanks erg teleurstellend.

[ Voor 15% gewijzigd door ditto4076 op 28-08-2020 17:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joost42
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Paar jaar geleden een dingetje gehad, waar snelle response van klantenservice echt nodig was. Moet er niet aan denken dat ik toen 2 dagen op reactie had moeten wachten.

Aan het eind van week vakantie op punt om terug te reizen. Je kent het wel, alles duurt net iets langer met je koffer pakken, uitchecken en je hebt wat tijdsstress. Bij het uitchecken en betalen van het hotel zei de pinterminal dat de transactie mislukt was maar de bunq-app zei dat de betaling gewoon akkoord was. Tjaaa wat doe je dan? Hotel wilde perse dat we nog een poging waagden. Omdat wij zagen dat het wel afgeschreven was, wilde we dat liever niet. Plus het was gewoon onmogelijk doordat er niet genoeg op de rekening stond om twee keer de hotelkosten te betalen.

Dan wil je snel contact met je bank hebben. Ik baalde toen echt dat je bunq in dat soort situaties niet kunt bellen en je gebonden bent aan een chatbox. Gelukkig kregen we toen snel + deskundig support via de app en was het allemaal op te lossen.

Moet er niet aan denken als we daar hadden gestaan en pas na 2 dagen een reactie hadden gekregen. Of een reactie waar je niets mee kunt.

(Ter nuance, andere banken had je misschien wel kunnen bellen, maar of ze op dat moment iets hadden kunnen betekenen is een tweede vraag. Ach in dat soort situaties zit je toch eerst 'in je emotie' en is je eerste behoefte iemand die zorgt dat je 'uit je emotie gehaald wordt'. Dat kan via de telefoon toch net beter dan de chat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Gelukkig kan je bijna alles bij bunq zelf regelen en kunnen verreweg de meeste vragen/verzoeken die dan overblijven echt wel wachten, ook 2 dagen. Liever 2 dagen wachten en goed antwoord krijgen, dan binnen 5 min een nietszeggende reactie ;)

Toch kan ik situaties bedenken waarin een snelle reactie echt wel gewenst is, gaat immers over je geld. En zeker in die zeldzame situaties moet ook kunnen vertrouwen dat je bank snel kan handelen. Meerdere dagen is dan echt te lang.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik misschien ook teveel gewend dat bedrijven snel reageren. bunq staat absoluut nu niet bovenaan dat lijstje. Sommige andere banken kun je idd 24x7 bereiken, maar bereikbaar is wat anders dan ook goede service krijgen ;)

bunq stond aantal jaar geleden toch echt wel eenzaam aan de top in de industrie waar het ging om klantenservice. Pijl snel, inhoudelijk sterk en extreem vriendelijk. Maar to be fair, de app was toen ook eenvoudiger en was bunq nog niet zo groot. Leven was eenvoudiger en overzichtelijker ;). Toch hoop ik dat het weer meer die kant opgaat. En geloof me, dat wil bunq ook. Momenteel drukker dan normaal door diverse oorzaken, maar komt vast wel goed. Het nieuwe bijkantoor in Rotterdam (aka de echte hoofdstad) gaat daar wellicht bij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:48:
Het nieuwe bijkantoor in Rotterdam (aka de echte hoofdstad) gaat daar wellicht bij helpen.
Dan hoop ik maar dat alle bunq-adepten die gevleugde uitspraak van de succesvolste trainer van Feyenoord in hun oren knopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
Gelukkig kan je bijna alles bij bunq zelf regelen en kunnen verreweg de meeste vragen/verzoeken die dan overblijven echt wel wachten, ook 2 dagen. Liever 2 dagen wachten en goed antwoord krijgen, dan binnen 5 min een nietszeggende reactie ;)

Toch kan ik situaties bedenken waarin een snelle reactie echt wel gewenst is, gaat immers over je geld. En zeker in die zeldzame situaties moet ook kunnen vertrouwen dat je bank snel kan handelen. Meerdere dagen is dan echt te lang.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik misschien ook teveel gewend dat bedrijven snel reageren. bunq staat absoluut nu niet bovenaan dat lijstje. Sommige andere banken kun je idd 24x7 bereiken, maar bereikbaar is wat anders dan ook goede service krijgen ;)

bunq stond aantal jaar geleden toch echt wel eenzaam aan de top in de industrie waar het ging om klantenservice. Pijl snel, inhoudelijk sterk en extreem vriendelijk. Maar to be fair, de app was toen ook eenvoudiger en was bunq nog niet zo groot. Leven was eenvoudiger en overzichtelijker ;). Toch hoop ik dat het weer meer die kant opgaat. En geloof me, dat wil bunq ook. Momenteel drukker dan normaal door diverse oorzaken, maar komt vast wel goed. Het nieuwe bijkantoor in Rotterdam (aka de echte hoofdstad) gaat daar wellicht bij helpen.
Lees ik daar tussen de regels door toch wat kritische opmerkingen?

Wat mij betreft is eenvoudige en snelle bereikbaarheid van de klantenservice in elke situatie gewenst en bij specifieke situaties juist essentieel. Ik leg de lat echt net iets hoger.

Verder doe je alsof bereikbaarheid en service als communicerende vaten zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat bewijst bunq wel, want daar staan de bereikbaarheid en service momenteel allebei op een laag peil.

Tenslotte kan ik me nog best voorstellen dat gratis bunq Travel Card leden zoals ik wellicht wat geduld zouden moeten oefenen, maar voor klanten die betalen voor hun lidmaatschap is dit echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
ditto4076 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Lees ik daar tussen de regels door toch wat kritische opmerkingen?
Is dat verrassend?
Verder doe je alsof bereikbaarheid en service als communicerende vaten zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat zei ik nergens. Ik zei dat bereikbaarheid zijn niet per definitie ook betekent dat je dan sneller geholpen wordt.
Tenslotte kan ik me nog best voorstellen dat gratis bunq Travel Card leden zoals ik wellicht wat geduld zouden moeten oefenen, maar voor klanten die betalen voor hun lidmaatschap is dit echt onacceptabel.
Ben zelf geen voorstander in onderscheid in klantgroepen te maken. Klant is een klant. En mijn ervaring is dat ik vrijwel altijd goed geholpen wordt bij bunq. Sneller is altijd welkom natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
John Do NL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:09:
Dat zei ik nergens. Ik zei dat bereikbaarheid zijn niet per definitie ook betekent dat je dan sneller geholpen wordt.
Je verweer klopt niet. Je schreef tenslotte:
Liever 2 dagen wachten en goed antwoord krijgen, dan binnen 5 min een nietszeggende reactie
Hiermee geef je volgens mij aan, dat langer wachten betere service/antwoorden en korter wachten slechtere service/antwoorden oplevert.

Dus je beweert dat:
  • de wachttijd de service/antwoorden beïnvloedt (hoe langer je wacht hoe beter de service/antwoorden en vice versa)
  • óf
  • dat goede bereikbaarheid goede service/antwoorden uitsluit en vice versa
Welke is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Als je geen uitleg wil geven op een vraag, post dan niks. Dit roept alleen irritatie op.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
Quote en reactie verwijderd. Op de man spelen doen we hier niet.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Het klopt gewoon wat je zegt @ditto4076 , wederom een onvriendelijk, dus niet nodig. van @John Do NL , of eenzelfde persoon nou in 5 minuten een ticket beantwoord of in 2 dagen maakt kwalitatief geen drol uit. Is dezelfde support agent, met hetzelfde antwoord.

