Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:48:
Wacht niet op een recovery aanbod. Dat zul je namelijk niet krijgen, maar dat wil je eigenlijk ook helemaal niet.
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:56:
[...]
Nu val je mij aan over wat ik zeg? Omdat ik concludeer dat je daar niet meer terug wilt en daar een advies aan plak vanuit mijn oogpunt?
Volgens mij schrijf jij mij voor wat ik wel of niet wil, precies zoals een niet nader te noemen bank dat doet. Je kunt moeilijk een ander verwijten wat je zelf ook doet.
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:56:
Vooral ook zelf weten wat je wel of niet doet, maar bunq heeft ondertussen bewezen een risicovolle bank te zijn en juist een bank is iets waar je (tot op zekere hoogte) om moet kunnen vertrouwen.
En dat is gewoon naar mijn idee FUD. Geld is geen seconde onveilig bij bunq, of je moet met risicovol bedoelen dat ze zwalkend beleid of een twijfelachtig prijsmodel hebben. Laten we wel bij de feiten blijven.

Ik vertrek bij bunq omdat ik het aanbod geen € 8 per maand waard vind, ik heb gemerkt dat ik in de praktijk weinig aan bunq.me heb en ik heb de € 500 extra maandelijkse omzet op mijn creditcard in ieder geval in 2020 ook niet meer nodig. Incasso's e.d. heb ik nooit via bunq laten lopen.

Omstandigheden kunnen veranderen en dan kan ik altijd het aanbod opnieuw evalueren, al dan niet als speciaal aanbod voor terugkeerders. Ik vind het altijd gevaarlijk om bedrijven categorisch uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:17:
[..] en ik heb de € 500 extra maandelijkse omzet op mijn creditcard in ieder geval in 2020 ook niet meer nodig.
Dit moet je toch eens uitleggen. Hoe zorgt bunq voor omzet op je creditcard, en waarom is dat iets dat je nodig zou hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44
Ben ik de enige die benieuwd is naar de jaarcijfers die in juli of augustus uitkomen over 2019? Als dat al slecht is, ben ik helemaal benieuwd hoe de cijfers er volgend jaar voor staan. Want bunq heeft in 2020 twee keer beslissingen gemaakt die volgens mij voor veel opzeggingen hebben gezorgd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
https://twitter.com/paviro_/status/1273722899145404425

Deze is wel mooi :D Je bent positief over bunq, of je bent ‘out for good.’ - Zouden ze dan bedoelen dat je niet meer op Together mag posten of zullen ze je account helemaal sluiten?

Serieus, ik ben zzp’er. Zo’n waardeloze houding moet ik eens bij mijn opdrachtgevers flikken. Dan sta ik volgende week bij UWV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:19:
[...]
Dit moet je toch eens uitleggen. Hoe zorgt bunq voor omzet op je creditcard, en waarom is dat iets dat je nodig zou hebben?
Heel eenvoudig, je kunt met een premium abonnement je rekening met een creditcard opladen, per maand € 500, daarboven kost het 0,5% meen ik. Een steuntje van € 6.000 per jaar kan handig zijn als je een omzetdoel op je kaart hebt, bijvoorbeeld voor een hotelstatus. Zéker in een reisluw jaar, dan kan die € 8 per maand goed besteed zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Dennisweb schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:35:
https://twitter.com/paviro_/status/1273722899145404425

Deze is wel mooi :D Je bent positief over bunq, of je bent ‘out for good.’ - Zouden ze dan bedoelen dat je niet meer op Together mag posten of zullen ze je account helemaal sluiten?

Serieus, ik ben zzp’er. Zo’n waardeloze houding moet ik eens bij mijn opdrachtgevers flikken. Dan sta ik volgende week bij UWV.
Maar datzelfde UWV stuurt jou lachend weg omdat je geen rechten opgebouwd hebt (althans, niet door ZZP-er te zijn). Je mag dan naar de gemeente die vervolgens aangeeft dat "omdat u een eigen bedrijf heeft, maakt u geen aanspraak op bijstand"...

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:37:
[...]

Heel eenvoudig, je kunt met een premium abonnement je rekening met een creditcard opladen, per maand € 500, daarboven kost het 0,5% meen ik. Een steuntje van € 6.000 per jaar kan handig zijn als je een omzetdoel op je kaart hebt, bijvoorbeeld voor een hotelstatus. Zéker in een reisluw jaar, dan kan die € 8 per maand goed besteed zijn.
Sorry, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt. Je hebt een premium account bij bunq. Bij bunq heb je dus een rekening lopen. Je doet een top-up via je creditcard. Dit doe je 12 keer 500 euro is 6000 euro per jaar. Maar wat bedoel je dan met ‘omzetdoel voor een hotelstatus’?

Bedoel je dat je geld op je bunq rekening opzij zet als reserveringsruimte voor bijvoorbeeld een hotelovernachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:43:
[...]
Sorry, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt. Je hebt een premium account bij bunq. Bij bunq heb je dus een rekening lopen. Je doet een top-up via je creditcard. Dit doe je 12 keer 500 euro is 6000 euro per jaar. Maar wat bedoel je dan met ‘omzetdoel voor een hotelstatus’?
Nee, als je op bijvoorbeeld deze kaart € 20.000 omzet haalt in één jaar krijg je de Diamond Status bij Hilton. Die status is gewoon geld waard.

Vanaf 2013 is dat prima gelukt met zakelijke reizen, voor 2020 ziet het er wat moeilijker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:42:
[...]
Maar datzelfde UWV stuurt jou lachend weg omdat je geen rechten opgebouwd hebt (althans, niet door ZZP-er te zijn).
Tenzij je aanspraak kunt maken op een Wajong uitkering natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Volgens mij schrijf jij mij voor wat ik wel of niet wil, precies zoals een niet nader te noemen bank dat doet. Je kunt moeilijk een ander verwijten wat je zelf ook doet.
Ben je klant bij mij dan? Niet voor zover ik weet. Ik kan je dus nieteens iets voorschrijven.

Een reactie in een topic is geen voorschrijven, maar hooguit advies of samenvatting.

[...]

En dat is gewoon naar mijn idee FUD. Geld is geen seconde onveilig bij bunq, of je moet met risicovol bedoelen dat ze zwalkend beleid of een twijfelachtig prijsmodel hebben. Laten we wel bij de feiten blijven.

Ik vertrek bij bunq omdat ik het aanbod geen € 8 per maand waard vind, ik heb gemerkt dat ik in de praktijk weinig aan bunq.me heb en ik heb de € 500 extra maandelijkse omzet op mijn creditcard in ieder geval in 2020 ook niet meer nodig. Incasso's e.d. heb ik nooit via bunq laten lopen.

Omstandigheden kunnen veranderen en dan kan ik altijd het aanbod opnieuw evalueren, al dan niet als speciaal aanbod voor terugkeerders. Ik vind het altijd gevaarlijk om bedrijven categorisch uit te sluiten :)
Het risico is dat je plotseling niet meer bij je geld kunt of eerst zo ongeveer een cursus nodig hebt om te begrijpen hoe je (door een software update) weer bij je geld kunt.

Dat is in mijn ogen al een enorm risico en daarom staat mijn geld daar niet meer veilig.

Omstandigheden kunnen dan veranderen, maar bedrijven en mensen zullen zelden veranderen. Een eventueel nieuw geweldig aanbod is dan iets tijdelijks waarna je weer in dezelfde ellende terecht gaat komen. Ik persoonlijk zie het niet als categorisch uitsluiten, maar het gezonde verstand gebruiken en weten dat die beloofde gouden bergen er niet zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Mijn advies, niet meer over dubben, maar meteen vertrekken. Ik ben net voor deze V3 ellende (n.a.v. dat gedonder over tariefswijzigingen) direct vertrokken en heb geen moment spijt gehad. Mijn voordeel was dat ik niet afhankelijk was van bunq en dus zeer snel kon switchen.

Join de bunq switch-club, je zult er geen spijt van krijgen. :+
Bedankt voor de input. Naar welke bank ben je zelf vertrokken? Hoe bevalt dat tot nu toe en wat mis je het meest? (wat je het minst mist kan ik wel raden gezien je reacties ;) )

Vanavond wat rondgekeken in het ING account van een vriend en het ziet er prima uit. Er missen wel wat functies ten opzichte van bunq, maar of die nou het driedubbele bedrag per maand waard zijn...

Nog een gerelateerde vraag: stel dat ik mijn account over zet naar Travel en vervolgens weer terug zet naar Premium, heb ik dan nog hetzelfde IBAN nummer? En wat als het op Travel staat en iemand maakt geld over naar mijn (voormalige) IBAN? Komt het dan nog goed aan?

Ik vraag het omdat er nog een flinke overboeking voor mij in de pijpleiding zit (rekening updaten is lastig bij die partij). Het is me ook niet helemaal duidelijk wat er zou gebeuren als je dit combineert met de Overstapservice, en de antwoorden op Together zijn op dit moment nogal, ehm, lastig te vinden zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

tokyotech schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:04:
[...]

Bedankt voor de input. Naar welke bank ben je zelf vertrokken? Hoe bevalt dat tot nu toe en wat mis je het meest? (wat je het minst mist kan ik wel raden gezien je reacties ;) )

Vanavond wat rondgekeken in het ING account van een vriend en het ziet er prima uit. Er missen wel wat functies ten opzichte van bunq, maar of die nou het driedubbele bedrag per maand waard zijn...

Nog een gerelateerde vraag: stel dat ik mijn account over zet naar Travel en vervolgens weer terug zet naar Premium, heb ik dan nog hetzelfde IBAN nummer? En wat als het op Travel staat en iemand maakt geld over naar mijn (voormalige) IBAN? Komt het dan nog goed aan?

