Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• m33p
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-07 02:58

Weet iemand wat de rode 1 links onderin is bij "Voor mij"? Ik heb de app al eens geforceerd gesloten en de cache gecleared. Ik heb alle rekeningen geopend en op alle knoppen geklikt die ik kan vinden, maar ik kan niet vinden waar het op slaat. Meer mensen met dit probleem?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
m33p schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:03:
[Afbeelding]

Weet iemand wat de rode 1 links onderin is bij "Voor mij"? Ik heb de app al eens geforceerd gesloten en de cache gecleared. Ik heb alle rekeningen geopend en op alle knoppen geklikt die ik kan vinden, maar ik kan niet vinden waar het op slaat. Meer mensen met dit probleem?
Jep ik heb dit probleem ook op iOS, maar bij mij staat er 3... heel irritant.

Mijn LinkedIn!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:44
[Afbeelding]

Dit is een event op een van je accounts. BIj mij staat er bij een van mijn rekeningen ook een 1

Zou het kunnen dat je een rekening hebt die niet in je overzicht staat?

• m33p
Batavia schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Dit is een event op een van je accounts. BIj mij staat er bij een van mijn rekeningen ook een 1

Zou het kunnen dat je een rekening hebt die niet in je overzicht staat?
Alle rekeningen staan aangevinkt en dus in het overzicht. Wel heb ik 1 gearchiveerde rekening, maar ook daar is niets te zien. Als ik de rekeningen een voor een open dan zie ik geen event meldingen. Ook op de "Totaal" en "Passen" pagina is niets te zien.

Lijkt mij dat dit een bug is :?

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:37
Bigf00t schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:28:
[...]

N26 heeft natuurlijk geen iDEAL of optie voor meerdere IBANs in vergelijking met bunq, maar als je dit niet nodig hebt ben je heel snel om denk ik ;)
Klopt. De voornaamste reden is toch budgettering. Ik zie dat N26 ook iets soort gelijke heeft, alleen dan met Iban. Indien dat goed werkt ben ik helemaal tevreden :)

• Batavia
Ze proberen de 81% users toch duidelijk te motiveren hun mening te geven

ik geloof niet dat dit direct een hele hoge spike geeft

[Voor 44% gewijzigd door Batavia op 26-06-2020 15:50]

• Rav
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Zit ook in een tweestrijd, ik hou m'n foon zo lang mogelijk op de oude app, die imho gewoon perfect is. Wat ik in de gaten aan het houden ben is Vivid. Ook bij gratis account meerdere potjes (IBANs), en voor een virtuele kaart betaal je 1 euro, standaard Visa Debit metal card. Mij gaat het vooral om meerdere rekeningen en AP via 1 (virtuele) pas is mij zat. Vivid haalt bij het gratis account blijkbaar centen binnen via cashbackdeals en stocktrading binnen de app.
Dankje die ga ik ook even in de gaten houden.

Ik kom zelf net bij de N26 vandaan, die heb ik na een aantal tevreden maanden als Joint-klant opgezegd. Bunq is prettiger vind ik.

...

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21:02
Zo te zien waren ze heel Together zat en hebben ze alles maar leeggegooid ;P

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
daupie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:03:
Zo te zien waren ze heel Together zat en hebben ze alles maar leeggegooid ;P
Dat dacht ik eerst ook, maar als je op de button "all" klikt is het allemaal weer terug.

Blijkbaar kom je binnen met de optie "knowledge", zonder dat dit ergens te zien is.

• Geert de Graaf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 04-07 19:00
Ik heb zojuist ook de email van bunq mbt trustpilot gehad.
Ik weet niet of dat slim was van bunq.

[Voor 78% gewijzigd door Geert de Graaf op 26-06-2020 16:46]

Geert

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:27
daupie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:03:
Zo te zien waren ze heel Together zat en hebben ze alles maar leeggegooid ;)
Dat is de nieuwe Together. Druk op “All” om ook bijdragen van gebruikers te zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 20:16
In de Play Store gaat de recensie score weer langzaam omhoog, maar alle geschreven reviews zijn nog steeds één of twee sterren. Lijkt erop dat ze nog steeds reviews kopen, net als eerder.

Hoe dan ook, mijn rekening bij ING is inmiddels geopend. Nu nog wachten op het pasje en dan ga ik alles overzetten. Het is mooi geweest.

• Taine0
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 02-07 07:52
Mooi, V3 is dus echt ruk.

Zowel zakelijk als privé al mijn CVV's aangepast, diensten down, rekeningen die niet betaald kunnen worden. Word ik net wakker zie ik dat mijn kaarten gedeactiveerd zijn, terwijl ze op 'enabled' staan.

Betaal je dan je abonnementen voor, ik heb 4x 5 extra kaarten. Alles is RIP.

• Rav
  • Niet online
Taine0 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:55:
Mooi, V3 is dus echt ruk.

Zowel zakelijk als privé al mijn CVV's aangepast, diensten down, rekeningen die niet betaald kunnen worden. Word ik net wakker zie ik dat mijn kaarten gedeactiveerd zijn, terwijl ze op 'enabled' staan.

Betaal je dan je abonnementen voor, ik heb 4x 5 extra kaarten. Alles is RIP.
Ik snap er ook de ballen van, laat ze lekker terug gaan naar v2 en iedereen zal zoveel blijer zijn. Mijn vrouw heeft nu ook hetzelfde, kan niet meer betalen met online kaarten. Zelfde melding als bij jou, waar ze een foutmelding krijgt dat de kaart niet actief is, maar hij wel correct in de app staat.

...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-07 19:49

Martin!

bril op, sjaal om

Yes, hier hetzelfde. Gisteravond wou ik een betaling doen met een online creditcard, gaf melding als hij niet actief was. Twee keer geprobeerd. Toen nieuwe kaart aangemaakt, nieuwe ingesteld op de betreffende website en tadaaa, in één keertje goed.

Dit zou niet mogen gebeuren, in mijn ogen faal je dan in je werk. Je bent een bank, je verkoopt een product maar na een update werkt het niet. :'(

Afbeeldingen / icon / plaatjes
Tevens heb ik mijn afbeeldingen terug. :*) Oh, wacht; het ziet er niet uit, het is niet overzichtelijk. :( Het is klote met een hoofdletter K. Wel blijf ik nog even hangen bij bunq en zal niet meteen vertrekken, echter als er een andere bank is met dezelfde handigheden uit V2 ga ik lekker daarheen. :')

Het is wachten op een (facebook) actie om een petitie tekenen om V2 terug te krijgen. :Y)

Want jongens, kijk hieronder eens. wat een slagveld is het geworden zeg! De bedragen zijn niet eens fatsoenlijk af te lezen. 8)7

Niet iedere verandering is een verbetering :F

V2V3

• Rav
  • Niet online
Martin! schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:30:
Yes, hier hetzelfde. Gisteravond wou ik een betaling doen met een online creditcard, gaf melding als hij niet actief was. Twee keer geprobeerd. Toen nieuwe kaart aangemaakt, nieuwe ingesteld op de betreffende website en tadaaa, in één keertje goed.

