iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Als jij stabiliteit en goedkoop belangrijk vindt zit je bij bunq verkeerd. Je zit bij bunq omdat bunq snel verandert. Elke bunq gebruiker is gewend dat een update naast positieve ook negatieve ontwikkelingen met zich meebrengt. Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, want een bedrijf kan maar een aantal ballen in de lucht houden, en als je alle abonnementen altijd aanhoudt zijn er geen ballen over voor nieuwe ontwikkelingen.TexMex schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:45:
Het is dan ook volkomen logisch dat het vertrouwen van klanten en geïnteresseerden in Bunq keer op keer een deuk oploopt en dat klanten hun geld daar als de brandweer vandaan halen.
Dat ze nu iets doen aan de legacy klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt prima. Voor joint account houders had ik inderdaad wat beters verwacht.
Waarom kom je "zonder rekening"? Je kan voor 7,99 per maand verder zolang je wilt, of overstappen naar het gratis Travel abonnement.dieselb0y schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:53:
Zit je over 3 maanden zonder rekening, schandalig voor degene die graag een rekening wat langer aanhouden om het netjes te kunnen afsluiten wanneer ze overstappen.
[ Voor 18% gewijzigd door Delay op 02-04-2020 16:59 ]
En al die andere dingen https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/praktijkscores/THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:54:
Inmiddels bij ING een extra rekening aangevraagd voor 1,70 euro per maand. Lekker terug naar een ouderwetse bank die wél helder is met al mijn geldzaken. Ik vergeet voor het gemak even de grote zak geld voor de bankdirectie een tijd geleden.
Het zijn allebei publieke fora waar enkel klanten zich kunnen registreren, dus dat zal wel meevallen.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:41:
[...]
Misschien doet KPN dit beter. Vergeleken met bunq denk ik dat het KPN forum vooral door bestaande klanten gebruikt wordt. Bij bunq komen er misschien meer mogelijke nieuwe klanten waardoor de toon voor bunq belangrijker is.
En daarom moeten ze een vrijbrief hebben om te flikken wat ze willen en de manier waarop ze dat doen maakt niet uit...? The end justifies the means?Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:41:
Wat ik leuk vind aan bunq is dat ze Nederland in beweging brengen. De andere banken hadden echt gedrochten van apps en weinig digitale mogelijkheden. Bunq heeft ook geholpen met de introductie van Apple Pay wat de andere banken lang tegenhielden. Nederland kreeg Apple Pay pas vijf jaar na introductie, na Kazachstan, terwijl wij een relatief grote klant voor Apple zijn.
Ook in andere dingen lopen wij best ver achter op Engeland en helemaal ver op China. Ik betaal bunq graag wat extra om hier wat druk op de ketel te houden.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
https://www.knab.nl/betalen/overstapservice
De gratis Overstapservice van Knab
Al je bij- en afschrijvingen automatisch doorgezet naar je nieuwe rekening
Incassanten krijgen een seintje van je nieuwe rekeningnummer
Stap nu over en ontvang € 50
en daarna kan je Knab natuurlijk opzeggen
Sorry toch niet handig:
Het beëindigen van de Overstapservice binnen de looptijd van 13 maanden kost € 100.
[ Voor 15% gewijzigd door RinuX op 02-04-2020 17:02 ]
Je zit een jaar vast aan die overstapservice.RinuX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:59:
tip - verdien 50 euro als je bunq opzegt:
https://www.knab.nl/betalen/overstapservice
De gratis Overstapservice van Knab
Al je bij- en afschrijvingen automatisch doorgezet naar je nieuwe rekening
Incassanten krijgen een seintje van je nieuwe rekeningnummer
Stap nu over en ontvang € 50
en daarna kan je Knab natuurlijk opzeggen
"Gratis" als je het een jaar laat draaien. Anders is de boete geloof ik €120 ofzo.
Weet dus waar je aan begint voordat je makkelijk €50 in je zak denkt te steken.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Nu nog een alternatief met makkelijk meerdere rekeningen zoeken. Een pas wisselen was super handig maar dat laat ik dan wel vallen. Ze hadden echt veel credits maar die zijn in één klap weg.
Ja ik lees het nu ook in de voorwaarden: Het beëindigen van de Overstapservice binnen de looptijd van 13 maanden kost € 100.WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:01:
[...]
Je zit een jaar vast aan die overstapservice.
"Gratis" als je het een jaar laat draaien. Anders is de boete geloof ik €120 ofzo.
Weet dus waar je aan begint voordat je makkelijk €50 in je zak denkt te steken.
De meeste mensen kunnen uiteindelijk nog wel accepteren dat Bunq zijn portfolio wijzigt. Het grootste probleem is het gebrek aan transparantie. De prijsverhoging wordt in de e-mail niet eens genoemd, louter de overzetting naar Premium. Juist als bank wil je vertrouwen uitstralen, Bunq creëert alleen maar wantrouwen. Daar kunnen al die geweldige feature-updates elke keer helaas niet tegenop.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
[...]
Als jij stabiliteit en goedkoop belangrijk vindt zit je bij bunq verkeerd. Je zit bij bunq omdat bunq snel verandert. Elke bunq gebruiker is gewend dat een update naast positieve ook negatieve ontwikkelingen met zich meebrengt. Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, want een bedrijf kan maar een aantal ballen in de lucht houden, en als je alle abonnementen altijd aanhoudt zijn er geen ballen over voor nieuwe ontwikkelingen.
Dat ze nu iets doen aan de legacy klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt prima. Voor joint account houders had ik inderdaad wat beters verwacht.
Gratis? Volgens mij moet je als Joint-houder €5 per maand per persoon gaan betalen en daarna €7,99?sjaak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:02:
Nou, dat wordt een afscheid van bunq. We hadden met z’n tweeën een joint account en daar komt nu, van harte gefeliciteerd 🥳, twee keer 3 maanden premium gratis voor terug! En daarna gewoon 60% meer betalen. Het gaat me niet om het geld en ik vind de ontwikkelingen vaak super maar communicatie over je prijsmodel doe je niet even hap snap.
Nu nog een alternatief met makkelijk meerdere rekeningen zoeken. Een pas wisselen was super handig maar dat laat ik dan wel vallen. Ze hadden echt veel credits maar die zijn in één klap weg.
Ik dacht dat alleen mensen met Free het 3 maanden gratis krijgen. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.
Je kan nog altijd een Pack starten/joinen trouwens, maar dat is wel wat meer gedoe. (Ook meer functies en waar voor je geld, maar als je dat niet nodig hebt: nog steeds enkel meer gedoe.