Ik vraag het omdat er nog een flinke overboeking voor mij in de pijpleiding zit (rekening updaten is lastig bij die partij). Het is me ook niet helemaal duidelijk wat er zou gebeuren als je dit combineert met de Overstapservice, en de antwoorden op Together zijn op dit moment nogal, ehm, lastig te vinden zullen we maar zeggen.
Mijn reden om naar bunq te gaan was het makkelijk onderling betalingen kunnen doen, iets wat banken toen nog helemaal niet deden. Ik moet al diep graven om te weten of ik dit uiteindelijk gebruikt heb.

De bank waar ik nu hoofdzakelijk nog gebruik van maak (ook al ten tijde van bunq) is ING. Daarvan gebruik ik de app niet. Alle eventuele andere extra's in de bunq (of de ING) app heb ik verder weinig aandacht aan geschonken. In dat kader was ik niet de klant waar bunq naar op zoek was vermoed ik.

Waarom dan toch bunq destijds (buiten onderling betalen)? Het idee en de beloften stonden mij aan. Daarnaast heeft ING wel wat vlekjes aangaande hun beleid intern (bonusjes directeur, gerichte marketing waar ze het over hebben gehad e.d.). Ik wilde een optie ernaast.

Nu is dat knab geworden. Met name omdat je voor een vast bedrag 5 IBAN nummers kunt krijgen en ook een consumer - consumer betaaloptie (betaalverzoek?) hebben. Overigens heeft ING ook zoiets ondertussen.

Ik mis dan ook niet specifiek iets van bunq. Maar dat komt ook omdat ik uitga van de basis: mijn bankzaken steeds betrouwbaar kunnen blijven regelen. De rest zijn extra's. Meerdere IBAN nummers was een optie geweest wanneer ze niet waren gaan rommelen.

Wat ik gelezen heb hier op het topic is dat wanneer je maar één IBAN hebt bij bunq, die gekoppeld blijft / wordt aan Travel. Met meerdere IBAN nummers moest je eerst alles verwijderen wat je niet meer wilde behouden. Maar mogelijk dat iemand die dit gedaan heeft het beter kan beantwoorden.

Iedere bank heeft wel iets (zoals ING met wat ik noemde en knab waar ik lang in de wacht heb moeten staan voor een privé rekening aangezien ze toen bezig waren met hun systemen samen te voegen en ik al een zakelijke rekening had). Beide (knab app / website en ING website) werken prima voor wat ik doe. Zeker nu ING hun digital afschriften ook op orde hebben gebracht.

Mocht je t.z.t. een en/of rekening nodig hebben, dan kan dat "gratis" wanneer beide personen zelf al een privé rekening bij knab hebben. Iets wat ook wel handig is en kosten scheelt.

Overstapservice zou volgens mij afdoende moeten zijn. Het is een soort wormhole van je huidige IBAN naar je nieuwe. Dat 12 (of 13?) maanden lang. Dat zou toch voldoende tijd moeten zijn om e.e.a. te wijzigen. Voor zover de overstapservice dat al niet kan "regelen".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er kwam net een aflevering South Park voorbij... "meanwhile, at bunq" en moest ff grinniken. Mensen die de aflevering kennen snappen hem wel denk ik, en ik kon het niet laten om dat tóch even te shitposten. ;)

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/84745426/you-dont-like-v3-at-all-oh-jeez-thats-terrible.jpg

Ik vond het zo verrekte toepasselijk op de hele situatie van de afgelopen week. Want zo voelt het echt... Dit somt ongeveer op hoe het op mij overkomt. Oh jullie vinden v3 niet leuk en 't zit ramvol met bugs? Jeetje, wat vervelend *glimlacht en drukt op release knop*. Oh jullie bestellen opeens een paar tientjes aan kaarten door een bug in de app? Ach gossie, we zullen eens kijken of we 't op gaan lossen ja? Oh je kunt geen betalingen maken met je zakelijke account omdat we die zomaar verstopt hebben? Oh nee wat moet je dat vervelend hebben gevonden zeg! Et cetera. ;)

Die hele aflevering is sowieso een aanrader trouwens, maar deze scene... Ik zat 't te kijken, maakte die grap en dacht vervolgens "zou het me eigenlijk echt verbazen als ze zo op bunq HQ hebben gezeten van de week?." Afijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 19-06-2020 02:51 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:47:
Nee, als je op bijvoorbeeld deze kaart € 20.000 omzet haalt in één jaar krijg je de Diamond Status bij Hilton.
Maar dat is niet zo als je geld overmaakt naar een rekening die (mede) van jezelf is. Zie de voorwaarden van de kaart in artikel 8 en dan dit stukje tekst:
Zahlungen (z.B. Überweisungen) auf ein Giro- oder sonstiges Konto (z.B. PayPal-Konto), bei dem der Karteninhaber (Mit-) Kontoinhaber ist.
Wellicht controleren ze dat niet goed?
tokyotech schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:04:
Het is me ook niet helemaal duidelijk wat er zou gebeuren als je dit combineert met de Overstapservice
In principe wordt geld wat op je oude bankrekening binnenkomt doorgestort naar je nieuwe bankrekening. Het enige wat daarbij niet werkt is dat de afzender te horen krijgt dat jij een nieue bankrekening hebt. Dus bij partijen die regelmatig geld overmaken (werkgever, toeslagen overheid en noem maar op) moet je dit zelf aangeven.

Let op, er zijn wel een aantal uitzonderingen zie artikel 3.1 van de algemene voorwaarden van de Overstapservice.
magician2000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:23:
ook een consumer - consumer betaaloptie (betaalverzoek?) hebben.
De meeste Nederlandse banken hebben dit wel. Als ze het niet hebben kan je gebruik maken van Tikkie. Veel Nederlanders vertrouwen dat veel eerder dan een betaalverzoek van bunq zelf.

Alleen bij bunq kan je met een consumenten credit card zo'n betaalverzoek betalen. Dat koste de betaler ooit extra, maar toen ze door klanten er op zijn gewezen dat dit al eventjes verboden is hebben ze dat aan gepast en nu kost het je als ontvanger 2,5%. Je kan dat ook niet uitzetten en de support begrijpt het niet dat jij het oneerlijk vind dat zij eenzijdig besluiten om geld van jou te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 19:01
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:25:
[...]
Ze nemen de bankzaken blijkbaar niet al te serieus in deze. Geen besef wat het voor mensen kan betekenen c.q. het is intern een bende waardoor ze de controle totaal kwijt zijn.
Mijn vermoeden is dat bunq/Ali de wet- en regelgeving van de financiële dienstverlening onderschat heeft.

Het is een sterk gereguleerd industrie waarbij de Nederlandse Bank & co op je vingers meekijken hoe je dingen hebt (in)geregeld.

Dus je kan wel een IT bedrijf zijn met een banklicentie. Maar er zijn ook veel andere non-IT zaken geregeld moet hebben in de organisatie. Zie maar de hoeveelheid non-IT vacatures die openstaan bij bunq.

Ik heb al eerder mijn twijfels geuit of bunq niet een te technische club is. Het gebrek aan empatisch vermogen is wederom bevestigd door V3. In deze versie is simpelweg geen UI validatie gedaan, anders had het nooit het buitenlicht gezien. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door goodfella op 19-06-2020 08:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Ik heb al eerder mijn twijfels geuit of bunq niet een te technische club is. Het gebrek aan empatisch vermogen is wederom bevestigd door V3. In deze versie is simpelweg geen UI validatie gedaan, anders had het nooit het buitenlicht gezien. ;)
empatisch vermogen van Ali bedoel je.. die is gewoon zo narcistisch. Er zal vast wel iemand de vraag hebben gesteld of het een goed idee was.. maar die werken vast nu niet meer bij Bunq ;)

Maargoed misschien weet hij wel veel beter wie de doelgroep is... Zoals dit together-topic over huizen. Zou iemand hier aan het trollen zijn? Of is dat de doelgroep? De kijk mij eens met mijn geitenwollen sokken, wortelthee drinkende Tiny-house levende millenial.

https://together.bunq.com/d/30811-nieuwe-dienst-bunq-huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
Ik denk dat veel starters, over het algemeen studenten die met meerdere op kamers hebben gezeten of thuis hebben gewoond, na al die jaren wel graag een eigen plekje zouden willen hebben en geen container woning met gedeelde badruimte. Wat een post verder, hij is nog serieus ook volgens mij. 🌈🏳‍🌈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 01:43
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:26:
[...]

empatisch vermogen van Ali bedoel je.. die is gewoon zo narcistisch. Er zal vast wel iemand de vraag hebben gesteld of het een goed idee was.. maar die werken vast nu niet meer bij Bunq ;)

Maargoed misschien weet hij wel veel beter wie de doelgroep is... Zoals dit together-topic over huizen. Zou iemand hier aan het trollen zijn? Of is dat de doelgroep? De kijk mij eens met mijn geitenwollen sokken, wortelthee drinkende Tiny-house levende millenial.

https://together.bunq.com/d/30811-nieuwe-dienst-bunq-huizen
Details daar gelaten er zit nog wel wat in de post
- Er is een woning nood/probleem
- Je kan als bank geen lening willen aanbieden, maar een hypotheek kunnen we niet zonder
- Er zijn ook "halal" hypotheken werken ook om sociale normen/eisen heen. (De je mag geen rente betalen, https://nl.wikipedia.org/wiki/Halalhypotheek). Dit idee werkt onder het concept "lening is evil".

Onder het kopje "wereld verbeteren". Of je nu auto's en raketten bouwt (tesla/spacex) of nu een andere bank neer zet en de woningnood zou gaan aanpakken. Ik zie dat echt niet als een probleem.

Het probleem is een app waar basale bank functies niet werken (dual pin, betalen, kaarten niet zichtbaar). Als ze nu een goed werkende app hadden met een nieuwe tab ("us") waar ze nieuwe dingen aan het proberen waren had ik er echt geen probleem mee. Zelfs als dat dingen zijn die niet direct voor mij waren zoals bomen of social media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

Coffee

Coffee

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:25:
[...]

iOs of Android?

