Is het ook niet ergens logisch? Anders zou je natuurlijk makkelijk om die limiet heen kunnen gaan met het spreiden over meerdere spaarrekeningen. Het percentage is immers toch percentueel.
Ik vind het in ieder geval niet logisch omdat er infeite slechts één spaarrekening volledig op mijn naam staat (4 dus niet). Als ik van mijn rekening in een maand 2x wat afhaal dan betekend dit dat ik niet meer bij de andere rekeningen kan.-Tim- schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:21:
Is het ook niet ergens logisch? Anders zou je natuurlijk makkelijk om die limiet heen kunnen gaan met het spreiden over meerdere spaarrekeningen. Het percentage is immers toch percentueel.
Geen dealbreaker, maar handig is het niet.
Je kunt als het moet je spaarrekening wel omzetten naar een betaalrekening zag ik. Verder vind ik het eigenlijk wel logisch. Het is tenslotte een spaarrekening.bllb schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:
Ik kom er net achter dat je maximaal twee keer per maand geld mag opnemen van al je spaarrekeningen tezamen, dus niet pér spaarrekening. Ben ik de enige die dat verkeerd heeft begrepen? Gelukkig is februari de kortste maand
Overboeken tussen de spaarrekeningen onderling kan trouwens nog wel gewoon. Incasso's ga ik nog zien...
Verder zou je als het "wel" logisch zou zijn, net zo goed 25 IBANS (wat maximum is) spaarrekeningen aanmaken en al je spaargeld erop verdelen en nooit geen last hebben van die 2 als aantal. Denk dat de devs dat wel goed uitgedacht hebben.
[Voor 16% gewijzigd door ibson op 11-02-2023 20:35]
De spaarrekening bij Bunq is dus een soort mini-mini deposito rekening, met Max 2 opnames per maand. Weet iemand hier waarom Bunq die voorwaarde stelt?
Omdat Bunq wilt dat je upgrade naar een van hun betaalde pakketten.Datisraar schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:16:
De spaarrekening bij Bunq is dus een soort mini-mini deposito rekening, met Max 2 opnames per maand. Weet iemand hier waarom Bunq die voorwaarde stelt?
Ook met mijn 'easy money' abonnement heb ik deze limiet. Maximaal 2x van je spaarrekeningen over je gehele account.pl0xs schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:23:
[...]
Omdat Bunq wilt dat je upgrade naar een van hun betaalde pakketten.
Heeft vast iets te maken met dat geld op een betaalrekening altijd beschikbaar moet zijn om uit te kunnen geven. Dit kunnen ze dus niet investeren.. geld op een spaarrekening is moeilijker om uit te geven, dus is zekerder voor hen dat dat geld ergens bij bunq blijft staan en kunnen ze dus gemakkelijker investeren en rente voor jou mee verdienen.
Denk ik zoiets?
Denk ik zoiets?
https://nl.bunq.com/benefits0bs schreef op zondag 12 februari 2023 @ 00:45:
[...]
Ook met mijn 'easy money' abonnement heb ik deze limiet. Maximaal 2x van je spaarrekeningen over je gehele account.
Hier staat "Opnames op elk moment" bij Easy Money vs "Tot 2 instant opnames per maand" bij Easy Savings. Misschien even Bunq support benaderen?
Met deze opname beperking hoort Bunq dus niet thuis in de lijstjes met 'hoogste rente zonder voorwaarden'. Het is inderdaad een soort eindeloze deposito.
Ook ik heb dat met easy money 2 keer. Als je het letterlijk neemt is het nog steeds “opnemen op ieder moment”, al is het maar 2 keer.pl0xs schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:41:
[...]
https://nl.bunq.com/benefits
Hier staat "Opnames op elk moment" bij Easy Money vs "Tot 2 instant opnames per maand" bij Easy Savings. Misschien even Bunq support benaderen?
[Voor 12% gewijzigd door ibson op 12-02-2023 23:42]
Ik hoop wel dat er nog een foutje zit in het tonen van de opgebouwde rente onder "Deze maand verdiend". Daar staat na een aantal dagen een lager bedrag dan ik überhaupt per dag zou verwachten, maar het lijkt ook niet netjes elke dag te updaten.
Ik vraag mij eerder af of zij nou vanaf 1e van de maand %1.56 rekenen of vanaf dag dat het aangekondigd is.Dipsausje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:17:
Ik hoop wel dat er nog een foutje zit in het tonen van de opgebouwde rente onder "Deze maand verdiend". Daar staat na een aantal dagen een lager bedrag dan ik überhaupt per dag zou verwachten, maar het lijkt ook niet netjes elke dag te updaten.
Vanaf de dag dat ze het hebben aangekondigd.ibson schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Ik vraag mij eerder af of zij nou vanaf 1e van de maand %1.56 rekenen of vanaf dag dat het aangekondigd is.
Dat is gek, bij mij update het vanochtend rond een uur of 10 met het correcte bedrag. Dus misschien even contact het Bunq opnemen?Dipsausje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:17:
[Voor 4% gewijzigd door Zagre op 13-02-2023 19:25]
Zit nog wel een bug in dat je alleen je main account kan inzien qua rente.
Ik zie voor mijn bedrijven geen informatie, of althans dezelfde informatie als mijn main.
Ik zie voor mijn bedrijven geen informatie, of althans dezelfde informatie als mijn main.
Heb ik gedaan ja. Heb de rekening vorige week pas geopend, weer gesloten toen mijn vrouw haar ID-check rond was in plaats daarvan een gedeelde spaarrekening ervan gemaakt. Beetje rommelig begin natuurlijk al, maar daar zou bunq juist goed in moeten zijn...Zagre schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:25:
[...]
Dat is gek, bij mij update het vanochtend rond een uur of 10 met het correcte bedrag. Dus misschien even contact het Bunq opnemen?

Er staat tot nu toe slechts €1700 op en ik zie er zo'n 3 cent rente per dag bijkomen, maar zou 7 cent verwachten (1700*0,0156/365=0,0727).
Waar zie ik dit overzicht überhaupt? Deze maand verdiend?Zagre schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:25:
[...]
Dat is gek, bij mij update het vanochtend rond een uur of 10 met het correcte bedrag. Dus misschien even contact het Bunq opnemen?
Als je in je Savings account zit heb je bovenaan het scherm 3 cirkels. Klikken op de linker cirkel “Totale rente”.
Bron: https://gathering.tweaker...message/74435806#74435806
[Voor 34% gewijzigd door jeroendh op 15-02-2023 17:26]
Ik zit nog in die verplichte trial, is dat de reden dat ik nog niks kan bekijken?jeroendh schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:25:
Als je in je Savings account zit heb je bovenaan het scherm 3 cirkels. Klikken op de linker cirkel “Totale rente”.
