• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 09:15
Hoeveel kun je per keer van je reguliere bank overboeken met iDeal naar je Bunq spaarrekening? Ik las dat ideal een max heeft van 5k per transactie? Of kan je in een keer hogere bedragen overmaken?

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:35
Dennepen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:32:
Hoeveel kun je per keer van je reguliere bank overboeken met iDeal naar je Bunq spaarrekening? Ik las dat ideal een max heeft van 5k per transactie? Of kan je in een keer hogere bedragen overmaken?
Waarom iDeal en niet gewoon overmaken?

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:25
Ik heb net een rekening geopend en mij vrouw ook. Nu hebben we een aantal gezamelijke spaarrekeningen en ook allebei een prive spaarrekening.
Maar hoe werkt het met de rente uitbetaling? Ik kan bij de spaarrekeningen kiezen "ontvangen op'. Maar dit is voor alle spaarrekeningen dezelfde, als ik deze verander bij 1 spaarrekening verandert die voor alle spaarrekeningen.

- Kan ik niet per individuele spaarrekening kiezen waar ik de rente op krijg?

- Bij de gezamelijke spaarrekeningen heb ik een andere rekening staan bij "ontvangen op" dan mijn vrouw, waar komt nu de rente op te staan?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:57
Dennepen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:32:
In z'n algemeenheid geldt volgens mij een limiet van 50K voor iDeal, maar bunq hanteert een limiet van 10K als je een topup doet via iDeal.

Toch zou ik niet teveel topups in korte tijd doen via iDeal. De kans bestaat dat de bank waar het geld vandaan moet komen dat ziet als potentiele fraude, en je rekening tijdelijk blokkeert totdat ze het hebben uitgezocht. Niet dat je fraudeert als je iDeal gebruikt, maar veel fraudeurs maken ook gebruik van iDeal richting bunq. Daarom dat sommige banken daar wat meer op letten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Freeaqingme
JeroenE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:32:
@Freeaqingme De enige reden dat bunq dit kan doen is omdat het een financiële instelling is en die mogen wel discrimineren op basis van woonplaats. "Normale" bedrijven mogen dit niet en dus kan je ijsboer op de hoek geen sticker op het raam plakken dat alleen inwoners van Nederland een ijsje mogen komen halen en alle buitenlanders niet.
De ijsboer inderdaad misschien niet. Maar het is wel wel goe dmogelijk dat de Billy kast bij de Ikea in Nederland een andere prijs heeft als exact dezelfde Billy kast bij de Ikea in Frankrijk.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Freeaqingme schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:17:
De ijsboer inderdaad misschien niet. Maar het is wel wel goe dmogelijk dat de Billy kast bij de Ikea in Nederland een andere prijs heeft als exact dezelfde Billy kast bij de Ikea in Frankrijk.
Tuurlijk, dat mag ook allemaal. Maar er is ook niets wat je als Nederlander tegen houdt om de Franse Ikea te bezoeken en die kast daar te kopen. Of hem bestellen op ikea.fr.

Ik weet trouwens niet eens of er wel Belgische IBANs door bunq worden uitgegeven. Maar in ieder geval wel Duitse en die krijgen het ook (nog?) niet. Of is de regel bij bunq veranderd en kan je als klant ook iedere landspecifieke IBAN aanvragen die je maar wil?

Maar zoals ik al zei, ze doen hier niets mee wat niet mag volgens de huidige wetgeving omdat er voor financiële instellingen andere regels gelden dan voor de Ikea en de ijsboer op de hoek.

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 09:15
mwa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:04:
[...]

Waarom iDeal en niet gewoon overmaken?
Ik heb alleen een spaarrekening en geen gewone rekening. Gisteren lukte het overmaken niet maar vandaag wel!

Groet,
Dennis

[Voor 12% gewijzigd door Dennepen op 23-03-2023 06:37]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Bij mij ging het vandaag wel goed, en kreeg ik de iban inactief melding niet meer bij Rabo.

• Familie55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-03 11:46
Heb ook alleen een spaarrekening geopend bij Bunq bank.
Lukte gisterenochtend om gewoon geld over te maken via ideal naar bunq, maar vandaag niet.
Rabobank had rekening geblokkeerd i.v.m. verdachte fraude. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Bank heeft de blokkering wel weer vrijgegeven en nu lukt het weer.
Ook las ik dit bericht op Bunq: 48. Depositogarantiestelsel
bunq persoonlijke rekeningen vallen onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dit betekent dat de tegoeden op jouw rekening(en) verzekerd zijn (tot 100.000 EUR) voor het geval wij failliet gaan. Kijk op dnb.nl voor meer informatie over het depositogarantiestelsel of ons informatieblad op onze website.
Houd er rekening mee dat bunq e-geldrekeningen niet onder het depositogarantiestelsel vallen.
En wat zijn e-rekeningen?

Wat houd dat in als Bunq bank omvalt!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GladstoneW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:19
Familie55 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:57:
bunq persoonlijke rekeningen vallen onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dit betekent dat de tegoeden op jouw rekening(en) verzekerd zijn (tot 100.000 EUR) voor het geval wij failliet gaan. Kijk op dnb.nl voor meer informatie over het depositogarantiestelsel of ons informatieblad op onze website.
Houd er rekening mee dat bunq e-geldrekeningen niet onder het depositogarantiestelsel vallen.

Als ik paragraaf 2 van de voorwaarden (kopje 'bunq elektronisch geld') snel doorlees heb je een e-geldrekening op het moment dat je nog niet je identiteit hebt geverifieerd en daarom ook nog geen IBAN hebt. Heb je wel een IBAN, dan valt die rekening wel onder het depositogarantiestelsel.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Lukte gisterenochtend om gewoon geld over te maken via ideal naar bunq, maar vandaag niet.
Rabobank had rekening geblokkeerd i.v.m. verdachte fraude. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Gisteren mijn Bunq spaarrekening geopend, 3 transacties gedaan vanaf revolut, bij de 3e keer gingen de alarmbellen af, na veel moeite toch de 3e transactie kunnen doen, maar revolut flagt het wel zeer grote kans op fraude. 8)7

• Familie55
Bedankt GladstoneW, stelt mij weer gerust, had wat beter moeten lezen.

