Worden er op al je 25(!) rekeningen automatische incasso's afgeschreven? De overstapservice zorgt er alleen voor dat je automatische incasso's worden overgezet voor 13 maanden, en tegelijkertijd er een bericht gaat indien incassanten nog van je oude rekeningnummer afschrijven.roelwillems schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
Ik vraag me ook af of er problemen van komen. In principe zit er op de bunq rekening nu geen overstapservice (lang geleden wel gebruikt voor de overstap naar bunq, maar dat is afgelopen).
Twijfel op twee punten:
1. bunq (25 IBAN's) -> overstapservice -> ABN (1 IBAN).
Voor wat ik uit heb kunnen vinden is de overstapservice op IBAN niveau en gaat het dus weinig zin hebben bij 25 IBAN's.
2. bunq Premium met overstapservice -> Travelcard omzetten
Dit moet op zich prima lukken... maar vraag me af of je dan nog geld naar de Travelcard kan storten of dat dit geld dan telkens door de overstapservices weer naar ABN wordt door gezet.
Kan het natuurlijk ook handmatig doen, is ook weer niet zo enorm veel werk. Alleen voor (onverwachte) bijschrijvingen is het wel erg handig. Helaas komen onverwachte bijschrijvingen ook weer niet super vaak voor
@Zr40 dank voor de toelichting!
Eerder wel gemerkt (van KNAB naar bunq met overstapservice) dat een gewone overschrijving terug van bunq naar KNAB gewoon wordt teruggestort naar bunq door de overstapservice.
Ik ga er dus vanuit dat "Overboeking van je nieuwe ABN rekening naar bunq: komt bij bunq aan" wordt teruggestort naar ANB als de Travelcard IBAN in de overstapservice valt.
Eerder wel gemerkt (van KNAB naar bunq met overstapservice) dat een gewone overschrijving terug van bunq naar KNAB gewoon wordt teruggestort naar bunq door de overstapservice.
Ik ga er dus vanuit dat "Overboeking van je nieuwe ABN rekening naar bunq: komt bij bunq aan" wordt teruggestort naar ANB als de Travelcard IBAN in de overstapservice valt.
+/- 9 zitten automatisch incasso's (ik heb de rekeningen vooral gebruikt voor budgetpotjes) bijschrijvingen komen 99% van de gevallen op twee IBAN's binnen.TereZz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:28:
[...]
Worden er op al je 25(!) rekeningen automatische incasso's afgeschreven? De overstapservice zorgt er alleen voor dat je automatische incasso's worden overgezet voor 13 maanden, en tegelijkertijd er een bericht gaat indien incassanten nog van je oude rekeningnummer afschrijven.
[ Voor 44% gewijzigd door roelwillems op 11-06-2020 10:32 ]
Als deze overschrijving van een andere bunq rekening afkomstig is dan diegene die je hebt ingevuld bij de overstapservice dan klopt dat.roelwillems schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:29:
Zitten daar (maandelijkse) kosten aan verbonden voor het gratis abonnement van Revolut met een maestro kaart?falconxp schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:15:
[...]
Voordeel is dat je bij Revolut een Maestro kaart met Apple pay kan krijgen. Dit mis je bij de andere. N26 heeft wel een maestro kaart maar zonder Apple Pay. Dat zit alleen op hun debit mastercard. Gebruik daarom nu Revolut i.p.v. Bunq en N26 voor mijn dagelijkse boodschappen.
Free plan is zoals de naam al zegt free. Geen maandelijkse kosten dus, enkel eenmalig de kosten voor een pas dacht ik.goodfella schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:13:
[...]
Zitten daar (maandelijkse) kosten aan verbonden voor het gratis abonnement van Revolut met een maestro kaart?
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Bunq heeft net een update uitgebracht, de app werkt nu wel op Android 11Frikandel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:38:
Voor mensen die graag de nieuwe Android 11 beta willen testen met Bunq zou ik nog even wachten. De app crasht gelijk na het openen op Android 11.
Wat gebeurd er als je je account hebt opgeheven, en de belastingdienst daarna een flink bedrag erop stort?
Ik had bij de belastingdienst reeds mijn IBAN gewijzigd naar MoneYou, maar kreeg een week geleden een rare brief van de Belastingdienst dat ze niet konden verifiëren of dat rekeningnummer wel van mij was. Of ik een afschrift kon sturen.
Nu vandaag bevestiging dat het in orde is. Maar inmiddels heeft mijn vriendin maandag haar teruggave gehad en ik nog niet. Terwijl we samen aangifte doen.
Dus nu maak ik me grote zorgen dat ik die schurkenbende een brief moet gaan schrijven
Ik had bij de belastingdienst reeds mijn IBAN gewijzigd naar MoneYou, maar kreeg een week geleden een rare brief van de Belastingdienst dat ze niet konden verifiëren of dat rekeningnummer wel van mij was. Of ik een afschrift kon sturen.
Nu vandaag bevestiging dat het in orde is. Maar inmiddels heeft mijn vriendin maandag haar teruggave gehad en ik nog niet. Terwijl we samen aangifte doen.
Dus nu maak ik me grote zorgen dat ik die schurkenbende een brief moet gaan schrijven
Als het mis gaat, dan krijg je vanzelf een brief van de Belastingdienst. Geloof mij maar, bedragen waarvan ze op papier hebben gezet dat jij ze uitbetaald krijgt willen ze ook daadwerkelijk kunnen uitbetalen aan jou. Lukt het om welke reden dan ook niet, dan krijg je dat te horen.
Ik was vooral bang dat Bunq nu mijn geld heeft en mij kan dwingen weer klant te worden om erbij te kunnen komen..Zr40 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:28:
Als het mis gaat, dan krijg je vanzelf een brief van de Belastingdienst. Geloof mij maar, bedragen waarvan ze op papier hebben gezet dat jij ze uitbetaald krijgt willen ze ook daadwerkelijk kunnen uitbetalen aan jou. Lukt het om welke reden dan ook niet, dan krijg je dat te horen.
Als je account is opgeheven dan wordt het geld gewoon weer terug gestort naar de afzender. Een bank kan je niet dwingen om klant te worden.Jazco2nd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:38:
Ik was vooral bang dat Bunq nu mijn geld heeft en mij kan dwingen weer klant te worden om erbij te kunnen komen..
Ik doe ook altijd met mijn partner samen aangifte en we krijgen soms de brieven van de belasting pas weken na elkaar.
Volgens mij was de maestro pas gratis. Voor de Visa heb ik wel geld betaald.goodfella schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:13:
[...]
Zitten daar (maandelijkse) kosten aan verbonden voor het gratis abonnement van Revolut met een maestro kaart?
Verwijderd
Toen je je rekening wijziging hebt aangevraagd, kon je opgeven of ze in tussentijd je oude rekening mochten gebruiken of dat ze betalingen moesten opschorten tot je nieuwe rekening geverifieerd was. Wat heb je daar ingevuld? En anders even bellen, want je kan die instellen telefonisch laten wijzigen.Jazco2nd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:38:
[...]
Ik was vooral bang dat Bunq nu mijn geld heeft en mij kan dwingen weer klant te worden om erbij te kunnen komen..
Bij ons kwamen de bedragen ook weken na elkaar ondanks samen aangifte gedaan te hebben.
Ik heb wat andere banken onderzocht, oa ASN wat mijn vrouw gebruikt. Al snel heb je vragen als "hoe bestel j een kaart dan? Aan welke rekening hangt die dan? Hoe zie je dat dan? Hoe maak je een nieuwe rekening?"
En dan is het antwoord dat het of niet kan of je moet naar de website, naar de website!? Alsof je een soort beest bent, een middeleeuwse boer. Ik kan er gewoon bijna niet bij met mijn verstand. Bijna al deze punten gelden voor bijna alle oude banken. Bizar eigenlijk.
Jammer dat ze hun uitzonderlijke positie (ik kan al mijn bank gerelateerde zaken snel regelen met het apparaat in mn broekzak) zo gaan verspelen als ze V3 uitbrengen met verplicht eerst naar bomen en bespaarde minuten kijken voor je wat nuttigs kan gaan doen, maar ik vrees dat weer wennen aan een andere bank ook een grote opgave gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het allemaal eerst nog moet zien voor ik overstappen overweeg. Of er moet een andere mobile first bank komen die zich op privacy richt en vergelijkbare functies heeft.
