Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 20:35
Zr40 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:44:
Als je het bunq vraagt, zeker niet. Maar los daarvan, dat had je binnen 60 dagen moeten doen. Dat is namelijk de termijn die je volgens de voorwaarden hebt om niet akkoord te gaan met een wijziging in je nadeel en op te zeggen.

Je bedoelt trouwens Joint; Together is de naam van het gemodereerde forum.
Yes klopt. Dank je. Hoop dan maar op verbeteringen de komende maanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:46
Net iets te laat dus haha. Gelukkig kan ik ze weer activeren _/-\o_

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Ik vind nog steeds het feit dat ze geen threads kunnen/willen pinnen op het forum verbazend.

En helemaal leuk is dat je vanuit de bunq app zelf niet eens de v3 feedback thread kan vinden. Dus je moet wel 101 threads aanmaken. (zie ze blijven sluiten omdat je in de v3 feedback thread moet posten) 8)7 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:24
Batavia schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:56:
Ik vind nog steeds het feit dat ze geen threads kunnen/willen pinnen op het forum verbazend.
Pinnen kan wel, het heeft alleen geen effect:

Gelukkig werkt pinnen bij de geldautomaat beter! :)

[Voor 7% gewijzigd door Delay op 22-06-2020 11:00]

• harlekein
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-06 12:40

harlekein

Creator Owner

Ik ben inmiddels weg bij bunq, maar kom er nu achter dat het makkelijk aanmaken en verwijderen van bankrekeningen niet altijd ideaal is. Ik heb via een AliExpres een refund ontvangen terwijl mijn bankrekening dicht was.

Bunq stuurt dat dus automatisch terug en kan niet zien welke transacties plaats hebben gevonden terwijl de bankrekening dicht was. Inmiddels heb ik het rekeningnummer heropend en ik moet nu AliExpres via de chat uitleggen wat er aan de hand is en waarom ze het refund proces nog een keer moeten starten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Batavia
  • Nu online
harlekein schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:10:
Ik ben inmiddels weg bij bunq, maar kom er nu achter dat het makkelijk aanmaken en verwijderen van bankrekeningen niet altijd ideaal is. Ik heb via een AliExpres een refund ontvangen terwijl mijn bankrekening dicht was.

Bunq stuurt dat dus automatisch terug en kan niet zien welke transacties plaats hebben gevonden terwijl de bankrekening dicht was. Inmiddels heb ik het rekeningnummer heropend en ik moet nu AliExpres via de chat uitleggen wat er aan de hand is en waarom ze het refund proces nog een keer moeten starten.
vervelend, maar lijkt me wel normaal voor iedere bank. Dat had ik ook toen ik mijn rabo rekening opzegde (nadat de overstap service was afgelopen)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
harlekein schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:10:
Inmiddels heb ik het rekeningnummer heropend en ik moet nu AliExpres via de chat uitleggen wat er aan de hand is en waarom ze het refund proces nog een keer moeten starten.
Waarom niet gewoon zeggen dat je van bank bent veranderd en zus en zo je nieuwe nummer is? Het is niet alsof het een onbekend fenomeen is dat mensen van bank veranderen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
Inmiddels krijgt de app een rating van 3.0 in de Google Play store. Ik vraag mij af of dit nog steeds onderdeel uitmaakt van hun "het waait wel over" strategie.

En wanneer die "stille meerderheid" hun mening laat horen ;)

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Ze zijn geloof ik ook al flink wat aanpassingen aan het doen aan de app om de gebruikers iets tegemoet te komen. Als het al niet te laat is.. vertrouwen komt te voet, en gaat ter paard. Ik heb niet meer dan een travelcard voor internet-shoppen, dus mij maakt de kwaliteit van de app niet zoveel uit.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

ejtnaj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:46:
Inmiddels krijgt de app een rating van 3.0 in de Google Play store.
In de App Store gaat het minder hard omlaag; staat nu op 4.4.
Schildpadje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:15:
Ze zijn geloof ik ook al flink wat aanpassingen aan het doen aan de app om de gebruikers iets tegemoet te komen.
Zo kunnen ze toch beweren dat ze "echt wel naar onze gebruikers luisteren!" terwijl ze tegelijkertijd de olifant in de kamer blijven negeren.

[Voor 43% gewijzigd door Zr40 op 22-06-2020 13:17]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik wacht tot mijn travelcard binnen komt en dan maar downgraden, spijtig geen ideal meer, was mijn primair gebruik, hoop dat er ooit nog een ideal abbo komt voor 1 euro maar we zien wel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:15:
[...]

In de App Store gaat het minder hard omlaag; staat nu op 4.4.
Moet je eens sorteren op most recent. Dat zijn toch voornamelijk negatieve reviews.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ja, die zie ik. Maar het gemiddelde gaat dus minder hard omlaag. Ik vraag me toch af waar dat door komt.

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:29
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:46:
Ja, die zie ik. Maar het gemiddelde gaat dus minder hard omlaag. Ik vraag me toch af waar dat door komt.
Ander algoritme. Het is geen zuiver gemiddelde; beiden zullen recente beoordelingen zwaarder laten wegen dan oudere. Hoeveel zwaarder en wat voor factoren ze nog meer meewegen (#reviews van de gebruiker, outliers in de scores) maken het verschil

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:46:
Dat komt denk ik omdat de berekeningen niet het zelfde zijn.

Voor Google:
Play Store ratings for apps, and the corresponding bar graphs showing the proportional number of 1, 2, 3, 4 and 5 star reviews, are calculated based on the app's current quality ratings from user reviews, rather than the lifetime average value of user reviews, unless the app has very few ratings.
Bij Apple heeft de developer zelf de controle en kunnen ratings bijvoorbeeld gereset worden bij een major version, maar daar lijkt Bunq niet voor gekozen te hebben.
This summary rating is specific to each territory on the App Store and you can reset it when you release a new version of your app. However, we recommend using this feature sparingly; while resetting the summary rating can ensure that it reflects the most current version of your app — useful if an update addresses users’ previous concerns — having few ratings may discourage potential users from downloading your app. In addition, keep in mind that resetting your summary rating does not reset your app’s written reviews.

• jasperj
Tomsworld schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:22:
Ik wacht tot mijn travelcard binnen komt en dan maar downgraden, spijtig geen ideal meer, was mijn primair gebruik, hoop dat er ooit nog een ideal abbo komt voor 1 euro maar we zien wel.
Kan je idd je lidmaatschap omzetten naar alleen de Travel Card, dan gaan bankieren bij bijvoorbeeld ING zonder dat je een boete krijgt omdat je 'overstapt' binnen 13 maanden en gebruik hebt gemaakt van de overstapservice? En is het dan mogelijk om weer een overstapservice te gebruiken maar dan van de nieuwe bank, in dit voorbeeld ING?