Ben zelf niet zo van de banking apps en bunq (was) en knab (is) zijn de enige waar ik ervaring mee heb.
Ik heb tot dusver (iOS) geen enkel probleem ondervonden met de knab app. Hoe relevant is het of het een web-app is of niet? Zolang het maar werkt toch?
Android in dit geval. Ik vind het wel relevant omdat echte webapps traag zijn, visuele glitches hebben, vaak niet aansluiten bij de design-regels van het OS, gevoelig zijn voor storing, niet offline werken, etc.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Coffee Dat laatste puntje (niet offline werken) is natuurlijk maar deels relevant. Je moet online zijn om je actuele saldo en betalingen en dergelijke te kunnen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Eindelijk een beetje goed nieuws, bunq heeft een lijstje aangekondigd met punten waar ze aan gaan werken:
https://together.bunq.com...-we-re-working-on-for-you

Dit gaat de belabberde UX niet fixen, maar het zal hopelijk wel een verbetering zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frikandel schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:56:
Eindelijk een beetje goed nieuws, bunq heeft een lijstje aangekondigd met punten waar ze aan gaan werken:
https://together.bunq.com...-we-re-working-on-for-you

Dit gaat de belabberde UX niet fixen, maar het zal hopelijk wel een verbetering zijn.
Fijn! Alleen jammer dat de eerste 3 punten al gewoon in v2 zaten en ze dit dus gewoon niet hebben meegenomen.

Eigenlijk vind ik v3 niet zo slecht als men doet klinken, maar ik kan op de nieuwe cards view eigenlijk ook geen verbetering opnoemen. De dingen die ze hebben toegevoegd staan mij (en blijkbaar heel veel andere mensen) simpel weg niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jay-v schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Fijn! Alleen jammer dat de eerste 3 punten al gewoon in v2 zaten en ze dit dus gewoon niet hebben meegenomen.
De rest zat ook gewoon al in V2.

Ter vergelijking, zo zag het accounts scherm er uit bij V2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0DjbNaixtBZrUW5f5IHik3REAU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WzyLqxi6StPZhAR8JsXGCkx3.png?f=user_large
(Gevonden op de site van bunq, gemirrored just in case.)

[ Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 19-06-2020 13:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inmiddels is de eerste gebruiker al verschenen die beweert dat het gehele account is geblokkeerd als gevolg van een fout in V3.
I need tons of virtual credit cards for online payments. To my pleasant surprise, the limit of the number of virtual cards you could make had been lifted as of V3. Previously you could make a maximum of 20 cards per year, now it has become unlimited (or so I thought). I made a bunch of virtual cards, and went to sleep. Only to wake up to a message that my account has been blocked due to suspicious activity. They have frozen my funds and say that I will receive an email in two months (Yes, 2 months) in which I can specify a IBAN to which my funds will be sent. This is my only bank account. This means that I cannot fulfill any of my financial obligations and cannot even buy groceries!!!!! I have been trying to contact bunq for the last 8 hours, but they ignore me. It baffles me that they take this measure, given that I have used the functionality of the app as it was released to the public. No idea what actions to take, but I know that after all this ends I will never trust this bank with my money again given that they will block your account even if it is a design error on their part.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:33:
Inmiddels is de eerste gebruiker al verschenen die beweert dat het gehele account is geblokkeerd als gevolg van een fout in V3.

[...]
Goed dat je hem quote want dergelijke posts worden altijd snel verwijderd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Het is toch wel allang duidelijk dat Bunq niet te vertrouwen is als je primaire prive/business bank? Ze blokeren met regelmaat accounts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:26:empatisch vermogen van Ali bedoel je.. die is gewoon zo narcistisch. Er zal vast wel iemand de vraag hebben gesteld of het een goed idee was.. maar die werken vast nu niet meer bij Bunq ;)
Op Glassdoor staan nare verhalen over de bedrijfscultuur. Ali weet zelf niet wat het verloop bij bunq is, maar hij denkt dat zijn streng geselecteerde 'superslimme' werknemers na 2 a 3 jaar gewoon ergens anders aan toe zijn. De mensen die hebben gewerkt aan de UI van V3 kunnen in ieder geval niet dezelfde zijn als van V2, daar hoef je geen expert voor te zijn.

Ik herinner me de toon die Ali Niknam in 2017 aansloeg tegen gebruikers van het eerste uur tijdens het Premiumfiasco. Vol in de aanval. Tegenspraak werd niet geduld. Of je vond het fantastisch dat je nu opeens 8x zoveel mocht betalen voor een product waar je niet om had gevraagd, of je kon oprotten naar de klassieke grootbanken.

Het beeld van de excentrieke veeleisende CEO die de zweep erover gooit in naam van excellentie houdt nog stand als je daadwerkelijk goede producten maakt, maar bunq V3 is wel een hele grote misser.

Ik vind het oprecht jammer. Ik ken de cijfers niet, maar het feit dat er toen mensen (waaronder ik...ok voor €1/maand en altijd een andere bank bij de hand) zijn blijven hangen èn dat ze in de afgelopen jaren nieuwe Premiumklanten hebben weten aan te trekken, zegt me dat ze al die jaren lang hadden kunnen groeien, en dat hun userbase had kunnen meegroeien naar een volwassen en gezond businessmodel. Bunq V2 was gewoon goed. Zelfs ik begon er weer in te geloven, al heb ik bunq nooit meer aan iemand aangeraden.

Wtf ze nu doen en of bunq zo kan blijven bestaan, ik durf er geen geld op in te zetten. De tragiek van narcisten is dat ze steeds nieuwe mensen moeten vinden om de plaats in te nemen van de mensen die het sprookje niet meer geloven. Hoe lang je dat kan doen als bank...gaan we nu zien.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33

[...]
Pagina is al verwijderd, dat is eigenlijk toch echt erg? In plaats je daar van je beste kant te laten zien, flikker je de boel gewoon weg achter slot en grendel in de hoop dat niemand het ziet. Transparantie (hun claim) is hier ontzettend ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Ik heb maar snel wat geld naar m'n oude ING rekening overgemaakt, voor het geval dat ik het ook kwijt ben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

snars schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Wtf ze nu doen en of bunq zo kan blijven bestaan, ik durf er geen geld op in te zetten. De tragiek van narcisten is dat ze steeds nieuwe mensen moeten vinden om de plaats in te nemen van de mensen die het sprookje niet meer geloven. Hoe lang je dat kan doen als bank...gaan we nu zien.
En de grap is, ik ben er zo een geweest.

Ik heb het 4 cent per (al dan niet geslaagde) pinbetaling tijdperk in 2015 nog meegemaakt. Ik pinde minder dan 25x per maand, en weet nog goed dat we de mogelijkheid kregen om over te stappen naar het nieuwe 1 euro per pas model. Ook bekend als het 'bunq More' prijsplan. Ik heb het gedaan, omdat ik het 'deze handeling kost extra geld' gevoel bij pinbetalingen niet meer wilde hebben, en op zich wel tevreden was met bunq en ze die halve euro extra per maand wel gunde. Ze waren immers destijds nog goedkoper dan ieder andere Nederlandse bank.

In 2017 kwam Premium. Bestaande klanten konden gebruik blijven maken van More, of zelf kiezen om over te stappen naar Premium met 3 maanden gratis als cadeau. Nieuwe features zoals de debit Mastercard vereisten Premium. Ik was redelijk ontevreden over de prijsverhoging, maar na een maand ben ik toch overstag gegaan. Ik realiseerde mij dat ik best wel wil betalen voor een kwalitatief goede dienst. Ik vond bunq namelijk beter dan de bestaande Nederlandse banken, die veel van de destijds unieke bunq features nog niet hadden overgenomen. Aan het eind van de 3 maanden gratis kwam Pack beschikbaar en ben direct lid geworden van iemand's Pack.

Eind vorig jaar kwam bunq met de Founder's edition metal card. 99 euro per jaar alleen voor de pas, bovenop de kosten van Premium? Dat is mij te gortig. En het biedt niets extra's, alleen wat virtuele bomen. Hier dacht ik voor het eerst, 'bunq, waar zijn jullie nou in vredesnaam mee bezig?' En... uitverkocht binnen een dag? Het zal wel. Maar het is optioneel, ik heb er geen last van, dus ik blijf lekker bij Premium.

2 april introduceerde bunq SuperGreen. Tegelijk werden alle oude Free, More en Joint gebruikers overgezet naar Premium. Vanaf dit moment werd op Together alles wat ook maar in de verte leek op kritiek verwijderd. Dit was voor mij de aanleiding om een andere bank te zoeken.

En dan nu V3. Als 2 april nooit gebeurd was, dan was V3 wel de aanleiding geweest om een andere bank te zoeken. Immers is de kwaliteit waar ik zo tevreden over was en best 5 euro per maand voor over had nu verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

TheJVH schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Pagina is al verwijderd, dat is eigenlijk toch echt erg? In plaats je daar van je beste kant te laten zien, flikker je de boel gewoon weg achter slot en grendel in de hoop dat niemand het ziet. Transparantie (hun claim) is hier ontzettend ver te zoeken.
Diegene heeft nu op Reddit gepost: https://www.reddit.com/r/...ed_for_using_regular_app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokyotech
Inmiddels heb ik antwoord op de vragen die ik had over het overstappen van Premium naar Travel (zowel via Together als Support).

Als je overstapt moet je alle rekeningen sluiten, op één na. Op die ene IBAN kun je dan nog steeds inkomende betalingen ontvangen. Voor alle andere rekeningen zullen de betalingen bouncen (ze bestaan immers niet meer). Als je vervolgens weer overstapt naar Premium, dan zul je voor die ene rekening nog steeds dezelfde IBAN hebben, maar alle andere rekeningnummers ben je kwijt. De Overstapservice kan geactiveerd worden voor die ene rekening.

Ik heb hierop besloten terug te gaan naar Travel en een rekening te openen bij ING. Voor volgende week heb ik een afspraak staan. Nu nog kijken naar waar ik ons joint account onderbreng en dan kan ik weer even vooruit. Bedankt voor de tip van het bankentopic trouwens, veel aan gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
What een sh*tshow zeg. Ben benieuwd hoeveel Tweakers en redditors weg zijn na dit debacle. Had je kunnen zien aankomen bunq...

