Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Zo zien we maar weer. Dit is nu de derde keer dat bunq onbetrouwbaar is gebleken en abonnementsprijzen verhogen en modellen wijzigen. Net zo onbetrouwbaar als de overheid. Gegroet bunq. Je bent nu tig keer duurder aan het worden dan een echte bank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dieselb0y schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:46:
Dit is inderdaad flink schrikken en lijkt er op dat Bunq toch financieel flink in de problemen lijkt te komen dit jaar. Ik had niet verwacht dat het zo’n vaart zou lopen maar kan me niets anders bedenken om zo’n noodgreep op korte termijn toe te passen. Flink wat gedoe om nu alles over te gaan zetten en veilig te stellen voor ze al dan niet gaan omvallen heel treurig :-( . Zat te wachten tot ze ‘n iets acceptabeler abonnement zouden gaan aanbieden maar dit is ineens volledig de andere kant opgeslagen.
Als bunq in zwaar weer zit, dan is dat echt door eigen toedoen; zoals akkefietjes als dit. Vooral door de absurde en verwarrende prijsconstructies, slechte support, extreem slechte communicatie, etc.

En ik ga denk ik ook opzoek naar een andere bank voor m’n speelrekeningen... Ik zit in Pack en ervaar dus geen probleem, maar bunq was al nogal dubieus en een behoorlijk risico - meer een gadget dan een bank. Maar nu ze dit weer flikken gaan er weer heel veel klanten weg en met die onzinnige green bullshit gaan ze echt niet voldoende nieuwe klanten krijgen om het te compenseren... En ik ben liever weg voordat de bank omflikkert dan daarna moeten gaan klooien om m’n geld nog terug te krijgen.

Ik vertrouw het nu echt niet meer, dit is het zoveelste domme en slecht afgehandelde akkefietje waarmee ze klanten verliezen. En gezien dit al de zoveelste keer is dat bunq haar klanten keihard naait en slecht communiceert kan je misschien beter weggaan vóórdat ook jij genaaid wordt dan dat je wacht tot ook jij genaaid wordt.

Maar hee... Misschien is ‘t een late 1 april grap en een vooropgezet plot om “te luisteren” en alles terug te draaien om weer wat vertrouwen te winnen. Vooropgezet plan. ;) (Ja jongens, het is nu helemaal hip om conspiracy theoriën te verzinnen ;))

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2020 13:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:00
Ik ben aardig verrast door de beslissing van bunq.. Ik heb samen met mijn vriendin een joint account, deze verdwijnt dus. Als ik het goed begrijp is het dus binnenkort niet meer mogelijk een gedeelde rekening te hebben? En wordt onze joint account omgezet in twee premium accounts?

Ik woon in het buitenland (voor een Nederlandse werkgever), mijn vriendin is buitenlands en bunq joint was voor ons een perfect alternatief voor een en/of rekening van de gevestigde banken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
kadaverke schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:59:
Ik ben aardig verrast door de beslissing van bunq.. Ik heb samen met mijn vriendin een joint account, deze verdwijnt dus. Als ik het goed begrijp is het dus binnenkort niet meer mogelijk een gedeelde rekening te hebben? En wordt onze joint account omgezet in twee premium accounts?

Ik woon in het buitenland (voor een Nederlandse werkgever), mijn vriendin is buitenlands en bunq joint was voor ons een perfect alternatief voor een en/of rekening van de gevestigde banken :|
Gezamenlijke rekeningen (en/of) blijven gewoon bestaan. Het gaat om Joint-lidmaatschappen, niet om Joint-rekeningen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik deel het sentiment van velen. Dat eindeloze gepruts met al die abonnementen is gruwelijk irritant en geeft weinig vertrouwen. Ik heb nu een pack met wat vrienden dus voor mij verandert er ook weinig. Maar sinds vorige week wel helemaal over en mijn oude rekening bij de ING na 36 jaar opgezegd. Dat voelt nu niet zo fijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

de Peer

under peer review

WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:01:
[...]
Gezamenlijke rekeningen (en/of) blijven gewoon bestaan. Het gaat om Joint-lidmaatschappen, niet om Joint-rekeningen.
Uberhaupt al belachelijk dat die 2 bestonden beide onder de 'joint' naam. Is toch niet meer te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:26
Elliott schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:22:
jep de email. 81% van de community wil dat we groen makkelijker maken! Dus dat betekend het opheffen van joint, en daarmee een prijsverhoging van 60%?

Bij bunq doen we er altijd alles aan om de bank te zijn die perfect aansluit op wat jij wil. Daarom hebben we onze nieuwe SuperGreen lidmaatschappen geïntroduceerd, zodat je in minder dan 2 jaar CO2 neutraal bent.

Om SuperGreen mogelijk te maken hebben we onze lidmaatschappen vereenvoudigd. Jullie enthousiasme was overweldigend: 81% van onze community wil graag dat we groen makkelijker maken.

Als onderdeel van deze sprong naar een betere bunq ervaring wordt het Joint lidmaatschap beëindigd. Maar natuurlijk zorgen we ervoor dat het heel eenvoudig blijft om bunq met je partner(s) te blijven gebruiken. Als bunq Joint gebruiker heb je voor de komende 3 maanden automatisch een upgrade gekregen naar bunq Premium. Dit heeft natuurlijk geen invloed op rekeningen die je voor je zelf of met je partner(s) deelt en kan je op deze manier alle voordelen van bunq Premium optimaal ervaren!
Wat een rare (misschien wel Amerikaanse) praktijk om een 'goed nieuws' bericht te combineren met een 'slecht nieuws' bericht. Eerst geef je het 'fantastische nieuws' dat je je CO2-verbruik kunt uitkopen door maandelijks € 16,99 euro te betalen voor een bankrekening. Dit is al bizar, want je pakt het probleem niet aan bij de kern (d.w.z. echt duurzaam bezig zijn). Verder weten we ook niet hoeveel van die extra 10 euro naar het planten van bomen gaat. Daarna geef je het slechte nieuws dat je bestaande abonnement omgezet wordt naar de dure variant. Dit is nota bene al voor je gedaan voordat je het bericht kreeg.

Complete mismanagement. Ze weten echt niet wat ze willen bij het bedrijf. Zou er mijn geld niet willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:24
Rekening zojuist opgezegd. Ongelofelijk dat ze zonder kennisgeving gewoon vast even Free cancellen en je overzetten naar Premium. Schandalig eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

stane schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:03:
[...]

Wat een rare (misschien wel Amerikaanse) praktijk om een 'goed nieuws' bericht te combineren met een 'slecht nieuws' bericht. Eerst geef je het 'fantastische nieuws' dat je je CO2-verbruik kunt uitkopen door maandelijks € 16,99 euro te betalen voor een bankrekening. Dit is al bizar, want je pakt het probleem niet aan bij de kern (d.w.z. echt duurzaam bezig zijn). Verder weten we ook niet hoeveel van die extra 10 euro naar het planten van bomen gaat. Daarna geef je het slechte nieuws dat je bestaande abonnement omgezet wordt naar de dure variant. Dit is nota bene al voor je gedaan voordat je het bericht kreeg.