• Familie55
Nog een vraagje:
Hoe gaat overmaken betaalrekening rabobank naar bunq bank spaarrekening, moet je nog wat extra's invullen bij mededelingen? Alleen met rekeningnummer van Bunq bank lukt niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:36

Cordon

Lievelings jankert

Familie55 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:46:
Nog een vraagje:
Hoe gaat overmaken betaalrekening rabobank naar bunq bank spaarrekening, moet je nog wat extra's invullen bij mededelingen? Alleen met rekeningnummer van Bunq bank lukt niet!
Rekeningnummer moet voldoende zijn, aangezien het een normale bankrekening is. Het kan zijn dat Rabobank aangeeft dat de IBAN niet bestaat, dan is het een kwestie van geduld hebben. Als je het al wel hebt overgemaakt maar nog niet op Bunq te zien is, moet je even wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hm, de bunq app werkt niet meer op MacOS hier helaas. Was niet meer ingelogd en krijg de melding dat je door verificatie heen moet, maar het verificatiescherm kan niet laden. :+ En Bunq Web geeft enkel steeds een foutmelding "Whoa, you’re going too fast! Please wait at least 30 seconds before you retry.". Ugh. Het was ook niet nodig geweest als de bunq app niet zo poeptraag was met het laden van meer dan +/- 15 transacties per rekening; dat blijft echt een rampzalig irritante ontwerpfout, zeker omdat de zoekfunctie ook niet bijster slim is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:10
Ik ben aan het overwegen om mijn easy savings om te laten zetten naar easy bank. Echter als ik dit in de app aanklik staat er dat ik dan slechts één iban heb en bij spaarrekening staat een X. Ik interpreteer dit dat ik dus 1 betaalrekening heb en daarnaast geen spaarrekening meer, klopt dit?

De aanvulling bij spaarrekening is dat erbij staat dat je automatisch kan sparen en dat dat ook niet toegestaan is. Dat automatisch sparen niet kan vind ik nog niet zo erg, maar als ik naast een betaalrekening iban geen spaarrekening iban kan aanhouden is toch wel een no go voor mij.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 04:21
kevin12 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:02:
Ik ben aan het overwegen om mijn easy savings om te laten zetten naar easy bank. Echter als ik dit in de app aanklik staat er dat ik dan slechts één iban heb en bij spaarrekening staat een X. Ik interpreteer dit dat ik dus 1 betaalrekening heb en daarnaast geen spaarrekening meer, klopt dit?

De aanvulling bij spaarrekening is dat erbij staat dat je automatisch kan sparen en dat dat ook niet toegestaan is. Dat automatisch sparen niet kan vind ik nog niet zo erg, maar als ik naast een betaalrekening iban geen spaarrekening iban kan aanhouden is toch wel een no go voor mij.
Ik heb Easy bank en ik heb beide (bank + spaarrekening)
Auto sparen werkt ook gewoon bij mij.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 22:31

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Cordon schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Rekeningnummer moet voldoende zijn, aangezien het een normale bankrekening is. Het kan zijn dat Rabobank aangeeft dat de IBAN niet bestaat, dan is het een kwestie van geduld hebben. Als je het al wel hebt overgemaakt maar nog niet op Bunq te zien is, moet je even wachten.
Ik heb er geen problemen mee. Ik gebruik bunq al een paar jaar voor een aantal zaken. Daarnaast heb ik ook rekeningen bij ABN Amro. Omdat bunq nu 2% rente geeft heb ik mijn spaargeld bij ABN Amro weggehaald en naar bunq overgezet.

Daarvoor heb ik eerst een nieuwe spaarrekening geopend en 1 minuut later van ABN rechtstreeks naar die spaarrekening overgemaakt. Ging prima. Geen vertraging en kan gewoon direct naar de spaarrekening.

LET OP
Houd er wel rekening mee dat je maar 2x per maand iets van een spaarrekening mag opnemen; van alle spaarrekeningen opgeteld (als je meerdere spaarrekeningen zou hebben).

Opnemen lijkt dan wel weer direct naar een andere bank te kunnen. Dat heb ik bij nog geen enkele andere bank gezien. Daar kan het alleen van je spaarrekening naar de betaalrekening van diezelfde bank. En pas van daaraf kun je verder.

Taal is makkelijker als je denkt...

• Freeaqingme
Hippe Lip schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je maar 2x per maand iets van een spaarrekening mag opnemen; van alle spaarrekeningen opgeteld (als je meerdere spaarrekeningen zou hebben).
Daarover gesproken. Weet iemand hoe dat telt in het geval van een en/of-rekening?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

delorean7

Let's take the Aston toni

Bij ABN ook meteen alles geblokkeerd toen ik begin dit jaar startte bij Bunq - moest even met de fraudedesk kletsen om dat recht te zetten.

• Batavia
  • Laatst online: 22:15

Als je een beleggingsrekening bij bunq neemt heb je het geld wat daar op staat (mogelijk) kwijt. Maar dat is niet anders dan bij andere banken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 19:26
Freeaqingme schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:34:
[...]

Daarover gesproken. Weet iemand hoe dat telt in het geval van een en/of-rekening?
De en/of rekening telt mee bij je limiet, het is volgens mij persoon gebonden dus als jij al twee keer hebt opgenomen kan je en/of bank partner nog wel opnemen van zijn of haar spaarrekening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mwa
Zo fijn al die nieuwe klanten die op de bunq rente afkomen :+

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

mwa schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:03:
Zo fijn al die nieuwe klanten die op de bunq rente afkomen :+
Beste reclame :P

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-05 16:42
Bunq lijkt met elke update weer features te verwijderen.... Normaal kon je een transactie op "hidden" categorie zetten, zodat deze niet meer werd meegenomen in je transactie diagram.
Deze functie lijkt er nu uit gesloopt. Iemand enig idee hoe je dit nu moet aanpakken?

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:43
De functie om bonnetjes te scannen voor een betaalverzoek is ook verdwenen lijkt het? Gebruik het niet vaak, maar soms echt handig.

• JeroenE
  • Niet online
Maar dat is juist het probleem. Als het niet vaak gebruikt wordt dan verwijdert bunq het omdat het niet vaak gebruikt wordt :X

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
M3lvinG schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:15:
Wat vinden jullie van de beveiliging van Bunq? Ik heb een account daar en het hoge rentepercentage is erg interessant t.o.v. van mijn huidige bank met 0,15%.

Op dit moment heb ik aardig wat spaargeld vanwege de verkoop van mijn huis (en we hebben nog niet de sleutel van onze nieuwbouwwoning) zou mooi zijn als daar nog wat aan kan verdienen.