Ik heb een mail dat joint stopt en ik drie maanden gratis premium krijgt, mijn partner ook. Staat ook in de app al op premium. (Al kan ik daar nog naar joint omschakelen.)WhatsappHack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:06:
[...]
Gratis? Volgens mij moet je als Joint-houder €5 per maand per persoon gaan betalen en daarna €7,99?
Ik dacht dat alleen mensen met Free het 3 maanden gratis krijgen. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.
Je kan nog altijd een Pack starten/joinen trouwens, maar dat is wel wat meer gedoe. (Ook meer functies en waar voor je geld, maar als je dat niet nodig hebt: nog steeds enkel meer gedoe.)
Edit...
Je hebt gelijk. Er staat je krijgt een upgrade. Beiden verkeerd gelezen. Maakt de keuze nog makkelijker.
En een pack vind ik omslachtig want we vullen geen 4 slots. Maja, we vinden wel weer wat anders. Dit was de grens.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaak op 02-04-2020 17:09 ]
Bedoel je deze mail, want ik lees 'Upgrade' dus eerste 3 maanden geen extra kosten. Daarna wel.sjaak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:07:
[...]
Ik heb een mail dat joint stopt en ik drie maanden gratis premium krijgt, mijn partner ook. Staat ook in de app al op premium. (Al kan ik daar nog naar joint omschakelen.)
Edit...
Je hebt gelijk. Er staat je krijgt een upgrade. Beiden verkeerd gelezen. Maakt de keuze nog makkelijker.
En een pack vind ik omslachtig want we vullen geen 4 slots. Maja, we vinden wel weer wat anders. Dit was de grens.
Edit: Je had het al gezienBij bunq doen we er altijd alles aan om de bank te zijn die perfect aansluit op wat jij wil. Daarom hebben we onze nieuwe SuperGreen lidmaatschappen geïntroduceerd, zodat je in minder dan 2 jaar CO2 neutraal bent.
Om SuperGreen mogelijk te maken hebben we onze lidmaatschappen vereenvoudigd. Jullie enthousiasme was overweldigend: 81% van onze community wil graag dat we groen makkelijker maken.
Als onderdeel van deze sprong naar een betere bunq ervaring wordt het Joint lidmaatschap beëindigd. Maar natuurlijk zorgen we ervoor dat het heel eenvoudig blijft om bunq met je partner(s) te blijven gebruiken. Als bunq Joint gebruiker heb je voor de komende 3 maanden automatisch een upgrade gekregen naar bunq Premium. Dit heeft natuurlijk geen invloed op rekeningen die je voor je zelf of met je partner(s) deelt en kan je op deze manier alle voordelen van bunq Premium optimaal ervaren!
Dat rode scherm verdween ook te snel om een printscreen te maken.
Ja, dankjewel iig!HitDyl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:15:
[...]
Bedoel je deze mail, want ik lees 'Upgrade' dus eerste 3 maanden geen extra kosten. Daarna wel.
[...]
Edit: Je had het al gezien
Ja. Die krijg je later vandaag. Het onderwerp is: ‘je lidmaatschap is bevroren’.sambalbaj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:17:
Krijg je eigenlijk nog een bevestigingsmail van het opzeggen?
Dat rode scherm verdween ook te snel om een printscreen te maken.
Wees overigens spaarzaam met opzeggen en boos zijn. Voor je ‘t weet mag je nooit meer terug naar bunq. Al kun ik me niet voorstellen waarom je dat na zo’n move ooit nog zal willen.
Misschien dat men mijn kritiek nu beter begrijpt dan een paar maanden terug. Dit is precies wat ik toen bedoelde.
https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com
https://www.ervaringen.nl/bunq.com
https://financer.com/nl/bedrijf/bunq/
Zie ook: https://twitter.com/bugblauw/status/1245736195642003456?s=21
M’n spaargeld is er iig al weg. Erg jammer want de interface, incasso’s goedkeuren en de rest was super. Ik baal hier gewoon echt van. Ook benieuwd hoe de facturatie gaat bij m’n partner die tot nu toe in die joint zat. Want er staat al premium op de lopende kosten en een refund voor joint met een korting van drie euro. Vage shit dit.

Klinkt meer als een o shit gauw een nieuwe joint verzinnen, want we verliezen een hoop mensen...Nanax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:26:
Hahaha, https://together.bunq.com...emberships-moving-forward wat een neerbuigend toontje weer in deze update over joint accounts.
Dan zal de shitstorm 10x groter zijn gok ik, ik ken geen mensen die van Bunq gebruikmaken zonder een pack. Zal hopen dat ze hiervan hebben geleerd.Tamerciaga schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:29:
Even aankijken wanneer ze bunq Pack de nek omdraaien
Wanneer gaat de travel card ook geld kosten elke maand denk je?Tamerciaga schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:29:
Even aankijken wanneer ze bunq Pack de nek omdraaien
Die Travelcard is er puur om mensen naar bunq te trekken, in de hoop dat ze upgraden. Dus ze gaan gewoon kijken hoeveel van de Travelcard aanmeldingen upgraden, als dat tegenvalt kunnen ze daar ook mee stoppenRinuX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:31:
[...]
Wanneer gaat de travel card ook geld kosten elke maand denk je?
Niets is gratis in deze wereld.
Dat is het natuurlijk ook, maar het is stupide dat ze in deze mea culpa doen alsof wij het niet begrijpenDRaakje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:27:
[...]
Klinkt meer als een o shit gauw een nieuwe joint verzinnen, want we verliezen een hoop mensen...
gaan ze niet van leren, ben ik bangSampleUser schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:31:
[...]
Dan zal de shitstorm 10x groter zijn gok ik, ik ken geen mensen die van Bunq gebruikmaken zonder een pack. Zal hopen dat ze hiervan hebben geleerd.
Dit is plaatje 4?Nanax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:26:
Hahaha, https://together.bunq.com...emberships-moving-forward wat een neerbuigend toontje weer in deze update over joint accounts.

#bunqrun #bunqlockedthisdiscussion
Ahh kleinigheidje, waren even vergeten te vermelden dat joint niet verdwijnt maar vernieuwd wordtNanax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:26:
Is ook zo hoor. Zelf zat ik af en toe naar Bunq te kijken. Puur uit nieuwsgierigheid. Kijkend of er iets beter is dan ING. Want ik zou bijvoorbeeld Google Pay willen gebruiken zodat ik niet met mijn ING-app een pincode boven een bepaald bedrag hoef in te tikken. Of wellicht andere handigheidjes zoals on-the-fly een gedeelde rekening kunnen maken. Alleen ik kom steeds tot de conclusie op basis van wat ik kan lezen dat er niets beter is dan ING, en al helemaal niet voor de bedragen die Bunq vraagt.DaveFlash schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:20:
[...]
ik moest gewoon even mijn ei kwijt. en het feit dat zelfs bekenden van mij die ik voorheen wel eens op een update tegen kwam en toevallig bunq mod zijn nu dezelfde lijn volgen en er het zelfde over denken genoeg zegt.