Oh en wat betreft ‘Rotterdam (aka de echte hoofdstad)’, ‘aka’ door wie? Rotterdammers? Of door 81% van Nederland? _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia

Volgens mij zegt John hier duidelijk
- als je zelf passen kunt blokkeren of 101 andere dingen in de app regelen heb je minder spoed service nodig
- soms heb je een snelle reactie nodig, die moet er ook wel zijn (en hij erkent daar volgens mij enig gebrek bij bunq)
- en als je een reactie krijgt moet het er wel een echte reactie zijn. De reacties van we gaan er mee aan de slag en laten nog wel een keer wat van ons horen. Das leuk maar dat is gewoon een auto reply, geen echte reactie. De enige tijd die wat dat betreft telt is tijd tot oplossingen, niet tijd tot eerste auto reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
slijkie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:29:
Het klopt gewoon wat je zegt @ditto4076 , wederom een kletsverhaal van @John Do NL , of eenzelfde persoon nou in 5 minuten een ticket beantwoord of in 2 dagen maakt kwalitatief geen drol uit. Is dezelfde support agent, met hetzelfde antwoord.

Oh en wat betreft ‘Rotterdam (aka de echte hoofdstad)’, ‘aka’ door wie? Rotterdammers? Of door 81% van Nederland? _O-
Natuurlijk wel. In 5 minuten kan ik nooit serieus naar je probleem gekeken hebben voordat ik antwoord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ditto4076
Batavia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:57:
Natuurlijk wel. In 5 minuten kan ik nooit serieus naar je probleem gekeken hebben voordat ik antwoord
Dat hangt natuurlijk helemaal af van wat het probleem is. Als bijvoorbeeld iemand belt vanwege een storing, waarover al vele anderen gebeld hebben en waar men dus van op de hoogte en mee bezig is, dan kan een medewerker heel snel een duidelijk inhoudelijk antwoord geven.

Jij lijkt er ook vanuit te gaan dat als het 2 of meer dagen duurt voor ik een reactie krijg, dat ze dan al 2 dagen inhoudelijk naar mijn opmerking/klacht/vraag gekeken hebben. Mijn ervaring is dat in de tijd die ik wacht er geen flikker met mijn opmerking/klacht/vraag is gedaan en meestal moet ik alles wat ik al eerder gezegd/geschreven heb, opnieuw uitleggen.

Je gaat me toch niet vertellen dat de wachttijd bij bunq wordt veroorzaakt doordat de medewerkers in stilte op de achtergrond mijn ticket aan het uitzoeken/oplossen zijn, voordat er een reactie wordt gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
Batavia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:52:
Volgens mij zegt John hier duidelijk
- als je zelf passen kunt blokkeren of 101 andere dingen in de app regelen heb je minder spoed service nodig
- soms heb je een snelle reactie nodig, die moet er ook wel zijn (en hij erkent daar volgens mij enig gebrek bij bunq)
- en als je een reactie krijgt moet het er wel een echte reactie zijn. De reacties van we gaan er mee aan de slag en laten nog wel een keer wat van ons horen. Das leuk maar dat is gewoon een auto reply, geen echte reactie. De enige tijd die wat dat betreft telt is tijd tot oplossingen, niet tijd tot eerste auto reply
  • als je iets zelf kunt regelen en dat zonder hulp kan en daarbij geen foutmeldingen, etc. zich voordoen, dan is hulp inderdaad niet nodig; maar we hebben het hier over wanneer je wel hulp nodig hebt, dus dat argument doet niet ter zake
  • vandaar mijn verrassing eerder over toch een kritische noot
  • niet elke reactie is bevredigend, maar iemand bereiken en tenminste een bevestiging krijgen dat men ermee aan de slag gaat, vind ik al beter dan 2 dagen geen enkele reactie te ontvangen; de klant heeft overigens zelf ook een verantwoordelijkheid om te noteren wie hij/zij op welk moment gesproken heeft om bij stagnatie de boel gericht weer vlot te trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
ditto4076 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:10:
[...]

Dat hangt natuurlijk helemaal af van wat het probleem is. Als iemand belt vanwege een storing, waarover al vele anderen gebeld hebben en waar men dus van op de hoogte en mee bezig is, dan kan een medewerker heel snel een duidelijk inhoudelijk antwoord geven.

Jij lijkt er ook vanuit te gaan dat als het 2 of meer dagen duurt voor ik een reactie krijg, dat ze dan al 2 dagen inhoudelijk naar mijn opmerking/klacht/vraag gekeken hebben. Mijn ervaring is dat in de tijd die ik wacht er geen flikker met mijn opmerking/klacht/vraag is gedaan en meestal moet ik alles wat ik al eerder gezegd/geschreven heb, opnieuw uitleggen.

Je gaat me toch niet vertellen dat de wachttijd bij bunq wordt veroorzaakt doordat de medewerkers in stilte op de achtergrond mijn ticket aan het uitzoeken/oplossen zijn, voordat er een reactie wordt gegeven?
Mijn punt was eigenlijk als er vele andere gebeld hebben dan krijg je de melding dat ze er mee bezig zijn. Maar feitelijk helpt me dat niks.

Er moet eerst een software engineer de bug fixen. Dan kan je melden dat het gefixt is. Alle berichten in te tussentijd is variaties op "we zijn er mee bezig" of "uw feedback is belangrijk" of vergelijkbare Lorem ibsum.

En ik heb geen idee hoe bunq intern werkt.zeg ook niet dat ze goede service hebben. Ik zeg alleen dat mijn ervaring met andere service desk is dat als je tickets neerlegt bij mensen die er wat mee kunnen(al is het maar juiste afdeling), een vraag stelt aan een collega of je iets uit moet zoeken dat daar allemaal tijd overheen gaat. En voor een serieus probleem is er zelden een 5min oplossing. Als het zo makkelijk was, was het probleem vaak te voorkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Leuk dat je blijft proberen om zaken van bunq goed te praten, maar veel valt helemaal niet goed te praten. Als de shit werkt zal het voor een aantal mensen okay zijn, maar als het niet werkt ben je de sjaak bij bunq.

Vrijwel alle bijzonderheden m.b.t. bankieren wil je vrijwel direct antwoord op. Dat je enkel digitaal bij bunq terecht kunt is niet van deze tijd. Dat het nu standaard 24+ uur lijkt te duren al helemaal niet. Moet een grootbank eens proberen, dan is het land te klein.

Die goede klantenservice heb ik overigens nooit ervaren. De nonsens dat het allemaal overzichterlijker en eenvoudiger was... bullshit, dat hebben ze toch echt zelf op een foutieve manier aangepast. Ook hadden ze alang moeten anticiperen op het geheel. Wachten tot de klantenwervice 24+ (of zelfs meer dan 3 dagen) nodig heeft om te reageren is nu niet echt vooruitziend.

Rotterdam de echte hoofdstad noemen is overigens onnodig olie op het vuur gooien hier. Vriendelijk blijven. En als je dat niet kan, dan toch op z'n minst netjes blijven.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

En dit soort dingen mag je helemaal achterwege laten.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Batavia schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:35:
[...]

Mijn punt was eigenlijk als er vele andere gebeld hebben dan krijg je de melding dat ze er mee bezig zijn. Maar feitelijk helpt me dat niks.

Er moet eerst een software engineer de bug fixen. Dan kan je melden dat het gefixt is. Alle berichten in te tussentijd is variaties op "we zijn er mee bezig" of "uw feedback is belangrijk" of vergelijkbare Lorem ibsum.

En ik heb geen idee hoe bunq intern werkt.zeg ook niet dat ze goede service hebben. Ik zeg alleen dat mijn ervaring met andere service desk is dat als je tickets neerlegt bij mensen die er wat mee kunnen(al is het maar juiste afdeling), een vraag stelt aan een collega of je iets uit moet zoeken dat daar allemaal tijd overheen gaat. En voor een serieus probleem is er zelden een 5min oplossing. Als het zo makkelijk was, was het probleem vaak te voorkomen
Jouw punt betreft dus blijkbaar een algehele / grotere storing waar meer mensen last van hebben c.q. het verkloten van functionaliteiten en er niets aan doen?

