Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MegaCookie
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:01:
Hebben meer mensen met het oude “bunq free” na Update 13 een mail ontvangen dat je een gratis maand Premium krijgt?

Zag net een mailtje in mijn junk, maar kan nergens de precieze voorwaarden vinden. Ook leuk: als je niet wilt meedoen moet je een opt-out doen.
Ja ik heb gelijk daarvoor ge opt-out. Ik vond het vaag of je dan wel of niet automatisch wordt teruggezet op bunq-free

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:52
MegaCookie schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Ja ik heb gelijk daarvoor ge opt-out. Ik vond het vaag of je dan wel of niet automatisch wordt teruggezet op bunq-free
Slimme manier om je te laten switchen naar Premium en dan daar in vast te blijven. Gebeurde ook toen met de komst van de Travel Card, eenmaal geswitcht van Free naar Travel Card kun je niet meer terug.(ondanks de 14 dagen bedenktermijn)

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Tamerciaga schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:09:
[...]

"Ik ben nog niet echt gecharmeerd van Apple Pay in verband met de gebruiksvriendelijkheid die in mijn ogen volledig ontbreekt." :+ Hoe simpel wil je het hebben? Of bedoel je meer features? Gebruiksvriendelijkheid is natuurlijk zeer hoog bij Apple Pay. Het gemaakt voor simpele betalingen, en daar werkt het perfect voor.
Ik bedoel het koppelen van meerdere passen en het onoverzichtelijke als je wilt switchen tussen passen. Kan niet makkelijk zien welke pas ik moet hebben, dus kost het me veel meer tijd dan gewoon een bankpas pakken.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:51
Hebben meer mensen met het oude “bunq free” na Update 13 een mail ontvangen dat je een gratis maand Premium krijgt?

Zag net een mailtje in mijn junk, maar kan nergens de precieze voorwaarden vinden. Ook leuk: als je niet wilt meedoen moet je een opt-out doen.
Vreemd, hier hebben we allebei Bunq Free van het eerste uur, junk mail gecheckt. Niks ontvangen.

Is het trouwens nog steeds zo dat als je pinpas, al heb je die nooit gebruikt, vervalt, je automatisch over gaat op Premium, al wil je geen nieuwe pinpas?

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Koehandelaar schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:49:
Het continu switchen in de app van koppeling aan een bankrekening vind ik dan ook niet prettig.
Als je een iPhone hebt dan kan je dat gewoon door Siri laten doen op commando. Sterker nog, er zijn al mensen die hun Apple Pay automatisch omzetten naar hun boodschappen bankrekening als ze de AH in lopen. Al schijnt dit soms niet goed te gaan (men denkt omdat de iPhone dan te diep in slaap is).

Ik zou wel willen dat bunq iets verzint zodat het simpeler kan dan nu. Een widget waarmee je snel een andere betaalrekening kan selecteren (en meer niet) lijkt mij prima. Of desnoods in de Tap&Pay widget zelf, zodat je dit kan doen voor je de telefoon tegen de betaalterminal houdt.
Er zijn op Together al topics over geweest, maar die waren van mensen die bunq More hebben. Dat is niet hetzelfde als bunq Free.
Zag net een mailtje in mijn junk, maar kan nergens de precieze voorwaarden vinden.
In de mailtjes van bunq More staat dat ze binnen die 30 dagen weer terug kunnen naar de oude situatie. Staat dat in jou mailtje niet?
Ook leuk: als je niet wilt meedoen moet je een opt-out doen.
Dat had ik nog niet eerder gehoord, maar hoewel bunq altijd doet alsof ze heel begaan zijn met gebruikers halen ze zulke trucjes wel vaker uit.

Voor zover ik weet geld voor zowel bunq More als bunq Free nog steeds dat je er zo lang je wil gebruik van kan blijven maken, maar dat wanneer je betaalkaart van bunq More verloopt kan je geen nieuwe meer bestellen. Je kan dan dus niet meer betalen in winkels. Als je wel een nieuwe betaalkaart wil moet je dan overstappen naar een ander abonnement.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
JeroenE schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:02:
Er zijn op Together al topics over geweest, maar die waren van mensen die bunq More hebben. Dat is niet hetzelfde als bunq Free.
Heb je hier toevallig een linkje van? Ik heb zelf bunq free van midden 2016.
In de mailtjes van bunq More staat dat ze binnen die 30 dagen weer terug kunnen naar de oude situatie. Staat dat in jou mailtje niet?
Jawel, staat er wel. Maar ik was benieuwd of er nog wat uit te halen valt. Gratis pas bijvoorbeeld :P
Voor zover ik weet geld voor zowel bunq More als bunq Free nog steeds dat je er zo lang je wil gebruik van kan blijven maken, maar dat wanneer je betaalkaart van bunq More verloopt kan je geen nieuwe meer bestellen. Je kan dan dus niet meer betalen in winkels. Als je wel een nieuwe betaalkaart wil moet je dan overstappen naar een ander abonnement.
Dat heb ik inderdaad ook meerdere keren vernomen. Helaas.

• odo966
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 12:59
Koehandelaar schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Ik bedoel het koppelen van meerdere passen en het onoverzichtelijke als je wilt switchen tussen passen. Kan niet makkelijk zien welke pas ik moet hebben, dus kost het me veel meer tijd dan gewoon een bankpas pakken.
Bunq heeft sinds kort wel de optie dat je je passen in Apple Wallet van een kleur kunt voorzien, zodat je ze makkelijk kan onderscheiden. https://twitter.com/bunq/status/1224633724123451393

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
odo966 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Bunq heeft sinds kort wel de optie dat je je passen in Apple Wallet van een kleur kunt voorzien, zodat je ze makkelijk kan onderscheiden. https://twitter.com/bunq/status/1224633724123451393
[Afbeelding]
Dat is handig! Ik gebruik nu nog de Rabobank, die biedt dat helaas niet. Vandaar dat ik Apple Pay nog niet veel gebruik.

• JeroenE
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:31:
Heb je hier toevallig een linkje van? Ik heb zelf bunq free van midden 2016.
Volgens mij zijn de meest van die topics door de moderators verborgen. 1 keer kon ik nog lezen dat ze het gingen verbergen omdat ze dit geen openbaar topic waardig vonden en het te veel verwarring zou zaaien bij nieuwe klanten etc.

Dit is de enige die ik nog kan vinden: https://together.bunq.com...gratis-bunq-premium-trial
Jawel, staat er wel. Maar ik was benieuwd of er nog wat uit te halen valt. Gratis pas bijvoorbeeld :P
Bij Premium heb je al gratis drie fysieke betaalkaarten, is dat niet genoeg? Ik gebruik er zelf maar twee: 1 Maestro en 1 MasterCard.

Bij Free ga je nooit een gratis betaalkaart krijgen; zelfs toen het nog actief werd gepromoot was het "addertje" al dat je er geen fysieke betaalkaarten bij kon krijgen. Nu is het abonnement dus afgeschaft en dan gaan ze natuurlijk nooit meer wat extra's weggeven aan mensen die het abonnement willen blijven gebruiken.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02:08
Wat ik mij afvraag of ik begrijp het verkeerd. Heb zelf 2 fysieke passen, maar wanneer ik er 1 bij wil bestellen krijg ik te zien dat ik toch 9 euro moet betalen. Gaat me niet om het geld maar dacht toch echt zoals hierboven dat je 3 fysieke passen gratis kan aanvragen?

Add me op Stadia: Gloogle

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-03 23:05
Pukson schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:50:
Wat ik mij afvraag of ik begrijp het verkeerd. Heb zelf 2 fysieke passen, maar wanneer ik er 1 bij wil bestellen krijg ik te zien dat ik toch 9 euro moet betalen. Gaat me niet om het geld maar dacht toch echt zoals hierboven dat je 3 fysieke passen gratis kan aanvragen?
Dat dacht ik ook, de eerste 3 passen zijn gratis, maar dat telt alle passen die je ooit gehad hebt. Voor de 4e pas en later die je bestelt moet je eenmalig 9€ betalen.

• Pukson
Delay schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Dat dacht ik ook, de eerste 3 passen zijn gratis, maar dat telt alle passen die je ooit gehad hebt. Voor de 4e pas en later die je bestelt moet je eenmalig 9€ betalen.
Tot op heden heb ik maar 2 fysieke passen gehad. Edit:

In verleden is er dus ooit per ongeluk een 3de besteld maar geannuleerd. Deze kon ik simpel en gratis doormidden van vervang optie kosteloos bestellen *vervangen*

Pukson wijzigde deze reactie 18-02-2020 19:05 (20%)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-03 22:09

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Pukson schreef op Tuesday 18 February 2020 @ 19:01:
[...]

Tot op heden heb ik maar 2 fysieke passen gehad. Edit:

In verleden is er dus ooit per ongeluk een 3de besteld maar geannuleerd. Deze kon ik simpel en gratis doormidden van vervang optie kosteloos bestellen *vervangen*
Dan heb je dus een 3e pas gehad. Of heb je die pas geannuleerd voordat hij is verstuurd?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:51
JackSparrow schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Dan heb je dus een 3e pas gehad. Of heb je die pas geannuleerd voordat hij is verstuurd?
Annuleren na bestelling was bij mij vorig jaar niet mogelijk volgens de "helpdesk".

• JeroenE
  • Niet online
mwa schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:23:
Annuleren na bestelling was bij mij vorig jaar niet mogelijk volgens de "helpdesk".
Voorheen kon je nog wel annuleren als je dezelfde dag dit bij support had gemeld. Anders was de betaalkaart al in productie en was je te laat.

