Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:07:
Ik denk echt dat je er iets te druk over maakt. Ik vond de vorige versie ook heel fijn (de reden voor mijn overstap), maar deze went ongetwijfeld ook. Ik zie op mijn werk ook aan de lopende band dit soort reacties bij de introductie van nieuwe applicaties/frontends/grote wijzigingen. Uiteindelijk is het allemaal een storm in een glas water/valt het achteraf gezien (of na een paar minor updates) wel mee (“komt wel goed schatje”).
Nouja, onderbouwde kritiek waait niet zomaar weg. Het is immers onderbouwd, en een onderbouwing verdwijnt niet met de tijd.

Klanten daarentegen waaien wel zomaar weg als ze niet serieus genomen worden. ;)

Ik raad je persoonlijk maar ook professioneel aan om minder denigrerend om te gaan met serieuze klachten van anderen. Ook ik heb op mijn werk te maken met de ontwikkeling en introductie van nieuwe applicaties/frontends/grote wijzigingen, en als ik op jouw manier zou reageren dan krijg ik toch echt een serieus gesprek met de CEO samen met een ontslagbrief.

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Klanten daarentegen waaien wel zomaar weg als ze niet serieus genomen worden. ;)
Hier zo een! bunq was echt innovatief bezig, maar ik ben lekker op tijd weggegaan (tijdens opzegging Joint accounts). Nu met V3 er helemaal goed aan gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Maar toch heeft hij wel een goed punt. Verandering is vaak vanuit een negatief oogpunt bekeken. En na wat gewenning blijkt de verandering ook positieve punten te hebben. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er in V3 geen positieve veranderingen zitten. Mocht je over een jaar weer terug gaan naar V2 dan zou je ineens kunnen beseffen dat V3 toch wel wat fijne dingen had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Jungian @walletje-w

Ik denk dat je dit onderschat. Zie dit topic. De afgelopen 5 jaar veel enthousiasme over nieuwe ontwikkelingen. Nu niet. Dat is wel een trendbreuk.

[ Voor 61% gewijzigd door Sando op 17-06-2020 19:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik denk echt dat je er iets te druk over maakt. Ik vond de vorige versie ook heel fijn (de reden voor mijn overstap), maar deze went ongetwijfeld ook. Ik zie op mijn werk ook aan de lopende band dit soort reacties bij de introductie van nieuwe applicaties/frontends/grote wijzigingen. Uiteindelijk is het allemaal een storm in een glas water/valt het achteraf gezien (of na een paar minor updates) wel mee (“komt wel goed schatje”).
Je vindt dat men zich druk maakt, maar in plaats van erachter te komen waarom dat is, verwerp je het allemaal op voorhand. Misschien moet je inderdaad maar terug naar je xbox360, dan kunnen de volwassenen hier doorpraten over een app die onze saaie bankzaken regelt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50
is er een manier om terug te gaan naar v2 na een update? Ik wil mezelf wat pesten en toch v3 zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

walletje-w schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:29:
Maar toch heeft hij wel een goed punt. Verandering is vaak vanuit een negatief oogpunt bekeken. En na wat gewenning blijkt de verandering ook positieve punten te hebben. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er in V3 geen positieve veranderingen zitten. Mocht je over een jaar weer terug gaan naar V2 dan zou je ineens kunnen beseffen dat V3 toch wel wat fijne dingen had.
Exact.

Ik trek me verder toch echt even terug uit dit dossier heren (er zullen ongetwijfeld nog vele reacties volgen). Ik wens jullie nog een fijne avond toe. 8)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Batavia schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:49:
is er een manier om terug te gaan naar v2 na een update? Ik wil mezelf wat pesten en toch v3 zelf zien.
Nee, althans niet officiëel. Als je een tweede apparaat hebt dan zou je v3 daar kunnen installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:50:
[...]

Exact.

Ik trek me verder toch echt even terug uit dit dossier heren (er zullen ongetwijfeld nog vele reacties volgen). Ik wens jullie nog een fijne avond toe. 8)
Wacht. Dus je kwam alleen even langs in het topic om te melden dat alle onderbouwde serieuze klachten 'haat' zijn om je vervolgens weer terug te trekken?
#doeslief :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 12:44

mwa

Ik ben toch een redelijke Bunq fan, maar helaas zojuist ge-update naar V3. Wat een ramp ...

Waar zijn al mijn icoontjes? En waarom is het openen van een nieuwe rekening verstopt onder Get Premium? (Terwijl ik al premium heb)..

En een zooitje online passen foetsie. Wat een clusterfuck..

[ Voor 52% gewijzigd door mwa op 17-06-2020 20:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

😡😡😡😡 net geüpdatet zie ik alleen 1 online pas ipv 3. Vervolgens maak ik een nieuwe Online pas, krijg ik een bunq travel card en -9 euro rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als dat al geen indicatie is dat het echt maar dan ook echt helemaal niets met gewenning te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer. :+

@Verwijderd Neem contact op met support, hopelijk kunnen ze het nog ongedaan maken. In V3 zit support verstopt onder Profile > + > Support Center > I have a Question

@mwa Ik ben er ook nog niet achter wat die vierde knop, "You spend. Forests grow. Everyone's a winner." doet. Ik ga er ook niet op klikken, straks activeert het nog zonder bevestiging SuperGreen voor mij of bestelt het een metal card á € 129...

[ Voor 65% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:31:
Als dat al geen indicatie is dat het echt maar dan ook echt helemaal niets met gewenning te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer. :+

@Verwijderd Neem contact op met support, hopelijk kunnen ze het nog ongedaan maken. In V3 zit support verstopt onder Profile > + > Support Center > I have a Question

@mwa Ik ben er ook nog niet achter wat die vierde knop, "You spend. Forests grow. Everyone's a winner." doet. Ik ga er ook niet op klikken, straks activeert het nog zonder bevestiging SuperGreen voor mij...
Ja heb ik al gedaan, na 10 knoppen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Dubbele pincode voor passen is ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
mwa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:49:
hoe slecht moet een update zijn voordat het nieuwswaardig is voor tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Batavia schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:50:
[...]

En bij mijn vrouw (die zowel zakelijk als privé bij bunq zit) is het helemaal een zooitje, alles staat door elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mwa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:49:
Behalve dan voor online passen. Waar je überhaupt geen pincode kan gebruiken :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Batavia
mwa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:52:
[...]