Complete mismanagement. Ze weten echt niet wat ze willen bij het bedrijf. Zou er mijn geld niet willen hebben.
Nog even los van het feit dat bomen planten geen 'oplossing' is maar slechts symptoombestrijding van het daadwerkelijke probleem: Koolstof uit de lange koolstofkringloop (olie etc.) naar boven halen en in de korte koolstofkringloop (atmosfeer, bomen, etc) brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:52
Ik gebruikte Bunq juist voor hun geweldige manier van incasso's innen :P

Zo kon ik vaste lasten altijd netjes overmaken via een iDeal storting als er iets afgehouden werd. Iemand een goed alternatief? Momenteel kijk ik naar Moneyou Go en Openbank. Wilde best een paar centen betalen voor Bunq maar 7,99 is gewoon te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
YoungStarDC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:07:
Rekening zojuist opgezegd. Ongelofelijk dat ze zonder kennisgeving gewoon vast even Free cancellen en je overzetten naar Premium. Schandalig eigenlijk.
Freakster86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:06:
Na de melding @THE_BASE eens in de app gaan kijken. Tot op heden Bunq Free (naar alle tevredenheid). Kijk ik nu, dan staat er ineens dit :? Dus Free is ook weg, met terugwerkende kracht nog wel :?
Buitenom dat de communicatie wederom zwaar k*t is, kunnen jullie niet ontkennen dat Free en More al bijna twee jaar geen abonnementsvormen meer zijn.
Dat je nog van Free/More gebruik kon maken tot het einde van de geldigheid van je pas(jes) was coulance en toch aardig gecommuniceerd.
dieselb0y schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:46:
Dit is inderdaad flink schrikken en lijkt er op dat Bunq toch financieel flink in de problemen lijkt te komen dit jaar. Ik had niet verwacht dat het zo’n vaart zou lopen maar kan me niets anders bedenken om zo’n noodgreep op korte termijn toe te passen.
Do explain, de boeken van afgelopen jaar al ingezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Dit is met name een flinke stap om de bunq-ervaring te verduidelijken. Wij kregen veel feedback dat mensen dat het onderscheid tussen joint subscriptions en joint memberships niet duidelijk was. We hebben dit nu dus vereenvoudigd.

Alle Joint subscriptions zijn nu omgezet naar 2x Premium. Daarvoor terug krijg je meer passen, meer rente, meer rekeningen, meer van alles!

Daarnaast bestaat Pack nog en dan betaal je per persoon hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zomaar free afschaffen zonder alternatief. Ik gebruikte dat als belg sinds het begin om rekeningen te splitsen en te shoppen met Nederlandse vrienden. Ik zie dat ik op premium sta maar nog geen enkele mail / info ontvangen.

Travel heeft geen ideal dus nutteloos. Ik ga geen 8 euro / maand betalen.

Dus ik zoek rekening die ik als belg kan openen, ideal support, max 10 a 15 euro jaar. Geen kaarten niets nodig. IBAN + app om ideal te sturen / betalen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:01:
[...]

Ik lees het nu ook beter op de bunq website. Dat is in ieder geval nog iets. Maar een prijsstijging van 60% blijft natuurlijk bizar. Helemaal door de reden die wordt opgegeven. 81% van de users was voor het versimpelen van de subscriptions, als dat al zo was ben ik er toch vrij zeker van dat die niet voor een fikse prijsstijging waren :+

Ik was dit jaar van plan mijn ING account op te zeggen, maar die houd ik dus voorlopig nog even aan. En ga toch weer eens rond kijken bij bunq concurrenten, helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frxion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand hoe dit zit met mensen die dit amper/niet gebruiken?
Heb een aantal jaar geleden wel bunq aangeraden aan een aantal vrienden/kennissen, maar ik weet zeker dat een aantal van hen, dit alleen aangemaakt hebben en nooit meer gebruiken.

Het lijkt me vreemd dat ze nu zonder toestemming te geven, ineens mogen gaan incasseren over 3 maanden...

Ik ga ook de rekening opzeggen, Iemand nog leuke alternatieven voor Bunq?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:44

Tys

bluewalk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
Dat je nog van Free/More gebruik kon maken tot het einde van de geldigheid van je pas(jes) was coulance en toch aardig gecommuniceerd.
Ik heb bunq free al jaren, ik wist helemaal niet dat deze niet meer aangemaakt konden worden. Er is naar mij ook nooit iets gecommuniceerd dat free een einddatum had.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
DarkFlow schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
Dit is met name een flinke stap om de bunq-ervaring te verduidelijken. Wij kregen veel feedback dat mensen dat het onderscheid tussen joint subscriptions en joint memberships niet duidelijk was. We hebben dit nu dus vereenvoudigd.

Alle Joint subscriptions zijn nu omgezet naar 2x Premium. Daarvoor terug krijg je meer passen, meer rente, meer rekeningen, meer van alles!

En je betaalt 5,99 euro meer ... gok dat de mensen in join dit expres doen omdat ze geen 15,98 euro wilden betalen ;)

Waaorm niet premium 5 euro maken pp, weg met de pack (en onzekerheid hiervan), alles super duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:19:
Bunq haalt grapjes uit. Ik had Bunq Promo
Nu heb ik sinds vandaag Bunq Premium, de eerste drie maanden gratis. Daarna 7,99 euro per maand.
Ze kunnen me dat toch niet zomaar opleggen?
Juridisch zal het allemaal wel weer kloppen, maar ethisch netjes handelen ziet er wat mij betreft anders uit. Ben benieuwd hoeveel klanten nu gaan switchen naar Moneyou Go, N26 of Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Tyson schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb bunq free al jaren, ik wist helemaal niet dat deze niet meer aangemaakt konden worden. Er is naar mij ook nooit iets gecommuniceerd dat free een einddatum had.
Dit is meerdere keren op together langs gekomen (goed daar kijkt niet iedereen op), is vermeld tijdens de update toen premium kwam (ook die kijkt niet iedereen uiteraard) en wordt volgens mij in de app overal bij verteld als je een pasje wilt, api key wilt, travel card wilt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01

En wat als je niet meer passen en meer rekeningen nodig hebt? Je kunt ook een abonnement van €300 per maand introduceren, met 5000 passen, alleen heeft iedereen er zo weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
bluewalk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:19:
[...]

En je betaalt 5,99 euro meer ... gok dat de mensen in join dit expres doen omdat ze geen 15,98 euro wilden betalen ;)

Waaorm niet premium 5 euro maken pp, weg met de pack (en onzekerheid hiervan), alles super duidelijk.
Precies dit... 7,99 EUR per maand voor een bankaccount 8)7 Zeker bij een partij waar je sowieso al bijna altijd nog een andere bank er naast hebt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sta je bij de snackbar voor een patatje mayo, zegt die vent achter de toonbank: ‘Maar 81% neemt het menu, dus die krijgt u ook’.

Of KPN meldt ineens dat elke klant een abonnement van 20GB krijgt met bijbehorende kosten omdat 81% dat verbruik maandelijks heeft.

Het is niets anders dan bovenstaande voorbeelden. Een hoop boe-geroep op dat forum. Ali maakt een flinke fout.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

dehardstyler schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:23:
[...]

En wat als je niet meer passen en meer rekeningen nodig hebt? Je kunt ook een abonnement van €300 per maand introduceren, met 5000 passen, alleen heeft iedereen er zo weinig aan.
Dan pas je dus niet meer in het klantprofiel want je levert te weinig op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik net al mijn geld van bunq afgehaald... Had een free account, maar is dus gewoon omgezet naar premium zonder enige melding. Laat ze die passen maar opsturen, dan ben ik weg..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Snap nu nog minder wat Bunq biedt tov de superevil traditionele banken. Oh ja een boeterente van 1,1% (vergeleken met 0,5% bijv. ING) boven de € 100k. En een forum wat gerund wordt door Google Translate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadaverke

Het verduidelijken was vast ook mogelijk zonder een prijsstijging van 60% door te voeren. En meer van alles klinkt leuk, maar daar hebben de meeste joint gebruikers waarschijnlijk niks aan. Het klinkt vooralsnog als een erg goedkoop excuus van bunq..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
engessa schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:02:
Maar sinds vorige week wel helemaal over en mijn oude rekening bij de ING na 36 jaar opgezegd. Dat voelt nu niet zo fijn.
ING bellen, situatie uitleggen en met een beetje goede wil heb je jouw oude rekeningnummer weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Alles in de trend van 'Kijk ons eens goed met de wereld bezig zijn, geen andere bank doet dit'.

