Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-05 16:06
Aha, het kan dus wel een hoge punten score. Ipv negatieve punten nu vanmiddag maar liefst 17.500 punten. Maar…..de prijs is Easy bank pro xl (het oude green abonnement) 1 maand gratis ipv18,99€. Maar dat wil ik helemaal niet ! (Het is ook nooit goed roept iedereen natuurlijk ). Ik wil Easy bank voor de maandelijkse 3,99€ blijven houden en niet na die gratis maand bij Easy bank pro xl en daar vervolgens voor moeten betalen. Hoe kom ik van die prijs af.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2024 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:56
Niet claimen en evt. weggeven aan iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
praseodymium schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Niet claimen en evt. weggeven aan iemand anders?
Dank voor je reactie. Maar ik zie nu in de app dat ik er al niet meer voor in aanmerking kom, omdat iemand anders al meer punten dan ik heb gehaald en ik momenteel op de prijs van 1€ zit. Pffff, hoera in dit geval. Het is een 24 uurs prijzenslag dus voor alle kanshebbers.

Edit: en de prijs is bij mij nu in de app gedaald naar 1 boom.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Datisraar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:57:
[...]

Dank voor je reactie. Maar ik zie nu in de app dat ik er al niet meer voor in aanmerking kom, omdat iemand anders al meer punten dan ik heb gehaald en ik momenteel op de prijs van 1€ zit. Pffff, hoera in dit geval. Het is een 24 uurs prijzenslag dus voor alle kanshebbers.

Edit: en de prijs is bij mij nu in de app gedaald naar 1 boom.
Aangezien mensen nog 18 uur mee kunnen doen, hoef je je geen zorgen te maken dat je met 17.500 punten daadwerkelijk wat zult winnen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:58
Iemand dit probleem wel eens gehad? De maandelijkse CC betaling aan Kagi werd sinds deze maand ineens geweigerd, en dan staat er bij de betaling dat het opgelost kan worden door Kagi aan de lijst met "trusted merchants" toe te voegen. Als ik dat probeer in de app kan ik wel een limiet aangeven, maar doet het knopje "toevoegen" niks. Als ik het in de webinterface probeer dan krijg ik de melding "We konden de informatie die nodig is om Automatisch accepteren in te schakelen voor deze betaling niet vinden."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxSFLeHIW2R_jk3e0et1DL7lpG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Toj5eOyHgoyqZawJYOgIqIlJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuOZG7B_gRCy36BQqNtirBRqtuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TWQcZLWQgpZRF7Pl6xAFuL9Z.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al een support ticket aangemaakt en uitgelegd aan de chatbot dat het toevoegen juist het probleem is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:46
HikariMisako schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:32:

...
Ik heb al een support ticket aangemaakt en uitgelegd aan de chatbot dat het toevoegen juist het probleem is...
Hè hè, gaat het eindelijk weer over ervaringen m.b.t. bunq zelf i.p.v. over het rad. Sorry heb je ook niks aan als response maar ik moest het even kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:58
HikariMisako schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:32:
Op zich een best vlotte (<1 dag) reactie en oplossing, even de relevante stukken overgenomen:
... De transactie van 2 mei ging goed, maar die van 2 juni is gefaald. Dit komt omdat de regels zijn veranderd wanneer we extra bevestiging moeten vragen. Hier gaat het dus fout, want Kagi (in de US) 'hoeft' dit niet te implementeren. Nu wil je de transactie whitelisten maar wordt geblocked door de app. Ik heb hiervoor een bug report aangemaakt.

Tot slot, wij kunnen Kagi voor jou whitelisten als je dat wilt, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik zit op het savings account. Weet iemand hier of ik Easy Bank gratis kan uitproberen voor een maand oid, of moet ik meteen 3,99 betalen als ik het omzet?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:55
birdibird schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:02:
Ik zit op het savings account. Weet iemand hier of ik Easy Bank gratis kan uitproberen voor een maand oid, of moet ik meteen 3,99 betalen als ik het omzet?
Volgens mij geldt het aanbod van één maand gratis alleen als je nog geen Bunq-klant bent. Dus als Easy savings-klant moet je meteen gaan betalen als je overstapt. Maar je kunt na die eerste maand altijd weer terug naar een gratis account, hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Laatst online: 08-05 11:00
Ik heb alleen een savings account, en als ik de app open heb ik meestal een grote tegel met 'Get free bunq trial' op de home pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:47
Yorro schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:13:
[...]

Bunq verstrekt inderdaad hypotheken, zoals het er naar uitziet onder eigen label. Daarnaast waarschijnlijk ook (nog steeds) onder andere labels, al dan niet via Tulp. Ook hebben ze investeringen in Asset Backed Securities, wat vermoedelijk gesecuritiseerde hypotheekportefeuilles van andere partijen zijn waarin ze een deel hebben.

Zie mbt de directe hypotheken oa dit in het jaarverslag:

[Afbeelding]

Jaarverslag 2023 hier:
https://static.bunq.com/f...Report-Annual-EN-2023.pdf
ik heb nu de vraag nog eens gesteld
volgens Finn verstrekt bunq geen hypotheken meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Ze hebben nog wel een site: https://mortgages.bunq.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dat is denk ik alleen voor hypotheekadvies of voor een hypotheek bij tulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik heb het aan de KS gevraagd en die zeiden dat ik inderdaad 1 maand gratis trial krijg als ik het omzet bij profiel/abonnement/van plan wisselen

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
birdibird schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:16:
[...]

Ik heb het aan de KS gevraagd en die zeiden dat ik inderdaad 1 maand gratis trial krijg als ik het omzet bij profiel/abonnement/van plan wisselen
Oh, dat is aardig. Daarintegen mocht ik vorig jaar meteen gaan betalen toen ik een keer 'per ongeluk' door Bunq van Easytravel naar een betaald account werd overgezet. Pas na veel gedoe kreeg ik mijn geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Finn is een pathologisch leugenaar. ;) Bunq slijt nog steeds hypotheken, al zijn die enkel af te sluiten via tussenpersonen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 14:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-ZELUM2FFY6gQkkp3Y7AEXjRxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2OLjpb7WubP8Q62IIHrFzSm.jpg?f=fotoalbum_large

Gespot in de App Store: het lijkt dus alsof Bunq nu toch toegeeft aan de kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
VirinR schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:01:
[Afbeelding]

Gespot in de App Store: het lijkt dus alsof Bunq nu toch toegeeft aan de kritiek.
In Google Play scoort hij een 3 van de 5 sterren i.p.v. de 4.2 bij de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

boyette schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:11:
[...]

dat is denk ik alleen voor hypotheekadvies of voor een hypotheek bij tulp
Nee, bunq heeft onlangs nog een update gedaan qua rente. Finn is een GenAI, zo dom als het achtereind van een varken en behoorlijk onbetrouwbaar.

Verder ben ik zeer benieuwd naar de veiligheidsmaatregelen die eraan komen. Ik ben blij dat ze uiteindelijk toch iets toegeven.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 16:41
VirinR schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:01:
[Afbeelding]

Mijn laatste update (iphone) is 1 juni.

22:48 Als je op app klikt in de appstore ziet hij de update wel.

[ Voor 6% gewijzigd door mikeyfire643 op 06-06-2024 22:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:48
Zojuist nieuwe e-mail van Bunq over extra veiligheidsmaatregelen.
Beste mede-bunqer,

Jouw veiligheid heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit. In 2023 waren er maar liefst 10.000 gevallen van bankhelpdeskfraude en nog eens duizenden phishing-slachtoffers in Nederland (bron: NVB). Bij bunq waren dit er in totaal 85.

