Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Wat ik nu ook ontdekt heb. Ik heb een aantal keer een ideal storting gedaan naar mijn Bunq account. Dat werd meteen verwerkt. Nu wilde ik geld overmaken van mijn Bunq account naar mijn Rabobank account. Dat heb ik gisteren om 14.10 uur gedaan maar het staat nog steeds niet op mijn Rabobank rekening. Daar stond ik wel van te kijken. Je zal het maar meteen nodig hebben ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:28
Zaterdag en zondag geld overmaken van bank A naar bank B wordt maandag pas verwerkt en staat meestal dan op maandagmiddag op je rekening.

KNAB heeft een stukje hierover geschreven: https://www.knab.nl/live/blog/2013/mei/betalingsverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
JCE schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:44:
[...]

COBOL en de IBM frameworks waar het op draait worden door IBM nog steeds gemaakt en ondersteunt. De hardware is modern, de systemen uberstabiel en zo ook de programmeertaal. COBOL is backwards compatible.

Oud? Ja. Ouderwets? Nee. Het artikel slaat de spijker op zijn kop: COBOL is niet hip. COBOL is moeilijk. COBOL moet op een mainframe en daar kan niemand mee om gaan. Want een mainframe koop je niet bij de Dixons en z/OS kan je niet downloaden op de pirate bay.

Maar tegelijkertijd spreek je jezelf tegen. Is het nou allemaal aan elkaar geknoopt, of is het een mainframe? Want een mainframe hoeft niet te syncen.

Je hebt overigens wel een punt hoor.

Op zich hebben banken wel een erfenis. Maarja, daar gaat bunq ook vanzelf tegenaan lopen. Makkelijkste voorbeeld zijn hypotheken. Een bank als de ABN Amro heeft hypotheekvormen uitgegeven die tegenwoordig illegaal zijn. Maar die moet je nog wel ondersteunen.

Ik ben benieuwd hoe bunq het er over 5, 10 en 20 jaar vanaf brengt. Niet veel beter denk ik.
De grootste uitdagingen daarin benoem je al:
- een IBM z/OS mainframe is veel, veel duurder dan een x86 oplossen
- er is een chronisch tekort aan COBOL programmeurs. Ik ken banken die afhankelijk zijn van 3 programmeurs met allen een leeftijd van 55+

Niet voor niets dat banken / verzekeraars graag migreren vanaf deze systemen. De complexiteit en risico's die daarmee gemoeid zijn betekent dat geen enkele directie deze stap durft te zetten. Imo is dit vragen om problemen.

Ik ben vanuit mijn vorige werk toevallig betrokken geweest bij de enorme projecten die lopen rondom deze uitdaging (bij een drietal financiële dienstverleners).

Om die reden hebben oplossingen als Bunq in mijn ogen de toekomst. Essentieel is wel dat het totaalplaatje klopt, maar naar waar ik hier lees is Bunq daar hard naar op weg!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Rub147 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:49:
Zaterdag en zondag geld overmaken van bank A naar bank B wordt maandag pas verwerkt en staat meestal dan op maandagmiddag op je rekening.

KNAB heeft een stukje hierover geschreven: https://www.knab.nl/live/blog/2013/mei/betalingsverkeer
Ah kijk aan, dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat dit anno 2016 niet meer van toepassing zou zijn. Dat verklaart een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Iemand toevallig in Amsterdam? Bunq heeft wat boekjes verstopt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CocpiZMWgAAJZpS.jpg:large

bunq @bunq Jul 28
The hunt is on! Find 1 of the 1000 #brekenmetbanken books in A’dam.
Scan the QR & share it with friends for prizes!

https://twitter.com/bunq/status/758622078006206464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Bunq heeft continu van die leuke acties. Maar het is zo jammer dat het altijd alleen in Amsterdam is. Het lijkt me dat de meeste klanten van bunq niet in Amsterdam wonen, maar ergens daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:26
jona schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:13:
Bunq heeft continu van die leuke acties. Maar het is zo jammer dat het altijd alleen in Amsterdam is. Het lijkt me dat de meeste klanten van bunq niet in Amsterdam wonen, maar ergens daarbuiten.
Tja, dat is met wel meer acties zo. Amsterdam is natuurlijk de grootste stad van Nederland, dus komen er ook relatief meer mensen op zo'n event af. Ligt misschien ook aan de doelgroep die ze willen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:13:
Ja die actie faalt ook een beetje. niemand post met #brekenmetbanken :9

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 31-07-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen terug kon ik ineens wel de machtiging bij paypal accepteren en is zojuist in de bunq app een 'Direct .... ' geweest en heb ik de opdracht kunnen accepteren. Nu heb ik dus voor het eerst iets gekocht en via paypal betaald die het na goedkeuring in de bunq app heeft afgeschreven van mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
[quote]Solomon schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:20:
[...]

De grootste uitdagingen daarin benoem je al:
- een IBM z/OS mainframe is veel, veel duurder dan een x86 oplossen
[q]Maar ook veel, veel betrouwbaarder
- er is een chronisch tekort aan COBOL programmeurs. Ik ken banken die afhankelijk zijn van 3 programmeurs met allen een leeftijd van 55+
Dan koop je gewoon een pakket als Base24. De EPS versie draait prima op de moderne IBM's.

...
Om die reden hebben oplossingen als Bunq in mijn ogen de toekomst. Essentieel is wel dat het totaalplaatje klopt, maar naar waar ik hier lees is Bunq daar hard naar op weg!
De kleinere banken in Nederland hebben een (groot) deel van hun processing uitbesteed. Die hebben echt geen dure mainframes of HP NonStops staan. Het zou me verbazen als Bunq wel intern de volledige processing doet, omdat dit een boel tijd en geld kost, terwijl er voldoende processoren zijn die het zo voor je kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulimaster
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
Over de vraag of Mainframe systemen duurder zijn of niet kun je een hele boom opzetten, maar tot op heden is gebleken dat ze voor (zeer) hoog volume transactieverwerking echt goedkoper zijn (per transactie; lage TCO met name op beheerskosten). Door hun robuustheid vallen ze nauwelijks uit en de OSen zijn vaak veel stabieler. COBOL is op zich een zeer eenvoudige 3GL maar ook op MF-systemen zie je moderne software-architecturen ontstaan en zelfs met deels opensource varianten.

Financiële systemen vereisen hoge standaards en moderne ontwikkelomgevingen (zeker in de App-wereld) hebben een opzet die niet altijd even gelukkig is (veel services-based architecturen wat de performance in de weg KAN staan) zeker wanneer je een snelle STP-aanpak vraagt.

