Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

WhatsappHack schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:39:
[...]

Ik hoop het enorm en er zijn inderdaad goede tekens dat dit gaat gebeuren. Het is inderdaad heel erg fijn dat bunq al reeds Maestro en MasterCard debit uitgeeft. Klaar voor de toekomst en internationaal. Het is ook vervelend als je over de grens mastercard/visa nodig hebt. Heb daar al een paar jaar geen last meer van met een MC, maar toch. Gewoon alles over op één netwerk per vendor zou prettig zijn. Online makkelijker, fysiek makkelijker en ik denk ook een goede impuls voor winkeliers - immers is het voor buitenlanders die naar NL komen ook niet altijd even simpel om te betalen gezien veel plekken geen MC/VISA accepteren.

Die transitie kan wat mij betreft niet snel genoeg gaan. ;)
... Zijn er trouwens uberhaupt andere banken in Nederland die een MasterCard/VISA debit aanbieden bij hun bankrekening?

(...)
In Zwitserland is dit reeds gebeurt, althans bij VISA dan, die hebben vorig jaar of 2018, overeenstemming met VISA-uitgevende banken bereikt om van V-Pay over te gaan op Debit VISA, voor zover de banken die dat nog niet deden. Daar is toen gezamenlijk de vertegenwoordigers van winkeliersverenigingen geïnstrueerd om hun winkeliers duidelijk te maken Debit Visa in hun pakket op te nemen. Inmiddels, en dan spreken we over eind-zomer/najaar 2019, zijn alle nieuw uitgegeven passen, van VISA uitgevende banken, louter nog Debit Visa of evenwel creditcards.

V-Pay werkt natuurlijkerwijs wel gewoon nog overal waar ook Maestro zou werken, vergelijkbaar met de situatie in Nederland.

Wat betreft jou laatste vraag, voor zo ver mij bekend, zijn er nog geen debit cards, anders dan Maestro/V-Pay uitgegeven door bestaande Nederlandse banken, zoals ING/ABN/RABO/SNS. Tuurlijk zijn er naast bunq ook spelers als N26, Monese en Revolut actief die al wel debitcards uitgeven van Visa/MC.

Aan de andere kant, ING geeft bijv. in Duitsland wel een Visa debitcard uit.

Als laatste, denk dat bunq idd inspeelt op de behoefte van vooral midden- en zuid-Europa mbt uitgifte Debit Mastercard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:17
WhatsappHack schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 02:39:
[...]

Om te beginnen een TL;DR:
Ik snap dat Together schoon moet blijven, zeker vanwege de opbouw (één grote lijst met topics in plaats van verschillende boards, dan wordt het heel erg snel een rotzooi) is dat vereist (slechte design keuze?). En dat doen jullie best goed. Maar het lijkt simpelweg niet op een eerlijke manier te gaan/er wordt gemeten met twee maten bij identieke situaties (kritisch vs positief). En dat is denk ik waarom behoorlijk wat mensen zich storen aan het moderatie gedrag en hierdoor, eventueel misplaatst, het gevoel krijgen dat er flink gecensureerd wordt en snel een onbehaaglijk cult gevoel krijgen als ze op Together kijken en ik durf haast te stellen dat sommige mensen daardoor juist negatief naar bunq gaan kijken. Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk. :)

-edit-
Oh trouwens, dit zijn opmerkingen/feedback in algemene zin he. Niet per definitie gericht op jou als moderator/jou functioneren als moderator noch jij als individueel. :) Van alle mods denk ik dat op Nour na jij me nog het vaakst heb geholpen als er iets was, dus ik ben je juist best dankbaar. :) Het ging mij puur even om je opmerking dat er niets aan 't handje zou zijn qua moderatie in het algemeen terwijl er, zeker kijkend naar het volume van 'klachten' over dit onderwerp, duidelijk wel iets aan de hand is. :P
Dank voor je feedback. Elke vorm van opbouwende kritiek kan ik altijd waarderen. Ik neem je feedback uiteraard mee.

Nog paar kleine punten van mijn kant
- ik sta nogal bekent als pro bunq 🌈. Dus ik kan me voorstellen dat al snel de WC Eend vergelijking naar boven komt. Echter, ik ben wel iemand dat als ik ergens kritiek op heb, niemand mij tegenhoudt, ook bunq niet. Zo heb ik zelf ook best wat kritische topics op mijn naam staan. Kortom: als ik positief ben.. is dat altijd gemeend.
- is bunq de beste bank ter wereld? Ow zeker niet. bunq is niet foutloos en er valt genoeg te verbeteren. Echter, ik vind het wel de bank die het allerbeste aansluit bij mijn persoonlijke wensen en eisen.
- is Together ideaal? Ow zeker niet. Als valt heel veel te verbeteren aan Together. Wordt ook aan gewerkt. Als mods zijn we voortdurend in overleg met bunq hoe we de ervaring nog beter kunnen maken.
- Is er spraken van censuur of meten met dubbele maten? Ik kan alleen maar blijven benadrukken dat dit niet het geval is.

Tot slot.... iedereen alvast fijn weekeinde!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Wat is 🌈 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

een virus denk ik, telkens als we het woord bunq🌈 schrijven kom die vervelende regenboog er achter >:) 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

DaveFlash schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:50:
[...]

een virus denk ik, telkens als we het woord bunq🌈 schrijven kom die vervelende regenboog er achter >:) 8)7
Wat een knip virus zeg. Het leest wel irritant

Begrijpelijk, maar nergens voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 17-01-2020 13:43 ]

ora et labora

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
knip

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 19-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
MelvinW schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Ik kan iemand daardoor ook totaal niet meer serieus nemen.
Ik vind jou nog steeds lief hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso vind ik dat trendy communiceren met emoticons van bunq zwaar onprofessioneel. Een bank moet degelijkheid en betrouwbaarheid uitstralen, waar ik mijn geld durf te stallen.... En niet een bank waar voorwaarden vaag en onduidelijk zijn. (Vaak wettelijk niet eens goed).
Zo staat in de voorwaarden dat je kaarten niet mag uitlenen... Maar wordt/werd het wel gepromoot door support. (Waarom zou je anders bv 3 maestro/mastercardkaarten moeten hebben?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Gasten, gozert, gabbers.

Kom op. Ik ben pas 2 maanden bij bunq. Ik ben door niemand betaald of ingehuurd. Ik heb nog niet heel veel negatieve ervaringen met bunq dus kan zijn dat ik daardoor minder geirriteerd ben maar jullie kunnen gewoon naar een andere bank.

Al dat zure gedoe hier. Stap over. Doe het. Ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Limbeckx schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:52:
Gasten, gozert, gabbers.

Kom op. Ik ben pas 2 maanden bij bunq. Ik ben door niemand betaald of ingehuurd. Ik heb nog niet heel veel negatieve ervaringen met bunq dus kan zijn dat ik daardoor minder geirriteerd ben maar jullie kunnen gewoon naar een andere bank.

Ah weer iemand die vind dat je niet kritisch mag zijn.

