Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:23
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Figuurlijk onvindbaar natuurlijk.

In V2 had je een duidelijke "Pay" knop:
[Afbeelding]

In V3 heb je géén Pay knop op je Me scherm, en je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.

En dit is dan toevallig een functie die wél onder de + knop zit. Waar vind je nu bijvoorbeeld je kaart CVC? Niet onder een + knop, maar onder een van de bollen bij de kaart.

Andere functies zitten weer onder een ... knop, achter een long-press, of zelfs in de verkeerde tab.

Maar goed, als jij daar geen problemen mee hebt, wie ben ik om dat voor jou te bepalen? :)
TBH, vind ik de nieuwe betaalknop juist prettiger. De betaalknop op het homescreen gebruikte ik vrijwel nooit, ging altijd via een rekening. En met de plaats onder het plusje ipv bovenin, is de app veel beter met één hand te bedienen.

Het passen overzicht is wel helemaal bout idd. Al is het wel fijn dat je nu per rekening kunt zien welke passen eraan gekoppeld zijn.

Al met al vind ik het (voornamelijk door die instagram pagina en bomentellers) ook een achteruitgang t.o.v. V2, maar als ze ooit tot inzicht komen dat ze die eruit moeten slopen zou ik het voor de rest een verbetering vinden.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Hoe heb je 11 maanden korting gekregen? :o
Premium account met metal card, die omgezet naar supergreen door bunq, vandaar die 11 maanden (kosten kaart die ik al los gekocht had).

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Al met al vind ik het (voornamelijk door die instagram pagina en bomentellers) ook een achteruitgang t.o.v. V2, maar als ze ooit tot inzicht komen dat ze die eruit moeten slopen zou ik het voor de rest een verbetering vinden.
De uitgaande kant naar Instagram in de app heb ik dicht gezet met AdGuard Pro op mijn iPhone. Alleen inkomend verkeer moet ik nog even kijken, hoe te blokkeren.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:14:
[...]

De uitgaande kant naar Instagram in de app heb ik dicht gezet met AdGuard Pro op mijn iPhone. Alleen inkomend verkeer moet ik nog even kijken, hoe te blokkeren.
De app gaat toch helemaal niet naar Instagram? Volgens mij wordt dit allemaal via Bunq geproxied.
mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:05:
[...]

TBH, vind ik de nieuwe betaalknop juist prettiger. De betaalknop op het homescreen gebruikte ik vrijwel nooit, ging altijd via een rekening. En met de plaats onder het plusje ipv bovenin, is de app veel beter met één hand te bedienen.
Maar nadat je op het plusje klikt zit de pay/request knop toch nog steeds bovenin?

Het enige dat er veranderd is, is dat een een extra tap bij gekomen is (Rekening -> Plusje -> Pay).

[Voor 41% gewijzigd door Jay-v op 30-06-2020 14:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:51:
[...]

De app gaat toch helemaal niet naar Instagram? Volgens mij wordt dit allemaal via Bunq geproxied.

[...]

Maar nadat je op het plusje klikt zit de pay/request knop toch nog steeds bovenin?

Het enige dat er veranderd is, is dat een een extra tap bij gekomen is (Rekening -> Plusje -> Pay).
Niet alle content, maar sommige foto’s wel. Vandaar de noodzaak van mijn kant om dit dicht te zetten.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:15
Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:51:
[...]

[...]

Wat ik ook vervelend vind is dat als je op de foto klikt (omdat mijn vingers dikker zijn dat de bliksem regenboog whatever knop) je alsnog een redirect naar instagram krijgt.