Maar de helpdesk heeft natuurlijk ook nog een aantal keer gehad dat ze dagen deden om te antwoorden en nog steeds is de kwaliteit van de medewerkers erg wisselend.

• mwa
JeroenE schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:12:
[...]
Voorheen kon je nog wel annuleren als je dezelfde dag dit bij support had gemeld. Anders was de betaalkaart al in productie en was je te laat.

Maar de helpdesk heeft natuurlijk ook nog een aantal keer gehad dat ze dagen deden om te antwoorden en nog steeds is de kwaliteit van de medewerkers erg wisselend.
Dat is niet mijn ervaring. Ik had binnen het uur contact met support, en het was niet mogelijk. Magoed, wellicht dat het nu anders is!

• Pukson
JackSparrow schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Geannuleerd voordat hij verstuurd was. Dit was namelijk per ongeluk besteld.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Pukson schreef op Wednesday 19 February 2020 @ 12:41:
[...]

Geannuleerd voordat hij verstuurd was. Dit was namelijk per ongeluk besteld.
Ik zou dat even uitleggen aan support en dan zou je volgens mij gratis alsnog een 3e kaart kunnen bestellen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

De eerste Green Cards zijn ook afgeleverd lees ik op Twitter....

https://twitter.com/_CRICCO_/status/1230438383928766464

JackSparrow wijzigde deze reactie 20-02-2020 11:48 (128%)

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:17
bunq stuurde me van de week een factuur van 21 euro in totaal, in plaats van 7,99. Daarop gaf ik een negatieve recensie op Trustpilot.

Factuur:
1x Premium (7,99 maaandelijkse betaling)
1x maestro (2,99, maandelijkse betaling)
1x Mastercard 5 PAN’s (?) (9,99, maandelijkse betaling)

Ik ga toch geen 21 euro per maand voor een bankrekening betalen? |:(

En toen: toen blokkeerde bunq mijn bankrekening. Ik heb weer te dealen met de afdeling compliance. Ik voorzie al dat ik net als die andere honderden klanten er gewoon uitgeknikkerd word. Kan allemaal zo maar. bunq en compliance. Kritiek verdragen is toch een lastig ding.👎

Dennisweb wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:18 (26%)

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:52
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:12:
bunq stuurde me van de week een factuur van 21 euro in totaal, in plaats van 7,99. Daarop gaf ik een negatieve recensie op Trustpilot.

Factuur:

En toen: toen blokkeerde bunq mijn bankrekening. Ik heb weer te dealen met de afdeling compliance. Ik voorzie al dat ik net als die andere honderden klanten er gewoon uitgeknikkerd word. Kan allemaal zo maar. bunq en compliance. 👎
Je zal niet de eerste zijn, slechte recensies of commentaar zijn nooit welkom. Ben benieuwd wat ze je als reden meedelen. Compliance bij Bunq werkt soms veelte hard

Iemt wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:20 (4%)

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:44

En toen: toen blokkeerde bunq mijn bankrekening. Ik heb weer te dealen met de afdeling compliance. Ik voorzie al dat ik net als die andere honderden klanten er gewoon uitgeknikkerd word. Kan allemaal zo maar. bunq en compliance. 👎
Als ik kan gokken welke trustpilot review van jou is suggereer je toch dat je zelf je account verwijderde ipv dat je er uit geknikkerd werd

En note: de gemiddel review score van bunq is veel hoger dan die van ing of rabobank

• Dennisweb
Batavia schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Als ik kan gokken welke trustpilot review van jou is suggereer je toch dat je zelf je account verwijderde ipv dat je er uit geknikkerd werd

En note: de gemiddel review score van bunq is veel hoger dan die van ing of rabobank
Ik heb inderdaad hierna het account opgezegd. Netjes wat geld laten staan zodat ze toch de factuur konden incasseren. Daarna niet meer naar omgekeken.

Tot ik opeens melding kreeg van mijn Watch dat de bankpassen van Apple Pay weer GEACTIVEERD waren. Toen ingelogd om te kijken wat er aan de hand is. Nu ben ik geblockt.

Ik snap dat ik m’n account gesloten had, maar het rare is dat ik nu opeens compliance in m’n nek hebt. Een rekening sluiten zou toch geen onderzoek moeten opleveren?

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:06
Dennisweb schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:55:
Dit wordt vast een post van mij waar ik spijt van krijgen gezien de reacties.

Maar ik heb vandaag mijn bunq account geheractiveerd.
Nou, dat lijkt mij wel, maar dan gezien de reactie van bunq! ;)

Het bedrijf bunq is gewoon niet ingesteld is op knipperlichtrelaties: veel van de fintechs sluiten je ook gewoon voor 5 jaar uit als je eenmaal opzegt.

(maar wel jammer van het gedoe, waarschijnlijk geen goed proces om het weer te activeren na opzegging, je had het waarschijnlijk beter kunnen omzetten in de Travel Card variant)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Dennisweb schreef op Thursday 20 February 2020 @ 15:12:

Factuur:

En toen: toen blokkeerde bunq mijn bankrekening. Ik heb weer te dealen met de afdeling compliance. Ik voorzie al dat ik net als die andere honderden klanten er gewoon uitgeknikkerd word. Kan allemaal zo maar. bunq en compliance. Kritiek verdragen is toch een lastig ding.👎
Eh....dus je krijgt een factuur van 21 euro? In plaats van dat je het gesprek aan gaat, plaats je een negatieve recentie (waarin je ook wat dingen weg laat), want je hebt zelf je account opgezegd. Tuurlijk is het vreemd dat bunq je account daarna weer opnieuw activeerd, maar ik zou gewoon het gesprek aangaan.

Het blijft een vreemd verhaal Dennis :+

Desalniettemin is het raar dat bunq hierom je account zou blokkeren. In beide gevallen, als je je account zelf sluit...of als je een negatieve recentie achterlaat.

JackSparrow wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:42 (5%)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:06
Op de man. Dien dan een TR in, maar reageer niet zo.

Ardana wijzigde deze reactie 21-02-2020 08:56 (125%)

zcflevo.nl

• Dennisweb
JackSparrow schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Eh....dus je krijgt een factuur van 21 euro? In plaats van dat je het gesprek aan gaat, plaats je een negatieve recentie (waarin je ook wat dingen weg laat), want je hebt zelf je account opgezegd. Tuurlijk is het vreemd dat bunq je account daarna weer opnieuw activeerd, maar ik zou gewoon het gesprek aangaan.

Het blijft een vreemd verhaal Dennis :+

Desalniettemin is het raar dat bunq hierom je account zou blokkeren. In beide gevallen, als je je account zelf sluit...of als je een negatieve recentie achterlaat.
Het probleem is: een paar maanden terug kreeg ik ook zo’n rare factuur. Toen gaf de helpdeskmedewerker aan dat bunq geen fouten maakt en ik gewoon moest betalen. Dat heb ik toen maar braaf gedaan.

Ik weet dus dat je toch aan ‘t kortste eind trekt. Maar lijkt me nog geen reden om de rekening te blokkeren. Heel vreemd dit.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Dennisweb schreef op Thursday 20 February 2020 @ 15:47:
[...]
Het probleem is: een paar maanden terug kreeg ik ook zo’n rare factuur. Toen gaf de helpdeskmedewerker aan dat bunq geen fouten maakt en ik gewoon moest betalen. Dat heb ik toen maar braaf gedaan.

Ik weet dus dat je toch aan ‘t kortste eind trekt. Maar lijkt me nog geen reden om de rekening te blokkeren. Heel vreemd dit.
Dat is natuurlijk gewoon stom. Heb zelf ook een paar keer gehad dat ze ten onrechte wat geincasseerd hadden en dat werd keurig opgelost.

Maar wat klopte er niet aan de 21 euro dan? Hoeveel online mastercards had je dan?
Siask schreef op Thursday 20 February 2020 @ 15:38:
[...]

Nou, dat lijkt mij wel, maar dan gezien de reactie van bunq! ;)

Het bedrijf bunq is gewoon niet ingesteld is op knipperlichtrelaties: veel van de fintechs sluiten je ook gewoon voor 5 jaar uit als je eenmaal opzegt.

(maar wel jammer van het gedoe, waarschijnlijk geen goed proces om het weer te activeren na opzegging, je had het waarschijnlijk beter kunnen omzetten in de Travel Card variant)
Geen enkele bank zit hier op te wachten.

JackSparrow wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:51 (35%)

• Dennisweb
JackSparrow schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon stom. Heb zelf ook een paar keer gehad dat ze ten onrechte wat geincasseerd hadden en dat werd keurig opgelost.
Ja. Het viel me op dat een paar maanden geleden mijn bunq Premium meteen afgelopen was zodra ik op de knop klikte. Ook als de maand niet is afgelopen.

Toen ik dat van de week deed, bleef Premium actief tot de maandperiode was afgelopen. Zoals het hoort. Het was dus weldegelijk een bug in de knop zoals ik toen al zei. Maar soms snapt de support je niet of willen ze het niet snappen. In ieder geval heb ik nu zo’n 40 euro bijgedragen aan het hopelijk repareren van kappote functies. :+

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-03 18:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

JackSparrow schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Maar wat klopte er niet aan de 21 euro dan? Hoeveel virtual mastercards had je dan?
*online mastercard beste jack.

virtual is weer een andere slag, die zijn alleen via de api aan te maken ;)
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Ja. Het viel me op dat een paar maanden geleden mijn bunq Premium meteen afgelopen was zodra ik op de knop klikte. Ook als de maand niet is afgelopen.