Ik ben als sinds het begin lid van Bunq en gebruik het ook regelmatig (dankzij Sharepeople ben ik het weer gaan gebruiken). Mij hoor je niet zeuren want ik heb het gratis account maar als betalende klant mag je echt wel je kritiek uiten in een topic zoals dit.

En in al die jaren dat ik er zit heeft Bunq zich nog steeds niet bewezen de juiste primaire bank te zijn

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 17-01-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
GrooV schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:30:
[...]

Ah weer iemand die vind dat je niet kritisch mag zijn.

Ik ben als sinds het begin lid van Bunq en gebruik het ook regelmatig. Mij hoor je niet zeuren want ik heb het gratis account maar als betalende klant mag je echt wel je kritiek uiten in een topic zoals dit.

En in al die jaren dat ik er zit heeft Bunq zich nog steeds niet bewezen de juiste primaire bank te zijn
Ik ben het niet met je eens. Je mag heel kritisch zijn. Ik heb alleen het gevoel dat sommige zo veel te klagen hebben dat ik me afvraag waarom ze niet naar een andere bank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gasten, gozert, gabbers.

Ik zit wel na te denken om over te stappen. Ik kom van ING, maar ik wil graag een bank met spaarpotjes, huishoudboekje en creditcard. ik twijfel zelf vooral tussen Bunq, knab, en ASN. knab heeft nu wel een leuke actie met 1e jaar half geld plus 50 euro tegoed.

Maar ik wil uiteraard even goed kijken naar de voorwaarden en kosten per bank.
Het betaalpakket is opzich niet duur bij ing, maar met de creditcard tikt toch wel aardig aan, dan is het verschil met andere bank niet zo groot meer.

maar ik zal wel een topic openen als ik zover ben

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
mrc4nl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik zit wel na te denken om over te stappen. Ik kom van ING, maar ik wil graag een bank met spaarpotjes, huishoudboekje en creditcard. ik twijfel zelf vooral tussen Bunq, knab, en ASN. knab heeft nu wel een leuke actie met 1e jaar half geld plus 50 euro tegoed.

Het betaalpakket is opzich niet duur bij ing, maar met de creditcard tikt toch wel aardig aan, dan is het verschil met andere bank niet zo groot meer.

knab heeft (nog) geen iDIN helaas. Verder bevalt knab me beter dan bunq kwa app en heeft een web interface

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 17-01-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
mrc4nl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb 3 maanden geleden de knoop doorgehakt. Van Abn naar bunq. Is idd iets duurder maar wel mobile first, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

GrooV schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:35:
[...]

knab heeft (nog) geen iDIN helaas. Verder bevalt knab me beter dan bunq kwa app en heeft een web interface
pluspunt voor bunq dus _/-\o_

@Limbeckx yup hier ook ruim jaar of anderhalf geleden van abn naar bunq gegaan :)F

[ Voor 15% gewijzigd door DaveFlash op 17-01-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:46:
Sowieso vind ik dat trendy communiceren met emoticons van bunq zwaar onprofessioneel. Een bank moet degelijkheid en betrouwbaarheid uitstralen, waar ik mijn geld durf te stallen.... En niet een bank waar voorwaarden vaag en onduidelijk zijn. (Vaak wettelijk niet eens goed).
Zo staat in de voorwaarden dat je kaarten niet mag uitlenen... Maar wordt/werd het wel gepromoot door support. (Waarom zou je anders bv 3 maestro/mastercardkaarten moeten hebben?
Tegenwoordig zeggen ze, naar horen zeggen, al dat je bijvoorbeeld op vakantie eigenlijk al niet eens ff je kaart aan je partner mag uitlenen bij een Joint account, niet dat ze dat kunnen controleren :P, dus wat dat betreft zijn ze consistent met de voorwaarden geworden. ;) Het is een wat bizarre regel die volgens mij enkel bestaat om hun derriere in te dekken. En vanuit dat oogpunt snap ik hem ook wel. Het zal ze waarschijnlijk een rotzorg zijn als je een pas uitleent, maar als er iets mee gebeurt kunnen ze mooi naar de voorwaarden wijzen en hebben ze een stok achter de deur dat het je eigen schuld is en ze je niet verder hoeven te helpen of bijvoorbeeld garant te staan voor misbruik van NFC en dat soort fratsen waar zij anders aansprakelijk voor kunnen zijn. En dat lijkt me best redelijk en logisch eigenlijk. :) Aan de andere kant... Dan hadden ze ook gewoon kunnen zeggen “je mag je pas uitlenen, maar dat is volledig op eigen risico inclusief bij diefstal.” en klaar. Maar misschien is dat juridisch lastiger te verdedigen dan “je mag kaarten niet uitlenen, punt.”.

Vooral mensen waarvan de partner nog op bf Promo of Free zit zullen waarschijnlijk best vaak/constant “stiekem” hun pas uitlenen ;) Scheelt immers €8 per maand, misschien dat bunq daarom niet wil dat ze uitgeleend worden. :P (Of €5 met Joint, maar daar zijn de voorwaarden nogal ongunstig van en kan je nog beter een Pack maken/zoeken. :)) En ik heb aardig wat bizarre klachten gezien over de afdeling compliance, oprecht the stuff of nightmares om te lezen wat sommigen daar mee meegemaakt hebben, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand geblokkeerd werd of eruit werd getrapt voor ‘t uitlenen van een pas. :P Dus ik denk niet dat ze daar werkelijk zo geïnteresseerd in zijn... Lijkt puur de advocaat aan ‘t woord te zijn. Maarja, je gaat ermee akkoord dus miss beter t risico niet nemen als je ‘t zeker wilt weten dat je geen gelazer zal krijgen over de passen. :) Ik zelf heb destijds t risico maar niet genomen en een andere constructie gemaakt.

Meerdere passen zijn trouwens sowieso handig met meerdere rekeningen én vanwege Maestro vs Mastercard. ;) Al is Dual-Pin een fijnere optie dan meerdere passen meenemen, neem je 2 passen met exact omgekeerde DP config, doch met dezelfde pincodes. Hoef je maar één pas mee te nemen, heb je een backup (of een die je kan uitlenen als je dat wilt :+) en kan je op die manier ook meteen beide rekeningen in Apple Pay kwijt. ;)
Ik leen m’n passen dus niet uit, maar vind 3 passen wel prettig. Tegenwoordig kan ik echter ook met 2 passen (1x Maestro, 1x MasterCard) uit komen dankzij die virtuele Maestro kaart voor Apple Pay. :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 18-01-2020 04:05 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten, gozert, gabbers.