En dan is het antwoord dat het of niet kan of je moet naar de website, naar de website!? Alsof je een soort beest bent, een middeleeuwse boer. Ik kan er gewoon bijna niet bij met mijn verstand. Bijna al deze punten gelden voor bijna alle oude banken. Bizar eigenlijk.
Jammer dat ze hun uitzonderlijke positie (ik kan al mijn bank gerelateerde zaken snel regelen met het apparaat in mn broekzak) zo gaan verspelen als ze V3 uitbrengen met verplicht eerst naar bomen en bespaarde minuten kijken voor je wat nuttigs kan gaan doen, maar ik vrees dat weer wennen aan een andere bank ook een grote opgave gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het allemaal eerst nog moet zien voor ik overstappen overweeg. Of er moet een andere mobile first bank komen die zich op privacy richt en vergelijkbare functies heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door teek2 op 12-06-2020 13:24 ]
Dat vind ik eigenlijk best netjes. Probeer Triodos eens, Daar moet je voor iedere wijziging een formulier downloaden, uitprinten, invullen en via de post versturen.teek2 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:21:
Ik heb wat andere banken onderzocht, oa ASN wat mijn vrouw gebruikt. Al snel heb je vragen als "hoe bestel j een kaart dan? Aan welke rekening hangt die dan? Hoe zie je dat dan? Hoe maak je een nieuwe rekening?"
Ok, ik dacht Triodos is misschien een optie, maar nee dus.mcDavid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:47:
[...]
Dat vind ik eigenlijk best netjes. Probeer Triodos eens, Daar moet je voor iedere wijziging een formulier downloaden, uitprinten, invullen en via de post versturen.
Veel banken (en Triodos dus ook) gaan er van uit dat je met 1 bankrekening wel genoeg hebt en dat je daar zelden wat aan wil wijzigen.teek2 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:56:
Ok, ik dacht Triodos is misschien een optie, maar nee dus.
Idd, en veelal wordt er zelfs niet over nagedacht dat mensen misschien wel eens van bank zouden willen wisselen. De norm is helaas nog steeds dat je je hele leven doet met de bankrekening die je ouders ooit voor je geopend hebben.JeroenE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Veel banken (en Triodos dus ook) gaan er van uit dat je met 1 bankrekening wel genoeg hebt en dat je daar zelden wat aan wil wijzigen.
Voor mij was de trage ontwikkeling van moderne betaalmethodes juist dé reden om over te stappen van triodos naar bunq. Heb de frustraties wel vaker gedeeld in dit topic geloof ik
Overigens heb ik ook de ASN bank app, en die is ook best goed. Heb er alleen spaarrekeningen dus geen idee hoe het zit met betalen e.d. maar je kunt ook heel makkelijk je rekeningen beheren, namen veranderen, saldoverloop zien, etc.
Soms maakt dat wel uit. Bijvoorbeeld bij KNAB moet je soms toch op de website zijn. Daar kan je op een PC op inloggen door de code te scannen met je telefoon. Maar op je telefoon zelf kan je niet inloggen op de website (want je kan met je camera niet je eigen scherm scannen).mcDavid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:26:
Of dat nou via een app is of via een website is me om het even maar formulieren via de post versturen is me wel echt een brug te ver.
Of bij de ASN als je met iDeal wil betalen kan je ook een code scannen in de app. Maar je kan alleen scannen als je nog niet bent ingelogd in de app! De eerste keer heb ik daar best lang over gedaan om achter te komen

Zulk soort eigenaardigheden blijven mij vreemd voorkomen.
Ik kan in de ASN app (als ik ingelogd ben) gewoon op het plusje klikken en dan een qr-code scannen? Had het nog niet eerder geprobeerd omdat ik toch geen ideal ermee kan/wil betalen, maar zojuist ingelogd op de website en dat ging prima.JeroenE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:34:
[...]
Of bij de ASN als je met iDeal wil betalen kan je ook een code scannen in de app. Maar je kan alleen scannen als je nog niet bent ingelogd in de app! De eerste keer heb ik daar best lang over gedaan om achter te komen
Aha, dat wist ik dus ook niet. Ik heb nog nooit op dat plusje geklikt, ik was op zoek naar het qr-scan logo in alle menu's die ik kon vinden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die + was om een rekening toe te voegen (je start immers in het rekening overzicht) .mcDavid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:03:
Ik kan in de ASN app (als ik ingelogd ben) gewoon op het plusje klikken en dan een qr-code scannen?
Heeft bunq daar dit idee van het plus menu ook vandaan? Bij ASN lijkt het mij ook een nutteloos menu (behalve QR-scannen dan) omdat voor overboeken al een keuze is in het menu onderop en in mijn scherm staat ook al de optie "betaalverzoek" waarna je op een plus in de rechterbovenhoek kan klikken om er 1 toe te voegen. Dat is net zo snel als de plus linksonder en dan betaalverzoek.
Meerdere apps gebruiken een + menu om extra functies weg te werken, maar bij de ene app wat beter dan de ander. Heeft er ook mee te maken dat je duim dichter bij de onderkant van je scherm zit, dan een menu-knop bovenin het scherm.JeroenE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Aha, dat wist ik dus ook niet. Ik heb nog nooit op dat plusje geklikt, ik was op zoek naar het qr-scan logo in alle menu's die ik kon vinden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die + was om een rekening toe te voegen (je start immers in het rekening overzicht) .
Heeft bunq daar dit idee van het plus menu ook vandaan? Bij ASN lijkt het mij ook een nutteloos menu (behalve QR-scannen dan) omdat voor overboeken al een keuze is in het menu onderop en in mijn scherm staat ook al de optie "betaalverzoek" waarna je op een plus in de rechterbovenhoek kan klikken om er 1 toe te voegen. Dat is net zo snel als de plus linksonder en dan betaalverzoek.
EDIT:
Al snap ik de gedachte achter de + knop bij bunq niet echt. Screenshot hieronder toont de functies achter de + knop op je overzicht.
Wat ik graag had willen zien:
- Betaling doen
- Request doen
- Extra rekening
Wat ik niet had willen zien:
- Travel Card (die heb ik al, waarom alsnog tonen?)
- Premium account (heb ik al, waarom alsnog tonen?)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqyKFSyHpaMHfxaYH8me28DG.jpg?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door UnitedJunk op 12-06-2020 16:49 ]
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Dat laatste kan je natuurlijk ook gewoon oplossen door het (of een) menu onderin te maken. Dat heeft bunq notabene zelf ook. Dat ze het nu gebruiken als "verander van pagina" wil niet zeggen dat ze daar geen acties kunnen maken.UnitedJunk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:39:
Meerdere apps gebruiken een + menu om extra functies weg te werken, maar bij de ene app wat beter dan de ander. Heeft er ook mee te maken dat je duim dichter bij de onderkant van je scherm zit, dan een menu-knop bovenin het scherm.
Er zijn wel meer apps die onderin juist de keuzes hebben staan, maar die + als menu heb ik volgens mij nergens (nouja, bij de ASN dus wel, al wist ik niet dat het een menu was).
Er zijn wel apps die rond die plek een icoontje hebben, maar die heeft dan maar 1 functie. Bijvoorbeeld Telegram, Signal, Whatsapp (en vast veel meer message apps) hebben daar een icoontje om een nieuw bericht te schrijven. Mijn kalender app heeft daar een icoontje om een nieuwe afspraak toe te voegen. Waze heeft daar een icoontje om meldingen te kunnen doen. Dat opent wel soort van een schermvullend menu (waar je ook weer eerst diverse keuzes moet maken, heel handig hebben ze dat helemaal niet opgelost).
Misschien zijn mijn apps nog niet hip genoeg
Als je een rekening in het overzicht “haptic touch” op iOS krijg je ook de pay/request optie te zien.
Al zou het onder de “bunq” knop in het overzicht ook nog steeds handig zijn om te hebben.
Al zou het onder de “bunq” knop in het overzicht ook nog steeds handig zijn om te hebben.
Zojuist van bunq een mailtje gekregen dat de overstapservice naar ABN is bevestigd, nog voordat ik het van ABN zelf heb gehoord. Dat doen ze dan wel weer netjes
Hebben jullie de app geupdate? Want de bunq app op de iPhone moet automatisch updaten, echter heb ik nog geen nieuwe versie gezien.