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:46
goh wat het verwijderen betreft: misschien denken ze zo wel bij bunq: ok hier hebben we de zoveelste die over hetzelfde klaagt, we weten het ondertussen wel we gaan dat draadje verwijderen en gaan wel aan een oplossing werken. Heeft gee zin dat er nog 10 andere berichten over hetzelde bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Basekid schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:41:
Het is toch wel allang duidelijk dat Bunq niet te vertrouwen is als je primaire prive/business bank? Ze blokeren met regelmaat accounts.
Deze conclusie is wel erg breed.

Dat een bank ingrijpt als iemand rare dingen doet is wat anders dan dat een bank niet te vertrouwen is bij normaal gebruikt. Een bank heeft nu eenmaal de opdracht te monitoren tegen fraude.

Andere banken zouden ook moeten ingrijpen als jij ineens een ton op je rekening hebt, en dan 2 dagen later weer weg is, en 4 dagen later weer weg is.

Waar die grens is kan je natuurlijk discussie over voeren. En natuurlijk moet je sneller iets kunnen dan "ow ergens over 6 weken mailen we je een keer".

Maar heeft iemand 'iets' van cijfers dat bunq hier onredelijk in zou zijn? Want je kan ook gewoon googelen op ING account geblokeerd en dan vind je ook verhalen (https://kassa.bnnvara.nl/.../ing-rekening-geblokkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokyotech
bartmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:57:
goh wat het verwijderen betreft: misschien denken ze zo wel bij bunq: ok hier hebben we de zoveelste die over hetzelfde klaagt, we weten het ondertussen wel we gaan dat draadje verwijderen en gaan wel aan een oplossing werken. Heeft gee zin dat er nog 10 andere berichten over hetzelde bij komen
Dat is ook zo, dat is hun voornaamste reden voor het verwijderen van nieuwe posts. Ze verwijzen dan door naar twee andere draadjes met vragen en ideeën, maar het probleem is dat daar vervolgens niet (genoeg) gereageerd wordt op de open issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
https://twitter.com/fransvandam/status/1273557569978728450

Oei..

Blijkbaar heeft iemand ook al een grappig Twitter account opgezet.

https://twitter.com/bunqCensorship

'Bank of the Censorship' ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ZXRY op 19-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:44:
[...]

What een sh*tshow zeg. Ben benieuwd hoeveel Tweakers en redditors weg zijn na dit debacle. Had je kunnen zien aankomen bunq...

Benieuwd of er ook nog wat bewijs gepost wordt door die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

[...]

Ik ben er zo één. Heel lang plezier gehad van de bunq apps maar het ging consistent achteruit met de updates. De reacties en manier waarop ze hiermee omgaan is de druppel, klaar er mee. ING en flying blue Amex dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GX schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:23:
[...]
ING en flying blue Amex dan maar
Die Amex snap ik dan niet helemaal als alternatief. Wat gebruikte je voorheen bij bunq waardoor je de Amex niet nodig had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 15:17

Kroontje

...

Ben van premium terug naar travel en kreeg automatisch een ‘online’ travel card beschikbaar. De optie om een fysieke kaart te bestellen aangeklikt en zonder confirmatie de melding dat de kaart onderweg was.. uurtje later een rekening van €9,- zonder bevestiging of wat dan ook. Ja, ik had al 3 passen... maar toch, zonder informatie over kosten vind ik dit een rare nasmaak hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

tokyotech schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:07:
[...]
Dat is ook zo, dat is hun voornaamste reden voor het verwijderen van nieuwe posts. Ze verwijzen dan door naar twee andere draadjes met vragen en ideeën, maar het probleem is dat daar vervolgens niet (genoeg) gereageerd wordt op de open issues.
Die tactiek is dan ook ontworpen om feedback onder te laten sneeuwen. Is het je al ooit opgevallen dat in dat soort mega threads het niet mogelijk is om een specifieke post terug te vinden? Behalve door lang te scrollen en te zoeken, en hopen dat de forum software niet je positie kwijtraakt (komt met name voor wanneer je terug scrollt).
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:55:
[...]
Benieuwd of er ook nog wat bewijs gepost wordt door die persoon.
Er is nog geen bewijs gepost door die persoon, maar wel twee updates:
UPDATE: I have been contacted by Bunq, stating that the block is permanent. They will not elaborate on their decision (and still have not told me why). And they let me know that my funds will be available to me after august 19th! I seriously doubt that this is legal. I will keep you updated.
UPDATE: my account has been unblocked.
Ik hoop dat hij van de mogelijkheid gebruik maakt om als de wiedeweerga over te stappen.

Lekker permanent ook, als het drie uur later wordt opgeheven 8)7
Kroontje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:47:
Ben van premium terug naar travel en kreeg automatisch een ‘online’ travel card beschikbaar. De optie om een fysieke kaart te bestellen aangeklikt en zonder confirmatie de melding dat de kaart onderweg was.. uurtje later een rekening van €9,- zonder bevestiging of wat dan ook. Ja, ik had al 3 passen... maar toch, zonder informatie over kosten vind ik dit een rare nasmaak hebben.
Meld dit bij support, er zijn meer gevallen van onbedoeld fysieke kaarten bestellen met bijbehorende kosten dankzij de V3 interface. Wellicht kunnen ze het nog annuleren of vergoeden.

Totdat mijn overstapservice in gaat over een week doe ik zo min mogelijk met de app. Daarna nog maar drie handelingen: resterend saldo overboeken, account sluiten, en app verwijderen. Uiteraard met screen capture als bewijsmateriaal, mocht er in de toekomst nog iets mis gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 19-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
Ondanks - of juist door, beetje masochistisch trekje - de posts hier heb ik V3 ook geïnstalleerd. Op m'n tablet, niet op de telefoon. Dat durf ik nog niet aan 🤔.
En ik moet zeggen, het valt me reuze mee. Misschien waren mijn verwachtingen inmiddels zo laag dat het alleen maar mee kon vallen 😇.

Er missen zeker features die v2 zo handig maakten, maar bij een complete herbouw van een app kan je dat verwachten. Als je alle oude functionaliteit moet toevoegen én nieuwe dingen bouwt duurt het ontwikkelen te lang, er wordt dan vaker voor gekozen vroeg te releasen. Ik kan alleen maar hopen dat bunq snel de mooiste features van v2 alsnog toevoegt.

De "me" tab is best overzichtelijk, met bovenaan een "Total" tegel met je totaalsaldo waarvandaan je naar het transactie overzicht van al je rekeningen gaat. Daaronder zelf instelbaar welke rekeningen je wilt zien. De bomenteller bovenin is een beetje jammer - ik plant alleen bomen in m'n tuin - maar stoort niet. Wellicht dat deze op een telefoon prominenter aanwezig is, op de tablet is de meeste screen real estate voor je rekeningen.
Op de "us" tab vindt ik die bolletjes dan wel weer leuk: hoeveel is door bunq geïnvesteerd, hoeveel bomen zijn totaal geplant?
De items eronder zijn niet alleen een Instagram stream. Het lijkt wel een gemodereerde lijst waarbij bunq zelf de items toevoegt. Er staan blog posts, together items en Instagram posts op. Vooral reclame voor bunq. Het enige nuttige op deze tab is de + knop waaronder je je (niet onze) bunq.me instellingen vindt.

Het profiel tab is raar. Daar vindt je de categorieën waar je geld naar toe is gegaan, wat voorheen onder het taartgrafiek tekentje zat. Vooral de naam van de tab is raar, dit verwacht ik onder "me" niet bij profiel.

Al met al is het dus even zoeken, maar de meeste zaken die ik echt gebruik kon ik snel vinden. Er is nu net een update zie ik, gelijk even kijken wat er is aangepast.

[ Voor 0% gewijzigd door dixet op 19-06-2020 20:34 . Reden: typos, sorry op de tablet getiept ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 15-09 15:17

Kroontje

...

Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:52:

[...]

Meld dit bij support, er zijn meer gevallen van onbedoeld fysieke kaarten bestellen met bijbehorende kosten dankzij de V3 interface. Wellicht kunnen ze het nog annuleren of vergoeden.

[...]
Done, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GX
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Die Amex snap ik dan niet helemaal als alternatief. Wat gebruikte je voorheen bij bunq waardoor je de Amex niet nodig had?
Niets, die had ik al, want vaak vliegen. Dan maar meer daarmee doen dan met bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 11:14
Benieuwd hoe snel ze deze feedback verwerkt hebben. In mijn account staan ook passen die ik niet eens heb..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:52:

Er is nog geen bewijs gepost door die persoon, maar wel twee updates:

[...]

Ik hoop dat hij van de mogelijkheid gebruik maakt om als de wiedeweerga over te stappen.

Lekker permanent ook, als het drie uur later wordt opgeheven 8)7
Dat is snel gegaan eerst 19 aug, en nu ineens weer opgelost. Bijzonder.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 07:17
Ik heb per ongeluk de update geïnstalleerd:(

Het overzicht is er niet duidelijker van geworden. Zeker als je een pas wil wisselen van rekening is niet duidelijk.

De volgorde van je rekeningen overzicht kan je niet meer instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door xares op 19-06-2020 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
xares schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:22:
Het overzicht is er niet duidelijker van geworden. Zeker als je een pas wil wisselen van rekening is niet duidelijk.
Vanuit het account overzicht ("Me", 1e incoon onderin): druk op cards, dan de ronde cirkel die "Linked Accounts" heet, en je kan een kaart omhangen.
xares schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:22:
De volgorde van je rekeningen overzicht kan je niet meer instellen?
Lang drukken op een rekening en slepen werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Kroontje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:47:
Dit heb ik gehad met Premium. Eerst was het zo dat als je Premium opzegde, je Premium doorliep tot de einddatum. Dat vond ik heel logisch.