Als ik de beveiliging vergelijk met mijn huidige bank, dan ben ik niet volledig overtuigd. Bijvoorbeeld betaallimiet kan direct worden aangepast. 6 cijferige code i.p.v. een lang wachtwoord. En geen tweestapsverificatie bij inloggen.

Zijn er mogelijkheden naast het 6-cijferige password om dit zo goed mogelijk te beveiligen? Op de bunq site word ik niet veel wijzer.
Zelf gisteren ook gestart met Bunq vanwege het grote verschil in rente tov huisbank. Alleen gevoelsmatig is de beveiliging wel een dingetje, o.a. door de dingen die jij al benoemt. Maar ook het koppelen / hebben van slechts 1 tegenrekening, zou al veel risico’s kunnen indekken. Of kijk ik er te simplistisch naar en is inloggen via web of andere devices standaard geblokkeerd (doordat deze approved moeten worden op een of andere manier)?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15
De beveiliging is wel goed geregeld, hoor! Als jij een nieuw device registreert (of via het web), dan moet je je eerst verifiëren, bijv. via een ander apparaat. Dit moet je dus alleen doen op apparaten die je vertrouwt. Als je dat gedaan hebt, kan je snel en gemakkelijk inloggen op een vertrouwd apparaat.
Wat mij betreft perfecte balans tussen veiligheid en gemak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 04-06 12:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

ChrisM schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:10:
De beveiliging is wel goed geregeld, hoor! Als jij een nieuw device registreert (of via het web), dan moet je je eerst verifiëren, bijv. via een ander apparaat. Dit moet je dus alleen doen op apparaten die je vertrouwt. Als je dat gedaan hebt, kan je snel en gemakkelijk inloggen op een vertrouwd apparaat.
Wat mij betreft perfecte balans tussen veiligheid en gemak.
Klopt. Onlangs heb ik ook m'n persoonlijke laptop en werklaptop geverifieerd (waar ik eerst alleen m'n telefoon gebruikte). Op m'n Windows laptop was het vooral handig nu je ook iDeal betalingen direct in web.bunq kan accepteren. Op m'n M1 macbook is het ideaal dat je de iPad app native kan draaien.

Anyway, in beide gevallen heb ik me geverifieerd zonder QR code te scannen met m'n app, en heb ik gekozen om de andere verificatie te doen. In dat geval vragen ze je om je mailadres/telefoonnummer, je login PIN en vervolgens moet je via je webcam links-rechts kijken en een nummer opnoemen. Vervolgens moet je 2 minuten wachten, ik verwacht dat iemand persoonlijk de video verifieert voor je op dat moment. Lijkt me veilig genoeg en gebruiksvriendelijk (bijv. als je telefoon leeg/kwijt is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:34
Qua beveiliging kun je het één en ander instellen. Ga naar profiel, rechts boven naar instellingen, dan beveiliging.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
thegreenhunter schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:36:
Qua beveiliging kun je het één en ander instellen. Ga naar profiel, rechts boven naar instellingen, dan beveiliging.
Goeie tip idd. Had nog niet door dat de instellingen context afhankelijk zijn, dus die opties zie je alleen als je eerst naar profiel gaat.
De standaard instellingen zijn wat mij betreft niet heel handig, pas na een week uitloggen, really? Gewoon na een paar minuten, lijkt me niet meer dan logisch om even een fingerprint scan te moeten doen elke keer dat je de app opent.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05 22:35
Hallo,

Ik heb een hoop spaargeld (wel minder dan 100.000) en overweeg dit bij Bunq onder te brengen. Ik ben bezig met mijn due diligence en ik zie eerlijk gezegd geen risico's. Ik ga mijn spaargeld in stappen overmaken. Momenteel staat alles bij de ING.

Uiteraard is de 2.1% rente de reden om mijn spaargeld te verhuizen. Voor alledaagse betalingen en ontvangen van betalingen houd ik gewoon ING aan en zal handmatig mijn Bunq spaarrekening vergroten d.m.v. overboekingen.

Het spaargeld heb ik niet nodig dus maak mij geen zorgen om de deposito voorwaarden.

Zijn er nog zaken die ik hier lijk te missen? Zal ik bij ING iets moeten aankondigen om gezeur met de fraude helpdesk te voorkomen?

Zijn er nog ergens kleine lettertjes die ik gemist kan hebben? Bedankt!

Let me share my screen...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Aviv1
- Let op als je een rekening opent, je krijgt een normale rekening als 30 dagen gratis trial, deze moet je omzetten naar de gratis spaarrekening
- Het is 2.01% , geen 2.1%
- Ik zat in vergelijkbare situatie en heb vanaf ING meerdere malen direct achter elkaar dmv ideal het max bedrag per transactie (10k) naar mijn bunq spaarrekening gestort. Stond er meteen op en geen gezeur gehad over fraude.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Aviv1
u_nix_we_all schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:06:
@Aviv1
- Let op als je een rekening opent, je krijgt een normale rekening als 30 dagen gratis trial, deze moet je omzetten naar de gratis spaarrekening
- Het is 2.01% , geen 2.1%
- Ik zat in vergelijkbare situatie en heb vanaf ING meerdere malen direct achter elkaar dmv ideal het max bedrag per transactie (10k) naar mijn bunq spaarrekening gestort. Stond er meteen op en geen gezeur gehad over fraude.
- Jep, idd al gelijk omgezet naar Easy Savings
- Inderaad :) 2.01%
- Okay, zo ga ik het ook doen (via iDeal)

Thanks.

Ben nog wel aan het kijken of er ergens nog een extra stap kan worden aangezet voordat geld Bunq kan verlaten. Ook vraag ik me af hoe veilig de app en QR authenticatie is.

Hoe eenvoudig is het om als crimineel een proces van 'verloren telefoon' te doorlopen? De enige authenticatie is namelijk een telefoon + 8 digits. Bij andere banken begint het toch allemaal eerst op de website met wachtwoord en autoriseer je de telefoon en kun je die autorisatie ook vanaf de site intrekken. Hier begon alles vanuit de app en is er nooit een wachtwoord gekozen, enkel een pin.

Ook opvallend is dat als ik de app sluit (geforceerd), de sessie gewoon actief blijft en geen pincode nodig is om terug in de app te komen.