@WhatsappHack eens ja. dit is zo mogelijk nog een grotere shitstorm dan in 2017 met premium introductie. en het is eigenlijk terug te voeren op 1 ding: behoorlijk slechte ondoordachte communicatie.
Zonder me flink te verdiepen wist ik ook niet het verschil tussen een Joint Membership en een Joint Account uit te leggen hoor. Het is behoorlijk verwarrend.kadaverke schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:51:
[...]
Ahh kleinigheidje, waren even vergeten te vermelden dat joint niet verdwijnt maar vernieuwd wordt
[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 02-04-2020 19:06 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Waarom niet gewoon meteen nu opzeggen. Lekker makkelijk houden.Tomsworld schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:07:
Hoe kan je je account instelling dat hij opzegt exact over 3 maanden, want het is mij niet duidelijk tot wanneer ik premium heb.
[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 02-04-2020 19:18 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Let wel, je mag 2 weken na het ingaan van de service wel gewoon bunq opzeggen. Net even nagevraagd (ik heb die service net vanaf een maand geleden lopen).RinuX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:03:
[...]
Ja ik lees het nu ook in de voorwaarden: Het beëindigen van de Overstapservice binnen de looptijd van 13 maanden kost € 100.
Belasting wordt nog terug gestort, alle vaste lasten die omgezet moeten worden al dan niet met de hand, genoeg redenen dat je je bank niet zomaar op kan zeggen.aex351 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:18:
[...]
Waarom niet gewoon meteen nu opzeggen. Lekker makkelijk houden.
Zat even snelle vergelijk te doen, makkelijk extra rekeningen bij ABN maar geen mobiel betalen meer, ING gesloten deuren en geen idee hoe de app eruit ziet en of je makkelijk iig 5 rekeningen (al dan niet en/of) extra kan openen en KNAB is gewoon te traag in de ontwikkeling en is een standaard bank. Dus het wordt sowieso consessies doen vrees ik.
ING heeft in elk geval voldoende opties. Strakke app en van de traditionele banken de meest innovatieve. Je kan ook 5 rekeningen toevoegen, normale en gezamenlijke voor 1,70 euro of 2,80 euro per rekening per maand.sjaak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:34:
[...]
Belasting wordt nog terug gestort, alle vaste lasten die omgezet moeten worden al dan niet met de hand, genoeg redenen dat je je bank niet zomaar op kan zeggen.
Zat even snelle vergelijk te doen, makkelijk extra rekeningen bij ABN maar geen mobiel betalen meer, ING gesloten deuren en geen idee hoe de app eruit ziet en of je makkelijk iig 5 rekeningen (al dan niet en/of) extra kan openen en KNAB is gewoon te traag in de ontwikkeling en is een standaard bank. Dus het wordt sowieso consessies doen vrees ik.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Wat voor bunq subscription heb je nu dan?Sandermm schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:40:
Ik heb best een vreemde mail gehad, geen melding over het omzetten van mijn account more naar premium (snel omgezet in de app trouwens). Alleen een melding over de tarieven van de betaalpassen. [Afbeelding]
Btw ik vind het super dat ik bomen plant met mn betaalpas en toch een heeeeeeeel klein beetje iets doe om wat meer bomen/bossen te laten groeien.....erg hoor dat dat een paar euro extra kost, heb er slapeloze nachten van
Niet zo piepen? De duurste bank van NL gaat even van 10e pm naar 16e pm en wij mogen daar niks van vinden?Gadgettweaker schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:55:
Niet zo piepen zeg, ik vind bunq een top bank die altijd bezig is met innoveren en dat kost nou eenmaal....
Btw ik vind het super dat ik bomen plant met mn betaalpas en toch een heeeeeeeel klein beetje iets doe om wat meer bomen/bossen te laten groeien.....erg hoor dat dat een paar euro extra kost, heb er slapeloze nachten van
25 iban rekeningen, geen conversie kosten als je in buitenland betaald in andere valuta etc etc....
Maar dat is toch niet normaal?!? Andersom redeneren kan ik; wil ik tenminste mijn 9 verschillende IBANs behouden dan ben ik bij de ING minstens €13,70 extra (plus die €1,70) kwijt. Dan is Bunq ineens toch niet meer zo duur met €5p/m...THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:36:
[...]
ING heeft in elk geval voldoende opties. Strakke app en van de traditionele banken de meest innovatieve. Je kan ook 5 rekeningen toevoegen, normale en gezamenlijke voor 1,70 euro of 2,80 euro per rekening per maand.
Nee, dat kan niet met z'n twee, exact de groep die nu in opstand kwam. En ik ga met alle moves van Bunq echt niet twee anderen Bunq aanraden. Beetje koersvast, mag je vragen, kern van een plek waar mijn geld weg zet. Alle andere truukjes zijn elders ook en voor minder te krijgen he. Alicht wat minder prettig verpakt maar de afstand van Bunq tov andere banken is alleen maar geslonken.Gadgettweaker schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:58:
Je kan gewoon premium aanhouden voor 8 euro pm, of in bunq Pack 5 euro per maand....
25 iban rekeningen, geen conversie kosten als je in buitenland betaald in andere valuta etc etc....
[ Voor 28% gewijzigd door Nanax op 02-04-2020 20:03 ]
Ik had more met 2 passen, is omgezet naar premium (door bunq). Wel een beetje vreemd dat ze niet zeggen dat alles in omgegooid en het alleen over de kosten voor pasjes hebben.
Jij houdt wel heel erg van bomen als je de rest zomaar slikt als zoete koek heGadgettweaker schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:55:
Niet zo piepen zeg, ik vind bunq een top bank die altijd bezig is met innoveren en dat kost nou eenmaal....
PSN: Sluuz
Ik hou van innoverende ondernemingen en bomen ja 😀Sluuz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:05:
[...]
Jij houdt wel heel erg van bomen als je de rest zomaar slikt als zoete koek he
Ik snap dat ik voor een prijs van 800% ten opzichte van de huidige verder kan maar dat lijkt me niet realistisch noch gewenst zeker niet op deze manier. Het travel abonnement voldoet niet om een rustige en gecontroleerde overstap te maken gezien het niet de ondersteuning biedt kwa rekeningen die er nu is.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
[...]
Waarom kom je "zonder rekening"? Je kan voor 7,99 per maand verder zolang je wilt, of overstappen naar het gratis Travel abonnement.