• JeroenE
  • Niet online
jasperj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:04:
Kan je idd je lidmaatschap omzetten naar alleen de Travel Card, dan gaan bankieren bij bijvoorbeeld ING zonder dat je een boete krijgt omdat je 'overstapt' binnen 13 maanden en gebruik hebt gemaakt van de overstapservice?
Volgens de voorwaarden hoef je alleen te betalen als je zelf de overstapservice stop zet of bunq/de oude bank denkt dat je aan het frauderen bent geweest.
En is het dan mogelijk om weer een overstapservice te gebruiken maar dan van de nieuwe bank, in dit voorbeeld ING?
Volgens mij niet, ten eerste worden alle automatische incasso's niet toegestaan bij een Travel abonnement en is het dus geen "gewone bankrekening" (maar tokyotech in "Discussie over & Ervaringen met bunq" zegt dat het wel zou mogen). In jouw geval zal als tweede eerder problemen geven met de voorwaarden van de Overstapservice dat je geen overstap kan aanvragen als er minder dan 3 maanden een overstapservice actief was. zie artikel 4.1.

Heb je heel veel incasso's en kan je die niet met een avondje websites aflopen allemaal omzetten naar een andere bankrekening? Dan heb je de overstapservice helemaal niet nodig.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Heb je heel veel incasso's en kan je die niet met een avondje websites aflopen allemaal omzetten naar een andere bankrekening? Dan heb je de overstapservice helemaal niet nodig.
Behalve dan voor die ene belangrijke jaar- of kwartaalincasso die je bent vergeten. Of incasso's die geld en moeite kosten om aan te passen. Of voor bijschrijvingen die je bent vergeten. Die heb je waarschijnlijk ook méér dan je vooraf zou verwachten.

Ik doe het allebei. De incasso's die zo zijn aan te passen heb ik al aangepast. Voor de rest gebruik ik de overstapservice.

• jasperj
JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Volgens de voorwaarden hoef je alleen te betalen als je zelf de overstapservice stop zet of bunq/de oude bank denkt dat je aan het frauderen bent geweest.
Maar stop je de overstapservice als je je lidmaatschap aanpast naar de Travel Card?

Eigenlijk is mijn vraag, kan ik van Bunq af zonder boete? Ik ben net voordat de nieuwe abonnementen zijn ingegaan klant bij ze geworden. Ik kom van Knab en heb de overstapservice van Bunq gebruikt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:20:
Behalve dan voor die ene belangrijke jaar- of kwartaalincasso die je bent vergeten.
Tja, je moet wel even nakijken welke incasso's er allemaal zijn. Tip: met https://bunqDesk.top kan je makkelijk een export maken van al je bankrekeningen tegelijk, dus vergeet je er niet zo snel 1tje.
Of voor bijschrijvingen die je bent vergeten. Die heb je waarschijnlijk ook méér dan je vooraf zou verwachten.
Helaas niet :( Misschien ben ik te saai, maar ik krijg niet uit zoveel bronnen geld binnen.
Ik doe het allebei. De incasso's die zo zijn aan te passen heb ik al aangepast. Voor de rest gebruik ik de overstapservice.
Dat kan natuurlijk ook, maar als je bij bunq flink gebruik hebt gemaakt van verschillende potjes, hoe doe je dat dan? Vraag je het gewoon meerdere keren aan? Of ligt het weer aan de nieuwe bank of dat kan of niet?

Ik heb het trouwens ook aangevraagd bij Knab (voor 1 bankrekening bij bunq) maar eigenlijk alleen omdat ik dan 50 euro zou krijgen.
jasperj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:28:
Maar stop je de overstapservice als je je lidmaatschap aanpast naar de Travel Card?
Ik zou niet weten waarom. Je stopt het toch ook niet als je overstapt van Premium naar SuperGreen? In de voorwaarden staat letterlijk dat je er om moet vragen. Een abonnement aanpassen is niet vragen om het stoppen van de Overstapservice.
Eigenlijk is mijn vraag, kan ik van Bunq af zonder boete?
Dat snap ik, maar ik weet het antwoord ook niet 100% zeker. Vroeger kon je dat rustig aan bunq support vragen, maar tegenwoordig lijken dat voornamelijk ingehuurde mensen in een ver land die nog nooit de app zelf hebben gebruikt. Je kan natuurlijk ook de gok niet nemen en nog 12 maanden lid blijven van een Pack voor 5 euro per maand, dat is minder dat de boete om met de overstapservice te stoppen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

jasperj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:28:
[...]
Nee.
Eigenlijk is mijn vraag, kan ik van Bunq af zonder boete? Ik ben net voordat de nieuwe abonnementen zijn ingegaan klant bij ze geworden. Ik kom van Knab en heb de overstapservice van Bunq gebruikt.
Nee. De enige situatie waar je volgens de voorwaarden kosteloos van de overstapservice af komt is wanneer bunq die zelf beëindigt uit eigen beweging. Dat kunnen ze volgens de voorwaarden doen bij overlijden, faillissement, misbruik, of het sluiten van je account. Ik vermoed dat dat laatste geval gezien wordt als 'beëindiging door de klant', daar heb je dan niets aan.

Het is dus in feite een kostenafweging. Zelf stopzetten kost € 129,63. Je betaalt vermoedelijk € 7,99 per maand. In het ergste geval (overstapservice is net ingegaan) zit je 13 maanden vast aan bunq. Dan betaal je voor die 13 maanden € 103,87 aan Premium. Zelf stopzetten is dus niet rendabel.

Als je de incasso's nog zelf kan aanpassen dan raak je in ieder geval met Travel Card de maandelijkse kosten kwijt. Althans, zolang bunq dit prijsplan in stand houdt.

Kan je sommige incasso's niet aanpassen dan kan je het beste een Pack zoeken, en na einde overstapservice wegwezen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:36:
[...]
Helaas niet :( Misschien ben ik te saai, maar ik krijg niet uit zoveel bronnen geld binnen.
Je krijgt nooit pas maanden later een refund van een bedrijf? Of teveel betaalde verzekeringspremie? Of iets van de Belastingdienst? Om maar iets te noemen.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld in april pas de betaalde borg terug voor een pasje voor de in februari gesloopte fietsenstalling bij het NS station.
Dat kan natuurlijk ook, maar als je bij bunq flink gebruik hebt gemaakt van verschillende potjes, hoe doe je dat dan? Vraag je het gewoon meerdere keren aan? Of ligt het weer aan de nieuwe bank of dat kan of niet?
In theorie kan je meerdere oude rekeningen laten doorsturen naar dezelfde nieuwe rekening. Het staat als mogelijkheid benoemd in de standaard voorwaarden voor de overstapservice. Heb het zelf nooit nodig gehad, ik houd mijn budget los van mijn betaalrekening en heb dus maar 1 rekening nodig. ;) (Onder andere zodat ik zelf kan bepalen waar ik mijn geld bewaar.)

[Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 22-06-2020 16:55]

• JeroenE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
Je krijgt nooit pas maanden later een refund van een bedrijf? Of teveel betaalde verzekeringspremie? Of iets van de Belastingdienst? Om maar iets te noemen.
Ik krijg iedere maand iets van de Belastingdienst, dat is voor mij geen verrassing.