Zal vast aan de PCI-DSS (oid) standaard voldoen hoor :9

[Voor 16% gewijzigd door Aviv1 op 28-03-2023 23:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Aviv1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:37:
[...]

Ook opvallend is dat als ik de app sluit (geforceerd), de sessie gewoon actief blijft en geen pincode nodig is om terug in de app te komen.
Dat kun je in de app nog wel aanpassen, zie een stukje hierboven, eerst naar profiel, en dan daar naar de instellingen. Bij beveiliging kun je de tijd waarna je opnieuw moet inloggen instellen. Die staat default op een week, belachelijk lang IMHO

• -Tim-
  • Laatst online: 04-06 12:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

[...]
De enige authenticatie is namelijk een telefoon + 8 digits.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat is mijn ervaring (hierboven) dus niet het geval. Je moet bij elk nieuw te verifiëren device een kort process doorlopen waar je jezelf moet filmen en een (elke keer andere) code moet opgeven.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 08:38
[...]
Hoe eenvoudig is het om als crimineel een proces van 'verloren telefoon' te doorlopen? De enige authenticatie is namelijk een telefoon + 8 digits. Bij andere banken begint het toch allemaal eerst op de website met wachtwoord en autoriseer je de telefoon en kun je die autorisatie ook vanaf de site intrekken. Hier begon alles vanuit de app en is er nooit een wachtwoord gekozen, enkel een pin.
Zoals tim ook al zei, het is niet zo makkelijk
Die authenticatie die jij noemt is als je een rekening opent.
Als je opnieuw inlogt bij een niet bekend apparaat moet je jezelf filmen terwijl je je hoofd draait en daarna een bepaalde zin of nummers zegt. Dit wordt dan geverifieerd (is dus niet instant, je moet een tijdje wachten, volgens mij is het namelijk nog mensenwerk) en dan werkt je nieuwe telefoon.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Freeaqingme
[...]

Ja je bent dan weliswaar nog steeds ingelogd, maar volgens mij is het tegelijkertijd wel zo dat als je vervolgens meer dan een paar tientjes wil overmaken of naar iemand naar wie je dat niet eerder gedaan hebt je je alsnog op dat moment moet authenticeren.
[...]

Zal vast aan de PCI-DSS (oid) standaard voldoen hoor :9
De exacte terminologie heb ik niet paraat. Maar volgens mij is bunq ook Mastercard Issuer? In dat geval lijkt het me dat op de compliance afdeling een aparte boekenkast* vol met instructies van Mastercard staat wat wel/niet mag, en wordt er ook periodiek gecontroleerd of zo'n partij zich daar aan houdt.

offtopic:
* Oke, misschien geen boekenkast vol, maar op z'n minst toch ergens een pdf'je met een paar honderd regels aan juridische teksten waar zo'n partij aan moet voldoen en hoe dat getoetst wordt...

• Atomsk
  • Laatst online: 31-05 21:38
Wou vandaag even het vakantieland waar ik ben geweest verwijderen uit de toegestane landen voor pasbetalingen. Staat er boven nu ook een optie "Alleen huidige locatie". Met het bijschrift dat passen dan alleen werken in het land waar je bent, op basis van je locatie.

Oké handig, zet ik dat aan.

Even later bij de Albert Heijn: Betaling geweigerd, want je moet wel NL activeren! |:( :')

_██_
(ಠ_ృ)

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:37
Atomsk schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:45:
Wou vandaag even het vakantieland waar ik ben geweest verwijderen uit de toegestane landen voor pasbetalingen. Staat er boven nu ook een optie "Alleen huidige locatie". Met het bijschrift dat passen dan alleen werken in het land waar je bent, op basis van je locatie.

Oké handig, zet ik dat aan.

Even later bij de Albert Heijn: Betaling geweigerd, want je moet wel NL activeren! |:( :')
Had je wel de locatie toestemming aangezet in je telefoon ?

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Webarcher schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Precies! Je moet wel altijd toegang tot locatie geven. Ik herken namelijk niet wat hierboven geschetst wordt. Geen problemen met de nieuwe functie.

Wordt dit trouwens het Bunq klaagtopic? :'(

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tdem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Dan zou ik even een paar honderd pagina's teruglezen, want dat is het namelijk al jaren. :P Vaak om heel goede redenen trouwens...

• NY_Giant
  • Niet online
[...]

Precies! Je moet wel altijd toegang tot locatie geven. Ik herken namelijk niet wat hierboven geschetst wordt. Geen problemen met de nieuwe functie.
Is het wel zo'n goed plan om Bunq volledige toegang tot je locatie te geven? De bank scoorde in het verleden bepaald niet goed op het gebied van privacy.

• Atomsk
  • Laatst online: 31-05 21:38
Webarcher schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Ja, dit staat op "altijd toestaan" zelfs.

edit:
Melding van Bunq gekregen dat het een bug aan hun kant was en dat het nu weer zou moeten werken. Geen melding gedaan overigens, dus wel goed dat ze dit laten weten.

[Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 03-04-2023 17:33]

_██_
(ಠ_ృ)

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:11
NY_Giant schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Dan zou ik even een paar honderd pagina's teruglezen, want dat is het namelijk al jaren. :P Vaak om heel goede redenen trouwens...
Klopt, Bunq was als je die reacties terugleest al die jaren de bank ‘you love to hate’ (of ‘hate to love’ het is maar net hoe je het bekijkt).

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op Together kun je niet klagen want dat wordt vaak gewoon verwijderd.
Om dus on topic te blijven...

Ik word echt helemaal simpel van bunq op het moment. Ik heb de afgelopen maand meerdere keren de helpdesk nodig gehad, vanwege het rapporteren van meerdere bugs en reserved payments die na 45 dagen nog steeds reserved blijven (terwijl ze 30 dagen max aangeven). Maar elke keer als ik iets rapporteer dan krijg ik antwoord in de app en dan sluiten ze het ticket direct. Dus ik kan nooit antwoorden. Dan moet ik weer een nieuwe ticket aanmaken, waarna ze de oude ticket weer openen. Echt megafrustrerend als je meerdere keren antwoord moet geven.
Helpt ook niet dat ze verkeerde informatie geven in hun antwoord, of om informatie vragen die je al in de screenshot in beeld hebt gebracht.

...

• WhatsappHack
  • Niet online
Pasjes die verlopen gebeurt zo te zien dus helemaal niets mee. :P

[Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 01-04-2023 00:57]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mwa
[...]

