Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bjorn19
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 30-03 21:56
JDFS schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:12:
@Batavia, ik ben er super blij mee! Ik krijg mijn salaris op een aparte rekening (inkomsten) binnen, van daaruit wordt er maandelijks op een bepaalde dag geld jegens andere rekeningen (maandelijkse lasten, vaste lasten en spaargeld) overgemaakt. Maar deze overboekingen gebeuren altijd op de dag dat ik mijn salaris (normaliter) ontvang om 12u 's middags. Soms komt het voor dat ik voor het weekend wordt uitbetaald en dan moet ik dus een aantal dagen wachten totdat al het geld wordt gedistribueerd.

Mooi dat ik nu gewoon een x bedrag kan invoeren, wat direct wordt overgeboekt naar mijn diverse rekeningen.
Ja dit is ook wel een van de functies waar ik op zat te wachten. Gelukkig is er nog meer mogelijk met Zapier, al ben ik niet zo'n fan van die partij. Had liever gezien dat ze nog iets spannends zouden doen met Shortcuts van Apple zelf.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
@Bjorn19, helaas alleen voor zakelijke gebruikers - niet voor Premium users. Ook kost een Zapier account iets van 20 Euro per maand. Jammer, het pushen naar Google Sheets zag er goed uit en ik zag voor mijzelf al een mooie manier om een expenses / net worth tracker te maken.

• Bjorn19
@JDFS Oh, dan heb ik niet goed zitten kijken. Dan inderdaad erg jammer. Snap aan de andere kant ook wel dat ze wat "Quality of Life" features voor zakelijke gebruikers aan het uitrollen zijn.

Kan me goed voorstellen dat je als jonge ondernemer een hippe bank wil hebben met API's en dat soort slimme integraties.

Denk dat ze nog even aan het uitproberen zijn welke features nou thuishoren in het Premium-model en welke in het Business-model.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

De extra kleur in de wallet ziet er ook wel goed uit!

https://tweakers.net/ext/f/WB1yZeHpBq0NGS82Js8VmLox/medium.jpg

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Die gearceerde rand is inderdaad wel relaxt. Heb nooit problemen gehad de passen uit elkaar te houden in Wallet, maar buiten wallet (o.a. in de Apple Pay popup) kon het rampzalig zijn omdat ze daar op compleet andere volgorde staan (volgorde van toevoegen, ipv volgorde hoe je het zelf gesorteerd hebt in Wallet.). Dan moest je perse in de bunq app kijken wat de 4 eindcijfers waren.

Nu mooi privé, joint (CJ) en beveiligde (virtuele) kaarten allemaal in andere kleurtjes. :)
De enige die geen kleurtje mee kan krijgen is een Online MasterCard voor Apple Pay op m'n Mac, maar die boeit me vrij weinig.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:50
Haha die Apple Watch app, wat een sof. Ja, je kan je saldo bekijken, en je kaarten, maar that's it. Je kan niks *doen*.

Edit: ah je kan per kaart de gekoppelde rekening wijzigen...

[Voor 21% gewijzigd door Sluuz op 29-01-2020 09:26]

PSN: Sluuz

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:04:
Haha die Apple Watch app, wat een sof. Ja, je kan je saldo bekijken, en je kaarten, maar that's it. Je kan niks *doen*.
Die Apple Watch app doet iets heel belangrijks, namelijk het selecteren van de juiste rekening. Bunq lost dat probleem nu op twee manieren op: met verschillende passen, en met deze selector. Heel fijn. :)

Verder vind ik de automatische verdeelfunctie prettig. Had liever gezien dat het iets conceptueler was uitgewerkt (met triggers), maar dit werkt voor de meeste gevallen ook goed.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:04:

Edit: ah je kan per kaart de gekoppelde rekening wijzigen...
Mijn ING-app op de watch laat alleen het saldo zien. En dan ook nog fullscreen per rekening, dus moet swipen om andere rekening te zien. Verder kan ik er helemaal niks mee. Ach, bunq watch-app tis een leuk extraatje: kan ik ff snel kijken hoeveel pretbudget ik nog heb. Telefoon minder gebruiken. Koppeling met pas aanpassen zal maar erg weinig nodig zijn. Als je slim bent heb je er namelijk een 2e backup aanhangen voor als je saldo niet toereikend is. Maar toch, als je toch iets via die watch-app kunt doen is dat wel handig. Saldocheck, aan de hand daarvan koppeling aanpassen :+

Vind het nog steeds onzin dat er zoveel geld tegenaan wordt gesmeten met een event en die Ali die akelig belangrijk loopt te doen voor minimale dingen. Maar goed, ik kijk die Apple events ook nooit want een korte recap achteraf is me prima :P

[Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 29-01-2020 11:07]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:59
Waar ik niet helemaal van op de hoogte was. De Travel Card heeft dus geen aankoopgarantie en verlengde garantie, ondanks het een Master Card is? Nu geven ze dit opeens aan bij de Green Card. Ben ik achteraf wel blij dat ik nog steeds mijn ABN AMRO Master Card heb voor grotere uitgaven en dan gebruik de Travel Card voor kleine betalingen op vakantie.

Mijn website

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:22
Cerenas schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:42:
Waar ik niet helemaal van op de hoogte was. De Travel Card heeft dus geen aankoopgarantie en verlengde garantie, ondanks het een Master Card is? Nu geven ze dit opeens aan bij de Green Card. Ben ik achteraf wel blij dat ik nog steeds mijn ABN AMRO Master Card heb voor grotere uitgaven en dan gebruik de Travel Card voor kleine betalingen op vakantie.
Mastercard en Visa zijn betaalnetwerken, een aankoopverzekering/garantie is een bijkomende service van de kaartuitgever wat een bank kan zijn of ICS bijv.

Wat standaard word gedekt is fraude en oplichting via de chargeback scheme, maar ook hier zijn er uitzonderingen op.

• Sluuz
2Dutch schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Mijn ING-app op de watch laat alleen het saldo zien. En dan ook nog fullscreen per rekening, dus moet swipen om andere rekening te zien. Verder kan ik er helemaal niks mee. Ach, bunq watch-app tis een leuk extraatje: kan ik ff snel kijken hoeveel pretbudget ik nog heb. Telefoon minder gebruiken. Koppeling met pas aanpassen zal maar erg weinig nodig zijn. Als je slim bent heb je er namelijk een 2e backup aanhangen voor als je saldo niet toereikend is. Maar toch, als je toch iets via die watch-app kunt doen is dat wel handig. Saldocheck, aan de hand daarvan koppeling aanpassen :+

Vind het nog steeds onzin dat er zoveel geld tegenaan wordt gesmeten met een event en die Ali die akelig belangrijk loopt te doen voor minimale dingen. Maar goed, ik kijk die Apple events ook nooit want een korte recap achteraf is me prima :P
Wat de ING Watch app doet of niet doet is niet zo interessant als het om de Bunq app gaat. Deze is met aardig wat bombarie aangekondigd gister en ik was aardig teleurgesteld in zulke minimale functionaliteit.

• Joshua
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 31-03 10:58
Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Deze is met aardig wat bombarie aangekondigd gister en ik was aardig teleurgesteld in zulke minimale functionaliteit.
Ik ben benieuwd wat je graag nog meer had gezien qua functionaliteit wat ook enigszins praktisch is om te gebruiken op een horloge.

• Sluuz
Joshua schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:19:
[...]

Ik ben benieuwd wat je graag nog meer had gezien qua functionaliteit wat ook enigszins praktisch is om te gebruiken op een horloge.
Dat is andersom redeneren. Blijkbaar hebben ze bij Bunq besloten dat er een AW app moest komen en zijn er resources naartoe gegaan. Ik had liever wat extra functionaliteit in de app gezien, zoals het uitbreiden van de betalingscategorieen of het mogelijk maken deze zelf uit te breiden.

Maar om je vraag toch te beantwoorden: het inzien van events op de watch was ook wel handig geweest.
En tuurlijk: dit is versie 1 van de AW app, misschien komt er nog meer. Vond alleen die presentatie dan zo over the top.

[Voor 46% gewijzigd door Sluuz op 29-01-2020 12:35]

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:25:
Vond alleen die presentatie dan zo over the top.
Heb je de laatste jaren wel eens presentaties/nieuwe features vanuit bunq gezien waarbij dat niet zo is?

Waarschijnlijk ligt het ook deels aan mij, maar alles wordt met veel bombarie aangekondigd en blijkt (soms na vragen om meer uitleg) dan toch net niet heel handig te werken. Of misschien wel handig als je in een hele specifieke situatie zit, maar verder dan niet.

Ik zou ook eens willen dat ze dingen die ze introduceren daarna eerst beter maken voordat ze weer nieuwe dingen gaan bouwen.

Maar goed, tot zover mijn rant,

• Bjorn19
Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:25:
[...]
Vond alleen die presentatie dan zo over the top.
Misschien is de Apple Watch app wel als nice to have ingestoken en is het daadwerkelijk gelukt. Of heeft er iemand zitten hobbyen en is dit een proefballonetje.