Toen ik dat van de week deed, bleef Premium actief tot de maandperiode was afgelopen. Zoals het hoort. Het was dus weldegelijk een bug in de knop zoals ik toen al zei. Maar soms snapt de support je niet of willen ze het niet snappen. In ieder geval heb ik nu zo’n 40 euro bijgedragen aan het hopelijk repareren van kappote functies. :+
kapotte functies? wat was er kapot dan?

DaveFlash wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:55 (41%)

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

.

DaveFlash wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:55 (99%)
Reden: dubbel

• Dennisweb
DaveFlash schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:51:
[...]

kapotte functies? wat was er kapot dan?
De knop om van Premium naar Travel Card te gaan. Een paar maanden geleden werd Premium meteen stopgezet. Dat is nu weer veranderd naar ‘als de maandperiode is afgelopen’. Zoals het hoort. Dus ga ik ervan uit dat de knop onwenselijk gedrag vertoonde.

Of bunq had kort andere regels en heeft dat later weer teruggedraaid. Maar dat lijkt me sterk. :)

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-03 13:25

Factuur:

Maar kloppen de kosten dan niet? Had je 3 passen, of 4? en had je meer dan 5 Online Mastercards?

• ÜberWicked
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
Op mijn zakelijk account een e-mail ontvangen met een link naar:
https://www.bunq.com/nl/zakelijke-rekening/apple-werkplek

Erg bijzonder dat Bunq zich inlaat voor zulke reclames :(

• Dennisweb
Update: bunq compliance heeft me zojuist een mail gestuurd. bunq heeft besloten mij als klant eruit te zetten. Mijn account is geblokkeerd en ik ben banned for life. :)

Dag bunq.

• Hemmik
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:47:
Update: bunq compliance heeft me zojuist een mail gestuurd. bunq heeft besloten mij als klant eruit te zetten. Mijn account is geblokkeerd en ik ben banned for life. :)

Dag bunq.
Apart..geven ze ook aan waarom?

Maar dan vraag ik mij nog af, klopten die kosten nou wel, of niet?

• Dennisweb
Hemmik schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Maar dan vraag ik mij nog af, klopten die kosten nou wel, of niet?
Ja. Die reden geven ze. Ik heb twee keer mijn account geactiveerd en gedeactiveerd omdat ik toen Revolut gebruikte en bunq dus niet nodig had. Volgens bunq is dat ‘niet hoe bunq wilt dat je het account gebruikt.’

Dus ben ik er nu uitgeknikkerd. bunq heeft verder niet gevraagd om een IBAN-nummer. Nu stond er gelukkig nog maar 13 euro op. Maar dat geld verdwijnt dus toch in de zakken van bunq, terwijl mij beloofd is dat het geld altijd van mij zou blijven. Dat lijkt mij bijna diefstal.

Verder wil bunq niet ingaan op de factuur. Dat is support en dus onderdeel van de dienstverlening, die nu beëindigd is. Ze weten het wel mooi te brengen. ;)

Na deze zeer negatieve ervaring wens ik bunq-klanten al het beste toe. Als je hier al je geld onderbrengt, mag je dat jezelf nogeens afvragen of dat wel verstandig is.

• mcDavid
Hemmik schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:55:
[...]

waarschijnlijk omdat ze zijn getroll net zo zat zijn als wij?

zcflevo.nl

• Dennisweb
mcDavid schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:18:
[...]

waarschijnlijk omdat ze zijn getroll net zo zat zijn als wij?
Het is wat als je zo verslaafd bent aan bunq dat je er niks slechts over wilt horen. Niet janken als je straks je geld kwijt bent.

Dennisweb wijzigde deze reactie 20-02-2020 18:51 (96%)

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Dus ben ik er nu uitgeknikkerd. bunq heeft verder niet gevraagd om een IBAN-nummer. Nu stond er gelukkig nog maar 13 euro op. Maar dat geld verdwijnt dus toch in de zakken van bunq, terwijl mij beloofd is dat het geld altijd van mij zou blijven. Dat lijkt mij bijna diefstal.
Het lijkt me dat je er sowieso recht op hebt die 13 euro teruggestort te krijgen, als er tenminste geen openstaande facturen meer zijn. Maar dat bunq zich erg onvoorspelbaar kan gedragen (nota bene als bank) is inmiddels alom bekend. Ik zou er dan ook zeker niet van opkijken als je die 13 euro nooit meer terugziet. Prima als je je goed voelt bij bunq, maar ik zou ze absoluut geen grote bedragen toevertrouwen.

• Dennisweb
NY_Giant schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Het lijkt me dat je er sowieso recht op hebt die 13 euro teruggestort te krijgen, als er tenminste geen openstaande facturen meer zijn. Maar dat bunq zich erg onvoorspelbaar kan gedragen (nota bene als bank) is inmiddels alom bekend. Ik zou er dan ook zeker niet van opkijken als je die 13 euro nooit meer terugziet. Prima als je je goed voelt bij bunq, maar ik zou ze absoluut geen grote bedragen toevertrouwen.
Zo denk ik er ook over. Maar pas maar op, voor je het weet ben je een troll of zelfs 'de kloon van Dennisweb'. :F

• NY_Giant
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:02:
[...]

Zo denk ik er ook over. Maar pas maar op, voor je het weet ben je een troll of zelfs 'de kloon van Dennisweb'. :F
Ach, ik geloof dat het topic erg verdeeld is en dat is verder helemaal prima. Logisch dat de mensen met negatieve ervaringen er heel anders over denken dan de mensen met louter positieve ervaringen.

• Hemmik
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Ja. Die reden geven ze. Ik heb twee keer mijn account geactiveerd en gedeactiveerd omdat ik toen Revolut gebruikte en bunq dus niet nodig had. Volgens bunq is dat ‘niet hoe bunq wilt dat je het account gebruikt.’

Verder wil bunq niet ingaan op de factuur. Dat is support en dus onderdeel van de dienstverlening, die nu beëindigd is. Ze weten het wel mooi te brengen. ;)

Na deze zeer negatieve ervaring wens ik bunq-klanten al het beste toe. Als je hier al je geld onderbrengt, mag je dat jezelf nogeens afvragen of dat wel verstandig is.
Klinkt inderdaad wel als een overtrokken reactie. Maar je weet zelf toch wel of je meer dan 3 passen / 5 online kaarten had?

• Dennisweb
Hemmik schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Klinkt inderdaad wel als een overtrokken reactie. Maar je weet zelf toch wel of je meer dan 3 passen / 5 online kaarten had?
Ja. Dat weet ik. 1 online kaart, een Travel Card, maestrokaart en zo’n virtuele pas die je via API aanmaakt.

Het rare is dat dat al sinds het begin vorig jaar april zo was en dat ik altijd 7,99 betaalde. Pas nadat ik het account heractiveerde kwamen eropeens verborgen kosten bij.

Wat mij betreft had bunq het proces kunnen verbeteren door een melding te geven van die kosten in de app zelf. Niet ergens in een obscure PDF ergens in de sitemap in de footer. Dat moet gewoon duidelijk in de app staan. Punt.

Ik vind de reactie van bunq zwaar overtrokken. Ik vraag me af of de bank zo maar mij eruit mag knikkeren. Op rechtspraak.nl zijn er voorbeelden te vinden van ernstigere zaken dan een negatieve review en daar handelde de bank omrechtmatig door de klant eruit te wippen.

Ik zal mijn verhaal blijven delen met klanten die ook twijfelen over bunq en ze waarschuwen voor hoe gemakkelijk de afdeling compliance een héél kort mailtje stuurt met daarin: “wij wensen geen diensten meer aan jou te leveren.”

Eem bank heeft zorgplicht, maar daar heeft bunq nog nooit van gehoord. Bij bunq doet men vooral wat ze zelf goed uitkomen, als je ‘t mij vraagt.

Ik heb ook Revolut en N26 en ik ben daar nog nooit geblokkeerd. Dit is echt een bunqding.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Eem bank heeft zorgplicht, maar daar heeft bunq nog nooit van gehoord. Bij bunq doet men vooral wat ze zelf goed uitkomen, als je ‘t mij vraagt.
Die zorgplicht bestaat ook uit het 'profilen' van transacties, zodat bijzondere transacties opvallen en men die - vanwege die zorgplicht - tegen kan houden als vermoed wordt dat je slachtoffer bent van een scam ofzo.

Jouw verhaal bestaat uit 'bits and pieces' waarin je zelf ook je account opzegt en daarna weer activeert, etc (maar dat in eerste instantie goeddeels weglaat). Aan de ene kant kan ik me heel goed voorstellen dat er nog wat andere relevante onderdelen in dit verhaal missen waardoor bunq de grote boze boeman lijkt en jij het onschuldige slachtoffer.

Aan de andere kant, zelfs al zou in middels het volledige verhaal hier in dit draadje staan, dan nog kan ik me goed voorstellen dat jouw gebruik zover afwijkt van wat gangbaar is, dat bunq op geen enkele wijze fatsoenlijk aan haar zorgplicht kan voldoen.

In combinatie met het "publieke gezeik", is het dan m.i. niet heel gek dat bunq zegt 'tot ziens en de groeten'.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Dennisweb
Freeaqingme schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Die zorgplicht bestaat ook uit het 'profilen' van transacties, zodat bijzondere transacties opvallen en men die - vanwege die zorgplicht - tegen kan houden als vermoed wordt dat je slachtoffer bent van een scam ofzo.