Toch ondersteun ik initiatieven als die van BUNQ: het is een ideale manier om te leren met dergelijke systemen om te gaan als alternatieven om de brei aan legacy bij veel banken te omzeilen. Niet voor niets ontslaan banken vandaag een groot deel van hun (verouderde) IT-staff, deels omdat idd veel al is uitbesteed (vooral infra).

Als de volumes stijgen zal BUNQ ongetwijfeld tegen issues gaan aanlopen; meer consumenten hebben ook meer noten op hun zang en de innovators (Everett Rogers' innovation curve') zijn over het algemeen meer vergevingsgezind dan de early majority laat staan de late majority.

Ga gewoon lekker pionieren met BUNQ-achtige oplossingen en zet niet meteen teveel geld op je rekening.

Ik zie best wat verbeterpunten maar tot nu toe ben ik blij verrast door de BUNQ aanpak, niet alleen technisch maar ook op gebied van service en Customer Experience wat mijns inziens veel belangrijker is dan alleen de executie; OOK voor zakelijke rekeningen waar niet veel geld door gaat. Bij weinig transacties is BUNQ goedkoper dan bv. KNAB (ook een leuk initiatief van 'oude' ALEX-rot René Frijters). KNAB is de innovator die Aegon op de been houdt (in gedrag naar consumenten toe)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ik kreeg zonet een chat binnen van Bunq, dat paypal SEPA-machtigingen voor incasso's nu kan bij of met paypal.

Kheb nog even een link gevraagd, als ik die krijg voeg ik hem toe.

Edit;\
Oke het zit zo;

Je kan Bunq nu koppelen aan paypal en paypal dus machtigen om het van de bunq bank te incasseren,
Paypal ondersteund nu dus IBAN's van bunq rekeningen

[ Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2016 14:19 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik heb ook even geprobeerd of ik de Paypal machtiging nu wel kon accepteren. Dat lukte eerst niet, maar toen ik die oude machtiging verwijderde en bunq opnieuw toevoegde werd de machtiging wel geaccepteerd. Zo snel zelfs dat ik niet eens door had dat het al gebeurd was. Er kwam niet eens een bevestigingscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan wordt een (extra) Bunq rekening sowieso al interessant om tussen Paypal en je normale rekening in te zetten. Paypal laten afschrijven van Bunq en Bunq zelf aanvullen vanaf een andere rekening. Dat laatste gaat sowieso sneller dus zit je altijd goed en is het een extra veiligheidslaag voor mocht er iets misgaan met Paypal.

Of als je Bunq al actief gebruikt daar een extra Bunq nr voor te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door sambalbaj op 09-08-2016 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De enige echte reden waarom ik gedeeltelijk overstap naar Bunq is de mogelijkheid om meerdere Bunq-rekeningen met 1 pinpas te kunnen gebruiken.

Dit geeft ons de mogelijk om al onze inkomende zaken (Loon, Voorlopige Teruggaves, Toeslagen en Kinderbijslag) gewoon binnen te laten komen op een Rabobank rekening.

Daarna automatisch specifieke bedragen over te maken naar verschillende Bunq rekeningen (bijv. spaar vakantie/huis), boodschap/huishoudartikelen, onderhoud/brandstof auto, non-perodieke facturen, leuke dingen, kleding, spaarrekening kids, 2 persoonlijke rekeningen (1 voor mij en mijn vrouw waar we mee kunnen doen wat wij zelf willen))

Dit geeft overzicht en grenzen aan wat we per maand kunnen uitgeven en dat allemaal met 1 pinpas per persoon :)

Alles wat extra binnenkomt gaat regelrecht door naar de huis/spaar rekening. De raborekening kan op termijn over naar Bunq, maar is voor nu nog even gemakkelijk als backup mocht Bunq niet werken.

Paypal koppeling heb ik nog even met de Rabo rekening, zijn toch voornamelijk vaste lasten (apple music bijv) die via die weg lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 10-08-2016 14:51 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:24:
Dan wordt een (extra) Bunq rekening sowieso al interessant om tussen Paypal en je normale rekening in te zetten. Paypal laten afschrijven van Bunq en Bunq zelf aanvullen vanaf een andere rekening. Dat laatste gaat sowieso sneller dus zit je altijd goed en is het een extra veiligheidslaag voor mocht er iets misgaan met Paypal.

Of als je Bunq al actief gebruikt daar een extra Bunq nr voor te gebruiken.
Bij bunq krijg je per Paypal incasso eerst een melding om het handmatig goed te keuren. Wat kan er dan nog misgaan ?

En tevens is er voor iOS een update.
Wat is er nieuw in versie 2.1.5

Tijd voor een nieuwe update! We hebben wat kleine aanpassingen gemaakt; het zoeken naar contacten en landen met speciale tekens in de naam is nu een stuk makkelijker, bijvoorbeeld :).

In deze versie:
- In de passenlijst hebben we de vervaldata toegevoegd bij passen onder dezelfde naam, zodat ze uit elkaar te houden zijn.
- In elk scherm waar je een land moet kiezen kan je nu snel zoeken op alfabet, en zoeken door de naam in te toetsen.
- Een paar verrassingen voor later :D!
- Wat kleine bugfixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jona
Falcon schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:47:
De enige echte reden waarom ik gedeeltelijk overstap naar Bunq is de mogelijkheid om meerdere Bunq-rekeningen met 1 pinpas te kunnen gebruiken.
.......
Dit is inderdaad ideaal en een heel goede manier om je uitgaven in de hand te houden en het overzicht te bewaren. Momenteel doe ik dit al via rekeningen bij andere banken, maar het feit dat je bij bunq alles met één pas kan doen is een heel groot voordeel.
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:16:

En tevens is er voor iOS een update.
[...]
Ik ben wel benieuwd naar die paar verrassingen voor later! Het is in ieder geval een functie die ze later kunnen activeren, maar wat? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Wulimaster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:32:

Ga gewoon lekker pionieren met BUNQ-achtige oplossingen en zet niet meteen teveel geld op je rekening.

Ik zie best wat verbeterpunten maar tot nu toe ben ik blij verrast door de BUNQ aanpak, niet alleen technisch maar ook op gebied van service en Customer Experience wat mijns inziens veel belangrijker is dan alleen de executie; OOK voor zakelijke rekeningen waar niet veel geld door gaat. Bij weinig transacties is BUNQ goedkoper dan bv. KNAB (ook een leuk initiatief van 'oude' ALEX-rot René Frijters). KNAB is de innovator die Aegon op de been houdt (in gedrag naar consumenten toe)...
Waarom niet eigenlijk? Ik heb van de week Bunq geïnstalleerd en ben dusdanig enthousiast dat ik er hard over denk maar helemaal over te stappen met mijn betaalrekening. Je geld valt onder het depositogarantiestelsel dus je hoeft niet bang te zijn het kwijt te raken of zo.