Ik zou eens terugscrollen tot aan de switch van V2 naar V3 van de app. Alsof er een oorlog was uitgebroken (ja ik ben nogsteeds salty en team V2).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mwa schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:54:
[...]
ja ik ben nogsteeds salty en team V2.
Version Twokanda forever!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
Ik probeer een rekening voor onze VVE (met 2 deelnemers, ik en de bovenbuurman) te openen bij Bunq. Ik zie een aantal mensen in dit topic die dat blijkbaar gelukt is, maar het is mij niet geheel duidelijk wat ik daarvoor moet doen.

Ik heb bij het aanmaken van de zakelijke rekening als rechtsvorm VVE aangegeven, maar moet nog steeds aan bedrijfsactiviteit opgeven om verder te gaan in het aanmeldproces.

Ik heb overigens die vraag ook al aan support gesteld en wacht nog op het antwoord. Maar ik dacht misschien zijn hier al ervaringsdeskundigen. Ik sta ook open voor het antwoord "Nee, ga niet naar Bunq hiervoor maar naar X" en dat verwacht ik niet van de Bunq support te krijgen.

• Freeaqingme
@Lapa krijg je iets van multiple choice? Anders vul je bij activiteit toch ook gewoon 'VVE' in? Kan me voorstellen dat ze gewoon 1 proces hebben, en bijvoorbeeld bij een BV is niet direct duidelijk wat die BV dan doet als je alleen maar weet dát het een BV is.

Overigens is strict genomen de rechtsvorm van jullie - vermoedelijk - een Vereniging. De activiteit is dan 'VVE'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
Freeaqingme schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:12:
@Lapa krijg je iets van multiple choice? Anders vul je bij activiteit toch ook gewoon 'VVE' in? Kan me voorstellen dat ze gewoon 1 proces hebben, en bijvoorbeeld bij een BV is niet direct duidelijk wat die BV dan doet als je alleen maar weet dát het een BV is.

Overigens is strict genomen de rechtsvorm van jullie - vermoedelijk - een Vereniging. De activiteit is dan 'VVE'.
Ja, dat vind ik ook logisch. Maar in de verplichte multiple choice voor rechtsvorm kon ik dus wel VVE kiezen. Vervolgens in de verplichte multiple choice voor activiteiten niks dat daar bij past. En je kan het niet leeg laten of zelf iets invullen. Nou ja, maar even afwachten wat de support zegt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• field33P
  • Laatst online: 00:51
Ik heb maar eens een bak spaargeld overgeboekt naar Bunq. Een niet-iDEAL overschrijving werd vrijwel direct verwerkt ondanks claims van Bunq dat het een dag of twee zou kunnen duren tot het verwerkt was, en de ING was zo aardig om het niet eerst langs de fraudedesk te sturen.

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:52
Interessant: https://www.bunq.com/blog...e-to-the-land-of-the-free
Benieuwd hoe dit impact gaat hebben op bunq als bedrijf. Een aantal andere fintech banken hebben dit ook al geprobeerd (N26 komt bij me op), en dat ging toen niet zo lekker geloof ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 13:20
field33P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:33:
Ik heb maar eens een bak spaargeld overgeboekt naar Bunq. Een niet-iDEAL overschrijving werd vrijwel direct verwerkt ondanks claims van Bunq dat het een dag of twee zou kunnen duren tot het verwerkt was, en de ING was zo aardig om het niet eerst langs de fraudedesk te sturen.
Die realtime overschrijvingen zijn erg fijn. Ik heb eerder deze week hetzelfde gedaan als jij in verschillende hapklare brokken onder de 10.000 euro op 1 dag, via de ING.
Wie hetzelfde van plan is: verhoog eventueel je overschrijvingslimiet voor zowel de app als voor Mijn ING. De wijziging gaat pas na 4 uur in. Dat zijn van die dingetjes waar je steeds te laat bij stilstaat...

• field33P
  • Laatst online: 00:51
JSD00 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:38:
Interessant: https://www.bunq.com/blog...e-to-the-land-of-the-free
Benieuwd hoe dit impact gaat hebben op bunq als bedrijf. Een aantal andere fintech banken hebben dit ook al geprobeerd (N26 komt bij me op), en dat ging toen niet zo lekker geloof ik.
Lopen die banken niet meestal tegen het probleem aan dat Amerikanen regelmatig nog naar een fysiek bankfiliaal moeten om cheques te overhandigen? De meeste Europese banken die in Amerika een retail-aanwezigheid beginnen doen dat volgens mij doorgaans via overnames.

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 15:45
Goed, na de zoveelste storing laatst met ING daagt het bij mij ook steeds meer die bank voorgoed gedag te zeggen.
Verschillende opties overwogen, maar vind bij Bunq een aantal voordelen die mij wel aanspreken.

Inmiddels heb ik voor mijzelf de trial van Easy Money (8,99/maand) geactiveerd en mijn vrouw Easy Bank (2,99/maand) en ben hiermee een beetje dingen aan het uitvogelen. Één ding lukt mij echter niet en ook via de support word ik er niet wijs uit.

Momenteel hebben zowel mijn vrouw als ik een eigen rekening bij ING, met daarbij een gezamenlijke rekening die wij vanzelfsprekend allebei beheren. Van zowel de eigen rekening als de gezamenlijke rekening hebben wij allebei een eigen pinpas. Zo ook in de wallet voor Apple Pay.
Qua fysieke passen biedt Bunq mij de mogelijkheid er drie kosteloos aan te vragen, voor het Easy Bank account van mijn vrouw mag zij er één kosteloos aanvragen. Met de functionaliteit om via twee pincodes op één pas beide rekeningen te kunnen gebruiken bij een betaling is dat voldoende. Echter werkt die specifieke functionaliteit niet met Apple Pay. Ik kan met die ene debit pas in Apple Pay bij een betaalautomaat van maar één rekening betalen.

De support van Bunq geeft aan dat als ik een pas wil hebben in Apple Pay voor de gezamenlijke rekening, ik hiervoor ook een losse fysieke pas aan dien te vragen. Dat is voor mijn account kosteloos mogelijk en zou daarmee de oplossing zijn. Mijn vrouw kan dat echter niet, zij mag maar één fysieke betaalpas aanvragen en kan volgens deze theorie dan onmogelijk de andere rekening gebruiken bij betalingen via Apple Pay.
De enige optie die de support van Bunq verder dan nog biedt, is het aanmaken van digicards. Maar dat is een creditcard en geen debitcard, wat in veel winkels in NL bij mijn weten niet wordt ondersteund.