• nzmsh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:29
Ik heb zowel Bunq Premium als Bunq Zakelijk.
Enkele dagen geleden heb ik een factuur uitgestuurd naar een klant van mij, waarop de klant om een betaallinkje vroeg.
Na het uitvoeren bleek de transactie niet doorgevoerd te zijn en kon ze op een gegeven moment niet meer inloggen. Nadat ze haar bank (ING) had gebeld, bleken ze aangegeven te hebben dat ze uit voorzorg extra voorzichtig zijn met betalingen via Bunq. Ik vond dit heel apart, en zeker ook met de laatste ontwikkelingen kijk ik nu extra kritisch naar Bunq. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

bunq is natuurlijk een relatief kleine bank. Het totaal aantal legitieme klanten is kleiner dan bij andere banken, terwijl criminelen geen behoefte hebben aan een langdurige klantrelatie en iedere random bank gebruiken die voor hun praktisch is.

Misbruik schijnt veel voor te komen bij bunq. Gestolen accounts, geldezels, etc. Of dat makkelijker is bij bunq dan bij andere banken, of dat het aantal legitieme klanten simpelweg kleiner is laat ik in het midden (maar denk er vooral zelf eens over na).

Ik denk dat grote banken daarom ook extra voorzichtig zijn met 'verdachte transacties' in combinatie met een bunq rekeningnummer. De kans dat het fout is is immers veel groter.

[Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 30-06-2020 17:28]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:12
Pfff vandaag wilde ik aan een kassa even mijn betaalkaart van potje wisselen. Stond ik daar koortsachtig te zoeken. Blijkbaar moet je onder passen precies op de rekening onder de pas klikken.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

nzmsh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:14:
Enkele dagen geleden heb ik een factuur uitgestuurd naar een klant van mij, waarop de klant om een betaallinkje vroeg.
Na het uitvoeren bleek de transactie niet doorgevoerd te zijn en kon ze op een gegeven moment niet meer inloggen. Nadat ze haar bank (ING) had gebeld, bleken ze aangegeven te hebben dat ze uit voorzorg extra voorzichtig zijn met betalingen via Bunq. Ik vond dit heel apart, en zeker ook met de laatste ontwikkelingen kijk ik nu extra kritisch naar Bunq. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Nee, gelukkig nog niet. Gebruik +/- bunq.me 3x/maand om geld terug te vragen en heb van mijn vrienden/collega's nog nooit gehoord dat hun bankrekening nadien geblokkeerd was bij een van de groot banken.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

nzmsh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:14:
Ja, Rabobank heeft mijn eigen rekening een keer geblokkeerd nadat ik mijn salaris had overgeboekt van Rabo naar Bunq.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Ja, Rabobank heeft mijn eigen rekening een keer geblokkeerd nadat ik mijn salaris had overgeboekt van Rabo naar Bunq.
En toen Rabo verlaten voor bunq? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Orinoco schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
[...]
En toen Rabo verlaten voor bunq? :)
Hoewel dat initieel wel mijn plan was heeft Rabo het na een telefoontje meteen gefixed.

Ik gebruik BUNQ voor mijn dagelijkse transacties, maar mijn spaargeld durf ik er niet kwijt. Daarnaast wil ik ook een bank waar ik snel goede support kan krijgen, via telefoon wanneer het noodzakelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:24
Jay-v schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:51:
maar mijn spaargeld durf ik er niet kwijt
Geld op een bunq rekening valt onder het Nederlandse deposito garantie stelsel. Dit is tot 100.000 per bank per persoon. Als bunq failliet gaat neemt de DNB contact met je op en maakt het geld binnen een maand over. Zelf ervaring mee bij DSB bank, werkt erg goed!

Toch is het wel verstandig een tweede bankrekening aan te houden. Als bunq failliet gaat krijg je wel je geld terug, maar je pas werkt niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door Delay op 30-06-2020 18:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Alleen heeft 'durven' niets met het Depositogarantiestelsel te maken, en alles met compliance en de support die je dan niet meer krijgt, tenzij je stampij gaat maken op social media. Volgens de voorwaarden krijg je in zo'n situatie pas na 2 maanden de vraag naar welke rekening je geld overgemaakt kan worden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Delay schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Geld op een bunq rekening valt onder het Nederlandse deposito garantie stelsel. Dit is tot 100.000 per bank per persoon. Als bunq failliet gaat neemt de DNB contact met je op en maakt het geld binnen een maand over. Zelf ervaring mee bij DSB bank, werkt erg goed!