Dit zou niet mogen gebeuren, in mijn ogen faal je dan in je werk. Je bent een bank, je verkoopt een product maar na een update werkt het niet. :'(

Afbeeldingen / icon / plaatjes
Tevens heb ik mijn afbeeldingen terug. :*) Oh, wacht; het ziet er niet uit, het is niet overzichtelijk. :( Het is klote met een hoofdletter K. Wel blijf ik nog even hangen bij bunq en zal niet meteen vertrekken, echter als er een andere bank is met dezelfde handigheden uit V2 ga ik lekker daarheen. :')

Het is wachten op een (facebook) actie om een petitie tekenen om V2 terug te krijgen. :Y)

Want jongens, kijk hieronder eens. wat een slagveld is het geworden zeg! De bedragen zijn niet eens fatsoenlijk af te lezen. 8)7

V2V3
[Afbeelding][Afbeelding]
Helemaal akkoord. Het probleem bij mijn vrouw is trouwens dat ze haar online kaart niet kan verwijderen want er komt nog een refund op terug.
Sinds de komst van v3 faalt bunq op de standaard dingen die je van een bank verwacht. Dingen die altijd moeten werken.

Ik zie trouwens dat er net een update is (de + onderin het scherm is veranderd in een bliksemschicht), eens kijken of de kaart het nu wel doet. (edit: nee dus)

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Rav schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Ik zie trouwens dat er net een update is (de + onderin het scherm is veranderd in een bliksemschicht), eens kijken of de kaart het nu wel doet. (edit: nee dus)
Wat is nou precies de logica van een bliksemschicht? Iedereen is Zeus :? Een +je snap ik nog wel, maar dit...
Martin! schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:30:
[...]

V2V3
[Afbeelding][Afbeelding]
Best ernstig dat ze nu zijn ingehaald door Moneyou als het gaat om duidelijkheid/overzichtelijkheid :+

• Eltjo
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
JeroenE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:15:
@Zr40 je blijft niet hangen op het Travel abonnement?
Hoe zet je je lidmaatschap om naar een Travel abo? Ik zit nu (nog) in een pack maar heb alleen de optie om naar Premium Supergreen te gaan bij de optie om van lidmaatschap te wisselen

PV 6790 Wp | VW e-Golf

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Batavia
Freakster86 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Wat is nou precies de logica van een bliksemschicht? Iedereen is Zeus :? Een +je snap ik nog wel, maar dit...

[...]

Best ernstig dat ze nu zijn ingehaald door Moneyou als het gaat om duidelijkheid/overzichtelijkheid :+ [Afbeelding]
<Fanboy mode>niet helemaal een eerlijke vergelijking. Plaatjes werken als het overeenkomt met de design van de app. De tegels hebben nu een ander formaat &lay-out dus je moet andere plaatjes kiezen. Dat het er niet optimaal uit ziet met de oude plaatjes is deels onvermijdelijk<\fanboy mode>

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Eltjo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Hoe zet je je lidmaatschap om naar een Travel abo? Ik zit nu (nog) in een pack maar heb alleen de optie om naar Premium Supergreen te gaan bij de optie om van lidmaatschap te wisselen
Je hebt Premium via het Pack. Je moet dus eerst het Pack verlaten, daarna kan je switchen naar het Travel abonnement.

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• Freakster86
  • Nu online
Batavia schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:38:
[...]

<Fanboy mode>niet helemaal een eerlijke vergelijking. Plaatjes werken als het overeenkomt met de design van de app. De tegels hebben nu een ander formaat &lay-out dus je moet andere plaatjes kiezen. Dat het er niet optimaal uit ziet met de oude plaatjes is deels onvermijdelijk<\fanboy mode>
Zit wel wat in, maar dan nog voelt het allemaal wat "cramped" doordat de naam en het saldo mijns inziens een te groot lettertype zijn. Die 2 kolommen vind ik op zich wel een verbetering (net als wat Moneyou al had :+). Als je veel rekeningen hebt blijf je anders maar scrollen en heb je minder overzicht.

• Eltjo
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
@Zr40 check! Het is gelukt :-)

PV 6790 Wp | VW e-Golf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:41
Issues met de credit cards op het moment:
https://together.bunq.com...-for-virtual-online-cards

Wilde zelf iets online bestellen en kreeg een melding in de app dat mijn credit card niet actief is. :X

Mijn website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-07 17:35
Ik zie allerlei kleine aanpassingen, die erop lijken alsof ze v2 aan het nabouwen zijn :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ze zouden toch niet de V2 broncode kwijt zijn? :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-07 10:58
Ik zit nog op Bunq Free en wil voordat ik voor premium moet betalen stoppen. Is het nu beter om het account te sluiten of is omzetten naar Travel beter (en gratis)? Wat gebeurt er in het tweede geval dan met mijn huidige Maestro pas?

Helaas ben ik na de fratsen met wijzigingen in abonnementen redelijk klaar met Bunq. De update naar V3 is de druppel. Ik vind het helemaal niks. Het koppelen van een specifieke rekening aan de kaart is heel een stuk omslachtiger en was naast het kunnen delen van rekeningen het enige wat voor mij van voordeel was. Dit voordeel is nu weg, en de gratis variant komt nu ook ten einde. Ben niet te beroerd om te betalen voor een dienst, mits deze beter en niet slechter wordt en bovenal betrouwbaar blijft.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@FJP84 Je zit sinds 2 april niet meer op Free maar op Premium, met 3 maanden korting.

Wil je bunq nog gebruiken met een Travel card en heb je de rest niet nodig, dan is het Travel abonnement een prima keuze. Je andere passen worden gedeactiveerd. En heb je meer dan één rekening, dan moet je de rest sluiten. Incasso's zijn ook niet meer mogelijk.

Heb je helemaal geen behoefte meer aan bunq, dan kan je je volledige account sluiten. Je hebt dan geen last van toekomstige aanpassingen (wie weet wordt Travel ooit opgeheven net zoals met Free is gebeurd, om maar iets te verzinnen), en als je om wat voor reden dan ook in de toekomst weer gebruik wil maken van bunq dan kan je vrij snel je account weer heractiveren, inclusief eventuele passen die tegen die tijd nog niet zijn verlopen.

[Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 27-06-2020 20:53]

• E461
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 27-06 21:44
Zr40 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:47:
@FJP84en als je om wat voor reden dan ook in de toekomst weer gebruik wil maken van bunq dan kan je vrij snel je account weer heractiveren, inclusief eventuele passen die tegen die tijd nog niet zijn verlopen.
Dit is niet aan te raden omdat ze dat niet leuk vinden en sinds kort daar 100 euro voor in rekening brengen. Heb geprobeerd de together post te vinden waarin dat staat, maar zelfs met Google is het niet te vinden.

zie pagina 6

https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf

"Heropenen van een permanent gesloten bunq account €100.00"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat gaat dan over een permanent gesloten bunq account. Om het permanent gesloten te krijgen moet je dit vragen bij support. Het gaat niet om het sluiten van het account middels de knop in de app.

• E461
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 27-06 21:44
oh, ja, niet goed gelezen. klopt

• tokyotech
Waarom zou je een account permanent willen sluiten in plaats van gewoon op de 'normale' manier?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
tokyotech schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:06:
Waarom zou je een account permanent willen sluiten in plaats van gewoon op de 'normale' manier?
Waarom zou een account wat een klant op de normale manier sluit niet permanent gesloten worden?
Op misschien een maandje wachttijd en de wettelijke termijn voor het bewaren van gegevens na.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

tokyotech schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:06:
Omdat je echt niets meer met bunq te maken wil hebben.
sambalbaj schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Waarom zou een account wat een klant op de normale manier sluit niet permanent gesloten worden?
Omdat bunq zegt dat je op ieder gewenst moment weer terug kan komen. Dus voeren ze de handelingen om het permanent te sluiten niet uit, tenzij je aangeeft dat je echt niet meer terug komt.

[Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 27-06-2020 22:16]

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Omdat je echt niets meer met bunq te maken wil hebben.

[...]

Omdat bunq zegt dat je op ieder gewenst moment weer terug kan komen. Tenzij je dat echt niet wil.
Laten ze dat dan direct als optie bij het opzeggen via de app inbouwen.
Op mails of het account nou gesloten was, omdat de enige bevestiging een paar seconden een rood scherm was en geen bevestigingsmail, wordt ook of niet gereageerd of krijg je in het Engels uitleg over hoe je klant kan worden.

Blijkbaar moet je je account dus ook nog definitief sluiten. Maar hoe? Geen flauw idee.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat doe je door contact op te nemen met support en dit aan te geven. Gewoon kort en bondig, ondubbelzinnig, "please permanently close my account". Aangezien je niet bij de support chat kan komen met een (niet-permanent) gesloten account kan dit waarschijnlijk het beste via email. support@bunq.com

Zie hoofdstuk 45 en 46 van de voorwaarden: https://www.bunq.com/nl/a...erms_bunq_personal_NL.pdf

Overigens krijg je bevestiging van het niet-permanent gesloten zijn van het account wanneer je weer probeert in te loggen. Je ziet dan "This account has been closed" met de prachtige + knop waarmee het weer heropend kan worden en de rekeningafschriften nog gedownload kunnen worden.

[Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 27-06-2020 22:32]

• Batavia
sambalbaj schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Op misschien een maandje wachttijd en de wettelijke termijn voor het bewaren van gegevens na.
Het permanent sluiten van een account is een illusie als je uit bent op het verwijderen van gegevens. Banken zijn jaren lang verplicht om alles gewoon nog te bewaren. Het is dus niet zo at ze ook maar iets minder gaan bewaren bij een permanent gesloten account.

Als particulier word vaak aangeraden om bankafschriften 5 jaar te bewaren. Maar hiertoe is geen verplichting

https://www.rijksoverheid...205%20jaar%20te%20bewaren.

[Voor 4% gewijzigd door Batavia op 27-06-2020 23:18]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat staat ook in de voorwaarden (hoofdstuk 46). Alles wat wettelijk bewaard moet worden, wordt natuurlijk niet verwijderd.

Dus dingen zoals je profiel- en accountfoto's, notities en andere uploads bij betalingen, je eigen accountnamen, die zijn niet wettelijk verplicht en kunnen verwijderd worden. Maar ook jouw rekeningafschriften, die voor jou zijn aangemaakt op basis van de onderliggende administratie met de 'export statement' knop, worden verwijderd.

Dingen zoals je volledige naam, je BSN, je documentnummer waarmee je je geïdentificeerd hebt, je transacties in de onderliggende administratie, daar zit inderdaad een wettelijke bewaartermijn aan vast.

[Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 27-06-2020 23:54]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Delay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
Supergreen is gewoon niet 1337 genoeg voor mij. Als ze het nu mega-uber-super-eXXXXtrgreen zouden noemen zou ik het misschien doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tokyotech
Vraag voor degenen die al terug zijn gegaan van Premium naar Travel: hebben jullie daarbij zelf gekozen welke van de rekeningen je open wilde houden, of werd dat standaard de eerste IBAN die je ooit kreeg?

Al mijn rekeningen zijn inmiddels leeg en gearchiveerd, behalve mijn hoofdrekening en een tweede rekening die ooit mijn eerste IBAN was bij bunq. Daar hing destijds een overstapservice aan vast, maar die is al lang afgelopen. Als ik die tweede rekening nu probeer te sluiten krijg ik een foutmelding dat de overstapservice nog loopt of pending is, dus kan hij niet dicht. Ik heb Support al twee dagen geleden benaderd maar heb nog steeds geen antwoord. Misschien weet één van jullie hoe dit kan?

Zou het bijv. kunnen dat de eerste IBAN gewoon de standaard is, dus dat je die daardoor niet kan sluiten als er nog andere rekeningen in gebruik zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
Nm kan niet lezen

[Voor 97% gewijzigd door Batavia op 28-06-2020 18:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delay
tokyotech schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:17:
Ik heb Support al twee dagen geleden benaderd maar heb nog steeds geen antwoord.
Het verwijderen van een al afgelopen overstap service lijkt mij een lastig klusje. Geef Support een paar (werk)dagen, ik kan mij voorstellen dat zij druk zijn.

