Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Figuurlijk onvindbaar natuurlijk.

In V2 had je een duidelijke "Pay" knop:
[Afbeelding]

In V3 heb je géén Pay knop op je Me scherm, en je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.

En dit is dan toevallig een functie die wél onder de + knop zit. Waar vind je nu bijvoorbeeld je kaart CVC? Niet onder een + knop, maar onder een van de bollen bij de kaart.

Andere functies zitten weer onder een ... knop, achter een long-press, of zelfs in de verkeerde tab.

Maar goed, als jij daar geen problemen mee hebt, wie ben ik om dat voor jou te bepalen? :)
TBH, vind ik de nieuwe betaalknop juist prettiger. De betaalknop op het homescreen gebruikte ik vrijwel nooit, ging altijd via een rekening. En met de plaats onder het plusje ipv bovenin, is de app veel beter met één hand te bedienen.

Het passen overzicht is wel helemaal bout idd. Al is het wel fijn dat je nu per rekening kunt zien welke passen eraan gekoppeld zijn.

Al met al vind ik het (voornamelijk door die instagram pagina en bomentellers) ook een achteruitgang t.o.v. V2, maar als ze ooit tot inzicht komen dat ze die eruit moeten slopen zou ik het voor de rest een verbetering vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Hoe heb je 11 maanden korting gekregen? :o
Premium account met metal card, die omgezet naar supergreen door bunq, vandaar die 11 maanden (kosten kaart die ik al los gekocht had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Al met al vind ik het (voornamelijk door die instagram pagina en bomentellers) ook een achteruitgang t.o.v. V2, maar als ze ooit tot inzicht komen dat ze die eruit moeten slopen zou ik het voor de rest een verbetering vinden.
De uitgaande kant naar Instagram in de app heb ik dicht gezet met AdGuard Pro op mijn iPhone. Alleen inkomend verkeer moet ik nog even kijken, hoe te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 217504 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:14:
[...]

De uitgaande kant naar Instagram in de app heb ik dicht gezet met AdGuard Pro op mijn iPhone. Alleen inkomend verkeer moet ik nog even kijken, hoe te blokkeren.
De app gaat toch helemaal niet naar Instagram? Volgens mij wordt dit allemaal via Bunq geproxied.
mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:05:
[...]

TBH, vind ik de nieuwe betaalknop juist prettiger. De betaalknop op het homescreen gebruikte ik vrijwel nooit, ging altijd via een rekening. En met de plaats onder het plusje ipv bovenin, is de app veel beter met één hand te bedienen.
Maar nadat je op het plusje klikt zit de pay/request knop toch nog steeds bovenin?

Het enige dat er veranderd is, is dat een een extra tap bij gekomen is (Rekening -> Plusje -> Pay).

[ Voor 41% gewijzigd door Jay-v op 30-06-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:51:
[...]

De app gaat toch helemaal niet naar Instagram? Volgens mij wordt dit allemaal via Bunq geproxied.

[...]

Maar nadat je op het plusje klikt zit de pay/request knop toch nog steeds bovenin?

Het enige dat er veranderd is, is dat een een extra tap bij gekomen is (Rekening -> Plusje -> Pay).
Niet alle content, maar sommige foto’s wel. Vandaar de noodzaak van mijn kant om dit dicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:22
Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:51:
[...]

[...]

Wat ik ook vervelend vind is dat als je op de foto klikt (omdat mijn vingers dikker zijn dat de bliksem regenboog whatever knop) je alsnog een redirect naar instagram krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-07 12:41
Ik heb zowel Bunq Premium als Bunq Zakelijk.
Enkele dagen geleden heb ik een factuur uitgestuurd naar een klant van mij, waarop de klant om een betaallinkje vroeg.
Na het uitvoeren bleek de transactie niet doorgevoerd te zijn en kon ze op een gegeven moment niet meer inloggen. Nadat ze haar bank (ING) had gebeld, bleken ze aangegeven te hebben dat ze uit voorzorg extra voorzichtig zijn met betalingen via Bunq. Ik vond dit heel apart, en zeker ook met de laatste ontwikkelingen kijk ik nu extra kritisch naar Bunq. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bunq is natuurlijk een relatief kleine bank. Het totaal aantal legitieme klanten is kleiner dan bij andere banken, terwijl criminelen geen behoefte hebben aan een langdurige klantrelatie en iedere random bank gebruiken die voor hun praktisch is.

Misbruik schijnt veel voor te komen bij bunq. Gestolen accounts, geldezels, etc. Of dat makkelijker is bij bunq dan bij andere banken, of dat het aantal legitieme klanten simpelweg kleiner is laat ik in het midden (maar denk er vooral zelf eens over na).

Ik denk dat grote banken daarom ook extra voorzichtig zijn met 'verdachte transacties' in combinatie met een bunq rekeningnummer. De kans dat het fout is is immers veel groter.

[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 30-06-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pfff vandaag wilde ik aan een kassa even mijn betaalkaart van potje wisselen. Stond ik daar koortsachtig te zoeken. Blijkbaar moet je onder passen precies op de rekening onder de pas klikken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cacao70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:14:
Enkele dagen geleden heb ik een factuur uitgestuurd naar een klant van mij, waarop de klant om een betaallinkje vroeg.
Na het uitvoeren bleek de transactie niet doorgevoerd te zijn en kon ze op een gegeven moment niet meer inloggen. Nadat ze haar bank (ING) had gebeld, bleken ze aangegeven te hebben dat ze uit voorzorg extra voorzichtig zijn met betalingen via Bunq. Ik vond dit heel apart, en zeker ook met de laatste ontwikkelingen kijk ik nu extra kritisch naar Bunq. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Nee, gelukkig nog niet. Gebruik +/- bunq.me 3x/maand om geld terug te vragen en heb van mijn vrienden/collega's nog nooit gehoord dat hun bankrekening nadien geblokkeerd was bij een van de groot banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

cacao70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:14:
Ja, Rabobank heeft mijn eigen rekening een keer geblokkeerd nadat ik mijn salaris had overgeboekt van Rabo naar Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Ja, Rabobank heeft mijn eigen rekening een keer geblokkeerd nadat ik mijn salaris had overgeboekt van Rabo naar Bunq.
En toen Rabo verlaten voor bunq? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 217504 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
[...]
En toen Rabo verlaten voor bunq? :)
Hoewel dat initieel wel mijn plan was heeft Rabo het na een telefoontje meteen gefixed.