Allemaal speculatie natuurlijk, maar als ik als developer in een demo mijn producten presenteer doe ik dat ook met zo veel mogelijk enthousiasme en trots ;-)

Ik ben er wel blij mee. Goede toevoeging, toch net even wat minder moeite hoeven doen om je saldo te bekijken en eventueel van kaart te switchen.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sluuz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Wat de ING Watch app doet of niet doet is niet zo interessant als het om de Bunq app gaat. Deze is met aardig wat bombarie aangekondigd gister en ik was aardig teleurgesteld in zulke minimale functionaliteit.
Gouden tip: bunq doet aan veel bombarie voor de meest minimale dingen. Een van hun meest ergerlijke eigenschappen, helaas :(

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:27
Dit wordt vast een post van mij waar ik spijt van krijgen gezien de reacties.

Maar ik heb vandaag mijn bunq account geheractiveerd. Ook al ben ik een kritische gebruiker. Ik ben kritisch, maar geen hater. Net zo als ik Justin Bieber geen leuke zanger vind, maar ‘m wel draai op de radio.

Anyway. Ik heb bunq geheractiveerd omdat ik in mei op vakantie ga. Ik vind een aparte vakantierekening dan wel handig. Ik ga namelijk niet alleen maar met familie. We splitten de kosten. Dus dan is een exact overzicht wel fijn.

En een andere reden: mijn Roemeense vrienden worden uit het niks geblokkeerd door Revolut. Het gaat zelfs om bekende Roemeense bandleden die zomaar geblockt worden, terwijl zij op een eerlijke manier geld verdienen. Revolut noemt dat dan ‘verdenking van witwassen’ en dan zijn alle lijnen gesloten.

Dat heb ik met bunq niet meegemaakt en hoop ik ook niet mee te maken. Ik ben geen fan van compliance afdelingen van fintechs. Maar ik denk dat je als Nederlander meer risico loopt bij een buitenlandse bank dan een Nederlandse. Voor de goede orde: ik heb niks te vrezen. Maar banken zijn terecht voorzichtig. Dan is het toch zuur als je helemaal geen rechten meer hebt.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:38
Dennisweb schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:55:
Dit wordt vast een post van mij waar ik spijt van krijgen gezien de reacties.

Maar ik heb vandaag mijn bunq account geheractiveerd. Ook al ben ik een kritische gebruiker. Ik ben kritisch, maar geen hater. Net zo als ik Justin Bieber geen leuke zanger vind, maar ‘m wel draai op de radio.

Anyway. Ik heb bunq geheractiveerd omdat ik in mei op vakantie ga. Ik vind een aparte vakantierekening dan wel handig. Ik ga namelijk niet alleen maar met familie. We splitten de kosten. Dus dan is een exact overzicht wel fijn.

En een andere reden: mijn Roemeense vrienden worden uit het niks geblokkeerd door Revolut. Het gaat zelfs om bekende Roemeense bandleden die zomaar geblockt worden, terwijl zij op een eerlijke manier geld verdienen. Revolut noemt dat dan ‘verdenking van witwassen’ en dan zijn alle lijnen gesloten.

Dat heb ik met bunq niet meegemaakt en hoop ik ook niet mee te maken. Ik ben geen fan van compliance afdelingen van fintechs. Maar ik denk dat je als Nederlander meer risico loopt bij een buitenlandse bank dan een Nederlandse. Voor de goede orde: ik heb niks te vrezen. Maar banken zijn terecht voorzichtig. Dan is het toch zuur als je helemaal geen rechten meer hebt.
Dit is nu de.. 3de keer? Tot over 2 maanden wanneer je weer gaat verkondigen Bunq nu permanent vaarwel te zeggen.

• Dennisweb
mwa schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:58:
[...]

Dit is nu de.. 3de keer? Tot over 2 maanden wanneer je weer gaat verkondigen Bunq nu permanent vaarwel te zeggen.
Ik wist dat die opmerking ging komen. :+

Het staat me vrij om zelf die keuze te maken :). Ik kijk wel vaker ergens de kat mee uit de boom. Ik heb netjes alternatieven geprobeerd en die vind ik toch minder. Is dat zo erg dan? Ben trouwens niemand daarover verantwoording schuldig. ;)

[Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 29-01-2020 18:50]

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Dennisweb schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:55:
We splitten de kosten. Dus dan is een exact overzicht wel fijn.
Is Splitwise dan niet een optie? Zelfs de gratis versie werkt meer dan perfect. Of schiet je alles voor?

Edit: alhoewel ik ook vaak kritisch ben op bunq zijn ze tegenwoordig voor mij onmisbaar bij vakanties buiten de Eurozone. Die Travel Card is wel echt dikke prima en nog gratis ook. Ben alleen benieuwd of het op de (midel)lange termijn ook gratis blijft of dat bunq weer streken gaat uithalen :+

[Voor 34% gewijzigd door kwon op 29-01-2020 21:06]

• Dennisweb
kwon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:04:
[...]

Is Splitwise dan niet een optie? Zelfs de gratis versie werkt meer dan perfect. Of schiet je alles voor?

Edit: alhoewel ik ook vaak kritisch ben op bunq zijn ze tegenwoordig voor mij onmisbaar bij vakanties buiten de Eurozone. Die Travel Card is wel echt dikke prima en nog gratis ook. Ben alleen benieuwd of het op de (midel)lange termijn ook gratis blijft of dat bunq weer streken gaat uithalen :+
Nooit van Splitwise gehoord. En het is mijn broer, dus ik schiet het voor. Het is gewoon niet praktisch om elke kleine betaling meteen te splitten. Ik vind dat ook niet leuk zo op vakantie.

Ik ben ook kritisch op bunq, maar het is wel een goed product. Zoals gezegd, de uitvoering kan beter, maar ik ben geen hater. ;)

• kwon
  • Nu online
Dennisweb schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:14:
[...]
Nooit van Splitwise gehoord. En het is mijn broer, dus ik schiet het voor. Het is gewoon niet praktisch om elke kleine betaling meteen te splitten. Ik vind dat ook niet leuk zo op vakantie.
Mocht je zin hebben, probeer het een keer. Persoonlijk reken ik Splitwise tot een van de weinige apps die je het gevoel geven van 'hoe heb ik dit ooit zonder kunnen doen'. Ik moet oppassen dat ik niet te hoge verwachtingen kweek, maar zelfs na jaren gebruik ben ik er nog erg enthousiast over.

Maar genoeg fanboyism daarover, terug naar bunq :)

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
kwon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:04:
[...]
Travelcard is redelijk luctratief voor bunq door de fee per transactie. Is bij Revolut ook gratis. Vermoed dat het wel even blijft (kost ook 10 euro aanschaf).

• kwon
  • Nu online
Schildpadje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:22:
[...]

Travelcard is redelijk luctratief voor bunq door de fee per transactie. Is bij Revolut ook gratis. Vermoed dat het wel even blijft (kost ook 10 euro aanschaf).
Echt? Dat had ik niet verwacht. Banken zoals de Volksbank en ABN Amro hebben hun eigen creditcardorganisatie juist opgedoekt omdat het te kostbaar zou zijn.

Wat zou bunq overhouden aan een betaling van € 10,00 met de Travel Card?

• Sluuz
Bjorn19 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Misschien is de Apple Watch app wel als nice to have ingestoken en is het daadwerkelijk gelukt. Of heeft er iemand zitten hobbyen en is dit een proefballonetje.

Allemaal speculatie natuurlijk, maar als ik als developer in een demo mijn producten presenteer doe ik dat ook met zo veel mogelijk enthousiasme en trots ;-)

Ik ben er wel blij mee. Goede toevoeging, toch net even wat minder moeite hoeven doen om je saldo te bekijken en eventueel van kaart te switchen.
Ok misschien kom ik wat zuur over, maar het viel me gewoon even een beetje tegen. Ik hoef de AW app ook niet te gebruiken natuurlijk. Beetje kritiek op Bunq mag af en toe ook wel. Verder flink tevreden ermee.

• corset
  • Laatst online: 03-04 11:12
Heb nu een rare bug,

Ik probeer een savings goal aan te maken binnen een joint account. Heb mijn vrouw uitgenodigd, maar die ziet hem nergens in de app staan. Ook krijgt ze geen uitnodiging.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

corset schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:59:
Heb nu een rare bug,

Ik probeer een savings goal aan te maken binnen een joint account. Heb mijn vrouw uitgenodigd, maar die ziet hem nergens in de app staan. Ook krijgt ze geen uitnodiging.
Die vraag zie wel vaker terug komen in bunq together, dus kun je beter gelijk bij bunq neerleggen :)
support at bunq.com

edit: en heb zelf een premium account en geen joint!

[Voor 6% gewijzigd door Orinoco op 30-01-2020 09:53]

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:51:
[...]