Elk slachtoffer is er één te veel, daarom werken we continu aan verbeteringen. Graag delen we een overzicht van onze meest recente veiligheidsinnovaties met je. Let op: we willen fraudeurs niet onnodig informatie geven, dus we kunnen niet alles delen.

Omdat onze app maximaal beveiligd is, kiezen criminelen er juist voor jou te misleiden. Bijvoorbeeld door zich voor te doen als bunq-medewerker en je te bellen. Zo proberen ze je inloggegevens (en biometrische gegevens) te verkrijgen, vragen je om software te installeren of overtuigen je om zélf geld over te maken.

Om deze vorm van fraude het hoofd te bieden, is waakzaamheid het beste medicijn. Daarom werken we hard aan tal van verbeteringen om het bewustzijn van dit soort fraude te vergroten.
Hierbij een overzicht:

Afkoelingsperiode 2.0

Toen we vier jaar geleden als eerste bank een afkoelingsperiode van 24 uur introduceerden, werd al snel duidelijk dat dit in de praktijk helaas niet het verwachte effect had.

Fraudeurs zijn namelijk meesters in het manipuleren en wisten de wachttijd handig in hun verhaal te verwerken ("Ik bel u morgen even terug om zeker te weten dat alles in orde is."). Elke keer weer bleek (en blijkt) dat mensen pas echt door hebben dat ze misleid zijn als ze hun geld overgeboekt zien worden en hun saldo zien afnemen.

Daarom introduceren we nu iets unieks: uitgestelde betalingen. Bij een uitgestelde betaling lijkt het alsof de betaling al is doorgevoerd (het bedrag lijkt afgeschreven en je saldo is bijgewerkt), terwijl het geld in werkelijkheid nog 24 uur veilig bij ons blijft staan. Zo heb je als gebruiker de tijd om de betaling eventueel alsnog te annuleren via de app.

Verschillende veiligheidssystemen werken samen om te bepalen of een betaling uitgesteld moet worden. Sommige systemen zijn gebaseerd op simpele regels: bijvoorbeeld als je je limiet verhoogt, worden betalingen die boven je oude limiet vallen alsnog uitgesteld. Maar ook als je voor het eerst op een nieuw apparaat inlogt, of als je voor het eerst een betaling doet naar een nieuwe tegenrekening. Bovendien kijkt ons AI systeem mee om je zo veilig mogelijk te houden.

Houd er rekening mee dat in deze gevallen het geld, afhankelijk van de ontvanger, maximaal 2 werkdagen erna op hun rekening staat.
Naam mismatch

We hebben gemerkt dat sommige slachtoffers uit eigen beweging geld overmaken naar fraudeurs. Ze worden overgehaald om geld over te maken onder vermelding van hun eigen naam, ervan overtuigd dat het geld dan op een veilige rekening zou komen te staan.
Daarom hebben we extra waarschuwingsmeldingen toegevoegd voor het geval de naam niet overeenkomt met het IBAN-nummer. Zo krijg je alsnog de kans om de betaling te annuleren (of te bevestigen).
Safety lock

Als bunq een redelijk vermoeden heeft dat er iets mis zou kunnen zijn met je rekening, worden alle betalingen & passen gepauzeerd, en je toegang tot bunq bevroren. Je kunt pas weer verder na het bevestigen van een extra gezichtsscan, in combinatie met je inlogcode.
Derden toegang tot je apparaat

Soms worden slachtoffers overtuigd om software te installeren die derden toegang geeft tot je computer (of telefoon). AnyDesk is hier een bekend voorbeeld van. De oplichter heeft dan toegang tot je hele systeem, zoals al je e-mails, je bestanden en dus ook je bankomgeving. Met behulp van nieuwe beveiliging proberen we te detecteren of dit het geval is. En zo ja, dan beperken we het gebruik van je rekening.
Als het dan toch misgaat, zijn we er voor je

Bij bunq heb jij 24/7 controle over je rekening, zonder dat je een helpdesk of accountmanager nodig hebt. Dankzij realtime pushberichten ben je direct op de hoogte van wat er op je rekening gebeurt.

Daardoor ben je in staat om onmiddellijk je beveiligingscode aan te passen als je vermoedt dat er iets mis is. Dit kan je zelf doen via de app (lees op Together hoe), of door ons noodnummer (+31 208 083 666) te bellen. Als dat om welke reden dan ook niet lukt kan je ook nog contact opnemen met onze SOS-support, die je binnen 10 minuten helpt. Let op: vrijwel alle banken zitten op instant payments, dus elke seconde telt. De app is de veiligste en snelste manier om je geld te beschermen.

Mocht het dan toch misgaan, kijken we of een coulancevergoeding passend is. Tot op heden wachtten we totdat we wisten of we bedragen konden terughalen bij andere banken; vanaf vandaag versnellen en vereenvoudigen we dit proces. We beginnen vanaf nu direct met het vaststellen van een eventuele coulancevergoeding. Alle nog lopende gevallen gaan met terugwerkende kracht mee met dit nieuwe proces.

Je kunt erop vertrouwen dat we onze veiligheidsmaatregelen continu verscherpen. Heb je inzichten in hoe we de bunq app nog veiliger kunnen maken? Deel deze met ons op together.bunq.com.

Stay safe,

bunq
bank of The Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:56
Het uitstellen van uitgaande betalingen is een aardige middenweg, maar ik hoop dat het niet te vaak in de weg zit.

Op de Together-pagina over uitgestelde betalingen staat dat ze inkomende betalingen ook kunnen uitstellen:
Incoming payments that we delay as a standard security measure, may take longer to arrive in your account than you expected. During the delay we review the legitimacy of the payment. This can take up to 3 business days. We apologize for any inconvenience this may cause. As soon as the review is done, you’ll receive a push notification.
Daar ben ik een stuk minder enthousiast over, helemaal als die betalingen gedurende de reviewperiode niet zichtbaar zijn (onduidelijk of dat zo is). Op de pagina "When will my payment arrive?" staat dat de betaling wel zichtbaar is met een 'Estimated Delivery', dus er is gelukkig wel zicht op wat er gebeurt.

[ Voor 12% gewijzigd door praseodymium op 07-06-2024 09:14 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Faxe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:59:

[...]
De charade van 'wij doen niks fout' 'jij doet het fout' 'kijk ons eens coulant zijn als we geld terug geven' straalt er wel van af iig :)

Heeft Ali de mail persoonslijk geschreven? :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

YakuzA schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
[...]

De charade van 'wij doen niks fout' 'jij doet het fout' 'kijk ons eens coulant zijn als we geld terug geven' straalt er wel van af iig :)

"continu" ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Laatst online: 07:59
Dus geen SEPA instant payments meer als je voor de eerste keer iets overmaakt naar een rekening? Hopelijk kun je dit ergens uit zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door mfkne op 07-06-2024 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
"Bovendien kijkt ons AI systeem mee om je zo veilig mogelijk te houden."

Hopelijk is dat niet Finn, want dat is niet de slimste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

YakuzA schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
[...]

De reputatieschade is nu groter dan het vergoeden van een paar mensen die zijn opgelicht.

Toch heb ik hier moeite mee. Uiteindelijk betaalt elke klant hieraan mee. Tevens leidt het tot 'ongemak', namelijk instant SEPA gaat niet (altijd) werken.

