• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bunq lijkt inderdaad teruggekomen te zijn op het uitfaseren van Maestro:
https://together.bunq.com...bit-mastercards-from-2023
Die post is 4 uur geleden aangepast.

Er staat nu:
Maestro Card will no longer be issued after July 1, 2023
Dat was eerst dus per 16 januari, waarmee het nu gelijkgetrokken wordt met andere banken.

Ik snap het wel, door de MC Debit acceptatie. Ik heb zelf op de meeste plekken tot nu toe prima kunnen betalen met MasterCard Debit, maar soms werkt het gewoon nog niet. Vooral in parkeergarages tot dusver een probleem (maar van de week ook bij een Primera bijvoorbeeld); en dan is het wel zo fijn om nog een (virtueel) Maestro-pasje te hebben zodat je toch kan betalen. En als klanten naar andere banken gaan uitwijken omdat ze tegen acceptatieproblemen aanlopen omdat bunq net iets te enthousiast vroeg stopt met Maestro: dat wil je als bank natuurlijk niet. :P Niet kunnen afrekenen kind of defeats the purpose. Dus een logisch besluit imho. :) Al kan 't ook zijn dat MasterCard heeft gezegd "Nee nee, het is per 01-07.".

[Voor 92% gewijzigd door WhatsappHack op 30-01-2023 16:14]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:01
jugger naut schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Je kan in de app toch gewoon nog een Maestro pas bestellen? Ik heb net nog voor mijn maestro pas een gratis vervanging aangevraagd.

Tot 2027 geen gedoe in winkels :)
Bedankt voor de post, na aanleiding hiervan keek ik ook even en zag ik dat mijn maistro november verloopt.
Heb nu ook een gratis vervanging aangevraagd.

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:04
Krijg je per eerste van de maand niet de rente gestort van je spaarrekening of is dat vanaf wanneer je de spaarrekening hebt geopend?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 20:58

Nicap

Tsssk....

LordFather schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:10:
Krijg je per eerste van de maand niet de rente gestort van je spaarrekening of is dat vanaf wanneer je de spaarrekening hebt geopend?
Als het goed is op de 1e vd maand.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• LordFather
Nicap schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:19:
[...]

Als het goed is op de 1e vd maand.
Oke dankje, even vandaag afwachten dan, ik had nu nog niks gekregen.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:30
LordFather schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Oke dankje, even vandaag afwachten dan, ik had nu nog niks gekregen.
Ik ook nog niet. Zal volgen

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Prima rente hoor. Nog even wat geld heen en weer schuiven en dan is bunq voor mij weer gratis. :9

Wel beetje vaag waar ze het nou naartoe geboekt hebben, op m'n zakelijke account is het bij de spaarrekening opgekomen maar op m'n persoonlijk zie ik de bijschrijving op meerdere plekken terug....

[Voor 50% gewijzigd door Beekforel op 01-02-2023 10:20]

• Fedde
Beekforel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:19:
Prima rente hoor. Nog even wat geld heen en weer schuiven en dan is bunq voor mij weer gratis. :9

Wel beetje vaag waar ze het nou naartoe geboekt hebben, op m'n zakelijke account is het bij de spaarrekening opgekomen maar op m'n persoonlijk zie ik de bijschrijving op meerdere plekken terug....
Je kan dit kiezen bij instellingen en dan freedom of choice. Bij mij is Bunq inmiddels ook winstgevend.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:10
Ik krijg al enige tijd (na een bepaalde update van de bunq app) geen notificaties meer bij pinbetalingen. Iemand die hetzelfde heeft?

Google Pixel 7 Pro met de laatste versie Android. Alle instellingen staan verder goed in de Bunq app + meldingen.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:21
Klopt het dat bij Bunq de transacties niet realtime bijgeschreven worden? Ik heb een behoorlijk groot bedrag (gehele spaarrekening rabobank) overgemaakt maar ben nu een paar uur verder en het staat er nog niet op.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:52

Cordon

Zus van je buurman

bones schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:19:
Klopt het dat bij Bunq de transacties niet realtime bijgeschreven worden? Ik heb een behoorlijk groot bedrag (gehele spaarrekening rabobank) overgemaakt maar ben nu een paar uur verder en het staat er nog niet op.
Bunq ondersteund instant overboeken (tot een limiet van 100k dacht ik), het zou in een paar seconden te zien moeten zijn.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die ervaring heb ik ook. Bij een paar eerste tests met kleine overboekingen heen en weer (max 10 euro) was het binnen een seconde geregeld, maar toen ik een fors bedrag er naartoe boekte heb ik een uur o.i.d. moeten wachten voor het erop stond. Kan best dat die vertraging varieert in lengte bij grote bedragen, dus ik zou gewoon nog even wachten. Zelf was ik destijds ook een vergelijkbare post hier aan het schrijven toen het ineens bijgeschreven stond ;)

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 14:31
Zo, die rente kwam er vandaag even op. Iets meer dan 20euro. Ik had niet door dat de spaarrente zo gestegen was bij bunq. Compenseert weer een beetje de abbo kosten haha.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:12
via ideal staat het er meteen op, bij mij iig wel met redelijk hoge bedragen

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-03 15:51
qwasd schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:31:
Ik krijg al enige tijd (na een bepaalde update van de bunq app) geen notificaties meer bij pinbetalingen. Iemand die hetzelfde heeft?

Google Pixel 7 Pro met de laatste versie Android. Alle instellingen staan verder goed in de Bunq app + meldingen.
Ik heb dezelfde telefoon, Bunq is up-to-date en heb verder nergens last van. Krijg elke keer nog een berichtje.

• Fedde
bij mij een bedrag van ca. 50k instant vanaf ABN.

