Ik denk ook dat ik na jaren weg ga bij bunq als er inderdaad een tab komt met Instagram, als ik heel de tijd gedoe over bomen in m'n gezicht krijg en als ze niet de privacy bezwaren van de consumentenbond (die al vaker naar boven zijn gekomen op together) eens goed adresseren.
Een paar van mijn posts zijn nu ook weg terwijl ik er graag reacties op had gehad. Ik vond het een mooie, nerdy bank, die me in staat stelde mijn geldstromen netjes en vlot te managen. Maar V3 ziet er echt uit als een drama (imho). Goed, het is nog niet uit maar ik vrees wel dat het tegen gaat vallen. Ik wacht het echter voorlopig af.
Sowieso staat de marketing me ook steeds meer tegen, "Wordt CO2 neutraal maar reis je vooral rot!" Sure, je CO2 voetafdruk verkleinen en reizen zijn allebei hip, maar dat is dan ook de enige relatie. Het zijn mooie initiatieven hoor, maar als ik het niet wil, dan hoef ik het niet de hele tijd te zien. Hetzelfde geldt voor die "X minuten bespaard"-functie. Dat slaat natuurlijk als een spekje op een drumstel, ik zou de functie die dat berekend ook wel eens willen zien, lijkt me echt lachen.
Wat me ook echt tegenstaat, en waardoor ik bang ben dat ze toch echt de V3 richting in gaan, is het feit dat je Zapier integratie wel bij SuperGreen voor consumenten krijgt, maar niet bij Premium, Premium, wat ze eerst het abo noemde waar "gewoon alles bij zit" (in tegenstelling tot free en more die daarom best geschrapt konden worden). Zapier biedt een echte geld management functie maar is alleen te krijgen samen met het hele bomen gedeelte. De mensen die op programmatische wijze met hun geld om willen gaan en tegelijkertijd willen "virtue signal-en" (want dat is het, anders betaal je gewoon direct voor die bomen? Of is het een vorm van gamification van je financiën management? Hoe dan ook, het past niet bij mij...) lijken mij toch een niche binnen een niche? Ik vind het ook schofterig hoe ze met joint gebruikers zijn omgegaan. Sommigen kregen niet eens een email, je mag gewoon ineens (na 3 mnd) meer gaan betalen. Hetzelfde geld voor mijn vrouw haar free account, als je niks doet sta je straks gewoon ineens 7.99 in de schuld. Dat kan toch niet?
Ik vind het wel jammer want ik ben aardig verslingerd geraakt aan de vele ibans, de virtuele kaarten, de NFC betalingen en bunq.me. Ik hoop nog steeds op een omslag, V2 is de 8 eur/maand echt wel waard vind ik. Als V3 er komt zoals ik het nu langs zie komen in de presentatie van Ali en de screenshots op together, dan ga ik denk ik maar even terug naar de Rabo (en zoek ondertussen naar iets anders weer, misschien ASN? Ik wil graag iets met de nadruk op ethiek en privacy). Ik moet zeggen dat de moderne Rabo app, op dark-mode na, best wel lijkt op bunq... Iconen Overboeken, Betaalverzoek en Scan QR bovenaan (in dezelfde kleuren zelfs), dan een rij rekeningen, met spaarpotjes en wat tabs onderin. Je kunt nu zelfs met de QR scanner direct iDeal betalingen doen. Misschien was dit wel het doel van bunq voor mij, de andere banken de moderniteit in forceren, zoals de iPhone dat deed voor smartphones (jaja en Android ook).
[
Voor 7% gewijzigd door
teek2 op 08-06-2020 21:09
]