Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09

mwa

BSOD baby schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:31:
Mijn betalingen tussen eigen iban rekeningen op bunq zijn nog steeds instant, ook naar mijn abn amro rekening..
Ik maakte eergisteren een euro over van mijn ene bunq rekening naar de andere, en dat duurde dus een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
jugger naut schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Ik ga er dan maar vanuit dat je inderdaad nooit voor bunq hebt gewerkt, jammer dat je daar niet op in gaat. Je doet enkel aannames over hoe het zou zijn om er te werken.

De realiteit is echter dat je geen enkele autoriteit hebt om te spreken over hoe het is om daar te werken, maar toch de ervaringen van ex-medewerkers aan het bagatelliseren bent.

Wat is jouw doel hiermee? Waarom zou iemand jouw tegenwicht enige waarde toekennen over de ervaringen van ex-medewerkers?
Sure, laten we het daar op houden… 🙄😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

mwa schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Ik maakte eergisteren een euro over van mijn ene bunq rekening naar de andere, en dat duurde dus een dag.
Beide van dezelfde rekeninghouder (jezelf)?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
mwa schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Van zakelijk naar privé rekening bv? Of binnen het zelfde account? Joint accounts?

Ik heb al meer - voor mij - rare situaties voorbij zien komen en zelf meegemaakt waarbij de 24 uur wachttijd of naam/nr controle getriggerd wordt.

Ik zou ze altijd melden als heel onlogisch klinkt, want deels zijn het ook gewoon bugs en voor ander deel is het ook nog vinden van de juiste parameters om de ideale balans te vinden tussen veiligheid en gebruikersgemak. En nu slaat die balans soms de verkeerde kant nog op vind ik.

Work in progress zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Als ik naar de winstcijfers van Bunq kijk denk ik niet dat de systeem banken erg veel te vrezen hebben. Ook de manier waarop Bunq geld verdient lijkt meer op hoe er 100 jaar geleden werd gebankiert dan de toekomst- maar dat kun je ook juist als iets positiefs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:57
Persoonlijk heb ik gemengde gevoelens over Bunq.

Enerzijds is hun product in de basis wel fijn (meerdere bankrekeningen, 'credit' cards met eigen saldo, beslissen waar je geld word geïnvesteerd). Ook de idealen ergens.

Anderzijds is hun greenwashing en zeer slechte support een pijnpunt, waardoor ik liever Revolut aan houd.

Bij Revolut heb je (als Metal klant) binnen 5-10 min een medewerker te pakken waarbij mijn ervaring tot dusver altijd onder de 5 min is op werkdagen tussen 08-18 en max 10 daarbuiten.

Zelf denk ik dat als Bunq ook naar wachttijden kan gaan van 10-30 minuten tijdens werkdagen en 30-60 minuten daarbuiten dat men veel positiever zal zijn over hun Customer Support want de huidige 5/6 dagen is gewoon triest.

In die periode kun je een nieuwe bankrekening openen, je betaalpassen ontvangen en gebruiken terwijl je nog steeds wacht op een niet zeggend standaard antwoord van de 1e lijns support agent bij Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Ben nu al een tijdje weg bij Bunq, elders is de rente hoger. Of dat van Reddit nou waar of niet waar is - een fijn gevoel geeft het niet als er een grote bedragen staan.

Tevens gewoon bizar dat als het mis gaat - je aan je lot bent overgelaten. Behalve die geanvanceerde chatbot dan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:58
ColeJ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:47:
Ben nu al een tijdje weg bij Bunq, elders is de rente hoger. Of dat van Reddit nou waar of niet waar is - een fijn gevoel geeft het niet als er een grote bedragen staan.

Tevens gewoon bizar dat als het mis gaat - je aan je lot bent overgelaten. Behalve die geanvanceerde chatbot dan….
Dat is voor mij ook het dilemma; voor bij is Bunq meer ‘the bank you love to hate’ (of hate to love, soms, dat kan ook). Op zich een geweldige uitvinding dat Bunq ooit is ontstaan, maar ingehaald c.q geëvenaard is door Fin tech banken als N26 en Revolut in de loop van de laatste jaren. Mooi om Bunq als bank voor ‘erbij’ te hebben vanwege de acceptatie/afwijzing aankondigen automatische incasso, maar verschrikkelijk wegens de slechte, belabberde te bereiken klantenservice itt to genoemde fintechs die snel en gemiddeld binnen 5-10 minuten reageren. En uiteraard de niet zo goede reactie de laatste tijd door de CEO op de geplunderde rekeningen van een aantal rekening houders draagt niet bij aan het vertrouwen, maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:22
Weet iemand of ik beter mijn Bunq of Revolut kan gebruiken in Turkije op te betalen / geld op te nemen. Dit ivm de wisselkoers / bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Als je bij Bunq ZeroFX hebt met je abonnement, zullen de kosten waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. Anders zal de wisselkoers bij Revolut aanzienlijk gunstiger zijn, en zijn de eerste 5 geldopnames tot €200 zonder extra kosten (met het gratis plan). Ook na die 5 zijn geldopnames bij Revolut (2% opslag) nog steeds goedkoper dan bij de lagere Bunq abonnementen (€2,99) tenzij je €600+ per keer opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:22
alson schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:00:
Als je bij Bunq ZeroFX hebt met je abonnement, zullen de kosten waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. Anders zal de wisselkoers bij Revolut aanzienlijk gunstiger zijn, en zijn de eerste 5 geldopnames tot €200 zonder extra kosten (met het gratis plan). Ook na die 5 zijn geldopnames bij Revolut (2% opslag) nog steeds goedkoper dan bij de lagere Bunq abonnementen (€2,99) tenzij je €600+ per keer opneemt.
Ik heb Easybank Pro bij Bunq.
Opnames zijn dan toch gratis en dan heb ik zoals bij de gratis variant van Revolut toch geen max op de wisselkoers en opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Bunq gaat schade toch (gedeeltelijk) vergoeden: https://nos.nl/artikel/25...g-voor-fraudeslachtoffers

Voor degenen die het aangaat prima zaak natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:57
Faxe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:35:
Bunq gaat schade toch (gedeeltelijk) vergoeden: https://nos.nl/artikel/25...g-voor-fraudeslachtoffers

Wel triest dat Bunq hiervoor eerst door het stof moest op pr vlak en het ministerie van Financiën er wat van moest vinden.