Ik gebruik BUNQ voor mijn dagelijkse transacties, maar mijn spaargeld durf ik er niet kwijt. Daarnaast wil ik ook een bank waar ik snel goede support kan krijgen, via telefoon wanneer het noodzakelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45
Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:51:
maar mijn spaargeld durf ik er niet kwijt
Geld op een bunq rekening valt onder het Nederlandse deposito garantie stelsel. Dit is tot 100.000 per bank per persoon. Als bunq failliet gaat neemt de DNB contact met je op en maakt het geld binnen een maand over. Zelf ervaring mee bij DSB bank, werkt erg goed!

Toch is het wel verstandig een tweede bankrekening aan te houden. Als bunq failliet gaat krijg je wel je geld terug, maar je pas werkt niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Delay op 30-06-2020 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Alleen heeft 'durven' niets met het Depositogarantiestelsel te maken, en alles met compliance en de support die je dan niet meer krijgt, tenzij je stampij gaat maken op social media. Volgens de voorwaarden krijg je in zo'n situatie pas na 2 maanden de vraag naar welke rekening je geld overgemaakt kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Delay schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Geld op een bunq rekening valt onder het Nederlandse deposito garantie stelsel. Dit is tot 100.000 per bank per persoon. Als bunq failliet gaat neemt de DNB contact met je op en maakt het geld binnen een maand over. Zelf ervaring mee bij DSB bank, werkt erg goed!

Toch is het wel verstandig een tweede bankrekening aan te houden. Als bunq failliet gaat krijg je wel je geld terug, maar je pas werkt niet meer.
Waar het mij omgaat is dat BUNQ wel vaker rekeningen blokkeert en je dan kan wachten tot je geld terugkomt op een andere rekening. Daar heb ik geen zin in. Ik vertrouw BUNQ, zeker na v3, simpelweg niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
[...]

Hoe weet je alleen zeker dat je precies het juiste bedrag terugkrijgt? En stel dat je bijvoorbeeld nog op geld wacht van een retour, waar gaat dat dan heen?

Het depositogarantiestelsel is een mooie regeling maar echt prettig zou ik me er ook niet bij voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 18:03

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Vandaag hebben 4 van mijn vrienden hun bunq account opgezegd, simpelweg omdat het vanaf morgen niet meer gratis is. Onze gemeenschappelijke rekening is daarmee in het water gevallen erg jammer.

Zelf heb ik ING Prive, ING zakelijk en Bunq. Was van plan om volledig over te stappen naar bunq maar dingen zoals 10 cent per PDF export vind ik echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Dw1-nl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:03:
Vandaag hebben 4 van mijn vrienden hun bunq account opgezegd, simpelweg omdat het vanaf morgen niet meer gratis is. Onze gemeenschappelijke rekening is daarmee in het water gevallen erg jammer.

Zelf heb ik ING Prive, ING zakelijk en Bunq. Was van plan om volledig over te stappen naar bunq maar dingen zoals 10 cent per PDF export vind ik echt belachelijk.
10cent per PDF is (gelukkig) alleen voor zakelijk en niet voor prive.

maar heeft ING dan niet dat je zakelijk betaald voor een rekening+extra voor gebruiker + voor transacties + etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.
Overigens is die plus is nu een bliksemschicht geworden als ik het goed begrijp op Together.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 20:27
Batavia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:00:
[...]

10cent per PDF is (gelukkig) alleen voor zakelijk en niet voor prive.

maar heeft ING dan niet dat je zakelijk betaald voor een rekening+extra voor gebruiker + voor transacties + etc?
Bijna alle grootbanken rekenen zakelijk ook per transactie, verschil is dat deze banken stabiel zijn en niet met die rare fratsen aankomen. Vooral zakelijk wil je gewoon een bank en geen Greenpeace app :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tamerciaga schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Bijna alle grootbanken rekenen zakelijk ook per transactie, verschil is dat deze banken stabiel zijn en niet met die rare fratsen aankomen. Vooral zakelijk wil je gewoon een bank en geen Greenpeace app :+
Afbeeldingslocatie: https://images.genius.com/1c80e96c5eb67cc78a211e3e6eb34efd.640x640x1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:02
[...]

Per bank licentie, dat is niet het zelfde als per bank. Heb je 100k staan bij de ABN, en 100k bij moneyyou, in het slechtste scenario krijg je 100k terug, ze delen namelijk de bank licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat is wel hetzelfde als een bank. Zonder bankvergunning ben je geen bank en mag je jezelf ook geen bank noemen.

Wat jij bedoelt is een handelsnaam. Moneyou en ABN werken inderdaad onder dezelfde bankvergunning. Grappig detail daarbij is dat de Groendeposito van Moneyou juist weer valt onder een andere bankvergunning, namelijk die van ABN AMRO Groenbank. Dat deposito telt dus niet mee voor de 100k grens van het DGS voor ABN AMRO zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 01-07-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:02
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:50:
Dat is wel hetzelfde als een bank. Zonder bankvergunning ben je geen bank en mag je jezelf ook geen bank noemen.

Wat jij bedoelt is een handelsnaam. Moneyou en ABN werken inderdaad onder dezelfde bankvergunning. Grappig detail daarbij is dat de Groendeposito van Moneyou juist weer valt onder een andere bankvergunning, namelijk die van ABN AMRO Groenbank. Dat deposito telt dus niet mee voor de 100k grens van het DGS voor ABN AMRO zelf.
https://www.spaarrekening...dse-bankvergunningen.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat wil je met die link zeggen? Dat 'ABN AMRO Groenbank' niet in het lijstje staat?

Hier heb je het officiële register: https://www.dnb.nl/toezic...-register/WFTDG/index.jsp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Zo. Dat was het dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kugV2KdT1znW_ab2wHb7n4M2U4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gQE6IORawYtTFNfzbzPDxJLA.png?f=user_large
Er kwam nog een incasso binnen net, maar als ik accepteer aanklik krijg ik het schermpje om te upgraden naar premium. In ieder geval kan ik dus netjes zien welke incasso's ik nog moet overzetten.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:52
birdibird schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:05:
Zo. Dat was het dan.
[Afbeelding]
Er kwam nog een incasso binnen net, maar als ik accepteer aanklik krijg ik het schermpje om te upgraden naar premium. In ieder geval kan ik dus netjes zien welke incasso's ik nog moet overzetten.
Hier exact hetzelfde gedaan en vandaag de MoneYou pas binnen gekregen. Mooie combi met N26.