Ik denk niet dat dat de bankproblemen zijn waar mensen het hier over hebben. Dat zijn meer de basiszaken die niet deugen.

Je mag van klantenservice verwachten dat ze iedere vraag op kunnen pakken. Moet het "doorgzet" worden, dan kunnen ze dat netjes melden met de tijdspanne die ze verwachten dat het gaat kosten.

Ik denk dat qua bankzaken waar mensen tegenaan lopen 5 minuten veelal meer dan genoeg is om het op te lossen. Het heeft niets met voorkomen van problemen te maken in veel gevallen. Het zijn problemen waar mensen tegenaan lopen. Niet ieder probleem vergt de bemoeienis van een (team) programmeur(s).

Overigens bekruipt me het gevoel dat ook jij bunq te snel aan het verdedigen bent, net zoals John Do NL. Maar wellicht heb ik dat fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YuYa
Joost42 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:02:
Paar jaar geleden een dingetje gehad, waar snelle response van klantenservice echt nodig was. Moet er niet aan denken dat ik toen 2 dagen op reactie had moeten wachten.

Aan het eind van week vakantie op punt om terug te reizen. Je kent het wel, alles duurt net iets langer met je koffer pakken, uitchecken en je hebt wat tijdsstress. Bij het uitchecken en betalen van het hotel zei de pinterminal dat de transactie mislukt was maar de bunq-app zei dat de betaling gewoon akkoord was. Tjaaa wat doe je dan? Hotel wilde perse dat we nog een poging waagden. Omdat wij zagen dat het wel afgeschreven was, wilde we dat liever niet. Plus het was gewoon onmogelijk doordat er niet genoeg op de rekening stond om twee keer de hotelkosten te betalen.

Dan wil je snel contact met je bank hebben. Ik baalde toen echt dat je bunq in dat soort situaties niet kunt bellen en je gebonden bent aan een chatbox. Gelukkig kregen we toen snel + deskundig support via de app en was het allemaal op te lossen.

Moet er niet aan denken als we daar hadden gestaan en pas na 2 dagen een reactie hadden gekregen. Of een reactie waar je niets mee kunt.

(Ter nuance, andere banken had je misschien wel kunnen bellen, maar of ze op dat moment iets hadden kunnen betekenen is een tweede vraag. Ach in dat soort situaties zit je toch eerst 'in je emotie' en is je eerste behoefte iemand die zorgt dat je 'uit je emotie gehaald wordt'. Dat kan via de telefoon toch net beter dan de chat)
Toch nieuwsgierig: hoe zat het nou uiteindelijk? Waar lag de fout? Was het bedrag nu wel betaald of niet? Of probeerde het hotel zelfs de boel te tillen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Goed, dit is binnen 10 dagen de derde waarschuwing en bij deze: de volgende die op de man gaat spelen, of ronduit onvriendelijk of anderszins ongepast reageert, mag een week vakantie gaan houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 29-08-2020 11:18 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YuYa
Op de man én reactie op moderatie.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 30-08-2020 00:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batavia
Zullen we weer naar inhoudelijke discussie gaan?

Moet zeggen dat het me net opviel dat de common goals er al weer iets beter uit zien.

Nu nog de mogelijkheid om de bomen circle te vervangen door mijn eigen favoriete common goal en ik zou het niet eens zo heel verkeerd vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slijkie
Batavia schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:59:
Zullen we weer naar inhoudelijke discussie gaan?

Moet zeggen dat het me net opviel dat de common goals er al weer iets beter uit zien.

Nu nog de mogelijkheid om de bomen circle te vervangen door mijn eigen favoriete common goal en ik zou het niet eens zo heel verkeerd vinden.
Vergeet dat maar, dat zie ik niet snel gebeuren. Die bomen moeten en zullen door de strot geduwt worden. :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Voor een bank die anders wilt zijn en graag goed wil doen door bomen te planten bij elke 100 euro voelt het toch een beetje als greenwashing.

“Consumeer meer, dan planten wij bomen. “

Als bunq echt wat wil bijdragen doe dan zoiets als Monzo, nadenken over hoe je mensen kunt helpen die juist geld uitgeven wat ze niet hebben. Zorg dat mensen nadenken voordat ze wat kopen. Verstandig met je geld omgaan en bewuste keuzes maken lijkt mij betere keuze dan pleisters plakken door bomen te planten. Die bomen komen mij in ieder geval de strot uit aangezien de nadruk op het hele greenwashing de voorkeur heeft en de gebruiker en dus de UX ondergeschikt is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Die bomen zijn en blijven inderdaad een complete klucht. Mensen die daadwerkelijk begaan zijn met het planten van bomen zullen dat zeker niet via bunq doen. Want het kan zo gigantisch veel efficiënter. Bizar dat mensen voor € 16,99 per maand in die greenwashing trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
brsm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:57:

“Consumeer meer, dan planten wij bomen. “

Als bunq echt wat wil bijdragen doe dan zoiets als Monzo, nadenken over hoe je mensen kunt helpen die juist geld uitgeven wat ze niet hebben. Zorg dat mensen nadenken voordat ze wat kopen. Verstandig met je geld omgaan en bewuste keuzes maken lijkt mij betere keuze dan pleisters plakken door bomen te planten..
bunq heeft in elk geval altijd zelf nadrukkelijk aangegeven dat men niet wilt oproepen tot meer consumeren, maar gewoon bomen te planten met je normale uitgaven. Een mens moet immers eten en drinken ;)

De feature Insights is volgens bunq met name ook bedoelt om je bewuster te maken van je uitgaven en daarmee ook geld te besparen. Ze hebben ook aangeven in de toekomst juist ook dit soort features verder te zullen uitbouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
John Do NL schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
bunq heeft in elk geval altijd zelf nadrukkelijk aangegeven dat men niet wilt oproepen tot meer consumeren, maar gewoon bomen te planten met je normale uitgaven. Een mens moet immers eten en drinken ;)
Als dat zo is dan zouden ze er geen spel van maken. Er gaat wel degelijk een bijna ziekelijk incentive vanuit als je de 'boomplantscore' zo prominent in de UX naar voren laat komen. En hoe meer je (via bunq) uitgeeft, hoe hoger die score wordt.

Er zijn mijns inziens twee mogelijke redenen dat bunq zich in zo'n korte tijd zo heftig heeft toegelegd op het greenwashing:

1. Ideële motieven
2. Commerciële motieven

Als je naar bunq's track record kijkt, dan vind ik het getuigen van naïviteit als je optie 1 de meer aannemelijke vindt.

[ Voor 23% gewijzigd door kwon op 30-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
kwon schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

1. Ideële motieven
2. Commerciële motieven

Als je naar bunq's track record kijkt, dan vind ik het getuigen van naïviteit als je optie 1 de meer aannemelijke vindt.
1 en 2 sluiten elkaar niet uit.

En ja, ik geloof nog gewoon in de oprechte intenties van bunq. Zelfs, of misschien juist door, dat track record waar je op doelt. Laatst was er nog een zeer uitgebreid interview met Ali oa over wat hem beweegt, en dat vertaald zich ook door naar bunq uiteraard.

En ja, commercieel gezien is SuperGreen natuurlijk ook gewoon slimme zet. Maakt de positionering van bunq ook scherper.