[Voor 23% gewijzigd door Delay op 28-06-2020 18:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tokyotech
Tja het is ook het weekend natuurlijk. Morgenavond anders maar eens een reminder sturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:49
Doet Bunq dit?
Bericht van uw bank
Na circa twaalf maanden wordt u herinnerd aan de precieze einddatum van de Overstapservice.
Controleer op uw rekeningoverzicht of alles inmiddels via uw nieuwe betaalrekening loopt
https://www.overstapservi...ochure_1_oktober_2019.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zie het niet benoemd staan in de voorwaarden van bunq's switch service.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:34
We zijn zojuist met totaal 8 personen/bedrijven bijna overgestapt van bunq naar de echte banken. Zakelijke rekeningen is wel even lastig, aangezien ik de debit Mastercard wel handig vond voor boekhouden (direct afschrijving etc).

Ben wel nieuwsgierig hoeveel mensen weg zijn gegaan bij bunq? Any insiders? :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Tamerciaga schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:42:
Ben wel nieuwsgierig hoeveel mensen weg zijn gegaan bij bunq? Any insiders? :+
Ik zou zeggen, houd https://gregoryg.dev/bunq in de gaten 8 juli. :P

Zet wel de moving average uit :)

8 juli is trouwens nog wel te vroeg voor diegenen die graag de overstapservice willen gebruiken om te vertrekken naar een andere bank. Die zou je op z'n vroegst een maand later daar terug kunnen zien.

Daarnaast zie je van vertrekkende klanten die normaal gesproken op de 9e of later hun factuur krijgen hun vertrek ook pas een maand later terug in de factuurnummers van de 8e, wat het geval lijkt te zijn voor deze databron. Dus eigenlijk kan je pas in september met enige zekerheid zeggen welk deel van de gebruikers daadwerkelijk is vertrokken.

Zou het 19% zijn? ;)

[Voor 77% gewijzigd door Zr40 op 28-06-2020 22:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:14
Zr40 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Ik zou zeggen, houd https://gregoryg.dev/bunq in de gaten 8 juli. :P

Zet wel de moving average uit :)
Die enorme stijging van april naar mei is natuurlijk geen groei, dat zijn al die "Free" klanten die ineens "gratis" Premium hadden 8)7 .
Ben benieuwd hoe dit er over 1 of twee maanden uitziet.

**dixet bookmarkt pagina**

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Die stijging is inderdaad goed herkenbaar. Van 131k facturen in maart naar 218k in mei. Dat zou betekenen dat circa 40% van de klanten op Free of Promo zaten of zijn toegevoegd aan iemand's Joint lidmaatschap. (More valt hier buiten want die betaalden al maandelijks kosten voor de pas.)

Klanten die naar aanleiding van de wijziging direct zijn vertrokken, of zijn overgestapt naar Travel, zie je niet terug in de cijfers. Die krijgen immers geen maandelijkse factuur.

Weliswaar zijn de exacte factuurnummers enigszins vertekend door facturen voor de aanvraag van nieuwe passen, maar dat zal in beide maanden van toepassing zijn en kan dus buiten beschouwing gelaten worden. (Reken je het wel mee, dan is het percentage zelfs groter.)

[Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 29-06-2020 12:23]

• robert-630
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Tijdje terug gepost dat ik van Premium Promo terug ging naar Travel. In de V2 versie was (ook al) een knop voor Apple Pay en van te voren nog een pagina op bunq.com bekeken waaruit leek dat dit inbegrepen is. Het leek ook gekoppeld maar een fractie later bleek dit toch een premium functie. Dus dat was al de zoveelste niet beste ervaring. Vervolgens de v3 versie op de iPad. Serieus is dat wel goed getest? Er wordt niks gedaan met alle ruimte die een iPad heeft, je weet inderdaad niet wat de plus doet. En er zijn zelfs woorden (ik meen geïnstalleerde addons”) die heel raar afgebroken worden. Kortom mijn SNS bank app ziet er nog beter uit. Ik was er wel klaar mee (zeker nu ik enkel in binnenland reis). Ik neem nu naast de SNS en N26 (Mastercard Apple Pay nog in te stellen) de OpenBank erbij voor Maestro - Apple Pay.

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:37
robert-630 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:37:
Tijdje terug gepost dat ik van Premium Promo terug ging naar Travel. In de V2 versie was (ook al) een knop voor Apple Pay en van te voren nog een pagina op bunq.com bekeken waaruit leek dat dit inbegrepen is. Het leek ook gekoppeld maar een fractie later bleek dit toch een premium functie. Dus dat was al de zoveelste niet beste ervaring. Vervolgens de v3 versie op de iPad. Serieus is dat wel goed getest? Er wordt niks gedaan met alle ruimte die een iPad heeft, je weet inderdaad niet wat de plus doet. En er zijn zelfs woorden (ik meen geïnstalleerde addons”) die heel raar afgebroken worden. Kortom mijn SNS bank app ziet er nog beter uit. Ik was er wel klaar mee (zeker nu ik enkel in binnenland reis). Ik neem nu naast de SNS en N26 (Mastercard Apple Pay nog in te stellen) de OpenBank erbij voor Maestro - Apple Pay.
Volgens mij biedt N26 voor Duitsers en Nederlands ook een extra (ja extra!) Maestro kaart erbij. Heb zelf de rekening geopend en ben er nog niet helemaal in thuis, maar dit stond op de website.
https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card

• robert-630
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Downloads schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Volgens mij biedt N26 voor Duitsers en Nederlands ook een extra (ja extra!) Maestro kaart erbij. Heb zelf de rekening geopend en ben er nog niet helemaal in thuis, maar dit stond op de website.
Beetje off topic. Ja die heb ik ook. Minstens 100,- storten (las net ook, niet in delen en vanaf een NL rekening). Maar heb gelezen dat je enkel de mastercard en niet de maestro aan apple pay kan koppelen. Ik vind in NL de acceptatie van mastercard te laag, we zijn echt op Maestro (danwel V PAY) ingericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:14
Downloads schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:53:
[...]Volgens mij biedt N26 voor Duitsers en Nederlands ook een extra (ja extra!) Maestro kaart erbij. Heb zelf de rekening geopend en ben er nog niet helemaal in thuis, maar dit stond op de website.
**offtopic: klopt dat kan nog steeds, zit alleen op een andere plek in de app dan ze op de supportpagina aangeven: onder Actions -> Card settings

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik moet alle incassoverzoeken opnieuw goedkeuren......Lekker dit..not. Er een blijft een '2tje'. staan in mijn app in IOS terwijl ik 2 opdrachten nogmaals heb goedgekeurd.

Ik kan me niet voorstellen dat Bunq niet snel met een update komt als je alle revieuws in de Applestore leest. Allemaal 1 tot 2 sterren.