Wat me wel opvalt is dat de meastro pas nu uitgeschakeld is (greyed out), maar tap & pay is nog niet greyed out. Ik vraag me nu af of tap & Pay nog wel werkt. Binnenkort maar eens uitproberen, met een klein bedrag.

Hoe kan ik de Travel card krijgen en is deze gratis?

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 01-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
FJP84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Hier exact hetzelfde gedaan en vandaag de MoneYou pas binnen gekregen. Mooie combi met N26.

Wat me wel opvalt is dat de meastro pas nu uitgeschakeld is (greyed out), maar tap & pay is nog niet greyed out. Ik vraag me nu af of tap & Pay nog wel werkt. Binnenkort maar eens uitproberen, met een klein bedrag.
Mijn online pas is ook nog actief. Alleen de Maestro Debit en Mastercard Debit zijn gedeactiveerd.
edit: net even Tap en Pay Maestro geprobeerd aan te zetten, maar dan krijg ik het upgrade-scherm

edit2:
Hoe kan ik de Travel card krijgen en is deze gratis?
Die had je moeten aanvragen toen je premium had, dan was ie gratis geweest. Nu zal ie je 9(?) euro kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door birdibird op 01-07-2020 14:22 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autoexec.bat
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:21
Na bijna 3 jaar gisteren 2 'lidmaatschappen' opgezegd. De een was gratis, de ander was €1 p/m voor de bankpas. Premium vinden we te duur. Daarnaast heeft de v3 app een totaal chaotische UI. Nu gewoon weer alleen ING.

[ Voor 4% gewijzigd door Autoexec.bat op 01-07-2020 16:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Het jaarverslag is uit! Eerste analyse van Quote hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Artikel zegt genoeg over hoe hypocriet de CEO is. En dan ook niet luisteren naar je klanten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Enkele punten die mij opvallen: (2018 tussen haakjes)
  • Verlies in 2019: 13,9 miljoen (11,1 miljoen)
  • Inkomsten van consumenten: 4,4 miljoen (1,5 miljoen, +186%)
  • Inkomsten van bedrijven: 3,2 miljoen (1,3 miljoen, +130%)
  • Overige inkomsten, voornamelijk card interchange fees: 1,0 miljoen (0,2 miljoen, +390%)
  • Kosten voor kaartbetalingen zijn hoger dan de opbrengst uit interchange fees: 1,9 miljoen (0,6 miljoen, +205%)
  • Kleine stijging totaal salariskosten: 3,5 miljoen (3,0 miljoen, +16%)
  • Enorme stijging extern personeel: 1,8 miljoen (0,3 miljoen, +458%)
  • FTE in dienst: 96 FTE (81,5 FTE, +18%)
  • Gemiddelde kosten 1 FTE (inclusief loonheffing): 36.392 euro (36.873 euro, -1.3%)
  • Marketingkosten: 5,9 miljoen (4,2 miljoen, +39%)
  • Totaal saldo consumenten: 210 miljoen (100 miljoen, +109%)
  • Totaal saldo bedrijven: 223 miljoen (110 miljoen, +102%)
  • Totaal e-money saldo: 31.683 euro (33.358 euro, -5%)
  • Stortingen in onderzoek: 241.603 euro (-6.324 euro, hoezo negatief?)

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 01-07-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:31:
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?), en puntje 19 is ook apart. Ze hebben nog € 742.371 tegoed van klanten die hun rekening in de min hebben staan (doordat ze fees niet betalen of omdat CC-betalingen teruggedraaid worden), en daar boeken ze € 705.281 van af.

Dat zijn dan forse bedragen aan fraude (het zou wel eens kunnen zijn dat dat de € 705.281 is), en het lukt ze schijnbaar ook niet of nauwelijks om dat geld van rekeningen in de min alsnog te achterhalen. Vordering uit handen geven en klaar zou ik zeggen, maar misschien mag je ook betalen in bomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 567735 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:37:
[...]
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?)
Ik denk dat het ze vooral niet lukt om goedkoop personeel aan te trekken. Dan maar inhuren uit landen met een lager salarisniveau.

Als je naar de IT vacatures van bunq kijkt dan zie je dat ook al terug:
you've got between 6 months and 3 years of experience
Vooral niet teveel ervaring meebrengen, want dan ben je te duur. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Siask schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:37:
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?)
Het zal ook wel te maken hebben met het outsourcen van hun helpdesk; daar zijn ze vorig jaar toch mee begonnen? Toen kreeg je dus ook ineens nietszeggende, slechte of soms zelfs verkeerde antwoorden. Dat is wel weer iets beter geworden, maar nog lang niet zo goed als het ooit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat het ze vooral niet lukt om goedkoop personeel aan te trekken. Dan maar inhuren uit landen met een lager salarisniveau.

Als je naar de IT vacatures van bunq kijkt dan zie je dat ook al terug:

[...]

Vooral niet teveel ervaring meebrengen, want dan ben je te duur. >:)
Dat is heel normaal. Een bedrijf heeft nooit alleen maar architecten nodig.

Ze zoeken ook mensen met veel ervaring https://www.bunq.com/jobs/chief-of-it
En mensen er tussen in https://www.bunq.com/jobs/lead-software-engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik mag toch wel hopen dat je niet al architect genoemd wordt na 3 jaar werkervaring in IT... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?), en puntje 19 is ook apart. Ze hebben nog € 742.371 tegoed van klanten die hun rekening in de min hebben staan (doordat ze fees niet betalen of omdat CC-betalingen teruggedraaid worden), en daar boeken ze € 705.281 van af.

Dat zijn dan forse bedragen aan fraude (het zou wel eens kunnen zijn dat dat de € 705.281 is), en het lukt ze schijnbaar ook niet of nauwelijks om dat geld van rekeningen in de min alsnog te achterhalen. Vordering uit handen geven en klaar zou ik zeggen, maar misschien mag je ook betalen in bomen ;)
Ik heb geen inside bunq ervaring. Maar IT personeel is voor iedereen moeilijk aan te trekken dus het zou kunnen dat ze van detachering gebruik maken.
Of van deta-vast constructies en dan is het voor een deel verkapte wervingskosten.

Dit is niet noodzakelijk verkeerd als je specifieke (meer ervaren) kennis zo aan kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:40:
Ik mag toch wel hopen dat je niet al architect genoemd wordt na 3 jaar werkervaring in IT... :X
Nee hun team lead functies vragen ~5 jaar ervaring. En chief 10+ jaar.

