Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:54
YaMaL! schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:45:
Mij is ook niet helemaal duidelijk wie nou uiteindelijk die "overstapserviceannuleerboete" zou opleggen aan wie
Volgens de documentatie paragraaf 6.1:
U kunt uw nieuwe bank vragen om de Overstapservice te stoppen. Dan gelden de regels van uw nieuwe bank. Uw nieuwe bank laat u vooraf weten of hier kosten aan verbonden zijn, en zo ja, wat u moet betalen.
Dus de ontvangende bank krijgt de opdracht tot stopzetten en mag de kosten in rekening brengen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01:57
Goed moment om een evenement te gaan organiseren bunq 8)7

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• YaMaL!
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-05 18:24
Dank voor de quote uit die documentatie, de domme site van overstapservice blokkeerde de toegang voor mijn ip. Lijkt er dus op dat die kosten niet vanuit de overstapservice zelf komen maar naar believen vastgesteld worden door de nieuwe bank, in casu bunq. Dan gaan ze hopelijk wel nat als een klant de hele overeenkomst opzegt n.a.v. die prijsverhoging, en in dat pakket een bankrekeningnummer is inbegrepen waarheen een overstapservice loopt. Anders is een kosteloze opzegging immers feitelijk onmogelijk, dat lijkt me in deze situatie al snel onredelijk bezwarend.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Wat doet zo'n overstapservice eigenlijk precies, en wie regelt dat?

Gaan automatische incasso's automatisch van je nieuwe rekening betaald worden?
Worden automatische incasso's automatisch omgezet bij de creditor?
Gaat geld dat word gestort automatisch naar je nieuwe rekening?

Wat gebeurt er nu precies wel en niet?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
Redsandro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:34:
Wat doet zo'n overstapservice eigenlijk precies, en wie regelt dat?
De brochure van https://www.overstapservice.nl/ is best volledig.

[Voor 26% gewijzigd door Delay op 14-05-2020 19:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Serieus? 8)7 die site is zo lelijk, ik dacht dat dit een hoax was, en dat banken dit zelf regelden zonder intermediair. Maar het blijkt toch echt de juiste site te zijn!

Het gaat dus om "bijschrijvingen en incasso’s" die automatisch doorgeleid worden (maar incasso's moet je zelf tzt omzetten)

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Redsandro Al het betalingsverkeer (met uitzondering van kaartbetalingen, pakketkosten en rente van de oude bank) wordt voor 13 maanden doorgestuurd naar de nieuwe rekening. Daarnaast geeft het een melding aan incassanten met je nieuwe rekeningnummer, zodat de incasso's ook na het einde van de overstapservice blijven werken.

Het enige dat je zelf moet doen is het nieuwe rekeningnummer doorgeven aan bedrijven/instanties waar je geld van krijgt. Buitenlandse incasso's moet je ook zelf aanpassen. En eventuele Nederlandse incassanten die 13 maanden lang de melding negeren boos aankijken ;) (die herken je aan de toevoeging 'overstapservice' in de omschrijving, vanaf de tweede incasso)

[Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 14-05-2020 19:50]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• goodfella
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-05 18:22
dutchminator schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:56:
https://fd.nl/achtergrond...ntechs-te-grazen-te-nemen

Zou de spontane afschaffing van Joint met dit verhaal te maken hebben? Inflatie van de abonnements-aantallen om investeerders te paaien toch geld te blijven leveren?

Klein citaatje, artikel zit voor sommigen achter een paywall:

[...]
Ik denk ook het laatste. Het zou mij niets verbazen dat bunq de abonnementen versimpelen ter voorbereiding van een investeringsronde.

• magician2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:22
goodfella schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Ik denk ook het laatste. Het zou mij niets verbazen dat bunq de abonnementen versimpelen ter voorbereiding van een investeringsronde.
Ik denk niet dat (potentiële) investeerders blij worden van een actie waarbij klanten (massaal?) opzeggen.

Dit lijkt dan meer op het voorsorteren tot een overname of samengaan met een ander bedrijf (andere bank, of bijvoorbeeld een bedrijf als flatex om zo een Nederlandse banklicentie in de wacht te slepen).

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je moest eens weten hoe vaak investeerders niet verder kijken dan de high level cijfers... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:51
magician2000 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Ik denk niet dat (potentiële) investeerders blij worden van een actie waarbij klanten (massaal?) opzeggen.
De klanten die opzeggen zijn overwegend de klanten waar bunq toch niets aan verdient. Die "klanten" is een investeerder toch liever kwijt dan rijk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:44
Zr40 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:45:
Je moest eens weten hoe vaak investeerders niet verder kijken dan de high level cijfers... :+
Sterker nog, je gemiddelde omzet/klant gaat omhoog. Je percentage supergreen gebruikers gaat omhoog. Je klanttevredenheid gaat omhoog (want die lastige free gebruikers zijn geen klant meer dus tellen niet meer).

Er zijn heel veel statistieken die alleen maar beter worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:45
[...]

Dit lijkt dan meer op het voorsorteren tot een overname of samengaan met een ander bedrijf (andere bank, of bijvoorbeeld een bedrijf als flatex om zo een Nederlandse banklicentie in de wacht te slepen).
Ik denk dat je het aantal moord en brand schreeuwers in dit topic een beetje overschat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:13
dutchminator schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:56:
https://fd.nl/achtergrond...ntechs-te-grazen-te-nemen

Zou de spontane afschaffing van Joint met dit verhaal te maken hebben? Inflatie van de abonnements-aantallen om investeerders te paaien toch geld te blijven leveren?