Jouw verhaal bestaat uit 'bits and pieces' waarin je zelf ook je account opzegt en daarna weer activeert, etc (maar dat in eerste instantie goeddeels weglaat). Aan de ene kant kan ik me heel goed voorstellen dat er nog wat andere relevante onderdelen in dit verhaal missen waardoor bunq de grote boze boeman lijkt en jij het onschuldige slachtoffer.

Aan de andere kant, zelfs al zou in middels het volledige verhaal hier in dit draadje staan, dan nog kan ik me goed voorstellen dat jouw gebruik zover afwijkt van wat gangbaar is, dat bunq op geen enkele wijze fatsoenlijk aan haar zorgplicht kan voldoen.

In combinatie met het "publieke gezeik", is het dan m.i. niet heel gek dat bunq zegt 'tot ziens en de groeten'.
Jij weet inderdaad niet wat er gebeurd is. Ik was erbij en ik weet het dus wel. Er zijn geen andere relevante gegevens. Bunq schrijft in een mailtje van nog geen vier regels, haastig getikt inclusief tikfouten aan dat zij ‘geen dienst meer wensen te verlenen’. Als hoofdreden noemen zij het ‘meermalig opzeggen’ van het account. Hetgeen dus in totaal twee keer gebeurd is.

Verder is er helemaal niks raars gebeurd. Ik heb er nooit geld van buitenaf op ontvangen. Nooit heeft iemand mij betaald op mijn bunqrekening. De enige betaalverzoekjes die ik ooit gemaakt heb, gingen naar mezelf om te zorgen dat ik toch een soort van alternatieve Instant Payments had.

Er is verder niets verdachts in de transacties. Ik weet niet wat jij probeert te impliceren, maar ik werk hard voor mijn centen en verdien die op een eerlijke manier. Sterker nog: ik werk nog veel harder voor mijn geld dan menig Tweaker. Want mijn batterijtje is vrij snel leeg. Dat is een andere discussie.

Ik vind dat bunq zéér overtrokken reageert. Je bekeert je tot de bunqkerk of je bankrekening (!) wordt opgezegd. Het gaat hier om een echte bankrekening van een echte bank. Maar die bank wordt wel bedroevend slecht gerund.

Ik heb bij ING toen ik ABN nog had een bankrekening geopend en bij bunq ook. Ik wilde beide proberen en een keuze maken. Ik koos bunq en zegde ING toch weer op. Toen ik opeens geblokkeerd was vorig jaar, belde ik ING en werd de hele opzegging ongedaan gemaakt. Daar maakten ze geen probleem van. Ik was er hartelijk welkom en het kwam ook wel vaker voor. Ze hebben geen moment aan mij getwijfeld.

Dit heeft ook niks meer met compliance of wetten te maken. bunq wil gewoon geen twijfelende klanten. Er wordt NIET gesproken over een risicoprofiel gesproken of wat dan ook. Er staat gewoon in vier regels: “Door het meermaals wisselen van je lidmaatschap hebben we onderzoek gedaan naar jou. We kwamen erachter dat jij bunq niet zal gebruiken zoals wij dat van jou verwachten. Daarom wensen we geen dienstverlening meer te verlenen.”

bunq accepteert alleen mensen die de rekening volledig gaan gebruiken en graag al hun geld zetten op een bank met 11 miljoen euro verlies (de enige bank in Nederland die er zo slecht voor staat). De rest flikkeren ze eruit.

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:42
Beste @Dennisweb ,

Ik heb echt geen idee van de inhoud van de casus. Ik kan je wel het volgende mededelen. Bunq is, net als alle andere banken, een commercieel bedrijf. Nog naast hun verantwoordelijkheden in het kader van de bankvergunning, mogen ze best een klant weigeren. Ze willen ook vooral geld aan je verdienen, maar dat is niet anders ten opzichte van een andere bank.

Ik hoor je frustratie, maar kan me eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat je op enig moment jezelf een spiegel voor had kunnen houden. We horen hier maar één kant van het verhaal, dus stellingname is moeilijk.

Ik vind publiekelijk diskrediet best een zware actie. Als ondernemer heb ik er gelukkig nog nooit mee te maken gehad, maar een onjuiste beeldvorming is gauw geschept. Daar mag je best voorzichtig mee zijn.

• Dennisweb
JanHenk schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:56:
Beste @Dennisweb ,

Ik heb echt geen idee van de inhoud van de casus. Ik kan je wel het volgende mededelen. Bunq is, net als alle andere banken, een commercieel bedrijf. Nog naast hun verantwoordelijkheden in het kader van de bankvergunning, mogen ze best een klant weigeren. Ze willen ook vooral geld aan je verdienen, maar dat is niet anders ten opzichte van een andere bank.

Ik hoor je frustratie, maar kan me eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat je op enig moment jezelf een spiegel voor had kunnen houden. We horen hier maar één kant van het verhaal, dus stellingname is moeilijk.

Ik vind publiekelijk diskrediet best een zware actie. Als ondernemer heb ik er gelukkig nog nooit mee te maken gehad, maar een onjuiste beeldvorming is gauw geschept. Daar mag je best voorzichtig mee zijn.
Dat kritisch reflecteren doe ik al voldoende. Dat is me na 6 jaar journalistiek studeren er wel ingehamerd. Misschien is het probleem van veel ‘bunqiers’ wel dat het ze daar juist aan ontbreekt. Er is nou eenmaal echt een community rondom bunq die er ‘s morgens mee opstaat en ermee naar bed gaat. Maar besef: dit is het ervaringentopic. Daarbij mag je dus positieve én negatieve ervaringen delen.

Het probleem is daarbij alleen dat als je hier een negatieve ervaring deelt, men er onmiddellijk vanuit gaat dat het aan de persoon zelf ligt. Je mag geen negatieve ervaring met het heilige bunq hebben. Dat ligt aan de gebruikers van bunq. In het Openbank topic worden ook negatieve ervaringen gedeeld en dat vindt men prima. Dat obsessief op mensen springen hoort blijkbaar bij het merk.

Ik ben zelf ondernemer en heb ook wel eens te maken gehad met klanten die de publieke aandacht opzoeken. Dat kan en dat mag. Reviews zijn er immers niet voor niets. In sommige gevallen heb ik ook wel eens een fout gemaakt en heb ik die publiekelijk rechtgezet. En in sommige gevallen is dat niet het geval en wil men vooral mijn agenda bepalen. Dat gaat niet als je zzp-er bent. Sterker nog, het heeft er dan schijn van dat je verkapt in loondienst bent.

Ik heb de negatieve recensie voor bunq niet licht opgenomen. Ik schrijf niet vaak negatieve recensies. TrustPilot gebruik ik vooral voor positieve recensies. Helaas is de communicatie bij bunq ver te zoeken. Als je tenminste kritisch durft te kijken, zie je dat er geklaagd wordt over de supporttijden en de afdeling compliance. Ik deel die mening. Omdat de houding van de support betreft kosten héél érg star is, heb ik besloten toch een negatieve review te schrijven.

Daarbij komt: alles gebeurt bij bunq in de app. Dat er dan geen scherm is die je waarschuwt voor alle kosten die je maakt, is raar. Je moet daarvoor naar de website van bunq. Dat terwijl bunq tot voor kort niet eens de mogelijk had om in een browser te bankieren. Des te vreemder is dan dat die kosten verstopt staan in de footer.

Dat bunq mij eruit gooit omdat ze niet op negatieve publiciteit zitten te wachten, snap ik wel. Je wilt natuurlijk liever mensen die de halve wereld afreizen voor een presentatie van een stief half uurtje. Die ermee opstaan. Die als credo hebben ‘een dag geen bunq is een dag niet geleefd’. Daar hoor ik niet bij. Ik ben een nuchtere Groninger en doe wel gewoon weer normaal.

Wie op Tweakers aan mij wil twijfelen, doet zijn best maar. Ik ben er wel klaar mee om me steeds te moeten verdedigen. Ik heb het geprobeerd, bunq en ik zijn geen match. Jammer dan. Ik ben nog nooit ergens geroyeerd, maar had wel verwacht dat bunq de eerste partij zou worden die dat wel doet.

Als je denkt dat ik graag geld witwas of terroristen steun, denk dat dan gerust. Zelf weet ik wel beter en de mensen om mij heen ook. Als een mod mijn negatieve review wil verwijderen, mag dat ook. Dan gaan we gewoon verder met het ophemelen van bunq.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Dennisweb Ik kan het niet meer dan eens zijn met dit betoog, maar... ook ik heb, door eigen toedoen dat wel, een keer een negatieve ervaring gehad met bunq. Maar mijn ervaring is is dat als je duidelijk en helder communiceert wat er mankeert, hier geduld voor op brengt ivm de huidige gebrekkige support dat dit toch wordt opgelost en recht wordt gezet. Ik heb nu een aantal keer gehad dat iemand van bunq zelf, niet support met een eigen berichtje in de in-app chat terug kwam met een terugkoppeling voor iets wat ik gemeld had of een issues waar ik mee zat. Dus tuurlijk support is niet altijd even sterk, maar als ja daar door heen prikt, netjes door vraagt naar een senior of 2de lijns support dan wordt dit meestal wel geboden en opgelost.