Wat redelijk in lijn lijkt bij de dingen die ik bij linkedin voorbij zie komen. Het heeft ook geen zin om 15 jaar android ervaring te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Natuurlijk niet, want Android bestond nog niet 15 jaar geleden. Maar je kan wel zoeken naar iemand met 15 jaar professionele ervaring in software development die al met diverse talen en omgevingen gewerkt heeft. Zo'n iemand pikt een nieuwe taal of omgeving vast snel op.

Maar we hebben het niet over 15 jaar, maar over die vreemde grens van max 3 jaar. Ik vind het licht gezegd bijzonder om de grens zo laag te stellen terwijl de doelstelling is om de beste bankervaring ooit te bouwen. Waarom dan niet de beste mensen daarvoor inschakelen? Mensen die 'nee' durven te zeggen... of zouden ze dáárom juist onervaren medewerkers zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JeroenE schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:32:
[...]
Het zal ook wel te maken hebben met het outsourcen van hun helpdesk; daar zijn ze vorig jaar toch mee begonnen? Toen kreeg je dus ook ineens nietszeggende, slechte of soms zelfs verkeerde antwoorden. Dat is wel weer iets beter geworden, maar nog lang niet zo goed als het ooit was.
En jij verwacht dat je daar dan een derde van je personeelskosten aan uitgeeft? Ik dacht het niet.

Maar waar het mij vooral omgaat, is dat ik niet zou verwachten dat een bank die zo'n verhaal ophoudt zo'n groot gedeelte van z'n personeel extern inhuurt.
Batavia schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:40:
[...]
Ik heb geen inside bunq ervaring. Maar IT personeel is voor iedereen moeilijk aan te trekken dus het zou kunnen dat ze van detachering gebruik maken.
Of van deta-vast constructies en dan is het voor een deel verkapte wervingskosten.

Dit is niet noodzakelijk verkeerd als je specifieke (meer ervaren) kennis zo aan kan trekken.
Zie het verhaal hierboven. We zijn hier niet bij Scania vrachtwagencabines in elkaar aan het zetten, maar een super-innovatieve bank aan het ontwikkelen (alhoewel, als je maar € 187k terug harkt via de WBSO valt het daar vast ook wel een beetje mee).

Trouwens ook 'mooi' dat bunq helemaal geen pensioenpremie bijdraagt, dat is toch wel uniek in de financiële sector (ja ja, ik weet... ICT-bedrijf met een banklicentie).

Zo onderhand is het wel een beetje 'De Nieuwe Kleren van de Keizer'. Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:52:
Natuurlijk niet, want Android bestond nog niet 15 jaar geleden. Maar je kan wel zoeken naar iemand met 15 jaar professionele ervaring in software development die al met diverse talen en omgevingen gewerkt heeft. Zo'n iemand pikt een nieuwe taal of omgeving vast snel op.

Maar we hebben het niet over 15 jaar, maar over die vreemde grens van max 3 jaar. Ik vind het licht gezegd bijzonder om de grens zo laag te stellen terwijl de doelstelling is om de beste bankervaring ooit te bouwen. Waarom dan niet de beste mensen daarvoor inschakelen? Mensen die 'nee' durven te zeggen... of zouden ze dáárom juist onervaren medewerkers zoeken?
Ik denk dat je hier te veel achter zoekt. Ik neem aan dat ze iets meer selectie doen dan heb jij macimaal 6 maanden werkervaring

Als ik bijvoorbeeld hier kijk word ook "maar" 5 jaar ervaring gevraagd.

https://www.ordina.nl/vacature/solution-architect/

Dat wilt niet zeggen dat ze niet iemand aannemen met meer ervaring.

Is ook gewoon een recruitment strategy. Je zet een breed spectrum aan vacatures neer en gaat dan kijken waar iemand echt past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Siask schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:04:
En jij verwacht dat je daar dan een derde van je personeelskosten aan uitgeeft? Ik dacht het niet.
Geen idee, ik werk daar niet. Ik zeg alleen dat het me niet verbaast dat het enorm gestegen is omdat ze nu eenmaal meer externen zijn gaan gebruiken. Het kan ook best zijn dat ze geen eigen legal afdeling (meer) hebben (daar staan ook al tijden vacatures voor uit) en zulk soort mensen extern inhuren. Die krijg je echt niet voor een appel en een ei.
Maar waar het mij vooral omgaat, is dat ik niet zou verwachten dat een bank die zo'n verhaal ophoudt zo'n groot gedeelte van z'n personeel extern inhuurt.
Wat ik ondertussen heb geleerd is dat de verhaaltjes van Ali niets waard zijn. Iedereen die op bunq more zit kan dat blijven tot de pasjes verlopen, we maken nooit een website alles moet altijd met de app, de black friday deal is levenslang, we geloven niet in leningen en hypotheken of geld verdienen met investeren, etc.

Als er morgen een ander idee is dan is dat voortaan de heilige graal en moet de rest wijken. Soort van 1984 met zijn "Oceania had always been at war with Eastasia". Tenminste dat is hoe ik er over denk, ik ken hem verder niet persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Batavia schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat je hier te veel achter zoekt. Ik neem aan dat ze iets meer selectie doen dan heb jij macimaal 6 maanden werkervaring

Als ik bijvoorbeeld hier kijk word ook "maar" 5 jaar ervaring gevraagd.

https://www.ordina.nl/vacature/solution-architect/

Dat wilt niet zeggen dat ze niet iemand aannemen met meer ervaring.

Is ook gewoon een recruitment strategy. Je zet een breed spectrum aan vacatures neer en gaat dan kijken waar iemand echt past
Ik vind het prachtig hoe je vergelijkingen blijft maken met compleet andere situaties.

Let goed op de bewoording in die Ordina vacature: "minimaal 5 jaar ervaring". Natuurlijk accepteren ze dan iemand met 6 jaar ervaring. Of 15. Je hoeft het alleen niet te proberen met minder dan 5 jaar.

In de vacaturetekst van bunq staat letterlijk een bovengrens van 3 jaar. Ja, bunq heeft vacatures voor team leads en chiefs waarin meer ervaring gevraagd wordt. Voor de gewone programmeur geldt dat niet. Max 3 jaar of je komt er niet in.

