Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
robv73 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:40:
Iemand een idee of de update vandaag ook het probleem met de bunq AW app oplost..... Die werkt niet meer sinds iOS 7. Op "together" zijn er meerdere gebruikers die erover klagen...maar tot nu toe nog weinig reactie vanuit bunq.
Gebruik die app best vaak...effe snel een ander nummer aan een pas koppelen.
Goed punt. Dat is afwachten. Ik heb de app wel minder sterren ⭐️ gegeven in de Store want ik vind dat bunq de app had moeten bijhouden. Bij deze app en bij bunq web heb ik zelf het idee dat er nauwelijks nog iets mee wordt gedaan qua doorontwikkeling. Dat is jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Persoonlijk hoop ik op een paar verbeteringen in de app:
  • Bij een contactloze betaling (Android) snel kunnen veranderen van welke rekening je betaalt
  • Verwijderen van de Us-tab. Ik kan me bijna niet voorstellen dat >5% van de gebruikers hier waarde aan hecht.
  • Ik heb vanaf het begin een onverwijderbare reminder (klik -> "You are awesome"). Werkt me op de zenuwen
  • Mogelijkheid om die cirkels met bomen en bespaarde tijd/geld uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

Koppensneller schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:08:
  • Bij een contactloze betaling (Android) snel kunnen veranderen van welke rekening je betaalt
  • Verwijderen van de Us-tab. Ik kan me bijna niet voorstellen dat >5% van de gebruikers hier waarde aan hecht.
  • Ik heb vanaf het begin een onverwijderbare reminder (klik -> "You are awesome"). Werkt me op de zenuwen
Zou mooi zijn inderdaad!

Ik ben wel benieuwd waar ze vanavond mee komen. Het is toch al best een tijdje stil wat betreft echte updates / nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Zou mooi zijn inderdaad!

Ik ben wel benieuwd waar ze vanavond mee komen. Het is toch al best een tijdje stil wat betreft echte updates / nieuwe features.
Reclame in “Me” tab op basis van aankopen, dat zou de stilte wel doorbreken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Reclame in “Me” tab op basis van aankopen, dat zou de stilte wel doorbreken 😀
Als de maandprijs omlaag gaat daardoor mogen ze van mij reclame introduceren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
Neeeeeee...geen reclame, ook niet als de maandprijs omlaag gaat of gratis wordt.... Krijgen al genoeg reclame voorgeschoteld via de verschillende media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Herax10NL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Als de maandprijs omlaag gaat daardoor mogen ze van mij reclame introduceren :+
Ik hecht nog een beetje waarde aan mijn privacy. Als we dan ook nog advertisement in een bank app krijgen is het helemaal gedaan. :P

Alhoewel er volgens mij al heel veel analyse gedaan wordt in de app door bunq (via een derde partij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Ben inmiddels net gewend aan V3 en kan er nu mee leven, dus hopelijk maken ze er niet weer een puinhoop van..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
UnitedJunk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:15:
Ben inmiddels net gewend aan V3 en kan er nu mee leven, dus hopelijk maken ze er niet weer een puinhoop van..
In een sneak peak heeft bunq al onthuld dat er wat gaat veranderen aan de onderste knoppen, dus hopelijk was je daar niet al teveel aan gehecht ;)

Wees gerust, het is alleen een naamsverandering om het helderder te maken :)

Het echte werk komt vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Koppensneller schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:08:
Nog eentje (als Bunq die voor vanavond nog even zou kunnen bouwen en meenemen in de presentatie, graag ;) :
  • Een terugbetaling in mindering kunnen brengen op de originele betaling in Insight. Zodat je in je overzicht niet in een avond 300 euro uitgeeft aan restaurants als je met vrienden uit eten gaat en even voorschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYQJgg5W9MDluGyH-RfBWRF5130=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d0A9o158q6j6ogQgfpEiTUfM.jpg?f=user_large

Dat ziet er al iets beter uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Wow 🤩 wat een toffe update!!! Echt vet.

Voor wie het gemist heeft (wat ik mij niet kan voorstellen): https://together.bunq.com...new-in-the-bunq-update-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfecte update!
Nu tenminste de optie om de bomen te dimmen, en niet meer op de Me/Home tab ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:59:
Perfecte update!
Nu tenminste de optie om de bomen te dimmen, en niet meer op de Me/Home tab ;-)
Zo zie je maar, voor ieder wat wils in deze update ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
John Do NL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:55:
Wow 🤩 wat een toffe update!!! Echt vet.

Voor wie het gemist heeft (wat ik mij niet kan voorstellen): https://together.bunq.com...new-in-the-bunq-update-15
Wel gemist en zo bijzonder vind ik het nu ook weer niet hoor..

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik vind de nieuwe feature van de kosten delen van een bonnetje wel echt cool.

Dat budgetteren snap ik nog niet helemaal. Ik heb zelf al een apart potje voor m'n vaste lasten, waar een deel van m'n loon naar toe gaat, dus het zou tof zijn als dat budgetteren alleen over m'n 'hoofdrekening' zou kunnen. Zover ik kon zien kan dat nu niet?

Oh en de abonnementen kloppen ook niet helemaal. Losse aankopen uit de Google Play Store en Microsoft Store komen er ook tussen te staan.

Edit: Amazon Prime en m'n T-Mobile internet abo's staan er weer niet tussen.

[ Voor 24% gewijzigd door Louw Post op 16-10-2020 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
Stoor me persoonlijk nu al aan de bunq.me tab krijg hem niet weg uit m'n overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Pukson schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:24:
Stoor me persoonlijk nu al aan de bunq.me tab krijg hem niet weg uit m'n overzicht.
Gewoon je bunq.me links verwijderen, dan gaat die tile ook weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Herax10NL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Gewoon je bunq.me links verwijderen, dan gaat die tile ook weg :+
Ja dat deed ik ook, maar ze schieten direct weer terug in m'n overzicht. Met links waarin niks staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Pukson schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Ja dat deed ik ook, maar ze schieten direct weer terug in m'n overzicht. Met links waarin niks staat.
Dat is helaas een bug, heb ik gisteren gemeld. Na een refresh zijn ze weg overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door John Do NL op 17-10-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
John Do NL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is helaas een bug, heb ik gisteren gemeld. Na een refresh zijn ze weg overigens.
Heb de app al meerdere malen geforceerd laten herstarten en gerefresh. Beide geen baat, maar dacht als dat het een bug zou wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:08:
Ik vind de nieuwe feature van de kosten delen van een bonnetje wel echt cool.
Klinkt wel cool, maar in de corona tijd kan je dat eigenlijk helemaal niet gebruiken. Wel een aparte keuze om dat nu te gaan ontwikkelen.