Je gaat zelf aar een on-line bank en laat je oplichten door een SMS die afkomstig is van een vaag 06-nummer dat je je een beveiligingsupdate moet installeren, mensen voeren gegevens in in een scam-website. Dit soort mensen vraagt erom om opgelicht te worden Waar houdt de verantwoordelijkheid op 8)7

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
Nou, mensen, bunq kan het ook nooit goed doen, he?
Eerst zit iedereen te zeuren dat zo maar al het geld binnen 1 klik overgemaakt kan worden naar elke account, nu geven ze aan dat er op SOMMIGE betalingen (daar zit vast een slim systeem achter), een vertraging komt, zodat het even goed uitgezocht kan worden. Lijkt mij een goede oplossing.
Dit gaat echt niet betekenen dat elke betaling 3 dagen gaat duren, he, gewoon heel af en toe. Waarschijnlijk ga je dit niet eens merken.

En natuurlijk kan je dit niet uitzetten, want dan zegt de phishing-persoon gewoon tegen je: oh, zet even dat vinkje uit want security Enzo.

Ja, je kan wat vinden van de toon van het bericht, maar ik vind dat ze met interessante oplossingen komen. Goed bezig, bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Dan krijg je binnenkort nieuwe oplichters: Iets kopen op Marktplaats ofzo, betalen via overschrijving vanuit Bunq, screenshot van de gemaakte betaling sturen en na verzending de betaling alsnog terugdraaien.

Hoe dan ook, ik zat niet te klagen over de vorig staat van zaken, want ik accepteer mijn verantwoordelijkheid voor mijn geldzaken en hoe ik ze regel zelf, maar nu komt het dus betuttelend over alsof je onder curatele staat van Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:34
@ChrisM Mwah, het enige interessante is die 'uitgestelde betaling' toch? Dat vind ik wel een grappige en interessante...

Verder ziin het volgens mij allemaal standaard zaken die veel/de meeste andere bank al hadden geimplementeerd (check IBAN/naam, blokkeren bij verdachte transacties, etc).

En denk vooral dat mensen vallen over de toon. Ook hierin doet Bunq alsof hen niets te verwijten valt, proberen ze zoveel mogelijk te benadrukken dat het allemaal wel meeviel en niet echt aan hen lag en introduceren ze de (voor hun) nieuwe features alsof het heel wat is.

Uiteraard goed dat ze dit nu dan toch doen, maar had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren.
mfkne schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:19:
Dan krijg je binnenkort nieuwe oplichters: Iets kopen op Marktplaats ofzo, betalen via overschrijving vanuit Bunq, screenshot van de gemaakte betaling sturen en na verzending de betaling alsnog terugdraaien.

Hoe dan ook, ik zat niet te klagen over de vorig staat van zaken, want ik accepteer mijn verantwoordelijkheid voor mijn geldzaken en hoe ik ze regel zelf, maar nu komt het dus betuttelend over alsof je onder curatele staat van Bunq.
Als je screenshots als bewijs van betaling accepteert ben je sowieso al makkelijk te belazeren... Met wat paint skills kun je al van alles aanpassen. Als je gewoon wacht tot het geld op je rekening staat lijkt me dit alsnog geen punt.

[ Voor 37% gewijzigd door m0ridin op 07-06-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 20:48
mfkne schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:19:

Het lijkt me dat je net als bij je creditcard redelijk goede argumenten moet hebben om een betaling teruggedraaid te laten worden.

Maar lijkt me voor Bunq ook niet echt makkelijk, de helft van z'n klanten wil geen extra maatregelen want betutteling en de andere helft wil vertrekken omdat het allemaal zo bizar onveilig is als je zelf je brein uit zet.
Lastige markt om samen te bedienen, zeker als je wilt groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zinloos1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Het lijkt me dat je net als bij je creditcard redelijk goede argumenten moet hebben om een betaling teruggedraaid te laten worden.
Nou, heel moeilijk klinkt het in ieder geval niet (bolding mine):
Daarom introduceren we nu iets unieks: uitgestelde betalingen. Bij een uitgestelde betaling lijkt het alsof de betaling al is doorgevoerd (het bedrag lijkt afgeschreven en je saldo is bijgewerkt), terwijl het geld in werkelijkheid nog 24 uur veilig bij ons blijft staan. Zo heb je als gebruiker de tijd om de betaling eventueel alsnog te annuleren via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
Ik denk dat bepaalde aanpassingen prima zijn. Alleen voor nieuwe rekeningen waar je naar overmaakt gaat wat ver denk. Vanaf bepaald bedrag en/of andere detecties zou ik het begrijpen. Knullig omschreven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Faxe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:59:

[...]
Dat aanvallers zoveel geld kunnen stelen, is de bank aan te rekenen, vinden deskundigen. "De banken die ik ken, kunnen dit tegenhouden", zegt fraude-expert Pepijn Slappendel van DataExpert, die meerdere banken bijstaat.

Shairesh Algoe, jarenlang verantwoordelijk voor de fraudebestrijding bij ABN Amro: "Dit is geen nieuw soort aanval. Je kunt fraude niet 100% voorkomen, maar ik denk dat banken dit in het algemeen wel detecteren."
De eerste reactie van bunq was:
"We kunnen ons niet voorstellen dat een expert die bekend is met de feiten zo'n conclusie zou trekken", reageert Bunq.
Blijkbaar had de expert het bij het juiste eind, want krap drie weken later voer je vergelijkbare maatregelen in die bij andere banken gemeengoed zijn. Ik snap echt niet dat je bij een slecht gerunde ballentent als bunq je zuurverdiende spaargeld neerzet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ratzz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:39:
"Bovendien kijkt ons AI systeem mee om je zo veilig mogelijk te houden."

Hopelijk is dat niet Finn, want dat is niet de slimste.
Hebben ze het systeem een bril gegeven hoop ik? Want er werd vrij weinig gekeken, tenzij ze wegkijken bedoelen :P Nogmaals: TOTP / 2FA er tussen knikkeren en je bent van een hoop gedoe af. Hoef je al die rare fratsen met betalingen die toch-niet-instant zijn niet uit te halen. Ik ben stiekem wel blij dat ik bunq niet gebruik voor directe dagelijkse betalingen enzo, voel me een stuk veiliger :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ChrisM schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:13:
Eerst zit iedereen te zeuren dat zo maar al het geld binnen 1 klik overgemaakt kan worden naar elke account, nu geven ze aan dat er op SOMMIGE betalingen (daar zit vast een slim systeem achter), een vertraging komt, zodat het even goed uitgezocht kan worden. Lijkt mij een goede oplossing.
Dit gaat echt niet betekenen dat elke betaling 3 dagen gaat duren, he, gewoon heel af en toe. Waarschijnlijk ga je dit niet eens merken.

En natuurlijk kan je dit niet uitzetten, want dan zegt de phishing-persoon gewoon tegen je: oh, zet even dat vinkje uit want security Enzo.

Ja, je kan wat vinden van de toon van het bericht, maar ik vind dat ze met interessante oplossingen komen. Goed bezig, bunq.
Het is gewoon weer een nieuw voorbeeld van de nukkigheid.
Doe gewoon wat alle andere banken doen met de 4 uur voor een limiet verandering.

Ze gaan nu weer een compleet nieuw systeem met nieuwe openingen voor oplichting inrichten wat mensen op andere manieren gaat irriteren.