Ok misschien kom ik wat zuur over, maar het viel me gewoon even een beetje tegen. Ik hoef de AW app ook niet te gebruiken natuurlijk. Beetje kritiek op Bunq mag af en toe ook wel. Verder flink tevreden ermee.
Je kan meer met de watch app, je kan de CVC van je passen opvragen. Je kan requests en direct debits accepteren zonder daarvoor je telefoon moet pakken en passen van bankrekening wisselen. Al met al toch best wel handig.

bluewalk.net

• bartmaniac
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-03 08:06
Ik weet niet of het met jullie werkt, maar bij mij werkt de zoek functie niet in het overzicht scherm. Heb al verschillende trefwoorden bewaard bij een betaling ontvangen of verzonden of pinbetaling, maar telkens komt er 'Geen resultaten' zoeken op bedrag lukt wel wanneer het bedrag eindigt op ,00. Zoeken naar 40,54 weet ik ondertussen ook hoe dit moet. Volgens wat ik verneem zou je zelfs naar inhoud van bijlagen kunnen zoeken. Helaas vindt hij ook niets als ik zoek naar een woord dat voorkomt op een lkasticket van Aldi of Lidl

• JeroenE
  • Niet online
@bartmaniac De zoekfunctie van bunq is niet geweldig. Vooral als je wil zoeken naar woorden waar ook andere tekens dan letters in zitten zoals bijvoorbeeld T-mobile. Dat is al een heel lang zo. Ik snap niet dat bunq dit niet op kan lossen. Diverse moderators vinden dat heel normaal want zoeken is volgens hun heel ingewikkeld. Als je dan zegt dat je geen google zoekmachine verwacht maar gewoon zoeken zoals het in notepad werkt krijg je geen antwoord.

Zoeken in bijlagen heb ik nooit geprobeerd. Het schijnt dat je dan een keer een pop-up geaccepteerd moet hebben dat je bijlage naar een third-party (google zelfs meen ik) gestuurd zou worden. Ik heb ook geen idee meer of ik dat heb gedaan of juist niet en je kan dit in de app nergens zien en dus ook niet aanpassen.

Zoeken naar steekwoorden die ik in een "note" zet werkt wel bij mij, al staat me bij dat ik daar ook wel heb gehad dat dan 1 of 2 transacties niet werden getoond. Helaas staan die notes ook niet in de csv export.

Als je op bedragen zoekt moet je gebruik maken van het filter en daar een bedrag van en bedrag t/m invullen. Toevallig onlangs nog aan een naamgenoot van je uitgelegd, inclusief screen shots. Zie de laatste paar berichten in https://together.bunq.com...missing-some-transactions

• Webarcher
  • Laatst online: 03-04 19:38
bartmaniac schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:04:
Ik weet niet of het met jullie werkt, maar bij mij werkt de zoek functie niet in het overzicht scherm. Heb al verschillende trefwoorden bewaard bij een betaling ontvangen of verzonden of pinbetaling, maar telkens komt er 'Geen resultaten' zoeken op bedrag lukt wel wanneer het bedrag eindigt op ,00. Zoeken naar 40,54 weet ik ondertussen ook hoe dit moet. Volgens wat ik verneem zou je zelfs naar inhoud van bijlagen kunnen zoeken. Helaas vindt hij ook niets als ik zoek naar een woord dat voorkomt op een lkasticket van Aldi of Lidl
Zoeken kan nog wel een verbeterslag gebruiken idd. Als ik bijv op 'Ziggo' zoek dan vindt hij in 1 maand, op dezelfde dag 2x dezelfde afschrijving, terwijl het maar 1x is betaald.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04:34

aex351

I am the one

Momenteel zit ik bij de ING en zat te kijken of Bunq een goed alternatief is. Aangezien ik hoorde dat een rekening gratis was en dat je heel makkelijk rekeningen en passen aan elkaar kan koppelen met iemand anders. Maar nu blijkt dat Bunq Free niet meer te bestaan en dat je dus Bunq Premium nodig hebt a 8 euro per maand pp. Alleen er bestaat ook zoiets als Bunq Joint a 10 euro per maand pp, waarbij er staat dat het alles van Bunq Premium is plus de mogelijkheid om een gedeelde rekening te hebben. Alleen ik dacht juist dat rekeningen koppelen/delen een onderdeel van Premium was.

In elk geval snap ik even niet wat nu het voordeel van Bunq is. Stel je wilt een rekening delen dan hebben beide Bunq Premium nodig of als ik het goed lees Bunq Joint en dan betaal je dus 20 euro per maand totaal. Dan is ING toch veel goedkoper met zijn 2,55 euro per maand voor een gedeelde rekening. Waarbij een betaalpakket 1,55 euro per maand pp is.

Wat is nu precies het voordeel van Bunq?

< dit stukje webruimte is te huur >

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Ik denk dat voor jouw bunq gewoon geen meerwaarde zal hebben. Ze hebben een leuke app, maar persoonlijk heb ik er ook geen 8 (of via pack 5) euro voor over.

Ik zie het nog steeds niet als volwaardige bank die ik kan vertrouwen als bank only

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03-04 14:57
aex351 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:19:

In elk geval snap ik even niet wat nu het voordeel van Bunq is. Stel je wilt een rekening delen dan hebben beide Bunq Premium nodig of als ik het goed lees Bunq Joint en dan betaal je dus 20 euro per maand totaal. Dan is ING toch veel goedkoper met zijn 2,55 euro per maand voor een gedeelde rekening. Waarbij een betaalpakket 1,55 euro per maand pp is.

Wat is nu precies het voordeel van Bunq?
Je kan een rekening delen op verschillende manieren. Beide (of meer dan 2 pers) bunq Premium. Dit kan door allemaal 7,95 te betalen, of in een pack (dan betaal je 5 pp). Maar je kan ook bunq Joint nemen, daar betaal je 10 euro voor, hier kunnen 10 mensen in, je krijgt max 4 passen om te verdelen onder deze personen en je krijgt in totaal 25 Ibans. Je bent dan ook echt voor 10 euro in totaal klaar. Zie hier ook voor vergelijking: https://bunqtools.com/memberships/

Voor alle voordelen van bunq kan je daar ook kijken, of hier even alles goed doorlezen.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04:34

aex351

I am the one

Hemmik schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Je kan een rekening delen op verschillende manieren. Beide (of meer dan 2 pers) bunq Premium. Dit kan door allemaal 7,95 te betalen, of in een pack (dan betaal je 5 pp). Maar je kan ook bunq Joint nemen, daar betaal je 10 euro voor, hier kunnen 10 mensen in, je krijgt max 4 passen om te verdelen onder deze personen en je krijgt in totaal 25 Ibans. Je bent dan ook echt voor 10 euro in totaal klaar. Zie hier ook voor vergelijking: https://bunqtools.com/memberships/

Voor alle voordelen van bunq kan je daar ook kijken, of hier even alles goed doorlezen.
op Bunq zelf kan ik helemaal niets terug vinden over Bunq Pack (wat een beetje op mij overkomt als Spotify Family - iedereen een premium account). Bunq Joint leest eigenlijk als zijnde er is één iemand eigenaar, en je kan het delen met 10 mensen ("vrienden" staat er). Kortom, je deelt dan alles. Dan staat er je kan de functionaliteit delen met "alle leden", en een "lid" kan een privérekening hebben. In deze context is er dus onderscheidt tussen een "vriend" en een "lid", en een "lid" is in mijn ogen iemand die al een rekening heeft bij Bunq.

Kortom, wat is nu precies het voordeel van Bunq. Want als ik dus de kosten optel betaal je "heel" veel meer dan bij een ING per maand.

Dus, even lezend op Bunq.com. Bunq Joint a 9,99 per maand (want je wilt een gedeelde rekening) en je partner zal dan een premium account moeten hebben a 7,99 per maand (zodat degene ook een privérekening kan hebben, of ten iedere geval een eigen betaalpakket met de premium features). Dan kom je uit op een hele mooie bedrag van 17,89 :/.

[Voor 10% gewijzigd door aex351 op 31-01-2020 11:44]

< dit stukje webruimte is te huur >

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:40
aex351 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Dus, even lezend op Bunq.com. Bunq Joint a 9,99 per maand (want je wilt een gedeelde rekening) en je partner zal dan een premium account moeten hebben a 7,99 per maand (zodat degene ook een privérekening kan hebben, of ten iedere geval een eigen betaalpakket met de premium features). Dan kom je uit op een hele mooie bedrag van 17,89 :/.
Als je een joint account van 9,99 hebt, hoeft je partner niet apart nog premium te nemen. Ben je samen voor 9,99 klaar.

Als je niet genoeg hebt aan het samen delen van een joint account, dan neem je allebei premium. Ben je, als je het via packs doet, ook 10 euro per maand kwijt. Als je allebei de volle mep betaalt 16 euro.

Een joint account nemen en niet met andere mensen delen is onzin.

zcflevo.nl

• Batavia
  • Laatst online: 22:32
Kan je eigenlijk makkelijk en en uit een pack stappen of switchen van abonnement?

Ik snap dat je moet betalen voor de features die je gebruikt, maar ik zou het jammer vinden al mijn account nummers/kaart nummers "kwijt" te karen als ik uit een pack zou stappen.