• LordFather
Ik heb rond 17:00 ook een groot bedrag overgemaakt via Rabo naar Bunq en staat er nu ook nog niet op.
Waarschijnlijk zal Rabobank het ook goed moeten keuren.
Zolang het er morgen opstaat vind ik het allemaal best haha😅
Kleine bedragen stonden er wel meteen instant op.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:21
LordFather schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Ik heb rond 17:00 ook een groot bedrag overgemaakt via Rabo naar Bunq en staat er nu ook nog niet op.
Waarschijnlijk zal Rabobank het ook goed moeten keuren.
Zolang het er morgen opstaat vind ik het allemaal best haha😅
Kleine bedragen stonden er wel meteen instant op.
heeft uiteindelijk 4 uur geduurd, maar het staat er op. Wellicht moet het eerst langs een of andere afdeling bij Bunq die de transactie meld als verdacht o.i.d. ?

• Qast
  • Niet online
Nog geen rente gehad, wat jullie?

Rekening wel pas enkele dagen geleden geopend.

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Qast schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:02:
Nog geen rente gehad, wat jullie?

Rekening wel pas enkele dagen geleden geopend.
Ik heb mijn rekening geopend begin januari en kreeg de rente vanmiddag. Je hoeft niet steeds te checken, je krijgt een notification er van.

• Microburst
  • Registratie: December 2008
Krijg je alleen rente op spaarrekening of ook op je main rekening? :)

[Voor 24% gewijzigd door Microburst op 01-02-2023 20:24]

• LordFather
Microburst schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:24:
Alleen spaarrekening

• -Tim-

-Tim-

Microburst schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:24:
En aangezien je je nog niet echt ingelezen lijkt te hebben, houd gelijk ook even rekening met deze voorwaarde ;)

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik heb ook nog geen rente ontvangen.
Heb 1 rekening en in de instellingen “freedom of choice” aangegeven dat ik de rente op die ene rekening wil ontvangen.
Ben ik ongeduldig of gaat er iets fout?

• Qast
  • Niet online
StefanoZ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:11:
Ik heb ook nog geen rente ontvangen.
Heb 1 rekening en in de instellingen “freedom of choice” aangegeven dat ik de rente op die ene rekening wil ontvangen.
Ben ik ongeduldig of gaat er iets fout?
Vraag ik mij idd ook af. Heb met easy savings ook geen mogelijkheid om een spaarrekening te openen dus zou naar main moeten gaan.

• StefanoZ
  • Nu online
Qast schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:25:
[...]

Vraag ik mij idd ook af. Heb met easy savings ook geen mogelijkheid om een spaarrekening te openen dus zou naar main moeten gaan.
Misschien dan toch omdat we beide nog geen hele maand klant zijn. Ik heb de rekening 13 januari geopend en zit nog in de proefmaand van ‘easy green’, had wel gelijk aangegeven dat ik naar het gratis abonnement wilde.

• StefanoZ
  • Nu online
Qast schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:25:
[...]

Dubbele reactie

[Voor 29% gewijzigd door StefanoZ op 01-02-2023 21:27]

• StefanoZ
  • Nu online
Vond zojuist dit draadje:

https://together.bunq.com...t-on-savings-not-received

Ik maak nog gebruik van de gratis maand ‘easy green’ maar heb maar 1 rekening en deze ook aangewezen als rekening waar ik rente op wil ontvangen. Toch denk ik dat het hier fout gaat. Morgen maar eens de rekening leeg halen en het proefabonnement geforceerd stoppen I.p.v. de hele proefmaand uitzitten…

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 20:25
*knip* geen werving of iets wat daar op lijkt

[Voor 102% gewijzigd door ZieMaar! op 02-02-2023 08:56]

• Qast
  • Niet online
StefanoZ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:

Ik maak nog gebruik van de gratis maand ‘easy green’ maar heb maar 1 rekening en deze ook aangewezen als rekening waar ik rente op wil ontvangen. Toch denk ik dat het hier fout gaat. Morgen maar eens de rekening leeg halen en het proefabonnement geforceerd stoppen I.p.v. de hele proefmaand uitzitten…
Er lijkt inderdaad wel wat mis te gaan. Je kan via easy savings geen spaarrekening openen maar die heb je wel nodig voor de rente? Jammer dat bunq er zo’n rommeltje van heeft gemaakt.

Ik ga nu ook alles nog een keer leeghalen en abbo omzetten en dan met een klein bedrag kijken of er volgende maand wel rente binnen komt. Tot die tijd geen grote bedragen naar bunq.

• StefanoZ
  • Nu online
Qast schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:07:
[...]

Er lijkt inderdaad wel wat mis te gaan. Je kan via easy savings geen spaarrekening openen maar die heb je wel nodig voor de rente? Jammer dat bunq er zo’n rommeltje van heeft gemaakt.

Ik ga nu ook alles nog een keer leeghalen en abbo omzetten en dan met een klein bedrag kijken of er volgende maand wel rente binnen komt. Tot die tijd geen grote bedragen naar bunq.
Ik heb via de web app nu een nieuwe sub-spaarrekening kunnen openen, al het geld daar op gezet en m'n abonnement weer aangepast naar Easy Savings. Hierbij moest ik de eerdere subrekening sluiten. Heb nu nog steeds wel Easy Green maar wel een spaarrekening zo lijkt het.
Vervelend dat je niet kan zien of je rente opbouwt.

• mwa
Ik heb zo het gevoel dat er een hele grote influx van nieuwe gebruikers zijn bijgekomen de laatste tijd ivm een rente verhoging?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik druk trouw elke ochtend op het wheel of fortune icoontje. Tot nu toe 6 bomen en 1 EUR gewonnen :+
Heeft iemand hier al eens de 10 of 100 EUR gekregen? Of die Metal Card?

• Fedde
kazuka schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:22:
Ik druk trouw elke ochtend op het wheel of fortune icoontje. Tot nu toe 6 bomen en 1 EUR gewonnen :+
1x 10 euro, paar bomen en 2x 1 euro.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:20
Ik enkel 2 bomen :)
Heb gisteren de metal card wel besteld. Ben benieuwd hoe die er uit ziet.

Indien interesse kan ik wel even wat foto's plaatsen.

• Fedde
denuz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Graag!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:50
[...]

Ben zelf al een tijdje tevreden eigenaar van een metal card, ziet er mooi en solide uit. Blijft alleen 1 nadeel, een normale pasjeshouder vindt hem niet leuk (hij is net wat dikker dan een normale Maestro kaart).

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 01:33
[...]