Auto betaald > geld staat niet op de rekening van de dealer volgende dag omdat bunq nog een extra dagje rente wil halen op jouw geld ;)
Makkelijk code resetten door oplichters introduceren etc :P
Daardoor ben je in staat om onmiddellijk je beveiligingscode aan te passen als je vermoedt dat er iets mis is. Dit kan je zelf doen via de app
Als je niet verwacht dat dit de nieuwe aanvalsvector voor de oplichters wordt...

Ik hoop vooral voor de klanten dat ze nu eindelijk de telefoon lijn op orde hebben voor alarm meldingen, zoals ze lijken te suggereren.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 07-06-2024 11:16 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 11:42
Ik begrijp het niet. Al deze fratsen, maar niet voor spaarrekeningen een tegenrekening introduceren. Wat weerhoudt ze toch hiervan? Dat een tegenrekening suggereert dat je een andere bank gebruikt naast Bunq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

roelboel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:19:
Ik begrijp het niet. Al deze fratsen, maar niet voor spaarrekeningen een tegenrekening introduceren. Wat weerhoudt ze toch hiervan? Dat een tegenrekening suggereert dat je een andere bank gebruikt naast Bunq?
Snap ook niet waarom ze het zichzelf zo lastig maken en het wiel opnieuw proberen uit te vinden. Lijkt mij enorm zonde van de tijd. Snap echt niet goed hoe dat beslisproces bij bunq gaat, maar de logica ontgaat me wel een beetje. Zijn alle oude devvers/personeelsleden foetsie ofzo? Ja ik heb een zwak voor de oude app ja, so sue me ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 07-06-2024 11:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Hoe ver moet Bunq gaan om de onkunde van mensen tegen te houden?

Het feit dat er mensen in gaan op neppe e-mails, inlog gegevens delen en dergelijke. Eigenlijk te bizar voor woorden. Het is niet een enkele stap die mensen moeten doorlopen, maar meerdere stappen en nog gaat er geen alarmbel af. Bizar!

De maatregelen snap ik dan ook weer niet. Bunq gebruik 2FA!

[ Voor 9% gewijzigd door TheCupra op 07-06-2024 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
TheCupra schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:39:

Het feit dat er mensen in gaan op neppe e-mails, inlog gegevens delen en dergelijke. Eigenlijk te bizar voor woorden. Het is niet een enkele stap die mensen moeten doorlopen, maar meerdere stappen en nog gaat er geen alarm bel af. Bizar!
Wij, tweakers, zijn niet de norm. En ik kan ook niet uitsluiten dat ik er in trap. Ik verwacht niet dat dat gebeurt, maar ik ga de scammers niet onderschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:47

Het feit dat er mensen in gaan op neppe e-mails, inlog gegevens delen en dergelijke. Eigenlijk te bizar voor woorden. Het is niet een enkele stap die mensen moeten doorlopen, maar meerdere stappen en nog gaat er geen alarmbel af. Bizar!

Deze discussie hebben we een aantal pagina's geleden uitvoerig gevoerd. Lees die nog eens terug zou ik zeggen. :P

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je moet alle klanten beschermen, niet alleen de tech savvy klanten. En niet te vergeten, echt iedereen is vatbaar voor phishing, social engineering. Vroeg of laat ga je een keer voor de bijl, zeker als je gericht getarget wordt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Heel ver.

Ik vind dit soort reacties altijd weer een toonbeeld van gebrek aan inlevingsvermogen. En ik zou bijna willen dat je het zelf een keer meemaakt, om erachter te komen dat het helemaal niet zo vergezocht is als dat jij nu waarschijnlijk denkt dat het is.

Oplichters gaan heel ver en kunnen heel overtuigend zijn om mensen iets te laten geloven, zodat ze meewerken. Zij het een geloofwaardige noodsituatie bedenken, waarbij tijd van belang is, en mensen dus niet genoeg tijd hebben om rustig na te denken. Of op gevoelens of vertrouwen inwerken.

En dan kan je wel denken "dat zal mij nooit gebeuren, ik ben niet zo dom!", en dat is hopelijk zo, en heel mooi dat jij een goed stel hersenen hebt. Maar niet iedereen is zo briljant als jij.

Als er de mogelijkheid is om 'dommere' mensen een handje te helpen, en in ieder geval voor een deel te voorkomen dat ze flink veel geld kwijt raken, en mogelijk zelfs in de problemen komen, dan is er weinig mis mee om dat te doen, toch?

Uiteraard zijn er grenzen, en moet het niet voor iedereen bijna onmogelijk worden om normaal gebruik te maken van iets, om het voor de zwakken beter beschermd te maken. Maar zo ver zijn we, wat mij betreft in ieder geval, nog niet.

En het probleem van oplichting is op dit moment blijkbaar zo groot, dat er (veel) maatregelen getroffen moeten worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 08:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor degenen die zeggen dat het hun nooit zal overkomen: kijk eens naar Mindf*ck, of nog beter, doe eens met dat programma mee. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
De stelling op verschillende media dat de beveiliging beter kan daar ben ik het mee eens. Een aantal zaken zouden ze beter kunnen inrichten zonder het wiel opnieuw uit te vinden naar mijn mening. Elke bank moet er alles aan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken voor potentiële oplichters. Ik vraag mij alleen af waar ook het stuk eigen verantwoordelijkheid begint... Dat is mijn stelling. Dat heeft niks met domheid of briljant zijn te maken, niemand is altijd even scherp (ik ook niet).

Maar goed, ik gun iedereen zijn geld terug, en de mogelijkheid tot contact met de bank moet gewoon beter daarin punt uit. Als de bank niet bereikbaar is op dit soort momenten kan ik mij voorstellen dat het enorme frustratie opwekt. Hopelijk kan ik mij er nooit iets bij voorstellen hoe het is als je gehele rekening geplunderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het stuk waar het bij Bunq eigelijk op fout loopt is 'proactief'.
De hele inrichting is reactief, en reacties eerst altijd afwijzend.

Juist banken hebben omdat ze een basisfunctie zijn een bijzondere zorgplicht (aan particulieren nog veel verder dan zakelijk).
De kernwaarde van die zorgplicht is dat banken verantwoordelijk zijn voor de belangen van hun klanten en proactief moeten optreden, juist bij fraude.

Ook nu is het niet meer dan damage control en reactief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zeker wel! Door gewoon zinnige, logische en bewezen goed werkende maatregelen te implementeren. :) Heel simpel.
(daar zit vast een slim systeem achter)
Net zo slim als de megaslimme AI die alle transacties monitorde en het niet gek vond als er 80+ passen besteld werden en 100K geld werd overgeboekt in een paar minuutjes tijd, net na het verhogen van een limiet en naar tig buitenlandse rekeningen? Diezelfde AI?

Dat is eigenlijk een beetje het probleem. Ik denk dat je niet moet willen om overgeleverd te zijn aan uitsluitend "de slimme systemen" van bunq, die hebben namelijk meermaals zichzelf bewezen als volstrekt onbetrouwbaar. Dat is ook precies de reden dat ik juist heel graag een soort "safe mode" zou willen bij bunq (en of dat nou opt-in of opt-out is: whatever) waarbij ik dus wél van die aanvullende maatregelen krijg als X uur wachten na verhoging van het masterlimiet (masterlimiet = alles bij elkaar, maar individuele rekeningen mag je dan nog wel vrij verhogen als het maar niet cumulatief boven dat masterlimiet uitkomt; win/win), of dat er met een net ingelogd apparaat niets gedaan kan worden voor x tijd en allerlei van dat soort zinnige - doch ja: soms vervelende - maatregelen. (En nee "Safety lock" is niet hetzelfde, want die doet dat enkel als "de slimmigheid" detecteert dat er "misschien" iets mis is.)