Ik heb ook KNAB overwogen, maar gezien die onder de Aegon vlag vallen, wil ik daar júíst mijn geld niet neerzetten. Hun investeringsbeleid bevalt me voor geen meter. Dan dus veel liever naar Bunq.

Mijn spaargeld staat bij ASN en mag daar lekker blijven. Betalen doe ik nu nog via Triodos maar daar wil ik eigenlijk al langer vanaf. Sta dus voor de keuze: óf (met de betaalrekening) overstappen naar ASN, óf naar Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb nu nog als voornaamste reden een rekening bij de Rabobank lopen wegens mijn Studenten Credit Card (Amazon.de voornaamelijk). Dus ik hoop dat Bunq ook komt met een Visa/Mastercard. Omdat ik een student ben en niet echt bij ICS kan aankloppen voor een CC helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

jona schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Dit is inderdaad ideaal en een heel goede manier om je uitgaven in de hand te houden en het overzicht te bewaren. Momenteel doe ik dit al via rekeningen bij andere banken, maar het feit dat je bij bunq alles met één pas kan doen is een heel groot voordeel.
Klopt.. Echt overstappen van Rabo naar Bunq voor automatisch incasso's is mij nog een stap te ver en te veel werk 😋

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CokeZero schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:38:
Ik heb nu nog als voornaamste reden een rekening bij de Rabobank lopen wegens mijn Studenten Credit Card (Amazon.de voornaamelijk). Dus ik hoop dat Bunq ook komt met een Visa/Mastercard. Omdat ik een student ben en niet echt bij ICS kan aankloppen voor een CC helaas
Zie het creditcard topic, ik heb nu bij ICS een creditcard en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Zie het creditcard topic, ik heb nu bij ICS een creditcard en dat werkt perfect.
Ik verdien alleen geen 1150 euro per maand, dus ik kan dan helaas geen creditcard bij ICS aanschaffen. Maar het scheelt weer dat me Rabobank rekening niks kost als student en ik maar 1,20 per maand kwijt ben aan me RaboCard. :)

• jona
Zolang je nog student bent zou ik je Raborekening nog wel even aanhouden voor die studentenvoordelen zoals creditcard en betaallimiet. Er wordt wel gewerkt bij bunq aan een Visa/Mastercard, maar dat zal dan waarschijnlijk een debitcard worden en geen creditcard. Ook heel handig voor online betalingen, maar het is niet hetzelfde.

• celshof
jona schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:32:
Zolang je nog student bent zou ik je Raborekening nog wel even aanhouden voor die studentenvoordelen zoals creditcard en betaallimiet. Er wordt wel gewerkt bij bunq aan een Visa/Mastercard, maar dat zal dan waarschijnlijk een debitcard worden en geen creditcard. Ook heel handig voor online betalingen, maar het is niet hetzelfde.
Mijn studenten ING "creditcard" zal wel hetzelfde werken als die bij de Rabo. Oftewel, het is eigenlijk een charge card (eind van de maand je saldo betalen). En dan maakt het weinig verschil met een debit card, behalve dan dat je bij een debit kaart je saldo voldoende moet zijn bij het kopen van een product/service en bij de charge card aan het eind van de maand pas.
Als Bunq een kaart uitgeeft met VISA of MasterCard er op, dan maakt het mi. dus weinig verschil, omdat de verkopende partij geen verschil ziet (behalve wellicht wat uitzonderingen) tussen de verschillende soorten kaarten (credit, debit of charge).

Ook nog best kans dat Bunq via ICS de kaart gaat uitgeven. Zo is mijn ASN VISA kaart gewoon een ICS kaart, maar ook een grotere partij als ABN AMRO gebruikt ICs.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:42
celshof schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Ook nog best kans dat Bunq via ICS de kaart gaat uitgeven. Zo is mijn ASN VISA kaart gewoon een ICS kaart, maar ook een grotere partij als ABN AMRO gebruikt ICs.
Dat laatste is dan ook niet meer dan logisch, ze zijn een dochteronderneming. ->
Wellicht dat die link juist voor een probleem zorgt, Bunq is immers alles wat ABN niet is (modern, goedkoop, nieuw) en daardoor toch een extra concurrent. Andere banken hebben volgens mij ook hun eigen creditcards?

• jona
celshof schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Mijn studenten ING "creditcard" zal wel hetzelfde werken als die bij de Rabo. Oftewel, het is eigenlijk een charge card (eind van de maand je saldo betalen). En dan maakt het weinig verschil met een debit card, behalve dan dat je bij een debit kaart je saldo voldoende moet zijn bij het kopen van een product/service en bij de charge card aan het eind van de maand pas.
Als Bunq een kaart uitgeeft met VISA of MasterCard er op, dan maakt het mi. dus weinig verschil, omdat de verkopende partij geen verschil ziet (behalve wellicht wat uitzonderingen) tussen de verschillende soorten kaarten (credit, debit of charge).

Het verschil is inderdaad al wat kleiner, maar je moet het voordeel van die maand krediet niet onderschatten. Zo heb je altijd geld beschikbaar voor een aankoop terwijl je de eigenlijke 'financiering' later kunt regelen (bv van een spaarrekening, geld terug van een iemand anders, salaris aan het einde van de maand). En natuurlijk voor reserveringen en borgstellingen bij hotels en autoverhuur. Als je dat bedrag echt moet voorschieten heb je meteen veel minder geld beschikbaar voor je vakantie bv, terwijl het bij een creditcard gewoon tijdelijk van je limiet af gaat.

De reden dat bunq trouwens waarschijnlijk geen creditcard zal uitbrengen is dat ze geen geld met inlegde gelden willen verdienen. Ze bewaren het alleen voor jou.

• celshof
Def1ant schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Dat laatste is dan ook niet meer dan logisch, ze zijn een dochteronderneming. ->
Wellicht dat die link juist voor een probleem zorgt, Bunq is immers alles wat ABN niet is (modern, goedkoop, nieuw) en daardoor toch een extra concurrent. Andere banken hebben volgens mij ook hun eigen creditcards?
Sommige banken hebben het helemaal zelf geregeld en anderen via bijv. ICS (zoals ASN bank). En alhoewel Bunq een concurrent is, zal ICS wel gewoon hetzelfde vragen als ze aan ASN en allerlei andere toko's vragen (er zijn allerlei CC's die een eigen brand er op hebben).