[Afbeelding]
Ik zit ook nog in de trial, rond 11 februari is er een update gekomen van de app. Sindsdien is het totaal ontvangen rente te zien.
Tegenwoordig ook als je de IBAN sectie uitklapt, hebben ze dat erbij gevoegd samen met de resterende maandelijkse opnames.jeroendh schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:25:
[Afbeelding]
iOS of android? In iOS zie ik deze optie echt niet.jeroendh schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:08:
Ik zit ook nog in de trial, rond 11 februari is er een update gekomen van de app. Sindsdien is het totaal ontvangen rente te zien.
In de iOS app kan je opgebouwde rente zien door te klikken op een van deze twee opties:WouterL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:06:
[...]
iOS of android? In iOS zie ik deze optie echt niet.
Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
Op de plek van het euroteken zie ik geen rente staan maar “te ontvangen”sham27 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:14:
[...]
In de iOS app kan je opgebouwde rente zien door te klikken op een van deze twee opties:
[Afbeelding]
Ook bij Iban zie ik niks. Zit nog in de trial overigens, en heb een “spaar” aangemaakt.
Kijk even bij Profiel/Profile -> Freedom of Choice -> En check of daar "Ontvang rente" aanstaat en de goede rekening is geselecteerd. Dan zou het zichtbaar moeten worden/zijn bij die rekening.WouterL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:31:
[...]
Op de plek van het euroteken zie ik geen rente staan maar “te ontvangen”
Ook bij Iban zie ik niks. Zit nog in de trial overigens, en heb een “spaar” aangemaakt.
Deze heb ik inderdaad aangezet onder de juiste rekening “spaarrekening”. Maar helaas, ik zie niks.. of is dit pas na een maand zichtbaar?Cordon schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:36:
[...]
Kijk even bij Profiel/Profile -> Freedom of Choice -> En check of daar "Ontvang rente" aanstaat en de goede rekening is geselecteerd. Dan zou het zichtbaar moeten worden/zijn bij die rekening.
Dan lijkt me dat het tevoorschijn komt als je iets hebt opgebouwd, geen idee. Je kan altijd een support ticket inschieten bij Bunq, hier helpen ze best graag en snel bij.WouterL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:44:
[...]
Deze heb ik inderdaad aangezet onder de juiste rekening “spaarrekening”. Maar helaas, ik zie niks.. of is dit pas na een maand zichtbaar?
Bij mij was dit na 48 uur na het open van de rekening voor het eerst zichtbaar en wordt tot nu toe elke dag rond 10.00 geupdate.WouterL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:44:
[...]
Deze heb ik inderdaad aangezet onder de juiste rekening “spaarrekening”. Maar helaas, ik zie niks.. of is dit pas na een maand zichtbaar?
Vraagje: is hier iemand die de nieuwe Mastercard betaalpas heeft (dus niet de bung travel card)? Staat daar de IBAN op?
Ik vind het zelf altijd erg prettig dat de IBAN op m'n bankpassen staat, maar dit is bij mastercard en visa normaal gesproken niet zo.
Ik vind het zelf altijd erg prettig dat de IBAN op m'n bankpassen staat, maar dit is bij mastercard en visa normaal gesproken niet zo.
Ja op bunq passen kan je een IBAN laten zetten,Elandenmelk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:07:
Vraagje: is hier iemand die de nieuwe Mastercard betaalpas heeft (dus niet de bung travel card)? Staat daar de IBAN op?
Ik vind het zelf altijd erg prettig dat de IBAN op m'n bankpassen staat, maar dit is mij mastercard en visa normaal gesproken niet zo.
let wel op, je kan dus de pas ook aan andere bankrekeningen koppelen waardoor het iban dat op de pas staat dus niet meer overeenkomt met de werkelijkheid
Heb de rekening nu echt al 1.5 week. Wat doe ik toch verkeerd?… ik weet het echt niet meer.Zagre schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:54:
[...]
Bij mij was dit na 48 uur na het open van de rekening voor het eerst zichtbaar en wordt tot nu toe elke dag rond 10.00 geupdate.
Ik heb alleen de spaarrekening, iemand ervaring met joint account maken van de spaarrekening? Ik liep vast bij de aanvraag, zie nu wel een optie in de app. (ben nu klant voor een week).WouterL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:49:
[...]
Heb de rekening nu echt al 1.5 week. Wat doe ik toch verkeerd?… ik weet het echt niet meer.
Bij Abbo veranderen naar de gratis Easy Savings staat nog steeds 1,31% rente, hoezo wordt dit niet geupdate?
Geen idee, welk antwoord gaven ze toen je het de bunq support vroeg?r0bb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:40:
Bij Abbo veranderen naar de gratis Easy Savings staat nog steeds 1,31% rente, hoezo wordt dit niet geupdate?
Waarschijnlijk hard-coded in de appr0bb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:40:

Zelf heb ik ook alleen de saving account bij Bunq geopend sinds een week, maar mij is het ook nog niet gelukt en staat alleen op mijn naam. Ik ben dus de enige ‘mede-eigenaar’ volgens de app en suggereert dus dat je iemand anders ook kan opgeven. Maar waar?glatuin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:50:
[...]
Ik heb alleen de spaarrekening, iemand ervaring met joint account maken van de spaarrekening? Ik liep vast bij de aanvraag, zie nu wel een optie in de app. (ben nu klant voor een week).
Bijzonder dat support je ook kan raten als je hulp nodig hebt, krijg je gewoon 1 ster rating, terwijl je gewoon klant bent.
Ik heb een Easy Money, ik zou dus fysiek 3 gratis pasjes kunnen krijgen. Omdat ik in het verleden 2 pasjes volledig geannuleerd heb, kan ik met geen mogelijkheid een gratis pas aanvragen, daar zou ik dan 10 euro voor moeten betalen. Dit lijkt mij niet hoe het zou moeten toch?
Ik heb een Easy Money, ik zou dus fysiek 3 gratis pasjes kunnen krijgen. Omdat ik in het verleden 2 pasjes volledig geannuleerd heb, kan ik met geen mogelijkheid een gratis pas aanvragen, daar zou ik dan 10 euro voor moeten betalen. Dit lijkt mij niet hoe het zou moeten toch?
AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 - MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB - iPad Pro 2021 12.9
Oei, pas maar op... Dan is je rating met tien punten gezakt!MysticX schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:12:
Bijzonder dat support je ook kan raten als je hulp nodig hebt, krijg je gewoon 1 ster rating, terwijl je gewoon klant bent.
Gelukkig kun je het compenseren door wat positiefs over Bunq op Together te plaatsen. Dat levert je zomaar weer tien punten op!