Ben zelf zo'n 2,5 jaar bij bunq sinds ze met premium accounts begonnen, en vind het zelf een perfecte fintech bank, en reeds meer dan 1 jaar mijn hoofd bank.
Maar kritisch zijn op de bunq zaken moet gewoon kunnen, zeker als je kijkt naar het bunq "Together forum" waar goedwillende mods in hun privé tijd helaas bezig zijn om bunq een zeer slechte naam te bezorgen.
bunq zou deze mods beter moeten training/ondersteunen met aanwezige admin's die van de hoed en de rand weten hoe ze een forum moeten runnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ben zelf zo'n 2,5 jaar bij bunq sinds ze met premium accounts begonnen, en vind het zelf een perfecte fintech bank, en reeds meer dan 1 jaar mijn hoofd bank.
Maar kritisch zijn op de bunq zaken moet gewoon kunnen, zeker als je kijkt naar het bunq "Together forum" waar goedwillende mods in hun privé tijd helaas bezig zijn om bunq een zeer slechte naam te bezorgen.
bunq zou deze mods beter moeten training/ondersteunen met aanwezige admin's die van de hoed en de rand weten hoe ze een forum moeten runnen.
De oorzaak dat de mods ingrijpen is natuurlijk omdat bunq haar zaken niet op orde heeft (in sommige dingen). De klant wordt vaak niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 07:49
Dat is de reden dat ik nooit meer op Together kijk, want wat doet dat geslijm toch pijn aan de ogen zeg met al die stupid emoji's.

Ik hoop gewoon dat straks een grote bank bunq gewoon overneemt en wat meer "bank" bij bunq introduceert. De enige reden dat ik nu nog bij bunq ben is de debitcard, dat is niet te vinden bij een zakelijke bank in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik sta open voor opbouwende kritiek. Waar doen de mods niet goed? Waarom bezorgen we bunq een slechte naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:16:
[...]

Ik sta open voor opbouwende kritiek. Waar doen de mods niet goed? Waarom bezorgen we bunq een slechte naam?
Dit soort zaken zullen vast niet bijdragen aan die goede naam... 🙂

Together mods en/of prominente bunq leden (die fansites en chatgroepen beheren), die een andere gebruiker afzeiken en lastigvallen, alleen omdat ze hulp wil van bunq en niet van een gebruiker met een hond als profielfoto... tja: https://www.thebestsocial...er-zich-heen-na-hulpvraag.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:47:

Together mods en/of prominente bunq leden (die fansites en chatgroepen beheren), die een andere gebruiker afzeiken en lastigvallen, alleen omdat ze hulp wil van bunq en niet van een gebruiker met een hond als profielfoto... tja: https://www.thebestsocial...er-zich-heen-na-hulpvraag.

[...]
Zo dan.. dat is wel vrij heftig zeg.. ik wordt zelf ook niet zo vrolijk van al die wannabee bunq medewerkers zeker niet omdat dit gewoon een bank betreft en geen speeltuin ofzo

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeBlack2k schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Zo dan.. dat is wel vrij heftig zeg.. ik wordt zelf ook niet zo vrolijk van al die wannabee bunq medewerkers zeker niet omdat dit gewoon een bank betreft en geen speeltuin ofzo
Op zich is het mooi dat leden elkaar willen helpen. Deze vrouw wilde die hulp niet, dat gaf ze ook normaal aan. Tja, laat haar dan gewoon? In plaats van met 10 man ‘aan te vallen’ en haar in de groepjes af te zeiken 🤦🏻‍♂️

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2020 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
[...]

Niet om het een of ander... maar volgens mij ben jij toch wel de allerrrr laatste persoon op aarde die iets zou moeten vinden van mensen en de reputatie van bunq. Je bent er volop mee in het nieuws geweest immers.

Het voorbeeld dat je aangeeft vind ik een goede... een mooi voorbeeld van hoe een mod iemand probeert te helpen. Zou het morgen weer zo doen. Vind het persoonlijk opvallend dat precies na dit voorbeeld bunq een tweet stuurde met mij in de mention dat ik opvatte als steunbetuiging. Dus blijkbaar heeft bunq er een andere mening over dan jij ;)

Kortom: ik ga door op de ingeslagen weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:24:

Niet om het een of ander... maar volgens mij ben jij toch wel de allerrrr laatste persoon op aarde die iets zou moeten vinden van mensen en de reputatie van bunq. Je bent er volop mee in het nieuws geweest immers.
Ik uit kritiek, deel een voorbeeld en meteen haal je dit er weer bij? Ook ik mag iets vinden en dat uitspreken 🤦🏻‍♂️
Het voorbeeld dat je aangeeft vind ik een goede... een mooi voorbeeld van hoe een mod iemand probeert te helpen. Zou het morgen weer zo doen.
Het is inderdaad mooi dat een mod iemand wilde helpen, daar hoor je mij ook niet over 👍🏻
Vind het persoonlijk opvallend dat precies na dit voorbeeld bunq een tweet stuurde met mij in de mention dat ik opvatte als steunbetuiging. Dus blijkbaar heeft bunq er een andere mening over dan jij ;)
Dat bunq er een andere mening over heeft zal best, maar het ging over de naam die jullie bunq geven. Dat iemand hulp afwijst en vervolgens belaagd en afgezeken wordt staat niet zo fris, en waar is dat voor nodig...? 🙂
Maar natuurlijk, doe er vooral niets mee. Negeer gewoon dat veel mensen daar een nare smaak van krijgen. Staat je goed als mod...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:56
John Do NL schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Niet om het een of ander... maar volgens mij ben jij toch wel de allerrrr laatste persoon op aarde die iets zou moeten vinden van mensen en de reputatie van bunq. Je bent er volop mee in het nieuws geweest immers
Het feit dat bunq een klant zomaar royeert is inderdaad ook niet bepaald goed geweest voor hun reputatie, maar blijkbaar bedoelde je dit anders.
Het voorbeeld dat je aangeeft vind ik een goede... een mooi voorbeeld van hoe een mod iemand probeert te helpen. Zou het morgen weer zo doen. Vind het persoonlijk opvallend dat precies na dit voorbeeld bunq een tweet stuurde met mij in de mention dat ik opvatte als steunbetuiging. Dus blijkbaar heeft bunq er een andere mening over dan jij ;)

Jammer, je zou ook een mening kunnen hebben over hoe die episode overkwam als advertentie voor de bunq community als geheel, maar blijkbaar ben je er een beetje blind voor. En dat een tweet van bunq jou leek te steunen toont alleen maar aan dat bunq zelf ook mogelijk blind is voor het vermeende sektarische imago.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devaqto
[...]

Dit lijkt wel op zo'n fanclubchat of een buurtpreventiechat, die mensen maken zich ook druk om alles :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Kunnen @John Do NL en @Verwijderd hun vetes met elkaar niet ergens anders uitvechten? Dit is precies een van de redenen waarom ik kritisch ben op bunq. Hun community heeft altijd ruzie. Als ik iets wil bespreken met mijn bank, moet dat kunnen zonder dat andere mensen zich er tegenaan bemoeien. We waren net inhoudelijk gekomen over de kwaliteit van support en compliance. Daar moeten we eerlijk over kunnen praten, zonder dat de bunqfanclub de boel komt verdedigen.

Je wilt gewoon bankieren zonder dat mensen met hun bunq-vlaggetje vooraan staan. Simpelweg: je wilt niks met ze te maken hebben op persoonlijk niveau. Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen over het product bunq. Zo'n community die zich er ook tegenaan komt bemoeien... liever niet, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Dennisweb schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:47:
Kunnen @John Do NL en @Verwijderd hun vetes met elkaar niet ergens anders uitvechten? Dit is precies een van de redenen waarom ik kritisch ben op bunq. Hun community heeft altijd ruzie. Als ik iets wil bespreken met mijn bank, moet dat kunnen zonder dat andere mensen zich er tegenaan bemoeien. We waren net inhoudelijk gekomen over de kwaliteit van support en compliance. Daar moeten we eerlijk over kunnen praten, zonder dat de bunqfanclub de boel komt verdedigen.