[Voor 63% gewijzigd door jasperj op 29-06-2020 14:30]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10:59
Gisteren heb ik mijn Bunq abonnement stopgezet.

Ik ga verder met ING + Transferwise + YNAB

ING voor een maestro kaart en parkeerplaats voor geld, Transferwise voor een (debit) MasterCard om mee te reizen en online betalingen mee te doen en YNAB om een overzicht te houden wat ik voorheen met de meerdere Bunq rekeningen voor elkaar kreeg.
Best tevreden met deze setup tot nu toe, en ook nog eens een stuk goedkoper omdat ik YNAB een jaar gratis heb. De ING app is fijn in gebruik, strakke UX, duidelijk overzicht en inloggen is mogelijk via Face ID.

Wie had dat ooit gedacht, dat Bunq verslagen zou worden in hun core competency door een traditionele grootbank :)

Ik hoop werkelijk dat Bunq's grip op de realiteit wederkeert en ze V3 een flinke makeover geven, en daarnaast weer beleid gaan voeren waar een gebruiker op kan vertrouwen. Tot dan ben ik blij dat er ik vanaf ben :)

• JeroenE
  • Niet online
@jasperj Net alsof ze helemaal nieuw zijn of omdat ze (toevallig) twee keer in 1 maand afgeschreven worden?

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:57
JeroenE schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:37:
@jasperj Net alsof ze helemaal nieuw zijn of omdat ze (toevallig) twee keer in 1 maand afgeschreven worden?
Nee is bijvoorbeeld de zorgverzekering die ik maandelijks betaal en dat is gelukkig 1 keer in de maand.

• m33p
[Afbeelding]

Dit probleem is opgelost met de laatste update (op Android in ieder geval).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
jasperj schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:47:
Nee is bijvoorbeeld de zorgverzekering die ik maandelijks betaal en dat is gelukkig 1 keer in de maand.
Stel dat je zorgverzekering op de 30e incasseert en je hebt de limiet ook (ongeveer) op het bedrag staan. Als de 30e dan op zaterdag valt dan schuift de incasso door door naar maandag en is het bijvoorbeeld de 1e. De volgende incasso is dan weer op de 30e komt dan heb je 2 incasso's in 1 maand. Je krijgt dan bij bunq de waarschuwing dat de limiet is overschreden en dan moet je de incasso alsnog met de hand goedkeuren.

• Batavia
m33p schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Dit probleem is opgelost met de laatste update (op Android in ieder geval).
Ik heb er juist ook een tepakken sinds de laatste update 8)7

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Akrobat501 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:37:
Gisteren heb ik mijn Bunq abonnement stopgezet.

Ik ga verder met ING + Transferwise + YNAB

ING voor een maestro kaart en parkeerplaats voor geld, Transferwise voor een (debit) MasterCard om mee te reizen en online betalingen mee te doen en YNAB om een overzicht te houden wat ik voorheen met de meerdere Bunq rekeningen voor elkaar kreeg.
Best tevreden met deze setup tot nu toe, en ook nog eens een stuk goedkoper omdat ik YNAB een jaar gratis heb. De ING app is fijn in gebruik, strakke UX, duidelijk overzicht en inloggen is mogelijk via Face ID.

Wie had dat ooit gedacht, dat Bunq verslagen zou worden in hun core competency door een traditionele grootbank :)

Ik hoop werkelijk dat Bunq's grip op de realiteit wederkeert en ze V3 een flinke makeover geven, en daarnaast weer beleid gaan voeren waar een gebruiker op kan vertrouwen. Tot dan ben ik blij dat er ik vanaf ben :)
Hoe krijg je je transacties in YNAB? Doe je dat allemaal handmatig?

• Akrobat501
Jay-v schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Hoe krijg je je transacties in YNAB? Doe je dat allemaal handmatig?
Ik voer ze momenteel direct ter plekke in met de mobiele app ja.
Verder zijn er enkele tooltjes die de native .csv exports van banken om kan zetten naar een YNAB friendly formaat. Ik heb deze gevonden, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Je zal dan nog steeds handmatig je .csv moeten downloaden, maar daarna kan het script deze converteren en synchroniseren met YNAB.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Akrobat501 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Ik voer ze momenteel direct ter plekke in met de mobiele app ja.
Verder zijn er enkele tooltjes die de native .csv exports van banken om kan zetten naar een YNAB friendly formaat. Ik heb deze gevonden, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Je zal dan nog steeds handmatig je .csv moeten downloaden, maar daarna kan het script deze converteren en synchroniseren met YNAB.
De CSV die je download bij ING loopt minimaal een dag achter, dus mijn Saldo in YNAB matchte nooit met mijn rekening. Dat is ook de reden dat ik ING niet meer gebruik. Handmatig invoeren is teveel werk voor mij, ik betaal graag een paar euro extra zodat ik dat niet hoef te doen.

Bunq -> YNAB sync loopt nu max 5 minuten achter.

p.s. voorheen gebruikte ik https://ynab.danielhaitink.nl/ voor mijn ING statements om te zetten.

[Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 29-06-2020 17:00]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tokyotech
Net gepubliceerd door het FD: https://fd.nl/ondernemen/1348716/lucratieve-opzegwoede
Eerder kwam het FD op basis van de laatst gepubliceerde jaarcijfers (2018) op al op een totaal van 30.000 betalende klanten. De bank groeit sindsdien naar eigen zeggen hard, dus laten we stellen dat dit aantal is gegroeid naar 60.000. Dan kom je dus op 8445 SuperGreens en 51555 Premiumklanten.

Laten we zeggen dat 20% van de Premium-gebruikers zijn abonnement vanwege de update opzegt, maar 10% besluit toch het dure abonnement te nemen. Dan groeit het maandinkomen (zie grafiek).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat 10% kiest voor SuperGreen kan ik nog wel geloven, maar niet als direct gevolg van de update. Dat zouden ze bij V2 al gedaan hebben. En ik denk dat 20% vertrekkende klanten een onderschatting is.

Vergeet niet dat er ook bestaande SuperGreen klanten zijn die ontevreden zijn met V3.

[Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 29-06-2020 20:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
  • Nu online
In een reactie laat een woordvoerder weten dat zijn gebruikers nu eenmaal 'vocaal' zijn. In werkelijkheid zou de update een groot succes zijn. Uit eigen analyse zou daarnaast blijken dat veel gebruikers — vaak techliefhebbers — toch een overstap naar het planten van bomen maken.
Dit kan ik moeilijk geloven gezien alle reacties op Together, playstore en appstore. En om iets "een groot succes" te noemen, voelt alsof je alle klanten met kritiek totaal niet serieus neemt. Dat wisten we eigenlijk al wel, maar dit onderstreept het maar weer eens. Bord/kop verhaal.