Ongelofelijk dit, hier was ik niet van op de hoogte en ontzettend bedankt dat je mij hierop wijst. Dit zou toch verboden moeten worden? Er wordt onderscheid gemaakt op hoe men moet reageren. Als je een beetje kritisch bent, wordt je beneden gehaald door een onzinnig punten systeem.NY_Giant schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:40:
[...]
Oei, pas maar op... Dan is je rating met tien punten gezakt!
Gelukkig kun je het compenseren door wat positiefs over Bunq op Together te plaatsen. Dat levert je zomaar weer tien punten op!
Zonder het te weten heb ik nu een klacht ingediend, lol, ik ga mijn geld maar weghalen daar

Wie wilt er een bank met mij starten?

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 - MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB - iPad Pro 2021 12.9
Het is belachelijk inderdaad. Ze hebben het vorig jaar geïntroduceerd en het deed hier toen ook al de nodige stof opwaaien.MysticX schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:47:
[...]
Ongelofelijk dit, hier was ik niet van op de hoogte en ontzettend bedankt dat je mij hierop wijst. Dit zou toch verboden moeten worden? Er wordt onderscheid gemaakt op hoe men moet reageren. Als je een beetje kritisch bent, wordt je beneden gehaald door een onzinnig punten systeem.
Zonder het te weten heb ik nu een klacht ingediend, lol, ik ga mijn geld maar weghalen daar![]()
Wie wilt er een bank met mij starten?![]()
Daar schrik ik wel van hoor, volgens mij mag dit helemaal niet eens. Echt spijtig dit..NY_Giant schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:54:
[...]
Het is belachelijk inderdaad. Ze hebben het vorig jaar geïntroduceerd en het deed hier toen ook al de nodige stof opwaaien.
Met al die verhalen die je hoort dat je zo geblokkeerd kan worden, is het denk ik tijd om weer wat anders te gaan zoeken

Jammer dat er niet echt een alternatief is.
Afgelopen weekend een Easy Savings (gratis spaarrekening) geopend. Was binnen 5-10 minuten geregeld. Inmiddels grootste gedeelte van mijn spaargeld overgeboekt van Nationale Nederlanden. In de App staat keurig netjes dat ik 1,56% rente krijg. Ben tot dusverre tevreden. Heb mijn hypotheekrente voor 1,5% vast staan. Komende tijd dus maar niet aflossen maar sparen. Het bedrag wat ik aan rente heb "verdiend" werd pas na een paar dagen getoond.
Dit kan je het beste aan Bunq vragen.WouterL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:09:
Waarom krijg ik het in hemels naam NIET voor elkaar om de rente te zien (en het rente percentage?) rente staat aan bij freedom of choice onder de juiste rekening (spaarrekening ing) Onder bic/Iban geen informatie.
[Afbeelding]
Een incasso van een spaarrekening af laten schrijven gaat (sowieso) niet meer heb ik zojuist gemerkt. Ik kon in tegenstelling tot eerder nu alleen nog kiezen voor mijn betaalrekeningen.bllb schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:
Overboeken tussen de spaarrekeningen onderling kan trouwens nog wel gewoon. Incasso's ga ik nog zien...
Weet je zeker dat het een spaarrekening is? Het linker bolletje ‘te ontvangen’ staat normaal gesproken bij een betaalrekening. Welke opties heb je onder het tandwiel?WouterL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:09:
Waarom krijg ik het in hemels naam NIET voor elkaar om de rente te zien (en het rente percentage?) rente staat aan bij freedom of choice onder de juiste rekening (spaarrekening ing) Onder bic/Iban geen informatie.
[Afbeelding]
Ja, de rekening heet 'spaarrekening' (icoontje varken)Kroontje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Weet je zeker dat het een spaarrekening is? Het linker bolletje ‘te ontvangen’ staat normaal gesproken bij een betaalrekening. Welke opties heb je onder het tandwiel?
Bij het tandwiel heb ik allerlei personalisatie instellingen, dagelijks limiet, aanvulberichten etc.
Heb je al geprobeerd een nieuwe subrekening toe te voegen en dan "Spaarrekening" selecteren? Want dit lijkt op een normale betaalrekening.
De optie ‘aanvulberichten’ bestaat niet voor een spaarrekening. Staat er ook de optie ‘Wijzig in betaalrekening’? Nee? Dan is het al een betaalrekening.
Super vreemd, want het is echt een aangemaakte spaarrekening. Maar weer een nieuwe subrekening spaar aanmaken dan maar?…Kroontje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:37:
De optie ‘aanvulberichten’ bestaat niet voor een spaarrekening. Staat er ook de optie ‘Wijzig in betaalrekening’? Nee? Dan is het al een betaalrekening.
Sla mij maar dood, maar dat heeft gewerkt. Lekkere gebruikservaring dit.. dagen lang rente misgelopen.
Hoelang duurt het normaal gesproken om een pas te ontvangen? Zou de 13e binnen moeten komen maar nog steeds niet gezien. Twijfel of ik hem opnieuw moet aanvragen.
Wanneer heb je hem aangevraagd? Ik had vrijdag er een aangevraagd en donderdag binnen.HansAnders07 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:04:
Hoelang duurt het normaal gesproken om een pas te ontvangen? Zou de 13e binnen moeten komen maar nog steeds niet gezien. Twijfel of ik hem opnieuw moet aanvragen.
Zondag 5 februari, dat is dus wel heel lang vergeleken met die van jou.Cordon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:22:
[...]
Wanneer heb je hem aangevraagd? Ik had vrijdag er een aangevraagd en donderdag binnen.
Dan zou ik even een ticket insturen. Wel heel erg lang.HansAnders07 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:34:
[...]
Zondag 5 februari, dat is dus wel heel lang vergeleken met die van jou.
De app geeft aan: pas nog niet aangekomen? Bestel hem dan opnieuw. Heb ik dus net gedaan maar dan schrijven ze snel €9,99 af.. dus heb maar contact gezocht.Cordon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:35:
[...]
Dan zou ik even een ticket insturen. Wel heel erg lang.
Of heb je het gewoon verkeerd gedaan?WouterL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:49:
Sla mij maar dood, maar dat heeft gewerkt. Lekkere gebruikservaring dit.. dagen lang rente misgelopen.
Dat zenuwachtige gedoe over de bunq rentes van de afgelopen paar weken in dit topic is wel .. bijzonder.
Wat kan er precies verkeerd gedaan worden? Ik heb een subrekening aangemaakt en spaar aangeklikt. De subrekening heet zelfs spaar en is voorzien van het juiste logo.mwa schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:57:
[...]
Of heb je het gewoon verkeerd gedaan?
Dat zenuwachtige gedoe over de bunq rentes van de afgelopen paar weken in dit topic is wel .. bijzonder.
Ik heb antwoord terug van bunq over de getoonde opgebouwde rente. De app toont je totaal opgebouwde rente (niet per rekening), en bij een gezamenlijke spaarrekening zie je dus jouw “deel”.
Het zichtbare bedrag bij mij en mijn vrouw is exact gelijk en lijkt mij het totaalbedrag.
Bij m'n zakelijke deel kan ik het helemaal niet zien, daar staat hetzelfde als bij persoonlijke.
Bij m'n zakelijke deel kan ik het helemaal niet zien, daar staat hetzelfde als bij persoonlijke.
Bij mij klopt alles, m’n rente tot op de cent afgerond klopt. Geen gekke blokkades bij bedragen van 20k+. Geen nare ervaring met support. M’n gebruikerservaring is overigens echt top.
Daarnaast had ik een pas aangevraagd (3 stuks, Easy Money) die kwam later binnen dan de opgegeven datum, al staat daar “bestel nieuwe” wacht nog enkele dagen.
Mijn tip: lieve mensen, gebruik een bank als een bank. Het geld rust en loopt niet weg. Geniet gewoon van je dag. Ik ken andere banken waar het heel anders aan toe gaat.
Daarnaast had ik een pas aangevraagd (3 stuks, Easy Money) die kwam later binnen dan de opgegeven datum, al staat daar “bestel nieuwe” wacht nog enkele dagen.
Mijn tip: lieve mensen, gebruik een bank als een bank. Het geld rust en loopt niet weg. Geniet gewoon van je dag. Ik ken andere banken waar het heel anders aan toe gaat.
Ik heb sinds enkele dagen een easy savings account bij Bunq. Onder profiel bij abonnement geeft de app aan 'easy savings'. Bij de vraag waar ik rente op wil ontvangen zie ik 'main' en 'savings'. Hij staat op 'savings'. Main kan ik niet aanvinken. Pakt de app ook niet. Als ik op home klik zie ik echter de knoppen 'betaal', 'betaal verzoek' en 'voeg toe'. Dit lijkt er op alsof er toch een betaalrekening actief is of hebben jullie dit ook bij enkel en alleen een spaarrekening?
Dat is normaal. Omdat je geen tegenrekening hebt kun je geld overmaken naar andere rekeningen en kan er ook geld van andere rekeningen rechtstreeks op de spaarrekening gestort worden.LuckyStriker schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:56:
Ik heb sinds enkele dagen een easy savings account bij Bunq. Onder profiel bij abonnement geeft de app aan 'easy savings'. Bij de vraag waar ik rente op wil ontvangen zie ik 'main' en 'savings'. Hij staat op 'savings'. Main kan ik niet aanvinken. Pakt de app ook niet. Als ik op home klik zie ik echter de knoppen 'betaal', 'betaal verzoek' en 'voeg toe'. Dit lijkt er op alsof er toch een betaalrekening actief is of hebben jullie dit ook bij enkel en alleen een spaarrekening?
Ik roep ook maar wat
Nederlands deposito garantie stelsel: check.
Rente tot een bedrag van 100.000 euro: check.
Onbeperkt storten: check.
Maximaal twee opnames per maand: check.
Geen fysieke filialen: check.
Geen telefonisch contact mogelijk: check.
Bunq app geinstalleerd om een Easy Savings spaarrekening te openen.
Ik kies specifiek voor de Easy Savings spaarrekening in de geinstalleerde Bunq app, doorloop het proces van plm. 10 minuten, wacht een dag of drie, vier, totdat de verificatie rond is, en klaar, dacht ik.
Wanneer ik ingelogd ben en in mijn nog lege 'Easy Savings' spaarrekening de app ondek/de instellingen naloop, zie ik (het is hier al eerder beschreven, kom ik vandaag achter) dat mijn 'gratis' Easy Savings spaarrekening eigenlijk een "Easy Green" rekening is (a 17,99 euro/maand).
Dit was makkelijk alsnog om te zetten door "van plan" te wisselen, maar ...
Is dit 'gewoon niet netjes', maar geoorloofd, of is dit (regelrechte) misleiding? Wat vinden jullie, wat is het juridische antwoord (gewoon benieuwd naar)?
Ik bedoel, ik 'koop' het ene 'gratis' product, en krijg het product van 17,99 euro/maand, ben ik nou gek?
Ik bedoel, dit is een BANK, geen tweede hands auto verkoper, toch?
Anyway, vanmorgen in dit topic tig pagina's zitten lezen; ik ben best wel geschokt van de post van Givati: WhatsappHack in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Witwas/fraude-check: prima natuurlijk.
Maar, als je geflagged wordt, en je moet bewijzen van inkomsten overhandigen, en daar is geen mogelijkheid voor, en je kan geen telefonisch contact opnemen, en support geeft geen reactie ... hoe los je dit dan op?
Ik ben benieuwd naar meningen over mijn volgende gedachtengangen, voortvloeiend uit bovenstaande:
1. Ik ben 'ouderwets', ik heb graag dingen op papier: ik heb mijn hypotheek zaken op papier, ik heb een (oude) brief van een bekende grootbank wat mijn bewijs is dat 'die en die' betaalrekening van mij is, et cetera.
Dit Bunq Easy Savings account bestaat alleen maar virtueel.
Ik bedoel, moet ik meneer Bunq op zijn blauwe ogen geloven dat: "alles veilig is, ik me geen zorgen hoef te maken, en dat ik hem kan vertrouwen?".
Hoe ga ik aantonen (als hun harde schijf kapot gaat, om het maar gekscherend te zeggen), dat ik een account heb bij Bunq bank waar mijn honderd miljoen gulden op staat?
2. Situatie: ik heb de virtuele spaarrekening bij Bunq. Mijn dame vertel ik hoe ze bij dat geld kan, mocht ik morgen tegen een boom rijden.
De vraag is, weet zij nog steeds de benodigde codes om in te loggen, als ik over tien jaar tegen een boom rijd?
Ik kan een handgeschreven 'backup briefje' schrijven met al mijn codes en die in de keukenla bewaren (maar wie wil dat: inbrekers, brand, ik zeg maar wat).
Hoe doen jullie dat?
Ik kies specifiek voor de Easy Savings spaarrekening in de geinstalleerde Bunq app, doorloop het proces van plm. 10 minuten, wacht een dag of drie, vier, totdat de verificatie rond is, en klaar, dacht ik.
Wanneer ik ingelogd ben en in mijn nog lege 'Easy Savings' spaarrekening de app ondek/de instellingen naloop, zie ik (het is hier al eerder beschreven, kom ik vandaag achter) dat mijn 'gratis' Easy Savings spaarrekening eigenlijk een "Easy Green" rekening is (a 17,99 euro/maand).
Is dit 'gewoon niet netjes', maar geoorloofd, of is dit (regelrechte) misleiding? Wat vinden jullie, wat is het juridische antwoord (gewoon benieuwd naar)?
Ik bedoel, ik 'koop' het ene 'gratis' product, en krijg het product van 17,99 euro/maand, ben ik nou gek?
Anyway, vanmorgen in dit topic tig pagina's zitten lezen; ik ben best wel geschokt van de post van Givati: WhatsappHack in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Maar, als je geflagged wordt, en je moet bewijzen van inkomsten overhandigen, en daar is geen mogelijkheid voor, en je kan geen telefonisch contact opnemen, en support geeft geen reactie ... hoe los je dit dan op?
Ik ben benieuwd naar meningen over mijn volgende gedachtengangen, voortvloeiend uit bovenstaande:
1. Ik ben 'ouderwets', ik heb graag dingen op papier: ik heb mijn hypotheek zaken op papier, ik heb een (oude) brief van een bekende grootbank wat mijn bewijs is dat 'die en die' betaalrekening van mij is, et cetera.
Ik bedoel, moet ik meneer Bunq op zijn blauwe ogen geloven dat: "alles veilig is, ik me geen zorgen hoef te maken, en dat ik hem kan vertrouwen?".
Hoe ga ik aantonen (als hun harde schijf kapot gaat, om het maar gekscherend te zeggen), dat ik een account heb bij Bunq bank waar mijn honderd miljoen gulden op staat?
2. Situatie: ik heb de virtuele spaarrekening bij Bunq. Mijn dame vertel ik hoe ze bij dat geld kan, mocht ik morgen tegen een boom rijden.
De vraag is, weet zij nog steeds de benodigde codes om in te loggen, als ik over tien jaar tegen een boom rijd?
Ik kan een handgeschreven 'backup briefje' schrijven met al mijn codes en die in de keukenla bewaren (maar wie wil dat: inbrekers, brand, ik zeg maar wat).
Hoe doen jullie dat?
En/of spaarrekening?mpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:
Hoe doen jullie dat?
Door een tijdmachine uit te vinden. Er als je in het verleden bent, gelijk een reminder voor jezelf maken dat je in de toekomst bitcoins moet aanschaffen. Hoe je je ook niet druk te maken of die paar procent rente.mpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:
Top! Dank voor je reactie. Maar even zien hoe deze bank me bevalt.klaaas schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Dat is normaal. Omdat je geen tegenrekening hebt kun je geld overmaken naar andere rekeningen en kan er ook geld van andere rekeningen rechtstreeks op de spaarrekening gestort worden.
Je moet inderdaad goed opletten dat je bij aanvragen van de spaarrekening daar gelijk voor kiest want standaard word je bij ‘binnenkomst’ op die extreem dure Easy green gezet. Of dat zo mag weet ik niet en is niet echt fijn op die manier, er zijn hier eerder reacties geweest dat degenen die niet opletten bij onboarding, na 1 maand, 17,99€ konden aftikken.mpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:
Hoe doen jullie dat?
Aanpassen bij aanmelden naar easy savings en dan word je gelijk omgezet.
1. Net als bij de grootbanken, moeten de nabestaanden ook maar daar maar contact zoeken en heb je tegen woordig daar ook niet iets ‘fysieks’ dan alleen een bank app en wat kan helpen is om sowieso een PDF bunq afschrift te genereren en dat voor je zelf en je vrouw ergens te leggen.
2. Mailen naar Bunq dat jouw vrouw erfgenaam is en inderdaad de inlogcodes aan haar verstrekken.
Ik denk heel eerlijk dat Bunq geen geschikte bank is voor jou. Een fintech staat bekend om de nieuwste fufjes, online. Ik denk dat als je ouderwets bent, je beste kunt aankloppen bij een ouderwetse bank met een vaste locatie waar je honderd miljoen gulden veilig is gesteld.mpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:
Hoe doen jullie dat?
Het is hoe je er naar kijkt. Ik vind het juist super goed en gaaf dat ze je de mogelijkheid geven een maand gratis de duurste abonnement te proberen al wil je een “gratis” rekening. Het is perspectief.
Een glas is halfvol of halfleeg. Hoe jij er naar kijkt kies je zelf voor.
Mensen ongevraagd een duurder abonnement aansmeren is inderdaad een typische Bunq-streek. Dit topic bevat inmiddels honderden pagina's waarin de fratsen van deze club uitgebreid beschreven staan.mpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:
Hoe doen jullie dat?
Er lijken nu weer behoorlijk wat gebruikers bij te komen. En dat zijn niet de typische Bunq-evangelisten, maar mensen die het puur vanwege de rente doen. Grote kans dat die vroeg of laat ook weer met de streken van Bunq te maken krijgen.
Bunq heeft absoluut plussen, maar ook zeker vele minnen. Dus lees je vooral goed in als je wilt weten met wat voor club je te maken hebt en of dat goed bij je past.
Wanneer je alert bent gebeurd dit niet. Althans is mij niet overkomen. Eerst even verdiepen in welke diensten ze bieden en de kosten. Vervolgens goed opletten bij aanmelden.NY_Giant schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:24:
[...]
Mensen ongevraagd een duurder abonnement aansmeren is inderdaad een typische Bunq-streek. Dit topic bevat inmiddels honderden pagina's waarin de fratsen van deze club uitgebreid beschreven staan.
Er lijken nu weer behoorlijk wat gebruikers bij te komen. En dat zijn niet de typische Bunq-evangelisten, maar mensen die het puur vanwege de rente doen. Grote kans dat die vroeg of laat ook weer met de streken van Bunq te maken krijgen.
Bunq heeft absoluut plussen, maar ook zeker vele minnen. Dus lees je vooral goed in als je wilt weten met wat voor club je te maken hebt en of dat goed bij je past.
Toen ik met de aanvraag begon viel het mij direct op dat ik niet de gratis spaarrekening had. Via een omweg vanuit de pagina van de spaarrekening op de website (niet de App) vervolgens de aanvraag gedaan.
Is het een rotstreek? Jazeker. Verder vraag ik me af of dit wel slim is vanuit de marketing. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ongevraagd een abonnement aangesmeerd wordt je de leverancier op de zwarte lijst zet, en de relatie beëindigd. Dus niet zo handig.
Maar ook in jouw situatie heb je dus al een 'omweg' moeten maken. Terwijl het bij financiële producten wettelijk gezien extreem duidelijk moet zijn wat een product inhoudt en waar je voor kiest. Daar lijkt hiervan bij Bunq geen sprake. Ik kan me niet voorstellen dat de AFM dit transparant genoeg vindt. Maar goed, Bunq will be Bunq...
Verdient zeker geen schoonheidsprijs bij Bunq: als je alleen een spaarrekening aanvraagt, automatisch op Easy green wordt gezet voor 17,99€ na 1 maand betalen. Zelf moet je dit dan om gaan zetten. Dit zou eigenlijk niet mogen. Zelfs als je het gelijk omzet krijg je al een rekening die eerst 17,99€ wordt gerekend en wel gelijk gecrediteerd wordt. Dus Bunq gaat iets teveel uit van automatismen.
Als je de setup goed doorloopt is het volgens mij niet nodig dat je eerst op Easy green terecht komt. Was bij mij iig niet het geval. In 1x door voor de wasmachine.... eh, spaarrekening.
Ik roep ook maar wat
Ik heb nu een maand of twee een spaarrekening bij Bunq, maar geen Easy Green. Volgens mij moet je dit zelf handmatig aanzetten? Want ik heb niet iets uitgezet (en heb ook nooit iets moeten betalen).Datisraar schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:32:
Verdient zeker geen schoonheidsprijs bij Bunq: als je alleen een spaarrekening aanvraagt, automatisch op Easy green wordt gezet voor 17,99€ na 1 maand betalen. Zelf moet je dit dan om gaan zetten. Dit zou eigenlijk niet mogen. Zelfs als je het gelijk omzet krijg je al een rekening die eerst 17,99€ wordt gerekend en wel gelijk gecrediteerd wordt. Dus Bunq gaat iets teveel uit van automatismen.
,Kleine winst:
O.a. hierdoor:De Amsterdamse onlinebank Bunq heeft voor het eerst sinds de oprichting winst gemaakt. In het laatste kwartaal van vorig jaar boekte het bedrijf van oprichter Ali Niknam een positief resultaat van 2,3 miljoen euro.
Valt tegen:Niknam zegt nu winst te kunnen maken vanwege stijgende opbrengsten uit abonnementen en de positieve rente.
https://www.nrc.nl/nieuws...-onlinebank-bunq-a4157639Bunqs gebruikers hebben op dit moment 1,8 miljard euro aan tegoeden bij de bank gestald. Over het hele afgelopen jaar maakt Bunq nog steeds verlies.
[Voor 34% gewijzigd door U123456 op 21-02-2023 08:03]
Als ik de reactie lees hierboven, groeit Bunq de laatste tijd ook door klanten die zich voor Nederlandse begrippen, voor de hoogste spaarrente aanmelden in NL en een spaarrekening openen. Daardoor krijg je er klanten bij, die mogelijk ook een betaalde bankrekening erbij nemen. Slimme strategie van Bunq zo.U123456 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:44:
,Kleine winst:
[...]
O.a. hierdoor:
[...]
Valt tegen:
[...]
https://www.nrc.nl/nieuws...-onlinebank-bunq-a4157639
Kun je eigenlijk ook automatisch afromen bij Bunq boven een bepaald bedrag?
Dat je zegt: als op datum X het saldo boven X is, maak het dan over naar X.
Heb nu alleen een spaarrekening. Maar overweeg ook over te stappen met mijn betaalrekening.
Heb nu alleen een spaarrekening. Maar overweeg ook over te stappen met mijn betaalrekening.
Kan dat bij een bank dan ?
Ik ken er geen die dat kan,nu ken ik ze niet allemaal natuurlijk... maar wel een goed aantal
Ik ken er geen die dat kan,nu ken ik ze niet allemaal natuurlijk... maar wel een goed aantal
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar Bunq met mijn BV. Op het moment zit ik bij de Rabobank, maar deze hebben, naast de huidige "hoge" kosten voor standaard banking, een extra kostenpost toegevoegd die onderzoek mogelijk maakt naar hun klanten. Dus ik ben eens aan het vergelijken geslagen tussen banken en is Bunq een serieuze optie. Knab is niet zo happig op BV's met een holding structuur, en volgens mij heeft Bunq er niet zo'n probleem mee.
Nu heb ik wat ervaringen zitten lezen de afgelopen uren, maar ik zie bij Bunq dat ze allemaal features toevoegen die weinig met banking te maken heeft. Het kunnen zien van contacten wat zij allemaal doen als ze ook Bunq hebben of andersom, dat wil ik helemaal niet weten. Ik zag ook dat ze geen telefoonnummer hebben, niet zo'n probleem, maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die een tijd niet bij hun geld kunnen en de support niet erg goed is.
Nu lees je natuurlijk op internet vooral verhalen over wat niet goed is, maar ik ben uiteraard ook benieuwd naar mensen die Bunq juist wél aanbevelen, en waarom dat dan is. Misschien heb ik nu juist een té negatief beeld over Bunq.
En voor mensen die zeggen, wat maakt die paar euro nou uit voor een BV. Niet gek veel, maar een BV is natuurlijk niet per definitie een "groot bedrijf", dus in mijn geval ben ik vooral opzoek naar alternatieven. En wellicht blijf ik zitten bij de Rabobank of een andere grote bank, maar soms kijken wat er op de markt is kan geen kwaad
Nu heb ik wat ervaringen zitten lezen de afgelopen uren, maar ik zie bij Bunq dat ze allemaal features toevoegen die weinig met banking te maken heeft. Het kunnen zien van contacten wat zij allemaal doen als ze ook Bunq hebben of andersom, dat wil ik helemaal niet weten. Ik zag ook dat ze geen telefoonnummer hebben, niet zo'n probleem, maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die een tijd niet bij hun geld kunnen en de support niet erg goed is.
Nu lees je natuurlijk op internet vooral verhalen over wat niet goed is, maar ik ben uiteraard ook benieuwd naar mensen die Bunq juist wél aanbevelen, en waarom dat dan is. Misschien heb ik nu juist een té negatief beeld over Bunq.
En voor mensen die zeggen, wat maakt die paar euro nou uit voor een BV. Niet gek veel, maar een BV is natuurlijk niet per definitie een "groot bedrijf", dus in mijn geval ben ik vooral opzoek naar alternatieven. En wellicht blijf ik zitten bij de Rabobank of een andere grote bank, maar soms kijken wat er op de markt is kan geen kwaad

Ja, een aantal banken heeft het.
Bij Knab staat het bij ‘Saldobeheer & Alerts’, automatisch sparen.
Triodos en Rabobank ondersteunen het ook dacht ik. Daar is het een dynamische spaaropdracht met een naam zoals ‘Restsparen’.
Bij Knab staat het bij ‘Saldobeheer & Alerts’, automatisch sparen.
Triodos en Rabobank ondersteunen het ook dacht ik. Daar is het een dynamische spaaropdracht met een naam zoals ‘Restsparen’.
[Voor 8% gewijzigd door Tdem op 21-02-2023 19:29]
Ik heb bij Bunq ook alleen de easy saving rekening maar ik heb nog niet gezien in de app dat het kan.Tdem schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:48:
Kun je eigenlijk ook automatisch afromen bij Bunq boven een bepaald bedrag?
Overigens als nieuwe klant vind ik het wel fijn dat overboekingen van en naar Bunq ook op de spaarrekening, binnen 5 tot 10 seconden verwerkt zijn. Ik dacht dat Instant Payment alleen bij ‘gewone’ bankrekeningnummers kon. Tot nu toe werkt het prima allemaal.
Ik ben zelf al meerdere jaren klant bij bunq met bunq als mijn hoofd bank. Ik ben zelf enorm van het budgetteren dus voor mij is bunq kwa functionaliteit echt geweldig. Kwa support is die niet altijd even snel dus vandaar ook de backup bankrekening bij een andere bank mocht het nodig zijn (echter nog nooit nodig gehad, eerder het tegenovergestelde). Ook zijn ze voor mijn gevoel met name de afgelopen jaren wat bewegelijk geweest in hun richting/strategy maar de afgelopen maanden / jaar lijkt het stabieler en komen er weer meer features die echt nuttig zijn (enige loting daar gelaten).[b]reputatio in "Discussie over & Ervaringen met bunq"Nu lees je natuurlijk op internet vooral verhalen over wat niet goed is, maar ik ben uiteraard ook benieuwd naar mensen die Bunq juist wél aanbevelen, en waarom dat dan is. Misschien heb ik nu juist een té negatief beeld over Bunq.
Persoonlijk zou ik bunq zeker aanraden als hoofdbank maar wel zou ik een backup rekening elders aan houden. Echter vind ik dat dat advies voor iedere bank geld. Wat ik wel zou aanraden is om een paar maanden gewoon salaris te ontvangen en normaal betaal gedrag te vertonen. Als je namelijk twee dagen na aanmelden de restwaarde van je huis gestort krijgt dan is er een kans dat je een false-positieve krijgt van het fraude detectie systeem (gezien de kleine aard van het bedrijf zijn ze relatief defensief in beleid).
Gr, Noah
Bedankt voor het delen van je ervaring!Noahlvb schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:50:
[...]
Ik ben zelf al meerdere jaren klant bij bunq met bunq als mijn hoofd bank. Ik ben zelf enorm van het budgetteren dus voor mij is bunq kwa functionaliteit echt geweldig. Kwa support is die niet altijd even snel dus vandaar ook de backup bankrekening bij een andere bank mocht het nodig zijn (echter nog nooit nodig gehad, eerder het tegenovergestelde). Ook zijn ze voor mijn gevoel met name de afgelopen jaren wat bewegelijk geweest in hun richting/strategy maar de afgelopen maanden / jaar lijkt het stabieler en komen er weer meer features die echt nuttig zijn (enige loting daar gelaten).
Persoonlijk zou ik bunq zeker aanraden als hoofdbank maar wel zou ik een backup rekening elders aan houden. Echter vind ik dat dat advies voor iedere bank geld. Wat ik wel zou aanraden is om een paar maanden gewoon salaris te ontvangen en normaal betaal gedrag te vertonen. Als je namelijk twee dagen na aanmelden de restwaarde van je huis gestort krijgt dan is er een kans dat je een false-positieve krijgt van het fraude detectie systeem (gezien de kleine aard van het bedrijf zijn ze relatief defensief in beleid).
Gr, Noah
Ik denk dat ik het eerst eens aan ga vragen en als hoofdbank ga proberen en de Rabobank er de komende tijd nog naast houdt. Ik zit privé ook bij één van de grote banken, dus mocht er echt nood zijn, dan valt er altijd wel iets te regelen als backup. Want ik ben het eens dat een backup altijd handig is.
Bunq bestaat ook al enige tijd, dus ik ben ook niet bang dat ze binnen de kortste keren omvallen. Het is in ieder geval het proberen waard!
Helemaal mee eens, ook wat betreft back up bank. Vrouw en ik zitten beide zowel privé als zakelijk bij bunq (4 accounts dus) en bij abn voor de hypotheek. Enige reden om abn onlangs nog te gebruiken, was de mogelijkheid om snel grote sommen cash op te kunnen nemen (schilder, je snapt wel waarom….) dat was via bunq niet te doen.Noahlvb schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:50:
[...]
Ik ben zelf al meerdere jaren klant bij bunq met bunq als mijn hoofd bank. Ik ben zelf enorm van het budgetteren dus voor mij is bunq kwa functionaliteit echt geweldig. Kwa support is die niet altijd even snel dus vandaar ook de backup bankrekening bij een andere bank mocht het nodig zijn (echter nog nooit nodig gehad, eerder het tegenovergestelde). Ook zijn ze voor mijn gevoel met name de afgelopen jaren wat bewegelijk geweest in hun richting/strategy maar de afgelopen maanden / jaar lijkt het stabieler en komen er weer meer features die echt nuttig zijn (enige loting daar gelaten).
Gr, Noah
Hier ook. Mijn ASN-rekening als backup nu 1x nodig gehad (Tele2 accepteert geen bunq).
Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits
Ik zit hier nu 4 jaar bij bunq ongeveer. Geen back-up bank en heb deze ook nooit nodig gehad. Support in al die tijd misschien 2x benaderd en werd prima geholpen (maar waren ook geen urgente zaken).
Volgens mij is het ondertussen echt wel een prima (hoofd)bank. Misschien niet voor de mensen die wat minder digitaal bekwaam zijn.
Had destijds de overstap van ABN naar bunq met de overstapservice gemaakt en heb toen nog een paar maanden mijn ABN rekening er bijgehouden (meer om te kijken of er nog geen bij- of afschrijvingen waren die ik vergeten was over te zetten).
Ben over het algemeen tevreden. De apps van andere banks zijn misschien wat gelikter zonder onnodige poespas, maar de extra features van bunq zijn gewoon super handig.
Volgens mij is het ondertussen echt wel een prima (hoofd)bank. Misschien niet voor de mensen die wat minder digitaal bekwaam zijn.
Had destijds de overstap van ABN naar bunq met de overstapservice gemaakt en heb toen nog een paar maanden mijn ABN rekening er bijgehouden (meer om te kijken of er nog geen bij- of afschrijvingen waren die ik vergeten was over te zetten).
Ben over het algemeen tevreden. De apps van andere banks zijn misschien wat gelikter zonder onnodige poespas, maar de extra features van bunq zijn gewoon super handig.
Wat doe je in hemelsnaam in 2023 nog met guldens? Ach ja, het is ook nog maar zo kort geleden dat die als betaalmiddel zijn afgeschaft, 21 jaar nog maarmpsyn schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:27:

Ik heb overigens slecht nieuws voor je: hoe ga je (bij welke bank dan ook), zelfs als je kunt aantonen dat die rekening van jou is, aantonen dat het saldo op die rekening 100.000.000 moet zijn?
Kortom: geld, en zeker giraal geld, is al jaren "virtueel" en we vertrouwen er met z'n allen op dat de banken (en hun controlerende instellingen) dat correct voor ons bijhouden. Aangezien bunq aan dezelfde eisen moet voldoen en onder hetzelfde toezicht staat als andere Nederlandse banken, zou dit echt helemaal onderaan mijn lijstje van zorgen staan.
[Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-02-2023 15:48]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik had mij nog nooit echt zorgen gemaakt over het kloppen van saldi maar vanmorgen is 1 van m'n budgetrekeningen aangevuld vanaf een rekening waar (nog) niet voldoende saldo op staat, maar op die andere rekening zie ik de afschrijving ook helemaal niet terug... 

Gratis geld?Beekforel schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:17:
Ik had mij nog nooit echt zorgen gemaakt over het kloppen van saldi maar vanmorgen is 1 van m'n budgetrekeningen aangevuld vanaf een rekening waar (nog) niet voldoende saldo op staat, maar op die andere rekening zie ik de afschrijving ook helemaal niet terug...

Er had hier eerder iemand gepost dat je geduld moest hebben met pinpassen, dat het vaak langer duurt dan verwacht. Denk dat diegene gelijk had. Had hier 1 credit card en 2 maestro passen aangevraagd. Toen de credit card wel aangekomen was en de Maestro's een week na verwachte aankomst nog steeds niet, had ik voor één van de Maestro's een vervangende pas aangevraagd. En nu zie ik in de PostNL app opeens twee poststukken die zo te zien passen bevatten. Deze komen uit Duitsland terwijl de credit card uit NL kwam, daar zal het verschil in zitten.
Vrees dat ik zo meteen dus ook een pas binnenkrijg die in het systeem al vervangen is en dus niet meer te activeren....
Als je de Tele2 klantenservice contacteerd kan je wel laten instellen dat ze geld van je bunq rekening afschrijven. Gaat hier al zeker 3 jaar goed.Eiríkr schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:20:
Hier ook. Mijn ASN-rekening als backup nu 1x nodig gehad (Tele2 accepteert geen bunq).
Zelfde geldt voor Frank Energie! Wel suf dat het niet gewoon standaard in het lijstje met banken staat om zelf je rekeningnummer door te kunnen geven. Weet iemand waardoor dat komt?jugger naut schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:17:
[...]
Als je de Tele2 klantenservice contacteerd kan je wel laten instellen dat ze geld van je bunq rekening afschrijven. Gaat hier al zeker 3 jaar goed.
[Voor 4% gewijzigd door Tdem op 23-02-2023 12:38]
Yes klopt. 8 feb maestro pas besteld, nu deze weer beschikbaar is. Is vandaag aangekomen. 11 werkdagen i.p.v de aangegeven 5.Dipsausje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]
Gratis geld?![]()
Er had hier eerder iemand gepost dat je geduld moest hebben met pinpassen, dat het vaak langer duurt dan verwacht. Denk dat diegene gelijk had. Had hier 1 credit card en 2 maestro passen aangevraagd. Toen de credit card wel aangekomen was en de Maestro's een week na verwachte aankomst nog steeds niet, had ik voor één van de Maestro's een vervangende pas aangevraagd. En nu zie ik in de PostNL app opeens twee poststukken die zo te zien passen bevatten. Deze komen uit Duitsland terwijl de credit card uit NL kwam, daar zal het verschil in zitten.
Vrees dat ik zo meteen dus ook een pas binnenkrijg die in het systeem al vervangen is en dus niet meer te activeren....
Zojuist geprobeerd een rekening te openen. Kennelijk is mijn geboortedatum verkeerd ingevuld. Zodra ik nu probeer in te loggen krijg ik direct "vraag toestemming aan je ouders". Kom er op geen enkele manier in, dus kan ook zelf m'n geboortedatum niet wijzigen.
Support maar een mail gestuurd, maar het begint lekker zo

En anders gebruik je een andere e-mail en doe je het goed dit keer. Begint het wel lekker 😜co2301 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:06:
Zojuist geprobeerd een rekening te openen. Kennelijk is mijn geboortedatum verkeerd ingevuld. Zodra ik nu probeer in te loggen krijg ik direct "vraag toestemming aan je ouders". Kom er op geen enkele manier in, dus kan ook zelf m'n geboortedatum niet wijzigen.
En stel dat je ouders het goed zouden vinden, wat voor actie wordt er dan van hen verwacht?co2301 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:06:
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Moet een mail sturen naar een ander account. Geen zin om 2e aan te maken. Wacht het wel even afFreeaqingme schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:39:
[...]
En stel dat je ouders het goed zouden vinden, wat voor actie wordt er dan van hen verwacht?

Hier zowel zakelijk (BV) en sinds kort ook privé klant bij Bunq. Mbt je BV(s) is het in vergelijking met andere zakelijke rekeningen fijn dat:reputatio schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:22:
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar Bunq met mijn BV. Op het moment zit ik bij de Rabobank, maar deze hebben, naast de huidige "hoge" kosten voor standaard banking, een extra kostenpost toegevoegd die onderzoek mogelijk maakt naar hun klanten. Dus ik ben eens aan het vergelijken geslagen tussen banken en is Bunq een serieuze optie. Knab is niet zo happig op BV's met een holding structuur, en volgens mij heeft Bunq er niet zo'n probleem mee.
1) Je voor een BV bij alle grootbanken naast het abonnement idd ook maandelijks mag betalen voor “kosten klantonderzoek”. Dit is gedurende de laatste anderhalf jaar stilletjes erin gemoffeld. Bij Bunq betaal je “gewoon” 12.99 (of minder als je aan een Bunq Pack deelneemt, of nog minder als je EasyBank neemt maar dan mis je een aantal van de hierna genoemde voordelen)
2) Op 1 abonnement krijg je max 25 rekeningen (IBAN nummers). In de praktijk kun je dus je btw apart zetten, net als een aparte rekening voor inkomende betalingen, een voor vaste kosten, een voor je buffer, etc etc >> moet je voor de gein eens proberen bij een ING, ABN of Rabo

3) Je kunt instellen dat je automatisch op de 1e van elke maand je afschriften (CSV, MT920, etc) naar jezelf of je boekhouder laat mailen. Ook een automatische koppeling aan veel boekhoudsystemen is mogelijk (maar ik houd liever zelf controle en wil geen koppeling met m’n bank als het niet nodig is)
4) er is een “auto VAT” functie waarmee je de af te dragen BTW automatisch op een aparte rekening wordt gezet
5) de beveiligen van “creditcards” met automatisch wisselende CVC codes is wel echt fijn
6) je kunt je CO2 compenseren met aan te planten bomen. Echt helemaal super!

[Voor 0% gewijzigd door RoyP op 23-02-2023 23:02. Reden: Typo, deel tekst weggevallen]
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"