Eigenlijk krijg ik zelden na maanden ineens nog geld terug. Dat soort zaken moet je inderdaad wel in de gaten houden.

Als je een Travel abonnement houdt zijn dat overigens helemaal geen problemen, dan krijg je het geld gewoon gestort.
Heb het zelf nooit nodig gehad, ik houd mijn budget los van mijn betaalrekening en heb dus maar 1 rekening nodig. ;)
Maar dan moet je zelf alsnog "op tijd" geld overmaken naar je bankrekening die je gebruikt voor automatische incasso's? Het hele voordeel van automatische incasso's vind ik juist dat ik er niet aan hoef te denken.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:03:
[...]
Maar dan moet je zelf alsnog "op tijd" geld overmaken naar je bankrekening die je gebruikt voor automatische incasso's? Het hele voordeel van automatische incasso's vind ik juist dat ik er niet aan hoef te denken.
Ik hoef er evenveel aan te denken als jij. Wellicht minder zelfs, omdat ik één rekening heb waar afschrijvingen plaats vinden en niet meerdere waarvan ik het saldo op het juiste peil moet houden.

Daarnaast is het voor mij helemaal geen probleem. Ik weet wat mijn maandelijkse uitgaven zijn. Nadat salaris is bijgeschreven wordt het overschot automatisch overgeboekt naar de spaarrekening.

• JeroenE
  • Niet online
@Zr40 Aha, op die manier. Ik heb een aantal zaken waar ik zelf maandelijks voor "spaar" en die 1 keer per jaar geïncasseerd worden. Dan vind ik een aparte bankrekening wel handig; dan heb je duidelijk waar het geld voor is wat (tijdelijk) "over" is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
@JeroenE wellicht al eens aangegeven, maar dan is YNAB meer iets voor je. Die houdt dat zelf bij en is echt super gebruiksvriendelijk. Gebruik het nu 4 maanden met maar 1 ING-rekening en ik wil niet meer terug (een virtuele kaart zou ik dan weer wel bij ING willen, haha)!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

YNAB gebruik ik dus ook. En dan maakt het voor het budget niet uit waar ik het geld precies bewaar. Betaalrekening? Spaarrekening? Contant? Of eventuele betaalrekeningen bij andere banken? Maakt niets uit. Waar ik het geld bewaar bepaalt niets over de inhoud van mijn budget.

Andersom werkt het precies hetzelfde. Creditcardbetalingen die pas over een maand geïncasseerd worden? Prima, maar de uitgaven die ik met die kaart doe boek ik direct in. :P

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Om het weer over bunq te hebben: https://www.reddit.com/r/...ing_experience_with_bunq/

Blijkbaar kan je dankzij die super snelle onboarding van V3 een hele hoop doen zonder identiteitsverificatie. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
  • Nu online
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:53:
Om het weer over bunq te hebben: https://www.reddit.com/r/...ing_experience_with_bunq/

Blijkbaar kan je dankzij die super snelle onboarding van V3 een hele hoop doen zonder identiteitsverificatie. :X
Die post is wel heel erg rant achtig

De vraag is nog een beetje wat het probleem hier is, en wat je precies kan doen. Ik neem aan (hoop) dat IDIN verificatie niet mogelijk is met een ongeverifieerd account. Maar dat ik 25 euro ergens naar toe kan sturen zonder alle verificatie? Hoe erg is dat? (En zou ik dat via paypal niet ook kunnen)

Verder heeft de post een beetje de consistentie van de bunq app zelf.

klinkt een beetje als foei bunq jullie durven het anders te doen.

[Voor 3% gewijzigd door Batavia op 22-06-2020 19:36]

• JeroenE
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:27:
@JeroenE wellicht al eens aangegeven, maar dan is YNAB meer iets voor je.
Ja, maar dan moet ik weer iets apart ergens bijhouden en op deze manier hoeft dat helemaal niet.

Wat ik het grootste nadeel vind is dat zo'n app niet voorkomt dat er toch geld uitgegeven wordt en een aparte bankrekening wel. Geld op? Dan doet je betaalpas het niet meer. En dan heb je dus geen gedoe dat je per ongeluk het geld voor die grote incasso die volgende week komt hebt uitgegeven.

Tuurlijk bij bunq kan je de betaalpas omhangen, geld overboeken en weet ik wat en het toch doen. Maar dat kan je met 1 uitgavenrekening en een 1 spaarrekening ook.
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:53:
Ik had het al gelezen, maar de post is inderdaad nog onduidelijker dan bunq. Hij heeft een emoney account geopend, een paar centen naar dat account overgemaakt en per ongeluk 2 betaalkaarten besteld ipv 1. Ik heb nog niet echt ontdekt wat daar nu enorm frauduleus aan zou kunnen zijn.

Op zich snap ik de logica dat dit kan ook niet; de meeste banken (en ook bunq eerder) zijn juist strenger geworden bij het aannemen van nieuwe klanten. Waarom ze nu weer het pad terug hebben genomen is mij niet heel duidelijk. Het lijkt er een beetje op dat ze hopen dat mensen die het dan proberen want "je hoeft nog niets officieels door te geven" toch blijven hangen tegen de tijd dat ze wel echte bankdingen willen gaan doen met dat bunq account.

• magician2000
  • Laatst online: 23-06 23:28
[...]

Zo kreeg ik bijvoorbeeld in april pas de betaalde borg terug voor een pasje voor de in februari gesloopte fietsenstalling bij het NS station.
Maar die bedrijven hebben dan toch ook nog andere gegevens van je zodat ze je kunnen benaderen? Een beetje bedrijf is nog betrouwbaar genoeg dat ze zullen proberen je te laten weten dat er iets fout gaat met het retourneren van geld.

Daarnaast is het de vraag hoe groot zijn die bedragen en is het een ramp dat dit langer duurt of in het ergste geval niet gebeurd zonder dat je zelf hier achteraan gaat.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• magician2000
JDFS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:27:
@JeroenE wellicht al eens aangegeven, maar dan is YNAB meer iets voor je. Die houdt dat zelf bij en is echt super gebruiksvriendelijk. Gebruik het nu 4 maanden met maar 1 ING-rekening en ik wil niet meer terug (een virtuele kaart zou ik dan weer wel bij ING willen, haha)!
Maar dat kost je maar liefst $12 per maand! Voor iets wat je met een spreadsheetje bij kunt houden. Waarbij je er met dat laatste zelf actief en bewust mee bezig bent één keer per maand. Iets dat voor heel veel mensen goed zou zijn in mijn ogen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

magician2000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Maar dat kost je maar liefst $12 per maand! Voor iets wat je met een spreadsheetje bij kunt houden. Waarbij je er met dat laatste zelf actief en bewust mee bezig bent één keer per maand. Iets dat voor heel veel mensen goed zou zijn in mijn ogen.
Och nee toch! Geld betalen voor iets wat je handig/prettig vindt werken!