Als Bunq toch van plan was te vergoeden konden ze dit vanaf dag 1 doen, scheelde het ze een hoop heisa etc.

https://www.telegraaf.nl/...fers-via-coulanceregeling

Toch geen telefonische helpdesk dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Youtl op 21-06-2024 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:05
Heb zonet een mailtje gehad met uitleg hierover en een telefoonnummer om de rekening te blokkeren. Dat vind ik dan wel weer een bijzondere zet. Ik vond het vrij duidelijke afspraken, we bellen niet, jij kunt ons niet bellen. Dat is gewoon de keuze die je neemt als je bij bunq gaat zitten. Blijkbaar draaien ze daar nu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:00
Morwen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:48:
Heb zonet een mailtje gehad met uitleg hierover en een telefoonnummer om de rekening te blokkeren. Dat vind ik dan wel weer een bijzondere zet. Ik vond het vrij duidelijke afspraken, we bellen niet, jij kunt ons niet bellen. Dat is gewoon de keuze die je neemt als je bij bunq gaat zitten. Blijkbaar draaien ze daar nu in.
Maar is dat echt een mailtje van Bunq ?
Hebben meer klanten zo'n mail ontvangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Laatst online: 17:05
Ja is echt, ik ga dat niet op Tweakers zetten als ik daar niet zeker van ben. :+

Zou trouwens ook een uitermate slechte scam zijn. Je rekening wordt geplunderd, je wilt 'm blokkeren en dus bel je een nep telefoonnummer zodat iemand anders je - inmiddels lege - rekening wil/kan stelen. Dat is denk ik niet de meest logische weg naar snelle rijkdom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Morwen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:48:
Bedoel je dat noodnummer? Daar zit een automatisch menu achter, waarmee je je rekening kan blokkeren. Je krijgt dan, als ik het goed begrijp, nog steeds niet iemand aan de lijn.

Dat noodnummer hebben ze al een tijdje.

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisM op 21-06-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Morwen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:04:
Ja is echt, ik ga dat niet op Tweakers zetten als ik daar niet zeker van ben. :+

Zou trouwens ook een uitermate slechte scam zijn. Je rekening wordt geplunderd, je wilt 'm blokkeren en dus bel je een nep telefoonnummer zodat iemand anders je - inmiddels lege - rekening wil/kan stelen. Dat is denk ik niet de meest logische weg naar snelle rijkdom.
Helder. Ook scammers moeten leren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
W1ck1e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:52:
[...]
Maar is dat echt een mailtje van Bunq ?
Hebben meer klanten zo'n mail ontvangen ?
Ik heb wel een mail ontvangen van bunq, versnelde coulance bij fraude. Maar das gewoon een mail waarin ze de nieuwe afspraken vertellen. En ze leggen uit wat te doen en hoe je de boel veilig kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
qwasd schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:58:
Weet iemand of ik beter mijn Bunq of Revolut kan gebruiken in Turkije op te betalen / geld op te nemen. Dit ivm de wisselkoers / bijkomende kosten.
Ik heb goede ervaringen met N26: Geen wisselkoersopslag en ook geen limiet vwb het bedrag wat je wil wisselen/betalen. Verreweg de goedkoopste optie om in vreemde valuta te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Schweino schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Ik heb goede ervaringen met N26: Geen wisselkoersopslag en ook geen limiet vwb het bedrag wat je wil wisselen/betalen. Verreweg de goedkoopste optie om in vreemde valuta te betalen.
Maar zoals zoveel fintechs is ook N26 niet zonder vlekjes. De Duitse toezichthouder heeft N26 al meerdere keren onder verzwaard toezicht gezet vanwege gebrekkige bedrijfsvoering, en dit jaar een boete opgelegd vanwege onvoldoende anti-witwasmaatregelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
qwasd schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:58:
Revolut uiteraard. ZeroFX bestaat niet bij Bunq. Bij elk plan krijg je sowieso al te maken met een 'netwerkopslag' van 0,5%. En bij Easy Bank, Easy Card en Easy Savings ook nog eens een opslag van 1,5%.

Maar bij elk plan begin je dus sowieso al met een opslag van een 0,5% bij Bunq. ZeroFX is dus complete lulkoek. Revolut of N26 zijn prima alternatieven als het je om de wisselkoers gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 21-06-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cybermich
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-08 13:55
Faxe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:35:

Ik ben gelukkig weg bij Bunq, zou er helemaal geen zin in hebben om mee te betalen aan Truus die op phishing-linkjes klikt en haar codes aan criminelen afgeeft.

Linksom of rechtsom zullen de kosten hiervan op andere klanten afgewenteld worden.

Ben overgestapt naar Trade Republic en dat bevalt goed. Geen maandelijkse kosten, hogere rente en zelfs 1% cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

cybermich schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:13:
[...]
Ben overgestapt naar Trade Republic en dat bevalt goed. Geen maandelijkse kosten, hogere rente en zelfs 1% cashback.
Zelf ben ik naar N26 en heb TR en Revolut geprobeerd als alternatief, maar TR is echt geen 'bunq'-stijl bankieren app/platform. Sterker nog, er zit dan wel een betaalkaartje bij nu, maar het is inweze een investerings-app/platform met een tegenrekening.
Ja, de rente is prima, maar voor bankieren is het geen echt alternatief.

Ik zou Revolut of N26 aanraden als iemand een alternatief zoekt, allemaal hebben ze hun voors-tegens plussen-minnen en geen enkele is 100% gelijk, maar dat is goed beetje concurentie en keuze zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Youtl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:12:
[...]

Wel triest dat Bunq hiervoor eerst door het stof moest op pr vlak en het ministerie van Financiën er wat van moest vinden.

Als Bunq toch van plan was te vergoeden konden ze dit vanaf dag 1 doen, scheelde het ze een hoop heisa etc.
Die Bunq-advocaat bij RTL Z vandaag doet pr-technisch ook echt weer alles fout. Hij past met zijn toontje overigens wel typisch bij Bunq, dus ze hebben hem wel goed afgericht. Maar wat maakt hij zichzelf weer compleet belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Die Bunq-advocaat bij RTL Z vandaag doet pr-technisch ook echt weer alles fout. Hij past met zijn toontje overigens wel typisch bij Bunq, dus ze hebben hem wel goed afgericht. Maar wat maakt hij zichzelf weer compleet belachelijk.
Maar Bunq moet nu wel handelen, dit alles kost ze geld en klanten. Beter laat dan nooit, dat dan weer wel voor de gedupeerde klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:26
[...]
Ik ben gelukkig weg bij Bunq, zou er helemaal geen zin in hebben om mee te betalen aan Truus die op phishing-linkjes klikt en haar codes aan criminelen afgeeft.

Linksom of rechtsom zullen de kosten hiervan op andere klanten afgewenteld worden.
Tja dat is het geval bij ongeveer alle banken toch, die al langer dit soort dingen vergoeden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

...
Ik denk dat jij ten onrechte denkt dat je immuun bent voor phishing. Ook jij kan een "Truus" worden. Je bent waarschijnlijk echt niet slimmer dan alle scammers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cybermich
W1ck1e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:10:
[...]
Ik denk dat jij ten onrechte denkt dat je immuun bent voor phishing. Ook jij kan een "Truus" worden. Je bent waarschijnlijk echt niet slimmer dan alle scammers.
Ik ben er vrij zeker van dat ik geen Truus zal worden. De sms’jes en mails van scammers zijn vrij eenvoudig te herkennen en als een “bankmedewerker” belt met een verhaal over een sleutelkluis of pasjes die moeten worden vervangen trap ik daar ook niet in.

Als je hier scherp op bent, geen codes afstaat aan anderen en enkel inlogt via de officiële app of website van je bank is het zeer onwaarschijnlijk om slachtoffer te worden. Zo geavanceerd zijn de scammers ook weer niet met hun trucjes.