• mcDavid
Ik vraag me wel af of een CC uberhaupt in het straatje van bunq past. Het ideaalbeeld van Bunq is natuurlijk dat je alles met die app kunt doen, een CC is juist een stap daar vandaan.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mcDavid schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:18:
Ik vraag me wel af of een CC uberhaupt in het straatje van bunq past. Het ideaalbeeld van Bunq is natuurlijk dat je alles met die app kunt doen, een CC is juist een stap daar vandaan.
Bedoel je een credit card met kredietfaciliteit? Dat lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijk. Maar een zonder krediet zie ik nog wel komen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:01
Bunq heeft mij (of nja, mijn reisgezelfschap deze vakantie eigenlijk) weer gered. Blijkbaar is niet iedereen er van op de hoogte dat in het buitenland de limiet 500 euro per dag (of week?) pinnen is, zo ook mijn reisgezelschap gisteren niet :P Sta je dan op een zondag avond, een bankpas die weigert + een 'noodlijn' van de Rabo die verteld dat er niets aan te doen is dan wachten tot de volgende dag (terwijl je juist maandag morgen vroeg wilt vertrekken).

Oplossing: iDeal storting + limiet verhogen van pas & account + Bunq pas meenemen op vakantie = toch wel af kunnen rekenen :D

• neonite
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik kan drie gratis bunq passen uitdelen, iemand interesse?

Verwijderd

Geef je link maar! ;-)

• neonite
2 down, 1 to go

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:42
Zeg ik geen nee tegen, dus als ie nog beschikbaar is?

Thanks!

[ Voor 60% gewijzigd door DutX op 18-08-2016 12:14 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Iemand een Bunq gratis pas code ruilen? :)

Ik heb 3 passen over maar wil er zelf ook een (en dat kan dus niet)

Inmiddels voorzien en alles uitgedeeld :)

[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 18-08-2016 13:24 ]

Verwijderd

Def1ant schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Traditionele banken hebben eigenlijk allebei. Rabobank, ING en SNS verstrekken hun eigen creditcards. Vaak is de service wel uitbesteed aan bijvoorbeeld TSYS in Barneveld. ABN werkt inderdaad met ICS, maar zoals je zelf ook aangeeft, is dat logisch gezien de connectie tussen de bedrijven.

ASN werkt ook met ICS. Knab werkt met Qander (voormalig LaSer) voor hun particuliere klanten en met American Express voor hun zakelijke klanten.

Ik zie Bunq nog wel een prepaid CC uitgeven zoals bijvoorbeeld Revolut of Number26. Ik heb dat ook geprobeerd, maar heb er nooit de toegevoegde waarde van gezien. Wanneer storten via iDEAL ontbreekt duurt het opwaarderen te lang voor een impulsaankoop en vaak zijn er flink wat bijkomende kosten.

In Nederland noemen wij inderdaad de charge Card een creditcard. Rabobank is zelfs gestopt met het aanbieden van gespreid betalen. ICS doet het uiteraard nog wel (tegen 14%). Desondanks zie ik Bunq geen "traditionele Nederlandse CC" toevoegen aan hun producten. Ze moeten al die limieten toch voorfinancieren.

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
GrooV schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:48:
Iemand een Bunq gratis pas code ruilen? :)

Ik heb 3 passen over maar wil er zelf ook een (en dat kan dus niet)
Check DM. Nog 1 code beschikbaar ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heeft iemand nog een redeem code over voor een gratis pas voor mij?

http://email.mg.bunq.com/...eo56itlfM6fm-x7n_iN2MrSe4 voor degene die ook een gratis pas willen ;)

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Nieuwe bunqer hier, mocht er nog iemand een gratis pas voor mij hebben dan is dat zeer welkom!

• PdC
  • Niet online

PdC

Iemand codes ruilen van Bunq? Als ik een ruiltje heb zal ik de QR van de overige2 posten.

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Ook ik ben nog geinteresseerd in een Bunq pas. Mocht iemand nog een code hebben, dan hou ik mij aanbevolen!

• PdC
  • Niet online

PdC

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wv8oyylhi0pw7fi/QrCodeImage.png?dl=0
Nog 2 passen...

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Dank je wel. Ik heb er eentje meegenomen

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ook nog 2 passen beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazydonNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
Na vele ergernissen bij de Rabobank ga ook ik de stap maken naar Bunq, als iemand nog een pas beschikbaar heeft zou dat heel tof zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rub147
Nog twee:
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/a56b9ukp9/Qr_Code_Image.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.sli.mg/Ma98uD.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eddyh6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Gratis pas aangevraagd! Hierbij mijn code (goed voor 3 passen):

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/yq3sc6tp8ita2qe/bunq.png?dl=1

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:55
Gratis Pas!! (Openen op telefoon)

• oohh
  • Laatst online: 10:26
Na een kaart te hebben gekregen van een andere Tweaker, zie ik dat ik ook een QR code in mijn mail heb gekregen. Dus hier nog mijn QR code ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uWSSpU7.png

Verwijderd

mcDavid schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:18:
De Bunq versie voor CCs is Revolut. Werkt prima voor mij. Je kunt net zoals bij Bunq een fysieke pas aanvragen maar alles gaat via de app.

Verwijderd

Ik merk nu ineens dat iedereen geïnteresseerd is, nu de pasjes gratis zijn. Helaas heb ik al een pas gekocht.

• mcDavid
Inmiddels zijn alle passen vergeven:
https://twitter.com/bunq/status/766260159454863361

Heb er zelf met een driehoeksruil met collega's een gescoord

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Wel slim, die passen zijn goedkope reclame en een kans dat de bunq eigenaren hun rekening vaker gebruiken :)

• mcDavid
Idd, zo'n pasje kost geen reet. En wellicht hebben ze op de betalingen nog een kleine marge.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:16
Heeft iemand al ervaringen met Bunq als zakelijke rekening voor een stichting? Ik zoek een goedkoop alternatief voor een zakelijke rekening met een beperkt saldo (max € 1.000) en een beperkt (max 10) aantal transacties/jaar. Als penningmeester van de stichting wil ik om meerdere reden wel per sé een zakelijke rekening, maar de zakelijke ING-rekening die we nu hebben eet door de hoge vaste kosten het saldo op.

• neonite
Highland schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:55:
Heeft iemand al ervaringen met Bunq als zakelijke rekening voor een stichting? Ik zoek een goedkoop alternatief voor een zakelijke rekening met een beperkt saldo (max € 1.000) en een beperkt (max 10) aantal transacties/jaar. Als penningmeester van de stichting wil ik om meerdere reden wel per sé een zakelijke rekening, maar de zakelijke ING-rekening die we nu hebben eet door de hoge vaste kosten het saldo op.
Volgens dit artikel ben je veel voordeliger uit

[ Voor 7% gewijzigd door neonite op 18-08-2016 16:06 ]

Verwijderd

Ja, stichting hier. Alleen de penning meester van onze stichting maakt er gebruik van. Geen problemen tot nu toe. Wel is het zo dat het aan zijn prive bunq rekening gekoppeld zit.