($12 is wel veel trouwens, ik betaal een stuk minder.)

Hoeveel betaal(de?) je voor bunq? Daar zijn ook veeeeel goedkopere alternatieven voor. :P

Overigens, als je het 'een keer per maand naar een spreadsheetje kijken' noemt dan doe je het fout. YNAB gebruik je regelmatig.

[Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 22-06-2020 22:17]

• magician2000
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:06:
[...]

Och nee toch! Geld betalen voor iets wat je prettig vindt werken!

($12 is wel veel trouwens, ik betaal een stuk minder.)

Hoeveel betaal(de?) je voor bunq? Daar zijn ook veeeeel goedkopere alternatieven voor. :P
Och ja toch! Terwijl je in no-time zelf een sheetje hiervoor hebt gemaakt welke je nog veel prettiger vindt werken!

Maar even zonder dollen, waar ik op doel is dat dit dus niet als oplossing te presenteren is voor diversen zaken die genoemde werden. Het kostenplaatjes is daarvoor te hoog (absurd hoog in mijn ogen).

Ja, voor bunq zijn ook veel goedkopere alternatieven. Daarom ben ik daar ook alang niet meer. :+

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

magician2000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Och ja toch! Terwijl je in no-time zelf een sheetje hiervoor hebt gemaakt welke je nog veel prettiger vindt werken!
Hahahahahahaha! Nee.

Je gebruikt het niet en dat is prima, maar ga dan niet beweren dat een spreadsheet veel prettiger werkt. Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd.

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 22-06-2020 22:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
magician2000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:16:
Het kostenplaatjes is daarvoor te hoog (absurd hoog in mijn ogen).
YNAB is meer een opleidingsbedrijf dan een software bedrijf. Ze leren mensen hun geldproblemen oplossen en beter met geld omgaan. Er zijn workshops, blogs, video's, podcasts, forums, en meer.

Als je de methode onder de knie hebt kan het ook met een spreadsheet, maar tegen die tijd ben je zo blij dat je met plezier de abonnementskosten betaalt.

• JDFS
  • Niet online
@magician2000 ik weet niet waar je $ 12 per maand vandaan haalt? Ik zet letterlijk EUR 5,92 per maand opzij voor mijn YNAB subscription... Gecombineerd met mijn ING rekening van EUR 1,35 per maand ben ik alsnog goedkoper uit dan met bunq Premium (ja ja, ik weet dat er Packs bestaan maar daar moet je nog moeite voor doen. Ken werkelijk niemand in mijn omgeving die bunq gebruikt als secundaire, laat staan betaalrekening).

Edit: blijkbaar de website; je kunt het beste annual afsluiten. En vragen om een verlengde trial; je kunt het dan 3 maanden gratis proberen.

[Voor 14% gewijzigd door JDFS op 22-06-2020 22:39]

• JDFS
  • Niet online
Delay schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:36:
[...]

YNAB is meer een opleidingsbedrijf dan een software bedrijf. Ze leren mensen hun geldproblemen oplossen en beter met geld omgaan. Er zijn workshops, blogs, video's, podcasts, forums, en meer.

Als je de methode onder de knie hebt kan het ook met een spreadsheet, maar tegen die tijd ben je zo blij dat je met plezier de abonnementskosten betaalt.
Dit dus! Hun functionaliteit kun je niet in een spreadsheet bevatten, hoe makkelijk de weg van een spreadsheet ook klinkt. De extra functionaliteit die je bij YNAB krijgt, kun je met geen mogelijkheid maken en onderhouden in een spreadsheet (age of money, days of buffering, pacing).

Plus YNAB brengt vrijwel elke week wel een update uit met goede release notes. Koppel daaraan de YNAB toolkit extensie in Chrome en je hebt essentieel een budgetting tool on steroids.

• dixet
Ze lijken wel hard aan het bugfixen geslagen bunq. Sinds ik v3 drie dagen geleden heb geïnstalleerd is er iedere dag een update geweest.
Helaas zonder changelog, dus geen idee of ze de echt essentiële zaken fixen of niet. Heb zelf nog nergens een verschil gemerkt.
En met iedere dag een update is het maar de vraag hoe goed er getest is....

[Voor 12% gewijzigd door dixet op 22-06-2020 22:47. Reden: Toevoeging]

• Batavia
  • Nu online
dixet schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:46:
Ze lijken wel hard aan het bugfixen geslagen bunq. Sinds ik v3 drie dagen geleden heb geïnstalleerd is er iedere dag een update geweest.
Helaas zonder changelog, dus geen idee of ze de echt essentiële zaken fixen of niet. Heb zelf nog nergens een verschil gemerkt.
En met iedere dag een update is het maar de vraag hoe goed er getest is....
Je kan heel goed testen en dat de eindgebruiker iedere dag een update krijgt. Doorlooptijd van fixes staan er los van.

Dat gezegd, Google play rating is 2.9 en nog niet stijgend

[Voor 5% gewijzigd door Batavia op 22-06-2020 23:05]

• magician2000
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:20:
[...]

Hahahahahahaha! Nee.

Je gebruikt het niet en dat is prima, maar ga dan niet beweren dat een spreadsheet veel prettiger werkt. Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd.
:+

Prima dat jij het prettiger vind werken, geen probleem. Maar ik dus niet. Zo zullen er mensen zijn die het handig vinden en mensen die het bij (bijvoorbeeld) een spreadsheetje houden.

Er zullen ook genoeg mensen zijn die de prijs (veel) te hoog vinden. Ongeacht of ze het prettig vinden werken of niet.

• magician2000
Delay schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Dat is allemaal heel mooi, maar er zijn geneog bronnen waar je terecht kunt om beter met geld om te leren gaan. Die tijd moet je er dan ook nog eens in willen steken.

Met plezier abonnementskosten betalen terwijl er andere opties zijn die voor velen prima voldoen zal dan ook zeker niet iedereen het mee eens zijn.

Maar goed om te horen dat er mensen plezier van hebben.

• magician2000
JDFS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:36:
@magician2000 ik weet niet waar je $ 12 per maand vandaan haalt? Ik zet letterlijk EUR 5,92 per maand opzij voor mijn YNAB subscription... Gecombineerd met mijn ING rekening van EUR 1,35 per maand ben ik alsnog goedkoper uit dan met bunq Premium (ja ja, ik weet dat er Packs bestaan maar daar moet je nog moeite voor doen. Ken werkelijk niemand in mijn omgeving die bunq gebruikt als secundaire, laat staan betaalrekening).

Edit: blijkbaar de website; je kunt het beste annual afsluiten. En vragen om een verlengde trial; je kunt het dan 3 maanden gratis proberen.
Klopt, ik haal het simpelweg uit deze link.

Dat het goedkoper is dan bunq is niet iets waar ik een punt van probeer te maken. Dat bunq duur is, is mij alang duidelijk (ben weggegaan op het moment van absurde prijsstijging).