Toch is het wel verstandig een tweede bankrekening aan te houden. Als bunq failliet gaat krijg je wel je geld terug, maar je pas werkt niet meer.
Waar het mij omgaat is dat BUNQ wel vaker rekeningen blokkeert en je dan kan wachten tot je geld terugkomt op een andere rekening. Daar heb ik geen zin in. Ik vertrouw BUNQ, zeker na v3, simpelweg niet voldoende.

• tokyotech
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08:25
[...]

Hoe weet je alleen zeker dat je precies het juiste bedrag terugkrijgt? En stel dat je bijvoorbeeld nog op geld wacht van een retour, waar gaat dat dan heen?

Het depositogarantiestelsel is een mooie regeling maar echt prettig zou ik me er ook niet bij voelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:20

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Vandaag hebben 4 van mijn vrienden hun bunq account opgezegd, simpelweg omdat het vanaf morgen niet meer gratis is. Onze gemeenschappelijke rekening is daarmee in het water gevallen erg jammer.

Zelf heb ik ING Prive, ING zakelijk en Bunq. Was van plan om volledig over te stappen naar bunq maar dingen zoals 10 cent per PDF export vind ik echt belachelijk.

• Batavia
Dw1-nl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:03:
Vandaag hebben 4 van mijn vrienden hun bunq account opgezegd, simpelweg omdat het vanaf morgen niet meer gratis is. Onze gemeenschappelijke rekening is daarmee in het water gevallen erg jammer.

Zelf heb ik ING Prive, ING zakelijk en Bunq. Was van plan om volledig over te stappen naar bunq maar dingen zoals 10 cent per PDF export vind ik echt belachelijk.
10cent per PDF is (gelukkig) alleen voor zakelijk en niet voor prive.

maar heeft ING dan niet dat je zakelijk betaald voor een rekening+extra voor gebruiker + voor transacties + etc?

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
je moet maar weten dat je de + knop in het sub-account scherm moet hebben.
Overigens is die plus is nu een bliksemschicht geworden als ik het goed begrijp op Together.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:10
Batavia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:00:
[...]

10cent per PDF is (gelukkig) alleen voor zakelijk en niet voor prive.

maar heeft ING dan niet dat je zakelijk betaald voor een rekening+extra voor gebruiker + voor transacties + etc?
Bijna alle grootbanken rekenen zakelijk ook per transactie, verschil is dat deze banken stabiel zijn en niet met die rare fratsen aankomen. Vooral zakelijk wil je gewoon een bank en geen Greenpeace app :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Tamerciaga schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Bijna alle grootbanken rekenen zakelijk ook per transactie, verschil is dat deze banken stabiel zijn en niet met die rare fratsen aankomen. Vooral zakelijk wil je gewoon een bank en geen Greenpeace app :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:22
[...]

Per bank licentie, dat is niet het zelfde als per bank. Heb je 100k staan bij de ABN, en 100k bij moneyyou, in het slechtste scenario krijg je 100k terug, ze delen namelijk de bank licentie.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat is wel hetzelfde als een bank. Zonder bankvergunning ben je geen bank en mag je jezelf ook geen bank noemen.

Wat jij bedoelt is een handelsnaam. Moneyou en ABN werken inderdaad onder dezelfde bankvergunning. Grappig detail daarbij is dat de Groendeposito van Moneyou juist weer valt onder een andere bankvergunning, namelijk die van ABN AMRO Groenbank. Dat deposito telt dus niet mee voor de 100k grens van het DGS voor ABN AMRO zelf.

[Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 01-07-2020 09:52]

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:50:
Dat is wel hetzelfde als een bank. Zonder bankvergunning ben je geen bank en mag je jezelf ook geen bank noemen.

