Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Dan moet je beter kijken want die staat op de tab "Voor mij", onder de onnozele rondjes aan de rechterkant.
Hij heet "Totaal"

En ja, het is een verslechtering, want 2 tikken nodig als je elders in de app bent. Als je de app opstart is het 1 tik.

[ Voor 53% gewijzigd door Sluuz op 18-06-2020 14:49 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:47:
Dan moet je beter kijken want die staat op de tab "Voor mij", onder de onnozele rondjes aan de rechterkant.
Hij heet "Totaal"
Zou het echt? :o

Nee toch?

Nee, hij staat er echt niet. Is dat zo lastig om te geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PyOrt6FDRPmSAseG9dt4QhPpzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8tJlNUVTlRfwu2z2NH2oN1D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@bartmaniac Bij jou zie ik hem. Bij mij dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Zou het echt? :o

Nee toch?

Nee, hij staat er echt niet. Is dat zo lastig om te geloven?
Dat is lastig om te geloven ja, aangezien het geen instelling is ofzo.

Draai je iOS of Android? En draai je misschien nog de beta? Volgens mij was dit later in de beta erbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Bijzonder dat er bij jou "geld bespaard" staat, bij mij (iOS) staat er "geld gespaard" wat waarschijnlijk gewoon een slechte vertaling is. Anders wil ik weten hoe ik dat geld op kan nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Draai je iOS of Android? En draai je misschien nog de beta? Volgens mij was dit later in de beta erbij gekomen.
iOS. Nooit beta toegang gehad. Dit is de versie die gisteren in de app store verscheen.

Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/bunq-nototal-20200618.png

Cards klopt trouwens ook niet. Ik heb er maar twee (maestro + mastercard).

[ Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:29
Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:50:
Als je via de ... rechtsboven accounts verbergt verdwijnt de Totaal tegel bij mij. Hij is alleen zichtbaar als je 2 of meer accounts aan hebt gevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:53:
[...]

iOS. Nooit beta toegang gehad. Dit is de versie die gisteren in de app store verscheen.

[Afbeelding]

Cards klopt trouwens ook niet. Ik heb er maar twee (maestro + mastercard).
Ja dat is dan vrij logisch. Als je maar 1 rekening hebt, is het overzicht daarvan gelijk je totaaloverzicht. Dus heb je geen totaal tegel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eens. Maar waar vind ik nu de events die niets met een specifieke rekening te maken hebben? Voorheen moest je daarvoor bij Events zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zoals ontvangen rente bedoel je? Dan neem ik aan dat die toch bij die rekening terecht komen?
Ik zie ontvangen rente events zowel bij mijn totaal tegel, als bij een van m'n rekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:05:
Eens. Maar waar vind ik nu de events die niets met een specifieke rekening te maken hebben? Voorheen moest je daarvoor bij Events zijn.
Events zonder rekening (zoals IDIN authenticaties) zijn op het moment nergens in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Deze zit net als het aantal passen op de Me/Mij-tab, idem tegel als de accounts dus valt niet erg op.

Oh sorry venster te lang open gehad en overbodig nu, my bad :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 18-06-2020 15:12 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Sluuz Delay noemt er al een, maar ook: lidmaatschap van of beheer van je Pack (wie wanneer erbij komt of is vertrokken), verandering van abonnementsvorm, vervanging van een pas, dat soort dingen dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ping83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:45:
Het is dat ik binnenkort nog een refund van KLM op mijn rekening krijg anders was deze V3 app de druppel geweest om mijn account te sluiten.
Kun je niet gewoon aan KLM je nieuwe rekeningnummer doorgeven?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Al onze zakelijke rekeningen zijn verdwenen. Ik heb V3 en de "port" gedaan met de long press op de profiel tab. Mijn vrouw heeft nog V2, en daar is de lijst met rekeningen gewoon _leeg_.

Alles weg. Ik voel me bijna gescamd hier? Wij gaan zeker weten met onze zaak en privé heel hard wegrennen.

FYI: Wij gebruiken al meer dan 2 jaar Bunq naar tevredenheid, ik vond ze echt geweldig met alle features. Maar als de basics zo erg niet onder controle zijn. Wij kunnen nu gewoon geen betalingen doen...

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2020 15:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Erasmo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:53:
Dat is de beste grap van vandaag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:54:
Al onze zakelijke rekeningen zijn verdwenen.
Werkt lang drukken op Profiel, en dan je zakelijke account selecteren?

Misschien is deze suggestie van Twitter iets:
Ik kon in mijn zakelijke account het telnummer aanpassen (profiel > puntjes rechtsboven > details rekening), toen uitgelogd (long press op profiel) en ingelogd met telefoonnummer. De link in de sms werkt wel om in te loggen bij mijn zakelijke account die was uitgelogd

[ Voor 7% gewijzigd door Delay op 18-06-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:59:
[...]

[...]
Thanks voor de tip, werkt helaas niet omdat het telefoonnummer al in gebruik is op mijn privé account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:02:
Thanks voor de tip, werkt helaas niet omdat het telefoonnummer al in gebruik is op mijn privé account.
Je kan ook inloggen via e-mail. (Gisteren werkte voor mij e-mail niet maar SMS wel.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Heb heel erg zitten twijfelen, de vorige keer met het opheffen van het joint abonnement was al op het randje. Heb nu een pack, als iemand vertrekt kun je daar weer achteraan. Maar nu mede dankzij deze update besloten om weer over te stappen. Het vertrouwen is weg, heb het idee dat er steeds minder gebruikers overblijven en de app zoals die nu is kan echt niet. Ik beoordeel een bank het meest op de app want dat is het zichtbare/tastbare deel van een bank wat ik gebruik.

Dus bunq mag weer 2 klanten wegstrepen..

@Coffee Ik pas even dit bericht aan ipv een nieuwe post. M'n partner zat nog bij de ING dus daar maken we een gezamenlijkerekening (voor de ApplePay) icm met knab.

[ Voor 14% gewijzigd door Sinus_rhythm op 19-06-2020 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
https://www.sprout.nl/art...e-bunq-wat-er-aan-de-hand

tralalala, mooie praatjes weer van Dhr Niknam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dit was natuurlijk een voorbereid interview. Niet "actueel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Je kan ook inloggen via e-mail. (Gisteren werkte voor mij e-mail niet maar SMS wel.)
Ik krijg helaas alleen maar een "shake" dat er was mis gaat, en Bunq genotified is. Scrap that.