Zijn er nadelen van in een pack zitten (behalve de "moeite" die je moet doen om er een te vinden/kans dat hij uit elkaar valt)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

[...]

op Bunq zelf kan ik helemaal niets terug vinden over Bunq Pack (wat een beetje op mij overkomt als Spotify Family - iedereen een premium account). Bunq Joint leest eigenlijk als zijnde er is één iemand eigenaar, en je kan het delen met 10 mensen ("vrienden" staat er). Kortom, je deelt dan alles. Dan staat er je kan de functionaliteit delen met "alle leden", en een "lid" kan een privérekening hebben. In deze context is er dus onderscheidt tussen een "vriend" en een "lid", en een "lid" is in mijn ogen iemand die al een rekening heeft bij Bunq.

Kortom, wat is nu precies het voordeel van Bunq. Want als ik dus de kosten optel betaal je "heel" veel meer dan bij een ING per maand.

Misschien gaat de pack optie wel verdwijnen als dat niet meer op de bunq website te vinden is?

• Hemmik
[...]

Dit klopt dus niet. Als je 1 bunq joint neemt, dan verdeel je die kosten met alle personen waarmee je joint hebt. In het geval wat jij beschrijft, jij en je parter betalen samen 9,99 (5 euro pp) en krijgen daar 25 Ibans voor. Hier kan je een deel van delen, en een deel als eigen rekeningen gebruiken.

In het kort: bunq joint is een versie van premium waar meer mensen in kunnen, maar waarin je wel het maximaal aantal kaarten/ibans deelt. Je kan ook niet meer dan 4 kaarten hebben, gedeeld over aantal mensen in de membership. Met Premium heb je je eigen 25 Ibans, 3 kaarten met mogelijkheid om dit uit te breiden. Let op: met Premium kan je ook gewoon en/of rekeningen hebben met andere personen, het bunq joint membership is hier niet een vereiste voor.

[Voor 22% gewijzigd door Hemmik op 31-01-2020 12:30]

• Hemmik
Orinoco schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Misschien gaat de pack optie wel verdwijnen als dat niet meer op de bunq website te vinden is?
Staat nog wel in de prijslijst: https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf

• Hemmik
Batavia schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:22:
Kan je eigenlijk makkelijk en en uit een pack stappen of switchen van abonnement?

Ik snap dat je moet betalen voor de features die je gebruikt, maar ik zou het jammer vinden al mijn account nummers/kaart nummers "kwijt" te karen als ik uit een pack zou stappen.

Zijn er nadelen van in een pack zitten (behalve de "moeite" die je moet doen om er een te vinden/kans dat hij uit elkaar valt)
Je kan uit een pack stappen en naar Premium gaan, dan houd je alle kaarten/ibans. Nadeel van Pack is dat je over max 2500 euro rente opspaart ipv 10000. Verder zijn er geen nadelen.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Hemmik schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:27:
[...]

Je kan uit een pack stappen en naar Premium gaan, dan houd je alle kaarten/ibans. Nadeel van Pack is dat je over max 2500 euro rente opspaart ipv 10000. Verder zijn er geen nadelen.
En dan met €10K en premium, elk maand +/- €2,20 rente en dan zit je qua maandkosten ong. wat men nu betaald bij deelname pack :)

• Dennisweb
Heeft iemand ervaring met het doen van grotere uitgaven bij bunq? Ik heb een iMac op het oog, maar ben bang als ik in één keer 3000 euro af laat boeken door Apple, dat men daar bij bunq wel vraagtekens bij gaat zetten.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:10:
Heeft iemand ervaring met het doen van grotere uitgaven bij bunq? Ik heb een iMac op het oog, maar ben bang als ik in één keer 3000 euro af laat boeken door Apple, dat men daar bij bunq wel vraagtekens bij gaat zetten.
Whoat? Bunq is een bank. Geen wisselgeld fabriek..

• Dennisweb
groggy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Whoat? Bunq is een bank. Geen wisselgeld fabriek..
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. :)

Bedoel je daarmee dat het geen probleem zou moeten zijn?

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:09
Daar hebben ze echt geen tijd voor. Een uitgave bij een club als Apple is gewoon routine en zal echt niemand daar wakker van liggen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02:00
Zou dit nog werken? Maar dan voor Google pay?

https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/

• Dennisweb
Freeaqingme schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Daar hebben ze echt geen tijd voor. Een uitgave bij een club als Apple is gewoon routine en zal echt niemand daar wakker van liggen.
Duidelijk. Lijkt me een geruststellende gedachte. :)

• bluewalk
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:34:
[...]

Duidelijk. Lijkt me een geruststellende gedachte. :)
Je hoort natuurlijk nooit succesverhalen, alleen maar verhalen van mensen waarbij accounts geblokkeerd worden. Laat ik dat eens veranderen; hier sinds begin 2016 trotse klant en nog nooit te maken gehad met compliance. Boek regelmatig bedragen over, bestel regelmatig dingen online (soms grote aankopen zoals b.v. iPhone oid) en all is well :)

bluewalk.net

• Dennisweb
bluewalk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:45:
[...]

Je hoort natuurlijk nooit succesverhalen, alleen maar verhalen van mensen waarbij accounts geblokkeerd worden. Laat ik dat eens veranderen; hier sinds begin 2016 trotse klant en nog nooit te maken gehad met compliance. Boek regelmatig bedragen over, bestel regelmatig dingen online (soms grote aankopen zoals b.v. iPhone oid) en all is well :)
Blij dat te horen. Dankjewel! Probeer maar eens op TrustPilot over welk bedrijf dan ook een goede recensie te vinden. Klik eens door op de mensen die de reviews plaatsen. Ze plaatsen nooit positieve reviews, alleen als er iets slecht is.

Het zou kunnen dat men vroeg of laat een document wil zien waar je inkomsten vandaan komen. Normaal doenje dat met een loonstrook. Ik ben zzp-er en heb dat dus niet. Welk document moet je dan opgeven / hebben jullie opgegeven?

Een bankafschrift van je zakelijke rekening met daarop alle namen van je klanten lijkt mij niet heel privacyvriendelijk.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Als je je salaris maandelijks ontvangt op je bunq account en verder daar vandaan ook al je andere financiële verplichtingen doet dan is een mac kopen geen probleem.
Maar 3K vanaf een andere bank naar je bunq account en dan die mac kopen dan kun je vragen krijgen, maar dat zul je zelf ook wel snappen :)

• bluewalk
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:57:
[...]
Blij dat te horen. Dankjewel! Probeer maar eens op TrustPilot over welk bedrijf dan ook een goede recensie te vinden. Klik eens door op de mensen die de reviews plaatsen. Ze plaatsen nooit positieve reviews, alleen als er iets slecht is.

Het zou kunnen dat men vroeg of laat een document wil zien waar je inkomsten vandaan komen. Normaal doenje dat met een loonstrook. Ik ben zzp-er en heb dat dus niet. Welk document moet je dan opgeven / hebben jullie opgegeven?

Een bankafschrift van je zakelijke rekening met daarop alle namen van je klanten lijkt mij niet heel privacyvriendelijk.
Correct, je hoort vaak alleen de 'zeikerts'.

Ieder document dat de herkomst aantoont zal voldoende zijn. Volgens mij mag je daar zelfs namen van klanten regideren zolang het duidelijk is dat het een betaling voor jouw diensten betreft. Daarnaast een KVK uitreksel oid.

Er is hier vast wel iemand die er meer van af weet dan ik, dus corrigeer mij uiteraard als ik het verkeerd heb O-)
Orinoco schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:01:
[...]

Als je je salaris maandelijks ontvangt op je bunq account en verder daar vandaan ook al je andere financiële verplichtingen doet dan is een mac kopen geen probleem.
Maar 3K vanaf een andere bank naar je bunq account en dan die mac kopen dan kun je vragen krijgen, maar dat zul je zelf ook wel snappen :)
Als de rekening van die andere bank ook op jouw naam staat zal dat ook geen probleem worden. Maar vanuit je bedrijf naar persoonlijk overboeken en dan een dure Mac kopen is natuurlijk wel een beetje witwas-achtig.

[Voor 22% gewijzigd door bluewalk op 09-02-2020 20:05]

bluewalk.net

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

bluewalk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:04:
[...]

Ieder document dat de herkomst aantoont zal voldoende zijn. Volgens mij mag je daar zelfs namen van klanten regideren zolang het duidelijk is dat het een betaling voor jouw diensten betreft. Daarnaast een KVK uitreksel oid.

Er is hier vast wel iemand die er meer van af weet dan ik, dus corrigeer mij uiteraard als ik het verkeerd heb O-)

[...]

Als de rekening van die andere bank ook op jouw naam staat zal dat ook geen probleem worden. Maar vanuit je bedrijf naar persoonlijk overboeken en dan een dure Mac kopen is natuurlijk wel een beetje witwas-achtig.
Gok toch dat de meeste problemen voortkomen door particulieren die met geld aan het schuiven zijn.
En dan verleent bunq een bankdienst als ze daar niet tegen optreden, waar ze vanuit overheidswegen weer voor op hun vingers worden getikt.

• Dennisweb
[...]

[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik snap het nu. ;) Mijn bedrijfsnaam is rechtstreeks gekoppeld aan mij. Op een KVK-uitreksel zie je dat ook. :)

En nee, ik koop meestal de Mac via mijn zakelijke rekening of persoonlijke rekening. Maar eerst overboeken tussen beiden doe ik nooit.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:13

Nicap

Tsssk....