Wat jij bedoelt is een handelsnaam. Moneyou en ABN werken inderdaad onder dezelfde bankvergunning. Grappig detail daarbij is dat de Groendeposito van Moneyou juist weer valt onder een andere bankvergunning, namelijk die van ABN AMRO Groenbank. Dat deposito telt dus niet mee voor de 100k grens van het DGS voor ABN AMRO zelf.
https://www.spaarrekening...dse-bankvergunningen.aspx

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Wat wil je met die link zeggen? Dat 'ABN AMRO Groenbank' niet in het lijstje staat?

Hier heb je het officiële register: https://www.dnb.nl/toezic...-register/WFTDG/index.jsp

Acties:
  • +6Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:22
Zo. Dat was het dan.

Er kwam nog een incasso binnen net, maar als ik accepteer aanklik krijg ik het schermpje om te upgraden naar premium. In ieder geval kan ik dus netjes zien welke incasso's ik nog moet overzetten.

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-07 21:03
birdibird schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:05:
Zo. Dat was het dan.
[Afbeelding]
Er kwam nog een incasso binnen net, maar als ik accepteer aanklik krijg ik het schermpje om te upgraden naar premium. In ieder geval kan ik dus netjes zien welke incasso's ik nog moet overzetten.
Hier exact hetzelfde gedaan en vandaag de MoneYou pas binnen gekregen. Mooie combi met N26.

Wat me wel opvalt is dat de meastro pas nu uitgeschakeld is (greyed out), maar tap & pay is nog niet greyed out. Ik vraag me nu af of tap & Pay nog wel werkt. Binnenkort maar eens uitproberen, met een klein bedrag.

Hoe kan ik de Travel card krijgen en is deze gratis?

[Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 01-07-2020 14:15]

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:22
FJP84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Hier exact hetzelfde gedaan en vandaag de MoneYou pas binnen gekregen. Mooie combi met N26.

Wat me wel opvalt is dat de meastro pas nu uitgeschakeld is (greyed out), maar tap & pay is nog niet greyed out. Ik vraag me nu af of tap & Pay nog wel werkt. Binnenkort maar eens uitproberen, met een klein bedrag.
Mijn online pas is ook nog actief. Alleen de Maestro Debit en Mastercard Debit zijn gedeactiveerd.
edit: net even Tap en Pay Maestro geprobeerd aan te zetten, maar dan krijg ik het upgrade-scherm

edit2:
Hoe kan ik de Travel card krijgen en is deze gratis?
Die had je moeten aanvragen toen je premium had, dan was ie gratis geweest. Nu zal ie je 9(?) euro kosten.

[Voor 23% gewijzigd door birdibird op 01-07-2020 14:22]

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Autoexec.bat
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 01-07 17:00
Na bijna 3 jaar gisteren 2 'lidmaatschappen' opgezegd. De een was gratis, de ander was €1 p/m voor de bankpas. Premium vinden we te duur. Daarnaast heeft de v3 app een totaal chaotische UI. Nu gewoon weer alleen ING.