Misschien hadden ze gedacht dat we ondertussen weer uit de corona zouden zijn? Dan nog: ik zou die feature dan lekker stilhouden en juist lanceren tegen de tijd dat je wel weer met anderen naar de kroeg/feest/uit eten/etc mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Klinkt wel cool, maar in de corona tijd kan je dat eigenlijk helemaal niet gebruiken. Wel een aparte keuze om dat nu te gaan ontwikkelen.
Maar gelukkig heeft niet heel Europa dezelfde Corona-maatregelen als die in Nederland. Waarschijnlijk komt het merendeel van de bunq-klanten zelfs niet meer uit Nederland, dus wat in Nederland gebeurt hoeft niet leidend te zijn.

Mooi dat je die bomen nu kunt wegpoetsen. Maar echte liefhebbers krijgen straks bij Treecard een houten MasterCard (nóg duurzamer dan metaal) én bomen geplant voor niks-nakkes-nada. Ze beloven zelfs dat 80% van de interchange naar het planten van bomen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
[...]

Misschien hadden ze gedacht dat we ondertussen weer uit de corona zouden zijn? Dan nog: ik zou die feature dan lekker stilhouden en juist lanceren tegen de tijd dat je wel weer met anderen naar de kroeg/feest/uit eten/etc mag.
Deze functie kan natuurlijk in meer scenario’s gebruiken dan alleen na een etentje. Bv je hebt boodschappen gedaan voor jezelf en je huisgenoten :)

En denk dat de roadmap al redelijk ver vooruit wordt bedacht bij bunq.

En dan zijn er nog steeds steden / landen waar andere Corona maatregelen gelden waarbij je wel uit eten kan.

Vorige week plaatste bunq een foto op Insta over uit eten gaan met friends, die is na wat commentaar offline gehaald, wel terecht.. want daarin werd je gestimuleerd uit eten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Verwijderd @John Do NL Ik snap dat het niet overal precies hetzelfde is en dat er vast ook nog wel situaties zijn waarin het handig zou kunnen zijn. Maar dan nog: waarom voer je zoiets in midden in een situatie waarbij juist wel in heel veel landen het credo is dat je geen dingen samen moet doen met anderen?

Ik zit niet op instagram, maar het voorbeeld wat John geeft is naar mijn idee precies hetzelfde idee. Er zijn ook landen in Europa waar je nog wel uit eten mag, dus dat het 'ergens' wel mag is blijkbaar toch ook geen reden om die post dan wel te laten staan.

Als ik geld terug wil van mensen dan stuur ik ze gewoon een betaalverzoek. Dit is een soort "betaal maar wat jouw gedeelte is" en dan zie ik wel wat ik terugkrijg. Maar dat moet je alsnog nakijken of iedereen wel alles juist heeft aangeklikt om te betalen. Dan lijkt het mij gewoon minder werk omdat gelijk te doen en die mensen bedrag xyz terug te vragen. Maar goed, misschien snap ik niet goed waarom het op deze manier veel handiger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
[...]

Dat heeft natuurlijk ook geen meerwaarde. Als ze hier van de zomer mee bezig geweest zijn had je best nog kans dat het niet weer nu een lockdown zou zijn.

En software dat alleen op de plank ligt is ook zonde. Laat mensen dan kijken wel nut ze er van hebben.

Bovendien is bunq een internationaal bedrijf. En je wilt niet alleen dingen puur op de nederlandse situatie. Wat dat betreft vind ik het al raar genoeg dat je in belgie blijkbaar wel google pay kunt koppelen en in nederland niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Google Pay werkt wel echt super en net zo gemakkelijk als Apple Pay, zelfs makkelijker. Je unlockt je phone en houdt hem bij de scanner.

Jammer dat het zo met een omweg moet, al duurt het letterlijk maar 2 min. Ze zouden dit gewoon aan moeten zetten voor NL.

Erg tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Pukson, wat werkt er makkelijker aan dan Apple Pay? Oprecht benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
JDFS schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:48:
@Pukson, wat werkt er makkelijker aan dan Apple Pay? Oprecht benieuwd :)
Maar 1 handeling hoor, haha. Met Apple Pay moest ik altijd dubbel klik op de power knop en dan face scan. Uiteraard zal de handeling anders wezen met TouchID. Nu heb ik een Pixel 5. Ik haal m'n telefoon uit m'n zak, wijsvinger komt op de rear fingerprint scanner en tik de betaal automaat aan, en betaald.

Sowieso makkelijkere dan de Tap en Pay waar je nog een widget of app moet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Pukson schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Maar 1 handeling hoor, haha. Met Apple Pay moest ik altijd dubbel klik op de power knop en dan face scan. Uiteraard zal de handeling anders wezen met TouchID. Nu heb ik een Pixel 5. Ik haal m'n telefoon uit m'n zak, wijsvinger komt op de rear fingerprint scanner en tik de betaal automaat aan, en betaald.

Sowieso makkelijkere dan de Tap en Pay waar je nog een widget of app moet aanklikken.
In principe hoef je bij iPhone geen een knop in te drukken. Als je je iPhone bij een pin terminal houd haalt hij Apple Pay al tevoorschijn en hoef je alleen nog te bewijzen dat jij het bent. Als je een iPhone met Touch ID gebruikt en je je vinger op de home button houd terwijl je je iPhone naar de terminal beweegt betaalt hij direct. Bij Face ID werkt het ook bijna direct als je je iPhone bij de terminal houd en je gezicht in beeld is

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15
Nog een verstopte verbetering in de laatste update: ze hebben éindelijk de tekst van betaalverzoeken aangepast van het dwingende "send me money" naar wat vriendelijker "Your friend is sending a request"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4yAaJa7tx64-bRpSoPCFiuJtk4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B0gJMIauCPxcJZjZfThMyE6M.png?f=user_large

Soms zijn het de kleine dingetjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Het "scannen" en delen van een bon vindt ik wel een toffe nieuwe feature. Blij dat Bunq weer een banking feature toegevoegd heeft. (Al zal ik het zelf weinig gebruiken, wij delen meestal door het aantal personen)

Ook dat je nu die cirkels kan inklappen is mooi al had ik liever gezien dat ik ze helemaal kan uitzetten.