Je kunt het gewoon proberen. Ik had Google Pay tot twee weken terug ongeveer. Toen was het ineens afgelopen. Heb er verder nog niemand over gehoord dus blijkbaar topt nu toe de enige.

Maar bij de meesten werkt het dus nog. Of dit ook voor de truc in eerste instantie geldt weet ik niet.

Bij mij geeft Google Pay aan dat het niet beschikbaar is op mijn telefoon. In GP een betalingsmethode aanmaken heeft geen succes meer.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Jovink538
Nicap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Je kunt het gewoon proberen. Ik had Google Pay tot twee weken terug ongeveer. Toen was het ineens afgelopen. Heb er verder nog niemand over gehoord dus blijkbaar topt nu toe de enige.

Maar bij de meesten werkt het dus nog. Of dit ook voor de truc in eerste instantie geldt weet ik niet.

Bij mij geeft Google Pay aan dat het niet beschikbaar is op mijn telefoon. In GP een betalingsmethode aanmaken heeft geen succes meer.
Ik ga het gewoon proberen. Lijkt mij erg prettig om met een smartwatch te kunnen betalen.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
@Jovink538 @Nicap ik heb nog de gratis versie van de begindagen van Bunq, met zo'n pinpas voor €1 per maand. Apple Pay kan ik niet gebruiken, want dan moet ik me abonneren op Bunq Premium. Mijn Fitbit echter kan ik gewoon in de gratis versie (of althans €1 per maand) koppelen aan de pinpas.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Jovink538
@Redsandro ik heb premium dus dat moet het probleem niet zijn.
Ik vind de Fitbit wat te beperkt.
Ik wil mijn smartwatch ook gebruiken om te navigeren bijvoorbeeld.

• bluewalk
  • Niet online
Redsandro schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:47:
@Jovink538 @Nicap ik heb nog de gratis versie van de begindagen van Bunq, met zo'n pinpas voor €1 per maand. Apple Pay kan ik niet gebruiken, want dan moet ik me abonneren op Bunq Premium. Mijn Fitbit echter kan ik gewoon in de gratis versie (of althans €1 per maand) koppelen aan de pinpas.
En als je jouw pas handmatig aan de wallet toevoegt? Mijn vrouw heeft nog het allereerste abbo (4ct per transactie) en kan gewoon ApplePay-en :)

bluewalk.net

• stane
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:30
Even een goede ontwikkeling: ik merk dat het emojigebruik binnen Bunq Together sterk is afgenomen. Ik denk dat dit een belangrijke stap is om de bank te professionaliseren. Zo af en toe een emoji kan natuurlijk geen kwaad, maar achter elke 'bunq' een regenboog werd een beetje teveel van het goede. Mooi om te zien dat dit verandert!

• Redsandro
  • Niet online
stane schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:58:
ik merk dat het emojigebruik binnen Bunq Together sterk is afgenomen. Ik denk dat dit een belangrijke stap is om de bank te professionaliseren.
Ik ergerde me daar ook mateloos aan, maar ik had niet verwacht dat het ze bij Bunq ook maar iets interesseerden wat anderen daarvan vonden.

Zo herinner ik me een veelgehoorde vraag op Bunq Together dat veel mensen om veel uiteenlopende redenen graag een egale/saaie/normale/zakelijke/zelfontworpen pinpas wilden hebben, maar dat het antwoord meestal een haast spastische verdediging van "bunq is voor iedereen" dus nee je mag je eigen pas niet ontwerpen was.

Geen idee of dat inmiddels anders is.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• JeroenE
  • Niet online
stane schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:58:
Even een goede ontwikkeling: ik merk dat het emojigebruik binnen Bunq Together sterk is afgenomen. Ik denk dat dit een belangrijke stap is om de bank te professionaliseren.
Dat is op zich geen verdienste van bunq. Er wordt door medewerkers van bunq nauwelijks iets op Together geschreven.

Er zijn nog steeds wel mensen die veel emoji's gebruiken, maar ik ben het wel met je eens dat het veel minder zo is dan bijvoorbeeld een jaar geleden.
Redsandro schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:44:
Geen idee of dat inmiddels anders is.
Tegenwoordig kan je de "saaie" Green Card bestellen; die heeft alleen op de achterkant nog een smal strookje met veel kleuren.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

JeroenE schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:07:
[...]
Dat is op zich geen verdienste van bunq. Er wordt door medewerkers van bunq nauwelijks iets op Together geschreven.

Er zijn nog steeds wel mensen die veel emoji's gebruiken, maar ik ben het wel met je eens dat het veel minder zo is dan bijvoorbeeld een jaar geleden.

[...]
Tegenwoordig kan je de "saaie" Green Card bestellen; die heeft alleen op de achterkant nog een smal strookje met veel kleuren.
Die green card ziet er beter uit dan die regenboog kaarten van bunq, alleen jammer dat bunq toch weer zo'n regenboog strook op de achterzijde van de green card laat plaatsen.

• JeroenE
  • Niet online
Orinoco schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:27:
Die green card ziet er beter uit dan die regenboog kaarten van bunq, alleen jammer dat bunq toch weer zo'n regenboog strook op de achterzijde van de green card laat plaatsen.
Het lijkt op een regenboog, maar het is geen regenboog; de kleurvolgorde is anders.

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten en liever een "saaie" pas hebben. In het algemeen betaal ik gewoon met mijn telefoon dus heel veel last heb ik er natuurlijk ook van.

De enige plek waar ik de betaalkaart moet gebruiken is bij het opnemen van geld want dat kan anno 2020 nog steeds niet contactloos. Dat doe ik verder ook niet zo vaak.

Wat ik niet snap is dat ze bij bunq geen "ontwerp je eigen kaart" optie hebben. Sommige banken hebben dat al zo lang dat ik niet eens meer weet wanneer het is ingevoerd. Als ik Google mag geloven was dat eind 2005 bij de Postbank.

Misschien begrijp ik de verhalen op Together niet goed, maar het klinkt mij altijd in de oren alsof de betaalkaarten van bunq altijd "per stuk" gedrukt worden. Of bedoelen ze dan alleen de achterkant en niet ook de voorkant?

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Die snap ik niet :?

Je bent ondernemer. Je onttrekt wat geld naar een privé rekening en koopt een PC. Wat is daar het probleem mee?

Renault Zoe Q90

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

JeroenE schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Het lijkt op een regenboog, maar het is geen regenboog; de kleurvolgorde is anders.

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten en liever een "saaie" pas hebben. In het algemeen betaal ik gewoon met mijn telefoon dus heel veel last heb ik er natuurlijk ook van.

De enige plek waar ik de betaalkaart moet gebruiken is bij het opnemen van geld want dat kan anno 2020 nog steeds niet contactloos. Dat doe ik verder ook niet zo vaak.

Wat ik niet snap is dat ze bij bunq geen "ontwerp je eigen kaart" optie hebben. Sommige banken hebben dat al zo lang dat ik niet eens meer weet wanneer het is ingevoerd. Als ik Google mag geloven was dat eind 2005 bij de Postbank.

Misschien begrijp ik de verhalen op Together niet goed, maar het klinkt mij altijd in de oren alsof de betaalkaarten van bunq altijd "per stuk" gedrukt worden. Of bedoelen ze dan alleen de achterkant en niet ook de voorkant?
Er zijn plekken op deze aardbol waar je niet met je telefoon kan betalen en gewoon je kaart moet trekken,
en waar de kleur volgorde lastig uit te leggen is.

• xares
  • Laatst online: 05:11
TucanoItaly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Je bent ondernemer. Je onttrekt wat geld naar een privé rekening en koopt een PC. Wat is daar het probleem mee?
Ik dacht precies hetzelfde, heeft niks met wit-wassen te maken.

Bij Bunq krijg je wel snel vragen als je wat grotere bedragen regelmatig overboekt.
Dit nu al een aantal keer privé gehad. Bij ABN en Rabo nooit een probleem mee gehad.

Na al5x inkomstenbewijzen op te sturen begint het irritant te worden. Daarna hoor je ook niks meer van Bunq of het verder goed is, dus dat is ook niet zo handig.

• JeroenE
  • Niet online
Orinoco schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:32:
Er zijn plekken op deze aardbol waar je niet met je telefoon kan betalen en gewoon je kaart moet trekken,
en waar de kleur volgorde lastig uit te leggen is.
Dat snap ik heus wel. Vandaar dat ik schrijf dat ik het begrijp dat mensen een "saaie" pas willen hebben.

Maar dat maakt de kleurvolgorde nog steeds geen regenboog, dus vandaar dat ik zeg dat het geen regenboog is.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-04 19:50
TucanoItaly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:09:
[...]

De BD vereist dat jij een record van al je transacties bijhoudt en desnoods kunt overleggen 5 (of 10?) jaar na dato. Met je bedrijfsuitdraai zie je nu alleen dat je naar jezelf hebt uitgekeerd. Je moet dan dus ook een record van je priverekening opslaan (voor die termijn) om te kunnen bewijzen dat je idd een PC kocht en niet gewoon jezelf geld uitkeerde, met alle gevolgen voor je aangifte van dien.