Maar gelukkig, niemand is verplicht eraan mee te doen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

_O- bunq/ali was toch zo tegen metalcards omdat ze onnodig duur, slecht voor het milieu (staalkosten) ed waren... En dat nu aanprijzen als de meest duurzame kaart omdat ie langer meegaat :w

Nee ik geloof echt niet dat er bij Bunq ook maar 1 ideëel motief is. Alles om commerciële gronden. Straks gaat ie ook nog fair trade producten promoten... Vast omdat ie zelf ook zo goed is voor zijn medewerkers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraag: ik wil van de bunq app geen enkele melding krijgen, alleen als er geld gestort wordt (salaris ;) ). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb alle meldingen behalve de 2 betaling meldingen uit staan, en toch ontvang ik gewoon geen enkele melding. Natuurlijk staat in iOS netjes aan dat de bunq app meldingen mag versturen, dus dat is het probleem niet

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
DeNachtwacht schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:37:
Vraag: ik wil van de bunq app geen enkele melding krijgen, alleen als er geld gestort wordt (salaris ;) ). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb alle meldingen behalve de 2 betaling meldingen uit staan, en toch ontvang ik gewoon geen enkele melding. Natuurlijk staat in iOS netjes aan dat de bunq app meldingen mag versturen, dus dat is het probleem niet
En als je alles aan zet krijg je dan wel de melding? Ik krijg wel een melding (op Android) als ik salaris krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Punt is dat ik niet alles aan wil zeten. ik hoef iet elke keer een melding als ik betaal, want ik sta in de winkel dus dat weet ik zelf ook wel ;). En al die andere meldingen vind ik ook nutteloos.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
John Do NL schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

De feature Insights is volgens bunq met name ook bedoelt om je bewuster te maken van je uitgaven en daarmee ook geld te besparen. Ze hebben ook aangeven in de toekomst juist ook dit soort features verder te zullen uitbouwen.
Sorry wat?
Een mens moet immers eten en drinken
Er wordt een boom gepland bij elke transactie van minimaal 100 euro. Ik weet niet wat jij eet en drinkt, maar het lijkt mij dat mensen meer grotere (niet eetbare) goederen kopen van 100 euro of meer en dus consumeert.

Let’s agree to disagree.

#greenwashingmarketingbs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
https://together.bunq.com...-understand-your-spending
Er wordt een boom gepland bij elke transactie van minimaal 100 euro. Ik weet niet wat jij eet en drinkt, maar het lijkt mij dat mensen meer grotere (niet eetbare) goederen kopen van 100 euro of meer en dus consumeert.
Wat ik bedoelde was dat je toch geld moet uitgeven.. of je nu bomen 🌳 wilt planten of niet. Dus door gewoon je geld uit te geven wat je toch al deed, draag je nu moeiteloos bij een betere wereld. En ja, er zijn tig andere manieren om wellicht meer en sneller bij te dragen. Maar ieder zijn ding ;)

Het competitieve element in app gebruik ik niet, vind ik persoonlijk weinig aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:56
brsm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:20:
Niet helemaal: alle kaartbetalingen tellen cumulatief mee, en elke keer als je de €100 bereikt hebt, plant je een boom. Er is geen minimumbedrag per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48
DaDude schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Helemaal gelijk.

Ik ben ook overgestapt (naar KNAB). Heb ook overstapservice op mijn rekening zitten. Heb handmatig alle machtigingen overgezet naar de nieuwe rekening en ben overgestapt naar gratis travelabonnement. Nu wacht ik totdat de overstapservice afloopt en dan zeg ik mijn hele account op.
Ik ben begin 2020 overgestapt van Knab naar Bunq en ben niet tevreden over Bunq. Ik ga nu naar ING. Heb alles incasso's ook zelf omgezet.

Je kan dus het lidmaatschap van Bunq premium omzetten naar het gratis travelabonnement waardoor je geen kosten meer hebt bij Bunq en ook geen boete krijgt omdat de overstapservice nog enkele maanden loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
GoEV6 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Ik ben begin 2020 overgestapt van Knab naar Bunq en ben niet tevreden over Bunq. Ik ga nu naar ING. Heb alles incasso's ook zelf omgezet.

Je kan dus het lidmaatschap van Bunq premium omzetten naar het gratis travelabonnement waardoor je geen kosten meer hebt bij Bunq en ook geen boete krijgt omdat de overstapservice nog enkele maanden loopt?
Maak je nou wel of geen gebruik van de overstapservice? Omdat je zelf je incasso's overzet? Als je geen gebruik maakt van de overstapservice is er geen probleem. Als je wel de overstapservice gebruikt zou ik de voorwaarden goed bestuderen...
Ik heb zelf een gratis proefperiode Premium gehad, ik mis nu met Travelcard niks wat ik met Premium wel had. Het werkt voor mij perfect als Apple pay betaalrekening. Ik heb m'n N26 rekening leeggehaald en gebruik die nu niet meer. Vooral gratis real time opwaarderen van de Travelcard via Ideal werkt top. Bij N26 moet ik een of twee dagen wachten voordat het geld van mijn reguliere rekening op de N26 rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48
evdakker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Maak je nou wel of geen gebruik van de overstapservice? Omdat je zelf je incasso's overzet? Als je geen gebruik maakt van de overstapservice is er geen probleem. Als je wel de overstapservice gebruikt zou ik de voorwaarden goed bestuderen...
Ik heb zelf een gratis proefperiode Premium gehad, ik mis nu met Travelcard niks wat ik met Premium wel had. Het werkt voor mij perfect als Apple pay betaalrekening. Ik heb m'n N26 rekening leeggehaald en gebruik die nu niet meer. Vooral gratis real time opwaarderen van de Travelcard via Ideal werkt top. Bij N26 moet ik een of twee dagen wachten voordat het geld van mijn reguliere rekening op de N26 rekening staat.
Ik maak gebruik van de overstapservice van Knab naar Bunq en heb zelf de incasso's omgezet van Bunq naar ING.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
jasperj schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:54:
In principe is het zo dat je zo lang je niet zelf vraagt om beëindiging van de overstapservice niets hoeft te betalen. In de voorwaarden van de Overstapservice heeft men er geen rekening mee gehouden dat de nieuwe (betaalde) bankrekening omgezet kan worden naar een (gratis) bankrekening waarbij incasso's niet mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:56
evdakker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
ik mis nu met Travelcard niks wat ik met Premium wel had. Het werkt voor mij perfect als Apple pay betaalrekening.
Loop je er niet tegenaan dat bepaalde winkels geen Mastercard accepteren (gezien de Travel Card een Mastercard is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
odo966 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Loop je er niet tegenaan dat bepaalde winkels geen Mastercard accepteren (gezien de Travel Card een Mastercard is)?
Tot nu toe niet... Al heb ik 'm nog maar een maand, waarvan twee weken op vakantie in Frankrijk (waar je op heel veel plaatsen met Mastercard kunt betalen). Maar hier in Nederland werken mijn kapper, supermarkt (Jumbo, Lidl), lokaal restaurant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Tot nu toe niet... Al heb ik 'm nog maar een maand, waarvan twee weken op vakantie in Frankrijk (waar je op heel veel plaatsen met Mastercard kunt betalen). Maar hier in Nederland werken mijn kapper, supermarkt (Jumbo, Lidl), lokaal restaurant...
Dus: je zet je prepaid MasterCard in Apple Pay en je kunt gewoon overal ‘pinnen’ op de normale manier,als ik het goed begrijp? Net als met een Maestro Card zeg maar. Zonder extra kosten, handelingen of limieten?