Je wilt gewoon bankieren zonder dat mensen met hun bunq-vlaggetje vooraan staan. Simpelweg: je wilt niks met ze te maken hebben op persoonlijk niveau. Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen over het product bunq. Zo'n community die zich er ook tegenaan komt bemoeien... liever niet, eerlijk gezegd.
Ik kom hier niet om bunq perse te verdedigen. Ik ben vaak genoeg vrij kritisch op bunq. En ja, ook ik als bunq gebruiker cq community lid kan dus gewoon meedoen in een discussie. Ik vond in dit geval nodig wat nuance aan te brengen in enkele - voor mij gevoel - wilde beelden die werden geschetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tamerciaga schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:25:
[...]

Dit lijkt wel op zo'n fanclubchat of een buurtpreventiechat, die mensen maken zich ook druk om alles :+
_/-\o_ precies wat ik dacht.. het gaan om fucking alleen een bank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Dennisweb schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:47:

Nou eerlijk gezegd vind ik een actieve community juist vaak een gigantisch pluspunt, ook bij een bank. Zo is een bedrijf veel meer betrokken bij bepaalde wensen vanuit de community en heb je ook als gebruiker meerdere contactpunten om het ergens over te hebben. Hoe vaak een community mij geholpen heeft ook bij bepaalde privé zaken is niet meer op 1 hand te tellen. En daarnaast zijn heel veel vragen niet persoonlijk maar meer als een gebruikshandleiding, hoe kan ik mijn pas geaccepteerd krijgen in de VS als er net een update is geweest en de documentatie nog niet ge-update is.

Ik ben het met je eens, oeverloos beargumenteren waarom iemand een bepaalde reactie plaatst op een bunq forum absoluut niet nodig. Maar ik kan die mix wel waarderen want het zorgt voor het perspectief van meerdere kanten. En ik zie die community dus als een pluspunt voor deze bank, mocht je dat dus niet willen dan zijn daar ook genoeg banken voor die het niet bieden. En wellicht als je voldoende input geeft op het bunq forum stoppen ze wel met het gehele community aspect als blijkt dat dat de wens is van de community :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tamerciaga schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:25:
[...]

Haha, het eerste waar ik ook aan moest denken. Bij die fanclubs gaat het er soms ook hard aan toe ja :+ _O-

Als Bunq Free gebruiker nog erg tevreden. Vooral de bunq.me requests werken fijn. Al zou ik graag gecancelde requests überhaupt niet meer zien in mijn overzicht. Voegt imho niks toe om dat nog te zien.

En die voorspellende lijn... daar klopt gewoon niks van. Geldt dat voor iedereen? Dacht dat dit na een tijdje wel zou bijtrekken, maar het klopt gewoon nooit. En als je dan terug in de tijd gaat staat er nog steeds "predicted" onder het bedrag. Dan vraag ik mij af; was dit het bedrag wat ik destijds op de rekening had staan of is dit gewoon een historie van slechte voorspellingen. Indien dat laatste: waarom zou ik dat willen weten :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 10:11
(jarig!)
[...]

Ik vind het raar dat als je op twitter (redelijk publiekelijk) een vraag stelt je verwacht dat je blijkbaar geen reactie van andere twitteraars verwacht.

Natuurlijk moet je ook een (prive) bericht gewoon naar bunq support kunnen sturen, en dat moet makkelijk zijn. Maar kom op, kies wel je medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batavia schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Ik vind het raar dat als je op twitter (redelijk publiekelijk) een vraag stelt je verwacht dat je blijkbaar geen reactie van andere twitteraars verwacht.

Natuurlijk moet je ook een (prive) bericht gewoon naar bunq support kunnen sturen, en dat moet makkelijk zijn. Maar kom op, kies wel je medium
Als die gericht is aan #bunq zou men toch wel even kunnen wachten tot bunq met een reactie komt.
En daarna misschien nog extra tips kunnen geven als dat nodig mocht zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik krijg vandaag voor de 2de keer van een klant te horen dat zijn/haar rekening geblokkeerd is na het betalen van een rekening 1x via overmaken en de andere via een ideal link.. deze mensen zijn niet vrolijk en beide banken ABN en Rabo wijzen naar Bunq "enorm vaak fraude, dus voor de zekerheid" zijn hier meer mensen die er last van hebben ? ik ga nu opzoek (helaas) naar een alternatief want dit kost geld helaas

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeBlack2k schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:10:
Ik krijg vandaag voor de 2de keer van een klant te horen dat zijn/haar rekening geblokkeerd is na het betalen van een rekening 1x via overmaken en de andere via een ideal link.. deze mensen zijn niet vrolijk en beide banken ABN en Rabo wijzen naar Bunq "enorm vaak fraude, dus voor de zekerheid" zijn hier meer mensen die er last van hebben ? ik ga nu opzoek (helaas) naar een alternatief want dit kost geld helaas
Ik krijg 1x per maand geld van een collega via een bunq.me en daar heb ik nog niet van gehoord dat hij er problemen mee heeft gehad, betreft in dit geval Rabo en dit doen we al ruim 12 maanden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:59

RSB

Ik maakte geld over naar mijn eigen ABN rekening en werd ook geblockt ja. Naar mijn ING rekeningen was er niks aan de hand. Duurde uiteindelijk ongeveer 2 weken voordat ik mijn geld weer had. Gelukkig had ik wel een financiële back-up achter de hand...

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Batavia schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Het gaat er niet om dat bunq fans hulp aanbieden, daar is niets mis mee. Echter, als ik iets vraag aan bunq en een random fan met een hond als profielfoto wil mij helpen, terwijl ik dat niet wil, dan geef ik dat ook gewoon aan (net als Lot).

Waarom laten de bunqfans haar daarna dan niet gewoon met rust? Waarom moet zij belaagd en afgezeken worden, zelfs tot het uitmaken van 'heks' en 'stomme trut' aan toe? Iemand wil de hulp niet, accept it 😂

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:48:
[...]

Het gaat er niet om dat bunq fans hulp aanbieden, daar is niets mis mee. Echter, als ik iets vraag aan bunq en een random fan met een hond als profielfoto wil mij helpen, terwijl ik dat niet wil, dan geef ik dat ook gewoon aan (net als Lot).