Erg onbetrouwbaar en een nieuwe schandaal voor de bankensector en dit zowaar van degene die het hardste roept dat ze het beter kunnen. Los hiervan hebben ze allerlei aanbiedingen en overeenkomsten gesloten die totaal niet stroken met wat ze nu doen voor het grooste gedeelte van hun klanten. Ik ben oprecht benieuwd naar de reactie van de raad van commissarissen over dit fiasco, dit moet een giga klap zijn voor de stabiliteit en het toekomstperspectief van de bank

Het is zo enorm zonde want er was best wat ruimte om te bewegen van zo'n goedkoop abonnement naar iets duurder maar niet zo duur en niet op deze manier en zeker niet als je met vreemde in een of ander staffel model moet gaan zitten voor je bankzaken

Ik hou ook van innoverende ondernemingen, maar afgezien van de kosten die ze rekenen kun je de communicatie van de Bunqsters over deze wijziging kun je nou niet echt open en transparant noemen, zoals ook eerder door andere posters in dit topic is benoemd. Ik vind het in ieder geval niet sympathiek hoe ze early adopters behandelen op deze manier.Gadgettweaker schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:08:
[...]
Ik hou van innoverende ondernemingen en bomen ja 😀
Toevallig gisteren nog gekeken, toen stond er nog Free.
Vandaag krijg ik ineens 3 (?) mails binnen over dat mijn lidmaatschap gaat veranderen. Toen ik meerdere klachten zag op de website, ben ik in mijn app gaan checken..... Premium sinds 16 maart stond er! Daar schrok ik wel van, het is dan wel 3 maanden gratis uitproberen... Maar dat ze daar 2,5 week later mee komen vind ik erg slordig, zeker als bank zijnde.
Door deze onverwachtse wijziging ga ik nu 18€ per maand betalen. Erg jammer, maar op zich is dat nog niet mijn grootste bezwaar. Mijn bezwaar is vooral dat bunq zo wispelturig is en daardoor onberekenbaar.
Op zich geniet ik van alle functies en mogelijkheden van bunq, zelfs voor 18€ per maand. Echter zeker in een afkoelende economie met zulke wijzigingen vraag je je af hoe stabiel ze zijn op de lange termijn. Misschien toch even ergens een 2e (spaar)rekening openen.
Staat dit ook ergens beschreven? Ik kan nergens echt duidelijk een uitspraak vinden dat je meer dan een extra rekening kan openen laat staan 5 of 6. Door de manier waarop we inkomsten en uitgaven (nu met bunq automatisch) verdelen hebben we een goede flow en wil ik best 1,50 tot 2,00 per rekening betalen. ABN heeft blijkbaar de betaalgemak extra en Max gestopt waar je 5 rekeningen bij kon aanvragen zonder betaalpas als je dat niet nodig had.THE_BASE schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:36:
[...]
ING heeft in elk geval voldoende opties. Strakke app en van de traditionele banken de meest innovatieve. Je kan ook 5 rekeningen toevoegen, normale en gezamenlijke voor 1,70 euro of 2,80 euro per rekening per maand.
Vervelende is dat meer rekeningen echt handig kunnen zijn, ik er ook een redelijke prijs voor wil betalen maar het stabiel moet zijn qua prijs en een soepele aanvraag zonder gekke fratsen qua pricing.
KNAB biedt extra rekeningen maar geen mobiel betalen en langzame ontwikkeling en moederbedrijf gaat er ws minder in investeren.
Bij Rabo kan ik er al helemaal weinig over vinden, 20 jaar klant geweest en juist weg gegaan omdat het echt jaar kruik was met wat er kon.
Als bunq eens leerde op een normale manier communiceren over wijzigingen waren ze gewoon perfect maar dat iets droppen en daarna collateral dagame accepteren of damage control toepassen door zaken te bagataliseren, daar ben ik nu wel klaar mee.
Ik vond €2 per maand eigenlijk eenvoudiger dan €2,99 per maand.Sandermm schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:40:
Ik heb best een vreemde mail gehad, geen melding over het omzetten van mijn account more naar premium (snel omgezet in de app trouwens). Alleen een melding over de tarieven van de betaalpassen. <image>
De wijziging heeft voor mij persoonlijk geen impact, wel voor mijn vriendin, die nog een gratis account hanteerde. Ik zit te twijfelen om ons hele hebben-en-houwen niet gewoon bij een andere bank te stallen momenteel. Begin hier aardig klaar mee te zijn.
En binnen drie maanden komt er een nieuwe versie van Joint:First: we give all joint membership users an upgrade to Premium without having to pay anything extra.
Zoals iedereen ook op zijn factuur kon zien:The new Joint which we will announce within the next 2 months, with a significantly better experience than now;
/f/image/T3uACu7a50JoMBN0D4MbLgt1.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop dat mensen meteen de zwartst mogelijke conclusie hebben getrokken. Dit "zwartste scenario" is dan 36 euro per persoon per jaar meer betalen. Dan is de reactie toch wel een beetje overdreven. Uiteindelijk blijkt dat het helemaal niet waar is en Joint gebruikers niets extra gaan betalen! Het lijkt wel alsof iedereen perse slecht nieuws wil zien ook al is dat er niet.
Bunq heeft ons allemaal mooie dingen gebracht, waar hebben zij dit aan verdiend?
Maar nu ben ik serieus aan het overwegen om over te stappen naar een traditionele bank. Het niveau van communicatie van vandaag is echt ver te zoeken. Dat dit (hoogstwaarschijnlijk) maanden in ontwikkeling is geweest, en niemand in die tijd op de rem heeft getrapt met het idee dat dit misschien wel een verkeerde zet zou kunnen zijn, vind ik helaas tekenend voor de organisatie als geheel. Voor mijn bankzaken ben ik afhankelijk van mijn bank en op mijn bank moet ik kunnen vertrouwen. Dat kan ik nu niet meer.
Wat verlies ik dan als ik overstap? Best weinig, als ik er zo over na denk:
- De API vind ik wel prettig (gebruik ik voor koppeling met YNAB), maar die kan ik gerust missen.
- Push notifications voor alle transacties? Dat zal vast ook bij andere banken beschikbaar zijn.
- ZeroFX? Ja, dat is wel prettig. Maar ik bespaar er minder mee dan de Pack meerprijs ten opzichte van een betaalpakket bij een traditionele bank. En als het echt nodig is dan kan ik altijd TransferWise gebruiken.
- Heel veel rekeningnummers! Oh nee, ik heb er altijd maar één nodig gehad.