En vervolgens gaat het artikel uit van verkeerde aannames volgens mij:
Uitgaande van een klant met een modaal inkomen, die 90% van zijn netto-inkomen besteedt, komt dat op een kleine 20 bomen per klant per maand. Bunq heeft dan 8445 boomplantklanten.
Los van de vraag of bunq klanten zoveel besteden per maand, geldt het planten van bomen volgens mij enkel voor de uitgaves die je met je kaart doet. Incasso's e.d. tellen niet mee. Enkel uitgaven die je doet met je "bunq card"
every €100 you spend with a bunq card...
Dus die hele rekensom kan dan ook gelijk de prullenbak in, niet waar?

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:13
In werkelijkheid zou de update een groot succes zijn.
Ongelofelijk... dit is erger als Trump.

[Voor 3% gewijzigd door AlexFL op 29-06-2020 21:56]

• Akrobat501
Jay-v schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:00:
[...]

De CSV die je download bij ING loopt minimaal een dag achter, dus mijn Saldo in YNAB matchte nooit met mijn rekening. Dat is ook de reden dat ik ING niet meer gebruik. Handmatig invoeren is teveel werk voor mij, ik betaal graag een paar euro extra zodat ik dat niet hoef te doen.

p.s. voorheen gebruikte ik https://ynab.danielhaitink.nl/ voor mijn ING statements om te zetten.
Dat is inderdaad een minpuntje. Ook vreemd is dat bij Apple Pay betalingen ze een dag later op je overzicht komen te staan. De eerste keer dat ik dat zag dacht ik dat iemand anders betalingen via mijn rekening zat te maken :X .

Automatische imports zijn natuurlijk een stuk handiger, Bunq heeft dat goed voor elkaar. Zeker mee eens dat het ook wat mag kosten, de Joint abo van 10 eu/maand vond ik acceptabel. Maar dat het nu ineens 2 maal 8 euro wordt omdat ze dat model de prullenbak in hebben gedonderd zonder goede reden, en daar bovenop ook nog eens premium een tweederangs abonnement hebben gemaakt in de vorm van supergreen introduceren vind ik een brug te ver.

Bedankt voor de link in ieder geval!

• Tamerciaga
Ik geloof echt niet dat bunq ooit 60.000 klanten heeft gehad en vooral nu helemaal niet meer :+

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Tamerciaga Nou... met 223k facturen per maand zou 40k klanten betekenen dat iedere klant gemiddeld 4,5 nieuwe passen per maand bestelt. Dat lijkt me dan ook weer overdreven :+

[Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 29-06-2020 22:19]

• Rav
  • Niet online
Tx voor de link.

Denk wel een gemiste kans van het FD om te benadrukken dat v3 vol met bugs zit. Nu lijkt het net alsof het alleen om de bomenteller gaat.

...

• Tamerciaga
Zr40 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
@Tamerciaga Nou... met 223k facturen per maand zou 40k klanten betekenen dat iedere klant gemiddeld 4,5 nieuwe passen per maand bestelt. Dat lijkt me dan ook weer overdreven :+
Ik ben skeptisch, ook die site...waar komt deze data vandaan? En klopt dit? Als je in de grafiek van Together users kijkt, komen er elke maand ongeveer 15k users bij? :?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Tamerciaga schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:22:
[...]
Ik ben skeptisch, ook die site...waar komt deze data vandaan? En klopt dit?
Ik geloof dat de data van die persoon zelf komt, althans dataset 4 (de enige die nog bijgewerkt wordt). In ieder geval komt de trend redelijk overeen met mijn eigen factuurnummerdata tot deze maand (mijn factuurdatum was de 1e).
Als je in de grafiek van Together users kijkt, komen er elke maand ongeveer 15k users bij? :?
Together user ids zijn redelijk makkelijk te scrapen. Je kan zo achterhalen wat de hoogste id is op dit moment.

Ik geloof dat iedere nieuwe gebruiker automatisch een Together account krijgt toegewezen. Dus deze metric geeft aan hoeveel nieuwe gebruikers bunq krijgt. Het zegt natuurlijk niets over hoeveel daarvan blijven plakken :P

Deze Together databron lijkt overigens niet meer bijgewerkt te worden sinds oktober 2019.

[Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 29-06-2020 22:29]

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Ik voer het nu al 3 maanden handmatig in. Best goed te doen voor die paar transacties per dag in mijn geval.

Automatisch syncen lijkt me vooral met de naam van de begunstigden niet goed te gaan, zeker omdat ik bij drie verschillende AH’s m’n boodschappen doe. Of is daar inmiddels al iets tegen te doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@JDFS Je kan binnen YNAB geïmporteerde namen automatisch laten hernoemen, dan kan je al die AHs laten samenvoegen. Menu > Manage Payees.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:05
Wauw wat een shitstorm weer gister.. Denk dat ik de enige ben in mijn omgeving die (nog) bunq heeft. Na alle puinhoop dit jaar, zijn veel vrienden weer overgestapt op een traditionele bank.

Ondanks dat het automatisch overzetten naar premium een paar maanden geleden al was aangekondigd, was dit i.c.m. het design van V3 de druppel.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Delay
UnitedJunk schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:37:
Wauw wat een shitstorm weer gister.. Denk dat ik de enige ben in mijn omgeving die (nog) bunq heeft. Na alle puinhoop dit jaar, zijn veel vrienden weer overgestapt op een traditionele bank.
Wat was er gisteren?

Op het moment zie ik juist meer kennissen overstappen naar bunq. Door alle aandacht zijn er veel mensen die het uitproberen. En als je de bunq app gebruikt ben je zo om.

Vanmorgen geleerd hoe je kan sparen met iPhone automation, echt super grappig.

[Voor 19% gewijzigd door Delay op 30-06-2020 09:58]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb het ook gemist.
Vanmorgen geleerd hoe je kan sparen met iPhone automation, echt super grappig.
Ik vind het onzinnig (net als 'sparen middels omhoog afronden van betalingen'), maar blijkbaar zijn er mensen die niet de financiële discipline hebben om bij binnenkomst van salaris een bedrag apart kunnen zetten om te sparen...

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heel handig zo een mail.
Hey,
Je 3 maanden gratis Premium zijn binnenkort voorbij. Natuurlijk kan je alle geweldige Premium features zonder gedoe blijven gebruiken! Je lidmaatschap wordt automatisch verlengd op de volgende factuurdatum.