Ik begrijp ook niet waarom bunq het niet luisteren naar klanten en experts echt tot een kunst verheft, want het argument van bunq is steeds dat zulke effectieve maatregelen "niet gebruiksvriendelijk" zijn. Weet je wat ook niet gebruiksvriendelijk is? Door klanten niet aan te bieden om die "vervelende functies" alsnog aan te zetten voor de veiligheid. (Liever andersom: opt-out, maar goed.) Afijn. :)
Verschillende veiligheidssystemen werken samen om te bepalen of een betaling uitgesteld moet worden.
Ben ook wel benieuwd hoe men deze wil patchen in het iDeal systeem. Maar goed.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 23:47
TheCupra schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:18:
Ik vraag mij alleen af waar ook het stuk eigen verantwoordelijkheid begint... Dat is mijn stelling.
Goede vraag en ik heb er zelf even over na moeten denken om tot een antwoord te komen. Naar mijn mening geldt het volgende principe:

Iemand die bewust een risicovolle handeling pleegt, is verantwoordelijk voor de gevolgen. Maar gebeurt dat ongewild en had het risico voorkomen kunnen worden, dan is dat niet per direct enkel voor rekening van die persoon.

En over wat die risico's zijn kunnen we nog eindeloos door theoretiseren natuurlijk. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 01:25
Het gaat hier simpelweg over het verschil tussen equity en equality. Niet iedereen heeft dezelfde kansen doordat er een verschil is tussen kennis, vaardigheden, fysiologische aanleg etc. Je kan ervoor kiezen al je klanten gelijkwaardig te behandelen waarbij je de tech savy klant als norm neemt, maar dan krijg je dus dit soort fratsen. Een Amerikaans model waarbij je succes volledig aan jezelf te wijten zou moeten zijn, maar je falen ook. Terwijl dat vanuit het idee van equity natuurlijk onzin is. Met als voorbeeld dat Trump geen self-made millionaire is, hoe graag hij dat anderen ook wil doen geloven. Of met als voorbeeld nu dus bunq.

Je kan dus je dienstverlening zo inrichten dat je die mensen die wat extra nodig hebben ook wat extra's geeft. In dit geval in de vorm van aanvullende beveiligingsmaatregelen en bereikbaarheid. De mensen die dat niet nodig hebben niet. En als je dat goed inricht, dan is iedereen blij.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fi2.wp.com%2Finteractioninstitute.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2FIISC_EqualityEquity.png%3Ffit%3D1200%252C900&f=1&nofb=1&ipt=80d623b9013210a065e9b7468847c4185785da159c8955ace6053e5730b28941&ipo=images

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zit al 3 jaar niet meer bij Bunq, maar krijg wel die "Extra veiligheidsmaatregelen" email van ze dat ze nu wel de veiligheid op orde hebben. |:(

3 jaar geleden vroeg ik ze om mijn gegevens zoals mijn email adres te verwijderen, maar ik kreeg een email terug dat ze verplicht waren dit te bewaren.

[ Voor 34% gewijzigd door Sando op 07-06-2024 15:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Munskin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 10:14
Transactie gedaan van 10 euro naar een duitse IBAN waar ik al drie keer eerder naar heb overgemaakt. Betaling is uitgesteld en volgende mail pas een uur later ontvangen:

For your safety, we use strict security measures. We’re reaching out to you, because a payment of EUR 10.0 was initiated from your bunq account to a counterparty that you haven’t made a payment to before.
As a standard security measure, we are processing this payment with a delay of 24 hours. This gives you time to review your payment and cancel it if you don’t recognize it.
To cancel this payment, find it in your bunq app and select ‘Cancel this Payment’. We will revert the payment and your balance will be restored.

Lijkt me niet wenselijk dat betalingen van deze hoogte worden tegengehouden, en ook nog onjuist want heb wel degelijk eerder geld overgemaakt naar deze IBAN.
Hopelijk wordt dit systeem wat logischer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19

Cordon

Lievelings jankert

Als de overstapservice aan staat bij mijn nieuwe bank, dus van Bunq naar Bank X, kan ik dan mijn bunq rekening opzeggen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Cordon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:31:
Als de overstapservice aan staat bij mijn nieuwe bank, dus van Bunq naar Bank X, kan ik dan mijn bunq rekening opzeggen? :p
Ja, dat is de afspraak bij de Nederlandse banken onderling. Zodra de overstap service actief is kan je bij de bank waar je vertrekt, direct opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 07-06-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Laatst online: 23:24

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Cordon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:31:
Waarschijnlijk wel, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om dat nog even via chat aan bunq zelf te vragen. Je moet het maar zeker weten…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:06:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om dat nog even via chat aan bunq zelf te vragen. Je moet het maar zeker weten…
Opzeggen zodra de overstap service werkt kan dat altijd en direct door een druk op de knop bij de meeste banken, maar bij Bunq gaat dat inderdaad anders geloof ik. Eerst moet je alles deactiveren en dan een e-mail verzoeken om alles te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Datisraar schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:22:
[...]

Opzeggen zodra de overstap service werkt kan dat altijd en direct door een druk op de knop bij de meeste banken, maar bij Bunq gaat dat inderdaad anders geloof ik. Eerst moet je alles deactiveren en dan een e-mail verzoeken om alles te sluiten.
… en tevoren nog even navragen of bij het opheffen van de boel niet ook je overstapservice acuut opgeheven gaat worden… :X

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 23:29
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het overmaken naar, voor Bunq onbetrouwbare, rekeningen? Ik probeer geld over te maken naar een broker maar het geld wordt by default 24 uur vastgehouden zonder dat ik ergens zelf de betaling kan vertrouwen en meteen door kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ravian18 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:26:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het overmaken naar, voor Bunq onbetrouwbare, rekeningen? Ik probeer geld over te maken naar een broker maar het geld wordt by default 24 uur vastgehouden zonder dat ik ergens zelf de betaling kan vertrouwen en meteen door kan zetten.
Was het misschien naar een nieuwe IBAN, waarnaar je nog niet eerder iets hebt overgemaakt?
Zie ook andere redenen van vasthouden in dit topic: https://together.bunq.com...measures-delayed-payments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 23:29
basst85 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Was het misschien naar een nieuwe IBAN, waarnaar je nog niet eerder iets hebt overgemaakt?
Zie ook andere redenen van vasthouden in dit topic: https://together.bunq.com...measures-delayed-payments
Klopt, maar ging echt om een minimaal bedrag. Als het om een groot bedrag gaat zou ik het nog begrijpen maar dit slaat alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Ravian18 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:07:
[...]

Klopt, maar ging echt om een minimaal bedrag. Als het om een groot bedrag gaat zou ik het nog begrijpen maar dit slaat alles.
Tja want een scammer heeft er helemaal geen baat bij om met een 1 cnt overmaking een lening te openen/ een abbo met telefoon af te sluiten op jouw naam toch?

Je zit bij Bunq de bank of the free. Daar wordt je tot slecht nieuws in de media helemaal vrijgelaten door de baas himself.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Tja want een scammer heeft er helemaal geen baat bij om met een 1 cnt overmaking een lening te openen/ een abbo met telefoon af te sluiten op jouw naam toch?

Je zit bij Bunq de bank of the free. Daar wordt je tot slecht nieuws in de media helemaal vrijgelaten door de baas himself.
Die ene cent voor rekening verificatie is vrijwel altijd met een betaalkaart of iDeal en vrijwel nooit via SEPA/IP, dus zou niet weten waarom dit vertraagd moet worden. Wat is het volgende? IDeal betalingen tegenhouden? Pin betaling tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Die ene cent voor rekening verificatie is vrijwel altijd met een betaalkaart of iDeal en vrijwel nooit via SEPA/IP, dus zou niet weten waarom dit vertraagd moet worden. Wat is het volgende? IDeal betalingen tegenhouden? Pin betaling tegenhouden?
Nou beetje scammer gaat natuurlijk naar een Nederlandse grootbank of een iDeal portal opzetten.

Maar buitenlandse spaarrekeningen moeten toch echt gewoon met een good old sepa /ip.

En in dit geval ging het blijkbaar om een broker in het buitenland dus precies zo'n case.

Maar ik moet hier eigenlijk niet reageren. Ik. Heb 2 minuten een account bij Bunq gehad. Had instant regret na aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:40
Iemand interesse in 3 maanden gratis bunq pack?
Ik heb zelf alleen een spaarrekening bij bunq. De 1e die mijn bericht quote en 'm graag wil hebben krijgt hem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlwOk6F1hAGrMrfxQ52KPNs-HYw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3og6shBIeEo48o87A7r0Psvg.png?f=fotoalbum_large

Edit: Vergeven aan iSchel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 12-06-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-05 14:48
Dacuuu schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:26:
Iemand interesse in 3 maanden gratis bunq pack?
Ik heb zelf alleen een spaarrekening bij bunq. De 1e die mijn bericht quote en 'm graag wil hebben krijgt hem.

[Afbeelding]
Graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Top, kan je me even je mail adres, of 06 via pm sturen? Dat heb ik nodig om m door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:06
Kak, een uur te laat 🤪

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mikeyfire643
Dacuuu schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Top, kan je me even je mail adres, of 06 via pm sturen? Dat heb ik nodig om m door te sturen.
En even je inloggevens 8)7 :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ja en je MBI, die wil ik ook weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Laatst online: 08:03
Heel vreemd, krijg ineens de melding dat ik inlog vanaf een nieuw apparaat en dat deze geverifieerd moet worden (dit is niet het geval). Na een aantal keren proberen in te loggen krijg ik nu de melding dat ik te vaak een onjuiste code heb ingevuld (wat ook niet kan want face id).

Probeer nu via beveiligingscode vergeten te resetten in de app waar mail adres staat maar ook daar fout: please wait a few minutes before trying again..

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Dennisbok schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:25:
Heel vreemd, krijg ineens de melding dat ik inlog vanaf een nieuw apparaat en dat deze geverifieerd moet worden (dit is niet het geval). Na een aantal keren proberen in te loggen krijg ik nu de melding dat ik te vaak een onjuiste code heb ingevuld (wat ook niet kan want face id).

Probeer nu via beveiligingscode vergeten te resetten in de app waar mail adres staat maar ook daar fout: please wait a few minutes before trying again..

Meer mensen last van?
Ik kan gewoon inloggen op de app en via een webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

Meer mensen last van?
Yep, en gisteren ook al. Op twee toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dit is alleen wanneer je de app op meerdere devices tegelijk hebt geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Laatst online: 08:03
boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:20:
Dit is alleen wanneer je de app op meerdere devices tegelijk hebt geinstalleerd..
Hier niet het geval. Gisteravond voor de zekerheid via de sos lijn mijn rekening laten blokkeren. Later op de avond kon ik weer herstelcode aanvragen en in de app. Kan alleen niet zelf de rekening heractiveren, daar moet schijnbaar support iets voor doen volgens de meding die ik krijg. Binnen 3 dagen kijken ze ernaar volgens de app..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mbennis
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik was eigenlijk best tevreden over Bunq maar sinds een week duren de overboekingen tussen mijn Bunq-rekeningen EEN DAG!!!! Het hele idee van Bunq was dat dat instant ging. Wat heb ik aan meerdere IBAN's als het een dag duurt voordat het geld erop staat?

Het zwakke punt van Bunq is hun support. Ik krijg een geautomatiseerd antwoord waaruit ik moet opmaken dat het mogelijk een tijdelijk technisch probleem is. Dat lijkt me heel sterk. Ik begrijp die gedupeerden die onlangs in het nieuws waren heel goed. Gekmakend dat je op deze manier wordt afgepoeierd. Dat Bunq nu onder druk van de publieke opinie hun eigen klanten gaan lastig vallen is onacceptabel! Prima dat er een cooldown is van een dag als je geld overmaakt naar een onbekende rekening, maar BUNQ REKENINGEN ZIJN PER DEFINITIE BEKEND of zouden dat moeten zijn en dus zou dat geld er direct op moeten staan.

Op deze manier kan ik er niet meer mee werken.

BUNQ get you shit together!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mbennis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:24:
Dat Bunq nu onder druk van de publieke opinie hun eigen klanten gaan lastig vallen is onacceptabel!
De publieke opinie was dat Bunq een 4 uur delay voor limiet verhogingen moest gaan invoeren, wat ze nu zelf hebben geknutseld is idd niet heel handig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 09:42
Ik was eigenlijk best tevreden over Bunq maar sinds een week duren de overboekingen tussen mijn Bunq-rekeningen EEN DAG!!!! Het hele idee van Bunq was dat dat instant ging. Wat heb ik aan meerdere IBAN's als het een dag duurt voordat het geld erop staat?

Het zwakke punt van Bunq is hun support. Ik krijg een geautomatiseerd antwoord waaruit ik moet opmaken dat het mogelijk een tijdelijk technisch probleem is. Dat lijkt me heel sterk. Ik begrijp die gedupeerden die onlangs in het nieuws waren heel goed. Gekmakend dat je op deze manier wordt afgepoeierd. Dat Bunq nu onder druk van de publieke opinie hun eigen klanten gaan lastig vallen is onacceptabel! Prima dat er een cooldown is van een dag als je geld overmaakt naar een onbekende rekening, maar BUNQ REKENINGEN ZIJN PER DEFINITIE BEKEND of zouden dat moeten zijn en dus zou dat geld er direct op moeten staan.