Pure marketing, maar aan het eind van het verhaal gaat het gewoon niet goed met Bunq, daar was een tijd geleden al sprake van. Ze willen nu alleen nog maar de echte klanten overhouden en dat voor 7,99 euro per maand.

Ben benieuwd hoe groot de kans is dat ze het terugdraaien.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

In ieder geval zijn ze nu wel van al die vervelende gratis-gebruikers af (inclusief mij) die ze toch alleen maar geld zouden kosten :P . Toch wel een vreselijke evil actie van ze. Ik had het liever gezien dat ze gewoon eerlijk hadden gezegd dat gratis accounts gingen stoppen met een optie om premium te nemen, maar hier zal de directeur vast wel meer Tesla's van kunnen kopen ;)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

engessa schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:02:
Ik deel het sentiment van velen. Dat eindeloze gepruts met al die abonnementen is gruwelijk irritant en geeft weinig vertrouwen. Ik heb nu een pack met wat vrienden dus voor mij verandert er ook weinig. Maar sinds vorige week wel helemaal over en mijn oude rekening bij de ING na 36 jaar opgezegd. Dat voelt nu niet zo fijn..
Precies dit!!!!! Oh man wat zijn zij raar bezig bij Bunq. Ik zal tientallen rekeningen (privé en zakelijk) beëindigen want zo'n bank is echt niet te vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 10:21
Bunq lijkt echt een gevalletje "get woke, go broke" te worden met hun groene onzin. Bovendien halen ze het in hun hoofd om dit soort wijzigingen niet alleen achteraf aan te kondigen, maar ook nog eens zonder in die aankondiging de absurde prijsstelling te vermelden van het product waar ze hun klanten van het eerste uur ongevraagd in proppen.

Iemand nog alternatieven voor een betaalbare rekening met een NL-iban? Niks anders nodig dan dat; geen pasjes, ideal, credticards of wat dan ook - die regel ik elders wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01
Tsss na aanleiding van deze post zag ik dat ik al op 8-3 ben overgezet van free naar betaalde versie! Ze hebben mij voor vandaag nooit gemeld dat dit zou gaan gebeuren....Ik ben weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:52
Moneyou Go kan in zijn handen wrijven met dit nieuws. Volgens mij momenteel de enige op dit moment die een gratis NL IBAN verstrekt met bankpas voor zij die dat willen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mandera op 02-04-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
YaMaL! schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:37:
Iemand nog alternatieven voor een betaalbare rekening met een NL-iban? Niks anders nodig dan dat; geen pasjes, ideal, credticards of wat dan ook - die regel ik elders wel.
Moneyou Go misschien wat voor je? Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mandera schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:40:
Moneyou Go kan in zijn handen wrijven met dit nieuws. Volgens mij momenteel de enige op dit moment die een gratis NL IBAN verstrekt met bankpas voor zij die dat willen?
Ik wilde wellicht naar N26, maar daar heb je alleen  Pay met een Mastercard, dat heb ik dan weer liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:52
THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:44:
[...]

Ik wilde wellicht naar N26, maar daar heb je alleen  Pay met een Mastercard, dat heb ik dan weer liever niet.
Klopt. Ik zit zelf al 2 jaar bij N26 als hoofdrekening. Werkt super behalve Apple Pay in Nederland enkel met Mastercard. Zelfde als Bunq nu heeft met hun Travel pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mandera schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:46:
[...]

Klopt. Ik zit zelf al 2 jaar bij N26 als hoofdrekening. Werkt super behalve Apple Pay in Nederland enkel met Mastercard. Zelfde als Bunq nu heeft met hun Travel pack.
Ook Moneyou heeft geen Apple Pay. Ik heb nog KNAB voor m'n spaargeld, maar ook geen Apple Pay.

Het wordt dus ING voor 1,70 euro per maand. Zoals gezegd: jammer dat ik de pasjes in Wallet niet goed uit elkaar kan houden bij ING. Daar moeten ze echt nog iets op verzinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Hopelijk komt ASN Bank of Triodos binnenkort met Apple Pay, dan kunnen we daar groen bankieren voor een fractie van de prijs. Dit is echt geen sympathieke actie bunq!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Man man man, wat een soap weer. Ik schrok ineens (zat in de telegramchat en las dat Joint ophield te bestaan) en zat weer lekker hoofdschuddend te wezen vanwege de beroerde communicatiewijze.. AGAIN! De vriend waarmee ik in Joint zat was het meteen beu, en heeft de boel leeggehaald en opgedoekt. Zelf maar pack gaan joinen, om er dan later achter te komen dat ik 3 maanden premium voor discount had gekregen, tsja het zal nu wel. Heb je zo'n fancy app, gebruik je die niet om je klanten te informeren, op tijd dus zeg 3 maanden van tevoren? Want heb geen mail gezien, moet het via Together half half lezen.

Gouden tip bunq: maak alles 5 euro, want packs worden aan de lopende band gestart / gejoined dus die prijs willen mensen betalen zonder morren. En hou svp op met je overdreven boomgedoe waar je een overdreven premium fee extra voor moet betalen. Voor dat geld leg ik zelf thuis wel een park aan :P

* 2Dutch zucht diep

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 02-04-2020 13:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:39
Naaistreek idd, maar verbaast me niks als je bij een startup zit die nog steeds afhankelijk is van VC geld/de CEO die er eigen centen in pompt. Geld raakt vanzelf op en het moet toch van een kant komen...

Als ik geen pack had (waar 1 plek vrij is gekomen, DM) had ik dikke vinger gezegd en was ik lekker teruggegaan naar Rabo. Bewijst toch dat ze in zwaar weer zitten, ik ga toch maar voor peace of mind mijn spaarcenten elders stallen, mochten ze omvallen...

Benieuwd of ze nog mensen die in supportchat vragen om op te zeggen op een of andere manier tegenmoedkomen, het oude "ja ik vind mijn telefoonabonnement toch een beetje duur"-trucje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Ach ja, met al het gespeel met fintech dingetjes was ik toch wel een beetje klaar. Ik had m'n bunq geloof ik in de laatste jaren nog maar 2 keer gebruikt, als veredelde tikkie. Ik snap wel dat ze niet zo veel hadden aan mij als klant.

:w daaaaag, bunq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeLem
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
ik zoek nu of 2 plekjes in een Pack (DM?:)) of ik kap ermee... Het hele idee waarom Bunq ooit is begonnen is ver te zoeken in het huidige beleid :S
Het woord vertrouwen is ook al te vaak langs gekomen in deze thread.... Helaas bunq....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Pack blijft dus wel bestaan? Maar is vanaf nu ook niet meer opnieuw te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeLem
@Halima Pack bestaat nog en kan je ook nog gewoon aanmaken. alleen de free accounts (zeg maar alle opties vanaf den beginne) en ook het Joint account bestaat niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Klantvriendelijk, my ass.

