Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Veritas

concedo nulli

The wait is over! Tonight we will share all the amazing new things we’ve built for you, as well as answer any questions you might have:

Join us tonight at 18:00 CEST on:

bunq Update 14 Live Stream

Cheers,

bunq
bank of The Free
Wow, ze denken echt dat mensen hierop zitten te wachten en dat ze net zo enthousiast worden als bij een Apple event.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Veritas, nou aan het enthousiasme en gedrag van sommigen op GoT en Together af te leiden... Geef mij dan maar ING dat gewoon nieuwe features introduceert zonder een persconferentie (!).

We hebben het for ... sake over een bank. Ook een niet-betrouwbare, zo is wel gebleken in de afgelopen tijd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:21
Veritas schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:25:
[...]
Wow, ze denken echt dat mensen hierop zitten te wachten en dat ze net zo enthousiast worden als bij een Apple event.
Haha! Ik was net van plan een vergelijkbare reactie te posten. Eerdere aankondigingen over bunq update events heb ik altijd aan me voorbij laten gaan als niet relevant. Terwijl ik toch echt een bunq Free klant was. Na het laatste debacle om 'de lidmaatschappen op verzoek van gebruikers te vereenvoudigen' zie ik deze events als pogingen om rond Ali Niknam een Steve Jobs-achtige persoonsverheerlijking te cultiveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MelvinW schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:05:
Als je van bomen planten houdt, dan wordt vanavond vast leuk.. ;)

Tribes en Common Goals zijn twee features die je kunt verwachten.
Nog meer nutteloze rommel voor de zogenaamde eco-hippies. Zou bunq sieren eens met nette abbo-vormen te komen die niet zo vaak veranderen als het Nederlandse weer.
Vind het oprecht zonde dat daar tijd en geld wordt ingestoken :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Inderdaad laat ze weer eens op tech focussen ofzo.

Anyway, ik ga de presentatie niet kijken. Lees de samenvatting wel op Twitter ofzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

mwa

🌳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:29

Common Goals zijn juist a feature die erg aansluit bij de tijd denk ik. Natuurlijk moet het niet het enige zijn dat ze ontwikkelen. Maar wel een "hey leuk" dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat, en wat statistieken over de bomen. En een "V3" UI redesign waardoor je heel snel door de signup heen kan maar verder geen details over getoond werden. Ik weet het niet, maar waar zie ik bijvoorbeeld mijn transacties?

Ik ben niet bepaald onder de indruk van deze update...

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 29-05-2020 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar glazen water en wat paracetamol, hopelijk een verlate 1 April grap?
Bomen en het oprichten van een Stam!!!! De boommaffia viert feest vanavond daar bij bunq :-)
En ook nog een email of ik V3 public beta tester wil worden, het is niet mijn avond :-)
Maar even afwachten hoe dit afloopt, maar ben hier niet echt gelukkig over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
Veritas schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:25:
[...]

Begint haast zielig te worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:21
No more excuses for your friends not to sign up anymore...
Bron: 7:05 in de video

Binnen seconden klaar om bunq te gebruiken. Zonder enige notificatie over de maandelijkse kosten. Wellicht zullen er meer mensen instinken op deze manier. Maar of bunq ze ook zal kunnen behouden...
EDIT: ik was een beetje voorbarig; eerst maar helemaal afkijken (als het lukt)
One beautiful button in the bottom...
Bron: 9:14 in de video

Deze alliteratie licht wellicht een tipje van de sluier wat betreft "...all the close contact we have had with bunq users."

[ Voor 32% gewijzigd door ditto4076 op 29-05-2020 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
ditto4076 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Bron: 7:05 in de video

Binnen seconden klaar om bunq te gebruiken. Zonder enige notificatie over de maandelijkse kosten. Wellicht zullen er meer mensen instinken op deze manier. Maar of bunq ze ook zal kunnen behouden...
EDIT: ik was een beetje voorbarig; eerst maar helemaal afkijken (als het lukt)
Ze benoemen juist dat er een verschil zit tussen een bunq account, en een bank account (iban). Het eerste is gratis, het tweede moet je voor betalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:41:
Na een paar glazen water en wat paracetamol, hopelijk een verlate 1 April grap?
Bomen en het oprichten van een Stam!!!! De boommaffia viert feest vanavond daar bij bunq :-)
En ook nog een email of ik V3 public beta tester wil worden, het is niet mijn avond :-)
Maar even afwachten hoe dit afloopt, maar ben hier niet echt gelukkig over!
een V3 app die ze eerst netjes gaat beta testen en waar ze nu de eerste dingen van laten zien. Lijkt me juist een mooie stap die ze maken. En typisch iets wat je groot wilt aankondigen tijdens een update event (ze communiceren groot en duidelijk wat ze doen) Natuurlijk kan je overal over klagen. Maar als je wilt dat ze innoveren lijkt me dit een hele normale, en redelijke, weg om te gaan.

Ze lijken zelfs (in enige mate) te luisteren naar feedback zoals in deze thread
https://together.bunq.com...across-all-accounts-in-v3

[ Voor 44% gewijzigd door Batavia op 29-05-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ergens een samenvatting te vinden van het event?

edit: in het blog en op het forum staat echt 3x niets. Of is er ook niet echt iets gepresenteerd?

[ Voor 51% gewijzigd door SirLenncelot op 29-05-2020 22:16 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@SirLenncelot Er is vrij weinig gepresenteerd. En wat er gepresenteerd is komt pas bij een toekomstige release beschikbaar.

Samenvatting:
- Straks komt een UI redesign, genaamd "V3"
- Straks kan je bomen delen met een groep
- Straks kan je donaties van anderen doorsturen naar een goed doel
- Straks kan je nog sneller klant worden
- Straks kan je Instagram volgen vanuit de app (serieus)
- Straks kan je addons activeren vanuit een overzicht (dat is hetzelfde als de huidige third party apps die je via de bunq app kan koppelen, maar dan met een overzicht)

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 29-05-2020 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:41:
Ik hoop maar dat Bunq met zijn pioniersrol de traditionele banken er snel toe aanzet mee te gaan met deze mooie ontwikkeling! En we hebben al zoveel te danken aan Bunq. Ze hebben het Nederlandse bancaire landschap compleet op zijn kop gezet... Alles dankzij Bunq! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 07:57
Hier is de video van Bunq update 14.

Begrijp niet zo wat ze met de social media integratie willen. Wie post er nu de hele dag over Bunq op social media? Misschien de Bunq product owner zelf...?

Gelukkig zitten er ook hele mooie dingen bij. Instant signup met een account zonder IBAN, dat klinkt top. Misschien kunnen ze ook meer dan 25 accounts ondersteunen.

Ook lijkt het erop dat er officiële addons/plugins komen. Dat lijkt me handig, want voor de API kan je nu alleen dingen maken zonder Bunq stempel erop, en dat vertrouwen maar weinig mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Batavia schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:39:

[...]

een V3 app die ze eerst netjes gaat beta testen en waar ze nu de eerste dingen van laten zien. Lijkt me juist een mooie stap die ze maken. En typisch iets wat je groot wilt aankondigen tijdens een update event (ze communiceren groot en duidelijk wat ze doen) Natuurlijk kan je overal over klagen. Maar als je wilt dat ze innoveren lijkt me dit een hele normale, en redelijke, weg om te gaan.