Ziet er inderdaad netjes uit, maar gaat niet heel lang mee. De achterkant (plastic) en de voorkant (metaal) beginnen bij mij al van elkaar te splijten na iets meer dan een jaar. Lijken gewoon aan elkaar gelijmd.

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

StefanoZ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:

Je kunt ook een support ticket indienen, die stoppen dan je trial en dan direct over naar Easy Savings. Had dat ook en zo omgezet, 1 'rekening' waarop de rente netjes maandelijks binnenkomt. Wel even dubbelchecken onder Profiel -> Tandwiel -> Freedom of Choice of hij echt staat ingesteld. En dan is het wachten tot 1 maart. :)

• Qast
  • Niet online
Heb nu de volgende stappen gedaan:

1 Switch naar betaald abonnement
2 Spaardoel rekening aangemaakt
3 Al het geld van alle rekeningen afgehaald
4 Switch terug naar Easy savings
5 Geld op spaardoel rekening gestort
6 Freedom of choice ingesteld op spaardoel rekening

Ben benieuwd of het nu op 1 maart goed gaat.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fedde schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:23:
1x 10 euro, paar bomen en 2x 1 euro.
Echte euro's zelfs. Hier alleen nog maar bomen. Die metalen kaart mogen ze houden als ik die win, je moet hem altijd nog claimen :P

Hmm, quoten van meerdere mensen ging niet helemaal lekker zie ik...hik.

[Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 02-02-2023 15:01]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog niet eerder ergens gelezen dat er 100 euro is gewonnen, die metalen kaart zou ik niet moeten trouwens: als je niet claimt, niks aan de hand :+

[Voor 200% gewijzigd door 2Dutch op 02-02-2023 15:01]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• mwa
Enkel een handjevol bomen. Draaier kwam een keer op 100euro, maar schoot weer terug naar het X'je. Waarschijnlijk had ik niet hard genoeg gedraaid :D

• StefanoZ
  • Nu online
StefanoZ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb via de web app nu een nieuwe sub-spaarrekening kunnen openen, al het geld daar op gezet en m'n abonnement weer aangepast naar Easy Savings. Hierbij moest ik de eerdere subrekening sluiten. Heb nu nog steeds wel Easy Green maar wel een spaarrekening zo lijkt het.
Vervelend dat je niet kan zien of je rente opbouwt.
Nu ook bevestiging van Bunq gehad dat dit het was.
Jammer van de rente in januari….

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-03 21:56
Heb ook een bunq account aangemaakt.
De gratis easy savings abonnement heb ik nu. Mij lijkt dat ik dan gewoon die 1,31% rente vang hierop?

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

Mastergo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:24:
Heb ook een bunq account aangemaakt.
De gratis easy savings abonnement heb ik nu. Mij lijkt dat ik dan gewoon die 1,31% rente vang hierop?
Inloggen, naar profiel, tandwiel klikken en dan Freedom of Choice openen, als daar die rekening is geselecteerd, dan gaat het goed.

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

Iemand die weet hoe die aanbevelingen in de bunq app (activiteiten tab) worden bepaald? Ik ken ze wel, de mensen die er staan, maar mijn contacten zijn nooit gedeeld met bunq en ik heb van diegene ook niet de gegevens. 🥹

• StefanoZ
  • Nu online
Cordon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Inloggen, naar profiel, tandwiel klikken en dan Freedom of Choice openen, als daar die rekening is geselecteerd, dan gaat het goed.
Dit klopt niet helemaal, de enige rekening die je moet hebben moet een spaarrekening zijn. Als je net een bunq rekening opent krijg je een maand easy green en dit is standaard een betaalrekening. Je kan deze wel selecteren bij freedom of choice maar dan krijg je dus geen rente (spreek uit ervaring)

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
StefanoZ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Dit klopt niet helemaal, de enige rekening die je moet hebben moet een spaarrekening zijn. Als je net een bunq rekening opent krijg je een maand easy green en dit is standaard een betaalrekening. Je kan deze wel selecteren bij freedom of choice maar dan krijg je dus geen rente (spreek uit ervaring)
Je kunt ergens in de setup kiezen voor easy savings. Dan start je zonder de easy green trial en heb je direct enkel een spaarrekening waar je rente op kunt ontvangen.

Ik roep ook maar wat

• WhatsappHack
  • Niet online
Je mag ook draaien na een pasbetaling (fysiek/online) en als je €100 of meer ontvangt. Die 10x rente is ook wel okee trouwens nu.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
StefanoZ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Mits je tijdens je trial een savings rekening toevoegt, dan weer wel. (Moet je sowieso doen als je naar Easy Savings wilt anders blijf je momenteel met 1 rekening over en dat is geen savings goal).

Dus: de rente wordt berekend over alle savings "goals" en wordt uitbetaald op de gekozen rekening onder Freedom of Choice.

• RoyP
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Hier al 2x (in één week zelfs) de 10x interest gewonnen. Erg leuk, behalve dat er een foutmelding blijft komen als ik ‘m wil claimen (zie foto) …terwijl er wel degelijk iedere maand rente is betaald.

Bunq support zou er naar kijken, is er nog niet op teruggekomen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:18
Cordon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:35:
Iemand die weet hoe die aanbevelingen in de bunq app (activiteiten tab) worden bepaald? Ik ken ze wel, de mensen die er staan, maar mijn contacten zijn nooit gedeeld met bunq en ik heb van diegene ook niet de gegevens. 🥹
ja precies, ik zie dus van vrienden en klanten (!) die ook bunq hebben precies hun aanbevelingen.

weet dus dat bepaalde klanten 2x per week bij de MacDonalds eten en met de kids bij de Efteling zijn geweest op zondag.

WTF? wat is dit, waarom zou ik dit weten en nog erger: die gerespecteerde klant die 2x per week bij de Mac komt.. why?!

A wise man's life is based around fuck you

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

Zwelgje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:02:
[...]

ja precies, ik zie dus van vrienden en klanten (!) die ook bunq hebben precies hun aanbevelingen.

weet dus dat bepaalde klanten 2x per week bij de MacDonalds eten en met de kids bij de Efteling zijn geweest op zondag.