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:42
Dennisweb schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 01:33:
[...]
Dat kritisch reflecteren doe ik al voldoende. Dat is me na 6 jaar journalistiek studeren er wel ingehamerd. Misschien is het probleem van veel ‘bunqiers’ wel dat het ze daar juist aan ontbreekt. Er is nou eenmaal echt een community rondom bunq die er ‘s morgens mee opstaat en ermee naar bed gaat. Maar besef: dit is het ervaringentopic. Daarbij mag je dus positieve én negatieve ervaringen delen.
Ik ben geen onderdeel van de community hoor. Ik ben gewoon klant, reeds een jaar of drie a vier als ik me niet vergis. Sinds twee jaar gebruik ik privé enkel nog bunq en ik daar erg over te spreken. Voor mij en mijn vriendin is bunq ideaal als "betaalpakket".

Die ervaring had ik tot nu toe nog niet gedeeld (nog nooit iets gepost hier), maar dat mag dan ook wel gezegd worden, dus.
Het probleem is daarbij alleen dat als je hier een negatieve ervaring deelt, men er onmiddellijk vanuit gaat dat het aan de persoon zelf ligt. Je mag geen negatieve ervaring met het heilige bunq hebben. Dat ligt aan de gebruikers van bunq. In het Openbank topic worden ook negatieve ervaringen gedeeld en dat vindt men prima. Dat obsessief op mensen springen hoort blijkbaar bij het merk.
Ik spring niet obsessief op mensen, ik las je relaas en wilde er even op reageren.
Ik ben zelf ondernemer en heb ook wel eens te maken gehad met klanten die de publieke aandacht opzoeken. Dat kan en dat mag. Reviews zijn er immers niet voor niets. In sommige gevallen heb ik ook wel eens een fout gemaakt en heb ik die publiekelijk rechtgezet. En in sommige gevallen is dat niet het geval en wil men vooral mijn agenda bepalen. Dat gaat niet als je zzp-er bent. Sterker nog, het heeft er dan schijn van dat je verkapt in loondienst bent.

Ik heb de negatieve recensie voor bunq niet licht opgenomen. Ik schrijf niet vaak negatieve recensies. TrustPilot gebruik ik vooral voor positieve recensies. Helaas is de communicatie bij bunq ver te zoeken. Als je tenminste kritisch durft te kijken, zie je dat er geklaagd wordt over de supporttijden en de afdeling compliance. Ik deel die mening. Omdat de houding van de support betreft kosten héél érg star is, heb ik besloten toch een negatieve review te schrijven.
Sorry, ik heb maar beperkte ervaring met support maar ben eigenlijk iedere keer netjes geholpen. Ik accepteer het als iemand mij niet meteen antwoord geeft, als ik het maar binnen een redelijke termijn krijg én mijn probleem wordt opgelost. Soms kom je er echter niet uit met elkaar, dan kun je dit of; accepteren of; afscheid van elkaar nemen.

Hanteer daarbij dan gewoon de benadering "even goede vrienden". Blijven hangen in negativiteit, escalatie en het achterlaten van negatieve reviews voegt mijns inziens niets toe. Wat is daar nu precies je doel van geweest? Je weet dat dat vooral een relatie op scherp zet. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Vooral dat was een trigger voor mij om te reageren.
Dat bunq mij eruit gooit omdat ze niet op negatieve publiciteit zitten te wachten, snap ik wel. Je wilt natuurlijk liever mensen die de halve wereld afreizen voor een presentatie van een stief half uurtje. Die ermee opstaan. Die als credo hebben ‘een dag geen bunq is een dag niet geleefd’. Daar hoor ik niet bij. Ik ben een nuchtere Groninger en doe wel gewoon weer normaal.
Je omschrijft jezelf als een nuchtere Groninger. Ik herken daar eigenlijk niet zoveel van in je teksten. Ik lees vooral pogingen tot escalatie van een geschil. Mijns inziens zou een nuchtere Groninger z'n schouders ophalen en doorgaan met z'n leven.
Ik ben er wel klaar mee om me steeds te moeten verdedigen. Ik heb het geprobeerd, bunq en ik zijn geen match. Jammer dan.
Dit zijn verstandige teksten. Al kun je niet spreken van een royement (het is geen lidmaatschap van een vereniging), maar van het verbreken van een zakelijke verbintenis. Jij hebt vast ook wel eens bedankt voor een aanbod of een zakelijke relatie verbroken. Kan gebeuren. Soms ga je met een geschil uit elkaar, dat is zonde maar ook geen reden voor paniek. Er zijn nog genoeg andere aanbieders van betaaldiensten...

Daarbij, nogmaals, mag je best je ervaringen en je visie delen. Ik wilde eigenlijk alleen even reageren op het hele "review geplaatst, censuur, onterechte royement, etc." beeld dat je schetst.

• mwa
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Het is wat als je zo verslaafd bent aan bunq dat je er niks slechts over wilt horen. Niet janken als je straks je geld kwijt bent.
Jouw haat-liefde verhouding (dit verschilt per maand lijkt het) met Bunq is erg vermoeiend. Nu je "banned for life" bent, heb je in ieder geval 1 zorg minder.

• Dennisweb
mwa schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Jouw haat-liefde verhouding (dit verschilt per maand lijkt het) met Bunq is erg vermoeiend. Nu je "banned for life" bent, heb je in ieder geval 1 zorg minder.
bunq is mij echt geen zorg. Het product is goed, de uitvoering is slecht. Tja, dat kan. Het is waarschijnlijk meer zo dat jullie er heel blij mee zijn dat ik gebanned ben, want nu hoeven jullie er van mij niks meer over te lezen. :-)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-03 16:01
Krijgen jullie ook spam van bunq over die Green Card? Eerst kreeg ik een pushbericht dat ik die moest bestellen? En nu weer een reminder... beetje jammer dit :(

• mwa
Tamerciaga schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:39:
Krijgen jullie ook spam van bunq over die Green Card? Eerst kreeg ik een pushbericht dat ik die moest bestellen? En nu weer een reminder... beetje jammer dit :(
Yep, en nog steeds €99 p/j _O- Al die bunq “influencers” die ik op Instagram voorbij zie komen moeten ook betaald worden.

Edit: terwijl ik dit poste kreeg ik zowel de pushmelding als e-mail dat ik nog 4 dagen de tijd heb! En ik denk morgen nog 3...

mwa wijzigde deze reactie 22-02-2020 11:13 (13%)

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja helaas, heel vervelend ;( bunq heeft niets geleerd van vorig jaar hehe. Toen werd er ook al gespamd via notificaties en kwamen er veel boze reacties. (Die vakkundig snel de mond zijn gesnoerd op Together.) Het is wel jammer om te zien dat ze nu weer beginnen met misbruik te maken van de notificaties om advertenties te spammen. ;( De beterschap die Ali vorig jaar had beloofd nav de klachten is dus helemaal niets van terecht gekomen.

Ik vraag me trouwens in ‘t algemeen af hoe bedrijven hier steeds mee wegkomen, want het mag helemaal niet van de Apple guidelines en volgens mij ook niet van Google. oO

Je kan ‘t wel uitzetten trouwens, maar dat betekent dat je ook geen belangrijk nieuws meer zult krijgen van bunq en geen updates... Ze hebben advertenties en belangrijk nieuws op één hoop gegooid, dus het is all or nothing. Er is geen aparte “promo/ads” toggle.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 22-02-2020 14:14 (14%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• mcDavid
Nee, ik heb die marketing mails al lang geleden uitgezet

zcflevo.nl

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:37
WhatsappHack schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:11:
[...]
Je kan ‘t wel uitzetten trouwens, maar dat betekent dat je ook geen belangrijk nieuws meer zult krijgen van bunq en geen updates... Ze hebben advertenties en belangrijk nieuws op één hoop gegooid, dus het is all or nothing. Er is geen aparte “promo/ads” toggle.
Ik heb "other updates" uitgezet in de notificaties van de Android apps. Ik zou niet weten wat voor belangrijk nieuws je dan mist en met updates heeft het ook niets te maken.

_██_
(ಠ_ృ)

• WhatsappHack
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb "other updates" uitgezet in de notificaties van de Android apps. Ik zou niet weten wat voor belangrijk nieuws je dan mist en met updates heeft het ook niets te maken.
Je krijgt dan vziw helemaal geen productinformatie meer van bunq. Dus ook geen aankondigingen van prijswijzigingen, nieuwe functionaliteit/bunq updates, et cetera. In tegenstelling tot advertenties wil ik dat soort informatie wél graag ontvangen.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 22-02-2020 16:02 (8%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• mcDavid
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar uiteindelijk kom je daar toch wel achter via de (sociale) media (waaronder dit topic). En als ze de voorwaarden of prijzen willen wijzigen zijn ze alsnog verplicht dat te laten weten, dus echt iets belangrijks zul je er niet door missen.

zcflevo.nl

• MvWoensel
  • Registratie: april 2018
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:47:

Dag bunq.
What the hell 😂

• Dennisweb
Zo dacht ik er ook over. Jammer dat bunq zo snel klanten wegjaagt, maar het is niet anders. Wel jammer dat ik in hetzelfde hoekje als fraudeurs en oplichters word gedrukt.

Jammer dan.

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:00
Ik ben aan het orienteren om over te stappen naar een andere bank. Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van ING naar SNS i.v.m. het investeringsbeieid. Ik erger mij eigenlijk al vanaf dag 1 aan de SNS app, zeer achterhaald en tot op heden 0 vernieuwing gezien. Ondanks eerdere berichtgeving over het invoeren van Apple Pay bij SNS lijkt het er steeds meer op dat dit ook niet eerdaags gaat gebeuren.