Klein citaatje, artikel zit voor sommigen achter een paywall:

[...]
Als dat zo'n belangrijk criterium was, hadden ze er beter aan gedaan juist nog wat meer gratis features weg te geven. En daar zit wel wat in, als je toch de boel gaat verkopen, wil je vooral een grote userbase in de markt zetten. Hoe winstgevend je bent is niet zo relevant.

Als Ali echter het bedrijf uit eigen zak wilt blijven betalen, dan moet 'ie wel zorgen dat de cijfers wat minder negatief worden. Want als het verlies lineair meeschaalt met de omzet, komt'ie op een gegeven moment op een punt dat'ie het echt niet meer kan betalen (en dus gedwongen wordt de boel te koop te zetten). Dus ja, verliesgevende producten schrappen lijkt me eerder een stap om zelf de touwtjes in handen te kunnen houden.

zcflevo.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Maar zonder gezond businessmodel stapt geen investeerder in. Een bank maakt het geld met (bedrijfs)leningen en hypotheken.. iets wat in de filosofie van Bunq niet kan. (al zullen ze die vast wel overboord gooien)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
Dat valt wel mee hoor. Zolang de investeerder ruimte voor verbetering ziet is het niet relevant hoe het buisinessmodel tot dan toe was. Dat is toch het eerste wat een nieuwe eigenaar overboord gooit.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goodfella
[...]

Yes dat was ook wat ik dacht, maar niet zei. Dus ter voorbereiding van een investeringsronde al dan wel niet een fusie/overname.

Nu dat we toch speculeren. Het digital openen van een bankrekening is in deze tijden erg toegenomen. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn om de Joint abonnementen te killen en het verlies te compenseren met de toename van nieuwe leden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Inmiddels is het gelukt om de overstapservice bij ABN AMRO aan te vragen. Was een bug, wie had dat ooit gedacht. :o

Ingangsdatum wordt nu volgende maand. Net na mijn billing date bij bunq helaas, maar ABN biedt aan om de kosten te compenseren. Toch wel netjes eigenlijk - dat is wat ik laatst bedoelde met hoe een bank met fouten omgaat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-05 19:05
bunq heeft toch helemaal geen externe investeerders?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nog niet. (Speculatie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
Zr40 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:45:
Dat noem ik dan gokkers i.p.v. investeerders. Serieuze investeerders kijken wel verder dan dat (of laten dat doen), uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid geld ze er in willen steken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
dixet schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:59:
[...]

De klanten die opzeggen zijn overwegend de klanten waar bunq toch niets aan verdient. Die "klanten" is een investeerder toch liever kwijt dan rijk
Die klanten zijn veelal wel de klanten waarmee je een bestaansrecht hebt op kunnen bouwen. Het zijn NU klanten waar je niets aan verdient, maar mogelijk (mits een fatsoenlijk prijsbeleid) wel aan had kunnen verdienen. Over het algemeen kun je beter meer klanten hebben wanneer je investeerders zoekt dan uit moeten leggen waarom klanten weggelopen zijn. In het laatste geval volgen er mogelijk nog meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
mwa schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat je het aantal moord en brand schreeuwers in dit topic een beetje overschat ;)
Of onderschat je wellicht de mensen die gewoonweg opgestapt zijn zonder er ergens woorden aan vuil te maken? Die cijfers zullen wij nooit te zien krijgen.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik heb een online pas aangemaakt en deze toegevoegd in ApplePay zodat ik minder vaak hoef te switchen van gekoppelde rekening in de app van Bunq.

Ik zie nu pas dat dat een MasterCard ipv Maestro is. Maakt dat nog verschil?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:05

Nicap

Tsssk....

Noisia schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:08:
Ik heb een online pas aangemaakt en deze toegevoegd in ApplePay zodat ik minder vaak hoef te switchen van gekoppelde rekening in de app van Bunq.

Ik zie nu pas dat dat een MasterCard ipv Maestro is. Maakt dat nog verschil?
Nee, behalve dat in sommige winkels in NL de Mastercard niet ondersteund wordt, o.a. De meeste AH winkels niet.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Noisia
Heb hem vooral om te tanken aangemaakt. Daar zal het vast wel kunnen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Ik zou er lekker een Maestro pas van maken om in NL 100% zeker te zijn dat je overal kan betalen.

• StefvE
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 28-05 22:27
Nicap schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:28:
[...]

Nee, behalve dat in sommige winkels in NL de Mastercard niet ondersteund wordt, o.a. De meeste AH winkels niet.
Alles wat onder Ahold valt kun je niet met Mastercard betalen. Dus geen 'normale' AH (met uitzondering van AH To Go op stations), Etos, Gall & Gall, etc.

• stane
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02:18
JDFS schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:43:
Ik zou er lekker een Maestro pas van maken om in NL 100% zeker te zijn dat je overal kan betalen.
Is het mogelijk om een digitale Maestro-pas te maken? Ik zoek dit al een tijdje, maar kan het nergens vinden.

• goodfella
stane schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Is het mogelijk om een digitale Maestro-pas te maken? Ik zoek dit al een tijdje, maar kan het nergens vinden.
Volgens mij kan dat enkel als je een betaald c.q. premium account hebt.

De gratis variant stelt enkel een Mastercard als pas beschikbaar.

--edit--

Zie post van @JeroenE onder hoe het wel kan.