Weet iemand hoe het in ieder geval voor mijn vrouw mogelijk is om een tweede pas in Apple Pay in te stellen om te kunnen betalen met de andere rekening? Om voor deze reden haar ook op het plan van 8,99 euro/maand te moeten zetten, vinden wij overdreven.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
En wat als jij de fysieke pas aanvraagt voor de gezamenlijke rekening, kun je die toevoegen aan haar Apple pay?

Zo doen wij het bijvoorbeeld met bepaalde creditkaarten en Android maar geen ervaring met Apple.

• Chorro
DarkFire1985 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:44:
En wat als jij de fysieke pas aanvraagt voor de gezamenlijke rekening, kun je die toevoegen aan haar Apple pay?

Zo doen wij het bijvoorbeeld met bepaalde creditkaarten en Android maar geen ervaring met Apple.
Thanks voor het meedenken. Die gedachtengang heb ik ook al gehad, maar volgens mij is dat echt gekoppeld aan mijn account bij Bunq die dat vervolgens op mijn telefoon in de wallet van Apple installeert. Voor zo ver ik weet is dat dus niet overdraagbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:10
field33P schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:29:
[...]

Lopen die banken niet meestal tegen het probleem aan dat Amerikanen regelmatig nog naar een fysiek bankfiliaal moeten om cheques te overhandigen? De meeste Europese banken die in Amerika een retail-aanwezigheid beginnen doen dat volgens mij doorgaans via overnames.
Volgens mij ging Bunq zich niet op de Amerikanen richten maar op Europese Expats daar. Nu zal ook een expat ook een lokale bankrekening met cheques wensen anders heb je regelmatig issues met betalen. Oa met rekeningen voor dokter etc.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chorro schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:38:

Weet iemand hoe het in ieder geval voor mijn vrouw mogelijk is om een tweede pas in Apple Pay in te stellen om te kunnen betalen met de andere rekening? Om voor deze reden haar ook op het plan van 8,99 euro/maand te moeten zetten, vinden wij overdreven.
Volgens mij kan je met jouw account een digicard aanmaken, dan heb je namelijk het kaartnummer, exp date en cvc code.
Deze gegevens zou je vrouw theoretisch moeten kunnen gebruiken om deze toe te voegen onder haar apple pay (en kiezen voor SMS verificatie richting jouw nummer uiteraard).

Niet geprobeerd maar denk dat dit wel zou moeten kunnen O-)

• WhatsappHack
  • Niet online
@Chorro Als je zin hebt om te spelen met de API gaat er een wereld voor je open. (Virtuele Debit MasterCard of Maestro zijn dan gewoon netjes mogelijk zoals het hoort. Blijf het leip vinden dat bunq dit niet gewoon klantvriendelijk in-app mogelijk maakt, maarja.). Echter, ik neem aan dat je vrouw Easy Bank heeft. Daar zitten helemaal geen virtuele passen bij, dus die route kan je dan vergeten lijkt me aan haar kant.

Je kan overigens wél gewoon om de bunq app heen (digitale) passen toevoegen aan Apple Pay hoor, geen enkel probleem. Gewoon kaartnummer + CVC (staat in app) invullen en vervolgens verifiëren per SMS. Het "uitlenen" van je pas aan een ander mag alleen officieel volgens de voorwaarden niet. Daar is al meermaals discussie over geweest en bunq zei altijd dat ze er niet echt op letten, maar als ze opeens besluiten van wel... Afijn. :+

[Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2023 20:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 15:03
bluewalk schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:04:
[...]

Volgens mij kan je met jouw account een digicard aanmaken, dan heb je namelijk het kaartnummer, exp date en cvc code.
Deze gegevens zou je vrouw theoretisch moeten kunnen gebruiken om deze toe te voegen onder haar apple pay (en kiezen voor SMS verificatie richting jouw nummer uiteraard).

Niet geprobeerd maar denk dat dit wel zou moeten kunnen O-)
Dit kan zeker, voor noodgevallen heb ik behalve de pas van de gezamenlijke rekening ook de pas van de privérekening van mijn vriendin in Apple Pay (en vice versa zij de mijne).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 04-06 08:23
Bunq lijkt aantrekkelijk voor de spaarrente, maar ik lees toch ook wel wat gekkigheden over het blokkeren van accounts voor witwasonderzoek? Waarna mensen niet meer bij hun geld kunnen? Daarbij vind ik het ook wel wat gek dat ik mijn toegewezen rekeningnummer niet per e-mail of anderszins bevestigd heb gekregen. Überhaupt heel weinig communicatie in schrift (emails) ontvangen. Algemene voorwaarden van het openen van een rekening ook niet bijv. Of hebben jullie daar geen moeite mee? Bij andere banken altijd netjes allerlei communicatie op schrift ontvangen als je rekeningen opende.

[Voor 9% gewijzigd door Atomius op 05-04-2023 11:21]

• Chorro
@bluewalk @Elandenmelk Dat zij geen digicards kan aanmaken kom ik inderdaad net ook achter. Dat ik een digicard aanmaak en die handmatig in haar iPhone in de wallet toevoeg, volgens mij is dan nog steeds het probleem dat in NL creditcards in winkels nauwelijks worden geaccepteerd? Lijkt mij dat een debitcard niets met CVC codes e.d. te maken heeft?

@WhatsappHack API's zijn voor mij in principe niet zo'n issue, maar maakt wel dat ik me afvraag of Bunq dan wel zo'n goede partij is om naar over te stappen als ik voor zulke basis dingen al zelf moet gaan coderen.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
Atomius schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:19:
Bunq lijkt aantrekkelijk voor de spaarrente, maar ik lees toch ook wel wat gekkigheden over het blokkeren van accounts voor witwasonderzoek? Waarna mensen niet meer bij hun geld kunnen? Daarbij vind ik het ook wel wat gek dat ik mijn toegewezen rekeningnummer niet per e-mail of anderszins bevestigd heb gekregen. Überhaupt heel weinig communicatie in schrift (emails) ontvangen. Algemene voorwaarden van het openen van een rekening ook niet bijv. Of hebben jullie daar geen moeite mee? Bij andere banken altijd netjes allerlei communicatie op schrift ontvangen als je rekeningen opende.
Je rekeningnummer kan je vinden in je eerste Ideal overboeking.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 15:03
Chorro schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:50:
@bluewalk @Elandenmelk Dat zij geen digicards kan aanmaken kom ik inderdaad net ook achter. Dat ik een digicard aanmaak en die handmatig in haar iPhone in de wallet toevoeg, volgens mij is dan nog steeds het probleem dat in NL creditcards in winkels nauwelijks worden geaccepteerd? Lijkt mij dat een debitcard niets met CVC codes e.d. te maken heeft?
Jouw vrouw kan toch jouw betaalpas van de gezamenlijke rekening in haar Wallet zetten? Als de CVC wordt gevraagd & die staat niet op de pas, kan je die vast wel in de app vinden, toch?