Annual is leuk, maar dan betaal je dus meteen voor een jaar. Ongeacht de trial, is dit niets iets dat ik snel zou doen (voor langere periode abonnementen afsluiten).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
JDFS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Dit dus! Hun functionaliteit kun je niet in een spreadsheet bevatten, hoe makkelijk de weg van een spreadsheet ook klinkt. De extra functionaliteit die je bij YNAB krijgt, kun je met geen mogelijkheid maken en onderhouden in een spreadsheet (age of money, days of buffering, pacing).

Plus YNAB brengt vrijwel elke week wel een update uit met goede release notes. Koppel daaraan de YNAB toolkit extensie in Chrome en je hebt essentieel een budgetting tool on steroids.
Ten eerste kun je met spreadsheets veel meer dan je in eerste instantie denkt. Maar dat eigenlijk nog terzijde.

Lang niet iedereen heeft dat soort "tooling" nodig. Een "simpel" overzicht is voor de meeste mensen voldoende.

Die add-on is er ook voor Firefox. Maar dit soort "zaken" aan een browser "toevertrouwen" ben ik wel heel erg terughoudend mee. Evenals allerlei zut in de cloud.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:06:
Dat ligt er ook maar aan hoe je bunq gebruikte natuurlijk. Voor zover ik weet is er geen andere bank waar je 25 gezamenlijke bankrekeningen kan openen voor 10 euro per maand (via een bunq Pack).

Als je maar 1 bankrekening gebruikt is bunq wel duurder dan 1 bankrekening bij een andere bank. Je kan er dan over discussiëren of je vindt dat je het gebruik van een andere app als YNAB eigenlijk ook niet mee moet tellen. Die app biedt vast veel meer dan de "simpele potjes" die je bij bunq kan maken en ik meen ook vooruitzichten die wel goed werken. De Insights die bunq altijd aanprijst als heel geweldig werken bij mij in ieder geval voor geen meter en het kan ook geen zaken als "indien je 50 euro per maand spaart kan je over x maanden dat leuke gadget kopen".

Dat zijn hooguit de zaken waar ik "iets" voor nodig zou hebben en dat kan ik prima 1 keertje uitrekenen, nieuwe (spaardoel)bankrekening openen en een periodieke overschrijving instellen om dat dan ook iedere maand te sparen.

• Delay
JeroenE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 04:45:
Die app biedt vast veel meer dan de "simpele potjes" die je bij bunq kan maken en ik meen ook vooruitzichten die wel goed werken.
In YNAB moet je het doen met de euro’s die je nu hebt. Het heeft geen voorspel functie. De focus van de app ligt bij het afwegen van de verschillende bestedingsmogelijkheden. Wat moet het geld dat je nu hebt doen voor je opnieuw betaald krijgt?

• JDFS
  • Niet online
@Delay, ik merk na een aantal maanden gebruik dat ik nog steeds flink aan het finetunen ben. Vooral mijn boodschappenbudget heeft eronder te lijden gehad. Ik heb gelukkig een potje ‘overig waarbij ik steeds geld moet verschuiven. Hoop binnenkort toch echt een keer mijn doel qua boodschappen te halen!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Gaat heerlijk bij de Android gebruikers. Zojuist al naar 2.8. De 1 sterren zijn nu meer dan de 5 sterren!

Maaaaaar ‘81% wil dit’...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@slijkie Ik denk dat die 81% iOS gebruikt...

• Batavia
  • Nu online
oh nee, ik ga echt geen iphone kopen hoor bunq

• NielsFL
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 09:44
Batavia schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:50:
[...]

oh nee, ik ga echt geen iphone kopen hoor bunq
Ik heb Bunq op zowel iPhone als Android en het is daar echt niet beter. Sterker, de iOS app crasht zodra ik My Bank Accounts probeer te openen. Op Android werkt die functie wel.

Bij V2 was de ervaring overigens identiek (in mijn ervaring). Bij V3 staan de tegels op Android standaard in een andere volgorde dan op iOS. Ook de widget styling wijkt behoorlijk af. Kleine dingetjes, maar onnodig.

• Batavia
  • Nu online
NielsFL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb Bunq op zowel iPhone als Android en het is daar echt niet beter. Sterker, de iOS app crasht zodra ik My Bank Accounts probeer te openen. Op Android werkt die functie wel.

Bij V2 was de ervaring overigens identiek (in mijn ervaring). Bij V3 staan de tegels op Android standaard in een andere volgorde dan op iOS. Ook de widget styling wijkt behoorlijk af. Kleine dingetjes, maar onnodig.
mijn suggestie hier was meer dat de bunq oplossing nog wel eens zou kunnen zijn "oh android gebruikers vinden ons niet leuk, dus we gooien gewoon de android app er uit"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
De gemiddelde waardering in sterren wordt binnen de App Store anders berekend dan in de Play Store. Scroll voor de gein maar eens door de App Store op meest recente. Ik denk dat het wel 100+ negative 1 a 2 sterren achter elkaar is.

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
slijkie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:42:
Gaat heerlijk bij de Android gebruikers. Zojuist al naar 2.8. De 1 sterren zijn nu meer dan de 5 sterren!

Maaaaaar ‘81% wil dit’...

[Afbeelding]
Nee, die 81% is de "stille meerderheid". Daar gaat het om, ze zijn stil dus we hebben niks aan ratings die we kunnen zien.

Ik denk dat Ali een boek heeft gelezen over zwarte materie. Zo hebben we namelijk ook gededuceerd dat er zwarte materie bestaat.

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-06 18:20
Ik ben inmiddels een ex gebruiker van een joint account. Mijn vrouw en ik gebruiken de joint functionaliteit te weinig om er 2x premium voor te moeten betalen. Het idee was dus om haar premium account op te zeggen en het overgebleven account op beide telefoons in gebruik te nemen.

Het gevolg van deze actie is dat onze rekeningen nu bij mijn account als gearchiveerd staan en ik ze ook niet meer kan heractiveren. Op zich niet zo'n probleem.. Alleen staat er nog een redelijke hoeveelheid geld op waar wij nu niet meer bij kunnen.

Ik heb een verzoek bij de helpdesk gelegd om het geld te verplaatsen naar een nieuw aangemaakte rekening. Ik hoop dat dit mogelijk is, anders was het een erg dure les voor ons.

Dus mocht iemand hetzelfde idee hebben, doe het niet zomaar. Zorg eerst dat al je geld weg is bij Bunq!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@BizzieBis Klinkt wel als een bug. Normaal gesproken kan je je account alleen sluiten als op de rekeningen (tegenwoordig 'sub-accounts' genoemd) geen geld meer staat. Blijkbaar wordt die check overgeslagen bij het sluiten van het account van een mederekeninghouder.

Dát de gedeelde rekening gesloten wordt is juist. Na opening kan je geen rekeninghouders meer toevoegen of verwijderen. Dus sluiten van de rekening is de enige mogelijkheid wanneer een van de rekeninghouders het account sluit.