Ze lijken zelfs (in enige mate) te luisteren naar feedback zoals in deze thread
https://together.bunq.com...across-all-accounts-in-v3
Beta testen vind ik inderdaad helemaal top, in sommige topics lijken ze ook eindelijk naar kritiek te luisteren. Voor die dingen, kudos.

Zoals altijd is er een maar, die gehele instagram-slet-integratie-onzin vind ik niet thuishoren in een banking app. "bunq not bank" zullen ze dan zeggen, dat zal wel, maar social media meuk van Facebook hoort er simpelweg niet thuis. Al helemaal niet zo prominent op een tab.
Veder tribes voor bomen planten en dat - ook voor niet supergreen hippies - zo pushen vind ik ook not done.

Wat is er de laatste paar jaar gebeurd met mijn geliefde bunq, ze waren zo innovatief met geweldige features. Nu is alles gericht op groen groen groen, geen innovatie meer, eventuele nieuwe dingen moet je voor upgraden naar super-green. Daar ga je als "premium" user.

Het is dat nog geen enkele andere bank zo'n goede API heeft en daarom nog geen alternatief is, anders waren er veel techies al afgehaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bluewalk schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:44:
[...]
Het is dat nog geen enkele andere bank zo'n goede API heeft en daarom nog geen alternatief is, anders waren er veel techies al afgehaakt.
Dit is wel iets wat ik mis nu ik ben overgestapt. Maar op het geheel is het maar een klein gemis; zie mijn overwegingen in dit topic van april, daar lever ik graag de API voor in.

Ondertussen heb ik wel een scriptje in elkaar gezet om toch bij mijn transacties te komen via internetbankieren. Helaas niet automatiseerbaar (vereist login) maar het voorkomt dat ik alles moet gaan overtypen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:01:
[...]

Ik hoop maar dat Bunq met zijn pioniersrol de traditionele banken er snel toe aanzet mee te gaan met deze mooie ontwikkeling! En we hebben al zoveel te danken aan Bunq. Ze hebben het Nederlandse bancaire landschap compleet op zijn kop gezet... Alles dankzij Bunq! O+
bunq is mijn hoofd bank account die ik dagelijks gebruik voor al mijn bank zaken (salaris/maandelijksekosten/boodschappen). Maar in-app elke tab struikel je straks in V3 over die k*t bomen en nu ook nog sociale media..., dat Instagram/Facebook straks steeds een "belletje" krijgen als je inlogt daar zou je niet vrolijk van moeten worden bij gebruik van een "bank-app".
Verder uitermate tevreden met de bunq app en de diensten (25 iban's in gebruik als particulier), en zeker bereid om €16,99 (03-2021) te betalen voor mooie features. Maar daar horen wat mijn betreft geen Bomen/Stammen bouwen en Social media bij (of het moet in de instellingen te "verbergen/uit te zetten" zijn als optie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:59:
[...]
bunq is mijn hoofd bank account die ik dagelijks gebruik voor al mijn bank zaken (salaris/maandelijksekosten/boodschappen). Maar in-app elke tab struikel je straks in V3 over die k*t bomen en nu ook nog sociale media..., dat Instagram/Facebook straks steeds een "belletje"
Dit dus precies. De bank features zijn gewoon top, scannen van facturen, de rekenmachine, de api, search, geld toevoegen via 1 ideal knop, bevestigen van automatische incasso's, het streepje in Apple pay. Het zijn allemaal dingen die de app wat mij betreft net iets beter maken dan die van andere banken.

Het toevoegen van social media, bomen etc voegt voor mij alleen maar dingen toe die ik niet wil. Dat is niet erg, zolang ik het maar uit kan zetten. Ik zou echter wel graag willen dat ze zich op core features richten.

Bijvoorbeeld:
- virtuele maestro kaarten zoals dat al kan in de Android app
- native integratie met budget software zoals ynab
- foto maken van een bonnetje en dit omtoveren tot een betaal verzoek.
- een knop in de web app om geld toe te voegen via ideal (gaat nu niet vanaf laptop)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De teneur is wel ja dat degenen die bunq hebben en houden (en daar hoor ik zelf ook nog een tijdje bij) dat vooral doen omdat ze een bankfunctie de prijs waard achten.

Ik vind het heerlijk om uit mijn hoofd een link te kunnen typen waarop ik dan tweedehands zooi betaal krijg (met CC als iemand dat wil), en het is ook aardig om zelf met een CC te kunnen opladen. En, eerlijk is eerlijk, per potje een rekening is toch ook wel makkelijk.

Voor mij voegt dus de hele versie 3.0 (de mensen die daar werken zijn schijnaar te jong om de associatie met een V2 te maken) tot nu toe nog niets toe.

Ik neem aan dat ze hun marktonderzoek toch gedaan hebben en dat de functies uit versie 3.0 de bulk van de klanten (of in ieder geval degenen die bereid zijn -meer- te betalen) bedient.

Maar dat zou óók betekenen dat er een markt is voor een challenger (eventueel als onderdeel van een grootbank) die zich concentreert op de core bankfuncties en dat zonder gezeik voor € 4-5 per maand kan/wil aanbieden. Want één ding denk ik ook te begrijpen uit alle berichten: vrijwel iedereen heeft nog een andere bankrekening ernaast en is daarom in no-time ook weer vertrokken naar wat anders als er wat "beters" is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik had die video nog niet gezien. Mijn hemel! Dit is echt een beetje pijnlijk, met dat klapvee. Ze klappen zo vaak, het lijkt wel een sitcom.

Verder vind ik de verbeteringen op het eerste gezicht niet beter. Ik hoef niet te weten hoeveel scambomen er in mijn naam zijn geplaatst, of hoeveel bunq gebruikers besparen met bunq volgens bunq groot op het midden van de app bij elke optie.

En die 3% is natuurlijk gebaseerd op 5 jaar oude aannames. Bijna elke fintech heeft tegenwoordig rond de 0% kosten bij betalen in het buitenland, met soms een uitzondering in het weekend om één of andere reden. Dat percentage en het genoemde bedrag zijn totaal fictief. Ze kunnen net zo goed een quote van Yoda op het scherm plaatsen.

Zo voel ik me steeds prettiger bij het overstappen naar Openbank. Niet zo'n mooie app, maar ook niet zo pretentieus.

offtopic:
Tip: Als je in youtube op 'delen' klikt kan je met een vinkje aangeven dat je de tijdcode waarop je pauzeert mee wilt delen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 30-05-2020 15:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:46:
Want één ding denk ik ook te begrijpen uit alle berichten: vrijwel iedereen heeft nog een andere bankrekening ernaast en is daarom in no-time ook weer vertrokken naar wat anders als er wat "beters" is.
Zelf heb ik zoveel plezier beleefd aan Bunq dat ik niet snel weg zal gaan. Het redesign lost ook weer een aantal pijnpunten op.