[Voor 4% gewijzigd door Autoexec.bat op 01-07-2020 16:40]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:21
Het jaarverslag is uit! Eerste analyse van Quote hier.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:20
Siask schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:09:
Het jaarverslag is uit! Eerste analyse van Quote hier.
Artikel zegt genoeg over hoe hypocriet de CEO is. En dan ook niet luisteren naar je klanten..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Enkele punten die mij opvallen: (2018 tussen haakjes)
  • Verlies in 2019: 13,9 miljoen (11,1 miljoen)
  • Inkomsten van consumenten: 4,4 miljoen (1,5 miljoen, +186%)
  • Inkomsten van bedrijven: 3,2 miljoen (1,3 miljoen, +130%)
  • Overige inkomsten, voornamelijk card interchange fees: 1,0 miljoen (0,2 miljoen, +390%)
  • Kosten voor kaartbetalingen zijn hoger dan de opbrengst uit interchange fees: 1,9 miljoen (0,6 miljoen, +205%)
  • Kleine stijging totaal salariskosten: 3,5 miljoen (3,0 miljoen, +16%)
  • Enorme stijging extern personeel: 1,8 miljoen (0,3 miljoen, +458%)
  • FTE in dienst: 96 FTE (81,5 FTE, +18%)
  • Gemiddelde kosten 1 FTE (inclusief loonheffing): 36.392 euro (36.873 euro, -1.3%)
  • Marketingkosten: 5,9 miljoen (4,2 miljoen, +39%)
  • Totaal saldo consumenten: 210 miljoen (100 miljoen, +109%)
  • Totaal saldo bedrijven: 223 miljoen (110 miljoen, +102%)
  • Totaal e-money saldo: 31.683 euro (33.358 euro, -5%)
  • Stortingen in onderzoek: 241.603 euro (-6.324 euro, hoezo negatief?)

[Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 01-07-2020 17:32]

• Siask
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:31:
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?), en puntje 19 is ook apart. Ze hebben nog € 742.371 tegoed van klanten die hun rekening in de min hebben staan (doordat ze fees niet betalen of omdat CC-betalingen teruggedraaid worden), en daar boeken ze € 705.281 van af.

Dat zijn dan forse bedragen aan fraude (het zou wel eens kunnen zijn dat dat de € 705.281 is), en het lukt ze schijnbaar ook niet of nauwelijks om dat geld van rekeningen in de min alsnog te achterhalen. Vordering uit handen geven en klaar zou ik zeggen, maar misschien mag je ook betalen in bomen ;)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Siask schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:37:
[...]
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?)
Ik denk dat het ze vooral niet lukt om goedkoop personeel aan te trekken. Dan maar inhuren uit landen met een lager salarisniveau.

Als je naar de IT vacatures van bunq kijkt dan zie je dat ook al terug:
you've got between 6 months and 3 years of experience
Vooral niet teveel ervaring meebrengen, want dan ben je te duur. >:)

• JeroenE
  • Niet online
Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?)
Het zal ook wel te maken hebben met het outsourcen van hun helpdesk; daar zijn ze vorig jaar toch mee begonnen? Toen kreeg je dus ook ineens nietszeggende, slechte of soms zelfs verkeerde antwoorden. Dat is wel weer iets beter geworden, maar nog lang niet zo goed als het ooit was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat het ze vooral niet lukt om goedkoop personeel aan te trekken. Dan maar inhuren uit landen met een lager salarisniveau.

Als je naar de IT vacatures van bunq kijkt dan zie je dat ook al terug:

[...]

Vooral niet teveel ervaring meebrengen, want dan ben je te duur. >:)
Dat is heel normaal. Een bedrijf heeft nooit alleen maar architecten nodig.

Ze zoeken ook mensen met veel ervaring https://www.bunq.com/jobs/chief-of-it
En mensen er tussen in https://www.bunq.com/jobs/lead-software-engineer

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik mag toch wel hopen dat je niet al architect genoemd wordt na 3 jaar werkervaring in IT... :X

• Batavia
[...]

Die viel mij op (het lukt ze niet om zelf personeel aan te trekken?), en puntje 19 is ook apart. Ze hebben nog € 742.371 tegoed van klanten die hun rekening in de min hebben staan (doordat ze fees niet betalen of omdat CC-betalingen teruggedraaid worden), en daar boeken ze € 705.281 van af.

Dat zijn dan forse bedragen aan fraude (het zou wel eens kunnen zijn dat dat de € 705.281 is), en het lukt ze schijnbaar ook niet of nauwelijks om dat geld van rekeningen in de min alsnog te achterhalen. Vordering uit handen geven en klaar zou ik zeggen, maar misschien mag je ook betalen in bomen ;)
Ik heb geen inside bunq ervaring. Maar IT personeel is voor iedereen moeilijk aan te trekken dus het zou kunnen dat ze van detachering gebruik maken.
Of van deta-vast constructies en dan is het voor een deel verkapte wervingskosten.