Mis ik iets?
Trouwens, de bomen komen mij bijna de strot uit om het maar even grof te zeggen. Laat mij gewoon blij met bunq zijn en het gebruiken zoals het nu is.
Bomen zijn prima, maar voor het bomen-abonnement wil ik mij graag uitschrijven.
Mag deze optie erin bunq?
Mis ik iets?
Trouwens, de bomen komen mij bijna de strot uit om het maar even grof te zeggen. Laat mij gewoon blij met bunq zijn en het gebruiken zoals het nu is.
Bomen zijn prima, maar voor het bomen-abonnement wil ik mij graag uitschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Martine op 14-06-2020 17:06 ]
Bedoel je de nieuwe app? Die is alleen in Public Beta voor een groep gebruikers.Martine schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Hebben jullie de app geupdate? Want de bunq app op de iPhone moet automatisch updaten, echter heb ik nog geen nieuwe versie gezien.
Mis ik iets?
Die bedoelde ik ja. Ohhh, daar moet ik mij voor inschrijven. Neeh, de nieuwe versie komt dan vanzelf bij mij. Bedankt!
En ik gok dat deze nog wel even in beta blijft, wat een ramp is de app momenteel zeg. Veel functionaliteit die in V2 aanwezig was ontbreekt of werkt maar gedeeltelijk in V3. (bron: ik zit in de beta test groep)Delay schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:06:
[...]
Bedoel je de nieuwe app? Die is alleen in Public Beta voor een groep gebruikers.
Moet wel zeggen, kudos dat ze met een "public" beta bezig zijn, nu maar hopen dat ze wat met de feedback doen.
[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 14-06-2020 17:25 ]
Best een goed idee. Als je geen rente wilt ontvangen omdat het van je geloof niet mag, waarom zou je dan niet zelf mogen kiezen of je wel of geen bomen wil planten. Je zou kunnen zeggen dat dat greenwashing is en dus tegen je principes.Martine schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Mis ik iets?![]()
Trouwens, de bomen komen mij bijna de strot uit om het maar even grof te zeggen. Laat mij gewoon blij met bunq zijn en het gebruiken zoals het nu is.![]()
Bomen zijn prima, maar voor het bomen-abonnement wil ik mij graag uitschrijven.Mag deze optie erin bunq?
Je kan kiezen of je geen bomen wil planten. Zo lang je geen (Super)Green abonnement of betaalkaart hebt plant je geen enkele boom.Dennisweb schreef op maandag 15 juni 2020 @ 00:50:
Best een goed idee. Als je geen rente wilt ontvangen omdat het van je geloof niet mag, waarom zou je dan niet zelf mogen kiezen of je wel of geen bomen wil planten.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan niet overal en nergens te voorschijn komt, maar de renteteksten en instellingen etc zitten ook nog in de app als je kiest om geen rente te ontvangen.
bomen zitten alleen in SuperGreen he, niet in het 'noromale' Premium. Dus als je die hebt krijg je geen bomen.Martine schreef op Sunday 14 June 2020 @ 17:05:
Mis ik iets?![]()
Trouwens, de bomen komen mij bijna de strot uit om het maar even grof te zeggen. Laat mij gewoon blij met bunq zijn en het gebruiken zoals het nu is.![]()
Bomen zijn prima, maar voor het bomen-abonnement wil ik mij graag uitschrijven.Mag deze optie erin bunq?
Neeh, gekkies.
Ik bedoel; ik wil geen reclame, mail en andere zooi meer krijgen om mij aan op te dringen om bomen te planten, supergreen abonnenementen af te sluiten en andere bomen zooi. Ga weg met je boom.
Ik wil gewoon bunq, zonder lastig te gevallen te worden met bomen. Bomen zijn prima, maar niet bij mij en al helemaal niet in mijn bank app.
Ik wil gewoon bunq, zonder lastig te gevallen te worden met bomen. Bomen zijn prima, maar niet bij mij en al helemaal niet in mijn bank app.
Eh..dan zet je die reclame mailtjes uit in de bunq app?Martine schreef op Monday 15 June 2020 @ 09:51:
Neeh, gekkies.Ik bedoel; ik wil geen reclame, mail en andere zooi meer krijgen om mij aan op te dringen om bomen te planten, supergreen abonnenementen af te sluiten en andere bomen zooi. Ga weg met je boom.
![]()
Je bedoelt de setting waarmee je alle belangrijke bunq updates uitschakelt? Dan had je ook updates zoals het afschaffen van free/more/promo/joint gemist in april.
Ik weet niet precies waar welke mails precies onder vallen, maar dat zou natuurlijk kunnen.Zr40 schreef op Monday 15 June 2020 @ 10:19:
Je bedoelt de setting waarmee je alle belangrijke bunq updates uitschakelt? Dan had je ook updates zoals het afschaffen van free/more/promo/joint gemist in april.
Dat is ook deel van het probleem. Valt dit onder 'Updates from bunq'? Of 'Helpful Tips'? Of een andere setting? Of was deze specifieke push notification helemaal niet uit te schakelen? En welke weldegelijk nuttige push notifications ga je missen als je het uit zet? Aan de setting zelf kan je het niet herkennen.
Daarnaast is de lijst van notification settings over de tijd ook gegroeid, en alle nieuwe settings staan standaard aan.
Daarnaast is de lijst van notification settings over de tijd ook gegroeid, en alle nieuwe settings staan standaard aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 15-06-2020 10:27 ]
Gelukkig groeit die lijst. Je wilt bepaalde zaken aan laten staan en andere zaken uit kunnen zetten. Kan niet voldoende onderscheid gemaakt worden tussen de 'verschillende soorten communicatie' mails etc.Zr40 schreef op Monday 15 June 2020 @ 10:26:
Dat is ook deel van het probleem. Valt dit onder 'Updates from bunq'? Of 'Helpful Tips'? Of een andere setting? Of is het helemaal niet afhankelijk van een setting? En welke weldegelijk nuttige push notifications ga je missen als je het uit zet? Aan de setting zelf kan je het niet herkennen.
Zo te zien gaat hij snel gereleased worden. Net een mail gehad. Als ze het echt zo houden ga ik ook weg bij Bunq. De interface vond ik de absolute usp.bluewalk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:25:
[...]
En ik gok dat deze nog wel even in beta blijft, wat een ramp is de app momenteel zeg. Veel functionaliteit die in V2 aanwezig was ontbreekt of werkt maar gedeeltelijk in V3. (bron: ik zit in de beta test groep)
Moet wel zeggen, kudos dat ze met een "public" beta bezig zijn, nu maar hopen dat ze wat met de feedback doen.
Btw, Ali op together vanmorgen:
I think a large part of it also stems from us being very busy doing the right thing with a small team. And whilst doing so often being interrupted by a small, loud, crowd here on together, that doesn't necessarily represent our user-base in any shape or form. I've seen Together evolve from a platform where many different users felt involved and shared thoughts, to a platform that has been hijacked by a group of people not open to any other perspective than their own. That greatly saddens me, because it leaves out the vast majority of our users, not feeling comfortable anymore to post anything. Afraid that the same 10 or so people will always jump on their topic with reactions you can predict.
Anyways I'm happy it's cleared up now.
https://together.bunq.com...g-to-hint-no-fb-servers/9
I think a large part of it also stems from us being very busy doing the right thing with a small team. And whilst doing so often being interrupted by a small, loud, crowd here on together, that doesn't necessarily represent our user-base in any shape or form. I've seen Together evolve from a platform where many different users felt involved and shared thoughts, to a platform that has been hijacked by a group of people not open to any other perspective than their own. That greatly saddens me, because it leaves out the vast majority of our users, not feeling comfortable anymore to post anything. Afraid that the same 10 or so people will always jump on their topic with reactions you can predict.
[ Voor 6% gewijzigd door AlexFL op 15-06-2020 17:31 ]
Verwijderd
Kortom Ali doet hetgeen wat hij wil en de klanten die het niet zien zitten kunnen elders een bank zoeken.AlexFL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:30:
Iets wat weer laat zien waarom Bunq het niet za winnen van N26 en Revolut.