Dit is dus precies nu ook mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Laatst online: 08-05 13:15

Geldt deze vertraging dan ook binnen je eigen rekeningen?? Dus bij de kassa ff wat geld tussen rekening verschuiven kan niet meer?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:49

Dit is de Bunq strategie. Eerst weigeren ze actie te ondernemen. Daarna kunnen ze door de publieke druk niet anders dan toch maar wel actie ondernemen en dan is de truuk om dat expres zo omslachtig/onhandig/onwenselijk te doen, dat ze over een tijdje kunnen zeggen “Zie je wel? De klant wil dit helemaal niet en het werkt voor geen meter!” Vervolgens kondigen ze aan dat ze deze “frustrerende” maatregelen gaan afschaffen, roepen ze iets over AI als de oplossing (diezelfde AI die geen signaal afgeeft als iemand 80 betaalpassen aanvraagt) en is het wachten tot het hele feest opnieuw fout gaat. Maar in de tussentijd hebben ze wel de kosten bespaard die gepaard gaan met het zijn van een fatsoenlijk bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:00
Van die AI hoef je inderdaad weinig intelligents te verwachten als ze rule-based nog geeneens kunnen bedenken dat een instant overboeking naar een bekende rekening (op iemand’s eigen naam) laag risico is. Terwijl de voorbeelden uit de media gingen over buitenlandse rekeningen waar nog nooit naar is overgeboekt, waar in ene grote bedragen in meerdere transacties heen gaan. Dat je die niet instant doet, kan iedere boerenpummel bedenken. Zo zou je dus rule-based een mix kunnen maken van wel/niet instant die niet al teveel aan de gebruiksvriendelijkheid afdoet terwijl je toch een veiligere omgeving creëert die aan de verwachtingen van (veel) klanten en de maatschappij tegemoet komt. Waarom Bunq daar niet voor kiest, maar oplossingen bedenkt die ze over een tijdje de prullenbak in kan mikken, blijft een raadsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dennisbok schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Hier niet het geval. Gisteravond voor de zekerheid via de sos lijn mijn rekening laten blokkeren. Later op de avond kon ik weer herstelcode aanvragen en in de app. Kan alleen niet zelf de rekening heractiveren, daar moet schijnbaar support iets voor doen volgens de meding die ik krijg. Binnen 3 dagen kijken ze ernaar volgens de app..
Lijkt me 1. een onzettend high prio bug 2. binnen 3 dagen?! binnen 1 werkdag is normaal bij zoiets lijkt me, 3 dagen de boel op slot..what?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

echt ik lees hier iedere dag met grote verbazing weer hoe hoog het amateurisme is bij bunq en co met de maatregelen die ze nu nemen n.a.v. de fraudezaken en de reactie van de ceo. ik ben blij er al ruim 5 jaar weg te zijn. de tijd dat bunq technisch de beste bank was met de beste app, lijkt helaas ver achter ons te liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik denk dat jullie je verwachtingen moeten bijstellen over hoe bunq werkt. Veel mensen hier denken dat bunq een gewone bank is. Waar iets nieuws wordt geïntroduceerd, dat eerst helemaal op alles is getest, volledig uitgedacht, plannen gemaakt en dan pas naar de IT afdeling wordt gestuurd om te worden geprogrammeerd.
Ik denk niet dat bunq zo werkt. Bunq is een software bedrijf, dat het product waarschijnlijk op een agile manier ontwikkeld, dat probeert snel iets naar de markt te brengen, en accepteert dat het product nog niet af is, maar dat komt wel naar mate er feedback komt, dan passen ze het aan/verbeteren ze het.
Bunq laat keer op keer zien dat dit is hoe ze werken. Maar wij verwachten dat het een ouderwetse bank is, waar ze eerst alles tot in de puntjes uitwerken.

Dus ik denk dat de verwachting van vele hier niet overeenkomt met hoe bunq werkt.
Natuurlijk, je kan je afvragen of een bank zo hoort te werken.. zo niet, dan zijn er genoeg andere banken. Voor mijzelf geldt: ach ja, soms gaat een afschrijving niet goed, dan meld je dat, ben je even gefrustreerd, maar uiteindelijk doen ze daar wel iets mee en komt het wel goed. Natuurlijk willen ze niet dat afschrijvingen tussen eigen bunq rekeningen worden geblokkeerd, en ze komen er nu achter dat er ergens niet goed is geprogrammeerd, en ze fixen het. Wij hebben geen idee of ze “een regeltje zijn vergeten”, of dat er iets anders aan de hand is.. maar ik durf wel zeker te zeggen dat over een tijdje (geen idee hoe snel dit gaat bij bunq) dit echt geen issue meer is.

Denk ik.

Aanvullend: vergeet niet dat bunq ook echt veel functies veel sneller introduceert dan een gewone bank. Ik noem recent de tap2pay functie (voor ondernemers), of Apple Pay (er zijn nog steeds banken waar ze dat niet hebben). En zo zijn er vast nog meer functies. Het kan niet anders dat ze ook de mist in gaan dan met nieuwe functies (bijv die voor ons zo simpel lijken “een regeltje overschrijven naar eigen bunq rekening mag altijd”).

[ Voor 12% gewijzigd door ChrisM op 14-06-2024 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ChrisM schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:27:
Ik denk dat jullie je verwachtingen moeten bijstellen over hoe bunq werkt. Veel mensen hier denken dat bunq een gewone bank is. Waar iets nieuws wordt geïntroduceerd, dat eerst helemaal op alles is getest, volledig uitgedacht, plannen gemaakt en dan pas naar de IT afdeling wordt gestuurd om te worden geprogrammeerd.
Ik denk niet dat bunq zo werkt. Bunq is een software bedrijf, dat het product waarschijnlijk op een agile manier ontwikkeld, dat probeert snel iets naar de markt te brengen, en accepteert dat het product nog niet af is, maar dat komt wel naar mate er feedback komt, dan passen ze het aan/verbeteren ze het.
Bunq laat keer op keer zien dat dit is hoe ze werken. Maar wij verwachten dat het een ouderwetse bank is, waar ze eerst alles tot in de puntjes uitwerken.

Dus ik denk dat de verwachting van vele hier niet overeenkomt met hoe bunq werkt.
Natuurlijk, je kan je afvragen of een bank zo hoort te werken.. zo niet, dan zijn er genoeg andere banken. Voor mijzelf geldt: ach ja, soms gaat een afschrijving niet goed, dan meld je dat, ben je even gefrustreerd, maar uiteindelijk doen ze daar wel iets mee en komt het wel goed. Natuurlijk willen ze niet dat afschrijvingen tussen eigen bunq rekeningen worden geblokkeerd, en ze komen er nu achter dat er ergens niet goed is geprogrammeerd, en ze fixen het. Wij hebben geen idee of ze “een regeltje zijn vergeten”, of dat er iets anders aan de hand is.. maar ik durf wel zeker te zeggen dat over een tijdje (geen idee hoe snel dit gaat bij bunq) dit echt geen issue meer is.

Denk ik.

Aanvullend: vergeet niet dat bunq ook echt veel functies veel sneller introduceert dan een gewone bank. Ik noem recent de tap2pay functie (voor ondernemers), of Apple Pay (er zijn nog steeds banken waar ze dat niet hebben). En zo zijn er vast nog meer functies. Het kan niet anders dat ze ook de mist in gaan dan met nieuwe functies (bijv die voor ons zo simpel lijken “een regeltje overschrijven naar eigen bunq rekening mag altijd”).
helemaal mee eens
ik ben ook een fan
zeker is de app ook zeer gebruiksvriendelijk en voor de jongeren onder ons een verademing..
er kan van alles mee ook mbt bedrijfsbetalingen en betalingen naar het buitenland
het is ook vliegensvlug

echter, ik ga er toch even vanaf ivm de spaarrente die nu inkakt en achterblijft en ik denk dat dat voor velen zo zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:07

Eix

boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:22:
[...]
echter, ik ga er toch even vanaf ivm de spaarrente die nu inkakt en achterblijft en ik denk dat dat voor velen zo zal zijn
:? De spaarrente bedraagt bij bunq toch ongewijzigd 2,46%?