Ik zie niet snel een nieuwe Nederlandse fintech opstaan. De omstandigheden waarin Bunq een bankvergunning kreeg waren best uniek. In het boek Breken met Banken wordt het mooi beschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Sando Inderdaad, Ali's gelul over de louter hypothetische besparing van 3% met de Travelcard is ergerlijk. De meeste fintechs zitten zoals je zegt rond de 0% en ook de traditionele banken zitten er ruim onder. Maar het lamme klapvee slikt alles van de grote leider voor zoete koek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
De eerste feedback van V3 is al gepost: https://together.bunq.com/d/29296-bunq-v3-beta-feedback

Simpele features die men vroeger voor heeft moeten vechten zoals "Total balance" en koppelen van accounts aan Tap&Pay kaarten zijn niet meer mogelijk. Nee in plaats daarvan krijg je die bomen door je strot geduwd, ook als niet supergreen hippie.

Ik hoop echt dat men naar de feedback luistert. Misschien is een community built app wel een leuke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:33:
De eerste feedback van V3 is al gepost: https://together.bunq.com/d/29296-bunq-v3-beta-feedback

Simpele features die men vroeger voor heeft moeten vechten zoals "Total balance" en koppelen van accounts aan Tap&Pay kaarten zijn niet meer mogelijk. Nee in plaats daarvan krijg je die bomen door je strot geduwd, ook als niet supergreen hippie.

Ik hoop echt dat men naar de feedback luistert. Misschien is een community built app wel een leuke oplossing :)
Misschien zijn D66 en GroenLinks de nieuwste aandeelhouders van de bank geworden, want het gaat hier voornamelijk over het kunnen planten van bomen. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 141% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Net de bèta kunnen downloaden. Handig dat je nu meer rekeningen in één oogopslag kunt zien, maar ik vind het er (nog) niet bepaald mooi uitzien (bovendien wordt de naam van de rekening afgekort, waardoor in mijn geval het maandbudget soms wegvalt). Via Profile > Menu > Security > Hidden Balance kun je overigens het Total Balance activeren en via daar alle bij- en afschrijvingen zien. Die Us tab mogen ze er van mij direct uithalen, verschrikkelijk. Money/co2/time saved zouden ze beter onder een andere tab kunnen zetten, bij Me zie ik dan liever nog meer rekeningen, als we het toch al compacter gaan weergeven...

Voor nu terug naar de vorige versie, zodat ik ten minste ook kan kiezen vanaf welke rekening ik wil pinnen! Ik vind dat ze een beetje de weg kwijt zijn met tariefsverhogingen en deze vreemde update ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyFweoi9XmELf2hY1sKa23ykIxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhheeGEkX3JZljDIqWrzWdNM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door bllb op 30-05-2020 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:49
bllb schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:18:
Net de bèta kunnen downloaden. Handig dat je nu meer rekeningen in één oogopslag kunt zien, maar ik vind het er (nog) niet bepaald mooi uitzien (bovendien wordt de naam van de rekening afgekort, waardoor in mijn geval het maandbudget soms wegvalt). Via Profile > Menu > Security > Hidden Balance kun je overigens het Total Balance activeren en via daar alle bij- en afschrijvingen zien. Die Us tab mogen ze er van mij direct uithalen, verschrikkelijk. Money/co2/time saved zouden ze beter onder een andere tab kunnen zetten, bij Me zie ik dan liever nog meer rekeningen, als we het toch al compacter gaan weergeven...

Voor nu terug naar de vorige versie, zodat ik ten minste ook kan kiezen vanaf welke rekening ik wil pinnen! Ik vind dat ze een beetje de weg kwijt zijn met tariefsverhogingen en deze vreemde update ;(

[Afbeelding]
Is dat serieus een tree counter? In een bank app? :+

Weet iemand hoe je updates voor een bepaalde app kunt voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

TexMex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:01:
[...]

Nu moet je toch echt ophouden hoor "alles dankzij bunq"... Er zijn meer (fintech) banken met van alles en nog wat bezig. Banken die hun communictie en regels al veel beter / langer op orde hebben dan bunq. Banken die al veel langer bestaan en veel groter zijn waardoor ze op een andere manier om zullen moeten gaan met allerlei wijzigingen en nieuwe zaken.

Je "alles dankzij bunq" klinkt enorm creapy en laat dat hele bunq gebeuren enkel maar meer op een sekte lijken.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@magician2000 Ik denk dat je sarcasmedetector stuk is... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

@Zr40 Wellicht dat die al ligt te slapen na een zware dag... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:10:
[...]

Nu moet je toch echt ophouden hoor "alles dankzij bunq"... Er zijn meer (fintech) banken met van alles en nog wat bezig. Banken die hun communictie en regels al veel beter / langer op orde hebben dan bunq. Banken die al veel langer bestaan en veel groter zijn waardoor ze op een andere manier om zullen moeten gaan met allerlei wijzigingen en nieuwe zaken.

Je "alles dankzij bunq" klinkt enorm creapy en laat dat hele bunq gebeuren enkel maar meer op een sekte lijken.
@magician2000 Mijn repertoire hier spreekt toch boekdelen: NY_Giant in "Discussie over & Ervaringen met bunq" . ;)

Maar toegegeven, mijn reactie ligt nog niet eens zo ver af van wat ik hier en op Together soms van de fanboys lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bluewalk schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:33:

Neem aan dat dat met Tap & Pay een bug is. Het is een cruciale functie om te kunnen aanpassen met welke account je betaald, ook met T&P. :) Plus ik heb 4 (2x maestro, 2x MC) van die krengen voor Apple Pay, zou wel fijn zijn als die beheerd kunnen blijven worden. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

TexMex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:55:
@Sando Inderdaad, Ali's gelul over de louter hypothetische besparing van 3% met de Travelcard is ergerlijk. De meeste fintechs zitten zoals je zegt rond de 0% en ook de traditionele banken zitten er ruim onder. Maar het lamme klapvee slikt alles van de grote leider voor zoete koek.
Uhm die 3% besparing met de Travelcard is helemaal niet zo fictief.

Bijvoorbeeld de Rabobank hanteert een koersopslag van 2% bovenop de referentiekoers van Mastercard, iets wat de andere grote banken ook doen. Maar de referentiekoers van Mastercard ligt ook zeker 1% boven de marktkoers, en tada daar heb je je 3% al te pakken :)

Travelcard via Transferwise hanteert het exacte gemiddelde tussen vraag en aanbod koers op de markt, de echte echte wisselkoers dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Malarky Die 3% is wel fictief. Waarom? Omdat bunq in de berekening er van uit gaat dat je alternatieve betaalmethode die je zonder bunq gebruikt zou hebben ook meteen de worst case opslag rekent. Het maakt niet uit dat er een alternatief bestaat met 3% opslag, het gaat er om wat jouw alternatief in rekening brengt.

Als je alternatieve betaalmethode 'slechts' 2% opslag rekent, dan is de werkelijke besparing bij bunq al 33% kleiner dan bunq suggereert. Gebruik je Travelwise, N26 of Revolut als alternatieve betaalmethode, dan is de werkelijke besparing ongeveer 100% kleiner.