Niet ontvangen. (Welke instelling zou dit hebben uitgeschakeld? Toch niet dezelfde als waarmee de reclame push notifications uitgezet kunnen worden?d0s schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:27:
[...]
Zo te zien gaat hij snel gereleased worden. Net een mail gehad. Als ze het echt zo houden ga ik ook weg bij Bunq. De interface vond ik de absolute usp.
Over een paar weken, na ingang overstapservice, ben ik echt weg, maar ik ga in ieder geval objectief kijken naar V3 wanneer die verschijnt in de app store updates.
Het is vrij pijnlijk dat Ali het ziet alsof het forum gekaapt is door de negatievelingen... Uhmm, nee vriend, de meerderheid is gewoon not amused met de fratsen van het laatste half jaar. En de rest, die keek sowieso al nooit op together.
Please ING koop die tent voordat we allemaal vertrokken zijn.
Please ING koop die tent voordat we allemaal vertrokken zijn.
@AlexFL Het zou Ali sieren als hij geen threads verbergt, maar inhoudelijk reageert. Om die Instagram feed even als voorbeeld te nemen - als het altijd al de bedoeling was dat het via bunq zou lopen, dan kon dat een week geleden toch ook al beloofd worden? Dan neem je op de juiste manier een specifiek item aan negatieve feedback weg.
Nb. voor mij maakt het niet uit of een Instagram feed via bunq's servers of via Facebook of bij wijze van spreken via China loopt; ik wil het überhaupt niet zien. En nu het via de servers van bunq loopt kan ik het ook niet eens via DNS blokkeren.
Nb. voor mij maakt het niet uit of een Instagram feed via bunq's servers of via Facebook of bij wijze van spreken via China loopt; ik wil het überhaupt niet zien. En nu het via de servers van bunq loopt kan ik het ook niet eens via DNS blokkeren.
[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 15-06-2020 19:39 ]
Misschien is het on-topic. Vandaag heb ik mail van TransIP ontvangen als de prijzen per 15 juli van de hosting en email-only pakketten respectievelijk met 33% en 24% omhoog gaan.
1 april gingen de .nl, .com 6% omhoog, de .eu 4% erbij.
Worden de winsten van dit bedrijf allemaal in bunq gestoken? Want dan betaal ik, en indirect mijn klanten mee om bunq overeind te houden. Tot grote vreugde van mij natuurlijk, want het werkt allemaal super!
Zojuist zou ik bij de Rabobank inloggen op mijn computertje (mac, safari browser), kan ik niet meer inloggen met een 5-cijferige code. Blijkt als ik dat iedere 3 maanden opnieuw moet instellen. Dat soort dingen komen je toch de strot uit?! Wéér instellen met de rabo-scanner.
Misschien kan ik een cookie hacken, want zo onozel zijn ze misschien bij de rabobank dan wel weer. Althans daar zie ik ze voor aan. Niet serverside de login blokkeren, maar domweg een cookie client-side laten verlopen.
Enfin; GO, bunq, go!
Eventueel met hulp van TransIP
Worden de winsten van dit bedrijf allemaal in bunq gestoken? Want dan betaal ik, en indirect mijn klanten mee om bunq overeind te houden. Tot grote vreugde van mij natuurlijk, want het werkt allemaal super!
Zojuist zou ik bij de Rabobank inloggen op mijn computertje (mac, safari browser), kan ik niet meer inloggen met een 5-cijferige code. Blijkt als ik dat iedere 3 maanden opnieuw moet instellen. Dat soort dingen komen je toch de strot uit?! Wéér instellen met de rabo-scanner.

Misschien kan ik een cookie hacken, want zo onozel zijn ze misschien bij de rabobank dan wel weer. Althans daar zie ik ze voor aan. Niet serverside de login blokkeren, maar domweg een cookie client-side laten verlopen.
Enfin; GO, bunq, go!

Verwijderd
Het taalgebruik in het bericht hierboven deed mij onmiddellijk denken aan Comical Ali - en dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer.
De dialoog lijkt helemaal weg, behalve als je ja en amen zegt.
Ik wil nu eigenlijk wel weg bij Bunq, maar ik heb nog geen goed alternatief gevonden die alles levert dat Bunq op dit moment levert.
Nee dat is niet waar. Ik heb alle spam uit staan (natuurlijke reactie van mij bij alle bedrijven/diensten) en ik kreeg mooi een mail met de mededeling dat mijn free account stopte. Dat moet ook want dat is een wijziging van de contractvoorwaarden en daarvan moet je verwittigd worden.Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:19:
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Misschien staat hier iets voor je bij: Het grote gratis bankentopicSpicyRamen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:45:
Ik wil nu eigenlijk wel weg bij Bunq, maar ik heb nog geen goed alternatief gevonden die alles levert dat Bunq op dit moment levert.
Zou echt top zijn als er een nieuwe fintech zou komen zoals N26 of Revolut maar dan vanuit Nederland opgezet. Met NL Iban, iDeal support en hopelijk veel technische ontwikkelingen zoals bij Bunq.SpicyRamen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:45:
Dan wil je dus nog helemaal niet weg bij bunq. Je bent verslaafd aan bunq en de opties waarvan je denkt / vindt dat je ze nodig hebt.SpicyRamen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:45:
Als je echt weg wilt bij bunq, dan is dat helemaal geen probleem. Maak een lijstje van wat je zou missen en zet die op volgorde van belangrijkheid. Kijk welke bank het meest bij je wensen in de buurt komt en voila, je bent van bunq af.
Nu klink je als een verstokt roker die steeds weer zegt te willen stoppen, maar het lukt nooit. Reden is meestal dat ze niet achter hun eigen beslissing om te stoppen staan. Als je echt wilt stoppen, neem je het gemis voor lief.
Zo ook met andere zaken. Er is keuze genoeg. Als je echt weg wilt, dan is een gemis van een aantal zaken ook helemaal niet de drempel die je hoeft te nemen.
Trust no one, expect the unexpected and be prepared!
En met een bankvergunning (die niet scheutig uitgegeven worden) en die wel daad bij woord blijft voeren en die wel de klanten van het eerste uur blijft respecteren...ZXRY schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:48:
[...]
Zou echt top zijn als er een nieuwe fintech zou komen zoals N26 of Revolut maar dan vanuit Nederland opgezet. Met NL Iban, iDeal support en hopelijk veel technische ontwikkelingen zoals bij Bunq.
Ik kan je alvast verklappen dat dit niet gaat lukken. Regels worden steeds strenger en de drang om geld te verdienen steeds groter. Ook de andere "gratis" (fintecht) banken zullen ergens moeten gaan verdienen anders zullen ze het niet redden. Tenzij ze je gegevens gaan verkopen, maar zitten we daar op te wachten?
Leuk, die mail over V3 van gisteren. Beetje vreemd dat ze aangeven dat hij binnen een aantal dagen uitkomt, maar ik overal lees dat de betatesters zwaar ontevreden zijn. Waarom dan die beta houden? Ik snap het niet.
Komt V3 trouwens als nieuwe app naast de V2 versie? Want dan ga ik even automatische updates uitzetten...
Komt V3 trouwens als nieuwe app naast de V2 versie? Want dan ga ik even automatische updates uitzetten...
PSN: Sluuz
@Sluuz Ik denk dat je het antwoord hier kan lezen: AlexFL in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Het zal vast nog wel even naast elkaar kunnen werken; niet iedereen update tegelijkertijd. natuurlijk.
Hoe lang het naast elkaar kan blijven bestaan weet ik niet, dat ligt er ook aan of bunq dat wil afdwingen of niet. Soms post er wel eens iemand op Together dat iets niet goed werkt en dan blijken ze al een half jaar geen update gedaan te hebben ofzoiets. Dat zijn wel dingen waar je dan rekening mee moet houden.
Het zal vast nog wel even naast elkaar kunnen werken; niet iedereen update tegelijkertijd. natuurlijk.
Hoe lang het naast elkaar kan blijven bestaan weet ik niet, dat ligt er ook aan of bunq dat wil afdwingen of niet. Soms post er wel eens iemand op Together dat iets niet goed werkt en dan blijken ze al een half jaar geen update gedaan te hebben ofzoiets. Dat zijn wel dingen waar je dan rekening mee moet houden.