WTF? wat is dit, waarom zou ik dit weten en nog erger: die gerespecteerde klant die 2x per week bij de Mac komt.. why?!
Het lijkt me qua privacy niet heel goed dit. :+ Of moet je juist per ding aangeven wat een aanbeveling is? Snap de functie nog niet helemaal.

Ach ja, ik weet nu van bepaalde mensen waar ik liever niks meer van verneem dat ze hun oude gewoontes nog steeds hebben. :P

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wou net even een bedrag van mijn spaar naar betaal overboeken, lukte dat niet.. Schijnt dat je maar 2x per maand van je spaar naar betaal mag overboeken.. dat ben ik nog niet tegengekomen of moet dat een bug zijn?

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

MysticX schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:51:
Wou net even een bedrag van mijn spaar naar betaal overboeken, lukte dat niet.. Schijnt dat je maar 2x per maand van je spaar naar betaal mag overboeken.. dat ben ik nog niet tegengekomen of moet dat een bug zijn?
Dat klopt. Je mag zovaak er wat naartoe sluizen, maar max 2 keer er wat af halen per maand.

• MysticX
  • Niet online
Cordon schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:22:
[...]

Dat klopt. Je mag zovaak er wat naartoe sluizen, maar max 2 keer er wat af halen per maand.
Ja, dat wist ik dus niet, ik had alles even maximaal op de spaar gezet lol :P

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• ibson
  • Laatst online: 19-03 22:56
MysticX schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:26:
[...]

Ja, dat wist ik dus niet, ik had alles even maximaal op de spaar gezet lol :P
Wat als je ‘voeg geld toe’ doet vanuit je hoofd rekening en dan spaar selecteert? Ik krijg vanaf spaar 2x te zien, maar vraag me af of de voeg geld toe vanaf een Bunq rekening toevallig niet omzeilt als je dan je spaarrekening gebruikt.

• MysticX
  • Niet online
ibson schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 02:42:
[...]

Wat als je ‘voeg geld toe’ doet vanuit je hoofd rekening en dan spaar selecteert? Ik krijg vanaf spaar 2x te zien, maar vraag me af of de voeg geld toe vanaf een Bunq rekening toevallig niet omzeilt als je dan je spaarrekening gebruikt.
Ja, zo heb ik het ook al geprobeerd maar dat wilt ook niet lukken..

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-03 21:56
Begrijp het niet helemaal. BUNQ zegt dat je met een gratis rekening kunt sparen, 1,31% rente. Hoe dan? Want ik word verwezen naar een betaalrekening van 8,99 pm.
Heb nu in de app 5 euro gestort om te testen. Die staat op de main rekening. Daar ontvang ik geen rente op?

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:32
@Mastergo: Dit is de spaarrekening: https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
Eerder werd in dit topic al gemeld dat nieuwe klanten soms eerst op een trial van een betaald account belanden. Dus even teruglezen hoe dit om te zetten in alleen een gratis spaarrekening: klaaas in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

[Voor 19% gewijzigd door U123456 op 04-02-2023 09:21]

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
Mijn bericht ging over het maken van een geheel nieuw account waarbij je de trial omzeilt.

Als je al een trial hebt moet je een subaccount aanmaken met een savings goal / spaarrekening. Rente aanzetten en aangeven dat het voor de spaarrekening is. Vervolgens kun je desgewenst de trial omzetten naar een easy savings account.

Ik roep ook maar wat

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Cordon @Zwelgje Volgens de uitleg van bunq deel je dit alleen wanneer je dit zelf aanbeveelt en als je het locatie delen niet hebt uitgezet. Zie hier of hier.

Technisch hoef jij jouw contacten niet gedeeld te hebben met bunq om dit te laten zien. Als een persoon diens contacten wel heeft gedeeld en jij staat daar tussen dan is dat natuurlijk al genoeg voor bunq om te weten dat ze de activiteiten van die persoon aan jou kunnen laten zien.

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 10:45
Iemand ook ervaring met niet kloppende rente uitkering?

Ik heb een gratis spaarrekening (met de 1,31 %) gelinkt aan de enige spaarrekening die ik kan hebben.
Basissaldo 30050. Afgelopen maand (eerste volle maand) 23,73 euro rente gekregen.

Als ik zelf voorreken:
30050 x 1.0131 = 30443,65
30443,65 - initieel saldo 30050 = 393,65 aan jaarlijkse rente
393,65 / 12 = 32,80 rente per maand (afgerond)

Dan klopt die 23,73 toch niet?? ik heb net een ticket aangemaakt maar dit word praktisch onmogelijk gemaakt, ik ben erg benieuwd naar hun reactie

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
De rente was de eerste paar dagen van januari nog wat lager (1,05%), maar dat lijkt mij het niet compleet te verklaren.

[Voor 5% gewijzigd door bllb op 07-02-2023 10:42]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:53
Hoi,

Ik heb net een BUNQ rekening aangemaakt. Wat geld gestort, dikke prima. Stond er direct op. Wel raar dat ik automatisch begon met een betaalde variant van BUNQ, zonder die keuze te hebben doorgegeven (?).

Nu heeft mijn vriendin ook geld gestald op de rekening, het is namelijk de bedoeling dat we beiden daar ons geld stallen. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van de betaalverzoek optie. Nu heeft zij die betaald (via IDEAL). Nu staat er in de app dat het is betaald, maar het saldo verandert helaas niet mee... Iemand dit ook ooit meegemaakt? Volgens BUNQ zelf zouden IDEAL betalingen direct verwerkt moeten worden (en zou het geld dus direct op de rekening moeten staan..)

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:44
RoyP schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Hier al 2x (in één week zelfs) de 10x interest gewonnen. Erg leuk, behalve dat er een foutmelding blijft komen als ik ‘m wil claimen (zie foto) …terwijl er wel degelijk iedere maand rente is betaald.

Bunq support zou er naar kijken, is er nog niet op teruggekomen.