Gelukt, met mijn eigen pin op het account van mijn vrouw 8)7
Alle zakelijke rekeningen zijn nog steeds foetsie. Zowel in V2 als V3 (ook niet onze "zichtbare rekeningen").

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 22:12
Erasmo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:53:
[...]

Wel off-topic maar het is een drama bij KLM, ik wacht al 10 weken op een refund die binnen 7 werkdagen gedaan moet worden. Ik ga het er niet op wagen om maar iets aan mijn verzoek te wijzigen bij KLM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ping83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:15:
Wel off-topic maar het is een drama bij KLM, ik wacht al 10 weken op een refund die binnen 7 werkdagen gedaan moet worden. Ik ga het er niet op wagen om maar iets aan mijn verzoek te wijzigen bij KLM.
Als dat het enige is waar je op wacht kan je ook al je andere bankrekeningen leeghalen, afsluiten en zorgen dat de rekening die overblijft degene is waar de KLM geld op stort. Dan stap je over naar het Travel abonnement; die is (nog?) gratis en je blijft dan je bankrekening houden. De KLM kan er gewoon geld op storten en jij kan het volledige bedrag op je overgebleven bankrekening laten overmaken naar een andere IBAN (bij je nieuwe bank bijvoorbeeld).

** zo werkte het in ieder geval in V2, ik neem aan dat dit in V3 niet anders is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JeroenE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:22:
[...]
Als dat het enige is waar je op wacht kan je ook al je andere bankrekeningen leeghalen, afsluiten en zorgen dat de rekening die overblijft degene is waar de KLM geld op stort. Dan stap je over naar het Travel abonnement; die is (nog?) gratis en je blijft dan je bankrekening houden. De KLM kan er gewoon geld op storten en jij kan het volledige bedrag op je overgebleven bankrekening laten overmaken naar een andere IBAN (bij je nieuwe bank bijvoorbeeld).

** zo werkte het in ieder geval in V2, ik neem aan dat dit in V3 niet anders is geworden.
Of gebruik de overstapservice naar je nieuwe bank. Nadat die is ingegaan kan je bij bunq je account sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:09:
Alle zakelijke rekeningen zijn nog steeds foetsie. Zowel in V2 als V3 (ook niet onze "zichtbare rekeningen").
Op Together zegt Bunq dat ze ernaar kijken en "later today" met een update komen.

Update 16:43: nu staat er FIXED.
Hi everyone 👋

Can you please check your app now, it is fixed 🎉

Long press on your profile icon in the Profile tab to switch between your accounts.

Cheers,

bunq

[ Voor 22% gewijzigd door Delay op 18-06-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Inderdaad, alle rekeningen zijn terug. "Spontaan". Hoe kunnen ze zo'n fout in productie brengen 🤦‍♀️.

Nou kan ik in ieder geval alles weer, enige probleem is nu dat de hele UX gewoon onwerkbaar is, alle dagelijkse taken zitten 2 tot 3 taps verder weg. In ruil voor een insta-feed en een "profiel" met statistiek die nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:48:
Inderdaad, alle rekeningen zijn terug. "Spontaan". Hoe kunnen ze zo'n fout in productie brengen 🤦‍♀️.
Op zich is dat nou juist leuk aan Bunq dat er beweging in zit. Sommige dingen worden ook weer snel gefixed.

Wat voor abonnement heb jij eigenlijk, dat je zowel zakelijk als prive een account hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door Delay op 18-06-2020 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
Ze mogen wel degene die een longpress op die tabbar heeft bedacht uit een raam gooien. Dat heb ik echt nog nooit gezien in een app en ontzettend onintuitief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vol Braakzakje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 01:22
Ik betaal 9,95€ per maand voor een bank die mijn account aan instagram linkt? Wat is dit voor situatie? Ik betaal de hoofdprijs iedere maand met een klein beetje pijn in mijn hart. Maar nu is het die €10 gewoon niet waard.

Voor die €10 proberen ze me constant op iedere pagina een up-sell te doen naar super green. Maar ik wil gewoon niet €20 per maand betalen voor mijn bankzaken!

Alle handelingen die ik dagelijks gebruik zitten nu verstopt.

De ontwerp filosofie van iOS is TOTAAL verdwenen en lijkt nu wel een Android app? Dat werkt vast mooi op Android, maar iPhone gebruikers bedienen de telefoon heel anders.

Ik kan echt wel 100 Posts maken met de poep die ze nu uitgebracht hebben!

Misschien een idee om massaal het geld uit bunq te trekken? Veel mensen hebben nog een tweede bank als back-up. Ik heb nog een raborekening die ik eigenlijk niet gebruik. Maar ik denk dat ik zo goed als al mijn geld daarheen verplaatst en bunq nog maar even blijf gebruiken met minimaal geld om alles te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:58
Ik ben een trouwe Travelcard gebruiker en vorige maand een gratis maandje premium gekregen. Na het volgen van dit topic en together heb ik maar snel de premium teruggezet naar de Travelcard :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delay
Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:54:
Ze mogen wel degene die een longpress op die tabbar heeft bedacht uit een raam gooien. Dat heb ik echt nog nooit gezien in een app en ontzettend onintuitief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtJ-ORMOVD0eajImTG6sWquO7ng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qP8HAGF9E4LMN9ctrjNxczPT.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Vol Braakzakje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:57:
Ik betaal 9,95€ per maand voor een bank die mijn account aan instagram linkt?
Er staat een stream van recente Instagram posts van Bunq zelf. Het is niet aan jou gelinked.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Spectaculaire faal van bunq....wéér. Het lijkt wel een herhaling van 2017, toen ze met de onaangekondigde invoering van Premium een bom legden onder hun userbase. Toen was het probleem vooral de pricing, de manier waarop die werd ingevoerd en de respectloze, ronduit agressieve manier van communiceren. Maar de app was goed, en bleef goed. We zullen de getallen nooit te weten komen, maar een deel van de early adopters liep stampvoetend weg, en een deel bleef, onder andere door de €1/maand accounts een aantal jaar respijt te geven.

En nu dit. M'n bek valt gewoon open van hoe slecht die V3-app is. Hoe dan? Ik hoop dat er ooit iemand een boek schrijft over wat zich werkelijk heeft afgespeeld. In welk tempo verslijten ze personeel daar bij bunq, dat ze het nu wagen om een app te pushen die door stagiairs lijkt te zijn ontwikkeld?