Waarom laten de bunqfans haar daarna dan niet gewoon met rust? Waarom moet zij belaagd en afgezeken worden, zelfs tot het uitmaken van 'heks' en 'stomme trut' aan toe? Iemand wil de hulp niet, accept it 😂
Inderdaad, wat een lachwekkende vertoning! Ik zou daar als bank absoluut niet mee geassocieerd willen worden. De hulp van random fans op Twitter, helemaal prima. En volgens mij valt niemand daar ook over. Maar wat daarna volgde was echt te zielig voor woorden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Volgens mij zijn die zogenaamde fanboys die compulsief overal regenboogjes moeten posten en zo idd één van de grootste problemen waar bunq mee kampt... Ik bedoel, ben zelf ook fan van het eerste uur, maar pfoe, sommige "fans" weten mensen wel goed af te laten knappen ja.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gebruik van regenboogjes (en andere smilies) is iets wat bunq zelf ook overdadig doet. Dat maakt het mij soms zo onprofessioneel... Je bent rn blijft een bank (al wil bunq zich zo niet noemen,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readefries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 10:17
Nog nooit gehad. Ik gebruik het wekelijks/om de week voor het regelen van de bestelling van de vette bek op vrijdag. Mijn collega’s zitten bij vrijwel alle banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit last van... Maar zal denk ik ook te maken hebben of het bunq account bekend is bij de andere banken. (Ik gebruik alleen free=dus 1).
Als er gevraagd wordt naar een onbekend iban-nummer (1 van de 25 die weinig gebruikt wordt), zal dat de fraudesystemen eerder triggeren... En ja bunq heeft erg lang bekend gestaan als een bank favoriet bij fraudeurs. (En lastig/onmogelijk te bereiken door niet-klanten/slachtoffers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:10:
Nooit last van... Maar zal denk ik ook te maken hebben of het bunq account bekend is bij de andere banken. (Ik gebruik alleen free=dus 1).
Als er gevraagd wordt naar een onbekend iban-nummer (1 van de 25 die weinig gebruikt wordt), zal dat de fraudesystemen eerder triggeren... En ja bunq heeft erg lang bekend gestaan als een bank favoriet bij fraudeurs. (En lastig/onmogelijk te bereiken door niet-klanten/slachtoffers)
Is maar de vraag of free/premium eerder als een rode lap werkt voor andere banken.
Heb zelf alle 25 ibans ingebruik waaronder 1 voor bunq.me, maar nog niet 1x gehoord dat andere hierdoor een probleem ondervonden bij hun eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Heb er zelf ook nooit last van gehad, en is ook voor het eerst dat ik er van hoor. Nu strooi ik ook niet dagelijks met betaalverzoeken, maar dan nog.
Je merkt wel dat vooral de grootbanken de laatste tijd echt extreem snel rekeningen blokkeren... Niet gek natuurlijk gezien ze nogal onder een vergrootglas liggen.
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:10:
En ja bunq heeft erg lang bekend gestaan als een bank favoriet bij fraudeurs. (En lastig/onmogelijk te bereiken door niet-klanten/slachtoffers)
Ik denk dat bunq een beetje te snel voor haar eigen bestwil, naar heel Europa uitgebreid is. Als een Spanjaard een Nederlandse IBAN kan aanvragen wordt het natuurlijk wel een stukje makkelijker om katvangers te regelen e.d.. Maar over het algemeen reageren ze heel snel en adequaat op fraude meldingen, zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Account gehackt"

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 19-01-2020 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nu alweer een tijdje in gebruik, en het bevalt me perfect:

1.) App doet wat het moet doen
2.) Pas met 2 pincodes (2 rekeningen) is ideaal
3.) Support is snel en goed bereikaar (tenminste, via Twitter)
4.) Het doet wat het moet doen.

Het aanmelden was een ramp (bug, account was corrupt geraakt etc) maar daarna werkte het goed.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:07

mwa

Voor de liefhebber heb ik nog een plekje vrij in m’n pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Rabo heeft ook mijn rekening een keer geblokkeerd nadat ik geld had overgemaakt naar mijn eigen Bunq rekening, Zelfde verhaal, volgens rabo vaak fraude met betalingen naar Bunq dus geblokkeerd. Ze gaven aan dat dit deels komt omdat Bunq geen IBAN naam check ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 21-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunqs marketing budget blijft in ieder geval nog flink op peil

https://fonkonline.nl/art...tie-green-card-51550.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
Dat is natuurlijk ook schandalig. Net zoals dat volksbank (SNS et al) reclame maakt op de radio dat ze OUDEREN helpen. Als je iets goeds doet moet je je actie zo klein mogelijk maken zodat er zo min mogelijk mensen ook 'last' hebben van je actie. En vooral dat niemand het weet

/Sarcasme off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:49
Batavia schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Dat is natuurlijk ook schandalig. Net zoals dat volksbank (SNS et al) reclame maakt op de radio dat ze OUDEREN helpen. Als je iets goeds doet moet je je actie zo klein mogelijk maken zodat er zo min mogelijk mensen ook 'last' hebben van je actie. En vooral dat niemand het weet

/Sarcasme off
Mwoah ik vind dat niet echt een eerlijke vergelijking. Greenwashing is tegenwoordig echt een ding waar veel bedrijven zich schuldig aan maken. Een kritische blik is dan niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vind de green card alleen leuk omdat ie uit RVS gemaakt word. Ik werk voor een rvs bedrijf en heb thuis ook veel rvs(meubels) staan.Het is mij niet te doen om het milieu, dat is veel geschreeuw weinig wol.Want ook zonder mensen veranderd het klimaat.

Toch heb ik wel mijn bedenkingen over zon card. De meeste creditcards zijn beperkt geldig (5 jaar oid)
dus ook niet echt een verbetering tov plastic.en bij bedrijven gaat het toch alleen om geld. want echt zinvol bezig voor het milieu zijn zelden.

Net als mensen met een elektrische auto, "kijk eens hoe milieubewust ik ben" terwijl de fiets+trein beter zou zijn, maar das niet hip.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 22-01-2020 09:34 ]

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
mrc4nl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:23:
Want ook zonder mensen veranderd het klimaat.
Maar nooit zo hard en zo mondiaal.
mrc4nl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:23:
Net als mensen met een elektrische auto, "kijk eens hoe milieubewust ik ben" terwijl de fiets+trein beter zou zijn, maar das niet hip.
Toch zijn er dagen dat ik zou hopen dat er wat minder mensen met de trein zouden gaan - als ik zowaar moet zoeken naar een zitplek.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
kwon schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Mwoah ik vind dat niet echt een eerlijke vergelijking. Greenwashing is tegenwoordig echt een ding waar veel bedrijven zich schuldig aan maken. Een kritische blik is dan niet verkeerd.
Als het bezwaar was dat metaal net zo schadelijk is als plastic. Of dat andere banken een boom per 10 euro planten dan ben ik het helemaal met je eens. Of een product inhoudelijk groen is of niet is zeker iets om kritisch naar te kijken

Maar als het bezwaar is dat een commerciële instelling reclame maakt voor een product dat ze aanbieden zoek je wel heel hard een stok om mee te slaan. (en de onderbouwing wat ik zag is niet eens dat reclame zo belachelijk duur is dat dit ten koste zou gaan van de groene investeringen die gedaan zouden worden). Dit valt wat mij betreft dan in de zelfde categorie als klagen over community feedback als je op twitter iets stuurt of het feit dat ze emoticons gaaf vinden :9B

Ik vind dat inhoudelijk aan de app echt wel wat verbeterpuntjes zijn. En dat hun support ook sneller mag zijn zeker valide argumenten. Dus of ze geweldig zijn is ter discussie. Maar laten we ze dan wel aanspreken over de dingen waar het om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:00
Als ik dit hier zo allemaal lees lijkt het wel of ik bij een andere Bunq bank aangesloten ben Ben ook nog maar 14 tal dagen lid ,maar via de Together Community altijd snel antwoord op mijn (beginners)vragen gekregen. Dat bunq vaak in een slecht daglicht komt als bank van fraudeurs is niet de fout van bunq maar van deze individuen die het voor de anderen verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 geen idee waar je leest dat er kritiek is op dat bunq reclame maakt.. (al vind ik Roxanne hazes een vreemde keuze, lijkt me niet de doelgroep). Het is ook niet gemakkelijk om mensen te bewegen naar je over te stappen.