Wat ik nog graag wil zien is dat ik meerdere transacties kan aanvinken en daar het totaal van kan delen. Bijvoorbeeld: Parkeren, Restaurant, Bar -> select -> delen door aantal vrienden -> share link.

Zal maar weer een verzoek indienen. Ten tijden van V3 al gedaan maar uiteraard ondergesneeuwd door de klachten over de app destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Heerlijk die functie voor het verbergen van de 3 (voor mij onnodige) cirkels bovenaan de Me tab.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bug? Het inklappen onder Community werkt wel, maar wordt niet onthouden door de app. Zodra je van tab wisselt en weer teruggaat, zijn alleen de ballonnen nog ingeklapt. Zodra ik de app opnieuw open zijn beiden niet meer ingeklapt. Op de Home tab wordt het wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Pukson schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:40:
Google Pay werkt wel echt super en net zo gemakkelijk als Apple Pay, zelfs makkelijker. Je unlockt je phone en houdt hem bij de scanner.

Jammer dat het zo met een omweg moet, al duurt het letterlijk maar 2 min. Ze zouden dit gewoon aan moeten zetten voor NL.

Erg tevreden!
Ik heb net m'n land aangepast naar BE, een nieuwe pas aangevraagd, en deze direct in de Bunq app toegevoegd aan Google Pay, land weer terug naar NL gezet. Echter kan ik die pas niet gebruiken in Google Pay, en als ik een nieuwe pas aanmaak met dat pasnummer zegt Google dat het een onbekende kaart is. Ben ik te snel, of doe ik iets verkeerd?

Edit: Als ik de Google Pay app download staat daar de Bunq wel in (en lijkt klaar voor gebruik), maar bij webshops die GPay ondersteunen is die kaart nergens te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Kevv1990 op 19-10-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Kevv1990 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Ik heb net m'n land aangepast naar BE, een nieuwe pas aangevraagd, en deze direct in de Bunq app toegevoegd aan Google Pay, land weer terug naar NL gezet. Echter kan ik die pas niet gebruiken in Google Pay, en als ik een nieuwe pas aanmaak met dat pasnummer zegt Google dat het een onbekende kaart is. Ben ik te snel, of doe ik iets verkeerd?

Edit: Als ik de Google Pay app download staat daar de Bunq wel in (en lijkt klaar voor gebruik), maar bij webshops die GPay ondersteunen is die kaart nergens te vinden
Google Pay werkt voor mij op m'n toestel bij betalingen in winkels. Heb niet geprobeerd om online iets te bestellen via Google Pay.

Je moet inderdaad wel de Google Pay apk even downloaden van Apkmirror oid

[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 19-10-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

Nicap

Tsssk....

Kevv1990 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Deze methode werkt volgens mij niet meer zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Nicap schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Deze methode werkt volgens mij niet meer zo makkelijk.
Werkt prima, heb dit echt nog paar dagen geleden gedaan zonder enig probleem. Nieuwe pas ook ontvangen op mijn eigen adres en staat in Google Pay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrxaJf2kLqB8tv8nAASR0I0-V7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BinseKkQUWVNMSlbxNjIAffw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Pukson schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Werkt prima, heb dit echt nog paar dagen geleden gedaan zonder enig probleem. Nieuwe pas ook ontvangen op mijn eigen adres en staat in Google Pay.
Vaag dan. Ben een tijd terug aardig aan het klooien geweest voor mijn dochter. Kon ik bunq desktop het adres niet wijzigen omdat ik een foutmelding kreeg dat ik niet in die regio zat oid.

Waar heb jij het aangepast dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
Nicap schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Vaag dan. Ben een tijd terug aardig aan het klooien geweest voor mijn dochter. Kon ik bunq desktop het adres niet wijzigen omdat ik een foutmelding kreeg dat ik niet in die regio zat oid.

Waar heb jij het aangepast dan?
Bunq Desktop en even een gratis VPN trail gebruiken om je locatie/verbinding naar België te zetten. Dan wijzig je het zonder problemen en foutmeldingen. Eenmaal gedaan naar BE en postcode 1000. Open je de app, bestel je een kaart en je kan hem toevoegen aan je Google Pay.
Nu terug naar de desktop, je zet je VPN uit en wijzig het weer naar NL en je eigen postcode.

Kostte me serieus nog geen 5 min. Als je hulp wilt mag je altijd een PM sturen

https://bunqdesk.top/
Cyber ghost 24 hour trial
https://www.cyberghostvpn.com/en_US/vpn-free-trial
België en postcode 1000.

[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 19-10-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Pukson schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Bunq Desktop en even een gratis VPN trail gebruiken om je locatie/verbinding naar België te zetten. Dan wijzig je het zonder problemen en foutmeldingen. Eenmaal gedaan naar BE en postcode 1000. Open je de app, bestel je een kaart en je kan hem toevoegen aan je Google Pay.
Nu terug naar de desktop, je zet je VPN uit en wijzig het weer naar NL en je eigen postcode.

Dat is exact hoe ik het geprobeerd heb. Met NordVPN. Ik heb alleen wel een vrij oude versie van bunq desktop gebruikt volgens mij. Wellicht dat het daarin zat. Zal het van de week nog eens proberen.

Voor mezelf hoeft het niet meer, gebruik het al bijna twee jaar ofzo. Lukte me alleen niet weer voor m'n dochter.

[ Voor 7% gewijzigd door Nicap op 19-10-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Pukson schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Zo heb ik het gedaan idd met VPN, weliswaar op mobiel maar kon zonder problemen m'n land veranderen (zonder VPN kreeg ik een error). Ik zie in de Google Pay app de Bunq pas, maar ik kan er dus geen (online) aankopen mee doen. De reden dat ik GPay zou willen is juist voor abonnementen zoals Stadia en One..

In het betalingscentrum (pay.google.com) zie ik m'n pas zo (Betaalkaart is de Bunq pas):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olWKDNtJ_FV9a1OjwKWkRBjhlvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/arLpDC2SmpWabE2PgQkzzmdQ.png?f=fotoalbum_large
In de Google Pay app zelf is m'n pas exact zoals in jouw screenshot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Kevv1990 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Zo heb ik het gedaan idd met VPN, weliswaar op mobiel maar kon zonder problemen m'n land veranderen (zonder VPN kreeg ik een error). Ik zie in de Google Pay app de Bunq pas, maar ik kan er dus geen (online) aankopen mee doen. De reden dat ik GPay zou willen is juist voor abonnementen zoals Stadia en One..