Eén ding weet ik wel: ik vertrouw nooit meer ene euro spaargeld aan bunq toe. Zo'n grillig bedrijf zou geen banklicentie mogen hebben imho.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzemark
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-03-2024

onzemark

hosselaar

Sluuz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:54:
Instagram heeft dat ook ... Toeval? I think not!

On-topic: boo!

1986

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Er staat een stream van recente Instagram posts van Bunq zelf. Het is niet aan jou gelinked.
Nou... Toevallig werk ik bij een bedrijf waar we deze stream ook hadden toegevoegd. Dit is niet in productie gegaan omdat de sdk die je hiervoor nodig hebt ook device informatie naar Facebook stuurt. En daar ga je mee akkoord als je de sdk implementeert.

Dit is een extreem overpriced app. En nu ook nog eens Facebook datahonger spekken.. oei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 10:21
Jazco2nd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:17:
Dit is een extreem overpriced app. En nu ook nog eens Facebook datahonger spekken.. oei.
Als ik me goed herinner hebben ze dat laatste nog wel gewijzigd, nadat ze 1) vanuit o.a. duitsland erop gewezen waren dat ze daarmee privacywetgeving overtreden, en 2) gebruikers op instagram reclame gingen maken voor andere banken in de feed van bunq. Zal wel self-hosted bij bunq zijn nu.

Lijkt er bovendien op dat ze in de playstore wat reviews hebben gekocht, staan ineens een stel zeer generieke 5-sterren beoordelingen tussen die meermaals met exact dezelfde teksten onder exact dezelfde namen zijn geplaatst.

Ben inmiddels gelukkig alleen nog maar travelcard-klant, maar zelfs dan: een bank waarvan je de app met goed fatsoen pas kunt updaten nadat je de reviews hebt gelezen... die doet iets heel verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
N.a.v. bovenstaande eens de playstore reviews bekeken... :+ _O- Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeAQZ6qak1L6-p0VRpN2zKSuiKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dxakr6AXn9hJ4FBDzOOj4iHm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Freakster86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:05:
N.a.v. bovenstaande eens de playstore reviews bekeken... :+ _O- [Afbeelding]
Play store reviews is een waardeloos systeem. Als je een nieuwe review wilt plaatsen wordt in plaats daarvan je oude review aangepast waardoor je van die compleet uit verband getrokken reacties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Op iOS kan het anders ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BU3eR8TddzJLh02itQcBDU5Lf6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmdQD5CCVNqU3Q4LOnyrcx2J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Op zich is dat nou juist leuk aan Bunq dat er beweging in zit. Sommige dingen worden ook weer snel gefixed.

Wat voor abonnement heb jij eigenlijk, dat je zowel zakelijk als prive een account hebt?
Een pack. Dan krijg je of 4x premium, of 1x business + 3x premium.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
Tweakers heeft nu ook een frontpage artikel over de nieuwe app.

nieuws: Bunq-klanten klagen over V3-app van de bank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Na dit topic een tijd meegelezen te hebben heb ik nu toch maar eens een account aangemaakt om mee te praten. Je zou wel kunnen stellen dat ik deel uitmaak van die 'stille meerderheid' waar Ali het in de artikelen over heeft. Ik zit nu twee jaar bij bunq en was tot nu toe altijd tevreden. Na het gedoe met de abonnementen in april was ik wel bang dat Pack er ooit uit zou gaan (daar maak ik gebruik van), maar voor de rest was alles koek en ei.

Inmiddels sta ik met één been buiten en overweeg ik zeer sterk om over te stappen naar ING.

Dat de app is veranderd vind ik rot, want V2 was zo fijn. Maar het ergste vind ik dat opbouwende kritiek (incl bug reports) gewoon straal genegeerd is of zelfs verwijderd wordt. Het is onbetrouwbaar en onvoorspelbaar wat ze hierna weer zullen doen en dat is wel het tegenovergestelde van wat ik zoek in een bank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Zojuist kom ik er achter dat ik, zonder enige notice, ben geblokkeerd op together. Ze willen graag feedback, en heb aangegeven dat ze in principe naar mijn mening een rollback moeten doen. En dat de beta, zoals gewoonlijk, een mooie facade was.

Ik vind dit soort praktijken echt raar. Heb veel geslikt, en ben er zowat sinds het eerste uur dat ze public ging. Dit is helaas wel het moment denk ik voor mij, om afscheid te nemen van bunq.

Mocht je niet kunnen posten op together via je mobiel. Log dan in via desktop (erg belangrijk). En dan zie je het volgende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qDtDdXYnwFD2JW7cYlfTESDhA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3aNcpp62MH6PwDQ3rIWaJA7v.png?f=user_large

Dat betekend dat je geblocked bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
xvilo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:38:
Zojuist kom ik er achter dat ik, zonder enige notice, ben geblokkeerd op together. Ze willen graag feedback, en heb aangegeven dat ze in principe naar mijn mening een rollback moeten doen. En dat de beta, zoals gewoonlijk, een mooie facade was.

Ik vind dit soort praktijken echt raar. Heb veel geslikt, en ben er zowat sinds het eerste uur dat ze public ging. Dit is helaas wel het moment denk ik voor mij, om afscheid te nemen van bunq.

Mocht je niet kunnen posten op together via je mobiel. Log dan in via desktop (erg belangrijk). En dan zie je het volgende: [Afbeelding]

Kansloos, vraag dan gewoon niet om feedback maar geef gewoon aan dat je alleen maar veren in je reet gestoken wilt hebben als Bunq/Ali zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinSleeking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 19:11
Voor mij ook tijd om het zinkende schip te verlaten, beklacht gedaan en volledig genegeerd.

Iemand alternatieven? Vooralsnog gaat de voorkeur naar ING.
Afgelopen week Knab geprobeerd maar dat is niet al te best..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
MelvinSleeking schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
Voor mij ook tijd om het zinkende schip te verlaten, beklacht gedaan en volledig genegeerd.