Mensen zouden zelf verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun gedrag. Als jij je autosleutels afstaat aan iemand die aanbelt met een verhaal dat hij voor een terugroepactie van de importeur komt doe je dat toch ook niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cybermich
CT schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Zelf ben ik naar N26 en heb TR en Revolut geprobeerd als alternatief, maar TR is echt geen 'bunq'-stijl bankieren app/platform. Sterker nog, er zit dan wel een betaalkaartje bij nu, maar het is inweze een investerings-app/platform met een tegenrekening.

Ik zou Revolut of N26 aanraden als iemand een alternatief zoekt, allemaal hebben ze hun voors-tegens plussen-minnen en geen enkele is 100% gelijk, maar dat is goed beetje concurentie en keuze zou ik zeggen.
TR is inderdaad geen volwaardig alternatief, maar dat zoek ik ook niet. Ik wil gewoon een backup hebben, naast mijn Rabobank rekening. Dat je bij TR kunt betalen, beleggen en sparen met dezelfde rekening vind ik reuze handig en dat geld enkel kan worden overgemaakt naar een vaste tegenrekening zie ik als een stukje extra veiligheid. De hoge rente en cashback maken het extra aantrekkelijk.

Niet meer elke maand betalen zoals bij bunq, maar geld toe krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
CT schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Ik gebruik de combi Revolut (om mijn salaris op binnen te laten komen en om mijn vaste lasten van af te schrijven) en Trade Republic (voor alle overige uitgaven). Een prettige combinatie die goed werkt. En bovenal volledig gratis is.

Voor N26 heb ik niet gekozen als hoofdbank vanwege de Duitse IBAN waar mogelijk je mogelijk gedoe mee kan ervaren bij verschillende instanties (ook al mag dit niet). Ik heb bij mijn NL Revolut IBAN al bij een aantal instanties gedoe gehad omdat ze het in eerste instantie weigerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de nieuwe veiligheidsregels van bunq ook meegemaakt ondertussen. Het eerste kleine bedrag naar mijn nieuwe rekening ging instant, tweede betaling met een groter bedrag is een dag vastgehouden en kan ik nog annuleren.

Opzich kwa veiligheid een verbetering, wel jammer dat je het pas in de details van de betaling kan zien en niet in je overzicht. [edit] je krijgt er wel ook een net mailtje over zie ik, zit alleen wat vertraging in.

Ondanks dat ze nu opzich de goede kant op bewegen, merk ik na 1,5 jaar dat ik de meeste functies van bunq toch niet helemaal lekker vind in gebruik (en mijn vrouw vindt de app en losse rekeningen al helemaal niks) en daarmee het forse maandelijkse bedrag niet waard. Terug naar een eenvoudigere bank met een simpeler en goedkoper product dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Dipsausje op 22-06-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:04
Hier ook ‘last’ van de nieuwe maatregelen.
Overboeking van 20k kan ik 24u lang annuleren. Overboeking zaterdag erin gezet, is nog steeds niet binnen bij rabo.

Iemand dezelfde ervaring? Lijkt me toch een redelijk simpele boeking. Vorig jaar dezelfde bedragen heen en weer geboekt. Niks loos,

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:05

MeesterPieter

PnP Pinball

Elahkneh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:38:
Hier ook ‘last’ van de nieuwe maatregelen.
Overboeking van 20k kan ik 24u lang annuleren. Overboeking zaterdag erin gezet, is nog steeds niet binnen bij rabo.

Iemand dezelfde ervaring? Lijkt me toch een redelijk simpele boeking. Vorig jaar dezelfde bedragen heen en weer geboekt. Niks loos,
yep, ook hier laatst gedaan bunq naar Rabo, lage bedragen duren 24uur, hogere 36+uur , bij mij waren het doordeweekse dagen geen weekend

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Ik denk dat als je je limiet hoog zet het na tijdje wel instant gaat. Maar dan moet je dat ‘risico’ willen nemen. Heb mijn limiet nu hoger gezet. Dan zal denk alleen nog bij echte risico transactie’s het vast gehouden worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Camb00
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 11:28
Wat een waardeloze regel weer. Gisteren een heleboel geld verdeeld over een aantal sub accounts zoals gebruikelijk als onze salarissen zijn gestort. Wordt de helft tegen gehouden zonder enig melding. Je krijgt er wel een mailtje van maar die is in de spambox belandt.

Ze kunnen beter een opt-out button in bouwen of een trusted accounts lijst oid. Na dik 7 jaar nu echt aan het overwegen om over te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChrisM
Geef het even tijd, mensen... bunq krijgt dit echt wel onder controle, hoor. Ze doen, volgens mij, sprints van 2 weken, dus over 2 weken zal het wel verbeterd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Laatst online: 17:04
*knip* Offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Zr40 op 25-06-2024 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zucht hier ook 99 euro geblokkeerd bij een overboeking naar een bouwmarkt.
For your safety, we use strict security measures. We’re reaching out to you, because a payment of .00 was initiated from your bunq account , and this payment has raised our suspicion.
.00 euro?

Als ik idd meer dan 1 keer dat bedrag naar dezelfde rekening overmaak, prima; dat is verdacht. Of 1000+ euro, maar 99 euro, serieus?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:48
Vandaag toch iets vreemds meegemaakt:

Ik had gisteren een aantal betalingen gedaan, deze werden tegen gehouden in verband met de veiligheid voor 24uur. Vanochtend kreeg ik een melding dat de betaling was 'gefaald'. Om die reden heb ik de betaling nogmaals gedaan. Echter is de betaling alsnog (24 uur) later doorgezet! Hierdoor staat het potje 'in het rood' en geeft Bunq de melding dat ik het potje moet aanvullen. De balans is echter niet aangepast, dus er staat in het overzicht '€0,00'. Ik heb hiervoor een SOS bericht verstuurd met een leuke reactie van de bot Finn 5 minuten later..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 23:35

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
Ja. Daar is @Dennisweb weer. Het maakt niet uit of ik er nog klant ben of niet. Maar wat is dit voor kinderspul? Een professionele bank waar iedereen op elkaars rekening kan kijken. Dat zou alleen de compliance afdeling moeten kunnen om fraudezaken of andere criminele activiteiten tegen te gaan.

Serieus? Op de bankrekening van je date kijken om zo te weten te komen of je date niet al een partner heeft? Of bij je collega’s kijken wat zij verdienen, omdat dat ‘te verleidelijk’ is?

De DNB moet nu fors ingrijpen. Of met een torenhoge boete, onder curatele of gewoon de hele banklicentie afpakken. Dit is compleet belachelijk. Je privacy is als klant bij deze bank volledig naar de maan. Medewerkers die zichzelf niet kunnen bedwingen. En dan vraagt bunq als eerste: “Mogen we de namen van die (ex-)medewerkers?”

Weer de prioriteiten verkeerd. Timmer je systeem dicht en fix je processen. Kijk nou eens in de spiegel in plaats van anderen verantwoordelijk te houden. Jeetjemina, je zou hier toch bankieren? Ja, ik ben echt boos. Dit is echt amateurisme ten top. Het is toch een bank? Toch geen speeltuin voor mensen die bankje willen spelen?!