Verder betreft CVC-codes, Maestro passen worden per 1 juli niet meer uitgegeven dus houdt de facto per juli 2028 op met te bestaan. Dus alle debit cards zullen op termijn ook in Nederland een CVC-code hebben.

De acceptatie van Mastercard & Vista debit cards is al heel goed onderhand (opgelet: dus niet credit cards)

Zie ook: Mastercard stopt met Maestro

[Voor 5% gewijzigd door Elandenmelk op 05-04-2023 13:32]

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik overweeg ook een spaarrekening te openen bij bunq en vraag me af wat mijn opties zijn:

Doelen/wensen
  • mijn spaargeld laten groeien met de 2.01% rente.
  • direct opneembaar indien gewenst
  • bunq zal niet mijn actieve bank zijn.
Huidige Situatie
- Easy Travel abonnement (nog paar maanden) en gebruik de Easy Travel card voor diverse diensten o.a. Apple Store etc. Dus ik zal wel een debitcard tot mijn beschikking willen hebben.

Opties
  1. Omzetten naar "Easy Savings" gratis. Maar dan heb ik geen debitcard meer.
  2. Omzetten naar "Easy Bank" voor 2.99 per maand. Een debitcard en geen digicards meer, kan ik mee leven.
  3. Omzetten naar "Easy Money" voor 8.99 per maand. Overkill, heb geen subaccounts of meerdere cards nodig.
Klopt het dan dat ik met Easy Bank voor 2.99 p/m een debitcard heb, een betaalaccount en een savingsaccount. En hiermee mijn use cases dek?

[Voor 3% gewijzigd door goodfella op 06-04-2023 16:07]

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

@goodfella Ja. Je hebt 1 rekening, 1 (optionele) spaarrekening en een debitcard.

• goodfella
Cordon schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:24:
@goodfella Ja. Je hebt 1 rekening, 1 (optionele) spaarrekening en een debitcard.
Bedankt.

Alvorens mijn gratis Easy Travel om te zetten naar Easy Bank.

Mijn huidige kaarten zijn en deze verlopen allen dit jaar nog:
  • Easy Travel
  • Digicard
  • Digicard
Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als ik het omzet? Vervallen alle Digicards en word de Easy Travel vervangen door een nieuwe card?

• mwa
goodfella schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:55:
[...]

Bedankt.

• Easy Travel
  • Digicard
  • Digicard
Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als ik het omzet? Vervallen alle Digicards en word de Easy Travel vervangen door een nieuwe card?
Wat zei de helpdesk?

• goodfella
Don't get me wrong. De helpdesk van bunq is niet zo responsive. Dus vandaar mijn vraag hier. Echter heb ik het antwoord al gevonden:
"All Your DigiCards Will Be Frozen"

Downgrading to Easy Bank will freeze all of your DigiCards. You can still use your physical card, or order one for free".

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

goodfella schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:55:
[...]

Bedankt.

• Easy Travel
  • Digicard
  • Digicard
Digikaarten worden ‘geblokkeerd’

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• Aviv1
Tja, kan er weinig uit opmaken.
Zolang er Europese bankgarantie bestaat is er weinig om je zorgen over te maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15
goodfella schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:06:
Ik overweeg ook een spaarrekening te openen bij bunq en vraag me af wat mijn opties zijn:

Doelen/wensen
  • mijn spaargeld laten groeien met de 2.01% rente.
  • direct opneembaar indien gewenst
  • bunq zal niet mijn actieve bank zijn.
Let op met je direct opneembaar eis: dit is zo.. maar niet vaker dan 2x per maand. Daarna moet je weer wachten totdat de maand voorbij is.

• IslandCow
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 16:55
Zijn er ondernemers hier met Bunq? Ik vind de prijzen per transacties wel heel erg hoog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aviv1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:45:
[...]

Tja, kan er weinig uit opmaken.
Zolang er Europese bankgarantie bestaat is er weinig om je zorgen over te maken
Nee, precies, ik maak me ook helemaal geen zorgen verder. Ik vind het (zelf) ook een beetje tendentieus artikel.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51
IslandCow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:43:
Zijn er ondernemers hier met Bunq? Ik vind de prijzen per transacties wel heel erg hoog.
Ja ik heb Bunq daarom maar alleen voor prive. Zakelijk bij de Rabo.

8,99 per maand voor prive Bunq ook wel erg hoog eigenlijk.

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:31
Misschien ligt het aan mij maar is het niet te vroeg voor Bunq om nu al naar de VS te gaan? Kunnen ze niet beter eerst hun core product in de EU verbeteren en vergroten voor ze zaken gaan doen aan de andere kant van de oceaan?

N26 ging ook vrij snel naar de VS en we weten hoe dat heeft uitgepakt..

• IslandCow
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 16:55
bones schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:26:
[...]

Ja ik heb Bunq daarom maar alleen voor prive. Zakelijk bij de Rabo.

8,99 per maand voor prive Bunq ook wel erg hoog eigenlijk.
Zelf heb ik de easy green (Mastercard bescherming + boompjes) :D

Ik vind vooral de prijzen per transacties wel gewoon echt heel erg hoog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 22:15
Youtl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:27:
Misschien ligt het aan mij maar is het niet te vroeg voor Bunq om nu al naar de VS te gaan? Kunnen ze niet beter eerst hun core product in de EU verbeteren en vergroten voor ze zaken gaan doen aan de andere kant van de oceaan?

N26 ging ook vrij snel naar de VS en we weten hoe dat heeft uitgepakt..
Denk dat financiering van die verbetering vooral moet komen van meer klanten

• WatcherZ
  • Laatst online: 04-06 09:31
Ik lees in de voorwaarden van de spaarrekeningen bij Bunq dat de MassInterest (2,01%) enkel geldt voor de eerste €100.000. Als ik dan na een jaar €102.010 op mijn spaarrekening heb, krijg ik dan het jaar daarop enkel de rente van 2,01% op de eerste €100.000?