Ik had rekeningen bij ING, Rabo en ABN en heb nu alles onder gebracht bij Bunq. Best een flinke stap, dat weet ik. Maar als het alsnog niet bevalt dan kan ik altijd terug naar een van die banken natuurlijk. In totaal betaal ik niet heel veel meer nu dan voor al die losse rekeningen samen, maar ik heb nu alles mooi centraal (en een prepaid creditcard die ik overzichtelijk aan een losse rekening kan koppelen om hem ‘op te laden’ voor b.v. Amazon Prime). En door het overzicht bespaar ik ook geld.Tot nu toe bevalt het me prima, behalve dan dat je voor een PIN-pas niet alleen eenmalige kosten zou maken, maar ook nog eens per maand daarna. En dat terwijl je al voor een relatief duur premium abonnement betaald. Bunq werkt fijn, maar niet ZO fijn dat ik naast die bijna 8 euro ook nog eens 2 euro wil betalen voor een PIN-pasje (die ik eigenlijk niet eens perse fysiek hoef). Optie zou zijn om zo’n metal Card te nemen, dan betaal je misschien in 1 keer voor 2 jaar maar heb je geen verdere eenmalige of maandelijkse kosten voor een pasje toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:41:
Die bomen zijn en blijven inderdaad een complete klucht. Mensen die daadwerkelijk begaan zijn met het planten van bomen zullen dat zeker niet via bunq doen. Want het kan zo gigantisch veel efficiënter. Bizar dat mensen voor € 16,99 per maand in die greenwashing trappen.
Het idee is goed. Je bankiert toch al, en daarmee wat bijdragen aan de natuur i.p.v. alleen aan de portemonnee van toch al schatrijke investeerders of nog erger : naar fabrikanten van wapens is dat perfect toch? Een regeling als : een boom planten voor elke totale 100 euro die je overmaakt vind ik goed, want stel dat er, ik noem maar wat, 10 miljoen per dag, getransferd zou worden: dat zijn als ik het goed heb 100.000 bomen elke dag weer.

Maar dan wel transparant en ook niet via extra dure abonnementen idd. Dan betaal ik liever 2 cent per transactie extra ofzo. Zo’n green abonnement is eigenlijk stellen: ‘pas als jij ons het dubbele betaald per maand doen we het echt maatschappelijk verantwoord’. Ow, en nu dus blijkbaar niet.
Het gaat eigenlijk helemaal in tegen dat je in de basis een duurzame bank wil zijn. Daarnaast bestaat duurzaamheid idd niet alleen uit investeren in groen, maar in veel meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-dubbelpost-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:12:
Punt is dat ik niet alles aan wil zeten. ik hoef iet elke keer een melding als ik betaal, want ik sta in de winkel dus dat weet ik zelf ook wel ;). En al die andere meldingen vind ik ook nutteloos.
Sowieso. zoveel updates voor moderne functies, en zoiets basics als een functie om qua notificaties onderscheid te kunnen maken tussen inkomende en uitgaande betalingen is te moeilijk? Idd, ik doe die uitgaven/betalingen als het goed is zelf dus waarom zou ik daar nog een extra notificatie van willen hebben een paar seconden later? Ik ben niet dement ofzo...

Automatische incasso ok, maar een overboeking of PiN-betaling? Als ik dat al wil checken kijk ik later m’n afschrijvingen wel. En om even heel erg te mierenneuken: stel dat er 20 miljoen van die onnodige notificaties uitgaan per dag: dat is op jaarbasis toch wel best wat (accu)slijtage in totaal. 7.200.000.000 notificaties is gewoon een x aantal hele telefoon-accu’s volgens mij. Geen milieuramp nog, maar duurzaamheid zit hem niet alleen in grote projecten maar begint in de basis van je bank. Geen fysieke pasjes uitgeven, een energiezuinige app, tot aan een paperless hoofdkantoor (en geen fysieke kantoren) met zonnepanelen etc. Bunq voldoet nog niet 100 % aan al die dingen dat ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:39:
[...]

Dus: je zet je prepaid MasterCard in Apple Pay en je kunt gewoon overal ‘pinnen’ op de normale manier,als ik het goed begrijp? Net als met een Maestro Card zeg maar. Zonder extra kosten, handelingen of limieten?

Ik had rekeningen bij ING, Rabo en ABN en heb nu alles onder gebracht bij Bunq. Best een flinke stap, dat weet ik. Maar als het alsnog niet bevalt dan kan ik altijd terug naar een van die banken natuurlijk. In totaal betaal ik niet heel veel meer nu dan voor al die losse rekeningen samen, maar ik heb nu alles mooi centraal (en een prepaid creditcard die ik overzichtelijk aan een losse rekening kan koppelen om hem ‘op te laden’ voor b.v. Amazon Prime). En door het overzicht bespaar ik ook geld.Tot nu toe bevalt het me prima, behalve dan dat je voor een PIN-pas niet alleen eenmalige kosten zou maken, maar ook nog eens per maand daarna. En dat terwijl je al voor een relatief duur premium abonnement betaald. Bunq werkt fijn, maar niet ZO fijn dat ik naast die bijna 8 euro ook nog eens 2 euro wil betalen voor een PIN-pasje (die ik eigenlijk niet eens perse fysiek hoef). Optie zou zijn om zo’n metal Card te nemen, dan betaal je misschien in 1 keer voor 2 jaar maar heb je geen verdere eenmalige of maandelijkse kosten voor een pasje toch?
Je krijgt gratis een bunq pin pas (niet metal) bij premium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

TheVMaster

Moderator WOS
Batavia schreef op Wednesday 2 September 2020 @ 23:07:
[...]

Je krijgt toch nog steeds gewoon 3 gratis passen bij bun Premium (en dat mogen 3 maestro passen zijn, 3 MasterCards en/of combi).

Verwijderd

Batavia schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:07:
[...]

Huh? Ik heb alleen een Bunq (Credit) MasterCard gekregen. Als ik nu een Maestro Debit Card of MasterCard Debit Card aan wil vragen kost het me 9 euro? Overigens nu opeens wel zonder die 2 euro kosten per maand, gisteren was dat nog wel... 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:11:
[...]

Huh? Ik heb alleen een Bunq (Credit) MasterCard gekregen. Als ik nu een Maestro Debit Card of MasterCard Debit Card aan wil vragen kost het me 9 euro? Overigens nu opeens wel zonder die 2 euro kosten per maand, gisteren was dat nog wel... 🤔
Vanuit V2 weet ik nog dat het bestelscherm niet altijd de bedragen liet zien die hoorde bij de situatie.

De regel is:
- voor de aller eerste 3 kaarten die je besteld betaal je geen eenmalige en ook geen maandelijkse fee.
- €9 betaal je eenmalig voor elke kaart die je daarna besteld.
- de maandelijkse fee betaal je alleen wanneer je op enige moment meer dan 3 kaarten tegelijk actief hebt.
- bevroren of verwijderde kaarten tellen niet mee voor die 3
- Metal kaart telt ook niet mee voor die 3.
- vervangen van een kaart is 1 keer per jaar gratis.

Verwijderd

John Do NL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:29:
[...]

Vanuit V2 weet ik nog dat het bestelscherm niet altijd de bedragen liet zien die hoorde bij de situatie.

De regel is:
- voor de aller eerste 3 kaarten die je besteld betaal je geen eenmalige en ook geen maandelijkse fee.
- €9 betaal je eenmalig voor elke kaart die je daarna besteld.
- de maandelijkse fee betaal je alleen wanneer je op enige moment meer dan 3 kaarten tegelijk actief hebt.
- bevroren of verwijderde kaarten tellen niet mee voor die 3
- Metal kaart telt ook niet mee voor die 3.
- vervangen van een kaart is 1 keer per jaar gratis.
Ik vraag me dan af waarom ik direct moet afrekenen als ik een debit Card aanvraag... 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:49:
[...]

Ik vraag me dan af waarom ik direct moet afrekenen als ik een debit Card aanvraag... 😕
Wellicht heb ik het gemist maar had je hem al besteld en is het in rekening gebracht of sta je op het punt het te bestellen en laat het scherm dat bedrag zien?

In beide gevallen is het overigens niet juist als het in rekening wordt gebracht... want aan de eerste 3 kaarten zijn binnen Premium of Business absoluut geen kosten verbonden. Je kan ook altijd even aankloppen bij Support.