Btw.. ik ben een tevreden klant, free dat dan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:51:
8)7 geen idee waar je leest dat er kritiek is op dat bunq reclame maakt.. (al vind ik Roxanne hazes een vreemde keuze, lijkt me niet de doelgroep). Het is ook niet gemakkelijk om mensen te bewegen naar je over te stappen.

Btw.. ik ben een tevreden klant, free dat dan weer wel ;)
Reclame maken vind ik juist goed. Dan straal je uit dat je serieus bezig bent. Maar de reclame van bunq vind ik bedenkelijk. Een spot over dat je het bos redt en dan “I’M ON FIREEEEEEE!” :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. daar zal vast hard over nagedacht zijn. Zal vast de doelgroep beter aanspreken, daarvoor huren ze een bureau in.. die worden deels afgerekend op resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:27:
[...]

Reclame maken vind ik juist goed. Dan straal je uit dat je serieus bezig bent. Maar de reclame van bunq vind ik bedenkelijk. Een spot over dat je het bos redt en dan “I’M ON FIREEEEEEE!” :D
Gaan ze uitrollen naar Australië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dennisweb schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:27:
[...]

en dat in tijden van de bosbranden van Australië?
edit spuit 11

ora et labora

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:03
Eerst even een disclaimer: ik heb geen banden met bunq, ben geen "fanboy" (ik teken geen regenboogjes), maar wel een enthousiaste gebruiker.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn grotendeels positief, met een paar kleine issues die snel via support zijn opgelost.

In dit draadje wordt vaak geroepen dat bunq niet naar haar gebruikers luistert. Door die mening laat ik mij ook beïnvloeden, dus ik dacht, laat ik dat eens objectief toetsen.

Daarom heb ik heel together "gescraped" (sorry bunq, als dit niet mag van de voorwaarden, ik kon het nergens vinden) en op die gegevens wat analyses losgelaten.
Met dit als resultaat:

van de 100 topics met de meeste stemmen zijn er 46 geïmplementeerd, waarvan 42 door bunq zelf en 4 door de community.

Hierbij heb ik alleen gekeken naar topics met de tag "Ideeën"
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?id=19XU7Bt6m22yyLmwOAWZFit0aITi8vfbw.
Of een idee geïmplementeerd is was uiteraard niet in de data op together beschikbaar, dus dat heb ik per topic zelf bepaald via google, together, bunq updates en de app zelf.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij verrast was door deze uitkomst :) . Hoewel dit niets zegt over de kwaliteit van de gerealiseerde ideeën (gebruikt iemand die véél te beperkte webclient?) vind ik het een erg mooie score waar veel bedrijven een voorbeeld aan mogen nemen.

Helaas ook een kritische noot: van de top 3 populairste ideeën zijn er twee door de community _/-\o_ gerealiseerd in plaats van door bunq zelf: bunqDesktop en bunq2ifttt.
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?id=1Rs7oCaQxHQSSincMuUhjcC27hxfJTaF3

details en de gehele top 100 topics vindt je hier

[ Voor 2% gewijzigd door dixet op 24-01-2020 17:45 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik kreeg een brief van ABN amro met daarin de mededeling dat ze vanaf april de rente naar 0% gaan brengen. Nou dan is de keuze om weg te gaan snel gemaakt.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mrc4nl schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:47:
Ik kreeg een brief van ABN amro met daarin de mededeling dat ze vanaf april de rente naar 0% gaan brengen. Nou dan is de keuze om weg te gaan snel gemaakt.....
Bunq rekent boven een ton ook gewoon een procent negatieve rente:
https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf
We bewaren je geld zo veilig en zuiver als mogelijk bij de Europese Centrale Bank. Dit brengt voor ons
wezenlijke kosten met zich mee. Om dit te financieren voor bunq accounts met saldo's boven de €100.000
brengen we bewaargeld van 3 cent per dag, per €1000 (naar beneden afgerond) over saldo’s boven boven
€100.000.
maar daar hoor je niemand over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:46

de Peer

under peer review

mrc4nl schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:47:
Want? Jouw keuze voor een bank laat je afhangen van een totaal niet relevant (bij inflatie van 2.7%) verschil in rente tussen de grootbanken van 0.05 procent?

Je doet nu net alsof abn er iets aan kan doen dat de rente daalt. Dont blame the messenger

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 25-01-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de Peer schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Want? Jouw keuze voor een bank laat je afhangen van een totaal niet relevant (bij inflatie van 2.7%) verschil in rente tussen de grootbanken van 0.05 procent?
Delen door nul dus het verschil is oneindig :+

Nee, ik snap je punt op zicht. Ook met positive rente ga je er op achteruit(vanwege inflatie)

Maar er zijn meer redenen dat ik weg wil bijv spaarpotten aanmaken. Ik had een spaarrekening zonder online omgeving. En als ik overstap heb ik tenminste wat meer inzicht.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 25-01-2020 15:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Vinnienerd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Bunq rekent boven een ton ook gewoon een procent negatieve rente:

[...]

maar daar hoor je niemand over.
Dat vind ik nog best wel prijzig om eerlijk te zijn... Is dat ook voor zakelijke gebruikers? Want dan is Bunq niet echt interessant.

Erg apart dat als je naar het 'volledige' kostenoverzicht gaat op Bunq zelf dat ze dat niet vermelden?? https://www.bunq.com/nl/a...n_Document_Premium_NL.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door SgtElPotato op 25-01-2020 15:38 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
SgtElPotato schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Dat vind ik nog best wel prijzig om eerlijk te zijn... Is dat ook voor zakelijke gebruikers? Want dan is Bunq niet echt interessant.