[Afbeelding]
Krijg je hierbij ca. 1.000 euro als je ong. €100 per maand aan rente ontvangt normaal gesproken ?!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-03 20:43
Ik heb me sinds vrijdagmiddag aangemeld, maar ik ben nog steeds niet door hun checks heen. Gisteren aanvullende vragen ontvangen en gelijk beantwoord. Vandaag het bericht ontvangen dat ik nog niet door de belasting identificatie ben en dat ik nog geduld moet hebben….

En dat voor enkel een spaarrekening 🤦🏻‍♂️

• tekken4111
  • Laatst online: 22:23
KnuCha schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:52:
Iemand ook ervaring met niet kloppende rente uitkering?

Ik heb een gratis spaarrekening (met de 1,31 %) gelinkt aan de enige spaarrekening die ik kan hebben.
Basissaldo 30050. Afgelopen maand (eerste volle maand) 23,73 euro rente gekregen.

Als ik zelf voorreken:
30050 x 1.0131 = 30443,65
30443,65 - initieel saldo 30050 = 393,65 aan jaarlijkse rente
393,65 / 12 = 32,80 rente per maand (afgerond)

Dan klopt die 23,73 toch niet?? ik heb net een ticket aangemaakt maar dit word praktisch onmogelijk gemaakt, ik ben erg benieuwd naar hun reactie
Interessant! Zelf even gecheckt en ook minder dan 1% gekregen over deze gehele maand. Ben benieuwd wat je als antwoord gaat krijgen waarom dit zo is!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 10:45
tekken4111 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Interessant! Zelf even gecheckt en ook minder dan 1% gekregen over deze gehele maand. Ben benieuwd wat je als antwoord gaat krijgen waarom dit zo is!
Ik heb antwoord gekregen:

Begin quote

Hi ….,

We berekenen de rente op dagbasis, en betalen de som van deze bedragen op de 1e van de maand uit.

Ik zie dat je je rekening op 5 januari hebt geopend, en op 10 januari is omgezet in een savings account. Pas vanaf dat moment zijn wij begonnen met het berekenen van de rente.

De berekening ziet er dan zo uit:

30050 * 0,0131 = 393,655 op jaarbasis
393,665 / 365 = 1,0785 per dag
31 dagen in januari, minus 9 toen het nog geen savings account was = 22 dagen
22 * 1,0785 = 23,727, afgerond 23,73 EUR

Ik hoop dat het zo duidelijker is
Einde quote

Kennelijk is het dus pas gaan lopen vanaf 10 januari in mijn geval en ik rekende van 5 januari tot. 5 februari. Maar zij rekenen van 10 januari tot 31 januari. Het klopt met deze berekening wel, maar ik ga komende maand toch nog eens goed controleren als de volgende bijschrijving komt

• Trank00l
  • Niet online
Cordon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Pff goed dat je dit aangeeft. Ik ging daar inderdaad kijken en de rente stond aan op mijn "normale" rekening en niet op de spaar rekening, die dus nu geselecteerd, of doe ik iets fout.

Wat debiel dat je handmatig zelf moet aangeven rente te willen ontvangen op je spaarrekening.

• StefanoZ
  • Nu online

Dat is mooi nieuws 👍🏼😄

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-03 08:21
Wat vinden jullie van de beveiliging van Bunq? Ik heb een account daar en het hoge rentepercentage is erg interessant t.o.v. van mijn huidige bank met 0,15%.

Op dit moment heb ik aardig wat spaargeld vanwege de verkoop van mijn huis (en we hebben nog niet de sleutel van onze nieuwbouwwoning) zou mooi zijn als daar nog wat aan kan verdienen.

Als ik de beveiliging vergelijk met mijn huidige bank, dan ben ik niet volledig overtuigd. Bijvoorbeeld betaallimiet kan direct worden aangepast. 6 cijferige code i.p.v. een lang wachtwoord. En geen tweestapsverificatie bij inloggen.

Zijn er mogelijkheden naast het 6-cijferige password om dit zo goed mogelijk te beveiligen? Op de bunq site word ik niet veel wijzer.

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

Zo! Hallo, weer omhoog, lekker hoor _/-\o_

• Falkor73
  • Laatst online: 20-03 16:59
KnuCha schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:01:
[...]

Ik heb antwoord gekregen:

Begin quote

Hi ….,

We berekenen de rente op dagbasis, en betalen de som van deze bedragen op de 1e van de maand uit.

Ik zie dat je je rekening op 5 januari hebt geopend, en op 10 januari is omgezet in een savings account. Pas vanaf dat moment zijn wij begonnen met het berekenen van de rente.

De berekening ziet er dan zo uit:

30050 * 0,0131 = 393,655 op jaarbasis
393,665 / 365 = 1,0785 per dag
31 dagen in januari, minus 9 toen het nog geen savings account was = 22 dagen
22 * 1,0785 = 23,727, afgerond 23,73 EUR

Ik hoop dat het zo duidelijker is
Einde quote

Kennelijk is het dus pas gaan lopen vanaf 10 januari in mijn geval en ik rekende van 5 januari tot. 5 februari. Maar zij rekenen van 10 januari tot 31 januari. Het klopt met deze berekening wel, maar ik ga komende maand toch nog eens goed controleren als de volgende bijschrijving komt
Ik krijg al 2 maanden geen rente meer. Vroeg me af of Bunq opeens iets gedaan had waardoor de rekening waarop ik het kreeg, geen rente rekening meer is. Wanneer je een nieuwe rekening aanmaakt, kun je kiezen dat het een spaarrekening is Van mijn huidige spaarrekening weet ik niet meer wat ik er toen van gemaakt heb. Weet iemand hoe je kunt zien of de extra rekening ook een spaarrekening is?

Ik heb wel in de app aangegeven dat mijn spaarrekening de rekening is waarop ik de rente wil ontvangen…

• Trank00l
  • Niet online
Falkor73 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Ik krijg al 2 maanden geen rente meer. Vroeg me af of Bunq opeens iets gedaan had waardoor de rekening waarop ik het kreeg, geen rente rekening meer is. Wanneer je een nieuwe rekening aanmaakt, kun je kiezen dat het een spaarrekening is Van mijn huidige spaarrekening weet ik niet meer wat ik er toen van gemaakt heb. Weet iemand hoe je kunt zien of de extra rekening ook een spaarrekening is?