Nu leek Bunq een geschikte kandiaat. De investeringen die zij doen lijken via ASR te lopen als ik Google over hun investeringsbeleid dus dat lijkt ook positief. De app lijkt mij ook een enorme upgrade tegenover die van SNS. Echter als ik dit topic lees (met name de laatste pagina's) word ik niet echt enthousiast.. :+ Kan het iemand het nog aanbevelen of kan ik beter verder kijken?

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
@Vaenir, in topic is meermaals de meerwaarde van bunq ten opzichte van andere banken besproken. Denk bijvoorbeeld aan 25 IBANs, een nieuwe functie waarbij je direct geld op andere rekeningen binnen bunq kan stoppen als je salaris wordt gestort (bunq update 13), virtuele passen (dus een IBAN kan ook dienen als Mastercard rekening), geen wisselkoersopslag etc.

• Hemmik
Vaenir schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:59:
Ik ben aan het orienteren om over te stappen naar een andere bank. Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van ING naar SNS i.v.m. het investeringsbeieid. Ik erger mij eigenlijk al vanaf dag 1 aan de SNS app, zeer achterhaald en tot op heden 0 vernieuwing gezien. Ondanks eerdere berichtgeving over het invoeren van Apple Pay bij SNS lijkt het er steeds meer op dat dit ook niet eerdaags gaat gebeuren.

Nu leek Bunq een geschikte kandiaat. De investeringen die zij doen lijken via ASR te lopen als ik Google over hun investeringsbeleid dus dat lijkt ook positief. De app lijkt mij ook een enorme upgrade tegenover die van SNS. Echter als ik dit topic lees (met name de laatste pagina's) word ik niet echt enthousiast.. :+ Kan het iemand het nog aanbevelen of kan ik beter verder kijken?
Ik en m'n gezin zijn al 2 jaar helemaal over en ben erg tevreden. Vooral de vele functionalisten van de app en het feit dat ik zelf kan kiezen waar in geïnvesteerd wordt spreekt mij enorm aan. Het is jammer dat het lijkt alsof bunq niet te vertrouwen is in de laatste pagina's. Neemt niet weg dat het vervelend is dat iemand een mindere ervaring heeft met bunq, maar denk dat dit niet overeen komt met de ervaring van de meeste klanten.

• mwa
Echter als ik dit topic lees (met name de laatste pagina's) word ik niet echt enthousiast.. :+ Kan het iemand het nog aanbevelen of kan ik beter verder kijken?
Laat je de (al dan niet terechte) negatieve ervaringen van sommige je er niet van weerhouden om eens met Bunq aan de slag te gaan. Je hoeft niet gelijk alles over te zetten, maar premium (in een pack) een paar maanden uitproberen.
Er is genoeg aan te merken op Bunq, maar er zijn ook genoeg zaken die wel lekker lopen.

Mijn vrouw en ik zijn dan ook positief te spreken sinds wij anderhalf jaar geleden zijn geswitched, zowel zakelijk als prive. Het feit dat je 25 IBANs kan aanmaken (budgetteren _/-\o_ ) en passen willekeurig komt koppelen heeft ons zeer veel geholpen.

Edit: typo

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:07

kazuka

Building Better Worlds

Hier ook al bijna 1.5 jaar erg tevreden met Bunq en volledig overgestapt na m'n hele leven bij ABN te hebben gezeten. Drijfveer destijds was de mogelijkheid om Apple Pay te gebruiken nog voordat het werd geïntroduceerd in Nederland maar ook nu ben ik zeer tevreden over de app en de mogelijkheden.

Heb zelf de support nog niet nodig gehad, dus kan persoonlijk niet oordelen over kwaliteit ervan. Wat ik lees online is dat het erop lijkt dat dit het onderdeel is dat het meest verbeterd moet worden. Bunq is zeker niet perfect maar dat geld ook voor het merendeel van de andere banken. Het is ook nog een erg jonge bank en ik ben ervan overtuigd dat de minpunten op den duur aangepakt zullen worden. Je moet echt kijken waar voor jou de prioriteiten liggen en welke features je het meest aanspreken.

• Vaenir
Gezien de eerste maand gratis is en het mij toch wel enigszins aanspreekt toch maar een rekening aangemaakt. Ik lees dat er controles worden gedaan bij grotere bedragen? Stel ik zou mijn spaargeld overmaken naar mijn bunq rekening, moet ik dit geld dan ook verantwoorden?

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:07

kazuka

Building Better Worlds

@Vaenir Dat heb ik persoonlijk nooit hoeven doen toen ik alles overzette vanaf de ABN. wellicht dat regelgeving hierin meer recent is gewijzigd want ik heb het ook vaker gelezen.

• Vaenir
kazuka schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:10:
@Vaenir Dat heb ik persoonlijk nooit hoeven doen toen ik alles overzette vanaf de ABN. wellicht dat regelgeving hierin meer recent is gewijzigd want ik heb het ook vaker gelezen.
Dit is het enige dat mij zorgen baart. Niet omdat ik iets te verbergen heb maar omdat er ook wel het e.e.a. aan contante stortingen bij zitten van o.a. spullen die ik op V&A/Marktplaats verkocht heb. Ik zou niet elke euro kunnen verantwoorden.

• mwa
Vaenir schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Dit is het enige dat mij zorgen baart. Niet omdat ik iets te verbergen heb maar omdat er ook wel het e.e.a. aan contante stortingen bij zitten van o.a. spullen die ik op V&A/Marktplaats verkocht heb. Ik zou niet elke euro kunnen verantwoorden.
Contant storten is wel een dingetje.. dat kan dus niet bij Bunq. Tenzij je het via GWK doet, maar dat is $$$

• Vaenir
mwa schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:24:
[...]

Contant storten is wel een dingetje.. dat kan dus niet bij Bunq. Tenzij je het via GWK doet, maar dat is $$$
Bij SNS was dit exact hetzelfde. Ik stortte het berag wanneer dit nodig was (misschien 4-5x per jaar) via de ING bank van mijn vriendin en dit hevelde ik weer over naar mijn SNS rekening. Maar als daar bij elke transactie vragen over worden gesteld vind ik dit wel irritant. Maar het zijn meestal geen bijster hoge bedragen. Misschien een keer een videokaart van rond de 400 euro die ik verkoop. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het gaat mij er nu meer om dat als ik tevreden ben over Bunq en ik dus tevens mijn spaargeld wil overboeken. Dat ik dit hele bedrag moet gaan verantwoorden met allerlei papieren. Het zou wel kunnen maar dan heb ik er een enorme administratieve klus aan. 8)7

• mwa
Vaenir schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Bij SNS was dit exact hetzelfde. Ik stortte het berag wanneer dit nodig was (misschien 4-5x per jaar) via de ING bank van mijn vriendin en dit hevelde ik weer over naar mijn SNS rekening. Maar als daar bij elke transactie vragen over worden gesteld vind ik dit wel irritant. Maar het zijn meestal geen bijster hoge bedragen. Misschien een keer een videokaart van rond de 400 euro die ik verkoop. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het gaat mij er nu meer om dat als ik tevreden ben over Bunq en ik dus tevens mijn spaargeld wil overboeken. Dat ik dit hele bedrag moet gaan verantwoorden met allerlei papieren. Het zou wel kunnen maar dan heb ik er een enorme administratieve klus aan. 8)7
Ik heb persoonlijk nog nooit wat moeten verklaren, en heb tweemaal een bedrag die boven de 15k kwam overgeboekt. Mijn loon wordt ook gewoon gestort op Bunq, misschien dat dat minder triggers oplevert?

Geld storten doen wij ook via de ABN (ivm Hypotheek hebben wij daar nog een rekening met pas).

• Vaenir
mwa schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb persoonlijk nog nooit wat moeten verklaren, en heb tweemaal een bedrag die boven de 15k kwam overgeboekt. Mijn loon wordt ook gewoon gestort op Bunq, misschien dat dat minder triggers oplevert?

Geld storten doen wij ook via de ABN (ivm Hypotheek hebben wij daar nog een rekening met pas).
Ah kijk dat maakt alles weer een stuk helderder. Dan ga ik nu maar eens even kijken wat die app allemaal voor functionaliteiten heeft. Thanks!

• mcDavid
mwa schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Ik ook niet. Maar als je de bank-topics op Tweakers een beetje volgt zie je dat alle banken (of iig ING en ABN) de laatste tijd extreem voorzichtig zijn. Ook daar lees je dat klanten om onduidelijke redenen geweigerd worden. Waarschijnlijk omdat ze zwaar onder een vergrootglas liggen natuurlijk. Bunq lijkt wat dat betreft net zo voorzichtig, maar als je geen rare dingen doet (zoals om de maand je rekening openen en weer sluiten, ahem) lijkt het me stug dat je problemen krijgt.

zcflevo.nl

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:00
Alle banken liggen inderdaad onder een vergrootglas voor de controle op witwaspraktijken (ING, ABN AMRO). Daardoor zijn ze strenger gaan controleren en zal je bij al die banken vaker met false positives te maken krijgen.

O.a. stortingen van grote hoeveelheden contant zijn een signaal waarbij ze gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Een enkele kleine storting n.a.v. marktplaatsverkopen zal echt geen onderzoek door compliance opleveren.
Het overmaken van grote bedragen kan ook een trigger zijn, maar als het niet op "doorsluizen" lijkt zal je ook daar niet gauw last van hebben. Als er een groot bedrag binnenkomt van een onbekende rekening en dat snel weer wordt doorgestort naar weer een andere partij zal je waarschijnlijk wel een extra controle kunnen verwachten.