Dit is niet noodzakelijk verkeerd als je specifieke (meer ervaren) kennis zo aan kan trekken.

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:40:
Ik mag toch wel hopen dat je niet al architect genoemd wordt na 3 jaar werkervaring in IT... :X
Nee hun team lead functies vragen ~5 jaar ervaring. En chief 10+ jaar.

Wat redelijk in lijn lijkt bij de dingen die ik bij linkedin voorbij zie komen. Het heeft ook geen zin om 15 jaar android ervaring te vragen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Natuurlijk niet, want Android bestond nog niet 15 jaar geleden. Maar je kan wel zoeken naar iemand met 15 jaar professionele ervaring in software development die al met diverse talen en omgevingen gewerkt heeft. Zo'n iemand pikt een nieuwe taal of omgeving vast snel op.

Maar we hebben het niet over 15 jaar, maar over die vreemde grens van max 3 jaar. Ik vind het licht gezegd bijzonder om de grens zo laag te stellen terwijl de doelstelling is om de beste bankervaring ooit te bouwen. Waarom dan niet de beste mensen daarvoor inschakelen? Mensen die 'nee' durven te zeggen... of zouden ze dáárom juist onervaren medewerkers zoeken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
JeroenE schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:32:
[...]
Het zal ook wel te maken hebben met het outsourcen van hun helpdesk; daar zijn ze vorig jaar toch mee begonnen? Toen kreeg je dus ook ineens nietszeggende, slechte of soms zelfs verkeerde antwoorden. Dat is wel weer iets beter geworden, maar nog lang niet zo goed als het ooit was.
En jij verwacht dat je daar dan een derde van je personeelskosten aan uitgeeft? Ik dacht het niet.

Maar waar het mij vooral omgaat, is dat ik niet zou verwachten dat een bank die zo'n verhaal ophoudt zo'n groot gedeelte van z'n personeel extern inhuurt.
Batavia schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:40:
[...]
Ik heb geen inside bunq ervaring. Maar IT personeel is voor iedereen moeilijk aan te trekken dus het zou kunnen dat ze van detachering gebruik maken.
Of van deta-vast constructies en dan is het voor een deel verkapte wervingskosten.

Dit is niet noodzakelijk verkeerd als je specifieke (meer ervaren) kennis zo aan kan trekken.
Zie het verhaal hierboven. We zijn hier niet bij Scania vrachtwagencabines in elkaar aan het zetten, maar een super-innovatieve bank aan het ontwikkelen (alhoewel, als je maar € 187k terug harkt via de WBSO valt het daar vast ook wel een beetje mee).

Trouwens ook 'mooi' dat bunq helemaal geen pensioenpremie bijdraagt, dat is toch wel uniek in de financiële sector (ja ja, ik weet... ICT-bedrijf met een banklicentie).

Zo onderhand is het wel een beetje 'De Nieuwe Kleren van de Keizer'. Teleurstellend.

• Batavia
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:52:
Natuurlijk niet, want Android bestond nog niet 15 jaar geleden. Maar je kan wel zoeken naar iemand met 15 jaar professionele ervaring in software development die al met diverse talen en omgevingen gewerkt heeft. Zo'n iemand pikt een nieuwe taal of omgeving vast snel op.

Maar we hebben het niet over 15 jaar, maar over die vreemde grens van max 3 jaar. Ik vind het licht gezegd bijzonder om de grens zo laag te stellen terwijl de doelstelling is om de beste bankervaring ooit te bouwen. Waarom dan niet de beste mensen daarvoor inschakelen? Mensen die 'nee' durven te zeggen... of zouden ze dáárom juist onervaren medewerkers zoeken?
Ik denk dat je hier te veel achter zoekt. Ik neem aan dat ze iets meer selectie doen dan heb jij macimaal 6 maanden werkervaring

Als ik bijvoorbeeld hier kijk word ook "maar" 5 jaar ervaring gevraagd.

https://www.ordina.nl/vacature/solution-architect/

Dat wilt niet zeggen dat ze niet iemand aannemen met meer ervaring.