Een paar maanden later stopte Premium onmiddelijk zodra ik op annuleren klikte. Dat wist ik niet, ik kwam er pas achter toen ik eind die maand 21 euro gefactureerd kreeg. Volgens de support ‘hoorde dat zo, want je hebt immers van Premium gebruik gemaakt.’ Een paar maanden later stopte Premium weer pas op de einddatum. Dus ik snapte het niet meer.

Ik heb ook eens een nieuwe virtuele card besteld. Geen probleem. Totdat ik opeens 9 euro voor de pas moest betalen plus 2 euro per maand aan kosten die ik niet thuis kon brengen.

Daarop heb ik de support gemaild, maar ik kreeg het nutteloze antwoord dat ik gewoon moest betalen. Ja, dat wist ik ook al. Maar waar kwamen die kosten vandaan?

Dat is het moment dat ik een negatieve review op TrustPilot plaatste en toen was het gedaan met de pret. Ik had graag een venstertje met een waarschuwing gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batavia
Dennisweb schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:49:
[...]

Dit heb ik gehad met Premium. Eerst was het zo dat als je Premium opzegde, je Premium doorliep tot de einddatum. Dat vond ik heel logisch.

Een paar maanden later stopte Premium onmiddelijk zodra ik op annuleren klikte. Dat wist ik niet, ik kwam er pas achter toen ik eind die maand 21 euro gefactureerd kreeg. Volgens de support ‘hoorde dat zo, want je hebt immers van Premium gebruik gemaakt.’ Een paar maanden later stopte Premium weer pas op de einddatum. Dus ik snapte het niet meer.

Ik heb ook eens een nieuwe virtuele card besteld. Geen probleem. Totdat ik opeens 9 euro voor de pas moest betalen plus 2 euro per maand aan kosten die ik niet thuis kon brengen.

Daarop heb ik de support gemaild, maar ik kreeg het nutteloze antwoord dat ik gewoon moest betalen. Ja, dat wist ik ook al. Maar waar kwamen die kosten vandaan?

Dat is het moment dat ik een negatieve review op TrustPilot plaatste en toen was het gedaan met de pret. Ik had graag een venstertje met een waarschuwing gezien.
Was dat na de 5e of 6e keer dat je je bunq account opzegde?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
Batavia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Was dat na de 5e of 6e keer dat je je bunq account opzegde?
Ik weet niet wat je hier precies probeert te doen, maar ik heb bunq nooit 5 of 6 keer opgezegd. Ik heb één keer opgezegd (zoals hierboven velen met mij), maar mocht na het plaatsen van de review mijn account niet meet heractiveren.

Waar je deze aantallen vandaan haalt, ik heb geen idee. Net zoals een select clubje in dit topic dat nog steeds denkt dat ik er een hobby van heb gemaakt om bunq naar beneden te halen. Dat is gewoon niet waar. Er zijn zelfs mensen in dit topic die nog wel even scherper reageren dan ik. ;)

Maar toeval of niet, het selecte clubje dat negatief over mij denkt is ook hetzelfde clubje dat ‘V3 even wennen vindt, maar verder is het wel ok.’ Of het groepje mensen ‘dat wel snapt dat bunq berichten wegmodereert, want ze zijn weinig positief.’

Eerlijk gezegd sta ik er niet meer zo van te kijken als mensen denken dat ik een kruistochtvaarder ben. Als zelfs ‘de harde kern’ de bankrekening bij bunq opzegt, lijkt mij dat een teken aan de wand dat het bedrijf inderdaad goodwill kwijtraakt.

Ik zou trouwens helemaal geen redesign gedaan hebben. Ik zou eventuele ‘extra’s van V3’ (als die er al zijn, want volgens mij is er meer weggehaald dan toegevoegd) toegevoegd hebben aan de zeer overzichtelijke V2. En als er echt iets opnieuw ontworpen had moeten worden, wel de indeling van V2 als basis houden.

Nu kondigt bunq aan sommige V2-functies naar V3 te willen porten. Maar daar los je niks mee op. Er is een enorme designfout in V3. De hele opzet deugt niet en dat komt vooral door die +-knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

goodfella schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Mijn vermoeden is dat bunq/Ali de wet- en regelgeving van de financiële dienstverlening onderschat heeft.

Het is een sterk gereguleerd industrie waarbij de Nederlandse Bank & co op je vingers meekijken hoe je dingen hebt (in)geregeld.

Dus je kan wel een IT bedrijf zijn met een banklicentie. Maar er zijn ook veel andere non-IT zaken geregeld moet hebben in de organisatie. Zie maar de hoeveelheid non-IT vacatures die openstaan bij bunq.

Dank voor deze informatie. Maar dat zijn regeltjes waarvan ze van tevoren wisten dat ze ermee te maken gingen krijgen. Het lijkt mij niet dat je op een ochtend wakker wordt en denkt: "vandaag begin ik een bank" en dat je een paar dagen later een app hebt. Zeker niet wanneer je een banklicentie wilt hebben. Het lijkt mij dat DNB ook wel enige uitleg geeft wat dat gaat betekenen.

Maar mijn punt was dat ze toch moeten snappen dat mensen bij hun geld moeten kunnen. Geen risico nemen dus met een brakke app is waar ik nog hoofdzakelijk op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]
Hoe vervelend ook voor die persoon, je kunt er vanuit gaan dat er iets getriggerd is dat wettelijk vereist is (anti witwas zeg maar). Zeker wanneer je ik weet niet hoeveel van dat soort dingen in één keer aanmaakt zullen alarmbellen af(kunnen)gaan.

Die 2 maanden kan dan ook nog wel eens een wettelijke termijn zijn aangezien ik er vanuit ga dat bunq dit zelf niet mag onderzoeken. Althans, er zal een andere instantie aan te pas komen alvorens een dergelijk account weer vrijgegeven mag worden.

Indien het een "foutje" is van bunq, dan is het uiteraard niet goed te praten.

Niet alles hoeft de schuld van bunq te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

snars schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Op Glassdoor staan nare verhalen over de bedrijfscultuur. Ali weet zelf niet wat het verloop bij bunq is, maar hij denkt dat zijn streng geselecteerde 'superslimme' werknemers na 2 a 3 jaar gewoon ergens anders aan toe zijn. De mensen die hebben gewerkt aan de UI van V3 kunnen in ieder geval niet dezelfde zijn als van V2, daar hoef je geen expert voor te zijn.
Dat is een standaard reactie van een leidinggevende. Opeens weten ze van niets, cijfers onbekend. Ik heb mangers en eigenaren van bedrijven wel eens geconfronteerd met een "daar zullen jullie beter van op de hoogte zijn" reactie wanneer ze vroegen "hoe staan de zaken ervoor?". Ze weten dan niet hoe snel ze weg moeten lopen omdat ze het allemaal donders goed weten.

Een grootaandeelhouder / eigenaar / directeur die niet het verloop in zijn bedrijf door heeft is geen knip voor de neus waard. Je moet simpelweg weten wat er in je bedrijf gaande is om het te kunnen runnen (hoeveel hulpjes-managers je ook onder je hebt hangen).

De UI hoort gemaakt te worden door een specialist in UI design. Iemand die beseft hoe mensen een dergelijke app "benaderen" en gebruiken. Logisch, simpel, overzichtelijk. Dit klinkt meer als veredelde ontwikkelaars die "ook wel eens wat met UI design" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:05:
[...]

En... uitverkocht binnen een dag? Het zal wel. Maar het is optioneel, ik heb er geen last van, dus ik blijf lekker bij Premium.
Ja, maar dat zijn ook marketingtrucs uiteraard. Ze hebben een bepaalde verwachting voor de hoeveelheid aanvragen de eerste zoveel weken / maanden. Indien je weet dat je een behoorlijk risico neemt, calculeer je dat er bij in. Vervolgens zeg je "hoe eerder uitverkocht, hoe beter dat marketingtechnisch is" en maak je een proefbatch van 100 stuks (bijvoorbeeld). Dan gaat het sneller dan je aanvankelijk dacht en hop, in één dag uiteverkocht! Persberichtje de deur uit om zo nog meer belangstelling te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

bartmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:57:
Kan wel zijn, maar dat is simpelweg censuur. Of hun het zelf wel of niet doorhebben is niet relevant. Indien je als potentiële klant op zo'n draadje terecht komt en je ziet 1x staan wat voor ellende het is denk je van "het zal wel". Zie je hetzelfde probleem 100x voorbijkomen dan kies je waarschijnlijk eieren voor je geld.

In dat kader is het dus ook direct valse voorlichting van je klanten c.q. je klanten belangrijke informatie over je producten belemmeren te vinden.

Daarnaast, je kunt juist ook kracht halen uit klachten. Wanneer je ze maar serieus neemt en op zijn minst serieus beantwoord (en duidelijk). Een "we hebben jullie klachten begrepen maar om a, b, c en d zullen we dat (voorlopig) niet gaan veranderen.

Wanneer je iets wel oplost kun je dat ook in zo'n forum plaatsen en zullen mensen ook weer positief daarop kunnen reageren. Je potentiële klanten lezen vervolgens de problemen, lezen dat het opgelost wordt (hé, er wordt naar de klanten geluisterd!) en hop, een nieuwe klant over de streep gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Coffee schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Android in dit geval. Ik vind het wel relevant omdat echte webapps traag zijn, visuele glitches hebben, vaak niet aansluiten bij de design-regels van het OS, gevoelig zijn voor storing, niet offline werken, etc.
Tsja, afhankelijk van hoeveel vertragingen of storingen je merkt. Verschilt wellicht ook weer per OS?

In principe hoeft er geen verschil te zitten in een "echte" app of een webapp. Dat ligt er maar aan hoe het ontwikkeltraject verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
magician2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:57:
[...]

Hoe vervelend ook voor die persoon, je kunt er vanuit gaan dat er iets getriggerd is dat wettelijk vereist is (anti witwas zeg maar). Zeker wanneer je ik weet niet hoeveel van dat soort dingen in één keer aanmaakt zullen alarmbellen af(kunnen)gaan.