Je kan wel de zakelijke rekening aan nog meer gebruikers koppelen. Maar dit kost x bedrag per maand. Voor de aantallen wat jij noemt is het ideaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 16:06 ]

• mcDavid
Ik heb nog nooit iets met een zakelijke rekening gedaan, maar weleens gekeken wat zoiets kost bij pak-em-beet ING of Rabo en toen schrok ik me rot. Dan is die 12 euro per jaar van Bunq héél schappelijk, en de bedragen per betaling ook.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:16
Dank voor de antwoorden. Praktische hobbel is dat ik alleen een zakelijke telefoon heb (en nog een Blackberry ook...). Maar praktische problemen zijn oplosbaar.

@mcDavid: het kostenniveau is voor kleine stichtingen/verenigingen ook schrikbarend, niet in absolute bedragen maar wel relatief. Gezien het grote aantal kleine stichtingen/verenigingen in NL verbaast het me ook dat er zo weinig goedkope alternatieven zijn. Vroeger was de Postbank goedkoop & geschikt, maar die zijn ook duur geworden nadat ze ING zijn geworden.

Ik ga de aanvraag in gang zetten!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ben ik de enige die de afmeld knoop miste voor dergelijke mails?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

De Bunq versie voor CCs is Revolut. Werkt prima voor mij. Je kunt net zoals bij Bunq een fysieke pas aanvragen maar alles gaat via de app.
Daar ben ik nu ook mee bezig omdat bunq achter blijft met een MasterCard debit card. Het lastige is helaas wel dat je moet "opwaarderen" via een overboeking en dat daar helaas veel tijd tussen zit.

Dus bunq, als je mee leest, doe eens een MasterCard debit kaart in de aanbieding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

cyberde schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:30:
[...]

Daar ben ik nu ook mee bezig omdat bunq achter blijft met een MasterCard debit card. Het lastige is helaas wel dat je moet "opwaarderen" via een overboeking en dat daar helaas veel tijd tussen zit.

Dus bunq, als je mee leest, doe eens een MasterCard debit kaart in de aanbieding :P
Ik gebruik Skrill voor debit card, werkt op zich prima. Maar ik hoop idd dat bunq hier ook mee gaat komen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
[...]

Probeer ik ze al maanden te vertellen :>

"We hebben het op de wishlist gezet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zat even gek te kijken naar die zending uit Zwitserland via een Zweedse verzender. Maar de gratis pas was 2 dagen eerder binnen dan de verwachte datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
sambalbaj schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:16:
Zat even gek te kijken naar die zending uit Zwitserland via een Zweedse verzender. Maar de gratis pas was 2 dagen eerder binnen dan de verwachte datum.
Swiss Post komt toch echt uit Zwitserland ;-)
[...]

De ervaring leert dat voor 14.00 overmaken via bunq naar Revolut dezelfde dag er rond 20.00 op staat. Kan erger...

[ Voor 45% gewijzigd door Rub147 op 24-08-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rub147 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:15:
[...]
De ervaring leert dat voor 14.00 overmaken via bunq naar Revolut dezelfde dag er rond 20.00 op staat. Kan erger...
Hmm, dat is nog enigszins acceptabel, echter dan wel alleen op werkdagen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Highland schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:26:
Dank voor de antwoorden. Praktische hobbel is dat ik alleen een zakelijke telefoon heb (en nog een Blackberry ook...). Maar praktische problemen zijn oplosbaar.

@mcDavid: het kostenniveau is voor kleine stichtingen/verenigingen ook schrikbarend, niet in absolute bedragen maar wel relatief. Gezien het grote aantal kleine stichtingen/verenigingen in NL verbaast het me ook dat er zo weinig goedkope alternatieven zijn. Vroeger was de Postbank goedkoop & geschikt, maar die zijn ook duur geworden nadat ze ING zijn geworden.

Ik ga de aanvraag in gang zetten!
Een instap android-smartphone is waarschijnlijk goedkoper dan nog een jaar bij een andere bank blijven zitten ;)

Anyway ik kwam eigenlijk even melden dat ik gisteren mijn gratis Bunq-pas ontvangen heb. *O* .
Nu nog even kijken wie ik allemaal een rekeningwijziging moet sturen voordat mijn oude betaalrekening eruit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
cyberde schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:19:
[...]

Hmm, dat is nog enigszins acceptabel, echter dan wel alleen op werkdagen gok ik?
Correct. In het weekend ligt het betaalverkeer nog steeds stil, anno 2016... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik raad iedereen aan het boek te lezen over de startup van bunq!
'Breken met banken'

Wat een respect voor de oprichters, wat een werk is daar in gegaan. En mocht je nog twijfelen over de veiligheid of de intenties van bunq, in dit boek komt aan bod hoe de instantie die veiligheid test aan bunq vroeg: 'Wauw, waar hebben jullie dit pakket gekocht, we hebben nog nooit zo iets cleans en veiligs gezien.' 'Gekocht? Dat hebben we gebouwd.'

Ze blijven herhalen, wij zijn een IT bedrijf met banken vergunning. En als je goede diensten levert willen mensen daarvoor betalen, en hoef je dus niet zoals andere banken geld te verdienen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:26
Impstoker schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:51:
Ik raad iedereen aan het boek te lezen over de startup van bunq!
'Breken met banken'

Wat een respect voor de oprichters, wat een werk is daar in gegaan. En mocht je nog twijfelen over de veiligheid of de intenties van bunq, in dit boek komt aan bod hoe de instantie die veiligheid test aan bunq vroeg: 'Wauw, waar hebben jullie dit pakket gekocht, we hebben nog nooit zo iets cleans en veiligs gezien.' 'Gekocht? Dat hebben we gebouwd.'

Ze blijven herhalen, wij zijn een IT bedrijf met banken vergunning. En als je goede diensten levert willen mensen daarvoor betalen, en hoef je dus niet zoals andere banken geld te verdienen. _/-\o_
Ik geef meteen toe dat ik het boek nog niet gelezen heb maar gezien je reactie moet ik eigenlijk wel heel erg aan WC-eend denken ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
One-eye864 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
Ik geef meteen toe dat ik het boek nog niet gelezen heb maar gezien je reactie moet ik eigenlijk wel heel erg aan WC-eend denken ........
Dan zou ik echt dat boek even gaan lezen als dat je eerste cynische ingeving is. Ik probeerde alleen mijn enthousiasme te laten horen over een stel jonge gasten die een bank gestart zijn die het helemaal anders doet. Geen stoffige oude lui met dure auto's die bedenken hoe ze met ingewikkelde derivaten nog meer geld kunnen verdienen.
Ze hebben echt jaren lang tonnen werk verzet om dit voor elkaar te krijgen. En dus niet maar 'even' een bankje gestart met een 'appje'.