Wat ik heb uitgelegd kun je ook nalezen in de prijslijst: https://www.bunq.com/asse...s_business_pricing_EN.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door John Do NL op 03-09-2020 01:01 ]

• Of-Aaargh
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:39:
[...]

Ja, precies. Ik had dat niet verwacht, eigenlijk, dat je bv. bij Nederlandse supermarkten ook kunt betalen via Apple Pay en je virtuele Bunq pas. Gewoon contactloos betalen door je telefoon of smartwatch bij de terminal te houden. Met mijn N26 virtuele kaart in Apple Pay lukt het in de supermarkt niet, betaling wordt dan geweigerd. Vreemd, omdat beiden Mastercard zijn...

Verwijderd

John Do NL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:55:
[...]

Wellicht heb ik het gemist maar had je hem al besteld en is het in rekening gebracht of sta je op het punt het te bestellen en laat het scherm dat bedrag zien?

In beide gevallen is het overigens niet juist als het in rekening wordt gebracht... want aan de eerste 3 kaarten zijn binnen Premium of Business absoluut geen kosten verbonden. Je kan ook altijd even aankloppen bij Support.

Wat ik heb uitgelegd kun je ook nalezen in de prijslijst: https://www.bunq.com/asse...s_business_pricing_EN.pdf
Thx! Ik kom echt in het ‘betaal-menu’ om 9 euro af te rekenen via rekening, iDeal, overboeking etc. Maar als ik in m’n mail terugzoek zie ik dat ik blijkbaar (een jaar geleden ofzo, toen ik wat met die pasjes zat te kloten voor het eerst) blijkbaar al 3 keer een fysiek pasje heb aangevraagd.. echter ik weet zeker dat ik er daar maar 1 van heb ontvangen, een creditcard.

Ik vind die 9 euro eenmalig een iets minder groot probleem nu die 2 euro extra fee maandelijks niet meer gerekend wordt. Zeker omdat als dat pasje eenmaal verloopt, je een nieuwe krijgt. Maar ik twijfel tussen een 2-jarig abo met zo’n platinum Card (die moet je alleen niet kwijt raken...) of nu gewoon zo’n debit Card bestellen.

Verwijderd

evdakker schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:16:
[...]

Ja, precies. Ik had dat niet verwacht, eigenlijk, dat je bv. bij Nederlandse supermarkten ook kunt betalen via Apple Pay en je virtuele Bunq pas. Gewoon contactloos betalen door je telefoon of smartwatch bij de terminal te houden. Met mijn N26 virtuele kaart in Apple Pay lukt het in de supermarkt niet, betaling wordt dan geweigerd. Vreemd, omdat beiden Mastercard zijn...
Thx! Dat is handig. Ik zou idd zeggen: dat komt misschien door Apple Pay als ‘tussenpartij’ (je betaald met Apple Pay en niet direct met je cc?) maar als je N26 kaart dan weer niet werkt via Apple Pay dan gaat dat verhaal niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
evdakker schreef op Thursday 3 September 2020 @ 10:16:
[...]

Eh.....het feit dat je bij sommige supermarkten niet kunt betalen is omdat het een Mastercard is. De AH (in het grootste deel van het land) accepteert bv. alleen betalingen met maestro passen (de 'normale ouderwetse pinpas' zeg maar). Het feit dat je met Apple Pay kunt betalen betekend wel dat de betaling nog steeds afhankelijk is van de pas die ondersteund wordt. Bij de AH kun je dus alleen met Apple Pay betalen als je er een maestro pas in hebt zitten en die dus selecteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 3 September 2020 @ 11:04:
[...]

Thx! Dat is handig. Ik zou idd zeggen: dat komt misschien door Apple Pay als ‘tussenpartij’ (je betaald met Apple Pay en niet direct met je cc?) maar als je N26 kaart dan weer niet werkt via Apple Pay dan gaat dat verhaal niet op.
Dat klopt niet helemaal. Apple Pay gaat er niet met een passysteem tussen zitten. Als jij (via Apple Pay) met je N26 mastercard probeert te betalen, maar de winkel accepteert alleen maestro dan gaat de betaling dus neit lukken. Als je vervolgens de betaling (met Apple Pay) probeert te voltooien als je een (bunq) maestro pas hebt geselecteerd, dan zul je zien dat het wel werkt.

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:09:
[...]

Eh.....het feit dat je bij sommige supermarkten niet kunt betalen is omdat het een Mastercard is. De AH (in het grootste deel van het land) accepteert bv. alleen betalingen met maestro passen (de 'normale ouderwetse pinpas' zeg maar). Het feit dat je met Apple Pay kunt betalen betekend wel dat de betaling nog steeds afhankelijk is van de pas die ondersteund wordt. Bij de AH kun je dus alleen met Apple Pay betalen als je er een maestro pas in hebt zitten en die dus selecteert.
Ik ga het vandaag eens proberen bij de Appie. Dus het is niet zo dat je via Apple Pay betaald ipv rechtstreeks via je bank? Ik dacht: misschien zit er nog een stap tussen... maar blijkbaar is Apple Pay gewoon niet veel meer dan je wallet (die ik al 10 jaar gebruik voor o.a. vliegtickets) alleen dan met een kleine update om er ook betaalpassen in te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2020 11:28 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:26:
[...]

Ik ga het vandaag eens proberen bij de Appie. Dus het is niet zo dat je via Apple Pay betaald ipv rechtstreeks via je bank? Ik dacht: misschien zit er nog een stap tussen... maar blijkbaar is Apple Pay gewoon niet veel meer dan je wallet (die ik al 10 jaar gebruik voor o.a. vliegtickets) alleen dan met een kleine update om er ook betaalpassen in te zetten?
Waarom denk je dat je Apple Pay pas in Wallet ook een Mastercard logo heeft?

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:10:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Apple Pay gaat er niet met een passysteem tussen zitten. Als jij (via Apple Pay) met je N26 mastercard probeert te betalen, maar de winkel accepteert alleen maestro dan gaat de betaling dus neit lukken. Als je vervolgens de betaling (met Apple Pay) probeert te voltooien als je een (bunq) maestro pas hebt geselecteerd, dan zul je zien dat het wel werkt.
Goed om te weten, dus dat betekend dat een Debit MasterCard (die kan je ook aanvragen, naast een Debit Maestro-kaart) ook niet zou werken in Nederland. Overigens heb ik volgens mij ook wel eens in een Mediamarkt afgerekend ooit met een (echte) Creditcard geloof ik, ik had daar zelfs een viercijferige code bij.

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:35:
[...]

Goed om te weten, dus dat betekend dat een Debit MasterCard (die kan je ook aanvragen, naast een Debit Maestro-kaart) ook niet zou werken in Nederland. Overigens heb ik volgens mij ook wel eens in een Mediamarkt afgerekend ooit met een (echte) Creditcard geloof ik, ik had daar zelfs een viercijferige code bij.
Je kan in NL anno 2020 prima betalen met Mastercard, Visa, zelfs Amex. Eigenlijk is AH op dit moment de enige retailer die niet accepteert wat niet Maestro/V-Pay is. Zelfs de Albert Heijns in de meest toeristische buurten van Amsterdam 8)7

Verwijderd

Vinnienerd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:35:
[...]

Waarom denk je dat je Apple Pay pas in Wallet ook een Mastercard logo heeft?
Om te weten welk pasje je selecteert? ;)
Ik had sowieso verwacht dat Apple z’n AP-service vooral ingevoerd had om de enorme meerwaarde van data van betaaltransacties en dus koopgedrag van mensen. Maar kunnen ze dat nu überhaupt? Want het klinkt meer als een veredelde digitale pasjes-app (zoals OK) als ik jou zo hoor.