Als ik vervolgens kijk naar hoe weinig bunq betaalt voor een gemiddelde FTE, en het ontbreken van pensioenopbouw, durf ik zelfs te stellen: hier wil je als ervaren IT'er niet werken, zelfs al word je geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:31:
  • Overige inkomsten, voornamelijk card interchange fees: 1,0 miljoen (0,2 miljoen, +390%)
  • Kosten voor kaartbetalingen zijn hoger dan de opbrengst uit interchange fees: 1,9 miljoen (0,6 miljoen, +205%)
  • FTE in dienst: 96 FTE (81,5 FTE, +18%)
  • Gemiddelde kosten 1 FTE (inclusief loonheffing): 36.392 euro (36.873 euro, -1.3%)
  • Marketingkosten: 5,9 miljoen (4,2 miljoen, +39%)
  • Totaal saldo consumenten: 210 miljoen (100 miljoen, +109%)
  • Totaal saldo bedrijven: 223 miljoen (110 miljoen, +102%)
  • Totaal e-money saldo: 31.683 euro (33.358 euro, -5%)
  • Stortingen in onderzoek: 241.603 euro (-6.324 euro, hoezo negatief?)
Normale cijfers, niks bijzonders. Eigenljk nog "best goed" want het verlies is beperkt gebleven. Winst had ik sowieso niet verwacht en zal ook uitblijven voorlopig. Maar het bedrijf groeit dus dat is positief. Alleen de exploitatiekosten zijn wat aan de hoge kant denk ik, ook extern personeel. Maar logisch in deze huidige tijd en markt vwb developers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Gemiddeld 36k all in zonder pensioenopbouw is gewoon extreem karig, zeker in Amsterdam eo. Dan moet je niet pretenderen vooral hoog opgeleid personeel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:18:
Gemiddeld 36k all in zonder pensioenopbouw is gewoon extreem karig, zeker in Amsterdam eo. Dan moet je niet pretenderen vooral hoog opgeleid personeel te hebben.
Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken. Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.

Verder vind ik deze resultaten wel respectabel:
Verder groeien de inkomsten significant harder dan de verliezen (weet niet zeker of het om kosten of verlies gaat), dan ga je volgens mij 'vanzelf' break-even draaien?

Edit: Dank @ hieronder. Was me er van bewust dat ik wat dingetjes oversloeg - niet zelf had uitgezocht. Geeft een goed beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Freeaqingme op 02-07-2020 00:23 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Freeaqingme schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken.
bunq ontvangt WBSO. Maar dat staat afzonderlijk vermeld als inkomsten, niet als vermindering van personeelskosten.
Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.
Uiteraard. Maar hoeveel schoonmakers heeft bunq in dienst? :+

Maar goed. Streep die top-IT'er weg. Wat een karig hongerloontje minimumloon verdient de rest dan wel niet.

Ondertussen gaat er 5,6 miljoen naar marketing. Doe dat misschien voor 1 miljoen minder en verdeel dat onder je 96 FTE personeel in de vorm van 6000 euro/jaar bruto salarisverhoging.

Maar wie ben ik om te zeggen hoe Ali zijn bedrijf moet runnen. Ik ben niet eens ondernemer.
Verder groeien de inkomsten significant harder dan de verliezen (weet niet zeker of het om kosten of verlies gaat), dan ga je volgens mij 'vanzelf' break-even draaien?
Nee, dat heb je mis. De 13,9 miljoen is het netto verlies onder de streep. Deze drie inkomsten zijn samen dan wel gestegen met 5,6 miljoen, maar de uitgaven zijn gestegen met 8,4 miljoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 02-07-2020 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Freeaqingme schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:45:
[...]
Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken. Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.
Die staan ook apart genoemd bij punt 10 (188k), dus die zijn er niet vanaf getrokken. Overigens ook maar € 2.000 per FTE, dat is (zoals ik boven ook al memoreerde) niet bijster veel.

En ik vermoed dat bunq geen schoonmaakpersoneel in dienst heeft, want bij 13.1 staat een post van € 26k aan schoonmaakkosten opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Om problemen te voorkomen moet je aanvullen. Je rekening kan gewoon in de min als het om fees gaat he? Dus als je dacht “chill, dan lost het zichzelf wel op”: nope, je moet handmatig cancellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-07 18:30
Martine schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:30:Niet iedere verandering is een verbetering :F

V2V3
[Afbeelding][Afbeelding]
of je kiest andere plaatjes, dan kan het best leuk zijn :) (kleurtjes valt over te discussiëren)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUoPc7BGEWdKi_WKZkX8jDnHIq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjJEN1ys9mOCgKLY3qCZNVEx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

dixet schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:56:
[...]

of je kiest andere plaatjes, dan kan het best leuk zijn :) (kleurtjes valt over te discussiëren)
[Afbeelding]
Prima oplossing, maar niet gebruiksvriendelijk. Moet je gaan knutselen en dat verwacht ik niet van een bank-app.

Vandaag wel voor het eerst in lange tijd positief verrast door bunq. Het kaartselectiescherm is voor het eerst beter dan v2.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Rav schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Prima oplossing, maar niet gebruiksvriendelijk. Moet je gaan knutselen en dat verwacht ik niet van een bank-app.

Vandaag wel voor het eerst in lange tijd positief verrast door bunq. Het kaartselectiescherm is voor het eerst beter dan v2.
Het moet niet, het mag. Je kan ook gewoon de standaard icoontjes van bunq gebruiken. Die worden dan links bovenin de tegel voor de naam van de rekening getoond.

[ Voor 26% gewijzigd door dixet op 02-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 16:20
[...]

[Afbeelding]
Ik had deze icoontjes ook in V2, maar in V3 ziet dit er echt niet uit. Zelf nieuwe afbeeldingen maken die precies passen in het grid zie ik niet echt zitten.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

dixet schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Het moet niet, het mag. Je kan ook gewoon de standaard icoontjes van bunq gebruiken. Die worden dan links bovenin de tegel voor de naam van de rekening getoond.
Ja akkoord, sorry ik hoefde het niet per se op te vatten als een oplossing voor iedereen. Als het voor jou werkt is het goed.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Rav schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:16:
Op welke telefoons is het nieuwe kaartselectie scherm beschikbaar? Op mijn iPhone ziet het er nog vreemd uit.

Er is wel een mooie nieuwe feature waarmee je alle openstaande requests kan zien! Dat maakt het makkelijk om te zien wie je nog geld schuldig is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2qPmERJ0P-WMAJaMB4fKEwQDTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QG4ig3y79svJrYjZv6TuY4PT.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Delay op 02-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-07 09:31
[...]