Ronduit stuitend. Kan nu ook wel bedenken waarom bunq klanten ook vaak bunq phishing krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 26-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Dennisweb schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Ja. Daar is @Dennisweb weer. Het maakt niet uit of ik er nog klant ben of niet. Maar wat is dit voor kinderspul? Een professionele bank waar iedereen op elkaars rekening kan kijken. Dat zou alleen de compliance afdeling moeten kunnen om fraudezaken of andere criminele activiteiten tegen te gaan.

Serieus? Op de bankrekening van je date kijken om zo te weten te komen of je date niet al een partner heeft? Of bij je collega’s kijken wat zij verdienen, omdat dat ‘te verleidelijk’ is?

De DNB moet nu fors ingrijpen. Of met een torenhoge boete, onder curatele of gewoon de hele banklicentie afpakken. Dit is compleet belachelijk. Je privacy is als klant bij deze bank volledig naar de maan. Medewerkers die zichzelf niet kunnen bedwingen. En dan vraagt bunq als eerste: “Mogen we de namen van die (ex-)medewerkers?”

Weer de prioriteiten verkeerd. Timmer je systeem dicht en fix je processen. Kijk nou eens in de spiegel in plaats van anderen verantwoordelijk te houden. Jeetjemina, je zou hier toch bankieren? Ja, ik ben echt boos. Dit is echt amateurisme ten top. Het is toch een bank? Toch geen speeltuin voor mensen die bankje willen spelen?!

Ronduit stuitend. Kan nu ook wel bedenken waarom bunq klanten ook vaak bunq phishing krijgen.
Beetje ongenuanceerde reactie, @Dennisweb ?
Nee, het is niet goed als ‘iedereen’ in alle bankgegevens van alle rekeninghouders kijkt/kan kijken, maar DNB in laten grijpen is niet ‘even’ gedaan.

De verhalen die je hier en elders leest zijn niet per definitie feiten en kun je al helemaal niet als bewijs aanvoeren. Dat bewijs zul je dus eerst moeten verzamelen en dat is minder eenvoudig dan je mss denkt.

En dan je reactie “onder curatele [stellen] of gewoon de hele banklicentie afpakken” is helemaal uit proportie.
Neem je jezelf wel serieus?

<John O`Mill>

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dennisweb
Hippe Lip schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:03:
[...]

Beetje ongenuanceerde reactie, @Dennisweb ?
Nee, het is niet goed als ‘iedereen’ in alle bankgegevens van alle rekeninghouders kijkt/kan kijken, maar DNB in laten grijpen is niet ‘even’ gedaan.

De verhalen die je hier en elders leest zijn niet per definitie feiten en kun je al helemaal niet als bewijs aanvoeren. Dat bewijs zul je dus eerst moeten verzamelen en dat is minder eenvoudig dan je mss denkt.

En dan je reactie “onder curatele [stellen] of gewoon de hele banklicentie afpakken” is helemaal uit proportie.
Neem je jezelf wel serieus?
Ik neem mezelf heel serieus. Misschien neem ik het wel serieuzer dan Ali zijn eigen toko serieus neemt. Lees dat artikel een leg mij nou eens uit welke zwaarwegende reden er is om alle medewerkers toegang te geven tot alle gegevens? In 2022 wordt er al aan de bel getrokken over deze kwestie en Ali doet niets. Want hij vindt snel tickets afhandelen belangrijker dan de privacy van zijn klanten.

Lees ook de reactie van de cybersecurity expert eens. Onbeperkt toegang geven tot het systeem betekent dat het systeem gemakkelijk te compromitteren valt. Dat betekent dus ook alle 06-nummers van alle klanten lekken. Een mooie kans voor criminelen. Die 100.000 euro van je rekening jatten. Ja, eigen verantwoordelijkheid om niet op linkjes te klikken. Maar het is bunq zijn verantwoordelijkheid om je privacy te waarborgen. En dat laat bunq na.

Er zijn 15 bronnen gesproken. Ik ben van mening dat NRC meer dan genoeg bronnen spreekt om te stellen dat deze verhalen zeer aannemelijk echt gebeurd zijn. Dat zeg ik, met een journalistieke achtergrond. NRC zal ongetwijfeld meer bewijs hebben dan wat quotes. Denk aan screenshots van de Slack chat.

Het is voor mij wel echt mindblowing dat er bunq hardliners op GoT zitten die 20 euro betalen voor een bankrekening met een ronduit belabberde privacy. En dan het voor bunq opnemen door te vragen of het wel goed gaat met me.

Kan beter vragen of mensen die bij bunq bankieren en vrede hebben met dit soort ernstige gebreken, zelf hun bankzaken wel serieus nemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dennisweb schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:11:
[...]

Ik neem mezelf heel serieus. Misschien neem ik het wel serieuzer dan Ali zijn eigen toko serieus neemt. Lees dat artikel een leg mij nou eens uit welke zwaarwegende reden er is om alle medewerkers toegang te geven tot alle gegevens? In 2022 wordt er al aan de bel getrokken over deze kwestie en Ali doet niets. Want hij vindt snel tickets afhandelen belangrijker dan de privacy van zijn klanten.

Lees ook de reactie van de cybersecurity expert eens. Onbeperkt toegang geven tot het systeem betekent dat het systeem gemakkelijk te compromitteren valt. Dat betekent dus ook alle 06-nummers van alle klanten lekken. Een mooie kans voor criminelen. Die 100.000 euro van je rekening jatten. Ja, eigen verantwoordelijkheid om niet op linkjes te klikken. Maar het is bunq zijn verantwoordelijkheid om je privacy te waarborgen. En dat laat bunq na.

Er zijn 15 bronnen gesproken. Ik ben van mening dat NRC meer dan genoeg bronnen spreekt om te stellen dat deze verhalen zeer aannemelijk echt gebeurd zijn. Dat zeg ik, met een journalistieke achtergrond. NRC zal ongetwijfeld meer bewijs hebben dan wat quotes. Denk aan screenshots van de Slack chat.

Het is voor mij wel echt mindblowing dat er bunq hardliners op GoT zitten die 20 euro betalen voor een bankrekening met een ronduit belabberde privacy. En dan het voor bunq opnemen door te vragen of het wel goed gaat met me.

Kan beter vragen of mensen die bij bunq bankieren en vrede hebben met dit soort ernstige gebreken, zelf hun bankzaken wel serieus nemen?
Heb er geen vrede mee en ben al aan het kijken hoe ik al die incasso’s en betalingen weg kan halen.

Quote uit het NRC-artikel:
Eind 2022 zijn de risico’s ook besproken in de top van bunq, naar aanleiding van een risico-inventarisatie door de securityafdeling. Dit interne document schetst drie scenario’s van privacyschendingen die bij bunq kunnen plaatsvinden zonder dat die „door intern toezicht worden gedetecteerd”. Behalve om acties door hackers gaat het om werknemers die rondkijken in de rekeningen van „collega’s, familie, vrienden of bekende mensen, uit nieuwsgierigheid of jaloezie”.