[Voor 8% gewijzigd door goodfella op 18-05-2020 17:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
stane schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:43:
Dat kan wel, met een Android toestel. Als je dan Tap&Pay activeert krijg je een virtuele Maestro betaalkaart. Die kan je dan weer aan Apple Pay koppelen als je weer verder gaat op je iPhone. Maar er is geen garantie dat het lukt om die in Appel Pay te koppelen en je krijgt vanuit bunq geen ondersteuning als het niet (meer) werkt.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

JeroenE schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:00:
[...]
Dat kan wel, met een Android toestel. Als je dan Tap&Pay activeert krijg je een virtuele Maestro betaalkaart. Die kan je dan weer aan Apple Pay koppelen als je weer verder gaat op je iPhone. Maar er is geen garantie dat het lukt om die in Appel Pay te koppelen en je krijgt vanuit bunq geen ondersteuning als het niet (meer) werkt.
Klopt. Het werkt(e) ook als je in Android al een Tap&Pay kaart had geactiveerd. Je kunt die dan wisselen op een iphone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mwa
goodfella schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:47:
[...]

Volgens mij kan dat enkel als je een betaald c.q. premium account hebt.

De gratis variant stelt enkel een Mastercard als pas beschikbaar.
En hoe maak je een virtuele Maestro pas aan met een premium account? Ik zie die optie nergens, enkel Mastercard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@mwa dat staat toch letterlijk in de 2 posts boven jouw post uitgelegd: Je moet dit doen op een Android toestel en daar Tap&Pay activeren. Dan krijg je een virtuele Maestro betaalkaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mwa
JeroenE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:33:
@mwa dat staat toch letterlijk in de 2 posts boven jouw post uitgelegd: Je moet dit doen op een Android toestel en daar Tap&Pay activeren. Dan krijg je een virtuele Maestro betaalkaart.
Maar dat is dus een omweg die niet gesupport wordt door bunq en je niks aan hebt als je geen Android hebt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

mwa schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Maar dat is dus een omweg die niet gesupport wordt door bunq en je niks aan hebt als je geen Android hebt..
Tja, dan kan het dus niet in jou geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
mwa schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:09:
Je kent ook niemand met een Android toestel? Maar goed, je moet wel even met die telefoon mogen spelen enzo.

Maareh, als je de weg van bunq wil volgen dan is de oplossing door gewoon een fysieke Maestro betaalkaart aan Apple Pay te koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:33:
Nicap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Tja, dan kan het dus niet in jou geval.
JeroenE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:21:
[...]
Je kent ook niemand met een Android toestel? Maar goed, je moet wel even met die telefoon mogen spelen enzo.

Maareh, als je de weg van bunq wil volgen dan is de oplossing door gewoon een fysieke Maestro betaalkaart aan Apple Pay te koppelen.
*kuch* https://medium.com/bunq-d...e-bank-cards-ed04ab310f93

bluewalk.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik weet dat het officieel niet ondersteunt is, maar er zijn genoeg mensen die hebben gepost dat het bij hun wel heeft gewerkt. Of weet je nu zeker dat bunq het toevoegen in Apple Pay heeft geblokkeerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 06:18:
[...]
Wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik weet dat het officieel niet ondersteunt is, maar er zijn genoeg mensen die hebben gepost dat het bij hun wel heeft gewerkt. Of weet je nu zeker dat bunq het toevoegen in Apple Pay heeft geblokkeerd?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je via de API de virtuele maestro kan aanmaken zonder een Android device nodig te hebben. Deze virtuele meastro's zijn ook gewoon aan Apple Pay te koppelen (tenzij dit recentelijk is geblokkeerd) :)

Dit zijn de kaarten die bunq in het begin aanmaakte als je de Spaanse regio koos en AP activeerde, als je deze nu toevoegt volgt deze de regio van je woonadres.
Je kan er meerdere hebben om zo meerdere AP kaarten te hebben om aan verschillende rekeningen te koppelen.

bluewalk.net

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@bluewalk Aha, op die manier kan @mwa het dus alsnog proberen zonder Android toestel (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Update 14 op 29 mei. Ik ben benieuwd of er iets over het debacle van begin april gezegd wordt...

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:21:
Update 14 op 29 mei. Ik ben benieuwd of er iets over het debacle van begin april gezegd wordt...
Kleine kans.

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Jammer (maar logisch) dat dit één van de eerste keynotes is zonder publiek. Desondanks wel heel benieuwd naar de nieuwe updates. Iets minder voor zakelijk, iets meer voor premium zou welkom zijn.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

"Even" de API gebruiken is niet voor iedereen weggelegd. Daarnaast is het nogal een tijdrovende zaak enkel voor het aanmaken van een virtuele Maestro kaart :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Dat publiek bij die Keynotes vind ik altijd zo tenenkrommend. Allemaal enthousiaste medewerkers die voor hun eigen werk klappen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mcDavid
Noisia schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:51:
Dat publiek bij die Keynotes vind ik altijd zo tenenkrommend. Allemaal enthousiaste medewerkers die voor hun eigen werk klappen...
Valt wel mee hoor, ben er ook een paar keer geweest. Het is vooral gewoon gezellig met wat vrienden/medenerds een biertje drinken op een gekke locatie. Ohja en tussendoor ff naar de keynote luisteren. Met een paar bier achter de kiezen ben je al snel wat uitbundiger aan het applaudiseren natuurlijk.

De laaste keer was in DeLaMar, en dat vond ik minder. Het kneuterige is er een beetje vanaf en de updates over het algemeen ook wat minder bizar tegenwoordig. Maar als ik nog eens uitgenodigd word en me anders moet vervelen die avond, zou ik zo weer gaan.

zcflevo.nl

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:51
Zojuist een melding in de app over vertraagde betalingen.

Aangezien ik maandag maar 1 betaling heb gedaan en 2x de melding krijg ben ik benieuwd of de ontvangende partij nu 2x z'n geld krijgt :X

Maar dat terzijde, blijkbaar waren er meer mensen met dit probleem, maar wil bunq niets zeggen over het waarom. De thread op Together is (verrassing) gesloten. Toch jammer, hoe erg is het om toe te geven dat er iets is mis gegaan. Kan gebeuren - zie alle berichten van storingen bij de andere banken. Wel persoonlijk een melding maar publiekelijk niets zeggen komt op mij toch een beetje raar over.