Overigens is ZeroFX (en dus de Travel card) niet gebaseerd op Travelwise. Bunq gebruikt Travelwise alleen voor overboekingen in vreemde valuta. Voor kaartbetalingen gebruikt bunq ook de Mastercard wisselkoers (die volgens jou 1% hoger is dan de marktkoers, en volgens bunq tussen 0,05% en 0,3% hoger).

[ Voor 60% gewijzigd door Zr40 op 31-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bllb schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:18:

[Afbeelding]
Hopelijk kan ik nog een poosje de versie 13.15.1 gebruiken als V3 uitkomt, dan maar even zien hoe dit afloopt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Ik mag hopen dat de trees-counter te verbergen is.. Ik wil informatie over mijn geld, niet over de natuur.
Ik ben uitgekozen voor de public betas, maar helaas nog geen TestFlight linkje ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door UnitedJunk op 31-05-2020 14:40 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 99% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:16
UnitedJunk schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:40:
Ik mag hopen dat de trees-counter te verbergen is.. Ik wil informatie over mijn geld, niet over de natuur.
Precies de reden waarom bunq het (net) niet heeft.
  • kinderachtige gamification
  • greenwashing
  • greenwashing gecombineerd met gamification (nog erger)
Ik wacht met smart op een professionele makeover van bunq. Geen Waze-achtige interface. Geen greenwashing bullshit. Geen tribes etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
goodfella schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:48:
[...]

Precies de reden waarom bunq het (net) niet heeft.
  • kinderachtige gamification
  • greenwashing
  • greenwashing gecombineerd met gamification (nog erger)
Ik wacht met smart op een professionele makeover van bunq. Geen Waze-achtige interface. Geen greenwashing bullshit. Geen tribes etc.
Reden voor mij om mijn account bij Bunq te pauzeren. Voor groen zit ik al bij ASN en Triodos. Dat boompjes planten is gewoon een gimmick bij hun om hogere prijzen te hanteren. Ik wil gewoon een bank die een goede stabiele interface heeft met nieuwe vooruitstrevende features, betrouwbaar is en bankzaken voorop zet en geen gimmicks zoals trees en tribes. Bunq faalt in mijn ogen op die punten. Zodra Bunq zijn zaakjes weer voor elkaar heeft activeer ik mijn account weer. Verder vind ik hun moderatie beleid ook niet kunnen op het together platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
falconxp schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:26:
[...]

Reden voor mij om mijn account bij Bunq te pauzeren. Voor groen zit ik al bij ASN en Triodos. Dat boompjes planten is gewoon een gimmick bij hun om hogere prijzen te hanteren. Ik wil gewoon een bank die een goede stabiele interface heeft met nieuwe vooruitstrevende features, betrouwbaar is en bankzaken voorop zet en geen gimmicks zoals trees en tribes. Bunq faalt in mijn ogen op die punten. Zodra Bunq zijn zaakjes weer voor elkaar heeft activeer ik mijn account weer. Verder vind ik hun moderatie beleid ook niet kunnen op het together platform.
Zet je account in dit geval op Travel Card, niet helemaal opzeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

TexMex schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:33:
[...]

@magician2000 Mijn repertoire hier spreekt toch boekdelen: NY_Giant in "Discussie over & Ervaringen met bunq" . ;)

Maar toegegeven, mijn reactie ligt nog niet eens zo ver af van wat ik hier en op Together soms van de fanboys lees.
@TexMex dank voor je reactie / toelichting.

Hier, maar met name ook op "together" lees je inderdaad dit soort dingen van mensen die het dan wel echt menen. Doodeng eigenlijk dat mensen niets negatiefs willen horen aangaande iets dat ze goed vinden.

Zelf ben ik juist vaak geïnteresseerd in de tegengeluiden wanneer ik iets goed acht. Dat zorgt ervoor dat ik scherp blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Dennisweb schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:55:
[...]

Zet je account in dit geval op Travel Card, niet helemaal opzeggen.
Mijn account is bevroren. Ik kan hem elk moment weer activeren met al mijn oude instellingen.
Travel card functie heb ik al bij Revolut en andere banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als ik zo kijk naar de nieuwe factuurnummers lijken de gebeurtenissen van april wel positief te zijn qua aantal betalende gebruikers (incl. pack leden en premium leden met de drie maanden 'upgradekorting'). Stijging van ongeveer 62% ten opzichte van twee maanden geleden. Zelf ben ik ook nog betalende gebruiker, omdat de overstapservice niet voor de factuurdatum is ingegaan.

Ik gok dat deze 62% voornamelijk de oud-free gebruikers zijn, die nog in de periode van drie maanden gratis zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 01-06-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:16
magician2000 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 02:22:
[...]

@TexMex dank voor je reactie / toelichting.

Hier, maar met name ook op "together" lees je inderdaad dit soort dingen van mensen die het dan wel echt menen. Doodeng eigenlijk dat mensen niets negatiefs willen horen aangaande iets dat ze goed vinden.

Zelf ben ik juist vaak geïnteresseerd in de tegengeluiden wanneer ik iets goed acht. Dat zorgt ervoor dat ik scherp blijf.
Amen. Scherp blijven en blijven relativeren, en van verschillende invalshoeken bekijken. Vandaar mijn eerdere post

Ik bewonder Ali Niknam als entrepreneur, ondernemer, manager en als software engineer. Hij doet het toch en met veel eigen geld. Ik, als simpele toetsenbordheld, heb daar veel lof voor.

Hoeveel mensen kennen jullie die zoveel risico neemt om de wereld te veranderen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
falconxp schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Mijn account is bevroren. Ik kan hem elk moment weer activeren met al mijn oude instellingen.
Travel card functie heb ik al bij Revolut en andere banken.
Dat moet je dus niet te vaak doen, want dan lig je er zo uit. Bij twee keer willen ze 'geen nieuwe diensten meer verlenen'. Daarover hebben we eerder in dit topic al geschreven.

Wat je beter kunt doen is naar Travel Card gaan. Dan ben je 'actief lid' en mag je zelf kiezen of je weer Premium neemt. bunq houdt niet van leden die hun account bevriezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

mwa

Dennisweb schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Dat moet je dus niet te vaak doen, want dan lig je er zo uit. Bij twee keer willen ze 'geen nieuwe diensten meer verlenen'. Daarover hebben we eerder in dit topic al geschreven.

Wat je beter kunt doen is naar Travel Card gaan. Dan ben je 'actief lid' en mag je zelf kiezen of je weer Premium neemt. bunq houdt niet van leden die hun account bevriezen.
Daar ben je weer! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Nooit weggeweest hoor. Ik geef gewoon een advies en daar lijkt mij niets mis mee. Ik weet dat je me liever uit het topic hebt, maar moderators hebben al eerder aangegeven dat ik hier gewoon mag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zr40 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:14:
Als ik zo kijk naar de nieuwe factuurnummers lijken de gebeurtenissen van april wel positief te zijn qua aantal betalende gebruikers (incl. pack leden en premium leden met de drie maanden 'upgradekorting'). Stijging van ongeveer 62% ten opzichte van twee maanden geleden. Zelf ben ik ook nog betalende gebruiker, omdat de overstapservice niet voor de factuurdatum is ingegaan.