Ik gebruikte bunq waarbij ik voor €1/maand gebruik kon maken voor een pas. Nu word ik geforceerd naar premium. Dat ga ik niet doen.. Dit zag ik wel aankomen met steeds agressievere marketing richting premium. Ik neem op mijn gemak afscheid van bunq :)
Wordt voor mij waarschijnlijk een combi tussen n26 en moneyou (voor ideal).

[ Voor 12% gewijzigd door TereZz op 02-04-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik had een paar weken geleden al besloten alles weg te halen bij bunq, ondanks dat ik eigenlijk wou wachten dat mijn pasjes zouden verlopen. Nu maar snel de laatste restjes weghalen :) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
MikeLem schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:23:
@Halima Pack bestaat nog en kan je ook nog gewoon aanmaken. alleen de free accounts (zeg maar alle opties vanaf den beginne) en ook het Joint account bestaat niet meer....
Dat maakt het zo vreemd, dat de Pack blijft bestaan (of überhaupt bestaat). Schijnbaar kan het dus uit dat een premium account voor €5 per maand verkocht wordt, zodra je er 4 afneemt. Maar als je er 2 afneemt (met minder pasjes ook nog eens) kan dat ineens niet meer en mag je 60% extra betalen. Vreemde manier van bankrekeningen verkopen: 60% extra betalen of met een groepje (ze weten vast dat onbekenden van elkaar dat delen) iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
RobbertC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:36:
[...]

Dat maakt het zo vreemd, dat de Pack blijft bestaan (of überhaupt bestaat). Schijnbaar kan het dus uit dat een premium account voor €5 per maand verkocht wordt, zodra je er 4 afneemt. Maar als je er 2 afneemt (met minder pasjes ook nog eens) kan dat ineens niet meer en mag je 60% extra betalen. Vreemde manier van bankrekeningen verkopen: 60% extra betalen of met een groepje (ze weten vast dat onbekenden van elkaar dat delen) iets kopen.
Ik vraag me echter af hoelang Bunq Pack nog blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt er ook nog een optie voor een metal maestro kaart!
De account naam premium supergreen had wellicht ook premium plus kunnen zijn, maar je kunt niet alles hebben.
Nu nog een samenwerking met Amex zou helemaal top zijn!
In ieder geval een goede zaak dat bunq nog een account laag boven de premium account heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Halima schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:38:
[...]

Wat een schoften bij bunq! Ineens 60% meer betalen voor een gezamenlijke rekening. Nu ken ik een anders stel en zouden we best naar een Pack over kunnen stappen. Maar de vraag is inderdaad hoe lang dat nog (voor de huidge prijs) aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 13:34
[...]

Als je 2x pack neemt zit je ook op 10 euro. Ik denk dat ze Mr Communicatie de mogelijkheid moeten geven andere kansen te bestuderen, maar verder is het niet 100% onwil.

Is juist het om zeep helpen van de free accounts wat erg jammer is.

[ Voor 9% gewijzigd door Batavia op 02-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:27
Tijd om afscheid te nemen van Bunq! Wat een schandalige manier om klanten te pushen naar een premium membership.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]

Als bunq echt failliet wil, moeten ze die opdoeken. 5 euro is een mooie prijs die blijkbaar gretig wordt neergelegd. Dat weg = overgrote deel klanten foetsie. Ben wel bijzonder blij me aan mijn eigen regel te houden: nooit slechts 1 bank.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:56
Zijn er ook mensen die geen mail hebben ontvangen?

Ik ga van het old school abbonement (0.08 euro per pin transactie, gemiddeld per maand iets meer dan een euro), naar premium. Ik heb t/m mei gratis en daarna volle pond betalen....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kodess schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:05:

Ik ga van het old school abbonement (0.08 euro per pin transactie, gemiddeld per maand iets meer dan een euro), naar premium. Ik heb t/m mei gratis en daarna volle pond betalen....
0.04 euro was het toch? Dat abbo had ik ook nog. En ik kwam ook op max 1 euro per maand uit, en dat is dan onze gezamenlijke rekening. Dat zou dan dus naar 10-16 euro per maand gaan voor ons samen. Ammehoela >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeLem
RobbertC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:36:
[...]

Ja helaas is dat inderdaad wat nu gebeurd ik ben zelf ook best geïrriteerd door dit "nieuws" |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb al een premium account, maar op deze manier met je klanten om gaan is sowieso niks. Zit nu ook te denken om op te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kodess schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:05:

Geen mail gezien. Ga er wel vanuit dat dit soort berichten buiten allerlei optionele info vallen en dus ook bij afmelden voor het een en ander in je mailbox droppen. Zou wel moeten imho. Wel op afmelden lopen duwen vanwege erg veel overbodige blaat. Kan het woord 'green' onderhand niet meer zien of horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 12:00
Heb zelf een Bunq free (naast RABO hoofdrekening), die nu dus premium is geworden.
Ga ook maar overstappen, ik gebruik alleen de rekening... pasjes e.d. heb ik niet nodig hiervoor.

Gelukkig hebben we 3 maanden de tijd om een geschikte vervanging te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is dat bunq pack nog niet is gewijzigd en ik er dus nog wel even blijf maar zodra ze hier ook aan gaan zitten pielen zeggen wij alle 3 de packs op (12 klanten waarvan 3 zakelijk). Elke keer dat gegoochel met die abonnementen.

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 02-04-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Eerder al Bunq Zakelijk de deur uit gedaan toen ze daar dezelfde sleazy "we maken het nu nog beter" move deden (en je opeens 10x zoveel mocht betalen).
Free had ik nog maar al jaren niet meer gebruikt. Opheffen gaat wel heel makkelijk, binnen een minuut gedaan.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
Voor een bankrekening klinkt 7,99 veel omdat we bijna gratis gewend zijn. Maar per jaar is het 96 euro. Dat is niet al teveel geld om een bank voor te runnen. Met 100.000 klanten heb je dan 10 miljoen per jaar, daar kan geen bank op overleven.

De grote banken kunnen goedkoper een rekening leveren omdat ze dit subsidiëren uit andere inkomsten. Zoals verzekeren, hypotheken, toeslag betalen buitenland.

Andere nieuwe banken als N26 zitten in de startup groeifase waar ze zoveel mogelijk klanten willen winnen. Uiteindelijk zullen die ook een manier moeten vinden om geld te verdienen.

Bunq heeft de apps en betaalopties voor Nederlandse particulieren in een stroomversnelling gebracht. Ik heb er met gemak 96 euro per jaar voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Valt het iemand ook op dat Pack op de website niet genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:01
Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:29:
Voor een bankrekening klinkt 7,99 veel omdat we bijna gratis gewend zijn. Maar per jaar is het 96 euro. Dat is niet al teveel geld om een bank voor te runnen. Met 100.000 klanten heb je dan 10 miljoen per jaar, daar kan geen bank op overleven.

De grote banken kunnen goedkoper een rekening leveren omdat ze dit subsidiëren uit andere inkomsten. Zoals verzekeren, hypotheken, toeslag betalen buitenland.

Andere nieuwe banken als N26 zitten in de startup groeifase waar ze zoveel mogelijk klanten willen winnen. Uiteindelijk zullen die ook een manier moeten vinden om geld te verdienen.

Bunq heeft de apps en betaalopties voor Nederlandse particulieren in een stroomversnelling gebracht. Ik heb er met gemak 96 euro per jaar voor over.
Dat is leuk en aardig maar ik als Joint gebruiker betaal nu samen met mijn vriendin 9,99 per maand. Wat 5 euro per persoon per maand is. Niet superveel, wel duurder dan andere banken.

Nu wordt er een wijziging door de strot gedrukt, voordat het uberhaupt is aangekondigd waarbij we ineens 16 euro per maand moeten gaan betalen. Dat is een stijging van 60%. Met een flauw verhaaltje over bomen planten en dat 81% van de users graag groen wil zijn.
Nou, pleur maar lekker op met die bomen. Ik ga ze wel in Animal Crossing planten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Vinnienerd Die is al heel lang van de website af. In het prijsoverzicht staat het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke

Dat banken geld moeten verdienen is prima. Ik betaal dan ook graag voor de service, in mijn geval was dat een joint account. Maar het is toch niet verdedigbaar dat bunq van de ene op de andere dag dit bedrag met 60% verhoogd. Ook dat ze van de free account af willen is ergens te begrijpen, maar de wijze waarop dat nu gebeurt is toch zeker niet goed te praten. Voordat ze alle wijzigingen naar hun klanten communiceren, waren de wijzigingen al doorgezet.

Ik heb heb en had 120 euro per jaar over voor een online bank. Maar dan wel voor een professionele bank, niet een bank die plots van alles wijzigt omdat een pol aangeeft dat 81% van de klanten meer bomen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:34:
[...]

Dat is leuk en aardig maar ik als Joint gebruiker betaal nu samen met mijn vriendin 9,99 per maand. Wat 5 euro per persoon per maand is. Niet superveel, wel duurder dan andere banken.

Nu wordt er een wijziging door de strot gedrukt, voordat het uberhaupt is aangekondigd waarbij we ineens 16 euro per maand moeten gaan betalen. Dat is een stijging van 60%. Met een flauw verhaaltje over bomen planten en dat 81% van de users graag groen wil zijn.
Nou, pleur maar lekker op met die bomen. Ik ga ze wel in Animal Crossing planten.
Eens, Ik zit in hetzelfde schuitje. Samen met vrouwlief een Joint afgesloten en net de hele overstap in werking gezet. De overstapservice draait nu net een maand.

16 euro per maand vind ik zelf ook van het goede. Dat je de prijs verhoogt vind ik tot daar aan toe, maar het door de strot drukken en er nog bij vertellen dat het eigenlijk een upgrade is, kan wat mij betreft echt niet. Als ik twee afzonderlijke premium accounts wilde hebben, had ik dat wel afgesloten i.p.v. een joint account.

Ik ga eens verder rondkijken al ben ik dan wel nieuwsgierig hoe een dubbele overstapservice gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021

Is het niet zo dat banken eerder verdienen aan het uitgeven van leningen? volgens mij had ik ooit ergens gelezen dat banken jouw positieve saldo mogen uitgeven aan leningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oké, genoeg allemaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EJjI2HGoGdqqJqwg124a5huFlY=/f/image/z7oRWOVB99rbmVQa1wCgYdg4.jpg

:X |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yep, ik zat net toevallig ook op Together te kijken.
Er zijn nu meerdere topics gesloten en ik zie dat er ook meerdere topics zelfs compleet verwijderd zijn, waaronder eentje van @DaveFlash die ik net zat te lezen. :/

Het lijkt er op dat ze genoeg hebben van het commentaar en het leger er op afsturen om de revolte de kop in te slaan. :+ Die vervelende klanten moeten immers gewoon hun bek houden.

Wat me ook opvalt is dat namen die je altijd voorbij zag komen op Together als *enorme* fans nu ook opeens of kritisch/boos zijn of zelfs helemaal niet meer reageren. Het hele community mod team zie ik ook al even (uurtje ofzo?) niet meer reageren in de threads, al kan ik dat over het hoofd hebben gezien... Dat gaat niet lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Volgens mij ben ik vanaf dag 1 al bij bunq. En dit is de zoveelste mega wijziging. Waardoor ik heb besloten om te stoppoen bij bunq.

Ik vertrouw ze voor geen meter meer.

Ze doen goede dingen natuurlijk, maar een bank hoort echt niet zo als een gek heen en weer te springen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:44:
[...]

Er zijn nu meerdere topics gesloten en ik zie dat er ook meerdere topics zelfs compleet verwijderd zijn, waaronder eentje van @DaveFlash die ik net zat te lezen. :/

Het lijkt er op dat ze genoeg hebben van het commentaar en het leger er op afsturen om de revolte de kop in te slaan. :+ Die vervelende klanten moeten immers gewoon hun bek houden.

Wat me ook opvalt is dat namen die je altijd voorbij zag komen op Together als *enorme* fans nu ook opeens of kritisch/boos zijn of zelfs helemaal niet meer reageren. Het hele community mod team zie ik ook al even (uurtje ofzo?) niet meer reageren in de threads, al kan ik dat over het hoofd hebben gezien... Dat gaat niet lekker.
was dat niet een beetje het idee van together? Bunq verheerlijken en mensen met (kritische) vragen voor gek verklaren.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 13:56
Iemand goeie alternatieve voor en/of gebruikers?
Dacht eerst Openbank maar die hebben geen iDeal en ook geen en/of support.
Ik zat naar Knab te kijken, maar die scoren zeer slecht op eerlijkheid/milieu etc
Dus toch de Volksbank groep dan, die banken zijn eigenlijk allemaal gelijk kwa functionaliteit.
SNS is voor de joint'ers dan het 'best'.

Mis ik een NL'se fintech die iDeal support?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02

aex351

I am the one

Een tijd geleden ook naar Bunq gekeken, alleen ik kon (en kan nog steeds overigens) geen enkele reden bedenken waarom ik 8-10 euro per maand zou moeten uitgeven in vergelijking met bijv. ING. Met deze wijziging hebben ze nu minder pakketten wat het gelukkig wel duidelijker maakt voor klanten wat Bunq nou biedt. Want dat was echt rommelig. Alleen wat je nog steeds ziet is dat ze niet transparant willen zijn. Hun productpagina's staat vol met het woord "gratis" en nergens kan je de prijs vinden. Waarbij ook nergens duidelijk wordt gemaakt waarom je nou voor "premium" zou willen gaan.

Nu met deze nieuwe wijziging de prijs effectief omhoog is gegaan voor velen, waarom nog blijven bij zo'n bank?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Sluuz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:34:
Nu wordt er een wijziging door de strot gedrukt, voordat het uberhaupt is aangekondigd waarbij we ineens 16 euro per maand moeten gaan betalen. Dat is een stijging van 60%.
Voor een stel met allebei bunq lijkt het inderdaad een forse verhoging. Als veel stelletjes dat vinden krijgt bunq veel opzeggingen te verwerken. Nu zet bunq wijzigingen in eerste instantie sterk aan, om dan later de slecht ontvangen kanten wat af te zwakken. Overweeg om support te benaderen en te kijken of ze er binnenkort op terugkomen.

Vanuit de bedrijfsoptiek begrijp ik het wel, je moet uiteindelijk de inkomsten en uitgaven in balans brengen, terwijl je in de Nederlandse en Europese bankomgeving geaccepteerd blijft. Dit zal af en toe wijzigingen met zich meebrengen waardoor bepaalde groepen klanten zich niet meer thuis voelen. Het model lijkt nu een premium bank die voorop loopt qua digitale handigheden.
RinuX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:41:
Is het niet zo dat banken eerder verdienen aan het uitgeven van leningen? volgens mij had ik ooit ergens gelezen dat banken jouw positieve saldo mogen uitgeven aan leningen.
Van iedere euro die een bank van een particulier heeft mogen ze dacht ik 96 cent weer uitlenen. Dit was vroeger heel waardevol maar tegenwoordig niet meer. Wereldwijd spaart iedereen als een gek en de markt wordt overspoeld met goedkoop kapitaal. Vandaar dat de rentes ook zo laag zijn: banken hebben ons geld op het moment niet erg nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Delay op 02-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:47:
[...]

was dat niet een beetje het idee van together? Bunq verheerlijken en mensen met (kritische) vragen voor gek verklaren.. :Y
Wacht maar tot die gebruiker met die hondenavatar voorbij komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik had al jaren lang Bunq more, deed er niet zoveel meer, vanwege het eerder gedoe met prijzen. Nu herhalen ze dat weer even, maar nog een stuk erger, door betaalde klanten ook nog even te naaien in deze periode.