En bij mijn vrouw (die zowel zakelijk als privé bij bunq zit) is het helemaal een zooitje, alles staat door elkaar. 8)7
wat ook grappig is, is de piek in positieve reviews.

https://sensortower.com/a...tory?selected_tab=reviews

vooral die nederlandse reviews van mensen met Russische namen vond ik erg helpvol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Okee, dus v3 Final toch eerst maar even op een testtoestel of op de iPad zetten; gotcha. ;)

Ben wel benieuwd of Ali verkeerd geteld had. Blijkbaar zijn het niet slechts 10 vervelende activistische klanten die de sfeer verzieken op Together met kritische feedback, het zijn er minstens 150+ als ik nu kijk. :+
Batavia schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:50:
[...]
Tja. Als ze er nu nog een artikel aan willen gaan besteden, dan kunnen ze misschien beter alle fiasco's en enorm leipe wendingen bij bunq de afgelopen 6 maanden benoemen. Want het is van kwaad tot erger gegaan. ;( Zonde man, het was zo'n fijn product.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Ik kon dus niet posten op Together nadat ik melde dat ik V3 niks vondt.

Even contact met support;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKAPKbhqnRxMj3AEP8fFbQ9MPfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4yPhqy91j68qbVfhrF7qB75.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna maar even los gegaan; helaas beetje veel emotie en onzin, moet het ook maar los laten, en weer alles rustig over hevelen naar mijn ABN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNEXo0h2726Hp_sOS_qFt2jM0iY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oo8mJ97kFMPq30jcpMXVQE9j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Ik was nog druk in het proces al mijn bankzaken van Rabo en ABN naar Bunq over te hevelen, maar met deze v3 release moet ik daar oprecht goed over nadenken.

Het is niet zozeer de UI die me nu tegen staat, dat is puur gewenning. Maar er gaan toch een paar onderliggende strategische beslissingen aan vooraf voordat je je als bedrijf tot zo’n verandering went. Wat is nou je core business en wat is je mission statement?

Ik wil een flexibele bank, met een goede app. Geen wij-gevoel met meer aandacht voor bomen dan voor mijn financiën. Ik rij al tesla en woon al energiepositief, dan gaan mijn bank prominent in beeld brengen dat ik 0 bomen compenseer? Wat hopen ze, dat ik een tribe join?

Heel erg conflicted nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Batavia schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Tsja ik zou het niet eens zo slecht vinden als ING wat transparanter zou zijn in wat hun investeringen opleveren. Ook salaris van directeuren en "geheime" plannen om je banktransacties te gebruiken voor marketing doeleinde scoren ze op bunq nivo in duidelijkheid.

En vind het nog steeds een mooi streven van bunq dat ze "de rijke juppies" melken voor bomen ipv de "arme onwetende" met hoge fees voor rood staan wat je vaak pas achteraf door hebt.
Ja, maar dan kun je op dat transparanter zijn vrijwel iedere bank wel aanspreken. Punt is dat bunq gezegd heeft transparant te zijn en dat niet is. De meeste andere banken (op Triodos en ASN volgens mij na) niet. Waarmee ik overigens niets goed praat, maar vooral aangeef dat bunq de eigen beloftes breekt.

Dat rood staan zou per wet eigenlijk verboden moeten worden. Bij de meeste banken kun je dit blokkeren. Je kunt dan niet rood staan, tenzij die bank zelf kosten af wil schrijven (hetgeen ook weer absurd is, niet rood staan is niet rood staan in mijn ogen).

Moet je voor de grap eens bellen met klantenservice om te informeren hoe je dit rood staan kunt stoppen. Een gemiddelde reactie is "maar dan kan er geen geld afgeschreven worden wanneer dat er niet op staat". Ja, duh, dat is nu precies mijn bedoeling. 8)7

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Donenzone schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:17:
Snel wegwezen daar, helaas zit ik nog vast aan de Overstapservice t/m januari... of ze moeten het een en ander ongedaan gaan maken.
Bij een dergelijke voorwaarden wijziging van hun kant heb ik toch echt het idee dat ze dit niet zo kunnen doen. Wat nu wanneer ze dit hadden gedaan binnen 2 maanden nadat de overstapservice in werking was getreden? Was je dan nog 10 maanden blijven zitten?

Gezien hoe het Nederlands rect in elkaar steekt (sterk beschermend naar consument) is dit geen houdbare (wettelijk juiste) situatie.

Misschien toch nog een telefoontje eraan wagen? Of navraag bij een andere bank hoe het zit wanneer je naar hun over wilt stappen? Soort second opinion van de bank waar je heen wilt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

slijkie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:25:
Mijn posts worden op Together ook met grote regelmaat weg-gemod. Staat gewoon constructieve feedback in en gewone vragen. Dit maakt mijn zeer ‘pissig’ als klant van het eerste uur. Altijd premium gehad en de Pack sinds die er is. Veel klanten aangebracht maar als je wat zegt in de Together wat niet in hun rijtje past halen ze het binnen minuten weg. China is in dit opzicht veel vrijer.

Ik ben dus ook niet van plan om naar V3 te gaan updaten. Nu Instagram er in zit. Ziet Instagram ook die GET verzoeken naar hun servers komen vanuit de bunq app. Mooi lijstje van ‘bunq’ gebruikers. Gaat dus mooi niet gebeuren. Plus die bomen moeten ze ook mee stoppen om door iedereen’s keel te duwen.

Ben zeer ontevreden & telleurgesteld; (merkbaar uiteraard)

We zullen zien of Ali uit z’n damphut komt en weer met beide voetjes op de grond komt en weer zijn IT achtergrond gebruikt om een ‘bank’ te runnen.
Wat het bizarre is, is dat Ali huilie huilie doet dat het komt door een klein team waarmee ze werken. Maar als ik een dergelijke reactie lees (en duidelijk wordt dat ze wel tijd hebben om alles wat ze niet zint te verwijderen), dan denk ik dat het een kweste is van verkeerde keuze, verkeerde prioriteiten.