Het ligt er aan wat het doel van de betatest is, normaal gesproken is dat niet het ter discussie stellen van functionaliteit maar het zien of de functionaliteit onder alle omstandigheden goed werkt. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat bunq met een radicaal andere V3 app op de proppen komt.Sluuz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:22:
Leuk, die mail over V3 van gisteren. Beetje vreemd dat ze aangeven dat hij binnen een aantal dagen uitkomt, maar ik overal lees dat de betatesters zwaar ontevreden zijn. Waarom dan die beta houden? Ik snap het niet.
Ik meen ergens op Together te hebben gelezen dat V3 automatisch de huidige versie gaat vervangen. Hoe lang de V2 dan nog blijft werken zullen we zien, ik kan mij voorstellen dat ze iedereen gaan verplichten om te upgraden.
Vroeg of laat moeten we over, willen we ons geld beheren. Wellicht in het begin dat beide versies nog even werken, maar naar verloop van tijd wordt je geforceerd te updaten.Sluuz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:22:
Fixed itAlexFL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:30:
[...] I've seen Together evolve from a platform where many different users felt involved and shared thoughts, to a platform that has been hijacked by a group of people (bunq a.k.a. Ali, red.) not open to any other perspective than their own. [...]
Het extremisme komt wel lekker naar boven drijven. Vooral telkens de schuld bij anderen neerleggen en de negativiteit afdoen als "zure mensen die niet tegen verandering kunnen", want wat bunq doet is uiteraard alleen in positieve superlatieven te omschrijven. Dat spreekt voor zich. Zelfreflectie is dan ook overbodig.
#bunqclosedthistopic
Verwijderd
Denk zelf dat er 2 scenarios overblijvenFreakster86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Fixed it
Het extremisme komt wel lekker naar boven drijven. Vooral telkens de schuld bij anderen neerleggen en de negativiteit afdoen als "zure mensen die niet tegen verandering kunnen", want wat bunq doet is uiteraard alleen in positieve superlatieven te omschrijven. Dat spreekt voor zich. Zelfreflectie is dan ook overbodig.
#bunqclosedthistopic
1 Bunq zal steeds meer klanten zien vertrekken en gelet op de kosten die ze houden gaan de abonnementskosten hoger en hoger worden (de kleine groep die er van houd zal er toch wel voor betalen). Vraag is alleen hoelang dat goed kan gaan voor een bank.
2 Bunq gaat hun hele bank in de etalage zetten en hopen dat er kopers zijn die er genoeg voor neertellen zodat Ali zijn verliezen enigszins kan verzachten. Vraag is alleen welke banken er interesse in zouden hebben.
Het is duidelijk dat Ali in bizarroland leeft waar alles omgekeerd is. Ondanks dat negatieve feedback continu wordt verwijderd op Together, zijn zelfs de verstokte fans niet meer enthousiast en Ali ziet dat als een kaping. Als hij buiten de zelf gecreëerde echo chamber van Together zou durven kijken begaat hij waarschijnlijk een beroerte.AlexFL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:33:
Het is vrij pijnlijk dat Ali het ziet alsof het forum gekaapt is door de negatievelingen... Uhmm, nee vriend, de meerderheid is gewoon not amused met de fratsen van het laatste half jaar. En de rest, die keek sowieso al nooit op together.
Dit zou al zo veel goodwill kweken. Bij de prijsverhoging werd elke kritiek verwijderd. Dat genereert alleen maar frustratie en boosheid. Ali denkt dat als je je oren dichtstopt en regenboog emojis in elk bericht stopt het vanzelf beter wordt. Niet dus.Zr40 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:35:
@AlexFL Het zou Ali sieren als hij geen threads verbergt, maar inhoudelijk reageert.
Exact. En zelfs de die-hard fans die nog op Together zitten worden nu als negatievelingen weggezet omdat ze V3 niet als een vooruitgang zien.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:08:
Op reddit stond een verhaal van iemand met interne kennis, ongeverifieerd en een dag na plaatsing was er gebeld door mensen van Bunq, zijn er nieuwe regels bedacht en is het topic verwijderd. Nog wel terug te lezen hier: https://web.archive.org/w...e_look_on_whats_going_on/
Het zou kunnen dat het verzonnen is, maar het sluit wel enorm aan bij het beeld wat bij mij gevormd is over de afgelopen tijd.
Je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, ik maak mijzelf ook niet de illusie maar het zou wel leuk zijn. Het lijkt mij overigens wel interessant om te onderzoeken of zo'n verdienmodel mogelijk zou zijn. In Amerika zijn de meeste basis bankrekeningen gewoon gratis alleen betaal je absurd hoge kosten voor sommige functies. Zolang er genoeg mensen zijn die die hoge kosten ophoesten kan je de kosten dekken voor de klanten die je geen geld opleveren. Uiteraard is het bankklimaat in Amerika heel anders dus of het in de praktijk ook zo zou kunnen gaan is een ander verhaal.magician2000 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 02:13:
[...]
En met een bankvergunning (die niet scheutig uitgegeven worden) en die wel daad bij woord blijft voeren en die wel de klanten van het eerste uur blijft respecteren...
Ik kan je alvast verklappen dat dit niet gaat lukken. Regels worden steeds strenger en de drang om geld te verdienen steeds groter. Ook de andere "gratis" (fintecht) banken zullen ergens moeten gaan verdienen anders zullen ze het niet redden. Tenzij ze je gegevens gaan verkopen, maar zitten we daar op te wachten?
Zover ik weet zijn het bij N26 en Revolut overigens nu voornamelijk de mensen met de premium abonnementen die de kosten dekken. Zou goed kunnen dat dit op den duur niet houdbaar is maar zodra ze maandelijkse gebruikskosten gaan berekenen zeggen een hoop klanten waarschijnlijk op. Maar goed, ik dwaal te ver af van het topic.

Ja, ik snap dat je het fijn vind dat TransIP bijspringt als bunq user die tevreden is.Martine schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:06:
Misschien is het on-topic. Vandaag heb ik mail van TransIP ontvangen als de prijzen per 15 juli van de hosting en email-only pakketten respectievelijk met 33% en 24% omhoog gaan.![]()
Worden de winsten van dit bedrijf allemaal in bunq gestoken? Want dan betaal ik, en indirect mijn klanten mee om bunq overeind te houden. Tot grote vreugde van mij natuurlijk, want het werkt allemaal super!![]()
Zojuist zou ik bij de Rabobank inloggen op mijn computertje (mac, safari browser), kan ik niet meer inloggen met een 5-cijferige code. Blijkt als ik dat iedere 3 maanden opnieuw moet instellen. Dat soort dingen komen je toch de strot uit?! Wéér instellen met de rabo-scanner.![]()
![]()
Misschien kan ik een cookie hacken, want zo onozel zijn ze misschien bij de rabobank dan wel weer. Althans daar zie ik ze voor aan. Niet serverside de login blokkeren, maar domweg een cookie client-side laten verlopen.![]()
Enfin; GO, bunq, go!Eventueel met hulp van TransIP
Maar goed, dat ze 'hulp' van TransIP nodig hebben lijkt mij niet heel gezond voor een bank (maar misschien bekijk ik het verkeerd..)

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Alvast mijn excuses voor deze vraag, maar ik heb serieus moeite met het vinden van de juiste informatie wat betreft de veranderingen in versie 3 van de app. Ik ben enorm blij met Bunq, maar ook ik heb een bepaalde grens wat betreft privacy en hoe hiermee wordt omgegaan (of niet).
Wat houdt de Instagram integratie in waardoor de GDPR niet meer wordt nageleefd?
Ik lees ook wat negatieve ervaringen wat betreft prijsverhogingen en modding op Together, echter zijn dat zaken waar ik weinig last van heb.
Mis ik nog wat wat een negatieve invloed kan hebben op het gebruik van Bunq als primaire bank?
Wat houdt de Instagram integratie in waardoor de GDPR niet meer wordt nageleefd?
Ik lees ook wat negatieve ervaringen wat betreft prijsverhogingen en modding op Together, echter zijn dat zaken waar ik weinig last van heb.
Mis ik nog wat wat een negatieve invloed kan hebben op het gebruik van Bunq als primaire bank?