Ik gok dat deze 62% voornamelijk de oud-free gebruikers zijn, die nog in de periode van drie maanden gratis zitten.
Een significant deel van die free-gebruikers moeten al eerder een rekening gehad hebben wanneer ze bijvoorbeeld gingen pinnen. Maar sowieso is de groei erg stevig, binnen een jaar is het aantal verstuurde facturen per maand verdubbeld. Vind ik toch een knappe prestatie. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
Vanochtend de overstap aangevraagd naar ABN-AMRO, voor €1,55 per maand ipv €16 bij Bunq :o Dat, en het feit dat de (communicatie)strategie van Bunq zo onze twijfels geven besloot ons om over te stappen.

Wel maar 1 pasje bij de ABN, maar ik zet dat pasje toch direct als Apple Pay kaart in m'n telefoon dus dat moet het probleem niet zijn. Verder heeft de Rabobank eindelijk een QR-code om te scannen als je met iDeal betaalt, dus heel veel missen ga ik niet aan Bunq denk ik :) Verder is het fijn om een bank te hebben die we beide niet hebben voor onze persoonlijke rekening (Rabobank & ING), voor als de andere bank een storing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@RobbertC, waarom Rabo specifiek? Zij lopen qua digitalisering wel weer achter op o.a. ING en ook ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
JDFS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:13:
@RobbertC, waarom Rabo specifiek? Zij lopen qua digitalisering wel weer achter op o.a. ING en ook ABN.
Omdat ik die rekening al van jongs af aan heb (zoals de meeste mensen bij hun bank terecht komen) en altijd gehouden heb als m'n persoonlijke hoofdrekening (salaris, hypotheek, andere vaste lasten). Ik heb me behoorlijk geërgerd aan de app en het achterlopen, maar voorlopig zijn ze gelukkig weer even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Dennisweb schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Is ook niet mijn plan. Ik betaal graag voor betrouwbare dienstverlening. Zit bij verschillende grootbanken naast een paar fintechs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:37
wat een negatieve berichtgevingen hier.., ik ben al jaren actief en gebruik alleen bunq voor al mijn transacties. prive en zakelijk.

ben niet actief op bunq together, wel fan van de methode hoe bunq is, zeker geen fanboy.

[ Voor 6% gewijzigd door mazzoop80 op 01-06-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 99% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik weet dat die 'geld bespaard' indicator eigenlijk complete onzin is, maar toch is het grappig om dan daaronder zo'n saldo te zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MelvinW schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:02:
iOS beta ook kunnen installeren. Had gehoopt dat deze stabieler zou draaien dan de Android-app, maar helaas. Nog heel veel bugs helaas en app is daardoor vrijwel onbruikbaar. De Profiel-tab werkt bijvoorbeeld helemaal niet.

[Afbeelding]
Is dit het nieuwe home-screen? Hoop dat ik die cirkels kan verbergen. Geeft me weer een beetje het zelfde gevoel als die saldo-grafiek waar ik geen boodschap aan had. Deze nam eerder de helft van mijn scherm in en kon niet verborgen worden.

Die bomen en besparingen interesseren me geen moer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

goodfella schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Amen. Scherp blijven en blijven relativeren, en van verschillende invalshoeken bekijken. Vandaar mijn eerdere post

Ik bewonder Ali Niknam als entrepreneur, ondernemer, manager en als software engineer. Hij doet het toch en met veel eigen geld. Ik, als simpele toetsenbordheld, heb daar veel lof voor.

Hoeveel mensen kennen jullie die zoveel risico neemt om de wereld te veranderen? :)
Vergis je niet, het gaat om het geld en dan met name meer geld voor Ali Niknam. Het wereld veranderen is met name marketing praat, niet het hoofd doel. Dan zouden er niet dit soort stunts qua kosten uitgehaald worden.

Daarnaast, er is een hele club mensen daar aan het werk. Het is niet zo dat betreffende heer het allemaal zelf bedenkt en doet. Een veelgemaakte fout van managers (en overige leiders).

Vrijwel alle investeerders investeren (veel) eigen geld met als doel er beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

mazzoop80 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:47:
wat een negatieve berichtgevingen hier.., ik ben al jaren actief en gebruik alleen bunq voor al mijn transacties. prive en zakelijk.

ben niet actief op bunq together, wel fan van de methode hoe bunq is, zeker geen fanboy.
Dat je hier wel "negatieve berichtgevingen" ziet komt waarschijnlijk doordat bunq hier niets aan kan veranderen. Op vele andere plekken is het "sentiment" om te buigen (zeker op bunq together, maar daar ben je niet actief geef je al aan).

Volgens mij zeggen we hier ook nergens dat iedereen die positief is een fanboy is, maar wanneer je enkel maar alles goed wil praten wat bunq (of ieder ander bedrijf) doet, dan klopt dat ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UnitedJunk
Inmiddels de nieuwe beta ook geïnstalleerd en het voelt (helaas) niet meer als een bank-app. Er lijkt nu meer focus te liggen op het hele "social", dan het beheren van mijn geld. De cirkels bovenaan de "Voor mij" pagina zijn nutteloos en ik had hier liever informatie gehad over mijn geld (spaargeld, gemiddelde, vaste lasten etc etc).

Ik hoop voor iedereen dat het team veel van deze feedback gaat verwerken. De style vind ik heel tof, maar betreft de functies lijken we achteruit te gaan.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Dennisweb schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Nee. Zonder handscan is er geen bevestiging dat het echt je moeder is. Dus wordt de bankrekening niet opgezegd.

Als ‘ie wél opgezegd is, krijg je een mailtje dat je account ‘bevroren’ is.

Weet wel: eenmaal weg is nooit meer terug.
Ik heb mijn eigen account inmiddels opgezegd. Als ik de app nu open kom ik niet verder, moet mijn account reactiveren.
Maar ik heb nooit een mail gehad dat mijn account is bevroren. Mijn moeder ook niet, vriendin ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Jazco2nd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb mijn eigen account inmiddels opgezegd. Als ik de app nu open kom ik niet verder, moet mijn account reactiveren.
Maar ik heb nooit een mail gehad dat mijn account is bevroren. Mijn moeder ook niet, vriendin ook niet.
Als ik me goed herinner kreeg ik de melding "account aanmaken" i.p.v. "reactiveren". Maar bij mij was aangegeven dat het tot 3 dagen na opheffing kon duren alvorens het allemaal helemaal weg was (zal wel deels gearchiveerd zijn i.v.m. wetgeving).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

MelvinW schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:02:
iOS beta ook kunnen installeren. Had gehoopt dat deze stabieler zou draaien dan de Android-app, maar helaas. Nog heel veel bugs helaas en app is daardoor vrijwel onbruikbaar. De Profiel-tab werkt bijvoorbeeld helemaal niet.

[Afbeelding]
Whut?????? Is dit alles wat je te zien krijgt op je Homescreen. Dan echt wtf.. :'(

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnitedJunk
Gisteren zijn er wat nieuwe updates doorgevoerd in de beta's. Icoontjes van je rekening zijn terug, en de volgorde van je rekeningen op je overzicht kun je weer reorganiseren. Functies die in V2 al mogelijk waren, maar in V3 waren verwijderd en nu weer gebouwd zijn.