Nou kun je erop gokken dat ze je er niet om gaan vragen, of dat een PC ook weer niet zo'n grote uitgave is dat het verschil voor je aanslag er toe doet, maar zelf houd ik het gewoon omwille van de denklast 100% hermetisch gescheiden. Dan hoef ik nooit nergens aan te denken, en volstaat het bijhouden van de bedrijfsafschriften.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:23
Brent schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:22:
[...]

De BD vereist dat jij een record van al je transacties bijhoudt en desnoods kunt overleggen 5 (of 10?) jaar na dato. Met je bedrijfsuitdraai zie je nu alleen dat je naar jezelf hebt uitgekeerd. Je moet dan dus ook een record van je priverekening opslaan (voor die termijn) om te kunnen bewijzen dat je idd een PC kocht en niet gewoon jezelf geld uitkeerde, met alle gevolgen voor je aangifte van dien.
Wat maakt dat nou uit? Je zakelijk rekeningoverschrift is geen grootboek. Het gaat erom wat je aan het begin van het jaar hebt en aan het eind van het jaar. Of jij privéopnames doet om jezelf salaris uit te keren is niet het probleem van de bank.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-04 19:50
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Je zakelijk rekeningoverschrift is geen grootboek. Het gaat erom wat je aan het begin van het jaar hebt en aan het eind van het jaar. Of jij privéopnames doet om jezelf salaris uit te keren is niet het probleem van de bank.
Het is een stuk makkelijker als je het zo doet. Maar als jij het uitbesteed, dan maakt het wss niet (veel) uit.

Overboekingen naar prive-rekeningen zijn iig altijd extra interessant voor een controle-orgaan (of dat nu intern of BD is).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Brent schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:40:
Overboekingen naar prive-rekeningen zijn iig altijd extra interessant voor een controle-orgaan (of dat nu intern of BD is).
:? Is gewoon een privé opname, en die boek je als zodanig. Ik begrijp werkelijk waar niet wat het probleem is.

[Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 11-02-2020 12:57]

Renault Zoe Q90

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:38
Ik volg het ook niet helemaal meer..

• Dennisweb
Ik begrijp het probleem ook niet. Als zzp-er is het toch heel normaal dat je geld van je zakelijke rekening naar je privérekening afboekt?

Bij mij is het zelfs een-op-een. Ik doe een opdracht, krijg het geld, laat de btw staan en de rest gaat naar mijn privérekening. Bij de omzetbelasting betaal ik elk kwartaal de btw minus voorbelaating. Bij de inkomstenbelasting gebruik ik mijn omzetaangifte als startpunt, daarvan trek je de aftrekposten af en dan houd je de winst over. Daar ga je inkomstenbelasting over betalen.

Gelukkig heb ik daar een mannetje voor. Maar mezelf uitkeren doe ik bijna dagelijks. Ik zie niet in wat het probleem van de BD ermee moet zijn. Of waarom bunq dat als witwassen zou moeten zien? Als zzp-er is dat toch dagelijkse gang van zaken? :?

[Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 11-02-2020 13:09]

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ik heb een vraag over Bunq Joint of Bunq gezamenlijk. Die heb ik ook al aan Bunq zelf gesteld, maar daar krijg ik een ander antwoord dan op hun website te zien is.

En dat gaat over 't juridische eigendom van accounts. Stel dat ik een Bunq Joint account open samen met m'n vriendin, is zij dan juridisch gezien mede eigenaar van mijn privérekeningen of niet?

Volgens Bunq (maar dat was een Engels sprekende CS medewerker, dus dat vertrouw ik niet echt) is zij wel mede eigenaar, maar volgens hun website niet:

"Jij blijft volledig in controle over je geld

Met een bunq Joint account kan je tot wel 25 rekeningen openen, zowel voor jezelf of gedeeld met je partner(s). Allemaal op één plek.

Je hoeft je nooit zorgen te maken dat je partner jouw persoonlijke betalingen kan inzien.

Jij bepaalt wat van jou is, en wat je deelt. Zo simpel is het!"

En dan gaat het me dus met name over de laatste zin. Bunq klinkt interessant voor ons, maar als zij echt juridisch gezien mede eigenaar is van alle rekeningen, dan snap ik überhaupt niet waarvoor ze het Joint pakket ontwikkeld hebben.

Kan iemand dit ophelderen voor me?

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-04 16:33

Koppensneller

winterrrrrr

Koehandelaar schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:17:
Ik heb een vraag over Bunq Joint of Bunq gezamenlijk. Die heb ik ook al aan Bunq zelf gesteld, maar daar krijg ik een ander antwoord dan op hun website te zien is.

En dat gaat over 't juridische eigendom van accounts. Stel dat ik een Bunq Joint account open samen met m'n vriendin, is zij dan juridisch gezien mede eigenaar van mijn privérekeningen of niet?

Volgens Bunq (maar dat was een Engels sprekende CS medewerker, dus dat vertrouw ik niet echt) is zij wel mede eigenaar, maar volgens hun website niet:

Met een bunq Joint account kan je tot wel 25 rekeningen openen, zowel voor jezelf of gedeeld met je partner(s). Allemaal op één plek.

Je hoeft je nooit zorgen te maken dat je partner jouw persoonlijke betalingen kan inzien.

En dan gaat het me dus met name over de laatste zin. Bunq klinkt interessant voor ons, maar als zij echt juridisch gezien mede eigenaar is van alle rekeningen, dan snap ik überhaupt niet waarvoor ze het Joint pakket ontwikkeld hebben.

Het Joint-pakket is volgens mij gewoon twee Premium-abonnementen voor een leuk prijsje. Beiden hebben nog steeds alle rekeningen die ze niet met elkaar (of anderen) delen helemaal voor zichzelf.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:09
Koppensneller schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Het Joint-pakket is volgens mij gewoon twee Premium-abonnementen voor een leuk prijsje. Beiden hebben nog steeds alle rekeningen die ze niet met elkaar (of anderen) delen helemaal voor zichzelf.
Wellicht is dat hoe het er voor de eindgebruiker uitziet. Maar volgens mij zit er achter de schermen nog wel de nodige magie, ook juridisch (qua rapportage enzo richting DNB). Maargoed, dat hoeft voor de gebruiker dus niet uit te maken.

Edit: Bovenstaande heeft betrekking op de en/of rekeningen. Als er ook nog een 'joint' membership is dat iets anders is dan de en/of rekeningen dan weet ik daar niets van.

[Voor 13% gewijzigd door Freeaqingme op 11-02-2020 17:53]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Dennisweb

bunq heeft ervoor gekozen om een membership dat Joint heet aan te bieden, maar ook een ‘joint bankrekening’, wat gewoon een en/of rekening is.

Ik snap niet waarom bunq voor zo’n naam gekozen heeft, want het zaait zelfs verwarring in het Engels.

Volgens mij heeft de website gelijk bij bunq Joint memberships en heeft de CS gelijk wanneer je kiest voor bunq joint als in en/of-rekening.

Maar spreek me gerust tegen als ik het ook niet snap. @JackSparrow weet jij hier meer van?

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Het joint membership betekent: 25 rekeningen, die je mag verdelen tussen jullie 2-en. Dus 2 memberships met in totaal 25 rekeningen.

die 25 rekeningen maak je zelf aan in de app. En dan kan je ook kiezen voor een “joint account”, of in het Nederlands “en/of rekening”. Maar je kan ook kiezen voor een eigen privé rekening. Jij bent juridisch eigenaar van jouw eigen, privé rekeningen. En je vriendin is juridisch eigenaar van haar Privé rekeningen. En jullie zijn samen Juridisch eigenaar van de en/of rekeningen. Maar je maakt dit dus zelf in de app aan hoe jij het wilt.
Je kan in de app niet de privé rekeningen van jouw vriendin bekijken (tenzij ze daar toestemming voor geeft in de app) en vice versa.

Duidelijk?

• Batavia
  • Laatst online: 22:32

Ik weet niet of hier een eenduidig antwoord op te geven is. Dat zal namelijk ook van af hangen wat je precies met de rekeningen doet.
Zelf zit ik bijvoorbeeld in een situatie waar vermenging mogelijk aan de orde is (https://nl.wikipedia.org/wiki/Vermenging). Het maakt dan niet direct uit (als ik het goed begrijp) welke naam op het account staat.

In algemeenheid, als je vriendin directe controle heeft over een account geopened met de join account functie zal ze snel als meedeeigenaar gezien worden. Als jij een account opent waar zij niet bij kan zal het in basis jou account zijn.

• mcDavid
Ik denk dat Dennisweb het aan het rechte eind heeft. Het is de onvermijdelijke spraakverwarring tussen "joint account" en "joint membership". Vind het ook onbegrijpelijk hoe ze dat door elkaar blijven gebruiken.

Voor de duidelijkheid:
- een joint account is een bankrekening , namelijk een normale en/of rekening zoals heel veel Nederlandse banken die aanbieden. Alle mensen hebben hierbij gelijke aanspraak op het geld op deze rekening.