Cheers,

bunq
bank of The Free
Zet er dan een datum bij ipv binnenkort.

Pffft ...

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je kan natuurlijk de volgende factuurdatum zien in de app, maar inderdaad, dat hadden ze ook in de mail kunnen vermelden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 14:54
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:41:
Je kan natuurlijk de volgende factuurdatum zien in de app, maar inderdaad, dat hadden ze ook in de mail kunnen vermelden.
Ik weet niet precies wat je dan daar aan hebt. Bij mij is dat namelijk 30 juni. En ze sturen dus een dag van tevoren dat mijn premium trial afloopt? Of wacht, er staat dat ik 3 maanden gratis heb gekregen. Dan loopt mijn trial af op 30 juli? Denk ik? Er staat nergens vanaf wanneer of wanneer het eindigt. Dus ik kan op geen enkele manier achterhalen vanaf wanneer ik nou echt moet betalen 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Kodess op 30-06-2020 11:17]

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Ik heb het ook gemist.

[...]

Ik vind het onzinnig (net als 'sparen middels omhoog afronden van betalingen'), maar blijkbaar zijn er mensen die niet de financiële discipline hebben om bij binnenkomst van salaris een bedrag apart kunnen zetten om te sparen...
Doe beide sparen via afronden €5 en twee potten waar automatisch elke maand wat op gaat. En de eerste via €5 afronden is best wel grappig hoe snel dit gaat :)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Ik weet niet precies wat je dan daar aan hebt. Bij mij is dat namelijk 30 juni. En ze sturen dus een dag van tevoren dat mijn premium trial afloopt? Of wacht, er staat dat ik 3 maanden gratis heb gekregen. Dan loopt mijn trial af op 30 juli? Denk ik? Er staat nergens vanaf wanneer of wanneer het eindigt. Dus ik kan op geen enkele manier achterhalen vanaf wanneer ik nou echt moet betalen 8)7
Heb je geen email van bunq gehad dat je account is omgezet naar premium met een 3 maanden "gratis" periode? Als dat het geval is, dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om het uit te rekenen. :)

• Kodess
Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Heb je geen email van bunq gehad dat je account is omgezet naar premium met een 3 maanden "gratis" periode? Als dat het geval is, dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om het uit te rekenen. :)
2 april. Maar mijn factuur datums zijn op de 30e. En ze sturen hun emails gefaseerd uit, andere hebben op andere dagen die email gekregen.
En het is niet een email met: je pakket is nu omgezet. Het is een email waarin staat dat mijn pakket al een tijd niet bestaat en dat ze me 3 maanden gratis geven.

Dus, ik heb premium vanaf... 30 maart? 30 april?

Natuurlijk geen ramp, kan gewoon support vragen wanneer mijn periode afloopt, maar het zijn juist van die kleinigheidjes. Om te weten vanaf wanneer ik moet betalen moet ik er actief achteraan gaan bij ze...

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:16:
[...]

2 april. Maar mijn factuur datums zijn op de 30e. En ze sturen hun emails gefaseerd uit, andere hebben op andere dagen die email gekregen.
En het is niet een email met: je pakket is nu omgezet. Het is een email waarin staat dat mijn pakket al een tijd niet bestaat en dat ze me 3 maanden gratis geven.

Dus, ik heb premium vanaf... 30 maart? 30 april?

Natuurlijk geen ramp, kan gewoon support vragen wanneer mijn periode afloopt, maar het zijn juist van die kleinigheidjes. Om te weten vanaf wanneer ik moet betalen moet ik er actief achteraan gaan bij ze...
Ja, niet handig!
Mijn account is ook omgezet, maar ik kan zien in de app hoe lang mijn kortingsperiode is. Bij "Invoices" staat precies de duur van de korting (in mijn geval 11 maanden) en op welke afrekeningen die korting is toegepast, dus zo weet ik precies wanneer voor supergreen de volle mep moet gaan betalen.

• Kodess
Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Ja, niet handig!
Mijn account is ook omgezet, maar ik kan zien in de app hoe lang mijn kortingsperiode is. Bij "Invoices" staat precies de duur van de korting (in mijn geval 11 maanden) en op welke afrekeningen die korting is toegepast, dus zo weet ik precies wanneer voor supergreen de volle mep moet gaan betalen.
Ah dat staat er bij mij ook, maar ik vind het toch niet duidelijk genoeg. Sterker nog. Ik snap er niets van. :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Delay schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:54:
[...]

En als je de bunq app gebruikt ben je zo om.
Neem aan dat je dit nog met V2 bedoelt? V3 lijkt me nou echt niet een USP om klanten binnen te halen. Verklaart ook alle opzeggingen hier op dit forum lijkt me?

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Ah dat staat er bij mij ook, maar ik vind het toch niet duidelijk genoeg. Sterker nog. Ik snap er niets van. :9
[Afbeelding]
Je zou bij de maanden maart, april, mei kunnen controleren of daar ook een korting op toegepast is.
Dan weet je denk ik wel genoeg :)

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:27
JDFS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Neem aan dat je dit nog met V2 bedoelt? V3 lijkt me nou echt niet een USP om klanten binnen te halen. Verklaart ook alle opzeggingen hier op dit forum lijkt me?
Maar zijn dat ook echt opzeggingen of mensen die uit emotie roepen op te gaan zeggen? Ik denk dat daar nog best een verschil in zit.

• Kodess
Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Je zou bij de maanden maart, april, mei kunnen controleren of daar ook een korting op toegepast is.
Dan weet je denk ik wel genoeg :)
Ah, bedankt dat wist ik niet.
Ik zie inderdaad dat ik in mei en juni de korting kreeg. Dus ik neem aan juli ook.
Jammer dat ik net een email van bunq kreeg:
Your bunq subscription will be renewed tomorrow and it seems there are insufficient funds in your account.
Dus dan toch geen 3 maar 2 maanden Premium 'mogen' uitproberen?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Ja, niet handig!
Hoe heb je 11 maanden korting gekregen? :o
Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]
Zie ik het nu goed dat je korting hebt gekregen die vervolgens is gerefund (oftewel ingetrokken)?
Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:32:
[...]
Dus dan toch geen 3 maar 2 maanden Premium 'mogen' uitproberen?
Misschien net geen 3 maanden, maar de upgrade naar Premium is voor iedereen in gegaan op 2 april. 3 maanden zou 2 juli zijn, en dat is overmorgen :)

[Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 30-06-2020 13:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-06 13:41
Zr40 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
Het enige wat een beetje fatsoenlijk uit de hoeveelheid facturen af te leiden valt, is het aantal volledig gratis klanten dat voorheen nooit een factuur kreeg. Die leveren immers na de omzetting in april ineens wel facturen op, maar (vooralsnog iig) geen cent omzet.
Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:39:Ah dat staat er bij mij ook, maar ik vind het toch niet duidelijk genoeg.
Als je dat al onduidelijk vindt moet je vooral niet naar de onderstaande screenshot kijken. Bunq laat de korting op premium doorlopen voor een vierde maand en geeft binnenkort geld toe? 8)7 Terwijl per mail juist bericht komt dat de drie maanden korting er bijna op zitten (het benoemen van de kosten die daarna volgen is nog steeds teveel gevraagd). Aan de omzetting naar travel gaat het kostenoverzicht ook volledig voorbij. Zo wordt het wel heel lastig die toko nog serieus te nemen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:09
mwa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Maar zijn dat ook echt opzeggingen of mensen die uit emotie roepen op te gaan zeggen? Ik denk dat daar nog best een verschil in zit.
Ik denk dat er wel sprake is van een "luide minderheid". Waarschijnlijk heeft 90% van de (premium) gebruikers vrij weinig meegekregen van alle gedoe. Die hebben gewoon geconstateerd dat de app veranderd is en hun schouders opgehaald.

Voor bunq-free en bunq-more gebruikers is dat natuurlijk anders, kan me goed voorstellen dat die flink pissig zijn als er ineens geld afgeschreven wordt zonder daar uberhaupt (of op zijn best héél slecht) over te communiceren. Maar uit het perspectief van bunq is dat waarschijnlijk collateral damage: die gebruikers brachten toch geen geld op.

Zou me trouwens erg interessant lijken als iemand een zaak aanspant over het gebrek aan communicatie over de prijsverhoging... kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dat legaal is.

zcflevo.nl

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Voila duidelijk :-)
Je bunq lidmaatschap wordt morgen verlengd en het lijkt erop dat je hiervoor onvoldoende saldo op je rekening hebt staan. Natuurlijk willen we graag dat je alle geweldige bunq features kan blijven gebruiken, zonder gedoe.

Om het je makkelijk te maken kan je simpelweg de link hieronder klikken om je saldo aan te vullen. En als we je ergens mee kunnen helpen, kan je altijd contact met ons opnemen in de app.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Kodess
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:37:

[...]

Zie ik het nu goed dat je korting hebt gekregen die vervolgens is gerefund (oftewel ingetrokken)?
Dat is wat er staat ja. Geen flauw idee waarom.

Duidelijker kunnen we het niet maken, wel duurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat er wel sprake is van een "luide minderheid". Waarschijnlijk heeft 90% van de (premium) gebruikers vrij weinig meegekregen van alle gedoe. Die hebben gewoon geconstateerd dat de app veranderd is en hun schouders opgehaald.
Nou, je kan mijns inziens niet zeggen dat V3 slechts een 'och, het ziet er anders uit, maakt mij verder niet veel uit' reactie oplevert. Als basisfuncties zoals overboeken onvindbaar zijn en support of forums nodig zijn om er achter te komen hoe je dat regelt, kan ik niet geloven dat 90% het wel goed zal vinden - tenzij natuurlijk die 90% de app nooit gebruikt.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de talloze bugs.

[Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 30-06-2020 13:48]

• Siask
  • Registratie: december 2013
In de Nederlandse tech-bubble verwacht ik wel veel opzeggingen, van de idealisten heb ik eigenlijk geen flauw idee. Er zijn echter ook bijvoorbeeld Duitse en Franse gebruikers, en ik weet niet precies hoe zij de veranderingen beschouwen, hoeveel daarvan bijvoorbeeld techies, verzamelaars of idealisten zijn weet ik niet. In zowel Duitsland als Frankrijk is € 8 per maand nog niet eens zoveel, vergeleken met een filiaalbank in hun eigen land.

Hoeveel opzeggingen er dus daadwerkelijk zijn, hangt ook nog af van de verdeling van de klanten over in ieder geval bovengenoemde segmenten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:09
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:45:
[...]

Nou, je kan mijns inziens niet zeggen dat V3 slechts een 'och, het ziet er anders uit, maakt mij verder niet veel uit' reactie oplevert. Als basisfuncties zoals overboeken onvindbaar zijn en support of forums nodig zijn om er achter te komen hoe je dat regelt, kan ik niet geloven dat 90% het wel goed zal vinden. Om nog niet eens te spreken over de talloze bugs.
dan zal het misschien aan mij liggen maar heb de overboeken functie nooit "onvindbaar" gevonden? heb op mijn tablet een paar dagen geleden geupdate naar v3 om te proberen en tbh, vind het helemaal niet zo'n slechte app als je zou denken als je alle commentaar leest. Die bomentellers en instagram feed hadden ze idd beter achterwege kunnen laten, maar om daarom nou de hele app af te serveren... denk oprecht dat 90% van de gebruikers het gewoon geen flikker boeit.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:50:
[...]

dan zal het misschien aan mij liggen maar heb de overboeken functie nooit "onvindbaar" gevonden?
Figuurlijk onvindbaar natuurlijk.

In V2 had je een duidelijke "Pay" knop:

In V3 heb je géén Pay knop op je Me scherm, en je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.

En dit is dan toevallig een functie die wél onder de + knop zit. Waar vind je nu bijvoorbeeld je kaart CVC? Niet onder een + knop, maar onder een van de bollen bij de kaart.

Andere functies zitten weer onder een ... knop, achter een long-press, of zelfs in de verkeerde tab.

Maar goed, als jij daar geen problemen mee hebt, wie ben ik om dat voor jou te bepalen? :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:41
mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:50:
[...]

dan zal het misschien aan mij liggen maar heb de overboeken functie nooit "onvindbaar" gevonden? heb op mijn tablet een paar dagen geleden geupdate naar v3 om te proberen en tbh, vind het helemaal niet zo'n slechte app als je zou denken als je alle commentaar leest. Die bomentellers en instagram feed hadden ze idd beter achterwege kunnen laten, maar om daarom nou de hele app af te serveren... denk oprecht dat 90% van de gebruikers het gewoon geen flikker boeit.
Mee eens. Ja ik vond V2 ook fijner dan V3, maar het is niet alsof de app onbruikbaar geworden is. Het betalen is nu 1 klikje extra (staat sinds kort in de regenboog knop met bliksemschicht).

De voordelen van bunq zijn voor mij nog steeds groter dan de nadelen. Dat is voor mij de keuze geweest om te blijven en langzamerhand lijken er wel wat verbeteringen te komen in de app.

Mijn website

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True