In het betalingscentrum (pay.google.com) zie ik m'n pas zo (Betaalkaart is de Bunq pas):
[Afbeelding]
In de Google Pay app zelf is m'n pas exact zoals in jouw screenshot
Ah zo, dat heb ik ook zo. Waarschijnlijk omdat on Google account op Nederland staat qua regio en we dus niet de optie hebben om abonnement via Google Pay the laten afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Ik zie nu overigens de Bunq pas wel in het rijtje van kaarten staan bij een retailer die Google Pay ondersteunt, maar met de melding "niet geaccepteerd". Vermoed dan toch idd dat Maestro op deze manier nog niet werkt in NL. Helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ben er denk ik ook al achter waarom het niet werkt bij mij. Ik heb pihole draaien met openvpn.
Blijkbaar gaat daar in combinatie met NordVPN iets niet lekker.

Hij geeft bij de extensie namelijk wel aan dat hij verbonden is, maar als ik naar het externe ipadres kijk is dat nog gewoon hetzelfde als normaal.

Ik zal het eens op een andere manier proberen.

Heb NordVPN nu direct vanuit de router verbinding laten maken. En nu zit ik wel in BE:
My Public IPv6 is: Not Detected
ISP: Secure Data Systems SRL

Dan zal de rest ook wel lukken. Toch blij dat deze discussie weer langs kwam. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Nicap op 19-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
De nieuwe update van de app is wel een (kleine) stap de goede kant op. Een paar dingen snap ik nog steeds niet:

- die 3 vaste tegels voor cards, total en bunq.me, waarom zijn díé niet gebruikt voor die ballonnetjes bovenaan? Nu staan ze alleen maar in de weg. Ik verwacht rekeningen op die plek. De info in de ballonnetjes is nog altijd compleet nutteloos...
- ik snap nog steeds niet de random verdeling van menu-items tussen het tandwieltje rechtsboven en de bliksemschicht-knop

Dat rechtse ballonnetje "subscriptions" is wel leuk bedacht, maar werkt het ook daadwerkelijk bij iemand? Ik zie 1 subscription van een online MasterCard en één van een automatische incasso. Geen idee waarom deze 2 er wel staan, en een stuk of 10 andere maandelijkse vaste afschrijvingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
mcDavid schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:
De nieuwe update van de app is wel een (kleine) stap de goede kant op. Een paar dingen snap ik nog steeds niet:

- die 3 vaste tegels voor cards, total en bunq.me, waarom zijn díé niet gebruikt voor die ballonnetjes bovenaan? Nu staan ze alleen maar in de weg. Ik verwacht rekeningen op die plek. De info in de ballonnetjes is nog altijd compleet nutteloos...
- ik snap nog steeds niet de random verdeling van menu-items tussen het tandwieltje rechtsboven en de bliksemschicht-knop

Dat rechtse ballonnetje "subscriptions" is wel leuk bedacht, maar werkt het ook daadwerkelijk bij iemand? Ik zie 1 subscription van een online MasterCard en één van een automatische incasso. Geen idee waarom deze 2 er wel staan, en een stuk of 10 andere maandelijkse vaste afschrijvingen niet.
Als je de categorieen van je payments goed indeeld zal je zien dat alles op de "subscription" categorie hier terecht in komt.

Moet zeggen dit werkt best aardig. Kan je makkelijk in de gaten houden welke lopende abonnementen je hebt en elke misschien tijd worden om te zeggen/een nieuwe aanbieding voor te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Oh ik heb al een aparte "subscriptions" iban. No need for that.

Edit: En dan is dat rechtse ballonetje dus ook volledig dubbelop met de middelste.

[ Voor 40% gewijzigd door mcDavid op 21-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Batavia schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:24:
Dat heeft natuurlijk ook geen meerwaarde.
Hoe bedoel je dat het geen meerwaarde heeft? Mij lijkt het handiger om met een feature te komen op het moment dat je die daadwerkelijk kan gebruiken dan op een moment waarbij dat eigenlijk nauwelijks kan.
Als ze hier van de zomer mee bezig geweest zijn had je best nog kans dat het niet weer nu een lockdown zou zijn.
Tuurlijk, dat kan best een reden zijn geweest om toch te ontwikkelen. Maar dan kijk je toch nog voor de lancering of die situatie zoals je had gehoopt ook daadwerkelijk bestaat?

Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb hier toch wel een Grieks vakantie gevoel bij. Technisch is er helemaal niets mis, maar er lijkt ook geen rekening gehouden met de huidige situatie.
Wat dat betreft vind ik het al raar genoeg dat je in belgie blijkbaar wel google pay kunt koppelen en in nederland niet.
Dat heeft toch niets met bunq te maken, maar met Google? Het is gewoon precies hetzelfde als Apple Pay. Dat is ook pas heel laat naar Nederland gekomen. Dat kwam door Apple, niet door bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
JeroenE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:38:

[...]
Tuurlijk, dat kan best een reden zijn geweest om toch te ontwikkelen. Maar dan kijk je toch nog voor de lancering of die situatie zoals je had gehoopt ook daadwerkelijk bestaat?

Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb hier toch wel een Grieks vakantie gevoel bij. Technisch is er helemaal niets mis, maar er lijkt ook geen rekening gehouden met de huidige situatie.
.
Dat is precies mijn punt.
a)Je kunt je werk niet lanceren. Het blijft op de plank liggen. Maar features die op een plank liggen zijn niks waard voor mij. Ik heb er pas wat aan als ik het kunt gebruiken

b) Of wel aan zetten zonder er een groot punt van te maken. Soms komen gebruikers er dan vanzelf achter.
Maar toch wil je niet te veel van die dingen hebben want anders vertrekken gebruikers om redenen die al opgelost zijn

C) je lanceert het wel. Iedereen kent het feature en kan er gebruik van maken
En zeker de PR had hier beter gekund. Ik denk dat je het had moeten framen in een covid compatibele situatie. Maar PR en bunq, we weten hoe dat is.