Is het niet zo dat ze een percentage van alle Mastercard betalingen ontvangen? In dat geval hebben ze aan mij al meer verdiend dan de maandelijkse kosten die een grootbank rekentZXRY schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:09:
Zover ik weet zijn het bij N26 en Revolut overigens nu voornamelijk de mensen met de premium abonnementen die de kosten dekken. Zou goed kunnen dat dit op den duur niet houdbaar is maar zodra ze maandelijkse gebruikskosten gaan berekenen zeggen een hoop klanten waarschijnlijk op.
Verder vind ik het wel opvallend dat de premium abonnementen overal redelijk aan de prijs zijn, terwijl je eigenlijk nooit abonnementen van rond de 2 euro per maand ziet. Het hoeft van mij niet allemaal helemaal gratis te zijn als een product super goed is, maar 8 euro per maand vind ik dan wel weer teveel van het goede.
Als je kijkt naar het jaarverslag over 2018, pagina 34, dan zie je dat kaartbetalingen in totaliteit geld kosten. Misschien brengen betalingen een bepaald percentage op wat de kosten verminderd, dat staat niet gespecificeerd, maar in totaal kost kaartgebruik dus geld.Bigf00t schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:50:
[...]
Is het niet zo dat ze een percentage van alle Mastercard betalingen ontvangen? In dat geval hebben ze aan mij al meer verdiend dan de maandelijkse kosten die een grootbank rekent
Nouja, die zie je wel: traditionele banken. Die zitten precies op dit prijspunt.Verder vind ik het wel opvallend dat de premium abonnementen overal redelijk aan de prijs zijn, terwijl je eigenlijk nooit abonnementen van rond de 2 euro per maand ziet. Het hoeft van mij niet allemaal helemaal gratis te zijn als een product super goed is, maar 8 euro per maand vind ik dan wel weer teveel van het goede.
Voor de niet-traditionele banken is een gratis prijsplan altijd een 'lokkertje' om je over te halen om het betaalde prijsplan te kiezen.
[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 16-06-2020 21:02 ]
Verwijderd
Daarvoor heb je Bunq SuperGreen als voorbeeld, 17euro per maand dacht ik?Zr40 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:01:
[...]
Als je kijkt naar het jaarverslag over 2018, pagina 34, dan zie je dat kaartbetalingen in totaliteit geld kosten. Misschien brengen betalingen een bepaald percentage op wat de kosten verminderd, dat staat niet gespecificeerd, maar in totaal kost kaartgebruik dus geld.
[...]
Nouja, die zie je wel: traditionele banken. Die zitten precies op dit prijspunt.
Voor de niet-traditionele banken is een gratis prijsplan altijd een 'lokkertje' om je over te halen om het betaalde prijsplan te kiezen.
Krijg je een metalen kaart zonder aankoopverzekering

Zelf denk ik dat als N26 of een Revolut een NL IBAN had en iDeal ondersteuning ze de kleinere banken in NL (KNAB, en Triodos bijv) zo kunnen wegspelen. Dat zal Bunq nooit lukken, tenzij een ING of Rabobank het overneemt en inlijft.
Kijk, ik vind metalen kaarten in het algemeen maar niks (om nog niet te spreken over verspilling van grondstoffenVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:25:
[...]
Daarvoor heb je Bunq SuperGreen als voorbeeld, 17euro per maand dacht ik?
Krijg je een metalen kaart zonder aankoopverzekering. Gemiste kans weer van Ali, N26 heeft dat dan wel goed geregeld maar heeft geen "credit" kaart maar volledige Debit.

Verwijderd
Naja het gaat niet eens om de metalen kaart maar meer de aankoopverzekering, Bunq bied namelijk geen aankoopverzekering maar een Verlengde Garantie. De reisverzekering die ze bieden bij N26 en Revolut kun je zelf los afnemen, maar aankoopverzekering helaas niet.Zr40 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Kijk, ik vind metalen kaarten in het algemeen maar niks (om nog niet te spreken over verspilling van grondstoffen), een aankoopverzekering via de betaalkaart grotendeels overbodig en SuperGreen ook veel te duur, maar bunq biedt weldegelijk een aankoopverzekering bij de metal card.
https://www.bunq.com/en/terms-mastercard-insurance zegt toch wat anders. Zie pagina 7.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:42:
[...]
Naja het gaat niet eens om de metalen kaart maar meer de aankoopverzekering, Bunq bied namelijk geen aankoopverzekering maar een Verlengde Garantie. De reisverzekering die ze bieden bij N26 en Revolut kun je zelf los afnemen, maar aankoopverzekering helaas niet.
Verwijderd
I stand corrected, wist niet dat ze dit hebben toegevoegd. (Mag ook wel voor 16,99)Zr40 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:53:
[...]
https://www.bunq.com/en/terms-mastercard-insurance zegt toch wat anders. Zie pagina 7.
Of denk Ali nu "wat bij bunq kan, kan ook bij TransIP"? Die laatste heeft een flink klantenbestand. 30% verhogen is nog altijd minder dan wat bij bunq gebeurd is. Er zullen klanten door vertrekken, maar zolang dat (ver) beneden de 30% blijft is er niets aan de hand.RSB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Ja, ik snap dat je het fijn vind dat TransIP bijspringt als bunq user die tevreden is.
Maar goed, dat ze 'hulp' van TransIP nodig hebben lijkt mij niet heel gezond voor een bank (maar misschien bekijk ik het verkeerd..)
Maar vergeet ook niet dat TransIP en Compbell ondertussen bij team.blue behoren. Het kan maar zo zijn dat het aanbod in de markt kleiner wordt door diverse overnames. Schaarste betekend dat de prijzen omhoog gaan. Ook kan het zomaar zijn dat prijzen eigenlijk aan de lage kant waren van vele hosters en dat dit met deze prijsstijging normaliseert.
Zou mooi zijn dat het wettelijk een verplichting wordt om te melden dat dit het geval is. Dan kun je namelijk kiezen om in de achtbaan te stappen wetende dat de rit kort kan zijn.Zr40 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:01:
[...]
Ik heb er geen problemen mee dat ze zeggen: "stap nu gratis in en maak samen met ons de start van dit avontuur. Later zullen we er een bedrag aan hangen, maar wanneer dat is weten we nog niet. In ieder geval niet de eerste 12 maanden voor de mensen die gratis instappen".
In een kort stukje weten mensen waaraan ze beginnen en ben je open en eerlijk. Vervolgens kun je, al luisterend naar je klanten, beoordelen wat ze er voor over hebben en hoe snel je kunt overgaan op een betaalmodel. Iets wat bunq eerst ook enigszins leek te doen, maar ja...
V3 is nog niet uit, het enige wat je kan zien is in de presentatie van update 14 (tenzij je beta tester bent).RnB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:47:
Alvast mijn excuses voor deze vraag, maar ik heb serieus moeite met het vinden van de juiste informatie wat betreft de veranderingen in versie 3 van de app. Ik ben enorm blij met Bunq, maar ook ik heb een bepaalde grens wat betreft privacy en hoe hiermee wordt omgegaan (of niet).
Ik wil bunq niet verdedigen want ik ben nog steeds van mening dat een instagram feed en die bomen (wanneer je geen SG member bent) geen f*ck met bankieren te maken hebben maar toch in de app verschijnen. Ze luisteren wel naar feedback (tot op zekere mate). Het GDPR gebeuren is afgewend; eerst werden afbeeldingen direct van de instagram CDN geladen maar nu geproxied via de bunq api.
Ja ze hebben die IG feed veranderd omdat dat moet vanwege privacy/gdpr.
Andere soort feedback, zoals dat ze überhaupt een social media feed inbouwen, of dat ze nutteloze stats tonen in de app, verwerpen ze steevast terwijl ze altijd beweren dat ze naar feedback luisteren.
Daar gaat het om, niet bugs en/of issues met eventuele juridische impact. Voor dat laatste zouden ze eigenlijk geen feedback voor moeten vragen, maar zelf laten uitzoeken door professionals.
Andere soort feedback, zoals dat ze überhaupt een social media feed inbouwen, of dat ze nutteloze stats tonen in de app, verwerpen ze steevast terwijl ze altijd beweren dat ze naar feedback luisteren.