Ga er maar niet vanuit dat die rare snuiter weer met beide voetjes op de grond gaat komen in het geval van bunq. Ik denk ook dat het beter is dat hij plat op zijn muil van zijn sokkel pleurt en de hele bliksemse boel failliet gaat of overgenomen wordt. Op deze manier is het een zeer slechte "reclame" voor een nieuw bank en zullen volgende pogingen al op voorhand weggewuift worden door o.a. de Nederlandse Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:46:
Dit doet mij allemaal erg denken aan de situatie bij de Rabo enige tijd/jaren geleden. Ook zij kozen toen voor een redesign, met bijbehorende haatstorm. Ik laat de rest van deze “discussie” dan ook graag aan jullie over. O+
Je moet dan ook niet een willekeurige webdesigner (even als voorbeeld) een interface laten designen. Daar heb je iemand voor nodig die verstand heeft over hetgeen het om gaat. Die iets maakt waar GEBRUIKERS op zitten te wachten en dat GEBRUIKERS begrijpen. Niet een stel ICT stoethaspels die graag bankiertje spelen. Dat werkt niet blijkt nu wel.

Tenzij je natuurlijk dat hele kleine percentage mensen wilt bereiken die zwijgzaam secteleider Ali volgen, ook al wordt dat hun eigen ondergang. Zo'n groepje dat perse wil bewijzen dat het toch echt wel op deze manier kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Holy shit, wat een compleet foute insteek heb je.

Jij bent blijkbaar een volgzaam type dat alles best vind. Totdat je op een dag wakker wordt en de wereld is verworden tot een puinbak waar je geen rechten meer hebt en je denkt "goh, had ik toch maar eerder mijn ogen geopend".

Mooi dat je het wel best vind met deze versie. Dat het "wel gaat wennen". Maar de grap is dat zoiets juist helemaal niet zou mogen. Je bent namelijk al gewend.

Op je werk zie je aan de lopende band dit soort reacties zeg je. Toch doen jullie er blijkbaar niets aan om dat te verhelpen (de gemelde problemen / lastige punten). Het is een storm in een glas water geef je aan.

In mijn ogen is dat een enorm domme reactie die ik jammergenoeg al vaker heb gezien. Typische reacties van mensen die maar niet toe willen geven / in willen zien dat de genomen acties niet handig waren. Op de lange termijn ook schadelijk.

Waarom denk je dat de mensen dit niet meer melden? Ze hebben snel genoeg door dat dat toch niet helpt. Dat hun werk lastiger / omslachtiger / onnodige ingewikkelder wordt is toch geen oor voor. Waarom zouden ze zich dan nog druk maken dat het werk langer duurt en kwalitatief minder is dan voorheen. Het bedrijf mogelijk stapje voor stapje naar de afgrond loopt. Dat doen ze niet, ze vinden het wel best. Een "stik er lekker in met je zooi" mentaliteit.

Maar goed, ook dat zal je wel niet willen inzien want "'t komt wel goed schatje"... |:(

Aan de late kant, maar je reactie is verre van netjes, behulpzaam en vriendelijk. Svp wijzigen.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 21-06-2020 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:12:
[...]
Ik raad je persoonlijk maar ook professioneel aan om minder denigrerend om te gaan met serieuze klachten van anderen. Ook ik heb op mijn werk te maken met de ontwikkeling en introductie van nieuwe applicaties/frontends/grote wijzigingen, en als ik op jouw manier zou reageren dan krijg ik toch echt een serieus gesprek met de CEO samen met een ontslagbrief.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die hier toch echt anders tegenaan kijkt... Zij het vanuit een ander perspectief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ING is ook nog wakker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5tBeNWf9GaOh9aDs7bdUMUdgXM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fdxvAFkgRjHLHvSEi1675wpJ.png?f=user_large

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Het aantal negatieve reacties op Together is immens, als hier niks mee gedaan wordt snap ik het echt niet meer. Stel de app op z'n minst uit totdat alle bugs gefixt zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Batavia schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:58:
[...]

wat ook grappig is, is de piek in positieve reviews.

https://sensortower.com/a...tory?selected_tab=reviews

vooral die nederlandse reviews van mensen met Russische namen vond ik erg helpvol
Schitterend, al die 5-sterren reviews die helemaal niets onderbouwen voor wat betreft de 5 sterren. Lijkt op een "schrijf een positieve review en krijg een jaar gratis bunq" actie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ook mooi :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP8rvxlb7oK3DrZoYk9ekG7AOMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uxAZHGG0uFYOUiQHf3CauPD3.png?f=user_large

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, en dan is dit alleen nog maar de feedback van de Apple-gebruikers. Ben benieuwd hoe het er op Android uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand een tip voor een vervanger van bunq waar ik gemakkelijk een gezamenlijke rekening open met 2 passen? Dit is niet meer leuk bij bunq...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

slijkie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:21:
Ik kon dus niet posten op Together nadat ik melde dat ik V3 niks vondt.

Even contact met support;

[Afbeelding]

Daarna maar even los gegaan; helaas beetje veel emotie en onzin, moet het ook maar los laten, en weer alles rustig over hevelen naar mijn ABN.

[Afbeelding]
Het antwoord dat ze geven is in één woord geweldig! Laat me het even "free" vertalen:

"Let me know if you have any relevant opinion to share, I don't mind discussing all your questions with you and give the context behind our decisions."

Luister gast, wanneer je enkel maar negatief commentaar wilt geven ben je hier niet meer welkom. We hebben liever dat je dan weg gaat. Dan houden we gewoon klanten over die wel lief zijn tegen ons en voor elkaar. Kom maar eens terug wanneer je een discussie wilt voeren over enkel positieve zaken aangezien we nogal zweverig zijn hier en er niet in geloven dat we ook maar iets verkeerd zouden kunnen doen.

"Hey Jeffrey! I took a look at your last posts and they were really not following the community guidelines and a lot of non constructive feedback. We need to take care of out community in a positive way, also when it comes to criticism, sorry! Good thing: you'll be able to post on together again in the next few days. Feel free to share with us privately any opinions! Have a good evening."

Hey Jeffrey! Jij weet evengoed als ik dat het volgende wat ik ga schrijven complete bullshit is, maar ja, wat ga je daar aan doen? Niets, want je kunt er namelijk niets aan doen. Wij censureren iedere vorm van kritiek en noemen het voor het gemak "niet construtieve feedback die niet is toegestaan op onze community". De andere leden (zolang ze puur positief zijn over ons tenminste) zitten hier namelijk continu op roze wolkjes te genieten van wat we doen. Stel je nu voor de één of meerdere van die leden door gaan krijgen dat we hun zand in de ogen strooien en ook minder positief gaan worden. Of erger nog, negatief gaan worden en nog meer leden van de roze wolkjes afrukken. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Maar goed nieuws, binnenkort kun je weer posten, zolang het maar positief is natuurlijk. We gaan er echter vanuit dat we je hier niet meer terugzien want zo gaat dat vaker met mensen die niet gehoord worden door ons. Uiteraard mag je alle feedback privé met ons delen zodat niemand publiekelijk weet wat er gezegd is. Hopelijk blijf je onze secte aanhangen, maar zo niet, dan zul je vanzelf wel gestraft worden. Nog een fijne avond!