Ik kijk het nog even aan tot na het weekend, misschien kom ik nog op andere gedachten of komt bunq met een uitzonderlijk goede uitleg van deze gang van zaken. Ondertussen maar eens uitzoeken welke traditionele bank tegenwoordig bij mij past. Overstapservice werkt ook met bunq als oude rekening, toch?
Dat bericht kwam later pas. Eerste bericht was onder verdekte PR meer betalen.The new Joint which we will announce within the next 2 months, with a significantly better experience than now;
Ik gebruikte het vooral voor boodschappen via Apple Pay en een enkele keer ZeroFX.
Als Bunq het in de juiste volgorde en netjes had gecommuniceerd had het al heel anders geweest:
Aankondigen, over twee weken van kracht, prijsvermelding... niets van dit alles. Gewoon melden zonder prijs en blijkt zelfs al ingegaan.
Daarnaast wel een prettig idee dat ik gewoon al mijn bankzaken bij één bank heb. Scheelt me weer een app en privacy-gedoe.
Bij Rabobank kost een extra betaalrekening zo te zien € 0,95: https://www.rabobank.nl/p.../tarieven-en-voorwaarden/sjaak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:30:
[...]
Bij Rabo kan ik er al helemaal weinig over vinden, 20 jaar klant geweest en juist weg gegaan omdat het echt jaar kruik was met wat er kon.
[ Voor 97% gewijzigd door TexMex op 02-04-2020 21:46 ]
Zelfde hier, bunq gebruiker sinds oktober 2018. Genoten van alle innovaties, ZeroFX en het hebben van meerdere rekeningen. Echter, ik ben deeltijd student en gebruik daardoor al jaren ING gratis. Over twee jaar houdt dit op, omdat ik dan ben afgestudeerd en de 30 voorbij benZr40 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:37:
Wat verlies ik dan als ik overstap? Best weinig, als ik er zo over na denk:
- De API vind ik wel prettig (gebruik ik voor koppeling met YNAB), maar die kan ik gerust missen.
- Push notifications voor alle transacties? Dat zal vast ook bij andere banken beschikbaar zijn.
- ZeroFX? Ja, dat is wel prettig. Maar ik bespaar er minder mee dan de Pack meerprijs ten opzichte van een betaalpakket bij een traditionele bank. En als het echt nodig is dan kan ik altijd TransferWise gebruiken.
- Heel veel rekeningnummers! Oh nee, ik heb er altijd maar één nodig gehad.
Ik ga lekker ouderwets terug naar één bankrekeningnummer bij ING en het geld wat ik bespaar, wend ik aan voor het missen van ZeroFX. Ik betaal namelijk een aantal diensten in een andere valuta, zoals Netflix (Turkse Lira), SoundCloud Go+ (Canadese Dollar), Mixcloud Premium (US Dollar) en YouTube Premium (Russische Roebel).
De zwarte conclusie komt omdat niemand van bunq vooraf heeft gemeld dat er een nieuwe versie van joint aan zou komen. Het bericht was, we stoppen ermee om het simpeler te maken en om de pijn te verzachten krijg je de eerste drie maanden tegen de prijs van joint. Dat bericht dat er een nieuwe versie aan komt is pas rond half zes de wereld in geholpen, na alle commotie. Een herhaling van vele andere veranderingen met het downplayen van eerdere gecommuniceerde veranderingen. Het gaat de meesten niet om dat er wat veranderd maar de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Stuur een mail dat er wat gaat veranderen, dat dit over drie maanden in gaat en dat er daarna een prijsverhoging in zit om abo’s simpeler te maken en je hebt niet dit gezeik.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:36:
Heb nog eens rustig door bunq together gebladerd en het lijkt allemaal erg redelijk. Joint gebruikers betalen de komende drie maanden niets extra:
[...]
En binnen drie maanden komt er een nieuwe versie van Joint:
[...]
Zoals iedereen ook op zijn factuur kon zien:
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat mensen meteen de zwartst mogelijke conclusie hebben getrokken. Dit "zwartste scenario" is dan 36 euro per persoon per jaar meer betalen. Dan is de reactie toch wel een beetje overdreven. Uiteindelijk blijkt dat het helemaal niet waar is en Joint gebruikers niets extra gaan betalen! Het lijkt wel alsof iedereen perse slecht nieuws wil zien ook al is dat er niet.
Bunq heeft ons allemaal mooie dingen gebracht, waar hebben zij dit aan verdiend?
Ja er gaan mensen weg die gratis of goedkope abonnementen hadden en dat is misschien niet de doelgroep die je voor ogen had maar nu gaan er mensen weg die oprecht voor bunq gekozen hebben als die andere bank. Die dingen anders doet. Dat laatste doen ze nu maar op een negatieve manier.
En dan krijg ik nu dus een mailtje dat Bunq stopt met Joint en ik dus naar premium overgezet zal worden. En dan moet ik dus via dit topic lezen dat er over een paar maanden een ander Joint model komt? Maar dan klopt de argumentatie in dit mailtje dus niet omdat ze het allemaal simpeler willen maken?!

Ik ben het inderdaad met iedereen hier eens dat deze manier voor communiceren voor een bank echt belabberd is. Je wilt stabiliteit en betrouwbaarheid, je gaat een 'relatie' aan voor een langere periode. Kom dan niet met die flauwe kul PR van eerste 3 maanden gratis, dat doe je maar bij een telefoon abonnement.
Dit zet echt wel een beetje kwaad bloed bij mij omdat ik dus ook net m'n vriendin naar Bunq heb gehaald. Ik neig ondertussen om over te stappen naar ASN omdat ik Bunq echt teveel PR begin te vinden en ze hierdoor veel minder oprecht over komen. Met al die goede bedoelingen waar ieder totaal ongerelateerd bericht vol mee staat.
Zie je niet in dat Bunq deze reactie zelf heeft gecreëerd door wederom lachwekkend slecht te communiceren? Ook jij was niet positief over wat er met Joint zou gebeuren:Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:36:
Begrijpelijk dat je hier niet positief over was, je was niet de enige. Als vorm van damage control na alle terechte negativiteit komt er nu toch een alternatief voor Joint. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet nog geen mens. Wat Bunq doet is hapsnap-beleid. Ze komen met last-minute aanpassingen, omdat ze zelf niet eens weten wat ze willen. Een stabiele koers varen is er niet bij.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
[...]
Keer op keer toont Bunq zijn eigen amateurisme, intransparantie en onbetrouwbaarheid aan. Op een bank moet je kunnen bouwen en vertrouwen. Helaas presteert Bunq het tegenovergestelde. Klanten met gratis productvormen zien in hun e-mail nota bene geen prijs vermeld staan die ze over drie maanden gaan betalen. Dat is vals en een bank onwaardig.