- een joint membership is een abonnement, waarbij één persoon het abonnementsgeld betaalt voor meerdere mensen. Al die mensen kunnen alle functies van bunq gebruiken zoals zij zelf willen, met de enige kanttekening dat ze de limiet op het aantal passen en rekeningen e.d. delen.

Die twee hebben niets met elkaar te maken. Je kunt joint accounts maken zonder een joint membership te hebben, of een joint membership hebbben zonder joint accounts. Je mag een joint membership hebben met je moeder, maar een joint account aanmaken met heel iemand anders. Of niet. Mag allemaal, wat je zelf handig vindt. Het enige onhandige is dat twee compleet verschillende dingen, dezelfde naam gekregen hebben.

Edit: @JackSparrow 8)7 die wist ik niet, chaos compleet inderdaad. En ja er zou een hoop verwarring voorkomen worden als ze een van de twee "shared" ipv "joint" zouden noemen.

[Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 11-02-2020 21:09]

zcflevo.nl

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:41

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Dennisweb schreef op Tuesday 11 February 2020 @ 17:50:
[...]
bunq heeft ervoor gekozen om een membership dat Joint heet aan te bieden, maar ook een ‘joint bankrekening’, wat gewoon een en/of rekening is.

Ik snap niet waarom bunq voor zo’n naam gekozen heeft, want het zaait zelfs verwarring in het Engels.

Volgens mij heeft de website gelijk bij bunq Joint memberships en heeft de CS gelijk wanneer je kiest voor bunq joint als in en/of-rekening.

Maar spreek me gerust tegen als ik het ook niet snap. @JackSparrow weet jij hier meer van?
Volgens klopt dit inderdaad was jij zegt. Die naam is enorm verwarrend. Een joint (en/of) rekening is wat anders dan een 'joint-abonnement' waarbij je totaal 25 rekeningen hebt die je voor jezelf, voor je samen of alleen voor je partner kunt openen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• WhatsappHack
  • Niet online
@mcDavid “ of een joint membership hebbben zonder joint accounts.” Dat kan dan weer niet, een joint rekening is verplicht bij een joint membership. :P Om de verwarring ff compleet te maken. :)

Ik zou ook graag zien dat bunq die naam aanpast. Een van de twee gedeeld/shared (rekening/account/membership) noemen zou al een enorme hoop aan verwarring schelen. Je ziet op Together zelfs mensen die denken dat ze €9,99 moeten betalen om een cq rekening te krijgen. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Webarcher
  • Laatst online: 03-04 19:38
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:00:
@mcDavid “ of een joint membership hebbben zonder joint accounts.” Dat kan dan weer niet, een joint rekening is verplicht bij een joint membership. :P Om de verwarring ff compleet te maken. :)
....
Volgens mij is dit niet juist. Ik heb samen met mijn zoon een joint abonnement. En geen joint account met hem.
Een joint abonnement is gewoon een premium voor 2, of 4 personen zonder dat ze onderling, juridische verbintenis hebben.

• WhatsappHack
  • Niet online
Webarcher schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Volgens mij is dit niet juist. Ik heb samen met mijn zoon een joint abonnement. En geen joint account met hem.
Een joint abonnement is gewoon een premium voor 2, of 4 personen zonder dat ze onderling, juridische verbintenis hebben.
Dat is dan veranderd, eerst als je een Joint membership wilde aanmaken werd er een joint account aangemaakt met iedereen die je in de Joint membership wilde hebben.

• Koehandelaar
  • Niet online
Dat is dan wel weer anders dan ik het dus als antwoord heb gekregen van Bunq. Voor de volledigheid, ik heb het over dit abonnement: https://www.bunq.com/nl/joint (wat ze in de Footer dan weer gezamenlijk noemen, om de verwarring compleet te maken). En onder dit abonnement wil ik het volgende doen:
2 privé rekeningen voor mij alleen (en waar ik ook als enige juridisch eigenaar van ben en waar ik ook als enige inzicht in heb)
2 gezamenlijke rekeningen + spaarrekening (waar we gezamenlijk juridisch eigenaar van zijn)
2 privé rekeningen voor mijn vriendin (waar zij als enige juridisch eigenaar van is en waar zij als enige inzicht in heeft)

En over het abonnement heb ik de vraag dus ook gesteld en het antwoord gekregen dat diegenen gezamenlijk juridisch eigenaar zijn. Reageren er hier ook mensen van Bunq zelf toevallig? Misschien dat die duidelijkheid kunnen geven.

• mcDavid
voor zover ik weet zitten er niet echt mensen van bunq in dit topic, of iig leveren ze niet actief als zodanig response.

Maar, wat jij wilt kan dus perfect met een joint membership. Je wilt in totaal 6 rekeningen maken, dat is prima. Je wilt een aantal van die rekeningen privé, en een aantal gedeeld. Dat is ook prima. Kortom, geen probleem.

edit: die pagina van bunq even bekijken, maar die roept bij mij ook meer vragen op dan dat'ie beantwoord... op één of andere manier lijken ze daar ook de begrippen dwars door elkaar te gebruiken? Qua communicatie is het echt een puinhoop dit...

[Voor 27% gewijzigd door mcDavid op 12-02-2020 14:03]

zcflevo.nl

• JDFS
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Dat is dan veranderd, eerst als je een Joint membership wilde aanmaken werd er een joint account aangemaakt met iedereen die je in de Joint membership wilde hebben.
Ik heb sinds 3 maanden een joint membership met een familielid voor EUR 10 in de maand. Er werd toen inderdaad geen joint account aangemaakt, maar wellicht komt dit omdat zowel het familielid als ikzelf al een account hadden. Wij delen nu in totaal 4 pasjes met elkaar.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zit die pagina ook te lezen nu, en volgens mij zijn ze daar zelf in verwarring gebracht of ik ben wederom in verwarring gebracht... "Met een bunq Joint account kan je tot wel 25 rekeningen openen, zowel voor jezelf of gedeeld met je partner(s). Allemaal op één plek.".
Dat kan met bunq Premium. Met Joint kan het ook, maar dan gaat het dus om het Joint membership en niet om een Joint account als in Joint rekening/gezamenlijke rekening? Of slaat account daar op "rekening"? Mega verwarrend. Op andere plekken op de site gebruiken ze ook, in de Engelse variant, het woord "membership" in plaats van "account", daar "account" normaliter op een rekening slaat dacht ik. (grappig genoeg dus niet op die Joint pagina, daar reppen ze ook opeens over een "account" ipv "membership".) Bliep bloep, does not compute. Ze beginnen bovenin wel met "Gezamenlijke rekening", als ze dat gewoon zouden aanhouden in de rest van de tekst om het te onderscheiden zou fijn zijn :P

Als kers op de taart staat er dan onderin ook nog eens "ontdek bunq Premium" wat technisch gezien ook weer een ander pakket is. :+ Ergens klopt het wel, want je deelt samen op een bepaalde manier een Premium-membership, maar veel helderder wordt het er allemaal niet van natuurlijk - zo heb je al 3 verschillende termen, waarvan 2 met overlappende namen, op één pagina waar alles kris-kras door elkaar gegooid is. :)

Wellicht dat de mensen van bunq/bunq supporters die hier rondlopen dat toch nog eens willen aankaarten, want zo zie je door het bos de bomen niet meer. Of was het nou andersom? ;)

[Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 12-02-2020 16:24]

• Koehandelaar
  • Niet online
Weet je wat ik doe, ik mail Bunq wel even en zet er ook een link in naar dit topic. Misschien dat ze dan zelf ook snappen dat die pagina van ze niet voldoende duidelijk is.

Ik hou jullie op de hoogte van een antwoord!

• Koehandelaar
  • Niet online
De volgende vraag heb ik aan Bunq gesteld:
Ik heb een vraag over Bunq Joint, waar ik interesse in heb. Maar voor die tijd moet ik eerst even duidelijkheid hebben over een aantal zaken, of dit mogelijk is of niet:
1. Onder dit abonnement wil ik het volgende doen:
2 privé rekeningen voor mij alleen (en waar ik ook als enige juridisch eigenaar van ben en waar ik ook als enige inzicht in heb)
2 gezamenlijke rekeningen + spaarrekening (waar we gezamenlijk juridisch eigenaar van zijn)
2 privé rekeningen voor mijn vriendin (waar zij als enige juridisch eigenaar van is en waar zij als enige inzicht in heeft)

Klopt het dat met Bunq Joint mijn vriendin niet juridisch mede eigenaar wordt van mijn privé rekeningen en vice versa? En dat we gezamenlijk juridisch eigenaar zijn van de gezamenlijke rekeningen?

2. Is het mogelijk om daarbij het volgende te hebben:
1 pas voor mijn privé rekeningen
2 passen voor onze gezamenlijke rekeningen
1 pas voor de privé rekeningen van mijn vriendin

Ik hoor graag van jullie!