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ondertussen is mijn (eerste) kritische doch nette post op Together nog niet verwijderd na 40 minuten. Het kan dus wel... of zouden ze het te druk hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Dit is nog een grotere shitshow dan ik had verwacht. Ik was eigenlijk van plan te updaten (zit op Android) en dan mijn eigen mening te vormen, maar ik heb net toch maar even auto-update uitgezet.

Ook together is nu gewoon constant bunq die alles aan het sluiten en verwijderen is met deze copypasta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXkU_HM9Bb38sKV2dUWqfyA41kY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KbpqpeoOjVBDaLnNkoiZiijT.png?f=user_large

Ik hoop wel dat Ali nu uit zijn bubbel stapt dat een 'klein groepje negatieve gebruikers' als enige kritiek had op v3. Er moet morgen ook nog iemand de Android update gaan publishen, en ik kan mij erg lastig voorstellen dat ze dat nu nog een goed idee vinden...

Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij bunq ivm alle handige features en Google Pay, maar het lijkt er zo op dat ik niet veel keus heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Frikandel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:27:

Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij bunq ivm alle handige features en Google Pay, maar het lijkt er zo op dat ik niet veel keus heb.
Zoals je zelf al wel door hebt is weggaan ondertussen nog het enige statement dat je kunt maken. Wat een stelletje struisvogels daar zeg. Gewoon de kop in het zand.

Of staat de hele toko op ploffen en de medewerkers al bij de nooduitgang waardoor ze dit als laatste strohalm aan het doorduwen zijn?

Gewoon een gedachtengang die mogelijk helemaal niet klopt, maar dat krijg je wel door de manier waarop ze te werk gaan. Uiteindelijk hebben ze alle shit die ze over zich heen krijgen aan hunzelf te danken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
Sorry lieve mensen, maar ik geloof dat ik een tent voor het kantoor van bunq ga openen als helderziende. Of ik ga een Staatslot kopen en daarna bunq overkopen. Want alles wat nu gebeurt heb ik maandenlang hier geschreven. Ik vind het vervelend om die jongen te zijn die ‘I told you so’ zegt, maar het is wel een beetje zo.

Ik ben erg blij dat zelfs de diehards niet blij zijn met de bedrijfsvoering van bunq. Maar ik vind het oprecht heel jammer dat het product nu ook naar de maan is. Dat was juist waarom ik ooit bunq ging gebruiken. Nu er een slechte bedrijfsvoering en waardeloze app is, weet ik niet wat er over is.

Ali heeft zich compleet verkeken met V3. ‘Zure gebruikers met een grote mond kapen ons positieve forum.’ Dit zijn echt alleen woorden van een mand die zo verliefd is op zijn eigen idee, dat hij blind is voor kritiek. Ik ben geen groot Ali-fan, maar ik had eigenlijk wel iets beters van hem verwacht. In de interviews de afgelopen jaren zag ik een gedreven kerel die weet wat hij doet en wil. Dan ben ik benieuwd waar het mis is gegaan.

Ik was een paar maanden geleden kritisch op bunq en dat heeft mij mijn toegang gekost. @slijkie kan maar beter oppassen, want als je te lastig wordt, ditchen ze je vanzelf. Ik ben ook heel erg benieuwd of alle kritische klanten nu een blokkade aan hun broek krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

edit:
knip

[ Voor 114% gewijzigd door Sando op 18-06-2020 16:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Openbank heeft Google Pay. Zie Het grote gratis bankentopic

Openbank is lang niet zo chill als Bunq was, maar toen ik weg ging (en overstapte op Knab en Openbank omdat je bij allebei 5 IBAN rekeningen kunt aanvragen) kwam ik er achter dat ik veel van die onzin toch niet nodig heb, en veel meer hecht aan een betrouwbare partij die niet steeds draait en haar eigen beloftes uit eerdere posts verwijdert.

Gewoon Google Pay en Fitbit via OpenBank, incasso's via OpenBank, betaalverzoeken en iDeal via Knab.

Het aanvragen zelf is bij OpenBank wat ouderwets, maar dan zit je wel bij Santander. Bij Knab gaat het allemaal behoorlijk modern.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Interessant artikel: https://medium.com/@MvWoensel/privacy-bij-bunq-f2ef5782205e

Je kunt zelf overigens ook heel makkelijk een dataverzoek doen via https://www.mydatadoneright.eu/request

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sceEuzxjpyOysjytCnEtNdz370=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cCONFPyU34SBB0pGj97R0F7r.png?f=user_large

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

edit:
knip

Sorry voor de spree jongens, dit komt allemaal van Twitter, en ik zit met popcorn alle artikelen en memes te lezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 18-06-2020 16:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Dennisweb schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:08:
Sorry lieve mensen, maar ik geloof dat ik een tent voor het kantoor van bunq ga openen als helderziende. Of ik ga een Staatslot kopen en daarna bunq overkopen. Want alles wat nu gebeurt heb ik maandenlang hier geschreven. Ik vind het vervelend om die jongen te zijn die ‘I told you so’ zegt, maar het is wel een beetje zo.

Ik ben erg blij dat zelfs de diehards niet blij zijn met de bedrijfsvoering van bunq. Maar ik vind het oprecht heel jammer dat het product nu ook naar de maan is. Dat was juist waarom ik ooit bunq ging gebruiken. Nu er een slechte bedrijfsvoering en waardeloze app is, weet ik niet wat er over is.

Ali heeft zich compleet verkeken met V3. ‘Zure gebruikers met een grote mond kapen ons positieve forum.’ Dit zijn echt alleen woorden van een mand die zo verliefd is op zijn eigen idee, dat hij blind is voor kritiek. Ik ben geen groot Ali-fan, maar ik had eigenlijk wel iets beters van hem verwacht. In de interviews de afgelopen jaren zag ik een gedreven kerel die weet wat hij doet en wil. Dan ben ik benieuwd waar het mis is gegaan.