Ik vind het persoonlijk stoerder als een bedrijf fouten toegeeft dan ze probeert te verstoppen.

• Noisia
haha ik had geld naar mijn eigen rabo rekening overgemaakt, helaas maar 1x ontvangen net.

• goodfella
dixet schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:47:

Ik vind het persoonlijk stoerder als een bedrijf fouten toegeeft dan ze probeert te verstoppen.
Soms mogen ze niets communiceren door de afspraken met de DNB, ECB en AMF. Afhankelijk van de aard van het probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
goodfella schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Soms mogen ze niets communiceren door de afspraken met de DNB, ECB en AMF. Afhankelijk van de aard van het probleem.
Ja, maar dat kun je duidelijk maken door aan te geven dat je "op dit moment" niet meer kunt zeggen of "er geen verdere informatie verstrekt kan worden vanwege gemaakte afspraken met instanties" of wat dan ook.

Dat er regels zijn wil niet zeggen dat je vervolgens niets meer kunt zeggen. Maar goed, mensen verschuilen zich maar wat graag achter regeltjes. Lekker makkelijk is dat, geen verantwoording af hoeven leggen aan je klanten / de buitenwereld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
dixet schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:47:
Laatst waren er ook diverse mensen op Together die met Giropay geld hadden gestort en dat ook niet binnen kregen. Na diverse keren heen en weer gestuurd te zijn bleek het te liggen aan de partij die voor bunq Giropay betalingen verwerkt. Daarna heeft het nog bijna een week geduurd voor die klanten het geld op hun (Duitse) bankrekening gestort kregen.

Daar waren ze wel redelijk open over, dus dat ze nooit iets vertellen is het ook niet. Zie https://together.bunq.com...oblems-with-giropay-topup

Maar ook hier is het wel redelijk algemeen, er is verder geen uitleg over wat er dan fout gegaan zou zijn. Al is het natuurlijk de vraag of je daar als klant ook echt wat aan hebt als er een technisch verhaal komt over iets waar je (waarschijnlijk) geen verstand van hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Modbreak:Zie topicwarning

[Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 13:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Delay
Nicap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:48:
[modbreak]Zie topicwarning[/]
@Outerspace Ik vond de bunq pack groepen eigenlijk wel gezellig in het topic, en zoveel waren het er ook niet. Wat is er te doen aan deze regel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03:08

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Delay schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:01:
[...]

@Outerspace Ik vond de bunq pack groepen eigenlijk wel gezellig in het topic, en zoveel waren het er ook niet. Wat is er te doen aan deze regel?
Vrij weinig tot niets. Dit soort oproepen hebben wij altijd geweerd en dat zullen we in de toekomst ook blijven doen (net zoals inkoopacties).

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Outerspace schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Vrij weinig tot niets. Dit soort oproepen hebben wij altijd geweerd en dat zullen we in de toekomst ook blijven doen (net zoals inkoopacties).
In welk forum kan ik dit wel kwijt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 01:33
Nicap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:08:
[...]

In welk forum kan ik dit wel kwijt?
Je kan op Together dit wel gewoon doen. Daar is zo’n speciaal topic voor. Tenminste, zolang Ali niet opeens verzint dat hij een bunqpack delen met onbekenden niet meer wil aanbieden. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Noisia
Ik denk toch dat ik overstag ga en ga betalen voor Bunq. Heb bij een paar andere banken gekeken maar nergens bieden ze zo ver features die ik handig vind als bunq biedt. Helaas wel erg duur...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik probeer mijn moeder op afstand haar Bunq account op te heffen en dat gaat moeilijk.

Inloggen > Mijn Profiel > Lidmaatschappen > Sluit Account > Code invoeren > feedback vraag met Doorgaan of Overslaan. Overslaan > "Wij moeten de beveliging van uw account upgraden"

vervolgens moet ze haar hand scannen, iets wat ze nooit eerder heeft gedaan, want die feature gebruikte ze niet. Dus daar stopt ze, logisch..

Is het account nu opgeheven of niet? Ik verwacht van dit stakker bedrijf namelijk ook geen nette bevestiging, net zoals er geen net bericht was dat ik per 1 juni 8/mnd moet betalen.. (ik moet zelf helaas komende week nog uitzitten ivm wat automatische incassos dus ik het het opzegproces zelf niet).

[Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 22-05-2020 22:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 01:33
Jazco2nd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:28:
Ik probeer mijn moeder op afstand haar Bunq account op te heffen en dat gaat moeilijk.

Inloggen > Mijn Profiel > Lidmaatschappen > Sluit Account > Code invoeren > feedback vraag met Doorgaan of Overslaan. Overslaan > "Wij moeten de beveliging van uw account upgraden"

vervolgens moet ze haar hand scannen, iets wat ze nooit eerder heeft gedaan, want die feature gebruikte ze niet. Dus daar stopt ze, logisch..

Is het account nu opgeheven of niet? Ik verwacht van dit stakker bedrijf namelijk ook geen nette bevestiging, net zoals er geen net bericht was dat ik per 1 juni 8/mnd moet betalen.. (ik moet zelf helaas komende week nog uitzitten ivm wat automatische incassos dus ik het het opzegproces zelf niet).
Nee. Zonder handscan is er geen bevestiging dat het echt je moeder is. Dus wordt de bankrekening niet opgezegd.

Als ‘ie wél opgezegd is, krijg je een mailtje dat je account ‘bevroren’ is.