Gelukkig werkt het opheffen fantastisch. Het lijkt op een Bunq run ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:48:
[...]

Voor een stel met allebei bunq lijkt het inderdaad een forse verhoging. Als veel stelletjes dat vinden krijgt bunq veel opzeggingen te verwerken. Nu zet bunq wijzigingen in eerste instantie sterk aan, om dan later de slecht ontvangen kanten wat af te zwakken. Overweeg om support te benaderen en te kijken of ze er binnenkort op terugkomen.

Vanuit de bedrijfsoptiek begrijp ik het wel, je moet uiteindelijk de inkomsten en uitgaven in balans brengen, terwijl je in de Nederlandse en Europese bankomgeving geaccepteerd blijft. Dit zal af en toe wijzigingen met zich meebrengen waardoor bepaalde groepen klanten zich niet meer thuis voelen. Het model lijkt nu een premium bank die voorop loopt qua digitale handigheden.

[...]

Van iedere euro die een bank van een particulier heeft mogen ze dacht ik 96 cent weer uitlenen. Dit was vroeger heel waardevol maar tegenwoordig niet meer. Wereldwijd spaart iedereen als een gek en de markt wordt overspoeld met goedkoop kapitaal. Vandaar dat de rentes ook zo laag zijn: banken hebben ons geld op het moment niet erg nodig.
De manier waarop ze het doen is inderdaad vooropgezet en tactisch. No way dat je als bank tot vier keer toe dezelfde communicatiefouten maakt. Het meeste commentaar is op Together en dat hebben ze volledig in eigen beheer, dus makkelijk weg te moffelen. En het kan inderdaad best zijn dat Ali dan straks opeens reageert met een mea culpa en hij geeft een euro korting, maar linksom of rechtsom betalen die klanten dan alsnog 40 tot ~300% extra betalen ofzo. (Nu is het een verhoging met 60% of naar 360%, afhankelijk van hoeveel mensen er in Joint zaten.)

Maar goed, als je de prijzen moet verhogen kan je dat toch ook netjes aangeven...?
Geef dan gewoon het eerlijk verhaal, in plaats van een enorm lulverhaal waar doorheen te prikken valt, niet reageren op vragen en kritiek verwijderen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

kopie is nu live op https://together.bunq.com...-put-stuff-in-the-doofpot

en mbt de mods, een deel van de community mods hebben idd nu hun werkzaamheden stil gelegd ivm deze gebeurtenissen, bunq is nu louter de engiste die nog modereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik begrijp eigenlijk niet als ze simpel willen.

Gooi alles er uit en zet premium 4,99 euro met een extra van xxx euro voor die die green willen. Soit voor mij zou het ook te duur zijn voor wat ik er mee doe. Hun excuus we versimpelen werkt maar half want dan hadden ze het pack er ook moeten uitgooien.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[...]

Ja, veel posts werden gewoonweg verwijderd zonder goede reden.

Heb (voor het eerst) contact opgenomen met support, maar dat is een vrij kansloos verhaal. Ze reageren wel vlot moet ik zeggen, maar het is alsof je met een "Genius" uit een South Park aflevering aan het praten bent. Het voelt in ieder geval niet aan alsof je met een mens zit te praten. Je krijgt het marketing praatje uit de email nogmaals voorgeschoteld en vervolgens doorverwezen naar Together "zodat de ontwikkelaars wat met je feedback kunnen doen". Right |:(

Als Free user (zonder pas e.d.) zal ik natuurlijk niet echt gemist worden. Ik zal Bunq wel missen. Vooral het keuren van incasso's is erg handig. Ik had eigenlijk graag Premium gewild, maar 7,99 per maand vind ik gewoonweg te duur. En dat 'gedoe' met packs... ben ik nou de enige die niet afhankelijk van 'vreemden' wil zijn als het gaat om je maandbedrag voor je persoonlijke bankrekening? Had gehoopt op een tussenoplossing, want bij een leuk aanbod had ik er nog over na willen denken. Maar
  • Geen communicatie vooraf
  • Geen duidelijkheid over alle wijzigingen/kosten in de mail
  • Met terugwerkende kracht overzetten
  • Vol in de censuur modus gaan in discussies
Spijtig, maar dan ben je ook niet meer serieus te nemen als bank imho. Tijdens een pandemie waarin iedereen het economisch zwaar heeft als bank eigenhandig een bankrun veroorzaken. Manmanman

Even wat automatische afschrijvingen overzetten en afsluiten. ING (had ik nog vanwege Moneyou) weer afstoffen en dan weer door met ING + Moneyou + N26.

#Bunqlockedthisdiscussion

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/may6L6HcS2mkGaJ9qpPebL0O81k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiKiDRaWeAqsqSjUC5h9OKys.png?f=fotoalbum_large

Twee keer de rente. Ze zijn gek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

knetergek. gelukkig zijn nu ook de bekende community mods het eens met de meerderheid en zijn gestopt met modereren. bunq zoekt het nu zelf maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:34
Freakster86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:02:
[...]
Ik had eigenlijk graag Premium gewild, maar 7,99 per maand vind ik gewoonweg te duur. En dat 'gedoe' met packs... ben ik nou de enige die niet afhankelijk van 'vreemden' wil zijn als het gaat om je maandbedrag voor je persoonlijke bankrekening?
Ik denk dat de meeste packs jarenlang gewoon draaien zonder dat je daar enig omkijken naar hebt. Stappen er vervolgens mensen uit, dan betaal je een maandje een paar euro extra en vind je weer een andere pack?

't is niet alsof je bankrekening wordt opgezegd zodra er iemand uit je pack stapt ofzo.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Freakster86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:02:
En dat 'gedoe' met packs... ben ik nou de enige die niet afhankelijk van 'vreemden' wil zijn als het gaat om je maandbedrag voor je persoonlijke bankrekening?
Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Er waren veel meer mensen die dit niet wilde, dat is (ook) een reden geweest waarom het Joint abonnement er is gekomen: dan kon je met een gezin samen in 1 abonnement zonder dat je andere mensen moest zoeken.

Praktisch vond ik de beperkingen van dat abonnement veel te groot voor een echt gezin ipv een kinderloos koppel, maar dat is wat anders.

Onze dochter heeft een Promo abonnement, dus die heeft er wel last van. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Ik denk dat ik nog heel even wacht, de eerste 3 maanden veranderd er immers niets in negatieve zin voor haar.

Maar dat ik geen 60 euro per jaar wil betalen terwijl bij bijna alle andere banken jongerenrekeningen gratis zijn is niet ondenkbeeldig. Zij heeft nu 2 rekeningen. Meer gewoon omdat het kan verder niet nuttig gebruikt; maar ze heeft een "gewone" rekening en een "spaarrekening" en avn de een is het saldo een paar euro en de ander wat meer. Aangezien ze vier is geeft ze zelf nooit wat uit, heeft geen apps nodig etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DaveFlash schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:07:
knetergek. gelukkig zijn nu ook de bekende community mods het eens met de meerderheid en zijn gestopt met modereren. bunq zoekt het nu zelf maar uit
Ik heb nu zo'n beetje alles teruggelezen, en ik zag een post dat bunq ook posts van de mods aan het verwijderen was. :+ Denk dat dat de druppel was...