Ik dacht: wellicht is er voor Apple Pay een soort softwarematige update geweest in de PIN-terminals en zit er misschien een ‘translatie’ tussen, waardoor AP een min of meer op zich zelf staand middel met de al bestaande NFC-techniek is. Maar dat was te mooi bedacht dus...

Verwijderd

Vinnienerd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:48:
[...]

Je kan in NL anno 2020 prima betalen met Mastercard, Visa, zelfs Amex. Eigenlijk is AH op dit moment de enige retailer die niet accepteert wat niet Maestro/V-Pay is. Zelfs de Albert Heijns in de meest toeristische buurten van Amsterdam 8)7
Ah ok. Dacht dat die PIN-terminals zo universeel waren dat dat overal wel hetzelfde was. Ik ga meestal toch naar de Jumbo 😅 maar wel bizar dat AH dat niet invoert, alleen al om al hun filialen op (extreem) toeristische plekken. Daar loop je denk ik gewoon echt inkomsten op mis, of moet je elke dag klanten die af willen rekenen cash geld bij de bank laten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vinnienerd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:48:
[...]

Eigenlijk is AH op dit moment de enige retailer die niet accepteert wat niet Maestro/V-Pay is. Zelfs de Albert Heijns in de meest toeristische buurten van Amsterdam 8)7
Dat klopt niet helemaal. Albert Heijn accepteert in een aantal Amsterdamse filialen inmiddels ook MasterCard en Visa (bijvoorbeeld de filialen achter de Dam en het Museumplein). Maar hopelijk gaan ze het ooit nog eens in alle filialen accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 03-09-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Laten we vooral alles duurder maken en Visa&MC goed spekken. Strak plan.

• Vinnienerd
slijkie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:43:
Laten we vooral alles duurder maken en Visa&MC goed spekken. Strak plan.
Heb je ook een nuttige bijdrage? De meeste payment processors rekenen voor Maestro en MC immers gewoon dezelfde tarieven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• slijkie
Vinnienerd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:58:
[...]

Heb je ook een nuttige bijdrage? De meeste payment processors rekenen voor Maestro en MC immers gewoon dezelfde tarieven.
Bron? :)

Laat ik alvast maar met een paar komen dan. ING, ABN Amro en Rabobank.

Betaalkaarten (Maestro & V-Pay) is losse transactie van 5,7 cent. (maximaal).

Credit/Debit kaarten gaan we over op percentages. :) Zo is het bij alle betaal providers zo. Kan je wel "kom met een nuttige bijdrage" komen, maar die was nuttig & compleet. Het is allemaal duurder, en denk je dat de ondernemers daarvoor opdraaien? Tuurlijk, in het begin, maar die rekenen dat gewoon door.

Wie wint hier? Visa & Mastercard. Voor ons maakt het geen drol uit of we een stukje plastic met het ene logo of het andere logo gebruiken. Is 1 pot nat. Gaat van dezelfde rekening, bij bunq helemaal om even ontopic te zijn hier.

Mensen die in Nederland (vooral met bunq) met Mastercard gaan lopen betalen is dom en slaat compleet nergens op. Heb je niks aan, bij de bunq heb je niet eens de verzekeringen erin. Enige die wint heb ik net al op lopen noemen.

[ Voor 74% gewijzigd door slijkie op 03-09-2020 13:11 ]

Verwijderd

Vinnienerd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:58:
[...]

beetje offtopic van bunq, maar laat eens zien welke provider dan... en vertel dat even tegen de lokale bakker. Die moet doorgaans gewoon minstens +1-2% commisie betalen tov van max 10 cent mnet measrto..

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 3 September 2020 @ 11:26:
[...]

Zo is dat :+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 3 September 2020 @ 11:35:
[...]

Tja, bij de meeste 'non-food' winkels in een beetje grote stad kun je vaak wel met je mastercard/visa/amex betalen en dan dus ook met de debitvarianten van die kaarten.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vinnienerd schreef op Thursday 3 September 2020 @ 11:48:
[...]

Dat ligt dus gewoon aan de winkel(keten) en of zij het dus ondersteunen. De meeste Jumbo's en AH's accepteren ze niet, afgezien van winkels in de randstad of grote steden. Helaas pindakaa :-(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
slijkie schreef op Thursday 3 September 2020 @ 13:00:
[...]

Bron? :)

Laat ik alvast maar met een paar komen dan. ING, ABN Amro en Rabobank.

Credit/Debit kaarten gaan we over op percentages. :) Zo is het bij alle betaal providers zo. Kan je wel "kom met een nuttige bijdrage" komen, maar die was nuttig & compleet. Het is allemaal duurder, en denk je dat de ondernemers daarvoor opdraaien? Tuurlijk, in het begin, maar die rekenen dat gewoon door.

Wie wint hier? Visa & Mastercard. Voor ons maakt het geen drol uit of we een stukje plastic met het ene logo of het andere logo gebruiken. Is 1 pot nat. Gaat van dezelfde rekening, bij bunq helemaal om even ontopic te zijn hier.

Mensen die in Nederland (vooral met bunq) met Mastercard gaan lopen betalen is dom en slaat compleet nergens op. Heb je niks aan, bij de bunq heb je niet eens de verzekeringen erin. Enige die wint heb ik net al op lopen noemen.
Raar, want het feit dat er voor maestro passen een vast bedrag is afgesproken heeft te maken met de afspraken die daar in het verleden over zijn gemaakt. Het is natuurlijk te zot voor woorden dat er voor een betaling met dat stukje plastic uberhaupt een % aan mastercard, visa of amex betaald zou moeten worden. Snap best dat er betaald moet worden (zij hebben immers ook een infra te onderhouden), maar een vast bedrag per betaling zou zeker wel voldoen, zeker nu die passen steeds meer virtueel in een ander apparaat komen te zitten.

En waarom zou je met een mastercard debitcard niet net zo makkelijk je boodschappen kunnen betalen dan met je maestro pas? Is niets doms aan. Het wordt gewoon tijd dat die 'bijzondere' landgebonden kaarten (zoals maestro, maar ook girocard en bancontact) opgedoekt worden. Wel even met mastercard/visa een vast tarief afspreken (als EU) voor betalingen met een debitcard... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

JackSparrow schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:20:
[...]

Dat ligt dus gewoon aan de winkel(keten) en of zij het dus ondersteunen. De meeste Jumbo's en AH's accepteren ze niet, afgezien van winkels in de randstad of grote steden. Helaas pindakaa :-(
Als je graag met Maestro of Visa wilt betalen, bijvoorbeeld vanwege een cashback die je kunt sparen, dan moet je even kijken of je (een deel van) je boodschappen bij Aldi of Lidl kunt doen.

Hoewel ze bekend staan als discounters kan je daar tenminste fatsoenlijk met al je kaarten betalen. Bij Albert Heijn To-Go filialen overigens ook.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

slijkie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:00:
[...]

Credit/Debit kaarten gaan we over op percentages.

Wie wint hier? Visa & Mastercard.

Mensen die in Nederland met Mastercard gaan lopen betalen is dom en slaat compleet nergens op. Heb je niks aan
Ik denk dat je mening en felle woorden zijn gebaseerd op ervaringen tijdens een vakantie naar de VS, want daar gelden andere regels. Of anders op verouderde kennis.

Die 5,7 cent zijn de kosten voor de zakelijke betaler, niet voor de winkelier.

Een contactloze pinbetaling (maestro) kost ongeveer 15 cent.

De kosten voor Mastercard of Visacard bij fysieke winkels in Europa hebben een wettelijk maximum van 0,3% voor credit cards en 0,2% voor debet cards. Dus onder de €85 zijn Mastercard en Visa altijd goedkoper dan 'gewoon' pinnen met Maestro. En als ik zo even in mijn transacties kijk, dan zijn verweg de meeste onder de €85.