Iemand alternatieven? Vooralsnog gaat de voorkeur naar ING.
Afgelopen week Knab geprobeerd maar dat is niet al te best..
Wat is het minimale waar je naar zoekt? Ik heb zelf een lijst gemaakt van die dingen op volgorde van prioriteit. Dus als volgt:

Noodzakelijk:
- Twee betaalrekeningen met NL IBAN en iDeal
- Spaarrekening (bij voorkeur meer dan één)

Optioneel:
- Lage kosten met andere valuta > Kan met N26/Revolut
- Groene bank > ASN/Triodos
- Goede app > ING
- Zo veel mogelijk digitaal afhandelen ipv per post > ASN, ABN en Rabo vallen af (eerdere ervaring mee)
- Makkelijke CSV export en gebruik van categorieën en inzichten > hebben de meeste banken
- Virtuele creditcards
- Zelf goed kunnen keuren van incasso's

Voor de laatste twee heb ik nog geen alternatief gevonden. Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

Het lijkt er op dat ik nu ook geblocked ben op Together. Twee keer aangegeven dat ik de update niet geslaagd vind (to put it mildly) en wat high fives gegeven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@tokyotech Wat betreft spaarrekening, die hoef je natuurlijk niet per se bij dezelfde bank aan te houden. Zelf heb ik een spaarrekening bij LeasePlan Bank, maar er zijn nog genoeg andere spaarbanken in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52
Voor iedereen die wil overstappen naar een andere bank: zie de topic warning (en ga naar Het grote gratis bankentopic)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Haha, het is echt een groot zooitje geworden. Zakelijk en privé accounts worden nu ook samengevoegd, althans na de update kon ik niet inloggen op zakelijk. Op de inlogpagina kon ik switchen en daar werd dan gelijk gemeld dat ik het moest samenkoppelen.. Daar betalen we dan voor, want eenmaal dat ingesteld kan het blijkbaar niet ongedaan worden gemaakt.

Gelukkig nog de mogelijkheid gehad om wel via jailbreak te downgraden naar de vorige versie, alleen is het zakelijke account nog steeds volledig samengegaan met mijn prive account. Gezien de reacties hier is het ongenoegen uiten en vragen of dit nog ongedaan kan worden vrijwel nutteloos, want ben bang dat ik ook compleet genegeerd ga worden :/

Het wordt maar eens tijd dat ik naar alternatieven ga zoeken. Ik was op zich wel echt tevreden, leuke app, natuurlijk niet perfect en sommige dingen waar van je ook wel dacht van 'why?', zoals het onaangekondigd overzetten van het oude membership naar het premium model, was even 'huh', maar alsnog gedacht van okay het zal wel..

Wou deze maand nog overgaan op pack maar... :+

:w

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Batavia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:39:
[...]

Verwijderen van posts in de.v3 thread is natuurlijk belachelijk. Maar sluiten van een extra threads is niet gek. Dat zou hier ook op Tweakers gebeuren als je threads voor V3 dingen ging maken.
Ja, maar heb je het dan over die "de fantastische V3 is er" (of hoe die ook alweer heet) thread? Dan moeten ze daar inderdaad alle negatieve dingen laten staan.

Willen ze daar niets negatiefs zien, dan hadden ze beter een 2e (of 3e) thread kunnen hebben voor het minder positieve commentaar.

Nu is het niet anders dan dictator Ali die censuur pleegt.

Overigens, ik blijf verre van dat hele together vandaan.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Jungian schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:40:
offtopic:
Ik zie dat jullie nog niet afgekoeld zijn. ;( Terwijl ik verder een prima avond heb gehad vlogen de ad hominems de inbox in met allerlei aannames waar de honden geen brood van lusten. Ik ga vandaag weer genieten van mijn dag en zal dit topic nooit meer bezoeken, ongeacht het aantal notifications/persoonlijke aanvallen, die ik ook geen reactie waardig vind. Afsluitend wens ik jullie veel wijsheid en rust toe. O+ Vergeet niet dat je kunt kiezen met je portemonnee. Op termijn luistert elk bedrijf daar naar.
Jij past dan ook perfect bij bunq. Je belooft niet meer hier te komen / reageren, maar breekt je belofte...

Ben jij het soms Ali? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Batavia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Ow dat kan ook. Mijn gedachte gingen eerder uit aan "koop nu 100 5 sterren reviews voor slechts 1000 euro marketing campagne rond de lancering van de v3 app".

Maar ik heb daar natuurlijk geen onderbouwing voor. Het enige kan ik kan constateren is dat ik een ongewone piek in 5 sterren reviews zie vlak voor de lancering.
Eigenlijk heb je toch een onderbouwing. Namelijk je constatering van een ongewone piek in 5 sterren reviews vlak voor de lancering. Dat geeft in ieder geval aan dat er iets niet in de haak is met die reviews, maar die vertrouw ik per definitie nooit zo heel erg op dat soort websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
tokyotech schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:16:
[...]

Wat is het minimale waar je naar zoekt? Ik heb zelf een lijst gemaakt van die dingen op volgorde van prioriteit. Dus als volgt:

Noodzakelijk:

Optioneel:
- Goede app > ING
- Zo veel mogelijk digitaal afhandelen ipv per post > ASN, ABN en Rabo vallen af (eerdere ervaring mee)
- Makkelijke CSV export en gebruik van categorieën en inzichten > hebben de meeste banken
- Virtuele creditcards

Voor de laatste twee heb ik nog geen alternatief gevonden. Suggesties zijn welkom!
Hier ook nog geen goede alternatief gevonden.
ING is uit die lijst het beste maar ook weer niet als je het weer met Bunq zou vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Timmy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:17:
[...]

In de Play Store zijn ook veel 5* reviews geplaatst, gisteren waren het voornamelijk gebruikers met "POSTMAN" in de naam of een Russische naam. Die reviews lijken nu verdwenen te zijn maar aan de andere kant ben ik blij dat er tenminste nog tevreden bunq gebruikers zijn ;)
Of ze zijn verwijderd omdat er ontdekt is dat het fake / gekochte reviews zijn. Zal ook niet de eerste keer zijn. Als iets je geloofwaardigheid kan schaden is het reviews kopen / enkel positieve reviews laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

dixet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Die onderbouwing zie ik wel, kijk maar eens naar de gebruikersnamen van de Nederlandstalige (**kuch**) reviews...
[Afbeelding]
Ja, schitterende onderbouwing inderdaad. Ook mooi dat Russen tegenwoordig massaal Nederlands kunnen schrijven. Geeft wel vertrouwen. Misschien dat Poetin bunq over wil nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
In V3 is de floating action button in het midden context gevoelig.