• Noisia
  • Laatst online: 12:45
Iemand ervaring met Bunq en Apple-Watch? Vanuit de notificatie van een incasso zie ik de knop betalen staan maar deze werkt niet. Er wordt geen geld afgeschreven en ik moet de betaling alsnog in de app doen.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-03 20:16
Ik kreeg een melding dat ik moest gaan uitleggen hoe ik mijn rekening gebruikt heb. Hebben andere ook zulke vragen gekregen?

• dirk_mec
Vaenir schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:05:
Ik lees dat er controles worden gedaan bij grotere bedragen? Stel ik zou mijn spaargeld overmaken naar mijn bunq rekening, moet ik dit geld dan ook verantwoorden?
Juist is dus denk ik gebeurd bij mij.

• Dennisweb

Kijk verder en kies vooral geen bunq. Je leest nu natuurlijk alleen maar positieve ervaringen van klanten die bunq het liefst heeft. Dit zijn meestal de klanten die naar de updates van bunq komen, inclusief bunq-sokken om de volgende ochtend lyrisch te twitteren: “wat een update, he?” Terwijl er eigenlijk niet heel veel toegevoegd is.

De laatste updates van bunq waren vooral gericht op business. Voor allerlei functies vraagt bunq per zakelijke functie twee euro in de maand extra. Dat is het verdienmodel van bunq.

Je krijgt bij bunq een vrij dure bankrekening voor 8 euro per maand of 5 euro per maand als je in een pack zit. Wil je een ‘groene bank’ met veel functies, dan mag je daar flink voor betalen.

Maar twijfel niet te veel hardop. En zeg zeker nooit je account op! Eenmaal je dat gedaan hebt, lig je er bij bunq uit. Ik ben altijd kritisch op bunq geweest en dat wil deze bank niet hebben. Dan ‘gebruik je bunq niet zoals wij dat bedacht hebben’ en mogen ze je conform de voorwaarden die juridisch geen stand houden eruit zetten.

Ik zou kiezen voor een volwassenere club dan bunq. bunq is een zeer kinderachtige bank. En nee, ik heb mijn 13 euro ook nog steeds niet terug. Stel je eens voor dat je er 5000 euro op hebt staan. Dan ben je die dus voor een onbepaalde tijd kwijt.

Dat bunq een banklicentie heeft is mij een raadsel. Als je een goed besluit wilt nemen, denk dan ook na over de negatieve ervaringen en luister niet alleen naar alle positieve verhalen.

Ik ben geen oplichter en geen fraudeur, maar toch werd ik eruit gezet. Niet iedereen met een negatieve ervaring is fraudeur of heeft wat te verbergen. Iets te vocaal zijn in negatieve zin is al voldoende om geblokkeerd te worden.

Nu ik toch geen klant meer mag zijn, zal ik ook mijn ervaring delen met klanten die nog twijfelen over bunq. Ik heb toch niks meer te verliezen. Mijn advies: pas ermee op en niet aan beginnen.
dirk_mec schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:47:
Ik kreeg een melding dat ik moest gaan uitleggen hoe ik mijn rekening gebruikt heb. Hebben andere ook zulke vragen gekregen?
Niet raar opkijken als je straks een negatieve mail van compliance krijgt. Als je nog bij bunq klant wilt blijven, werk dan vooral mee en doe alsof je helemaal gek van bunq bent. Anders denk ik niet dat je je spaargeld nog terugziet. :w

Dennisweb wijzigde deze reactie 24-02-2020 16:24 (7%)

• dirk_mec
@Dennisweb Ik heb meegewerkt uiteraard. Mag ik trouwens vragen binnen welk tijdsbestek je account opzegde en weer een nieuw account aanmaakte?

dirk_mec wijzigde deze reactie 24-02-2020 16:26 (3%)

• Dennisweb
dirk_mec schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:26:
@Dennisweb Ik heb meegewerkt uiteraard. Mag ik trouwens vragen binnen welk tijdsbestek je account opzegde en weer een nieuw account aanmaakte?
Ik heb nooit een nieuw account aangemaakt. Bij bunq kun je met één simpele handeling je account weer heractiveren.

Dat zou een maand of drie geweest zijn. Dat lijkt mij een periode goed genoeg om er eens over na te denken. Ik heb een paar keer boodschappen gedaan, wat top-ups vanuit ING en het geld dat ik toch liever op mijn ING had weer teruggeboekt. Ik heb dus geld naar mezelf overgemaakt. En de oorsprong van dat geld was ook duidelijk: dat kwam van mezelf.

bunq heeft daar ook NOOIT vragen over gesteld. Ik werd er meteen uitgegooid. Die beslissing is volgens mij te snel genomen. Het zou niet voor het eerst zijn dat de afdeling compliance de eigen procedures niet volgt. @Iemt had het ook al een keer, geloof ik.

• dirk_mec
xares schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:55:
Bij Bunq krijg je wel snel vragen als je wat grotere bedragen regelmatig overboekt.
Dit nu al een aantal keer privé gehad. Bij ABN en Rabo nooit een probleem mee gehad.
En bij welke grens is er sprake van groot?
xares schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:55:
Na al5x inkomstenbewijzen op te sturen begint het irritant te worden. Daarna hoor je ook niks meer van Bunq of het verder goed is, dus dat is ook niet zo handig.
5x is wel veel. Ik hoefde nog geen bewijzen op te sturen (alles komt gewoon van mijn werk dus ik heb in principe niets te verbergen). Ik vind dit wel vervelend overigens.

• dirk_mec
Dennisweb schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:34:
bunq heeft daar ook NOOIT vragen over gesteld.
Dat is wel vreemd. Gedroeg je je wel netjes in de communicatie richting hun?

• Dennisweb
dirk_mec schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Dat is wel vreemd. Gedroeg je je wel netjes in de communicatie richting hun?
Ja, hoor. Ik heb ze nooit geschoffeerd. Ik heb alleen een negatieve review op TrustPilot geplaatst en toen werd ik er meteen uitgegooid. Dat moet toch kunnen? Sorry, maar als support je vertelt dat hun factuur juist is en dat later niet blijkt te zijn, wat moet je dan? Je mag dan toch gewoon je eerlijke ervaring geven?

Compliance en support zijn gewoon niet goed bij bunq. We mogen het wel oneens zijn, maar ik vind het opzeggen van een bankrekening wel erg ver gaan.

Ga je bij een restaurant eten en vond je de bediening slecht, laat je een recensie achter, komt de kok er je hoogstpersoonlijk de volgende keer uit zetten. :D Dit kan echt alleen bij bunq.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:05
dirk_mec schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:40:
[...]

En bij welke grens is er sprake van groot?

[...]

5x is wel veel. Ik hoefde nog geen bewijzen op te sturen (alles komt gewoon van mijn werk dus ik heb in principe niets te verbergen). Ik vind dit wel vervelend overigens.
Geen idee wat precies de grens is, soms paar duizend euro voor crypto's/beleggingen etc. Van spaarrekening -> Bunq -> Andere rekening etc.

• Dennisweb
xares schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Geen idee wat precies de grens is, soms paar duizend euro voor crypto's/beleggingen etc. Van spaarrekening -> Bunq -> Andere rekening etc.
Crypto’s lijken me sowieso niet iets wat je met bunq moet proberen. Van crypto’s is vaak de herkomst niet volledig duidelijk. Bij heel veel fintechs KAN zoiets tot een blokkade leiden. bunq lijkt me er zeker een van.

• Freeaqingme
Dennisweb schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Ja, hoor. Ik heb ze nooit geschoffeerd. Ik heb alleen een negatieve review op TrustPilot geplaatst en toen werd ik er meteen uitgegooid. Dat moet toch kunnen? Sorry, maar als support je vertelt dat hun factuur juist is en dat later niet blijkt te zijn, wat moet je dan? Je mag dan toch gewoon je eerlijke ervaring geven?
Ondertussen lees ik al meerdere pagina's waarvan >1/3e gevuld is met jouw comments. Dat mag natuurlijk, maar je lijkt de indruk te willen wekken dat het standaard voor bunq is om alles en iedereen te blokkeren. Da's natuurlijk kolder. Een bank als bunq heeft een hoop mondige users, en het aantal users groeit nog altijd (blijkens de jaarcijfers).

Ik krijg meer het gevoel alsof je een kruistocht tegen die bank begonnen bent. Mijn suggestie zou zijn om je energie ergens anders op te focussen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Dennisweb
Freeaqingme schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:57:
[...]

Ondertussen lees ik al meerdere pagina's waarvan >1/3e gevuld is met jouw comments. Dat mag natuurlijk, maar je lijkt de indruk te willen wekken dat het standaard voor bunq is om alles en iedereen te blokkeren. Da's natuurlijk kolder. Een bank als bunq heeft een hoop mondige users, en het aantal users groeit nog altijd (blijkens de jaarcijfers).

Ik krijg meer het gevoel alsof je een kruistocht tegen die bank begonnen bent. Mijn suggestie zou zijn om je energie ergens anders op te focussen.
Zwaar is dat he? Als je geliefde bank eens kritiek krijgt. Ik ben geen kruistocht begonnen, maar wanneer er naar een mening wordt gevraagd mag ook de negatieve ervaring gedeeld worden. Er is specifiek gevraagd om ervaringen en na die vijf positieve reacties mag ook die negatieve reactie worden toegelicht.