Die 2 maanden kan dan ook nog wel eens een wettelijke termijn zijn aangezien ik er vanuit ga dat bunq dit zelf niet mag onderzoeken. Althans, er zal een andere instantie aan te pas komen alvorens een dergelijk account weer vrijgegeven mag worden.

Indien het een "foutje" is van bunq, dan is het uiteraard niet goed te praten.

Niet alles hoeft de schuld van bunq te zijn :+
Als het verdacht is om zoveel rekeningen te maken dan bouw je die mogelijkheid toch niet in je app? Doet me toch een beetje denken aan die scholier die via leverage in een andere fintech 7 ton aan schuld had opgebouwd en toen zelfmoord pleegde.

Overigens staat er op die Reddit pagina die @Zr40 linkte nog een interessante opmerking over problemen als je naar een andere bank wil. Die opmerking ging over het bevestigen van je identiteit met ideal als je over wil stappen, maar als je (onterecht) als fraudeur te boek staat heb je wel grotere problemen:
Ze staan op een internationale zwarte lijst die banken gebruiken ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme. Argos en OneWorld kregen die lijst in handen. Wereldwijd staan er meer dan twee miljoen mensen op.Samen met grote media in Engeland, Duitsland, België, Italië en de Verenigde Staten hebben we de lijst onderzocht. En wat blijkt: veel informatie is gebaseerd op dubieuze bronnen, verouderd of onjuist. Wie houdt er toezicht op het gebruik van deze lijst? Wat zijn de gevolgen voor wie onschuldig op de lijst tussen terroristen en criminelen terechtkomt? En belangrijker, hoe kom je er weer af?
https://www.nporadio1.nl/...s-op-gelekte-zwarte-lijst
De kwaliteitskranten hebben er wel wat meer longreads over, maar die kan ik helaas niet linken. Of het voorbeeld hier echt van toepassing is weet ik niet, maar een bank die zich zo onvoorspelbaar opstelt lijkt mij wel een risico.

Ik weet verder niet veel van Bunq, maar als ik de verhalen zo lees begin ik haast te denken dat het van binnenuit gesaboteerd wordt. Gezien de key person risk rond die CEO lijkt het me niet uitgeloten dat hem een aantal slechte ideeën ingepraat is die hij nu religieus nastreeft zonder iemand die hem terug kan fluiten. Een beetje als Michael Scott die een impulsieve actie heeft waarna alles misgaat maar hij niet toe wil geven dat hij fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd1 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 02:32:
[...]

Als het verdacht is om zoveel rekeningen te maken dan bouw je die mogelijkheid toch niet in je app? Doet me toch een beetje denken aan die scholier die via leverage in een andere fintech 7 ton aan schuld had opgebouwd en toen zelfmoord pleegde.

Overigens staat er op die Reddit pagina die @Zr40 linkte nog een interessante opmerking over problemen als je naar een andere bank wil. Die opmerking ging over het bevestigen van je identiteit met ideal als je over wil stappen, maar als je (onterecht) als fraudeur te boek staat heb je wel grotere problemen:

[...]
Ik begrijp je punt. Maar ik doelde meer op de hoeveelheid rekeningen die je aanmaakt in een kort tijdsbestek. Dat zal zeker e.e.a. triggeren.

Overigens, ik praat het niet goed, geef alleen aan wat ik uit het verhaal als mogelijke andere optie haal.

Dat ze het bewust van bunq uit doen om te pesten zou me ook niet echt meer verbazen na alle kritiek.
De kwaliteitskranten hebben er wel wat meer longreads over, maar die kan ik helaas niet linken. Of het voorbeeld hier echt van toepassing is weet ik niet, maar een bank die zich zo onvoorspelbaar opstelt lijkt mij wel een risico.

Ik weet verder niet veel van Bunq, maar als ik de verhalen zo lees begin ik haast te denken dat het van binnenuit gesaboteerd wordt. Gezien de key person risk rond die CEO lijkt het me niet uitgeloten dat hem een aantal slechte ideeën ingepraat is die hij nu religieus nastreeft zonder iemand die hem terug kan fluiten. Een beetje als Michael Scott die een impulsieve actie heeft waarna alles misgaat maar hij niet toe wil geven dat hij fout zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
magician2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 02:43:
[...]

Ik begrijp je punt. Maar ik doelde meer op de hoeveelheid rekeningen die je aanmaakt in een kort tijdsbestek. Dat zal zeker e.e.a. triggeren.

Overigens, ik praat het niet goed, geef alleen aan wat ik uit het verhaal als mogelijke andere optie haal.
Snap ik, maar dat is iets waar de bank van tevoren over na kan denken. Sterker nog, als ik het goed begrijp hebben ze daar in hun vorige versie wel over nagedacht door 'maar' 20 rekeningen toe te staan. Ik neem aan dat het een bewuste keuze was om dat los te laten, maar dan moet je ook bedenken dat mensen er heel veel kunnen gaan openen.

Daar geen rekening mee houden is gewoon dom, want wanneer klanten er dan mee in de problemen komen gaan ze bij de bank en op publieke fora klagen. Als social media bedrijf kom je met soort kinderziektes weg, maar als extra dure bank creëer je hogere verwachtingen. En als je je klanten dan ook nog niet serieus neemt als ze met problemen komen (die je als bank makkelijk had kunnen voorkomen) dan moeten ze wel heel loyaal zijn om te blijven. En nieuwe klanten werven is met zulke bedragen ook geen makkelijke taak. Jammer, want het idee van een bank waarbij je meer controle over allerlei opties hebt spreekt mij ook wel aan. Maar ja, de combinatie van hoge prijs, lage betrouwbaarheid en slechte attitude houden mij wel tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Verwijderd1 Belangrijke aanname in deze is natuurlijk dat het met elkaar te maken zou moeten hebben. Die persoon zegt "ik heb gisteren dit en dit gedaan en vandaag werd mijn account bevroren, dus het komt door wat ik gisteren deed" en misschien was dat ook wel de aanleiding voor het bevriezen, maar misschien ook niet. Bunq zal nooit vertellen wat de echte aanleiding was (dat mogen ze bij compliance zaken wettelijk gezien ook helemaal niet), dus dat komen we nooit te weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2020 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:50
Zr40 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:12:
Bunq zal nooit vertellen wat de echte aanleiding was (dat mogen ze bij compliance zaken wettelijk gezien ook helemaal niet), dus dat komen we nooit te weten.
Ik weet niet waar dit fabeltje vandaan komt, ik kom het echter regelmatig tegen bij bunq gerelateerde zaken. Er is echter geen enkele wettelijke basis voor het niet kunnen of mogen mededelen van de aanleiding van compliance zaken. Wat echter niet kan is mededelingen doen over de vereisden die bv de ECB en DNB stellen en op welke manier bunq dit procesmatig heeft geïmplementeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Timmy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:40:
[...]

Ik weet niet waar dit fabeltje vandaan komt
Artikel 23 Wwft.
Ik kom het echter regelmatig tegen bij bunq gerelateerde zaken.
Dit soort zaken worden regelmatig gepost bij bunq. Hoe dat komt? Ik kan het je niet met zekerheid zeggen. Komen dit soort zaken simpelweg vaker voor bij bunq? Is bunq aantrekkelijker voor misbruik? Maakt bunq meer fouten dan andere banken, of zijn ze juist effectiever in detectie van dit soort zaken? Voor ons buitenstaanders is het onmogelijk om dit te achterhalen. We kunnen alleen vaststellen dat er vaker verhalen over verschijnen dan bij andere banken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2020 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Timmy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:40:
[...]

Ik weet niet waar dit fabeltje vandaan komt, ik kom het echter regelmatig tegen bij bunq gerelateerde zaken. Er is echter geen enkele wettelijke basis voor het niet kunnen of mogen mededelen van de aanleiding van compliance zaken. Wat echter niet kan is mededelingen doen over de vereisden die bv de ECB en DNB stellen en op welke manier bunq dit procesmatig heeft geïmplementeerd.
Als ik even snel Google krijg je ook verkrijgbaare zaken bij iedere andere bank.

Banken zijn verplicht pogingen tot misbruik te detecteren. Dat is per definitie dingen die je kan doen binnen hun app. Voor een normale bank zou ik het bijvoorbeeld heel verdacht vinden als iemand 500 euro gestort krijgt en de zelfde dag opneemt. Zeker 5 dagen na elkaar.
En nee dat is geen reden om te zeggen "dan moet je het pin limiet verlagen". Heb is altijd doen aan detectie binnen wat er mogelijk is.

Zeker als je in een dag snel reageert en mensen een mannier geeft dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
Dennisweb schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:44:
[...]

Ik weet niet wat je hier precies probeert te doen, maar ik heb bunq nooit 5 of 6 keer opgezegd. Ik heb één keer opgezegd (zoals hierboven velen met mij), maar mocht na het plaatsen van de review mijn account niet meet heractiveren.

Waar je deze aantallen vandaan haalt, ik heb geen idee. Net zoals een select clubje in dit topic dat nog steeds denkt dat ik er een hobby van heb gemaakt om bunq naar beneden te halen. Dat is gewoon niet waar. Er zijn zelfs mensen in dit topic die nog wel even scherper reageren dan ik. ;)

Maar toeval of niet, het selecte clubje dat negatief over mij denkt is ook hetzelfde clubje dat ‘V3 even wennen vindt, maar verder is het wel ok.’ Of het groepje mensen ‘dat wel snapt dat bunq berichten wegmodereert, want ze zijn weinig positief.’

Eerlijk gezegd sta ik er niet meer zo van te kijken als mensen denken dat ik een kruistochtvaarder ben. Als zelfs ‘de harde kern’ de bankrekening bij bunq opzegt, lijkt mij dat een teken aan de wand dat het bedrijf inderdaad goodwill kwijtraakt.