Vaak wordt gedacht dat dit duur is vergeleken bij een contante betaling, maar vergeet niet dat vanwege het kopen van rollen munten (wisselgeld), het houden van een kassa met geldlades, registratiesysteem, verzekering, transport, en het storten van geld, dat een cash-betaling gemiddeld 25 cent per transactie kost. Daarnaast kost een contante betaling aanzienlijk meer tijd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:07:
Bij die kosten zijn ook de vaste kosten voor ene pinterminal opgenomen en die zijn meer dan de helft van dat bedrag. Bij een credit card transactie heb je diezelfde pinautomaat nodig met dus ook diezelfde kosten. Dat maakt dat de kosten dus al minder zijn boven de 40 euro.

Bovendien is dit een erg dure provider, zoals slijkie in "Discussie over & Ervaringen met bunq" al schreef zijn bij andere partijen de maximale kosten van enkel de pintransactie 5,7 cent. Dan is het dus al goedkoper zodra de transactie boven de 29 euro is.

Anyway, de Jumbo is bezig in heel Nederland ook debit/credit cards te accepteren, maar ik weet niet of ze dat al overal hebben ingevoerd. Daar zou je dus op steeds meer plekken moeten kunnen betalen met de debit/credit cards van bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
JeroenE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:24:
[...]

Anyway, de Jumbo is bezig in heel Nederland ook debit/credit cards te accepteren, maar ik weet niet of ze dat al overal hebben ingevoerd. Daar zou je dus op steeds meer plekken moeten kunnen betalen met de debit/credit cards van bunq.
Bij veel Jumbo's kun je inderdaad al met creditcard betalen (ook AMEX). Een paar (franchise) ondernemers kiezen er nu nog voor enkel Maestro en VPay te accepteren, maar ik vermoed dat het niet lang meer gaat duren tot alle Jumbo's over zijn. Men kan nu al met een CC terecht bij o.a. Dirk, Aldi, Lidl

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De kosten voor Mastercard of Visacard bij fysieke winkels in Europa hebben een wettelijk maximum van 0,3% voor credit cards en 0,2% voor debet cards. Dus onder de €85 zijn Mastercard en Visa altijd goedkoper dan 'gewoon' pinnen met Maestro. En als ik zo even in mijn transacties kijk, dan zijn verweg de meeste onder de €85.
Dat is natuurlijk de limiet op de interchange tussen banken, en dan ook niet op alle kaarten (naast AMEX niet op corporate cards). Daarnaast heb je ook nog een acquirer nodig, en die rekent ook iets aan kosten. Adyen schrijft daar iets over op haar blog. of in het Duits hier.

Die limiet van 0,3% is overigens wel beroerd omdat er nu minder speelruimte is voor de banken om aantrekkelijke kaarten (punten, verzekering, cashback) uit te geven.
JeroenE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:24:
[...]
Neen, de Jumbo heeft dat zeker niet overal uitgerold. Het zijn er veel, maar zeker niet allemaal. Bij "mijn" Jumbo zijn de terminals zo krakkemikkig dat ze zelfs Apple en Google Pay (met onderliggende Maestro-kaart, uiteraard) niet zonder al te veel gedoe accepteren. Je moet daar een beetje geduld hebben en de telefoon héél stil houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
[...]

Ik denk dat je mening en felle woorden zijn gebaseerd op ervaringen tijdens een vakantie naar de VS, want daar gelden andere regels. Of anders op verouderde kennis.

Die 5,7 cent zijn de kosten voor de zakelijke betaler, niet voor de winkelier.

Vaak wordt gedacht dat dit duur is vergeleken bij een contante betaling, maar vergeet niet dat vanwege het kopen van rollen munten (wisselgeld), het houden van een kassa met geldlades, registratiesysteem, verzekering, transport, en het storten van geld, dat een cash-betaling gemiddeld 25 cent per transactie kost. Daarnaast kost een contante betaling aanzienlijk meer tijd.
Je vergeet 1 ding, dat zijn de kosten die NAAR Visa/MC gaan. Niet de totale transactie, zitten meerdere schakels tussen. Die prijslijsten die ik eerder neer heb gezet zijn geldig. Een RTL Nieuws item trekt dit niet onderuit. Heb zelf meerdere betaalautomaten geinstalleerd, vrouw zit in accountancy, zie die kosten regelmatig voorbij komen, dus dat die kaart betalingen goedkoper zijn is kletskoek.

Tot slot, lees eens heel goed die europese commissie link, dit zijn kaarten BUITEN de EU die gebruikt worden BINNEN de EU. Ook nog eens een verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door slijkie op 04-09-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

slijkie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:43:
[...]
Je vergeet 1 ding, dat zijn de kosten die NAAR Visa/MC gaan.
Ook nog niet helemaal. Als ik mijn Duitse DKB-kaart (VISA) betaal in Nederland, dan wordt er als volgt afgerekend:

- een interchange fee: maximaal 0,3% aan de uitgevende bank (de DKB Bank)
- een scheme fee: dat geld gaat naar VISA voor het gebruik van hun scheme
- een acquirer fee: het bedrag dat het innende bedrijf (Equens, de huisbank van de winkelier, Adyen, noem maar op...)

Mocht je nog meer willen weten, dan is dit wel een aardige link om mee te beginnen.

Overigens kan de interchange fee voor bunq nog wel een aardige inkomstenstroom zijn, dus ze zullen er alle belang bij hebben om het gebruik van hun Mastercards ten opzichte van de Maestro te bevorderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:56:
[...]

Ook nog niet helemaal. Als ik mijn Duitse DKB-kaart (VISA) betaal in Nederland, dan wordt er als volgt afgerekend:

- een interchange fee: maximaal 0,3% aan de uitgevende bank (de DKB Bank)
- een scheme fee: dat geld gaat naar VISA voor het gebruik van hun scheme
- een acquirer fee: het bedrag dat het innende bedrijf (Equens, de huisbank van de winkelier, Adyen, noem maar op...)

Mocht je nog meer willen weten, dan is dit wel een aardige link om mee te beginnen.

Overigens kan de interchange fee voor bunq nog wel een aardige inkomstenstroom zijn, dus ze zullen er alle belang bij hebben om het gebruik van hun Mastercards ten opzichte van de Maestro te bevorderen.
Daarom, en ten koste van primair de ondernemer, secundair de consument. Ondernemer moet meer betalen, prima, die rekenen dat door, consument draait ervoor op.

Oftewel je snijd jezelf in de klauwen. Daar komt ‘t op neer.

Snap heel goed dat er echt wel bepaalde scenario’s zijn om ze te gebruiken. Vakantie, Online betalingen buiten Nederland, etc. Maar indien het niet ‘nodig’ is is het dus eigenlijk volslagen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:21:
[...]

Die limiet van 0,3% is overigens wel beroerd omdat er nu minder speelruimte is voor de banken om aantrekkelijke kaarten (punten, verzekering, cashback) uit te geven.
slijkie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
[...]

Maar indien het niet ‘nodig’ is is het dus eigenlijk volslagen onzin.
Promotie kost altijd geld. Het hoeft niet perse uit hun eigen marge te komen. Je betaalt tenslotte vaak ook voor een betaalpakket. Er is dus genoeg speelruimte én het is geen "volslagen onzin" om een MasterCard/Visa te gebruiken. Althans, als dit soort acties niet te min voor je zijn:

N26: 0.1% cashback

Curve: 1% cashback bij geselecteerde winkels

Crypto dot com (CDC): 1 - 5% cashback

CDC bij Aldi en Lidl: Tijdelijk 10% cashback van april tot september als coronahulp (natuurlijk gewoon promotie)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 87 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"