Weet wel: eenmaal weg is nooit meer terug.
Noisia schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:58:
Ik denk toch dat ik overstag ga en ga betalen voor Bunq. Heb bij een paar andere banken gekeken maar nergens bieden ze zo ver features die ik handig vind als bunq biedt. Helaas wel erg duur...
Dit kan ik begrijpen. bunq heeft heel veel features en daarom vond ik het niet erg er acht euro in de maand voor te betalen. De kosten die daarna opeens kwamen vond ik wél vervelend.

Uiteindelijk ben ik een gebruiker die aan 1 betaalrekening, een extra rekening, 1 bankpas en een zakelijke rekening genoeg heeft. Nadat bunq voor mij een einde aan mijn twijfel had gemaakt mij nooit meer als klant te willen, heb ik besloten naar ING te gaan. Ik zat eerst bij ABN Amro.

Met ING nog steeds heel tevreden. Ik denk dat zij het dichtst in de buurt komen van bunq. Heb zelfs mijn broer zo gek gekregen om ook naar ING te gaan. Nu noemt ie ABN ‘een fossielenbank’ :+

Het zou me niks verbazen als bunq ooit overgenomen wordt door ING.

[Voor 32% gewijzigd door Dennisweb op 23-05-2020 00:03]

• U123456
  • Registratie: september 2014
Jazco2nd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:28:
Is een account in de Bunq app nu een bankrekening of een gebruikersaccount? Kennelijk het eerste:
Wil je een rekening opheffen of je bunq account opheffen? In dat eerste geval ga je naar de betreffende rekening en vervolgens naar instellingen. Vanuit daar kun je je rekening opheffen.
In het geval dat je je bunq account wilt opheffen zou ik adviseren om even contact op te nemen met Support via https://go.bunq.com/link/support/
Link: https://together.bunq.com/d/14626-opzeggen-rekenkmv

• Jazco2nd
Dennisweb schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Nee. Zonder handscan is er geen bevestiging dat het echt je moeder is. Dus wordt de bankrekening niet opgezegd.

Als ‘ie wél opgezegd is, krijg je een mailtje dat je account ‘bevroren’ is.

Weet wel: eenmaal weg is nooit meer terug.
Ze heeft nooit de handscan ingesteld. Dus met of zonder handscan tijdens het ophef proces weet Bunq niet dat het echt mijn moeder is. Het is gewoon iemand die op dat moment haar telefoon en inlogcode heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

De handscan staat qua toegangsniveau toch gelijk aan de passphrase? Althans, met de een kan je de ander resetten. En beiden zou je kunnen resetten met een iDEAL storting.

Bij al mijn handscans tot nu toe kreeg ik de optie om te kiezen voor de passphrase, dat zou hier ook mogelijk moeten zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 23-05-2020 13:37]

• magician2000
Jazco2nd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Ze heeft nooit de handscan ingesteld. Dus met of zonder handscan tijdens het ophef proces weet Bunq niet dat het echt mijn moeder is. Het is gewoon iemand die op dat moment haar telefoon en inlogcode heeft.
De handscan ben ik niet mee geconfronteerd.

Maar mijn eerste actie toen ik besloten had mijn bunq op te heffen was mijn geld veiligstellen op een andere rekening. Vanaf dat moment voel je je in ieder geval "veilig". Dit aangezien ze dan ook geen kosten meer af kunnen schrijven (of althans, zou wel kunnen, maar laat ze dan maar een deurwaarder sturen die je aan kunt tonen alles in je macht gedaan te hebben om die zooi op te heffen - die zal snel op je hand zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

magician2000 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:55:
[...]

De handscan ben ik niet mee geconfronteerd.

Maar mijn eerste actie toen ik besloten had mijn bunq op te heffen was mijn geld veiligstellen op een andere rekening. Vanaf dat moment voel je je in ieder geval "veilig". Dit aangezien ze dan ook geen kosten meer af kunnen schrijven (of althans, zou wel kunnen, maar laat ze dan maar een deurwaarder sturen die je aan kunt tonen alles in je macht gedaan te hebben om die zooi op te heffen - die zal snel op je hand zijn).
Even los van of dit verhaal juridisch wel klopt - als het niet lukt om via de app de rekening of het account op te heffen, vergeet het vooral niet ook via support te regelen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Een fatsoenlijke bevestiging dat je account is opgeheven had ook wel gemogen.
Er verschijnt heel kort een rood scherm, maar te kort om fatsoenlijk een screenshot te maken.
Hoe moeilijk is het nou om het even per mail te bevestigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

sambalbaj schreef op zondag 24 mei 2020 @ 03:46:
Een fatsoenlijke bevestiging dat je account is opgeheven had ook wel gemogen.
Er verschijnt heel kort een rood scherm, maar te kort om fatsoenlijk een screenshot te maken.
Hoe moeilijk is het nou om het even per mail te bevestigen?
Met iOS kun je dit ondervangen door eerst schermopname aan te zetten, dit kan zelfs met de microfoon aan/uit. En daarna bv per app een account opzeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
Zr40 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:32:
[...]

Even los van of dit verhaal juridisch wel klopt - als het niet lukt om via de app de rekening of het account op te heffen, vergeet het vooral niet ook via support te regelen!
Hele goede toevoeging die ik zo vanzelfsprekend acht dat ik die niet eens genoemd hebt. Uiteraard ook van belang voor het eventuele juridische vervolg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
Orinoco schreef op zondag 24 mei 2020 @ 05:05:
[...]

Met iOS kun je dit ondervangen door eerst schermopname aan te zetten, dit kan zelfs met de microfoon aan/uit. En daarna bv per app een account opzeggen.
Dat is mooi, maar het zou niet nodig moeten zijn. Geen bevestiging van opzegging is in mijn ogen een enorme tekortkoming in mijn ogen. Je bent klant en ze willen graag dat je meer betaald, maar wanneer je weg wilt maken ze je het moeilijk.