Erg apart dat als je naar het 'volledige' kostenoverzicht gaat op Bunq zelf dat ze dat niet vermelden?? https://www.bunq.com/nl/a...n_Document_Premium_NL.pdf
Volgens mij wel ja. Vind het ook niet zo raar. Bunq is toch (ondanks dat ze een relatief hoge spaarrente geven) voornamelijk een betaalproduct, geen spaarbank. Ze richten zich niet op grote bedrijven die miljoenen aan liquide reserves hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
mcDavid schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Volgens mij wel ja. Vind het ook niet zo raar. Bunq is toch (ondanks dat ze een relatief hoge spaarrente geven) voornamelijk een betaalproduct, geen spaarbank. Ze richten zich niet op grote bedrijven die miljoenen aan liquide reserves hebben.
Mee eens, maar als je meer dan 200k op je rekening hebt staan bij Bunq, zelfs lager al, is het totaal niet interessant.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Dan zet je toch gewoon 100k bij ASN of Triodos of zo? Of nog beter: investeer het. Kan me niet voorstellen in wat voor scenario het praktisch is méér dan 100k (voor langere tijd) op een betaalrekening te hebben staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
-

[ Voor 135% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, Bunq travel card ik begreep dat dit prepaid creditcard van Bunq ook mogelijk is om te gebruiken voor auto verhuur of in hotels en ook betalingen tegen een gunstige wisselkoers natuurlijk. Heeft iemand hier ervaring mee in bijvoorbeeld Turkije en wellicht in Bali? ik moet namelijk voor komende 4 maanden die kant op en mijn vraag is wat jullie ervaring is met betalingen doen via de travel card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Het is geen prepaid creditcard, maar (praktisch) een debit card. Ofwel een creditcard met een limiet van 0 euro.

Je kunt er een auto mee huren, maar hou er rekening mee dat er dan een reservering (de borg) wordt gedaan op de kaart, waardoor er een flink bedrag van je rekening afgeschreven wordt. Dit krijg je later weer terug, maar je moet het dus wel ff kunnen voorschieten. Voor hotelreserveringen etc geldt het zelfde, dus als je een beetje reist kan dat rap oplopen.

Heb zelf nog geen ervaring met tracelcard en ook niet met betalen in Turkije, maar in principe zou hij overal moeten werken waar online terminals zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:22:
Het is geen prepaid creditcard, maar (praktisch) een debit card. Ofwel een creditcard met een limiet van 0 euro.

Je kunt er een auto mee huren, maar hou er rekening mee dat er dan een reservering (de borg) wordt gedaan op de kaart, waardoor er een flink bedrag van je rekening afgeschreven wordt. Dit krijg je later weer terug, maar je moet het dus wel ff kunnen voorschieten. Voor hotelreserveringen etc geldt het zelfde, dus als je een beetje reist kan dat rap oplopen.

Heb zelf nog geen ervaring met tracelcard en ook niet met betalen in Turkije, maar in principe zou hij overal moeten werken waar online terminals zijn.
Dus opzich niet te doen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
nou ja, dat zal waarschijnlijk verschillen per situatie, net wat (en hoe vaak) je dat soort reserveringen hebt en hoeveel geld je op de bijbehorende rekening (of andere rekeningen/passen) hebt. Ik zou zeggen probeer het en deel je ervaringen :P (of wacht op iemand die er uit eigen ervaring over kan vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Laatst online: 11:49
Is goed te doen hoor....en verschilt idd per situatie. Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat alleen de volle tank benzine werd afgeschreven vooraf.... Die kreeg ik weer teruggestort nadat ik de auto afgetankt had ingeleverd.
Sommige partijen schrijven inderdaad bijv. 300 euro borg af, die ze na inleveren weer terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
MelvinW schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:42:
Voor Green Card members komt er een feature om met vrienden een Tribe te starten. Kun je tegen elkaar strijden wie het meeste bomen kan planten.

Ook nieuw straks: aankoopbescherming en verlengde garantie op aankopen!

"Je kan 12 maanden extra garantie krijgen op bepaalde producten, in aanvulling op de 24 maanden die door de fabrikant worden aangeboden."
[Afbeelding]
Is dat echt zo? Gaat me niet vertellen dat een bank een spel in de app gaat bouwen? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Tamerciaga schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:34:
[...]

Is dat echt zo? Gaat me niet vertellen dat een bank een spel in de app gaat bouwen? :?
Wikipedia: Gamification

Veel plezier met lezen :) is geen game, maar totaal wat anders

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
corset schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:38:
[...]

Prima, maar of dat nu in een bankapp moet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tamerciaga schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Prima, maar of dat nu in een bankapp moet? :P
Alles wat kan helpen voor de natuur imo. En dan is nog best leuk bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 12:25
Tamerciaga schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:34:
corset schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:38:

Ik heb sinds ook een TravelCard en daarbij ook de app van Bunq. Het viel me al meteen op dat ze met Trophies werken, wat eigenlijk wel een grappig idee is; het identificeren en het 'secure' maken van je account zijn bijvoorbeeld Trophies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
shdx schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:06:
[...]

[...]

Ik heb sinds ook een TravelCard en daarbij ook de app van Bunq. Het viel me al meteen op dat ze met Trophies werken, wat eigenlijk wel een grappig idee is; het identificeren en het 'secure' maken van je account zijn bijvoorbeeld Trophies.
de trophies zijn een geniale manier om mensen te leren omgaan met de app, beveiliging etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
MelvinW schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:42:
Ook nieuw straks: aankoopbescherming en verlengde garantie op aankopen!

"Je kan 12 maanden extra garantie krijgen op bepaalde producten, in aanvulling op de 24 maanden die door de fabrikant worden aangeboden."
Aankoopbescherming zou vanaf dag 1 op een creditcard moeten zitten. En 'verlengde garantie'? Kom op zeg, als je als consument gebruik maakt van de fabrieksgarantie ipv bij de leverende winkel aan te kloppen doe je al iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celshof schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Aankoopbescherming zou vanaf dag 1 op een creditcard moeten zitten. En 'verlengde garantie'? Kom op zeg, als je als consument gebruik maakt van de fabrieksgarantie ipv bij de leverende winkel aan te kloppen doe je al iets niet helemaal goed.
Toch word het allerbelangrijkste gemist hier, namelijk een aankoopverzekering.
-N26 bied 2 maanden
-Qander kaarten 3 maanden
-Amex en ICS vanaf 6 maanden (muv Blue)

Een verlengde garantie heeft mi. geen toegevoegde waarde al kan het in sommige gevallen wel eens handig zijn al zullen de verzekeringsvoorwaarden heel wat uitsluiten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Toch word het allerbelangrijkste gemist hier, namelijk een aankoopverzekering.
-N26 bied 2 maanden
-Qander kaarten 3 maanden
-Amex en ICS vanaf 6 maanden (muv Blue)

Een verlengde garantie heeft mi. geen toegevoegde waarde al kan het in sommige gevallen wel eens handig zijn al zullen de verzekeringsvoorwaarden heel wat uitsluiten ;)
Het is even afwachten waar ze morgen mee komen tijdens de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Wat is het voordeel van Bunq tov Revolut ?
Zie alleen iDeal als handige functie maar dat is me die 100 euro per jaar niet echt waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
LockeJohn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:46:
Zie alleen iDeal als handige functie maar dat is me die 100 euro per jaar niet echt waard
Tja, dat zal er aan liggen wie je het vraagt en naar welke functies je opzoek bent.
Revolut's uitgebreidere pakket kost ook €7,99 per maand. (bunq premium kan je via pack overigens krijgen voor €5 per maand oftewel €60 per jaar. Nog steeds nogal prijzig, maar alé. En daar krijg je nog een mini beetje van terug aan rente als je er 2.5K op stort.) Maar sure, Revolut biedt ook een gratis variant aan en dan scheelt het een paar pilsjes op jaarbasis.