[Afbeelding]
Hee deze plaatjes gebruikte ik ook in V2.. Care to share je V3 aanpassing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
SebasThiaan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Hee deze plaatjes gebruikte ik ook in V2.. Care to share je V3 aanpassing? :)
Klopt, ik heb ze geleend van https://iconpack.nl/bunq/ en iets getweakt. Weet niet of deze vrij te delen zijn, zal eens kijken wat de oorspronkelijke makers erover zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Laatst online: 25-06 21:53
Delay schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Er is wel een mooie nieuwe feature waarmee je alle openstaande requests kan zien! Dat maakt het makkelijk om te zien wie je nog geld schuldig is:
Dat is nou precies een feature die je wél op het startscherm zou willen zien, i.p.v. geld bespaard. Nu moet je eerst in iedere rekening duiken om het te zien.

Overigens heb ik nog een openstaande incasso staan, maar die wordt niet meegenomen. Dus geweldig werkt het nog niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Sjeefr schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:33:
Overigens heb ik nog een openstaande incasso staan, maar die wordt niet meegenomen. Dus geweldig werkt het nog niet. 8)7
Die cirkel laat open Payment Requests zien, dus geld dat je aan anderen vraagt via WhatsApp, SMS of email. Bijvoorbeeld een afrekening van een dagje uit.

Een incasso is een uitgaande betaling, die zie je via een notificatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 01:19
Sjeefr schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Dat is nou precies een feature die je wél op het startscherm zou willen zien, i.p.v. geld bespaard. Nu moet je eerst in iedere rekening duiken om het te zien.

Mijn idee: als je zo graag cirkels op je startscherm wilt als bunq, haal die bomentroep dan weg. Eerste cirkeltje inkomsten, tweede cirkeltje uitgaven, derde cirkeltje openstaande betaalverzoeken.

Of denk ik nu te veel als een bank? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Mijn idee: als je zo graag cirkels op je startscherm wilt als bunq, haal die bomentroep dan weg. Eerste cirkeltje inkomsten, tweede cirkeltje uitgaven, derde cirkeltje openstaande betaalverzoeken.

Of denk ik nu te veel als een bank? :+
Informatie over geld? Nah, dat kan nooit de bedoeling zijn van een bank-app... Bankieren in de 21e eeuw is emotie, bomen planten en lekker Instagrammen!

O-)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 23:00
[...]

Op welke telefoons is het nieuwe kaartselectie scherm beschikbaar? Op mijn iPhone ziet het er nog vreemd uit.

[Afbeelding]
Even voorop gesteld. Ik ben niet zoals veel mensen helemaal over de rooie over v3. Deze feature specifiek lijkt mij heel interessant. Als ik echter een request aanmaak en deze deel via een link zie ik daar helaas niet welke requests ik uit heb staan en aan welke al zijn voldaan. Wellicht nog een bug of misschien dat het niet werkt icm links ipv in app requests...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Interessant Twitter draadje over het kopen van positieve reviews in de Play Store: https://mobile.twitter.co...tatus/1278615252549218305

Binnen een paar dagen gingen ze van minder dan drie naar 4.2 nu. Zestig recensies in 11 minuten en honderden in de laatste 20 uur. Op Together schreven mensen nog dat iedereen tegenwoordig reviews koopt, maar man man man. De integriteit is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik heb 2 lidmaatschappen (zakelijk en privé) maar blijkbaar 1 account. Bij het aanmaken wel een extra account voor zakelijk moeten toevoegen (kon niet op hetzelfde mailadres) maar dit account is in versie 3 opgeheven en samengevoegd met privé. Nu wil ik privé opzeggen maar dat gaan niet, dan ben ik zakelijk ook kwijt. Op support wordt niet gereageerd.
Ik ga geen 20 euro per maand betalen voor zo'n slecht product, had eerst geen trek in de moeite van het wisselen van rekening voor zakelijk maar ivm facturen e.d. maar ga dat nu toch ernstig in overweging nemen. Ik ben bang dat bunq een aflopende zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

[...]

[Afbeelding]
Android bij mij. Die pending feature is ook wel handig idd, zou prettig zijn als er eentje bestaat die alle request van alle rekeningen zou weergeven.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Tomsworld schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:28:
Heel handig zo een mail.
Zet er dan een datum bij ipv binnenkort.

Pffft ...
Je hebt tenminste nog een mail gehad, ik niet. Ik zag toevallig dat ik in het rood stond vanwege dat ik ergens op drukte in dat nieuwe oerwoud van een app.
Maar mijn persoonlijke (niet gebruikte) account kan niet weg, want is gekoppeld aan de vve rekening.

Ik snap niet dat bunq van sympathiek naar een soort trump is gegaan, die reviews kopen, kritiek out together halen en feedback willen en er nooit wat mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iAR schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Je hebt tenminste nog een mail gehad, ik niet. Ik zag toevallig dat ik in het rood stond vanwege dat ik ergens op drukte in dat nieuwe oerwoud van een app.
Maar mijn persoonlijke (niet gebruikte) account kan niet weg, want is gekoppeld aan de vve rekening.

Ik snap niet dat bunq van sympathiek naar een soort trump is gegaan, die reviews kopen, kritiek out together halen en feedback willen en er nooit wat mee doen.
Het Syndroom van Jobs. Je hebt een bepaald soort CEO die heilig en alleen van hun eigen gelijk en visie overtuigd zijn. De rest is onbeduidende ruis. Soms werkt het, meestal werkt het niet.

Wikipedia: Reality distortion field

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
FirePuma142 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Het Syndroom van Jobs. Je hebt een bepaald soort CEO die heilig en alleen van hun eigen gelijk en visie overtuigd zijn. De rest is onbeduidende ruis. Soms werkt het, meestal werkt het niet.

Wikipedia: Reality distortion field
Het werkt eigenlijk nooit. (Of alleen voor je eigen nice markt). Zelfs bij apple zie je dat een grote groep gewoon afhaakt en dat ze android daarmee alle ruimte gegeven hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

tokyotech schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:21:
Interessant Twitter draadje over het kopen van positieve reviews in de Play Store: https://mobile.twitter.co...tatus/1278615252549218305

Binnen een paar dagen gingen ze van minder dan drie naar 4.2 nu. Zestig recensies in 11 minuten en honderden in de laatste 20 uur. Op Together schreven mensen nog dat iedereen tegenwoordig reviews koopt, maar man man man. De integriteit is ver te zoeken.
ow.. Ali gelooft ook zelf echt dat iedereen zijn 1-ster omgezet heeft naar 5-sterren.. En dat V3 echt beter is dan V2.. de rating zit boven V2. (Deelt ie op zijn linkedin). 8)7 Dat is geen bord voor zijn kop... maar een grote plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Nieuwe iOS update, nog steeds de bomen-troep..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

ja3

Ik ben momenteel opzoek naar een alternatief voor bunq (gezien ik bang ben dat ze binnenkort ook tuinen gaan aanleggen als extra service) maar ik moet zeggen dat dat nog best lastig is. Waarschijnlijk wordt het 1 van de grote 3 gezien ik geen afstand wil nemen van Apple Pay. Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@ja3 Waarschijnlijk biedt geen enkele bank alle eigenschappen die jij belangrijk vindt. Je moet dus zoeken naar het meest acceptabele compromis.