Het document schetst ook mogelijke consequenties, uiteenlopend van boetes van de Autoriteit Persoonsgegevens, juridische procedures van klanten, verzwaard toezicht door De Nederlandsche Bank (DNB) tot „reputatieschade in de media” en een „lagere waarde” van het bedrijf. Ondanks de interne waarschuwingen is er bij bunq geen systeem waarbij werknemers actief worden gecontroleerd op privacyschendingen.
Kan gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

@Dennisweb Je gaat volkomen voorbij aan mijn punten.
Je doet net alsof ik precies díé punten goed praat waarvan ik nou juist zeg (probeer te zeggen) dat ik dat niet in orde vind.
En de punten waar ik me juist van afvraag hoe dat zit laat je onbesproken.

Ik zou zeggen: lees mijn tekst nog eens en kijk wat ik probeer te zeggen, voordat je met je repliek komt…

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Gelukkig gebeurd dit bij andere banken nooit:
https://nos.nl/artikel/24...-blijft-grootste-ergernis

https://www.deondernemer....or-rekeninggluren~50b2120

https://www.nu.nl/economi...-van-bankmedewerkers.html
In 2021 voerde de bank volgens NRC verschillende niveaus van toegang in. Daardoor kon bijvoorbeeld de afdeling juridische zaken nog wel veel bankgegevens inzien, maar andere afdelingen niet meer. Maar dit systeem werd hetzelfde jaar weer afgeschaald, omdat bankmedewerkers klaagden dat ze niet meer bij alle gegevens konden.
Dit is dan wel weer typisch bunq :X

[ Voor 9% gewijzigd door bluewalk op 27-06-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In 2021 voerde de bank volgens NRC verschillende niveaus van toegang in. Daardoor kon bijvoorbeeld de afdeling juridische zaken nog wel veel bankgegevens inzien, maar andere afdelingen niet meer. Maar dit systeem werd hetzelfde jaar weer afgeschaald, omdat bankmedewerkers klaagden dat ze niet meer bij alle gegevens konden.
Ik begrijp dus dat van de schoonmaaksters tot de portier en van ICT beheer tot CEO, dus werkelijk iedereen bij bunq toegang had tot de bankgegevens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dit is echt te zot voor woorden als ik het artikel in NRC lees. Ik had Bunq voor ‘erbij’ als bank voor afschrijving van m’n vaste lasten, maar het wordt overstappen naar een andere bank. Het houdt een keer op: eerst de recente perikelen bij deze bank. Dan dit van NRC is er ook nog bijgekomen.
Bankieren valt of staat namelijk met vertrouwen en dat is bij mij weg.

[ Voor 40% gewijzigd door Datisraar op 27-06-2024 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels zit er er voor velen toch wel een smet op deze bank. Ik ben in elk geval blij dat ik er al even weg ben met m’n geld. Dit zou overigens de druppel zijn, als dat een paar weken geleden nog niet het geval was.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Ah oke, omdat het bij andere banken ook wel eens gebeurt is er niets aan de hand. :F

Nog een quote uit het NRC-artikel.
Rekeninggluren’, het stiekem inkijken van andermans financiële gegevens, is een expliciete overtreding van de bankierseed. De afgelopen vijf jaar zijn 43 werknemers – allemaal van grote banken als ING, Rabobank en ABN Amro – voor de Tuchtcommissie Banken gedaagd nadat ze door hun werkgever waren betrapt op rekeninggluren. De tuchtrechter legde in de meeste gevallen een beroepsverbod van enkele maanden op in combinatie met een geldboete.

Banken is er alles aan gelegen om het vertrouwen van klanten te behouden. Daarom stappen de traditionele banken zelf naar de tuchtrechter als ze een werknemer betrappen. Daarom hanteren ze strikte interne veiligheidssystemen, die registreren wat werknemers allemaal aan privacygevoelige klantgegevens inzien. En daarom werken ze volgens het principe van ‘zero trust and the principle of least privilege’, waarbij geen enkele werknemer blind wordt vertrouwd en zo min mogelijk werknemers toegang krijgen tot een zo klein mogelijk aantal klantgegevens.
Wederom gaat het niet om de daad (gluren), maar om het gebrek aan maatregelen om dat risico te verkleinen. Zelfs als je erop gewezen wordt door je interne organisatie leg je het gewoon naast je neer.

[ Voor 17% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 27-06-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49
Na dit zoveelste negatieve nieuws over Bunq heb ik de knoop doorgehakt. Het voelt gewoon niet goed. Ik wil mijn spaarcenten weer overhevelen naar Leaseplanbank. Het gaat wel om een behoorlijk bedrag. Ik kan echter geen maximum bedrag vinden om te kunnen opnemen / over te schrijven. Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Lassy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:01:
Na dit zoveelste negatieve nieuws over Bunq heb ik de knoop doorgehakt. Het voelt gewoon niet goed. Ik wil mijn spaarcenten weer overhevelen naar Leaseplanbank. Het gaat wel om een behoorlijk bedrag. Ik kan echter geen maximum bedrag vinden om te kunnen opnemen / over te schrijven. Wie heeft daar ervaring mee?
Er is op dit moment geen maximum anders dan het limiet wat je zelf aangeeft in de app. Wel kan het zo zijn dat je bedrag 24 uur vastgehouden wordt totdat het op de andere rekening staat. Houd daar dus rekening mee. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 10:45
Mensen, als jullie denken dat dit gluren een bunq-specifiek probleem is zijn jullie echt extreem naïef. Dit is bij alle grote Nederlandse banken het geval. Spreek eens mensen die bij banken werken, in plaats van je enkel te baseren op een paar nieuws artikelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
jugger naut schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:15:
Mensen, als jullie denken dat dit gluren een bunq-specifiek probleem is zijn jullie echt extreem naïef. Dit is bij alle grote Nederlandse banken het geval. Spreek eens mensen die bij banken werken, in plaats van je enkel te baseren op een paar nieuws artikelen.
Wat is jouw inhoudelijke reactie op mijn quotes hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:58:
[...]
Ah oke, omdat het bij andere banken ook wel eens gebeurt is er niets aan de hand. :F
Grappig dat jij die conclusie trekt.