Maar ook hier bedrijven moeten verder. We moeten doorgaan met leven zo goed als het kan. Het is juist heel goed dat bunq een update 15 uit brengt. En ja dan moet je die ook vullen met enige content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Batavia schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:37:
a)Je kunt je werk niet lanceren. Het blijft op de plank liggen. Maar features die op een plank liggen zijn niks waard voor mij. Ik heb er pas wat aan als ik het kunt gebruiken
Als je gokt dat een virus vanzelf ophoudt met verspreiden moet je er ook rekening mee houden dat je het mis hebt. En voortaan minder naar Trump luisteren als 'ie zegt dat het virus met Pasen wel voorbij is.
b) Of wel aan zetten zonder er een groot punt van te maken. Soms komen gebruikers er dan vanzelf achter.
Maar toch wil je niet te veel van die dingen hebben want anders vertrekken gebruikers om redenen die al opgelost zijn
Dit is een nieuw iets, dus er zullen geen mensen vertrekken vanwege fouten.
C) je lanceert het wel. Iedereen kent het feature en kan er gebruik van maken
En zeker de PR had hier beter gekund. Ik denk dat je het had moeten framen in een covid compatibele situatie. Maar PR en bunq, we weten hoe dat is.
Ja, dat is dus mijn punt: weer iets waar bunq PR het volledig mis heeft. Ach, misschien moet je er maar blij mee zijn dat het niet zoveel aandacht heeft als een slecht gepland vakantiereisje.
Maar ook hier bedrijven moeten verder. We moeten doorgaan met leven zo goed als het kan. Het is juist heel goed dat bunq een update 15 uit brengt. En ja dan moet je die ook vullen met enige content.
Dat vind ik een vreemde redenatie. Je hoeft helemaal niet per se nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen noch moet je per se iedere x maanden iets nieuws verzinnen.

Bovendien zijn nog genoeg bugs die opgelost kunnen worden, of functionaliteiten die met een klein beetje aandacht veel beter kunnen worden.

Dat vind ik trouwens van deze nieuwe feature ook. Waarom kan je niet zelf zaken op het bonnetje aanklikken en een betaal verzoek aan Marieke sturen, daarna nog wat zaken en daarvoor een betaalverzoek aan Karel maken en voor nog wat zaken een betaalverzoek aan Petra? Dan heb je tenminste zelf de controle en hoef je er niet achteraan als Karel maar 2 dingen aanklikt ipv 3 etc.

Het excuus wat je dan vaak hoort is dat het een eerste versie is die nog beter moet worden etc. Soms gebeurd dat ook wel, maar mijn ervaring is dat men vaker begint aan iets nieuws en het bestaande blijft zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42
Ik heb een korte vraag, hopelijk kunnen een paar ervaringsdeskundige hier antwoord op geven:

Ik wil graag een gezamenlijke rekening met mijn vriendin, dat we beiden een aparte rekening hebben en de mogelijkheid hebben om te sparen in verschillende potjes. Ik wil echter wel dat alles inzichtelijk is voor beiden.
Als ik dit zo type wil ik eigenlijk drie gezamenlijke rekeningen...

Is bunq de juiste bank hiervoor? Kan je eenvoudig drie van zulke rekeningen aanvragen en een duidelijk overzicht hebben van alle balansen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Thomas19903 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:28:
Ik heb een korte vraag, hopelijk kunnen een paar ervaringsdeskundige hier antwoord op geven:

Ik wil graag een gezamenlijke rekening met mijn vriendin, dat we beiden een aparte rekening hebben en de mogelijkheid hebben om te sparen in verschillende potjes. Ik wil echter wel dat alles inzichtelijk is voor beiden.
Als ik dit zo type wil ik eigenlijk drie gezamenlijke rekeningen...

Is bunq de juiste bank hiervoor? Kan je eenvoudig drie van zulke rekeningen aanvragen en een duidelijk overzicht hebben van alle balansen?
Hoi 👋 Thomas,

Mijn vrouw en ik hebben beide Premium. We hebben ongeveer 15 potjes aangemaakt die we met elkaar delen. Dat delen is kind eenvoudig en geeft precies het overzicht wat wij zochten. Zo hebben we bijvoorbeeld 1 potje genaamd “boodschappen” en daar hebben we beide primair onze passen aan gekoppeld. Het werkt echt eenvoudig en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42
John Do NL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Hoi 👋 Thomas,

Mijn vrouw en ik hebben beide Premium. We hebben ongeveer 15 potjes aangemaakt die we met elkaar delen. Dat delen is kind eenvoudig en geeft precies het overzicht wat wij zochten. Zo hebben we bijvoorbeeld 1 potje genaamd “boodschappen” en daar hebben we beide primair onze passen aan gekoppeld. Het werkt echt eenvoudig en overzichtelijk.
Dank je wel voor je antwoord! Klinkt idd precies waar wij ook op zoek naar zijn.
Het is dus wel nodig om allebei een premium account te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Thomas19903 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Dank je wel voor je antwoord! Klinkt idd precies waar wij ook op zoek naar zijn.
Het is dus wel nodig om allebei een premium account te hebben?
In principe wel. Wat ook kan is 1 premium met de zogeheten +1 optie erbij. Dat is tikje voordeliger. Nadeel hiervan is dat maar 1 iemand volledig kan genieten van alle Premium opties en je slechts 1 rekening kan delen met de ander, die dan overigens wel een eigen pas ook krijgt.

Tot slot kan je ook Pack nemen. Maar betekent in jouw opzet dat de 2 van de 4 plekken moet verhuren aan anderen, daar vinden denken ik de meeste mensen gedoe.

Dus de meest zorgeloze optie waarbij je ook nog eens beide maximaal kan profiteren van alle opties is Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:21
Ik ben vandaag uit het niets door iemand van bunq support benaderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSc0xHW1IL2iVjCaXFj8qOhHS2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hf2O1aNxoUu2t5l3sqvWTzCv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53w3jYKXxNLQsSjMtsX1oDcNHic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DcjUFtGf9Y2V0SdSfopzhXFd.jpg?f=user_large

Enig idee wat hiervan de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
ditto4076 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

bunq staat bekend om het luisteren naar klanten. Dit is gewoon een vrijwillige vraag om feedback. Dit doen ze vaker. Ze hebben dat zelfs ook weleens telefonisch gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcDavid
John Do NL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

bunq staat bekend om het luisteren naar klanten.
Uhu. Overigens zijn ze wel uiterst selectief naar wélke klanten ze luisteren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
mcDavid schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Uhu. Overigens zijn ze wel uiterst selectief naar wélke klanten ze luisteren :+
Of die klanten denken dat ze de enige zijn 🤡😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
ditto4076 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:59:
Opmerkelijk: “Ik zat een beetje door je account te vlooien”. Mag dat wel van de AVG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

U123456 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Opmerkelijk: “Ik zat een beetje door je account te vlooien”. Mag dat wel van de AVG?
De zakelijke aanleiding is genoemd (om te kijken of er nog zaken open stonden), maar in ieder geval in dit geval heeft ongeoorloofd in een rekening kijken een beroepsverbod opgeleverd.