Toch blijf ik ergens nog denken dat dit misschien precies is wat Ali wil om straks goodwill te kunnen creëren door iets anders te introduceren (waar allang plannen voor lagen.) en "sorry" te zeggen. Het gebeurt de laatste tijd op zoveel plekken. Zag het laatst ook weer bij cPanel. Extreme verhoging van de prijzen, waar ze "maanden over hebben gedebatteerd om tot de juiste pakketten te komen". Iedereen pissig. Komen ze er binnen 2 uur op terug met een "Oh sorry, we hebben besloten het nu voor X te doen en een nieuw abonnement Y ook ernaast te introduceren.". Was dus allang besloten om dat te doen, maar dan konden ze net doen of ze 'ons' tegemoet kwamen. Puntje bij paaltje alsnog voor velen een verdubbeling van de kosten, maar hee... :P Alleen trapte niemand er in. DirectAdmin heeft nog nooit zoveel nieuwe aanmelding op één dag verwerkt.

Maarja, als zelfs de hardcore fans zeggen dat het foute boel is en bunq (tijdelijk) verlaten dan moeten ze daar toch intussen ook wel weten dat er excrement aan den spreekwoordelijke knicker is. Vraag is of het ze wat boeit, ze modereren er nog lustig op los. :P
JeroenE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:14:
[...]Maar dat ik geen 60 euro per jaar wil betalen terwijl bij bijna alle andere banken jongerenrekeningen gratis zijn is niet ondenkbeeldig. Zij heeft nu 2 rekeningen. Meer gewoon omdat het kan verder niet nuttig gebruikt; maar ze heeft een "gewone" rekening en een "spaarrekening" en avn de een is het saldo een paar euro en de ander wat meer. Aangezien ze vier is geeft ze zelf nooit wat uit, heeft geen apps nodig etc.
Het zou inderdaad fijn zijn als bunq iets regelt voor gezinnen met jonge kinderen. Zeg, jonger dan 12.
Doe daar gewoon een gratis accountje bij en als er een kaart bij moet trek je die af van het aantal kaarten van de Premium-houder, kom op. :) Joint bood daar in principe wel de optie toe. Stel je hebt 3 kinderen, dan kon je papa + mama Premium en 2 kinderen een pas geven en een vijfde enkel een rekening en een spaarpotje. Was je voor €10 klaar. Dat wordt nu €25 en als je geen pack maakt €40. Met Pack wordt het €28, tenzij je dat ene kind verhuist. Of alle kinderen d'r uit natuurlijk maar dan ben je alsnog €16 kwijt.

[ Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2020 16:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02

aex351

I am the one

@DaveFlash waarom überhaupt zoveel tijd/energie in dit steken. Bunq was al overpriced en totaal niet transparant. En de manier waarop ze zaken doen, zo blijkt nu weer, is ook top. Gewoon overstappen naar een andere bank. :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Freeaqingme @JeroenE

Ik geloof best dat het in de praktijk wel meevalt. Maar het is mijn bankrekening bij mijn bank. Dan wil ik weten waar ik aan toe ben in relatie tot mijn bank. En wat dat betreft dus niets te maken hebben met of afhankelijk zijn van anderen. Of dat nou een paar euro is of wat dan ook. Ik vind het persoonlijk gewoon geen fijne constructie. Ik hoopte stilletjes op een verlaging van Premium voor iedereen, maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

aex351 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:16:
@DaveFlash waarom überhaupt zoveel tijd/energie in dit steken. Bunq was al overpriced en totaal niet transparant. En de manier waarop ze zaken doen, zo blijkt nu weer, is ook top. Gewoon overstappen naar een andere bank. :)
ik moest gewoon even mijn ei kwijt. en het feit dat zelfs bekenden van mij die ik voorheen wel eens op een update tegen kwam en toevallig bunq mod zijn nu dezelfde lijn volgen en er het zelfde over denken genoeg zegt.

@WhatsappHack eens ja. dit is zo mogelijk nog een grotere shitstorm dan in 2017 met premium introductie. en het is eigenlijk terug te voeren op 1 ding: behoorlijk slechte ondoordachte communicatie.

[ Voor 15% gewijzigd door DaveFlash op 02-04-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DaveFlash schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:20:
[...]
@WhatsappHack eens ja. dit is zo mogelijk nog een grotere shitstorm dan in 2017 met premium introductie. en het is eigenlijk terug te voeren op 1 ding: behoorlijk slechte ondoordachte communicatie.
Ja ik hoop eerlijk gezegd dat ze een grapje maakten... Bunq zei ergens in een reactie dat ze de poll een paar dagen geleden gestart zijn. Dus of die poll was bullshit en ze hadden allang bedacht wat ze wilden gaan doen OF ze hebben inderdaad op basis van die poll actie ondernomen; maar dat houdt in dat ze binnen enkele dagen alles hebben moet uitdenken, de prijzen en functies moeten bepalen, de bunq-app bijwerken en de back-end om alles aan te kunnen en dan lanceren... Wat wel een hoop zou verklaren waarom het zo'n enorm bizarre chaos is nu. Maar Ali zit al wat langer in de zakenwereld, ik geloof er geen hol van dat ie dit over het weekend ff besloten heeft. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:01:
Geef dan gewoon het eerlijk verhaal, in plaats van een enorm lulverhaal waar doorheen te prikken valt, niet reageren op vragen en kritiek verwijderen. :+
Als je besluit om voortaan een premium bank te zijn besluit je ook om afscheid te nemen van klanten die niet meer bij je passen. Afscheid nemen is moeilijk om goed te doen. Ze doen nu wat iedereen doet, slecht nieuws in een positieve e-mail melden. KPN/Ziggo doen dit ook met hun gecombineerde prijs en snelheidsverhoging.

Een community is voor mensen die in het bedrijf geloven. Mensen die een negatieve bijdrage aan een community leveren zijn toch nergens welkom? Voor natrappen, zeuren of klagen is beperkt ruimte. Ieder forum heeft daar zijn regels voor.

Een paar jaar geleden ging mijn abonnement ook van weinig naar 7,99 per maand en daar schrok ik toen ook van. Na wat nadenken bedacht ik me dat ik meer dan genoeg plezier aan bunq beleef voor 96 euro per jaar. Het is gewoon dat de andere banken verdacht goedkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:25:
[...]

Ja ik hoop eerlijk gezegd dat ze een grapje maakten... Bunq zei ergens in een reactie dat ze de poll een paar dagen geleden gestart zijn. Dus of die poll was bullshit en ze hadden allang bedacht wat ze wilden gaan doen OF ze hebben inderdaad op basis van die poll actie ondernomen; maar dat houdt in dat ze binnen enkele dagen alles hebben moet uitdenken, de prijzen en functies moeten bepalen, de bunq-app bijwerken en de back-end om alles aan te kunnen en dan lanceren... Wat wel een hoop zou verklaren waarom het zo'n enorm bizarre chaos is nu. Maar Ali zit al wat langer in de zakenwereld, ik geloof er geen hol van dat ie dit over het weekend ff besloten heeft. :P
ik vind het zeer triest.... alles wijst op strategie en palnning, vorig week was er ook al iemand die een push kreeg over geplante bomen met z'n debit mc.. enfin, 2de topic van me is nu wel gelocked door bunq maar nog wel zichtbaar, da's een kleine verbetering...

[ Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 02-04-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:27:
[...]