Ik zou trouwens helemaal geen redesign gedaan hebben. Ik zou eventuele ‘extra’s van V3’ (als die er al zijn, want volgens mij is er meer weggehaald dan toegevoegd) toegevoegd hebben aan de zeer overzichtelijke V2. En als er echt iets opnieuw ontworpen had moeten worden, wel de indeling van V2 als basis houden.

Nu kondigt bunq aan sommige V2-functies naar V3 te willen porten. Maar daar los je niks mee op. Er is een enorme designfout in V3. De hele opzet deugt niet en dat komt vooral door die +-knop.
Omdat je verhaal lijkt te veranderen. Je zou zelf op zeggen oh nee er uit gegooid zijn. Ze zouden je geen nieuwe diensten willen aanbieden en nu heb je een verhaal dat je kosten maakt omdat je je account omdat je het toch gebruikt hebt. Je verhaal hier was echt anders dan wat ik eerst op trustpilot zag staan.

Dat suggereerde bij mij dat er dus meerdere keren zijn. Dat of je lijkt jezelf tegen te spreken. Maar dat zal wel aan mij legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grillige compliance (of in ieder geval de indruk daarvan) is bij alle fintechs aanwezig. Natuurlijk verschillende redenen, afhankelijk van het product, maar ook zeker afhankelijk van de informatie die de fintech ter beschikking staat.

Een verhaal als: ik heb tientallen virtuele kaarten nodig voor online handel en heb geen andere bankrekening, is natuurlijk op z'n minst gezegd apart. Dat het onbeperkt kan in de app, betekent niet dat het een goed idee is.

Je kunt tenslotte ook een paar honderd duizend euro per creditcard op je Revolut rekening zetten en daarna jezelf dat geld weer terug overmaken. Ook geen fantastisch idee in de eerste week dat je die account hebt.

Dat gezegd hebbende, er zijn mensen die tonnen per jaar omzet hebben op hun Revolut rekening (weliswaar voor het betalen van -echte- rekeningen). Die hebben echter ook geen probleem gehad om belastingaangiftes, eigendomspapieren van onroerend goed en dergelijke ter beschikking te stellen.

Daarmee is het gedrag verklaarbaar en naar verhouding ten opzichte van inkomen en eigendommen. Ook als er een toezichthouder of account naar vraagt.

En dat is natuurlijk voor fintechs best moeilijk: vrijwel niemand laat z'n normale inkomen (uit loondienst) bij een fintech storten, en dan al helemaal vrijwel niemand die daarna gedoe krijgt met een compliance-afdeling. Daarom is het behoorlijk moeilijk om een goed beeld op te bouwen uit de gegevens die tot hun beschikking staan. De meeste mensen staan niet te springen om meer gegevens toe te sturen als er om gevraagd wordt, wat dan voor compliance weer een extra red flag kan zijn...

Daarom is het misschien maar het beste om niet alle mogelijkheden die een fintech biedt tot het maximum te benutten, als je tenminste aan je rekening hecht. Daarmee ben ik tot nu toe in ieder geval behoorlijk goed gevaren. Dat is zo mooi van zoveel keuze: je kunt gewoon van alles proberen en houden wat je bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind het verschil tussen de v2 en v3 app eigenlijk wel te overzien. Ik kijk misschien 1 keer per week in de app om even te zien wat m'n saldi zijn en incidenteel doe ik een betaling. Ideal doe ik via de shortcut naar de qr scanner. Verder betaal ik via Google Pay en kan ik mij eerlijk gezegd niet echt opwinden over de veranderingen.

Ik hoop dat bunq nog lang blijft bestaan. M'n vrouw en ik hebben de dagelijkse rekeningen via bunq en vinden dit erg fijn werken. Momenteel heb ik er zelfs meer geld staan dan mij lief is, maar ook daar maak ik mij niet echt zorgen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Beekforel Vrij vertaald: V3 is niet echt een probleem als je de app weinig gebruikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zr40 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:29:
@Beekforel Vrij vertaald: V3 is niet echt een probleem als je de app weinig gebruikt? :+
Dat is wel mijn conclusie idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En op zich ben ik het ook wel met je eens. V3 is slechts een diepgaande aanpassing van de UI. De zaken buiten de UI, oftewel de rekeningen en passen die je hebt, werken nog precies zoals voorheen.

Als je bij wijze van spreken vorige week de app had verwijderd, dan had je deze week geen verschil opgemerkt. Naast alle reacties in dit topic dan :P

[ Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hier ook erg teleurgesteld in de v3 app. Ik was altijd een groot fan van de bunq app, ben ook samen met m'n vriendin overstapt naar bunq met beide een premium abonnement. Maar dit is echt rommel. Ik wil helemaal geen bomen planten. Ik heb geen Facebook en Instagram en dan komt mijn eigen bank met een of andere social media feed ?!, HUH? Ik zie gelukkig een klachten regen (iOS rating is al van een 4,9 naar een 4,4 gegaan). Ik geef ze nog 2 maanden om de boel te fixen, ik betaal ten slotte 8 euro per maand. Zo niet, dan stap ik wel over naar een andere fintech bank...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Downloads schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:08:
Hier ook erg teleurgesteld in de v3 app. Ik was altijd een groot fan van de bunq app, ben ook samen met m'n vriendin overstapt naar bunq met beide een premium abonnement. Maar dit is echt rommel..
Helemaal hetzelfde gevoel! wij waren ook volledig naar Bunq overgestapt, maar deze rare sprongen van de afgelopen tijd (eerst van joint naar premium; en nu V3) zonder enige aankondiging... het is niet het gedrag wat ik bij een bank vind horen. Wat me het meeste stoort is de moderatie en het niet willen horen van opbouwende kritiek...

Ik ben alvast begonnen onze spaartegoeden maar eens weer weg te halen, wellicht luistert Bunq beter als men massaal geld naar andere banken gaat sluizen.

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 07:17
Is de nieuwe app bij jullie ook langzamer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Laatst online: 09-09 21:10
Langzamer merk ik wel als je 't zegt. Als ik op een account druk, dan laden de transacties een seconde later inderdaad.

Ik heb trouwens gemerkt dat ze die stomme marketing namen van de acties eraf hebben gehaald. Om een nieuwe sub-account te openen, druk je nu op een button die heet ........ jaja: "Sub-Account". In plaats van de button "Make your life easier[...]"

Ze zijn stiekem dus naar feedback aan het luisteren, maar ze presenteren een hoop van dit soort veranderingen als 'nieuwe features'.

edit: ik zie een Google Play store rating van 3,6. Twee dagen geleden nog 4,2. Misschien heeft dit er o.a. mee te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door ejtnaj op 20-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ejtnaj schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:51:
Ik heb trouwens gemerkt dat ze die stomme marketing namen van de acties eraf hebben gehaald. Om een nieuwe sub-account te openen, druk je nu op een button die heet ........ jaja: "Sub-Account". In plaats van de button "Make your life easier[...]"
Hier op iOS zie ik geen verandering. Het is nog identiek aan de screenshot in Zr40 in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
ejtnaj schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:51:
Om een nieuwe sub-account te openen, druk je nu op een button die heet ........ jaja: "Sub-Account". In plaats van de button "Make your life easier[...]"
Op iOS heeft het nog de oude naam. Blij dat ze dit veranderen!

Op het Profile scherm kan je nu ook via de ... knop wisselen van account (niet meer alleen via lang drukken op het Profile icoon onderin.)

Op het Together forum staan V3 Known Issues en Improvements we're working on for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
Zr40 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Hier op iOS zie ik geen verandering. Het is nog identiek aan de screenshot in Zr40 in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Ik gebruik v3 op de tablet (android). Screenshot is van mijn tablet dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBoSE2-8EtrW4cilA4ugf8bDlQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PJSpwamG9rWH50sf8HbuXY3D.png?f=user_large

edit: zoals je ziet, hebben ze die lelijke witte balk daarboven niet veranderd. Ik heb overigens geen business account, dus eigenlijk zou ik die buttons niet moeten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door ejtnaj op 20-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Heb hem zojuist ook geïnteresseerd op mijn tablet. Maarre... Misschien ligt het aan mij maar ik vind m eigenlijk best chill?

Die Instagram pagina is een beetje onzin idd. Zou die eruit slopen en het "plusje" op die plek doen. En het passen overzicht is niet bepaald.... Overzichtelijk. Maar daar wordt schijnbaar nog aan gewerkt dus.

Vind het rekeningoverzicht en de rekening details iig een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Ik las een beetje mee en sommigen gaven aan dat er nog functionaliteit miste. Kan iemand mij vertellen of geautoriseerde incasso's en het verdelen van inkomende transacties nog wel gewoon in te stellen zijn? En of er misschien nog dingen missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Louw Post schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:50:
Ik las een beetje mee en sommigen gaven aan dat er nog functionaliteit miste. Kan iemand mij vertellen of geautoriseerde incasso's en het verdelen van inkomende transacties nog wel gewoon in te stellen zijn? En of er misschien nog dingen missen?
Geautoriseerde incasso’s beheer je in het ... menu rechtsboven.

Verdelen gaat door een inkomende betaling te openen en dan op + te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
Er is niet besloten om functionaliteit weg te laten hoor.

De interface krijgt echter van de meeste mensen een dikke onvoldoende. En er zitten zoveel bugs in dat je denkt dat er functionaliteit is weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Camulos schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:48:
Ik ben alvast begonnen onze spaartegoeden maar eens weer weg te halen, wellicht luistert Bunq beter als men massaal geld naar andere banken gaat sluizen.
Hoewel bunq geen goede uitleg geeft over wat ze nu precies doen met het geld wat bij hun staat heb je best kans dat dit voor bunq juist onvoordeliger is. Als ze geld moeten stallen bij de ECB dan kost hun dat alleen geld.

Je kan tegenwoordig wel kiezen voor andere opties waar geld gestald wordt en daar zou dan de rente van betaald worden. Hoe dat werkt wil bunq niet uitleggen, maar praktisch kan het natuurlijk niet dat ongeacht de keuze van de klant de opbrengst precies genoeg is om maximaal 27 euro rente per jaar te ontvangen.