Maar je kan natuurlijk altijd een TR indienen. Als een moderator dit topic wil verbuigen tot het positieve ervaringen topic, dan mag dat van mij.

Het is trouwens geen kolder hoor. bunq is écht heel snel met het blokkeren van alles en iedereen. En ja, dat is inderdaad de standaard bij bunq. Dat het aantal gebruikers groeit is mooi, want dan zijn er toch mensen die het erop aan durven. Maar je moet wel behoorlijk naïef zijn om al je geld incl. spaargeld op een bunq te zetten.

• MitchellvB995
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22-03 21:12
Niet zo op de man

Outerspace wijzigde deze reactie 25-02-2020 00:58 (90%)

• Freeaqingme
Dennisweb schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Zwaar is dat he? Als je geliefde bank eens kritiek krijgt.
Nee hoor. Ik heb mij ook wel eens negatief uitgelaten over bunq. Dat was toen 1 post. Ik ben toen niet pagina's lang hetzelfde verhaal gaan ophangen.

De rest van je post ga ik niet op in. Ik blijf geen trollen voeren.

• Dennisweb
MitchellvB995 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:08:
Ik dacht dat @Dennisweb dit hoofdstuk had afgesloten?

Ondertussen zit hij zich negatief uit te laten tegen anderen over bunq, wat er voor mij op lijkt dat er meer aan de hand was dat hij eruit is gegooid omdat hij zijn account tweemaal op heeft gezegd.
“ Beste Dennis,

Jouw gebruikspatroon is opgevallen door de vele deactiviaties. Na onderzoek hebben we geconcludeerd dat jij bunq niet gebruikt zoals het bedoeld is. Dat betekent dat we geen nieuwe diensten wensen te verlenen.

Met vriendelijke groet,

het bunq compliance team”

Vele deactivaties is bij bunq twee. Dat is ALLES wat ik aan mailverkeer heb gehad. Je mag aan de hand van deze mail een reden gaan verzinnen, maar het lijkt mij duidelijk. In de mail verder geen vormgeving, geen disclosure over vertrouwelijkheid (dus post ik de inhoud gewoon) en zelfs de richtlijnen van de Belastingdienst rondom zakelijke communicatie worden niet opgevolgd. Ik zie geen KVK-nummer, BTW-nummer en dergelijke in elke mail, terwijl dat wel verplicht is.

Herhaaldelijk spammen voor de Greencard binnen de app, al is dat tegen de richtlijnen van Apple. bunq doet ook niet alles goed.

De mail bestaat uit tikfouten. Er is in nog geen twee minuten een zeer korte mail geschreven. Ik weet niet over welke ‘nieuwe diensten’ bunq het heeft. Ik weet ook niet wat deactiviaties zijn. Er wordt gewoon absoluut geen tijd besteed aan het maken van goede besluiten.

Ik ben verder gegaan met Revolut en N26 en heb daar louter positieve ervaringen mee. Maar als er wordt geschreven over ‘die negatieve ervaringen op de laatste pagina’, dan mag ik die ook toelichten. Wat mij betreft wordt die ervaring nu te veel afgedaan als ‘zal wel aan Dennisweb liggen’ en wordt alles rondom bunq goedgepraat. Zoals ik al zei: kritiekloze gebruikers, uit angst geblokkeerd te worden.

Dit is dan ook mijn laatste post hierover. Ik ben geen klant meer van bunq en heb hier niets meer te zoeken, immers.

Dennisweb wijzigde deze reactie 24-02-2020 19:24 (11%)

• Siask
  • Registratie: december 2013
Dennisweb schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:18:
[...]
Ik ben verder gegaan met Revolut en N26 en heb daar louter positieve ervaringen mee.
Dennisweb schreef op zondag 5 januari 2020 @ 02:58:
[...]
Alternatieven? N26 zou leuk zijn, als Instant Payments naar de EU in Nederland komen. Volwaardige rekening? Nee. N26 blokkeert ook regelmatig en is al vaker nadelig in het nieuws geweest. Ook geen maestro Apple Pay.

Revolut? Nee, ook niet. Blokkeert snel. Al diverse Roemeense vrienden meegemaakt die duizenden euro’s verloren zijn. Evenwel een vreemd bedrijfsbeleid.

Dan zijn de traditionele banken toch betrouwbaarder.
Tja, wat is het nu Dennis? Of is het morgen weer anders? Of volgende week?

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het gaat hier om een ervaringentopic, zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen gedeeld worden. Ik zou willen voorstellen @Dennisweb , als je herhaaldelijk je ervaringen blijft aandragen omdat je het ergens niet mee eens bent, om een separaat topic te openen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:00
“ Beste dixet,

Volgens mij heb ik als moderator net ingegrepen en voegt je post nog weinig toe

Outerspace wijzigde deze reactie 24-02-2020 19:40 (76%)

• NY_Giant
Iedereen heeft natuurlijk het recht zich te ergeren aan negativiteit in dit topic. Dat neemt echter niet weg dat er ook buiten Tweakers op internet vele voorbeelden te vinden zijn waaruit blijkt dat compliance bij bunq te streng te werk gaat. Het lijkt erop dat de meeste fintechs met dit probleem te maken hebben, simpelweg omdat ze niet over dezelfde middelen beschikken als de gevestigde banken. Het is dan ook logisch dat het compliance-beleid bij de fintechs eerder tot false positives leidt dan bij de oude banken het geval is. De fintechs zullen immers liever het zekere voor het onzekere nemen door bovenmatig streng te werk te gaan.

Maar als klant heb je daar wel gewoon mee te maken. Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Bunq kan een prima bank zijn om voor de lol eens te testen wat er allemaal mogelijk is, zolang het om minder grote bedragen gaat. Gaat het echter om serieuze bedragen, en heb je geen zin in gehannes met je spaargeld, dan zou ik zeker ergens anders kijken.

• dirk_mec
NY_Giant schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:37:
Bunq kan een prima bank zijn om voor de lol eens te testen wat er allemaal mogelijk is, zolang het om minder grote bedragen gaat. Gaat het echter om serieuze bedragen, en heb je geen zin in gehannes met je spaargeld, dan zou ik zeker ergens anders kijken.
Weet je dit zeker?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Vaenir schreef op Monday 24 February 2020 @ 09:59:

Ik ben met mijn gezin sinds een jaar of 2 ook helemaal over naar bunq. Als je gewoon je primaire bankzaken via bunq doet en verder niets 'vreemds' doet, dan zou ik niet weten waarom bunq geen geschikte kandidaat kan zijn.

Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn over de diensten die ze aanbieden en mensen met negatieve ervaringen heb je overal wel....
Vaenir schreef op Monday 24 February 2020 @ 11:05:
Gezien de eerste maand gratis is en het mij toch wel enigszins aanspreekt toch maar een rekening aangemaakt. Ik lees dat er controles worden gedaan bij grotere bedragen? Stel ik zou mijn spaargeld overmaken naar mijn bunq rekening, moet ik dit geld dan ook verantwoorden?
Ik heb meerdere malen grote bedragen ontvangen op mijn rekening < 5000 euro en dat is nooit een probleem geweest. Wel twee keer een melding ontvangen dat ze me een paar vragen willen stellen over de bronnen van mijn inkomen. Mijn salaris wordt niet eens bij bunq gestort overigens. Wel maak ik iedere maand vanaf mijn andere bank het grootste deel van mijn salaris over naar bunq met als omschrijving 'salaris'.
dirk_mec schreef op Monday 24 February 2020 @ 15:47:
Yes..ik heb dat al twee keer gehad. Banken moeten gewoon (ivm wetgeving / anti-witwassen) gewoon voorzichtig zijn. Zolang het gewoon 'legale' inkomsten zijn zou ik dat gewoon aangeven. Is niet iets om je zorgen over te maken.

JackSparrow wijzigde deze reactie 24-02-2020 22:49 (102%)

• Dennisweb
In overleg met @Outerspace besloten om enkel nog korte en bondige bijdrages te maken en niet te regelmatig meer te reageren.

Er is me in dit topic wel regelmatig gevraagd om het hele verhaal en die ga ik dan nu ook geven. Niet hier, want het is een lap tekst, maar op mijn pastebin.

https://pastebin.com/51gvB0V8

Alleen klikken voor wie het lezen wil! ;)

• Noisia
  • Laatst online: 12:45
@Dennisweb Als je echt vindt dat je onrechtmatig behandeld bent dan kun je beter contact opnemen met de AFM.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• JeroenE
  • Niet online
dirk_mec schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:47:
Zijn dat het handjevol vragen als wat denk je dat het gemiddelde saldo is, voor welke bedragen ga je transacties maken en dat soort dingen?

Die zijn onderdeel van de "onboarding procedure" zodat men weet wat je een beetje van plan bent met je rekening(en). Voor zover ik weet krijgt iedereen die tegenwoordig en zijn ze ook bezig om die te stellen aan mensen die al langer bij bunq zitten.

Wat ik dan weer niet weet is of ze dit regelmatig herhalen danwel hoe je je antwoorden kan aanpassen. Ik bedoel: het kan best zijn dat je eerst een jaartje wil kijken of bunq wat voor is en dat je dan alleen maar beperkte bedragen stort en opmaakt. Als je daarna besluit om het je belangrijkste bankrekening te maken en ineens twee salarissen laat storten, huur/hypotheek gaat betalen en noem maar op dan is het gemiddelde saldo en de hoeveelheid transacties natuurlijk ineens veel groter.
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True