Ik zal mijn ervaringen met Bunq ook maar eens delen

Ik heb nou 12 maanden een Bunq rekening, met bijbehorende betaalpas.
Gedeelde rekeningen met andere bunq'ers (via Connect).
Mijn ABN rekening heb ik volledig 'over kunnen zetten' naar Bunq, daarmee bedoel ik dan, alles wat ik voorheen met mijn ABN rekening kon doen, doe ik nu met Bunq. De belastingdienst overtuigen dat ik mijn rekening wil wijzigen was een onverwachte tegenslag, ze konden namelijk niet 'verifiëren of de tenaamstelling van de rekening wel klopte.'
Man fl***er op. PDF'je downloaden uit de app, printen en posten naar onze geliefde fiscus. "Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel" ?

Daarom dat alles op papier moet.
Af en toe komt het nog weleens voor dat een iDeal provider bunq niet ondersteund, laatst nog die ene wapenhandel die blijkbaar geen liberale bunq klanten heeft, maar dan is vrouwlief met haar rabobank rekening toch nog handig. Even bunq support een berichtje sturen via de app (ik stuur ze ongeveer 1x per maand een berichtje en ze reageren zelf 11:30 op vrijdagavond

, dat ik dan niks beters te doen heb, maar de bunq support

) en ze gaan er achteraan om bunq ook bij die ene kleine ideal provider erbij te krijgen.
Grootste pluspunt van bunq naar mijn mening: dat ze standaard incasso's tegenhouden. Handig voor de hebberige spotify's en netflix bedrijven van vandaag de dag, die een gratis maand aanbieden en dan de tweede maand extra vroeg afschrijven. Dan is de keuze dus aan jezelf om die toe te staan of niet. Het is toch mijn geld?
En sinds kort de iDeal verzoeken, die gratis betaald kunnen worden. Dat 'delen van uitgaven' was voorheen een leuke feature, maar om andere mensen dan 50 cent per verzoek te laten betalen, was reden genoeg om alles dan maar handmatig te doen (want dan is het hoe dan ook gratis).
Lang verhaal kort, ik ben super blij met bunq, ze verwerken transacties realtime (wat een unicum is in banken-land), waardoor ik betalingen naar Spanje, Noorwegen en Finland dezelfde dag geregeld krijg. (Idee is dus dat bunq de betaling meteen verzend, de ontvangende bank kan dan 'de tijd nemen' om het te verwerken. Als je ABN -> Rabo verzend, heeft de ABN eerst een paar uur nodig, daarna de Rabo en dan pas krijgt de ontvanger het geld. BELACHELIJK anno 2016.) Ik kan niet meer zonder Bunq en ze kunnen in mijn ogen niet veel fout doen, ze doen namelijk al hard hun best.