PS: Ik heb deze vraag ook op GoT gezet, maar daarbij snapt ook niemand meer de uitleg op jullie Joint pagina. Daarnaast nog de volgende opmerkingen:
- In de Footer noemen jullie het ‘Gezamenlijk’. Op alle andere pagina’s noemen jullie het ‘Joint’
- Op de Joint pagina verwijzen jullie meerdere malen naar het nemen van een premium abonnement in plaats van een Joint abonnement
Door het door elkaar gebruiken van begrippen en onjuiste verwijzingen creëren jullie niet een echt betrouwbaar gevoel en is de informatie ook erg onduidelijk wat niet zal bijdragen aan de conversie. Hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Dit is het antwoord dat ik van Bunq kreeg:
Thanks for reaching out to us and I hope you don't mind switching to English.
In Joint membership each of you will have your own accounts and cards, so each user has all Premium features. The only difference is that you are going to share a few things, for example you can have up to 4 cards in total (for you and your girlfriend and the same think with the IBANs, you get up to 25 bank account (for you and your partner).
You both can have private and shared bank accounts, also you can have shared savings goal: https://together.bunq.com/d/8482 But in Joint membership your girlfriend doesn't have legal rights to your bank accounts unless they are shared.
You can't have shared cards with her, since it's a personalized good.

And thanks for your feedback! It's very important for us, we will keep improving!
But I would advise you to surf our official pages for more info, for example here:
https://together.bunq.com/d/10639-bunq-joint-membership-faqs

As the link you provide is from an external website, therefore we can't apply any changes there.

Let me know if you have any questions! I am more than happy to help.
Dit staat dus haaks op wat ik eerder van hun support medewerker te horen kreeg, maar dit klinkt een stuk logischer.

Nu alleen nog de vraag die misschien iemand van hier wel kan beantwoorden, maar die ik niet weer kan vinden:

Ik begreep dat je met Bunq met 1 pas van meerdere rekeningen kan betalen. Tot hoeveel rekeningen kan dit? En kan ik ook met 1 pas betalen van zowel onze gezamenlijke rekening als van m'n eigen privé rekeningen?

Op de site van de Telegraaf las ik daar over, maar op de site van Bunq kan ik er niets meer over vinden.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:40
Koehandelaar schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:09:
De volgende vraag heb ik aan Bunq gesteld:

[...]

Dit is het antwoord dat ik van Bunq kreeg:

[...]

Dit staat dus haaks op wat ik eerder van hun support medewerker te horen kreeg, maar dit klinkt een stuk logischer.

Nu alleen nog de vraag die misschien iemand van hier wel kan beantwoorden, maar die ik niet weer kan vinden:

Ik begreep dat je met Bunq met 1 pas van meerdere rekeningen kan betalen. Tot hoeveel rekeningen kan dit? En kan ik ook met 1 pas betalen van zowel onze gezamenlijke rekening als van m'n eigen privé rekeningen?

Op de site van de Telegraaf las ik daar over, maar op de site van Bunq kan ik er niets meer over vinden.
Je kan gewoon in de app kiezen vanaf welke rekening het geld gaat als je met je pas betaald.
En je kan 2 pincodes op een pas zetten zodat je van 2 rekeningen tegelijkertijd kan betalen.
NFC zit dan aan 1 rekening gekoppeld uiteraard.

• Koehandelaar
  • Niet online
Kodess schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Je kan gewoon in de app kiezen vanaf welke rekening het geld gaat als je met je pas betaald.
En je kan 2 pincodes op een pas zetten zodat je van 2 rekeningen tegelijkertijd kan betalen.
NFC zit dan aan 1 rekening gekoppeld uiteraard.
Top, dankjewel. Maar kan 't ook vanaf 1 persoonlijke rekening en 1 gezamenlijke rekening met 1 pas?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:40
Koehandelaar schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:16:
[...]

Top, dankjewel. Maar kan 't ook vanaf 1 persoonlijke rekening en 1 gezamenlijke rekening met 1 pas?
Ja, gewoon alle rekeningen waar jij toegang toe hebt. Als je een gedeelde rekening maakt met wat vrienden voor op vakantie kan je die ook koppelen aan je bunq pas.

• Jovink538
Nicap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Ik wilde toch nog even laten weten dat het gelukt is om Google Pay te activeren op mijn telefoon.
Ik heb de stappen gevolgd uit de eerder geplaatste link.
Binnen een dag had ik de 'Italiaanse' pas al binnen op mijn eigen adres.

Ik moet zeggen dat ik het gebruik van Google pay makkelijker vind dan de app van Bunq.
Ik hoef nu alleen mijn telefoon te unlocken en kan betalen.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:13

Nicap

Tsssk....

@Jovink538
Mooi dat het is gelukt. En Google Pay is inderdaad een stuk fijner in gebruik dan de standaard nfc optie.

Baal er ook van dat het ineens niet meer werkt bij mij. Zal een een andere telefoon proberen. Wellicht ligt het aan mijn telefoon ofzo.

Hopelijk komt Google Pay gewoon snel officieel, dat is het mooiste.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• JeroenE
  • Niet online
Koehandelaar schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:16:
Als je het nog niet gewend bent moet je eerst een beetje wennen aan het idee dat een betaalkaart niet bij 1 bankrekening hoort. Je moet de betaalkaart enkel zien als middel om te kunnen betalen. Bij het betalen in bijvoorbeeld een winkel wordt het geld afgeschreven van de bankrekening die op dat moment gekoppeld is aan die betaalkaart.

Bijvoorbeeld je koppelt je betaalkaart aan de gezamenlijke bankrekening voor boodschappen en loopt langs de Aldi, Lidl, Jumbo, AH, Boni (of noem maar op) en rekent daar de boodschappen af. Vervolgens koppel je de betaalkaart op je privé bankrekening voor kleding en gaat een nieuw paar sneakers, nette schoenen, slippers of laarzen kopen. Daarna koppel je de betaalkaart aan de huisdieren bankrekening omdat je nog voer voor je kat, hond, vissen of kippen gaat kopen.

Dat doe je dus allemaal met dezelfde betaalkaart. Als je gebruik maakt van Apple Pay of Androids Tap&Go kan je dat precies zo doen.

Er is nog extra trucje en dat is de tweede pincode. Je kan op je betaalkaart een tweede pincode met een andere bankrekening instellen. Dit werkt alleen als je de betaalkaart fysiek in de betaalterminal stopt en een pincode moet invoeren. Als je dan pincode 1 gebruikt dan betaal je met je primaire betaalrekening en gebruik je pincode 2 dan betaal je met de secundaire betaalrekening.
Deze secundaire betaalrekening kan je ook als "backup" instellen. Dat betekent dat wanneer het saldo van de primaire bankrekening te laag is het (volledige) bedrag van de tweede betaalrekening wordt afgeschreven. Natuurlijk moet je daar dan wel voldoende saldo hebben anders krijg je alsnog een "betaal op een andere manier" melding van de betaalterminal.

De bankrekeningen waar je de betaalkaart aan kan koppelen zijn alle bankrekeningen die je in de bunq app kan zien. Dat zijn je privé bankrekeningen, gezamenlijke bankrekeningen van jou met anderen of bankrekeningen van anderen die met jou gedeeld worden.

Persoonlijk zie ik niet zo veel in het Joint abonnement voor twee personen. Voor hetzelfde geld kan je in een Pack met anderen stappen en dan heb je per persoon meer bankrekeningen en meer betaalkaarten. Je hebt alleen net iets minder rente, maar dat vind ik persoonlijk dus de moeite niet waard.
Als je met meer dan twee personen een Joint abonnement neemt kan het wel handig zijn, zeker als de anderen niet per se een betaalkaart nodig hebben (want: te jong of maken overal gebruik van Android Tap&Pay).

• Koehandelaar
  • Niet online
Dankjewel @JeroenE, goede uitleg. Ik ben nog niet echt gecharmeerd van Apple Pay in verband met de gebruiksvriendelijkheid die in mijn ogen volledig ontbreekt, dus wil graag een pas houden. Het continu switchen in de app van koppeling aan een bankrekening vind ik dan ook niet prettig. Het hebben van twee pincodes echter wel, want dat scheelt me weer een pas :)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:47
Hebben meer mensen met het oude “bunq free” na Update 13 een mail ontvangen dat je een gratis maand Premium krijgt?

Zag net een mailtje in mijn junk, maar kan nergens de precieze voorwaarden vinden. Ook leuk: als je niet wilt meedoen moet je een opt-out doen.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:01
Koehandelaar schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:49:
Dankjewel @JeroenE, goede uitleg. Ik ben nog niet echt gecharmeerd van Apple Pay in verband met de gebruiksvriendelijkheid die in mijn ogen volledig ontbreekt, dus wil graag een pas houden. Het continu switchen in de app van koppeling aan een bankrekening vind ik dan ook niet prettig. Het hebben van twee pincodes echter wel, want dat scheelt me weer een pas :)
"Ik ben nog niet echt gecharmeerd van Apple Pay in verband met de gebruiksvriendelijkheid die in mijn ogen volledig ontbreekt." :+ Hoe simpel wil je het hebben? Of bedoel je meer features? Gebruiksvriendelijkheid is natuurlijk zeer hoog bij Apple Pay. Het gemaakt voor simpele betalingen, en daar werkt het perfect voor.
Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True