In ieder geval, jullie geld is van jullie, en dat horen jullie terug te krijgen. De vraag is alleen, hoe lang doet bunq hier over...

[Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2020 14:02]

• JeroenE
  • Niet online
BizzieBis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
het overgebleven account op beide telefoons in gebruik te nemen.
Officieel mag dit niet trouwens, maar dat wist je wellicht al. Het kan voor bunq wel een reden zijn om je abonnement op te zeggen.

Gezamenlijke bankrekeningen moeten gesloten worden als 1 van de eigenaren er mee gaat stoppen, die kan je dus niet in je 1tje houden. Ik weet zeker dat er vroeger een artikel was op Together, maar die kan ik nu niet meer vinden. Je kan een bankrekening van 1 persoon ook niet omzetten naar een gezamenlijke bankrekening.

Heb je dit gedaan met de nieuwe app?

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-06 18:20
Ik heb het inderdaad gedaan met de nieuwe app. Ik vind het ook geen probleem om nieuwe rekeningen te moeten openen op mijn naam, maar dan wel graag met het geld wat nog op de oude rekeningen staat.

Wat ik ook niet snap, is dat een eigen rekening die op mijn account stond ook gearchiveerd werd door het opzeggen van mijn vrouw haar account. Dit was geen gedeelde rekening. Ik heb hem wel weer kunnen heractiveren.

Ik denk dat Bunq wat bugs geïntroduceerd heeft door de Joint accounts om te zetten in 2x premium.

Ik hoop dat ik morgen reactie van de support desk krijg. Is toch ruim €1500 wat ergens in niemandsland rond zwerft.

edit:
Ik heb het account van mij vrouw weer kunnen activeren en alle rekeningen omgezet alvorens ze weer op te heffen. Gelukkig mijn geld weer terug in mijn handen ;)

[Voor 12% gewijzigd door BizzieBis op 23-06-2020 20:22]

• tailfox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-06 12:13
Die censuur holy cow.

Instagram posts verwijderen omdat er teveel negatieve feedback op komt.

Bunq in app feedback verdwijnt alles als je V2 noemt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

tailfox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:16:
Instagram posts verwijderen omdat er teveel negatieve feedback op komt.
Dat is ook een manier om de Us tab effectief uit te schakelen... :+

[Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2020 20:33]

• Batavia
  • Nu online
BizzieBis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:31:
Ik heb het inderdaad gedaan met de nieuwe app. Ik vind het ook geen probleem om nieuwe rekeningen te moeten openen op mijn naam, maar dan wel graag met het geld wat nog op de oude rekeningen staat.

Wat ik ook niet snap, is dat een eigen rekening die op mijn account stond ook gearchiveerd werd door het opzeggen van mijn vrouw haar account. Dit was geen gedeelde rekening. Ik heb hem wel weer kunnen heractiveren.

Ik denk dat Bunq wat bugs geïntroduceerd heeft door de Joint accounts om te zetten in 2x premium.

Ik hoop dat ik morgen reactie van de support desk krijg. Is toch ruim €1500 wat ergens in niemandsland rond zwerft.

edit:
Ik heb het account van mij vrouw weer kunnen activeren en alle rekeningen omgezet alvorens ze weer op te heffen. Gelukkig mijn geld weer terug in mijn handen ;)
joint subscription stond los van joint account. Het is een van de redenen waarom join op zijn minst een naamswijzigingg nodig had. Dus de bugs die ze introduceren staan los van de joint => premium move.

• magician2000
JDFS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:18:
@Delay, ik merk na een aantal maanden gebruik dat ik nog steeds flink aan het finetunen ben. Vooral mijn boodschappenbudget heeft eronder te lijden gehad. Ik heb gelukkig een potje ‘overig waarbij ik steeds geld moet verschuiven. Hoop binnenkort toch echt een keer mijn doel qua boodschappen te halen!
Je hebt dan ook een heel lastig moment uitgezocht om je boodschappen binnen budget te houden. De prijzen gaan flink omhoog momenteel. Veelal in de 5 tot 25 cent range, maar je hebt toch al snel 40-50 producten per week. Dus toch al 2 tot 5 euro per week (dan hou ik het aan de lage kant).

Het kan natuurlijk zijn dat het toevallig bij producten is die ik koop of waarbij het me (extra) opvalt, bijvoorbeeld artikelen die voorheen net onder de 1 euro lagen en er nu boven zitten. Maar ik denk dat het momenteel een tendens is bij supermarkten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
Ze luisteren in ieder geval naar de feedback. In versie 14.0.10 (Android) is de belangrijkste bug gefixt: je kan weer je eigen plaatjes gebruiken om je rekeningen te herkennen _/-\o_

Deze worden wel achter de tekst getoond, itt het standaard icoontje die naast de naam van de rekening wordt . Iets om rekening mee te houden bij de kleur keuze zie ik

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
dixet schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:31:
Ze luisteren in ieder geval naar de feedback. In versie 14.0.10 (Android) is de belangrijkste bug gefixt: je kan weer je eigen plaatjes gebruiken om je rekeningen te herkennen _/-\o_
[Afbeelding]
Deze worden wel achter de tekst getoond, itt het standaard icoontje die naast de naam van de rekening wordt . Iets om rekening mee te houden bij de kleur keuze zie ik
Ze zullen vast luisteren, maar het was beter geweest als ze eerder fatsoenlijke research hadden gedaan EN een goede betatest.

Ik vind het buitengewoon frustrerend. Ze hadden een fantastisch product (ook nu nog, maar dan met verschrikkelijke app). Ik wil graag naar een andere bank vanwege het gebrek aan respect naar klanten toe, maar helaas is er geen concurrentie die een soortgelijk iets aanbiedt (voornamelijk 25 IBANs, fantastisch voor een budget bijhouden, en veel anderen bieden ook geen joint/shared account aan)

...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dixet schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:31:
Alleen de eerder gebruikte plaatjes zijn nog steeds weg...

Ook lekker laag contrast tussen het saldo en het plaatje op de achtergrond. Maakt het niet leesbaarder :P

offtopic:
Waarom blur je je "geld bespaard"? Het is algemeen bekend dat dat bedrag nergens op slaat ;)

[Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 11:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Alleen de eerder gebruikte plaatjes zijn nog steeds weg...
Bij mij niet: dit zijn mijn eerder gebruikte plaatjes.
Vóór deze update zag je die zelfgekozen plaatjes wel bij het personaliseren, je kon ze alleen niet meer kiezen.
Ik denk dus als je er niet aan bent geweest dat je dan de oude plaatjes ziet, anders niet

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dixet schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Bij mij niet: dit zijn mijn eerder gebruikte plaatjes.
Vóór deze update zag je die zelfgekozen plaatjes wel bij het personaliseren, je kon ze alleen niet meer kiezen.
Ik denk dus als je er niet aan bent geweest dat je dan de oude plaatjes ziet, anders niet
Ah, dan zal dat in de huidige iOS versie nog niet zijn gefixed.