Raar verhaal weer bij bunq in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
[...]
bunq staat bekend om het luisteren naar klanten. Dit is gewoon een vrijwillige vraag om feedback. Dit doen ze vaker. Ze hebben dat zelfs ook weleens telefonisch gedaan.
Mijn indruk is, dat de hele inleiding over feedback slechts als aanleiding wordt gebruikt om me op het hart te drukken, dat het aanbrengen van nieuwe klanten van het hoogste belang is voor bunq en om me te vragen of ik van plan ben dit in de toekomst te doen.

Het zou me niet verbazen als binnenkort bekend zal worden gemaakt dat klanten met bunq Travel zullen moeten dokken, tenzij ze periodiek een nieuwe klant aanbrengen. En dan zal daarbij waarschijnlijk vermeld worden, dat ze uit de feedback van bunq Travel klanten hebben opgemaakt dat ze dat graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

De zakelijke aanleiding is genoemd (om te kijken of er nog zaken open stonden), maar in ieder geval in dit geval heeft ongeoorloofd in een rekening kijken een beroepsverbod opgeleverd.

Raar verhaal weer bij bunq in ieder geval.
Ik denk dat de introductietekst niet zo handig is geformuleerd. Wekt beetje de indruk alsof men tijd overhad had en dan willekeurig rond huppelt in accounts. Dat is natuurlijk niet aan de orde. Ik ga vanuit dat men vooral lering wilt trekken uit de support call geschiedenis.

Bovendien is de introductie tekst niet relevant, want je vraagt slechts om feedback.

Gewoon om feedback vragen had genoeg geweest denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
ditto4076 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Mijn indruk is, dat de hele inleiding over feedback slechts als aanleiding wordt gebruikt om me op het hart te drukken, dat het aanbrengen van nieuwe klanten van het hoogste belang is voor bunq en om me te vragen of ik van plan ben dit in de toekomst te doen.

Het zou me niet verbazen als binnenkort bekend zal worden gemaakt dat klanten met bunq Travel zullen moeten dokken, tenzij ze periodiek een nieuwe klant aanbrengen. En dan zal daarbij waarschijnlijk vermeld worden, dat ze uit de feedback van bunq Travel klanten hebben opgemaakt dat ze dat graag willen.
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het zijn op zichzelf redelijk standaard vragen. Natuurlijk speelt mond op mond reclame bij bunq een belangrijke rol. Dus dan wil je al marketeer graag weten wat nou maakt dat iemand jouw product wel of niet aanbeveelt.

Commercieel gezien heeft bunq er nou juist baat bij om Travel gratis te houden, dus dat zie ik niet verdwijnen any time soon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
John Do NL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:32:
[...]

Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het zijn op zichzelf redelijk standaard vragen. Natuurlijk speelt mond op mond reclame bij bunq een belangrijke rol. Dus dan wil je al marketeer graag weten wat nou maakt dat iemand jouw product wel of niet aanbeveelt.

Commercieel gezien heeft bunq er nou juist baat bij om Travel gratis te houden, dus dat zie ik niet verdwijnen any time soon.
Zoals gewoonlijk zalvende woorden van John Do. Bedankt daarvoor.

Ik vind het echter zeer ongebruikelijk en verdacht, dat een in-app support kanaal, zonder enige aanleiding, aangewend wordt om mij om feedback te vragen. Ik neem aan, dat als ze zinvolle feedback willen ontvangen, dat ze dan een, in ieder geval in aantal, representatieve groep klanten hierover benaderen via e-mail, hun community, een marketingburo, of zo. Mij wordt overigens niet gevraagd wat nou maakt, dat ik hun product wel of niet aanbeveel. Als dat de bedoeling was, zou het gepaster zijn geweest om wat betreft de aanbevelingen een open vraag te stellen en geen ja/nee vraag. Er bestaat zelfs niet eens een mogelijkheid om rechtstreeks te antwoorden op dit bericht.

Verder schreef ik niet, dat ik verwacht dat bunq Travel niet meer gratis zal zijn, maar dat ik vermoed, dat er voorwaarden zullen gelden om bunq Travel gratis te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door ditto4076 op 25-10-2020 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
U123456 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Ja van de AVG mag je een steekproef nemen onder je klanten en die vragen om feedback
van de AVG mag je monitioren of alle recente support tickets wel juist gesloten zijn

wat niet mag is dat ze individuele bank transacties gaan bekijken. Maar nergenes is de suggestie dat ze dat doen.

En laten we even redelijk zijn en geen bedrijven veroordelen omdat ze feedback vragen op hun dienstverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ditto4076 @Batavia Ik denk dat het ook weer eens komt door de Engelse term "account". Daar kan je zoveel dingen onder verstaan bij bunq dat het helemaal niet duidelijk is wat er nu mee wordt bedoelt als het zo zonder context wordt gebruikt.

Maar ik denk ik dit geval dat ze niet al je bankrekeningen hebben doorgeplozen. In een bankrekening heb je immers geen "pending matters" of "urgent requests". Dus het zal wel om je 'support account' gaan.

Als ze vragen om feedback zonder er voor te zorgen dat je dan gelijk op een knopje kan duwen om die feedback te geven is natuurlijk wel knullig. Blijkbaar weet de PR afdeling niet goed hoe deze berichten werken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

bunq staat bekend om het luisteren naar klanten.
Hahaha, goed luisteren is inderdaad écht het eerste wat bij veel mensen opkomt als ze aan bunq denken! :')

Selectief luisteren kun je beter stellen. Of feedback van klanten compleet uit zijn verband rukken om daarmee de plannetjes die je toch al had te verantwoorden. En dan met je mooie lijstjes met grotendeels irrelevante zaken aantonen dat je inderdaad luistert, terwijl je de echte pijnpunten negeert. Dát is waar bunq bekend om staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
TexMex schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Hahaha, goed luisteren is inderdaad écht het eerste wat bij veel mensen opkomt als ze aan bunq denken! :')