Dus nog een keer, mocht je bunq awesome vinden, of je twijfels hebben: lees dat boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Impstoker schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:51:
Dat is trouwens EXACT hoe ING zich al jaren presenteert. En als je kijkt naar puur het kaart en girale betalingsverkeer, dan geldt dit mi. voor alle banken.
Geen stoffige oude lui met dure auto's die bedenken hoe ze met ingewikkelde derivaten nog meer geld kunnen verdienen.
Gaat wat mij betreft dan ook voor een groot deel niet op. Als ik namelijk de activiteiten van Bunq vergelijk met dezelfde activiteiten bij een andere bank, dan verschillen ze echt niet zoveel.
Bunq zal wel kortere lijnen hebben vanwege de grootte van het bedrijf en makkelijker agile kunnen werken omdat er geen onderdelen zijn die kunnen weigeren mee te werken of zelfs tegen te werken.

En dan een n=1: ik kom nog wel eens bij een grotere bank bij de onderdelen die zich met kaart transacties bezig houden en daar kom ik zelden stoffige oude lui tegen.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:01
[...]

Lijkt me dat technisch gezien het ook mogelijk is een debit MasterCard uit te geven en dan real time betalingen kunnen doen met het Bunq saldo. Zelfde idee als de Bunq pas, maar dan als MasterCard. Of is dit technisch niet mogelijk?

Verwijderd

Ik denk het wel maar gaat MasterCard dat accepteren ? Tweede punt is een MasterCard transactie is vele malen duurder dan een normale maestro (pin) transactie.

Tevens kan een creditcard als ik me niet vergis ook 'offline' betalingen doen. Hoe wil je die opvangen zonder dat je het toestaat om rood te staan ? Minimum saldo op je bunq rekening instellen op 1000 euro zodat je een MasterCard krijgt met 1000 euro bestedings limiet ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 13:25 ]

• celshof
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:24:
Ik denk het wel maar gaat MasterCard dat accepteren ? Tweede punt is een MasterCard transactie is vele malen duurder dan een normale maestro (pin) transactie.

Tevens kan een creditcard als ik me niet vergis ook 'offline' betalingen doen. Hoe wil je die opvangen zonder dat je het toestaat om rood te staan ? Minimum saldo op je bunq rekening instellen op 1000 euro zodat je een MasterCard krijgt met 1000 euro bestedings limiet ?
Je bedoelt met offline dat je bij een betaalterminal bent die niet online naar je bank kan gaan? In zo'n geval zal er een limiet op je kaart staan en die zal een stuk lager zijn dan je normale limiet. En in dergelijke gevallen zal je ook gewoon in de min kunnen komen, ondanks dat je niet rood mag staan. De bank zal dan wel willen dat je heel snel je saldo opschoont in zo'n geval en ook wel netjes een flinke rente rekenen.

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:24:

Als Revolut het kan, waarom bunq niet? Goed het is dan wel pre-paid, maar dat is niet veel anders dan je saldo bij bunq. Revolut geeft aan dat MasterCard transacties juist goedkoper zijn dan Maestro transacties.

Overigens de laatste reactie van bunq op de vraag van een MasterCard/Visa debit card:
bunq tweette op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:08:
Dat houden we nog even een verrassing 😁 Maar als het er is, ben je de eerste die het hoort! 👊

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Zou leuk zijn als ze de Meastro en Mastercard in 1 pas weten te combineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

celshof schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Je bedoelt met offline dat je bij een betaalterminal bent die niet online naar je bank kan gaan? In zo'n geval zal er een limiet op je kaart staan en die zal een stuk lager zijn dan je normale limiet. En in dergelijke gevallen zal je ook gewoon in de min kunnen komen, ondanks dat je niet rood mag staan. De bank zal dan wel willen dat je heel snel je saldo opschoont in zo'n geval en ook wel netjes een flinke rente rekenen.
Je bent denk ik in het verkeerde topic, bij bunq bestaat er dus geen rente en je kan geen negatief saldo hebben.
cyberde schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
Als Revolut het kan, waarom bunq niet? Goed het is dan wel pre-paid, maar dat is niet veel anders dan je saldo bij bunq. Revolut geeft aan dat MasterCard transacties juist goedkoper zijn dan Maestro transacties.

Overigens de laatste reactie van bunq op de vraag van een MasterCard/Visa debit card:
[...]
Je zou bij bunq wel een aparte rekening kunnen hebben die alleen voor de MasterCard transacties is. Welke je dan alleen kan gebruiken als er geld staat op die rekening. Echter als de geld op is blokkeren ze (tijdelijk) de kaart waardoor je niet meer kan uitgeven dan dat je daadwerkelijk in bezit hebt. Wie weet, we gaan het van zelf zien als het komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 16:31 ]

• celshof
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:29:
[...]

Je bent denk ik in het verkeerde topic, bij bunq bestaat er dus geen rente en je kan geen negatief saldo hebben.
Nee hoor, ik reageer op hoe een specifieke kaart werkt. Als Bunq een debit MasterCard gaat uitgeven die ook offline transacties aan kan, dan kun je in de min gaan. En dat je niet rood mag staan bij Bunq doet daar niets aan af. Als je bij bijv. de ING niet rood mag staan en je creditcard heeft automatische incasso, dan ga je gewoon de min in als er niet genoeg saldo op je rekening staat. En reken er maar niet op dat Bunq de kosten van die lening/schuld gaat dragen.
Je zou bij bunq wel een aparte rekening kunnen hebben die alleen voor de MasterCard transacties is. Welke je dan alleen kan gebruiken als er geld staat op die rekening. Echter als de geld op is blokkeren ze (tijdelijk) de kaart waardoor je niet meer kan uitgeven dan dat je daadwerkelijk in bezit hebt. Wie weet, we gaan het van zelf zien als het komt.
Een creditcard met een limiet van €0,- dus? Is wellicht een optie, zo goed ken ik de VISA/MC regels niet. Op zich hoeven ze dan ook niets te blokkeren, want je limiet is gelijk aan je saldo (werkt bij VISA/MC nu ook zo: saldo+limiet=bestedingsruimte).
Uiteraard moet dan wel de offline grens op €0 staan
rr7r schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:16:
Zou leuk zijn als ze de Meastro en Mastercard in 1 pas weten te combineren.
In meerdere landen worden die uitgegeven. Bij MC zelf in Waterloo heb ik er wel eens eentje in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Die support chat van Bunq is trouwens wel super. Zat gisteravond wat te spelen met connect, om een gedeelde rekening te maken met mijn vriendin. Maar wie vraagt dan de 2e pas aan? Half 11 's avonds en binnen een minuut had ik antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jona
Als bunq met een Mastercard debitcard komt zal die waarschijnlijk hetzelfde werken als de huidige Maestro pas. Geld wordt direct afgeschreven van je saldo en offline betalingen worden niet geaccepteerd. Volgens mij werken alle Mastercard debitcards trouwens op deze manier, omdat ze geen kredietfaciliteit hebben. Je saldo zal dus eerst moeten worden gecontroleerd. In de UK worden bijvoorbeeld geen Maestro kaarten meer uitgegeven tegenwoordig, maar alleen Mastercard/Visa debitcards.Het zijn dus gewoon 'pinpassen', maar dan met het MC/Visa logo.