M.a.w. je weet pas wat het kan nadat je er aantal keren doorheen bent gegaan.

1. Dit verzin je toch niet. 2. Breng je toch niet uit...😂

[ Voor 5% gewijzigd door goodfella op 18-06-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:42:
Bunq lijkt me nou niet echt technieuws.. en helemaal al niet over interne perikelen op een forum. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik allen nog maar een travelcardje heb, leuk voor de heb en wat internetaankopen. Maar no-way dat ik Bunq als een volwaardige betrouwbare bank kan gaan zien.
Volgens eigen zeggen zijn ze een IT bedrijf met een banklicentie, dus in dat kader...

Daarnaast, in het algemene gebeuren omtrend (het risico van) datalekken waar Tweakers vaker aandacht aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Vol Braakzakje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:12:
Als bunq omvalt, krijg ik dan geld van de overheid? Of ben ik dan alles kwijt? Want dan stap ik zsm naar een andere bank over.
Ik zie dit linkje al eerder geplaatst hier. Dat is de info van De Nederlandse Bank.

HomeFinance geeft ook nog een uitleg, evenals de Consumentenbond.

Mogelijk zal het je een zorg wezen, maar de banken in Nederland die van dit stelsel gebruik maken dragen hieraan bij (of moeten zorgen dat er voldoende geld beschikbaar is, dat heb ik niet verder bekeken).

Mocht je je hier echt zorgen om maken en nu enkel bunq als bank hebben is het wellicht slim om er nog een bank naast te nemen (al dan niet gratis). Zorg dat je daar geld hebt staan om 1 à 2 maanden te overbruggen en je hebt je eigen "verzekering" voor het geval het fout gaat en het even duurt voordat je je geld terug hebt.

Dat is altijd beter dan afhankelijk te zijn van een (blijkbaar goed werkend) systeem dat door derden aangestuurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Louw Post schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:50:
[...]
Al de issues zijn misschien niet Tweakers-nieuwswaardig, maar deze hele re-design misschien wel als Nederlandse fintech, met misschien een lichte aanvulling met dat best wel wat issues (UX en bugs) tijdens de beta al naar voren kwamen en ze de release toch doorgezet hebben. :X
Waarmee ze ook duidelijk maken een IT bedrijf te zijn en geen bank. Een bank zou wel 3x nadenken alvorens een dergelijk wanproduct (wat ik hier voor het overgrote deel lees) uit te brengen met risico dat mensen hun basis bankzaken niet meer kunnen / weten te regelen (het eerste door falen van de app, het tweede doordat mensen het niet meer weten te vinden).

Software wordt wel vaker uitgebracht tegenwoordig met allerlei (grote) problemen tot gevolg. Maar goed, een game (jammer dan), kantoorsoftware (okay, lastiger, maar vaak keuze genoeg - o.a. open source) of hulp programma (home automation bijvoorbeeld) is minder kwalijk dan dit. Er is namelijk geen andere banksoftware die je kunt gebruiken om je bunq zaken te regelen.

Ze nemen de bankzaken blijkbaar niet al te serieus in deze. Geen besef wat het voor mensen kan betekenen c.q. het is intern een bende waardoor ze de controle totaal kwijt zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door magician2000 op 18-06-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:30:
[...]
Er is namelijk geen andere banksoftware die je kunt gebruiken om je bunq zaken te regelen.
Nouja... je kan tegenwoordig betalingen zien en uitvoeren vanuit de bankomgeving van ABN en Rabobank. Het zal me niks verbazen als ING het ook kan.

Maar als je dat hebt, dan heb je ook al een rekening bij die andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19

Coffee

Coffee

tokyotech schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:16:
[...]

Noodzakelijk:

Optioneel:
- Goede app > ING
- Virtuele creditcards

Ik zoek inderdaad zoiets. Ik heb even bij Knab gekeken, maar de mobiele app is volgens mij gewoon een web-app en die werkt niet al te best. Volgens mij zijn er op het moment niet echt alternatieven, helaas :(

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

mcDavid schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:50:
Weet alleen niet hoe het zit qua sponsoring, zou kunnen dat Rabo wat meer betaalt.
Zou natuurlijk zomaar kunnen, maar dan ben je in mijn ogen ook absoluut geen tech-site meer, maar een puur "wie genoeg betaald krijgt een nieuwsblok"-site. Hetgeen ze in mijn opinie ook steeds meer naartoe gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:14:
Als iets je geloofwaardigheid kan schaden is het reviews kopen / enkel positieve reviews laten staan.
Dat reviews kopen schadelijk is weet natuurlijk ondertussen (bijna) iedereen. Dat dit gebeurd lijkt te zijn bij de reviews van bunq wil nog niet zeggen dat die dan ook door bunq gekocht zouden zijn.

Het is natuurlijk supersimpel om dat als derde te doen. Kost je misschien wel wat euro's maar je hoeft er niet eens veel te kopen voor dat het anderen opvalt dat er ineens veel positieve reviews zijn gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:41:
[...]

81% van de klanten wil groener bankieren? Het wordt vanzelf waar, zodra genoeg ontevreden klanten vertrekken :+
Die 81% trek ik nog niet eens in twijfel. Maar hoe stellen ze de vraag?

1) Zou u, indien aangeboden, kiezen voor groen bankieren? (jaaaa! denkt iedereen)

2) Zou u groen gaan bankieren wanneer u dat maandelijks meer geld kost? (doei! denken de meesten)

Dat is ook meteen het gevaar van vragenlijsten en enquêtes. Wat is het doel, hoe stel je de vragen en hoe presenteer je de resultaten (wat vertel je wel, wat laat je weg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Ja, maar die 81% is een bijzonder getal voor bunq. Het is hetzelfde getal wat bunq eerder dit jaar heeft gepubliceerd als uitslag van de poll die maar een beperkt aantal mensen heeft ontvangen:

Wat wil je dat we doen?
Optie 1: meer bomen planten én een eenvoudiger (duurder) prijsplan
Optie 2: geen bomen planten en behoud het huidige prijsplan

En op basis van die zogenaamde 81% heeft bunq het Joint plan opgeheven op 2 april.
Zie mijn reactie hierboven, het risico van de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Coffee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:32:
Ik zoek inderdaad zoiets. Ik heb even bij Knab gekeken, maar de mobiele app is volgens mij gewoon een web-app en die werkt niet al te best. Volgens mij zijn er op het moment niet echt alternatieven, helaas :(
Knab is nogal basic als je Bunq gewend bent. Ik zit er zakelijk en dan is het best oke. Geld ontvangen en storten gaat prima en je kan meerdere betaal en spaarrekeningen aanmaken.