Ik was een paar maanden geleden kritisch op bunq en dat heeft mij mijn toegang gekost. @slijkie kan maar beter oppassen, want als je te lastig wordt, ditchen ze je vanzelf. Ik ben ook heel erg benieuwd of alle kritische klanten nu een blokkade aan hun broek krijgen :+
Ik denk dat die Ali het zoveelste marketing mannetje met veel poeha en een grote bek is. Bunq was een leuk experiment maar nu dat aan het falen is, is het beter dat het een nekschot krijgt (m.a.w. failliet gaat).

Destijds ben ik ook in zijn mooie beloftes getrapt. Of zo voelt het in ieder geval nu. Echter heb ik geen seconde medelijden met dit soort bedrijven en/of investeerders. Ze komen hun beloftes niet (meer) na dus hebben ze geen bestaansrecht meer over. Ze hebben al hun klanten vanaf dag één voorgelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Is het niet beter om te zeggen dat die mensen totaal niet meer open staan voor andere opinies? Is juist dat niet heel erg dom?

Al zou hij maar zeggen: "ik kan me helemaal niet vinden in al die kritiek de we krijgen, de nieuwe versie is een geweldige vooruitgang en daar blijf ik achter staan". Maar zelfs dat gebeurd niet. Enkel alle kritiek is stom.

Ondertussen vraag ik me serieus af of het nog leuk werken is daar bij bunq of dat hij een compleet losgeslagen tiran is naar zijn persooneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

magician2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 01:32:
[...]

Ondertussen vraag ik me serieus af of het nog leuk werken is daar bij bunq of dat hij een compleet losgeslagen tiran is naar zijn persooneel.
Je moet maar even een accountje bij Glassdoor maken en alle rode reviews bij bunq lezen. Best inzichtelijk. Ik kan je verklappen dat de meeste mensen er korter dan een jaar werken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Sando schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 01:55:
[...]

Je moet maar even een accountje bij Glassdoor maken en alle rode reviews bij bunq lezen. Best inzichtelijk. Ik kan je verklappen dat de meeste mensen er korter dan een jaar werken.
Dank voor je reactie. Dat is zeker geen goed teken. Het idee dat bunq met de laatste stuiptrekkingen bezig is wordt hierdoor enkel versterkt.

Dat de V3 een ramp is kan overigens ook zomaar door zoiets komen. Te veel wisselingen en onenigheid binnen de gelederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hmm die nieuwe app heeft dus een paar vreemde dingen.
- gekke counter met bomen bovenaan.
- dat plusicoon op de startpagina
- die prominente plek voor de “voor ons tab”.

Het zijn geen dingen die zo’n prominente plek zouden moeten hebben imho. Als ze die wat verschuiven dan is die app zo slecht toch niet?

En bunq richt zich nu op groen zijn. Prima, bij ASN en Triodos doen ze dat geloof ik ook. Zal wel markt in zitten, ik lig er niet wakker van.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Dit is nog een grotere shitshow dan ik had verwacht. Ik was eigenlijk van plan te updaten (zit op Android) en dan mijn eigen mening te vormen, maar ik heb net toch maar even auto-update uitgezet.

Ook together is nu gewoon constant bunq die alles aan het sluiten en verwijderen is met deze copypasta:
[Afbeelding]

Ik hoop wel dat Ali nu uit zijn bubbel stapt dat een 'klein groepje negatieve gebruikers' als enige kritiek had op v3. Er moet morgen ook nog iemand de Android update gaan publishen, en ik kan mij erg lastig voorstellen dat ze dat nu nog een goed idee vinden...

Verwijderen van posts in de.v3 thread is natuurlijk belachelijk. Maar sluiten van een extra threads is niet gek. Dat zou hier ook op Tweakers gebeuren als je threads voor V3 dingen ging maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Ik zie dat jullie nog niet afgekoeld zijn. ;( Terwijl ik verder een prima avond heb gehad vlogen de ad hominems de inbox in met allerlei aannames waar de honden geen brood van lusten. Ik ga vandaag weer genieten van mijn dag en zal dit topic nooit meer bezoeken, ongeacht het aantal notifications/persoonlijke aanvallen, die ik ook geen reactie waardig vind. Afsluitend wens ik jullie veel wijsheid en rust toe. O+ Vergeet niet dat je kunt kiezen met je portemonnee. Op termijn luistert elk bedrijf daar naar.

0.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Jungian schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:40:
offtopic:
Ik zie dat jullie nog niet afgekoeld zijn. ;( Terwijl ik verder een prima avond heb gehad vlogen de ad hominems de inbox in met allerlei aannames waar de honden geen brood van lusten. Ik ga vandaag weer genieten van mijn dag en zal dit topic nooit meer bezoeken, ongeacht het aantal notifications/persoonlijke aanvallen, die ik ook geen reactie waardig vind. Afsluitend wens ik jullie veel wijsheid en rust toe. O+ Vergeet niet dat je kunt kiezen met je portemonnee. Op termijn luistert elk bedrijf daar naar.
Hoi Jungian, mensen gaan op de man spelen (ik ook) omdat jij namelijk in een thread stapt waarbij je alle beargumentatie blijkbaar opzij schuift om te roepen dat we ons aanstellen.

Verder eindig je je bericht wéér een vluchtige opmerking (dat we gewoon weg kunnen gaan van bunq) die meermalig is besproken. Een hoop van ons zitten net met onze hele huishoudens op bunq met een Switch Service. Sommigen vinden het overstappen een hoop regelwerk. Sommigen zien weinig alternatieve producten op de markt. Etc.

Een tip: je kunt je berichten iets nuanceren voordat je in een thread stapt van 148 pagina's vol gefrustreerde gebruikers van bunq ;)

Ik merk trouwens ook een harde discussie hier en daar, laten we deze topic weer terugbrengen naar een manier om bunq duidelijk te maken dat ze een hoop werk te doen hebben met v3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Ik ben ook maar overgestapt.

Mijn grootste dealbreaker is de downgrade van de applicatie.
Iemand zei al dat je daar aan kunt wennen, maar ik heb juist voor Bunq gekozen vanwege app v2. Dan wen ik aan v3 (waar ik geen zin in heb), komt v4 weer met een andere UI/UX. Naast een andere UI/UX, is het ook heel erg duidelijk dat banking niet meer op nummer 1 staat in v3.
Daarnaast merk ik dat ik wat argwanender richting Bunq word, door alle heisa en negatieve comments op het web. Tot v3 kon ik daar prima mee omgaan, maar zo een (slechte) applicatie doordrukken is de druppel.