Ik zou in ieder geval een NL IBAN al fijner vinden eigenlijk. (En iDeal ondersteuning ook, al probeer ik dat zelf zoveel mogelijk te vermijden.) Bij revolut krijg je, voorlopig :+, een britse. (Ben benieuwd hoe dat gaat na Brexit.) Ironisch genoeg beweert bunq zelf altijd dat een IBAN uit een ander land geen enkel probleem is "want er mag geen IBAN-discriminatie plaatsvinden", dus wat dat betreft zou je bij Revolut ook prima terecht kunnen... Maar de praktijk leert dat tussen "mag niet" en "gebeurt lekker toch" een verschil zit en dan schiet je er geen hol mee op dat het "eigenlijk niet mag". :P Als je betaling geweigerd wordt is dat een acuut probleem en op dat moment: lekker boeiend dat "IBAN discriminatie verboden is". :+

Maar heel simpel gesteld: als je geen van de Premium features, of dat nou bij bunq of Revolut is is om het even, niet nodig hebt dan is de keuze best simpel. Revolut is dan immers gratis, dusja. Maar wil je wél de Premium features: dan moet je even gaan vergelijken welke features je belangrijker vindt en dan zelf de keuze maken. Het is voor anderen denk ik nogal lastig om te zeggen welke van de twee voor jou persoonlijk beter is zonder je wensen te kennen. :P Tenzij je wens "gratis" is, maar dan viel bunq al af voor je de vraag stelde. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 28-01-2020 04:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LockeJohn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:46:
Had zelf de Revolut Metal account maar nu met de bunq greencard, mijn Revolut account opgezegd.
En verder is het inderdaad toch zelf de informatie tegenover elkaar zetten, wat wil maandelijks betalen voor een bankdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:58
september dit jaar verloopt de pinpas van mijn vrouw en ik.
nav van vanavond ga ik dingen in gang zetten om over te gaan van bunq naar ASN of Knab. Ik gok ASN.

We betalen nu tussen de 2 en 4 euro totaal per maand voor bunq. 0.08 per pintransactie.
De verhoging die bunq dan graag wil is dat we naar 10 of 16 euro per maand gaan. Laten we 10 zeggen.
Dat is me toch een te steile stijging.

Maar ik laat me verrassen. Misschien is het deze keer een Update waar wel iets fantastisch uitkomt...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kodess schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:34:
september dit jaar verloopt de pinpas van mijn vrouw en ik.
nav van vanavond ga ik dingen in gang zetten om over te gaan van bunq naar ASN of Knab. Ik gok ASN.

We betalen nu tussen de 2 en 4 euro totaal per maand voor bunq. 0.08 per pintransactie.
De verhoging die bunq dan graag wil is dat we naar 10 of 16 euro per maand gaan. Laten we 10 zeggen.
Dat is me toch een te steile stijging.

Maar ik laat me verrassen. Misschien is het deze keer een Update waar wel iets fantastisch uitkomt...
Als de prijs echt onoverkoombaar is, dan is de beslissing eigenlijk al genomen. Zelf vind ik het ook niet goedkoop, maar ze hebben meer integriteit dan de grootbanken (witwassen, uit elke stuk data geld trekken, 0 rente) en hechten waarde aan privacy. Zelfs nog een grappige hoeveelheid rente. En dat terwijl ik de support echt meh vind.

Maar ik hou wel ING erbij, want bij 1 bank een rekening hebben (vooral binnen een huishouden) zou ik zelf nooit prettig vinden. Grappig genoeg liggen de apps van de ING en Rabo er (zover ik heb gemerkt) vaker uit dan die van bunq. Gelukkig zijn er gratis alternatieven, zoals Moneyou Go, maar die hebben verminderde functionaliteit natuurlijk. Ik bespaar wel op andere zaken, zoals wat minder vlees eten en minder snoepen. Heb je er supersnel uit :+ Maar ASN heeft ook een mooi groen laagje. Vond ze qua apps / site wel beroerd, maar dat is alweer jaren terug.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2020 12:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Had zelf de Revolut Metal account maar nu met de bunq greencard, mijn Revolut account opgezegd.
En verder is het inderdaad toch zelf de informatie tegenover elkaar zetten, wat wil maandelijks betalen voor een bankdienst?
Ja klopt heb zelf niets aan de premium bunq functies zie geen meerwaarde tov ING bijvoorbeeld
En maandelijks betaal geen vaste kosten maar naar gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 04:55:
[...]

Ik zou in ieder geval een NL IBAN al fijner vinden eigenlijk. (En iDeal ondersteuning ook, al probeer ik dat zelf zoveel mogelijk te vermijden.)
Dit zijn wel goede punten ja.
De Britse IBAN maakt maakt dingen toch wat trager en het ontbreken van iDeal wat minder praktisch.
Toch denk ik dat Bunq niet meer heel erg de particuliere markt in het vizier heeft
100 euro per jaar voor wat je bij een normale bank voor 20 krijgt en als je openbank + revolut neemt dan ben je er wel voor 0/maand klaar. Tenminste als je niets van de premium functies nodig hebt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn er al enige speculaties over wat er in de update van vanavond zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:11:
1,5 uur wachten en dan weten we het :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Beekforel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:11:
Check even de posts van @MelvinW, het alziende medium :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Haha, ik ben aan het meekijken / luisteren. Geweldig hoe 'Apple' dit aanvoelt _O- De demo's op een iPhone (inclusief schermpje zodat het publiek kan meekijken), gejuich na de introductie van een nieuwe feature en Ali die het evangelie verkondigd.

Wel grappig hoe een bank dit voor elkaar kan krijgen om zo'n fanschare om zich heen te krijgen.

Anyways, ik ben fan door de mogelijkheden en makkelijkheden van bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 16-09 16:36
Update is te downloaden op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
Beetje onderwelming om sorting van payment to krijgen, maar niet automatisch refill van bunq account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Batavia, ik ben er super blij mee! Ik krijg mijn salaris op een aparte rekening (inkomsten) binnen, van daaruit wordt er maandelijks op een bepaalde dag geld jegens andere rekeningen (maandelijkse lasten, vaste lasten en spaargeld) overgemaakt. Maar deze overboekingen gebeuren altijd op de dag dat ik mijn salaris (normaliter) ontvang om 12u 's middags. Soms komt het voor dat ik voor het weekend wordt uitbetaald en dan moet ik dus een aantal dagen wachten totdat al het geld wordt gedistribueerd.

Mooi dat ik nu gewoon een x bedrag kan invoeren, wat direct wordt overgeboekt naar mijn diverse rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig nieuws bij de update.. apple watch app en that is it eigenlijk... En eindelijk kopersbescherming (iets waar ali nooit in geloofde haha) op de greencard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:23:
Weinig nieuws bij de update.. apple watch app en that is it eigenlijk... En eindelijk kopersbescherming (iets waar ali nooit in geloofde haha) op de greencard.
Die API vond ik wel geinig om een rekening overzicht naar numbers/excel te krijgen, en de uitbreiding qua aankoop/garantie op aankopen met de green card dat moest bunq natuurlijk wel.
Dus ben wel tevreden met wat er bij is gekomen.
Pagina: 1 ... 53 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"