Bij het personaliseren zie ik het trouwens ook niet.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:45
[...]

offtopic:
Waarom blur je je "geld bespaard"? Het is algemeen bekend dat dat bedrag nergens op slaat ;)
Op iOS heet dit nog steeds "geld gespaard", weet iemand hoe ik dit bedrag kan opnemen? 8)

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:26
Ik heb mijn Apple Pay kaarten opnieuw toegevoegd. Maar nu staan ze in mijn Apple Watch als niet beschikbaar:

Kijk ik in de Watch app, dat staat ze op activeren:

Mis ik een stap?

Nu zijn ze wel beschikbaar, blijkbaar duurt het voor de watch een stuk langer dan voor de iPhone...

[Voor 7% gewijzigd door kw_nl op 24-06-2020 13:33]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• TukkerTweaker
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-07 14:55
Ik heb nu een badge (1) bij de app staan, deze krijg ik onmogelijk weg. Heb ik nu voor het eerst, is dit een bekende bug?

• JeroenE
  • Niet online
BizzieBis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:31:
Ik heb het inderdaad gedaan met de nieuwe app.
Dan zal het daar wel mee te maken hebben. De nieuwe app is op zijn zachtst gezegd minder optimaal getest op allerlei functionaliteiten.
TukkerTweaker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:35:
Ik heb nu een badge (1) bij de app staan, deze krijg ik onmogelijk weg. Heb ik nu voor het eerst, is dit een bekende bug?
Dat gebeurt bij diverse mensen. Het is niet nieuw, dat is al een paar jaar zo. Steeds zeggen ze het opgelost te hebben, maar een paar maanden later zijn er dan toch weer mensen waarbij het zo is.

De enige oplossing voor zover ik weet is aan de helpdesk vragen of ze dit kunnen resetten zodat de 1 weg is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Blijkbaar heeft bunq tegenwoordig de app development geoutsourced naar Bulgarijë, aan de iOS status bar te zien in deze screenshot: (bron)

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:06
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:
Blijkbaar heeft bunq tegenwoordig de app development geoutsourced naar Bulgarijë, aan de iOS status bar te zien in deze screenshot: (bron)
Of in ieder geval degene die verantwoordelijk is voor het maken van de screenshots :)

Doet me denken aan Dark Avenger - those were the days! :)

• dixet
[...]
offtopic:
Blind alle bedragen blurren, dan hoef ik niet zo na te denken bij deze temperatuur B-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:46
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:

[Afbeelding]
Het is algemeen bekend dat bunq een hoop internationale werknemers heeft toch? Zal vast ook wel een bulgaar in het team zitten.

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mcDavid schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Het is algemeen bekend dat bunq een hoop internationale werknemers heeft toch? Zal vast ook wel een bulgaar in het team zitten.
Van het support team is dat inderdaad algemeen bekend. Van development was dat niet bekend. Ik was in de veronderstelling dat die (voor COVID-19 in ieder geval) allemaal werkten op kantoor in Amsterdam.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dixet schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Blind alle bedragen blurren, dan hoef ik niet zo na te denken bij deze temperatuur B-)
Ik zie nu trouwens dat bij mij de overboeking naar ABN AMRO mij geld bespaard zou hebben. Want alle instant payments besparen blijkbaar geld. :P

Of niet - het Me scherm is nu defect.

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 15:49]

• dixet
bunq is stuk :( (app en website)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:46
Lijkt hier allebei gewoon te werken?

Of het was héél kort

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nu werkt het inderdaad weer.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Mijn bunq rekening is nu leeg. Ik dacht, ik kijk eens wat die balance prediction nu zegt over het halen van het eind van de maand...

Nouja, feitelijk klopt het. Mijn ‘current behavior’ is dat ik bunq niet meer gebruik. Maar dat kan een berekening niet weten. Ik denk dat deze melding stiekem gewoon hardcoded staat :D

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:19
Volgens mij zijn er bij Bunq wat wisselingen van de wacht. Ofwel er zijn mensen ontslagen, of ze zijn zelf opgestapt: https://www.linkedin.com/...P=NotAvailableFromMidTier
NO N00B CEO
I seriously doubt that.

Overduidelijk dat die vent z'n ego niet onder controle kan houden :') .

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@TheJVH Het sluit elkaar ook niet uit ;)

Dat soort kreten zijn wel de standaard stijl van bunq bij alle vacatures. Kijk maar eens naar de minder technische vacatures.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-07 07:43
Leuk dat ze een beetje cool willen lijken in de vacatures, maar echt professioneel is het niet.
Als ze iemand zoeken die +10 jaar ervaring heeft, kom je automatisch bij iemand rond de 30-35 jaar. Die zitten toch niet te wachten op dit soort vacaturetexten. Het is leuk voor net afgestudeerde studenten van begin 20.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zie nu trouwens dat bij mij de overboeking naar ABN AMRO mij geld bespaard zou hebben. Want alle instant payments besparen blijkbaar geld. :P

Of niet - het Me scherm is nu defect.
Geld bespaard omdat je nu niet meer 7,99 kwijt bent per maand? _O-

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rav schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:43:
Ze zullen vast luisteren, maar het was beter geweest als ze eerder fatsoenlijke research hadden gedaan EN een goede betatest.

Ik vind het buitengewoon frustrerend. Ze hadden een fantastisch product (ook nu nog, maar dan met verschrikkelijke app). Ik wil graag naar een andere bank vanwege het gebrek aan respect naar klanten toe, maar helaas is er geen concurrentie die een soortgelijk iets aanbiedt (voornamelijk 25 IBANs, fantastisch voor een budget bijhouden, en veel anderen bieden ook geen joint/shared account aan)
Zit ook in een tweestrijd, ik hou m'n foon zo lang mogelijk op de oude app, die imho gewoon perfect is. Wat ik in de gaten aan het houden ben is Vivid. Ook bij gratis account meerdere potjes (IBANs), en voor een virtuele kaart betaal je 1 euro, standaard Visa Debit metal card. Mij gaat het vooral om meerdere rekeningen en AP via 1 (virtuele) pas is mij zat. Vivid haalt bij het gratis account blijkbaar centen binnen via cashbackdeals en stocktrading binnen de app.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• JDFS
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Zit ook in een tweestrijd, ik hou m'n foon zo lang mogelijk op de oude app, die imho gewoon perfect is. Wat ik in de gaten aan het houden ben is Vivid. Ook bij gratis account meerdere potjes (IBANs), en voor een virtuele kaart betaal je 1 euro, standaard Visa Debit metal card. Mij gaat het vooral om meerdere rekeningen en AP via 1 (virtuele) pas is mij zat. Vivid haalt bij het gratis account blijkbaar centen binnen via cashbackdeals en stocktrading binnen de app.
Vivid werkt (nog) niet met Apple Pay toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Nu online
JDFS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Vivid werkt (nog) niet met Apple Pay toch?
Maar het is wel mogelijk om die virtuele pas toe te voegen aan Curve

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Je krijgt nooit pas maanden later een refund van een bedrijf?
Ik kreeg vanochtend ineens een notificatie van de bunq app dat ik geld overgemaakt zou hebben. Dat bleek echter om een refund te gaan die is doorgestuurd naar de nieuwe bankrekening dmv de overstapservice. Typisch dat bunq dan het geld accepteert en gelijk namens jou een overboeking doet en van die overboeking dan een notificatie geeft.