Hoewel ik mijn 6 IBANs mis, kan ik dit prima oplossen met 2 IBANs bij ING (1 voor inkomen, 1 voor uitgaves) en een spaarrekening. Mijn meeste uitgaves doe ik toch met mijn Visa.
En ook gewoon Apple Pay bij ING, dé reden dat ik vorig jaar Bunq in gebruik had genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Ik maak nu al een tijdje gebruik van bunq. De update van gister (v3) heeft me geen vertrouwen gegeven richting de toekomst. Gezien er vroegtijdig feedback is gegeven in de beta-fase en dat daar slecht tot niet naar geluisterd is, dat helpt ook niet mee.

Misschien een goede gelijkenis: bunq luisterde vroeger ontzettend goed naar feedback en is daardoor megahard gegroeid. Hetzelfde geldt voor RuneScape. Toen zij dat niet meer deden, is het ledenaantal drastisch omlaag gegaan. Hopelijk begaat bunq hier niet dezelfde kant op en luisteren ze op tijd naar gebruikers feedback. Video waarin Jagex open en eerlijk is over hun fouten: https://www.youtube.com/watch?v=7RNK0YBdwko)

Never ignore the user feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jungian schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:40:
offtopic:
Het zou je sieren als je niet alleen maar stennis komt schoppen in dit topic op momenten dat bunq iets controversieels doet. En het zou je sieren als je "de ad hominems in je inbox" niet uit de lucht grijpt terwijl je zelf de serieuze kritiek op het handelen van bunq wegwuift als "haatstorm".

Fijn dat je toch een prima avond hebt gehad. In je eigen woorden: het komt wel goed schatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
magician2000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Schitterend, al die 5-sterren reviews die helemaal niets onderbouwen voor wat betreft de 5 sterren. Lijkt op een "schrijf een positieve review en krijg een jaar gratis bunq" actie.
Ow dat kan ook. Mijn gedachte gingen eerder uit aan "koop nu 100 5 sterren reviews voor slechts 1000 euro marketing campagne rond de lancering van de v3 app".

Maar ik heb daar natuurlijk geen onderbouwing voor. Het enige kan ik kan constateren is dat ik een ongewone piek in 5 sterren reviews zie vlak voor de lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ejtnaj schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:21:
[...]
Een tip: je kunt je berichten iets nuanceren voordat je in een thread stapt van 148 pagina's vol gefrustreerde gebruikers van bunq ;)
Nouja, lang niet alle pagina's staan vol gefrustreerde gebruikers. Frustratie ontstond pas in april bij enkele gebruikers die direct last ondervonden van de wijzigingen en een paar die de bui al zagen hangen. En gisteren bij vrijwel iedereen die V3 heeft geprobeerd en niet meer terug kan naar V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
Batavia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
Ow dat kan ook. Mijn gedachte gingen eerder uit aan "koop nu 100 5 sterren reviews voor slechts 1000 euro marketing campagne rond de lancering van de v3 app".

Maar ik heb daar natuurlijk geen onderbouwing voor. Het enige kan ik kan constateren is dat ik een ongewone piek in 5 sterren reviews zie vlak voor de lancering.
In de Play Store zijn ook veel 5* reviews geplaatst, gisteren waren het voornamelijk gebruikers met "POSTMAN" in de naam of een Russische naam. Die reviews lijken nu verdwenen te zijn maar aan de andere kant ben ik blij dat er tenminste nog tevreden bunq gebruikers zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:00
Bunq V3 nu ook beschikbaar voor android.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:07
Batavia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Die onderbouwing zie ik wel, kijk maar eens naar de gebruikersnamen van de Nederlandstalige (**kuch**) reviews...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LA9Fphhy8Jik_xb1XCeaXTQfnvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K4S1tupjeXFm9wCHqStTI9sL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vol Braakzakje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 01:22
Als bunq omvalt, krijg ik dan geld van de overheid? Of ben ik dan alles kwijt? Want dan stap ik zsm naar een andere bank over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

Vol Braakzakje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:12:
Als bunq omvalt, krijg ik dan geld van de overheid? Of ben ik dan alles kwijt? Want dan stap ik zsm naar een andere bank over.
Valt gewoon onder het deposito garantie stelsel, tot 100k (per persoon, niet per rekening)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tegoeden bij bunq vallen gewoon onder het depositogarantiestelsel. Dus max 100k per persoon per bank, in totaal. Dat deel is gegarandeerd door de overheid indien bunq je tegoeden niet meer kan uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ze hebben een banklicentie dus je geld is 'veilig' onder het depositogarantiestelsel.

Ik zie dat de update voor Android ook live staat. Iemand al durven updaten? Ik wacht wel even. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:48
Het geld op je Bunq rekening valt onder het deposito garantie stelsel.

Heb dit zelf in 2009 meegemaakt bij het faillissement van de DSB bank. Het werkt best netjes. Je krijgt een papieren brief van de Nederlandse Bank met uitleg. Je kan een voorschot aanvragen als dat nodig is. Binnen twee weken was het geld overgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Delay op 18-06-2020 10:18 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Vol Braakzakje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 01:22
Ik vind eigenlijk dat Tweakers wel een artikel mag schrijven over de werkwijze van bunq en hun censuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq lijkt me nou niet echt technieuws.. en helemaal al niet over interne perikelen op een forum. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik allen nog maar een travelcardje heb, leuk voor de heb en wat internetaankopen. Maar no-way dat ik Bunq als een volwaardige betrouwbare bank kan gaan zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit al een hele tijd bij Bunq en heb m'n ING niet meer, maar ik begin wel een beetje te twijfelen. In de vorige situaties gaf ik vaak toch het voordeel aan Bunq zo van "Ach ik ben er blij mee", maar die nieuwe interface is wel echt een beetje om te huilen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:42:
Bunq lijkt me nou niet echt technieuws.. en helemaal al niet over interne perikelen op een forum. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik allen nog maar een travelcardje heb, leuk voor de heb en wat internetaankopen. Maar no-way dat ik Bunq als een volwaardige betrouwbare bank kan gaan zien.
Nou ja, Bunq is toch wel een fintech bedrijf. Bunq noemt daarnaast zichzelf ook meer IT bedrijf dan bank, vandaar de slogan: "Bunq not bank". Een artikel erover lijkt me dan ook niet out of place, gezien ook andere zaken zoals EV's en games regelmatig de ronde doen op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:42:
Bijna een jaartje Premium gebruiker hier en ik was zeer tevreden met bunq. V2 app werkt geweldig. Meerdere rekeningen voor vaste lasten, spaardoelen, digitale kaarten voor online aankopen, etc. Best wel wat handige features dus (voor mij) en ik zou niet graag terug willen naar een van de 'standaard' banken.