Ik heb wel in de app aangegeven dat mijn spaarrekening de rekening is waarop ik de rente wil ontvangen…
Dat is inderdaad een groot gemist, gewoon een simpele aanwijzing wat voor type rekening het is, en hoeveel de actuele rente op die rekening is is toch niet iets wat heel moeilijk moet zijn?

• RoyP
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Lycaon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Krijg je hierbij ca. 1.000 euro als je ong. €100 per maand aan rente ontvangt normaal gesproken ?!
@Lycaon Dat lijkt me wel, heb niet ergens gelezen dat er een max aan zit (hoewel dat effectief dus al gemaximeerd is op 10x de maandrente over de max van EUR 100.000)

• -Tim-

-Tim-

M3lvinG schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:15:
Wat vinden jullie van de beveiliging van Bunq? [...] Als ik de beveiliging vergelijk met mijn huidige bank, dan ben ik niet volledig overtuigd. Bijvoorbeeld betaallimiet kan direct worden aangepast. 6 cijferige code i.p.v. een lang wachtwoord. En geen tweestapsverificatie bij inloggen.

Zijn er mogelijkheden naast het 6-cijferige password om dit zo goed mogelijk te beveiligen? Op de bunq site word ik niet veel wijzer.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik kwam ook deze post tegen op de bunq subreddit afgelopen week, met dezelfde vraag/zorgen. Ik heb zelf nog geen onderzoek gedaan (zoals op verschillende telefoons proberen in te loggen) maar alles gaat inderdaad wel verdacht makkelijk vergeleken met andere banken.

En als we dan toch bunq aan het bekritiseren zijn -het is tenslotte het ervaringen-topic-: ik werd onlangs door ze gevraagd naar mijn mening en heb die kans gegrepen. Ik ben op zich erg te spreken over alle features die ze bieden, maar het is soms net niet lekker uitgewerkt. Ze zijn echt veel stappen verder dan de standaard banken, dus ik hoop dat ze o.a. onderstaande irritaties kunnen gladstrijken.
Stuff like the wheel-of-fortune, Activities and Green are not necessary and only confusing for new users.
You have some great features that are bugged by some annoying imperfections. Please focus on those and you really have the best banking app available.

Some things that come to mind:
  • Selecting categories for auto-select works counter-intuitive. It's part of the Easy Budgeting menu, but it doesn't have to be.
  • I want to see in one overview what auto-select categories are selected for which account (like a table)
  • My wife and I have a lot of joint accounts. When she enabled auto-select for her card it consistently didn't work (lots of frustration). In the end I had to select the categories manually for her as well (again having to go in the budgeting menu first, without a clear overview what's selected per account)
  • When auto-select has an error it just plain-right gives an error at the payment terminal. Please allow to at least set a back-up account, so I hace peace of mind and no frustration when paying in a store.
  • When a transaction is charged on a wrong account I want to easily transfer it to the right account. Now I have to manually request money from myself which is a hassle and counter intuitive.
  • Spending insights is not useful if it doesn't take into account inflowing money.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 15:31
Ik heb een gratis easysavings account op mijn naam. Mijn vrouw en ik zijn fiscaal partner, maakt het dan nog uit dat ik als enige eigenaar ben. (tenminste, volgens mij kun je geen gratis en/of spaarrekening hebben).
Mijn vrouw wil daarnaast toegang tot de rekening hebben, kun je op 2 apparaten met hetzelfde account werken?

• ibson
  • Laatst online: 19-03 22:56
Ik had inderdaad op basis van die subreddit ook een test gedaan. Bij mij kreeg ik de vraag via het inloggen op web dat ik een video moest opnemen om vervolgens cijfers op te noemen voor toegang te krijgen tot de rekening.Ik denk dat dit speelt als je nog een "trial" versie hebt of zo dat je makkelijker toegang hebt wellicht?

In ieder geval nu als ik met een ander toestel wil inloggen als mijn mobiel zoals mijn laptop die nog niet eerder toegang heeft gehad, moet ik een video opnemen en cijfers opnoemen.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

dangerousp schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:33:
Ik heb een gratis easysavings account op mijn naam. Mijn vrouw en ik zijn fiscaal partner, maakt het dan nog uit dat ik als enige eigenaar ben. (tenminste, volgens mij kun je geen gratis en/of spaarrekening hebben).
Mijn vrouw wil daarnaast toegang tot de rekening hebben, kun je op 2 apparaten met hetzelfde account werken?
Al het geld dat op die rekening staat is van jou tenzij je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, als ik het goed heb. Anders is gedeeld eigendom zonder en/of rekening niet mogelijk.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 15:31
Koppensneller schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Al het geld dat op die rekening staat is van jou tenzij je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, als ik het goed heb. Anders is gedeeld eigendom zonder en/of rekening niet mogelijk.
We hebben een geregistreerd partnerschap, dan geldt ook standaard de gemeenschap van goederen. Andersom, als je een en/of rekening hebt zonder gemeenschap van goederen, dan is het alsnog geen gedeeld eigendom als ik het goed heb.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je burgerlijke staat maakt volgens mij niet uit als je een CJ (en/of account hebt).

En qua vermogen telt je eigen rekening wel gewoon mee in fiscaal partnerschap volgens mij.

offtopic:
Als je na bepaalde datum geregistreerd partnerschap aangegaan bent (2018 oid) is het niet meer standaard in gemeenschap van goederen, huwelijk ook

• Cordon

Cordon

Zus van je buurman

Met de laatste app update kun je zien hoeveel rente je hebt opgebouwd deze maand, best handig! :D

• WhatsappHack
  • Niet online
Oef. https://www.ad.nl/geld/ba...oor-behandeling~a56fd254/

Het is eerder meermaals voorbij gekomen dat bunq’s AI iets flagged, maar ze vervolgens extreem traag zijn en nauwelijks tot totaal niet bereikbaar zijn. Paar Tweakers hadden daar ook last van. Een maand+ tot je weer bij je legitieme geld kan is gewoon echt bizar, dat moet hoogstens een kwestie van dagen zijn in zo’n geval. oO Het is vreemd om te zien dat bunq dit jaren later nog altijd niet op orde blijkt te hebben. Anti-fraude: helemaal top. Maar niet op deze manier. Hopen dat bunq ervan leert, meestal geven ze pas ergens iets om als er negatieve PR ontstaat - dat is jammer. Ze hebben de laatste tijd wel wat problemen opgelost, dat is fijn - hopelijk wordt het binnen niet al te lange tijd eindelijk echt een volwassen aanbod zonder dit soort problemen.

[Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 09-02-2023 20:41]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 21:27
Afgelopen maanden geen last gehad van de limiet van 2 afboekingen op spaarrekeningen en ik was dan ook in de veronderstelling dat deze niet zou gelden voor betalende klanten maar alleen voor de gratis accounts.

Helaas dinsdag een 2e overboeking gedaan op de privé spaarrekening en direct erna bij een volgende een melding dat de 2 reeds zijn verbruikt.
Tegelijk heeft bunq een hele smerige bug in het systeem zitten die ze hopelijk z.s.m. hebben opgelost. Die 2 wordt nu geteld over je hele installatie (of alle accounts die aan jou zijn gekoppeld). Ik heb 2 business accounts voor resp. mijn holding en werkmaatschappij en ook daar is mijn zakelijke geld dus nu geblokkeerd tot eind februari.

• Givati
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-03 13:32
WhatsappHack schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:33:
Oef. https://www.ad.nl/geld/ba...oor-behandeling~a56fd254/

Het is eerder meermaals voorbij gekomen dat bunq’s AI iets flagged, maar ze vervolgens extreem traag zijn en nauwelijks tot totaal niet bereikbaar zijn. Paar Tweakers hadden daar ook last van. Een maand+ tot je weer bij je legitieme geld kan is gewoon echt bizar, dat moet hoogstens een kwestie van dagen zijn in zo’n geval. oO Het is vreemd om te zien dat bunq dit jaren later nog altijd niet op orde blijkt te hebben. Anti-fraude: helemaal top. Maar niet op deze manier. Hopen dat bunq ervan leert, meestal geven ze pas ergens iets om als er negatieve PR ontstaat - dat is jammer. Ze hebben de laatste tijd wel wat problemen opgelost, dat is fijn - hopelijk wordt het binnen niet al te lange tijd eindelijk echt een volwassen aanbod zonder dit soort problemen.
Ik heb ook een bedrag gestort wat daarna is geflagged. Ze vragen om documentatie wat je moet aanleveren waaruit blijkt wat je bron van inkomsten is. Ik snap alleen niet waar je die documenten kan uploaden of aanleveren. In die "activiteit"-bericht zie ik er geen optie toe. In de bank app krijg je op al je vragen alleen maar antwoorden van een bot en via support mail krijg je sowieso geen reactie. Inmiddels staat er ergens een halve ton in niemandsland te wachten. En als je binnen 2 weken die documenten niet aanlevert wordt je account mogelijk geblokkeerd.

Met Rabo en ING nooit dit soort 'gezeik' gehad. Anti- fraude is prima maar stel je service dan tenminste op orde.

[Voor 3% gewijzigd door Givati op 09-02-2023 23:38]

• WhatsappHack
  • Niet online
Givati schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Ik heb ook een bedrag gestort wat daarna is geflagged. Ze vragen om documentatie wat je moet aanleveren waaruit blijkt wat je bron van inkomsten is. Ik snap alleen niet waar je die documenten kan uploaden of aanleveren. In die "activiteit"-bericht zie ik er geen optie toe. In de bank app krijg je op al je vragen alleen maar antwoorden van een bot en via support mail krijg je sowieso geen reactie. Inmiddels staat er ergens een halve ton in niemandsland te wachten. En als je binnen 2 weken die documenten niet aanlevert wordt je account mogelijk geblokkeerd.

Met Rabo en ING nooit dit soort 'gezeik' gehad. Anti- fraude is prima maar stel je service dan tenminste op orde.
Aiii dat is balen. Succes. :+ Dat is precies de klacht die hier ook vaker voorbij is gekomen, soms nog erger: dan werd alles al bevroren (alle rekeningen) en kwam je de app niet eens in - moest je in de app iets doen, maar daar kon je niet inloggen. :+ Je moet iets doen van bunq met een ultimatum erbij - maar vervolgens is er geen enkele manier om dat te regelen, ontbreken instructies en is bunq 100% onbereikbaar. Dat kan je als financiële instelling echt niet maken. Mag hopen dat je wel je rente nog krijgt over die periode. ;)

Er zijn op Together ook veelvuldig klachten over binnengekomen (vaak meteen gesloten of verwijderd), dus bunq wist wel dat de situatie en manier van werken niet goed is. Nu laten ze dat weer zo lang dooretteren dat het een keer niet een of andere random burger is, maar voor een medische behandeling en komt het in de media. Lichtpuntje dat ze het nu misschien wel serieus nemen, al bestaat de kans dat die klant opeens even snel door het proces gejast wordt en de rest alsnog kan stikken - maar alé.

Dit soort aandacht was makkelijk te voorkomen geweest door gewoon meteen eens naar de klachten te luisteren en er iets aan te doen, maar nee... ;( En je moet nog oppassen met er iets over zeggen, want ze houden écht niet van commentaar. :P

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Oh dat klinkt niet goed! Ik heb tot oktober 2024 nog een gratis Easy Travel Mastercard, toen dat nog kon. Maar als ik deze verhalen zo lees, ben ik blij dat ik bij een 'echte' bank zit voor de rest van mijn bankzaken.

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:35
Ik ben gisteren van Easy Travel geswitched naar Easy Savings vanwege de 1,56% rente. Ga ik problemen krijgen als ik 45k ga overboeken naar de spaarrekening? Hoe voorkom ik dat mijn account wordt geblokkeerd?

[Voor 36% gewijzigd door pl0xs op 10-02-2023 08:26]

• Batavia
  • Laatst online: 08:37
pl0xs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:22:
Ik ben gisteren van Easy Travel geswitched naar Easy Savings vanwege de 1,56% rente. Ga ik problemen krijgen als ik 45k ga overboeken naar de spaarrekening? Hoe voorkom ik dat mijn account wordt geblokkeerd?
Iedere bank heeft een verplichting van witwas controle. Gezien het politieke klimaat om criminaliteit en witwassen aan te pakken worden de regels alleen maar strenger.