Selectief luisteren kun je beter stellen. Of feedback van klanten compleet uit zijn verband rukken om daarmee de plannetjes die je toch al had te verantwoorden. En dan met je mooie lijstjes met grotendeels irrelevante zaken aantonen dat je inderdaad luistert, terwijl je de echte pijnpunten negeert. Dát is waar bunq bekend om staat.
Dit klinkt als zo'n beetje elke andere bank in Nederland ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:37:
@ditto4076 @Batavia
Maar ik denk ik dit geval dat ze niet al je bankrekeningen hebben doorgeplozen. In een bankrekening heb je immers geen "pending matters" of "urgent requests". Dus het zal wel om je 'support account' gaan.
Juist de suggestie dat ze bij bunq support actief op zoek zouden moeten gaan naar 'pending matters' en/of 'urgent requests' in individuele accounts maakt het bericht zo verdacht. Maar goed, als die 'pending matters' en/of 'urgent requests' niet automatisch bovenaan hun to-do lijsten verschijnen en ze die in accounts moeten gaan zoeken, dan hebben we een mogelijke verklaring waarom bunq support er vaak lang over doet om alleen al te reageren op tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ditto4076 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:30:
Juist de suggestie dat ze bij bunq support actief op zoek zouden moeten gaan naar 'pending matters' en/of 'urgent requests' in individuele accounts maakt het bericht zo verdacht.
Ja, ik dacht ook nog: zal ik vragen of je tegenwoordig weer binnen 3 minuten antwoord krijgt van support en die mensen zich anders zo zitten te vervelen dat ze maar op zoek gaan naar werk, maar dat had ik maar even gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
TexMex schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Uhhh, ik hoor graag welke andere bank minstens zoveel wensen van gebruikers heeft ingewilligd als bunq: https://together.bunq.com...upvoted-ideas-on-together

En ja, elk bedrijf weldenkend bedrijf realiseert natuurlijk alleen functionaliteit die past bij hun identiteit. En luistert ook alleen naar mensen die constructief willen bijdragen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Altijd maar weer wijzen naar andere banken om het eigen falen goed te praten. Typisch weer...

Constructieve bijdrages zijn door bunq in veel gevallen stelselmatig genegeerd en zelfs gecensureerd. Ook op Together. Daar weet je alles van.

[ Voor 38% gewijzigd door TexMex op 25-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
John Do NL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:03:
[...]
En ja, elk bedrijf weldenkend bedrijf realiseert natuurlijk alleen functionaliteit die past bij hun identiteit. En luistert ook alleen naar mensen die constructief willen bijdragen ;)
Wat bedoel je met constructief? In het bericht aan mij wordt weliswaar gevraagd om feedback maar zeker niet om alleen constructieve feedback.

Je stelt dat bunq alleen naar constructieve feedback luistert. Het is aan bunq om op een professionele manier naar alle feedback te luisteren en daaruit te destilleren wat het kan doen om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Ik zat een beetje rond te zoeken over die metal card, maar ik zie 0 verschil met de travel card (behalve dat 'ie van metaal is ofcourse). Klopt dit of ben ik nou gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Herax10NL Natuurlijk ben je gek :+

Je kan de Metal card niet meer los bestellen meen ik, dan moet je toch het Premium SuperGreen abonnement nemen?

Je plant je ook bomen als je geld uitgeeft met die kaart en je hebt ook andere dingen extra die je bij gewoon Premium abonnement niet hebt (zoals de koppeling met Zapier).

Ten opzichte van Travel zijn de verschillen nog veel groter, je hebt dan meerdere bankrekeningen, meerdere passen, je kan gewoon geld overmaken (ipv enkel het volledige bedrag), automatische incasso's, etc, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Herax10NL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:31:
Ik zat een beetje rond te zoeken over die metal card, maar ik zie 0 verschil met de travel card (behalve dat 'ie van metaal is ofcourse). Klopt dit of ben ik nou gek?
Hangt af van icm welk abonnement je hem gebruikt. In combinatie met SuperGreen heb je Extended Warranty en Insurrance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:35:
@Herax10NL Natuurlijk ben je gek :+

Je kan de Metal card niet meer los bestellen meen ik, dan moet je toch het Premium SuperGreen abonnement nemen?

Je plant je ook bomen als je geld uitgeeft met die kaart en je hebt ook andere dingen extra die je bij gewoon Premium abonnement niet hebt (zoals de koppeling met Zapier).

Ten opzichte van Travel zijn de verschillen nog veel groter, je hebt dan meerdere bankrekeningen, meerdere passen, je kan gewoon geld overmaken (ipv enkel het volledige bedrag), automatische incasso's, etc, etc.
De kaart is tegenwoordig beschikbaar binnen elk betaalt abonnement als je 1 of 2 jaar je abonnement vooruit betaalt. Aan de Metal Card zitten dan geen extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@John Do NL Aha, dan zijn ze weer van model veranderd bij bunq. Bedankt voor de info. Krijg je dan ook het bomen planten erbij zoals eerst of is dat wel nog steeds alleen met de SuperGreen-abonnementsvariant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:41:
@John Do NL Aha, dan zijn ze weer van model veranderd bij bunq. Bedankt voor de info. Krijg je dan ook het bomen planten erbij zoals eerst of is dat wel nog steeds alleen met de SuperGreen-abonnementsvariant?
Het planten van bomen is alleen icm met SuperGreen. Maarrrrr sinds update15 krijg je ook bomen als je <18 jaar bent, ongeacht he abonnement. Met de natuur helpen kun je immer niet vroeg genoeg beginnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@John Do NL Aha, voortaan alle boodschappen afrekenen met de betaalkaarten van je minderjarige kinderen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:21
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:10:
@John Do NL Aha, voortaan alle boodschappen afrekenen met de betaalkaarten van je minderjarige kinderen dus ;)
Kinderen? Ik heb John Do op Together alleen gehoord over een hond en een vrouw wat tot zijn huishouden behoort, dan weet jij meer dan wij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Datisraar ik heb geen idee of @John Do NL minderjarige kinderen heeft. Voor hem is het sowieso niet van toepassing want hij heeft al een Metal Card waarmee bomen worden geplant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:49
Hebben ze al een Metal card voor Maestro? Mastercard heb je niet zoveel aan in winkels in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Devaqto schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:45:
Hebben ze al een Metal card voor Maestro? Mastercard heb je niet zoveel aan in winkels in NL.
Helaas, de Metal Card is er alleen in een Mastercard variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:21
Devaqto schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:45:
Toch kan je met debit en credit MasterCard op steeds meer plaatsen betalen in Nederland merk ik. Niet Albert heyn, maar wel de Plus en zelfs de plaatselijke buurtsuper De Spar. Etos, geen probleem met een MasterCard. Ook bij tankstations, bouwmarkten, restaurants etc geen probleem. Inderdaad nog niet overal maar het worden er wel steeds meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 27-10-2020 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John Do NL
Kijk eens aan, bunq nu ook op eerlijkegeldwijzer.nl! Nice 👍 en ook nog eens een aardige score ✅

https://www.bunq.com/blog...-dutch-fair-finance-guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
John Do NL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:16:
Kijk eens aan, bunq nu ook op eerlijkegeldwijzer.nl! Nice 👍 en ook nog eens een aardige score ✅

https://www.bunq.com/blog...-dutch-fair-finance-guide
Ze geven geen totaal/gemiddelde scoren, maar als ik zo snel kijk komen ze aardig hoog.