Ik wacht het nog even af en ik ga zeker nog niet de app updaten.

Al de issues zijn misschien niet Tweakers-nieuwswaardig, maar deze hele re-design misschien wel als Nederlandse fintech, met misschien een lichte aanvulling met dat best wel wat issues (UX en bugs) tijdens de beta al naar voren kwamen en ze de release toch doorgezet hebben. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
gezien iedere puntkomma die veranderd in de rabobank-app uitgebreid uitgemeten wordt, zou je zeggen dat er wel een nieuwsbericht mag komen ja. Weet alleen niet hoe het zit qua sponsoring, zou kunnen dat Rabo wat meer betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:07
Akrobat501 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:48:
[...]
Nou ja, Bunq is toch wel een fintech bedrijf. Bunq noemt daarnaast zichzelf ook meer IT bedrijf dan bank, vandaar de slogan: "Bunq not bank". Een artikel erover lijkt me dan ook niet out of place, gezien ook andere zaken zoals EV's en games regelmatig de ronde doen op Tweakers.
Een achtergrond artikel over het tech-deel van finTECH zou ik zeker interessant vinden. Bijvoorbeeld over de keus van bunq om geen bewezen marktstandaard als programmeertaal te gebruiken, maar een eigen bedacht taaltje Phava.
Voor zo'n artikel zou je echter de medewerking van bunq moeten hebben, en als er maar een kritische noot in het artikel dreigt te komen zal bunq er echt niet aan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
dixet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Een achtergrond artikel over het tech-deel van finTECH zou ik zeker interessant vinden. Bijvoorbeeld over de keus van bunq om geen bewezen marktstandaard als programmeertaal te gebruiken, maar een eigen bedacht taaltje Phava.
Phava lijkt me feitelijk gewoon PHP waarbij je OOP programmeert en value objects gebruikt. PHP is in de finance wellicht een beetje ongebruikelijk, maar voor online platformen weinig bijzonder?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
[...]

Voor zo'n artikel zou je echter de medewerking van bunq moeten hebben, en als er maar een kritische noot in het artikel dreigt te komen zal bunq er echt niet aan meewerken.
Vandaar de standaard zin die je vaak ziet "we hebben xyz benaderd voor commentaar maar er was niemand direct beschikbaar"

Veel journalistiek gebeurt onder de premisse van je werkt mee of we schrijven wat anderen vertellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:51
[...]

Zeker mee eens dat een background artikel over Bunq's tech gaaf zou zijn. Desondanks denk ik dat Tweakers best kritisch mag wezen over de richting die Bunq neemt. Als je hiermee de gratie van Bunq verliest so be it.
We gaan toch niet Ali's cult of personality hier ook laten gelden? Het is bijna communistisch China; waar je even over de mensenrechtenschendingen heen moet kijken om toch handel met ze te kunnen bedrijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vol Braakzakje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:34:
Ik vind eigenlijk dat Tweakers wel een artikel mag schrijven over de werkwijze van bunq en hun censuur.
Zoals anderen ook al genoemd hebben: er lijkt vrijwel geen kans op een reactie van bunq en dan is het helaas een nogal eenzijdig stukje.

Ik vermoed dat de journalisten bij Tweakers daar niet zo op ingesteld zijn (want je bent veel tijd kwijt voor een redelijk nietszeggend artikel), dan eerder bij de NOS of in het FD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
RobbertC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:47:
Volgens mij zag ik nog dat het bankrekeningnummer niet maar zichtbaar was in de app, bij alleen een travel card?
Ik weet niet hoe het in V3 is, maar in V2 kreeg je het IBAN te zien als je eerst koos om een "top up" te gaan doen daarna voor een bank transfer. Dan kreeg je de details om geld naar je Travel abonnement over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Business Insider had blijkbaar een leuk artikel over de CEO vandaag.

Hebben ze om 1 of andere reden weg gehaald;

Google Cache:
https://webcache.googleus...id-groen-supergreen-bunq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@slijkie Bij mij staat dat artikel bovenaan als ik ga naar https://www.businessinsider.nl/category/finance/

Zie https://imgur.com/a/YVqaWEb

Het is wel een "gesponsord" artikel, gewoon reclame van bunq zelf dus. Misschien krijg je hem niet meer te zien omdat advertenties geroteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
JeroenE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:38:
@slijkie Bij mij staat dat artikel bovenaan als ik ga naar https://www.businessinsider.nl/category/finance/

Het is wel een "gesponsord" artikel, gewoon reclame van bunq zelf dus. Misschien krijg je hem niet meer te zien omdat advertenties geroteerd worden?
12:25 gepost op BI, en mijn post is van 4 min eerder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JeroenE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:38:

81% van de klanten wil groener bankieren? Het wordt vanzelf waar, zodra genoeg ontevreden klanten vertrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Laatst online: 11-09 09:07
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:41:
[...]

81% van de klanten wil groener bankieren? Het wordt vanzelf waar, zodra genoeg ontevreden klanten vertrekken :+
Ik geloof best dat het nu al waar is, bij "mijn geld" heb ik al alleen "Groene bedrijven" gekozen. Als er iets met bomen stond zou ik het ook zo kiezen.

Dit zegt verder niets over of ik bomen wil planten met mijn betalingen, een soort gamified-banking app wil of zelfs maar iets over bomen wens te zien in het start scherm van mijn bank-app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
[...]

99% van de chinezen zijn het ook eens met hun regering.

Die 81% is uit de duim gezogen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

teek2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Ik geloof best dat het nu al waar is, bij "mijn geld" heb ik al alleen "Groene bedrijven" gekozen. Als er iets met bomen stond zou ik het ook zo kiezen.
Ja, maar die 81% is een bijzonder getal voor bunq. Het is hetzelfde getal wat bunq eerder dit jaar heeft gepubliceerd als uitslag van de poll die maar een beperkt aantal mensen heeft ontvangen:

Wat wil je dat we doen?
Optie 1: meer bomen planten én een eenvoudiger (duurder) prijsplan
Optie 2: geen bomen planten en behoud het huidige prijsplan

En op basis van die zogenaamde 81% heeft bunq het Joint plan opgeheven op 2 april.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 13:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Haha, die gast is echt schaamteloos hoor. Hoe die zogenaamde 81% tot stand was gekomen was uiterst dubieus, nu nog steeds bewust met die leugen schermen is gewoon puur bedrog...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartmaniac
Wel grappig hun titel Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better!