Ik zou je het volgende aanraden: Maak een spreadsheet met functionaliteit (en kwaliteiten, ook wel relevant) die jij belangrijk vindt. Noteer voor elke bank die je niet bij voorbaat al zou uitsluiten of de betreffende eigenschap beschikbaar is. Zo heb je een duidelijk overzicht waar je uit kan kiezen.

Zelf ben ik bij ABN terecht gekomen, op basis van mijn overwegingen in deze post. Wellicht kom jij wel bij een andere bank uit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 03-07-2020 13:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 18:03
23 juni:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOkfX65pijQ4aC-lBwBEShtpX5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdAHzLrkih6X2IWFUFQq77CL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y6zUM9sfOe1ZpzOeqjXO6ksdAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuxFjL2VVvgK1JOu4nMGpVei.jpg?f=fotoalbum_large

Op z’n Facebook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StyWhCZrLbkrMj74YkmdVTXJrp4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/finTY3U25iGtnjTcUd7wl8sN.jpg?f=user_large

Dus ruim 1000 reviews erbij, bij ‘recente’ alleen maar 1 sterren.

Dus meer dan 13-14% aan reviews in 1 week. Zonder text.

Hoe bedoel je manipulatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

slijkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:47:
23 juni:
[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Op z’n Facebook:
[Afbeelding]

Heel triest mannetje, om fake recensies achter te laten zonder text om het gemiddelde op te krikken.

Persoonlijk vind ik Bunq een goed product, maar het zijn de tarieven en deze houdingen vanuit Bunq die het verpesten. Ook sluiten ze nog wel eens je rekening zonder in gesprek te gaan en hebben geen haast met respons(Compliance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Leuk, zo'n review cijfertje manipuleren. Inkomsten kunnen ze niet manipuleren.

...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UnitedJunk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:19:
Nieuwe iOS update, nog steeds de bomen-troep..
Dat gaat ook niet gebeuren.. (als je daar op wacht). je behoort gewoon niet meer bij de doelgroep. ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
slijkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:47:
23 juni:
[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Op z’n Facebook:
[Afbeelding]

Dat viel mij ook al heel erg op ja. Er staan ineens allerlei 5-star reviews zonder tekst of met uitleg als dit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUIkn2OWbfmiLL-HUElpIyWTWWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doy4XqNlTwgZMx6l8I4FCk1w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 03-07-2020 15:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slijkie
Ali koopt die sterren gewoon. Goedkoper zonder text. Die knakker heeft miljoenen. Ca. $700 per 500, dus hij is nu $1400 lichter... poehoe... maar sneu...

Dat mensen die oplichter nog geloven is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Dat gaat ook niet gebeuren.. (als je daar op wacht). je behoort gewoon niet meer bij de doelgroep. ;w
Bedoel eigenlijk het verbergen van de tellers op mijn dashboard. Ze blijven koppig volhouden dat dit een must is voor iedereen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nigeriaans (of iig West-Afrikaans) Engels, het is makkelijker om te begrijpen wat er staat als je het hardop leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

De enige 'winning' zijn die review-farms, is toch al snel $3500 als ik de 5-ster-review-pakket websites moet geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Heeft iemand hier ideeën over hoe het bunq account verder te automatiseren?

Ik stort elke maandag geld op mijn boodschappenrekening, ik zou graag zodra de rekening boven de €250 komt alles daarboven afromen naar een andere rekening.

Zapier lijkt een optie, maar die lijkt alleen te werken op supergreen (ik heb premium).
Een andere die soms op het forum voorbij komt is flowyour.money maar die zitten in beta en er is niets bekend over hun verdienmodel.
Ik kan helaas niet programmeren dus ik kan zelf niets met de bunq API doen.
Het mooiste zou uiteraard zijn als het binnen bunq kan, maar het lijkt me niet iets voor het grote publiek dus ik snap dat ze er niet mee bezig gaan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zes uur later is mijn account eindelijk omgezet naar “free” (want verwijderen kon niet), en kreeg een refund voor de premium.
Ik ben echt verbaasd over de app. Die is zo niet-intuïtief. Ik moest een aantal keer terug naar support en het is me geen een keer gelukt om er zonder fouten heen te gaan.
Doet me beetje denken aan Snapchat. De app die ze (volgens internet) express ingewikkeld houden zodat mensen die te oud zijn het niet snappen.
Hopelijk kunnen we met de vve snel naar een andere bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
Rav schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
[...]
Ik kan helaas niet programmeren dus ik kan zelf niets met de bunq API doen.
Het mooiste zou uiteraard zijn als het binnen bunq kan, maar het lijkt me niet iets voor het grote publiek dus ik snap dat ze er niet mee bezig gaan.
Ik gebruik zelf met veel plezier bunq2ifttt. Is even een werkje om te installeren, maar de handleiding is zo duidelijk stap voor stap beschreven dat het vooral een kwestie is van goed lezen en geen stappen overslaan.
Vervolgens kan je met simpele ifttt regels of uitgebreide applets het zo gek maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

dixet schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Ik gebruik zelf met veel plezier bunq2ifttt. Is even een werkje om te installeren, maar de handleiding is zo duidelijk stap voor stap beschreven dat het vooral een kwestie is van goed lezen en geen stappen overslaan.
Vervolgens kan je met simpele ifttt regels of uitgebreide applets het zo gek maken als je zelf wilt.
Ah precies wat ik zoek, ik ga me er even in verdiepen. Ik heb op zich wel een RPi draaien met een aantal applicaties erop, dus zou te doen moeten zijn qua niveau.
Waarop heb je het zelf draaien? Ik gebruik eigenlijk helemaal geen google diensten, dus zou liever geen google app cloud gebruiken.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Rav schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
Voor de bunq hackathon had ik een website gemaakt waarmee je via een URL de API kan aansturen. Niet geschikt voor echt geld maar wel leuk om mee te spelen. Je kan dan iets doen als:

code:
1
2
https://easylist.aule.net/json?guid=abc&action=transfer&amount=all&keep=250&
    source=account1&target=account2

Dan maakt hij via de API alles boven de 250 euro over van account1 naar account2.