Helaas nog steeds niet mogelijk om de trees counter te verbergen..
Daarnaast mis ik de "event" tab enorm. In één overzicht zien wat op al mijn rekeningen gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

https://together.bunq.com/d/29552-do-not-discontinue-bunq-v2

Waarin bunq schrijft:
To be able to make life easy both for existing and new users, we will be fully discontinuing the old app design.
Ben ik de enige, of is dit een self-fulfilling prophecy? Gebruikers die V2 willen houden zullen wel vertrekken, dus er blijven alleen tevreden V3 gebruikers over!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Zr40 ik ben blij dat ik op tijd weg ben gegaan. Een tree counter? Liever niet in mijn bank app, welke ik gebruik voor bankzaken. Om bomen te planten, gebruik ik Forest wel op mijn iPhone.

Naarmate ik langer weer terug ben bij ING, besef ik eigenlijk hoe goed die app in elkaar zit. Weinig poespas en al zeker geen radicale veranderingen aan een succesformule - want zo zag ik bunq’s app voorheen wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:44:

Waarin bunq schrijft:

[...]

Ben ik de enige, of is dit een self-fulfilling prophecy? Gebruikers die V2 willen houden zullen wel vertrekken, dus er blijven alleen tevreden V3 gebruikers over!
Twee vliegen in één klap aangezien ze dan meteen het gros van alle klagers kwijt raken. Dat dit veelal klanten van het eerste uur zijn doet er blijkbaar niet toe. Wat dat betreft is bunq ook al geen haar beter dan de andere gevestigde grootbanken.

Het was een leuk experiment voor zolang het duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

JDFS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:37:
@Zr40 ik ben blij dat ik op tijd weg ben gegaan. Een tree counter? Liever niet in mijn bank app, welke ik gebruik voor bankzaken. Om bomen te planten, gebruik ik Forest wel op mijn iPhone.

Naarmate ik langer weer terug ben bij ING, besef ik eigenlijk hoe goed die app in elkaar zit. Weinig poespas en al zeker geen radicale veranderingen aan een succesformule - want zo zag ik bunq’s app voorheen wel.
Dit is wel de moneytree counter hoor, vergis je niet. Enkel, het counten van die money gebeurd vooral door bunq, niet door haar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:44:

Waarin bunq schrijft:

[...]

Ik ken eigenlijk geen enkel bedrijf dat 2 volledige versies van een app in de playstore actief hebben .

Ze moeten V3 gewoon goed maken, laat ik daar duidelijk over zijn, maar de focus moet liggen op nieuwe dingen maken en het goed doen (zowel in communicatie als in kwaliteit). Misschien een keer echt gedegen markt/klant onderzoek naar waar de behoefte liggen. Maar dan moet je dat fixen en niet een oude versie maar in leven houden als daar ontwikkeling niet makkelijk genoeg in gaat (want de laatste updates waren wel erg mager in nieuwe features in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Als app developer snap ik de keuze van een migratie naar v3 goed. Functies bouwen terwijl een andere versie er totaal op reageert is vragen om problemen.

Negatieve comments zul je altijd hebben, want mensen zijn nou eenmaal bang voor veranderingen (net als alle ophef toen Apple iOS 7 introduceerde, want nieuw design). Het is alleen jammer dat veel van de functies die écht goed waren in V2 nu verloren zijn gegaan. De UX van de app moet echt nog beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Batavia Ik denk dat ze inderdaad wel onderzoek doen, maar consequent de verkeerde groep bevragen. Hoe ze precies selecteren weet ik niet dus ik verzin maar wat: scholieren zonder echte ervaring met bankzaken. Ik kan geen andere verklaring bedenken waarbij uit onderzoek zou blijken dat een instagramfeed, Tribes, en bomen meer gewenst zijn dan een krachtige, duidelijke, bruikbare bank-app.
UnitedJunk schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:06:
Als app developer snap ik de keuze van een migratie naar v3 goed. Functies bouwen terwijl een andere versie er totaal op reageert is vragen om problemen.
Op zich heb je een punt, ware het niet dat zo'n app gewoon met de (interne) API praat om functies uit te voeren. Een herschreven UI (wat V3 is) praat met dezelfde API die ook op dezelfde manier reageert.
Negatieve comments zul je altijd hebben, want mensen zijn nou eenmaal bang voor veranderingen (net als alle ophef toen Apple iOS 7 introduceerde, want nieuw design). Het is alleen jammer dat veel van de functies die écht goed waren in V2 nu verloren zijn gegaan. De UX van de app moet echt nog beter.
Dit vind ik dus echt jammer. Niet zozeer jouw reactie maar het algemene goedpraten wat ik op Together zie gebeuren. Je hebt onderbouwde kritiek? Nee hoor, je moet gewoon wennen aan de nieuwe versie. Ondertussen luisteren we echt naar je feedback maar we gaan zeker door op de nieuwe manier.

[ Voor 62% gewijzigd door Zr40 op 05-06-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Zr40 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:07:
Ik denk dat ze inderdaad wel onderzoek doen, maar consequent de verkeerde groep bevragen.
Kan me niet voorstellen dat een geld-uitgeef-teller of een instagram feed uit klantonderzoek naar voren komt.

Misschien een marketeer die social media exposure wil? Of om aantrekkelijk te zijn voor een Venture Capital investering? Of het kan een vervanging zijn van het eigen Together forum?

En je moet natuurlijk mee met wat bij andere fintechs goed werkt. Het tegel design met spaarpotjes zie je bijvoorbeeld ook bij N26.

Maar social media en tribes vind ik vreemd. Het vereist vakmanschap om goede social media of games te maken. Dat klus je er echt niet even bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Delay op 05-06-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
Dit vind ik dus echt jammer. Niet zozeer jouw reactie maar het algemene goedpraten wat ik op Together zie gebeuren. Je hebt onderbouwde kritiek? Nee hoor, je moet gewoon wennen aan de nieuwe versie. Ondertussen luisteren we echt naar je feedback maar we gaan zeker door op de nieuwe manier.
Wennen op een zekere hoogte hoor. Het missen van functies en een onlogishe UI/UX praat ik ook niet goed. De UI is vergeleken met v2 is anders, en daar gaan mensen over vallen. Ik blame nu alleen de slechte UX, maar ben blij met de nieuwe style (kleuren etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

@Batavia Ik denk dat ze inderdaad wel onderzoek doen, maar consequent de verkeerde groep bevragen. Hoe ze precies selecteren weet ik niet dus ik verzin maar wat: scholieren zonder echte ervaring met bankzaken. Ik kan geen andere verklaring bedenken waarbij uit onderzoek zou blijken dat een instagramfeed, Tribes, en bomen meer gewenst zijn dan een krachtige, duidelijke, bruikbare bank-app.
Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze precies die groep selecteren waarvan ze verwachten (hopen / denken) dat die aangeven te willen wat ze zelf al willen.