Is ook gewoon een recruitment strategy. Je zet een breed spectrum aan vacatures neer en gaat dan kijken waar iemand echt past

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Siask schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:04:
En jij verwacht dat je daar dan een derde van je personeelskosten aan uitgeeft? Ik dacht het niet.
Geen idee, ik werk daar niet. Ik zeg alleen dat het me niet verbaast dat het enorm gestegen is omdat ze nu eenmaal meer externen zijn gaan gebruiken. Het kan ook best zijn dat ze geen eigen legal afdeling (meer) hebben (daar staan ook al tijden vacatures voor uit) en zulk soort mensen extern inhuren. Die krijg je echt niet voor een appel en een ei.
Maar waar het mij vooral omgaat, is dat ik niet zou verwachten dat een bank die zo'n verhaal ophoudt zo'n groot gedeelte van z'n personeel extern inhuurt.
Wat ik ondertussen heb geleerd is dat de verhaaltjes van Ali niets waard zijn. Iedereen die op bunq more zit kan dat blijven tot de pasjes verlopen, we maken nooit een website alles moet altijd met de app, de black friday deal is levenslang, we geloven niet in leningen en hypotheken of geld verdienen met investeren, etc.

Als er morgen een ander idee is dan is dat voortaan de heilige graal en moet de rest wijken. Soort van 1984 met zijn "Oceania had always been at war with Eastasia". Tenminste dat is hoe ik er over denk, ik ken hem verder niet persoonlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Batavia schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat je hier te veel achter zoekt. Ik neem aan dat ze iets meer selectie doen dan heb jij macimaal 6 maanden werkervaring

Als ik bijvoorbeeld hier kijk word ook "maar" 5 jaar ervaring gevraagd.

https://www.ordina.nl/vacature/solution-architect/

Dat wilt niet zeggen dat ze niet iemand aannemen met meer ervaring.

Is ook gewoon een recruitment strategy. Je zet een breed spectrum aan vacatures neer en gaat dan kijken waar iemand echt past
Ik vind het prachtig hoe je vergelijkingen blijft maken met compleet andere situaties.

Let goed op de bewoording in die Ordina vacature: "minimaal 5 jaar ervaring". Natuurlijk accepteren ze dan iemand met 6 jaar ervaring. Of 15. Je hoeft het alleen niet te proberen met minder dan 5 jaar.

In de vacaturetekst van bunq staat letterlijk een bovengrens van 3 jaar. Ja, bunq heeft vacatures voor team leads en chiefs waarin meer ervaring gevraagd wordt. Voor de gewone programmeur geldt dat niet. Max 3 jaar of je komt er niet in.