Daar gaat het om, niet bugs en/of issues met eventuele juridische impact. Voor dat laatste zouden ze eigenlijk geen feedback voor moeten vragen, maar zelf laten uitzoeken door professionals.
Ali zou gewoon een tuincentrum moeten beginnen, kan ie lekker veel bomen verkopen. Ik snap niet waarom dat nu precies zo'n hot topic is dat het overal moet worden benoemd en getoond.
Stel nou dat ING in hun app zou gaan vermelden wat hun investering in Norilsk heeft opgeleverd, front and center. Uitgedrukt in tonnen nikkel en aantallen elektrische auto accus die daarmee worden gemaakt.
Stel nou dat ING in hun app zou gaan vermelden wat hun investering in Norilsk heeft opgeleverd, front and center. Uitgedrukt in tonnen nikkel en aantallen elektrische auto accus die daarmee worden gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 17-06-2020 13:04 ]
PSN: Sluuz
@Sluuz Het lijkt mij redelijk simpel: door de bomen zie je het bos prijskaartje niet meer.
Voor die 9 euro extra per maand kan je zelf veel meer bomen laten planten dan bunq namens jou doet op basis van je kaartuitgaven. Hoeveel de metalen kaart precies kost om te produceren weet ik niet, maar die kosten moeten al binnen een jaar terugverdiend zijn. Immers is de kaart inbegrepen indien je een jaar SuperGreen klant blijft. En in de volgende jaren hoeft de kaart niet opnieuw geproduceerd te worden. Een SuperGreen klant levert onder de streep dus meer op dan een Premium klant.
Dus, waarom zou je dan de bomen zo benadrukken en zelfs bomen-leaderboards opzetten? Omdat je meer SuperGreen klanten wil werven. En dus meer over houden onder de streep.
Voor die 9 euro extra per maand kan je zelf veel meer bomen laten planten dan bunq namens jou doet op basis van je kaartuitgaven. Hoeveel de metalen kaart precies kost om te produceren weet ik niet, maar die kosten moeten al binnen een jaar terugverdiend zijn. Immers is de kaart inbegrepen indien je een jaar SuperGreen klant blijft. En in de volgende jaren hoeft de kaart niet opnieuw geproduceerd te worden. Een SuperGreen klant levert onder de streep dus meer op dan een Premium klant.
Dus, waarom zou je dan de bomen zo benadrukken en zelfs bomen-leaderboards opzetten? Omdat je meer SuperGreen klanten wil werven. En dus meer over houden onder de streep.
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 13:17 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Tsja ik zou het niet eens zo slecht vinden als ING wat transparanter zou zijn in wat hun investeringen opleveren. Ook salaris van directeuren en "geheime" plannen om je banktransacties te gebruiken voor marketing doeleinde scoren ze op bunq nivo in duidelijkheid.Sluuz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:02:
Ali zou gewoon een tuincentrum moeten beginnen, kan ie lekker veel bomen verkopen. Ik snap niet waarom dat nu precies zo'n hot topic is dat het overal moet worden benoemd en getoond.
En vind het nog steeds een mooi streven van bunq dat ze "de rijke juppies" melken voor bomen ipv de "arme onwetende" met hoge fees voor rood staan wat je vaak pas achteraf door hebt.
Afgelopen tijd toch maar opnieuw gaan nadenken over welke functies ik echt belangrijk vind. Ik heb dus besloten toch maar bij ABN Amro te blijven en mijn studentenpakket om te zetten naar een "normaal" pakket. Ik was nog niet helemaal overgestapt naar bunq, dus ik hoefde niet veel aan te passen.
Heb nu de mogelijkheid voor zes betaalrekeningen en een echte creditcard voor €3,40 per maand. Dan maar geen contactloos betalen met mijn Android telefoon. Dual pin was op zich ook handig geweest, maar in de praktijk gebruik ik voornamelijk 1 rekening met mijn betaalpas.
Heb nu de mogelijkheid voor zes betaalrekeningen en een echte creditcard voor €3,40 per maand. Dan maar geen contactloos betalen met mijn Android telefoon. Dual pin was op zich ook handig geweest, maar in de praktijk gebruik ik voornamelijk 1 rekening met mijn betaalpas.
V3 staat live in de App Store.
Eerste indruk: Together is diep weggemoffeld, dat gaat niemand meer vinden dus dan ben je ook lekker snel van de kritiek af natuurlijk.
Op iPad mist split-screen, dat is een heel grote stap terug ten opzichte van de vorige versie.
Op de Instagram-feed staan alleen maar plaatjes met regenbogen... voegt ook heel veel toe.
De Plus-knop doet altijd wat anders, geen logica in te vinden.
Snel wegwezen daar, helaas zit ik nog vast aan de Overstapservice t/m januari... of ze moeten het een en ander ongedaan gaan maken.
Eerste indruk: Together is diep weggemoffeld, dat gaat niemand meer vinden dus dan ben je ook lekker snel van de kritiek af natuurlijk.
Op iPad mist split-screen, dat is een heel grote stap terug ten opzichte van de vorige versie.
Op de Instagram-feed staan alleen maar plaatjes met regenbogen... voegt ook heel veel toe.
Snel wegwezen daar, helaas zit ik nog vast aan de Overstapservice t/m januari... of ze moeten het een en ander ongedaan gaan maken.
Nou, dat zie je toch echt verkeerd. De Plus-knop laat je verkennen om lief te hebben. Ja, echt. Niet om je bankzaken te regelen.Donenzone schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:17:
V3 staat live in de App Store.
[..]
/f/image/DLpbA9ND7bmBApegubJKbJQv.png?f=fotoalbum_large)
Nog 9 dagen, dan gaat mijn overstapservice in. Eens kijken of ik 'Close Account' nog kan vinden in V3...Snel wegwezen daar, helaas zit ik nog vast aan de Overstapservice t/m januari... of ze moeten het een en ander ongedaan gaan maken.
edit: ik zie dat ze de feedback over de marketingpraat ook heel serieus hebben genomen.
Wat doet die vierde knop? Ik heb geen flauw idee.
/f/image/m0qrvCxhODOAw6xfPo4xH9G8.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 17:30 ]
Hmm een stille release. Zie nergens op socials een vermelding dat v3 gelanceerd is. Iemand per ongeluk op de release knop gedrukt in de App Store haha?
****AlexFL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:30:
Tijdelijk even weg gehaald
[ Voor 5% gewijzigd door Biersteker op 17-06-2020 17:47 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik pak vast popcorn en open de mentions naar bunq op Twitter:
https://twitter.com/searc...nl&src=typed_query&f=live
Begint al goed op gang te komen zie ik. Niet heel best.UnitedJunk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:50:

Android is morgen aan de beurt zie ik:
https://twitter.com/bunq/status/1273283644715655170
Mijn hemel, alleen maar zure mensen die niet tegen verandering kunnen en nu, na Together, ook Twitter proberen te kapen. Jammer, echt heel erg jammer dit.UnitedJunk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:50:
spoiler:
In de naam van insta 👫, de bomen 🌳, de heilige Ali 😇, amen 🙏🌈
In de naam van insta 👫, de bomen 🌳, de heilige Ali 😇, amen 🙏🌈
Apple was blijkbaar onverwacht vlot, had morgen moeten zijn. Update ook ajb niet mensen, de oude app is dikke prima, maar die nieuwe (iPad speelt slachtoffer) heeft nog veel werk nodig. Zal zo eens dat V3-feedbacktopic gaan aanvullen, net een 1-ster appreview ingevuld om anderen te waarschuwen ook..UnitedJunk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:34:
Hmm een stille release. Zie nergens op socials een vermelding dat v3 gelanceerd is. Iemand per ongeluk op de release knop gedrukt in de App Store haha?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik ben nog geen positieve reactie op Twitter tegengekomen, de mening hier lijkt dus redelijk overeenkomend met het grote publiek.
Mijn posts worden op Together ook met grote regelmaat weg-gemod. Staat gewoon constructieve feedback in en gewone vragen. Dit maakt mijn zeer ‘pissig’ als klant van het eerste uur. Altijd premium gehad en de Pack sinds die er is. Veel klanten aangebracht maar als je wat zegt in de Together wat niet in hun rijtje past halen ze het binnen minuten weg. China is in dit opzicht veel vrijer.