Ik zit momenteel te kijken naar Moneyou Go in combinatie met de N26 rekening die ik nooit gebruik. Maar misschien is Moneyou Go alleen ook al goed. Je hoeft in ieder geval niet meer je identificatierekening aan te houden las ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

WhatsappHack schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:10:
Haha, die gast is echt schaamteloos hoor. Hoe die zogenaamde 81% tot stand was gekomen was uiterst dubieus, nu nog steeds bewust met die leugen schermen is gewoon puur bedrog...
Net zo dubieus als hoe vrijwel alle bedrijven hun onderzoekscijfers naar buiten brengen.

Een bedrijf wil een onderzoek naar iets en heeft daarbij al een doel. Vragen opstellen op een manier die jou werkwijze ondersteunen. Vragen rondsturen en mensen vullen het braaf naar eer en geweten in (hopende op een positieve uitkomst voor henzelf). De resultatien worden gepresenteerd op een manier die het bedrijf goed uitkomt. Vermoedelijk herkennen de mensen die de vragenlijsten ingevuld hebben zich hier niet in, maar ja, de meerderheid wil het blijkbaar wel...

Het is eigenlijk net verkiezingen. Je wordt besodemieterd waar je bij staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:29:
Mooi geweest!

[Afbeelding]

Ik wacht wel op een recovery-aanbod.
Gefeliciteerd!

Wacht niet op een recovery aanbod. Dat zul je namelijk niet krijgen, maar dat wil je eigenlijk ook helemaal niet.

Lekker verder zonder dat gedonderd met bunq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Ping83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:45:
Het is dat ik binnenkort nog een refund van KLM op mijn rekening krijg anders was deze V3 app de druppel geweest om mijn account te sluiten.
Refund rekeningnummer aan laten passen bij KLM. Met wat geluk tref je iemand die ook net weg is van ellende bij bunq en is het zomaar geregeld O-)

Overigens, bunq is nog steeds verplicht om zaken af te handelen (dit geld retour te boeken naar KLM waarna je het alsnog gaat krijgen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:41:
[...]

Die 81% trek ik nog niet eens in twijfel. Maar hoe stellen ze de vraag?
Ik heb even moeten graven...

Dit is de vraag waar 81% voor optie B zouden hebben gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVuw9TNINMPpnURv-vS2ufy8-dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrGHsUVIoXOBjpA4Q1mxtPL6.jpg?f=fotoalbum_large

https://bunqsurvey.typeform.com/to/jLPmKB

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:59:
[...]

[...]
Ja, misschien dat dat gaat werken, maar de deal die gesloten zou zijn mits er direct betaald kon worden is aan de neus voorbijgegaan. Bedrijf is nu failliet... (bij wijze van spreke dan, om aan te geven wat gevolgen zijn).

Dit is dus precies het probleem. Het kan toch niet zo zijn dat je je basis shit qua banking niet meer kunt regelen omdat ze alles overhoop gooien? Wanneer alle extra shit niet zou werken (zoals het planten van die klote-boompjes) zou het niet zoveel uitmaken. Maar de basis werkt dus niet meer... |:(

Hopelijk bedenkt Ali niet dat ze als IT bedrijf misschien beter (overheids)projecten kunnen gaan doen. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:25

Trackerfire

BTC HODLER

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

You’re kidding right. Zelden zo’n suggestieve vraag en antwoordmogelijkheden gezien. Hier kiest zo’n beetje 100% voor antwoord B omdat A nergens op slaat.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:48:
Wacht niet op een recovery aanbod. Dat zul je namelijk niet krijgen, maar dat wil je eigenlijk ook helemaal niet.
Juist omdat een ander voor mij uitmaakt wat ik wel of niet wil ben ik vertrokken. Dus wie ben jíj om voor mij te bepalen wat ik wel of niet wil?

Mocht er een recovery-aanbod komen, dan zal ik het op dat moment op z'n merites beoordelen. Als ik er meer voordeel dan nadeel van heb zal ik het aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Sinus_rhythm schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:
Heb heel erg zitten twijfelen, de vorige keer met het opheffen van het joint abonnement was al op het randje. Heb nu een pack, als iemand vertrekt kun je daar weer achteraan. Maar nu mede dankzij deze update besloten om weer over te stappen. Het vertrouwen is weg, heb het idee dat er steeds minder gebruikers overblijven en de app zoals die nu is kan echt niet. Ik beoordeel een bank het meest op de app want dat is het zichtbare/tastbare deel van een bank wat ik gebruik.

Een felicitatie waard dat je deze keuze gemaakt hebt. Wegwezen, nooit meer omkijken. We hebben bunq een eerlijke kans gegevens die ze zelf verziekt hebben met hun voorliefde voor groenederder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19

Coffee

Coffee

Sinus_rhythm schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:

Waar ga je heen?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Delay schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Sarcasme mag ik toch hopen?

Niet meer bij je bankshit kunnen (zeker door zo'n falende update als deze) is namelijk niets leuks aan en zou nooit voor mogen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Vol Braakzakje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:57:

Misschien een idee om massaal het geld uit bunq te trekken? Veel mensen hebben nog een tweede bank als back-up. Ik heb nog een raborekening die ik eigenlijk niet gebruik. Maar ik denk dat ik zo goed als al mijn geld daarheen verplaatst en bunq nog maar even blijf gebruiken met minimaal geld om alles te kunnen betalen.
Als ik jou zo hoor zou ik je adviseren direct op te stappen bij bunq. Helemaal niet blijven. Het is wachten op de volgende klotestreek die ze uithalen (alle abonnementen over naar supergreen aangezien er nog steeds mensen zijn die dit allemaal zomaar slikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Nou... Toevallig werk ik bij een bedrijf waar we deze stream ook hadden toegevoegd. Dit is niet in productie gegaan omdat de sdk die je hiervoor nodig hebt ook device informatie naar Facebook stuurt. En daar ga je mee akkoord als je de sdk implementeert.