Ik zie ook dat ik eens een betaald account heb. Heb inmiddels mijn geld van de rekening afgeschreven. Ik wacht even komende dagen af. Indien ik moet blijven betalen sluit ik de rekening af.
Gewoon weer terug naar systeem bank met een koppeling naar Google pay.
Heb vorige week nog een overzicht gemaakt van de kosten en daarmee m'n vriendin kunnen overtuigen om onze gezamenlijke rekening en onze persoonlijke naar Bunq te brengen in 10 euro.
Faal Bunq.
[ Voor 20% gewijzigd door vanputten80 op 02-04-2020 22:45 ]
Ik begrijp zelf niet dat mensen nog enthousiast zijn en deze bank als enige bank hanteren. T is niet een leuke beta appje wat je probeert en wat van koers kan wijzigen. Het is nota bene een bank. Zeker. U met Corona en alle uitdagingen heb je een stabiele bank nodig. Wie bedenkt dan om wederom een wijziging zonder communicatie uit te voeren en bovendien met deze timing...
KNAB heeft onlangs wel de rente verlaagd (-50%). Van 0.14% naar 0.07%. Ook niet leuk, maar wel gewoon netjes in een email.redrohX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:34:
De wijziging heeft voor mij persoonlijk geen impact, wel voor mijn vriendin, die nog een gratis account hanteerde. Ik zit te twijfelen om ons hele hebben-en-houwen niet gewoon bij een andere bank te stallen momenteel. Begin hier aardig klaar mee te zijn.
geen gelul over boompjes enzo. Komt iig een stuk professioneler over als ik de verhalen hier over BUNQ lees.
Je kan zelf de redactie tippen -> https://tweakers.net/submit/sambalbaj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:54:
Waarom staat er eigenlijk nog niets hierover op de Tweakers frontpage?
Het is tenslotte fintech en sluit keurig hierbij aan: nieuws: Klanten bunq klagen over invoering duur premium-abonnement
wil niet altijd zegeen dat er wat mee gebeurd
[ Voor 31% gewijzigd door mrc4nl op 02-04-2020 22:59 . Reden: rekenfoutje :+ ]
ora et labora
Het is tenslotte fintech en sluit keurig hierbij aan: nieuws: Klanten bunq klagen over invoering duur premium-abonnement
Misschien heeft nog niemand de moeite genomen om het in te dienen met een kleine onderbouwing aan alle fuck-ups van de gehele dag, het is immers een behoorlijke achtbaan geweest daar.sambalbaj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:54:
Waarom staat er eigenlijk nog niets hierover op de Tweakers frontpage?
Verwijderd
Met 0.7% rente ben je tegenwoordig spekkopermrc4nl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:54:
[...]
KNAB heeft onlangs wel de rente verlaagd (-50%). Van 0.14% naar 0.7%. Ook niet leuk, maar wel gewoon netjes in een email.
geen gelul over boompjes enzo. Komt iig een stuk professioneler over als ik de verhalen hier over BUNQ lees.
ja, wishful thinking. was helaas een foutje van mijn kantVerwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:00:
[...]
Met 0.7% rente ben je tegenwoordig spekkoper

ora et labora
Ik was op zich blij met de app en de diensten maar ik heb bij lange na niet die 25 rekeningen en meerdere kaarten nodig. Ik heb ook meerdere keren geopperd aan Bunq om een 'lite' versie te maken, bv een travel card en 1 IBAN voor 1,- per maand. Daar zouden ze veel klanten mee kunnen trekken.
Maar nee, ik heb niet het idee dat er geluisterd wordt naar de klant door Bunq.
Wie zegt mij nu dat als ik bv een pack neem of de travel card dat die niet plotseling opgeheven worden over zeg een half jaar? Ik ben dus vooral het vertrouwen kwijtgeraakt, wat ik zeer kwalijk vind voor een dienstverlener als een bank.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Tijd om weer voor een old skool bank te kiezen want ineens met 4 vreemde mensen €20 te gaan betalen wordt een beetje gek als je kijkt naar ander aanwezig aanbod. Mijn vertrouwen is compleet weg.
Juist dit soort moves als bunq nu weer laat zien hebben mij toen laten twijfelen. Deze twijfel was precies de reden waarom ik tot twee keer toe mijn account heb gesloten en weer had geopend. Misschien dat jullie mijn twijfel nu beter begrijpen.
Geloof me, er is ook een leven na bunq. Ik gebruik ING en ben daarover heel tevreden. Mocht je potjes willen gebruiken, dan kun je eens kijken naar Spaces van N26. Heb het zelf nog niet gebruikt, maar het lijkt vrij hetzelfde.
Voor ZeroFX hoef je ook geen premium te hebben. Voor wat hierboven genoemd werd: betalen in Turkse Lira, Amerikaanse Dollar, Russische Roebels kun je prima gratis (!) Revolut gebruiken. Ik heb er maandenlang mijn servers in dollars mee betaald en heb nooit iets negatiefs meegemaakt. Ja, ik heb ooit mijn twijfel over Revolut en N26 uitgesproken. Maar ze hebben nooit de boel geblokkeerd of wat dan ook.
Ik zie niet in waar je 25 IBAN-nummers voor nodig hebt. Juist hoe heftig de community ook op deze veranderingen reageert (terecht!) vind ik eng. Veel mensen halen nu hun geld weg en het kost behoorlijk wat klanten. Ik kan me niet voorstellen dat je daar als enige investeerder en directeur lekker van kan slapen.
Ik baal er uiteraard van dat het duurder wordt. Ik twijfel wel of ik het dat geld waard vind. De enige feature die ik niet bij andere banken kan vinden (die ik gebruik) is het koppelen van de betaalpas aan verschillende rekeningen. Dat gebruik ik om makkelijk te switchen tussen betaalpotjes voor huishouden, benzine, kleding en overige uitgaven. Weet iemand of dat bij een andere bank ook kan?
Edit: de vorige keer werd het ook teruggedraaid. Ik ben benieuwd of het deze keer wel echt door gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door SirLenncelot op 03-04-2020 06:37 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Moneyou Go heeft dit ook.SirLenncelot schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 05:43:
Nou goed om te lezen dat ik niet de enige ben die verbaasd is over de manier hoe Bunq communiceert.
Ik baal er uiteraard van dat het duurder wordt. Ik twijfel wel of ik het dat geld waard vind. De enige feature die ik niet bij andere banken kan vinden (die ik gebruik) is het koppelen van de betaalpas aan verschillende rekeningen. Dat gebruik ik om makkelijk te switchen tussen betaalpotjes voor huishouden, benzine, kleding en overige uitgaven. Weet iemand of dat bij een andere bank ook kan?
Edit: de vorige keer werd het ook teruggedraaid. Ik ben benieuwd of het deze keer wel echt door gaat.