Als ik vervolgens kijk naar hoe weinig bunq betaalt voor een gemiddelde FTE, en het ontbreken van pensioenopbouw, durf ik zelfs te stellen: hier wil je als ervaren IT'er niet werken, zelfs al word je geaccepteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:31:
  • Overige inkomsten, voornamelijk card interchange fees: 1,0 miljoen (0,2 miljoen, +390%)
  • Kosten voor kaartbetalingen zijn hoger dan de opbrengst uit interchange fees: 1,9 miljoen (0,6 miljoen, +205%)
  • FTE in dienst: 96 FTE (81,5 FTE, +18%)
  • Gemiddelde kosten 1 FTE (inclusief loonheffing): 36.392 euro (36.873 euro, -1.3%)
  • Marketingkosten: 5,9 miljoen (4,2 miljoen, +39%)
  • Totaal saldo consumenten: 210 miljoen (100 miljoen, +109%)
  • Totaal saldo bedrijven: 223 miljoen (110 miljoen, +102%)
  • Totaal e-money saldo: 31.683 euro (33.358 euro, -5%)
  • Stortingen in onderzoek: 241.603 euro (-6.324 euro, hoezo negatief?)
Normale cijfers, niks bijzonders. Eigenljk nog "best goed" want het verlies is beperkt gebleven. Winst had ik sowieso niet verwacht en zal ook uitblijven voorlopig. Maar het bedrijf groeit dus dat is positief. Alleen de exploitatiekosten zijn wat aan de hoge kant denk ik, ook extern personeel. Maar logisch in deze huidige tijd en markt vwb developers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Gemiddeld 36k all in zonder pensioenopbouw is gewoon extreem karig, zeker in Amsterdam eo. Dan moet je niet pretenderen vooral hoog opgeleid personeel te hebben.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:13
Schildpadje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:18:
Gemiddeld 36k all in zonder pensioenopbouw is gewoon extreem karig, zeker in Amsterdam eo. Dan moet je niet pretenderen vooral hoog opgeleid personeel te hebben.
Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken. Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.

Verder vind ik deze resultaten wel respectabel:
Verder groeien de inkomsten significant harder dan de verliezen (weet niet zeker of het om kosten of verlies gaat), dan ga je volgens mij 'vanzelf' break-even draaien?

Edit: Dank @ hieronder. Was me er van bewust dat ik wat dingetjes oversloeg - niet zelf had uitgezocht. Geeft een goed beeld.

[Voor 4% gewijzigd door Freeaqingme op 02-07-2020 00:23]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Freeaqingme schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken.
bunq ontvangt WBSO. Maar dat staat afzonderlijk vermeld als inkomsten, niet als vermindering van personeelskosten.
Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.
Uiteraard. Maar hoeveel schoonmakers heeft bunq in dienst? :+

Maar goed. Streep die top-IT'er weg. Wat een karig hongerloontje minimumloon verdient de rest dan wel niet.

Ondertussen gaat er 5,6 miljoen naar marketing. Doe dat misschien voor 1 miljoen minder en verdeel dat onder je 96 FTE personeel in de vorm van 6000 euro/jaar bruto salarisverhoging.

Maar wie ben ik om te zeggen hoe Ali zijn bedrijf moet runnen. Ik ben niet eens ondernemer.
Verder groeien de inkomsten significant harder dan de verliezen (weet niet zeker of het om kosten of verlies gaat), dan ga je volgens mij 'vanzelf' break-even draaien?
Nee, dat heb je mis. De 13,9 miljoen is het netto verlies onder de streep. Deze drie inkomsten zijn samen dan wel gestegen met 5,6 miljoen, maar de uitgaven zijn gestegen met 8,4 miljoen.

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 02-07-2020 00:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
Freeaqingme schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:45:
[...]
Het gaat om personeelskosten he. Stel dat ze voor een deel van het personeel ook iets van WBSO subsidie hebben, dan kan het best zijn dat die mensen meer verdienen. Alleen levert dat niet direct kosten op voor bunq. Geen idee of bunq de WBSO gebruikt, maar zo zijn er wel constructies te bedenken. Daarnaast gaat het om gemiddelden, de top-IT'er, verdient vast iets anders dan de schoonmaker. En toch komt daar dan maar 1 gemiddelde uit.
Die staan ook apart genoemd bij punt 10 (188k), dus die zijn er niet vanaf getrokken. Overigens ook maar € 2.000 per FTE, dat is (zoals ik boven ook al memoreerde) niet bijster veel.

En ik vermoed dat bunq geen schoonmaakpersoneel in dienst heeft, want bij 13.1 staat een post van € 26k aan schoonmaakkosten opgenomen.

• WhatsappHack
  • Niet online
Om problemen te voorkomen moet je aanvullen. Je rekening kan gewoon in de min als het om fees gaat he? Dus als je dacht “chill, dan lost het zichzelf wel op”: nope, je moet handmatig cancellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True