Mijn overtuiging is dat bedrijven die ook dat proces simpel maken meer vertrouwen krijgen. Je kunt op een later tijdstip altijd weer klant worden, maar niet als je er (bijvoorbeeld door lastig opzeggen) nare herinneringen aan hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:54
bunq lanceert nu ook de Business Card. Werkt als een Travel Card, maar dan voor zakelijke klanten.
https://together.bunq.com/d/29094-new-bunq-business-card

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
UnitedJunk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:14:
bunq lanceert nu ook de Business Card. Werkt als een Travel Card, maar dan voor zakelijke klanten.
Met van die marketing prietpraat dat die zakelijke kaart beter wordt geaccepteerd terwijl ze nota bene zelf geen zakelijke kaarten accepteren bij betalingen aan hun eigen klanten!

Iets anders, voor de mensen die belang hechten aan het oordeel van de consumentbond:
https://www.consumentenbo...anken-slordig-met-privacy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
klinkt ernstig als een travelcard met andere opdruk. Op zich geen gek idee, staat wel wat professioneler voor zakelijk gebruik. Verder niet zo spannend lijkt me.

zcflevo.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:08:
klinkt ernstig als een travelcard met andere opdruk. Op zich geen gek idee, staat wel wat professioneler voor zakelijk gebruik. Verder niet zo spannend lijkt me.
Wat ik echt nog mis bij bunq is de mogelijkheid mijn eigen passen te ontwerpen. Zeker het verschil met ergens "business" opgedrukt is een erg minimaal verschil (en zie ik pas als ik de kaart al uit de portemonnee heb).

Zowel voor zakelijk (een company logo) als voor prive (mijn favoriete scifi afbeelding) is dit echt een feature dat ik bij andere banken wel zie maar waar bunq achter loopt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

UnitedJunk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:14:
Zakelijk met die regenboog kleuren dat gaat hem niet worden, ze hadden beter richting de greencard kunnen gaan qua layout en kleuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
Batavia schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Wat ik echt nog mis bij bunq is de mogelijkheid mijn eigen passen te ontwerpen. Zeker het verschil met ergens "business" opgedrukt is een erg minimaal verschil (en zie ik pas als ik de kaart al uit de portemonnee heb).

Zowel voor zakelijk (een company logo) als voor prive (mijn favoriete scifi afbeelding) is dit echt een feature dat ik bij andere banken wel zie maar waar bunq achter loopt
Zou wel leuk zijn ja, al snap ik dat het voor de brand recognition (voorlopig) beter is om een huisstijl aan te houden. Wat ik niet snap is dat ze niet op zijn minst 3 ontwerpjes hebben waar je uit kunt kiezen (voor mijn part regenboog horizontaal, vertikaal en diagonaal of zo) zodat je passen enigszins uit elkaar te houden zijn.

zcflevo.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@mcDavid Of zoals met Apple Pay, met een rand met kleur naar keuze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Zou wel leuk zijn ja, al snap ik dat het voor de brand recognition (voorlopig) beter is om een huisstijl aan te houden. Wat ik niet snap is dat ze niet op zijn minst 3 ontwerpjes hebben waar je uit kunt kiezen (voor mijn part gegenboog horizontaal, vertikaal en diagonaal of zo) zodat je passen enigszins uit elkaar te houden zijn.
Ik ben benieuwd of mensen onthouden in welke volgorde het regenboogje op de kaart staat vanuit ‘t oogpunt van brand recognition. Zo neen, dan kan je de eerste lijn dikdrukken, maar per pas met een andere kleur beginnen. In principe is dat heel subtiel en zie je t wss enkel als je er echt op let.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Noisia
Ervaren meer mensen momenteel problemen met de Bunq app?

Ik kan momenteel niet inloggen in de app. En dus ook geen betaling doen.

[Voor 40% gewijzigd door Noisia op 27-05-2020 06:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 02:30
Noisia schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:22:
Ervaren meer mensen momenteel problemen met de Bunq app?

Ik kan momenteel niet inloggen in de app. En dus ook geen betaling doen.
Dat had ik net ook. Omdat internet verder gewoon werkt, zal het wel bij bunq mis zijn...

[Voor 24% gewijzigd door ivanwmc op 27-05-2020 06:37]

• Noisia
Ja idd, duurde allemaal erg lang en uiteindelijk time-out.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goodfella
Idem hier. Nu met foutcode.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-05 14:01
Ah top, ligt die storing niet aan mij. Liep wel meteen even vast hoe je dan nog enige vorm van support kan krijgen....

Support moet via de app... Together moet je inloggen met de app... een mailtje gestuurd naar support, dat kwam automatisch in mn chatbox terecht in mn app.

Als die app het niet doet ben je dus volledig onthand en is er geen support meer mogelijk. Dat is wel eng meteen ook... een andere bank bel je gewoon even op..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:24
Ze zijn tot nu toe altijd goed bereikbaar en informatief via Twitter.

Toen ik nog bij ING en Rabo zat en die storing hadden ging ik ook niet gelijk bellen...

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:37
JeroenE schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:57:
[...]
Met van die marketing prietpraat dat die zakelijke kaart beter wordt geaccepteerd terwijl ze nota bene zelf geen zakelijke kaarten accepteren bij betalingen aan hun eigen klanten!

Iets anders, voor de mensen die belang hechten aan het oordeel van de consumentbond:
https://www.consumentenbo...anken-slordig-met-privacy
Das niet best eigenlijk...even kijken hoe ze op deze kritiek reageren, of wellicht negeren ze het weer compleet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tamerciaga Dit schrijven ze op Together:
Hi everyone,
We'd love to clarify some things. The consumentenbond research is quite intransparent to us, and so is their rating. Any report that values parties that sell your data for commercial benefit higher than those protecting it raises quite some eyebrows on our end.