Ik ben dus ook niet van plan om naar V3 te gaan updaten. Nu Instagram er in zit. Ziet Instagram ook die GET verzoeken naar hun servers komen vanuit de bunq app. Mooi lijstje van ‘bunq’ gebruikers. Gaat dus mooi niet gebeuren. Plus die bomen moeten ze ook mee stoppen om door iedereen’s keel te duwen.
Ben zeer ontevreden & telleurgesteld; (merkbaar uiteraard)
We zullen zien of Ali uit z’n damphut komt en weer met beide voetjes op de grond komt en weer zijn IT achtergrond gebruikt om een ‘bank’ te runnen.
Ik ben dus ook niet van plan om naar V3 te gaan updaten. Nu Instagram er in zit. Ziet Instagram ook die GET verzoeken naar hun servers komen vanuit de bunq app. Mooi lijstje van ‘bunq’ gebruikers. Gaat dus mooi niet gebeuren. Plus die bomen moeten ze ook mee stoppen om door iedereen’s keel te duwen.
We zullen zien of Ali uit z’n damphut komt en weer met beide voetjes op de grond komt en weer zijn IT achtergrond gebruikt om een ‘bank’ te runnen.
Oh jee, ik heb in ieder geval mijn auto update uit staan voor de bunq app.
Ik vind deze update eigenlijk helemaal niet zo spannnend. Het zal wel aan mij liggen.
Dark mode, knopjes op een andere plek, wat nutteloze functionaliteit toegevoegd. Woepie.
0.0
Sterker nog, de app is een complete achteruitgang zo te zien. De app voegt vrijwel niks toe maar brengt wel een hoop nadelen mee zoals weggehaalde features, een slechtere UI, veel bugs, etc. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en het verbaast mij heel erg dat dit gebeurt bij Bunq. Dat is toch de bank in Nederland die zich op de borst klopt dat ze zo technologisch zijn. Ze noemen zichzelf zelfs een 'IT-bedrijf met een banklicentie'.Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:28:
Ik vind deze update eigenlijk helemaal niet zo spannnend. Het zal wel aan mij liggen.Dark mode, knopjes op een andere plek, wat nutteloze functionaliteit toegevoegd. Woepie.
Als je met "op een andere plek" bedoelt "in een compleet andere sectie van de app, soms verstopt achter de grote + knop, soms achter een force-touch, soms achter press-and-hold, soms achter de ... knop, soms achter de i knop, soms achter de bollen, en soms helemaal onvindbaar", dan heb je gelijk. Niet zo spannend.Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:28:
Ik vind deze update eigenlijk helemaal niet zo spannnend. Het zal wel aan mij liggen.Dark mode, knopjes op een andere plek, wat nutteloze functionaliteit toegevoegd. Woepie.
Dit doet mij allemaal erg denken aan de situatie bij de Rabo enige tijd/jaren geleden. Ook zij kozen toen voor een redesign, met bijbehorende haatstorm. Ik laat de rest van deze “discussie” dan ook graag aan jullie over.
0.0
Dan laat de app (iig V2) je niet opzeggen, want op het einde krijg je een foutmelding dat de overstapservice nog aan staat. Zelf ondervonden gisteren... Nog wel een support ticket aangemaakt met de vraag of support het account kon opheffen, maar dat zou €130 kosten vanwege het stopzetten van de overstapservice. Nog even overwogen om de discussie aan te gaan omdat we willen stoppen vanwege een prijsverhoging aan hun kant, maar uiteindelijk de boel maar omgezet naar een gratis travel card lidmaatschap en de app van onze telefoons verwijderdDonenzone schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:17:
Precies op tijd weg dus voor V3
offtopic:
Ik kan alleen een mening vormen van de screenshots her en der, en dat lijkt me geen verbetering, maar aangezien ik het zelf nooit geprobeerd heb wil ik niet te snel oordelen
Ik kan alleen een mening vormen van de screenshots her en der, en dat lijkt me geen verbetering, maar aangezien ik het zelf nooit geprobeerd heb wil ik niet te snel oordelen
Eh, het spijt me, maar onderbouwde constructieve kritiek kan je niet afdoen als een "haatstorm" enkel omdat jij er geen last van zegt te hebben. Door dat wel te doen zeg je in feite: "oh, heb je last van iets nieuws? Je moet niet zo zeuren, het ligt aan jezelf. Deal with it." En dat is leuk voor jou, totdat je zelf in de toekomst last krijgt van een wijziging in een update.Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:46:
Dit doet mij allemaal erg denken aan de situatie bij de Rabo enige tijd/jaren geleden. Ook zij kozen toen voor een redesign, met bijbehorende haatstorm. Ik laat de rest van deze “discussie” dan ook graag aan jullie over.
Je kan ook accepteren dat bunq misschien niet de allerbeste update ooit heeft gereleased. En gezien wat het internet nu is, krijg je daar heel snel feedback op. Negatief en positief. En er zitten zeker positieve dingen in deze update. Dat maakt de negatieve dingen echter niet minder relevant.
[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 18:54 ]
Nog een leuk voorbeeld uit de gamewereld: de diverse dashboards waarmee de Xbox 360 gezegend is geweest. Als je nog op zoek bent naar wat goed geconserveerde (en vaak goed onderbouwde) haat, dan kun je daar ook nog je lol op.Zr40 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:49:Eh, het spijt me, maar onderbouwde constructieve kritiek kan je niet afdoen als een "haatstorm" enkel omdat jij er geen last van zegt te hebben. Door dat wel te doen zeg je in feite: "oh, heb je last van iets nieuws? Je moet niet zo zeuren, het ligt aan jezelf. Deal with it." En dat is leuk voor jou, totdat je zelf in de toekomst last krijgt van een wijziging in een update.
0.0
Nope, lopen via de bunq api servers, was genoeg over geklaagdslijkie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:25:
Nu Instagram er in zit. Ziet Instagram ook die GET verzoeken naar hun servers komen vanuit de bunq app. Mooi lijstje van ‘bunq’ gebruikers. Gaat dus mooi niet gebeuren. Plus die bomen moeten ze ook mee stoppen om door iedereen’s keel te duwen.
+1slijkie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:25:
Dank, dat wist ik niet.bluewalk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:57:
[...]
Nope, lopen via de bunq api servers, was genoeg over geklaagd
[...]
+1
Nee, ik ben niet op zoek naar haat (waarom zou ik naar haat zoeken? Daar heb ik niets aan) maar ik was op zoek naar een goed werkende bank app. En die had ik gevonden, in V2. V3 lijkt daar totaal niet meer op.Jungian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:55:
[...]
Nog een leuk voorbeeld uit de gamewereld: de diverse dashboards waarmee de Xbox 360 gezegend is geweest. Als je nog op zoek bent naar wat goed geconserveerde (en vaak goed onderbouwde) haat, dan kun je daar ook nog je lol op.Ik ga zoals gezegd weer verder met mijn leven; ik zie de volgende veranderingen wel weer verschijnen.
Ik ben toch wel benieuwd waarom je toch steeds met 'haat' naar voren komt terwijl dat helemaal niet de kwestie is. Ik hoef geen haat in mijn leven.
In mijn bank app zoek ik bankzaken. En alles wat ik met een bankrekening kan doen wil ik gemakkelijk kunnen doen. Dat was inderdaad gemakkelijk én intuitief in V2. In V3 zijn alle bestaande functies door elkaar gehusseld en verdeeld onder 20 nieuwe menuknoppen die er allemaal anders uit zien. Je kan niet aan het uiterlijk zien welke van de 20 je moet hebben voor de functie die je nodig hebt. En er zijn nieuwe functies toegevoegd die niets meer met bankzaken te maken hebben.
Maargoed, als je dat al 'haat' noemt...
[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 17-06-2020 19:07 ]
Ik denk echt dat je er iets te druk over maakt. Ik vond de vorige versie ook heel fijn (de reden voor mijn overstap), maar deze went ongetwijfeld ook. Ik zie op mijn werk ook aan de lopende band dit soort reacties bij de introductie van nieuwe applicaties/frontends/grote wijzigingen. Uiteindelijk is het allemaal een storm in een glas water/valt het achteraf gezien (of na een paar minor updates) wel mee (“komt wel goed schatje”).
[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 17-06-2020 19:08 ]
0.0
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"