alleen dat kopje transparantie... (https://eerlijkegeldwijze...zer/themas/transparantie/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:49
Datisraar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Toch kan je met debit en credit MasterCard op steeds meer plaatsen betalen in Nederland merk ik. Niet Albert heyn, maar wel de Plus en zelfs de plaatselijke buurtsuper De Spar. Etos, geen probleem met een MasterCard. Ook bij tankstations, bouwmarkten, restaurants etc geen probleem. Inderdaad nog niet overal maar het worden er wel steeds meer.
Dat klopt, maar je wilt natuurlijk dat je pas het altijd doet, en niet dat er een kans is dat de pas het niet doet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Batavia schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Ze geven geen totaal/gemiddelde scoren, maar als ik zo snel kijk komen ze aardig hoog.

alleen dat kopje transparantie... (https://eerlijkegeldwijze...zer/themas/transparantie/)
Zeker mooie scores. Zeker voor een relatieve jonge bank die net nieuw binnenkomt op de lijst 👌

Transparantie is een toets op 22 punten die grotendeels gaan over het publiceren en rapporteren veelal obv van bepaalde standaarden. Daar heeft bunq nog wel wat huiswerk voor volgend jaar, wat overigens niet per definitie betekent dat het slecht zo gesteld is met de transparantie.

Krijg je dit soort vragen “De bankgroep publiceert het aantal bedrijven waarmee interactie is geweest over sociale en milieuonderwerpen (in lijn met GRI G4 FSSD FS10)” ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
John Do NL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:12:
Transparantie is een toets op 22 punten die grotendeels gaan over het publiceren en rapporteren veelal obv van bepaalde standaarden. Daar heeft bunq nog wel wat huiswerk voor volgend jaar, wat overigens niet per definitie betekent dat het slecht zo gesteld is met de transparantie.
Als je niets rapporteert ben je natuurlijk vanzelfsprekend niet transparant ;)

NB mijn vraag hoe ze garanderen dat de leningen (wat je kan kiezen met Freedom of choice) dan niet gebruikt worden voor "slechte" zaken hebben ze nooit kunnen beantwoorden. Voor de bedrijven hebben ze na een half jaar ofzoiets wel een antwoord gegeven (aan Esther als ik mij niet vergis), zie hier. Maar voor alle keuzes die niet op bedrijven staan is dat niet van toepassing. Maar ja, daar hebben ze verder nooit iets aan gedaan. Dus zo transparant zijn ze zeker niet.

De score over klimaatverandering valt trouwens ook wel tegen voor een bank die zo hard roept over groen, bomen planten en dergelijke. Slechts 1 bank is slechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

John Do NL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Zeker mooie scores. Zeker voor een relatieve jonge bank die net nieuw binnenkomt op de lijst 👌
Dat maakt het juist vele malen eenvoudiger ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@FirePuma142 Inderdaad! Met de maandbedragen die bunq vraagt, zou het eerder vreemd zijn als ze niet goed scoren in dit soort lijstjes. Dit is toch wel het minste wat je van bunq mag verwachten. En ondanks hun o zo groene karakter is er kennelijk nog genoeg werk aan de winkel op klimaatgebied, zoals @JeroenE terecht opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
TexMex schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:18:
@FirePuma142 Inderdaad! Met de maandbedragen die bunq vraagt, zou het eerder vreemd zijn als ze niet goed scoren in dit soort lijstjes.
Die link snap ik even niet. De fee die een bank vraagt, zegt niets over hun investeringsbeleid en groene ambities ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat heb je mij ook nergens horen zeggen. Maar ik mag toch hopen dat er van het overbetaalde 'SuperGreen' 🤢 wat overblijft om de groene & duurzame marketing-prietpraat ook daadwerkelijk waar te maken.

Wat dat betreft valt de score bij transparantie en klimaatverandering mij eigenlijk nog behoorlijk tegen. Als 'openheid', 'duurzaamheid' en 'de wereld mooier achterlaten' nota bene je kernwaarden zijn. Maar bunq kennende weet het die scores volgend jaar ongetwijfeld weer de goede kant op te manipuleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik kreeg laatst een notificatie over een pas die zijn zou verlopen. Niet helemaal goed opgelet en doorgestikt bij het controleren van m'n adres. Toen had ik blijkbaar al een nieuwe pas besteld. De pas die verliep gebruik ik helemaal niet dus dacht ik annuleer wel via support. Kreeg een vaag bericht terug dat de pas waarschijnlijk nog niet in productie was en wat linkjes naar Together, chat was ook direct gesloten.

Nu zit ik dus alsnog met een nieuwe pas die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken. Zonde.

Daar nog een keer over gezeurd bij support maar toen kreeg ik reactie dat ze niet snapten over welke pas het ging. Chat weer gesloten.

Hebben ze het druk of geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Als je de rente op een andere rekening wilt laten uitbetalen, moet je naar Community > Total Invested > Manage Freedom of Choice > Continue As > Receive On. Ik heb zelden een handleiding nodig, maar bij bunq wel |:( Dit zou ik veel logischer hebben gevonden onder Settings bij Home of desnoods Profile...

Bij My Subscriptions heb ik trouwens tot op heden nog maar één lidmaatschap staan. Hebben jullie ook dat dit onderdeel van de app nog allesbehalve volledig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Laatst online: 19:52
Yups, ik mis ook wat subscriptions in dat overzichtje...de AI zal nog wel niet goed werken...

Vind trouwens wel dat de laatste updates de V3 versie wat meer volwassen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:16
Ik heb zojuist een aankoop gedaan bij Apple middels Apple Pay en de Travel Card (Mastercard).
Apple heeft de order bevestigd via mail en laat hierin een leverdatum weten.

Echter zie ik in Apple Wallet dat de transactie op "Pending" staat. Moet ik mij nu zorgen maken, of is dit een kwestie van verwerking en duurt het even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ook bedelen voor andere is niet toegestaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 06-11-2020 16:58 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"