That being said: we use third-party tools to improve your user experience. This helps us understand if a newly released feature is making life easy for all bunqers, or help us identify improvement points. This - among other things - helps us to keep rolling improvements week after week to offer you a banking experience where you stay in control of your money.

These parties are not allowed and do not use bunq data for any other purpose and do not have access to it. We make clear agreements with these parties to ensure the security of your data. Naturally they also comply with all GDPR guidelines and legislation. All of this to ensure that your data stays safe and your privacy is always guaranteed - no matter what.
For more information and details, we would like to refer you to our Privacy statement and Terms and Conditions where everything is explained clearly.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
JeroenE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:50:

[...]
Als ik ook in het artikel van de consumenten bond kijk staat er
Bunq laat in een reactie weten dat deze partijen alleen rapportages leveren om de app en de website beter te laten werken. De gegevens zouden niet voor een ander doel worden gebruikt. Of dat zo is, valt niet te controleren.
Ik zou het niet gek vinden als een bank (of welk bedrijf dan ook) een manier heeft om crashes op specifieke devices iets van te kunnen debuggen. (Als ik een website maak zorg ik ook dat ik ergens stacktraces veilig in een database wegschrijf zodat ik ze kan analyseren) of dat ik bij houd welke functionaliteit gebruikt word.

Als ik hier een tool voor inkoop (en je maakt de juiste afspraken) kijkt me een prima oplossing. Zeker als je dit netjes beschrijft in je privacy voorwaarden. En bunq noemt precies wat voor data ze kunnen verzamelen en expliciet welke partijen ze het mee delen. Is eigenlijk best leesbaar.

https://www.bunq.com/asse..._Privacy_Statement_EN.pdf

Ik vind dan ook de headline "slordig met privacy" iets te kort door de bocht alleen omdat je niet kunt controleren of het ze wel of niet slordig om gaan met je privacy.

De grootbanken houden ook bij hoe vaak op een bepaalde campagne geklikt word. Mag dat dan ook niet?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tamerciaga
JeroenE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:50:

[...]
Zoals verwacht; direct de vinger terugwijzen want het ligt nooit aan hun. Maar ze gaan dus niet in op het commentaar van de Consumentenbond:

De app van Bunq communiceert zonder waarschuwing met de Amerikaanse bedrijven Branch en Segment; beide zijn actief in de ‘mobiele marketing’. Wij zien dat als we het internetverkeer uit de Bunq-app analyseren. Bunq geeft desgevraagd aan dat de derde partijen nodig zijn om de app en website te kunnen verbeteren. Zij zouden gegevens niet voor een ander doel inzetten. Op de Bunq-website krijg je meerdere advertentiecookies binnen, voordat je er toestemming voor hebt kunnen geven. Dat is duidelijk niet in de haak.

En dan voornamelijk:
  • Bunq communiceert zonder waarschuwing met de Amerikaanse bedrijven Branch en Segment
  • Op de Bunq-website krijg je meerdere advertentiecookies binnen, voordat je er toestemming voor hebt kunnen geven.
Dit geldt voor mij voor elke bank, dus niet zo zeer voor bunq: Het gaat hier om financiële zaken, dus privacy is belangrijk. Mijn gegevens hoeven niet gedeeld te worden met Amerikaanse dataminers of adspy bedrijven :)

En wat betreft deze statement van bunq:
This helps us understand if a newly released feature is making life easy for all bunqers, or help us identify improvement points.
Ben benieuwd wanneer ze hier mee gaan beginnen dan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
Tamerciaga schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Dit geldt voor mij voor elke bank, dus niet zo zeer voor bunq: Het gaat hier om financiële zaken, dus privacy is belangrijk. Mijn gegevens hoeven niet gedeeld te worden met Amerikaanse dataminers of adspy bedrijven :)
Het is toch de hele instelling van de privacy shield regeling dat (mits je de juiste afspraken maakt,) je deze gewoon mag gebruiken en er van uit kan gaan dat ze je data behandelen volgens Europese normen.

Dat lijkt me eerder een verwijt richting beleidsmakers dan van een bedrijf dat gebruikt maakt van de regels zoals ze zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
[i]De app van Bunq communiceert zonder waarschuwing met de Amerikaanse bedrijven Branch en Segment; beide zijn actief in de ‘mobiele marketing’.
Branch zegt mij niets, maar Segment staat al tijden in het Privacy Statement van bunq. Toen ze daar vorig jaar mee begonnen was hun reactie trouwens ook "niets aan de hand, loop maar door" en pas toen er geklaagd werd dat ze dit niet zomaar mochten toen hebben ze toch hun privacy statement aangepast zodat er meer duidelijk was. Zie https://together.bunq.com/d/9634-pi-hole-blokkeert-bunq

Hier staat trouwens het huidige overzicht, zoals ik al eerder zei komen er steeds meer bedrijven bij. Ik vraag me wel eens af wat ze nu allemaal precies willen analyseren om ons beter te helpen en waarom ze daar tig bedrijven voor nodig hebben ipv 1tje die weet hoe het moet.

Anyway, ik kan me best voorstellen dat de consumentbond die niet heeft gevonden want als je naar de nieuwe link van "algemene voorwaarden" of "terms and conditions" gaat staat die er niet bij. Je moet echt naar www.bunq.com/legal gaan (zoals in de voorwaarden staat in hoofdstuk 37).

Je krijgt trouwens tegenwoordig ook de Engelstalige voorwaarden ook al klik je op de link in de Nederlandse site, als je de link eerst aanpast van /en/ naar /nl/ werkt het weer wel.