Het lijkt me stug dat ze dit volhouden, hoor. Dat zou onredelijk zijn.birdibird schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:14:
Ik heb dus net per januari de overstapservice aangezet van mijn oude rekening omdat die na jaren prijsverhogingen mij te duur werd. Nu lees ik hier dus dat ik een boete van 100,- krijg van de overstapservice krijg als ik de Bunq rekening nu opzeg.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Verwijderd
Ik zit ook in die situatie, op de bunq website lees ik zelfs een boete van €129,-.TucanoItaly schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:03:
[...]
Het lijkt me stug dat ze dit volhouden, hoor. Dat zou onredelijk zijn.
Ik zit met mijn zakelijke rekening bij Knab en heb inderdaad dat mailtje ook gekregen. Wel netjes gecommuniceerd inderdaad, geen vaag PR verhaal waar je zo doorheen kan prikken.mrc4nl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:54:
KNAB heeft onlangs wel de rente verlaagd (-50%). Van 0.14% naar 0.07%. Ook niet leuk, maar wel gewoon netjes in een email.
Ik denk alleen niet dat ik privé ook Knab wil nemen. Hun app (en website) is wel heel spartaans in vergelijking met die van bunq. Ik ga ook wel mijn gedeelde rekeningen missen, twee rekeningen aan een kaart koppelen en de zeven IBAN rekeningen die ik echt gebruik. Welke andere bank heeft dit ook allemaal?
Inderdaad, zo communiceren andere banken ook en dat wordt ook al jaren van bunq gevraagd. bunq leert echter niet van de fiasco's uit het verleden, het is niet de eerste keer dat de communicatie op deze manier verloopt en in de loop van de dag aan damage control gedaan moet worden...redrohX schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:06:
Ik zit met mijn zakelijke rekening bij Knab en heb inderdaad dat mailtje ook gekregen. Wel netjes gecommuniceerd inderdaad, geen vaag PR verhaal waar je zo doorheen kan prikken.
Zelf heb ik in september 2019 mijn Premium rekening omgezet naar een Travel Card. Ik ging terug naar mijn oude bank waar ik nog steeds een rekening had lopen. Het overstappen heeft mij helaas wat tijd gekost (incasso's omzetten) maar ik heb er geen spijt van. Ja in heb minder functionaliteit, geen 25 rekeningen, geen meerdere pincodes op een pas maar ik kan prima zonder heb ik gemerkt.
Mijn huidige bank heeft onlangs de voorwaarden aangepast en dat keurig bijna 3 maanden van te voren gecommuniceerd. Geen blabla over bomen maar gewoon een heldere uitleg. Je vraagt je af waarom bunq dat niet kan? Dit soort ontwikkelingen worden toch niet op een woensdagnamiddag bedacht om vervolgens de volgende dag te communiceren?
Naar aanleiding van dit alles heb ik mijn travel card ook beeindigd. De travel card had ik alleen vanwege zerofx maar uiteindelijk bleek dat ook een wassen neus, de geschetste besparingen waren in werkelijkheid (bijna) nihil.
Je moet nu niet doen voorkomen alsof ze dit al hadden gecommuniceerd. Dit is duidelijk een reactie juist op de negatieve publieke opinie.Delay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:36:
Heb nog eens rustig door bunq together gebladerd en het lijkt allemaal erg redelijk. Joint gebruikers betalen de komende drie maanden niets extra:
[...]
[...]
[Afbeelding]
Het gaat niet alleen om de prijsstijging van 60% het gaat om de manier van communiceren. Ze doen overkomen alsof jij dit zelf wou met de zin "Jullie enthousiasme was overweldigend: 81% van onze community wil graag dat we groen makkelijker maken." Vervolgens is de wijziging zelfs al zonder pardon doorgevoerd. En van die enquête die bijna niemand onder ogen heeft gehad is geen spoor meer te vinden.

Jij moet haast wel bij bunq werken, anders kan je toch niet zo blind zijn voor hun belabberde manier van communicatie. In de mail gestuurd naar klanten wordt met geen woord gerept over een nieuwe vorm van joint, alleen maar dat joint omgezet wordt naar premium. Ook op together wordt hier niks over gezegd, de gehele dag is het enige antwoord wat bunq geeft een copy/paste van de mail. Uiteindelijk trekken ze hun keutel dus weer in door een nieuwe joint aan te kondigenDelay schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:36:
[...]
[...]
[Afbeelding]

Je mag best fan zijn van een bank (al vind ik dat
vrij raar), maar bunq ophemelen en de klant de schuld geven van de negatieve reacties omtrent hun onkunde is toch lachwekkend
Persoonlijk zou ik dan alles wegboeken bij Bunq, en ze die 129 euro in rekening laten brengen. En dan gewoon wanbetaler zijn. Laat het maar naar een incassobureau gaan. Mag tot ver voorbij de deurwaarder wat mij betreft.Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:05:
[...]
Ik zit ook in die situatie, op de bunq website lees ik zelfs een boete van €129,-.
Ik kan me niet voorstellen dat Bunq dit handhaaft, het is gewoon niet redelijk om:
1) het tarief gigantisch te verhogen
2) je een boete te geven als je weggaat
[ Voor 16% gewijzigd door TucanoItaly op 03-04-2020 08:39 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Anoniem: 1271350
Dat laatste zal ze sowieso duur komen te staan als gebruikers gaan klagen bij het kifid/dnb.
Waarom geen tekstbericht in de app met heldere communicatie inclusief consequenties voor de gebruiker... Waarna die de keuze kan maken.
(Nu gaan er echt genoeg free gebruikers die zich bestolen gaan voelen.
Verwijderd
Dat ik weg ga bij bunq is wel zeker. Gisteravond nog met support contact opgenomen en gevraagd of ze het eerlijk vinden om de prijs te verhogen zonder enige voor-aankondiging. Enige antwoord wat ik daar op heb kunnen krijgen is dat ik schijnbaar meer bomen wil en dat ik vooral blij moet zijn met drie maanden premium, al had ik al vrijwel alle functies al via de joint.TucanoItaly schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:38:
[...]
Persoonlijk zou ik dan alles wegboeken bij Bunq, en ze die 129 euro in rekening laten brengen. En dan gewoon wanbetaler zijn. Laat het maar naar een incassobureau gaan. Mag tot ver voorbij de deurwaarder wat mij betreft.
Ik kan me niet voorstellen dat Bunq dit handhaaft, het is gewoon niet redelijk om:
1) het tarief gigantisch te verhogen
Het vertrouwen is bij mij compleet weg. Ook al komt er misschien een nieuwe Joint, en misschien ook wel voor dezelfde prijs. Wat houdt ze tegen om een paar maand later te zeggen dat ze daar ook geen zin meer in hebben en weer wat anders te verzinnen. Dat komt bij mij heel erg onbetrouwbaar over en zoiets wil je niet met je financiën.