Waar je dus als gebruiker, als ik jouw verhaal goed begrijp (want door de SDK te gebruiken is dit al in werking gezet) geen enkele zeggenschap in hebt? Als dit al mag volgens de GDPR, dan is het op zich al reden genoeg om heel hard weg te lopen bij bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

tokyotech schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:24:
Na dit topic een tijd meegelezen te hebben heb ik nu toch maar eens een account aangemaakt om mee te praten. Je zou wel kunnen stellen dat ik deel uitmaak van die 'stille meerderheid' waar Ali het in de artikelen over heeft. Ik zit nu twee jaar bij bunq en was tot nu toe altijd tevreden. Na het gedoe met de abonnementen in april was ik wel bang dat Pack er ooit uit zou gaan (daar maak ik gebruik van), maar voor de rest was alles koek en ei.

Inmiddels sta ik met één been buiten en overweeg ik zeer sterk om over te stappen naar ING.

Dat de app is veranderd vind ik rot, want V2 was zo fijn. Maar het ergste vind ik dat opbouwende kritiek (incl bug reports) gewoon straal genegeerd is of zelfs verwijderd wordt. Het is onbetrouwbaar en onvoorspelbaar wat ze hierna weer zullen doen en dat is wel het tegenovergestelde van wat ik zoek in een bank.
Mijn advies, niet meer over dubben, maar meteen vertrekken. Ik ben net voor deze V3 ellende (n.a.v. dat gedonder over tariefswijzigingen) direct vertrokken en heb geen moment spijt gehad. Mijn voordeel was dat ik niet afhankelijk was van bunq en dus zeer snel kon switchen.

Join de bunq switch-club, je zult er geen spijt van krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

xvilo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:38:

Mocht je niet kunnen posten op together via je mobiel. Log dan in via desktop (erg belangrijk). En dan zie je het volgende: [Afbeelding]

Tsja, het is natuurlijk ook heel stout om niet positief te zijn over iets dat bunq en opper goeroe Ali uitbrengen. Foei! Stout! Ga maar een paar dagen met ezelsoren in de hoek staan!

En zodra je wel weer mag posten: lief zijn, want ze houden je extra in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
Trackerfire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:58:
[...]

You’re kidding right. Zelden zo’n suggestieve vraag en antwoordmogelijkheden gezien. Hier kiest zo’n beetje 100% voor antwoord B omdat A nergens op slaat.
Iemand die ook meer weet over deze survey? Was deze openlijk toegankelijk voor elke Bunq klant of moest je hiervoor uitgenodigd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@ZXRY Openlijk toegankelijk, maar ik heb er geen bericht over ontvangen van bunq.

Link naar de survey werkt nog steeds, die heb ik onder de gevonden screenshot geplaatst.

[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Nouja... je kan tegenwoordig betalingen zien en uitvoeren vanuit de bankomgeving van ABN en Rabobank. Het zal me niks verbazen als ING het ook kan.

Maar als je dat hebt, dan heb je ook al een rekening bij die andere bank.
Serieus? Dus bunq zaken uitvoeren via een andere bank? Dat is iets dat ik absoluut niet verstandig acht. Wat nu als één van die banken gehackt wordt? Dan kunnen ze ook nog bij je bunq...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Coffee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:32:
[...]

iOs of Android?

Ben zelf niet zo van de banking apps en bunq (was) en knab (is) zijn de enige waar ik ervaring mee heb.
Ik heb tot dusver (iOS) geen enkel probleem ondervonden met de knab app. Hoe relevant is het of het een web-app is of niet? Zolang het maar werkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Serieus? Dus bunq zaken uitvoeren via een andere bank? Dat is iets dat ik absoluut niet verstandig acht. Wat nu als één van die banken gehackt wordt? Dan kunnen ze ook nog bij je bunq...?
Ja, dat is nu mogelijk met PSD2. Je kan toestemming verlenen om met je account bij de andere bank inzage te geven en/of betalingen uit te voeren. Een beetje zoals OAuth werkt zeg maar. Je moet iedere 90 dagen opnieuw toestemming geven, anders vervalt de toegang.

Bij ABN kan je op deze manier accounts van ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS toevoegen voor inzage (niet voor uitvoeren van betalingen). Ik dacht dat bunq ook ondersteund werd maar die zie ik nu niet in het lijstje staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

JeroenE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:35:
[...]
Dat reviews kopen schadelijk is weet natuurlijk ondertussen (bijna) iedereen. Dat dit gebeurd lijkt te zijn bij de reviews van bunq wil nog niet zeggen dat die dan ook door bunq gekocht zouden zijn.

Het is natuurlijk supersimpel om dat als derde te doen. Kost je misschien wel wat euro's maar je hoeft er niet eens veel te kopen voor dat het anderen opvalt dat er ineens veel positieve reviews zijn gepost.
Daar heb je natuurlijk een punt. Wel bizar dat hier dan dus geen enkele controle op is (ook al kan het lastig zijn). Zeker wanneer er van dit soort pieken opduiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Mijn advies, niet meer over dubben, maar meteen vertrekken. Ik ben net voor deze V3 ellende (n.a.v. dat gedonder over tariefswijzigingen) direct vertrokken en heb geen moment spijt gehad. Mijn voordeel was dat ik niet afhankelijk was van bunq en dus zeer snel kon switchen.

Join de bunq switch-club, je zult er geen spijt van krijgen. :+
Elke website met een "like" knop van Facebook heeft deze tracking. In de consent vraag (de cookie pop-up) wordt je hierover geïnformeerd en als je akkoord gaat, ga je dus met die tracking akkoord. Bijna niemand die ipv OK juist op meer details ofzo klikt en fijnmazig gaat uitzoeken waar ze wel en geen toestemming voor willen geven.

Daarom gebruik ik Facebook Container addon. In Firefox. Die filtert al deze dingen uit (met als gevolg dat je de Like knoppen wel ziet op sites maar ze werken niet).