Van de automatische incasso's die zijn doorgestuurd krijg je van bunq geen notificatie.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Zo. Het is voorbij.

• JeroenE
  • Niet online
@Zr40 je blijft niet hangen op het Travel abonnement?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JeroenE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Ik kreeg vanochtend ineens een notificatie van de bunq app dat ik geld overgemaakt zou hebben. Dat bleek echter om een refund te gaan die is doorgestuurd naar de nieuwe bankrekening dmv de overstapservice. Typisch dat bunq dan het geld accepteert en gelijk namens jou een overboeking doet en van die overboeking dan een notificatie geeft.
Was die refund een SEPA overboeking of een kaartbetaling die ongedaan gemaakt is? En hoe zag het er uit op je nieuwe bankrekening? Afkomstig van je oude bunq rekening, of afkomstig van het betreffende bedrijf met daarbij een vermelding van de overstapservice?
JeroenE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:15:
@Zr40 je blijft niet hangen op het Travel abonnement?
Nee. Waarom zou ik? Daarnaast heb ik geen Travel card en heb geen behoefte om daar nog eens € 9 voor neer te leggen.

• JeroenE
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:17:
Was die refund een SEPA overboeking of een kaartbetaling die ongedaan gemaakt is?
Een SEPA overboeking, er was te veel geïncasseerd (vanwege corona etc).
En hoe zag het er uit op je nieuwe bankrekening? Afkomstig van je oude bunq rekening, of afkomstig van het betreffende bedrijf met daarbij een vermelding van de overstapservice?
Als naam en rekening nummer de oorspronkelijke overschrijver, in de omschrijving staat letterlijk "Automatische reset NL68BUNQ" gevolgd door de rest van mijn bunq IBAN waar de overstapservice op actief is.

Dat "reset" vind ik een beetje vaag, maar dat staat ook bij de automatische incasso's.. Ik heb geen idee of dat door bunq komt of door KNAB.
Nee. Waarom zou ik?
Het is gratis en je kan nog gebruik maken van ZeroFX (als je dat niet elders ook hebt).
Daarnaast heb ik geen Travel card en heb geen behoefte om daar nog eens € 9 voor neer te leggen.
Ah, had je al drie passen besteld bij bunq en kon je hem niet meer gratis bestellen? Ik had hem al besteld toen hij pas nieuw was (en de gratis vervanging gekregen toen bleek dat ze verkeerde nummers hadden gekregen). Dus ik denk dat ik daar naar toe overstap.

Wie weet is alles bij bunq over een paar jaar positief verbeterd en dan kan je (neem ik aan) makkelijker upgraden dan een heel nieuw abonnement openen. Al kan het ook best zijn dat ik ze een keer opzeg als ze gekke dingen gaan doen met het Travel abonnement.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

JeroenE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Een SEPA overboeking, er was te veel geïncasseerd (vanwege corona etc).

[...]
Als naam en rekening nummer de oorspronkelijke overschrijver, in de omschrijving staat letterlijk "Automatische reset NL68BUNQ" gevolgd door de rest van mijn bunq IBAN waar de overstapservice op actief is.

Dat "reset" vind ik een beetje vaag, maar dat staat ook bij de automatische incasso's.. Ik heb geen idee of dat door bunq komt of door KNAB.
De eerste incasso is al bij ABN verschenen (onder 'aangekondigd'), daar staat 'OVERSTAP VIA <bunq iban>' vermeld aan het begin van de omschrijving.

'Automatische reset' lijkt wel iets van Knab te zijn. Zie deze tweet uit 2015:
Het is gratis en je kan nog gebruik maken van ZeroFX (als je dat niet elders ook hebt).
Daar gebruik ik nu TransferWise voor.
Ah, had je al drie passen besteld bij bunq en kon je hem niet meer gratis bestellen? Ik had hem al besteld toen hij pas nieuw was (en de gratis vervanging gekregen toen bleek dat ze verkeerde nummers hadden gekregen). Dus ik denk dat ik daar naar toe overstap.
Inderdaad. Twee eigen passen (Maestro en de niet-travel Mastercard), plus een 'gratis vervangende Maestro' in het begin ivm de Atos bug.
Wie weet is alles bij bunq over een paar jaar positief verbeterd en dan kan je (neem ik aan) makkelijker upgraden dan een heel nieuw abonnement openen.
Ik kan mijn account in de toekomst eventueel weer heropenen via de prachtige + knop die ik op het 'this account has been closed' scherm zie na inloggen. Permanent sluiten is eventueel mogelijk via support maar daar ga ik geen extra moeite voor doen. Sowieso wil ik nog toegang houden tot mijn account statements (via dezelfde + knop) - al heb ik die natuurlijk wel opgeslagen voordat ik mijn account had gesloten ;)

[Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 26-06-2020 12:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:41:
'Automatische reset' lijkt wel iets van Knab te zijn.
Aha, merci voor het vinden.
Ik kan mijn account in de toekomst eventueel weer heropenen via de prachtige + knop die ik op het 'this account has been closed' scherm zie na inloggen.
Goed punt, bovendien vond mijn partner het onzinnig om iets aan te houden als je juist weg gaat dus mijn account is nu ook "closed".

Overigens kon ik wel bankrekeningen sluiten ondanks dat er passen aan hingen, maar als er nog geld op stond ging het niet. Dat is wel met de V2 app (en op Android) maar het probleem van @BizzieBis heb ik dus niet gehad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-07 20:43
Hier de bunq nog niet opgezegd, ik heb nog hoop dat de app wordt verbeterd, maar toch al vast een N26 Rekening geopend. De tijd zal het leren welk van de twee het gaat worden...

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Downloads schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:11:
Hier de bunq nog niet opgezegd, ik heb nog hoop dat de app wordt verbeterd, maar toch al vast een N26 Rekening geopend. De tijd zal het leren welk van de twee het gaat worden...
N26 heeft natuurlijk geen iDEAL of optie voor meerdere IBANs in vergelijking met bunq, maar als je dit niet nodig hebt ben je heel snel om denk ik ;)

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:46
Curve is ook niet meer te gebruiken (tijdelijk?):
WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.

Dear Curve Customers,

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

For now, please carry a backup card.

We’ll be back,
Team Curve

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
xares schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:42:
Curve is ook niet meer te gebruiken (tijdelijk?):

[...]
Is er een relatie tussen Curve/Wirecard en bunq?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:46
Freeaqingme schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Is er een relatie tussen Curve/Wirecard en bunq?
Was meer omdat hierboven mensen adviseren om Curve te gebruiken als debitcard :)
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True