Hoe vaak worden "(uitkomsten van) onderzoeken" niet naar de hand gezet van de belanghebbende? Dat is niets nieuws.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over selectie gesproken, klik eens door het V3 feedback formulier heen: https://bunqsurvey.typeform.com/to/CfjMmk (je hoeft niets in te vullen, gebruik de knoppen rechtsonder)

Vraag 6 geeft wel enige indicatie van de groepen die ze denken te targeten.

Ondertussen is het verboden om op Together over V3 te praten.
It's important to us that the feedback we receive is not influenced by others. Therefore we kindly ask you to help us make bunq V3 the best app in the world by refraining from creating or posting any new topics about bunq V3 on together.
De oude V3 feedback topics zijn ook verwijderd/verborgen.

[ Voor 47% gewijzigd door Zr40 op 06-06-2020 22:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Dat is nou niet echt iets wat zou moeten gebeuren. Topics verbergen zodat mensen daar geen slechte feedback uit kunnen halen...
Het wordt steeds gekker bij bunq, gelukkig heb ik de stap nooit gemaakt om een betaalrekening daar te openen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Zr40 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:22:
Over selectie gesproken, klik eens door het V3 feedback formulier heen: https://bunqsurvey.typeform.com/to/CfjMmk (je hoeft niets in te vullen, gebruik de knoppen rechtsonder)

[...]

Heh? Je wilt alleen privé feedback want anders laat je je beïnvloeden door anderen? Wat is daar slecht aan, dan? Als je bugs samen vindt en daardoor meer aandacht krijgt voor bepaalde problemen is dat toch niet erg?

Volgens mij is dit bunqtaal voor: ‘wij kunnen niet tegen openbaar kritiek, straks kan iedereen lezen dat we iets fout doen.’

Meerdere keren werd mijn review op TrustPilot geflagges door bunq. Ze hebben er echt een hekel aan als ze openbaar kritiek krijgen.

Snap niet zo heel goed waarom Together er überhaupt nog is. Ideeën mag je privé insturen, feedback ook en je mag ook geen discussie voeren over besluiten van bunq. Dus blijft over: de hallelujah-topics van bunqfanboys. Ofwel: een podium voor jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dennisweb schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:52:
[...]
Snap niet zo heel goed waarom Together er überhaupt nog is. Ideeën mag je privé insturen, feedback ook en je mag ook geen discussie voeren over besluiten van bunq. Dus blijft over: de hallelujah-topics van bunqfanboys. Ofwel: een podium voor jezelf.
In V3 is Together dan ook hernoemd naar Us. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:22:

[...]

Beetje eng "publiek" waar ze zich dan op richten. Beetje het idee van een sekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

PM_Petrol schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:13:
Dat is nou niet echt iets wat zou moeten gebeuren. Topics verbergen zodat mensen daar geen slechte feedback uit kunnen halen...
Het wordt steeds gekker bij bunq, gelukkig heb ik de stap nooit gemaakt om een betaalrekening daar te openen.
Yep, wij zijn bunq, wij dulden geen tegenspraak, "you will be assimilated". O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Dennisweb schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:52:
[...]

Heh? Je wilt alleen privé feedback want anders laat je je beïnvloeden door anderen? Wat is daar slecht aan, dan? Als je bugs samen vindt en daardoor meer aandacht krijgt voor bepaalde problemen is dat toch niet erg?

Volgens mij is dit bunqtaal voor: ‘wij kunnen niet tegen openbaar kritiek, straks kan iedereen lezen dat we iets fout doen.’

Meerdere keren werd mijn review op TrustPilot geflagges door bunq. Ze hebben er echt een hekel aan als ze openbaar kritiek krijgen.

Veel bedrijven zijn bang voor kritiek en hebben hele kuddes met medewerkers die allerlei negatieve zooi zoeken en "neutraliseren". Bunq heeft veel in eigen hand en kan het makkelijker in de "doofpot" wanneer je alles zelf in de hand hebt.

Alweer een puntje bij "mogelijk op weg om een sekte te worden". ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Zr40 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:55:
[...]

In V3 is Together dan ook hernoemd naar Us. :+
Nu krijg ik zomaar zo'n gevoel dat dat "us" niet staat voor United States of voor "wij" als in "het bedrijf bunq en onze klanten". Zale eerder zijn "wij bunq" (die de teugels strak in handen houden en geld aan het binnenharken zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de traditionele bunq-fanboys ook af beginnen te haken. Welke doelgroep bunq zoekt is mij een raadsel, in ieder geval niet familie doorsnee. Lijkt me dterk dat de niche groot genoeg is om rendabel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:25:
Ik heb het idee dat de traditionele bunq-fanboys ook af beginnen te haken. Welke doelgroep bunq zoekt is mij een raadsel, in ieder geval niet familie doorsnee. Lijkt me dterk dat de niche groot genoeg is om rendabel te worden.
Vraag mij ook af op wie bunq zich nu richt. Steeds meer het gevoel dat het hippe millennials zijn die heel aktief zijn op sociale media.
Maar mij lijkt het dat de familie doorsnee een veel grotere groep is en ook nog eens veel trouwer aan het merk als het goed bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Afgelopen week de overstap gemaakt naar ING. Voor 1,35 per maand heb ik een rekening inclusief Apple Pay. Voor dit laatste ben ik in het verleden overgestapt naar Bunq, via de Italie route (niet geheel volgens de regels). Ze liepen ver voor op andere banken. Maar dit lijkt te verdwijnen.

Mijn vrouw had een Free account alleen deze is, vind ik, op een ongepaste wijze overgezet naar een premium account. Daarnaast is Bunq niet duidelijk waar ze heen willen gaan.

Voor circa 6.50 extra (tegenover ING) heb ik wel de mogelijkheid om tot 25 IBAN nummers te gebruiken. Dit is de enige optie die ik veel gebruikte tijdens vakanties.

Ik zie dat ze niet bij de kern blijven, alleen een FIN-bank zijn. Dit komt o.a. naar voren met de bomen acties.

Alles bij elkaar voldoende redenen om over te stappen naar ING en Bunq op Travelcard te zetten (voor zolang deze gratis blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
@tweakfdr heb je bij je overstap ook ABN overwogen? Ik ben benieuwd naar de verschillen (ik ga hier overigens zelf ook nog naar kijken, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen). Garmin Pay zou bijvoorbeeld wel een leuke extra zijn van ABN.

Sluit namelijk ook niet uit dat ik van bunq ga overstappen, gebruik inmiddels de extra functionaliteit maar heel beperkt waardoor het vooral een dure rekening is, de ontwikkelingen de laatste tijd en die er lijken aan te komen in V3 zijn voor mij niet relevant.

Een reguliere betaalrekening met een bunq Travelcard account zou voor mij meer dan voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@roelwillems Er is zelfs iets waarmee ABN objectief beter is dan bunq: instant payments. Ze ondersteunen zowel de Nederlandse als de Europese versie. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramon.ackermann
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb vandaag ook nog feedback gepoost op de survey, in het enige topic wat min of meer relevant was. Deze reactie is weggehaalt als "off topic" en mijn account is inmiddels geblokkerd op together.