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

WatcherZ schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:32:
Ik lees in de voorwaarden van de spaarrekeningen bij Bunq dat de MassInterest (2,01%) enkel geldt voor de eerste €100.000. Als ik dan na een jaar €102.010 op mijn spaarrekening heb, krijg ik dan het jaar daarop enkel de rente van 2,01% op de eerste €100.000?
Ja

• goodfella
Ik heb gisteren de Easy Travel plan omgezet naar Easy Bank.

De Easy Travel card heeft nog enkele maanden te gaan. Tijdens het omzetten kreeg ik de pop-up:

Downgrading to Easy Bank will freeze all of your DigiCards. You can still use your physical card, or order one for free".

Echter, na het omzetten zie ik enkel de optie om een nieuwe card te krijgen tegen een meerprijs van 10 euro.
Ondertussen heb ik uiteraard de uitvraag staan bij support, maar die komt met de auto-suggestie van hoe ik een DigiCard aanmaak...

• qwasd
goodfella schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:15:
Ik heb gisteren de Easy Travel plan omgezet naar Easy Bank.

De Easy Travel card heeft nog enkele maanden te gaan. Tijdens het omzetten kreeg ik de pop-up:

Echter, na het omzetten zie ik enkel de optie om een nieuwe card te krijgen tegen een meerprijs van 10 euro.
Ondertussen heb ik uiteraard de uitvraag staan bij support, maar die komt met de auto-suggestie van hoe ik een DigiCard aanmaak...
Easy bank heeft geen digicards toch

• goodfella
qwasd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:35:
[...]

Easy bank heeft geen digicards toch
Ja, ook iets vreemds. Ik heb de optie om een gratis DigiCard aan te maken.

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48
goodfella schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:36:
[...]

Die optie zie ik ook, plus een gratis Mastercard Credit / Maestro Debit. Ik heb sinds 6 april Easy Bank.

• goodfella
jwjol schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:48:
[...]

Die optie zie ik ook, plus een gratis Mastercard Credit / Maestro Debit. Ik heb sinds 6 april Easy Bank.
Ik heb ook sinds gisteren, dus 6 april Easy Bank. Wellicht dat mijn situatie (Easy Travel plan komaf) daarmee te maken heeft.

Ik ben benieuwd waar de helpdesk mee komt.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
WatcherZ schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:32:
Sterker nog je krijgt na je eerste maand al niks meer over de 100K+ want bunq betaald maandelijks rente :-).

• goodfella
Fedde schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:55:
[...]

Sterker nog je krijgt na je eerste maand al niks meer over de 100K+ want bunq betaald maandelijks rente :-).
Klopt mijn beredenering dan dat je maandelijkse renteopbrengst altijd gecapped wordt, wat neerkomt op 167,50 (2010/12) p/m?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@goodfella Bunq rekent de rente per dag uit en betaalt die (bij elkaar opgeteld) naderhand per maand uit. Omdat niet iedere maand even lang is krijg je dus verschillende bedragen. Tenminste zo was het vroeger en volgens mij is die methodiek nog niet veranderd (alleen het rentepercentage).

Aangezien je over maximaal 100k rente krijgt maakt het dus niet uit wat het exacte bedrag op je rekening is als dat 100k of hoger is. Al zet je er bij wijze van spreken 10 miljoen op, dan nog krijg je niet meer rente.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qwasd
goodfella schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:36:
[...]

Klik er maar eens op en ga maar eens verder met bestellen. Dan word je omgeleid en moet je je abonnement omzetten naar Easy Money. Dat zie je wel meer meer functies in de app.

• jwjol
qwasd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:19:
[...]

Klik er maar eens op en ga maar eens verder met bestellen. Dan word je omgeleid en moet je je abonnement omzetten naar Easy Money. Dat zie je wel meer meer functies in de app.
Ik heb een gratis Easy Saving rekening, via een gratis periode Easy Money, omgezet naar Easy Bank. Toch zie ik nu dat ik nog steeds maar 2 opnames per maand heb (limiet bij Easy Saving), hoe kan dat? Met Easy Bank is er toch geen beperking in het aantal opnames?

• JeroenE
  • Niet online
@jwjol Je kan het type van je rekening niet aanpassen, anders zou dat wel een simpele manier zijn om de limieten van een "Savings account" te omzeilen. Je moet eerst een nieuwe gewone rekening openen. Daar kan je dan geld op storten en dat kan je vervolgens zo vaak opnemen als je wil.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
jwjol schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:14:
[...]

Ik heb een gratis Easy Saving rekening, via een gratis periode Easy Money, omgezet naar Easy Bank. Toch zie ik nu dat ik nog steeds maar 2 opnames per maand heb (limiet bij Easy Saving), hoe kan dat? Met Easy Bank is er toch geen beperking in het aantal opnames?
Er zijn maximaal 2 opnames van alle spaarrekeningen in totaal per maand, ongeacht het abonnement dat je hebt.

• jwjol
Tdem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:50:
[...]

Er zijn maximaal 2 opnames van alle spaarrekeningen in totaal per maand, ongeacht het abonnement dat je hebt.
Binnen Easy Bank heb ik nu ook een gratis sub-rekening toegevoegd. Zit er ook een limiet van 2 op het aantal 'interne' transfers tussen de spaarrekening en de sub-rekening?

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 00:57
jwjol schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:16:
[...]

Binnen Easy Bank heb ik nu ook een gratis sub-rekening toegevoegd. Zit er ook een limiet van 2 op het aantal 'interne' transfers tussen de spaarrekening en de sub-rekening?
Ja, je kunt maximaal twee keer per maand geld van je spaarrekeningen opnemen/overmaken naar een andere rekening. Het overmaken van een spaarrekening naar een sub-rekening geldt ook als opname.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
IslandCow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:43:
Ja voor zowel mijn holding als werkmaatschappij een bunq rekening.
Die kosten bij bijv de Rabobank al gauw 20 euro per maand. Dan is Bunq niet veel anders en ik zit er prive ook. Met 1 BV dan ook een bunq pack genomen en vanuit daar mijn vrouw en mijzelf een 'gratis' bunq account aangeboden.
Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee