Mail van support gehad, en het is direct recht gezet. Dus ik kan met Bunq aan de slag:)co2301 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Moet een mail sturen naar een ander account. Geen zin om 2e aan te maken. Wacht het wel even af
Vrijdag is mijn trial verlopen en ben ik overgegaan naar Easy Saving. Alleen ik kan nog wel alle functies van de app gebruiken? Andere hier ook ervaring mee?
Zoals welke functies bedoel je?jeroendh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:41:
Vrijdag is mijn trial verlopen en ben ik overgegaan naar Easy Saving. Alleen ik kan nog wel alle functies van de app gebruiken? Andere hier ook ervaring mee?
Niet alle functies zullen beschikbaar zijn in easy saving. Dat is de gratis meest simpele account. Vanaf welke trial ben je naar easy savings gegaan?
[Voor 5% gewijzigd door ibson op 25-02-2023 22:46]
Ik denk dat morgen alle bank functies vervallen. Bij de facturatie staat namelijk easy green van 27-1 tot 26-2. Maar bij mijn profiel stond dat ik op 24 februari overging naar easy savings. daar staat dan ook dat ik nu easy savings heb. Ik kan nu nog bijvoorbeeld passen aanvragen (gratis inbegrepen bij abonnement), aan het rad draaien of een betaalrekening aanmaken.
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik wil een gezamenlijke Easy Savings rekening aanmaken. Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar het was op zich al vreemd dat Bunq niet om de gegevens van mijn partner vroeg.
Nu kan ik in de app op de + Voeg Toe drukken en dan kan ik een partner toevoegen. Echter heb ik dan het gevoel dat ik een hele nieuwe rekening krijg. Dat is dan weer niet de bedoeling. Ik wil mijn huidige rekening omzetten naar een gezamenlijke rekening. Iemand een idee hoe dat werkt?
Nu kan ik in de app op de + Voeg Toe drukken en dan kan ik een partner toevoegen. Echter heb ik dan het gevoel dat ik een hele nieuwe rekening krijg. Dat is dan weer niet de bedoeling. Ik wil mijn huidige rekening omzetten naar een gezamenlijke rekening. Iemand een idee hoe dat werkt?
Dat kan niet, is iets met regelgeving. Je moet een CJ account altijd nieuw beginnen.Rhahyrion schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:02:
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik wil een gezamenlijke Easy Savings rekening aanmaken. Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar het was op zich al vreemd dat Bunq niet om de gegevens van mijn partner vroeg.
Check,Beekforel schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Dat kan niet, is iets met regelgeving. Je moet een CJ account altijd nieuw beginnen.
Ik zie ook dat het überhaupt niet mogelijk is om met een Easy Savings een gedeeld account aan te maken. Dat zou dus betekenen als ik een gezamenlijke spaarrekening wil met mijn partner ik een abonnement moet nemen voor 3 euro per maand.
Als je op de + klikt en dat kiest voor Voeg partner toe, kun je kiezen voor een spaarrekening toch?Rhahyrion schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:26:
[...]
Check,
Ik zie ook dat het überhaupt niet mogelijk is om met een Easy Savings een gedeeld account aan te maken. Dat zou dus betekenen als ik een gezamenlijke spaarrekening wil met mijn partner ik een abonnement moet nemen voor 3 euro per maand.
Dat klopt. Dat forceert je wel in een trial en als ik de abonnementen bekijk op de website dan zie ik dat bij het gratis plan geen joint account optie is. Dus dan moet je sowieso naar een betaald plan voor mijzelf en mijn partner.Beekforel schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Als je op de + klikt en dat kiest voor Voeg partner toe, kun je kiezen voor een spaarrekening toch?
Out of the box: je zou allebei de onverdeelde helft van de buffer op een eigen spaarrekening kunnen zetten. En dan eens in de zoveel tijd even naast elkaar houden om weer te synchroniseren.Rhahyrion schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Dat klopt. Dat forceert je wel in een trial en als ik de abonnementen bekijk op de website dan zie ik dat bij het gratis plan geen joint account optie is. Dus dan moet je sowieso naar een betaald plan voor mijzelf en mijn partner.
[Afbeelding]
Ik heb sinds een paar jaar een (gratis) Easy travel van Bunq. Altijd tevreden over geweest, handige gratis prepaid creditcard.
Nu is er afgelopen week een bedrag van eur 19,99 afgeschreven voor iets dat 'Additional 25 Digicard package' heet. Geen idee wat dat is, en ik heb zeker niets besteld of afgesloten bij Bunq.
Ik heb contact opgenomen met Bunq support om te vragen wat het is, en om de betaling terug te laten boeken, maar die reageren niet.
Weet iemand wat die Digicards zijn, en hoe ik die aangesmeerd kan hebben gekregen, en hoe ik de betaling kan terugboeken?
Nu is er afgelopen week een bedrag van eur 19,99 afgeschreven voor iets dat 'Additional 25 Digicard package' heet. Geen idee wat dat is, en ik heb zeker niets besteld of afgesloten bij Bunq.
Ik heb contact opgenomen met Bunq support om te vragen wat het is, en om de betaling terug te laten boeken, maar die reageren niet.
Weet iemand wat die Digicards zijn, en hoe ik die aangesmeerd kan hebben gekregen, en hoe ik de betaling kan terugboeken?
Bunq heeft er zelf iig een topic over met iemand het hetzelfde issue:
https://together.bunq.com...ional-25-digicard-package
Lijkt dan alsof je misschien zelf per ongeluk een digicard hebt aangemaakt:
https://www.bunq.com/benefits/digicards
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik had een nieuwe maestro pas besteld, ( kon eerst niet meer omdat ze eruit gingen ) maar ze waren weer terug. Gezien mijn maestro pas in Mei verloopt dacht ik mooi kan ik hem weer minstens 2 jaar gebruiken en het was gratis gaf de app aan.
Vervaldatum zou ergens in 2027 zijn, krijg ik de pas binnen is de vervaldatum precies hetzelfde als mijn vorige pas. Like wtf...
Vervaldatum zou ergens in 2027 zijn, krijg ik de pas binnen is de vervaldatum precies hetzelfde als mijn vorige pas. Like wtf...
Ik zou niet weten hoe ik dat zelf per ongeluk zou kunnen doen. Er zal dan toch wel om een bevestiging gevraagd worden? Ik heb verder afgelopen week helemaal geen activiteiten gedaan op mijn account, behalve saldo gecheckt en creditcard-betalingen goedgekeurd.YakuzA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:19:
Bunq heeft er zelf iig een topic over met iemand het hetzelfde issue:
Of zou mijn rekening gehackt kunnen zijn?
Ik wacht even nog het antwoord van de helpdesk af. Ik heb in het forum van Bunq ook maar even dezelfde vraag gesteld, er zijn inderdaad meer personen bij wie ineens een bedrag werd afgeschreven zonder opdracht.
Update: vandaag een afschrijving van €0,00 gehad op mijn spaarrekening met de omschrijving "Superleuk dat je easy green bent geworden" En als ik die aanklik is dat voor de komende maand tot 26-3.jeroendh schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:52:
Ik denk dat morgen alle bank functies vervallen. Bij de facturatie staat namelijk easy green van 27-1 tot 26-2. Maar bij mijn profiel stond dat ik op 24 februari overging naar easy savings. daar staat dan ook dat ik nu easy savings heb. Ik kan nu nog bijvoorbeeld passen aanvragen (gratis inbegrepen bij abonnement), aan het rad draaien of een betaalrekening aanmaken.
Onder profiel --> mijn abonnement staat: easy savings
iemand anders ook een keer een 2e maand gratis easy green gehad?
Nee, (nog) niet. Wel ben ik onlangs klant geworden met uitdrukkelijk een opgave dat ik uitsluitend de easy savings rekening wenste. Heb ik ook gekregen, maar een paar dagen later kreeg ik op mijn Bunq spaarrekening een 0,00€ melding dat 17,99€ voor Easy Green gedebiteerd en gelijk gecrediteerd was. Vreemd vond ik dat wel. Ik huisbankier bij een andere bank en hoop niet dat ik over een paar weken 17,99€ moet gaan dokken bij Bunq.jeroendh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:08:
[...]
Update: vandaag een afschrijving van €0,00 gehad op mijn spaarrekening met de omschrijving "Superleuk dat je easy green bent geworden" En als ik die aanklik is dat voor de komende maand tot 26-3.
Hier exact hetzelfde probleem. Bunq zegt bestel maar een nieuwe pas. Maarja dan ben je weer 10 euro lichter..Trank00l schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:33:
Ik had een nieuwe maestro pas besteld, ( kon eerst niet meer omdat ze eruit gingen ) maar ze waren weer terug. Gezien mijn maestro pas in Mei verloopt dacht ik mooi kan ik hem weer minstens 2 jaar gebruiken en het was gratis gaf de app aan.
Ik geloof dat Bunq weer een rondje klanten ongevraagd aan het omzetten is naar een duurder product. Ik heb al een paar jaar een Easy Travel abonnement, met een gratis Maestro en Master Card. Nu werd er ineens 19,99 euro van mijn rekening geboekt voor een 'Digicards pakket'. Nooit besteld, weet niet eens wat dat zijn, ik dacht spaarzegels, of een soort Magic the Gathering kaarten, om bomen mee te kunnen planten?
Blijkt het dat ineens je nog maar één kaart mag hebben bij Easy Travel, en dat er daarom ineens 20 euro per maand in rekening wordt gebracht.
Ik weet nu wel dat zodra mijn gratis kaart verloopt het wat mij betreft einde verhaal is bij zo'n onbetrouwbare bank als Bunq.
Blijkt het dat ineens je nog maar één kaart mag hebben bij Easy Travel, en dat er daarom ineens 20 euro per maand in rekening wordt gebracht.
Ik weet nu wel dat zodra mijn gratis kaart verloopt het wat mij betreft einde verhaal is bij zo'n onbetrouwbare bank als Bunq.
Ja en dat wou ik dus vermijden, wat een beleid zegjugger naut schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:39:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem. Bunq zegt bestel maar een nieuwe pas. Maarja dan ben je weer 10 euro lichter..

Krijg je dan niet automatisch een nieuwe pas als je huidige bijna verloopt?Trank00l schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:33:
Ik had ook een pas besteld op de 5e geloof ik, die is zaterdag binnen gekomen. Ik heb hem alleen al vervangen (uiteindelijk netjes opgelost door support), nieuwe pas is ook onderweg. De oude pas kon ik wel gewoon activeren en gebruiken dus die was nog niet geblokkeerd. Maar even kijken of die nieuwe ook daadwerkelijk aankomt. Mijn pas kwam trouwens ook uit Duitsland.Dipsausje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]
Er had hier eerder iemand gepost dat je geduld moest hebben met pinpassen, dat het vaak langer duurt dan verwacht. Denk dat diegene gelijk had. Had hier 1 credit card en 2 maestro passen aangevraagd. Toen de credit card wel aangekomen was en de Maestro's een week na verwachte aankomst nog steeds niet, had ik voor één van de Maestro's een vervangende pas aangevraagd. En nu zie ik in de PostNL app opeens twee poststukken die zo te zien passen bevatten. Deze komen uit Duitsland terwijl de credit card uit NL kwam, daar zal het verschil in zitten.
Vrees dat ik zo meteen dus ook een pas binnenkrijg die in het systeem al vervangen is en dus niet meer te activeren....
Ik kreeg wel een mail van Bunq dat ze ineens door alle pasvoorraad heen zijn door vele aanmeldingen..
Ik vraag me inderdaad af of het wel de bedoeling is om zelf actief passen te gaan vervangen als ze binnenkort verlopen. Als je dan een pas krijgt met dezelfde datum is het wel heel letterlijk een vervanger, maar niet bijster efficiënt.Tdem schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:06:
[...]
Krijg je dan niet automatisch een nieuwe pas als je huidige bijna verloopt?
Ik ben inderdaad ook gewoon de ontvangen pas gaan gebruiken, volgens mij blijft die ook werken zolang je de nieuwe niet activeert.HansAnders07 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:08:
[...]
Ik had ook een pas besteld op de 5e geloof ik, die is zaterdag binnen gekomen. Ik heb hem alleen al vervangen (uiteindelijk netjes opgelost door support), nieuwe pas is ook onderweg. De oude pas kon ik wel gewoon activeren en gebruiken dus die was nog niet geblokkeerd. Maar even kijken of die nieuwe ook daadwerkelijk aankomt. Mijn pas kwam trouwens ook uit Duitsland.
Ik kreeg wel een mail van Bunq dat ze ineens door alle pasvoorraad heen zijn door vele aanmeldingen..
Voor beide bovenstaande geldt dat bunq je veel vrijheid geeft om het allemaal zelf te regelen zonder tussenkomst van een klantenservice, maar daardoor ook de mogelijkheid dat het sneller fout gaat. Denk dat ze vooral aan wat meer informatievoorziening mogen werken. Aanvragen vervangende pas als je eerste aanvraag niet is aangekomen zou pas moeten kunnen ná deze verzonden is (of in ieder geval meer inzicht in het proces). En gezien je zo makkelijk een vervanger in de app kan aanvragen zou het ook mooi zijn dat ze vermelden of je wel/niet verwacht wordt zelf te doen bij vervaldatum.
Krijg nu dus een bericht van bunq dat mijn pas binnenkort verloopt en of ik een nieuwe wil bestellen.. zuchtTrank00l schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:33:

Volgens de rente notificatie van vandaag zou ik een Easy Money member zijn, terwijl ik na het openen van mijn rekening direct ben overgestapt van de ongewenste Easy Green trial naar het gratis Easy Savings plan, en dus nooit Easy Money heb gehad. In mijn profiel staat alles goed, maar Bunq maakt wel een slordige indruk zo ...
Bij mij staat het ook zo. Beetje slordig inderdaad, al moet ik zeggen dat het me ook helemaal niet opgevallen was.kareltjekat schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:00:
Volgens de rente notificatie van vandaag zou ik een Easy Money member zijn, terwijl ik na het openen van mijn rekening direct ben overgestapt van de ongewenste Easy Green trial naar het gratis Easy Savings plan, en dus nooit Easy Money heb gehad. In mijn profiel staat alles goed, maar Bunq maakt wel een slordige indruk zo ...
[Afbeelding]
Het geklooi met de verschillende Bunq rekeningvormen die ik hier voorbij zie komen, is ook de reden waarom ik nog geen EasySavings heb aangevraagd.
Ik ga er maar even vanuit dat er vanuit Bunq geen malafide intentie achter zit; desondanks weerhoudt het me ervan om met ze in zee te gaan.
Ik ga er maar even vanuit dat er vanuit Bunq geen malafide intentie achter zit; desondanks weerhoudt het me ervan om met ze in zee te gaan.
@Of-Aaargh : Kennelijk weer iets nieuws?
Deze feature is onderdeel van Easy Green en Easy Money, zie ik in de prijslijst:.
Daar zijn 25 DigiCards inbegrepen.
Maar jij hebt toch geen Easy Green of Easy Money?
Het gaat om bijna 20 euro PER MAAND, zodra jij een extra pas aanmaakt omdat jij 2 passen hebt ?
Meer info: https://together.bunq.com...nd-how-do-i-create-one/12
https://nl.bunq.com/benefits/digicardsbunq DigiCards zijn online Mastercards die je kunt gebruiken, zodat je de gegevens van je fysieke pas nooit online hoeft te delen. Bij een Easy Money of Easy Green rekening krijg je maar liefst 25 gratis DigiCards.
Deze feature is onderdeel van Easy Green en Easy Money, zie ik in de prijslijst:.
Het gaat om bijna 20 euro PER MAAND, zodra jij een extra pas aanmaakt omdat jij 2 passen hebt ?
https://assets-global.web...s_business_pricing_NL.pdfCreeer extra DigiCards
€ 19,99 per maand per 25 extra passen
De factuur is verschuldigd bij het doorgeven van de bestelling van de eerste pas buiten de lopende gefactureerde batch passen.
[Voor 44% gewijzigd door U123456 op 02-03-2023 10:17]
Ik was in de veronderstelling dat Bunq een partij was die alles snel regelde, maar dat heb ik in ieder geval mis
.
Begin vorige week een Bunq Business account gemaakt, maar krijg iedere dag een mail dat het langer duurt en ik over 4 werkdagen weer een update krijg. Ik krijg alleen iedere dag die update
.

Begin vorige week een Bunq Business account gemaakt, maar krijg iedere dag een mail dat het langer duurt en ik over 4 werkdagen weer een update krijg. Ik krijg alleen iedere dag die update

Ik moet wel zeggen dat support vrij snel reageerde. Ja, zonder aankondiging zijn de regels veranderd, je mag nu bij het oude Easy Travel nog maar één kaart hebben, voorheen was dat twee kaarten. En omdat Easy Travel twee kaarten had, werd automatisch dat digicards-abonnement in rekening gebracht. Ik heb mijn Maestro-kaart gedeactiveerd, en vervolgens is de 19,99 door support weer teruggeboekt.U123456 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:00:
@Of-Aaargh : Kennelijk weer iets nieuws?
[...]
https://nl.bunq.com/benefits/digicards
[...]
https://assets-global.web...s_business_pricing_NL.pdf
Ik hou er uiteindelijk wel een vervelende smaak aan over, bij het stoppen met Easy Travel garandeerde Bunq dat de bestaande leden hun virtuele kaarten zouden mogen houden tot de vervaldatum daarvan. Dus zodra mijn Mastercard half volgend jaar verloopt is het daaag Bunq.
[Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-03-2023 11:13]
Sinds vorige maand klant bij bunq gezien de rente.
Ik vond het allemaal heel transparant moet ik zeggen, ik had na aanmelding en het hele proces binnen een half uur geld op de rekening staan. De trial periode had voor mij niet gehoeven, maar die kon ik snel uitzetten en voor mij was het duidelijk dat ik zonder kosten na een maand overging op een spaar only rekening.
nu is dat inmiddels ook zo en was precies wat ik verwachtte, ik zie netjes hoeveel rente ik opbouw en is inmiddels ook al twee keer gestort.
zoland bunq binnen nederland de hoogste spaarrente blijven hanteren blijf ik klant.
Ik vond het allemaal heel transparant moet ik zeggen, ik had na aanmelding en het hele proces binnen een half uur geld op de rekening staan. De trial periode had voor mij niet gehoeven, maar die kon ik snel uitzetten en voor mij was het duidelijk dat ik zonder kosten na een maand overging op een spaar only rekening.
nu is dat inmiddels ook zo en was precies wat ik verwachtte, ik zie netjes hoeveel rente ik opbouw en is inmiddels ook al twee keer gestort.
zoland bunq binnen nederland de hoogste spaarrente blijven hanteren blijf ik klant.
Lijkt bij mij nu ook het geval te zijn.jeroendh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:08:
[...]
Update: vandaag een afschrijving van €0,00 gehad op mijn spaarrekening met de omschrijving "Superleuk dat je easy green bent geworden" En als ik die aanklik is dat voor de komende maand tot 26-3.
Sinds een maand of 2 nu ook klant bij Bunq. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. De rente is prettig natuurlijk, was ook de hoofdreden om klant te worden bij hen. Ik wil eigenlijk mijn partner toevoegen aan de rekening, maar moet zij dan ook een betaalde account hebben? Ik heb EasyMoney zodat ik kan werken met budgetteerpotjes, zoals ik dat ook in mijn ABNAMRO app deed. Alleen heb ik daar netjes een en/of rekening hier lijkt dat allemaal wat meer losjes te verlopen is mijn indruk.
Kan ik mijn partner toevoegen met Easy Savings of Easy Bank? En is dit dan vergelijkbaar met de en/of status?
Kan ik mijn partner toevoegen met Easy Savings of Easy Bank? En is dit dan vergelijkbaar met de en/of status?
Je kan 2 dingen doenkbuntu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:48:
Sinds een maand of 2 nu ook klant bij Bunq. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. De rente is prettig natuurlijk, was ook de hoofdreden om klant te worden bij hen. Ik wil eigenlijk mijn partner toevoegen aan de rekening, maar moet zij dan ook een betaalde account hebben? Ik heb EasyMoney zodat ik kan werken met budgetteerpotjes, zoals ik dat ook in mijn ABNAMRO app deed. Alleen heb ik daar netjes een en/of rekening hier lijkt dat allemaal wat meer losjes te verlopen is mijn indruk.
a) je kan een join account aanmaken. dat is de en/of status
b) je kan iemand 'toegang' geven tot je account, dan kan je wel alles maar juridisch blijft het dan jouw account
Als je je partner wilt toevoegen moet zij ook een accoun thebben. Als zij easy savings hebt denk ik dat zij maar 1 account mag hebben. Ik denk dat joint accounts mee tellen hierin (maar zou zeggen probeer het uit, ik weet het niet)
Kennis van mij gaat binnenkort een bunq rekening openen en daar het spaargeld opzetten vanuit bank X (ook op naam van deze persoon). Zijn er nog tips en tricks hierbij? Het gaat om een bedrag van 50k.
Ik ga uit van het negatieve en verwacht dat het account bevroren wordt. Als dit gebeurt, wat is de procedure? Hoe lang kun je niet bij je geld?
Ik ga uit van het negatieve en verwacht dat het account bevroren wordt. Als dit gebeurt, wat is de procedure? Hoe lang kun je niet bij je geld?
Ik had geen enkel probleem bij een iets hoger bedrag.Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
Kennis van mij gaat binnenkort een bunq rekening openen en daar het spaargeld opzetten vanuit bank X (ook op naam van deze persoon). Zijn er nog tips en tricks hierbij? Het gaat om een bedrag van 50k.
Een joint account zal inderdaad wel meetellen. Ik ben ook benieuwd of slechts toegang geven (tot een persoonlijk account) ook meetelt. Dan kunnen wij hier namelijk ook weer €6 per maand besparen.
Ik heb nog nooit issues gehad dat mijn account werd bevroren toen er grote bedragen werden bijgeschreven. Ook toen de overwaarde van onze woning werd bijgeschreven op onze bunq rekening (nog niet zolang geleden). En dat was een vergelijkbaar bedrag.Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
[Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 06-03-2023 15:30]
Als de bankrekening waar het geld vandaan komt op dezelfde naam staat als bij Bunq zelf, zal er weinig mis gaan.Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
Same here, ik gooi 'regelmatig' geld over en weer tussen mijn eigen rekeningen (ook rekeningen met buitenlandse IBANs) bij rentewijzigingen en heb tot nu toe geen problemen ondervonden, ook niet bij dat soort bedragen.Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
Ik heb geen probleem gehad met grotere bedragen dan dat vanuit buitenlandse IBAN's. Maar dan gebruik ik mijn BUNQ ook al 5 jaar als hoofdbank, wellicht dat ik dan een goede "track record" heb en er niet snel een flag komt?Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
Zou gewoon goed moeten gaan, wat vooraf nog gedaan kan worden is het aankondigen bij support en aangeven dat je de benodigde documentatie ( afschrift o.i.d. indien nodig kunt aanleveren )Devaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
Even iets anders; een kennis van me gaf recentelijk aan voor een paar tientjes bij de online versie van toto een bedrag te hebben gestort. Hij kreeg vervolgens een waarschuwing dat dit niet is toegestaan

Volgens mij is gokken via legale aanbieders gewoon legaal in nederland Waar bemoeit bunq zich mee?
[Voor 22% gewijzigd door Trank00l op 08-03-2023 11:27]
Waarom zou het bevroren worden? Je doet toch gewoon waar het voor bedoeld is - geld storten op een spaarrekening? 50k is echt geen hoog bedrag in die wereld hoorDevaqto schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:

Wat gebeurt er eigenlijk als een digicard verloopt? Die kan je niet verversen met een nieuwe vervaldatum dus wordt er gewoon uitgeknikkerd of verlengt ie automatisch of…?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik ben heel erg benieuwd. Deze maand vervalt er een MC Debit (digicard) en ik zou die graag willen vernieuwen. Snap sowieso niet dat de digicards nu standaard de Creditcard variant zijn btw, zo onnodig bij bunq.WhatsappHack schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 02:05:
Wat gebeurt er eigenlijk als een digicard verloopt? Die kan je niet verversen met een nieuwe vervaldatum dus wordt er gewoon uitgeknikkerd of verlengt ie automatisch of…?
Ik zou ook liever vernieuwen dan een nieuwe moeten aanmaken. Enkel zonodig een nieuwe vervaldatum opgeven is toch weer andere koek dan overal opnieuw een kaart moeten toevoegen. Maar vrees het ergste, want zelfs een nieuwe fysieke pas (om een die gaat vervallen te vervangen) geneert een compleet nieuw kaartnummer bij Bunq.TheVMaster schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:10:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd. Deze maand vervalt er een MC Debit (digicard) en ik zou die graag willen vernieuwen.

Mja ik snap ook niet dat je daar nu nog steeds geen keuze in krijgt binnen de app. Die CC’s hebben misschien een nét iets bredere acceptatie online al denk ik dat je dat in de praktijk nooit gaat merken, maar toegevoegd aan bijv. Apple Pay voor offline gebruik heb je in Nederland geen hol aan die dingen. Je kan er bijna nergens mee betalen. Ik snap de logica wel kijkend naar hoe de situatie hier was in de afgelopen jaren, dan was CC als default de logische keuze. Nu is de situatie compleet anders en zou de keuze geven een erg fijne toevoeging zijn. (zo bijvoorbeeld)Snap sowieso niet dat de digicards nu standaard de Creditcard variant zijn btw, zo onnodig bij bunq.
Gelukkig is het via de API mogelijk.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-03-2023 13:45]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Was daar nu een tool voor? Ik heb het lang geleden wel eens gebruikt maar even geen idee meer hoe ik dat toen heb gedaan.

Met de API: type = MASTERCARD_VIRTUAL en product_type = MASTERCARD_DEBIT. Dan krijg je een MC Debit DigiCard ipv MC Credit DigiCard. 

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 13-03-2023 21:33]
bunq update 22 is live: https://together.bunq.com/d/56165-bunq-update-22-overview/3
Waar vroeger het hier op tweakers wel redelijk los ging na een update, lees je er nu niks van (ik wist niet eens dat er weer een update was). Misschien maar goed ook 😅
Opties genoeg inderdaad.
Pas-activatie in het buitenland op basis van locatie is wel handig. Stond twee weken geleden in Italië bij een kassa en vergeten dat het geen toegestaan land was 🤪
Pas-activatie in het buitenland op basis van locatie is wel handig. Stond twee weken geleden in Italië bij een kassa en vergeten dat het geen toegestaan land was 🤪
Ik schrok even toen ik dat met die passen zag in de App Store.
Want a.) no way in hell dat ik Bunq (zeker niet met die policy en hoe bizar veel ze al spioneren) ga toestaan om de hele tijd mijn locatie te volgen, b.) als ik op digitale vakantie ga voor het een of ander moet ik niet hebben dat Bunq gaat zitten klooien met de transactie.
Maar gelukkig is het optioneel!
Ik vind het ook veel fijner om het handmatig in te stellen naar gelang behoefte. Voor ik op reis ga voeg ik een land toe en anders staat het lekker op NL.
Het is trouwens wel vreemd dat het een alles of niets instelling is. Óf al je passen werken op locatie óf al je passen werken niet op locatie; zelfs geen verschil tussen DigiCards en fysieke passen. Dat was me eerder niet opgevallen, die “Toegestane landen” instelling geldt blijkbaar altijd voor alle passen ipv per pas. Dat is niet zo handig. Een of twee digicards wil ik toestaan in een bepaald land, maar dan moeten m’n fysieke passen daar ook perse in mee. Wat raar…
Fijn dat je nu meer en vaker cash kan opnemen, dat is een langgekoesterde wens van veel klanten!
Ik ben wel benieuwd hoe ze gratis maanden of green enzo gaan toepassen bij Wheel of Fortune terwijl je in een Pack van een ander zit.

Het is trouwens wel vreemd dat het een alles of niets instelling is. Óf al je passen werken op locatie óf al je passen werken niet op locatie; zelfs geen verschil tussen DigiCards en fysieke passen. Dat was me eerder niet opgevallen, die “Toegestane landen” instelling geldt blijkbaar altijd voor alle passen ipv per pas. Dat is niet zo handig. Een of twee digicards wil ik toestaan in een bepaald land, maar dan moeten m’n fysieke passen daar ook perse in mee. Wat raar…

Fijn dat je nu meer en vaker cash kan opnemen, dat is een langgekoesterde wens van veel klanten!
Ik ben wel benieuwd hoe ze gratis maanden of green enzo gaan toepassen bij Wheel of Fortune terwijl je in een Pack van een ander zit.

[Voor 41% gewijzigd door WhatsappHack op 14-03-2023 23:40]
Green kan je krijgen als upgrade op je pack abbonement als je in een pack zitWhatsappHack schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:34:
Pack gaat naar de pack eigenaar, heeft iedereen in het pack mazzel.
Ik heb een betaalrekening bij ASN en heb net een account bij Traderepublic geopend vanwege hun rentepercentage van 2,0%, maar daarna zag ik dat je over alle stortingen (behalve de eerste) 0,7% moet afdragen! Dat schrikt toch wel een beetje af. Dus ben van plan een eerste storting te doen en dat daar te laten staan, en daarna een Bunq Easysavings account te gebruiken om geld heen en weer over te boeken van en naar mijn ASN-rekening, afhankelijk van wat ik nodig heb. Is dit een beetje te doen? Ik lees bij Bunq dat "Voor sommige manieren om geld te storten op je spaarrekening kan een kleine vergoeding gelden en als je vanaf een andere bank geld op je bunq Spaarrekening zet, kan je andere bank ook extra kosten in rekening brengen." Geldt dit in mijn situatie of kan ik onbeperkt en gratis geld over en weer boeken tussen mijn ASN-rekening en Bunq? (Behalve dan het maximum van 2 opnames per maand bij Bunq wat geen probleem zal zijn)
Edit: ik lees net op verschillende sites dat stortingen bij TR via bankrekening gewoon gratis zijn, alleen via creditcard betaal je blijkbaar 0,7%
Edit: ik lees net op verschillende sites dat stortingen bij TR via bankrekening gewoon gratis zijn, alleen via creditcard betaal je blijkbaar 0,7%
[Voor 7% gewijzigd door HarryHaver op 15-03-2023 20:05]
Geld overmaken tussen je nederlandse rekeningen is gewoon gratis. Zakelijk uiteraard niet, maar dat is nergens in NL.HarryHaver schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:07:
Ik heb een betaalrekening bij ASN en heb net een account bij Traderepublic geopend vanwege hun rentepercentage van 2,0%, maar daarna zag ik dat je over alle stortingen (behalve de eerste) 0,7% moet afdragen! Dat schrikt toch wel een beetje af. Dus ben van plan een eerste storting te doen en dat daar te laten staan, en daarna een Bunq Easysavings account te gebruiken om geld heen en weer over te boeken van en naar mijn ASN-rekening, afhankelijk van wat ik nodig heb. Is dit een beetje te doen? Ik lees bij Bunq dat "Voor sommige manieren om geld te storten op je spaarrekening kan een kleine vergoeding gelden en als je vanaf een andere bank geld op je bunq Spaarrekening zet, kan je andere bank ook extra kosten in rekening brengen." Geldt dit in mijn situatie of kan ik onbeperkt en gratis geld over en weer boeken tussen mijn ASN-rekening en Bunq? (Behalve dan het maximum van 2 opnames per maand bij Bunq wat geen probleem zal zijn)
Das handig: als je een ideal betaling doet via bunq, kan je dat nu ook via web.bunq.com doen. Even 1x inloggen met je telefoon op dat apparaat, en dan kan je heel snel betalingen doen. Sneller dan je telefoon erbij pakken en QR te scannen, denk ik.
Gezien dat sowieso al poeptraag is heb je al heel snel verbetering natuurlijk.ChrisM schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:50:
Sneller dan je telefoon erbij pakken en QR te scannen, denk ik.

Met iDeal kan je ook gewoon je subrekening kiezen hoor en vind het super werken. Web iDeal is ook een erg fijne toevoeging.
<knip> Nee, ook dat mag niet.
[Voor 93% gewijzigd door Ardana op 19-03-2023 16:12]
<knip> Niet doen.
[Voor 95% gewijzigd door Ardana op 19-03-2023 16:12]
Neen: Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq".Sjeefr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:02:
Bedelen/verzoeken mag niet, maar aanbieden toch wel?
Ik liep er onlangs wel tegenaan dat ik je maar 2 x per maand iets mag opnemen van je spaarrekening. Dat vind ik bij een abo van 9 euro per maand best wel een slechte zaak. Nu is het ook de bedoeling spaargeld te laten staan, maar ik vind het niet prettig dat ik anders een maand moet wachten, mocht ik het echt even nodig hebben
Dan zet je het niet op een spaarrekening waar je rente over krijgt? Problem solved. Maar dat wil je waarschijnlijk niet, en toch die rente pakkenkbuntu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:12:
Ik liep er onlangs wel tegenaan dat ik je maar 2 x per maand iets mag opnemen van je spaarrekening. Dat vind ik bij een abo van 9 euro per maand best wel een slechte zaak. Nu is het ook de bedoeling spaargeld te laten staan, maar ik vind het niet prettig dat ik anders een maand moet wachten, mocht ik het echt even nodig hebben

De oplossing is om het saldo op je betaalrekening wat hoger te houdenkbuntu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:12:
Je kunt ook bunq Easy Bank Personal nemen, voor 3 euro per maand, of bunq Easy Savings Personal (gratis). Dan kun je nog steeds maar 2 keer per maand opnemen, maar kost het in elk geval geen 9 euro per maand.kbuntu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:12:
Je kunt ook kijken bij een 'gewone' bank, daar mag je meestal onbeperkt spaargeld opnemen, tegen minder maandelijkse kosten. Maar daar krijg je weer geen 1,5% rente. Het komt uit de lengte of de breedte.
Precies dit! Ik zit zelf bij Knab; maar die bieden een (jaarlijkse) rente van 0.5%. Het gratis account bij Bunq biedt 1.56%! Dat is best een verschil en kost niks!Of-Aaargh schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Je kunt ook bunq Easy Bank Personal nemen, voor 3 euro per maand, of bunq Easy Savings Personal (gratis). Dan kun je nog steeds maar 2 keer per maand opnemen, maar kost het in elk geval geen 9 euro per maand.
Je kunt ook kijken bij een 'gewone' bank, daar mag je meestal onbeperkt spaargeld opnemen, tegen minder maandelijkse kosten. Maar daar krijg je weer geen 1,5% rente. Het komt uit de lengte of de breedte.
Ik ben zelf wel fan ban Bunq maar ik vind het nog even te duur. Zeker als je met z'n tweeeen wil bankieren (meer een en/of rekening) kost het je wel 18EUR (2x een account) terwijl dit bij Knab 7 EUR p/maand kost. We gebruiken zelf best veel verschillende rekeningen en dat kan bij Bunq pas vanaf Easy Money welke 8,99EUR per gebruiker kost.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
@Space21 als je een pack joined of zelf opzet en nog twee leden vindt kost het je 12,50 euro en dat kan de rente wel goedmaken mits voldoende saldo.
Ja true; maar ik ben liever niet afhankelijk van een ander koppel. Even wachten tot de kinderen groter zijn denk ik :-)Beekforel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:20:
@Space21 als je een pack joined of zelf opzet en nog twee leden vindt kost het je 12,50 euro en dat kan de rente wel goedmaken mits voldoende saldo.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Of juist je spaarrekening bij Bunq wat lager houden, zodat je niet zo gauw de neiging zal krijgen om 3 keer of meer per maand, geld van je spaarrekening op te nemen. Het heeft wat weg van een deposito kenmerk achtige spaarrekening, maar er zijn genoeg alternatieven elders met dezelfde spaarrente percentages.Tdem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:17:
[...]
De oplossing is om het saldo op je betaalrekening wat hoger te houden
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"