Het was meer om aan te geven dat het niet een specifiek iets is dat alleen bij bunq gebeurd. Dat dit nu met alle bombarie opgeblazen wordt in de media vind ik dan ook niet geheel eerlijk. Gelukkig mag jij het daar niet mee eens zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49
Voor mij persoonlijk is het een optelsom geweest. En zoals gezegd, voelt het gewoon niet goed. Ik ben mij ervan bewust dat er nu een heksenjacht gaande is op Bunq, maar daar zijn ze zelf ook debet aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Lassy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Voor mij persoonlijk is het een optelsom geweest. En zoals gezegd, voelt het gewoon niet goed. Ik ben mij ervan bewust dat er nu een heksenjacht gaande is op Bunq, maar daar zijn ze zelf ook debet aan...
Hier ook. Ik heb alle spaarcenten er weggehaald. Maar loop uiteraard aan tegen de 24 uur vasthouden van het geld. Terwijl het geld wordt overgeboekt op een rekening met dezelfde naam als die van de Bunq. Dat moet die "AI" toch makkelijk herkennen... 8)7

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Het verschil is wel dat als het bij andere banken gebeurt, er direct maatregelen genomen worden. Maar Bunq liet het gebeuren, en koos er bewust voor (vrijwel) alle medewerkers inzage te blijven geven tot rekeningengegevens, omdat dan 'klanten sneller geholpen kunnen worden'.
Blijkbaar begrijpt Ali nog steeds niet het verschil tussen een IT startup en een bank, met alle verantwoordelijkheden en 'lastige' kaders die daarbij horen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Dit laatste bericht over bunq is voor mij ook wel erg schrikbarend. Zoals eerder gezegd ben ik al bezig te vertrekken omdat het me de maandelijkse kosten simpelweg niet waard is, maar dit is wéér een bericht dat aangeeft dat de cultuur daar echt niet in orde is.

Ik heb een jaar of 10 geleden bij een van de Nederlandse grootbanken gewerkt en ja daar kwam dit ook voor, maar er werden wel serieuze maatregelen tegen genomen. Alleen klantenservicemedewerkers mochten hierbij, thuiswerken was niet mogelijk en als je betrapt werd op gluren (gebeurt bij iemand terwijl ik daar zat) was het spullen inleveren en het pand voorgoed verlaten. En inderdaad dan komt gluren zeker nog voor, want betrappen is niet altijd makkelijk. Al hadden ze daar een mooi "alarm" zitten op alle high-risk accounts. Ook zijn we daar als ontwikkelteam wel eens simpelweg naar huis gestuurd omdat een backup naar test niet volledig geanonimiseerd was.

Volgens mij heeft bunq de klantenservice medewerkers vooral buiten NL zitten, geen idee of dat op kantoor op thuiswerkers zijn, maar dat maakt het natuurlijk lastiger om je medewerkers te screenen en te controleren op dit soort gedrag. De politie berichte ook al dat de gestolen bedragen bij phishing bij bunq opvallend hoger waren, puur speculeren nu maar kan me voorstellen dat er medewerkers bij zitten die bijverdienen door klantgegevens van vermogende klanten te lekken.

En natuurlijk worden de berichten in de media nu op sommige vlakken overdreven, en missen ze nuance. Het gaat er niet om dat er gegluurd wordt (dat is simpelweg nooit 100% te stoppen) het gaat erom dat keer op keer bunq niet de juiste prioriteiten lijkt te hebben om dingen netjes, bankwaardig te regelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dipsausje op 27-06-2024 09:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bluewalk schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Het was meer om aan te geven dat het niet een specifiek iets is dat alleen bij bunq gebeurd. Dat dit nu met alle bombarie opgeblazen wordt in de media vind ik dan ook niet geheel eerlijk. Gelukkig mag jij het daar niet mee eens zijn ;)
Het is wel een patroon. Alles is gericht om de klant het zo makkelijk mogelijk te maken. Dus geen extra checks die phishing moeilijker maken. Nu blijkt dat iedereen bij Bunq bij de rekeningen moet kunnen om als klantenservice te kunnen werken.
Andere banken hebben het zo ingericht dat "zo min mogelijk werknemers toegang krijgen tot een zo klein mogelijk aantal klantgegevens". Dat is wel fundamenteel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Het is wel een patroon. Alles is gericht om de klant het zo makkelijk mogelijk te maken. Dus geen extra checks die phishing moeilijker maken. Nu blijkt dat iedereen bij Bunq bij de rekeningen moet kunnen om als klantenservice te kunnen werken.
Andere banken hebben het zo ingericht dat "zo min mogelijk werknemers toegang krijgen tot een zo klein mogelijk aantal klantgegevens". Dat is wel fundamenteel anders.
Daar ben ik het 100% mee eens. Ook het stukje dat men de authorisatie maatregelen terugdraaide na geklaag klinkt alsof de interne processen niet op orde zijn. Je zou bijna denken dat er niemand is met bankkennis :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennisweb
Dat klopt. Het gebeurt ook bij andere banken. Wel een mooie whataboutism.

Maar bij die banken kunnen standaard niet álle medewerkers meekijken op de bankrekeningen van hun klanten. En daar wordt wél geacteerd op als medewerkers misbruik maken van hun mogelijkheden. Daar worden wél medewerkers die het toch doen voor de tuchtrechter gedaagd. En bij die banken staat de bankierseed wel hoog in het vaandel.

Dat is het verschil tussen bunq en andere banken. Bij de andere banken gebeurt het ook, maar wordt er wel wat aan gedaan. Bunq wéét dat het gebeurt, maar doet er niets aan. Daarom is bunq nu meer in het nieuws dan andere banken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik ben benieuwd wanneer de officiële reactie van Ali komt. En wie hij dan de schuld geeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
bluewalk schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Het is niet handig om mij selectief te quoten. Wat ik in dezelfde reactie aangeef is dat het mij het niet te doen is om dat het gebeurt, maar dat er ondanks interne signalen niets tegen gedaan wordt.

Als we met z'n allen weer de route op gaan waar de reactie alleen is 'Ja maar het gebeurt niet alleen bij bunq' dan kan ik daar niet zo veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Edit: dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 27-06-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 16:58
Of-Aaargh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:35:
Ik ben benieuwd wanneer de officiële reactie van Ali komt. En wie hij dan de schuld geeft. ;)
Ik vermoed de klant ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een artikel dat medewerkers er vrij spel hebben (hadden?) en klantgegevens veel te inzichtelijk zijn.
Mijn ervaring met Bunq is dan ook een hoop spam en phishing pogingen. Sorry, maar niemand anders weet dat ik er een account heb, simpel.

Moeilijk doen met vergoedingen voor slachtoffers en durf te wedden dat niemand ooit zal horen dat hun gegevens opgevraagd en misbruikt worden.

"Skill game wheel of fortune" om geen gok licentie te hoeven aanschaffen ook.

Vage toko is het imo. met een opmerkelijke "crypto-achtige fintech" houding, blijkt keer op keer.
Ik zie het als een speelgoed account en verhuis mijn hebben en houden er zeer zeker niet naartoe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camb00
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 11:28
Oke, dit was voor mij de druppel. Wat zijn de beste alternatieven?

Knab ziet er goed uit, iemand ervaringen?

[ Voor 25% gewijzigd door Camb00 op 27-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 10:45
Dennisweb schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Dat klopt. Het gebeurt ook bij andere banken. Wel een mooie whataboutism.

Maar bij die banken kunnen standaard niet álle medewerkers meekijken op de bankrekeningen van hun klanten. En daar wordt wél geacteerd op als medewerkers misbruik maken van hun mogelijkheden. Daar worden wél medewerkers die het toch doen voor de tuchtrechter gedaagd. En bij die banken staat de bankierseed wel hoog in het vaandel.