Ik heb zelf nooit last gehad. Maar als je op bijvoorbeeld Trustpilot kijkt zie je drama verhalen bij alle banken. Het is ook waarom een toeslagen affaire kon ontstaan. Eerst roepen we hard schande bij een Bulgaren froude en dan zijn we teleurgesteld als maatregelen niet helemaal uitpakken zoals we verwachten.

Ik hoorde een vergelijkbaar verhaal laatste bij iemand die een Rabo rekening had op radio 1. Ik weet niet of je het echt kan voorkomen. Anders dan geen geld hebben.

[Voor 23% gewijzigd door Batavia op 10-02-2023 08:42]

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:26:
[...]

Er zijn op Together ook veelvuldig klachten over binnengekomen (vaak meteen gesloten of verwijderd), dus bunq wist wel dat de situatie en manier van werken niet goed is. Nu laten ze dat weer zo lang dooretteren dat het een keer niet een of andere random burger is, maar voor een medische behandeling en komt het in de media. Lichtpuntje dat ze het nu misschien wel serieus nemen, al bestaat de kans dat die klant opeens even snel door het proces gejast wordt en de rest alsnog kan stikken - maar alé.
Ik vind dit ook zo kinderachtig, censuur op alle klachten en negatieve berichten. Wees volwassen en behandel het netjes. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van het Together-gebeuren.

• Batavia
  • Laatst online: 08:37
Elandenmelk schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:47:
[...]

Ik vind dit ook zo kinderachtig, censuur op alle klachten en negatieve berichten. Wees volwassen en behandel het netjes. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van het Together-gebeuren.
Ik ken geen enkele bank die zelf een forum host vol met klachten en negatieve berichten

Zelfs tweakers verwijderd berichten als je in deze draad zou klagen over moderatie

[Voor 9% gewijzigd door Batavia op 10-02-2023 09:18]

• StefanoZ
  • Nu online
pl0xs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:22:
ik heb vorige maand een hoger bedrag overgemaakt vanaf Rabo en geen enkele problemen gehad!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Batavia schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Ik ken geen enkele bank die zelf een forum host vol met klachten en negatieve berichten

Zelfs tweakers verwijderd berichten als je in deze draad zou klagen over moderatie
Bunq verwijdert niet alleen klachten over moderatie. Bunq verwijdert simpelweg elk bericht dat ze niet aan staat. Together blijft helaas trekjes houden van een enge sekte.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
NY_Giant schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:36:
[...]

Bunq verwijdert niet alleen klachten over moderatie. Bunq verwijdert simpelweg elk bericht dat ze niet aan staat. Together blijft helaas trekjes houden van een enge sekte.
Precies, dat bunq topics van klachten sluiten vind ik nog niet zo vreemd, mits ze eerst even reageren met een algemeen antwoord, of bijv. een linkje naar een topic waar dat onderwerp al is beantwoord of doorlopend wordt behandeld.

En: hear hear, het geeft mij ook precies dat gevoel. Het doet een beetje sektarisch aan.

[Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 10-02-2023 10:43]

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Batavia schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Iedere bank heeft een verplichting van witwas controle. Gezien het politieke klimaat om criminaliteit en witwassen aan te pakken worden de regels alleen maar strenger.

Ik heb zelf nooit last gehad. Maar als je op bijvoorbeeld Trustpilot kijkt zie je drama verhalen bij alle banken. Het is ook waarom een toeslagen affaire kon ontstaan. Eerst roepen we hard schande bij een Bulgaren froude en dan zijn we teleurgesteld als maatregelen niet helemaal uitpakken zoals we verwachten.

Ik hoorde een vergelijkbaar verhaal laatste bij iemand die een Rabo rekening had op radio 1. Ik weet niet of je het echt kan voorkomen. Anders dan geen geld hebben.
Prachtige whataboutisms maar Bunq heeft gewoon niet de mogelijkheden om fraudepreventie op dezelfde schaal op te zetten als de grootbanken. En daarom gaan ze met hun fraudepreventie aan de veilige kant zitten, met helaas veel false-positives. Er komt veelal geen mens bij kijken. En gaat het onterecht mis, dan kan het extreem veel tijd en moeite kosten om dat weer recht te zetten. Dat geldt eigenlijk voor alle fintechs.

Dat wil zeker niet zeggen dat het overboeken van grote bedragen bij de grootbanken níet mis kan gaan, maar de kans op problemen blijft bij fintechs als Bunq helaas een stuk groter.

• Trank00l
  • Niet online
Givati schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Ik heb recentelijk ook een groot bedrag van de notaris ontvangen. Gezien de verhalen, heb ik preventief de concept nota van het te ontvangen bedrag met begeleidende mail naar bunq support gestuurd.

Tot op heden niets meer van vernomen, en als ze iets nodig hebben dan hebben ze het al.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik kom er net achter dat je maximaal twee keer per maand geld mag opnemen van al je spaarrekeningen tezamen, dus niet pér spaarrekening. Ben ik de enige die dat verkeerd heeft begrepen? Gelukkig is februari de kortste maand :+

Overboeken tussen de spaarrekeningen onderling kan trouwens nog wel gewoon. Incasso's ga ik nog zien...

[Voor 19% gewijzigd door bllb op 11-02-2023 13:08]

• 0bs
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:35
bllb schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:
Ik kom er net achter dat je maximaal twee keer per maand geld mag opnemen van al je spaarrekeningen tezamen, dus niet pér spaarrekening. Ben ik de enige die dat verkeerd heeft begrepen? Gelukkig is februari de kortste maand :+
Zo had ik het inderdaad ook niet begrepen, erg raar.
Heb een eigen spaarrekening, twee gezamenlijke en voor de kinderen een rekening. Heb zelfs een betaald bunq account 'easy money', maar ook hier geldt die opname limiet van 2 keer per maand over alle spaarrekeningen..
Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee