Ik denk dat jullie je verwachtingen moeten bijstellen over hoe bunq werkt. Veel mensen hier denken dat bunq een gewone bank is. Waar iets nieuws wordt geïntroduceerd, dat eerst helemaal op alles is getest, volledig uitgedacht, plannen gemaakt en dan pas naar de IT afdeling wordt gestuurd om te worden geprogrammeerd.
Ik denk niet dat bunq zo werkt. Bunq is een software bedrijf, dat het product waarschijnlijk op een agile manier ontwikkeld, dat probeert snel iets naar de markt te brengen, en accepteert dat het product nog niet af is, maar dat komt wel naar mate er feedback komt, dan passen ze het aan/verbeteren ze het.
Bunq laat keer op keer zien dat dit is hoe ze werken. Maar wij verwachten dat het een ouderwetse bank is, waar ze eerst alles tot in de puntjes uitwerken.
Dus ik denk dat de verwachting van vele hier niet overeenkomt met hoe bunq werkt.
Natuurlijk, je kan je afvragen of een bank zo hoort te werken.. zo niet, dan zijn er genoeg andere banken. Voor mijzelf geldt: ach ja, soms gaat een afschrijving niet goed, dan meld je dat, ben je even gefrustreerd, maar uiteindelijk doen ze daar wel iets mee en komt het wel goed. Natuurlijk willen ze niet dat afschrijvingen tussen eigen bunq rekeningen worden geblokkeerd, en ze komen er nu achter dat er ergens niet goed is geprogrammeerd, en ze fixen het. Wij hebben geen idee of ze “een regeltje zijn vergeten”, of dat er iets anders aan de hand is.. maar ik durf wel zeker te zeggen dat over een tijdje (geen idee hoe snel dit gaat bij bunq) dit echt geen issue meer is.
Denk ik.
Aanvullend: vergeet niet dat bunq ook echt veel functies veel sneller introduceert dan een gewone bank. Ik noem recent de tap2pay functie (voor ondernemers), of Apple Pay (er zijn nog steeds banken waar ze dat niet hebben). En zo zijn er vast nog meer functies. Het kan niet anders dat ze ook de mist in gaan dan met nieuwe functies (bijv die voor ons zo simpel lijken “een regeltje overschrijven naar eigen bunq rekening mag altijd”).
[
Voor 12% gewijzigd door
ChrisM op 14-06-2024 06:38
]