Dat is het verschil tussen bunq en andere banken. Bij de andere banken gebeurt het ook, maar wordt er wel wat aan gedaan. Bunq wéét dat het gebeurt, maar doet er niets aan. Daarom is bunq nu meer in het nieuws dan andere banken.
Ik zeg niet dat het niet erg is, maar elke keer als hier negatief nieuws komt over bunq, dan kondigen mensen aan dat ze al hun geld gaan verplaatsen. Ik zou dan denken omdat het gras daar groener zou zijn.
En daar wordt wél geacteerd op als medewerkers misbruik maken van hun mogelijkheden
Dat is nogal een aanname, ken je mensen die bij een bank werken waardoor je deze aanname doet? De afgelopen 5 jaar zouden 43 mensen bestraft zijn. Jij denkt dat bij alle banken er de afgelopen 5 jaar maar 43 mensen in rekeningen hebben gekeken waar ze niks te zoeken hadden? :? Dat is extreem naief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Camb00 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:21:

Ja, doe maar niet. Knab was vroeger digitaal goed, maar nu echt niet meer.

Ik zou op dit moment of kiezen voor Revolut of gewoon voor ASN.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:57
Bunq-werknemers keken stiekem in klantrekeningen: ‘Het was te verleidelijk

Privacy Werknemers van de Amsterdamse onlinebank bunq bekeken salarissen van collega’s of bespioneerden ex-geliefden. „Alles stond altijd open.”

edit:spuit11...

[ Voor 53% gewijzigd door oohh op 27-06-2024 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM9N0KGDOdC92hDkYM7PP5ge8iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BHTXRvvVgIzd2TZjmHABV3Rr.png?f=fotoalbum_large

De NRC omdat ze hun bronnen niet prijsgeven...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57

Pierre

Van nature lui!

pelt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]

De NRC omdat ze hun bronnen niet prijsgeven...
Bron bescherming, hebben ze gelijk in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Laatst online: 12-09 14:44
Ali, tijd voor een kopje thee. Het is nu wel even genoeg met bankje spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59
jugger naut schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Ik zeg niet dat het niet erg is, maar elke keer als hier negatief nieuws komt over bunq, dan kondigen mensen aan dat ze al hun geld gaan verplaatsen.
Zo als iemand anders al opmerkte, bankieren draait om vertrouwen. Waarom zou iemand die zn vertrouwen in bank A verloren heeft niet naar B of C gaan? En wat boeit jou dat?

Het is lekker makkelijk roepen als het niet jouw spaargeld is. Maar als er straks nog een keer echt iets mis gaat en je zit er nog roept ook iedereen dat je allang weg had moeten zijn "want er zijn toch genoeg signalen geweest dat het niet goed zat". O-)

* Charly zit er nog, maar volgt de ontwikkelingen met grote belangstelling... en toenemende verwondering :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
jugger naut schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:23:
Dat is nogal een aanname, ken je mensen die bij een bank werken waardoor je deze aanname doet? De afgelopen 5 jaar zouden 43 mensen bestraft zijn. Jij denkt dat bij alle banken er de afgelopen 5 jaar maar 43 mensen in rekeningen hebben gekeken waar ze niks te zoeken hadden? :? Dat is extreem naief.
Het is geen aanname, er is gewoon data en die data benoem je zelf ook. Zijn er naast die 43 mensen nog meer mensen die hebben gesnuffeld? Misschien wel. Maar het verschil met bunq is dat die andere banken beperken wie er bij de data kan, monitoring hebben lopen om misbruik op te sporen en er vervolgens tegen optreden. Bunq doet geen van die drie zaken. Als jij data hebt die laat zien dat de banken die wel handelen een groot deel van de snuffelaars hebben gemist, en/of dat die banken geen actie hebben ondernomen nadat ze ervan op de hoogte waren gesteld, dan zou ik dat vooral delen, want dan stel je een misstand aan de kaak zoals nu bij bunq gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:13
Camb00 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:21:

Voor ons ook de druppel. Wij hebben al jaren een tweede rekening bij KNAB maar ik vind hun app echt slecht werken en support matig. Recent een nieuwe rekening bij SNS geopent en bevalt zover goed.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Het bijzondere is ook nog eens dat bunq geen telefonische klanteservice heeft, maar enkel met tickets werkt. Dus het hele argument dat alle medewerkers makkelijk klanten moeten kunnen helpen gaat volgens mij helemaal mank.

Als je zo prat gaat op software development als oplossing van alles, dan hoeven medewerkers toch enkel toegang te hebben tot de accounts van klanten waarvoor zij een ticket behandelen? Geen ticket = geen mogelijkheid om te helpen = geen reden tot inzien gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dipsausje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:27:
Het bijzondere is ook nog eens dat bunq geen telefonische klanteservice heeft, maar enkel met tickets werkt. Dus het hele argument dat alle medewerkers makkelijk klanten moeten kunnen helpen gaat volgens mij helemaal mank.

Als je zo prat gaat op software development als oplossing van alles, dan hoeven medewerkers toch enkel toegang te hebben tot de accounts van klanten waarvoor zij een ticket behandelen? Geen ticket = geen mogelijkheid om te helpen = geen reden tot inzien gegevens.
Precies. Sowieso ook wel een gevaarlijke combinatie:
1. De meest belabberde klantenservice van alle Nederlandse banken.
2. En dan ook nog eens Jan en alleman die naar hartenlust alles in kunnen kijken en daar misbruik van maken.
Die combinatie kan natuurlijk niets anders dan ellende opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Laatst online: 07:29
pfff. begin nu ook te twijfellen hoor.

Zijn er uberhaubt andere banken, waar je zo makkelijk een X aantal verschillende rekeningen kan aanmaken vind dat zo makkelijk en overzichterlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ruudox schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:31:
pfff. begin nu ook te twijfellen hoor.

Zijn er uberhaubt andere banken, waar je zo makkelijk een X aantal verschillende rekeningen kan aanmaken vind dat zo makkelijk en overzichterlijk.
Ik dacht aan knab maar de ervaringen in dat topic zijn ook niet echt positief helaas.

Wat mij betreft heeft bunq ons wel verwend. De eenvoud van het hebben van meerdere rekeningen en hieraan verschillende categorieën koppelen bevalt hier erg goed. We kunnen zo moeiteloos ons budget in de gaten houden en bijsturen. Ik zie dit bij andere banken helaas niet zo terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:17:
[...]
Heb er geen vrede mee en ben al aan het kijken hoe ik al die incasso’s en betalingen weg kan halen.
[...]
Voor incasso's en inkomende betalingen is de overstapservice een uitkomst, die vraag je aan bij je nieuwe/andere bank.

Nu heb ik zelf (helaas) een overstapservice lopen naar Bunq toe en vraag ik me af of ik, als ik bij Bunq weg wil, een nieuwe overstapservice kan aanvragen naar een andere bank. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Beekforel schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Ik dacht aan knab maar de ervaringen in dat topic zijn ook niet echt positief helaas.