Rechten gaan via oauth, daarmee kan je alleen geld tussen je eigen accounts overmaken. De source code staat op github.

Een andere optie: als je een Apple device hebt kan je gebruik maken van Siri Shortcuts. Het voorbeeld op Together gaat precies over wat jij wilt, alles boven een bepaald bedrag overboeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHU3pSp_jxpsY9YEcsSNHSAVx2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4qFPrwRbDs2w6Xl3rLS6J9FA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Delay op 04-07-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Privé rekening bij bunq opgezegd, alleen zakelijk moet ik nog even aanhouden. Echter, wou ik vandaag gaan pinnen, zie ik gewoon dat al m'n pasjes verdwenen zijn in m'n account. Ook koppelen werkt niet meer en vanzelfsprekend werd de pas ook geweigerd..

Al een berichtje gestuurd naar support, maar is er toevallig iemand die hetzelfde probleem ervaart en eventueel een oplossing heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door MysticX op 05-07-2020 09:34 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waren dit toevallig privé passen die gekoppeld waren aan een zakelijke rekening? Als je privé opzegt dan zijn ook je privé passen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:46:
Waren dit toevallig privé passen die gekoppeld waren aan een zakelijke rekening? Als je privé opzegt dan zijn ook je privé passen uitgeschakeld.
Nee, gewoon de zakelijke passen. Zowel de virtuele pas als de fysieke passen zijn niet meer gekoppeld als ik op een rekening klik > linked cards. Als ik dan naar de aparte kaarten tab ga, zie ik de virtuele en fysieke passen wel staan, maar kan ik ze nergens aan koppelen.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zie dat onder die eerste actieknop nu ook daadwerkelijk financiële acties zitten. Dat is wel een stap vooruit 🙂 en ook een die ik via de bunq suggesties ingediend heb. Zeer selectief toch luisteren?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
SirLenncelot schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:20:
Ik zie dat onder die eerste actieknop nu ook daadwerkelijk financiële acties zitten. Dat is wel een stap vooruit 🙂 en ook een die ik via de bunq suggesties ingediend heb. Zeer selectief toch luisteren?
Dat noemen wij ‘Damage-control’ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
SirLenncelot schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:20:
Is inderdaad veranderd. Daarnaast zijn de onderliggende knoppen ook beter omschreven en hoef je niet meer op willekeurige knoppen te drukken om te kijken wat het doet. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hm. Er lijkt iets mis te gaan met de overstapservice naar ABN AMRO sinds ik mijn bunq account heb gesloten.

Ingangsdatum was 26 juni, dit is bevestigd door ABN en twee keer door bunq. De eerste incasso via de overstapservice is ook daadwerkelijk verschenen bij ABN op de 26e. Op die dag heb ik mijn bunq account gesloten. Maar sindsdien is geen enkele incasso meer doorgestuurd naar ABN. Waaronder de incasso's voor hypotheek en motorrijtuigenbelasting, die normaal gesproken aan het eind van de maand gebeuren. Ik mis ook een bijschrijving.

Ik heb nog geen bericht ontvangen van deze incassanten over het mislukken van incasso's. Maar misschien is het daar nog te vroeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:09:
Hm. Er lijkt iets mis te gaan met de overstapservice naar ABN AMRO sinds ik mijn bunq account heb gesloten.

Ingangsdatum was 26 juni, dit is bevestigd door ABN en twee keer door bunq. De eerste incasso via de overstapservice is ook daadwerkelijk verschenen bij ABN op de 26e. Op die dag heb ik mijn bunq account gesloten. Maar sindsdien is geen enkele incasso meer doorgestuurd naar ABN. Waaronder de incasso's voor hypotheek en motorrijtuigenbelasting, die normaal gesproken aan het eind van de maand gebeuren. Ik mis ook een bijschrijving.

Ik heb nog geen bericht ontvangen van deze incassanten over het mislukken van incasso's. Maar misschien is het daar nog te vroeg voor.
Je moet vast inloggen in de bunq app om de incasso te accepteren. Hij blijft daar natuurlijk netjes 'pending' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Batavia schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Je moet vast inloggen in de bunq app om de incasso te accepteren. Hij blijft daar natuurlijk netjes 'pending' 8)7
Ik zie met mijn gesloten account niets wat daar op lijkt. Lijkt me ook sterk, want met de overstapservice zou er helemaal niets moeten verschijnen bij de oude rekening.

Die ene incasso die wel bij ABN is aangekomen heb ik ook niet hoeven accepteren bij bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:40
Mijn vriendin heeft dezelfde overstapservice gebruikt om van bunq naar ING over te stappen, dat was geen succes. Slechts een klein deel van de incasso's werd bij ING uitgevoerd... Uiteindelijk heeft ze zelf met iedereen contact opgenomen. Bij de meeste partijen kan dit online.

Als ik jou was zou ik hetzelfde doen, sommige partijen zijn nogal makkelijk met het uit handen geven van uitstaande schulden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nja, bij de meeste partijen heb ik mijn rekeningnummer al aangepast. Het doel van de overstapservice voor mij is voornamelijk om de incasso's door te laten sturen van partijen waar dit wat lastiger gaat, en natuurlijk die ene jaarlijkse incasso die ik vast ben vergeten. :P

Dat wordt dus bellen en brieven versturen, voor die resterende incasso's... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 06-07-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Bij mij zijn er diverse incasso's wel overgezet. 1tje in ieder geval niet. Dat is een fors bedrag dus dat die niet werd afgeschreven viel mij wel op. Ik het het bedrijf gebeld en volgens de mevrouw van debiteurenbeheer gaat het met de Overstapservice heel vaak fout. Ze hebben het nu zelf aangepast en doen de incasso nog een keer.

Ik had persoonlijk meer de indruk dat het aan het bedrijf lag. Waarom zou de ene incasso wel goed overgezet worden en de ander niet? Waarom hebben zij er dan altijd zo veel problemen mee?

Maar wellicht klopt dat niet en zijn er dus wel meer problemen met de Overstapservice.
Pagina: 1 ... 77 ... 160 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"