Anyway, je betaalt nog steeds even veel voor je abonnement maar ze hoeven minder aan de ECB te betalen om jouw spaargeld te bewaren. Dat is voor bunq dus voordeliger dan voorheen.
ejtnaj schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:18:
Ik gebruik v3 op de tablet (android). Screenshot is van mijn tablet dus.
Het is mijn nog steeds onduidelijk wat er nu gebeurt als je wat kiest. Bovenaan staat "Explore", maar de eerste optie heeft het over "open a sub-account".

Daarna nog wat opties die over verschillende soorten bankrekeningen gaan. Worden die dan ook geopend of niet?

Verder gaat het over SuperGreen wat een ander soort abonnement is en Travel Card wat een type betaalkaart is. Waarom staan die tussen bankrekeningen dan wel waarom staan de andere type abonnementen of betaalkaarten er ook niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Weet iemand of je na het opzeggen van Bunq nog op een normale manier bij je financiële jaaroverzichten kunt komen?

Mijn ervaring met andere banken is een beetje hit and miss. Bij de een kan ik jaren nadien nog inloggen en overzichten downloaden terwijl ze bij de ander doen alsof je nooit bestaan hebt en brieven moet sturen om wat gedaan te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NielsFL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:56:
Weet iemand of je na het opzeggen van Bunq nog op een normale manier bij je financiële jaaroverzichten kunt komen?
Nee, als ervaringsdeskundige ;) kan ik je vertellen dat je in het offboarding proces een vraag krijgt of je nog afschriften wilt downloaden, met de expliciete opmerking dat dat na het sluiten niet meer kan. Na het opzeggen kun je echt niet meer bij je rekening.
Camulos schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:48:
[...]
Waarschijnlijk heeft het stoppen van het kaartgebruik een grotere impact, want dan komt er geen interchange meer binnen.

Ben ondertussen wel zéér benieuwd naar de jaarcijfers 2019 van bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:02:
[...]
Ben ondertussen wel zéér benieuwd naar de jaarcijfers 2019 van bunq.
Zijn die openbaar?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Je kan ze opvragen bij de KvK net als van iedere BV. Ik weet niet waarom, maar op de Wikipedia pagina van bunq staan de activa en resultaat van de afgelopen jaren vermeld.

Als ik het goed begrijp zijn de gegevens van bunq meestal pas ergens in augustus beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaarcijfers van bunq 2019 zijn nog niet gepubliceerd. Bunq is hierin altijd erg laat. (Vorig jaar eind juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd1 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 03:20:
[...]

Snap ik, maar dat is iets waar de bank van tevoren over na kan denken. Sterker nog, als ik het goed begrijp hebben ze daar in hun vorige versie wel over nagedacht door 'maar' 20 rekeningen toe te staan. Ik neem aan dat het een bewuste keuze was om dat los te laten, maar dan moet je ook bedenken dat mensen er heel veel kunnen gaan openen.

Daar geen rekening mee houden is gewoon dom, want wanneer klanten er dan mee in de problemen komen gaan ze bij de bank en op publieke fora klagen. Als social media bedrijf kom je met soort kinderziektes weg, maar als extra dure bank creëer je hogere verwachtingen. En als je je klanten dan ook nog niet serieus neemt als ze met problemen komen (die je als bank makkelijk had kunnen voorkomen) dan moeten ze wel heel loyaal zijn om te blijven. En nieuwe klanten werven is met zulke bedragen ook geen makkelijke taak. Jammer, want het idee van een bank waarbij je meer controle over allerlei opties hebt spreekt mij ook wel aan. Maar ja, de combinatie van hoge prijs, lage betrouwbaarheid en slechte attitude houden mij wel tegen.
Dank voor je toelichting. Dat het in de vorige versie wel kon had ik even gemist. Maar zou dat niet kunnen betekenen dat dit eigenlijk (20 of meer rekeningen aanmaken snel achter elkaar) nooit voorgekomen is en ze dachten "dat is niet meer nodig"?

Niet dat ik het daarmee goed praat, integendeel (iets wat al werkt moet je vooral zo laten), maar gezien de "keuzes" die ze maken lijkt het me niet verwonderlijk.

Die hoge prijs (extra dure bank) en de bijbehorende (extra) hoge verwachtingen is natuurlijk wel de spijker op zijn kop. Ik denk dat straks het enige dat "overblijft" een vage herinnering aan bunq. Wellicht dat ze de app ontwikkeling bij andere banken iets hebben "helpen" versnellen, maar daar zou ik mijn handen niet voor in het vuur durven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 02:25:
Maar zou dat niet kunnen betekenen dat dit eigenlijk (20 of meer rekeningen aanmaken snel achter elkaar) nooit voorgekomen is en ze dachten "dat is niet meer nodig"?
Degene die dit op internet heeft gepost heeft geen bankrekeningen aangemaakt maar virtuele betaalkaarten. Dat kan je in V2 inderdaad niet onbeperkt doen.

Dus het idee is volgens mij meer dat a) bunq in V3 deze beperking is vergeten in te bouwen en b) een back-end fraude-detectie programma heeft ontdekt dat iemand te veel online betaalkaarten heeft en dus c) de bankrekeningen zijn geblokkeerd.

Voor zover ik weet kon en kan je prima 20 bankrekeningen achter elkaar aanmaken. Als je maar betaalt kan je er nog veel meer aanmaken (dat is relatief heel erg duur trouwens, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Er is weer een nieuwe app versie!
The most up to date app versions are Android 14.0.7 and iOS 14.0.2.
De app vraagt zakelijke klanten niet meer iedere keer om hun accounts samen te voegen. En mijn Frozen online kaarten werken weer 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Met deze update zijn ook de teksten van het + scherm niet meer zo onduidelijk op iOS.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 21-06-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 11:14
Net per ongeluk mijn online cards geactiveerd omdat ik de cards niet herkende.. Blijkt fysieke en online cards bij elkaar te staan. Iets meer onderscheid had wel gemogen

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
UnitedJunk schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:58:
Net per ongeluk mijn online cards geactiveerd omdat ik de cards niet herkende.. Blijkt fysieke en online cards bij elkaar te staan. Iets meer onderscheid had wel gemogen
Daar wordt aan gewerkt:
Online Cards: group online cards to give you an easier overview of your physical and virtual cards, and identify them quickly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is er aan de hand bij Bunq? Mijn twee credit cards lijken niet meer te werken.

Kijk ik in de app, klik op een rekening door op 'linked card', zie ik een veel 'credit cards' staan ook van vroeger welke allang zijn afgesloten. Why? En dan moet je per credit card aantikken welke wel of niet zijn geblokkeerd (want dat staat dan klein onderstaan vermeld). .... WTF.. dit is niet te doen.....

Maar meer die hebben gemerkt dat hun credit cards niet meer werken?

Maak ik een nieuwe aan (eerst had ik per ongeluk een fysieke aangemaakt, gelijk weggegooid en een virtuele aangemaakt), doet die het wel.... wat vaag??

En de app zelf.....wat een bende ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Heb gisteren nog een geslaagde online betaling gedaan met een MasterCard. Probeer je online te betalen of bij een betaalterminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:30
Is de tariefsverhoging, van Together naar Premium, eigenlijk een reden om Bunq op te zeggen zonder de boete van de overstapservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je het bunq vraagt, zeker niet. Maar los daarvan, dat had je binnen 60 dagen moeten doen. Dat is namelijk de termijn die je volgens de voorwaarden hebt om niet akkoord te gaan met een wijziging in je nadeel en op te zeggen.

Je bedoelt trouwens Joint; Together is de naam van het gemodereerde forum.

[ Voor 46% gewijzigd door Zr40 op 21-06-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 02:25:
[...]

Die hoge prijs (extra dure bank) en de bijbehorende (extra) hoge verwachtingen is natuurlijk wel de spijker op zijn kop. Ik denk dat straks het enige dat "overblijft" een vage herinnering aan bunq. Wellicht dat ze de app ontwikkeling bij andere banken iets hebben "helpen" versnellen, maar daar zou ik mijn handen niet voor in het vuur durven steken.
Jep, ING heeft sinds kort ook als optie het verbergen van je saldo en een dark-mode. Mooi dat ze de beste dingen van bunq pakken en hierop voortbouwen.

Ik ben benieuwd wanneer ABN Amro dark-mode implementeert, heb me zojuist aangemeld voor een studentenrekening (voordeel van deeltijd studeren) en ben benieuwd naar de gebruikservaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

JDFS schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Jep, ING heeft sinds kort ook als optie het verbergen van je saldo en een dark-mode. Mooi dat ze de beste dingen van bunq pakken en hierop voortbouwen.

Ik ben benieuwd wanneer ABN Amro dark-mode implementeert, heb me zojuist aangemeld voor een studentenrekening (voordeel van deeltijd studeren) en ben benieuwd naar de gebruikservaring.
Niks mis met de app van ABN voor betalingen, overzichten, etc. Maar het is erg basic en veel instellingen van je producten en abonnementen moet je via de website regelen, wat wel jammer is. En dan nog het feit dat je voor sommige instellingen naar hun oude versie van de website wordt geleid, beetje vreemd.

En voor statistieken en betaalverzoeken heb je hun losse apps nodig (Grip en Tikkie).

OT: ik heb nu toch ook maar de update gedaan en moet zeggen dat ik minder negatief ben dan het meeste commentaar over de app. Nog steeds een fijnere app dan die van de grootbanken, maar wel minder dan de vorige (V2) natuurlijk.

Statistieken (van bomen) hoeft voor mij niet, 'Van Ons' is overbodig en sommige acties zijn verder weg verstopt, maar het nieuwe overzicht van bankrekeningen heeft wel wat. Overzicht van kaarten is echter wel weer minder. Ik kan niet het verschil zien tussen de digitale en fysieke kaarten bijvoorbeeld.

De acties onder onder de +-icoon hadden misschien op een aparte pagina gekunt, ipv de de 'Van Ons' tab bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 74 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"