Wat mij betreft heeft bunq ons wel verwend. De eenvoud van het hebben van meerdere rekeningen en hieraan verschillende categorieën koppelen bevalt hier erg goed. We kunnen zo moeiteloos ons budget in de gaten houden en bijsturen. Ik zie dit bij andere banken helaas niet zo terug.
Ik heb knab.
Wel even nuanceren: Het werkt. Ik heb daar meerdere rekeningen, de app werkt, ideal werkt, google pay apple pay werken ook via de horloges.
Alles doet het.
Maar ze zijn gewoon niet meer snel met moderne snufjes.
Vorig jaar kon ik een mandaat (automatisch incasso) niet aanzetten, want knab zei dat ik dat moest doen met de knab scanner. Die ze al 2 jaar niet meer leveren bij nieuwe rekeningen :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Het eerste waar ik naar uitkeek/kijk. Ik vraag mij echt af wat zijn reactie was.
Net als meeste tech bro's vast het gevoel dat iedereen hem aan het aanvallen is.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Valt wel op dat het soms echt een gevalletje ‘Dennisweb schrijft weer wat’ is. Er selectief overheen lezen en dan schrijven: “reageer maar als je mijn reactie goed hebt gelezen.”

In ieder geval vind ik de reactie van Ali tegenover Tweakers ook stuitend. “Voor een goede klantenservice moet iedereen bij de rekening van onze klanten kunnen.”

Dan maar een iets minder goede klantenservice. De privacy van klanten weegt zwaarder dan een uurtje langer wachten, lijkt mij. Ik weet dat er veel over de support van bunq te doen is geweest, maar als dit de oplossing was, heeft bunq zichzelf van de wal in ‘t schip geholpen.

Bunq laat wat mij betreft goed zien meer een softwarebedrijf dan een bank te zijn. Dat is natuurlijk wel een kenmerk van fintech, maar blijven volhouden dat dit echt nodig is, vind ik raar en de plank misslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praseodymium
Dennisweb schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:10:
Dan maar een iets minder goede klantenservice.
Haha, kan het nog slechter dan bij Bunq? 8)7

Dat dit alles onder het mom van "goede klantenservice". Ook de quote "Daarom willen we dat (vrijwel) alle medewerkers, van de ceo tot de bedrijfsjurist, onze gebruikers kunnen helpen met hun vragen." vind ik vrij bizar, waarom zou een bedrijf met honderden medewerkers iedereen mee laten moeten helpen ipv daar gewoon een goed getraind team op te zetten?

[ Voor 46% gewijzigd door praseodymium op 27-06-2024 16:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Tuchtrecht Banken en de AP zijn zich er ondertussen ook mee aan het bemoeien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
praseodymium schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Voor incasso's en inkomende betalingen is de overstapservice een uitkomst, die vraag je aan bij je nieuwe/andere bank.

Nu heb ik zelf (helaas) een overstapservice lopen naar Bunq toe en vraag ik me af of ik, als ik bij Bunq weg wil, een nieuwe overstapservice kan aanvragen naar een andere bank. Heeft iemand daar ervaring mee?
Precies, ik ga ook de overstap service gebruiken en dan maar terug naar een van de grootbanken. Knab hoeft voor mij ook niet.
Voor jou is het lastiger als je een overstap service naar Bunq hebt. Je moet dan eerst vragen of ze daar mee willen stoppen, maar er kunnen als de 13 maanden nog niet voorbij zijn, kosten in rekening gebracht worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 27-06-2024 16:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Tip: Vergeet je bankafschriften en jaaroverzichten niet te downloaden als je afscheid neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Het stapelt wel een beetje op zo.. Death by a thousand paper cuts.

Ik denk dat een alternatief van Revolut + bijv Santander voor een shared spaarrekening het meest in de buurt komt van bunq, of zijn er nog betere alternatieven? Toch maar eens exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
jojost1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:56:
Het stapelt wel een beetje op zo.. Death by a thousand paper cuts.

Ik denk dat een alternatief van Revolut + bijv Santander voor een shared spaarrekening het meest in de buurt komt van bunq, of zijn er nog betere alternatieven? Toch maar eens exploren.
Eventueel bij de Duitse N26 smart? Kun je tot tot 10 ibans aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd

[ Voor 108% gewijzigd door Datisraar op 27-06-2024 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Doei Bunq, dit was voor mij de druppel. Constant features weghalen en prijzen verhogen en vervolgens fout op fout. Tot nooit meer Bunq

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
Datisraar schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:05:
[...]

Eventueel bij de Duitse N26 smart? Kun je tot tot 10 ibans aanmaken.
Lees wel overal dat Revolut over het algemeen beter is volgens veel mensen en de NL IBAN scheelt ook gezeik (zou wettelijk niet uit mogen maken, maar de praktijk zegt anders)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praseodymium
Zelf nu voor het eerst tegen de 24 uur vertraging aangelopen (overboeking naar ING-rekening op mijn naam, jawel) en de communicatie daarover in de app is ronduit slecht. De info-knop bij "Estimated Delivery: Tomorrow" wijst naar https://together.bunq.com/d/4295-when-will-my-payment-arrive en daar staat die anti-fraude-vertraging nergens genoemd.

Ik kreeg een paar minuten later wel een duidelijk mailtje, maar voor een bank die zo veel focus op de app heeft laten ze daar echt wat punten liggen.

edit: onder "My payment hasn't arrived yet, what can I do? in het helpartikel staat het wel genoemd:
You can find the estimated delivery of an outgoing payment in the bunq app as described above. For payments that have raised our suspicion and are therefore being reviewed, you have 24 hours to cancel it. To do so, find the payment in your bunq app and tap on ‘Cancel this Payment’. The payment will be canceled and your balance will be restored.

To provide proof that you made a successful payment while it’s being processed, you can export a statement from your account and share it with the recipient.
Goed advies ook in die laatste zin, als je de betaling in de tussentijd nog kunt annuleren.

[ Voor 42% gewijzigd door praseodymium op 27-06-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jojost1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Lees wel overal dat Revolut over het algemeen beter is volgens veel mensen en de NL IBAN scheelt ook gezeik (zou wettelijk niet uit mogen maken, maar de praktijk zegt anders)
De gratis variant van N26 geeft wel meer rente (2,8%) in vergelijking met Revolut (2%). Ik zit inmiddels ook naar alternatieven te kijken na al het gedoe rondom bunq.

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 27-06-2024 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

N26 & Revolut & Bunq verschillen op veel punten, en het ligt ook nog aan wat je precies gebruikt van Bunq nu uiteraard!
Zelf gebruik(te) ik easy bank pro en had baat bij aantal v.cards + ibans/spaces en 'hoge' sparrente.
Dan is de matrix ongeveer dit:

bunq (easy bank pro)N26 (metal)Revolut (metal)
prijs9,99/m13,20m (p/j)18,99/m
cards326
virtual cards2664/m (max 20)
ibans25101?
geld uit muur6x/m8x/mmax 800euro/m
idealjajaja
ingebouwde 'tikkie'janeenee
surepayjaneeja
saving rente2.46% (100k)4% (unlimited)3% (100k?)
cashbackjaneeja
aankoop verzekeringenneejaja

En kom je snel bij N26 uit.

De matrix is weer totaal anders als je bijv. gratis bunq gebruikt of veel pasjes wilt hebben fysiek etc.
Pagina: 1 ... 145 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"