Ik vind het kinderachtig gedrag wanneer je om feedback vraagt, maar dan alles verwijdert omdat je niet leukt vind wat je te horen krijgt.

Ook op reddit halen ze alles weg wat een beetje kritisch is. En daar kan je niet eens zeggen dat het off-topic was.

Ben zelf behoorlijk gefrustreerd met de richting die ze hebben ingeslagen. Eerst met de joint accounts, nu met de update naar v3, die overduidelijk niet bevalt bij het publiek.

Ik kijk nu ook weer even rond naar een andere bank, al heb ik nog geen andere bank gevonden die even uitgebreid is qua features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
@Zr40 Dat klopt inderdaad.

Daarnaast ondersteunt ABN zowel ApplePay als Garmin Pay (dat laatste is voor mij wel een aardige functionaliteit).
Verder zie ik weinig verschillen. Prijzen liggen heel dicht bij elkaar en functionaliteiten zijn ook erg vergelijkbaar.

Alleen kosten voor betalen/opnames in buitenlandse valuta verschilt wat van elkaar.
ING alleen koersopslag (+1.2%) met pinnen in vreemde valuta, maar geld opnemen is duurder (€3,30 + 1,2%). Bij ABN is pinnen in vreemde valuta duurder (€0,15 + 1,2%) maar daar is geld opnemen weer iets voordeliger (€2,25 + 1,2%).

Kortom voor betalen in buitenlandse valuta kan je beter bunq Travelcard of N26 gebruiken. Ondersteuning voor instant payments van ABN is wel een voordeel in dit geval bij overschrijven naar N26 (vs overschrijving vanaf ING).

Daar tegenover krijg je bij ING weer ING punten, maar of dat een groot voordeel is vraag ik me af.

@ramon.ackermann Heel herkenbaar, zie ook heel veel topics worden gesloten of dingen weg gehaal. Bank of the Free... maar niet in de zin van Freedom of speech. Dat, met het feit dat ik 90% van de functionaliteiten niet langer gebruik, is voor mij reden om verder te kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door roelwillems op 08-06-2020 15:48 . Reden: Vergelijking kosten buitenlandse pin/geldopname ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Vorige week ook alles overgezet vanaf Bunq, die ik als volwaardige rekening gebruikte samen met mijn partner, naar ING.

De directe aanleiding voor mij was de prijsverhoging (2x premium nodig -> €16 p/m), maar ook aan de bomen irriteerde ik me al een tijd. Ik ben vóór duurzaamheid, maar beslis hier liever zelf over dan dat mijn bank dit voor me doet.

De slechte communicatie en het verwijderen van berichten op Together hebben mij het laatste zetje gegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@ramon.ackermann Voor zover ik weet is er geen bank die qua features bunq matcht. Dus als je een alternatief zoekt moet je concessies doen. Helaas (of voor een vergelijking juist gelukkig?) maakt bunq de vele handige features onhandig in V3.

Ik ben bij ABN uitgekomen. Anderen bij ING, Rabo, Knab, SNS, ASN, Triodos, of een van de vele gratis banken, of zelfs meerdere banken.

Wat voor mij belangrijk is (harde eisen):
- bij eventuele problemen een bankkantoor binnen kunnen lopen met medewerkers die je serieus nemen en je ook kunnen helpen
- NL IBAN voor mijn betaalrekening (buitenlandse banken vallen af)
- zelf kunnen kiezen van pincode (alleen bij ABN, ASN, bunq, Knab, SNS en Regiobank mogelijk)
- ondersteuning voor incassomachtigen (nog niet mogelijk bij bunq en MoneYou)
- betrouwbare app

Wat voor mij leuk is (geen dealbreakers):
- instant payments voor NL banken
- API om bij je transacties te komen
- Apple Pay (mag ook via een kaart van derden)
- geen koersopslag (mag ook via een kaart van derden, zoals TransferWise of de bunq Travel Card)

Wat voor mij onbelangrijk is:
- allerlaagste kosten
- meer dan 1 rekening kunnen openen
- rente op de betaalrekening
- instant payments voor EU banken
- credit card bij dezelfde bank
- een community forum
- door de bank bomen laten planten
- metalen betaalpas (over verspilling gesproken...)

Wat voor mij ongewenst is:
- zonder aankondiging voorwaarden wijzigen
- censuur
- een social media feed in de bank app
- een leaderboard voor geplante bomen
- analyse van je transacties voor advertenties (zoals ING in het verleden al twee keer heeft geprobeerd te introduceren)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
Wel triest om te zien hoe Bunq afglijdt. Het werd geïntroduceerd als vervanger voor de grote, 'gemene' banken. Maar het is nu een bank die prijswijzigingen zonder aankondiging doorvoert en negatieve feedback verwijdert en zelfs users bant op hun platform. Wel mooi dat ze altijd het 'onze community vindt/wilt' argument gebruiken als ze een wijziging uitleggen, terwijl ze alles wat hun niet aanstaat verwijderen. So much for 'The bank of The Free'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon.ackermann
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07-2023
@Zr40 Ik vind de zoektocht naar een alternatief ook moeilijk.

Ik gebruik van bunq voornamelijk deze features:
- meerdere accounts, handig voor budgeting
- sommige accounts gedeelt met mijn partner
- Travelcard

Ik wil zelf zeker ook een NL IBAN hebben. Verder is v2 toch wel een fanstatische app van bunq, dus ik zou graag iets soortgelijks hebben.

Wat betreft jou ongewenste punten: helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Je zou naar Moneyou Go kunnen kijken. Geen 1-op-1 vervanger voor bunq, maar meer bunq light. Zo kan je wel "potjes" aanmaken, maar dit zijn weer geen volwaardige IBAN rekeningen. Delen van accounts niet mogelijk en geen Travelcard, maar die zou je dan bij bunq kunnen aanhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Afgelopen tijd bij Bunq heb ik veel aparte rekeningen gebruikt om te budgetteren. Voor mijn overstap naar ING heb ik een tijd geëxperimenteerd met YNAB en dit is mij goed bevallen. Nu heb ik dus alles op één rekening staan en hou ik het budget bij in YNAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ramon.ackermann Vanwege meerdere IBANs ben ik naar KNAB gegaan (die heeft er 5). Die hebben niet mobiel betalen dus we hebben ook 1 bankrekening bij de ASN. Scheelt ook weer gedoe als we ooit 1 van beiden zat zijn. Bij elkaar is dat goedkoper dan 2 premium accounts in een Pack. Ik heb wel wat potjes bij elkaar geschoven en diverse potjes zijn nu een spaarrekening ipv 1tje met een eigen IBAN. Dat vind ik verder niet zo spannend, als ik een keertje geld moet overmaken voor ik het kan gebruiken maakt mij dat niet zo veel uit.

Ik geloof dat je bij KNAB ook een credit card er bij kan krijgen, maar ik heb al een andere en dat bevalt mij prima. Die kan ik blijven gebruiken ongeacht welke bank ik heb. Je kan natuurlijk ook gewoon je Travelcard houden (of in ieder geval zo lang dat gratis blijft); met iDeal opwaarderen staat ook gelijk op je Travelcard bankrekening.
Pagina: 1 ... 69 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"