Als je besluit om voortaan een premium bank te zijn besluit je ook om afscheid te nemen van klanten die niet meer bij je passen. Afscheid nemen is moeilijk om goed te doen. Ze doen nu wat iedereen doet, slecht nieuws in een positieve e-mail melden. KPN/Ziggo doen dit ook met hun gecombineerde prijs en snelheidsverhoging.

Een community is voor mensen die in het bedrijf geloven. Mensen die een negatieve bijdrage aan een community leveren zijn toch nergens welkom? Voor natrappen, zeuren of klagen is beperkt ruimte. Ieder forum heeft daar zijn regels voor.
Nou, ik volg het KPN forum ook tijdens prijswijzigingen en bepaalde wijzigingen aan voorwaarden. En daar mogen de klanten zeiken wat ze willen zolang ze niet schelden. Idem op Facebook waar ze ook netjes iedereen te woord staan, zonder misleidend gezeik. (Natuurlijk: wel af en toe wat PR erbij als "Ja maar je krijgt nu wel zender X erbij!", maar dat hoort erbij. :)) Er zit een verschil tussen iets negatiefs zo proberen te spinnen dat het positief klinkt en gewoon liegen tegen je klanten, hun vragen volledig negeren en langzaamaan alles verwijderen dat niet in lijn is met wat je wil dat de klanten zeggen. Wat dat betreft is wat bunq nu doet echt niet te vergelijken met wat KPN en Ziggo doen.
Een paar jaar geleden ging mijn abonnement ook van weinig naar 7,99 per maand en daar schrok ik toen ook van. Na wat nadenken bedacht ik me dat ik meer dan genoeg plezier aan bunq beleef voor 96 euro per jaar. Het is gewoon dat de andere banken verdacht goedkoop zijn.
Dat zal. Ik heb ook niet zoveel problemen met de €5 per maand die ik betaal al vind ik het nog steeds duur voor wat het kan met alle beperkingen die bunq heeft. (Beperkingen!? Bij bunq!?!? Ja. O.a. de onmogelijkheid om op een redelijke wijze geld te storen en interntionale transacties uit te voeren zijn me een doorn in het oog ;)) Maar je moet je voorstellen dat sommige mensen nu een prijsverhoging krijgen van bijvoorbeeld €10 naar €36 tenzij ze een pack nemen en dan blijft het "maar" bij een verdubbeling (€10 naar €20)...

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

idd, kpn heeft dan tenminste nog de guts om eerlijk en compleet te communiceren en een succesvolle push voor het eigen merk te maken, kun je van bunq nu niet zeggen. tuurlijk is nog steeds achterbaks van kpn om xs4all zo de nek om te draaien, maar een gebrek aan communicatie is er niet bij kpn zoals bij bunq nu

[ Voor 31% gewijzigd door DaveFlash op 02-04-2020 16:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@WhatsappHack Helemaal eens, toen T-Mobile helemaal werd afgezeikt op hun forum over dat DTAG verhaal, werd er helemaal niks verwijderd. Want verwijderen is ook een zwaktebod. Hiermee laten ze gewoon zien dat fout zitten.

Mensen gaan nu juist meer posten, puur omdat dingen verwijderd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 02-04-2020 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:32:
En daar mogen de klanten zeiken wat ze willen zolang ze niet schelden.
Misschien doet KPN dit beter. Vergeleken met bunq denk ik dat het KPN forum vooral door bestaande klanten gebruikt wordt. Bij bunq komen er misschien meer mogelijke nieuwe klanten waardoor de toon voor bunq belangrijker is.
WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:32:
Dat zal. Ik heb ook niet zoveel problemen met de €5 per maand die ik betaal al vind ik het nog steeds duur voor wat het kan met alle beperkingen die bunq heeft.
Wat ik leuk vind aan bunq is dat ze Nederland in beweging brengen. De andere banken hadden echt gedrochten van apps en weinig digitale mogelijkheden. Bunq heeft ook geholpen met de introductie van Apple Pay wat de andere banken lang tegenhielden. Nederland kreeg Apple Pay pas vijf jaar na introductie, na Kazachstan, terwijl wij een relatief grote klant voor Apple zijn.

Ook in andere dingen lopen wij best ver achter op Engeland en helemaal ver op China. Ik betaal bunq graag wat extra om hier wat druk op de ketel te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBKr1d-R_wlJH0w3Dj7ZdED_xHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P66BCfJzp9nPgyQn3RXyZljk.png?f=fotoalbum_large

Pfff wat een verhaal.
Schrok me kapot nu ik hier toevallig keek, ook geen mail gehad van Bunq.

Zonder bericht of toestemming Free naar Premium gezet. Alleen nog met een zogenaamde coulance korting zodat je het nog niet merkt.

Nou dat was dus de druppel.
#BunqRun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:27:
[...]

Dus dan kondig je wijzigingen pas aan nadat ze zijn uitgevoerd?! Vertrouwen in een bank valt of staat met transparantie. Bunq heeft nu al meerdere keren aangetoond juist zeer ontransparant te handelen. Het te pas en te onpas verwijderen van berichten en topics helpt natuurlijk ook niet mee.

Dat andere bedrijven slecht nieuws ook verpakken in een bericht met 'goed' nieuws klopt, maar Bunq presteert het om in de betreffende e-mail nota bene niet eens de prijs van Premium te noemen. En dat durft zich als bank te beschouwen. Werkelijk elke transparantie ontbreekt.

Het is dan ook volkomen logisch dat het vertrouwen van klanten en geïnteresseerden in Bunq keer op keer een deuk oploopt en dat klanten hun geld daar als de brandweer vandaan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 02-04-2020 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10
bluewalk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
Do explain, de boeken van afgelopen jaar al ingezien?
Dat Bunq het niet zo goed doet dat was al bekend, een full-deposito bank is geen melkkoe alles behalve dat. Daarom moet je het ook hebben van een trouwe base of customers waarop je uit kan bouwen.

Wanneer ik het heb over betrouwbaarheid dan gaat het over 2020, 2019 is niet relevant. Een onverwachte tariefsverhoging van enkele honderden procenten voor hoogstwaarschijnlijk het grootste gedeelte van alle klanten is niets anders dan gigantische crisis binnen je bedrijf. Waarschijnlijk zagen ze in de prognoses al het probleem voor volgend jaar en/of heeft Ali besloten dat het investeren in Bunq teruggeschroefd moet worden want die bank kost gewoon klauwen met geld en levert niets op zolang er niet genoeg klanten zijn die betalen maar waar ligt break-even? Een normale bank verdient z’n geld op een hele andere manier.

Het is echt zonde want dit zou zomaar de doodsteek kunnen zijn voor in ieder geval Bunq in Nederland. Zelfs al is het een vooropgezette actie om er daarna op terug te komen en zeg zo’n abbo aan te bieden voor 4,99 per maand dan is het leed al geleden, Bunq is niet meer betrouwbaar in haar uitspraken. Wie wilt er zo’n bank? 8)7 Zit je over 3 maanden zonder rekening, schandalig voor degene die graag een rekening wat langer aanhouden om het netjes te kunnen afsluiten wanneer ze overstappen.

Ik vraag me af waar de raad van commissarissen is in dit verhaal die zullen zich toch ook niet prettig voelen bij al deze paniek en een potentiële (vertraagde) bankrun, net zoals DNB, dit is toch een flinke vertrouwensdeuk voor de bankensector :X Ik zou eieren voor m’n geld kiezen en aftreden en het lekker bij het visionaire aspect houden want dat zit wel goed maar het dagelijks bestuur damn..
Pagina: 1 ... 57 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"