Bunq zou na een update waar die Feed in zit dus eigenlijk opnieuw een pop-up met "gewijzigde voorwaarden" oid moeten tonen waar je akkoord mee kan gaan EN de mogelijkheid bieden om met deze vorm van tracking niet akkoord te gaan, zonder dat de toegang tot de app wordt beperkt. En anders kan je hier inderdaad melding van maken bij het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:28:
[...]
Bunq zou na een update waar die Feed in zit dus eigenlijk opnieuw een pop-up met "gewijzigde voorwaarden" oid moeten tonen waar je akkoord mee kan gaan EN de mogelijkheid bieden om met deze vorm van tracking niet akkoord te gaan, zonder dat de toegang tot de app wordt beperkt. En anders kan je hier inderdaad melding van maken bij het AP.
En wat die voorwaarden betreft... zijn we 60 dagen geleden geïnformeerd dat dit er aan zat te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

Dank hiervoor _/-\o_

Die heb ik volgens mij nooit gehad (of genegeerd als zijnde "ja, ja, dit soort vraagstellingen ken ik").

Maar dit is dus precies waar ik het over had. Er wordt gesproken over "groen & simpel" of "complex zoals het nu is".

Mensen willen graag simpel, dus dat ze massaal die optie kiezen kun je van tevoren inschatten. Want met simpeler zijn ze ook nog eens groen! Bonus zeg maar, of ze dat nu belangrijk vinden / vonden of niet.

Er wordt met geen woord gesproken over hogere prijzen. De vragen hadden dan ook als volgt moeten zijn (zeker bij een open een eerlijke bank als bunq):

A
Keep pricing and everything else as it is today. We won't try to make it less complex for you either.

B
Pay a hell of a lot more each month with our simple subscription model where we also plant a shitload of trees that you pay for monthly.

Dan was die 81% (uitgaande dat die klopt) nooit behaald.

Dit is het schoolvoorbeeld van het besodemieteren van mensen ik bedoel natuurlijk van goede marketing.

Eigenlijk is het te hopen dat bunq hiermee haar eigen graf gedolven heeft. Je klanten op deze manier verlakken behoort zwaar gestraft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Trackerfire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Nee nee, 81%, wel de feiten op een rij houden hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:26:
[...]

Ja, dat is nu mogelijk met PSD2. Je kan toestemming verlenen om met je account bij de andere bank inzage te geven en/of betalingen uit te voeren. Een beetje zoals OAuth werkt zeg maar. Je moet iedere 90 dagen opnieuw toestemming geven, anders vervalt de toegang.

Bij ABN kan je op deze manier accounts van ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS toevoegen voor inzage (niet voor uitvoeren van betalingen). Ik dacht dat bunq ook ondersteund werd maar die zie ik nu niet in het lijstje staan.
Aha, okay, met toestemming en herniewing van die toestemming iedere 90 dagen. Dat maakt het al weer iets anders.

Dank voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Nou... Toevallig werk ik bij een bedrijf waar we deze stream ook hadden toegevoegd. Dit is niet in productie gegaan omdat de sdk die je hiervoor nodig hebt ook device informatie naar Facebook stuurt.
We zijn mensen die het verkeer van de nieuwe app hebben bekeken en die zeggen dat er geen verkeer naar Facebook gaat.

Dit is op zich ook heel makkelijk te maken. Bunq heeft vanzelfsprekend de plaatjes al die ze zelf posten dus zo ingewikkeld is het niet om die in je eigen app te tonen. Sterker nog, ze hebben al een manier om plaatjes bij gebruikers te krijgen. Je kan immers zelf plaatjes aan boekingen hangen en je als je geld overmaakt naar een andere bunq gebruiker krijgt die ook jouw profielfoto te zien etc.

Dat is natuurlijk iets heel anders dan alle plaatjes met de tag #bunq laten zien, daar heb je vast wel iets van Facebook voor nodig. maar ze hebben al ontdekt dat je dan geen controle hebt over de plaatjes in je eigen app en het nogal knullig is als daar grote plaatjes met logo's van andere banken etc verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Juist omdat een ander voor mij uitmaakt wat ik wel of niet wil ben ik vertrokken. Dus wie ben jíj om voor mij te bepalen wat ik wel of niet wil?

Mocht er een recovery-aanbod komen, dan zal ik het op dat moment op z'n merites beoordelen. Als ik er meer voordeel dan nadeel van heb zal ik het aannemen.
Wacht... je ben negatief over wat bunq doet, niet meer tervreden en vervolgens sluit je je account en bent dus weg bij bunq. Allemaal je eigen keuze.

Nu val je mij aan over wat ik zeg? Omdat ik concludeer dat je daar niet meer terug wilt en daar een advies aan plak vanuit mijn oogpunt?

Blijkbaar zit je iets heel erg dwars en / of raak ik een gevoelig snaar m.b.t. iets wat je niet wilt horen maar eigenlijk al weet? Puur waarneming van mijn kant, ik bedoel er niets mee.

Vooral ook zelf weten wat je wel of niet doet, maar bunq heeft ondertussen bewezen een risicovolle bank te zijn en juist een bank is iets waar je (tot op zekere hoogte) om moet kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Jazco2nd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:28:
[...]

Elke website met een "like" knop van Facebook heeft deze tracking. In de consent vraag (de cookie pop-up) wordt je hierover geïnformeerd en als je akkoord gaat, ga je dus met die tracking akkoord. Bijna niemand die ipv OK juist op meer details ofzo klikt en fijnmazig gaat uitzoeken waar ze wel en geen toestemming voor willen geven.

Daarom gebruik ik Facebook Container addon. In Firefox. Die filtert al deze dingen uit (met als gevolg dat je de Like knoppen wel ziet op sites maar ze werken niet).

Ja, okay, maar dat zijn geen banking apps....

Daarnaast, bij mij staat ondertussen zeer veel geblokkeerd van dat soort zut, heb ik geen facebook account en druk ik nooit op dat soort knoppen (en toch weet facebook ongetwijfeld van alles van me, ja, ik ben me dat bewust).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:47:
Aha, okay, met toestemming en herniewing van die toestemming iedere 90 dagen. Dat maakt het al weer iets anders.
Bij bunq verloopt de toestemming al veel eerder, namelijk dezelfde tijd als je auto logout hebt staan. Zie https://together.bunq.com/d/25571-zapier-connection-expires
Daar lees je ook precies het probleem wat je dan krijgt als mensen toegang geven en automatische regels instellen via een derde partij en die dan na verloop van tijd (na 10 dagen bijvoorbeeld) niet meer werken omdat er geen toegang meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@JeroenE Ondertussen heeft V3 onder 'Time saved' vrolijk een categorie voor 'Zapier Automation'. _o-
Pagina: 1 ... 73 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"