En een creditcard met een 0 Euro limiet bestaat niet, want dat is gewoon een debitcard. Het heet niet voor niets een creditcard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Jammer de bammer,
Mijn vakantie was blijkbaar precies zo gepland dat ik de gratis-passen actie ben misgelopen. Ze zijn nu allemaal "sold out". Ik had laatst een stel vrienden op een terras aan een bunq-rekening geholpen, dus dacht dat ik daar wel wat gratis passen mee kon uitwisselen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe bunq creditcards aan gaat pakken. Één van de voordelen van een creditcard blijft natuurlijk het krediet, (zodat je borg huurauto bijvoorbeeld niet zomaar op je rekening hoeft te hebben staan) en daar zullen ze denk ik niet aan willen. Ik verwacht zelf een creditMaster card met een soort "huidig saldo = bestedingsruimte" regeling, wat dus inderdaad in weer een debit-card is.
jona schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:14:
[...] In de UK worden bijvoorbeeld geen Maestro kaarten meer uitgegeven tegenwoordig, maar alleen Mastercard/Visa debitcards.Het zijn dus gewoon 'pinpassen', maar dan met het MC/Visa logo. [...]
Dit is wel interresant, hebben de Britten dan geen probleem als ze hier op vakantie zijn? In Nederland wordt op een hoop plekken volgens mij wel Maestro geaccepteerd, maar geen MasterCard. Ik had ook het idee dat het voor winkels ook een stuk duurder is om een creditcard betaling te ontvangen, dan een Maestro-betaling, dus de winkeliers zullen er ook wel niet zo happig om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Dat klopt. Als je als Brit hier wil betalen loop je tegen het probleem aan dat ze hier bijna alleen Maestro accepteren. Dat probleem hebben ze ook in Duitsland. Maar in de rest van Europa is Mastercard/Visa weer heel goed geaccepteerd en zijn MC/Visa debitcards heel normaal. Het is inderdaad een duurdere betaalmethode, maar de acceptatie wereldwijd is veel groter dan Maestro en ik heb het idee dat ze daar al gewend zijn aan die hogere kosten. Ons Nederlandse systeem (PIN en nu via Maestro) was gewoon zo goed en efficient dat het automatisch een achteruitgang betekende voor de winkelier. Die hadden dus geen zin in een overstap naar Mastercard. Maestro is eigenlijk ontwikkeld als efficiente oplossing door Mastercard voor landen met zo'n eigen betaalsysteem. Alleen zie je nu weer dat veel landen toch naar Mastercard gaan omdat de acceptatie beter is en de marges hoger. GB had eerst ook Maestro, net zoals Denemarken, maar nu dus Mastercard.

Bunq gaat zeker weten niet met een echte creditcard komen. Je zal die kaart dus niet voor autohuur/hotel kunnen gebruiken waar borg nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
MaffeMaarten schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe bunq creditcards aan gaat pakken. Één van de voordelen van een creditcard blijft natuurlijk het krediet, (zodat je borg huurauto bijvoorbeeld niet zomaar op je rekening hoeft te hebben staan) en daar zullen ze denk ik niet aan willen. Ik verwacht zelf een creditMaster card met een soort "huidig saldo = bestedingsruimte" regeling, wat dus inderdaad in weer een debit-card is.

[...]
Het zal wel hetzelfde werken als bijvoorbeeld de 3v card (prepaid Visa creditcard).
Wel erg handig voor webshops die geen iDeal of PayPal accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jona schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:14:
Als bunq met een Mastercard debitcard komt zal die waarschijnlijk hetzelfde werken als de huidige Maestro pas. Geld wordt direct afgeschreven van je saldo en offline betalingen worden niet geaccepteerd. Volgens mij werken alle Mastercard debitcards trouwens op deze manier, omdat ze geen kredietfaciliteit hebben. Je saldo zal dus eerst moeten worden gecontroleerd. In de UK worden bijvoorbeeld geen Maestro kaarten meer uitgegeven tegenwoordig, maar alleen Mastercard/Visa debitcards.Het zijn dus gewoon 'pinpassen', maar dan met het MC/Visa logo.

En een creditcard met een 0 Euro limiet bestaat niet, want dat is gewoon een debitcard. Het heet niet voor niets een creditcard ;)
Er bestaan wel creditcards met 0 euro limiet. Als je een 3V card koopt en het saldo is op dan is de limiet echt 0 euro. En het blijft een creditcard. Creditcard betekend voortaan alleen maar dat het een Mastercard/Visa is. (of de andere minder bekenden)

Een debitcard is een maestro of een vpay of een ander kaart. Dit heeft niets meer te maken met of je er nou wel of geen geld op moet hebben. Maar bunq heeft al eerder aangegeven dat ze niet doen aan rente en min / tegoed etc. Dus als ze met een mastercard/visa kaart komen dan moeten ze het creatief oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:52:
[...]

Er bestaan wel creditcards met 0 euro limiet. Als je een 3V card koopt en het saldo is op dan is de limiet echt 0 euro. En het blijft een creditcard. Creditcard betekend voortaan alleen maar dat het een Mastercard/Visa is. (of de andere minder bekenden)

Een debitcard is een maestro of een vpay of een ander kaart. Dit heeft niets meer te maken met of je er nou wel of geen geld op moet hebben. Maar bunq heeft al eerder aangegeven dat ze niet doen aan rente en min / tegoed etc. Dus als ze met een mastercard/visa kaart komen dan moeten ze het creatief oplossen.
Nee.

Debitcard of Creditcard heeft niets met de gebruikte techniek te maken, maar met de manier van betalen. Maestro/VPay is altijd Debit, maar Mastercard/Visa kan zowel Debit (direct afgeschreven van rekening), Credit (gespreid betalen) of Charge (afgeschreven aan eind van de maand, dit is de 'Creditcard' die je in NL krijgt) zijn. Amex is altijd een Chargecard. (https://www.americanexpre...reditcard-en-charge-card/)

3V, Revolut, etc. zijn (Prepaid) Mastercard Debitcards (Klik op What type of card is my Revolut card?)