De renteverlaging vanuit de ECB en de daaropvolgende reactie van concurrenten van bunq maakt m.i. juist dat bunq nu minder ‘achterblijft’. Anders gezegd: als je elders 4% rente kan krijgen dan kan ik me juist voorstellen dat je overstapt. Maar nu dat gat juist kleiner wordt ontgaat me die logica. Kun je het uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006

Meer mensen last van?
Hmmm wat gek, hier sinds vandaag ook
2 toestellen gekoppeld aan 1 rekening

Denk dat ik dan toch dat filmpje van mezelf moet gaan maken....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 08:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ChrisM schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:27:

Denk ik.

"With great power, comes great responsibility".
Nooit verwacht dat ik uit Spiderman zou quoten, maar hier gaat dat wel op. Als je zo graag een bank wil zijn, dan moet je ook je verantwoordelijkheid daarvoor nemen. En niet de klant als bèta-tester gebruiken.

Diezelfde klacht heb ik overigens ook richting een software-leverancier van ons. We betalen klauwen vol met geld voor hun pakket en ondersteuning. Bij iedere nieuwe functie die ze introduceren zitten de meest basale fouten in. Omdat er als programmeur naar wordt gekeken, maar niet als gebruiker.
Dan ben ik dus weg, laat iemand anders maar die beta test toen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Interessant Reddit draadje over bunq geschreven door een ex-werknemer:

https://www.reddit.com/r/...nq_bank_as_an_exemployee/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18
Schweino schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:41:

interessant maar het kan ook iemand zijn van een andere bank die dit even roept om mensen bang te maken of zijn eigen frustratie uit.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04:13
Zwelgje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 05:56:
interessant maar het kan ook iemand zijn van een andere bank die dit even roept om mensen bang te maken of zijn eigen frustratie uit.
Ik vrees dat het wel klopt, althans het werknemersdeel. Ik ken meerdere mensen die korte of lange tijd bij bunq hebben gewerkt. Ze hebben een hoop geleerd maar een prettige werkervaring was het niet. Ook in de fintech wereld is bunq berucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Schweino schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:41:

Ik zou niet al teveel waarde hechten aan zo’n rant. Ik ken ook verhalen die 180 graden is anders zeggen, maar posten dat in de regel niet op social media ;)

Klinkt meer als een rancuneuze ex-medewerker die ontslagen is. En to be fair… de bunq werkcultuur is ook niet voor iedereen geschikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
John Do NL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:57:
[...]

Ik zou niet al teveel waarde hechten aan zo’n rant. Ik ken ook verhalen die 180 graden is anders zeggen, maar posten dat in de regel niet op social media ;)

Klinkt meer als een rancuneuze ex-medewerker die ontslagen is. En to be fair… de bunq werkcultuur is ook niet voor iedereen geschikt.
Die rant wordt anders wel objectief ondersteund door journalistiek onderzoek. De Bunq werkcultuur is alleen geschikt voor mensen die bereid zijn zichzelf in korte tijd op te branden in een giftige werkcultuur. In ruil voor een goed salaris en beginnerservaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• John Do NL
Of-Aaargh schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Die rant wordt anders wel objectief ondersteunt door journalistiek onderzoek. De Bunq werkcultuur is alleen geschikt voor mensen die bereid zijn zichzelf in korte tijd op te branden in een giftige werkcultuur. In ruil voor een goed salaris en beginnerservaring.
Op welk objectief journalistiek werkje doel je dan?

Mensen die niet goed gedijen in een bepaalde bedrijfscultuur zullen dit al snel percipiëren als “toxisch” enz. Het zegt in de regel dan meer over die persoon dan het bedrijf zelf. En mensen die dan wel goed gedijden in zo’n cultuur, halen over het algemeen de krant niet ;)

Denk dat werken bij bunq vooral voor starter een prima plek is om ervaring op te doen, maar toegegeven… het vraagt ook wat van je.

Tot slot denk ik dat er wel een dunne lijn zit tussen een bevlogen hand-on CEO / management en ongezonde micromanagementcultuur (leuk voor Scrabble). Maar dat terzijde.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 20:44
John Do NL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Mensen die niet goed gedijen in een bepaalde bedrijfscultuur zullen dit al snel percipiëren als “toxisch” enz. Het zegt in de regel dan meer over die persoon dan het bedrijf zelf. En mensen die dan wel goed gedijden in zo’n cultuur, halen over het algemeen de krant niet ;)

Denk dat werken bij bunq vooral voor starter een prima plek is om ervaring op te doen, maar toegegeven… het vraagt ook wat van je.

Tot slot denk ik dat er wel een dunne lijn zit tussen een bevlogen hand-on CEO / management en ongezonde micromanagementcultuur (leuk voor Scrabble). Maar dat terzijde.
Heb je zelf bij bunq gewerkt? Of heb je alles van horen zeggen?

Het zou wel heel sneu zijn als je hier de verhalen van ex-werknemers aan het bagatelliseren bent zonder het zelf te hebben ervaren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
jugger naut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:49:
[...]

Heb je zelf bij bunq gewerkt? Of heb je alles van horen zeggen?

Het zou wel heel sneu zijn als je hier de verhalen van ex-werknemers aan het bagatelliseren bent zonder het zelf te hebben ervaren :+
Menigeen die de laatste jaren hier op dit draadje zit, kent John Do wel een beetje. Hij is/was min of meer een van de mods bij Bunq. Het is al enige tijd (sinds corona periode geloof ik) dat hij hier nu eindelijk weer eens reageert. Ik ken hem altijd als ‘to the rescue’ op dit draadje als er weer tegen Bunq hier geageerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• John Do NL
Datisraar schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:50:
[...]
Menigeen die de laatste jaren hier op dit draadje zit, kent John Do wel een beetje. Hij is/was min of meer een van de mods bij Bunq. Het is al enige tijd (sinds corona periode geloof ik) dat hij hier nu eindelijk weer eens reageert. Ik ken hem altijd als ‘to the rescue’ op dit draadje als er weer tegen Bunq hier geageerd wordt.
Als de brenger van nuance en tegenwicht 😉…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
John Do NL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Kijk, zo kennen we je weer! Ook al was ik het niet altijd met jou eens inzake Bunq, Welcome back!

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 19-06-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Datisraar schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:15:
[...]

Kijk, zo kennen we je weer! Ook al was ik het niet altijd met jou eens inzake Bunq, Welcome back!
We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, zolang dat maar met respect gebeurt.
Nix mis met ‘agree to disagree’. Ik vind het altijd verhelderend om andermans standpunten te horen, vooral als ik het daar niet mee eens ben of totaal andere mening heb. Verrijking van de geest, zullen we maar zeggen!

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 20:44
John Do NL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Ik ga er dan maar vanuit dat je inderdaad nooit voor bunq hebt gewerkt, jammer dat je daar niet op in gaat. Je doet enkel aannames over hoe het zou zijn om er te werken.

De realiteit is echter dat je geen enkele autoriteit hebt om te spreken over hoe het is om daar te werken, maar toch de ervaringen van ex-medewerkers aan het bagatelliseren bent.

Wat is jouw doel hiermee? Waarom zou iemand jouw tegenwicht enige waarde toekennen over de ervaringen van ex-medewerkers?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Of-Aaargh
John Do NL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Dat weet je vast zelf ook wel. Je weet wel, laag-kwalitatieve flodderkrantjes zoals het Financieele Dagblad, Volkskrant, NRC, die allemaal schreven over de werkcultuur bij Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:18
Mijn betalingen tussen eigen iban rekeningen op bunq zijn nog steeds instant, ook naar mijn abn amro rekening..
Pagina: 1 ... 144 ... 158 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"