Het 'lastige' is dat je (naar mijn weten) geen overstapservice actief kunt hebben van mijn bunq rekening, als er al een overstapservice actief is naar die bunq rekening. Het zal dus wel even duren voordat alle incasso's omgezet zijn, of ik moet toch die overstapservice er eerst af kunnen krijgen.
Ik had begrepen dat de externe partij die de overstap service regelt kosten declareert bij de betreffende bank.TucanoItaly schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:38:
DUS bunq rekent gewoon door naar de klant (al is 130 wel veel, knab rekent 100, kosten bij ING heb ik niet kunnen vinden)
[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 03-04-2020 08:58 ]
ora et labora
Voor het prijsverschil tussen Premium SuperGreen en Premium kan je bij de partner van bunq zo'n 97 bomen (per maand!) laten planten.Hoeveel precies ligt aan de wisselkoers omdat het daar 10 dollarcent per boom kost. Tenzij je meer dan 9.7k per maand met je betaalkaarten betaald is het voor de bomen dus helemaal niet gunstig om dit abonnement te nemen.Gadgettweaker schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:08:
Ik hou van innoverende ondernemingen en bomen ja 😀
Zie ik wat over het hoofd?
Omdat de Promo abonnementen zijn over gezet naar Premium heb je nu geen limiet van 100 of 250 euro meer. Je kan het dus in 1 keer overmaken.logix147 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:20:
Ik heb zo’n Black Friday deal gescoord aantal jaar terug met 0 euro en gebruikte het voor Apple Pay en de online creditcard. Echter om hier van 0 naar ineens 7,99 per maand te gaan zonder communicatie of middenweg- nee jongens ik ben er weg van. Heb precies genoeg tijd om mijn geld weg te boeken met huidige limiet.
[ Voor 0% gewijzigd door JeroenE op 07-04-2020 07:21 . Reden: edit: ik kan ook niet rekenen ]
Dat free en een aantal abonnementsvormen zouden worden uitgefaseerd was geen geheim en is reeds eerder gecommuniceerd. Toen was er echter sprake van dat deze gebruikers hun huidige abonnement konden blijven gebruiken tot het moment dat de pasjes zouden verlopen, alleen dan zou een nieuwe abonnementsvorm gekozen moeten worden.Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:43:
Het stoppen van free en more is best te begrijpen.. maar faseer het dan netjes uit. Bunq more geldt dan einde pasdatum, en voor free... Zeg 6 maanden.
Je kan natuurlijk gewoon de incasso bij het incasserende bedrijf laten omzetten. Echter dat kan niet naar de rekening waarop de overstapservice actief is, je zult dus een nieuw rekeningnummer moeten gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:48:
Het 'lastige' is dat je (naar mijn weten) geen overstapservice actief kunt hebben van mijn bunq rekening, als er al een overstapservice actief is naar die bunq rekening. Het zal dus wel even duren voordat alle incasso's omgezet zijn, of ik moet toch die overstapservice er eerst af kunnen krijgen.
[ Voor 34% gewijzigd door Timmy op 03-04-2020 09:06 ]
Mensen, mensen. Lang of kort discussiëren over de manier waarop Bunq met zijn of haar klanten omgaat, heeft geen enkele zin.Timmy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:00:
[...]
Dat free en een aantal abonnementsvormen zouden worden uitgefaseerd was geen geheim en is reeds eerder gecommuniceerd. Toen was er echter sprake van dat deze gebruikers hun huidige abonnement konden blijven gebruiken tot het moment dat de pasjes zouden verlopen, alleen dan zou een nieuwe abonnementsvorm gekozen moeten worden.
Gewoon lekker opstappen met z’n allen. Ik ben al weg, nu de rest nog.
Ik heb de rekeningen waar maar zelden geld afgeschreven werd al teruggeboekt naar Rabo, die kan ik daar kwijt in spaarpotjes. Dan hou ik nog drie rekeningen over waar regelmatig vanaf betaald wordt. Kijken of ik daar een goed alternatief voor kan vinden.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Het heeft inderdaad geen zin, wel een leuk tijdverdrijfTHE_BASE schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:03:
Mensen, mensen. Lang of kort discussiëren over de manier waarop Bunq met zijn of haar klanten omgaat, heeft geen enkele zin.
Overigens ben ik ook definief bij bunq weg,

Verwijderd
Uiteraard gaat dat gebeuren. Die overstapservice is alleen wel handig voor de 'oops vergeten' incasso's.Timmy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:00:
Je kan natuurlijk gewoon de incasso bij het incasserende bedrijf laten opzetten. Echter dat kan niet naar de rekening waarop de overstapservice actief is, je zult dus een nieuw rekeningnummer moeten gebruiken.
Bunq run is begonnen, welk alternatief gebruik je voor de travel card? TransferWise?Timmy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:05:
[...]
Het heeft inderdaad geen zin, wel een leuk tijdverdrijf
Overigens ben ik ook definief bij bunq weg,travel card
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb de overstapservice niet geactiveerd maar handmatig alle incasso's gewijzigd. Gewoon even je rekeningoverzicht doorlopen en op zoek naar de verschillende incasso's en bij bunq is het natuurlijk nog handiger want alle incasso's staan gewoon in een overzicht.Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:05:
Uiteraard gaat dat gebeuren. Die overstapservice is alleen wel handig voor de 'oops vergeten' incasso's.
Daarna gewoon even naar de website van de incassant en in de meeste gevallen kan je daar het rekeningnummer laten aanpassen. Slechts in een paar gevallen moest ik het bedrijf bellen.
Ik heb een Curve kaart die ik aan mijn andere Mastercard en Visa heb verbonden.RinuX schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:07:
Bunq run is begonnen, welk alternatief gebruik je voor de travel card? TransferWise?
Overigens was zerofx wel een wassen neus. Tijdens een vakantie heb ik op dezelfde dag twee gelijke betalingen gedaan, een via de bunq Mastercard en de andere via een ICS Mastercard. Het verschil in Euro's was 3 cent, terwijl bunq een 30 maal hogere besparing liet zien.
[ Voor 29% gewijzigd door Timmy op 03-04-2020 09:11 ]
Sns is mooi goedkoop (relatief), 2,75€ per maand, maar volgens mij maar 1 Iban/potje, en erg basic.
ING heeft meer mogelijkheden, maar dan moet je allebei een ING rekening hebben, dat maakt het weer duur.
Wat een wanvertoning.
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"