Ik weet het niet, maar het lijkt wel alsof ze steeds slordiger worden bij bunq.

Maar goed, het argument van de consumentbond dat je niet kan controleren wat die bedrijven met de data doen vind ik persoonlijk erg zwak. Ik kan ook niet controleren dat de consumentbond mijn privégegevens niet aan Facebook verkoopt. Volgens die redenatie kan je immers nooit niemand vertrouwen.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:33
Op de Bunq-website krijg je meerdere advertentiecookies binnen, voordat je er toestemming voor hebt kunnen geven. Dat is duidelijk niet in de haak.
Maar ook dit is natuurlijk niet zoals het hoort.

Daarnaast is Bunq wel de laatste die een ander een gebrek aan transparantie mag verwijten. De e-mails over geweldig dure boompjes, waarin eigenlijk de afschaffing van free werd aangekondigd, zonder de nieuwe prijs te benoemen, staan ons immers nog vers in het geheugen.

Het direct in de verdediging schieten bij deze nieuwe kwestie en de andere partij aanvallen zonder ook maar iets van je fout te erkennen, toont aan dat Bunq nergens van geleerd heeft. Maar dat heeft ongetwijfeld met het karakter van zijn CEO te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magician2000
[...]

Zoals verwacht; direct de vinger terugwijzen want het ligt nooit aan hun. Maar ze gaan dus niet in op het commentaar van de Consumentenbond:

En wat betreft deze statement van bunq:
This helps us understand if a newly released feature is making life easy for all bunqers, or help us identify improvement points.
Ben benieuwd wanneer ze hier mee gaan beginnen dan :+
Dat is de meest bekende (marketings)truc die er is. Een antwoord geven zonder iets te beantwoorden (vinger wijzen) en het daarbij laten. Je dobbert dan op de zee zonder richting.

Dat statement moet je vrijelijk vertalen:
"Hieruit kunnen wij opmaken, zonder ons daarbij iets aan te hoeven trekken van alle commotie op ons forum, of het winstgevend genoeg is voor ons. Daarnaast houden we de opties open om andere dingen met die gegevens te doen. Nu of in de toekomst." O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Batavia schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:06:
Als ik hier een tool voor inkoop (en je maakt de juiste afspraken) kijkt me een prima oplossing
Tricky, hoor. Als je iets inkoopt, heb je niet altijd alles in de hand. Je wilt als privacy-bewuste developer eigenlijk van de hoed en de rand weten, bepalen waar exact (welk land, welk datacenter, welke server) je data terecht komt, hoe lang die data daar leef, en misschien het meest belangrijke: welke data gelogd wordt.

Ik verwacht van een privacy-bewuste developer dat ze tot de conclusie komen dat ze dit soort tools zelf moeten ontwikkelen. Het lijkt mij vrijwel ondoenlijk om uit te sluiten dat er geen identificerende data wordt gelogd.

Maar goed, zo steekt de wereld niet in elkaar.

Renault Zoe Q90

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:16
TucanoItaly schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:44:
[...]

Tricky, hoor. Als je iets inkoopt, heb je niet altijd alles in de hand. Je wilt als privacy-bewuste developer eigenlijk van de hoed en de rand weten, bepalen waar exact (welk land, welk datacenter, welke server) je data terecht komt, hoe lang die data daar leef, en misschien het meest belangrijke: welke data gelogd wordt.

Ik verwacht van een privacy-bewuste developer dat ze tot de conclusie komen dat ze dit soort tools zelf moeten ontwikkelen. Het lijkt mij vrijwel ondoenlijk om uit te sluiten dat er geen identificerende data wordt gelogd.

Maar goed, zo steekt de wereld niet in elkaar.
Voor GDPR was er voor de financiele wereld al PCI DSS. De regels zijn vrij strikt als het gaat om kaarthouder data. Specifieke leveranciers zullen hier wel aan voldoen, of dit in ieder geval claimen.

• JeroenE
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:48:
Voor GDPR was er voor de financiele wereld al PCI DSS. De regels zijn vrij strikt als het gaat om kaarthouder data. Specifieke leveranciers zullen hier wel aan voldoen, of dit in ieder geval claimen.
Die beveiliging is er toch voornamelijk op gericht om fraude te voorkomen? Als je de kaartgegevens hebt kan je immers overal en nergens spullen kopen.

Dat heeft maar zijdelings te maken met de privacy. Zo kan je prima zonder de kaartdata te delen wel alle gegevens delen over de transacties. En dat mag (voor zover ik weet) prima van PCI DSS.

• Jazco2nd
is er een emailadres van Bunq?
want ik heb mijn subscription nu beeindigd via de app maar ik wil wel een bevestiging. Of hun mailen dat ik echt beeindig zodat ze niet alsnog een rekening sturen..

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Tot wanneer lopen eigenlijk de 3 gratis maanden ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Noisia
Bij mij t/m 23-07 je kunt dit in de app, profiel, lidmaatschap, volgende factuur zien.

• Tamerciaga
Jazco2nd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:17:
want ik heb mijn subscription nu beeindigd via de app maar ik wil wel een bevestiging. Of hun mailen dat ik echt beeindig zodat ze niet alsnog een rekening sturen..
https://www.bunq.com/nl/contact

• magician2000
Jazco2nd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:17:
Het antwoord dat je krijgt gaat iets worden in de trand van: "zodra je niet meer in kunt loggen met de app weet je dat het geheel opgeheven is".

Dat was het antwoord dat ik kreeg. Erg zwak, maar aangezien er geen geld meer van mij staat vind ik het wel best allemaal. Ik was er flink klaar mee, dus ze zakken maar de str... in met hun allen bij bunq.

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True