Als je de barslechte kritieken leest hadden ze beter geschreven Exploring our worst ever bunq V3 Let us know how we can make it even worse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
slijkie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:39:
12:25 gepost op BI, en mijn post is van 4 min eerder :+
Aha, in dat geval is er misschien wel wat aan veranderd (tikfout?).
Het is vooral opmerkelijk dat blijkbaar 19% van de klanten van een bank die zich al heel lang een groen imago aanmeet blijkbaar wil dat het niet groener wordt. Nu kan het natuurlijk wel zijn dat die mensen het precies groen genoeg vonden :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi geweest!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANQ7qoAPH2Ncml5OdRYqyWPNh9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CmbEsD39UMClTLibQacHasoD.png?f=user_large

Ik wacht wel op een recovery-aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@Verwijderd en zelfs hier dat irritante + ding... wat je nog meer en duurdere pakketten wil laten afsluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik vind het nogal een verschil tussen een redesign waarbij je kort even moet wennen en een redesign waarbij functies ontbreken, niet werken, onlogische keuzes zijn gemaakt die totaal niet matchen met welke vorm van UI-designregels dan ook (knop doet hier dit, hier dat, maar geeft niet aan WAT ie doet). Een bankieren-app moet je veel doordachter uitbrengen dan: slecht getest, niet geluisterd naar feedback vanuit de beta, beroerde workflow. Dual-pin? Foetsie. Online kaart die ik had bevroren heractiveren zodat ik em kan gebruiken? Ding is nergens te zien. Dit is geen wennen, dit is gewoon niet goed genoeg om uit te brengen. Prima voor een notitie-app als ie ff niet lekker werkt, maar niet voor een app van een 'bank'.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:29:
Mooi geweest!

[Afbeelding]

Ik wacht wel op een recovery-aanbod.
Begrijp je, maar dat "kom terug"-aanbod zal er nooit komen :+ Ben wel benieuwd hoeveel klanten ze dit gaat kosten. Na dat akkefietje met die beroerde communicatie stonden veel mensen al met 1 been buiten de deur dus tsja.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 18-06-2020 13:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Het is dat ik binnenkort nog een refund van KLM op mijn rekening krijg anders was deze V3 app de druppel geweest om mijn account te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrock schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:31:
@Verwijderd en zelfs hier dat irritante + ding... wat je nog meer en duurdere pakketten wil laten afsluiten.
De constante upselling is inderdaad irritant. Als € 8 per maand nog niet genoeg is om doorlopend je uitgaven automatisch in een spreadsheet te zetten, dan houdt het wel een beetje op, nog even afgezien van het gezeur over hoeveel geld, tijd en CO2 je bespaard hebt.

Daarnaast heb je van de bunq.me functie geen nut op Marktplaats (mensen vertrouwen het niet, ze betalen liever extra voor het systeem van Marktplaats) en dan is die € 500 extra maandelijkse omzet op mijn creditcard het gewoon niet waard. Dat gaat met Revolut, BNC10 en Curve Send ook prima.

Al met al kunnen bunq en ik op het moment prima zonder elkaar - so long and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Het laatste waar Bunq bij mij nog op kon scoren was de app, maar als ze die ook verpesten, dan zit ik er toch hard over na te denken om nu wel naar een andere bank over te stappen. Ik had gisteren de automatische update vast uitgezet. Zal eens kijken vanavond op de telefoon van mijn vriendin of het me bevalt (sorry schat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartmaniac
zonet toch de sprong gewaagd en android phone app geupdate naar V3 en oef, al bij al vind ik het nog meevallen al zie ik ook een paar dingen anders
De + onderaan op een ander plaats of kleiner.
De info bovenaan mag er ook uit (Geld, CO2 en Tijd bespaard

ik vreesde beetje voor dat instagram gedoe, maar vreemd genoeg vind ik er geen spoor van terug kan zijn want heb geen instagram account

al mijn online passen staan er in (las dat er veel waren die online passen misten?)
Klikken op het Totaal saldo krijg ik een chronologisch overzicht over al de rekeningen heen

wat nieuw lijkt te zijn is Bonnetjes matchen . Klopt het dat dit vroeger enkel voor business beschikbaar was en nu ook voor premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bartmaniac schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:29:
ik vreesde beetje voor dat instagram gedoe, maar vreemd genoeg vind ik er geen spoor van terug kan zijn want heb geen instagram account
Het woord 'instagram' zal je nergens zien staan, maar waar het dus over gaat is de 'Us' tab. Dat is letterlijk een Instagram feed met posts van het bunq account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
bartmaniac schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:29:
wat nieuw lijkt te zijn is Bonnetjes matchen . Klopt het dat dit vroeger enkel voor business beschikbaar was en nu ook voor premium?
Volgens de site is bonnetjes matchen ook beschikbaar bij Supergreen. Niet alleen bij een Business abo.

[ Voor 42% gewijzigd door Delay op 18-06-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
zopas even een korte test gedaan met een 5 tal verschillende facturen (met telkens totaal andere layout) en ben positief verrast hoe goed hij de gegevens terugvindt 1 x vond hij de naam niet maar wel altijd factuurnr bedrag en rek nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Het woord 'instagram' zal je nergens zien staan, maar waar het dus over gaat is de 'Us' tab. Dat is letterlijk een Instagram feed met posts van het bunq account.
goh dan klik ik gewoonweg niet op de 'Van Ons" tab

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bartmaniac schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:42:
[...]
goh dan klik ik gewoonweg niet op de 'Van Ons" tab
Ja, dan klik je er gewoonweg niet op. Maakt helemaal niet uit dat het prominent in beeld is :P

Wat op dezelfde plek in V2 stond was 'Events'. Een totaaloverzicht van acties en betalingen over al je subaccounts. Dat is nu helemaal weg, en heeft plaats gemaakt voor deze instagram feed.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:44:
Ja, dan klik je er gewoonweg niet op.

Wat op dezelfde plek in V2 stond was 'Events'. Een totaaloverzicht van acties en betalingen over al je subaccounts. Dat is nu helemaal weg, en heeft plaats gemaakt voor de instagram feed.
Het overzicht van alle transacties van alle accounts zit nu onder de "Totaal" tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zie geen "Totaal" tegel.
Pagina: 1 ... 72 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"