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 30-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mja verschilletje tussen de technische definitie en de in de volksmond gangbare definitie. We zijn gewend alles wat compatible is met MasterCard of Visa een creditcard te noemen, ookal is het dat technisch niet perse.

Anyway ik vind het allemaal leuke speculaties maar weet iemand of Bunq überhaupt bezig is met een mastercard/visa implementatie? Zou me op zich leuk lijken, maar tot nu toe heb ik het altijd zonder gered dus ik zit er ook niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:14:
Mja verschilletje tussen de technische definitie en de in de volksmond gangbare definitie. We zijn gewend alles wat compatible is met MasterCard of Visa een creditcard te noemen, ookal is het dat technisch niet perse.

Anyway ik vind het allemaal leuke speculaties maar weet iemand of Bunq überhaupt bezig is met een mastercard/visa implementatie? Zou me op zich leuk lijken, maar tot nu toe heb ik het altijd zonder gered dus ik zit er ook niet echt op te wachten.
Bunq is een (startup) bank, en dit soort concurrentiegevoelige info kom je nooit van tevoren te weten ;)

Totdat je eens een keer over de grens komt, of iets wilt bestellen op Amazon ;)
Verenigd Koninkrijk, Australië, Heel Azië (ex China), VS, Canada, Griekenland, Baltische staten, Frankrijk, Ierland, Spanje, etc. hebben allemaal geen Maestro/Vpay maar Mastercard/Visa als debitkaart.

Maestro wordt in een rap tempo uitgefaseerd in heel Europa: Wikipedia: Maestro (debit card)

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 30-08-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
mcDavid schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:14:

Ze hebben alleen gezegd dat het op hun "wish list" staat.
Bunq_creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een mail ontvangen dat TransIP (soort papa van bunq) een europese investeerder heeft gevonden. Wie weet dat bunq ook snel op europees vlak gaat groeien.

Mail:
Beste klant,

Graag willen we geweldig nieuws met jullie delen: TransIP heeft een grote investeerder aan zich weten te binden. EQT is een gedegen Zweedse partij met een buitengewoon internationaal netwerk en een langetermijnvisie die past bij de onze.

Dankzij deze partij kunnen we - eindelijk - aan de slag gaan met onze buitenlandse expansieplannen. Bovendien kunnen we hiermee ook extra investeren in versnelde uitbreidingen van STACK.

Alhoewel er niets voor onze klanten verandert, wilden we toch graag onze vreugde met jullie delen :). Dit is voor ons een erg bijzonder moment :)...

Voor vragen of opmerkingen zijn we vanzelfsprekend bereikbaar via support@transip.nl of het controlepaneel.

Venimus, vidimus, vicimus,

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:01:
Zojuist een mail ontvangen dat TransIP (soort papa van bunq) een europese investeerder heeft gevonden. Wie weet dat bunq ook snel op europees vlak gaat groeien.
Nee. Twee lossen bedrijven, zelfde oprichter. Denk eerder dat Ali zich heeft laten uitkopen door deze investeerder om extra geld in bunq te kunnen stoppen.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Vandaag via de twitter van bunq een stukje over het huren van auto's: Een Witkar rit reken je vanaf vandaag real-time af met bunq 🎉!

In het artikel zelf hebben ze het vooral veel over "bunq’s unieke realtime betaalmogelijkheden", "wereldwijd" uniek zelfs. Nou snap ik wel dat het vooral een promotiestukje is voor Witkar en bunq, maar zó uniek is de realtime betaalmogelijkheid van bunq toch niet? Paypal, IDeal, al die scandinavische dingen, Tikkie, gewoon iets overmaken naar een andere rekening van dezelfde bank, lijken me allemaal manieren om realtime te kunnen betalen.
Of mis ik iets?

• Rub147
Waarschijnlijk doelen ze erop dat het zonder verwerker als iDeal, PayPal etc gaat. Je betaald direct met bunq aan Witkar. Gooi er realtime, uniek en wereldwijd bij en het klinkt heel interessant.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb zelf geen ervaring met deze functie, maar ik verwacht dat het unieke vooral zal zitten in het gemak en de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik zou het zelf fijner vinden dat ze zich bezig zouden houden met echt innovatieve en noodzakelijke dingen zoals bv een credit card ipv weer een nieuwe betaalmethode te proberen te introduceren zoals eerst met Pathé (ja lekker handig, ideal + bunq of direct bunq, wat maakt het uit) en dan nu weer dit autoverhuur ding.

Toch ff de kat uit de boom kijken alvorens compleet over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

cyberde schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:29:
Ik zou het zelf fijner vinden dat ze zich bezig zouden houden met echt innovatieve en noodzakelijke dingen zoals bv een credit card ipv weer een nieuwe betaalmethode te proberen te introduceren zoals eerst met Pathé (ja lekker handig, ideal + bunq of direct bunq, wat maakt het uit) en dan nu weer dit autoverhuur ding.
Dan gebruik je dat autoverhuur ding toch gewoon niet? Waarom zou bunq al voltooide features moeten uitstellen enkel omdat de credit card nog niet beschikbaar is?
Toch ff de kat uit de boom kijken alvorens compleet over te stappen...
Natuurlijk moet je niet overstappen voor features die er nog niet zijn. Maar dit klinkt alsof je alleen voor de credit card zou willen overstappen, en niet voor het gebruiksgemak van bunq wat er al sinds dag 1 is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
Mwah. Ik ben inmiddels volledig overgestapt en het bevalt prima. Vooral dat je meldingen krijgt bij een incasso. Kreeg net een mailtje van mijn oude bankrekening dat er blijkbaar een incasso mislukt is. Moet ik dus eerst de randomreader gaan zoeken, inloggen, kijken welke incasso dat was, welke gevolgen dit heeft en hoe ik die betaling nu moet voldoen. Gaat me met Bunq niet gebeuren.

Het voordeel van een directe Bunq betaling is voor ons idd niet duidelijk, maar voor een ondernemer kan dat heel anders zijn. iDeal is (zeker voor kleingebruikers) een behoorlijk dure betalingsmethode. 50 cent of een euro per transactie is geen uitzondering. Het zou zeker voor kleine webshops best prettig zijn als daar een goedkoper alternatief voor komt.

Hoeveel personeel heeft Bunq nu? 50 man of zo (wilde gok)? Anyway wat ik mooi vind is dat letterlijk iedereen bezig is met de app. Loop een willekeurig Rabobank kantoor binnen (waar ze er honderden van hebben) en je ziet evenveel mensen zitten die allemaal bezig zijn met het bemannen van de receptie, openen van enveloppen, bijwerken van spreadsheets en weet ik vatvoor stoffige kantoortaken. Als je er over nadenkt hoeveel geld daar naar overhead gepompt wordt, krijg je spontaan jeuk.
Pagina: 1 ... 5 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"